Heb ik ook last van, maar ja, wat de werkgever wil is wat de werkgever krijgt hè. Oftewel, voortaan vroeg opstaan en lekker apatisch voor je uitkijken met een bak koffie.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
Als ik zo vroeg op moet staan dan ben ik de hele dag duf en doe ik helemaal niets. Dus eigenlijk heeft mijn werkgever alleen zichzelf ermee.
Dat heb ik ook, maar in mijn treinreis van een half uur heb ik prima de gelegenheid om daar over heen te komen en dan is er niets meer aan de hand.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb ik ook last van, maar ja, wat de werkgever wil is wat de werkgever krijgt hè. Oftewel, voortaan vroeg opstaan en lekker apatisch voor je uitkijken met een bak koffie.
Wat de werkgever wil (en met jou afgesproken heeft) is dat je 36 tot 40 uur per week voor hem betaald werk verricht. En onder 'werk' wordt niet verstaan 'apatisch voor je uitkijken met een bak koffie'.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb ik ook last van, maar ja, wat de werkgever wil is wat de werkgever krijgt hè. Oftewel, voortaan vroeg opstaan en lekker apatisch voor je uitkijken met een bak koffie.
De meerderheid van de Nederlandse werknemer doet dat enminste wel. Ik probeer me dan tenminste nog maximaal voor mijn werkgever in te zeten. Ik heb overigns de laatste weken geprobeerd om iedere keer om 9 uur aanwezigg te zijn. De reacties hier suggereerden toch dat ik er niet zo vel aan kan doen. Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Ik denk dat ik het volgende week wel weer ga proberen maar ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:42 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Wat de werkgever wil (en met jou afgesproken heeft) is dat je 36 tot 40 uur per week voor hem betaald werk verricht. En onder 'werk' wordt niet verstaan 'apatisch voor je uitkijken met een bak koffie'.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
teringgg wat ben jij een pussy zegquote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
[..]
De meerderheid van de Nederlandse werknemer doet dat enminste wel. Ik probeer me dan tenminste nog maximaal voor mijn werkgever in te zeten. Ik heb overigns de laatste weken geprobeerd om iedere keer om 9 uur aanwezigg te zijn. De reacties hier suggereerden toch dat ik er niet zo vel aan kan doen. Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Ik denk dat ik het volgende week wel weer ga proberen maar ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
In dat geval ben je dus niet volledig hersteld van jouw overspannenheid. Aangezien jouw baas wel denkt dat je volledig hersteld bent, spreekt hij jou aan op jouw werktijden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
[..]
De meerderheid van de Nederlandse werknemer doet dat enminste wel. Ik probeer me dan tenminste nog maximaal voor mijn werkgever in te zeten. Ik heb overigns de laatste weken geprobeerd om iedere keer om 9 uur aanwezigg te zijn. De reacties hier suggereerden toch dat ik er niet zo vel aan kan doen. Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Ik denk dat ik het volgende week wel weer ga proberen maar ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
Ik denk niet dat mijn baas dat denkt. Volgens mij is hij vooral aan het proberen mij er zo snel mogelijk uit te werken of zo. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar de enige reden dat ik dit werk blijf doen is omdat ik het werk zelf zo leuk vind en omdat ik best leuke collega's heb die ik niet zomaar in de kou wil laten staan. Bovendien ben ik bang dat switchen op mijn leeftijd niet zo makkelijk meer is. Ik ben immers als bijna 35.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
In dat geval ben je dus niet volledig hersteld van jouw overspannenheid. Aangezien jouw baas wel denkt dat je volledig hersteld bent, spreekt hij jou aan op jouw werktijden.
Dus in een gesprek aangeven dat je nog steeds last hebt van jouw overspannenheid en je vervolgens bij de arts melden, zodat aan je herstel kan worden gewerkt en aan een re-integratietraject.
Maak je werkgever duidelijk dat je een uitgesproken avondmens bent. Er zijn vast wel lessen of cursussen die 's avonds worden gegeven en anders wordt het toch switchen naar een baan waar je wel 's avonds kan werken. Als een werkegever geen geschikt werk voor je heeft dan houdt het gewoon op.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
Nou nee, dat lijkt mij niet zo. Thuiswerken is geen grondrecht. Tenzij je contract anders bepaalt (maar dat is niet zo) kan je baas je verplichten aanwezig te zijn tijdens kantooruren, in jouw geval 36 uur per week.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:40 schreef DRA het volgende:
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo.
Nee hoor, niemand vindt dat je te hard werktquote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Of je vindt of ik te hard werk of niet doet er niet zo veel toe.
Het ging niet goed, je bent toch overspannen geworden?quote:Waar het mij om gaat is het feit dat mijn baas nu ineens bezwaar maakt tegen iets wat al jaren goed ging.
De helft van je pand eraf halen is iets anders, maar een periodieke huurverhoging ligt wel in de lijn der verwachtingen. Dan kun je ook op je kop gaan staan en jammeren dat anderen minder huurverhoging krijgen of dat het de afgelopen 10 jaar ook niet is verhoogd, helpt allemaal niks.quote:Als je al jaren voor 300 euro een pand bewoont dan zal je het toch ook niet leuk vinden als ineens de helft van het pand eraf gehaald wordt. Dan gaat toch ook niet ineens iedereen zeggen dat zijn nog minder hebben en dat het terrecht is dat je huisbaas dit doet?
Ik kan geen oordeel vellen over je gezondheid en overspannenheid, maar je noemde "slechts 8 maanden", da's niet bepaald kort. Om even een indruk van je werkgever te krijgen, heeft hij al die tijd ook slechts 70% van je salaris betaald (da's het minimum waartoe hij verplicht is, meer hoeft niet) of heb je gewoon 100% gevangen?quote:Ik vind gewoon dat mijn baas wanneer hij er een probleem mee heeft dit gewoon al jaren geleden had moeten zeggen. In de tussentijd heb ik me altijd ingezet voor hem en gaat hij nu het ineens lopen klagen wat minder gaat met mijn gezondheid.
Jij hebt van hem zitten profiteren. Lijkt me terecht dat hij een keer orde op zaken wil stellen.quote:Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Het was al ongeloofwaardig, maar nu krijg je zelfs een blinde kip niet meer mee hoorquote:Op zondag 16 maart 2008 16:07 schreef DRA het volgende:
Bovendien ben ik bang dat switchen op mijn leeftijd niet zo makkelijk meer is. Ik ben immers als bijna 35.
Zou je denken joh?quote:Op zondag 16 maart 2008 16:07 schreef DRA het volgende:
Volgens mij is het enige doel dat ze hebben om mensen zo snel mogelijk weer terug naar hun werk te sturen.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:57 schreef DRA het volgende:
[..]
De meerderheid van de Nederlandse werknemer doet dat enminste wel. Ik probeer me dan tenminste nog maximaal voor mijn werkgever in te zeten.
De situatie is onhoudbaar omdat je hem zelf onhoudbaar gemaakt hebt. Jezus zeg, doe eens even gezond.quote:Ik heb overigns de laatste weken geprobeerd om iedere keer om 9 uur aanwezigg te zijn. De reacties hier suggereerden toch dat ik er niet zo vel aan kan doen. Maar hierdoor heb ik meteen weer last gekregen van mijjn overspannenheid en heb me deze week maar weer de laatste dagen ziek gemeld. Ik denk dat ik het volgende week wel weer ga proberen maar ik denk dat ik tegenlijkertijd maar weer even met mijn baas moet praten. Deze situatie is natuurlijk onhoudbaar.
En jij denkt dat je op je 35ste al uitgerangeerd bent? Tsja met zo'n houding wel ja.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:07 schreef DRA het volgende:
[..]
Bovendien ben ik bang dat switchen op mijn leeftijd niet zo makkelijk meer is. Ik ben immers als bijna 35.
Like DUH !!!!! Niemand heeft er wat aan als je ziek bent, dus je moet inderdaad zsm weer aan het werk.quote:Verder heb ik nooit zo'n hoge pet op gehad van die artsen. Volgens mij is het enige doel dat ze hebben om mensen zo snel mogelijk weer terug naar hun werk te sturen.
Bedankt voor je aardige reactie. Ik snap alleen niet precies waarom ik 's avonds zou moeten werken. Ik werk toch al overdag? Het lijkt me dan een beetje overdreven om 's avonds ook nog te gaan werken. Verder zit bij mij de avond meestal wel redelijk volgeboekt dus zal lastig zijn om mij dan ook nog eens met werk bezig te gaan houden.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maak je werkgever duidelijk dat je een uitgesproken avondmens bent. Er zijn vast wel lessen of cursussen die 's avonds worden gegeven en anders wordt het toch switchen naar een baan waar je wel 's avonds kan werken. Als een werkegever geen geschikt werk voor je heeft dan houdt het gewoon op.
Je hebt een contract van 36 uur per week dit houd in dat je 36 uur aanwezig diend te zijn op je werk.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:05 schreef DRA het volgende:
[..]
Bedankt voor je aardige reactie. Ik snap alleen niet precies waarom ik 's avonds zou moeten werken. Ik werk toch al overdag? Het lijkt me dan een beetje overdreven om 's avonds ook nog te gaan werken. Verder zit bij mij de avond meestal wel redelijk volgeboekt dus zal lastig zijn om mij dan ook nog eens met werk bezig te gaan houden.
Je hebt geen tijd om te werken, maar wel tijd en zin om 's avonds nog allerlei prive dingen te doen? Het is maar goed dat ik je baas niet ben, bij mij had je allang op straat gestaan wegens werkweigering.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:05 schreef DRA het volgende:
[..]
Bedankt voor je aardige reactie. Ik snap alleen niet precies waarom ik 's avonds zou moeten werken. Ik werk toch al overdag? Het lijkt me dan een beetje overdreven om 's avonds ook nog te gaan werken. Verder zit bij mij de avond meestal wel redelijk volgeboekt dus zal lastig zijn om mij dan ook nog eens met werk bezig te gaan houden.
Bij die beroepen is de 'tijd die je onderweg' bent juist het werk. Een piloot krijgt niet betaald om van zijn huis naar het vliegveld te rijden, een machinist niet van zijn huis naar het station en een chauffeur niet van zijn huis naar het .. ? tsja.. kantoor?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:23 schreef smeag0l het volgende:
Salaris krijgen voor de tijd dat je onderweg bent?
Jij bent één van de volgende opties:
- chauffeur
- machinist
- piloot
- gek
Je kunt als baas toch niet vereisen dat je als persoon alleen maar 24 uur per dag met je werk bezig bent. Dat heet slavernij!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je hebt geen tijd om te werken, maar wel tijd en zin om 's avonds nog allerlei prive dingen te doen? Het is maar goed dat ik je baas niet ben, bij mij had je allang op straat gestaan wegens werkweigering.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:58 schreef DRA het volgende:
[..]
Je kunt als baas toch niet vereisen dat je als persoon alleen maar 24 uur per dag met je werk bezig bent. Dat heet slavernij!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |