abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57100364
Ook vet: Radio Soulwax Presents @ Heineken Music Hall op 29 april met o.a. Soulwax, 2manydj's en Goose (dj set)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 2 maart 2008 @ 12:29:11 #277
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57101655
Iemand hier zou toch gister naar The Move gaan? Ik ben er 2 minuten en 33 seconden geweest. Wat een kutzooi tegenwoordig zeg

In het kader 'ook leuk'; betalen voor een hostel in je eigen stad
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 2 maart 2008 @ 12:42:37 #278
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57101899
Infadels 23 juni in Doornroosje

Vast ook wel op andere plaatsen, maar geen zin om op te zoeken.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_57101995
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 23:04 schreef Grobbel het volgende:
Het doet mij bij vlagen grijpen naar een scheermes... Ik trek die zeurstem van hem gewoon niet.
Maar ik ben een meisje

Infadels? DAT was een feest vorige keer in Doornroosje! Ik ga zeker weer.
En met Museum ben ik ook gespamd op lastfm, nooit geluisterd

[edit]Even agenda erbij gepakt en hoera, de kwart- en halve finales van het EK zijn op allerlei dagen, maar NIET op de avond van de Infadels
  zondag 2 maart 2008 @ 12:52:27 #280
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57102094
Alsof Nederland in de kwartfinales gaat spelen
Voetbal
LastFM
pi_57102155
Alsof ik niet meer naar de wedstrijden kijk als NL er niet meer in speelt
Je wil niet weten hoe we uit ons dak gingen toen Griekenland de finale won
  zondag 2 maart 2008 @ 12:58:04 #282
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57102216
Ek's en WK's zijn gewoon een tof excuus om heel lomp te gaan doen en dronken midden op straat op te plassen.
LastFM
  zondag 2 maart 2008 @ 13:04:32 #283
192683 AMDB
Visionair.
pi_57102336
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:29 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand hier zou toch gister naar The Move gaan? Ik ben er 2 minuten en 33 seconden geweest. Wat een kutzooi tegenwoordig zeg

Ik was er gister, vond het wel gezellig. Muziek was alleen in het begin slecht, daarna eigenlijk alleen maar leukere nummers gehoord. Had gisteravond echt het gevoel alsof vandaag een hoofdpijn dag zou worden, maar voel me hartstikke goed nu
pi_57104034
Voetbal is stom maar EK en WK is geweldig . Gewoon die sfeer, juichen. Ik weet zelfs wat buitenspel is.
  zondag 2 maart 2008 @ 14:57:01 #285
161207 jakkop
rennen!
pi_57104691
29 maart, hadouken! @ ekko.

Zijn er hier meer nerdie ravende indiekids die hier heen gaan?

Ik moet trouwens even iemand vinden die tickets voor me koopt bij plato, webtickets zijn kut.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57104751
Ik ga wss naar de Melkweg. O man en ook nog WAS, The Wombats, en euhm nog iets.

Edit: en daarbij heb ik dan ook nog tentamenweken Waarin ik 7 tentamens heb. O man
pi_57105331
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:03 schreef AMDB het volgende:

[..]

WaS in Tivoli is toch 3 april?

Ik wil er eigenlijk heen, maar zoals gewoonlijk weer eens de enige die er heen wil van m'n vrienden
Haha, same here. Vind het niet zulke bijzondere muziek, maar ben wel nieuwsgierig geworden na alle positieve reacties in dit topic.
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:20 schreef Grobbel het volgende:
Holy Fuck is geniaal! Maar past niet echt in dit topic, denk ik. Dit topic is meer voor de Britpop/new wave tak van de indie (dat is tenminste mijn ervaring), [..]
Ik vond je opmerking "Daar is het vast niet Brits genoeg voor" geestiger .
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:02 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Geloof me, met 'dansbare indie' in dit topic bedoelen ze typische 'scene' indie, niet indie in de brede zin van het woord. 'Indie' als in Britpop/new wave/zo een beetje al het andere Britse dat door NME wordt gehypt. Alles van Franz Ferdinand tot de Kaiser Chiefs, Van Lily Allen tot Bloc Party, van Babyshambles tot Maxïmo Park, en van de Infadels tot de Editors. Niks mis mee natuurlijk, maar de 'indie' in dit topic is meer de NME-definitie ervan, en heel erg op de Britse 'scene' gericht. Niet echt een topic over allerlei andere uitwassingen van onafhankelijke muziek. [..]
Ook eens met deze post. Ik weet wat er in de OP staat, en ga dus niet de hele indie-discussie weer van stal halen. Nogmaals, ik beschouw dit als de 'alternatieve muziek-slowchat'. Maar als 'indie-liefhebber' betekent, dat je alles wat NME 'geniaal' en 'briljant' vind ook geweldig moet vinden, dan pas ik daar voor. Ik voel me ook een beetje een vreemde eend in de bijt, als in dit topic al die London Calling-bands worden opgehypt. Als ik het dan ga luisteren, en het wéér een nieuwe vreselijke Kooks-achtige cliché-band is...
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:29 schreef -skippybal- het volgende:

Heel af en toe wordt ik meegesleept naar The Move. Aan de ene kant denk ik: Met de juiste vrienden en bier is het in elke kroeg wel gezellig. Maar als ik dan dat quasi-alternatieve hippie-publiek uit hun dak zie gaan op My Chemical Romance, Tokio Hotel en The Offspring, ben ik al gauw weer weg.
  Moderator zondag 2 maart 2008 @ 15:26:01 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57105379
Gisteren voor het eerst naar S!CR geweest, Subbacultcha met Club Rascal samen. Nog een stukje van Oh No Oh My meegepakt maar daar te weinig van gehoord om een goed oordeel te kunnen vellen (maar klonk wel aardig ) Studio K is echt vet trouwens, alleen jammer dat er zo weinig publiek was... Daarom hier een oproepje voor de volgende keer: elke eerste zaterdag van de maand S!CR in Studio K in Amsterdam

!!! is vet trouwens. Gezien op Sziget en was inderdaad een feestje, beetje Infadels achtig. En de zanger heeft mijn schaap gezoend

Over Infadels gesproken, die staan in mei in de Melkweg Laat ik dan alleen net in Londen zijn
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 2 maart 2008 @ 15:40:59 #289
161207 jakkop
rennen!
pi_57105713
@Aisumasen: Ik heb toch het idee dat ik je woorden iets moet nuanceren. Sowieso ben ik er van overtuigd dat (bijna) niemand hier de mening van de NME overneemt. Het is (denk ik) wel waar dat de meeste mensen hier van een beetje pretentieloze muziek houden, en ja, dan kom je ook the kooks-klonen tegen. (Als je dat zo mag noemen, want the kooks hebben de mosterd ook niet uitgevonden )

En aangezien Clocks door welgeteld 1 persoon gewaardeerd werd hoef je je heus geen vreemde eend in de bijt te voelen.

En volgens mij heeft iedereen hier wel minstens 1 band die buiten het NME-straatje valt.

Even een rondje maken langs de last.fm-profielen:

MaJo - Beatles
Grobbel - waar moet ik beginnen?
skippy - same story
Frame-saw - The cure, the doors, art brut
ik - joy division, muse, slagsmalsklubben (of heeft NME dat gewoon nog niet gevonden?)

Cassettebandje heeft het over bands waar ik nog NOOIT van gehoord heb, (en die ik, als ik de tijd heb, zeker ga luisteren) en Ik kan nog wel even doorgaan, maar mijn punt is duidelijk geloof ik.

(Bijna) iedereen hier heeft een behoorlijk brede muzieksmaak, die een stuk verder gaat dan de NME.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57105775
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:59 schreef Sautor het volgende:
Kennen mensen hier trouwens Museum? Een of ander Duits bandje waar ik een tijdje geleden mee werd gespamd op last.fm. Schijnt wel redelijk goed te zijn, maar heb het eigenlijk nog steeds niet geluisterd
Werd ik ook mee gespamd op Last.fm! Vond het we oké, niks bijzonders... Het is geen takkeherie, maar ik dacht niet "Yes, dit moet ik vaker luisteren!"

Gisteravond naar La Rocca geweest in Crawdaddy, wat een toffe band is dat! Alles klopte, klonk leuk, was gezellig, helaas wel een beetje kort als je het mij vraagt. Van de week toch maar eens het album kopen.

Wat vinden jullie van Cathy Davey? Je hoort haar hier veel (ook omdat één van haar nummers gebruikt wordt in een Vodafone commercial) en ik vind het wel gaaf, ze noemen haar "A spikier alternative to many of the female singer-songwriters in the UK and Ireland at present, Cathy earned her indie credentials working with Elbow and touring with Graham Coxon. Her debut album Something Ilk shows her as one of Europe's rising music talents."
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_57105968
quote:
Op zondag 2 maart 2008 15:40 schreef jakkop het volgende:
@Aisumasen: Ik heb toch het idee dat ik je woorden iets moet nuanceren. [..]
Je hebt gelijk. Ik heb misschien een redelijk zwart/wit geschetst. Ik bedoelde ook niet te zeggen, dat iedereen maar alles van NME overneemt. Maar ik probeerde te zeggen dat ik soms gewoon niet snap hoe sommige bands worden opgehemeld. De Kooks-vergelijking was lichtelijk ironisch, omdat zij ook niet....naja, precies wat je zegt. Ik probeer ook absoluut niet zeggen dat ik denk dat de users in dit topic NME-meelopers zijn. Ik was het alleen met Grobbel eens over de pretentieloosheid van sommige bands die in dit topic besproken worden.

Trouwens, mijn Last.Fm-profiel bestaat ook uit totaal andere muziek dan hier besproken wordt.
  zondag 2 maart 2008 @ 16:13:23 #292
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57106496
quote:
Op zondag 2 maart 2008 15:53 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Trouwens, mijn Last.Fm-profiel bestaat ook uit totaal andere muziek dan hier besproken wordt.
Link?
LastFM
  zondag 2 maart 2008 @ 16:15:41 #293
161207 jakkop
rennen!
pi_57106558
Zoals ik al eerder zei:

trying to find the perfect line between pretentious and pop

by los campesinos

Eins, zwei, hoeplakai.
  Moderator zondag 2 maart 2008 @ 16:27:47 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57106912
Om even op de NME discussie in te haken: ik denk dat de meeste mensen hier begonnen zijn met bands als Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs en daarna een eigen bredere smaak hebben ontwikkeld. Ik hou van veel bands die NME ophemelt maar ook van dingen die daar buiten vallen. Zoals jakkop ook aangeeft heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.

En Aisumasen, als groot Arctic Monkeys fan moet je natuurlijk wel uitkijken wat je zegt over door NME gehypte bands
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 2 maart 2008 @ 16:43:27 #295
161207 jakkop
rennen!
pi_57107255
Copy that
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57107857
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:13 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Link?
Haha, daar was ik al bang voor. Ik maak eerst eens een nieuw Last.FM-account aan, die wat meer anoniem is... Om maar in te haken op de recente anonimiteitsdiscussie in dit topic .
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:27 schreef MaJo het volgende:
[..]

En Aisumasen, als groot Arctic Monkeys fan moet je natuurlijk wel uitkijken wat je zegt over door NME gehypte bands
Ik zie de knipoog in je bericht, maar toch... Daar hebben we het al eens eerder over gehad. Arctic Monkeys is een band die een grote betekenis heeft voor de popgeschiedenis. Dat NME er, net zoals die honderden andere bladen, laaiend enthousiast over is, is alleen maar terecht. En dat ik in het Muziek-subforum alleen maar post in het topic over die band heeft een iets andere reden. Er is niet echt een stormlopend topic over Urban Dance Squad, Ray Davies, Beastie Boys of Sean Lennon...
pi_57108020
Editors, 12 maart... nicceeee...
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zondag 2 maart 2008 @ 17:44:29 #298
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57108625
Lekker belangrijk over welke bandjes gepraat wordt. Je post gewoon wat je wilt en als je er op wil reageren, dan reageer je er op.
Gehypte new-wave revival bandjes, wazige electro-meuk, duistere post-rock... Allesch!!

En die slowchat, tja, dat krijg je nu eenmaal in een reeks waar een select groepje users komt.
LastFM
  Moderator zondag 2 maart 2008 @ 17:46:33 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57108660
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, daar was ik al bang voor. Ik maak eerst eens een nieuw Last.FM-account aan, die wat meer anoniem is... Om maar in te haken op de recente anonimiteitsdiscussie in dit topic .
[..]

Ik zie de knipoog in je bericht, maar toch... Daar hebben we het al eens eerder over gehad. Arctic Monkeys is een band die een grote betekenis heeft voor de popgeschiedenis. Dat NME er, net zoals die honderden andere bladen, laaiend enthousiast over is, is alleen maar terecht. En dat ik in het Muziek-subforum alleen maar post in het topic over die band heeft een iets andere reden. Er is niet echt een stormlopend topic over Urban Dance Squad, Ray Davies, Beastie Boys of Sean Lennon...
Daarom inderdaad de knipoog En je weet ook hoe geweldig ik Arctic Monkeys vind Maar vond het wel even grappig om te noemen in het kader van NME omdat als er een band gehyped wordt dan is het AM wel. Of dat terecht is of niet staat daar in principe buiten

En ik denk dat we allemaal wel een paar bands hebben waar geen topics over bestaan
  zondag 2 maart 2008 @ 18:07:14 #300
161207 jakkop
rennen!
pi_57109072
Een paar? Stapels!
Eins, zwei, hoeplakai.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')