slomequote:Op woensdag 27 februari 2008 16:38 schreef jakkop het volgende:
Al aangepast AMDB. Al verdien je het niet![]()
En i kga em NU openen.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:42 schreef jakkop het volgende:
Van MaJo, Lieke_K en Lienelien. Van iedereen die van goeie muziek houdt. Met als vaste gasten Goover, Leonos, LoveMaeKing, JeroenV, jakkop,-skippybal, SnowCockroach, frame-saw, AMDB, Toad en vele anderen. Oja, en MaJo, Lieke_K en Lienelien![]()
Dat wou ik ook zeggen jaquote:
quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:47 schreef jakkop het volgende:
Ik heb het gevoel dat er 3 fokkende snijdende meisjes zijn die binnenkort lichtelijk chagrijnig in dit topic posten.
fixed.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:48 schreef AMDB het volgende:
16 en 21 missen ook, zie ik bij nader bestuderen![]()
Mierenneuken ja
duh. LMK is gewoon ons aandachtssletje. Al heeft 'ie al tijden niets nieuws meer te melden...quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:09 schreef jakkop het volgende:
Maar dansen op gitaarmuziek was eigenlijk gewoon propoganda voor DLR.
Ja, maar die is vakkundig verbannen uit de op. En gezien de situatie die tijd, heb ik het meeste recht om niet doorgestreept in de op te zijn. Lieke_K, MaJo en ik zijn namelijk de geestelijke moeders van I Betquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:08 schreef jakkop het volgende:
Skanqua inderdaad. En nog eerder was er dansen op gitaarmuziek, door LMK.
Ik vind dat je niet moet zeuren
xcuse me?quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:15 schreef jakkop het volgende:
En dan nu de uitsmijter: In dit topic gaat het altijd over het laatste nieuws, de nieuwste concerten en de hipste bands, dus 3 vastgeroeste geestelijke moeders moeten ook maar eens plaats maken. Ze passen niet bij de geest van dit topic.
Nou ja zeg, doe jij es normaal...quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:12 schreef lienelien het volgende:
[..]
duh. LMK is gewoon ons aandachtssletje. Al heeft 'ie al tijden niets nieuws meer te melden...
Ik ben juist geïnteresseerd in nieuwe DLRactiviteiten..quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:20 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Nou ja zeg, doe jij es normaal...
Ja, waarvoor is I Bet er dan nog.. (naast de sc)quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:28 schreef Love Mae King het volgende:
staat toch op ons blog en op myspace?
7 maart is het weer aan, en 2 mei ook...
In welk topic werd dat Gaybar-incidentje ook weer besproken? Die moet ik echt nog eens nalezen om mijn buikspieren te trainen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:05 schreef lienelien het volgende:
kijk, 20 mei 2006: I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor
maar als ik het hier op zet ben ik een aandachtssletje...quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:29 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja, waarvoor is I Bet er dan nog.. (naast de sc)
Hoi Goovertquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:06 schreef Goover het volgende:
Ik sta achter lienelien, weg met die streep!
Gaan er hier nog meer mensen naar Reverend and The Makers as vrijdag?
Ja dat snap ikquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:54 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Nee, uitverkocht betekent over het algemeen dat er geen kaarten via officiele uitgiftepunten verkrijgbaar zijn.
En dat is zonde want de nieuwe nummers klinken kick-ass live!
Uhuhquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:12 schreef lienelien het volgende:
Ja, maar die is vakkundig verbannen uit de op. En gezien de situatie die tijd, heb ik het meeste recht om niet doorgestreept in de op te zijn. Lieke_K, MaJo en ik zijn namelijk de geestelijke moeders van I Bet
quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:06 schreef Goover het volgende:
Ik sta achter lienelien, weg met die streep!
Gaan er hier nog meer mensen naar Reverend and The Makers as vrijdag?
lienelien begon er zelf over, eigen schuld dikke bultquote:Op woensdag 27 februari 2008 18:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
UhuhZonder ons had dit topic niet bestaan dus niet zeiken
Zonder de rest waren jullie nog in #5.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
UhuhZonder ons had dit topic niet bestaan dus niet zeiken
Ik zeg toch niet dat ik het negatief bedoel?quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:34 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
maar als ik het hier op zet ben ik een aandachtssletje...
make up your mind woman!
waarom herkent niemand meer sarcasme?quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:35 schreef jakkop het volgende:
[..]
Waarom kijkt niemand ooit naar PI's.
Het topic van rond kerst 2006?quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:30 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
In welk topic werd dat Gaybar-incidentje ook weer besproken? Die moet ik echt nog eens nalezen om mijn buikspieren te trainen.Zucht, de goeie ouwe tijd...
Vanavond weer Antics in Crawdaddy, wahoo!
edit: wups, spelfouten.
Zegt ze nuquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:36 schreef lienelien het volgende:
[..]
waarom herkent niemand meer sarcasme?
Precies, ik vat deze topic-reeks dan ook op als 'lul-maar-raak-over-leuke-muziek-topic-reeks'. Die site is schandalig, inderdaad. Lettertype is nog net niet Comic Sans.quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:44 schreef JeroenV het volgende:
Het hoeft trouwens niet eens zo zeer indie te zijn, als het maar leuk is
Damn, die site![]()
Idd. Ik moet eerst even kieken hoeveel geld ik nog hebquote:Op woensdag 27 februari 2008 23:47 schreef JeroenV het volgende:
Dus als je vrijdag naar R&tM gaat ben je veel geld op 1 dag kwijt
Artikel van 3VOOR12 Arnhem/Nijmegen:quote:2.28.2008
Nijmegen, Holland
Precore: Het Valkhof Museum, Kelfkensbos 59, 6511 Nijmegen; near the
enterance someplace at 5:00 p.m. The museum is near Valkhof Park.
The modern collection is here. Let's enjoy!
quote:Naar alle waarschijnlijkheid zal Frank Black ook in Nijmegen een middagconcertje doen en wel rond 17.00 uur bij de ingang van het Valkhofmuseum, zo blijkt uit een bericht op zijn officiële forum. Daarna is er een kleine kans dat hij (al dan niet met gitaar) de kroeg in zal duiken. De Plak, Trianon en Merleyn worden getipt als mogelijke locaties.
Chris McClure, de broer van...quote:Op donderdag 28 februari 2008 01:24 schreef Aisumasen het volgende:
Over Reverend gesproken: Weten jullie wie de frisse jongeman op de hoes van het debuutalbum van Arctic Monkeys is?
[ afbeelding ]
En waarom weet jij ieder gesprek om te buigen naar arctic monkeys?quote:Op donderdag 28 februari 2008 01:24 schreef Aisumasen het volgende:
Over Reverend gesproken: Weten jullie wie de frisse jongeman op de hoes van het debuutalbum van Arctic Monkeys is?
[ afbeelding ]
Met alleen gaan is opzich weinig mis hoor... Alleen is het zo stil tussen het voorprogramma en hoofdactquote:Op donderdag 28 februari 2008 10:37 schreef jakkop het volgende:
Ik twijfel nog over R&tM.
andere R&tM-liefhebber zonder geld=alleen gaan=niet leuk, of =iemand anders vinden. Ik ga denk ik maar eens beginnen aan het vinden van iemand anders.
Nah ik vind het nooit zo geslaagd. Het kán wel, maar ik ga liever met mensen die ik ken.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:49 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Met alleen gaan is opzich weinig mis hoor... Alleen is het zo stil tussen het voorprogramma en hoofdact
Ik kwam niet verder dan Chrisquote:
Ik heb geleerd, bij twijfel gewoon gaan. Ik laat het mij niet nog eens gebeuren dat ik thuis zit te balen dat ik niet ben gegaan omdat ik twijfelde...quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:53 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Idd. Ik moet eerst even kieken hoeveel geld ik nog heb
Tof! Ik ga om 1600 hier de trein pakken en dan moet ik daar wel om 1700 aankomenquote:Op donderdag 28 februari 2008 02:00 schreef Aisumasen het volgende:
@ -skippybal-:
Ik heb het volgende nog kunnen vinden over Frank Black in het Valkhofmuseum:
Van het officiële forum:
[..]
Artikel van 3VOOR12 Arnhem/Nijmegen:
[..]
[ url=*insert link*]*insert woord wat je wil*[/url]quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:14 schreef Mr.Brightside het volgende:
hoe maak ik een enkel woord van die link in mijn signature
Soulwax live en 2 Many DJ's klinkt dan wel weer leuk, maar: De Jeugd van Tegenwoordig, Le Le en AKA The Junkies... Dat is alleen grappig, maar om er nou live heen te gaan....quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:54 schreef jakkop het volgende:
Tijdens Koninginnenacht op 29 april viert Soulwax feest in de Heineken Music Hall, met Radio Soulwax presents Part of the Weekend Never Dies. Het avondvullende programma bestaat uit Soulwax live, 2 Many DJ's, Vitalic live, Goose (dj set), De Jeugd van Tegenwoordig, Joost van Bellen, Le Le en AKA The Junkies.
Kaartverkoop voor dit evenement start zaterdag 1 maart. Kaarten zijn ¤ 32,50
(excl. servicekosten).
Klinkt best vet
True, dan is het al helemaal niet verstandig om mij 'Konijntje Wiebelen' te laten horenquote:Op donderdag 28 februari 2008 13:45 schreef Mr.Brightside het volgende:
vergeet niet dat je op koninginnenacht toch niet niet nuchter bent
Ik hoorde dat nummer gisteren voor het eerst. Mijn Godquote:Op donderdag 28 februari 2008 13:48 schreef Goover het volgende:
[..]
True, dan is het al helemaal niet verstandig om mij 'Konijntje Wiebelen' te laten horenOf 'Skinny Jeans'
Goed bezig. 3 punten voor jou! Die meneer gaat nog altijd mee als t-shirt verkoper bij de stand van AM.quote:
Valt wel mee, toch. Het is gewoon mijn imago.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:39 schreef jakkop het volgende:
[..]
En waarom weet jij ieder gesprek om te buigen naar arctic monkeys?
Soulwax/2ManyDJ's begin dit jaar in Paradiso gezien, was geweldig. Aanrader dus.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:25 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tof! Ik ga om 1600 hier de trein pakken en dan moet ik daar wel om 1700 aankomen
En die Koninginnenach is wel erg gaaf. Soulwax/2ManyDJ's en Vitalic zijn beide![]()
En iemand vanavond nog naar QOTSA?
Ging je nou zo nog naar Frank Black?quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:12 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Goed bezig. 3 punten voor jou! Die meneer gaat nog altijd mee als t-shirt verkoper bij de stand van AM.
[..]
Valt wel mee, toch. Het is gewoon mijn imago.
[..]
Soulwax/2ManyDJ's begin dit jaar in Paradiso gezien, was geweldig. Aanrader dus.
Ik ga niet naar QOTSA, om de reden dat ik het zo zonde vind om naar een band te gaan in de HMH, terwijl ze een korte tijd daarvoor nog in Paradiso gespeeld hebben en toch weer op alle festivals staan. Zelfde reden dat ik niet naar Editors ga. Editors heb ik nu 10 keer gezien. Meerdere keren in zaaltjes met 300 man, de doorbraak op Lowlands, de Alpha-tent Lowlands, Pinkpop-optreden, en zelfs nog in 013 eind vorig jaar. Dan ga je geen 35 euro uitgeven om ze met 7000 man in de HMH te zien. Al kan het net zo goed zijn dat ik er gewoon weer bij ben, hoor.
Klinkt uitnodigend in elk geval...quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:15 schreef -skippybal- het volgende:
Als je me denkt te herkennen (halflang donker haar, baard, witte sneakers, lange beige, wollen jas, non-stop roken) en me op bier wilt trakteren moet je maar even hoi zeggen![]()
Aangezien je em toch niet kan verkopen bij iemand aan de deur, mag je em best bij de deur aan mij geven. geen probleem hoor.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:13 schreef Sautor het volgende:
Kut, heb een afzegging voor R&TM. Zit nu dus nog met een kaartje en veel mensen die niet mee willen / kunnen omdat ze of R&TM niet kennen (538 luisteraars) of geen geld hebben
Nee niet allemaal, gezeik met rechten enzo. jammer, pindakaas.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:44 schreef Sautor het volgende:
Alle Paradiso concerten komen op Fabchannel toch?
Van Universal geloof ik. En van de meeste indie-labels komen ze vaak gewoon wel op, want (de meeste) indie-labels zijn tof.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:44 schreef Sautor het volgende:
Alle Paradiso concerten komen op Fabchannel toch?
Niet alleen van Universal hoor. Ligt gewoon per band verschillend, los van het label...quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:20 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Van Universal geloof ik. En van de meeste indie-labels komen ze vaak gewoon wel op, want (de meeste) indie-labels zijn tof.
Ja leuk dat ik in beeld was. Gelukkig zag je me niet op de drums vallenquote:Op donderdag 28 februari 2008 16:41 schreef jakkop het volgende:
Los campesinos staat @fabchannel. En ik zag f-s nog voorbij hobbelen tijdens sweet dreams, sweet cheeks.
en ik ben natuurlijk weer uitgebreid in beeld gebracht.
Meende laatst ergens gelezen te hebben dat het merendeel van de concerten daar (dat zal het hem waarschijnlijk in zitten) online komenquote:Op donderdag 28 februari 2008 18:20 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Van Universal geloof ik. En van de meeste indie-labels komen ze vaak gewoon wel op, want (de meeste) indie-labels zijn tof.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:28 schreef -skippybal- het volgende:
[..] en speelt 'ie geen Pixies-nummers. [..]
Je mag hem wel tegen de originele prijs, dus 15.15, overnemenquote:Op donderdag 28 februari 2008 16:49 schreef jakkop het volgende:
[..]
Aangezien je em toch niet kan verkopen bij iemand aan de deur, mag je em best bij de deur aan mij geven. geen probleem hoor.
Heb hem in december vorig jaar wel eens geluisterd, vond het niet veel soeps eerlijk gezegd, maar gewoon niet mijn stijl eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:20 schreef Pistoleke het volgende:
Zijn er trouwens ook anderen hier die regelmatig 'de' Indie playlist beluisteren? Elke maand is er een nieuwe editie die wordt samengesteld door een stelletje liefhebbers met veel tijd en een redelijk goede smaak.
Ik vind ze juist altijd behoorlijk voorspelbaar qua keuzes. Voor echt verrassende muziek kun je beter de Forkcast van Pitchfork dagelijks bijhouden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:20 schreef Pistoleke het volgende:
Zijn er trouwens ook anderen hier die regelmatig 'de' Indie playlist beluisteren? Elke maand is er een nieuwe editie die wordt samengesteld door een stelletje liefhebbers met veel tijd en een redelijk goede smaak.
LoL @ 'linkse rakker kring'-opmerkingquote:Op donderdag 28 februari 2008 18:19 schreef -skippybal- het volgende:
Nou, dat was even tof. Kwam 'ie aan lopen uit het park met z'n gitaartje en zonnebril, linkse-rakker kring er om heen en een stuk of zes nummers spelen.
En daarna nog de weg vragen naar Doornroosje
Ik vind de Chiefs niet zo leuk meer..quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:01 schreef jakkop het volgende:
Kaiser Chiefs hebben 2 nieuwe nummers gespeeld bij NME awards
Achja, ik heb er al een paar nieuwe bandjes door ontdekt (Voxtrot) dus mij maakt het niet heel erg uit of ze nou up-to-date zijn of niet...quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:57 schreef jakkop het volgende:
Ze zijn meestal niet bijzonder up-to-date inderdaad.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 04:18 schreef Sautor het volgende:
[..]
Achja, ik heb er al een paar nieuwe bandjes door ontdekt (Voxtrot)
Ik denk dat ik het wel weetquote:Op donderdag 28 februari 2008 18:08 schreef jakkop het volgende:
Helaas. Maar er staan trouwens veel meer mensen in beeld, dus nie segguh wie ik ben.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:08 schreef Sautor het volgende:
Willen er nog meer mensen naar R&TM? Heb nog steeds een kaartje over
Welkomquote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:34 schreef cassettebandje het volgende:
Wat zijn volgens jullie nu DE leuke indie-hits van dit moment om op te dansen?
Ik vind zelf Ready for the Floor van Hot Chip erg fijn. Ben benieuwd naar meer suggesties!
Wat zoek je precies? Vind je muziek zoals Franz Ferdinand of Arctic Monkeys ook dansbaar? Of zoek je het meer in de electro-hoek?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:34 schreef cassettebandje het volgende:
Wat zijn volgens jullie nu DE leuke indie-hits van dit moment om op te dansen?
Ik vind zelf Ready for the Floor van Hot Chip erg fijn. Ben benieuwd naar meer suggesties!
copy that!quote:
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:10 schreef MaJo het volgende:
Ik ga naar Londen2 keer
![]()
Hoe indie is dat
aanbieding bij Ryan Air voor een 10tje
Dat probeerde ik ook al, niet gelukt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:08 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Als ik het kaartje gratis krijg
Ik kan heel lief kijken misschien?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:19 schreef jakkop het volgende:
[..]
Dat probeerde ik ook al, niet gelukt.
Kom je nog langs Vijfhuizen misschien?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:20 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik kan heel lief kijken misschien?
Gisteravond keek ik ook heel lief naar de man van het studentencafé en toen mochten we binnen ook al hadden we geen collegepas.
Ligt Vijfhuizen ergens in het Noorden, in het Zuiden, Noord-Westen of in het Zuid-Westen? Dan nietquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:21 schreef Goover het volgende:
[..]
Kom je nog langs Vijfhuizen misschien?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:10 schreef MaJo het volgende:
Ik ga naar Londen2 keer
![]()
Hoe indie is dat
aanbieding bij Ryan Air voor een 10tje
Moet je zeker doenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:18 schreef Goover het volgende:
[..]
Staat ook nog op mijn ToDo lijstje, London bezoeken
Aanbieding is van maart tot juni. Je kunt nog tot donderdag boeken. En wat is nou een tientje voor een retour?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:23 schreef JeroenV het volgende:
Oeeeh MaJo, wanneer is dat? Ik zit al een tijd te plannen om te gaan! Alleen vanwege laksheid van vrienden gaat het voorlopig nog niet deurrr
En jammer dat iedereen afhaakt voor R&tM. Ik ben zelf ook redelijk dood na gister, maar heb er wel zin in.
Ik ietsje vakerquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:33 schreef AMDB het volgende:
Bah, gister Ndrgrnd is in het water gevallen omdat een vriend het nodig vond om met iemand achterop in volle vaart een stoeprandje op te rijden, dag achterwiel
Oh en Londen is tof, 2x geweest![]()
Geen idee, ff kijken...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:23 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ligt Vijfhuizen ergens in het Noorden, in het Zuiden, Noord-Westen of in het Zuid-Westen? Dan niet
Voor een tientje ben je er nog nietquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ietsje vakerDenk vroeger iets van 10x, toen 7 maanden gewoond en daarna nog 2x teruggeweest. De laatste keer is alleen al 2,5 jaar geleden dus het werd wel weer tijd
Nee daar kom ik niet langsquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:40 schreef Goover het volgende:
[..]
Geen idee, ff kijken...
Daarzo:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=vijfhuizen&sll=52.151425,4.484873&sspn=0.012508,0.029182&ie=UTF8&ll=52.387335,4.921875&spn=0.398117,0.933838&z=10&iwloc=addr
Ik ga samen met een goede vriend, nog 2 van zijn vrienden zouden mee gaan. Eentje die is nu ziek, die woont daar en heeft daar zijn kaartje. Maar ik weet niet of hij hem weg gaat geven.... Ik ken die gast verder ook niet.
In mijn oude huisquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:41 schreef Goover het volgende:
[..]
Voor een tientje ben je er nog nietWaar verblijf je dan?
Ik ben een prinsesje.quote:
Inderdaad, vooral als het een nickname is die je snel hebt verzonnen voor een kloon-account.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:48 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik ben een prinsesje.
Wat is het eigenlijk verschrikkelijk om met je nickname aan te worden gesproken![]()
Je hebt veel goedkope (relatief danquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:43 schreef jakkop het volgende:
Mijn vraag![]()
MaaaaaJo: Wat is een (goedkope) goeie verbijfplaats?
Ik wilde ooit een post plaatsen en het engelse woordenboek lag voor mequote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Inderdaad, vooral als het een nickname is die je snel hebt verzonnen voor een kloon-account.
Ja best wel. En dan heb ik ook nog eens een kutusername die ik nooit had moeten kiezen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:48 schreef frame-saw het volgende:
Wat is het eigenlijk verschrikkelijk om met je nickname aan te worden gesproken![]()
En die lag op 2 bladzijden open, de f van frame en de s van saw? ofzo? Ik snap het noet geloof ik.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:53 schreef frame-saw het volgende:
Ik wilde ooit een post plaatsen en het engelse woordenboek lag voor me![]()
Waarom ben je niet weer op je oude naam gaan posten eigenlijk? Iedereen weet toch welke dat wasquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Inderdaad, vooral als het een nickname is die je snel hebt verzonnen voor een kloon-account.
Ja moet je doenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:53 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ja best wel. En dan heb ik ook nog eens een kutusername die ik nooit had moeten kiezen.
@MaJo: je brengt me op goeie ideeen, ik zit er nu toch wel heel hard over na te denken om een weekendje London te boeken, om mij slagen (of zakken) te vieren
Ja ik weet niet of het Engels-Nederlands of Nederlands-Engels was, waarschijnlijk het tweede en sloeg ik hem open op figuurzaagquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:54 schreef jakkop het volgende:
[..]
En die lag op 2 bladzijden open, de f van frame en de s van saw? ofzo? Ik snap het noet geloof ik.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:59 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ja ik weet niet of het Engels-Nederlands of Nederlands-Engels was, waarschijnlijk het tweede en sloeg ik hem open op figuurzaag
Mijn prachtige oude (maar ook niet de eerste, ghehe) username 'mindgames' slaat op het zwaar onderschatte meesterwerk van John Lennon: Mind Games uit 1973. Ik wilde nog een ander nieuw account achter de hand hebben, waar je toch een link in zou kunnen ontdekken met mijn meestgebruikte useraccount.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:53 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik wilde ooit een post plaatsen en het engelse woordenboek lag voor me![]()
Waar komt jouw naam dan in godsnaam vandaan?
Aha.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Mijn prachtige oude (maar ook niet de eerste, ghehe) username 'mindgames' slaat op het zwaar onderschatte meesterwerk van John Lennon: Mind Games uit 1973. Ik wilde nog een ander nieuw account achter de hand hebben, waar je toch een link in zou kunnen ontdekken met mijn meestgebruikte useraccount.
Aangezien de meeste titels van nummers op het album niet echt geschikt zijn als username, koos ik voor een nickname waarvan niemand de betekenis zou weten: Aisumasen, track 3 van het album. Dat is één van de mooiste nummers van het album, zo droevig. Aisumasen betekend ook 'I'm Sorry'. Heeft verder niets met de persoon achter de username te maken, wees niet bang!
Omdat 'Aisumasen (I'm Sorry)' niet op YouTube staat, allemaal even luisteren naar de titel-track van het album:
John Lennon - Mind Games. Moet je eigenlijk in vol stereo horen, maar ja. Zeer leuke beelden ook.
Klinkt mooiquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Mijn prachtige oude (maar ook niet de eerste, ghehe) username 'mindgames' slaat op het zwaar onderschatte meesterwerk van John Lennon: Mind Games uit 1973. Ik wilde nog een ander nieuw account achter de hand hebben, waar je toch een link in zou kunnen ontdekken met mijn meestgebruikte useraccount.
Aangezien de meeste titels van nummers op het album niet echt geschikt zijn als username, koos ik voor een nickname waarvan niemand de betekenis zou weten: Aisumasen, track 3 van het album. Dat is één van de mooiste nummers van het album, zo droevig. Aisumasen betekend ook 'I'm Sorry'. Heeft verder niets met de persoon achter de username te maken, wees niet bang!
Omdat 'Aisumasen (I'm Sorry)' niet op YouTube staat, allemaal even luisteren naar de titel-track van het album:
John Lennon - Mind Games. Moet je eigenlijk in vol stereo horen, maar ja. Zeer leuke beelden ook.
Ja euh, je wilt een gratis kaartje of je wilt het nietquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:44 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nee daar kom ik niet langs![]()
Kan jij hem niet voor me ophalen?
1. Heb je die solo-platen van John Lennon nu al eens beluisterd?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt mooiJohn Lennon is natuurlijk sowieso
Ik zou me echt eens meer in zijn solowerk moeten verdiepen, hij is 'by far' mijn favoriete Beatle
Wat voor taal is Aisumasen dan?
En om terug te komen op mijn vraag: waarom post je niet weer onder mindgames?
Nu ben je een beetje laatquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:40 schreef Sautor het volgende:
Kan ik iemand nog verblijden met een gratis R&TM kaartje? Je raakt die dingen gewoon niet kwijt
(jakopp?)
Mijn huisgenoten spreken me wel eens met m'n nickname aanquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:48 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb er een overquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:10 schreef frame-saw het volgende:
Zijn er nog kaartjes over? Dan delen we de kosten en reizen we samen.
Goh wat een geniaal idee terwijl ik in bed hoor.
Oké ik ben gewoon te dood om te gaan.
Nee niet echt, All Stars aan 't uitzoeken, na maandenlang vrienden uitgelachen te hebben ben ik erachter gekomen dat die dubbele All Stars toch wel erg tof zijnquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:34 schreef frame-saw het volgende:
Whoee. Nog wat te vertellen?
Klopt, in het echt zien ze er nog toffer uitquote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:09 schreef frame-saw het volgende:
Ik weet niet of ik ze leuk vind, moet ze in het wild zien lopen denk ik
Hoe raad je het??quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:35 schreef jakkop het volgende:
doordat een vriend met iemand achterop een stoepje op racete toevallig?
Klinkt spannendquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:12 schreef jakkop het volgende:
Waarschijnlijk gewoon een saaie kroeg in een saai dorp in![]()
Zonde, jij barbaar!quote:Trouwens, een fles jenever laten vallen is niet zo leuk...
Thans, NYPC ken ik al, erg leuk. Dit zijn wel het soort dingen die ik zoek.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:16 schreef jakkop het volgende:
Haha Justice natuurlijk![]()
En dan nog:
Hadouken - Tuning in
Does it Offend you, Yeah - Let's make out
New Young Pony Club - Icecream
Blood Red Shoes - It's getting boring by the sea
Milburn - Bring in the boys
Zo heb je in ieder geval een klein lijstje![]()
(Van iedere band zijn natuurlijk veel meer lekkere dansbare nummers, maar zo heb je even een indruk: zoek ze zelf maar op als je t leuk vind)
En nee, het zijn niet allemaal de nieuwste hipste coolste undergroundste into-the-scene'ste nummers, maar daar gaat het niet om.
Dit is meer het slowchat topic voor dansbare Indie liefhebbersquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:46 schreef cassettebandje het volgende:
[..]
Thans, NYPC ken ik al, erg leuk. Dit zijn wel het soort dingen die ik zoek.
Wel jammer trouwens dat ik me eerst door 3 pagina´s aan chat moest werken voordat ik een reactie tegenkwam. Is de chatbox hierboven aan daar niet voor?
Dat is dan ook weer zo drastisch, dan weren we iedereen die niet continu in dit topic postquote:
1. nopequote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:41 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
1. Heb je die solo-platen van John Lennon nu al eens beluisterd?![]()
2. Aisumasen is Japans. Liedje voor Yoko.
3. Iets met een ban.En ach, het is maar een username op een forum. Ik hecht er geen waarde aan.
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Alleen dat eerste nummer kende ik niet. Die andere zijn van zo'n akoestisch album dat hij al een tijdje terug heeft gereleased, Sideline Piraaaate..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:02 schreef JeroenV het volgende:
Voorprogramma vond ik ook niet goed nee. De zanger had net zo'n aardappel in zijn keel als Dinand.
Zoals gezegd viel het mij mee. Het straalde energie uit en dat kwam in ieder geval goed over op de zaal. De afsluiter vond ik trouwens wel perfect gekozen. En nieuwe nummers horen is leuk, maar het haalt wel vaak de vaart eruit. En opkomen met een nieuw nummer is niet het slimste wat je kan doen.
En Meneer Reverend was buiten het zingen om natuurlijk ook niet te verstaan met hetzelfde Sheffieldse accent als Alex Turner.
Blijkbaar wordt hier niet gemodereerd en die slowchat is alleen boeiend voor het beetje incrowd. Ik ga al.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:51 schreef jakkop het volgende:
I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor=slowchat
hou je niet van slowchat?
...klopt wel. En trouwens, iedereen heeft hier 1 x voor de eerste x gepost.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:55 schreef AMDB het volgende:
Maar de meeste vragen zoals die van jou worden gewoon beantwoord dus, met wat slowchat ertussen, maar dat is een kleine moeite om doorheen te worstelen
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:26 schreef Mr.Brightside het volgende:
ik moet eerlijk zeggen dat het wel extreem is met de slowchat de laatste tijd hoorik post niet vaak maar ik lees meestal wel mee als ik even wat tijd over heb. Waar t vroeger nog slowchat over indie was is het de laatste tijd gewoon vooral heel hard door allemaal dingen heen scrollen die maar voor een paar mensen leuk zijn..
Ik hoop niet dat ik iemand op zijn teentjes trap hiermee, maar dit topic was leuk omdat het gezellig was EN relevant qua muziek/uitgaan. Ik snap wel dat het nu niet zo uitnodigend is voor nieuwe mensen.
Het was in de begindagen nog een stuk erger met de slowchat, hoor. Maar afgezien daarvan boeit het mij bijzonder weinig. Zolang het niet van die ONZ-taferelen oplevert (topics die binnen 10 minuten vol staan, met amper meer dan 500 views), maakt het mij verder weinig uit. En het is best grappig van tijd tot tijd.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:26 schreef Mr.Brightside het volgende:
ik moet eerlijk zeggen dat het wel extreem is met de slowchat de laatste tijd hoorik post niet vaak maar ik lees meestal wel mee als ik even wat tijd over heb. Waar t vroeger nog slowchat over indie was is het de laatste tijd gewoon vooral heel hard door allemaal dingen heen scrollen die maar voor een paar mensen leuk zijn..
Ik hoop niet dat ik iemand op zijn teentjes trap hiermee, maar dit topic was leuk omdat het gezellig was EN relevant qua muziek/uitgaan. Ik snap wel dat het nu niet zo uitnodigend is voor nieuwe mensen.
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:29 schreef lienelien het volgende:
Ik begin het vervelend te vinden dat ik na een dag werken/college meteen 3 pagina's bij moet lezen vol met shit.
Het eerste bandje was nog een stuk erger: Strange Death of liberal englandquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:55 schreef frame-saw het volgende:
Ik vond Clocks niet bijster interessant op London Calling, was eigenlijk vergeten dat ik ze heb gezien maar dat was het eerste bandje op de vrijdag
O die stonden dan in de kleine zaal? Nouja ik weet niet, was het eerste bandje wat ik had gezien maar het was niet echt swingend ofzo.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:58 schreef jakkop het volgende:
[..]
Het eerste bandje was nog een stuk erger: Strange Death of liberal england![]()
Met een toetsenist (o fuck, ze wisselden om het liedje van instrument: naja die kale dus) die probeerde te dansen als Ian Curtis, die krullenbol met z'n rare uithalen...
Nee, niet mijn ding.![]()
Clocks was best leuk
Huh?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe tof, the Sex Pistols en The Clash hebben vannacht onverwachts in een kleine kroeg staan spelen waar een soort van jam-avond was voor beginnende punk-bandjes
Als die nou samen gaan touren
Ik was ook vooral teleurgesteld, omdat ik dacht van 'shit, daar wordt veel gepost over leuke muziek!'. Ik zit ook wel bij van die Last.FM groepjes en daar gebeurt nauwelijks wat. Dus ik dacht hier een topic van 10 pagina's vol met leuke indie-muziek die het goed op de dansvloer doet te vinden, maar vervolgens las ik 3 pagina's die meer gingen over 'wat doe jij vanavond?'... vandaar mijn teleurstelling.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:26 schreef Mr.Brightside het volgende:
WaS in Tivoli is toch 3 april?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:57 schreef JeroenV het volgende:
Ach, je kan ook niet verwachten dat er van deze 6 pagina's ook werkelijk 6 over (nieuwe) muziek gepraat wordt. Maar juist het slowchat maakt het ook wel zo gezellig hier. Meerdere mensen kennen elkaar ook in het echt bijvoorbeeld. En naar mijn idee verschilt de slowchat heel erg per periode, nu is het toevallig weer eens meer. Overigens gaat het meestal wél over muziek(dingetjes) of uitgaan in het algemeen. Het niveau is nog niet zo laag dat men het over de drol van de kat van de buurman gaat hebben heb ik het idee.
En on-topic: Beiden namen die je noemt ken ik niet. Wat is het voor muziek?
Overigens kunnen deze ook wel in de agenda:
- 1 april - We Are Scientists - Rotown
- 4 april - We Are Scientists - Tivoli de Helling
Exactly! Het was de laatste tijd wel erg bar geworden, gaan retesnel die topics.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:57 schreef JeroenV het volgende:
Ach, je kan ook niet verwachten dat er van deze 6 pagina's ook werkelijk 6 over (nieuwe) muziek gepraat wordt. Maar juist het slowchat maakt het ook wel zo gezellig hier. Meerdere mensen kennen elkaar ook in het echt bijvoorbeeld. En naar mijn idee verschilt de slowchat heel erg per periode, nu is het toevallig weer eens meer. Overigens gaat het meestal wél over muziek(dingetjes) of uitgaan in het algemeen. Het niveau is nog niet zo laag dat men het over de drol van de kat van de buurman gaat hebben heb ik het idee.
En on-topic: Beiden namen die je noemt ken ik niet. Wat is het voor muziek?
Overigens kunnen deze ook wel in de agenda:
- 1 april - We Are Scientists - Rotown
- 4 april - We Are Scientists - Tivoli de Helling
Na anderhalve minuut van The Pulse geluisterd te hebben gauw weer weggeklikt, komt beetje inspiratieloos over, alleen maar hetzelfdequote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:20 schreef Grobbel het volgende:
Holy Fuck is geniaal! Maar past niet echt in dit topic, denk ik. Dit topic is meer voor de Britpop/new wave tak van de indie (dat is tenminste mijn ervaring), terwijl Holy Fuck wel een paar tandjes verder gaat dan dat.
http://www.myspace.com/holyfuck
Past qua 'filosofie' trouwens beter in deze indie-reeks: Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
Al bloedt het daar van tijd tot tijd helemaal dood, vooral omdat er vooral veel wordt gesproken over bandjes en artiesten die bijna niemand kent. Dan is een discussie rap over, en heeft het vaak meer weg van een opsomming van luistertips dan een echte digitale conversatie.Daar is ook praktisch geen slowchat, trouwens.
Grappig, dat is precies wat ik over veel van die hedendaagse Britse bandjes zou zeggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:29 schreef AMDB het volgende:
[..]
Na anderhalve minuut van The Pulse geluisterd te hebben gauw weer weggeklikt, komt beetje inspiratieloos over, alleen maar hetzelfde
Daarom zei ik ook al dat Holy Fuck niet echt in dit topic thuis hoort, is gewoon een hele andere luisterervaring dan de bandjes die hier normaal gesproken langs komen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:59 schreef jakkop het volgende:
@Grobbel: Ik vind het iets té psychedelisch![]()
Holy Fuck doet me ergens wel aan !!! denken en als er iets dansbaar is... Misschien dat het hier dan voor over britpop/new wave gaat, maar ik zie hier ook veel household namen voorbij komen die behoorlijk mainstream zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:20 schreef Grobbel het volgende:
Holy Fuck is geniaal! Maar past niet echt in dit topic, denk ik. Dit topic is meer voor de Britpop/new wave tak van de indie (dat is tenminste mijn ervaring), terwijl Holy Fuck wel een paar tandjes verder gaat dan dat.
http://www.myspace.com/holyfuck
Past qua 'filosofie' trouwens beter in deze indie-reeks: Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
Al bloedt het daar van tijd tot tijd helemaal dood, vooral omdat er vooral veel wordt gesproken over bandjes en artiesten die bijna niemand kent. Dan is een discussie rap over, en heeft het vaak meer weg van een opsomming van luistertips dan een echte digitale conversatie.Daar is ook praktisch geen slowchat, trouwens.
Geloof me, met 'dansbare indie' in dit topic bedoelen ze typische 'scene' indie, niet indie in de brede zin van het woord. 'Indie' als in Britpop/new wave/zo een beetje al het andere Britse dat door NME wordt gehypt. Alles van Franz Ferdinand tot de Kaiser Chiefs, Van Lily Allen tot Bloc Party, van Babyshambles tot Maxïmo Park, en van de Infadels tot de Editors. Niks mis mee natuurlijk, maar de 'indie' in dit topic is meer de NME-definitie ervan, en heel erg op de Britse 'scene' gericht. Niet echt een topic over allerlei andere uitwassingen van onafhankelijke muziek.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:32 schreef cassettebandje het volgende:
[..]
Holy Fuck doet me ergens wel aan !!! denken en als er iets dansbaar is... Misschien dat het hier dan voor over britpop/new wave gaat, maar ik zie hier ook veel household namen voorbij komen die behoorlijk mainstream zijn.
The Faint heb ik nooit echt geweldig gevonden. Ten tijde van doorbraakplaat 'Danse Macabre' vond ik ze veel te 'gemaakt' hip, met zo'n loos, blikken dansgeluid dat ze regelrecht van The Rapture gekopieerd leken te hebben. Oh, en Conor Oberst heeft er ooit in een vroege incarnatie bijgezeten, ook niet echt een pluspunt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:32 schreef cassettebandje het volgende:
Wat betreft The Faint: http://www.myspace.com/thefaint
Check vooral Paranoiattack en The Conductor. Nummers van het debuut uit '99 vind ik niet zo, toen waren ze ook nog niet zo goed. Hopelijk dit jaar een nieuw album! Ze zijn live op hun best, overigens.
Juist bands als !!! vind ik juist erg leuk om te ontdekken. Het is weer eens wat anders dan het 13-in-een-dozijn-kijk-mij-nieuw-zijn-britpopbandje en een perfecte mix tussen dance en rock.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:02 schreef Grobbel het volgende:
!!! valt ook ruim buiten die kaders, alhoewel ook dat een geweldige band is - vooral live.Heb ze nu drie keer gezien.
![]()
Ik heb !!! 1 keer gezien, was erg goed! Ok, blijkbaar is het vooral de NME-indie die hier voorbij komt, maar daarom hoeven we het andere nog niet te verzwijgen toch?quote:Geloof me, met 'dansbare indie' in dit topic bedoelen ze typische 'scene' indie, niet indie in de brede zin van het woord. 'Indie' als in Britpop/new wave/zo een beetje al het andere Britse dat door NME wordt gehypt. Alles van Franz Ferdinand tot de Kaiser Chiefs, Van Lily Allen tot Bloc Party, van Babyshambles tot Maxïmo Park, en van de Infadels tot de Editors. Niks mis mee natuurlijk, maar de 'indie' in dit topic is meer de NME-definitie ervan, en heel erg op de Britse 'scene' gericht. Niet echt een topic over allerlei andere uitwassingen van onafhankelijke muziek.![]()
!!! valt ook ruim buiten die kaders, alhoewel ook dat een geweldige band is - vooral live.Heb ze nu drie keer gezien.
![]()
Hmm, Danse Macabre is uit 2002 dacht ik. In ieder geval heb ik ze toen ontdekt en die CD gekocht... en van The Rapture hoorde ik een jaar later pas voor het eerst (Echoes is uit 2003). Overigens zullen ze elkaar wel kennen, indertijd tourde The Faint nog wel 's met Out Hud (inmiddels ter ziele helaas) en die kwamen uit de NY-scene van DFA (waar o.a. ook The Rapture in zat). Voor mijn gevoel was The Faint wat eerder in ieder geval, alhoewel ik The Rapture ook wel heel tof vond.quote:The Faint heb ik nooit echt geweldig gevonden. Ten tijde van doorbraakplaat 'Danse Macabre' vond ik ze veel te 'gemaakt' hip, met zo'n loos, blikken dansgeluid dat ze regelrecht van The Rapture gekopieerd leken te hebben. Oh, en Conor Oberst heeft er ooit in een vroege incarnatie bijgezeten, ook niet echt een pluspunt.
Ik bedoel eerder dat je meer discussie lospeutert in het 'andere' indietopic bij dat soort bands.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:51 schreef cassettebandje het volgende:
[..]
Ik heb !!! 1 keer gezien, was erg goed! Ok, blijkbaar is het vooral de NME-indie die hier voorbij komt, maar daarom hoeven we het andere nog niet te verzwijgen toch?Bovendien staan de bands die we nu bespreken daar ook niet erg ver vanaf.
The Rapture bracht al vanaf 1999 singles uit in die karakteristieke stijl, en Pitchfork zat ze al bijna net zo lang te hypen. 'Echoes' was eigenlijk ook aan de late kant, en veel van de nummers die erop stonden waren al meerdere jaren oud. Voor mij is het in elk geval wel duidelijk welke band wie had beïnvloed.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:51 schreef cassettebandje het volgende:
Hmm, Danse Macabre is uit 2002 dacht ik. In ieder geval heb ik ze toen ontdekt en die CD gekocht... en van The Rapture hoorde ik een jaar later pas voor het eerst (Echoes is uit 2003). Overigens zullen ze elkaar wel kennen, indertijd tourde The Faint nog wel 's met Out Hud (inmiddels ter ziele helaas) en die kwamen uit de NY-scene van DFA (waar o.a. ook The Rapture in zat). Voor mijn gevoel was The Faint wat eerder in ieder geval, alhoewel ik The Rapture ook wel heel tof vond.
Zegquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:02 schreef Grobbel het volgende:
en Conor Oberst heeft er ooit in een vroege incarnatie bijgezeten, ook niet echt een pluspunt.
Gewoon blijven doen, zit nu al tijdje naar The Faint te luisterenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:51 schreef cassettebandje het volgende:
[..]
Ik heb !!! 1 keer gezien, was erg goed! Ok, blijkbaar is het vooral de NME-indie die hier voorbij komt, maar daarom hoeven we het andere nog niet te verzwijgen toch?Bovendien staan de bands die we nu bespreken daar ook niet erg ver vanaf.
[..]
Ok. Ik heb later wel die oude dingen wel The Rapture wel ontdekt. Vooral Out on the races, onto the tracks is erg goed. Echt zo'n geweldige gitaarriff zit daarin. Als je dat tegen die laatste plaat afsteekt... The Faint ging meer richting 80s synthpop als Human League en Duran Duran, vind ik. Zeker met hun ontzettende strakke liveshow.quote:The Rapture bracht al vanaf 1999 singles uit in die karakteristieke stijl, en Pitchfork zat ze al bijna net zo lang te hypen. 'Echoes' was eigenlijk ook aan de late kant, en veel van de nummers die erop stonden waren al meerdere jaren oud. Voor mij is het in elk geval wel duidelijk welke band wie had beïnvloed.
Ja, Tyler Pope geloof ik.quote:En Out Hud was ook erg tof, inderdaad. Helaas nooit live gezien, maar heb wel beide platen. En Out Hud deelde ook wat leden met !!!, trouwens.
Maar ik ben eenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:04 schreef Grobbel het volgende:
Het doet mij bij vlagen grijpen naar een scheermes... Ik trek die zeurstem van hem gewoon niet.
Ik was er gister, vond het wel gezellig. Muziek was alleen in het begin slecht, daarna eigenlijk alleen maar leukere nummers gehoord. Had gisteravond echt het gevoel alsof vandaag een hoofdpijn dag zou worden, maar voel me hartstikke goed nuquote:Op zondag 2 maart 2008 12:29 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand hier zou toch gister naar The Move gaan? Ik ben er 2 minuten en 33 seconden geweest. Wat een kutzooi tegenwoordig zeg
In het kader 'ook leuk'; betalen voor een hostel in je eigen stad
Haha, same here. Vind het niet zulke bijzondere muziek, maar ben wel nieuwsgierig geworden na alle positieve reacties in dit topic.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:03 schreef AMDB het volgende:
[..]
WaS in Tivoli is toch 3 april?
Ik wil er eigenlijk heen, maar zoals gewoonlijk weer eens de enige die er heen wil van m'n vrienden
Ik vond je opmerking "Daar is het vast niet Brits genoeg voor" geestigerquote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:20 schreef Grobbel het volgende:
Holy Fuck is geniaal! Maar past niet echt in dit topic, denk ik. Dit topic is meer voor de Britpop/new wave tak van de indie (dat is tenminste mijn ervaring), [..]
Ook eens met deze post. Ik weet wat er in de OP staat, en ga dus niet de hele indie-discussie weer van stal halen. Nogmaals, ik beschouw dit als de 'alternatieve muziek-slowchat'. Maar als 'indie-liefhebber' betekent, dat je alles wat NME 'geniaal' en 'briljant' vind ook geweldig moet vinden, dan pas ik daar voor. Ik voel me ook een beetje een vreemde eend in de bijt, als in dit topic al die London Calling-bands worden opgehypt. Als ik het dan ga luisteren, en het wéér een nieuwe vreselijke Kooks-achtige cliché-band is...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Geloof me, met 'dansbare indie' in dit topic bedoelen ze typische 'scene' indie, niet indie in de brede zin van het woord. 'Indie' als in Britpop/new wave/zo een beetje al het andere Britse dat door NME wordt gehypt. Alles van Franz Ferdinand tot de Kaiser Chiefs, Van Lily Allen tot Bloc Party, van Babyshambles tot Maxïmo Park, en van de Infadels tot de Editors. Niks mis mee natuurlijk, maar de 'indie' in dit topic is meer de NME-definitie ervan, en heel erg op de Britse 'scene' gericht. Niet echt een topic over allerlei andere uitwassingen van onafhankelijke muziek.[..]
Heel af en toe wordt ik meegesleept naar The Move. Aan de ene kant denk ik: Met de juiste vrienden en bier is het in elke kroeg wel gezellig. Maar als ik dan dat quasi-alternatieve hippie-publiekquote:Op zondag 2 maart 2008 12:29 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand hier zou toch gister naar The Move gaan? Ik ben er 2 minuten en 33 seconden geweest. Wat een kutzooi tegenwoordig zeg
In het kader 'ook leuk'; betalen voor een hostel in je eigen stad
Werd ik ook mee gespamd op Last.fm! Vond het we oké, niks bijzonders... Het is geen takkeherie, maar ik dacht niet "Yes, dit moet ik vaker luisteren!"quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:59 schreef Sautor het volgende:
Kennen mensen hier trouwens Museum? Een of ander Duits bandje waar ik een tijdje geleden mee werd gespamd op last.fm. Schijnt wel redelijk goed te zijn, maar heb het eigenlijk nog steeds niet geluisterd
Je hebt gelijk. Ik heb misschien een redelijk zwart/wit geschetst. Ik bedoelde ook niet te zeggen, dat iedereen maar alles van NME overneemt. Maar ik probeerde te zeggen dat ik soms gewoon niet snap hoe sommige bands worden opgehemeld. De Kooks-vergelijking was lichtelijk ironisch, omdat zij ook niet....naja, precies wat je zegt. Ik probeer ook absoluut niet zeggen dat ik denk dat de users in dit topic NME-meelopers zijn. Ik was het alleen met Grobbel eens over de pretentieloosheid van sommige bands die in dit topic besproken worden.quote:Op zondag 2 maart 2008 15:40 schreef jakkop het volgende:
@Aisumasen: Ik heb toch het idee dat ik je woorden iets moet nuanceren. [..]
Link?quote:Op zondag 2 maart 2008 15:53 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Trouwens, mijn Last.Fm-profiel bestaat ook uit totaal andere muziek dan hier besproken wordt.
Haha, daar was ik al bang voor. Ik maak eerst eens een nieuw Last.FM-account aan, die wat meer anoniem is... Om maar in te haken op de recente anonimiteitsdiscussie in dit topicquote:
Ik zie de knipoog in je bericht, maar toch... Daar hebben we het al eens eerder over gehad. Arctic Monkeys is een band die een grote betekenis heeft voor de popgeschiedenis. Dat NME er, net zoals die honderden andere bladen, laaiend enthousiast over is, is alleen maar terecht. En dat ik in het Muziek-subforum alleen maar post in het topic over die band heeft een iets andere reden. Er is niet echt een stormlopend topic over Urban Dance Squad, Ray Davies, Beastie Boys of Sean Lennon...quote:Op zondag 2 maart 2008 16:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
En Aisumasen, als groot Arctic Monkeys fan moet je natuurlijk wel uitkijken wat je zegt over door NME gehypte bands![]()
Daarom inderdaad de knipoogquote:Op zondag 2 maart 2008 17:11 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, daar was ik al bang voor. Ik maak eerst eens een nieuw Last.FM-account aan, die wat meer anoniem is... Om maar in te haken op de recente anonimiteitsdiscussie in dit topic.
[..]
Ik zie de knipoog in je bericht, maar toch... Daar hebben we het al eens eerder over gehad. Arctic Monkeys is een band die een grote betekenis heeft voor de popgeschiedenis. Dat NME er, net zoals die honderden andere bladen, laaiend enthousiast over is, is alleen maar terecht. En dat ik in het Muziek-subforum alleen maar post in het topic over die band heeft een iets andere reden. Er is niet echt een stormlopend topic over Urban Dance Squad, Ray Davies, Beastie Boys of Sean Lennon...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |