Maar ik ben eenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:04 schreef Grobbel het volgende:
Het doet mij bij vlagen grijpen naar een scheermes... Ik trek die zeurstem van hem gewoon niet.
Ik was er gister, vond het wel gezellig. Muziek was alleen in het begin slecht, daarna eigenlijk alleen maar leukere nummers gehoord. Had gisteravond echt het gevoel alsof vandaag een hoofdpijn dag zou worden, maar voel me hartstikke goed nuquote:Op zondag 2 maart 2008 12:29 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand hier zou toch gister naar The Move gaan? Ik ben er 2 minuten en 33 seconden geweest. Wat een kutzooi tegenwoordig zeg
In het kader 'ook leuk'; betalen voor een hostel in je eigen stad
Haha, same here. Vind het niet zulke bijzondere muziek, maar ben wel nieuwsgierig geworden na alle positieve reacties in dit topic.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:03 schreef AMDB het volgende:
[..]
WaS in Tivoli is toch 3 april?
Ik wil er eigenlijk heen, maar zoals gewoonlijk weer eens de enige die er heen wil van m'n vrienden
Ik vond je opmerking "Daar is het vast niet Brits genoeg voor" geestigerquote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:20 schreef Grobbel het volgende:
Holy Fuck is geniaal! Maar past niet echt in dit topic, denk ik. Dit topic is meer voor de Britpop/new wave tak van de indie (dat is tenminste mijn ervaring), [..]
Ook eens met deze post. Ik weet wat er in de OP staat, en ga dus niet de hele indie-discussie weer van stal halen. Nogmaals, ik beschouw dit als de 'alternatieve muziek-slowchat'. Maar als 'indie-liefhebber' betekent, dat je alles wat NME 'geniaal' en 'briljant' vind ook geweldig moet vinden, dan pas ik daar voor. Ik voel me ook een beetje een vreemde eend in de bijt, als in dit topic al die London Calling-bands worden opgehypt. Als ik het dan ga luisteren, en het wéér een nieuwe vreselijke Kooks-achtige cliché-band is...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Geloof me, met 'dansbare indie' in dit topic bedoelen ze typische 'scene' indie, niet indie in de brede zin van het woord. 'Indie' als in Britpop/new wave/zo een beetje al het andere Britse dat door NME wordt gehypt. Alles van Franz Ferdinand tot de Kaiser Chiefs, Van Lily Allen tot Bloc Party, van Babyshambles tot Maxïmo Park, en van de Infadels tot de Editors. Niks mis mee natuurlijk, maar de 'indie' in dit topic is meer de NME-definitie ervan, en heel erg op de Britse 'scene' gericht. Niet echt een topic over allerlei andere uitwassingen van onafhankelijke muziek.[..]
Heel af en toe wordt ik meegesleept naar The Move. Aan de ene kant denk ik: Met de juiste vrienden en bier is het in elke kroeg wel gezellig. Maar als ik dan dat quasi-alternatieve hippie-publiekquote:Op zondag 2 maart 2008 12:29 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand hier zou toch gister naar The Move gaan? Ik ben er 2 minuten en 33 seconden geweest. Wat een kutzooi tegenwoordig zeg
In het kader 'ook leuk'; betalen voor een hostel in je eigen stad
Werd ik ook mee gespamd op Last.fm! Vond het we oké, niks bijzonders... Het is geen takkeherie, maar ik dacht niet "Yes, dit moet ik vaker luisteren!"quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:59 schreef Sautor het volgende:
Kennen mensen hier trouwens Museum? Een of ander Duits bandje waar ik een tijdje geleden mee werd gespamd op last.fm. Schijnt wel redelijk goed te zijn, maar heb het eigenlijk nog steeds niet geluisterd
Je hebt gelijk. Ik heb misschien een redelijk zwart/wit geschetst. Ik bedoelde ook niet te zeggen, dat iedereen maar alles van NME overneemt. Maar ik probeerde te zeggen dat ik soms gewoon niet snap hoe sommige bands worden opgehemeld. De Kooks-vergelijking was lichtelijk ironisch, omdat zij ook niet....naja, precies wat je zegt. Ik probeer ook absoluut niet zeggen dat ik denk dat de users in dit topic NME-meelopers zijn. Ik was het alleen met Grobbel eens over de pretentieloosheid van sommige bands die in dit topic besproken worden.quote:Op zondag 2 maart 2008 15:40 schreef jakkop het volgende:
@Aisumasen: Ik heb toch het idee dat ik je woorden iets moet nuanceren. [..]
Link?quote:Op zondag 2 maart 2008 15:53 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Trouwens, mijn Last.Fm-profiel bestaat ook uit totaal andere muziek dan hier besproken wordt.
Haha, daar was ik al bang voor. Ik maak eerst eens een nieuw Last.FM-account aan, die wat meer anoniem is... Om maar in te haken op de recente anonimiteitsdiscussie in dit topicquote:
Ik zie de knipoog in je bericht, maar toch... Daar hebben we het al eens eerder over gehad. Arctic Monkeys is een band die een grote betekenis heeft voor de popgeschiedenis. Dat NME er, net zoals die honderden andere bladen, laaiend enthousiast over is, is alleen maar terecht. En dat ik in het Muziek-subforum alleen maar post in het topic over die band heeft een iets andere reden. Er is niet echt een stormlopend topic over Urban Dance Squad, Ray Davies, Beastie Boys of Sean Lennon...quote:Op zondag 2 maart 2008 16:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
En Aisumasen, als groot Arctic Monkeys fan moet je natuurlijk wel uitkijken wat je zegt over door NME gehypte bands![]()
Daarom inderdaad de knipoogquote:Op zondag 2 maart 2008 17:11 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, daar was ik al bang voor. Ik maak eerst eens een nieuw Last.FM-account aan, die wat meer anoniem is... Om maar in te haken op de recente anonimiteitsdiscussie in dit topic.
[..]
Ik zie de knipoog in je bericht, maar toch... Daar hebben we het al eens eerder over gehad. Arctic Monkeys is een band die een grote betekenis heeft voor de popgeschiedenis. Dat NME er, net zoals die honderden andere bladen, laaiend enthousiast over is, is alleen maar terecht. En dat ik in het Muziek-subforum alleen maar post in het topic over die band heeft een iets andere reden. Er is niet echt een stormlopend topic over Urban Dance Squad, Ray Davies, Beastie Boys of Sean Lennon...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |