quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:00 schreef DRA het volgende:Hoogstwaarschijnlijk zal ik wel voornamelijk negatieve reacties krijgen maar ik heb er altijd zo'n verschrikkelijke hekel aan als mensen met kinderen vinden dat je maar gewoon voor ze moet uitkijken. Op zich heb ik daar overigens helemaal geen problemen mee. Ik rijd (voor velen gelukkig) geen auto dus ben ik al niet zo'n groot gevaar voor kinderen maar ik wil best even rustiger fietsen langs een school en zo (waar overigens de bolides van de ouders wel voorbij razen).
Waar ik echter een enorme hekel aan heb is van die ouders die zelf niet eens opletten maar dan wel verlangen dat jij dat wel even doet voor hun kinderen. In Amsterdam zie ik vaak genoeg dat ouders met kinderen op een druk kruispunt door rood licht heen fietsen of lopen. Ik heb dan altijd zoiets van als jij het al niet belangrijk vindt dat je kind iets overkomt, waarom zou ik het dan wel belangrijk vinden. En dan wel enorm kwaad worden als je even niet staat op te letten en pas op het laatste moment tot stilstand kan komen met je fiets.
eensch.
hier fietste een vader met zijn 5 jarige kotert achter hem aan fietsend, over een 's ochtends mega druk en groot kruispunt heen... wil je als fietser rechtdoor op dat kruispunt, moet je in het middelste, speciale fietsersvak gaan staan, en heb je dus links en rechts van je auto's staan die net als jij wachten op het groene licht.
licht springt op groen, vader fietst het kruispunt over, kindje blijft staan, ik sta daar weer achter met mijn fiets en wacht ook, ik wilde dat kind namelijk niet alleen laten daar, met auto's links rijdend en rechts wachtend... die vader is aan de overkant , kijkt dan pas over zijn schouder, ziet dat zijn zoontje dus nog steeds aan 'mijn' kant staat en roept "Ja, kom dan!!, moet je wel achter papa aan blijven, hè, kom dan! hup rijden!!!!!!!!"
kind durfde niet , logisch ook, het is vijf of zo, groot kruispunt, overal auto's, op rood springende stoplichten ondertussen ook, dus het kind mocht niet eens meer rijden

ja, daar kan ik me zo over opwinden, hè, rijd dan terug, joh, sukkel, je bent gewoon je kind vergeten, en dat joch durft niet in zijn eentje dat kruispunt over!!!... licht weer op groen, ik zeg "kom maar, gaan we samen" ... jochie helemaal angstig slingerend met dat kleine fietsje meerijdend, naast me, ik tussen hem en de ook rechtdoorrijdende auto's in uiteraard, komen we aan de overkant , die vader negeert mij en begint tegen dat joch uit te varen "rij dan ook door, je moet wel opletten, he, bij papa blijven!"
godverredomme , je zou die vent toch van zijn fiets afsleuren... meer dan een opmerking maken over wie er nou op wie had moeten letten, kon ik helaas niet doen, want kotertje staat erbij, een opmerking die ook genegeerd werd uiteraard.
[i]"you left me standing here,
a long long time ago"[/i]