Je hebt inderdaad wel wat van die stasi-figuren bij mij rondlopen. Van die types die alles aan de baas gaan lopen klikken en klagen. Geen idee waarom ze het doen. Ik ben daarentegen altijd erg schappelijk voor mijn collega's. Ik ben zelfs het werk nog eens gaan opzoeken in de tijd dat ik ziek was. Dat wil zeggen ik ben destijds nog naar een borrel van het werk geweest alleen maar om te laten zien hoe belangrijk mijn collega's voor me zijn. Ik vind dat zoiets ook moet meetellen in het totale plaatje van een werknemer en niet alleen maar de absolute tijd die hij aanwezig is op zijn werk.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een impliciete afspraak is niet vastgelegd en dus kun je je daar niet op beroepen. Ik neem aan dat je collega's geklaagd hebben of zo, daar zeg je niets over.
Je zou het ook andersom kunnen zien dat jij gewoon jarenlang geprofiteerd hebt van de situatie. Maar dat wil je niet horen.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Een contract is immers vormvrij.
Grapjas, jij hebt al jarenlang van je werkgever geprofiteerd! Niet anders om, het is al voor je berekent hoeveel honderden dagen jij aan werk heb gemist, dus wat jij aan geld _te_ veel bent betaald kan je vast ook wel even uitrekenen.quote:Als je al jaren voor 300 euro een pand bewoont dan zal je het toch ook niet leuk vinden als ineens de helft van het pand eraf gehaald wordt. Dan gaat toch ook niet ineens iedereen zeggen dat zijn nog minder hebben en dat het terrecht is dat je huisbaas dit doet? Ik vind gewoon dat mijn baas wanneer hij er een probleem mee heeft dit gewoon al jaren geleden had moeten zeggen. In de tussentijd heb ik me altijd ingezet voor hem en gaat hij nu het ineens lopen klagen wat minder gaat met mijn gezondheid. Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Stasi figuren? Jij doet gewoon niet wat er van je verlangd word, daar zou ik ook over gaan klagen. En dat je een borrel bezoekt terwijl je "ziek" bent is een goed iets, maar zie dat niet als "kijk mij eens interesse hebben in mijn collega's" want dat is het niet. Zij zien jou alleen komen als er iets leuks is, maar je drukt je als er gewerkt moet worden.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:37 schreef DRA het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad wel wat van die stasi-figuren bij mij rondlopen. Van die types die alles aan de baas gaan lopen klikken en klagen. Geen idee waarom ze het doen. Ik ben daarentegen altijd erg schappelijk voor mijn collega's. Ik ben zelfs het werk nog eens gaan opzoeken in de tijd dat ik ziek was. Dat wil zeggen ik ben destijds nog naar een borrel van het werk geweest alleen maar om te laten zien hoe belangrijk mijn collega's voor me zijn. Ik vind dat zoiets ook moet meetellen in het totale plaatje van een werknemer en niet alleen maar de absolute tijd die hij aanwezig is op zijn werk.
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Dat lijkt me sterk. Dat kan toch niet zomaar? In dat geval ga ik de bond natuurlijk wel even inschakelen.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:11 schreef E.T. het volgende:
Het wordt nog leuker als de werkgever alle uren die niet gewerkt zijn gaat berekenen en daarvoor te veel betaald salaris terug gaat vragen
Welk deel van reistijd is geen werktijd snap je niet?quote:Op maandag 10 maart 2008 18:20 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Dat kan toch niet zomaar? In dat geval ga ik de bond natuurlijk wel even inschakelen.
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo. Voor mensen die niet thuis kunnen werken ligt dat uiteraard anders.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:23 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Welk deel van reistijd is geen werktijd snap je niet?
Je meent het nog serieus ook hè?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Het is jammer dat er zo veel OT wordt gereageerd in dit topic. Of je vindt of ik te hard werk of niet doet er niet zo veel toe. Waar het mij om gaat is het feit dat mijn baas nu ineens bezwaar maakt tegen iets wat al jaren goed ging. Ik heb dus gewoon impliciet de afspraak met mijn baas dat dit goed gaat en je zou dat boven de te werken uren moeten stellen. Een contract is immers vormvrij.
Als je al jaren voor 300 euro een pand bewoont dan zal je het toch ook niet leuk vinden als ineens de helft van het pand eraf gehaald wordt. Dan gaat toch ook niet ineens iedereen zeggen dat zijn nog minder hebben en dat het terrecht is dat je huisbaas dit doet? Ik vind gewoon dat mijn baas wanneer hij er een probleem mee heeft dit gewoon al jaren geleden had moeten zeggen. In de tussentijd heb ik me altijd ingezet voor hem en gaat hij nu het ineens lopen klagen wat minder gaat met mijn gezondheid. Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Vormvrij hè? En een baas die geen poot heeft om op te staan hè? De rest van je belachelijke rekensom wilde ik de late lezerts ook niet onthouden. Ik mag hopen dat je baas een vordering indient voor alle uren die jij te weinig hebt gewerkt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen. Dus ik ga er al overheen. Mijn jongere collegas werken inderdaad wel wat meer maar die hebben nog niet zo'n staat van dienst als ik dus ik vind het terecht dat ze wat meer moeten werken.
Das gewoon bullcrap en dat weet je zelf ook. Je wil het alleen niet horen. Je baas betaalt voor de uren dat je AANWEZIG bent.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:40 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo. Voor mensen die niet thuis kunnen werken ligt dat uiteraard anders.
Met iets van 27 aanwezigheidsuren (productiviteit buiten beschouwing gelaten) per week kan ik niet zeggen dat jij je nou erg hebt ingezet voor je werkgever......quote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Jij hebt niet te bepalen waar je werkplek is, dat bepaalt de werkgever. Je reistijd is JOUW tijd, niet die van de baas.Daar hoef je het overigens niet mee eens te zijn; het staat je vrij een andere baan te zoeken(zou ik sowieso gaan doen, want als ik het zo lees is je werkgever je zat, en terecht), al betwijfel ik of er iemand is die zo'n stuk labbekak überhaupt aan wil nemen. Ik hoop voor jou dat je een goed akteur bent, zodat je je door je sollicitatiegesprek, proeftijd en en tijdelijke kontrakten heen kunt bluffen. Dan kun je, als je je kontrakt voor onbepaalde tijd binnen hebt, weer even lekker een burnout veinzen en je eigen uren bepalen. Lamstraal.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:40 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo. Voor mensen die niet thuis kunnen werken ligt dat uiteraard anders.
Ik ga het bijna jammer vinden dat dit inderdaad niet kan, want het zou wel een hele goede actie zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:11 schreef E.T. het volgende:
Het wordt nog leuker als de werkgever alle uren die niet gewerkt zijn gaat berekenen en daarvoor te veel betaald salaris terug gaat vragen
Je reist niet in de baas zijn tijd, je reist in je eigen tijd. Jij kiest er voor om daar te gaan werken, niemand dwingt je daar toe. Als je die keuze maakt, dan mag je ook zelf de gevolgen dragen. Je baas betaald je voor 36 uur aanwezig zijn, niet voor 26 uur werken en 10 uur lanterfanten omdat je zogenaamd op je werk moet komen. Hoe ver woon je dan van je werk af?quote:Op maandag 10 maart 2008 18:40 schreef DRA het volgende:
[..]
Exact !quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:48 schreef Scorpie het volgende:
Als er 36 uur in je contract staat, word er ook 36 uur aanwezigheid op werk verwacht. Zonder reistijd dus
Idd, voor zulke mensen zou je bijna zulke regels in het leven roepen!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ga het bijna jammer vinden dat dit inderdaad niet kan, want het zou wel een hele goede actie zijn.
Sorryquote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:00 schreef E.T. het volgende:
[..]
Idd, voor zulke mensen zou je bijna zulke regels in het leven roepen!
(al is het wel jammer dat TS nu ook weet dat 't niet kan![]()
)
quote:Op maandag 10 maart 2008 19:21 schreef Schanulleke het volgende:
Ik dacht al, ik ken deze stijl ergens van.
Kan ik naar de borrel gaan
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:37 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ben zelfs het werk nog eens gaan opzoeken in de tijd dat ik ziek was. Dat wil zeggen ik ben destijds nog naar een borrel van het werk geweest alleen maar om te laten zien hoe belangrijk mijn collega's voor me zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |