ik zat net even op de website van het belgisch leger te kijken, nou ja.. ehm het "Landcomponent"
( wtf happened met landmacht,luchtmacht etc. )
Een verrekte kut site zeg, ziet eruit alsof hij in 1995 niet meer bijgehouden is. Het komt allemaal ook wat knullig over. En wat me opviel was het stukje : Verkoop materieel. Dat is op vaste dagen, en er word ook specifiek materiaal verkocht aan jeugd bewegingen

Nou , goed.. prima . Het zal vast weer wel verdraaid en omgekeerd Nederlands zijn dat ze het anders bedoelen dan er wetterlijk staat.
maargoed, wat las ik nu.
Die fippo's knallen alle rupvoertuigen eruit.
Dus hun complete cavalerie houd in principe op te bestaan
ze kopen de Piranha er voor inde plaats, waar NL patria's aanschaft.
http://d-vdb.blogspot.com(...)wapenintegratie.htmlMaargoed het belgische leger

, die knuppels rijden nog rond met Leopard 1 tanks! M113's !! en oude AIFv's...
Jeezus mina, wat bezielde hun? een Leo1 ??
En daarnaast is er nu een gigantische rel bezig in Belgie betreft de Piranha's . Patria is zelfs naar de rechter gestapt omdat de deal met de zwitserse leverancier ( van de Piranha's )nergens op slaat, de belgen willen namelijk 7 versies van dit ding ( zon 240 voertuigen ). en de allerzwaarste versie moet dus een beetje hun leo1 gaan vervangen ( die worden omgesmolten ) en die heeft een 90mm kanon
Nu is het punt, dat ding weegt met dat 90mm kanon 23 ton.. maar de piranha kan dat gewicht helemaal niet verdragen, het wijst naar het feit dat de deense en zwitsers het niet boven de 20,5 ton uitrusten. En de configuratie van 23 ton is helemaal niet getest etc.
jje kunt het hier zelf lezen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=53583een zootje. Daarnaast nog een punt.
90mm kanon? Wtf? ze hebben nog genoeg ammunitie van hun 105mm leo1 kanon.. en geen enkel land in de NAVO gebruikt die diameter. En de ammunitie moet gewoon dus nog worden gemaakt, maar dat heeft te maken met deals van bedrijven in belgie etc.
een zootje dus.
En zodra de laatste leo1 vernietigd is.. en de piranhas er zijn.. is belgie een leger geworden met als zwaarste slagkracht een 90mm kanon
ik heb btw toch iets liever de patria als ik aan het vergelijken ben. en ben blij met onze leo2's die er nog zijn.