abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57285213
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een impliciete afspraak is niet vastgelegd en dus kun je je daar niet op beroepen. Ik neem aan dat je collega's geklaagd hebben of zo, daar zeg je niets over.
Je hebt inderdaad wel wat van die stasi-figuren bij mij rondlopen. Van die types die alles aan de baas gaan lopen klikken en klagen. Geen idee waarom ze het doen. Ik ben daarentegen altijd erg schappelijk voor mijn collega's. Ik ben zelfs het werk nog eens gaan opzoeken in de tijd dat ik ziek was. Dat wil zeggen ik ben destijds nog naar een borrel van het werk geweest alleen maar om te laten zien hoe belangrijk mijn collega's voor me zijn. Ik vind dat zoiets ook moet meetellen in het totale plaatje van een werknemer en niet alleen maar de absolute tijd die hij aanwezig is op zijn werk.
pi_57285239
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:
Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Je zou het ook andersom kunnen zien dat jij gewoon jarenlang geprofiteerd hebt van de situatie. Maar dat wil je niet horen.
  maandag 10 maart 2008 @ 15:48:01 #103
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57285387
quote:
Een contract is immers vormvrij.
Ja tuurlijk.

Weet je, je doet me wel heel erg denken aan een ambtenaar van de "baby-boom" generatie vooral je mening over reistijd != werktijd , iemand die denkt dat hij/zij enkel rechten heeft en geen plichten en iemand die denkt dat werk er is om hem enkel van een salaris te voorzien, maar waar verder niet te veel energie in gestopt dient te worden.
quote:
Als je al jaren voor 300 euro een pand bewoont dan zal je het toch ook niet leuk vinden als ineens de helft van het pand eraf gehaald wordt. Dan gaat toch ook niet ineens iedereen zeggen dat zijn nog minder hebben en dat het terrecht is dat je huisbaas dit doet? Ik vind gewoon dat mijn baas wanneer hij er een probleem mee heeft dit gewoon al jaren geleden had moeten zeggen. In de tussentijd heb ik me altijd ingezet voor hem en gaat hij nu het ineens lopen klagen wat minder gaat met mijn gezondheid. Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Grapjas, jij hebt al jarenlang van je werkgever geprofiteerd! Niet anders om, het is al voor je berekent hoeveel honderden dagen jij aan werk heb gemist, dus wat jij aan geld _te_ veel bent betaald kan je vast ook wel even uitrekenen.

BTW: Als jij al jaren een contract hebt om voor 400 euro p/maand een pand te bewonen, maar ondanks het contract betaal je al jaren 300 euro, dan kan je wel eens een claim krijgen dat je vanaf moment x gewoon het bedrag moet betalen wat in het contract staat. Dan maakt het niet uit of de beheerder van het pand je al jaren gematst heeft, hij staat in zijn recht om die 400 euro te claimen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 10 maart 2008 @ 15:50:59 #104
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57285444
Oh ja...even voor de duidelijkheid, je werkgever staat keihard in zijn recht om jou dit te vragen ja.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57285486
Potentieel Darwin-award topic
  maandag 10 maart 2008 @ 16:02:29 #106
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_57285657
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:37 schreef DRA het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad wel wat van die stasi-figuren bij mij rondlopen. Van die types die alles aan de baas gaan lopen klikken en klagen. Geen idee waarom ze het doen. Ik ben daarentegen altijd erg schappelijk voor mijn collega's. Ik ben zelfs het werk nog eens gaan opzoeken in de tijd dat ik ziek was. Dat wil zeggen ik ben destijds nog naar een borrel van het werk geweest alleen maar om te laten zien hoe belangrijk mijn collega's voor me zijn. Ik vind dat zoiets ook moet meetellen in het totale plaatje van een werknemer en niet alleen maar de absolute tijd die hij aanwezig is op zijn werk.
Stasi figuren? Jij doet gewoon niet wat er van je verlangd word, daar zou ik ook over gaan klagen. En dat je een borrel bezoekt terwijl je "ziek" bent is een goed iets, maar zie dat niet als "kijk mij eens interesse hebben in mijn collega's" want dat is het niet. Zij zien jou alleen komen als er iets leuks is, maar je drukt je als er gewerkt moet worden.

Je baas rekent je gewoon af op de absolute tijd dat je er bent, daar krijg je ook voor betaald. Al die BS er om heen is leuk, maar telt dus niet mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_57286142
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef DRA het volgende:Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
  maandag 10 maart 2008 @ 17:11:32 #108
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57286951
Het wordt nog leuker als de werkgever alle uren die niet gewerkt zijn gaat berekenen en daarvoor te veel betaald salaris terug gaat vragen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57288083
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:11 schreef E.T. het volgende:
Het wordt nog leuker als de werkgever alle uren die niet gewerkt zijn gaat berekenen en daarvoor te veel betaald salaris terug gaat vragen
Dat lijkt me sterk. Dat kan toch niet zomaar? In dat geval ga ik de bond natuurlijk wel even inschakelen.
  Moderator / Redactie FP maandag 10 maart 2008 @ 18:23:08 #110
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_57288115
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:20 schreef DRA het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Dat kan toch niet zomaar? In dat geval ga ik de bond natuurlijk wel even inschakelen.
Welk deel van reistijd is geen werktijd snap je niet?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_57288395
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:23 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Welk deel van reistijd is geen werktijd snap je niet?
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo. Voor mensen die niet thuis kunnen werken ligt dat uiteraard anders.
pi_57288732
En voor iedereen die het nog niet doorhad, zowel DRA als dit topic zijn kansloos...

Maar het blijft leuk om te lezen hoe ver iemand van de realiteit af kan staan
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_57289077
quote:
Het is jammer dat er zo veel OT wordt gereageerd in dit topic. Of je vindt of ik te hard werk of niet doet er niet zo veel toe. Waar het mij om gaat is het feit dat mijn baas nu ineens bezwaar maakt tegen iets wat al jaren goed ging. Ik heb dus gewoon impliciet de afspraak met mijn baas dat dit goed gaat en je zou dat boven de te werken uren moeten stellen. Een contract is immers vormvrij.

Als je al jaren voor 300 euro een pand bewoont dan zal je het toch ook niet leuk vinden als ineens de helft van het pand eraf gehaald wordt. Dan gaat toch ook niet ineens iedereen zeggen dat zijn nog minder hebben en dat het terrecht is dat je huisbaas dit doet? Ik vind gewoon dat mijn baas wanneer hij er een probleem mee heeft dit gewoon al jaren geleden had moeten zeggen. In de tussentijd heb ik me altijd ingezet voor hem en gaat hij nu het ineens lopen klagen wat minder gaat met mijn gezondheid. Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Je meent het nog serieus ook hè?

Wie heeft hier van wie zitten profiteren? Jij hebt al 10 jaar teveel betaald gekregen voor de tijd die je aan je werk besteedt, en nu je baas je daarop aanspreekt ga je zitten klagen? Grow up en welkom in de grote mensenwereld!

Edit: mocht je het vergeten zijn, dit heb je ook gezegd:
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:33 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik ben voor 36 uur per week in dienst. Als ik van 10 tot 4 werk dan werk ik dus al 30 uur per week plus nog eens de bijna 10 uur die ik per week nodig heb om op mijn werk te komen. Dus ik ga er al overheen. Mijn jongere collegas werken inderdaad wel wat meer maar die hebben nog niet zo'n staat van dienst als ik dus ik vind het terecht dat ze wat meer moeten werken.
Vormvrij hè? En een baas die geen poot heeft om op te staan hè? De rest van je belachelijke rekensom wilde ik de late lezerts ook niet onthouden. Ik mag hopen dat je baas een vordering indient voor alle uren die jij te weinig hebt gewerkt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Cat-astrophe op 10-03-2008 19:17:52 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 10 maart 2008 @ 19:21:11 #114
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_57289289
Ik dacht al, ik ken deze stijl ergens van.
Kan ik naar de borrel gaan
Life is what you make it.
pi_57289353
OMFG
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie FP maandag 10 maart 2008 @ 19:24:43 #116
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_57289377
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:40 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik heb het al een paar keer gezegd, maar herhaling kan geen kwaad. Ik kan namelijk ook gewoon thuis werken. Ik heb dat ook al vaak voorgesteld om in ieder geval 1 of 2 dagen per week thuis te werken. Dat wil hij niet en hij wil per se dat ik iedere dag om mijn werk verschijn. Ik vind dat best maar dan wel in zijn tijd en niet in de mijne lijkt me zo. Voor mensen die niet thuis kunnen werken ligt dat uiteraard anders.
Das gewoon bullcrap en dat weet je zelf ook. Je wil het alleen niet horen. Je baas betaalt voor de uren dat je AANWEZIG bent.

Ik zou maar vast beginnen met het zoeken naar een andere baan. Palletsorteerder schijt best in trek te zijn op het moment.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_57289424
quote:
Hij heeft gewoon al die jaren van mij zitten profiteren.
Met iets van 27 aanwezigheidsuren (productiviteit buiten beschouwing gelaten) per week kan ik niet zeggen dat jij je nou erg hebt ingezet voor je werkgever......
Persoonlijk weiger ik te geloven dat jij in 27uur evenveel presteert als een ander in 40uur. Dat heeft jouw werlgever nu ook ontdekt en het enoge dat je imho kunt doen, als je geen andere afspraken dan 40 of 36 uur per week op papier hebt, is om inderdaad je uurtjes aanwezig te zijn. Zorg dan dat je evenveel presteert (of iets minder voor mijn part) en dan zal je baas het wel snappen.
Met je huidige uitspraken vind ik je een minimumlijder die van de zaak profiteert. En je gedrag is een voorbeeld voor je collega's, die snappen bij uitstek niet dat jij in 27uur meer presteert dan in 40uur. Dus wil de rest ook maar 27uur werken en 13uur flierefluiten, dat gezeur is jouw baas nu zat en daarom moet jij er nu 40uur kloppen. Naar mijn mening terecht.
En als je het lichamelijk of geestelijk niet aankunt, ga dan naar de dokter en zoek samen een oplossing.
pi_57289457
quote:

[..]

Jij hebt niet te bepalen waar je werkplek is, dat bepaalt de werkgever. Je reistijd is JOUW tijd, niet die van de baas.Daar hoef je het overigens niet mee eens te zijn; het staat je vrij een andere baan te zoeken(zou ik sowieso gaan doen, want als ik het zo lees is je werkgever je zat, en terecht), al betwijfel ik of er iemand is die zo'n stuk labbekak überhaupt aan wil nemen. Ik hoop voor jou dat je een goed akteur bent, zodat je je door je sollicitatiegesprek, proeftijd en en tijdelijke kontrakten heen kunt bluffen. Dan kun je, als je je kontrakt voor onbepaalde tijd binnen hebt, weer even lekker een burnout veinzen en je eigen uren bepalen. Lamstraal.

En echt, ik hoop zo dat dit een bogus topic is en dat je nu zit te gniffelen om al die heethoofden die zich over je opwinden. Alhoewel, dat maakt je eigenlijk ook een stumper.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:42:58 #119
152789 karr-1
pi_57299983
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:11 schreef E.T. het volgende:
Ik ga het bijna jammer vinden dat dit inderdaad niet kan, want het zou wel een hele goede actie zijn.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:45:02 #120
152789 karr-1
pi_57300014
quote:

[..]

Je reist niet in de baas zijn tijd, je reist in je eigen tijd. Jij kiest er voor om daar te gaan werken, niemand dwingt je daar toe. Als je die keuze maakt, dan mag je ook zelf de gevolgen dragen. Je baas betaald je voor 36 uur aanwezig zijn, niet voor 26 uur werken en 10 uur lanterfanten omdat je zogenaamd op je werk moet komen. Hoe ver woon je dan van je werk af?

Mijn baas verwacht ook dat ik om half 9 achter mijn bureau zit en om 5 uur weer vertrek. Wat ik daarvoor en daarna doe is mijn zaak, maar hij heeft recht op die uren daartussen en dan moet ik er ook gewoon zijn.
pi_57300060
Als er 36 uur in je contract staat, word er ook 36 uur aanwezigheid op werk verwacht. Zonder reistijd dus
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:52:32 #122
152789 karr-1
pi_57300102
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 08:48 schreef Scorpie het volgende:
Als er 36 uur in je contract staat, word er ook 36 uur aanwezigheid op werk verwacht. Zonder reistijd dus
Exact !
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:00:42 #123
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57300179
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 08:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ga het bijna jammer vinden dat dit inderdaad niet kan, want het zou wel een hele goede actie zijn.
Idd, voor zulke mensen zou je bijna zulke regels in het leven roepen!

(al is het wel jammer dat TS nu ook weet dat 't niet kan )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:45:44 #124
152789 karr-1
pi_57300845
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 09:00 schreef E.T. het volgende:

[..]

Idd, voor zulke mensen zou je bijna zulke regels in het leven roepen!

(al is het wel jammer dat TS nu ook weet dat 't niet kan )
Sorry
pi_57301376
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:21 schreef Schanulleke het volgende:
Ik dacht al, ik ken deze stijl ergens van.
Kan ik naar de borrel gaan
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:37 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik ben zelfs het werk nog eens gaan opzoeken in de tijd dat ik ziek was. Dat wil zeggen ik ben destijds nog naar een borrel van het werk geweest alleen maar om te laten zien hoe belangrijk mijn collega's voor me zijn.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')