Je werkgever had zichzelf er mee toen die jou aannamquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
Waarom heeft iedereen het nu altijd over uren. Het gaat er toch om wat je doet op je werk. Als ik zo vroeg op moet staan dan ben ik de hele dag duf en doe ik helemaal niets. Dus eigenlijk heeft mijn werkgever alleen zichzelf ermee.
Hoeveel uren staan er in je contract, luie wijsneus.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
Waarom heeft iedereen het nu altijd over uren. Het gaat er toch om wat je doet op je werk. Als ik zo vroeg op moet staan dan ben ik de hele dag duf en doe ik helemaal niets. Dus eigenlijk heeft mijn werkgever alleen zichzelf ermee.
Mits overeengekomen in contract. Ik zou dat als TS zijnde maar eens goed nalezen. Maar ga er maar van uit dat je baas dat gewoon mag doen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:55 schreef ElectricEye het volgende:
Ik begin ook altijd later dan mijn collega's omdat ik een broertje dood heb aan vroeg opstaan, daarom ga ik ook LATER weer naar huis.
Wel zo eerlijk lijkt me.
Je bent gewoon je collega's keihard aan het naaien. Dus ja, jouw baas mag dat van je vragen, hij komt op voor ZIJN centen en zijn GOEDE werknemers.
whhehequote:Op woensdag 5 maart 2008 14:56 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Je werkgever had zichzelf er mee toen die jou aannam
Slotje?
Het stomme is dat dit alle jaren goed gaat zo en nu ineens gaat hij zich met mij bemoeien. Als ik nu een nieuwe werknemer zou zijn dan zou ik het begrijpen maar ik werk al bijna 10 jaar bij hem.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:57 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Hoeveel uren staan er in je contract, luie wijsneus.
Die MOET je dan volmaken, ook als is er geen werk voor jou volgens je functiebeschrijving.
Jouw baas doet er verstandig aan je een eerste waarschuwing te geven, om zo de weg naar een ontslag alvast voor te bereiden. Kan hij je vervangen voor iemand die wel wil werken.
Ja hij heeft waarschijnlijk opmerkingen van collegas van jou gekregen dat ze het nogal vreemd vinden en dat je nogal weinig werk verzet en vreedme uren aanwezig bent.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:18 schreef DRA het volgende:
[..]
Het stomme is dat dit alle jaren goed gaat zo en nu ineens gaat hij zich met mij bemoeien. Als ik nu een nieuwe werknemer zou zijn dan zou ik het begrijpen maar ik werk al bijna 10 jaar bij hem.
Dat dus. Ik zou zeggen, kijk je contract eens na. Daar staan vast wel de uren in die je moet werken (je hebt immers dat contract/arbeidsovereenkomst getekend mag ik hopen).quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja hij heeft waarschijnlijk opmerkingen van collegas van jou gekregen dat ze het nogal vreemd vinden en dat je nogal weinig werk verzet en vreedme uren aanwezig bent.
Net zoals iemand al stelde dan gaat hij je in de gaten houden en dadelijk krijg je schriftelijke waarschuwingen en heeft de baas een gegronde reden om je eruit te gooien.
Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen. Dus ik ga er al overheen. Mijn jongere collegas werken inderdaad wel wat meer maar die hebben nog niet zo'n staat van dienst als ik dus ik vind het terecht dat ze wat meer moeten werken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:23 schreef Gitarist het volgende:
Merkwaardig topic, DRA. Je geeft nogal weinig informatie om een goed antwoord te kunnen geven.
Maar goed, wat staat er in jouw contract over werktijden? En als daar niks over staat, wat is de "standaard" binnen jouw bedrijf?
En voor hoeveel uur per week ben je in dienst?
Die 10 uur per week vallen niet onder werktijd. Dus je baas kan dat rustig vragen aan je zodat je toch aan die 36 uur komt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen. Dus ik ga er al overheen. Mijn jongere collegas werken inderdaad wel wat meer maar die hebben nog niet zo'n staat van dienst als ik dus ik vind het terecht dat ze wat meer moeten werken.
Sjezus, wat een reltopic.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen. Dus ik ga er al overheen. Mijn jongere collegas werken inderdaad wel wat meer maar die hebben nog niet zo'n staat van dienst als ik dus ik vind het terecht dat ze wat meer moeten werken.
whehehe.. je ging er serieus op in.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:37 schreef JumpingJacky het volgende:
je moet je reistijd natuurlijk niet mee tellenquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
quote:
8 uur opstaan is niet vroegquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
9-3, lange werkdagquote:Vanmorgen kwam mijn baas naar me toe om me te vertellen dat ik voortaan wat eerder op mijn werk moet verschijnen. Hij vertelde me dat ik in ieder geval altijd voor 9 uur op mijn werk moet zijn. Ik vind dat persoonlijk belachelijk. Wat doet de tijd er nu toe en ik ben er meestal al voor 10 uur terwijl ik meestal pas om 4 uur weg ga. Als ik om 9 uur op mijn werk moet zijn dan moet ik al om 8 uur op staan. Ik ben een tijd lang overspannen geweest en het lijkt me dat ik van zulke lange werkdagen weer overspannen kan worden.
Mijn vraag is of hij dit wel kan maken. Zeker omdat ik ook zo laat pas naar huis toe ga.
HA HA HA wat een gave werkgever heb je. Waar kan ik er ook 1 vinden die mijn reistijd compleet betaald.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
En in die tijd van 10 tot 4 heb je absoluut geen pauze (ff koffiedrinken met collegae, lunchpauze) en ben je dus 100% met je werk bezig? (dus ook geen internet en mail voor privé gebruik)quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Wat denk jezelf? Niemand kan dit toch serieus nemen?quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:49 schreef Eelcotje84 het volgende:
Zal DRA nu echt serieus zijn met deze post?..
quote:
Sorry maar ik moest lachenquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
quote:beroep: Universitair Docent
Nee dat kan hij niet, immers voor leerlingen uit groep een en twee is de vijfdaagse schoolweek niet verplicht.quote:
schijnbaar heeft hij door dat je thuis te weinig doet en dat collegas over je geklaagd hebben in afgelopen beoordelingsperiodequote:Op woensdag 5 maart 2008 15:18 schreef DRA het volgende:
[..]
Het stomme is dat dit alle jaren goed gaat zo en nu ineens gaat hij zich met mij bemoeien. Als ik nu een nieuwe werknemer zou zijn dan zou ik het begrijpen maar ik werk al bijna 10 jaar bij hem.
Kloon van Bloodhoundfromhellquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat denk jezelf? Niemand kan dit toch serieus nemen?
Welnee. Dan had hij de radar wel weer moeten bedienen van z'n baas.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Kloon van Bloodhoundfromhell
Of een muurtje metselen... zonder kapper op het werk!quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:25 schreef Seneca het volgende:
[..]
Welnee. Dan had hij de radar wel weer moeten bedienen van z'n baas.
Ik denk dat ik geen flauw idee heb waar dit over gaatquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Kloon van Bloodhoundfromhell
Hoe oud ben je eigenlijk misschien is de fut wat voor jequote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is de goede instelling!quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Ja, want dat is ook weer werkquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:18 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
Laten we maar niet gaan rekenen...
Dat is juist wel hetgeen waar ik me een beetje zorgen om maak. Vroeger ging alles okay tussen mijn werkgever en mij. Alleen tijdens mijn periode dat ik overspannen was ging hij ineens vervelend doen. Zeggen dat ik niet meer naar de borrels van het werk mocht komen bijvoorbeeld en toen ik terugkwam ging hij ineens over alles moeilijk doen. Nu ineens gaat hij dus ook mijn werktijden uit zitten breiden. Volgens mij wil hij me na al die jaren van truowe dienst gewoon weg hebben omdat ik dus even eens een tijdje na een moeilijke periode ziek ben geweest (al met al niet eens meer dan 8 maanden). Ik hoop dat de vakbond me kan helpen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 12:53 schreef Diepvriez het volgende:
verkapte "mijn werkgever wil me ontslaan" topic
Tss. gepost om 15:45. En claimen dat je 10 uur reistijd hebt bij 5 werkdagen (is dus 60min enkele reis). Het feit dat je om 15:45 post betekent dus dat je vandaag NOG eerder weg bent gegaan dan normaa, of je zit in die 27uur per week ook nog eens te internetten!quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:47 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is juist wel hetgeen waar ik me een beetje zorgen om maak. Vroeger ging alles okay tussen mijn werkgever en mij. Alleen tijdens mijn periode dat ik overspannen was ging hij ineens vervelend doen. Zeggen dat ik niet meer naar de borrels van het werk mocht komen bijvoorbeeld en toen ik terugkwam ging hij ineens over alles moeilijk doen. Nu ineens gaat hij dus ook mijn werktijden uit zitten breiden. Volgens mij wil hij me na al die jaren van truowe dienst gewoon weg hebben omdat ik dus even eens een tijdje na een moeilijke periode ziek ben geweest (al met al niet eens meer dan 8 maanden). Ik hoop dat de vakbond me kan helpen.
Ik hoop het ook voor je, maar ik geef je verrekt weinig kans. Als je een 36-urig contract hebt, moet je ook gewoon 36 uur werken, excl. je reistijd. Daar kan geen enkele bond wat aan doen.quote:
Van tijd tot tijd relaxen moet kunnen als het werk het toelaat toch?quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:47 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Tss. gepost om 15:45. En claimen dat je 10 uur reistijd hebt bij 5 werkdagen (is dus 60min enkele reis). Het feit dat je om 15:45 post betekent dus dat je vandaag NOG eerder weg bent gegaan dan normaa, of je zit in die 27uur per week ook nog eens te internetten!
Laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat je niet voor mij werkt.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:05 schreef DRA het volgende:
[..]
Van tijd tot tijd relaxen moet kunnen als het werk het toelaat toch?
Laten we het er maar op houden dat meneertje nog op de kleuterschool zit, of werkloos is en een steuntrekker is.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:37 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat je niet voor mij werkt.
Minimaal dat en anders gewoon een enorme fantast.quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:02 schreef klipper het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat meneertje nog op de kleuterschool zit, of werkloos is en een steuntrekker is.
Dan ging het toch over vrouwen die niet met hem willen daten ofzo?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:20 schreef eXistence het volgende:
Je zou toch zweren dat dit een BHFH-kloon is
Hoe raak je overspannen als je zo weinig werkt?quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:47 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is juist wel hetgeen waar ik me een beetje zorgen om maak. Vroeger ging alles okay tussen mijn werkgever en mij. Alleen tijdens mijn periode dat ik overspannen was ging hij ineens vervelend doen. Zeggen dat ik niet meer naar de borrels van het werk mocht komen bijvoorbeeld en toen ik terugkwam ging hij ineens over alles moeilijk doen. Nu ineens gaat hij dus ook mijn werktijden uit zitten breiden. Volgens mij wil hij me na al die jaren van truowe dienst gewoon weg hebben omdat ik dus even eens een tijdje na een moeilijke periode ziek ben geweest (al met al niet eens meer dan 8 maanden). Ik hoop dat de vakbond me kan helpen.
Of over nieuwe kleden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dan ging het toch over vrouwen die niet met hem willen daten ofzo?
Oh ja!quote:
Newbie alert, lolquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik geen flauw idee heb waar dit over gaat
In principe heb je gelijk. MAARRRRR, werkgevers verwachten van werknemers dat deze zich elke minuut minstens 100% inzetten. Jij bekort de dag zomaar 2-2,5 uur, dus is het van de werkgever niet onredelijk dat hij verlangt dat je aanwezig bent voor 9 uur.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef DRA het volgende:
Een impliciete afspraak is niet vastgelegd en dus kun je je daar niet op beroepen. Ik neem aan dat je collega's geklaagd hebben of zo, daar zeg je niets over. Of jou baas heeft van zijn baas op zijn donder gehad en grijpt nu wat harder in.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Het is jammer dat er zo veel OT wordt gereageerd in dit topic. Of je vindt of ik te hard werk of niet doet er niet zo veel toe. Waar het mij om gaat is het feit dat mijn baas nu ineens bezwaar maakt tegen iets wat al jaren goed ging. Ik heb dus gewoon impliciet de afspraak met mijn baas dat dit goed gaat en je zou dat boven de te werken uren moeten stellen. Een contract is immers vormvrij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |