Ik vind het dan weer niet echt raar dat je een hond schopt en slaat als hij je aanvalt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:09 schreef Insomaniac het volgende:
Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
quote:Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
Dat beest valt hem eerst aan, TS slaat en schop terug in een poging hem van zich af te houden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:09 schreef Insomaniac het volgende:
Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
Nee, TS had eigenlijk moeten blijven staan en éérst voelen of die hond wel echt scherpe tanden had.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:09 schreef Insomaniac het volgende:
Goed plan, altijd een wapen dragenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:03 schreef LoggedIn het volgende:
daarom moet je ook altijd een wapen meenemen bij het hardlopen. Dan had je het zelf kunnen doen, en dan was je niet gewond geraakt
Waarom zouden ze dat niet doen na 2 dagen? Da's toch niet extreem veel later?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:01 schreef DroogDok het volgende:
Aangifte lijkt me wel het minste wat je moet doen, maar of de politie die 2 dagen later nog op wil nemen is een tweede....
Ik ben zelf eens gebeten door een valse hond, waarna ik aanbelde bij de eigenaar, die doodleuk zei 'ach, eigen schuld, je zult er wel om gevraagd hebben'.quote:Bazin van het beest kwam daarna pas op mijn af en zei dat het mijn eigen schuld was en dat ik maar normaal had moeten doen.
Honden en katten mogen volgens de flora en fauna wetgeving dienen buiten altijd aangelijnd te zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:45 schreef RTB het volgende:
Dit is hoe ik de OP interpreteer, correct me if I'm wrong:
OP loopt in het bos.
De hond komt op OP afrennen, maar bijt op dit moment nog niet. Waarschijnlijk springt hij wat tegen OP op/rond OP heen.
OP duwt de hond van zich af, hond interpreteert dit als nog meer spelen, OP geeft de hond een schop, hond bijt OP.
Misschien wou de hond gewoon spelen en dan ga jij hem slaan en schoppen, en daarna janken dat je bent gebetenquote:Ik heb eerst nog dat beest van me af proberen te slaan en daarna heb ik hem nog op zijn hoofd weten te schoppen maar daarna beet hij me behoorlijk in mijn been.
Heb je een wetsartikel daarbij?quote:Op zondag 27 januari 2008 01:26 schreef HarryP het volgende:
[..]
Honden en katten mogen volgens de flora en fauna wetgeving dienen buiten altijd aangelijnd te zijn.
Hoeft niet. Ik fietste langs die hond mij beet, en die beet vanuit het niets.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:49 schreef Gia het volgende:
Er zijn ook gebieden waar honden los mogen lopen.
Ik denk dat RTB dicht bij de waarheid zit.
Nee, klopt, maar als een klein kind naar je toe komt en tegen je aan begint te kleppen, sla je die toch ook niet van je af.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:53 schreef gronk het volgende:
Komt nog bij: een hond die losloopt en dan tegen willekeurige voorbijgangers aan begint te springen, is niet goed afgericht/opgevoed.
Nee, jammer dat dat 'n taboe is. Dat is namelijk wel het eerste wat in mij opkomt. Kutkinderen.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar als een klein kind naar je toe komt en tegen je aan begint te kleppen, sla je die toch ook niet van je af.
Dat ken ik, honden die als begroeting tegen je opspringen. Van de eigenaar krijg je dan te horen dat je de hond even moet aanhalen en dan is het afgelopen. Het is namelijk de aard van het beestje.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar als een klein kind naar je toe komt en tegen je aan begint te kleppen, sla je die toch ook niet van je af.
Als een hond, die losloopt op een plek waar dit mag, naar mij toe komt blijf ik om te beginnen stil staan en schat ik in hoe die hond is. Dan zal ik rustig tegen hem praten: wat ben jij een brave hond! enz... en wanneer ik het niet vertrouw rustig afwachten tot de eigenaar(esse) de hond terug roept.
Mag de hond daar niet los, dan zeg ik daar wat van.
Maar om meteen te gaan schoppen, wanneer een hond tegen je aanspringt, in zijn enthousiasme, getuigt meer van een valse voorbijganger, dan van een valse hond. Er is ook nog zoiets als sociaal gedrag en dat geldt zowel voor mensen als voor honden.
Een sociale hond begroet mensen nu eenmaal. Ze horen te leren dat dat niet mag, maar dat is iets wat je ze niet gemakkelijk afgeleerd krijgt. Dat zit er nu eenmaal in. Zoals mensen elkaar ook begroeten.
Het is gewoon asociaal als je meteen begint te schoppen, en wanneer die hond 'terugschopt' gaat eisen dat ie moet worden afgemaakt.
Om eerlijk te zijn denk ik er net zo over. Ik wens niet lastig gevallen te worden door een (vreemde) hond.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:18 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Dat ken ik, honden die als begroeting tegen je opspringen. Van de eigenaar krijg je dan te horen dat je de hond even moet aanhalen en dan is het afgelopen. Het is namelijk de aard van het beestje.
Dat wil ik niet, die kuthond moet gewoon opzouten. Als je je hond in de hand hebt mag ik hopen dat je hem zo hebt afgericht dat de hond mij niet lastig valt. Zo niet dan ben je niet het baasje maar een slaafje.
Ik hou niet van honden, ik heb totaal geen behoefte als begroeting besprongen en beslobberd te worden. Hoe je als eigenaar met een hond om gaat mag je zelf weten maar neem dan wel de verantwoordelijkheid je beest zo af te richten dat hij mij niet lastig valt.
Tsja, je bent niet alleen op de wereld, soms gaan dingen niet zoals je wilt. Ik heb geen behoefte aan spelende kinderen in mijn straat, maar daar doe ik ook niet moeilijk over.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:18 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Dat ken ik, honden die als begroeting tegen je opspringen. Van de eigenaar krijg je dan te horen dat je de hond even moet aanhalen en dan is het afgelopen. Het is namelijk de aard van het beestje.
Dat wil ik niet, die kuthond moet gewoon opzouten. Als je je hond in de hand hebt mag ik hopen dat je hem zo hebt afgericht dat de hond mij niet lastig valt. Zo niet dan ben je niet het baasje maar een slaafje.
Ik hou niet van honden, ik heb totaal geen behoefte als begroeting besprongen en beslobberd te worden. Hoe je als eigenaar met een hond om gaat mag je zelf weten maar neem dan wel de verantwoordelijkheid je beest zo af te richten dat hij mij niet lastig valt.
Nee, de eigenaar is achterlijk. Aangezien het vrij gevoelig ligt om de eigenaar af te maken, blijft dus de hond over.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:49 schreef Gia het volgende:
Hond komt blij aangesprongen, TS is bang voor honden en begint te schoppen, waarna de hond zichzelf uiteraard verdedigt. Als jij mij slaat, sla ik terug.
En dan is DE HOND vals?
Als er hier 1 afgemaakt moet worden ben jij het wel, idioot om een hond te gaan slaan en schoppen en vervolgens gaan lopen janken dat je gebeten ben.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:57 schreef DRA het volgende:
Afgelopen woensdag was ik weer eens aan het hardlopen in het Amsterdamse bos toen ik ineens werd aangevallen door een hond.
Ik heb eerst nog dat beest van me af proberen te slaan en daarna heb ik hem nog op zijn hoofd weten te schoppen maar daarna beet hij me behoorlijk in mijn been.
Hoe kan ik in zo'n aangifte kenbaar maken dat ik wil dat het beest wordt afgemaakt?
Of is dat pas van latere zorg?
Ehm, je beseft, mag ik hopen, toch wel dat er een verschil is tussen hond en kind.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, je bent niet alleen op de wereld, soms gaan dingen niet zoals je wilt. Ik heb geen behoefte aan spelende kinderen in mijn straat, maar daar doe ik ook niet moeilijk over.
Laat die hond toch even hallo zeggen, als je dat al niet kunt opbrengen moet je maar in je eentje op een leeg eiland gaan wonen.
Laat me raden, je bent een echt kattemens?quote:Op zondag 27 januari 2008 13:18 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Hoi, ik ben het eens met V.en.A, heb geen kat of ander huisdier en schijt zelf ook niet bij de buren in de tuin.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:05 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent een echt kattemens?
Je heb een kat en laat dat beest in andermans tuin schijten of vissen uit de tuin van de buren roven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |