abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56303780
Afgelopen woensdag was ik weer eens aan het hardlopen in het Amsterdamse bos toen ik ineens werd aangevallen door een hond (beetje het type van tokkie gasten). Ik heb eerst nog dat beest van me af proberen te slaan en daarna heb ik hem nog op zijn hoofd weten te schoppen maar daarna beet hij me behoorlijk in mijn been. Bazin van het beest kwam daarna pas op mijn af en zei dat het mijn eigen schuld was en dat ik maar normaal had moeten doen. Verder gebeurde het nooit volgens haar en was het zo'n aardig beestje. Uiteraard wil ik nu een schadevergoeding maar ik wil ook dat de valse hond wordt afgemaakt. Het beest zal namelijk wel vaker mensen lastig vallen. Ik heb het de bazin al gezegd en die is daar uiteraard niet zo blij mee. Vandaar dat ik bang ben dat ze het niet uit haarzelf zal doen. Weet iemand precies wat de procedure is die ik moet volgen. Moet ik gewoon aangifte doen? Hoe kan ik in zo'n aangifte kenbaar maken dat ik wil dat het beest wordt afgemaakt? Of is dat pas van latere zorg?
pi_56303828
Aangifte doen zij de politie, wonden laten behandelen bij de EHBO en de rekening naar het baasje van de hond sturen.

Maar volgens mij kan je niet zomaar een hond af laten maken, daar moet volgens mij een rechter over beslissen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56303864
"Oh, dat doet ie anders nooit hoor"

Aangifte lijkt me wel het minste wat je moet doen, maar of de politie die 2 dagen later nog op wil nemen is een tweede....
Voor een schade vergoeding zal je je rechtsbijstand in moeten schakelen lijkt me, maar type tokkie zeg je? Van een kale kip kan je niet plukken.

Sowieso zou het houden van honden in de stad verboden moeten worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56303895
daarom moet je ook altijd een wapen meenemen bij het hardlopen. Dan had je het zelf kunnen doen, en dan was je niet gewond geraakt
pi_56303911
Bijt gewoon terug mietje!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:07:49 #6
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56303959

Ter illustratie: betreffende hond.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_56304008
Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:12:58 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56304061
Tenzij jij de hond als eerste hebt aangevallen mag het bijtende mormel gewoon geslacht worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56304064
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:09 schreef Insomaniac het volgende:
Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
Ik vind het dan weer niet echt raar dat je een hond schopt en slaat als hij je aanvalt.
pi_56304386
quote:
pi_56307034
quote:
Dat beest valt hem eerst aan, TS slaat en schop terug in een poging hem van zich af te houden.
pi_56307104
quote:
Nee, TS had eigenlijk moeten blijven staan en éérst voelen of die hond wel echt scherpe tanden had.
Daarna kon hij altijd nog kijken of het verstandig was dit beest aan te spreken op zijn buitengewoon intimiderende gedrag.
Dit, dus.
pi_56307142
Ik denk / vermoed dat TS wel het één en ander aan het aandikken is.

Zelf ook ooit meegemaakt. Mijn hond wandelde in het rond en toen stapte die per ongeluk met zijn poten op iemand zijn hak. Begon die kerel meteen te blaten dat die gebeten was

Niet zeuren je leeft nog
Profiel opgeheven.
pi_56309186
Had die hond niet aangelijnd moeten wezen?
Afmaken vind ik trouwens een wel wat overdreven oplossing hoor, je kent die hond toch niet?
pi_56309207
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:03 schreef LoggedIn het volgende:
daarom moet je ook altijd een wapen meenemen bij het hardlopen. Dan had je het zelf kunnen doen, en dan was je niet gewond geraakt
Goed plan, altijd een wapen dragen
pi_56309247
Mensen die hun hond niet aan de leiband houden .
pi_56309474
Zou zangles niet helpen?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:22:33 #18
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_56309724
Echt ongelofelijk dat die honden terreur maar gewoon voort blijft duren in dit land. Je kan niet eens meer genieten van een mooi park of bos zonder die klote beesten altijd. Afmaken.
reach out and touch faith
pi_56309802
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:01 schreef DroogDok het volgende:
Aangifte lijkt me wel het minste wat je moet doen, maar of de politie die 2 dagen later nog op wil nemen is een tweede....
Waarom zouden ze dat niet doen na 2 dagen? Da's toch niet extreem veel later?
pi_56309804
Mietje, waarom moet een hond dood omdat hij op je been sabbelde?
pi_56309933
Wat versta je onder aanvallen? Als ik het lees begon hij pas te bijten nadat jij hem had geschopt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_56310032
Als de hond los liep en je uit het niets voor kluif aanzag , ja dan is aangifte bij de politie de beste oplossing. Zij zullen ook kunnen zien of er meerdere aangiftes zijn gedaan wat betreft de hond.
Altijd zo jammer dat sommige mensen niet in staat zijn verantwoording te nemen voor hun huisdier en hem niet aan de riem houden. Tenminste ik neem aan dat de hond losliep tijdens het incident?

Zelf heb ik een grote hond van het molosser type, echter houd ik hem altijd aan de riem, zelden is hij "los".
Mijn hond heeft een vriendelijk karakter maar er kan altijd een andere hond of een ander persoon rondlopen die hij niet zo vriendelijk vind en dan bijt..
Daarnaast is het gewoon een drukke mongool die met vier poten van de grond komt door van blijdschap te springen als hij andere mensen ziet voetballen bijvoorbeeld.
Dan wil hij meedoen en dan schrikken mensen .
  zaterdag 26 januari 2008 @ 00:40:04 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56312382
quote:
Bazin van het beest kwam daarna pas op mijn af en zei dat het mijn eigen schuld was en dat ik maar normaal had moeten doen.
Ik ben zelf eens gebeten door een valse hond, waarna ik aanbelde bij de eigenaar, die doodleuk zei 'ach, eigen schuld, je zult er wel om gevraagd hebben'.

Achteraf gezien jammer dat ik niet een paar dagen later een baksteen door die gozer z'n ruit heb gegooid.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 09:27:51 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56315267
Uit het stuk blijkt niet dat het beest meteen gebeten heeft.
Zou fijn zijn als TS zijn verhaal eerlijk en zorgvuldig verteld.

En een hond maken we in NL dus niet zomaar af.
pi_56319359
Dit is hoe ik de OP interpreteer, correct me if I'm wrong:

OP loopt in het bos.

De hond komt op OP afrennen, maar bijt op dit moment nog niet. Waarschijnlijk springt hij wat tegen OP op/rond OP heen.

OP duwt de hond van zich af, hond interpreteert dit als nog meer spelen, OP geeft de hond een schop, hond bijt OP.
deal with it
  zondag 27 januari 2008 @ 01:26:20 #26
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_56332684
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:45 schreef RTB het volgende:
Dit is hoe ik de OP interpreteer, correct me if I'm wrong:

OP loopt in het bos.

De hond komt op OP afrennen, maar bijt op dit moment nog niet. Waarschijnlijk springt hij wat tegen OP op/rond OP heen.

OP duwt de hond van zich af, hond interpreteert dit als nog meer spelen, OP geeft de hond een schop, hond bijt OP.
Honden en katten mogen volgens de flora en fauna wetgeving dienen buiten altijd aangelijnd te zijn.
Honden die bijten worden afgemaakt volgende de wet.

Aangifte doen bij de politie.
  zondag 27 januari 2008 @ 10:11:23 #27
52513 whosvegas
The Trickster
pi_56335224
quote:
Ik heb eerst nog dat beest van me af proberen te slaan en daarna heb ik hem nog op zijn hoofd weten te schoppen maar daarna beet hij me behoorlijk in mijn been.
Misschien wou de hond gewoon spelen en dan ga jij hem slaan en schoppen, en daarna janken dat je bent gebeten
Are you nuts??
pi_56335259
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:26 schreef HarryP het volgende:

[..]

Honden en katten mogen volgens de flora en fauna wetgeving dienen buiten altijd aangelijnd te zijn.
Heb je een wetsartikel daarbij?
Volgens mij zijn aanlijngeboden voor honden namelijk meestal in de APV gesteld. Daarnaast geldt in veel bossen (van Staatsbosbeheer en zo) een aanlijn gebod, maar dat heeft met eigendomsrechten te maken (die bossen zijn alleen toegankelijk onder bepaalde voorwaarden. Vaak ook niet na zonsondergang bv.).

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2008 10:21:23 ]
  zondag 27 januari 2008 @ 11:49:32 #29
3542 Gia
User under construction
pi_56336429
Er zijn ook gebieden waar honden los mogen lopen.
Ik denk dat RTB dicht bij de waarheid zit.

Hond komt blij aangesprongen, TS is bang voor honden en begint te schoppen, waarna de hond zichzelf uiteraard verdedigt. Als jij mij slaat, sla ik terug.
En dan is DE HOND vals?

Maar goed, als er duidelijke verwondingen zijn, moet je die laten behandelen en vastleggen op foto.
Als de hond los was op een plaats waar dat niet mag, noteer dan die plaats.
Ga met de foto en overige informatie naar de politie en misschien, als ze zin hebben om te werken, mag je dan aangifte doen.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:53:08 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56336505
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:49 schreef Gia het volgende:
Er zijn ook gebieden waar honden los mogen lopen.
Ik denk dat RTB dicht bij de waarheid zit.
Hoeft niet. Ik fietste langs die hond mij beet, en die beet vanuit het niets.

Komt nog bij: een hond die losloopt en dan tegen willekeurige voorbijgangers aan begint te springen, is niet goed afgericht/opgevoed. Hetzelfde geldt voor dat bijten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:20:45 #31
3542 Gia
User under construction
pi_56337005
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:53 schreef gronk het volgende:
Komt nog bij: een hond die losloopt en dan tegen willekeurige voorbijgangers aan begint te springen, is niet goed afgericht/opgevoed.
Nee, klopt, maar als een klein kind naar je toe komt en tegen je aan begint te kleppen, sla je die toch ook niet van je af.

Als een hond, die losloopt op een plek waar dit mag, naar mij toe komt blijf ik om te beginnen stil staan en schat ik in hoe die hond is. Dan zal ik rustig tegen hem praten: wat ben jij een brave hond! enz... en wanneer ik het niet vertrouw rustig afwachten tot de eigenaar(esse) de hond terug roept.
Mag de hond daar niet los, dan zeg ik daar wat van.

Maar om meteen te gaan schoppen, wanneer een hond tegen je aanspringt, in zijn enthousiasme, getuigt meer van een valse voorbijganger, dan van een valse hond. Er is ook nog zoiets als sociaal gedrag en dat geldt zowel voor mensen als voor honden.
Een sociale hond begroet mensen nu eenmaal. Ze horen te leren dat dat niet mag, maar dat is iets wat je ze niet gemakkelijk afgeleerd krijgt. Dat zit er nu eenmaal in. Zoals mensen elkaar ook begroeten.

Het is gewoon asociaal als je meteen begint te schoppen, en wanneer die hond 'terugschopt' gaat eisen dat ie moet worden afgemaakt.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:27:06 #32
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_56337112
TS reageert niet meer. Wellicht is hij aan rabies overleden... R.I.P...
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, klopt, maar als een klein kind naar je toe komt en tegen je aan begint te kleppen, sla je die toch ook niet van je af.
Nee, jammer dat dat 'n taboe is. Dat is namelijk wel het eerste wat in mij opkomt. Kutkinderen.
acht uur cup-a-soup, DAT zouden meer mensen moeten doen...
pi_56338285
quote:

[..]

Als een hond, die losloopt op een plek waar dit mag, naar mij toe komt blijf ik om te beginnen stil staan en schat ik in hoe die hond is. Dan zal ik rustig tegen hem praten: wat ben jij een brave hond! enz... en wanneer ik het niet vertrouw rustig afwachten tot de eigenaar(esse) de hond terug roept.

Maar om meteen te gaan schoppen, wanneer een hond tegen je aanspringt, in zijn enthousiasme, getuigt meer van een valse voorbijganger, dan van een valse hond. Er is ook nog zoiets als sociaal gedrag en dat geldt zowel voor mensen als voor honden.
Een sociale hond begroet mensen nu eenmaal. Ze horen te leren dat dat niet mag, maar dat is iets wat je ze niet gemakkelijk afgeleerd krijgt. Dat zit er nu eenmaal in. Zoals mensen elkaar ook begroeten.

Het is gewoon asociaal als je meteen begint te schoppen, en wanneer die hond 'terugschopt' gaat eisen dat ie moet worden afgemaakt.
Dat ken ik, honden die als begroeting tegen je opspringen. Van de eigenaar krijg je dan te horen dat je de hond even moet aanhalen en dan is het afgelopen. Het is namelijk de aard van het beestje.

Dat wil ik niet, die kuthond moet gewoon opzouten. Als je je hond in de hand hebt mag ik hopen dat je hem zo hebt afgericht dat de hond mij niet lastig valt. Zo niet dan ben je niet het baasje maar een slaafje.

Ik hou niet van honden, ik heb totaal geen behoefte als begroeting besprongen en beslobberd te worden. Hoe je als eigenaar met een hond om gaat mag je zelf weten maar neem dan wel de verantwoordelijkheid je beest zo af te richten dat hij mij niet lastig valt.
  zondag 27 januari 2008 @ 13:47:54 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56339062
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:18 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Dat ken ik, honden die als begroeting tegen je opspringen. Van de eigenaar krijg je dan te horen dat je de hond even moet aanhalen en dan is het afgelopen. Het is namelijk de aard van het beestje.

Dat wil ik niet, die kuthond moet gewoon opzouten. Als je je hond in de hand hebt mag ik hopen dat je hem zo hebt afgericht dat de hond mij niet lastig valt. Zo niet dan ben je niet het baasje maar een slaafje.

Ik hou niet van honden, ik heb totaal geen behoefte als begroeting besprongen en beslobberd te worden. Hoe je als eigenaar met een hond om gaat mag je zelf weten maar neem dan wel de verantwoordelijkheid je beest zo af te richten dat hij mij niet lastig valt.
Om eerlijk te zijn denk ik er net zo over. Ik wens niet lastig gevallen te worden door een (vreemde) hond.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56339292
quote:

[..]

Tsja, je bent niet alleen op de wereld, soms gaan dingen niet zoals je wilt. Ik heb geen behoefte aan spelende kinderen in mijn straat, maar daar doe ik ook niet moeilijk over.

Laat die hond toch even hallo zeggen, als je dat al niet kunt opbrengen moet je maar in je eentje op een leeg eiland gaan wonen.
pi_56339523
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:49 schreef Gia het volgende:
Hond komt blij aangesprongen, TS is bang voor honden en begint te schoppen, waarna de hond zichzelf uiteraard verdedigt. Als jij mij slaat, sla ik terug.
En dan is DE HOND vals?
Nee, de eigenaar is achterlijk. Aangezien het vrij gevoelig ligt om de eigenaar af te maken, blijft dus de hond over.
pi_56341742
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:57 schreef DRA het volgende:
Afgelopen woensdag was ik weer eens aan het hardlopen in het Amsterdamse bos toen ik ineens werd aangevallen door een hond.
Ik heb eerst nog dat beest van me af proberen te slaan en daarna heb ik hem nog op zijn hoofd weten te schoppen maar daarna beet hij me behoorlijk in mijn been.
Hoe kan ik in zo'n aangifte kenbaar maken dat ik wil dat het beest wordt afgemaakt?
Of is dat pas van latere zorg?
Als er hier 1 afgemaakt moet worden ben jij het wel, idioot om een hond te gaan slaan en schoppen en vervolgens gaan lopen janken dat je gebeten ben.
Trouwens hardlopen in Amsterdam , alleen criminelen lopen daar hard, dus die hond zal je wel voor een crimineel aangezien hebben.
pi_56344301
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:58 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Tsja, je bent niet alleen op de wereld, soms gaan dingen niet zoals je wilt. Ik heb geen behoefte aan spelende kinderen in mijn straat, maar daar doe ik ook niet moeilijk over.

Laat die hond toch even hallo zeggen, als je dat al niet kunt opbrengen moet je maar in je eentje op een leeg eiland gaan wonen.
Ehm, je beseft, mag ik hopen, toch wel dat er een verschil is tussen hond en kind.

Daarnaast hoef ik het ook niet 'op te brengen' een koe, schaap of geit mij hallo te laten zeggen. Laat staan een varken. Om in jouw termen te blijven, die lijdensweg wordt mij bespaard.
Waarom dan een hond wel?
  zondag 27 januari 2008 @ 18:05:21 #39
52513 whosvegas
The Trickster
pi_56344442
quote:

[..]

Laat me raden, je bent een echt kattemens?
Je heb een kat en laat dat beest in andermans tuin schijten of vissen uit de tuin van de buren roven
Are you nuts??
pi_56344516
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:05 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Laat me raden, je bent een echt kattemens?
Je heb een kat en laat dat beest in andermans tuin schijten of vissen uit de tuin van de buren roven
Hoi, ik ben het eens met V.en.A, heb geen kat of ander huisdier en schijt zelf ook niet bij de buren in de tuin.
Dat je weet dat er ook zulke mensen bestaan.

Groetjes,

veldmuis
pi_56344577
heb je uberhaubt gegevens van de eigenaar van het beestje? anders is het een beetje moeilijk aangifte doen. "ik ben aangevallen door een bruine hond met tokkie eigenaren."

en ik denk niet dat de hond meteen wordt afgemaakt als jij wat rode plekjes/ kleine gaatjes hebt. Dat is namelijk een teken dat het beest gewoon "speelde" en niet bewust je been eraf wilde bijten ofzo.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_56346185
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:57 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Ehm, je beseft, mag ik hopen, toch wel dat er een verschil is tussen hond en kind.
Jazeker, mijn hond is vele malen belangrijker voor mij dan een of ander vreemd kind...
quote:
Daarnaast hoef ik het ook niet 'op te brengen' een koe, schaap of geit mij hallo te laten zeggen. Laat staan een varken. Om in jouw termen te blijven, die lijdensweg wordt mij bespaard.
Waarom dan een hond wel?
Omdat veel mensen een hond hebben, veel van die beesten graag loslopen en de eigenaren ze graag dat pleziertje gunnen. Die laten zich echt niet tegenhouden door een aanstellerige zuurpruim zoals jij.
pi_56346228
Ohja, en ik heb ook nog katten en die laat ik ook loslopen wanneer ze willen!
  maandag 28 januari 2008 @ 11:26:19 #44
3542 Gia
User under construction
pi_56358352
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn denk ik er net zo over. Ik wens niet lastig gevallen te worden door een (vreemde) hond.
Maar als dat dan een keer wél gebeurt, en dat is niet ondenkbaar in een land waar zoveel honden worden gehouden, ga je toch niet meteen schoppen!!
pi_56359129
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heb je een wetsartikel daarbij?
Volgens mij zijn aanlijngeboden voor honden namelijk meestal in de APV gesteld. Daarnaast geldt in veel bossen (van Staatsbosbeheer en zo) een aanlijn gebod, maar dat heeft met eigendomsrechten te maken (die bossen zijn alleen toegankelijk onder bepaalde voorwaarden. Vaak ook niet na zonsondergang bv.).
In de Flora- en Faunawet staat dat iedereen verplicht is te verhinderen dat een dier (dus ook alle honden en katten) dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt (artikel 16, lid 3). Met veld wordt volgens de Flora- en Faunawet bedoeld: stranden, schorren, gorzen, kwelders, slikken, wadden, binnenwateren en territoriale wateren alsmede wegen en paden, voor zover deze geacht kunnen worden deel uit te maken van een voor de uitoefening van de jacht bestemd of geschikt terrein. Hieronder vallen bijvoorbeeld, bossen, wegen en paden waar bejaagbare soorten als konijn en fazant aanwezig zijn. Dit is van toepassing voor iedere hondenbezitter, die zijn hond niet gebruikt in het kader van jacht of beheer en schadebestrijding.

Men moet dus goed uitkijken als men zich in een veld begeeft. Als het al is toegestaan om er met de hond te komen moet de bezitter of toezichthouder altijd voorkomen dat de hond in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:14:06 #46
3542 Gia
User under construction
pi_56359327
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:05 schreef HarryP het volgende:
Men moet dus goed uitkijken als men zich in een veld begeeft. Als het al is toegestaan om er met de hond te komen moet de bezitter of toezichthouder altijd voorkomen dat de hond in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt. [/i]
Er zijn hier in de buurt velden met daarop bordjes: "hondenloslaatstrook", waar honden dus los mogen lopen, maar waar ook mensen gaan trimmen. Tja, een beetje blije hond wil dan spelen.
Dat hoef je niet leuk te vinden, maar meteen gaan schoppen slaat ook nergens op. Als je dan gebeten wordt is het je eigen schuld.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:28:46 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56359670
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn hier in de buurt velden met daarop bordjes: "hondenloslaatstrook", waar honden dus los mogen lopen, maar waar ook mensen gaan trimmen. Tja, een beetje blije hond wil dan spelen.
Dat hoef je niet leuk te vinden, maar meteen gaan schoppen slaat ook nergens op. Als je dan gebeten wordt is het je eigen schuld.
Dat is inderdaad dom van die mensen. Ik hou niet van honden en ga dan ook niet wandelen, lopen, fietsen of wat dan ook in de buurt van een hondenuitlaatplaats.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56360870
quote:

[..]

Als een hond bijt is dat altijd de schuld van de hond/baasje.
pi_56363700
quote:

[..]

Leuk maar in het Amsterdamse bos lijkt het wel of het hele gebied een hondenloslaatstrook is. Jammer want het is het enige leuke recreatiegebied in de buurt. Moet iedereen dan maar leiden onder de paar mensen die zonodig een hond willen hebben en het niet nodig vinden om op hun hond te passen.
pi_56363768
quote:

[..]

Leuk maar er bestaat ook nog zoiets als een hondenriem. Als je je hond niet onder controle hebt, dan moet je anderen daar niet onder laten leiden en gewoon altijd de riem gebruiken. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als sociaal gedrag en dat geldt zowel voor mensen als voor honden.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:51:38 #51
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_56365027
quote:

[..]

Zijn wij het zowaar met elkaar eens
Al kan ik mij voorstellen dat mensen die niets met honden hebben er niet van gediend zijn dat er (grote?) honden tegen ze opspringen. Maar ik heb die discussie ook al eens gevoerd met voormalige vrienden van mij. Die waren zelf nooit opgegroeid met huisdieren, wat toch een empatische handicap met zich meebracht. Die liepen dan ook weleens hard op de hei (waar honden los mogen) en als er dan een hond aan kwam rennen en een beetje blaffend om ze heen sprong, werden ze altijd bloedgiftig. En als ik ze dan adviseerde om even de pas in te houden, omdat het dan ophoudt, kreeg ik altijd de reactie: 'het is mijn recht om hier hard te lopen'.

Ja, prima, maar als het niet WERKT... Dat was geen optie. IK heb het recht om hard te lopen en honden moeten dood. Tsja...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 28 januari 2008 @ 17:01:15 #52
165633 eriksd
The grand facade...
pi_56365237
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jazeker, mijn hond is vele malen belangrijker voor mij dan een of ander vreemd kind...
[..]

Omdat veel mensen een hond hebben, veel van die beesten graag loslopen en de eigenaren ze graag dat pleziertje gunnen. Die laten zich echt niet tegenhouden door een aanstellerige zuurpruim zoals jij.
Wie veroorzaakt hier nou het probleem. Het boeit me geen reet dat mensen een hond hebben, maar ik wil er geen last van hebben, het beest niet voelen, niet horen, en ook niet overal zien schijten. Wat jij uitspookt moet jij weten, maar buiten zorg je maar dat mensen er geen last van hebben.

Ik heb een stereoset waar k trots op ben, die ik ook een pleziertje gun en lekker hard zet, en ik laat me daardoor echt niet weerhouden door een aanstellerige zuurpruim?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 28 januari 2008 @ 17:42:13 #53
3542 Gia
User under construction
pi_56366138
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wie veroorzaakt hier nou het probleem. Het boeit me geen reet dat mensen een hond hebben, maar ik wil er geen last van hebben, het beest niet voelen, niet horen, en ook niet overal zien schijten. Wat jij uitspookt moet jij weten, maar buiten zorg je maar dat mensen er geen last van hebben.

Ik heb een stereoset waar k trots op ben, die ik ook een pleziertje gun en lekker hard zet, en ik laat me daardoor echt niet weerhouden door een aanstellerige zuurpruim?
Daar heb je, binnen de grenzen van de wet, dan ook net zoveel recht op, als andere mensen dat hebben om hun hond los te laten lopen op hondenloslaatstroken en mogen laten schijten op hondenuitlaatstroken. Ook waar jij het ziet.

Helaas.

Ik vind ook niet alles fijn wat ik in het straatbeeld zie, daar moet ik me ook bij neerleggen.

Iemand die een hond schopt, kan verwachten dat ie gebeten wordt.
pi_56366256
@TS: Waarom zou die hond afgemaakt worden? Het beest kan er ook niks aan doen dat hij zo slecht opgevoed is. Je kunt er denk ik beter voor gaan om een schadevergoeding te krijgen.
Overigens... het domste wat je kunt doen is een hond schoppen.... niet zo gek dat ie dan bijt hè? Misschien tip voor de volgende keer om rustig te blijven.

@Overige reacties: waarom heeft een mens wel het recht om ergens rond te lopen en mensen lastig te vallen (kijk maar naar die straatverkopers, die je allerlei foldertjes onder je neus duwen..) en een hond of kat niet?
Omdat mensen intelligentere wezens zijn? Pfff... alsjeblieft zeg. Veel mensen denken dat ze altijd het alleenrecht op de wereld hebben... zielige stumperds.
  maandag 28 januari 2008 @ 18:06:40 #55
3542 Gia
User under construction
pi_56366574
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hoe is het mogelijk hè? Hebben we toch nog raakvlakken!
quote:
Al kan ik mij voorstellen dat mensen die niets met honden hebben er niet van gediend zijn dat er (grote?) honden tegen ze opspringen.
Tuurlijk, kan ik me ook wel voorstellen. En dat mogen ze ook vinden, natuurlijk.
quote:
Maar ik heb die discussie ook al eens gevoerd met voormalige vrienden van mij. Die waren zelf nooit opgegroeid met huisdieren, wat toch een empatische handicap met zich meebracht.
Klopt helemaal, het beste is om kinderen met dieren op te laten groeien.
Dan zijn ze als volwassenen niet zo panisch van ieder hondje dat te dichtbij komt.
Nu let ik zelf altijd extra goed op met vreemde honden, omdat ik bloedverdunners gebruik, maar een hond schoppen is vragen om moeilijkheden.
quote:
Die liepen dan ook weleens hard op de hei (waar honden los mogen) en als er dan een hond aan kwam rennen en een beetje blaffend om ze heen sprong, werden ze altijd bloedgiftig. En als ik ze dan adviseerde om even de pas in te houden, omdat het dan ophoudt, kreeg ik altijd de reactie: 'het is mijn recht om hier hard te lopen'.
Tja, en ook die hond heeft rechten. Ook al vinden sommige mensen van niet.
quote:
Ja, prima, maar als het niet WERKT... Dat was geen optie. IK heb het recht om hard te lopen en honden moeten dood. Tsja...

V.
Die mensen moet je eens een zaag kado doen. Kunnen ze die plank voor hun kop wegzagen.
pi_56366648
Aangifte doen en af laten maken .
Tududuhduhduh, another one bites the dust.... Tududuhduhduh...
-
pi_56366768
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:48 schreef Candaasje het volgende:
@TS: Waarom zou die hond afgemaakt worden? Het beest kan er ook niks aan doen dat hij zo slecht opgevoed is. Je kunt er denk ik beter voor gaan om een schadevergoeding te krijgen.
Nee, maar het baasje afmaken kan dan ook weer niet en de kans is groot dat die hond niet verandert en volgende week bij iemand anders in het been hangt...
quote:
Overigens... het domste wat je kunt doen is een hond schoppen.... niet zo gek dat ie dan bijt hè? Misschien tip voor de volgende keer om rustig te blijven.
Misschien zijn er ook mensen die nooit iets met honden te maken hebben en die angstig worden als zo'n beest op hen komt afrennen?
quote:
@Overige reacties: waarom heeft een mens wel het recht om ergens rond te lopen en mensen lastig te vallen (kijk maar naar die straatverkopers, die je allerlei foldertjes onder je neus duwen..) en een hond of kat niet?
Omdat je van straatverkopers kunt verwachten dat ze je niet aanvallen, maar honden zijn onbetrouwbaar en zien geen eventuele straf boven hun hoofd hangen. Daarbij spreekt een straatverkoper je aan, waar een hond naar je toe komt rennen terwijl je geen idee hebt wat zijn intentie is. Domme vergelijking dus...
quote:
Omdat mensen intelligentere wezens zijn? Pfff... alsjeblieft zeg. Veel mensen denken dat ze altijd het alleenrecht op de wereld hebben... zielige stumperds.
Mensen zijn de superieure wezens, dus dat brengt met zich mee dat ze kunnen beslissen wat er gebeurt op de wereld. Als je je daar niet in kunt vinden heb je voor een paar cent een leuke blokhut in afrika, waar je gezellig tussen het wild in kunt leven.
pi_56366995
quote:
Mensen die hun hond niet aan de leiband houden .
Als ze hem onder controle hebben is dat toch geen punt?
quote:
Komt nog bij: een hond die losloopt en dan tegen willekeurige voorbijgangers aan begint te springen, is niet goed afgericht/opgevoed. Hetzelfde geldt voor dat bijten.
Klopt.
quote:
Toch doe je er beter aan om gewoon door te lopen dan. Komt die hond dan naar je toe kan je al lopend iets zeggen van: he brave hond, waar is je baasje dan? Dan denkt zo'n hond vaak: owja baasje...en dan zijn ze zo weer weg. Het linke als je stil blijft staan en de hond aankijkt is dat deze dat kan zien als uitdagen...
quote:

Ben ik met je eens. Heb zelf ook een hond, loopt eigenlijk altijd los, en laat hem vaak ook z'n gang gaan dan, maar op het moment dat het moet loopt ie gewoon vlak naast me zonder problemen. Maar dat is met een duitse herder wat makkelijker aan te leren dan met sommige andere honden denk ik. Neemt niet weg dat wanneer je de hond niet onder controle hebt deze gewoon aangelijnd moet worden
pi_56369749
quote:
Omdat je van straatverkopers kunt verwachten dat ze je niet aanvallen, maar honden zijn onbetrouwbaar en zien geen eventuele straf boven hun hoofd hangen. Daarbij spreekt een straatverkoper je aan, waar een hond naar je toe komt rennen terwijl je geen idee hebt wat zijn intentie is. Domme vergelijking dus...
Ja want mensen zijn zo betrouwbaar
No bitch to me
pi_56369975
achterlijk fok volk hier.. hij zegt toch dat de hond hem aanviel. En dat is normaal? Maar ja het is bekend dat mensen hier erop geilen om de ts af te zeiken. Sukkeltjes
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_56370053
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:30 schreef American_Nightmare het volgende:
achterlijk fok volk hier.. hij zegt toch dat de hond hem aanviel. En dat is normaal? Maar ja het is bekend dat mensen hier erop geilen om de ts af te zeiken. Sukkeltjes
Als je het eens leest.

Ze vroegen zich juist af wat hij "aanvallen" vond.
Aangezien hij er niet op reageert zal er wel niet veel meer gebeurd zijn dan dat die hond met hem wou spelen.
No bitch to me
pi_56370099
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Al kan ik mij voorstellen dat mensen die niets met honden hebben er niet van gediend zijn dat er (grote?) honden tegen ze opspringen. Maar ik heb die discussie ook al eens gevoerd met voormalige vrienden van mij. Die waren zelf nooit opgegroeid met huisdieren, wat toch een empatische handicap met zich meebracht. Die liepen dan ook weleens hard op de hei (waar honden los mogen) en als er dan een hond aan kwam rennen en een beetje blaffend om ze heen sprong, werden ze altijd bloedgiftig. En als ik ze dan adviseerde om even de pas in te houden, omdat het dan ophoudt, kreeg ik altijd de reactie: 'het is mijn recht om hier hard te lopen'.

V.
Ik kom soms tijden niet op Fok, maar als je dan weer eens langs komt zie je toch dat de mensen niet echt progressie hebben gemaakt qua intelligentie. Hij zegt toch dat hij werd aangevallen? Da's heel iets anders dan 'een beetje blaffend om hem heen springen'. En als dat beest in z'n kuit hangt zodanig dat ie naar de EHBO moet, dan kan zoiets voor een klein kind (die ook wel eens in parken komen) makkelijk fataal aflopen. Dus nee het is niet gek dat TS die hond dood wil hebben. Sterker nog; het lijkt me de allerslimste oplossing. Onze hond daar kun je bovenop gaan staan en dan nog bijt ie niet. En als ie dat wel doen, dan wordt 't ook hoog tijd voor een spuitje.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:36:00 #63
165633 eriksd
The grand facade...
pi_56370121
Bello moet gewoon niet tegen hem opspringen, ik word er ook altijd vrij pissig van. Kan best begrijpen dat je uit irritatie dan het beest weg wil hebben op een (mogelijk) wat ruwe manier. Niet de rollen omdraaien, baasje van het beest was fout en niet ts
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_56370147
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:33 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Als je het eens leest.

Ze vroegen zich juist af wat hij "aanvallen" vond.
Aangezien hij er niet op reageert zal er wel niet veel meer gebeurd zijn dan dat die hond met hem wou spelen.
Uit het feit dat de hond in z'n kuit ging hangen blijkt niet echt speels gedrag of wel soms? En nee ook al sloeg hij de hond eerst dan nog is dat geen goede reden voor de hond om aan te vallen. Stel dat een kind op de hond afrent en de hond interpreteert het als een daad van agressie, dan is het ok als de hond het kind de strot af bijt? Heel plausibel scenario voor deze hond zou ik zeggen.
pi_56370471
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:36 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Uit het feit dat de hond in z'n kuit ging hangen blijkt niet echt speels gedrag of wel soms? En nee ook al sloeg hij de hond eerst dan nog is dat geen goede reden voor de hond om aan te vallen. Stel dat een kind op de hond afrent en de hond interpreteert het als een daad van agressie, dan is het ok als de hond het kind de strot af bijt? Heel plausibel scenario voor deze hond zou ik zeggen.
Dat gebeurde dus nadat hij de hond sloeg en ja dat is wel een rede voor die hond om zich te verdedigen.
En een kind moet je dan maar niet los laten lopen in een gebeid waar honden dit ook mogen, kan ik ook zeggen moet je je kind maar onder controle hebben.
Daarnaast is op een hond aflopen heel iets anders dan een hond slaan
No bitch to me
pi_56372139
Loslopende honden op plekken waar het niet mag TS heeft groot gelijk Als mijn hond een rennend persoon ziet, wordt ze ook wild Daarom lekker aan de riem Als het ergens héél erg rustig is, dan af en toe los
pi_56372258
TS: aangifte doen, gegevens van de bazin doorgeven en zeggen dat je het beest niet vertrouwt. Beschrijf de hond, vermeld dattie los liep, dat hij geen muilkorf om had etc.
Politie gaat er wel op af..
bye
  maandag 28 januari 2008 @ 22:13:14 #68
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56372401
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:35 schreef American_Nightmare het volgende:
Sterker nog; het lijkt me de allerslimste oplossing. Onze hond daar kun je bovenop gaan staan en dan nog bijt ie niet. En als ie dat wel doen, dan wordt 't ook hoog tijd voor een spuitje.
Precies, da's een kwestie van goede opvoeding/training van je hond.
pi_56372773
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:08 schreef Petre het volgende:
TS: aangifte doen, gegevens van de bazin doorgeven en zeggen dat je het beest niet vertrouwt. Beschrijf de hond, vermeld dattie los liep, dat hij geen muilkorf om had etc.
Politie gaat er wel op af..
Ja denk je echt? De politie gaat daar echt niet achteraan hoor. Ze nemen je aangifte op, zeggen dat ze erachter aan gaan, maar ze doen er echt geen flikker aan hoor...
pi_56372957
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Loslopende honden op plekken waar het niet mag TS heeft groot gelijk Als mijn hond een rennend persoon ziet, wordt ze ook wild Daarom lekker aan de riem Als het ergens héél erg rustig is, dan af en toe los
Je hebt ook mensen die hun hond wel volledig onder controle kunnen hebben als het moet. Mijn hond is net 2 jaar oud, nog erg speels, maar al rennen er 10 mensen langs, als ik zeg dat ie naast me moet blijven lopen blijft ie naast me lopen. Heb ik de riem niet voor nodig. Die neem ik dan al niet eens mee, wat dan weer zo'n zinloze discussie met zo'n boa oplevert als ik die tegenkom. Oftewel: mensen en boa's die alleen maar de regeltjes kunnen zien
pi_56373164
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja denk je echt? De politie gaat daar echt niet achteraan hoor. Ze nemen je aangifte op, zeggen dat ze erachter aan gaan, maar ze doen er echt geen flikker aan hoor...
Toch is het de politie die de hond in beslag kan nemen.
bye
pi_56374024
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:40 schreef Petre het volgende:

[..]

Toch is het de politie die de hond in beslag kan nemen.
Ja dat kan zeker. Maar onze daadkrachtige politie kennende denk ik dat die kans vrij nihil is. Als ze moeten kiezen tussen een hond in beslag nemen of een rijtje auto's flitsen dan is de keuze snel gemaakt voor ze.
pi_56375120
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

[..]

Ja hallo, aanstellerige zuurpruim hier. Ik misgun geen enkele hond het loslopen en ravotten. Het feit dat ze dat zo plezierig vinden zou voor hondenliefhebbers al een teken aan de wand moeten zijn dat het houden van honden misschien niet zo prettig is voor de hond in kwestie, maar dat terzijde.
Feit blijft dat ik kan kiezen deel uit te maken van de roedel vanwege vriendschap (als vrienden een hond hebben dan heb ik dat te respecteren) of geen onderdeel van de roedel te zijn. Helaas hebben wildvreemde honden de eigenschap mij als onderdeel van de roedel te zien en dus tegen me op te springen en me te beslobberen. Ik wil dat niet want voor mij zijn vreemde honden afkomstig uit een vreemde roedel.

Ik hoop dat het begrijpelijker is nu ik het vertaald heb naar honds.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 07:17:27 #74
3542 Gia
User under construction
pi_56377483
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:48 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Ja hallo, aanstellerige zuurpruim hier. Ik misgun geen enkele hond het loslopen en ravotten. Het feit dat ze dat zo plezierig vinden zou voor hondenliefhebbers al een teken aan de wand moeten zijn dat het houden van honden misschien niet zo prettig is voor de hond in kwestie, maar dat terzijde.
Feit blijft dat ik kan kiezen deel uit te maken van de roedel vanwege vriendschap (als vrienden een hond hebben dan heb ik dat te respecteren) of geen onderdeel van de roedel te zijn. Helaas hebben wildvreemde honden de eigenschap mij als onderdeel van de roedel te zien en dus tegen me op te springen en me te beslobberen. Ik wil dat niet want voor mij zijn vreemde honden afkomstig uit een vreemde roedel.

Ik hoop dat het begrijpelijker is nu ik het vertaald heb naar honds.
Het was al duidelijk hoor. Alleen als je dan gaat 'bijten', bijten ze terug.

Natuurlijk hoef je dat niet te willen, en je mag er ook wat van zeggen.
Maar schoppen als een hond niets doet dan begroeten, tja, dan vraag je erom gebeten te worden.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:10:12 #75
136 V.
pi_56380843
quote:

[..]

Ik kom soms tijden niet op Fok, maar als je dan weer eens langs komt zie je toch dat de mensen niet echt progressie hebben gemaakt qua intelligentie.
Die tijden dat je er niet bent vallen ook best op, zo zonder mijn stalkertje En och, ik ben tevreden met mijn 140, veel hoger hoeft van mij niet
quote:
Hij zegt toch dat hij werd aangevallen? Da's heel iets anders dan 'een beetje blaffend om hem heen springen'.
O, je bedoelde jezelf met die progressie Inderdaad, TS heeft het over 'aangevallen', maar in de hysterie die het fenomeen dieren in dit soort mensen losmaakt wordt een en ander nog weleens overdreven. Vandaar dat men zich in dit topic afvraagt wat 'aanvallen' in zijn optiek inhoudt. En dat 'blaffend om hem heenspringen' gebruikte ik in de context van de druiloren die voorheen tot mijn vriendenkring behoorden, en die op een dergelijke manier liepen te jengelen over honden als er écht niks aan de hand was. Vandaar
quote:
En als dat beest in z'n kuit hangt zodanig dat ie naar de EHBO moet, dan kan zoiets voor een klein kind (die ook wel eens in parken komen) makkelijk fataal aflopen.
Tsja, maar dat bijten gebeurde dus nadat hij om zich heen had lopen trappen... dusseh...
quote:
Dus nee het is niet gek dat TS die hond dood wil hebben.
... maar het is o zo gek dat een hond bijt als je hem trapt
quote:
Sterker nog; het lijkt me de allerslimste oplossing.
Tsja, maar wat zijn jouw inschattingen van wat slim is waard, hè?
quote:
Onze hond daar kun je bovenop gaan staan en dan nog bijt ie niet.
Jij lijkt mij het prototype van iemand die dat met enige regelmaat test.
quote:
En als ie dat wel doen, dan wordt 't ook hoog tijd voor een spuitje.
Goh, een echte dierenliefhebber

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:18:20 #76
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_56381025
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:54 schreef DRA het volgende:

[..]

Leuk maar er bestaat ook nog zoiets als een hondenriem. Als je je hond niet onder controle hebt, dan moet je anderen daar niet onder laten leiden en gewoon altijd de riem gebruiken. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als sociaal gedrag en dat geldt zowel voor mensen als voor honden.
Dus eigenlijk, aangezien je geen antwoord geeft op terechte vragen...

Is de baas een aso om hem los te laten, sprong de hond in vriendelijkheid naar je toe en heb jij het beest toen geslagen en geschopt om vervolgens gebeten te worden. Aangezien je de vragen ontwijkt lijkt me dat dat is gebeurd, je probeert het immers niet te ontkrachten.

Dat de baas het beest niet moet loslaten is nog geen reden om een dier zomaar te slaan en te schoppen en dan vervolgens ook nog boos te worden als je daar consequenties van voelt .

TS je suckt
pi_56381441
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 07:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar schoppen als een hond niets doet dan begroeten, tja, dan vraag je erom gebeten te worden.
Een bijtende hond vraagt erom om afgemaakt te worden.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:50:10 #78
136 V.
pi_56381787
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een bijtende hond vraagt erom om afgemaakt te worden.
Een schoppende lul ook

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:54:43 #79
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_56381899
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Die tijden dat je er niet bent vallen ook best op, zo zonder mijn stalkertje En och, ik ben tevreden met mijn 140, veel hoger hoeft van mij niet
[offtopic]
140 zeer ongeloofwaardig.. een IQ van 130 betekent dat 98% van de mensen lager scoort dan jij.
Waarschijnlijk gemeten met de BNN IQ test ipv een betrouwbare test. Van alle mensen die ik gesproken heb had niemand een IQ lager dan 120. Het gemiddelde IQ een populatie is altijd 100, in de vele IQ-reporting topics wordt zelden een IQ beneden de 100 genoemd.

Verder heeft intelligentie weinig met wijsheid te maken, maar is het een (aangeboren) vermogen om (cognitieve) problemen op te lossen. Ttegenwoordig vrij eenvoudig te verhogen door het spelen van bepaalde computerspelletjes die je IQ verhogen, maar je niet wijzer maken.

[/offtopic]

Een van de meest primaire emotie bij mensen (en veel dieren) is angt. De topicstarter 'voelde' zich aangevallen, niemand was erbij en wij kunnen daar niet over oordelen. Misschien is hij in het verleden al eens vaker gebeten door honden die tegen hem opsprongen en waarschijnlijk als hij binnenkort weer gaat hardlopen zal hij wanneer hij een hond op hem af ziet komen toch weer even die angst (of herinnering aan die gebeurtenis) naar boven voelen komen. De hond viel dit keer de hardloper aan, de hardloper vroeg hier niet om en het baasje ondernam geen (juiste) actie.

In Nederland is het vaak zo dat een niet goed afgerichte en opgevoede (valse) hond die zonder enige aanleiding een voorbijganger aanvalt en bijt wordt afgemaakt. Je kan er van vinden wat je wilt, maar zo zijn de regels. Stel je voor: het was een spelend kind die samen met vriendjes door het bos rende?
Graag drogrederingen en vergelijkingen als hond - straatverkoper of kind dat je aanspreekt buiten beschouwing laten, totaal onvergelijkbaar.

Bovendien vind ik dat je niet van ieder mens kunt verwachten dat ze moeten weten hoe ze met honden om moeten gaan in het geval van een bedreigende situatie waarbij het baasje niet ingrijpt. Niet iedereen heeft een hond, of hoeft hier verstand van te hebben.

Echter een hondenbaasje dient wel enig verstand van honden(gedrag) te hebben en de aan te leren dat hij niet zomaar tegen vreemde mensen opspringt. Voed de hond dus goed op OF lijn hem aan.
keep up the good work!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:01:52 #80
136 V.
pi_56382079
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:54 schreef krn176 het volgende:

[..]

[offtopic]
140 zeer ongeloofwaardig.. een IQ van 130 betekent dat 98% van de mensen lager scoort dan jij.
Ja. En nu?
quote:
Waarschijnlijk gemeten met de BNN IQ test ipv een betrouwbare test.
Integendeel. Maar ik hoef jou niet te overtuigen
quote:
Van alle mensen die ik gesproken heb had niemand een IQ lager dan 120.
Daar kan ik weinig aan doen.
quote:
Het gemiddelde IQ een populatie is altijd 100
Dan heb je niet opgelet, inmiddels zou volgens mensen die zich daarmee bezighouden, het gemiddelde IQ inmiddels ergens tegen de 110 hangen
quote:
in de vele IQ-reporting topics wordt zelden een IQ beneden de 100 genoemd.
Dat komt omdat de mensen met 80 wellicht minder behoefte hebben om dat online te zetten.
quote:
Verder heeft intelligentie weinig met wijsheid te maken, maar is het een (aangeboren) vermogen om (cognitieve) problemen op te lossen. Ttegenwoordig vrij eenvoudig te verhogen door het spelen van bepaalde computerspelletjes die je IQ verhogen, maar je niet wijzer maken.
Ehhh, degene op wie ik reageerde had het toch echt over intelligentie. En hoewel ik je standpunt over wijsheid en intelligentie deel (als in: het is niet hetzelfde), maak ik mij daarover ook niet echt veel zorgen. Doe jij dat ook maar niet

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_56382220
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Goh, een echte dierenliefhebber

V.
Het is best wel hard misschien, maar als je hond 1 keer iemand echt gebeten heeft is ie niet meer te vertrouwen. Hoe erg ik ook op m'n hond gesteld ben, dan kan je hem echt niet meer houden.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:12:19 #82
136 V.
pi_56382335
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:07 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Het is best wel hard misschien, maar als je hond 1 keer iemand echt gebeten heeft is ie niet meer te vertrouwen. Hoe erg ik ook op m'n hond gesteld ben, dan kan je hem echt niet meer houden.
Als je 'op een hond gaat staan' en hij bijt, kun je een hond afmaken wat je wilt, maar hij bijt dan toch echt met een aanwijsbare reden. Een dier is natuurlijk geen boksbal

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_56382641
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Als je 'op een hond gaat staan' en hij bijt, kun je een hond afmaken wat je wilt, maar hij bijt dan toch echt met een aanwijsbare reden. Een dier is natuurlijk geen boksbal

V.
Nee tuurlijk, maar hij zal echt niet op z'n hond gaan staan. Is gewoon bij wijze van spreken. Zijn hond zal dus gewoon nooit bijten. De enige reden dat ik van mijn hond zou accepteren dat ie iemand bijt is wanneer iemand mij zou aanvallen. Maar goed, als ik met m'n hond loop is er geen enkele idioot die dat in z'n hoofd haalt, dus dat komt toch niet voor.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:25:21 #84
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56382735
quote:

[..]

Ik kom soms tijden niet op Fok, maar als je dan weer eens langs komt zie je toch dat de mensen niet echt progressie hebben gemaakt qua intelligentie. Hij zegt toch dat hij werd aangevallen? Da's heel iets anders dan 'een beetje blaffend om hem heen springen'. En als dat beest in z'n kuit hangt zodanig dat ie naar de EHBO moet, dan kan zoiets voor een klein kind (die ook wel eens in parken komen) makkelijk fataal aflopen. Dus nee het is niet gek dat TS die hond dood wil hebben. Sterker nog; het lijkt me de allerslimste oplossing. Onze hond daar kun je bovenop gaan staan en dan nog bijt ie niet. En als ie dat wel doen, dan wordt 't ook hoog tijd voor een spuitje.
Dus als iemand bovenop jouw hond gaat staan, err ouch, en hij dan bijt, want ouch, vind jij dat hij afgemaakt moet worden?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:26:08 #85
136 V.
pi_56382757
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:22 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Nee tuurlijk, maar hij zal echt niet op z'n hond gaan staan. Is gewoon bij wijze van spreken. Zijn hond zal dus gewoon nooit bijten.
Mijn hond ook niet, maar ik zal geen kwalificaties gebruiken als 'op hem staan'. En mijn hond zal ook niet bijten als iemand hem schopt of slaat, maar als hij dat wel zou doen, zou ik hem gaan helpen door 's mans of s' vrouws ledematen los te schroeven en per post naar hem of haar op te sturen, nadat ik mijn hond er eerst nog uitgebreid een paar uur op had laten kluiven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:26:46 #86
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56382768
Oh, Verbal was me al voor. .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:29:57 #87
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_56384404
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mijn hond ook niet, maar ik zal geen kwalificaties gebruiken als 'op hem staan'. En mijn hond zal ook niet bijten als iemand hem schopt of slaat, maar als hij dat wel zou doen, zou ik hem gaan helpen door 's mans of s' vrouws ledematen los te schroeven en per post naar hem of haar op te sturen, nadat ik mijn hond er eerst nog uitgebreid een paar uur op had laten kluiven.

V.
Wie zou er enige reden kunnen hebben om zonder aanleiding jouw hond te gaan schoppen/slaan?

Verder raad ik hardlopers/wielrenners aan een hondenafschrikaparaat te kopen (dogchaser).

Wat doet de Dazer
DAZER ULTRASOON HONDAFSCHRIKMIDDEL, ultrasone hondenafschrikker
Met de DAZER bent u in het bezit gekomen van een apparaat, dat u op diervriendelijke wijze helpt om ongewenst kontakt met honden te voorkomen.Door een ultra hoge toon die een mens niet kan horen schikt u de hond af. U doet de hond hiermee geen letsel of pijn aan, enkel een schrikgevoel.

[ Bericht 17% gewijzigd door krn176 op 29-01-2008 13:36:25 ]
keep up the good work!
pi_56384615
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 07:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Schoppen zonder reden is nooit goed te praten, bijten is dan ook zeer begrijpelijk. Met honden communiceer je honds en met katten kats.

Wat me tegenstaat is dat hondenliefhebbers er direct vanuit gaan dat het wel aan de TS zal liggen terwijl er genoeg onopgevoede honden rondlopen. Ik ken zat honden die ik erg nuttig en symphatiek vind, ik ken ook honden die verveeld in een nieuwbouwwijk wonen.

Mijn moeder heeft een hond die ze niet in de hand heeft, dat is overigens op het platteland. Ik mag dat beest absoluut niet maar ik zal hem nooit schoppen of slaan. Hooguit zeg ik hem op te sodemieteren en natuurlijk luistert hij niet. Gelukkig kan je een tennisbal weggooien waar hij achterna rent zonder de bal terug te brengen. Een snelle manier om van hem af te zijn.
pi_56384674
Als de hond als eerste bijt, draai ik zijn nek om, en bezorg ik hem netjes bij de eigenaar.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:42:04 #90
136 V.
pi_56384750
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:29 schreef krn176 het volgende:

[..]

Wie zou er enige reden kunnen hebben om zonder aanleiding jouw hond te gaan schoppen/slaan?
'enige reden' en 'zonder aanleiding' spreekt elkaar een beetje tegen. Althans... ik vind sowieso dat er bitter weinig redenen zouden zijn om een hond te schoppen of te slaan. En ik ben van mening dat dat dus vaak genoeg zonder reële aanleiding toch gebeurt.

Ik heb het een keer zo hysterisch meegemaakt dat iemand op 20 meter afstand tegen mij begon te blèren dat ik mijn hond bij me moest houden. Mijn hond, een middenslag vleesgeworden goedmoedigheid met een tekenfilmuitstraling
En gíllen dat mokkel...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_56384751
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:39 schreef Scorpie het volgende:
Als de hond als eerste bijt, draai ik zijn nek om, en bezorg ik hem netjes bij de eigenaar.
Bij een tekkel misschien wel effectief. Maar denk dat dat je niet bij alle honden gaat lukken hoor...Zou het wel knap vinden overigens...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:47:40 #92
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56384907
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:36 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Schoppen zonder reden is nooit goed te praten, bijten is dan ook zeer begrijpelijk. Met honden communiceer je honds en met katten kats.

Wat me tegenstaat is dat hondenliefhebbers er direct vanuit gaan dat het wel aan de TS zal liggen terwijl er genoeg onopgevoede honden rondlopen. Ik ken zat honden die ik erg nuttig en symphatiek vind, ik ken ook honden die verveeld in een nieuwbouwwijk wonen.

Mijn moeder heeft een hond die ze niet in de hand heeft, dat is overigens op het platteland. Ik mag dat beest absoluut niet maar ik zal hem nooit schoppen of slaan. Hooguit zeg ik hem op te sodemieteren en natuurlijk luistert hij niet. Gelukkig kan je een tennisbal weggooien waar hij achterna rent zonder de bal terug te brengen. Een snelle manier om van hem af te zijn.
Als er in de OP staat dat die hond eraan kwam en TS gelijk begon te schoppen en slaan, logisch dat je dan zulke reacties krijgt.
Ik heb een schijthekel aan onopgevoedde loslopende honden maar zoals TS het beschrijft is het voor mij duidelijk genoeg.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:49:22 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56384949
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

'enige reden' en 'zonder aanleiding' spreekt elkaar een beetje tegen. Althans... ik vind sowieso dat er bitter weinig redenen zouden zijn om een hond te schoppen of te slaan. En ik ben van mening dat dat dus vaak genoeg zonder reële aanleiding toch gebeurt.

Ik heb het een keer zo hysterisch meegemaakt dat iemand op 20 meter afstand tegen mij begon te blèren dat ik mijn hond bij me moest houden. Mijn hond, een middenslag vleesgeworden goedmoedigheid met een tekenfilmuitstraling [afbeelding]
En gíllen dat mokkel...

V.
Ik had laatst iemand die vanaf een afstand schreeuwde wat voor hond ik bij me had.
Golden Retriever.
Oh okay.

En mevrouw komt er zo aan.

Dat vind ik ook zo vaag. Alsof alleen rottweilers nasty honden zijn. .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:51:28 #94
136 V.
pi_56385000
Wat het gedrag van dat gilwijf zo apart maakte was dat Pjotr gewoon aangelijnd was

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_56385111
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ow, dus ik had mijn eigen hond maar moeten laten doodbijten toen 2 herders een sprintje van 300 meter trokken, dwars door een weiland heen, en afkwamen op mijn hond? Want ja, ik had geen aanleiding.
quote:
Ik heb het een keer zo hysterisch meegemaakt dat iemand op 20 meter afstand tegen mij begon te blèren dat ik mijn hond bij me moest houden. Mijn hond, een middenslag vleesgeworden goedmoedigheid met een tekenfilmuitstraling
En gíllen dat mokkel...

V.
Zo is mijn hond dus ook. Geen idee waarom die herders hem te grazen wilden nemen. Weet wel dat ze beiden flinke hoofdpijn hadden toen ik met mijn laars een paar flinke trappen tussen de ogen gaf zodat ze wegbleven bij mijn hond en mij vandaan.

Als ik ze nu tegen zou komen en ze zouden het wagen ook maar te grommen naar mij hebben hem gelijk al te pakken, kets, boem, erbovenop. Als de eigenaar ze blijkbaar niet kan handlen, zal ik ze wel eventjes met harde hand opnieuw opvoeden.
pi_56385143
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:47 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Als er in de OP staat dat die hond eraan kwam en TS gelijk begon te schoppen en slaan, logisch dat je dan zulke reacties krijgt.
Ik heb een schijthekel aan onopgevoedde loslopende honden maar zoals TS het beschrijft is het voor mij duidelijk genoeg.
Ik lees toch iets heel anders in deze zin:
quote:
Afgelopen woensdag was ik weer eens aan het hardlopen in het Amsterdamse bos toen ik ineens werd aangevallen door een hond (beetje het type van tokkie gasten).
Of is mijn Nederlands roestig
pi_56385158
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:42 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Bij een tekkel misschien wel effectief. Maar denk dat dat je niet bij alle honden gaat lukken hoor...Zou het wel knap vinden overigens...
Och, als ze groot zijn trap ik hun schedel in 2en.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:58:41 #98
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56385173
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik lees toch iets heel anders in deze zin:
[..]

Of is mijn Nederlands roestig [afbeelding]
Ik lees dit.
quote:
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:59:14 #99
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_56385185
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:39 schreef Scorpie het volgende:
Die wil ik wel eens zien. Krijg dat maar eens klaar bij een beetje herder, held
pi_56385246
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:30 schreef American_Nightmare het volgende:
Veel mietjes roepen al dat ze aangevallen worden wanneer een hond van de overkant van de straat naar ze keek, vergeef me dat ik zijn opmerking probeer te relativeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')