abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54912826
Hoogstwaarschijnlijk zal ik wel voornamelijk negatieve reacties krijgen maar ik heb er altijd zo'n verschrikkelijke hekel aan als mensen met kinderen vinden dat je maar gewoon voor ze moet uitkijken. Op zich heb ik daar overigens helemaal geen problemen mee. Ik rijd (voor velen gelukkig) geen auto dus ben ik al niet zo'n groot gevaar voor kinderen maar ik wil best even rustiger fietsen langs een school en zo (waar overigens de bolides van de ouders wel voorbij razen).

Waar ik echter een enorme hekel aan heb is van die ouders die zelf niet eens opletten maar dan wel verlangen dat jij dat wel even doet voor hun kinderen. In Amsterdam zie ik vaak genoeg dat ouders met kinderen op een druk kruispunt door rood licht heen fietsen of lopen. Ik heb dan altijd zoiets van als jij het al niet belangrijk vindt dat je kind iets overkomt, waarom zou ik het dan wel belangrijk vinden. En dan wel enorm kwaad worden als je even niet staat op te letten en pas op het laatste moment tot stilstand kan komen met je fiets.
pi_54912847
*eens is.
pi_54912855
Daarom geef ik altijd gas bij.
  donderdag 29 november 2007 @ 09:04:16 #4
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_54912871
quote:
ik heb er altijd zo'n verschrikkelijke hekel aan als mensen met kinderen vinden dat je maar gewoon voor ze moet uitkijken
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_54912881
volledig met je eens, je zou juist als slachtoffer behandeld moeten worden als zo'n kutkoter zijn fiets op je motorkap gooit ipv dat jij nog eens als schuldige aanzien wordt ook...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54912893
Mensen letten zelf maar op hun blagen, het zijn maar kinderen hoor, niets bijzonders verder.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 29 november 2007 @ 09:06:32 #7
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54912901
Hetzelfde volk laat hun kinderen ook los rondrennen door de supermarkt en kijkt vervolgens verontwaardigd als je er met je karretje zowat overheen rijdt .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_54912921
Gewoon extra veel gas geven als je moet stoppen, zodat het lijkt alsof je elk moment kan doorrijden. Dan leren ze het snel af, die kut tokkies
pi_54912924
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:06 schreef JDude het volgende:
Hetzelfde volk laat hun kinderen ook los rondrennen door de supermarkt en kijkt vervolgens verontwaardigd als je er met je karretje zowat overheen rijdt .

Of als je ze een rotschop verkoopt.
pi_54912943
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Of als je ze een rotschop verkoopt.
Nee nee, ze zijn per ongeluk tegen je knie aangelopen, damn jij moet nog veel leren.

Of het klaphekje, ja, die dingen zijn vervelend he?
Get woke, go broke!
  donderdag 29 november 2007 @ 09:11:08 #11
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54912960
laatst zag ik een kindeke van drie plots wegrennen van zijn moeder, pats zo onder een fiets, gebeurde denk ik in een seconde, die moeder tegen die fietser:ja kun je niet uitkijken, klootzak !!!!!

Die fietser, let gewoon beter op dat kut mormel van je, ik kan hie rnamelijk weinig aan doen

pats kreeg ie een klap met der handtas!!

_!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_54912973
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:11 schreef PeZu het volgende:
laatst zag ik een kindeke van drie plots wegrennen van zijn moeder, pats zo onder een fiets, gebeurde denk ik in een seconde, die moeder tegen die fietser:ja kun je niet uitkijken, klootzak !!!!!

Die fietser, let gewoon beter op dat kut mormel van je, ik kan hie rnamelijk weinig aan doen

_!
Gewoon hoeken .
Get woke, go broke!
  donderdag 29 november 2007 @ 09:13:09 #13
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_54912989
TT generaliseerde een beetje, maar op zich heb je best een punt.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_54913011
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:11 schreef PeZu het volgende:
kan je hopen dat er toevallig een agent passeert, dan kan je dat mens aanklagen voor geweldpleging (en dan uiteraard nog eens een CT-scan laten uitvoeren omdat je hoofdpijn hebt, dan mag ze nog eens de vrijstelling van haar WA-verzekering betalen ook. Zal ze leren )
pi_54913061
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:00 schreef DRA het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk zal ik wel voornamelijk negatieve reacties krijgen maar ik heb er altijd zo'n verschrikkelijke hekel aan als mensen met kinderen vinden dat je maar gewoon voor ze moet uitkijken. Op zich heb ik daar overigens helemaal geen problemen mee. Ik rijd (voor velen gelukkig) geen auto dus ben ik al niet zo'n groot gevaar voor kinderen maar ik wil best even rustiger fietsen langs een school en zo (waar overigens de bolides van de ouders wel voorbij razen).

Waar ik echter een enorme hekel aan heb is van die ouders die zelf niet eens opletten maar dan wel verlangen dat jij dat wel even doet voor hun kinderen. In Amsterdam zie ik vaak genoeg dat ouders met kinderen op een druk kruispunt door rood licht heen fietsen of lopen. Ik heb dan altijd zoiets van als jij het al niet belangrijk vindt dat je kind iets overkomt, waarom zou ik het dan wel belangrijk vinden. En dan wel enorm kwaad worden als je even niet staat op te letten en pas op het laatste moment tot stilstand kan komen met je fiets.

eensch.

hier fietste een vader met zijn 5 jarige kotert achter hem aan fietsend, over een 's ochtends mega druk en groot kruispunt heen... wil je als fietser rechtdoor op dat kruispunt, moet je in het middelste, speciale fietsersvak gaan staan, en heb je dus links en rechts van je auto's staan die net als jij wachten op het groene licht.

licht springt op groen, vader fietst het kruispunt over, kindje blijft staan, ik sta daar weer achter met mijn fiets en wacht ook, ik wilde dat kind namelijk niet alleen laten daar, met auto's links rijdend en rechts wachtend... die vader is aan de overkant , kijkt dan pas over zijn schouder, ziet dat zijn zoontje dus nog steeds aan 'mijn' kant staat en roept "Ja, kom dan!!, moet je wel achter papa aan blijven, hè, kom dan! hup rijden!!!!!!!!"

kind durfde niet , logisch ook, het is vijf of zo, groot kruispunt, overal auto's, op rood springende stoplichten ondertussen ook, dus het kind mocht niet eens meer rijden

ja, daar kan ik me zo over opwinden, hè, rijd dan terug, joh, sukkel, je bent gewoon je kind vergeten, en dat joch durft niet in zijn eentje dat kruispunt over!!!... licht weer op groen, ik zeg "kom maar, gaan we samen" ... jochie helemaal angstig slingerend met dat kleine fietsje meerijdend, naast me, ik tussen hem en de ook rechtdoorrijdende auto's in uiteraard, komen we aan de overkant , die vader negeert mij en begint tegen dat joch uit te varen "rij dan ook door, je moet wel opletten, he, bij papa blijven!"

godverredomme , je zou die vent toch van zijn fiets afsleuren... meer dan een opmerking maken over wie er nou op wie had moeten letten, kon ik helaas niet doen, want kotertje staat erbij, een opmerking die ook genegeerd werd uiteraard.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 29 november 2007 @ 09:22:24 #16
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_54913115
ik erger mij DAGELIJKS aan mensen die niet opletten. Het zijn vooral voetgangers die denken (weten) dat fietsers op het laatste moment toch stoppen of uitwijken.

Ik heb altijd zo'n zin om die mensen gewoon aan te rijden, maar ja... ik flikker dan toch echt ook zelf van m'n fiets af en iedere dag, dat gaat toch best pijn doen
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_54913185
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:22 schreef Reddiablo het volgende:
ik erger mij DAGELIJKS aan mensen die niet opletten. Het zijn vooral voetgangers die denken (weten) dat fietsers op het laatste moment toch stoppen of uitwijken.

Ik heb altijd zo'n zin om die mensen gewoon aan te rijden, maar ja... ik flikker dan toch echt ook zelf van m'n fiets af en iedere dag, dat gaat toch best pijn doen
Irritant is dat ja. Rij ik met 60 over een voorrangsweg, komt er zo'n kut fietser op het laatste moment de weg op vliegen. inplaats van snel door te fietsen gaat ze midden op de weg stil staan

en je moet wel remmen want je moet toch minstens 50% van je eigen schade betalen, was dit niet dan had ik echt niet zo hard geremd.
No bitch to me
  donderdag 29 november 2007 @ 09:31:50 #18
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54913247
EENSCH!
en dan niet alleen mbt het verkeer..
gewoon in t algemeen.

gekrijs in de supermarkt
gekrijs in het winkelcentrum
gekrijs in de winkel waar k werk

die dingen moet je thuis laten...

als ik geluidsoverlast maak/ga schreeuwen op straat oid krijg k n bekeuring
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_54913265
Ik baal ook altijd van die ouders die blind de weg oversteken. Geen zebrapad of niks. Lekker die kinderwagen eerst de straat opduwen en dan verbaasd kijken als die bijna uit hun handen gereden wordt...
Trust me, I know what I'm doing.
  donderdag 29 november 2007 @ 09:33:30 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_54913277
Of mensen die met kinderen door rood lopen
Of als het donker is zelf met licht maar hun kinderen zonder licht laten fietsen
Of zelf wel, maar hun kinderen niet in de gordel hebben

Prutsers...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_54913286
Ook helemaal mee eens, ik zie ook regelmatig moeders met kind voor en/of achterop de fiets die het andere verkeer compleet negeren en er niet eens bij stil stan dat er wel eens iemand om de hoek kan staan.
En voor de voetgangers en aso fietsertjes heb ik altijd een hele goeie oplossing, rechtdoor rijden terwijl je je hoofd weg draait dat je ze niet kan zien, want daar letten ze op ("oh hij ziet me, die stopt wel")
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_54913290
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
en je moet wel remmen want je moet toch minstens 50% van je eigen schade betalen, was dit niet dan had ik echt niet zo hard geremd.
sowieso sta je daar anders nog een half uur tot een uur stil vooraleer de politie je verklaring opgenomen heeft ed (moet normaal als er lichamelijk letsel bij betrokken is), dus het is nog steeds beter dat je remt, anders verlies je teveel tijd.

Ik vind het echter jammer dat de ABS er overal opzit, zonder ABS hoorde die fietser tenminste dat je alles dicht gegooid had, met ABS lijkt het gewoon alsof die auto vrij hard remt (tenzij je natuurlijk ook begint te claxonneren, daar schrikken ze ook nog van)
pi_54913302
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:32 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik baal ook altijd van die ouders die blind de weg oversteken. Geen zebrapad of niks. Lekker die kinderwagen eerst de straat opduwen en dan verbaasd kijken als die bijna uit hun handen gereden wordt...
Ja, of met je dikke uitgelubberde reet uitgerekend in de spits met je mega kinderwagen de tram oid inwillen. Rot toch op schurftkut, doe dat op een ander tijdstip van de dag, je hebt toch geen leven meer, val me niet lastig. Ik heb gewerkt ipv als een zwakzinnige naar baby-slabbetjes lopen shoppen.
Get woke, go broke!
pi_54913403
En, als zo'n onopgevoede koter dan met zijn chocoladevingers en snotneus de hele winkel onder smeert, dan krijg je ook nog zo'n blik van: 'schattig hè?' nee!
pi_54913469
Of papa die zijn kroos op de achterbank aan het vastsjorren is en totaal niet op of om kijkt. Met het gevolg dat ik een minuut of 3 moet wachten. Druk ik op de claxon word hij boos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')