Ik vind het dan weer niet echt raar dat je een hond schopt en slaat als hij je aanvalt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:09 schreef Insomaniac het volgende:
Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
quote:Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
Dat beest valt hem eerst aan, TS slaat en schop terug in een poging hem van zich af te houden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:09 schreef Insomaniac het volgende:
Hoop aannames doe je. Als het beest daadwerkelijk 'vals' is en vaker mensen heeft gebeten, moet er inderdaad iets gebeuren. Maar als dit het enige incident was, tsja. Ik keur het niet goed, maar ik vind het niet raar dat je gebeten wordt nadat je een hond slaat en schopt.
Nee, TS had eigenlijk moeten blijven staan en éérst voelen of die hond wel echt scherpe tanden had.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:09 schreef Insomaniac het volgende:
Goed plan, altijd een wapen dragenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:03 schreef LoggedIn het volgende:
daarom moet je ook altijd een wapen meenemen bij het hardlopen. Dan had je het zelf kunnen doen, en dan was je niet gewond geraakt
Waarom zouden ze dat niet doen na 2 dagen? Da's toch niet extreem veel later?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:01 schreef DroogDok het volgende:
Aangifte lijkt me wel het minste wat je moet doen, maar of de politie die 2 dagen later nog op wil nemen is een tweede....
Ik ben zelf eens gebeten door een valse hond, waarna ik aanbelde bij de eigenaar, die doodleuk zei 'ach, eigen schuld, je zult er wel om gevraagd hebben'.quote:Bazin van het beest kwam daarna pas op mijn af en zei dat het mijn eigen schuld was en dat ik maar normaal had moeten doen.
Honden en katten mogen volgens de flora en fauna wetgeving dienen buiten altijd aangelijnd te zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:45 schreef RTB het volgende:
Dit is hoe ik de OP interpreteer, correct me if I'm wrong:
OP loopt in het bos.
De hond komt op OP afrennen, maar bijt op dit moment nog niet. Waarschijnlijk springt hij wat tegen OP op/rond OP heen.
OP duwt de hond van zich af, hond interpreteert dit als nog meer spelen, OP geeft de hond een schop, hond bijt OP.
Misschien wou de hond gewoon spelen en dan ga jij hem slaan en schoppen, en daarna janken dat je bent gebetenquote:Ik heb eerst nog dat beest van me af proberen te slaan en daarna heb ik hem nog op zijn hoofd weten te schoppen maar daarna beet hij me behoorlijk in mijn been.
Heb je een wetsartikel daarbij?quote:Op zondag 27 januari 2008 01:26 schreef HarryP het volgende:
[..]
Honden en katten mogen volgens de flora en fauna wetgeving dienen buiten altijd aangelijnd te zijn.
Hoeft niet. Ik fietste langs die hond mij beet, en die beet vanuit het niets.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:49 schreef Gia het volgende:
Er zijn ook gebieden waar honden los mogen lopen.
Ik denk dat RTB dicht bij de waarheid zit.
Nee, klopt, maar als een klein kind naar je toe komt en tegen je aan begint te kleppen, sla je die toch ook niet van je af.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:53 schreef gronk het volgende:
Komt nog bij: een hond die losloopt en dan tegen willekeurige voorbijgangers aan begint te springen, is niet goed afgericht/opgevoed.
Nee, jammer dat dat 'n taboe is. Dat is namelijk wel het eerste wat in mij opkomt. Kutkinderen.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar als een klein kind naar je toe komt en tegen je aan begint te kleppen, sla je die toch ook niet van je af.
Dat ken ik, honden die als begroeting tegen je opspringen. Van de eigenaar krijg je dan te horen dat je de hond even moet aanhalen en dan is het afgelopen. Het is namelijk de aard van het beestje.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar als een klein kind naar je toe komt en tegen je aan begint te kleppen, sla je die toch ook niet van je af.
Als een hond, die losloopt op een plek waar dit mag, naar mij toe komt blijf ik om te beginnen stil staan en schat ik in hoe die hond is. Dan zal ik rustig tegen hem praten: wat ben jij een brave hond! enz... en wanneer ik het niet vertrouw rustig afwachten tot de eigenaar(esse) de hond terug roept.
Mag de hond daar niet los, dan zeg ik daar wat van.
Maar om meteen te gaan schoppen, wanneer een hond tegen je aanspringt, in zijn enthousiasme, getuigt meer van een valse voorbijganger, dan van een valse hond. Er is ook nog zoiets als sociaal gedrag en dat geldt zowel voor mensen als voor honden.
Een sociale hond begroet mensen nu eenmaal. Ze horen te leren dat dat niet mag, maar dat is iets wat je ze niet gemakkelijk afgeleerd krijgt. Dat zit er nu eenmaal in. Zoals mensen elkaar ook begroeten.
Het is gewoon asociaal als je meteen begint te schoppen, en wanneer die hond 'terugschopt' gaat eisen dat ie moet worden afgemaakt.
Om eerlijk te zijn denk ik er net zo over. Ik wens niet lastig gevallen te worden door een (vreemde) hond.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:18 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Dat ken ik, honden die als begroeting tegen je opspringen. Van de eigenaar krijg je dan te horen dat je de hond even moet aanhalen en dan is het afgelopen. Het is namelijk de aard van het beestje.
Dat wil ik niet, die kuthond moet gewoon opzouten. Als je je hond in de hand hebt mag ik hopen dat je hem zo hebt afgericht dat de hond mij niet lastig valt. Zo niet dan ben je niet het baasje maar een slaafje.
Ik hou niet van honden, ik heb totaal geen behoefte als begroeting besprongen en beslobberd te worden. Hoe je als eigenaar met een hond om gaat mag je zelf weten maar neem dan wel de verantwoordelijkheid je beest zo af te richten dat hij mij niet lastig valt.
Tsja, je bent niet alleen op de wereld, soms gaan dingen niet zoals je wilt. Ik heb geen behoefte aan spelende kinderen in mijn straat, maar daar doe ik ook niet moeilijk over.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:18 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Dat ken ik, honden die als begroeting tegen je opspringen. Van de eigenaar krijg je dan te horen dat je de hond even moet aanhalen en dan is het afgelopen. Het is namelijk de aard van het beestje.
Dat wil ik niet, die kuthond moet gewoon opzouten. Als je je hond in de hand hebt mag ik hopen dat je hem zo hebt afgericht dat de hond mij niet lastig valt. Zo niet dan ben je niet het baasje maar een slaafje.
Ik hou niet van honden, ik heb totaal geen behoefte als begroeting besprongen en beslobberd te worden. Hoe je als eigenaar met een hond om gaat mag je zelf weten maar neem dan wel de verantwoordelijkheid je beest zo af te richten dat hij mij niet lastig valt.
Nee, de eigenaar is achterlijk. Aangezien het vrij gevoelig ligt om de eigenaar af te maken, blijft dus de hond over.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:49 schreef Gia het volgende:
Hond komt blij aangesprongen, TS is bang voor honden en begint te schoppen, waarna de hond zichzelf uiteraard verdedigt. Als jij mij slaat, sla ik terug.
En dan is DE HOND vals?
Als er hier 1 afgemaakt moet worden ben jij het wel, idioot om een hond te gaan slaan en schoppen en vervolgens gaan lopen janken dat je gebeten ben.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:57 schreef DRA het volgende:
Afgelopen woensdag was ik weer eens aan het hardlopen in het Amsterdamse bos toen ik ineens werd aangevallen door een hond.
Ik heb eerst nog dat beest van me af proberen te slaan en daarna heb ik hem nog op zijn hoofd weten te schoppen maar daarna beet hij me behoorlijk in mijn been.
Hoe kan ik in zo'n aangifte kenbaar maken dat ik wil dat het beest wordt afgemaakt?
Of is dat pas van latere zorg?
Ehm, je beseft, mag ik hopen, toch wel dat er een verschil is tussen hond en kind.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, je bent niet alleen op de wereld, soms gaan dingen niet zoals je wilt. Ik heb geen behoefte aan spelende kinderen in mijn straat, maar daar doe ik ook niet moeilijk over.
Laat die hond toch even hallo zeggen, als je dat al niet kunt opbrengen moet je maar in je eentje op een leeg eiland gaan wonen.
Laat me raden, je bent een echt kattemens?quote:Op zondag 27 januari 2008 13:18 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Hoi, ik ben het eens met V.en.A, heb geen kat of ander huisdier en schijt zelf ook niet bij de buren in de tuin.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:05 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent een echt kattemens?
Je heb een kat en laat dat beest in andermans tuin schijten of vissen uit de tuin van de buren roven
Jazeker, mijn hond is vele malen belangrijker voor mij dan een of ander vreemd kind...quote:Op zondag 27 januari 2008 17:57 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Ehm, je beseft, mag ik hopen, toch wel dat er een verschil is tussen hond en kind.
Omdat veel mensen een hond hebben, veel van die beesten graag loslopen en de eigenaren ze graag dat pleziertje gunnen. Die laten zich echt niet tegenhouden door een aanstellerige zuurpruim zoals jij.quote:Daarnaast hoef ik het ook niet 'op te brengen' een koe, schaap of geit mij hallo te laten zeggen. Laat staan een varken. Om in jouw termen te blijven, die lijdensweg wordt mij bespaard.
Waarom dan een hond wel?
Maar als dat dan een keer wél gebeurt, en dat is niet ondenkbaar in een land waar zoveel honden worden gehouden, ga je toch niet meteen schoppen!!quote:Op zondag 27 januari 2008 13:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik er net zo over. Ik wens niet lastig gevallen te worden door een (vreemde) hond.
In de Flora- en Faunawet staat dat iedereen verplicht is te verhinderen dat een dier (dus ook alle honden en katten) dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt (artikel 16, lid 3). Met veld wordt volgens de Flora- en Faunawet bedoeld: stranden, schorren, gorzen, kwelders, slikken, wadden, binnenwateren en territoriale wateren alsmede wegen en paden, voor zover deze geacht kunnen worden deel uit te maken van een voor de uitoefening van de jacht bestemd of geschikt terrein. Hieronder vallen bijvoorbeeld, bossen, wegen en paden waar bejaagbare soorten als konijn en fazant aanwezig zijn. Dit is van toepassing voor iedere hondenbezitter, die zijn hond niet gebruikt in het kader van jacht of beheer en schadebestrijding.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je een wetsartikel daarbij?
Volgens mij zijn aanlijngeboden voor honden namelijk meestal in de APV gesteld. Daarnaast geldt in veel bossen (van Staatsbosbeheer en zo) een aanlijn gebod, maar dat heeft met eigendomsrechten te maken (die bossen zijn alleen toegankelijk onder bepaalde voorwaarden. Vaak ook niet na zonsondergang bv.).
Er zijn hier in de buurt velden met daarop bordjes: "hondenloslaatstrook", waar honden dus los mogen lopen, maar waar ook mensen gaan trimmen. Tja, een beetje blije hond wil dan spelen.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:05 schreef HarryP het volgende:
Men moet dus goed uitkijken als men zich in een veld begeeft. Als het al is toegestaan om er met de hond te komen moet de bezitter of toezichthouder altijd voorkomen dat de hond in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt. [/i]
Dat is inderdaad dom van die mensen. Ik hou niet van honden en ga dan ook niet wandelen, lopen, fietsen of wat dan ook in de buurt van een hondenuitlaatplaats.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn hier in de buurt velden met daarop bordjes: "hondenloslaatstrook", waar honden dus los mogen lopen, maar waar ook mensen gaan trimmen. Tja, een beetje blije hond wil dan spelen.
Dat hoef je niet leuk te vinden, maar meteen gaan schoppen slaat ook nergens op. Als je dan gebeten wordt is het je eigen schuld.
Als een hond bijt is dat altijd de schuld van de hond/baasje.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn hier in de buurt velden met daarop bordjes: "hondenloslaatstrook", waar honden dus los mogen lopen, maar waar ook mensen gaan trimmen. Tja, een beetje blije hond wil dan spelen.
Dat hoef je niet leuk te vinden, maar meteen gaan schoppen slaat ook nergens op. Als je dan gebeten wordt is het je eigen schuld.
Leuk maar in het Amsterdamse bos lijkt het wel of het hele gebied een hondenloslaatstrook is. Jammer want het is het enige leuke recreatiegebied in de buurt. Moet iedereen dan maar leiden onder de paar mensen die zonodig een hond willen hebben en het niet nodig vinden om op hun hond te passen.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Leuk maar er bestaat ook nog zoiets als een hondenriem. Als je je hond niet onder controle hebt, dan moet je anderen daar niet onder laten leiden en gewoon altijd de riem gebruiken. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als sociaal gedrag en dat geldt zowel voor mensen als voor honden.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een hond, die losloopt op een plek waar dit mag, naar mij toe komt blijf ik om te beginnen stil staan en schat ik in hoe die hond is. Dan zal ik rustig tegen hem praten: wat ben jij een brave hond! enz... en wanneer ik het niet vertrouw rustig afwachten tot de eigenaar(esse) de hond terug roept.
Maar om meteen te gaan schoppen, wanneer een hond tegen je aanspringt, in zijn enthousiasme, getuigt meer van een valse voorbijganger, dan van een valse hond. Er is ook nog zoiets als sociaal gedrag en dat geldt zowel voor mensen als voor honden.
Een sociale hond begroet mensen nu eenmaal. Ze horen te leren dat dat niet mag, maar dat is iets wat je ze niet gemakkelijk afgeleerd krijgt. Dat zit er nu eenmaal in. Zoals mensen elkaar ook begroeten.
Het is gewoon asociaal als je meteen begint te schoppen, en wanneer die hond 'terugschopt' gaat eisen dat ie moet worden afgemaakt.
Zijn wij het zowaar met elkaar eensquote:Op zondag 27 januari 2008 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie veroorzaakt hier nou het probleem. Het boeit me geen reet dat mensen een hond hebben, maar ik wil er geen last van hebben, het beest niet voelen, niet horen, en ook niet overal zien schijten. Wat jij uitspookt moet jij weten, maar buiten zorg je maar dat mensen er geen last van hebben.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jazeker, mijn hond is vele malen belangrijker voor mij dan een of ander vreemd kind...
[..]
Omdat veel mensen een hond hebben, veel van die beesten graag loslopen en de eigenaren ze graag dat pleziertje gunnen. Die laten zich echt niet tegenhouden door een aanstellerige zuurpruim zoals jij.
Daar heb je, binnen de grenzen van de wet, dan ook net zoveel recht op, als andere mensen dat hebben om hun hond los te laten lopen op hondenloslaatstroken en mogen laten schijten op hondenuitlaatstroken. Ook waar jij het ziet.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wie veroorzaakt hier nou het probleem. Het boeit me geen reet dat mensen een hond hebben, maar ik wil er geen last van hebben, het beest niet voelen, niet horen, en ook niet overal zien schijten. Wat jij uitspookt moet jij weten, maar buiten zorg je maar dat mensen er geen last van hebben.
Ik heb een stereoset waar k trots op ben, die ik ook een pleziertje gun en lekker hard zet, en ik laat me daardoor echt niet weerhouden door een aanstellerige zuurpruim?
Hoe is het mogelijk hè? Hebben we toch nog raakvlakken!quote:Op maandag 28 januari 2008 16:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zijn wij het zowaar met elkaar eens
Tuurlijk, kan ik me ook wel voorstellen. En dat mogen ze ook vinden, natuurlijk.quote:Al kan ik mij voorstellen dat mensen die niets met honden hebben er niet van gediend zijn dat er (grote?) honden tegen ze opspringen.
Klopt helemaal, het beste is om kinderen met dieren op te laten groeien.quote:Maar ik heb die discussie ook al eens gevoerd met voormalige vrienden van mij. Die waren zelf nooit opgegroeid met huisdieren, wat toch een empatische handicap met zich meebracht.
Tja, en ook die hond heeft rechten. Ook al vinden sommige mensen van niet.quote:Die liepen dan ook weleens hard op de hei (waar honden los mogen) en als er dan een hond aan kwam rennen en een beetje blaffend om ze heen sprong, werden ze altijd bloedgiftig. En als ik ze dan adviseerde om even de pas in te houden, omdat het dan ophoudt, kreeg ik altijd de reactie: 'het is mijn recht om hier hard te lopen'.
Die mensen moet je eens een zaag kado doen. Kunnen ze die plank voor hun kop wegzagen.quote:Ja, prima, maar als het niet WERKT... Dat was geen optie. IK heb het recht om hard te lopen en honden moeten dood. Tsja...
V.
Nee, maar het baasje afmaken kan dan ook weer niet en de kans is groot dat die hond niet verandert en volgende week bij iemand anders in het been hangt...quote:Op maandag 28 januari 2008 17:48 schreef Candaasje het volgende:
@TS: Waarom zou die hond afgemaakt worden? Het beest kan er ook niks aan doen dat hij zo slecht opgevoed is. Je kunt er denk ik beter voor gaan om een schadevergoeding te krijgen.
Misschien zijn er ook mensen die nooit iets met honden te maken hebben en die angstig worden als zo'n beest op hen komt afrennen?quote:Overigens... het domste wat je kunt doen is een hond schoppen.... niet zo gek dat ie dan bijt hè? Misschien tip voor de volgende keer om rustig te blijven.
Omdat je van straatverkopers kunt verwachten dat ze je niet aanvallen, maar honden zijn onbetrouwbaar en zien geen eventuele straf boven hun hoofd hangen. Daarbij spreekt een straatverkoper je aan, waar een hond naar je toe komt rennen terwijl je geen idee hebt wat zijn intentie is. Domme vergelijking dus...quote:@Overige reacties: waarom heeft een mens wel het recht om ergens rond te lopen en mensen lastig te vallen (kijk maar naar die straatverkopers, die je allerlei foldertjes onder je neus duwen..) en een hond of kat niet?
Mensen zijn de superieure wezens, dus dat brengt met zich mee dat ze kunnen beslissen wat er gebeurt op de wereld. Als je je daar niet in kunt vinden heb je voor een paar cent een leuke blokhut in afrika, waar je gezellig tussen het wild in kunt leven.quote:Omdat mensen intelligentere wezens zijn? Pfff... alsjeblieft zeg. Veel mensen denken dat ze altijd het alleenrecht op de wereld hebben... zielige stumperds.
Als ze hem onder controle hebben is dat toch geen punt?quote:Mensen die hun hond niet aan de leiband houden .
Klopt.quote:Komt nog bij: een hond die losloopt en dan tegen willekeurige voorbijgangers aan begint te springen, is niet goed afgericht/opgevoed. Hetzelfde geldt voor dat bijten.
Toch doe je er beter aan om gewoon door te lopen dan. Komt die hond dan naar je toe kan je al lopend iets zeggen van: he brave hond, waar is je baasje dan? Dan denkt zo'n hond vaak: owja baasje...en dan zijn ze zo weer weg. Het linke als je stil blijft staan en de hond aankijkt is dat deze dat kan zien als uitdagen...quote:Als een hond, die losloopt op een plek waar dit mag, naar mij toe komt blijf ik om te beginnen stil staan en schat ik in hoe die hond is. Dan zal ik rustig tegen hem praten: wat ben jij een brave hond! enz... en wanneer ik het niet vertrouw rustig afwachten tot de eigenaar(esse) de hond terug roept.
Ben ik met je eens. Heb zelf ook een hond, loopt eigenlijk altijd los, en laat hem vaak ook z'n gang gaan dan, maar op het moment dat het moet loopt ie gewoon vlak naast me zonder problemen. Maar dat is met een duitse herder wat makkelijker aan te leren dan met sommige andere honden denk ik. Neemt niet weg dat wanneer je de hond niet onder controle hebt deze gewoon aangelijnd moet wordenquote:Dat ken ik, honden die als begroeting tegen je opspringen. Van de eigenaar krijg je dan te horen dat je de hond even moet aanhalen en dan is het afgelopen. Het is namelijk de aard van het beestje.
Ja want mensen zijn zo betrouwbaarquote:Omdat je van straatverkopers kunt verwachten dat ze je niet aanvallen, maar honden zijn onbetrouwbaar en zien geen eventuele straf boven hun hoofd hangen. Daarbij spreekt een straatverkoper je aan, waar een hond naar je toe komt rennen terwijl je geen idee hebt wat zijn intentie is. Domme vergelijking dus...
Als je het eens leest.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:30 schreef American_Nightmare het volgende:
achterlijk fok volk hier.. hij zegt toch dat de hond hem aanviel. En dat is normaal? Maar ja het is bekend dat mensen hier erop geilen om de ts af te zeiken. Sukkeltjes
Ik kom soms tijden niet op Fok, maar als je dan weer eens langs komt zie je toch dat de mensen niet echt progressie hebben gemaakt qua intelligentie. Hij zegt toch dat hij werd aangevallen? Da's heel iets anders dan 'een beetje blaffend om hem heen springen'. En als dat beest in z'n kuit hangt zodanig dat ie naar de EHBO moet, dan kan zoiets voor een klein kind (die ook wel eens in parken komen) makkelijk fataal aflopen. Dus nee het is niet gek dat TS die hond dood wil hebben. Sterker nog; het lijkt me de allerslimste oplossing. Onze hond daar kun je bovenop gaan staan en dan nog bijt ie niet. En als ie dat wel doen, dan wordt 't ook hoog tijd voor een spuitje.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zijn wij het zowaar met elkaar eens
Al kan ik mij voorstellen dat mensen die niets met honden hebben er niet van gediend zijn dat er (grote?) honden tegen ze opspringen. Maar ik heb die discussie ook al eens gevoerd met voormalige vrienden van mij. Die waren zelf nooit opgegroeid met huisdieren, wat toch een empatische handicap met zich meebracht. Die liepen dan ook weleens hard op de hei (waar honden los mogen) en als er dan een hond aan kwam rennen en een beetje blaffend om ze heen sprong, werden ze altijd bloedgiftig. En als ik ze dan adviseerde om even de pas in te houden, omdat het dan ophoudt, kreeg ik altijd de reactie: 'het is mijn recht om hier hard te lopen'.
Ja, prima, maar als het niet WERKT... Dat was geen optie. IK heb het recht om hard te lopen en honden moeten dood. Tsja...
V.
Uit het feit dat de hond in z'n kuit ging hangen blijkt niet echt speels gedrag of wel soms? En nee ook al sloeg hij de hond eerst dan nog is dat geen goede reden voor de hond om aan te vallen. Stel dat een kind op de hond afrent en de hond interpreteert het als een daad van agressie, dan is het ok als de hond het kind de strot af bijt? Heel plausibel scenario voor deze hond zou ik zeggen.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:33 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Als je het eens leest.
Ze vroegen zich juist af wat hij "aanvallen" vond.
Aangezien hij er niet op reageert zal er wel niet veel meer gebeurd zijn dan dat die hond met hem wou spelen.
Dat gebeurde dus nadat hij de hond sloeg en ja dat is wel een rede voor die hond om zich te verdedigen.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Uit het feit dat de hond in z'n kuit ging hangen blijkt niet echt speels gedrag of wel soms? En nee ook al sloeg hij de hond eerst dan nog is dat geen goede reden voor de hond om aan te vallen. Stel dat een kind op de hond afrent en de hond interpreteert het als een daad van agressie, dan is het ok als de hond het kind de strot af bijt? Heel plausibel scenario voor deze hond zou ik zeggen.
Precies, da's een kwestie van goede opvoeding/training van je hond.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:35 schreef American_Nightmare het volgende:
Sterker nog; het lijkt me de allerslimste oplossing. Onze hond daar kun je bovenop gaan staan en dan nog bijt ie niet. En als ie dat wel doen, dan wordt 't ook hoog tijd voor een spuitje.
Ja denk je echt? De politie gaat daar echt niet achteraan hoor. Ze nemen je aangifte op, zeggen dat ze erachter aan gaan, maar ze doen er echt geen flikker aan hoor...quote:Op maandag 28 januari 2008 22:08 schreef Petre het volgende:
TS: aangifte doen, gegevens van de bazin doorgeven en zeggen dat je het beest niet vertrouwt. Beschrijf de hond, vermeld dattie los liep, dat hij geen muilkorf om had etc.
Politie gaat er wel op af..
Je hebt ook mensen die hun hond wel volledig onder controle kunnen hebben als het moet. Mijn hond is net 2 jaar oud, nog erg speels, maar al rennen er 10 mensen langs, als ik zeg dat ie naast me moet blijven lopen blijft ie naast me lopen. Heb ik de riem niet voor nodig. Die neem ik dan al niet eens mee, wat dan weer zo'n zinloze discussie met zo'n boa oplevert als ik die tegenkom. Oftewel: mensen en boa's die alleen maar de regeltjes kunnen zienquote:Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Loslopende honden op plekken waar het niet magTS heeft groot gelijk
Als mijn hond een rennend persoon ziet, wordt ze ook wild
Daarom lekker aan de riem
Als het ergens héél erg rustig is, dan af en toe los
Toch is het de politie die de hond in beslag kan nemen.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja denk je echt? De politie gaat daar echt niet achteraan hoor. Ze nemen je aangifte op, zeggen dat ze erachter aan gaan, maar ze doen er echt geen flikker aan hoor...
Ja dat kan zeker. Maar onze daadkrachtige politie kennende denk ik dat die kans vrij nihil is. Als ze moeten kiezen tussen een hond in beslag nemen of een rijtje auto's flitsen dan is de keuze snel gemaakt voor ze.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:40 schreef Petre het volgende:
[..]
Toch is het de politie die de hond in beslag kan nemen.
Ja hallo, aanstellerige zuurpruim hier. Ik misgun geen enkele hond het loslopen en ravotten. Het feit dat ze dat zo plezierig vinden zou voor hondenliefhebbers al een teken aan de wand moeten zijn dat het houden van honden misschien niet zo prettig is voor de hond in kwestie, maar dat terzijde.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jazeker, mijn hond is vele malen belangrijker voor mij dan een of ander vreemd kind...
[..]
Omdat veel mensen een hond hebben, veel van die beesten graag loslopen en de eigenaren ze graag dat pleziertje gunnen. Die laten zich echt niet tegenhouden door een aanstellerige zuurpruim zoals jij.
Het was al duidelijk hoor. Alleen als je dan gaat 'bijten', bijten ze terug.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:48 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Ja hallo, aanstellerige zuurpruim hier. Ik misgun geen enkele hond het loslopen en ravotten. Het feit dat ze dat zo plezierig vinden zou voor hondenliefhebbers al een teken aan de wand moeten zijn dat het houden van honden misschien niet zo prettig is voor de hond in kwestie, maar dat terzijde.
Feit blijft dat ik kan kiezen deel uit te maken van de roedel vanwege vriendschap (als vrienden een hond hebben dan heb ik dat te respecteren) of geen onderdeel van de roedel te zijn. Helaas hebben wildvreemde honden de eigenschap mij als onderdeel van de roedel te zien en dus tegen me op te springen en me te beslobberen. Ik wil dat niet want voor mij zijn vreemde honden afkomstig uit een vreemde roedel.
Ik hoop dat het begrijpelijker is nu ik het vertaald heb naar honds.
Die tijden dat je er niet bent vallen ook best op, zo zonder mijn stalkertjequote:Op maandag 28 januari 2008 20:35 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik kom soms tijden niet op Fok, maar als je dan weer eens langs komt zie je toch dat de mensen niet echt progressie hebben gemaakt qua intelligentie.
O, je bedoelde jezelf met die progressiequote:Hij zegt toch dat hij werd aangevallen? Da's heel iets anders dan 'een beetje blaffend om hem heen springen'.
Tsja, maar dat bijten gebeurde dus nadat hij om zich heen had lopen trappen... dusseh...quote:En als dat beest in z'n kuit hangt zodanig dat ie naar de EHBO moet, dan kan zoiets voor een klein kind (die ook wel eens in parken komen) makkelijk fataal aflopen.
... maar het is o zo gek dat een hond bijt als je hem traptquote:Dus nee het is niet gek dat TS die hond dood wil hebben.
Tsja, maar wat zijn jouw inschattingen van wat slim is waard, hè?quote:Sterker nog; het lijkt me de allerslimste oplossing.
Jij lijkt mij het prototype van iemand die dat met enige regelmaat test.quote:Onze hond daar kun je bovenop gaan staan en dan nog bijt ie niet.
Goh, een echte dierenliefhebberquote:En als ie dat wel doen, dan wordt 't ook hoog tijd voor een spuitje.
Dus eigenlijk, aangezien je geen antwoord geeft op terechte vragen...quote:Op maandag 28 januari 2008 15:54 schreef DRA het volgende:
[..]
Leuk maar er bestaat ook nog zoiets als een hondenriem. Als je je hond niet onder controle hebt, dan moet je anderen daar niet onder laten leiden en gewoon altijd de riem gebruiken. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als sociaal gedrag en dat geldt zowel voor mensen als voor honden.
Een bijtende hond vraagt erom om afgemaakt te worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 07:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Het was al duidelijk hoor. Alleen als je dan gaat 'bijten', bijten ze terug.
Natuurlijk hoef je dat niet te willen, en je mag er ook wat van zeggen.
Maar schoppen als een hond niets doet dan begroeten, tja, dan vraag je erom gebeten te worden.
Een schoppende lul ookquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een bijtende hond vraagt erom om afgemaakt te worden.
[offtopic]quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die tijden dat je er niet bent vallen ook best op, zo zonder mijn stalkertjeEn och, ik ben tevreden met mijn 140, veel hoger hoeft van mij niet
Ja. En nu?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:54 schreef krn176 het volgende:
[..]
[offtopic]
140 zeer ongeloofwaardig.. een IQ van 130 betekent dat 98% van de mensen lager scoort dan jij.
Integendeel. Maar ik hoef jou niet te overtuigenquote:Waarschijnlijk gemeten met de BNN IQ test ipv een betrouwbare test.
Daar kan ik weinig aan doen.quote:Van alle mensen die ik gesproken heb had niemand een IQ lager dan 120.
Dan heb je niet opgelet, inmiddels zou volgens mensen die zich daarmee bezighouden, het gemiddelde IQ inmiddels ergens tegen de 110 hangenquote:Het gemiddelde IQ een populatie is altijd 100
Dat komt omdat de mensen met 80 wellicht minder behoefte hebben om dat online te zetten.quote:in de vele IQ-reporting topics wordt zelden een IQ beneden de 100 genoemd.
Ehhh, degene op wie ik reageerde had het toch echt over intelligentie. En hoewel ik je standpunt over wijsheid en intelligentie deel (als in: het is niet hetzelfde), maak ik mij daarover ook niet echt veel zorgen. Doe jij dat ook maar nietquote:Verder heeft intelligentie weinig met wijsheid te maken, maar is het een (aangeboren) vermogen om (cognitieve) problemen op te lossen. Ttegenwoordig vrij eenvoudig te verhogen door het spelen van bepaalde computerspelletjes die je IQ verhogen, maar je niet wijzer maken.
Het is best wel hard misschien, maar als je hond 1 keer iemand echt gebeten heeft is ie niet meer te vertrouwen. Hoe erg ik ook op m'n hond gesteld ben, dan kan je hem echt niet meer houden.quote:
Als je 'op een hond gaat staan' en hij bijt, kun je een hond afmaken wat je wilt, maar hij bijt dan toch echt met een aanwijsbare reden. Een dier is natuurlijk geen boksbalquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is best wel hard misschien, maar als je hond 1 keer iemand echt gebeten heeft is ie niet meer te vertrouwen. Hoe erg ik ook op m'n hond gesteld ben, dan kan je hem echt niet meer houden.
Nee tuurlijk, maar hij zal echt niet op z'n hond gaan staan. Is gewoon bij wijze van spreken. Zijn hond zal dus gewoon nooit bijten. De enige reden dat ik van mijn hond zou accepteren dat ie iemand bijt is wanneer iemand mij zou aanvallen. Maar goed, als ik met m'n hond loop is er geen enkele idioot die dat in z'n hoofd haalt, dus dat komt toch niet voor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als je 'op een hond gaat staan' en hij bijt, kun je een hond afmaken wat je wilt, maar hij bijt dan toch echt met een aanwijsbare reden. Een dier is natuurlijk geen boksbal
V.
Dus als iemand bovenop jouw hond gaat staan, err ouch, en hij dan bijt, want ouch, vind jij dat hij afgemaakt moet worden?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:35 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik kom soms tijden niet op Fok, maar als je dan weer eens langs komt zie je toch dat de mensen niet echt progressie hebben gemaakt qua intelligentie. Hij zegt toch dat hij werd aangevallen? Da's heel iets anders dan 'een beetje blaffend om hem heen springen'. En als dat beest in z'n kuit hangt zodanig dat ie naar de EHBO moet, dan kan zoiets voor een klein kind (die ook wel eens in parken komen) makkelijk fataal aflopen. Dus nee het is niet gek dat TS die hond dood wil hebben. Sterker nog; het lijkt me de allerslimste oplossing. Onze hond daar kun je bovenop gaan staan en dan nog bijt ie niet. En als ie dat wel doen, dan wordt 't ook hoog tijd voor een spuitje.
Mijn hond ook niet, maar ik zal geen kwalificaties gebruiken als 'op hem staan'. En mijn hond zal ook niet bijten als iemand hem schopt of slaat, maar als hij dat wel zou doen, zou ik hem gaan helpen door 's mans of s' vrouws ledematen los te schroeven en per post naar hem of haar op te sturen, nadat ik mijn hond er eerst nog uitgebreid een paar uur op had laten kluiven.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:22 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, maar hij zal echt niet op z'n hond gaan staan. Is gewoon bij wijze van spreken. Zijn hond zal dus gewoon nooit bijten.
Wie zou er enige reden kunnen hebben om zonder aanleiding jouw hond te gaan schoppen/slaan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mijn hond ook niet, maar ik zal geen kwalificaties gebruiken als 'op hem staan'. En mijn hond zal ook niet bijten als iemand hem schopt of slaat, maar als hij dat wel zou doen, zou ik hem gaan helpen door 's mans of s' vrouws ledematen los te schroeven en per post naar hem of haar op te sturen, nadat ik mijn hond er eerst nog uitgebreid een paar uur op had laten kluiven.
V.
Schoppen zonder reden is nooit goed te praten, bijten is dan ook zeer begrijpelijk. Met honden communiceer je honds en met katten kats.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 07:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Het was al duidelijk hoor. Alleen als je dan gaat 'bijten', bijten ze terug.
Natuurlijk hoef je dat niet te willen, en je mag er ook wat van zeggen.
Maar schoppen als een hond niets doet dan begroeten, tja, dan vraag je erom gebeten te worden.
'enige reden' en 'zonder aanleiding' spreekt elkaar een beetje tegen. Althans... ik vind sowieso dat er bitter weinig redenen zouden zijn om een hond te schoppen of te slaan. En ik ben van mening dat dat dus vaak genoeg zonder reële aanleiding toch gebeurt.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:29 schreef krn176 het volgende:
[..]
Wie zou er enige reden kunnen hebben om zonder aanleiding jouw hond te gaan schoppen/slaan?
Bij een tekkel misschien wel effectief. Maar denk dat dat je niet bij alle honden gaat lukken hoor...Zou het wel knap vinden overigens...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:39 schreef Scorpie het volgende:
Als de hond als eerste bijt, draai ik zijn nek om, en bezorg ik hem netjes bij de eigenaar.
Als er in de OP staat dat die hond eraan kwam en TS gelijk begon te schoppen en slaan, logisch dat je dan zulke reacties krijgt.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:36 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Schoppen zonder reden is nooit goed te praten, bijten is dan ook zeer begrijpelijk. Met honden communiceer je honds en met katten kats.
Wat me tegenstaat is dat hondenliefhebbers er direct vanuit gaan dat het wel aan de TS zal liggen terwijl er genoeg onopgevoede honden rondlopen. Ik ken zat honden die ik erg nuttig en symphatiek vind, ik ken ook honden die verveeld in een nieuwbouwwijk wonen.
Mijn moeder heeft een hond die ze niet in de hand heeft, dat is overigens op het platteland. Ik mag dat beest absoluut niet maar ik zal hem nooit schoppen of slaan. Hooguit zeg ik hem op te sodemieteren en natuurlijk luistert hij niet. Gelukkig kan je een tennisbal weggooien waar hij achterna rent zonder de bal terug te brengen. Een snelle manier om van hem af te zijn.
Ik had laatst iemand die vanaf een afstand schreeuwde wat voor hond ik bij me had.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
'enige reden' en 'zonder aanleiding' spreekt elkaar een beetje tegen. Althans... ik vind sowieso dat er bitter weinig redenen zouden zijn om een hond te schoppen of te slaan. En ik ben van mening dat dat dus vaak genoeg zonder reële aanleiding toch gebeurt.
Ik heb het een keer zo hysterisch meegemaakt dat iemand op 20 meter afstand tegen mij begon te blèren dat ik mijn hond bij me moest houden. Mijn hond, een middenslag vleesgeworden goedmoedigheid met een tekenfilmuitstraling [afbeelding]
En gíllen dat mokkel...
V.
Ow, dus ik had mijn eigen hond maar moeten laten doodbijten toen 2 herders een sprintje van 300 meter trokken, dwars door een weiland heen, en afkwamen op mijn hond? Want ja, ik had geen aanleiding.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
'enige reden' en 'zonder aanleiding' spreekt elkaar een beetje tegen. Althans... ik vind sowieso dat er bitter weinig redenen zouden zijn om een hond te schoppen of te slaan. En ik ben van mening dat dat dus vaak genoeg zonder reële aanleiding toch gebeurt.
Zo is mijn hond dus ook. Geen idee waarom die herders hem te grazen wilden nemen. Weet wel dat ze beiden flinke hoofdpijn hadden toen ik met mijn laars een paar flinke trappen tussen de ogen gaf zodat ze wegbleven bij mijn hond en mij vandaan.quote:Ik heb het een keer zo hysterisch meegemaakt dat iemand op 20 meter afstand tegen mij begon te blèren dat ik mijn hond bij me moest houden. Mijn hond, een middenslag vleesgeworden goedmoedigheid met een tekenfilmuitstraling
En gíllen dat mokkel...
V.
Ik lees toch iets heel anders in deze zin:quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als er in de OP staat dat die hond eraan kwam en TS gelijk begon te schoppen en slaan, logisch dat je dan zulke reacties krijgt.
Ik heb een schijthekel aan onopgevoedde loslopende honden maar zoals TS het beschrijft is het voor mij duidelijk genoeg.
Of is mijn Nederlands roestigquote:Afgelopen woensdag was ik weer eens aan het hardlopen in het Amsterdamse bos toen ik ineens werd aangevallen door een hond (beetje het type van tokkie gasten).
Och, als ze groot zijn trap ik hun schedel in 2en.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Bij een tekkel misschien wel effectief. Maar denk dat dat je niet bij alle honden gaat lukken hoor...Zou het wel knap vinden overigens...
Ik lees dit.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik lees toch iets heel anders in deze zin:
[..]
Of is mijn Nederlands roestig [afbeelding]
quote:Ik heb eerst nog dat beest van me af proberen te slaan en daarna heb ik hem nog op zijn hoofd weten te schoppen maar daarna beet hij me behoorlijk in mijn been.
Die wil ik wel eens zien. Krijg dat maar eens klaar bij een beetje herder, heldquote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:39 schreef Scorpie het volgende:
Als de hond als eerste bijt, draai ik zijn nek om, en bezorg ik hem netjes bij de eigenaar.
Veel mietjes roepen al dat ze aangevallen worden wanneer een hond van de overkant van de straat naar ze keek, vergeef me dat ik zijn opmerking probeer te relativeren.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:30 schreef American_Nightmare het volgende:
achterlijk fok volk hier.. hij zegt toch dat de hond hem aanviel. En dat is normaal? Maar ja het is bekend dat mensen hier erop geilen om de ts af te zeiken. Sukkeltjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |