abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56303780
Afgelopen woensdag was ik weer eens aan het hardlopen in het Amsterdamse bos toen ik ineens werd aangevallen door een hond (beetje het type van tokkie gasten). Ik heb eerst nog dat beest van me af proberen te slaan en daarna heb ik hem nog op zijn hoofd weten te schoppen maar daarna beet hij me behoorlijk in mijn been. Bazin van het beest kwam daarna pas op mijn af en zei dat het mijn eigen schuld was en dat ik maar normaal had moeten doen. Verder gebeurde het nooit volgens haar en was het zo'n aardig beestje. Uiteraard wil ik nu een schadevergoeding maar ik wil ook dat de valse hond wordt afgemaakt. Het beest zal namelijk wel vaker mensen lastig vallen. Ik heb het de bazin al gezegd en die is daar uiteraard niet zo blij mee. Vandaar dat ik bang ben dat ze het niet uit haarzelf zal doen. Weet iemand precies wat de procedure is die ik moet volgen. Moet ik gewoon aangifte doen? Hoe kan ik in zo'n aangifte kenbaar maken dat ik wil dat het beest wordt afgemaakt? Of is dat pas van latere zorg?
pi_56303828
Aangifte doen zij de politie, wonden laten behandelen bij de EHBO en de rekening naar het baasje van de hond sturen.

Maar volgens mij kan je niet zomaar een hond af laten maken, daar moet volgens mij een rechter over beslissen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56303864
"Oh, dat doet ie anders nooit hoor"

Aangifte lijkt me wel het minste wat je moet doen, maar of de politie die 2 dagen later nog op wil nemen is een tweede....
Voor een schade vergoeding zal je je rechtsbijstand in moeten schakelen lijkt me, maar type tokkie zeg je? Van een kale kip kan je niet plukken.

Sowieso zou het houden van honden in de stad verboden moeten worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56303895
daarom moet je ook altijd een wapen meenemen bij het hardlopen. Dan had je het zelf kunnen doen, en dan was je niet gewond geraakt
pi_56303911
Bijt gewoon terug mietje!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:07:49 #6
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56303959

Ter illustratie: betreffende hond.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_56304008
Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:12:58 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56304061
Tenzij jij de hond als eerste hebt aangevallen mag het bijtende mormel gewoon geslacht worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56304064
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:09 schreef Insomaniac het volgende:
Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
Ik vind het dan weer niet echt raar dat je een hond schopt en slaat als hij je aanvalt.
pi_56304386
quote:
pi_56307034
quote:
Dat beest valt hem eerst aan, TS slaat en schop terug in een poging hem van zich af te houden.
pi_56307104
quote:
Nee, TS had eigenlijk moeten blijven staan en éérst voelen of die hond wel echt scherpe tanden had.
Daarna kon hij altijd nog kijken of het verstandig was dit beest aan te spreken op zijn buitengewoon intimiderende gedrag.
Dit, dus.
pi_56307142
Ik denk / vermoed dat TS wel het één en ander aan het aandikken is.

Zelf ook ooit meegemaakt. Mijn hond wandelde in het rond en toen stapte die per ongeluk met zijn poten op iemand zijn hak. Begon die kerel meteen te blaten dat die gebeten was

Niet zeuren je leeft nog
Profiel opgeheven.
pi_56309186
Had die hond niet aangelijnd moeten wezen?
Afmaken vind ik trouwens een wel wat overdreven oplossing hoor, je kent die hond toch niet?
pi_56309207
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:03 schreef LoggedIn het volgende:
daarom moet je ook altijd een wapen meenemen bij het hardlopen. Dan had je het zelf kunnen doen, en dan was je niet gewond geraakt
Goed plan, altijd een wapen dragen
pi_56309247
Mensen die hun hond niet aan de leiband houden .
pi_56309474
Zou zangles niet helpen?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:22:33 #18
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_56309724
Echt ongelofelijk dat die honden terreur maar gewoon voort blijft duren in dit land. Je kan niet eens meer genieten van een mooi park of bos zonder die klote beesten altijd. Afmaken.
reach out and touch faith
pi_56309802
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:01 schreef DroogDok het volgende:
Aangifte lijkt me wel het minste wat je moet doen, maar of de politie die 2 dagen later nog op wil nemen is een tweede....
Waarom zouden ze dat niet doen na 2 dagen? Da's toch niet extreem veel later?
pi_56309804
Mietje, waarom moet een hond dood omdat hij op je been sabbelde?
pi_56309933
Wat versta je onder aanvallen? Als ik het lees begon hij pas te bijten nadat jij hem had geschopt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_56310032
Als de hond los liep en je uit het niets voor kluif aanzag , ja dan is aangifte bij de politie de beste oplossing. Zij zullen ook kunnen zien of er meerdere aangiftes zijn gedaan wat betreft de hond.
Altijd zo jammer dat sommige mensen niet in staat zijn verantwoording te nemen voor hun huisdier en hem niet aan de riem houden. Tenminste ik neem aan dat de hond losliep tijdens het incident?

Zelf heb ik een grote hond van het molosser type, echter houd ik hem altijd aan de riem, zelden is hij "los".
Mijn hond heeft een vriendelijk karakter maar er kan altijd een andere hond of een ander persoon rondlopen die hij niet zo vriendelijk vind en dan bijt..
Daarnaast is het gewoon een drukke mongool die met vier poten van de grond komt door van blijdschap te springen als hij andere mensen ziet voetballen bijvoorbeeld.
Dan wil hij meedoen en dan schrikken mensen .
  zaterdag 26 januari 2008 @ 00:40:04 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56312382
quote:
Bazin van het beest kwam daarna pas op mijn af en zei dat het mijn eigen schuld was en dat ik maar normaal had moeten doen.
Ik ben zelf eens gebeten door een valse hond, waarna ik aanbelde bij de eigenaar, die doodleuk zei 'ach, eigen schuld, je zult er wel om gevraagd hebben'.

Achteraf gezien jammer dat ik niet een paar dagen later een baksteen door die gozer z'n ruit heb gegooid.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 09:27:51 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56315267
Uit het stuk blijkt niet dat het beest meteen gebeten heeft.
Zou fijn zijn als TS zijn verhaal eerlijk en zorgvuldig verteld.

En een hond maken we in NL dus niet zomaar af.
pi_56319359
Dit is hoe ik de OP interpreteer, correct me if I'm wrong:

OP loopt in het bos.

De hond komt op OP afrennen, maar bijt op dit moment nog niet. Waarschijnlijk springt hij wat tegen OP op/rond OP heen.

OP duwt de hond van zich af, hond interpreteert dit als nog meer spelen, OP geeft de hond een schop, hond bijt OP.
deal with it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')