Je werkgever had zichzelf er mee toen die jou aannamquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
Waarom heeft iedereen het nu altijd over uren. Het gaat er toch om wat je doet op je werk. Als ik zo vroeg op moet staan dan ben ik de hele dag duf en doe ik helemaal niets. Dus eigenlijk heeft mijn werkgever alleen zichzelf ermee.
Hoeveel uren staan er in je contract, luie wijsneus.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
Waarom heeft iedereen het nu altijd over uren. Het gaat er toch om wat je doet op je werk. Als ik zo vroeg op moet staan dan ben ik de hele dag duf en doe ik helemaal niets. Dus eigenlijk heeft mijn werkgever alleen zichzelf ermee.
Mits overeengekomen in contract. Ik zou dat als TS zijnde maar eens goed nalezen. Maar ga er maar van uit dat je baas dat gewoon mag doen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:55 schreef ElectricEye het volgende:
Ik begin ook altijd later dan mijn collega's omdat ik een broertje dood heb aan vroeg opstaan, daarom ga ik ook LATER weer naar huis.
Wel zo eerlijk lijkt me.
Je bent gewoon je collega's keihard aan het naaien. Dus ja, jouw baas mag dat van je vragen, hij komt op voor ZIJN centen en zijn GOEDE werknemers.
whhehequote:Op woensdag 5 maart 2008 14:56 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Je werkgever had zichzelf er mee toen die jou aannam
Slotje?
Het stomme is dat dit alle jaren goed gaat zo en nu ineens gaat hij zich met mij bemoeien. Als ik nu een nieuwe werknemer zou zijn dan zou ik het begrijpen maar ik werk al bijna 10 jaar bij hem.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:57 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Hoeveel uren staan er in je contract, luie wijsneus.
Die MOET je dan volmaken, ook als is er geen werk voor jou volgens je functiebeschrijving.
Jouw baas doet er verstandig aan je een eerste waarschuwing te geven, om zo de weg naar een ontslag alvast voor te bereiden. Kan hij je vervangen voor iemand die wel wil werken.
Ja hij heeft waarschijnlijk opmerkingen van collegas van jou gekregen dat ze het nogal vreemd vinden en dat je nogal weinig werk verzet en vreedme uren aanwezig bent.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:18 schreef DRA het volgende:
[..]
Het stomme is dat dit alle jaren goed gaat zo en nu ineens gaat hij zich met mij bemoeien. Als ik nu een nieuwe werknemer zou zijn dan zou ik het begrijpen maar ik werk al bijna 10 jaar bij hem.
Dat dus. Ik zou zeggen, kijk je contract eens na. Daar staan vast wel de uren in die je moet werken (je hebt immers dat contract/arbeidsovereenkomst getekend mag ik hopen).quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja hij heeft waarschijnlijk opmerkingen van collegas van jou gekregen dat ze het nogal vreemd vinden en dat je nogal weinig werk verzet en vreedme uren aanwezig bent.
Net zoals iemand al stelde dan gaat hij je in de gaten houden en dadelijk krijg je schriftelijke waarschuwingen en heeft de baas een gegronde reden om je eruit te gooien.
Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen. Dus ik ga er al overheen. Mijn jongere collegas werken inderdaad wel wat meer maar die hebben nog niet zo'n staat van dienst als ik dus ik vind het terecht dat ze wat meer moeten werken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:23 schreef Gitarist het volgende:
Merkwaardig topic, DRA. Je geeft nogal weinig informatie om een goed antwoord te kunnen geven.
Maar goed, wat staat er in jouw contract over werktijden? En als daar niks over staat, wat is de "standaard" binnen jouw bedrijf?
En voor hoeveel uur per week ben je in dienst?
Die 10 uur per week vallen niet onder werktijd. Dus je baas kan dat rustig vragen aan je zodat je toch aan die 36 uur komt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen. Dus ik ga er al overheen. Mijn jongere collegas werken inderdaad wel wat meer maar die hebben nog niet zo'n staat van dienst als ik dus ik vind het terecht dat ze wat meer moeten werken.
Sjezus, wat een reltopic.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen. Dus ik ga er al overheen. Mijn jongere collegas werken inderdaad wel wat meer maar die hebben nog niet zo'n staat van dienst als ik dus ik vind het terecht dat ze wat meer moeten werken.
whehehe.. je ging er serieus op in.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:37 schreef JumpingJacky het volgende:
je moet je reistijd natuurlijk niet mee tellenquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
quote:
8 uur opstaan is niet vroegquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
9-3, lange werkdagquote:Vanmorgen kwam mijn baas naar me toe om me te vertellen dat ik voortaan wat eerder op mijn werk moet verschijnen. Hij vertelde me dat ik in ieder geval altijd voor 9 uur op mijn werk moet zijn. Ik vind dat persoonlijk belachelijk. Wat doet de tijd er nu toe en ik ben er meestal al voor 10 uur terwijl ik meestal pas om 4 uur weg ga. Als ik om 9 uur op mijn werk moet zijn dan moet ik al om 8 uur op staan. Ik ben een tijd lang overspannen geweest en het lijkt me dat ik van zulke lange werkdagen weer overspannen kan worden.
Mijn vraag is of hij dit wel kan maken. Zeker omdat ik ook zo laat pas naar huis toe ga.
HA HA HA wat een gave werkgever heb je. Waar kan ik er ook 1 vinden die mijn reistijd compleet betaald.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
En in die tijd van 10 tot 4 heb je absoluut geen pauze (ff koffiedrinken met collegae, lunchpauze) en ben je dus 100% met je werk bezig? (dus ook geen internet en mail voor privé gebruik)quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Wat denk jezelf? Niemand kan dit toch serieus nemen?quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:49 schreef Eelcotje84 het volgende:
Zal DRA nu echt serieus zijn met deze post?..
quote:
Sorry maar ik moest lachenquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
quote:beroep: Universitair Docent
Nee dat kan hij niet, immers voor leerlingen uit groep een en twee is de vijfdaagse schoolweek niet verplicht.quote:
schijnbaar heeft hij door dat je thuis te weinig doet en dat collegas over je geklaagd hebben in afgelopen beoordelingsperiodequote:Op woensdag 5 maart 2008 15:18 schreef DRA het volgende:
[..]
Het stomme is dat dit alle jaren goed gaat zo en nu ineens gaat hij zich met mij bemoeien. Als ik nu een nieuwe werknemer zou zijn dan zou ik het begrijpen maar ik werk al bijna 10 jaar bij hem.
Kloon van Bloodhoundfromhellquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat denk jezelf? Niemand kan dit toch serieus nemen?
Welnee. Dan had hij de radar wel weer moeten bedienen van z'n baas.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Kloon van Bloodhoundfromhell
Of een muurtje metselen... zonder kapper op het werk!quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:25 schreef Seneca het volgende:
[..]
Welnee. Dan had hij de radar wel weer moeten bedienen van z'n baas.
Ik denk dat ik geen flauw idee heb waar dit over gaatquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Kloon van Bloodhoundfromhell
Hoe oud ben je eigenlijk misschien is de fut wat voor jequote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is de goede instelling!quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Ja, want dat is ook weer werkquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:18 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
Laten we maar niet gaan rekenen...
Dat is juist wel hetgeen waar ik me een beetje zorgen om maak. Vroeger ging alles okay tussen mijn werkgever en mij. Alleen tijdens mijn periode dat ik overspannen was ging hij ineens vervelend doen. Zeggen dat ik niet meer naar de borrels van het werk mocht komen bijvoorbeeld en toen ik terugkwam ging hij ineens over alles moeilijk doen. Nu ineens gaat hij dus ook mijn werktijden uit zitten breiden. Volgens mij wil hij me na al die jaren van truowe dienst gewoon weg hebben omdat ik dus even eens een tijdje na een moeilijke periode ziek ben geweest (al met al niet eens meer dan 8 maanden). Ik hoop dat de vakbond me kan helpen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 12:53 schreef Diepvriez het volgende:
verkapte "mijn werkgever wil me ontslaan" topic
Tss. gepost om 15:45. En claimen dat je 10 uur reistijd hebt bij 5 werkdagen (is dus 60min enkele reis). Het feit dat je om 15:45 post betekent dus dat je vandaag NOG eerder weg bent gegaan dan normaa, of je zit in die 27uur per week ook nog eens te internetten!quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:47 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is juist wel hetgeen waar ik me een beetje zorgen om maak. Vroeger ging alles okay tussen mijn werkgever en mij. Alleen tijdens mijn periode dat ik overspannen was ging hij ineens vervelend doen. Zeggen dat ik niet meer naar de borrels van het werk mocht komen bijvoorbeeld en toen ik terugkwam ging hij ineens over alles moeilijk doen. Nu ineens gaat hij dus ook mijn werktijden uit zitten breiden. Volgens mij wil hij me na al die jaren van truowe dienst gewoon weg hebben omdat ik dus even eens een tijdje na een moeilijke periode ziek ben geweest (al met al niet eens meer dan 8 maanden). Ik hoop dat de vakbond me kan helpen.
Ik hoop het ook voor je, maar ik geef je verrekt weinig kans. Als je een 36-urig contract hebt, moet je ook gewoon 36 uur werken, excl. je reistijd. Daar kan geen enkele bond wat aan doen.quote:
Van tijd tot tijd relaxen moet kunnen als het werk het toelaat toch?quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:47 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Tss. gepost om 15:45. En claimen dat je 10 uur reistijd hebt bij 5 werkdagen (is dus 60min enkele reis). Het feit dat je om 15:45 post betekent dus dat je vandaag NOG eerder weg bent gegaan dan normaa, of je zit in die 27uur per week ook nog eens te internetten!
Laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat je niet voor mij werkt.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:05 schreef DRA het volgende:
[..]
Van tijd tot tijd relaxen moet kunnen als het werk het toelaat toch?
Laten we het er maar op houden dat meneertje nog op de kleuterschool zit, of werkloos is en een steuntrekker is.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:37 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat je niet voor mij werkt.
Minimaal dat en anders gewoon een enorme fantast.quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:02 schreef klipper het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat meneertje nog op de kleuterschool zit, of werkloos is en een steuntrekker is.
Dan ging het toch over vrouwen die niet met hem willen daten ofzo?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:20 schreef eXistence het volgende:
Je zou toch zweren dat dit een BHFH-kloon is
Hoe raak je overspannen als je zo weinig werkt?quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:47 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is juist wel hetgeen waar ik me een beetje zorgen om maak. Vroeger ging alles okay tussen mijn werkgever en mij. Alleen tijdens mijn periode dat ik overspannen was ging hij ineens vervelend doen. Zeggen dat ik niet meer naar de borrels van het werk mocht komen bijvoorbeeld en toen ik terugkwam ging hij ineens over alles moeilijk doen. Nu ineens gaat hij dus ook mijn werktijden uit zitten breiden. Volgens mij wil hij me na al die jaren van truowe dienst gewoon weg hebben omdat ik dus even eens een tijdje na een moeilijke periode ziek ben geweest (al met al niet eens meer dan 8 maanden). Ik hoop dat de vakbond me kan helpen.
Of over nieuwe kleden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dan ging het toch over vrouwen die niet met hem willen daten ofzo?
Oh ja!quote:
Newbie alert, lolquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik geen flauw idee heb waar dit over gaat
In principe heb je gelijk. MAARRRRR, werkgevers verwachten van werknemers dat deze zich elke minuut minstens 100% inzetten. Jij bekort de dag zomaar 2-2,5 uur, dus is het van de werkgever niet onredelijk dat hij verlangt dat je aanwezig bent voor 9 uur.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
Een impliciete afspraak is niet vastgelegd en dus kun je je daar niet op beroepen. Ik neem aan dat je collega's geklaagd hebben of zo, daar zeg je niets over. Of jou baas heeft van zijn baas op zijn donder gehad en grijpt nu wat harder in.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Het is jammer dat er zo veel OT wordt gereageerd in dit topic. Of je vindt of ik te hard werk of niet doet er niet zo veel toe. Waar het mij om gaat is het feit dat mijn baas nu ineens bezwaar maakt tegen iets wat al jaren goed ging. Ik heb dus gewoon impliciet de afspraak met mijn baas dat dit goed gaat en je zou dat boven de te werken uren moeten stellen. Een contract is immers vormvrij.
Je hebt inderdaad wel wat van die stasi-figuren bij mij rondlopen. Van die types die alles aan de baas gaan lopen klikken en klagen. Geen idee waarom ze het doen. Ik ben daarentegen altijd erg schappelijk voor mijn collega's. Ik ben zelfs het werk nog eens gaan opzoeken in de tijd dat ik ziek was. Dat wil zeggen ik ben destijds nog naar een borrel van het werk geweest alleen maar om te laten zien hoe belangrijk mijn collega's voor me zijn. Ik vind dat zoiets ook moet meetellen in het totale plaatje van een werknemer en niet alleen maar de absolute tijd die hij aanwezig is op zijn werk.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een impliciete afspraak is niet vastgelegd en dus kun je je daar niet op beroepen. Ik neem aan dat je collega's geklaagd hebben of zo, daar zeg je niets over.
Je zou het ook andersom kunnen zien dat jij gewoon jarenlang geprofiteerd hebt van de situatie. Maar dat wil je niet horen.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Een contract is immers vormvrij.
Grapjas, jij hebt al jarenlang van je werkgever geprofiteerd! Niet anders om, het is al voor je berekent hoeveel honderden dagen jij aan werk heb gemist, dus wat jij aan geld _te_ veel bent betaald kan je vast ook wel even uitrekenen.quote:Als je al jaren voor 300 euro een pand bewoont dan zal je het toch ook niet leuk vinden als ineens de helft van het pand eraf gehaald wordt. Dan gaat toch ook niet ineens iedereen zeggen dat zijn nog minder hebben en dat het terrecht is dat je huisbaas dit doet? Ik vind gewoon dat mijn baas wanneer hij er een probleem mee heeft dit gewoon al jaren geleden had moeten zeggen. In de tussentijd heb ik me altijd ingezet voor hem en gaat hij nu het ineens lopen klagen wat minder gaat met mijn gezondheid. Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Stasi figuren? Jij doet gewoon niet wat er van je verlangd word, daar zou ik ook over gaan klagen. En dat je een borrel bezoekt terwijl je "ziek" bent is een goed iets, maar zie dat niet als "kijk mij eens interesse hebben in mijn collega's" want dat is het niet. Zij zien jou alleen komen als er iets leuks is, maar je drukt je als er gewerkt moet worden.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:37 schreef DRA het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad wel wat van die stasi-figuren bij mij rondlopen. Van die types die alles aan de baas gaan lopen klikken en klagen. Geen idee waarom ze het doen. Ik ben daarentegen altijd erg schappelijk voor mijn collega's. Ik ben zelfs het werk nog eens gaan opzoeken in de tijd dat ik ziek was. Dat wil zeggen ik ben destijds nog naar een borrel van het werk geweest alleen maar om te laten zien hoe belangrijk mijn collega's voor me zijn. Ik vind dat zoiets ook moet meetellen in het totale plaatje van een werknemer en niet alleen maar de absolute tijd die hij aanwezig is op zijn werk.
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Dat lijkt me sterk. Dat kan toch niet zomaar? In dat geval ga ik de bond natuurlijk wel even inschakelen.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:11 schreef E.T. het volgende:
Het wordt nog leuker als de werkgever alle uren die niet gewerkt zijn gaat berekenen en daarvoor te veel betaald salaris terug gaat vragen
Welk deel van reistijd is geen werktijd snap je niet?quote:Op maandag 10 maart 2008 18:20 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Dat kan toch niet zomaar? In dat geval ga ik de bond natuurlijk wel even inschakelen.
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo. Voor mensen die niet thuis kunnen werken ligt dat uiteraard anders.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:23 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Welk deel van reistijd is geen werktijd snap je niet?
Je meent het nog serieus ook hè?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Het is jammer dat er zo veel OT wordt gereageerd in dit topic. Of je vindt of ik te hard werk of niet doet er niet zo veel toe. Waar het mij om gaat is het feit dat mijn baas nu ineens bezwaar maakt tegen iets wat al jaren goed ging. Ik heb dus gewoon impliciet de afspraak met mijn baas dat dit goed gaat en je zou dat boven de te werken uren moeten stellen. Een contract is immers vormvrij.
Als je al jaren voor 300 euro een pand bewoont dan zal je het toch ook niet leuk vinden als ineens de helft van het pand eraf gehaald wordt. Dan gaat toch ook niet ineens iedereen zeggen dat zijn nog minder hebben en dat het terrecht is dat je huisbaas dit doet? Ik vind gewoon dat mijn baas wanneer hij er een probleem mee heeft dit gewoon al jaren geleden had moeten zeggen. In de tussentijd heb ik me altijd ingezet voor hem en gaat hij nu het ineens lopen klagen wat minder gaat met mijn gezondheid. Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Vormvrij hè? En een baas die geen poot heeft om op te staan hè? De rest van je belachelijke rekensom wilde ik de late lezerts ook niet onthouden. Ik mag hopen dat je baas een vordering indient voor alle uren die jij te weinig hebt gewerkt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Das gewoon bullcrap en dat weet je zelf ook. Je wil het alleen niet horen. Je baas betaalt voor de uren dat je AANWEZIG bent.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:40 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo. Voor mensen die niet thuis kunnen werken ligt dat uiteraard anders.
Met iets van 27 aanwezigheidsuren (productiviteit buiten beschouwing gelaten) per week kan ik niet zeggen dat jij je nou erg hebt ingezet voor je werkgever......quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Jij hebt niet te bepalen waar je werkplek is, dat bepaalt de werkgever. Je reistijd is JOUW tijd, niet die van de baas.Daar hoef je het overigens niet mee eens te zijn; het staat je vrij een andere baan te zoeken(zou ik sowieso gaan doen, want als ik het zo lees is je werkgever je zat, en terecht), al betwijfel ik of er iemand is die zo'n stuk labbekak überhaupt aan wil nemen. Ik hoop voor jou dat je een goed akteur bent, zodat je je door je sollicitatiegesprek, proeftijd en en tijdelijke kontrakten heen kunt bluffen. Dan kun je, als je je kontrakt voor onbepaalde tijd binnen hebt, weer even lekker een burnout veinzen en je eigen uren bepalen. Lamstraal.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:40 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo. Voor mensen die niet thuis kunnen werken ligt dat uiteraard anders.
Ik ga het bijna jammer vinden dat dit inderdaad niet kan, want het zou wel een hele goede actie zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:11 schreef E.T. het volgende:
Het wordt nog leuker als de werkgever alle uren die niet gewerkt zijn gaat berekenen en daarvoor te veel betaald salaris terug gaat vragen
Je reist niet in de baas zijn tijd, je reist in je eigen tijd. Jij kiest er voor om daar te gaan werken, niemand dwingt je daar toe. Als je die keuze maakt, dan mag je ook zelf de gevolgen dragen. Je baas betaald je voor 36 uur aanwezig zijn, niet voor 26 uur werken en 10 uur lanterfanten omdat je zogenaamd op je werk moet komen. Hoe ver woon je dan van je werk af?quote:Op maandag 10 maart 2008 18:40 schreef DRA het volgende:
[..]
Exact !quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:48 schreef Scorpie het volgende:
Als er 36 uur in je contract staat, word er ook 36 uur aanwezigheid op werk verwacht. Zonder reistijd dus
Idd, voor zulke mensen zou je bijna zulke regels in het leven roepen!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ga het bijna jammer vinden dat dit inderdaad niet kan, want het zou wel een hele goede actie zijn.
Sorryquote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:00 schreef E.T. het volgende:
[..]
Idd, voor zulke mensen zou je bijna zulke regels in het leven roepen!
(al is het wel jammer dat TS nu ook weet dat 't niet kan![]()
)
quote:Op maandag 10 maart 2008 19:21 schreef Schanulleke het volgende:
Ik dacht al, ik ken deze stijl ergens van.
Kan ik naar de borrel gaan
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:37 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ben zelfs het werk nog eens gaan opzoeken in de tijd dat ik ziek was. Dat wil zeggen ik ben destijds nog naar een borrel van het werk geweest alleen maar om te laten zien hoe belangrijk mijn collega's voor me zijn.
Heb ik ook last van, maar ja, wat de werkgever wil is wat de werkgever krijgt hè. Oftewel, voortaan vroeg opstaan en lekker apatisch voor je uitkijken met een bak koffie.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
Als ik zo vroeg op moet staan dan ben ik de hele dag duf en doe ik helemaal niets. Dus eigenlijk heeft mijn werkgever alleen zichzelf ermee.
Dat heb ik ook, maar in mijn treinreis van een half uur heb ik prima de gelegenheid om daar over heen te komen en dan is er niets meer aan de hand.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb ik ook last van, maar ja, wat de werkgever wil is wat de werkgever krijgt hè. Oftewel, voortaan vroeg opstaan en lekker apatisch voor je uitkijken met een bak koffie.
Wat de werkgever wil (en met jou afgesproken heeft) is dat je 36 tot 40 uur per week voor hem betaald werk verricht. En onder 'werk' wordt niet verstaan 'apatisch voor je uitkijken met een bak koffie'.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb ik ook last van, maar ja, wat de werkgever wil is wat de werkgever krijgt hè. Oftewel, voortaan vroeg opstaan en lekker apatisch voor je uitkijken met een bak koffie.
De meerderheid van de Nederlandse werknemer doet dat enminste wel. Ik probeer me dan tenminste nog maximaal voor mijn werkgever in te zeten. Ik heb overigns de laatste weken geprobeerd om iedere keer om 9 uur aanwezigg te zijn. De reacties hier suggereerden toch dat ik er niet zo vel aan kan doen. Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Ik denk dat ik het volgende week wel weer ga proberen maar ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:42 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Wat de werkgever wil (en met jou afgesproken heeft) is dat je 36 tot 40 uur per week voor hem betaald werk verricht. En onder 'werk' wordt niet verstaan 'apatisch voor je uitkijken met een bak koffie'.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
teringgg wat ben jij een pussy zegquote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
[..]
De meerderheid van de Nederlandse werknemer doet dat enminste wel. Ik probeer me dan tenminste nog maximaal voor mijn werkgever in te zeten. Ik heb overigns de laatste weken geprobeerd om iedere keer om 9 uur aanwezigg te zijn. De reacties hier suggereerden toch dat ik er niet zo vel aan kan doen. Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Ik denk dat ik het volgende week wel weer ga proberen maar ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
In dat geval ben je dus niet volledig hersteld van jouw overspannenheid. Aangezien jouw baas wel denkt dat je volledig hersteld bent, spreekt hij jou aan op jouw werktijden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
[..]
De meerderheid van de Nederlandse werknemer doet dat enminste wel. Ik probeer me dan tenminste nog maximaal voor mijn werkgever in te zeten. Ik heb overigns de laatste weken geprobeerd om iedere keer om 9 uur aanwezigg te zijn. De reacties hier suggereerden toch dat ik er niet zo vel aan kan doen. Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Ik denk dat ik het volgende week wel weer ga proberen maar ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
Ik denk niet dat mijn baas dat denkt. Volgens mij is hij vooral aan het proberen mij er zo snel mogelijk uit te werken of zo. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar de enige reden dat ik dit werk blijf doen is omdat ik het werk zelf zo leuk vind en omdat ik best leuke collega's heb die ik niet zomaar in de kou wil laten staan. Bovendien ben ik bang dat switchen op mijn leeftijd niet zo makkelijk meer is. Ik ben immers als bijna 35.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
In dat geval ben je dus niet volledig hersteld van jouw overspannenheid. Aangezien jouw baas wel denkt dat je volledig hersteld bent, spreekt hij jou aan op jouw werktijden.
Dus in een gesprek aangeven dat je nog steeds last hebt van jouw overspannenheid en je vervolgens bij de arts melden, zodat aan je herstel kan worden gewerkt en aan een re-integratietraject.
Maak je werkgever duidelijk dat je een uitgesproken avondmens bent. Er zijn vast wel lessen of cursussen die 's avonds worden gegeven en anders wordt het toch switchen naar een baan waar je wel 's avonds kan werken. Als een werkegever geen geschikt werk voor je heeft dan houdt het gewoon op.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
Nou nee, dat lijkt mij niet zo. Thuiswerken is geen grondrecht. Tenzij je contract anders bepaalt (maar dat is niet zo) kan je baas je verplichten aanwezig te zijn tijdens kantooruren, in jouw geval 36 uur per week.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:40 schreef DRA het volgende:
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo.
Nee hoor, niemand vindt dat je te hard werktquote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Of je vindt of ik te hard werk of niet doet er niet zo veel toe.
Het ging niet goed, je bent toch overspannen geworden?quote:Waar het mij om gaat is het feit dat mijn baas nu ineens bezwaar maakt tegen iets wat al jaren goed ging.
De helft van je pand eraf halen is iets anders, maar een periodieke huurverhoging ligt wel in de lijn der verwachtingen. Dan kun je ook op je kop gaan staan en jammeren dat anderen minder huurverhoging krijgen of dat het de afgelopen 10 jaar ook niet is verhoogd, helpt allemaal niks.quote:Als je al jaren voor 300 euro een pand bewoont dan zal je het toch ook niet leuk vinden als ineens de helft van het pand eraf gehaald wordt. Dan gaat toch ook niet ineens iedereen zeggen dat zijn nog minder hebben en dat het terrecht is dat je huisbaas dit doet?
Ik kan geen oordeel vellen over je gezondheid en overspannenheid, maar je noemde "slechts 8 maanden", da's niet bepaald kort. Om even een indruk van je werkgever te krijgen, heeft hij al die tijd ook slechts 70% van je salaris betaald (da's het minimum waartoe hij verplicht is, meer hoeft niet) of heb je gewoon 100% gevangen?quote:Ik vind gewoon dat mijn baas wanneer hij er een probleem mee heeft dit gewoon al jaren geleden had moeten zeggen. In de tussentijd heb ik me altijd ingezet voor hem en gaat hij nu het ineens lopen klagen wat minder gaat met mijn gezondheid.
Jij hebt van hem zitten profiteren. Lijkt me terecht dat hij een keer orde op zaken wil stellen.quote:Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Het was al ongeloofwaardig, maar nu krijg je zelfs een blinde kip niet meer mee hoorquote:Op zondag 16 maart 2008 16:07 schreef DRA het volgende:
Bovendien ben ik bang dat switchen op mijn leeftijd niet zo makkelijk meer is. Ik ben immers als bijna 35.
Zou je denken joh?quote:Op zondag 16 maart 2008 16:07 schreef DRA het volgende:
Volgens mij is het enige doel dat ze hebben om mensen zo snel mogelijk weer terug naar hun werk te sturen.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
[..]
De meerderheid van de Nederlandse werknemer doet dat enminste wel. Ik probeer me dan tenminste nog maximaal voor mijn werkgever in te zeten.
De situatie is onhoudbaar omdat je hem zelf onhoudbaar gemaakt hebt. Jezus zeg, doe eens even gezond.quote:Ik heb overigns de laatste weken geprobeerd om iedere keer om 9 uur aanwezigg te zijn. De reacties hier suggereerden toch dat ik er niet zo vel aan kan doen. Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Ik denk dat ik het volgende week wel weer ga proberen maar ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
En jij denkt dat je op je 35ste al uitgerangeerd bent? Tsja met zo'n houding wel ja.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:07 schreef DRA het volgende:
[..]
Bovendien ben ik bang dat switchen op mijn leeftijd niet zo makkelijk meer is. Ik ben immers als bijna 35.
Like DUH !!!!! Niemand heeft er wat aan als je ziek bent, dus je moet inderdaad zsm weer aan het werk.quote:Verder heb ik nooit zo'n hoge pet op gehad van die artsen. Volgens mij is het enige doel dat ze hebben om mensen zo snel mogelijk weer terug naar hun werk te sturen.
Bedankt voor je aardige reactie. Ik snap alleen niet precies waarom ik 's avonds zou moeten werken. Ik werk toch al overdag? Het lijkt me dan een beetje overdreven om 's avonds ook nog te gaan werken. Verder zit bij mij de avond meestal wel redelijk volgeboekt dus zal lastig zijn om mij dan ook nog eens met werk bezig te gaan houden.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maak je werkgever duidelijk dat je een uitgesproken avondmens bent. Er zijn vast wel lessen of cursussen die 's avonds worden gegeven en anders wordt het toch switchen naar een baan waar je wel 's avonds kan werken. Als een werkegever geen geschikt werk voor je heeft dan houdt het gewoon op.
Je hebt een contract van 36 uur per week dit houd in dat je 36 uur aanwezig diend te zijn op je werk.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:05 schreef DRA het volgende:
[..]
Bedankt voor je aardige reactie. Ik snap alleen niet precies waarom ik 's avonds zou moeten werken. Ik werk toch al overdag? Het lijkt me dan een beetje overdreven om 's avonds ook nog te gaan werken. Verder zit bij mij de avond meestal wel redelijk volgeboekt dus zal lastig zijn om mij dan ook nog eens met werk bezig te gaan houden.
Je hebt geen tijd om te werken, maar wel tijd en zin om 's avonds nog allerlei prive dingen te doen? Het is maar goed dat ik je baas niet ben, bij mij had je allang op straat gestaan wegens werkweigering.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:05 schreef DRA het volgende:
[..]
Bedankt voor je aardige reactie. Ik snap alleen niet precies waarom ik 's avonds zou moeten werken. Ik werk toch al overdag? Het lijkt me dan een beetje overdreven om 's avonds ook nog te gaan werken. Verder zit bij mij de avond meestal wel redelijk volgeboekt dus zal lastig zijn om mij dan ook nog eens met werk bezig te gaan houden.
Bij die beroepen is de 'tijd die je onderweg' bent juist het werk. Een piloot krijgt niet betaald om van zijn huis naar het vliegveld te rijden, een machinist niet van zijn huis naar het station en een chauffeur niet van zijn huis naar het .. ? tsja.. kantoor?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:23 schreef smeag0l het volgende:
Salaris krijgen voor de tijd dat je onderweg bent?
Jij bent één van de volgende opties:
- chauffeur
- machinist
- piloot
- gek
Je kunt als baas toch niet vereisen dat je als persoon alleen maar 24 uur per dag met je werk bezig bent. Dat heet slavernij!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je hebt geen tijd om te werken, maar wel tijd en zin om 's avonds nog allerlei prive dingen te doen? Het is maar goed dat ik je baas niet ben, bij mij had je allang op straat gestaan wegens werkweigering.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:58 schreef DRA het volgende:
[..]
Je kunt als baas toch niet vereisen dat je als persoon alleen maar 24 uur per dag met je werk bezig bent. Dat heet slavernij!
Nee, dat klopt niet. Er is pas sprake van slavernij als jij er geen passende vergoeding voor ontvangt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:58 schreef DRA het volgende:
[..]
Je kunt als baas toch niet vereisen dat je als persoon alleen maar 24 uur per dag met je werk bezig bent. Dat heet slavernij!
8 uur per dag mag je baas over jou tijd beschikken, dat is geen slavernij, dat is gewoon werken. Daar krijg je dan ook voor betaald.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:58 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat van die slavernij was natuurlijk een beetje overdreven maar 's avonds werken lijkt mij ook overdreven. Daar reageerde ik op. Een goede baas mag wel een klein beetje rekening houden met zijn personeel hoor.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
8 uur per dag mag je baas over jou tijd beschikken, dat is geen slavernij, dat is gewoon werken. Daar krijg je dan ook voor betaald.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:19 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat van die slavernij was natuurlijk een beetje overdreven maar 's avonds werken lijkt mij ook overdreven. Daar reageerde ik op. Een goede baas mag wel een klein beetje rekening houden met zijn personeel hoor.
Jij zegt dat je in de ochtend niet wilt of kunt werken omdat je moeite hebt met opstaan. Als wij dan zeggen dat je die uren maar in de avond moet inhalen, dan heb je daar ook weer bezwaar tegen. Hoe wil je dan die 8 uur per dag gaan halen als je je reisuren niet mee mag tellen?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:19 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat van die slavernij was natuurlijk een beetje overdreven maar 's avonds werken lijkt mij ook overdreven. Daar reageerde ik op. Een goede baas mag wel een klein beetje rekening houden met zijn personeel hoor.
Arme brandweermensenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:58 schreef DRA het volgende:
Graag !!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:11 schreef El_Thijs het volgende:
Hier kan een groot slot op.
En op je salaris wat mij betreft ook.
Door het plaatsen van een slot op dit topic blijven verdere stommiteiten van TS achterwege en kunnen we kwaliteitstopics openen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:49 schreef Cat22 het volgende:
Nee! Geen slotje aub!
De TS=kansloos-meter slaat bij elke post van hem steeds verder uit. Ik wacht tot hij op tilt slaat. En dat gaat gebeuren.
Ik zou er bijna een poll voor maken.
Dan kunnen ze beter een slot op de ts plaatsen en de sleutel weggooien.quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:15 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Door het plaatsen van een slot op dit topic blijven verdere stommiteiten van TS achterwege en kunnen we kwaliteitstopics openen.
Dat, of TS is emo.
Blijkbaar heb je niets beters te doen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Dan kunnen ze beter een slot op de ts plaatsen en de sleutel weggooien.
Er is waarschijnlijk de laatste tijd nog geen één serieus topic van de ts geweest.
overzicht topic`s:
afmaken (valse) hond
Spotje AT5 van de gemeente
Mensen met kinderen
Kan ik naar de borrel gaan
En dan vooral deze, hiermee weet je toch dat je zo iemand niet serieus moet nemen.
boom omgezaagd, wat nu?
Hoe weet je wat een beschermd dier is?
Het hoeft niet meer zoals we hierboven kunnen lezenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:49 schreef Cat22 het volgende:
Nee! Geen slotje aub!
De TS=kansloos-meter slaat bij elke post van hem steeds verder uit. Ik wacht tot hij op tilt slaat. En dat gaat gebeuren.
Ik zou er bijna een poll voor maken.
ploegendienst is u vreemd?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:19 schreef DRA het volgende:
[..]
Spotje AT5 van de gemeentequote:Op woensdag 19 maart 2008 16:52 schreef DRA het volgende:
Wellicht komt het omdat ik graag van gewaagde titels houd om zo meer aandahct te trekken.
Dan moet je vooral niet met van die belachelijke dingen komen, door bijvoorbeeld te suggereren dat je baas je uitbuit alleen maar omdat jij denkt dat je gelijk hebt terwijl je donders goed weet dat je zo fout zit als een ingegroeide teennagel.quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:52 schreef DRA het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je niets beters te doen.Een hele hoop van mijn topics zijn inderdaad behoorlijk verpest door de reacties. Wellicht komt het omdat ik graag van gewaagde titels houd om zo meer aandahct te trekken. Toch zijn de meeste serieus bedoeld. Kijk maar naar dat topic over "Mensen met kinderen". Als je daar mijn OP leest dan zul je zien dat het helemaal niet was wat je denkt. Maar ja dan gaat vervolgens half Fok gekke bekken van hun kinderen zitten posten en elkaar een beetje voor rotte vis uitmaken. Dan reageer ik ook niet meer.
En wij werken er onbewust aan meequote:Op donderdag 20 maart 2008 08:43 schreef Scorpie het volgende:
Ban die lampekap, scheelt vervuiling in de database.
Delete * from fok_posts where user_id = (select id from fok_users where username = 'DRA');quote:Op donderdag 20 maart 2008 08:45 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En wij werken er onbewust aan mee
DRA, wat jij allemaal schrijft moet gewoon een grap zijn. Niemand kan jou toch serieus nemen? Als het wel serieus is bedoeld... tjaquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Woon-werkverkeer is meestal voor eigen rekening.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Eindelijk is er weer eens een normale reactie. Er staat helemaal niets in mijn contract over verplichte aanwezigheid. Dat is juist mijn punt. Mijn werkgever is er ook niet altijd om 9 uur, dus waarom zou ik er eerder moeten zijn dan hij. Hij heeft een dijk van een salaris en ik moet het met nog geen 5k per maand doen. Het voordeel van deze baan leek me juist het feit dat het geen verplichte werkuren had maar nu komt hij ineens met allerlei extra eisen gewoon omdat hij weet dat hij me zo weg kan treiteren. Nogmaals ik ben al die tijd zo'n goede werknemer geweest en nu het hem niet meer bevalt doet hij er dus alles aan me weg te krijgen. Goed dat de vakbond er is om dit soort misstanden te voorkomen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:45 schreef geevee het volgende:
Wat heeft TS in zijn contract staan voor werkuren? Als er een verplichte aanwezigheid is tussen bepaalde uren dan zal hij toch echt aanwezig moeten zijn op die uren.
Er is natuurlijk een mogelijke andere oplossing en die is met je huidige baas afspreken dat hij je inhuurt als ZZP er,dat kan je eigen werkuren bepalen het nadeel daarvan is als je werkgever je onvoldoende vind presteren hij het contract kan beeindigen.
Die reactie klopt ook maar deels..........quote:Op zondag 23 maart 2008 10:00 schreef DRA het volgende:
[..]
Eindelijk is er weer eens een normale reactie. Er staat helemaal niets in mijn contract over verplichte aanwezigheid. Dat is juist mijn punt. Mijn werkgever is er ook niet altijd om 9 uur, dus waarom zou ik er eerder moeten zijn dan hij. Hij heeft een dijk van een salaris en ik moet het met nog geen 5k per maand doen. Het voordeel van deze baan leek me juist het feit dat het geen verplichte werkuren had maar nu komt hij ineens met allerlei extra eisen gewoon omdat hij weet dat hij me zo weg kan treiteren. Nogmaals ik ben al die tijd zo'n goede werknemer geweest en nu het hem niet meer bevalt doet hij er dus alles aan me weg te krijgen. Goed dat de vakbond er is om dit soort misstanden te voorkomen.
psst...:quote:Op zondag 23 maart 2008 10:20 schreef klipper het volgende:
Wel is het erg jammer dat de moderators hier niet ingrijpen, want dit soort onzin topic`s horen gewoon thuis in onzin voor het leven en zeer zeker niet in werk, geldzaken & recht.
Dit soort topic`s halen de aard van dit forum sterk naar beneden waardoor de geloofwaardigheid van andere topic`s ook in het geding kan komen.
Dat je dit soort topic`s opent moet je geheel zelf weten maar wees dan wel zo eerlijk om ze dan ook in het juiste forum te plaatsen en niet te proberen om serieuze forums te bevuilen of te verzieken.
WTF!? Je moet maar liefst 36 uur werken, liefst net zo hard als je jongere collega's terwijl jij daar al jaren zit, en daar krijg je dan een miezerig hongerloontje van nog geeneens 5K voor, en dan verwachten ze ook nog eens dat je in je eigen tijd naar je werk reist? SLAVERNIJ!!quote:Op zondag 23 maart 2008 10:00 schreef DRA het volgende:
Eindelijk is er weer eens een normale reactie. Er staat helemaal niets in mijn contract over verplichte aanwezigheid. Dat is juist mijn punt. Mijn werkgever is er ook niet altijd om 9 uur, dus waarom zou ik er eerder moeten zijn dan hij. Hij heeft een dijk van een salaris en ik moet het met nog geen 5k per maand doen. Het voordeel van deze baan leek me juist het feit dat het geen verplichte werkuren had maar nu komt hij ineens met allerlei extra eisen gewoon omdat hij weet dat hij me zo weg kan treiteren. Nogmaals ik ben al die tijd zo'n goede werknemer geweest en nu het hem niet meer bevalt doet hij er dus alles aan me weg te krijgen. Goed dat de vakbond er is om dit soort misstanden te voorkomen.
Tjongejonge, nog geen 5K in de maand?? In denk dat we maar eens een collecte moeten houden voor je. Ik begrijp niet hoe je het hoofd boven water kunt houden in deze dure tijden.quote:Op zondag 23 maart 2008 10:00 schreef DRA het volgende:
[..]
Er staat helemaal niets in mijn contract over verplichte aanwezigheid. Dat is juist mijn punt. Mijn werkgever is er ook niet altijd om 9 uur, dus waarom zou ik er eerder moeten zijn dan hij. Hij heeft een dijk van een salaris en ik moet het met nog geen 5k per maand doen. Het voordeel van deze baan leek me juist het feit dat het geen verplichte werkuren had maar nu komt hij ineens met allerlei extra eisen gewoon omdat hij weet dat hij me zo weg kan treiteren. Nogmaals ik ben al die tijd zo'n goede werknemer geweest en nu het hem niet meer bevalt doet hij er dus alles aan me weg te krijgen. Goed dat de vakbond er is om dit soort misstanden te voorkomen.
Meer hoeven we niet te zeggen en nu aub een heel groot slot erop.quote:
Ik zou bijna medelijden met je krijgen. 5K per maand vangen en dan ook nog verplicht aanwezig moeten zijn. hoe durven ze je dat aan te doen.....quote:Op zondag 23 maart 2008 10:00 schreef DRA het volgende:
[..]
Tja, je blijft hopen dat het een grap isquote:Op zondag 23 maart 2008 12:09 schreef Swetsenegger het volgende:mensen die maar serieus blijven reageren in dit topic.
Okee, dat kan idd niet. Niet voor hetgeen waarvoor hij zich uitgeeft, op zijn leeftijd.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Kom op man, elke keer als er een luwte optreed gooit hij er een nieuw 'feitje' tegen aan. Nu als laatste 5K als salaris...
Bedankt voor alle tijd die je in mijn topic steekt. Minder leuk vind ik dat je reacties zo negatief zijn. Ik heb overigens helemaal niet gezegd dat ik 5k verdien. Ik verdien nog geen 5k, kan dus ook maar 3k zijn. Als je het overigens echt wil weten, het is 4298, maar dan wel bruto en zonder enige vorm van bonus systeem. Alleen nog 13de maand en inlevering van vakantiedagen maar die moet ik dan ook wel werken (ik weet inderdaad niet of dat zo slim is trouwens). Bedenk je wel dat ik gestudeerd heb. Dus voordat je begint de miauwen is het handiger om je in de zaken te verdiepen.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Kom op man, elke keer als er een luwte optreed gooit hij er een nieuw 'feitje' tegen aan. Nu als laatste 5K als salaris...
Pseudologische leugenaarquote:Op zondag 23 maart 2008 12:38 schreef DRA het volgende:
[..]
Bedankt voor alle tijd die je in mijn topic steekt. Minder leuk vind ik dat je reacties zo negatief zijn. Ik heb overigens helemaal niet gezegd dat ik 5k verdien. Ik verdien nog geen 5k, kan dus ook maar 3k zijn. Als je het overigens echt wil weten, het is 4298, maar dan wel bruto en zonder enige vorm van bonus systeem. Alleen nog 13de maand en inlevering van vakantiedagen maar die moet ik dan ook wel werken (ik weet inderdaad niet of dat zo slim is trouwens). Bedenk je wel dat ik gestudeerd heb. Dus voordat je begint de miauwen is het handiger om je in de zaken te verdiepen.
Jammer he dat niet iedereen in je troll traptquote:Op zondag 23 maart 2008 12:38 schreef DRA het volgende:
[..]
Bedankt voor alle tijd die je in mijn topic steekt. Minder leuk vind ik dat je reacties zo negatief zijn. Ik heb overigens helemaal niet gezegd dat ik 5k verdien. Ik verdien nog geen 5k, kan dus ook maar 3k zijn. Als je het overigens echt wil weten, het is 4298, maar dan wel bruto en zonder enige vorm van bonus systeem. Alleen nog 13de maand en inlevering van vakantiedagen maar die moet ik dan ook wel werken (ik weet inderdaad niet of dat zo slim is trouwens). Bedenk je wel dat ik gestudeerd heb. Dus voordat je begint de miauwen is het handiger om je in de zaken te verdiepen.
Ik geloof er ook geen woord van, maar het is wel leuk om te zien hoe iemand zich steeds verder in een leugen weet te draaien zonder door te hebben dat iedereen hem uitlacht.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jammer he dat niet iedereen in je troll trapt
Ik heb hier tot nu toe nog niet op gereageerd. Ik vind het best als je denkt dat dit een troll is maar waarom moet je dan zonodig reageren. Je hebt toch wel wat beters te doen op je paas zondag?quote:Op zondag 23 maart 2008 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jammer he dat niet iedereen in je troll trapt
Waarom zou ik er niet op reageren? Ik vind het altijd wel leuk om de angel uit een troll te halen.quote:Op zondag 23 maart 2008 13:03 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik heb hier tot nu toe nog niet op gereageerd. Ik vind het best als je denkt dat dit een troll is maar waarom moet je dan zonodig reageren. Je hebt toch wel wat beters te doen op je paas zondag?
In je profiel kun je vermelden wat je wilt, dus dat behoeft niet op waarheid gebaseerd te zijn.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:38 schreef DRA het volgende:
Bedenk je wel dat ik gestudeerd heb.
Precioes; meer algemeen: de baas betaalt je omdat je hem meer opbrengt dan je kost. Heel simpel. kan je dat niet, dan ben je volgende maand weg. Ook al ben je summa cum laude gepromoveerd in postmoderne literatuur.quote:Op zondag 23 maart 2008 14:46 schreef klipper het volgende:
[..]
In je profiel kun je vermelden wat je wilt, dus dat behoeft niet op waarheid gebaseerd te zijn.
En tussen studeren en studeren zit nog steeds een groot verschil, ook in studiekeuze.
Gezien je posting geschiedenis is het niet te verwachten dat je echt een denderende studie gevolgd hebt.
Misschien heb je een hoog IQ, je EQ zal in ieder geval een stuk lager zijn.
Een hoog IQ wil echter nog niet alles zeggen, misschien heb je wel een hoog IQ in combinatie met een autistische stoornis.
In je contract staat 36 uren per week werken, je werkgever vraagt je om dit na te komen.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Waar het mij om gaat is het feit dat mijn baas nu ineens bezwaar maakt tegen iets wat al jaren goed ging. Ik heb dus gewoon impliciet de afspraak met mijn baas dat dit goed gaat en je zou dat boven de te werken uren moeten stellen.
Met een 13e maand is het gemiddeld al 4656 per maand, close enough (met vakantiegeld is dat trouwens meer dan 60k per jaar).quote:Op zondag 23 maart 2008 12:38 schreef DRA het volgende:
Ik verdien nog geen 5k, kan dus ook maar 3k zijn. Als je het overigens echt wil weten, het is 4298, maar dan wel bruto en zonder enige vorm van bonus systeem. Alleen nog 13de maand
Oh maar dat verandert de zaak! Nee dan is het terecht, ik neem alles terug!quote:Bedenk je wel dat ik gestudeerd heb.
We komen vanzelf op pagina 13, de alles oplossende paginaquote:Op zondag 23 maart 2008 12:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Meer hoeven we niet te zeggen en nu aub een heel groot slot erop.
Dat is toch pagina 7?quote:Op zondag 23 maart 2008 19:37 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
We komen vanzelf op pagina 13, de alles oplossende pagina
Dat is wel ERG weinig voor meneertje. 30% lijkt me beter anders gaat hij misschien nog gekke dingen doen waar de gemeenschap voor kan gaan betalen.quote:Op zondag 23 maart 2008 18:50 schreef smeag0l het volgende:
Ik zou gaan staken tot je er minstens 10% bij krijgt!
Dat moet dan wel, want ik zit nu op pagina 5.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:06 schreef JumpingJacky het volgende:
Andere layout zeker, bij mij is het 13, we zitten nu op 9
Dat zal dan voor 10.00 uur en na 15.00 uur zijn, want daar tussenin is TS heel hard aan het werkquote:Op maandag 24 maart 2008 01:24 schreef klipper het volgende:
[..]
hoewel je natuurlijk niet gek op moet kijken dat de ts dan weer gaat klagen dat er maar zoveel postings in een topic mogen zijn.
Hij is nog steeds actie, maar ik zie hem niet veel meer inderdaad:quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:08 schreef Seneca het volgende:
[..]
Oh ja!BHFH en zn 'kleden'
Levende legende; waar is hij eigenlijk tegenwoordig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |