mov -> onzquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:12 schreef DRA het volgende:
Daar ben ik nogal van geschrokken omdat ik dacht dat je die beestjes gewoon mocht doden.
Bedankt! Wat een lijst zeg. Volgens mij zijn alle dieren in Nederland beschermd. Zelfs bosmuisen! Dat zijn toch gewoon normale huismuisen met een dikker vachtje?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:44 schreef Swiffer het volgende:
http://home.planet.nl/~drift101/pdf/lijst-beschermdesoorten.pdf
is wat je zoekt...
eekhoorns zijn beschermd...
en Veldmuizen ook dus niet meer schelden!
Het is een stuk diervriendelijker om een dier uit het bos te halen dan uit de winkel. Dus niet zo klagen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:45 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
mov -> onz
We zijn hier niet in de rimboe, zelfs niet beschermde dieren mag je meestal niet zomaar doden.
Ten eerste kunnen maar weinig mensen een dier goed doden, ten tweede maakt het geen kont uit want het is nog steeds verboden, dat was mijn punt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:08 schreef DRA het volgende:
[..]
Het is een stuk diervriendelijker om een dier uit het bos te halen dan uit de winkel. Dus niet zo klagen.
Geeft meer aan dat men de wet eens moet wijzigen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:48 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ten eerste kunnen maar weinig mensen een dier goed doden, ten tweede maakt het geen kont uit want het is nog steeds verboden, dat was mijn punt.
Je bedoelt dat we nu al kunnen intekenen op de eerste plaat van DRA?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:06 schreef GebakkenEi het volgende:
Elvis was vroeger zo arm dat hij genoodzaakt was eekhoorns te eten.
Ik word de manager!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:08 schreef Mark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat we nu al kunnen intekenen op de eerste plaat van DRA?
Het is niet helemaal zo gegaan. Ik liep gisteren gewoon lekker door het bos, van de natuur te genieten en toen kwamen er 2 eekhoorntjes dicht naar me toegelopen. Ik heb toen gewoon de eerste de beste steen naar 1 van de 2 eekhoorntjes gegooid waardoor deze een beetje dizzy werd. Vervolgens heb ik voordat ik het zelf besefte het beestje zijn nek omgedraaid. Daarna vond ik het zonde om hem niet op te eten want het zou zielig zijn als het beestje voor niets is gestorven.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoe verzin je het om eekhoorn te eten?
'zo, wat zal ik vandaag eens eten?
hmm... eens kijken. walvis? neh, gisteren al op. bosmuis dan, nee, te taai. eekhoorn dan maar'
[afbeelding]
Aparte manier om van de natuur te genietenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:11 schreef DRA het volgende:
Ik liep gisteren gewoon lekker door het bos, van de natuur te genieten en toen kwamen er 2 eekhoorntjes dicht naar me toegelopen. Ik heb toen gewoon de eerste de beste steen naar 1 van de 2 eekhoorntjes gegooid waardoor deze een beetje dizzy werd. Vervolgens heb ik voordat ik het zelf besefte het beestje zijn nek omgedraaid.
We eten toch voornamelijk zoogdieren? Waarom zou je een varken wel mogen opeten als hij uit het slachthuis komt maar niet als hij bijvoorbeeld gewoon bij je is opgegroeid?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:15 schreef Deliverance het volgende:
Alle zoogdieren met uitzondering van huismuis, bruine en zwarte rat zijn beschermd. Dat is niets voor niets, dus dien je gewoon af te blijven van andere diersoorten.
Precies. Maar laat die gast vooral in het bos blijven rondlopen. Vraag me af wat er gebeurt als hij eens naar een winkelcentrum gaat ('k hoop dat daar geen losse stenen liggen)...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:15 schreef Mark het volgende:
Aparte manier om van de natuur te genieten
Zoiets?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:55 schreef bug_me_not2 het volgende:
Precies. Maar laat die gast vooral in het bos blijven rondlopen. Vraag me af wat er gebeurt als hij eens naar een winkelcentrum gaat ('k hoop dat daar geen losse stenen liggen)...
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:11 schreef DRA het volgende:
Ik liep gisteren gewoon lekker door het winkelcentrum, en toen kwamen er 2 kinderen dicht naar me toegelopen. Ik heb toen gewoon de eerste de beste steen naar 1 van de 2 kinderen gegooid waardoor deze een beetje dizzy werd. Vervolgens heb ik voordat ik het zelf besefte het kind zijn nek omgedraaid. Daarna vond ik het zonde om hem niet op te eten want het zou zielig zijn als het kindje voor niets is gestorven.
Ahahahaquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:15 schreef Mark het volgende:
[..]
Aparte manier om van de natuur te genieten
Voor de rest gaat alles goed met je?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:11 schreef DRA het volgende:
[..]
Het is niet helemaal zo gegaan. Ik liep gisteren gewoon lekker door het bos, van de natuur te genieten en toen kwamen er 2 eekhoorntjes dicht naar me toegelopen. Ik heb toen gewoon de eerste de beste steen naar 1 van de 2 eekhoorntjes gegooid waardoor deze een beetje dizzy werd. Vervolgens heb ik voordat ik het zelf besefte het beestje zijn nek omgedraaid. Daarna vond ik het zonde om hem niet op te eten want het zou zielig zijn als het beestje voor niets is gestorven.
Ben je gek?! Zwarte rat is wel degelijk een beschermde diersoort!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:15 schreef Deliverance het volgende:
Alle zoogdieren met uitzondering van huismuis, bruine en zwarte rat zijn beschermd. Dat is niets voor niets, dus dien je gewoon af te blijven van andere diersoorten.
Niet bepaald. Kijk maar op http://www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,1640898&_dad=portal&_schema=portal en dan in het linkermenu onder flora en faunawet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:08 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ben je gek?! Zwarte rat is wel degelijk een beschermde diersoort!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |