abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55516369
Voor zolang ik me kan herinneren heb ik altijd alles al in kleuren en vormen gezien... Nummers, letters, woorden, geluid, smaak en nog veel meer... Alles eigenlijk.

Toen ik bijvoorbeeld de dagen van de week leerde als klein kind hadden ze allemaal een vorm en kleur. Dinsdag is bijvoorbeeld felgeel en daarom heb ik ook een hekel aan dinsdag. Pijn is ook geel, net zoals sommige muzieksoorten. Als iemand depressief is 'zie' ik die persoon bijvoorbeeld ook als geel en ik heb tot nu toe 67 'soorten' (als ik ga nuanceren) geel geteld (67 is trouwens mijn favoriete getal). Ik heb een schildering aan de muur hangen en daarin herken ik 1248 verschillende kleuren in terwijl iedereen die ik het laat zien niet verder komt dan 20.

Zo is dat ook met vormen. Elk getal (of dat nou 6 of 43285 is) heeft voor mij een andere vorm. Dit zijn bijvoorbeeld 67 en 6 (de kleuren kloppen niet maar 6 is bij mij donkeroranje en 67 is bij mij heel mooi ijsblauw (paint heeft maar een bepaald aantal kleuren). De vormen kloppen ook niet helemaal maar ze komen aardig overeen):

Ik kan ook aan elk begrip een nummer geven. Een mus (jeweetwel, die vogel) is bijvoorbeeld 30. Linguistisch is 5260106. Chakra is 674 etc. Dit is blijvend, als je nu vraagt welk nummer bijvoorbeeld tandenstoker (12120174) is en je het over 3 maanden weer vraagt geef ik je hetzelfde nummer, omdat het voor mij gewoon hetzelfde is.

Tot voor kort dacht ik dat dit 'normaal' was en dat iedereen wel zoiets had. Toen ik klein was (ik was 10) en ik binnen was terwijl het buiten regende kon ik altijd heel goed de regendruppels horen vallen op het dak (ik zat vaak op zolder te spelen met mijn vader of tante of opa). Ik zei toen een keer "duizend!" en toen vroeg mijn vader ernaar en toen zei ik dat er 1000 regendruppels gevallen waren en vroeg ik of mijn vader mee wou luisteren voor als er 2000 gevallen waren. Mijn vader luisterde mee en zei op een willekeurig moment "2000!", ookal waren er toen nog maar 1243 (hoorbaar) gevallen. Ik verbeterde hem en hij lachtte het weg. Zo ging dat met alles waar ik door liet schemeren dat ik dingen zo ervaarde, ze dachten gewoon dat ik een spelletje speelde of een levendige fantasie had (en wie kan ze dat kwalijk nemen?). Hierdoor dacht ik dat het gewoon normaal was en dat iedereen dat wel kon/had (maar ze speelden het spelletje gewoon mee). Toendat ik ouder werd (ik ben nu 18) heb ik het hier niet meer over gehad (bij de regendruppels, bij de eerste regendruppel vormde het beeld van de "1" zich en bij elke regendruppel die neerkwam vervormde het beeld van het cijfer zich naar een ander beeld, toen de regen gestopt was kon ik aan het huidige beeld in mijn gedachten zien hoeveel er gevallen waren).

Nu heb ik eergisteren mijn nichtje wat geholpen met haar rekenen (ze zit in groep 5) en merkte dat ze moeilijkheden had met vermenigvuldigen en ze vroeg hoe vermenigvuldigen werkte. Ik kon dit niet uitleggen, dus toen kwam mijn tante (haar moeder) met een appels en peren verhaal: "Je gaat 3x naar de boom en bij elke keer pluk je 2 appels" (sidenote: ze kent de tafeltjes wel maar die heeft ze gewoon gestampt, ze snapt het principe van vermenigvuldigen niet). Ik stond stomverbaasd te kijken, ook omdat ik geen uitzondering maak tussen delen, vermenigvuldigen, optellen of aftrekken. Als ik een som moet uitrekenen van bijvoorbeeld 23x35 dan zie ik de vorm van '23' en de vorm van '35' uit elkaar staan in een vierkant en die vervormen zich dan zo totdat er een 'gat' overblijft en dat 'gat' neemt dan de kleur en vorm aan van de uitkomst. Paint:

Rood is de uitkomst...

Ik heb het hier dus met een vriendin over gehad en die zei dat ik me eens goed na moest laten kijken maar ik heb weinig zin om in een gekkenhuis te komen oid. Hebben jullie misschien ook zoiets? Ik heb nog meer op dit gebied maar dan ook met beweging/smaak en andere rare belevenissen maar ik weet niet of dat goed wordt opgevat.

~Faders

[ Bericht 1% gewijzigd door Faders op 26-12-2007 15:47:54 ]
pi_55516427
Nee, dit noemt men synesthesie.
pi_55516530
Je bent niet gek

Hier is zelfs een term voor! maar ik ben hem vergeten.

Veel hoogbegaafden rekenen op deze manier.

edit: zie post hierboven dus.
pi_55516741
quote:
Jep, interessante documentaire over de schrijver (Daniel Tammet) van dat boek:
http://video.google.com/videoplay?docid=4913196365903075662.
Wat de TS beschrijft met zijn plaatje, komt voor in de bovenstaande documentaire.

Savants.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2007 19:39:06 ]
pi_55516796
Zo gek als een deur.

edit:

Nee, best boeiend eigenlijk wat ik zonet heb gelezen.
pi_55516986
quote:
Op maandag 24 december 2007 18:55 schreef fransbreda het volgende:
Zo gek als een deur.

edit:

Neuh heb ik niet maar lijkt me best handig.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_55517025
Je zult vast niet gek zijn. Maar het klinkt wel heel raar(goed raar). Interessant dit, tvp
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_55517041
Clone Alert! .., Zijn voorbeelden (1e post) zijn gewoon terletterlijk overgenomen, dinsdag geel
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_55517065
Je bent anders speciaal ofzo UNIEK!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 december 2007 @ 19:04:14 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55517073
quote:
Op maandag 24 december 2007 18:55 schreef fransbreda het volgende:
Vind ik ook.
Welk getal staat gelijk aan FOK!, ts?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_55517101
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:03 schreef djexplo het volgende:
Clone Alert! .., Zijn voorbeelden (1e post) zijn gewoon terletterlijk overgenomen, dinsdag geel
Doe het origineel eens dan
  maandag 24 december 2007 @ 19:11:27 #13
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_55517290
Is niet raar, wel bijzonder.

Wat ik ervan denk te weten: je hersenen gebruiken een ander gebied dan gebruikelijk om sommetjes te maken. Vandaar de kleuren ipv gebruikelijke technieken om decimaal te tellen. Heb je het alleen met getallen?

Het zal mi. toch aangeleerd zijn als dit allleen gebeurt bij het decimale stelsel, en niet bij hex of binair. Decimaal tellen is niet aangeboren, zeg maar.

Geloof ook dat dit tot een soort van autisme wordt gerekend.

Ik heb het ook -maar minder specifiek- met cijfers. Bijvoorbeeld namen of begrippen, en dus ook cijfers, worden bij mij ook ´gevormd´ of gevisualiseerd. Terwijl ik nauwelijks een gezicht kan onthouden. Kom ik een bekende tegen in een niet-gebruikelijke setting, herken ik hem / haar vaak gewoon niet.

-edit-

Als dit een een ´grapje´ blijkt van TS dan
Gone.... :')
pi_55517393
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:11 schreef Flatline____ het volgende:

Ik heb het ook -maar minder specifiek- met cijfers. Bijvoorbeeld namen of begrippen, en dus ook cijfers, worden bij mij ook ´gevormd´ of gevisualiseerd. Terwijl ik nauwelijks een gezicht kan onthouden. Kom ik een bekende tegen in een niet-gebruikelijke setting, herken ik hem / haar vaak gewoon niet.
Dat visuele heb ik ook wel, ook met namen, straten enzovoorts. Of dat als je ergens heen moet, je de weg voor je geestesoog "rijdt" en hem weet.

Of bedoel je dat niet?
  maandag 24 december 2007 @ 19:22:17 #15
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_55517625
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:14 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dat visuele heb ik ook wel, ook met namen, straten enzovoorts. Of dat als je ergens heen moet, je de weg voor je geestesoog "rijdt" en hem weet.

Of bedoel je dat niet?
Ja, idd, dat ken ik ook. Maar dat heeft al het logo ´imagineren´ gekregen.

Louis van Gaal (...) leert voetballers in z´n team om de wedstrijd vooraf te imagineren. De spelers kunnen zich zo beter voorbereiden.

Ik bedoel eig. iets anders. Ik associeer bijvoorbeeld situaties, gedachten en mensen met een soort van abstracte vormen, die op zich niets zeggen.
Gone.... :')
pi_55517676
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:22 schreef Flatline____ het volgende:

[..]

Ik bedoel eig. iets anders. Ik associeer bijvoorbeeld situaties, gedachten en mensen met een soort van abstracte vormen, die op zich niets zeggen.
Ah zo. Nee dat heb ik dan weer niet
pi_55517679
Interessant... Heel veel komt exact overeen met wat ik heb (het verschijnsel dan, mijn kleuren zijn anders. Woensdag is bijvoorbeeld felgroen. Ik heb de link naar het boek gelezen maar veel dingen komen niet overeen:
quote:
'I was born on 31 January 1979 - a Wednesday. I know it was a Wednesday, because the date is blue in my mind and Wednesdays are always blue, like the number nine or the sound of loud voices arguing.' Like the character Hoffman portrayed, he can perform extraordinary maths in his head, sees numbers as shapes, colours, textures and motions, and can learn to speak a language fluently from scratch in three days. He also has a compulsive need for order and routine. He eats exactly 45 grams of porridge for breakfast and cannot leave the house without counting the number of items of clothing he's wearing. If he gets stressed or unhappy he closes his eyes and counts. But in some ways Daniel is not all like the Rain Man. He is virtually unique amongst people who have severe autisitic disorders in being capable of living a fully-functioning, independent life. It is this incredible self-awareness and ability to communicate what it feels like to live in a totally extraordinary way that makes BORN ON A BLUE DAY so powerful.
Mijn rekenkunsten zijn niet zo speciaal.. Ik kan kleine getallen relatief snel met elkaar vermenigvuldigen (zoals 24x49 in 3 seconden bijvoorbeeld) maar over grotere getallen doe ik langer. Als je nu bijvoorbeeld zou vragen hoeveel 63^11 is dan begint dat beeld te vervormen en heb ik het pas over een langere tijd. Ik ben er ook niet bewust mee bezig. Het beeld vormt zich gewoon in een achterhoekje van mijn gedachten en dat kan ik oproepen wanneer ik maar wil terwijl het nog aan het vormen is. Ook kan ik absoluut geen taal in 3 dagen leren.
quote:
Vind ik ook.
Welk getal staat gelijk aan FOK!, ts?
FOK! is 87. Fuck! is 877.

Bedankt voor de reacties. Heeft iemand dat boek trouwens gelezen?
pi_55517844
quote:
Mijn rekenkunsten zijn niet zo speciaal.. Ik kan kleine getallen relatief snel met elkaar vermenigvuldigen (zoals 24x49 in 3 seconden bijvoorbeeld)
Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24 ....

En 63^11 t'ja elke nerd ziet dat gewoon als (2^6-1)^11 -> +- 2^66 -> is gelijk aan +- 64 * 1000^6

[ Bericht 6% gewijzigd door djexplo op 24-12-2007 19:41:17 ]
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
  maandag 24 december 2007 @ 19:31:59 #19
51748 H4ze
wait...what?
pi_55517939
Ik geloof dat ik hier ooit een docu over heb gezien. Ik heb alleen geen idee meer hoe deze heette.

Anyway, ik zou 't eerder als een gave dan als een last beschouwen. Je hebt dit altijd al gehad, je kan ermee omgaan en je functioneert verder goed (toch?). Dat 'normale' mensen dit niet hebben maakt natuurlijk geen ruk uit.

*BURP*
pi_55518090
quote:
Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24
Ik snap dus niet wat hier staat.
quote:
en je functioneert verder goed (toch?)
Ik heb er eigenlijk veel last van en ik heb niet het idee dat ik goed functioneer. Op de basisschool maakte ik ook altijd dictee naar kleur. Als ik een woord geschreven had zag ik aan de kleur of het goed, fout of twijfelachtig was.
pi_55518108
Had laatst een kleine lezing gezien van een neuroloog op flabber. Hij lokaliseerde een deel in de hersenen wat deels verantwoordelijk is voor onze creatieve vermogens en wat bij mensen veel verder ontwikkeld is dan bij dieren.

Als voorbeeld hierbij gaf hij een plaatje met daarop twee verschillende tekens. Het ene teken was vrij rond getekend terwijl de ander juist vrij scherpe randen had. Daarna bracht hij ook twee geluiden in het spel: kiki en boebah. Toen werd aan iedereen gevraagd om de twee klanken te verbinden met tekens en wat gebeurde er natuurlijk: kiki associeerde men met het scherpe tekens en boebah met de rondvormige.

Niks geks aan de hand dus. Simpelweg je hersenen die verbindingen leggen.
pi_55518729
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:28 schreef djexplo het volgende:

[..]

Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24 ....

En 63^11 t'ja elke nerd ziet dat gewoon als (2^6-1)^11 -> +- 2^66 -> is gelijk aan +- 64 * 1000^6
Je hebt wel je post moeten editten. Foutje gemaakt zeker .
Pretentieus geneuzel.
pi_55519900
quote:
Niks geks aan de hand dus. Simpelweg je hersenen die verbindingen leggen
Ok... Maar hoe ga ik dit aan anderen uitleggen?

x: "Hallo tandarts deze tand doet pijn"
y: "Wat voel je dan precies?"
x: "Geel"

x: "We kunnen misschien ook aan zwemmen!"
y: "Maar jij bent toch ongesteld"
x: "Oh ja klopt... Maar hoe weet jij dat trouwens?"
y: "Je bent oranjebruin"

x: "Ik vind Jan echt heel leuk"
y: "Ja het valt best op"
x: "Haha is het zo duidelijk? Wat valt je op dan?"
y: "Je bent ijsblauw"

?
pi_55520123
volgens mij is dit nep aangezien dat dus een week of 2 geleden op tv was en er is volgens mij maar 1 gast die dus dit kan uitleggen (die was ook op tv) en niet geestelijk niet helemaal goed is.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55520198
Of jullie het nep vinden kan mij eigenlijk niet zoveel interesseren. Als je denkt dat het nep is dan graag toch maar een (bruikbare) oplossing geven voor het 'neppe' probleem, daar kan ik namelijk iets mee.
pi_55520499
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:45 schreef Faders het volgende:
Of jullie het nep vinden kan mij eigenlijk niet zoveel interesseren. Als je denkt dat het nep is dan graag toch maar een (bruikbare) oplossing geven voor het 'neppe' probleem, daar kan ik namelijk iets mee.
Nou dan zou ik contact opnemen met deze gast
De enige andere "normale" gast die dit ook kan.
pi_55520546
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:45 schreef Faders het volgende:
Als je het nu eerst eens gaat zien als iets positiefs, lijkt me een mooi iets.
Maar begrijp dat andere mensen niet in kleuren denken/zien dus probeer hier dan beetje rekening mee te houden. (Geeft stukken minder rare blikken e.d.) Maar voor de rest top toch
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
  maandag 24 december 2007 @ 20:59:59 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55520572
Vreemde shizzle..

wat heb jij gesmoked?

Dat MOET ik ook
Huilen dan.
pi_55521046
quote:
Als je het nu eerst eens gaat zien als iets positiefs, lijkt me een mooi iets.
Maar begrijp dat andere mensen niet in kleuren denken/zien dus probeer hier dan beetje rekening mee te houden. (Geeft stukken minder rare blikken e.d.) Maar voor de rest top toch
Ik kan niet redeneren (maar ik heb buiten dit gedoe wat ik pas ontdekt heb ook nog een hele hoop andere afwijkingen, storing en aandoeningen ), dus dan kom ik weer met kleuterantwoorden zoals:

x: "Wat voel je dan?"
y: "Nou gewoon..."

Ik herinner me nog een tekening van mijn nichtje. Ze vroeg wat er met het gezicht dat ze getekend had aan de hand was. Ik zei dat het boos was en toen zei ze: "Jaaa waar zie je dat aan?" waarop mijn gebruikelijke "o gewoon" kwam (ik zag aan de kleur dat het boos was). Toen ging ze een heel verhaal ophangen over wenkbrauwen die naar beneden wezen etc. wat ik niet snapte.
pi_55522856
Ik herken dit bij clienten die gediagnosticeerd zijn met een autistiforme stoornis maar dat wil niet zeggen dat jij dit ook hebt, even voor de duidelijkheid. Het lijkt mij verstandig om een deskundige te raadplegen voor diagnostiek.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 24 december 2007 @ 22:42:02 #31
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55522990
Faders, je bent niet gek, je bent heel speciaal! Zie het als een gave, ook al kan je je antwoorden niet verklaren en kan je vaak jezelf ook niet goed verklaren ten opzichte van "normale" mensen.

Ik kan me voorstellen dat jouw gave je ook veel voordeel geeft i.v.m. school, studie en algemene intelligentie.

Waar het op neerkomt, is dat jouw hersenen een zeer bijzondere verbinding hebben tussen verschillende delen, waardoor je je antwoorden haalt uit een ander deel dan "normale" mensen doen.

Kan zijn doordat je in het verleden een keer hersenschade hebt opgelopen door een val, een medische aandoening dat de hersenen aantast e.d., maar het zou ook kunnen dat je het je hele leven al hebt gehad. Je zou eigenlijk aan je ouders moeten vragen of je heel erg anders was als baby...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  maandag 24 december 2007 @ 22:44:06 #32
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55523038
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:36 schreef Emel het volgende:
Ik herken dit bij clienten die gediagnosticeerd zijn met een autistiforme stoornis maar dat wil niet zeggen dat jij dit ook hebt, even voor de duidelijkheid. Het lijkt mij verstandig om een deskundige te raadplegen voor diagnostiek.
Ik wilde dat net ook in mijn tekst zetten, maar voelde me er niet toe geroepen omdat ik geen deskundige ben.

Maar herken het ook een heel klein beetje bij mezelf (woensdag is rood bij mij)
... and I feel fine.
pi_55523315
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:44 schreef Lotusss het volgende:
(woensdag is rood bij mij)

Maandag is diepblauw.
Vrijdag is groen met een beetje vuil.

Maar bij iedereen is dat anders naar het schijnt.
pi_55523334
Ik zie een gele kikker.

Ben ik nu alsjeblieft eindelijk ook eens bijzonder?
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_55523636
quote:
Ik ben al een keer bij professionelen geweest (voor veel andere dingen) maar dat ging niet zo lekker en ik kreeg een hoop diagnoses met meerdere storingen in het autistisch spectrum wat mij niet echt blij maakte. Zo zou ik borderline, asperger, schizofrenie, pseudologia fantastica en mania hebben. Nou weet ik niet helemaal precies wat dat allemaal inhoudt behalve pseudologia fantastica en dat heb ik zeer zeker niet :s
pi_55523708
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:04 schreef Faders het volgende:

[..]

Ik ben al een keer bij professionelen geweest (voor veel andere dingen) maar dat ging niet zo lekker en ik kreeg een hoop diagnoses met meerdere storingen in het autistisch spectrum wat mij niet echt blij maakte. Zo zou ik borderline, asperger, schizofrenie, pseudologia fantastica en mania hebben. Nou weet ik niet helemaal precies wat dat allemaal inhoudt behalve pseudologia fantastica en dat heb ik zeer zeker niet :s
Kijk het filmpje in mijn vorige bericht ... kijk of je er wat in herkent.
pi_55523879
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:04 schreef Faders het volgende:

Nou weet ik niet helemaal precies wat dat allemaal inhoudt behalve pseudologia fantastica en dat heb ik zeer zeker niet :s
Dat zeggen ze allemaal!
pi_55523929
De gekleurde getallen en dagen is in ieder geval een bekend fenomeen. Hier stond laatst nog een artikel over in de Triv. Voor de rest laat je me wel even met mijn ogen knipperen.
  maandag 24 december 2007 @ 23:24:31 #39
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_55524136
Idiot Savant. google daar maar eens op (serieus)
Thinking about thinking of you.
pi_55524152
JIj bent gaaf man!
Post dit eens in truth
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55524219
quote:
Dat zeggen ze allemaal!
Die zag ik ook aankomen :p
quote:
Kijk het filmpje in mijn vorige bericht ... kijk of je er wat in herkent.
Ik heb pas de documentaire gezien maar ik heb zijn 'superkrachten' niet en hij heeft het niet over het snel kunnen tellen/bijhouden van dingen. Bijvoorbeeld als je een zak met steentjes, knikkers, zonnebloempitten oid op een ijzeren plaat zou gooien kan ik precies zeggen hoeveel steentjes op de plaat vielen, hoeveel knikkers op de plaat, hoeveel knikkers op de zonnebloempitten, hoeveel steentjes op de knikkers, hoeveel steentjes op de plaat etc.

Wat ik eigenlijk wil is een goede manier om dit aan mensen uit te leggen. Ik heb een keer een poging gedaan tot maar dat resulteerde in iets in de richting van "o jij ziet aura's? ik geloof daar eigenlijk een beetje niet zo.. uhm.. in eigenlijk opzich in principe. Maar ik vind je niet gek hoor *big smile*". Hoe leg ik mensen uit dat ik niet kan redeneren?
pi_55524295
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:27 schreef Faders het volgende:

[..]

Die zag ik ook aankomen :p
[..]

Ik heb pas de documentaire gezien maar ik heb zijn 'superkrachten' niet en hij heeft het niet over het snel kunnen tellen/bijhouden van dingen. Bijvoorbeeld als je een zak met steentjes, knikkers, zonnebloempitten oid op een ijzeren plaat zou gooien kan ik precies zeggen hoeveel steentjes op de plaat vielen, hoeveel knikkers op de plaat, hoeveel knikkers op de zonnebloempitten, hoeveel steentjes op de knikkers, hoeveel steentjes op de plaat etc.

Wat ik eigenlijk wil is een goede manier om dit aan mensen uit te leggen. Ik heb een keer een poging gedaan tot maar dat resulteerde in iets in de richting van "o jij ziet aura's? ik geloof daar eigenlijk een beetje niet zo.. uhm.. in eigenlijk opzich in principe. Maar ik vind je niet gek hoor *big smile*". Hoe leg ik mensen uit dat ik niet kan redeneren?
Doe dat en film het en stuur het ergens naartoe of upload het op youtube ... dan zullen er wel mensen zijn die er verstand van hebben en je benaderen lijkt me.
pi_55524392
Maar dit is dus gewoon een vorm van autisme?
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  maandag 24 december 2007 @ 23:34:56 #44
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55524414
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:27 schreef Faders het volgende:

[..]

Hoe leg ik mensen uit dat ik niet kan redeneren?
Je redeneert niet op de manier die "normale" mensen doen. Zij gebruiken een deel van hun hersenen waarbij ze langzamer nadenken en dus een verklaring (=redenering) kunnen geven voor hun antwoord.

Omdat het bij jou zo snel gaat en via een ander deel van je hersenen, kan je niet verbaal uitleggen hoe je aan het antwoord gekomen bent. En sowieso... als je dingen niet uitlegt lijk je specialer en mysterieuzer
... and I feel fine.
pi_55524618
Ik moest ook meteen denken aan synesthesie.
Let the season begin!
pi_55524627
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:54 schreef Troubles. het volgende:
Ik zie een gele kikker.

Ben ik nu alsjeblieft eindelijk ook eens bijzonder?
nee ..

en je snapt uit de OP niet dat niet dat 'bijzonder' zijn eigenlijk helemaal niet zo leuk is ?

pff .. sommige mensen

TS and the likes .. sterkte .. put wat moed uit het gegeven dat kleurenblinde mensen tot nog niet zolang geleden ook voor gek werden verklaard, en laat je in de tussentijd niet gek maken
pleased to meet you
  maandag 24 december 2007 @ 23:44:02 #47
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55524659
Nee hoor, jij bent niet gek. Hooguit wat apart. Kleur om iets aan te duiden kennen wij zelfs in de taal als beeldspraak, inderdaad de synesthesie. (bijvoorbeeld knalrood of gifgroen).

Wat jij beschrijft over rekenen en tellen, komt ook in de vakliteratuur voor, en de literaire literatuur. Het vervelende is dat het inderdaad meestal met autisme in verband wordt gebracht. Terwijl er ook sommige vormen van hoogbegaafdheid zijn waarbij het op schijnt te treden. Het denken, en voelen, in beelden en kleuren wordt door verschillende mensen beschreven. Kekulé, de ontdekker van de structuur van benzeen, is de beroemdste. Hij 'droomde' de structuur van benzeen. (Er zijn trouwens verschillende versies van de droom, in omloop. Een met een slang en een met aapjes zijn de bekendste.)

Het is niet de normaalste zaak van de wereld, toegegeven, maar gek ben je zeker niet.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_55524668
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:42 schreef moussie het volgende:

[..]

nee ..

en je snapt uit de OP niet dat niet dat 'bijzonder' zijn eigenlijk helemaal niet zo leuk is ?
Deze soort "bijzonder" zijn kan best leuk zijn hoor .... kijk maar naar die savant van dat filmpje ...
  maandag 24 december 2007 @ 23:45:26 #49
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55524689
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:34 schreef roepdeman het volgende:
Maar dit is dus gewoon een vorm van autisme?
Nee, het is iets wat ook bij autisten wordt waargenomen, maar zeker niet tot autisten beperkt is. (Ademhalen doen autisten ook, echt waar, maar daarmee is niet iedereen die ademhaalt autist).
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_55524726
quote:
Idiot Savant. google daar maar eens op (serieus)
Dat heb ik al gedaan maar met mijn IQ is (volgens mij) niets mis. Ik heb verschillende IQ testen gedaan maar ik heb het idee dat die testen voor mij 'niet werken'. Bijvoorbeeld de nationale IQ test van 2007:

http://download.bnn.nl/bnn/iq2007/detest.html

Ik wist alle woorden en spreekwoorden dmv kleurmatchen, ik wist ook alle plaatjes die verdeeld waren in stukjes en waar telkens een stukje van omgedraaid werd en had absoluut geen problemen met dat noord - oost - zuid - west gedoe (dat was nog het makkelijkste van allemaal). Maar toen ze begonnen met die figuren die uit papier gevouwen waren liep ik vast omdat ik de instructie/opdracht simpelweg niet begreep. Van links naar rechts en beneden gevouwen blabla? Ik heb serieus de eerste 2 vragen die uitleg van het vouwen bestudeert en ik kwam er simpelweg gewoon niet aan uit. Net zoals de plaatjes die je in de goede volgorde moest zetten, de enige die ik goed had was die kamer die geverfd werd (maar dat was wel iets té simpel). De rest was gewoon niet te doen, hoe lang ik er ook maar naar bleef kijken toen de tijd verstreken was. Ik zag geen logica.

Ik heb echter wel de Mensa thuistest gedaan en uit die thuistest bleek dat ik vrijwel zeker bij de bovenste 2 percentiel hoorde, maar ik weet ook niet wat die thuistest precies voorstelt en ik ben bang om de echte test te doen vanwege al mijn 'afwijkingen' -_-
quote:
Doe dat en film het en stuur het ergens naartoe of upload het op youtube ... dan zullen er wel mensen zijn die er verstand van hebben en je benaderen lijkt me.
Ik heb zoiets al een keer gedaan in het echt voor een klein publiek van vrienden maar die gingen allerlei theorieën bedenken (zoals dat er een weegschaal zat in de zak waar ze de knikkers uithaalden zodat ik af kon lezen hoeveel gram en dus knikkers eruit waren genomen of dat het 'speciaal ijzer' was (whatever the fuck that means). Na al het debunken kwamen er gewoon weer nieuwe theorieën (oh dan heb je iets in je oren! Oh toch niet.. Hmm.. Iets in je zakken dat de geluiden registreert?) en uiteindelijk werd het weggestopt met "ja met veel oefenen kan iedereen dat dat is heus niet speciaal hoor" (terwijl ze eerst heel enthousiast waren en per se bewijs wilden). Nja dat is fijn enzo, ik wil me ook niet bewijzen, ik wil alleen weten hoe ik hier goed mee kan leven.
  maandag 24 december 2007 @ 23:48:02 #51
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55524755
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:45 schreef Inekris het volgende:

[..]

Nee, het is iets wat ook bij autisten wordt waargenomen, maar zeker niet tot autisten beperkt is. (Ademhalen doen autisten ook, echt waar, maar daarmee is niet iedereen die ademhaalt autist).
Kan me wel voorstellen dat het in verband wordt gebracht met autistische trekken... volgens mij komt het ook relatief vaker voor bij mensen met een autistische stoornis... of zit ik fout?
... and I feel fine.
pi_55524933
Owja nog 1 ding... Ik zou graag willen weten hoe ik hier het beste omheen kan praten bij meisjes.
pi_55524999
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:55 schreef Faders het volgende:
Owja nog 1 ding... Ik zou graag willen weten hoe ik hier het beste omheen kan praten bij meisjes.
Hoezo moet je er omheen praten ? je hoeft het toch niet tegen iedereen te vertellen ?
  † In Memoriam † dinsdag 25 december 2007 @ 00:02:32 #54
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_55525085
ja, ik herken het heel lichtelijk, ik heb ditzelf wel met dagen/kleuren/getallen.

maandag: lichtblauw, 2
dinsdag: lichtgroen, 2
woensdag: rood, 4
donderdag: donkerblauw, 8
vrijdag: geel, 7

maar vaak kan ik wel bedenken waarom ik die dingen associeer, maandag ga je fris de nieuwe week in, dus lichtblauw, donderdag is altijd een beetje een vermoeiende dag die ik altijd een beetje extra vind, dus donkerblauw.
:')
pi_55525087
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:54 schreef katerwater het volgende:

[..]

Maandag is diepblauw.
Vrijdag is groen met een beetje vuil.

Maar bij iedereen is dat anders naar het schijnt.
Dagen o.i.d. hebben bij mij geen kleuren.
pi_55525176
ik heb ook niet iets als kleuren bij dagen ... misschien als ik er eens bewust over zou nadenken ofzo .. dan wel ....
pi_55525269
quote:
Hoezo moet je er omheen praten? je hoeft het toch niet tegen iedereen te vertellen?
Dat is helemaal waar, maar er worden vaak dingen gevraagd die ik simpelweg niet kan (beantwoorden). Ik heb nooit problemen gehad met meisjes maar ik kan gewoon niet over mijn afwijking(en) praten. Als ik met een meisje praat 'zie' ik een kleur bij haar. Om haar heen, haar lichaam enzovoorts. Als ik uit ga/ga stappen/clubben (hoe je het ook wilt noemen) zijn meisjes vaak fel oranje. Als ik er eentje aanspreek verandert ze van kleur en aan de kleur zie ik al heel snel wat ik moet doen om haar ijsblauw of felgroen te maken en mijn afwijkingen zijn allemaal zwart of grijs. Als ik die kleur aanhaal (als ik dus over dat onderwerp begin) mixt de kleur niet goed met de huidige kleur van het meisje en gaat het dus fout. Nu is dat in clubs of in de kroeg niet zo'n probleem maar in langere relaties moet ik het uiteindelijk toch laten vallen en hoe langer ik ermee wacht hoe zwarter en zwarter het wordt... Vervolgt door de "waarom heb je dit me niet eerder gezegd" and it's all downhill from there, alle positieve kleuren veranderen in negatieve kleuren (dit kan trouwens heel verwarrend zijn, als iemand meer uitleg wilt over hoe ik dat socialisen precies doe met kleuren kan ik wel wat meer typen).
pi_55525322
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:13 schreef Faders het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar, maar er worden vaak dingen gevraagd die ik simpelweg niet kan (beantwoorden). Ik heb nooit problemen gehad met meisjes maar ik kan gewoon niet over mijn afwijking(en) praten. Als ik met een meisje praat 'zie' ik een kleur bij haar. Om haar heen, haar lichaam enzovoorts. Als ik uit ga/ga stappen/clubben (hoe je het ook wilt noemen) zijn meisjes vaak fel oranje. Als ik er eentje aanspreek verandert ze van kleur en aan de kleur zie ik al heel snel wat ik moet doen om haar ijsblauw of felgroen te maken en mijn afwijkingen zijn allemaal zwart of grijs. Als ik die kleur aanhaal (als ik dus over dat onderwerp begin) mixt de kleur niet goed met de huidige kleur van het meisje en gaat het dus fout. Nu is dat in clubs of in de kroeg niet zo'n probleem maar in langere relaties moet ik het uiteindelijk toch laten vallen en hoe langer ik ermee wacht hoe zwarter en zwarter het wordt... Vervolgt door de "waarom heb je dit me niet eerder gezegd" and it's all downhill from there, alle positieve kleuren veranderen in negatieve kleuren (dit kan trouwens heel verwarrend zijn, als iemand meer uitleg wilt over hoe ik dat socialisen precies doe met kleuren kan ik wel wat meer typen).
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt ... wel heftig zeg ik dacht dus dat je het niet bij alles had, maar je ziet het dus eigenlijk de hele tijd??
Is dat niet handig dan eigenlijk, dat met meisjes of mislukt het altijd omdat je naar die kleuren handelt?

edit: dus je denkt die kleuren/getallen niet bewust? als je er zeg maar niet aan zou denken dat maandag een getal ofzoiets is zou je nog steeds een kleru/getal zien?
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:17:21 #59
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55525338
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:48 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Kan me wel voorstellen dat het in verband wordt gebracht met autistische trekken... volgens mij komt het ook relatief vaker voor bij mensen met een autistische stoornis... of zit ik fout?
Het wordt idd relatief vaak bij autisten gemeld. Zie ook het antwoord van Emel (ff te lui om het te zoeken ). Maar er zit wel een grote bias in de waarnemingen, de meeste beschrijvingen komen vanuit de klinische hoek, en daar zitten dus de mensen met aandoeningen. In het gewone dagelijkse leven, in het wild zeg maar, zijn er weinig beschrijvingen van. Dat zijn trouwens vaak anekdotische beschrijvingen, ook van de mensen zelf, zoals TS. Ergens in mn geheugen gaat er bij het lezen van het topic een lampje branden in de hoek 'literatuur', maar welk boek het is kom ik niet op. Maar dat boek dus, geeft een geweldige beschrijving van een jong meisje dat in kleur denkt en voelt.
pi_55525379
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:08 schreef MouzurX het volgende:
ik heb ook niet iets als kleuren bij dagen ... misschien als ik er eens bewust over zou nadenken ofzo .. dan wel ....
Ja inderdaad, dan zou ik er wel iets bij kunnen verzinnen. Als iemand nu aan mij zou vragen welke kleuren bij de dagen van de week horen, zou ik er wel wat bij kunnen bedenken, maar als me dit over een maand weer gevraagd wordt zou ik weer iets anders erbij verzinnen.
Maar ik heb over het algemeen wel moeite met dingen in mijn hoofd zien zeg maar, moeite met me dingen voorstellen als een beeld.
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:22:40 #61
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55525423
quote:

[..]

Als jij zoiets speciaals hebt, dan moet je ook niet bij "normale" meisjes aankloppen, die snappen dat niet of willen dat niet snappen vanwege hun oppervlakkigheid.

Persoonlijk denk ik dat je een meisje moet tegenkomen die wat meer op jouw niveau zit, die in ieder geval een beetje kan inbeelden wat je zegt en die misschien ook wel ietwat met je mee kan praten qua intelligentie.

Toegegeven, je zal ze niet vaak tegenkomen (meestal zijn het niet van die kroegtijgers) maar er zijn er zeker bij die niet meteen gillend weglopen als je zoiets vertelt! Dus even geduld hebben! Hoe oud ben je trouwens?

Zelf heb ik hetzelfde type probleem... alleen dan met mannen
... and I feel fine.
pi_55525437
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:08 schreef MouzurX het volgende:
Je hebt het of je hebt het niet. Dat linkje naar de documentaire die ik hierboven had gepost, is echt interessant om te zien. Het is dus dat je niet bewust na gaat zitten denken, maar dat het naar jou komt. Als een kant en klare antwoord.
pi_55525496
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
maandag: lichtblauw, 2
dinsdag: lichtgroen, 2
woensdag: rood, 4
donderdag: donkerblauw, 8
vrijdag: geel, 7
Wow wtf ... ik zat net voor mezelf ff te denken(om te kijken of ik morgen hetzelfde denk) en ik kom op precies dezelfde kleuren uit (zaterdag en zondag waren eigenlijk leeg)

Misschien komt het omdat ik je tekst heb gelezen en dat dat dan boven kwam ofzo?
pi_55525699
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wow wtf ... ik zat net voor mezelf ff te denken(om te kijken of ik morgen hetzelfde denk) en ik kom op precies dezelfde kleuren uit (zaterdag en zondag waren eigenlijk leeg)

Misschien komt het omdat ik je tekst heb gelezen en dat dat dan boven kwam ofzo?
Ik kan bij mezelf dus totaal geen voorstelling wb kleur of iets dergelijks oproepen. Iig niet als ik het 'express' probeer.
pi_55525758
quote:
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt ... wel heftig zeg ik dacht dus dat je het niet bij alles had, maar je ziet het dus eigenlijk de hele tijd??
Is dat niet handig dan eigenlijk, dat met meisjes of mislukt het altijd omdat je naar die kleuren handelt?
Het is wel handig op bepaalde gebieden maar in the long run loopt het verkeerd. Ik heb het inderdaad met alles (en daar zit ook nogeens smaak en af en toe beweging bij, maar dat kan ik niet uitleggen dus ik ga ook geen poging doen tot. Nja, misschien later). Bijvoorbeeld mijn eerste zin:

Het is wel handig op bepaalde gebieden maar in the long run loopt het verkeerd.

Jij hebt nu een bepaalde kleur en ik wil die kleur veranderen naar een andere kleur. Waarom ik dat wil weet ik niet precies, ik kan wel andere voorbeelden geven waar iemand jouw kleur was en ik die kleur wilde veranderen (ook weer naar dezelfde kleur)... Misschien zie jij een verband. Dat stukje uit mijn eerste zin dus, 'in the long run' matched beter met jouw kleur --> eindkleur dan bijvoorbeeld 'op lange termijn'. Waarom weet ik niet.

(zoals ik al zei heb ik kleuren, vormen etc. bij alles. Jij hebt nu een kleur ookal heb ik je nooit in het echt gezien. Over de telefoon heb ik dit ook trouwens... Ik denk elke vorm van communicatie, ook bij SMS'en e.d.)

Nog iets is die uitleg hierboven en wat ik nu typ. Dit matched allemaal met jouw kleur en de eindkleur.

Nou, bij meisjes in de club of kroeg is het dus hetzelfde. Ze zijn vaak fel oranje, hoe feller hoe beter. Ik heb geprobeerd een verband te zoeken maar ik zie het niet 1-2-3... In het dagelijks leven zijn meisjes vaak niet fel oranje. Het is makkelijker om van fel oranje naar felgroen of ijsblauw te gaan (allebei werken) dan bv van donker oranje naar felgroen of ijsblauw.

Een voorbeeld... Zaterdag zag ik een leuk meisje in een kroeg met een hoop vriendinnen om haar heen en wat vrienden... En ik heb dus met die groep wat gepraat en de kleur van het meisje verandert naar felgroen (ijsblauw lukte niet) en de kleur van de meisjes in haar groep naar donkerrood en de kleur van de 2 jongens in haar groep naar felrood... Dan kan ik dat meisje zegmaar een beetje verplaatsen van haar groep zodat ik haar kleur beter kan veranderen (de kleur van de hele groep bepaalt de kleur van het meisje in kwestie mee, als ze rood zijn hebben ze minder invloed op de kleur van het meisje in kwestie en lukt het dus makkelijker en ik heb gemerkt dat ik ze dan ook een beetje mee kan nemen zegmaar, weg van de groep). Ik matchte gewoon de kleur van alles wat ik kon zeggen/doen met haar huidige kleur om het felgroen te krijgen. Ik had haar dus uiteindelijk meegekregen naar een laat nachtdiner en toen begon ze allemaal vage vragen te stellen en ik zag dat haar felgroene kleur steeds donkerder werd (hoe donkerder groen hoe slechter, hoe feller hoe beter, als de kleur groen verandert in een andere kleur dat niet blauw is gaat het helemaal verkeerd) maar door mijn 'felgroene' reacties werd haar kleur weer felgroen. Voorbeeld:

x: "Wanneer heb je voor het laatst seks gehad?"

Vlak voordat ze dit vroeg en tijdens werd haar kleur een flink stuk donkerder, dus ik matchte snel een kleur van mijn acties/woorden om het weer felgroen te krijgen:

y: *kijkt op horloge*

En toen werd ze een felgroener. Daarna vroeg ze het nog een keer en werd haar kleur weer ietsje donkerder.

x: "Nee ff serieus"
y: "A gentleman never tells, a lady never asks"

En toen werd ze felgroen en dat is niet meer overgegaan. Ik heb nog wel meer voorbeelden als jullie denken dat jullie hier iets mee kunnen...? Ik zelf ben heel slecht in dit soort verbanden leggen.
pi_55525770
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:37 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Ik kan bij mezelf dus totaal geen voorstelling wb kleur of iets dergelijks oproepen. Iig niet als ik het 'express' probeer.
hmm ik wel .. als ik het bewust probeer tenminste ... zijn er nog meer van zulk soort dingen die je kan doen?
pi_55525854
... lijkt wel alsof die kleuren verbeelden wat zij van je vinden of of ze blij/boos enz zijn ...vaag man

meer voorbeelden graag
pi_55525875
Ik zie altijd complete beelden voor me bij cijfers of andersom. 1430 is het getal waarbij ik met een meisje door Limburg reed. 7 is het getal van de muur van m'n oude slaapkamer. 66 is het getal van het slot van een hotelkamerdeur in Praag. 3 is een stromend beekje in Oostenrijk. 6 is de letter A. 38 is mijn huisnummer . 250 is de oude Febo op de Grote Markt in Breda. 53 is de frikadel. Noem een getal en ik heb er gelijk een bepaald beeld bij uit een verleden of fantasie. Natuurljk heb ik nog niet alle getallen gehad. Rekenen doe ik trouwens gewoon normaal, niet door beelden te mengen. Een broodje plus frikadel zou dan 161 worden, terwijl een broodje niet 108 is, maar 21.
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:46:39 #69
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55525890
fascinerend

echt
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:47:13 #70
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_55525910
Ik denk dat iedereen het wel heeft, zo dat ze een beeld vormen zodra ze iets horen. Zeg auto, en je ziet een auto voor je. Niet dat het te vergelijken is in jouw geval, want dat wat jij zegt heb ik es gezien op tv, interesante shit, dat moet je trainen!!

Dat met die regendruppels herkende ik in dit filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=ArRdy_XDXZo
Derren Brown. Een vage gast met psycho trekjes, kan echt iedereen manipuleren en dingen met zn gedachten doen enzo. Echt twisted. Kijk meer van zijn filmpjes, want de manier waarop jij "denkt" is heel interesant, en je kan er leuke dingen mee.

Maak er gebruik van
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_55525919
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:45 schreef juiced het volgende:
Ik zie altijd complete beelden voor me bij cijfers of andersom. 1430 is het getal waarbij ik met een meisje door Limburg reed. 7 is het getal van de muur van m'n oude slaapkamer. 66 is het getal van het slot van een hotelkamerdeur in Praag. 3 is een stromend beekje in Oostenrijk. 6 is de letter A. 38 is mijn huisnummer . 250 is de oude Febo op de Grote Markt in Breda. 53 is de frikadel. Noem een getal en ik heb er gelijk een bepaald beeld bij uit een verleden of fantasie. Natuurljk heb ik nog niet alle getallen gehad. Rekenen doe ik trouwens gewoon normaal, niet door beelden te mengen. Een broodje plus frikadel zou dan 161 worden, terwijl een broodje niet 108 is, maar 21.
Yeah right
pi_55525983
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:47 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Yeah right
Ik zie nu 77 voor me!
pi_55526066
quote:
meer voorbeelden graag
Ik ben er dus achter dat felgeel depressiviteit of haat is... Hoe feller hoe meer haat.
pi_55526110
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:54 schreef Faders het volgende:

[..]

Ik ben er dus achter dat felgeel depressiviteit of haat is... Hoe feller hoe meer haat.
Welke kleur heb ik ?
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:57:23 #75
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55526120
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Welke kleur heb ik ?
felgeel
pi_55526164
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:57 schreef PeZu het volgende:

[..]

felgeel
ik vroeg het niet aan jou pezu
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:00:10 #77
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55526181
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:59 schreef MouzurX het volgende:

[..]

ik vroeg het niet aan jou pezu
kijk eens naar je usericon, zoeen fel gele streep erin
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:01:34 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55526216
en ik? en ik?
Huilen dan.
pi_55526222
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:00 schreef PeZu het volgende:

[..]

kijk eens naar je usericon, zoeen fel gele streep erin
meerendeel is (donker)blauw van de lucht dus dat klopt niet
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:02:04 #80
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55526228
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:01 schreef Isdatzo het volgende:
en ik? en ik?
wederom felgeel, zie usericon
pi_55526244
http://www.youtube.com/watch?v=fQBnkFRGxYc

Ik herinner me dit filmpje nog van een tijdje terug. Als zegmaar die trol in die doos een persoon laat schrikken schiet die felwit weg en dat felwitte gaat snel weer terug naar rood/geel (maar niet oranje)... Bij die grap met die opgehangen man verschiet het eerste meisje (Erika) naar wit en daarna wordt ze lichtgrijs... Aan het einde verschiet ze naar geel. Het tweede meisje (Gaby) echter verschiet naar felwit en blijft flink wit en als ze door die man getroost wordt wordt ze donkerblauw en op het einde verschiet ze toch naar geel.
pi_55526407
heb je ook weleens dat je geen kleur ziet? dus niks?
en welke kleuren hebben wij allemaal ?
pi_55526550
quote:
heb je ook weleens dat je geen kleur ziet? dus niks?
Nee. Ik heb wel vaak dat ik twijfel tussen kleuren. Als ik bijvoorbeeld een pasfoto zie van iemand twijfel ik erg tussen de kleuren. Ook als ik iemand bijvoorbeeld de krant zie lezen of zie eten in een restaurant twijfel ik met kleuren. Als ik ze bijvoorbeeld aanspreek dan wordt de kleur al snel duidelijk.

Jij bent nu fel oranje.
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:23:29 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55526687
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:17 schreef Faders het volgende:

[..]

Nee. Ik heb wel vaak dat ik twijfel tussen kleuren. Als ik bijvoorbeeld een pasfoto zie van iemand twijfel ik erg tussen de kleuren. Ook als ik iemand bijvoorbeeld de krant zie lezen of zie eten in een restaurant twijfel ik met kleuren. Als ik ze bijvoorbeeld aanspreek dan wordt de kleur al snel duidelijk.

Jij bent nu fel oranje.
en ik?

en waarom?
Huilen dan.
pi_55526714
en die getallen... kan je ook hele moeilijke sommen uitrekenen enz net als die andere gast?
En elk begrip/ding heeft een kleur getal én een vorm?
pi_55526729
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

en ik?

en waarom?
Dat weet tie denk ik niet..
pi_55526785
quote:
en die getallen... kan je ook hele moeilijke sommen uitrekenen enz net als die andere gast?
En elk begrip/ding heeft een kleur getal én een vorm?
Ik kan inderdaad hele moeiljike sommen uitrekenen maar dan niet zo snel als die andere gast. Als je bijvoorbeeld vraagt hoeveel 435/53893 is dan begint er een beeld te vormen in mijn hoofd. In de tussentijd kan ik dan andere dingen doen zonder eraan te denken en af en toe eens 'kijken' hoever het beeld gevormd is. Dit kan ik ook met meerdere sommen, stel je bijvoorbeeld 20 moeilijke sommen die allebei ongeveer even moeilijk zijn dan beginnen zich 20 beelden te vormen en heb ik ze allemaal rond dezelfde tijd uitgerekent.
quote:
en ik?

en waarom?
Rood. Ik weet niet waarom, maar ik weet wel dat het niet superpositief is oid.
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:28:19 #88
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55526794
ik wil ook een kleurtje
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:29:40 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55526811
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:27 schreef Faders het volgende:

[..]

Rood. Ik weet niet waarom, maar ik weet wel dat het niet superpositief is oid.
Denk erom hè
Huilen dan.
pi_55526818
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:27 schreef Faders het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad hele moeiljike sommen uitrekenen maar dan niet zo snel als die andere gast. Als je bijvoorbeeld vraagt hoeveel 435/53893 is dan begint er een beeld te vormen in mijn hoofd. In de tussentijd kan ik dan andere dingen doen zonder eraan te denken en af en toe eens 'kijken' hoever het beeld gevormd is. Dit kan ik ook met meerdere sommen, stel je bijvoorbeeld 20 moeilijke sommen die allebei ongeveer even moeilijk zijn dan beginnen zich 20 beelden te vormen en heb ik ze allemaal rond dezelfde tijd uitgerekent.
Hoelang duurt dit dan ongeveer? spreken we hier over minuten? uren?
Dit al geprobeerd te filmen/testen wanneer er vrienden zijn ?
pi_55527482
Dit is te boeiend om geen tvp te plaatsen.
pi_55527501
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:45 schreef Inekris het volgende:

[..]

Oeh, dank je wel voor het eerste deel van je antwoord, maar als je punten wilt scoren om zo een populaire mod te worden ga dan even ergens anders leuk proberen te doen.
  dinsdag 25 december 2007 @ 02:12:57 #93
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55527532
Bij mij hebben de dagen ook een kleur.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 25 december 2007 @ 02:13:43 #94
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55527539
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 02:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Bij mij hebben de dagen ook een kleur.
noem een kleur onder de tien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 december 2007 @ 02:18:35 #95
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55527606
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 02:13 schreef PeZu het volgende:

[..]

noem een kleur onder de tien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoebedoelu?

Ik heb verder niks met getallen, smaken, geuren etc zoals TS.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55527608
Heel erg tvp², dit is echt fascinerend en erg interessant.
pi_55527821
Misschien een vreemde vraag, maar kun je actief nadenken? Zoals je het vertelt lijkt het alsof het antwoord op elke vraag je gewoon opgediend wordt, in hoeverre heb je invloed op wat er in je hoofd gebeurt? Word je niet geleefd door al deze antwoorden?

Zoals je aan de reacties kunt zien lijkt dit voor veel mensen op een magische gave waar je veel voordeel uit kunt halen (mijn eerste impuls is dan ook om te vragen wat "mijn kleur" is) maar het lijkt alsof je alleen de nadelen ziet. Kan ik je situatie vergelijken met een dove die in een wereld van blinden leeft?
pi_55528608
Ook ik wil hier een tvp neerzettend, heb net alles gelezen, echt ontzettend interessant.

Ik heb het met getallen een beetje, ik ben erg lang dwangmatig geweest met in mijn hoofd dingen tellen (niet bovennatuurlijk snel of iets, in mijn eigen tempo ) en zo kregen een aantal dingen ook automatisch een cijfer, zondag is zes. Niet alle dagen hebben een cijfer, en alles bij elkaar heb ik misschien maar tien dingen die een cijfer hebben, maar ik let wel altijd op de cijfertjes, ik kan ze ook goed onthouden. Ik kan ook heel snel rekenen of iets (een naam bijvoorbeeld) of die naam een goede naam is qua getal of niet, dan reken ik het om naar een getal (Chantal zou dan 17 zijn) en dan beslis ik voor mezelf of dat een 'goed getal' is of niet, ik heb een aantal 'geluksgetallen'
Nu doe ik hier verder niks mee, het is niet als ik met iemand praat en het getal van zijn naam staat me niet aan ofzo dat ik niet met diegene wil praten, het is gewoon iets wat ik ondertussen doe, een soort braintraining, 2 dingen tegelijk doen, ik houd altijd mijn hoofd bezig, om maar geen 'stilte' in mijn hoofd te laten vallen. Dus waarschijnlijk komt het bij mij meer vanuit die dwang om in mijn hoofd maar bezig te blijven dat ik het gewoon automatisch doe nu en omdat ik zoveel met die cijfers bezig was/ben ik gewoon vanzelf een cijfer toeken aan dingen soms. (jezus wat is dit moeilijk uitleggen).

Overigens ben ik ontzettend slecht in rekenen, ik ken de tafels tot 20 ongeveer en dan heb ik wel wat bedenktijd nodig af en toe, aftrekken en optellen vind ik een ramp maar de stelling van pythagoras haalde ik een 9+ voor op school (terwijl mijn gemiddelde een 4,2 was). Desondanks ben ik op taalkundig gebied wel hoogbegaafd volgens de testen, dus het is eigenlijk apart dat ik ondanks mijn rekenhandicap toch veel bezig ben met cijfers.

Dit is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met TS, maar ik vond het wel apart om te lezen dat niet iedereen automatisch een cijfer heeft bij dingen, of dat anderen dit hebben, ik had er gewoon echt nooit bij stil gestaan, en ik vind het dus echt heel interessant, de vorm die TS beschrijft.

En ook ik ben wel benieuwd naar mijn kleur, maar het lijkt me vervelend voor TS als iedereen dit het hele topic door gaat vragen
Vivre
pi_55529720
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:47 schreef MOD het volgende:
Ik denk dat iedereen het wel heeft, zo dat ze een beeld vormen zodra ze iets horen. Zeg auto, en je ziet een auto voor je.
Zelfs dat heb ik amper of niet.
pi_55531104
quote:

[..]

wat je daar omschrijft lijkt wel heel veel op het zien van de aura .. misschien zou je eens die kant op moeten informeren ?
pleased to meet you
pi_55532842
Wat is 'tvp'?
quote:
Hoelang duurt dit dan ongeveer? spreken we hier over minuten? uren?
Dat ligt aan de som, som in voorbeeld was een kwartiertje ofzo (ik krijg geen 'waarschuwing' als de som klaar is dus tenzij ik er constant aan denk weet ik niet de precieze tijd).
quote:
Misschien een vreemde vraag, maar kun je actief nadenken? Zoals je het vertelt lijkt het alsof het antwoord op elke vraag je gewoon opgediend wordt, in hoeverre heb je invloed op wat er in je hoofd gebeurt? Word je niet geleefd door al deze antwoorden?
Ik snap de vraag niet precies.
quote:
Kan ik je situatie vergelijken met een dove die in een wereld van blinden leeft?
Jawel... Maar ik kan ook horen, alleen niet zo goed als de blinden.
quote:
Hoebedoelu?

Ik heb verder niks met getallen, smaken, geuren etc zoals TS.
Heel flauw, hij denkt dat wij alles door elkaar gooien.
quote:
Ook ik wil hier een tvp neerzettend, heb net alles gelezen, echt ontzettend interessant.

Ik heb het met getallen een beetje, ik ben erg lang dwangmatig geweest met in mijn hoofd dingen tellen (niet bovennatuurlijk snel of iets, in mijn eigen tempo ) en zo kregen een aantal dingen ook automatisch een cijfer, zondag is zes. Niet alle dagen hebben een cijfer, en alles bij elkaar heb ik misschien maar tien dingen die een cijfer hebben, maar ik let wel altijd op de cijfertjes, ik kan ze ook goed onthouden. Ik kan ook heel snel rekenen of iets (een naam bijvoorbeeld) of die naam een goede naam is qua getal of niet, dan reken ik het om naar een getal (Chantal zou dan 17 zijn) en dan beslis ik voor mezelf of dat een 'goed getal' is of niet, ik heb een aantal 'geluksgetallen'
Nu doe ik hier verder niks mee, het is niet als ik met iemand praat en het getal van zijn naam staat me niet aan ofzo dat ik niet met diegene wil praten, het is gewoon iets wat ik ondertussen doe, een soort braintraining, 2 dingen tegelijk doen, ik houd altijd mijn hoofd bezig, om maar geen 'stilte' in mijn hoofd te laten vallen. Dus waarschijnlijk komt het bij mij meer vanuit die dwang om in mijn hoofd maar bezig te blijven dat ik het gewoon automatisch doe nu en omdat ik zoveel met die cijfers bezig was/ben ik gewoon vanzelf een cijfer toeken aan dingen soms. (jezus wat is dit moeilijk uitleggen).

Overigens ben ik ontzettend slecht in rekenen, ik ken de tafels tot 20 ongeveer en dan heb ik wel wat bedenktijd nodig af en toe, aftrekken en optellen vind ik een ramp maar de stelling van pythagoras haalde ik een 9+ voor op school (terwijl mijn gemiddelde een 4,2 was). Desondanks ben ik op taalkundig gebied wel hoogbegaafd volgens de testen, dus het is eigenlijk apart dat ik ondanks mijn rekenhandicap toch veel bezig ben met cijfers.

Dit is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met TS, maar ik vond het wel apart om te lezen dat niet iedereen automatisch een cijfer heeft bij dingen, of dat anderen dit hebben, ik had er gewoon echt nooit bij stil gestaan, en ik vind het dus echt heel interessant, de vorm die TS beschrijft.

En ook ik ben wel benieuwd naar mijn kleur, maar het lijkt me vervelend voor TS als iedereen dit het hele topic door gaat vragen
Jaaa leuk dat jij ook zoiets hebt maar ik denk dat jullie allemaal jullie blijvende kleur willen weten. Mensen hebben bij mij in totaal 5 kleuren, 1tje verandert constant en gebruik ik om te socialisen (die gaf ik aan de vorigen), 1tje is blijvend en is voor elke persoon weer anders (zo had ik een keer iets met een identieke tweeling en die hadden allebei een verschillende blijvende kleur dus ik ben er vrij zeker van dat het niet op uiterlijk gebaseerd is) en de andere 3 kan ik niet precies uitleggen maar leid ik wel constant dingen uit af.

En nog een late reactie naar Lotusss:
quote:
Je zou eigenlijk aan je ouders moeten vragen of je heel erg anders was als baby...
Ik heb altijd migraine met auraverschijnselen gehad maar daar heb ik de laatste paar jaar geen last meer van.
pi_55533546
Toen ik vannacht (vanochtend ) in bed lag moest ik nog aan dit topic denken, en toen bedacht ik me inderdaad ook dat het lijkt op aura's zien, maar mijn daaropvolgende gedachte was, je geeft toch in je hoofd een kleur aan een persoon als het ware, het is toch niet zo dat iemand blauw of oranje oplicht? Of wel?
Vivre
pi_55534089
quote:
Toen ik vannacht (vanochtend ) in bed lag moest ik nog aan dit topic denken, en toen bedacht ik me inderdaad ook dat het lijkt op aura's zien, maar mijn daaropvolgende gedachte was, je geeft toch in je hoofd een kleur aan een persoon als het ware, het is toch niet zo dat iemand blauw of oranje oplicht? Of wel?
Iemand licht op en omdat die persoon oplicht heeft hij een kleur in mijn gedachten.
pi_55534143
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 15:16 schreef Faders het volgende:

[..]

Iemand licht op en omdat die persoon oplicht heeft hij een kleur in mijn gedachten.
Dan zijn je hersenen echt heel anders dan normaal, als zelfs je zicht anders is dan "normaal"
Lijkt me eigenlijk wel vet om te hebben, alhoewel jij er vast anders over denkt
  dinsdag 25 december 2007 @ 15:24:57 #105
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_55534193
tvp.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_55534279
quote:
Lijkt me eigenlijk wel vet om te hebben, alhoewel jij er vast anders over denkt
Het heeft wel z'n voordelen... Op sociaal gebied bijvoorbeeld. Het probleem komt alleen als ik uit moet gaan leggen. Mijn laatste ex (die trouwens niets van dit afweet, niemand eigenlijk op 1 persoon na) was zo lief om iemand anders op vakantie te neuken en toen ze terugkwam van vakantie wist ik aan de kleuren en vormen dat haar iets dwarszat en dat begon zich net zoals een moeilijke som te vervormen en uit het eindbeeld las ik af dat ze vreemdgegaan was. Toen ik daar zo subtiel naar vroeg (ze had het al uitgemaakt vlak na de vakantie, stond ik daar haar op te wachten bij haar huis als ze terug van het vliegveld was: "Ik moet je iets vertellen" ) bleef ze ontkennen maar toen ze ~4 dagen nadat het uit was plaatjes als avatar had op haar MSN waar ze met een andere gast aan het zoenen was kon ze het niet echt meer ontkennen, vooral omdat ik haar een zuigzoen had gegeven vlak voordat ze op vakantie ging en die zeer helder zichtbaar was op precies dezelfde plek. Toen kwam dus het hele o-ik-heb-hem-meerdere-keren-geneukt verhaal precies zo over als het beeld/kleur die ik bij haar zag nadat het beeld gevormd was.
pi_55534764
en weer omschrijf je een gebeuren dat wel erg dicht bij het zien van een aura ligt ..

het is geruime tijd geleden dat ik erover gelezen heb, maar in landen als bvb Tibet schijnt dat een zeer gewaardeerde gave te zijn, ze hebben in de kloosters zelfs een ceremonie voor het openen van 'het derde oog' en diegenen bij wie dat lukt zijn daarna de raadgevers van de leidinggevenden, ze kunnen immers zien wanneer iemand liegt
pleased to meet you
pi_55534796
Echt een heel bijzondere gave is het, zou je er niet meer mee willen doen? Ik denk dat je met een gave als deze dingen kunt bereiken die voor 'normale mensen' niet te doen zijn. (vraag me zo snel niet om een voorbeeld, dat heb ik niet ).
Vivre
pi_55534797
quote:
ze kunnen immers zien wanneer iemand liegt
Ticket Tibet iemand? :p
  † In Memoriam † dinsdag 25 december 2007 @ 16:32:17 #110
pi_55534994
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

soulmate !
  † In Memoriam † dinsdag 25 december 2007 @ 17:14:27 #111
pi_55535505
ik heb het gevoel dat het kleuren heel erg gevoelsmatig liggen (heb ik ook heel licht, denk ik). Dus als ieamnd rood aanvoelt zie je dus in je hoofd rood?

Het is dus niet zo dat je de kleuren "live" ziet?

Je beschrijft vaak dat een persoon van kleur veranderd als je anders reageert op dingen, het lijkt me vooral bij meisjes dat je ze wel of niet tevreden stelt, dat ze dus steeds donkerder worden als je dat niet doet?
pi_55536787
quote:
Het is dus niet zo dat je de kleuren "live" ziet?
Jawel, maar ik zie de 'echte' kleur ook.
  † In Memoriam † dinsdag 25 december 2007 @ 19:53:53 #113
pi_55536966
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 19:37 schreef Faders het volgende:

[..]

Jawel, maar ik zie de 'echte' kleur ook.
2 kleuren tegelijk dus? hoe ziet de "extra" kleur er dan uit, soort van aura?
pi_55536988
Nee, er zijn gewoon 2 kleuren over elkaar heen.

Wat is 'tvp' trouwens?
pi_55537141
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 19:55 schreef Faders het volgende:
Nee, er zijn gewoon 2 kleuren over elkaar heen.

Wat is 'tvp' trouwens?
Tvp staat voor terug-vind-post, zodat het topic in 'mijn actieve topics' of 'my active topics' terug te vinden is. (ligt aan je forumtemplate of je engels of nederlands hebt )
Vivre
pi_55537172
Je hebt precies hetzelfde als Daniel Tammet.. Op zich wel opmerkelijk, want het was redelijk uniek .
Enfin, het is iig synesthesia, als het waar is.
-
pi_55537254
quote:
Je hebt precies hetzelfde als Daniel Tammet.. Op zich wel opmerkelijk, want het was redelijk uniek .
Enfin, het is iig synesthesia, als het waar is.
Ja ik herken ook heel veel tussen mij en hem, maar ik heb hem niet horen praten over mensen in kleuren zien en dat mengen enzo, dat hele verhaal hierboven.
pi_55537417
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 20:17 schreef Faders het volgende:

[..]

Ja ik herken ook heel veel tussen mij en hem, maar ik heb hem niet horen praten over mensen in kleuren zien en dat mengen enzo, dat hele verhaal hierboven.
Nee, maar wel dat van die vormen en uitkomsten.
Dat van die kleuren is alleen maar een bevestiging dat het synesthesie is.
Je bent dan zelfs binnen de toch heel kleine groep mensen met synesthesie een heel uitzonderlijk geval.. De combinatie die jij opnoemt is uiterst uniek, namelijk. Het is vaak slechts 1 van de dingen die jij opnoemt.. Maar een combinatie van twee, zeker de twee die jij opnoemt, is heel uniek.
Neem voor de grap eens contact op met Robert Dijkgraaf... .
-
pi_55537484
echt interessant wat de TS heeft.
Ik vraag me af of er een voor niet-synestetist (of hoe dat ook mag heten) een patroon zit in jouw manier van woorden "vertalen" naar een nummer.
Stel dat A=1
Is aap dan 12?
En zit er voor jou verschil tussen appel en appèl?

Ik ben trouwens van mening dat je echt trots hierop mag zijn Faders!
Extremistisch gematigd.
pi_55537573
'Aap' is 9. 'Appel' is 95. 'Appèl' is 95.

Het woord dan... Als ik een aap zie heeft die een ander nummer afhankelijk van hoe die eruit ziet.
pi_55537593
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 20:40 schreef Faders het volgende:

Het woord dan... Als ik een aap zie heeft die een ander nummer afhankelijk van hoe die eruit ziet.
Misschien een idee om dit eens een keer allemaal op te schrijven en er een lijst van te maken ofzo?
pi_55537659
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 20:40 schreef Faders het volgende:

En de letter A dan?

en is elk woord dat met een A begint voor jou een getal wat met een 9 begint?
Ik vraag me gewoon af of het zeg maar ook voor ons in theorie op dezelfde manier te vertalen is als voor jou:P
Extremistisch gematigd.
pi_55537670
Ik ben niet echt van plan om het zegmaar 'bekend' te maken dat iedereen er vanaf weet...
pi_55537707
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 20:49 schreef Faders het volgende:
Ik ben niet echt van plan om het zegmaar 'bekend' te maken dat iedereen er vanaf weet...
Nou ja, je kan er van uit gaan dat Dijkgraaf er wel discreet mee omgaat hoor. Het is geen wereldwonder wat je hebt.. Je wordt echt niet als guinee pig gebruikt ofzo.
Het is wel iemand die je heel veel verder kan helpen met dit...
-
pi_55537944
quote:
Pharrel Williams heeft het ook.
En ik lees net op Wikipedia dat Aphex Twin (als je die kent) het ook heeft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Synesthesia
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 25 december 2007 @ 21:42:17 #126
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_55538446
Interessant.

Ik heb wel een beetje iets als TS.
Met rekenen dan vooral. Met optellen tot tien, dan had je 9 + 1, maar dat ging niet zo goed samen want 9 is veel mooier dan de lelijke 1. 8 + 2 is dan weer wel een heel goed koppel, want 8 is heel aardig voor de 2 die een mooi karakter heeft. 7 + 3 hebben alleen verkering en 6 + 4 zijn beste vrienden.
Maargoed, ik ben lang niet zo 'speciaal' als TS wat dat betreft, en ik denk dat iedereen zo zijn ezelsbruggetjes wel heeft.
pi_55538582
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:42 schreef Jovatov het volgende:
Interessant.

Ik heb wel een beetje iets als TS.
Met rekenen dan vooral. Met optellen tot tien, dan had je 9 + 1, maar dat ging niet zo goed samen want 9 is veel mooier dan de lelijke 1. 8 + 2 is dan weer wel een heel goed koppel, want 8 is heel aardig voor de 2 die een mooi karakter heeft. 7 + 3 hebben alleen verkering en 6 + 4 zijn beste vrienden.
Maargoed, ik ben lang niet zo 'speciaal' als TS wat dat betreft, en ik denk dat iedereen zo zijn ezelsbruggetjes wel heeft.
Nee jij bent gewoon vreemd

Bij TS zit er letterlijk een steekje los of juist vast in zijn hersenen wat hem bepaalde dingen laat doen wat normaal niet zou kunnen
Als het goed is heeft TS het onbewust .. jij en ik verzinnen die "ezelsbruggetjes" bewust.
  dinsdag 25 december 2007 @ 21:59:06 #128
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_55538764
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:49 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nee jij bent gewoon vreemd [afbeelding]

Bij TS zit er letterlijk een steekje los of juist vast in zijn hersenen wat hem bepaalde dingen laat doen wat normaal niet zou kunnen [afbeelding]
Als het goed is heeft TS het onbewust .. jij en ik verzinnen die "ezelsbruggetjes" bewust.
Ja ik wil helemaal niet beweren dat ik hetzelfde heb als TS. Maar ik vond het wel herkenbaar dat hij bepaalde dingen met andere dingen combineerde die je normaal gezien helemaal niet kan combineren. Maar TS heeft dat echt met zo'n beetje alles en doet dat, lijkt het, onbewust. Terwijl het voor mij inderdaad meer een soort ezelsbruggetje is, waar ik op terug grijp.
pi_55538833
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:59 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ja ik wil helemaal niet beweren dat ik hetzelfde heb als TS. Maar ik vond het wel herkenbaar dat hij bepaalde dingen met andere dingen combineerde die je normaal gezien helemaal niet kan combineren. Maar TS heeft dat echt met zo'n beetje alles en doet dat, lijkt het, onbewust. Terwijl het voor mij inderdaad meer een soort ezelsbruggetje is, waar ik op terug grijp.
Klopt, maar TS heeft het volgens mij ook als hij bijv een woord ziet dat hij nog nooit heeft gezien dan linkt tie er een getal aan ... en dat getal verandert nooit ... als wij dit zouden "proberen" zou het getal telkens veranderen.
pi_55538977
ik heb nog een vraag aan je Faders, als je het niet erg vindt uiteraard

Op welke manier laat je je handelen bepalen (als je dat al doet uiteraard) door deze eigenschap die je hebt?
Extremistisch gematigd.
pi_55539449
tvp
pi_55539733
quote:
Op welke manier laat je je handelen bepalen (als je dat al doet uiteraard) door deze eigenschap die je hebt?
Alles eigenlijk... Als ik een gat in de weg zie dan rijd ik eromheen omdat de kleur en de vorm van het gat geel zou worden als ik het met mijn kleur op dat moment zou mengen. Ik kan dan nog net beredeneren dat als ik er niet omheen zou rijden dat ik dan erin zou vallen en dat ik dan pijn zou hebben maar dat is als ik het ga analyseren. Zoiets dus:

Normaal mens: "Ik moet om het gat heen rijden anders krijg ik pijn"
Faders: "Ik moet om het gat heen rijden want anders wordt mijn kleur geel"

Ik had het een keer met een maat van me over meisjes en hij vroeg waar ik op lette in clubs enzo als ik er eentje aansprak (wat ik natuurlijk beantwoordde met "gewoon, dat zie je gewoon") en hij kwam na mijn antwoord met een heel verhaal over ogen, haar aanraken en nog een hele hoop andere dingen waar ik niet echt wijs uit kon. Wat ik wel merkte was dat de kleur van een meisje vaak (niet altijd) verandert vlak voordat ze haar haren aanraakt.

Een ex van mij die had het altijd heel moeilijk als ze ongesteld was (paniekaanvallen, huilbuien, overal van schrikken (als je naast haar zat en je zei iets terwijl het stil was dan zou ze bijvoorbeeld schrikken en daarna gaan huilen en daarna boos worden omdat ze ging huilen en daarna nog meer huilen etc.), moedeloosheid etc.). Ik keek altijd naar de kleur en keek welke kleur ik dan erbij moest mengen om haar weer positief te krijgen oid. Dat was dan de ene keer bijvoorbeeld een "kom is meisje *knuffel*" en de andere keer "kom we gaan slapen", daarna weer "kom ik geef je een massage" etc.

...Om daar op door te gaan, massages doe ik via bewegende kleuren (en dit is voor mij ook redelijk speciaal omdat beweging vaak niet echt van toepassing is, de kleuren blijven op 1 plaats). Dan verplaats ik zegmaar de kleuren die ik zie of voeg wat extra kleuren toe etc., klinkt allemaal heel vaag en weet niet of het te begrijpen is (want ik weet niet hoe jullie het doen). Ik krijg redelijk vaak complimenten dus ik denk dat het op mijn manier met die kleuren ook wel werkt samen met de originele manier (wat die ook mag zijn, ik snap niet hoe je kunt weten waar je moet drukken/wrijven/etc. zonder kleuren? Hoe weet je dan wat de ander fijn vindt, wat er pijn doet, waar een knoop zit etc.?)

Een vriendin van mij blijft doordeweeks wel eens bij mij slapen alleen moet ze er de volgende dag altijd vroeg uit voor haar college. Als ze dan net wakker is heeft ze altijd een donkergele kleur (ze heeft problemen met vroeg opstaan). Als ik haar dan overeind zet in bed dat ze zegmaar half zittend half hangend tegen mij aanleunt kam ik altijd dr haren en dan verschiet ze naar ijsblauw. Ook bijvoorbeeld als ik in de douche haar haren was verschiet ze naar ijsblauw. Ik weet niet precies wat ijsblauw inhoudt maar het is mijn favoriete kleur en ik weet dat die kleur altijd goed is (zoals geel altijd slecht is) net zoals felgroen bijna altijd goed is.

Ik 'speelde' laatst een 'spelletje' met een maat van me waar hij 2 kaarten om zou draaien en ik moest raden welke kaart de schoppen heer was (de andere was de klaveren 3). In het begin waren er veel kleuren en kon ik niet goed kiezen maar hoe meer tijd er verstreek hoe duidelijker de kleur/vorm van de schoppen koning werd. Dit werkte echter alleen als mijn maat erbij zat, alleen in een kamer bleef de kleur/vorm onduidelijk. Ik merkte ook dat hoe meer hij ging praten of bewegen hoe sneller het beeld duidelijker werd, maar ik weet niet precies wat ik hier uit af moet leiden.
  dinsdag 25 december 2007 @ 22:50:42 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55539780
welke kleur heb ik nu?

sorry dat ik je als dierentuin-kooi-dier gebruik
Huilen dan.
pi_55539826
quote:
welke kleur heb ik nu?
Rood.
pi_55539878
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 22:48 schreef Faders het volgende:

[..]

Ik 'speelde' laatst een 'spelletje' met een maat van me waar hij 2 kaarten om zou draaien en ik moest raden welke kaart de schoppen heer was (de andere was de klaveren 3). In het begin waren er veel kleuren en kon ik niet goed kiezen maar hoe meer tijd er verstreek hoe duidelijker de kleur/vorm van de schoppen koning werd. Dit werkte echter alleen als mijn maat erbij zat, alleen in een kamer bleef de kleur/vorm onduidelijk. Ik merkte ook dat hoe meer hij ging praten of bewegen hoe sneller het beeld duidelijker werd, maar ik weet niet precies wat ik hier uit af moet leiden.
Het lijkt me dat je wist welke kaart het was door naar je vriend te kijken ... bij pokeren kijk je normaal naar hoe de ander zich gedraagt .. jij kan deze verschillen in gedrag denk ik "zien" d.m.v. kleursveranderingen...
pi_55539979
quote:
Het lijkt me dat je wist welke kaart het was door naar je vriend te kijken ... bij pokeren kijk je normaal naar hoe de ander zich gedraagt .. jij kan deze verschillen in gedrag denk ik "zien" d.m.v. kleursveranderingen...
Ik speel ook wel eens Texas hold 'em thuis.
pi_55540010
Echt heel boeiend
misschien dat jouw ogen iets registreren als boosheid >> het naar je hersen sturen >> je hersenen "weten" dat he tboosheid is >> maar laten je felgeel zien
dus dat je het wel goed ziet en daardoor ook elke emotie een eigen kleur heeft maar je hersenen het niet vertalen in gedachten of gevoelens maar in kleuren...

Ik onthou dingen juist in geveolens.. Als ik iets uitreken gevne baplde cijfers me een "bepaald" gevoel en daardoor weet ik of ze bij elkaar kloppen of dat ze op elkaar lijken

Zoals bijvoorbeeld Dennis en Sander voelen het zelfde.. Horen in dezelfde catogorie dus als iemand Dennis heet en ik weet z'n naam niet kan ik ook denken dat hij Sander heet..
Ik onthou woorden door hoegroot de woorden voelen of zijn en door de letters die een baapld gevoel geven of zo

Ik kan je dan wel vertellen dat er een s, k, ch, m inzit maar niet in welke volgorde en dan vaak na een tijdje weet ik 't woord alsnog

Conclusie.. iedereen is wel een beetje raar
p.s. wat is mijn kleur
  dinsdag 25 december 2007 @ 23:00:06 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55540011
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 22:52 schreef Faders het volgende:

[..]

Rood.
Was ik gister ook al

maar wat zegt dat dan?
Huilen dan.
pi_55540018
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 22:59 schreef Faders het volgende:

[..]

Ik speel ook wel eens Texas hold 'em thuis.
Met vrienden? win je dan alles of?
Kan je "zien"of die anderen goede kaarten hebben ?
pi_55540190
quote:
Echt heel boeiend
misschien dat jouw ogen iets registreren als boosheid >> het naar je hersen sturen >> je hersenen "weten" dat he tboosheid is >> maar laten je felgeel zien
dus dat je het wel goed ziet en daardoor ook elke emotie een eigen kleur heeft maar je hersenen het niet vertalen in gedachten of gevoelens maar in kleuren...

Ik onthou dingen juist in geveolens.. Als ik iets uitreken gevne baplde cijfers me een "bepaald" gevoel en daardoor weet ik of ze bij elkaar kloppen of dat ze op elkaar lijken

Zoals bijvoorbeeld Dennis en Sander voelen het zelfde.. Horen in dezelfde catogorie dus als iemand Dennis heet en ik weet z'n naam niet kan ik ook denken dat hij Sander heet..
Ik onthou woorden door hoegroot de woorden voelen of zijn en door de letters die een baapld gevoel geven of zo

Ik kan je dan wel vertellen dat er een s, k, ch, m inzit maar niet in welke volgorde en dan vaak na een tijdje weet ik 't woord alsnog
Dit heb ik er dus ook bij, naast de kleuren leuk dat jij dat ook hebt.
quote:
Met vrienden? win je dan alles of?
Kan je "zien"of die anderen goede kaarten hebben?
Nee ik win niet alles maar wel het merendeel van de tijd. Ik kan de kaarten van de anderen niet 'zien' maar ik kan wel vaak (niet altijd) zien of hun kaarten beter zijn. Ik herinner me ook een potje waar ik er zeker van was dat de ander een hele hoge hand had maar dat bleek dus helemaal niets te zijn, maar gelukkig dacht hij ook dat hij een hoge hand had want hij kon de regels niet helemaal :p kwam 1 kaart tekort voor een flush.
pi_55540249
Ik denk dat als jij dit 90% hebt dan heb ik dit 1% of zo
Wil mezelf geen speciaal iets aanpraten
pi_55540294
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 23:08 schreef Faders het volgende:

[..]

Nee ik win niet alles maar wel het merendeel van de tijd. Ik kan de kaarten van de anderen niet 'zien' maar ik kan wel vaak (niet altijd) zien of hun kaarten beter zijn. Ik herinner me ook een potje waar ik er zeker van was dat de ander een hele hoge hand had maar dat bleek dus helemaal niets te zijn, maar gelukkig dacht hij ook dat hij een hoge hand had want hij kon de regels niet helemaal :p kwam 1 kaart tekort voor een flush.
Hier draait het dus om .. je kan dus d.m.v. die kleuren zien wat anderen "voelen/denken"... hij dacht dat hij goede kaarten had dus jij "zag" dat hij goede kaarten had...
Heel handig voor banen waarbij je mensen moet ondervragen
pi_55540473
quote:
Ik denk dat als jij dit 90% hebt dan heb ik dit 1% of zo
Wil mezelf geen speciaal iets aanpraten
Is ook niet nodig hoor want eigenlijk is iedereen wel speciaal... Zie het als auto's, elke auto verschilt van kleur maar elke auto heeft een ander nummerbord, dus is elke auto speciaal... Het is alleen jammer dat mensen bijvoorbeeld een auto met 3 wielen wel 'speciaal' noemen en een auto met 4 wielen 'normaal/gewoon/niet speciaal'. Het nummerbord is toch anders en niet elke auto heeft toch die kleur of is van dat merk? Zo is dat ook met mensen vind ik, zolang de auto goed rijdt...
quote:
Heel handig voor banen waarbij je mensen moet ondervragen
Ik heb een tijdje als een werver gewerkt (3 maanden ofzo) maar dat met salarissen enzo was nogal corrupt. Ik bracht de meeste leden binnen en ontving het minste, verhaal over leeftijd enzo was de verklaring. Yeh my ass.
  dinsdag 25 december 2007 @ 23:32:22 #144
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55540656
Faders, ik ben wel hele nieuwsgierig nu... heb jij specifieke gevoelens/emoties die je kan koppelen aan de kleuren die mensen hebben?

Bruin
Rood
Roze
Groen
Blauw
Oranje
Geel
Paars

... Ben wel heel nieuwsgierig nu. En aan de hand van jouw gevoel/mijn posts, welke kleur heb ik?
... and I feel fine.
pi_55540749
hoe kan je via internet eigenlijk kleuren zien
is het een bepaald gevoel wat een post je geeft en jij dan bij een bepaald gevoel een bepaalde kleur ziet?ziet ?
pi_55540779
quote:
Faders, ik ben wel hele nieuwsgierig nu... heb jij specifieke gevoelens/emoties die je kan koppelen aan de kleuren die mensen hebben?
Ja, maar je zet nu woorden neer en ik kan wel antwoord geven maar ik heb (hoogstwaarschijnlijk) veel meer verschillende soorten bruin of rood dus ik weet niet welke je bedoelt. Als je een plaatje van bv een bruine kleur kan posten kan ik je zeggen wat ik bij die kleur voel en wat ik zou voelen als het lichter/donkerder was (en donkerder/lichter verdeel ik ook weer in zwaarder, dikker, dunner, 'lichter' als in gewicht, voller etc. maar ik zal het op de gebruikelijke donker/licht houden). Je kunt denk ik ook met [color=kleurhier] kleur maken.
  dinsdag 25 december 2007 @ 23:39:35 #147
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_55540799
Hmmz, fascinerend eigenlijk.

Ik begon dit topic met een nogal sceptische houding, en die heb ik ergens nog steeds (gezond kritisch ). Maar ik moet zeggen dat de TS coherente dingen vertelt.

enkele dingen zou ik wel beter willen begrijpen:
Je hebt het bijvoorbeeld over het praten met meisjes en dat ze in een club bv een feloranje kleur hebben (moet ik dat zien als een aura, of als een overlappende kleur?) Ergens is dat wel logisch dat ze zich anders voelen dan in het dagelijkse leven, meer uitgelaten oid.
Nu goed, dan weet jij dingen te vertellen om haar kleur te veranderen. Maar hoe weet je welke uitspraak welke kleurverandering zal opleveren? Is dat door training (heb je met andere woorden elke uitspraak/handeling ooit eens gedaan om te zien welke kleurverandering die geeft), of weet je al van tervoren dat die uitspraak/die handeling, de kleur positief zal veranderen?
Denk je dan ook na over wat je zegt, of doe je dat vanzelf? Voel je bijvoorbeeld; 'ik heb een blauwe actie nodig om haar blauwer te maken', en doe je dan onwillekeurig die actie?

Mengen de kleuren zich in jouw perceptie van de realiteit zich ook zoals echte kleuren dat doen? Bijvoorbeeld: mengt wit en rood zich tot roze?

Heeft de kleur rood ook een rode kleur? Of denk/voel je dan 'dit is een rode kleur, dat is ergens wel passie, ik hou van passie, dingen die ik graag heb, die zijn ijsblauw'

Als ik het goed begrijp heb ik voor jou nu een kleur, zonder dat je mij ooit hebt gezien? Denk je dat die kleur afkomstig is van de achterliggende gedachte in mijn post, of afkomstig is van de woorden die ik gebruik?
Welke kleur heb ik nu, op dit moment als je dit leest, en is dat een positieve/negatieve kleur?

Hebben deze zinnen die hetzelfde zeggen, een verschillende kleur?:
"Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen."
en
"In het geval dat u op dit forum misbruik pleegt, kunnen wij ervoor opteren jouw provider op de hoogte te stellen"

En zo ja, is dat omdat de ene zin langer is, of anders geschreven? Misschien klinkt de ene zin serieuzer en heeft die een negatievere kleur?

En als laatste:
Als jij mijn post ziet, nog voor je hem gelezen hebt, heeft die al een kleur of een kleurvariatie? Maw kan jij zonder actief iets gelezen te hebben al een algemene indruk krijgen van een tekst. Bijvoorbeeld: een geel vlak met lichtblauwe wazen zou dan een overwegend negatieve tekst zijn met stukken positieve gedachtes.

Sorry als dat te veel vragen zijn, of te onduidelijk, maar ik typte over wat ik dacht.
  dinsdag 25 december 2007 @ 23:42:14 #148
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55540854
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 23:38 schreef Faders het volgende:

[..]

Ja, maar je zet nu woorden neer en ik kan wel antwoord geven maar ik heb (hoogstwaarschijnlijk) veel meer verschillende soorten bruin of rood dus ik weet niet welke je bedoelt. Als je een plaatje van bv een bruine kleur kan posten kan ik je zeggen wat ik bij die kleur voel en wat ik zou voelen als het lichter/donkerder was (en donkerder/lichter verdeel ik ook weer in zwaarder, dikker, dunner, 'lichter' als in gewicht, voller etc. maar ik zal het op de gebruikelijke donker/licht houden). Je kunt denk ik ook met [color=kleurhier] kleur maken.
Je gaf in eerdere posts al aan dat een specifieke kleur die lichter/feller wordt, over het algemeen meer indruk geeft. Bijv. felgeel = haat/boos etc. Donkergroen= niet goed, Felgroen = zeer goed (geinteresseerd in jou).

Ligt het zo simpel of spelen er andere dingen/nuances mee op het moment dat je die kleuren ervaart?
... and I feel fine.
pi_55541161
quote:
Je hebt het bijvoorbeeld over het praten met meisjes en dat ze in een club bv een feloranje kleur hebben (moet ik dat zien als een aura, of als een overlappende kleur?)
Allebei, een beetje fel oranje om ze heen en een overlappende kleur, maar ik kan de 'echte normale' kleuren nog wel zien (als ze bijvoorbeeld een blauwe tanktop aanheeft zie ik dat wel).
quote:
Maar hoe weet je welke uitspraak welke kleurverandering zal opleveren?
Mijn uitspraken hebben altijd dezelfde kleur, maar de kleur van het meisje verandert constant. Vergelijk het met verf mengen maar dan niet met de normale kleurcodes. Ik weet van tevoren al dat die uitspraak of actie of handeling de kleur positief zal veranderen.
quote:
Denk je dan ook na over wat je zegt, of doe je dat vanzelf? Voel je bijvoorbeeld; 'ik heb een blauwe actie nodig om haar blauwer te maken', en doe je dan onwillekeurig die actie?
Ik denk er niet over na maar kan het wel beredeneren. Vergelijk het met hardop lezen. Als jij het woordje "gaat" ziet dan lees jij hardop "gaat". Als ik aan jou vraag waarom je dat zo uitspreekt kun je dat ook beredeneren maar je denkt er op dat moment niet aan.
quote:
Mengen de kleuren zich in jouw perceptie van de realiteit zich ook zoals echte kleuren dat doen? Bijvoorbeeld: mengt wit en rood zich tot roze?
Onder andere. Ik heb meerdere systemen (8 mengsystemen om precies te zijn waarvan ik er maar 2 helder uit kan leggen, het 'normale' mengen zoals jij al zei en een principe gebaseerd op overdosis, als ik maar felgroene impulsen blijf geven gaat de kleur steeds meer op felgroen lijken).
quote:
Heeft de kleur rood ook een rode kleur?
Ja.
quote:
Als ik het goed begrijp heb ik voor jou nu een kleur, zonder dat je mij ooit hebt gezien? Denk je dat die kleur afkomstig is van de achterliggende gedachte in mijn post, of afkomstig is van de woorden die ik gebruik?
Welke kleur heb ik nu, op dit moment als je dit leest, en is dat een positieve/negatieve kleur?
Ja, heel felrood. Dat is een neutrale kleur voor mij. Weet niet waarom.
quote:
Hebben deze zinnen die hetzelfde zeggen, een verschillende kleur?:
"Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen."
en
"In het geval dat u op dit forum misbruik pleegt, kunnen wij ervoor opteren jouw provider op de hoogte te stellen
Ze waren eerst allebei felgeel, nu ik proxy gebruik zijn ze rood.
quote:
En als laatste:
Als jij mijn post ziet, nog voor je hem gelezen hebt, heeft die al een kleur of een kleurvariatie? Maw kan jij zonder actief iets gelezen te hebben al een algemene indruk krijgen van een tekst. Bijvoorbeeld: een geel vlak met lichtblauwe wazen zou dan een overwegend negatieve tekst zijn met stukken positieve gedachtes.
Je post zonder iets gelezen te hebben was eerst feloranje en is dat nu nog steeds (maar jij bent felrood). Maar ik heb ook wel eens posts gelezen die ik in het begin als een andere kleur zag dan en nadat ik ze gelezen had of terwijl ik ze aan het lezen was veranderden van kleur.
pi_55541285
quote:
Je gaf in eerdere posts al aan dat een specifieke kleur die lichter/feller wordt, over het algemeen meer indruk geeft. Bijv. felgeel = haat/boos etc. Donkergroen= niet goed, Felgroen = zeer goed (geinteresseerd in jou).

Ligt het zo simpel of spelen er andere dingen/nuances mee op het moment dat je die kleuren ervaart?
Zo simpel ligt het niet. Felgeel is bijvoorbeeld heel slecht, maar donkergeel is ook slecht. Felgroen is positief maar donkergroen is juist negatief (waar felgeel en donkergeel allebei negatief zijn). Wit ervaar ik als de allerallerslechtste kleur maar dat komt echt bijna niet voor, meestal is het gewoon heel fel geel.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:01:36 #151
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_55541304
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 23:56 schreef Faders het volgende:
[..]

Ze waren eerst allebei felgeel, nu ik proxy gebruik zijn ze rood.
[..]
  woensdag 26 december 2007 @ 00:10:30 #152
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55541517
Ik hoorde dat ik hier een kleur kon krijgen, kleur me.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55541550
quote:
Ik hoorde dat ik hier een kleur kon krijgen, kleur me.
Rood.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:17:29 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55541678
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:12 schreef Faders het volgende:

[..]

Rood.
Neutraal.. ?

toch?
Huilen dan.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:17:45 #155
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55541681
Ik vind paars leuker.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:18:32 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55541691
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:17 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind paars leuker.
You can't have it all
Huilen dan.
pi_55541701
mag ik ook nog een kleurtje
pi_55541707
Felrood is neutraal, rood is negatief maar niet echt supernegatief.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:20:12 #159
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55541737
Omg, ik ben negatief? Waarom
  woensdag 26 december 2007 @ 00:20:51 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55541754
Wat zou paars zijn?
Huilen dan.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:21:23 #161
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55541766
Dat zou mn volgende vraag zijn
pi_55541789
quote:
mag ik ook nog een kleurtje
Ligt eraan, geef je mij er dan ook eentje?
quote:
Waarom?
Weet ik niet.
pi_55541830
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:22 schreef Faders het volgende:

[..]

Ligt eraan, geef je mij er dan ook eentje?
[..]

Weet ik niet.
Ik kan geen kleurtjes zien bij mensen Sorry
pi_55541875
quote:
Ik kan geen kleurtjes zien bij mensen Sorry
Jammer dan
  woensdag 26 december 2007 @ 00:29:56 #165
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55541935
WAT IS PAARS
pi_55541979
quote:
WAT IS PAARS
Een kleur.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:33:06 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55542008
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:29 schreef Harajuku. het volgende:
WAT IS PAARS
Wat zij zegt.
Huilen dan.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:33:08 #168
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55542009
hahahaha, de humor.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:33:24 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55542016
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:31 schreef Faders het volgende:

[..]

Een kleur.
En wat voor gevoel roept dat bij jou op dan?
Huilen dan.
pi_55542059
quote:
En wat voor gevoel roept dat bij jou op dan?
Dat ligt aan de 'soort' paars.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:36:14 #171
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55542081
Ik houd vna donker paars, dus die paars.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:38:01 #172
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55542123
ik zie hara eik altijd in een kleur
pi_55542243
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:27 schreef Faders het volgende:

[..]

Jammer dan
Ohh gemeen
O wacht ik zie 't wel Je bent wit

Zeg nou
pi_55542289
Houden jullie het serieus?
pi_55542331
quote:
Je bent wit
Zie je dat ook echt of ben je racist?

Jij bent fel oranje.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:54:04 #176
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55542484
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:47 schreef Faders het volgende:

[..]

Jij bent fel oranje.
't Gaat iig de goede kant op als ze fel oranje is... go Faders!!!
... and I feel fine.
pi_55542519
quote:
't Gaat iig de goede kant op als ze fel oranje is... go Faders!!!
Fel oranje is altijd een beginkleur, iemand kan geen 'oranje' worden.

Jij bent trouwens ook fel oranje.
pi_55542551
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:47 schreef Faders het volgende:

[..]

Jij bent fel oranje.
Nee ik dacht.. wit is slecht.... Was een grapje, sorry!
Laat ik maar ontopic blijven.
Fel oranje wil zeggen dat ik aan 't uitgaan ben? Hm..in 10 dagen 6 x uitgeweest en 7 x alcohol gedronken dus misschien is dat het
pi_55542584
Jongens, nog een laatste verzoek om ontopic te gaan. De laatste posts gaan alleen over kleuren. Het is niet de bedoeling dat mensen hier gaan komen en om een kleur vragen. Het is even leuk en gezellig geweest, maar de discussie ontbreekt zo. Het wordt zo opsomming van kleuren gekoppeld aan users.
pi_55542606
quote:
Fel oranje wil zeggen dat ik aan 't uitgaan ben?
Ik zie soms ook mensen die niet aan het uitgaan zijn als fel oranje (maar tijdens het uitgaan is vrijwel 90% oranje). Ik weet niet waarom. Lijkt me sterk dat je nu met een laptop in een kroeg zit
  woensdag 26 december 2007 @ 01:00:48 #181
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55542614
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Nee ik dacht.. wit is slecht.... Was een grapje, sorry!
Laat ik maar ontopic blijven.
Fel oranje wil zeggen dat ik aan 't uitgaan ben? Hm..in 10 dagen 6 x uitgeweest en 7 x alcohol gedronken dus misschien is dat het
Klopt niet bij mij... ben al heel lang niet meer wezen stappen..
Maar als feloranje overeenkomt met alcoholgebruik... dan klopt het wel haha!

Waarom is de rest dan rood trouwens Faders? Is dat negatiever dan feloranje?
Probeer je een beetje te snappen...
... and I feel fine.
pi_55542714
Rood is de meest voorkomende kleur bij mij, zowel op dit forum als ik andere threads doorkijk als in het echt. Maar Emel vroeg of dit kleurgesprek op kon houden.
pi_55542803
quote:
Op woensdag 26 december 2007 01:05 schreef Faders het volgende:
Rood is de meest voorkomende kleur bij mij, zowel op dit forum als ik andere threads doorkijk als in het echt. Maar Emel vroeg of dit kleurgesprek op kon houden.
Ik vind het interessant natuurlijk, maar lijkt me zinvol dat je uitlegt welk kleur vaak voorkomt bij je en in welke situaties. Hoe zit het in je directe omgeving en bij onbekenden? En wat voor gevoel heb je bijv. bij rood? Dat zijn interessante dingen om te horen en erover te discussieren.
pi_55542822
Dus als de beginkleur oranje is.. En mensen bij t uitgaan voor 90% oranje zijn.. Wil het misschien zeggen dat het te massal is om van iedereen een goede indruk te krijgen?

Je zou misschien voor alle klereun-emoties een lijstje kunnen maken
en voor alle andere dingen, zodat je dat lijstje uit je hoofd leert en als je iemand geel ziet je kan zeggen van hij is geel maar dan is hij dus boos en kom je "normaal" over als je dat zou willen.

in a cruious accident from a dog in the night time , mark haddon (volgens mij?) Heeft de hoofdpersoon ook uit z'n hoofd geleerd van als iemand zn mondhoeken krult en "hahahaha" doet is deze vrolijk
  woensdag 26 december 2007 @ 01:12:04 #185
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55542847
quote:
Op woensdag 26 december 2007 01:05 schreef Faders het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om telkens om kleuren te vragen, maar aangezien je alles in kleuren "ziet", vind ik het zeer interessant om jouw perspectief op dingen te zien, in andere woorden: wat betekenen die kleuren voor jou, handel je er ook naar en wat zie jij dus aan mensen anders dan "normale" mensen aan ze kunnen zien?

Is dat jouw manier om bepaalde gemoedstoestanden bij mensen te kunnen zien? (Normale mensen zien dat aan lichaamstaal/gezichtsuitdrukking)

Wat kan jij méér zien aan die kleuren dan "normale mensen"?

Jij geeft ook kleuren aan dingen... zou jij bijvoorbeeld kunnen zien aan een pak melk of de melk al zuur is of niet?
(heel raar voorbeeld, maar gebaseerd op "iets slechts vs iets goeds" kunnen onderscheiden)
... and I feel fine.
pi_55542978
quote:
Ik vind het interessant natuurlijk, maar lijkt me zinvol dat je uitlegt welk kleur vaak voorkomt bij je en in welke situaties. Hoe zit het in je directe omgeving en bij onbekenden? En wat voor gevoel heb je bijv. bij rood? Dat zijn interessante dingen om te horen en erover te discussieren.
Rood komt in het algemeen veel voor, dat kan ik niet echt aan situaties koppelen. Donkergroen komt bijvoorbeeld voor als iemand iets heel vies moet opeten. Die programma's vroeger zoals fear factor enzo, als er zo'n eetopdracht was dan werden ze heel donker groen, maar als iemand bijvoorbeeld iets opeet wat lekker is (chocolade of pizza of wat dan ook) zie ik geen felgroen (wat logisch zou zijn, toch?) maar fel oranje. Vlak voor seks zijn meisjes altijd felgroen (feller dan normaal) en tijdens seks zelfs nog feller groen. Als iemand schrikt verschiet diegene altijd naar wit, maar dat gaat echt heel snel terug naar meestal geel of fel rood. Een vriendin van mij heeft vaak paniekaanvallen en dan trekt ze helemaal wit weg en dan meng ik dat naar blauw door haar bv een knuffel te geven oid.

Blauw is meestal goed, ijsblauw is de perfecte kleur en is altijd de beste kleur die iemand kan hebben in wat voor situatie dan ook. Als ik een meisje een knuffel geef wordt ze 9 van de 10 keer blauw (vaak niet ijsblauw).
  woensdag 26 december 2007 @ 01:51:17 #187
53267 TC03
pi_55543605
Zie je die kleuren nou ook echt of is het meer dat dingen een associatie met een kleur oproepen? Veel mensen hebben bijvoorbeeld wel kleuren voor dagen van de week, zijn jouw kleuren voor mensen daarmee vergelijkbaar?
pi_55543671
quote:
Zie je die kleuren nou ook echt of is het meer dat dingen een associatie met een kleur oproepen? Veel mensen hebben bijvoorbeeld wel kleuren voor dagen van de week, zijn jouw kleuren voor mensen daarmee vergelijkbaar?
Allebei.
  woensdag 26 december 2007 @ 01:59:44 #189
53267 TC03
pi_55543780
Hoe zie je dat dan? Zie je echt rode gezichten? Of een rode gloed?
pi_55544224
quote:
Op woensdag 26 december 2007 01:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
in a cruious accident from a dog in the night time , mark haddon (volgens mij?) Heeft de hoofdpersoon ook uit z'n hoofd geleerd van als iemand zn mondhoeken krult en "hahahaha" doet is deze vrolijk
Het is dankzij dit boek dat ik nu erg geïnteresseerd ben hierin. Ik wil graag weten hoe je nadenkt en heb jij dit boek ook gelezen? Zo ja, wat vond jij ervan? Kon je je vinden in de manier waarop de hoofdpersoon nadacht?
pi_55544425
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 13:59 schreef Faders het volgende:
[..]

Ik snap de vraag niet precies.
Ik zal proberen het anders te stellen. Weeg je ooit dingen bewust tegen elkaar af? Dit is hoe ik (en volgens mij de meeste mensen) beslissingen maak.

Voorbeeld:
Als ik een auto zou willen kopen en naar de dealer ga dan zie ik waarschijnlijk een hele hoop auto's die ik toch wel van dichtbij moet zien om te bepalen welke ik het mooiste vind. Zie jij van afstand al welke auto het mooiste is door de kleur?

Aan het uiterlijk zie ik al een hoop af, als ik veel personen of spullen wil vervoeren dan heb ik een grotere nodig, als ik dit niet hoef en makkelijk wil parkeren dan is een kleine beter. Komt de kleur die de auto's zouden krijgen overeen met je praktische voorkeuren? Kan het voorkomen dat je een kleine auto nodig hebt en bij de dealer ziet dat alle kleine auto's een foute kleur hebben en alle grote een goede kleur?

Verder, als ik zeker wil zijn of een auto bij me past dan maak ik een proefrit en dan maak ik in m'n hoofd een lijstje (bijvoorbeeld: auto ziet er geweldig uit maar de koppeling is veel te zwaar en de stoel zit niet zo lekker, etc.) en aan de hand van de afweging maak ik een besluit. Moet jij ook alle stappen doorlopen om een besluit te maken of is een vluchtige blik van afstand genoeg om te bepalen welke auto geschikt is voor jou?

Hebben verschillende 'ongrijpbare' aspecten van een auto ook verschillende kleuren? Ik zie alleen het uiterlijk van een auto en ik kan voelen hoe hij rijdt maar ik kan de kwaliteit of de techniek niet zien, zie jij hier wel kleuren bij, ook al kun je deze dingen niet met je ogen waarnemen?

Nog een vraag: Als je bijvoorbeeld een bakje kersen hebt, kun je dan al direct zien aan de kleur die ze krijgen welke het lekkerste zijn en welke minder goed zijn (ook al zien ze er fysiek allemaal hetzelfde uit)?

ik heb trouwens nog veel meer vragen maar ik zal stoppen voordat het erg onbeleefd wordt

Tot slot kan ik het toch niet laten... welke kleur heeft mijn verhaal heeft en welke kleur heb ik? (en zouden deze kleuren veranderen als ik die smiley zou weghalen?)
pi_55544459
Interessant.

TVP dus
pi_55548993
wat een toeval, gisteravond was er dus een programma @ discovery; Superhumans (van 11 tot 1 's avonds). 1 van de 4 personen die er in werd besproken en bestudeert etc, Heeft precies hetzelfde als jij. Alleen kan muziek ook proeven zegmaar. Moeilijk uit te leggen.

http://www.discoverychannel.ca/shows/showdetails.aspx?sid=4399 Hierin uitleg over het programma; dus wss zwerft hij wel ergens rond op het internet enzo.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_55549887
TS kan je ook een tekening maken van mensen/dingen met die "kleur" om zich heen?
En kan je ook dieper ingaan op het rekenen..
Wat is het verschil in bij elkaar tellen, van elkaar aftrekken, vermenigvuldigen, delen etc? Zie je bij alles steeds 2 vormen waar na een tijdje een andere vorm(het antwoord) tussen "vormt" ?

ps: je kan beter www.tinypic.com gebruiken want imageshack werkt niet op fok.
pi_55552290
quote:
Als ik een auto zou willen kopen en naar de dealer ga dan zie ik waarschijnlijk een hele hoop auto's die ik toch wel van dichtbij moet zien om te bepalen welke ik het mooiste vind. Zie jij van afstand al welke auto het mooiste is door de kleur?
Ja, maar hoe dichter ik bij de auto's kom hoe duidelijker het beeld wordt (hoe duidelijker ik dus zie dat ik die auto mooier vind).
quote:
Aan het uiterlijk zie ik al een hoop af, als ik veel personen of spullen wil vervoeren dan heb ik een grotere nodig, als ik dit niet hoef en makkelijk wil parkeren dan is een kleine beter. Komt de kleur die de auto's zouden krijgen overeen met je praktische voorkeuren?
Ja, maar hier gebruik ik meerdere mengsystemen voor. Als ik bijvoorbeeld zo snel mogelijk een auto nodig heb om 8 personen dringend naar een bepaalde plek te brengen en ik zie een Peugeot 806 en daarnaast een Lotus Exige dan is de 'eindkleur' van de Peugeot 806 mooier dan die van de Lotus Exige omdat de minder mooie kleuren van de Peugeot 806 van de verschillende mengsystemen zich tot een mooiere eindkleur mengen dan de Lotus Exige. Als ik niet zo snel mogelijk een auto nodig heb om 8 personen dringend naar een bepaalde plek te brengen dan is de eindkleur van de Lotus Exige veeeeel mooier dan die van de Peugeot 806.
quote:
Verder, als ik zeker wil zijn of een auto bij me past dan maak ik een proefrit en dan maak ik in m'n hoofd een lijstje (bijvoorbeeld: auto ziet er geweldig uit maar de koppeling is veel te zwaar en de stoel zit niet zo lekker, etc.) en aan de hand van de afweging maak ik een besluit. Moet jij ook alle stappen doorlopen om een besluit te maken of is een vluchtige blik van afstand genoeg om te bepalen welke auto geschikt is voor jou?
Ik zie met een vluchtige blik van afstand al of de stoel lekker zit. Koppeling niet.
quote:
zie jij hier wel kleuren bij, ook al kun je deze dingen niet met je ogen waarnemen?
Sommige dingen wel. Ik wist bijvoorbeeld hoe een slot werkte zonder het ooit van de binnenkant gezien te hebben. Ik ben een keer (per ongeluk) opgesloten geraakt in een garage en toen heb ik van een zaagblad een langwerpig 'stokje' gemaakt om het slot open te maken en van weer een ander zaagblad iets om mee te drukken zodat de pinnetjes niet terugvallen. Paint:

Ik ging dus met dat stokje het gat in en daarmee drukte ik de ijsblauwe staafjes 1 voor 1 omhoog totdat het gele staafje in het gele gebied was, toen zette ik kracht met dat ander zaagblad naar links (zoals een slot normaal open gaat) zodat het gele staafje bleef hangen en zo deed ik dat bij alle staafjes totdat het slot open ging (de staafjes waren van verschillende lengtes en het waren er meer maar dit is gewoon om uit te leggen). Ik zag zegmaar een beeld van het slot met ijsblauw/felgroen en dan dat lelijke geel erin en dat geel moest weg. Het was trouwens helemaal donker in de garage maar toch lichtte alles op met een kleur.
quote:
Nog een vraag: Als je bijvoorbeeld een bakje kersen hebt, kun je dan al direct zien aan de kleur die ze krijgen welke het lekkerste zijn en welke minder goed zijn (ook al zien ze er fysiek allemaal hetzelfde uit)?
Ja, heb dit ook vaak met pistache noten.
quote:
Tot slot kan ik het toch niet laten... welke kleur heeft mijn verhaal heeft en welke kleur heb ik? (en zouden deze kleuren veranderen als ik die smiley zou weghalen?)
Je verhaal is felgroen, jij bent fel oranje. Mijn eerste indruk van je verhaal was ook felgroen. De smiley maakt trouwens heel veel verschil maar dat heb ik ook met MSN gesprekken.
pi_55552311
En nog het plaatje van kleuren zien bij mensen, hier is het het beste mee te vergelijken:

pi_55552887
En hoe bepaald je de kleur van iemand d.m.v een post?
Is er dan een kleur om die post heen of zit er dan een kleur in je gedachten zeg maar ?
pi_55553092
quote:
En hoe bepaald je de kleur van iemand d.m.v een post?
Is er dan een kleur om die post heen of zit er dan een kleur in je gedachten zeg maar?
Alleen dan duidelijk te lezen net zoals de achtergrond, doorzichtig.

pi_55553150
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:42 schreef MouzurX het volgende:

Wat is het verschil in bij elkaar tellen, van elkaar aftrekken, vermenigvuldigen, delen etc? Zie je bij alles steeds 2 vormen waar na een tijdje een andere vorm(het antwoord) tussen "vormt" ?
En hoe doe je dit? (kan je daar ook tekeningen van maken ?)
pi_55553406
quote:
En hoe doe je dit? (kan je daar ook tekeningen van maken?)
Heb beginpost ge-edit.
pi_55553783
quote:

[..]

Ik zie regelmatig kleuren bij mensen, niet altijd maar af en toe.
Tot nu toe ben ik nog nooit iemand tegengekomen die het ook heeft.

Het is meer licht dat de persoon omgeeft, soms wit licht en soms licht met een kleurtje.
pi_55553846
quote:
Op woensdag 26 december 2007 15:55 schreef Faders het volgende:

[..]

Heb beginpost ge-edit.
Maar is dit voor optellen/aftrekken/vermenigvuldigen/delen allemaal hetzelfde?

en kan jij dan ook dingen als machten/wortelslogaritmes uitrekenen ? en gaat dit dan ook op dezelfde manier?
pi_55553849
Dude! je gebruikt je rechter hersenhelft voor logica, dit is echt supervet, "normale" mensen gebruiken hun linker hersenhelft voor rekenen en ojecten herkennen (logische dingen), jij niet! jij gebruikt nauwelijks je linker hersenhelft.

Wat vaak het geval is is dat je super creatief bent (creatieviteit regeld je rechter hersenhelft), ben je dat? Heb je de drang om te schilderen bijvoorb?
It's a growing flame, using fear as fuel.
Website
Flicker!
pi_55553901
Ik wil het ook kunnen!!!
  woensdag 26 december 2007 @ 16:34:47 #205
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_55554457
quote:
Op woensdag 26 december 2007 15:04 schreef Faders het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik ging dus met dat stokje het gat in en daarmee drukte ik de ijsblauwe staafjes 1 voor 1 omhoog totdat het gele staafje in het gele gebied was, toen zette ik kracht met dat ander zaagblad naar links (zoals een slot normaal open gaat) zodat het gele staafje bleef hangen en zo deed ik dat bij alle staafjes totdat het slot open ging (de staafjes waren van verschillende lengtes en het waren er meer maar dit is gewoon om uit te leggen). Ik zag zegmaar een beeld van het slot met ijsblauw/felgroen en dan dat lelijke geel erin en dat geel moest weg. Het was trouwens helemaal donker in de garage maar toch lichtte alles op met een kleur.

[..]
Als je het beeld met kleuren al kon zien voor je aan het slot begon, dan moet ik zeggen dat ik het uitzonderlijk ongeloofwaardig vind worden.

De techniek die jij beschrijft heet 'lockpicking' en is inderdaad de goede manier om zo'n slot open te krijgen. Dit gebeurt evenwel niet op het zicht maar op het gevoel (en gehoor). Je kan -mits genoeg fingerschpitzengefuhl- de staafjes voelen wegklikken en een slot op die manier open maken.
Werd jouw 'kleurenbeeld' gevormd terwijl je bezig was met dat slot , dan zou dat kloppen met de beschrijving van jouw verschijnsel (namelijk interferentie tussen verschillende zintuigen en kleuren. In dit geval dus gehoor/gevoel met de kleuren).
Als je daarentegen zegt dat je al voor je aan het slot begon, de kleuren en de staafjes in detail kon zien, dan zeg ik: bullshit. Dat zou impliceren dat jij warmtebeelden/magnetische velden kan zien, met een resolutie die hoog genoeg is om staafjes met een diameter van minder dan 1mm te zien, zelfs als die rechtstreeks niet waarneembaar zijn.

Aangezien je zegt dat je wist hoe het slot werkte zonder het mechanisme op voorhand al te kennen, dan impliceert dat dat jij de staafjes zag zitten, zonder te weten dat dit slot met palletjes werkt. Dan kom je dus bij m'n 2de opgesomde mogelijkheid (je zag de staafjes op voorhand, zonder dat je het mechanime achter een cilinderslot kende, en je hebt de juiste tools gemaakt om te kunnen lockpicken), en geloof ik het verder niet. Je zou toch echt wel moeten weten hoe zo'n slot werkt voor je begint met het maken van het juiste gereedschap.

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 26-12-2007 16:40:58 ]
pi_55555560
quote:
Als je het beeld met kleuren al kon zien voor je aan het slot begon, dan moet ik zeggen dat ik het uitzonderlijk ongeloofwaardig vind worden.
Nee in dit geval niet (was een 'vreemde' garage, niet van onszelf oid maar van een kennis), maar bij deuren die ik vaker met een sleutel geopend heb zie ik wel een mentaal beeld van staafjes die oplichten enzo.
quote:
Werd jouw 'kleurenbeeld' gevormd terwijl je bezig was met dat slot , dan zou dat kloppen met de beschrijving van jouw verschijnsel (namelijk interferentie tussen verschillende zintuigen en kleuren. In dit geval dus gehoor/gevoel met de kleuren).
Terwijl ik bezig was vormde het kleurenbeeld zich, maar van deuren die ik al eens meerdere keren met een sleutel opengemaakt heb heb ik al een beeld zonder dat ik het op een alternatieve manier probeer open te maken (heb dit 'lockpicking' ook maar 1x gedaan en dat was toen).
quote:
en kan jij dan ook dingen als machten/wortelslogaritmes uitrekenen ? en gaat dit dan ook op dezelfde manier?
Wortelslogaritmes? Bij machten doe ik gewoon 36^3 is dus 36*36*36.
pi_55557264
Je weet wel wat ijsblauw is.

Das verliefdheid, niet?
pi_55557554
Zoals iemand anders al zei, kwam dit gister ook in een docu op discovery aan bod.

Ik bedenk me trouwens net dat ik het gevoel zelf ook ooit heb ervaren. Tijdens mijn eerste paddo-trip liepen mijn gehoor en zicht in elkaar over. Ik hoorde dingen die ik zag, en andersom. Ik weet nog wel dat ik enorm positief onder de indruk was hiervan. Dit was lang voordat ik had gehoord van synestetie.

Niet dat ik het topic weg wil kapen van de TS, maar heeft iemand hier ooit van een drugstriggered synestetie gehoord?
Extremistisch gematigd.
pi_55557565
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:19 schreef Faders het volgende:

[..]

Nee in dit geval niet (was een 'vreemde' garage, niet van onszelf oid maar van een kennis), maar bij deuren die ik vaker met een sleutel geopend heb zie ik wel een mentaal beeld van staafjes die oplichten enzo.
[..]

Terwijl ik bezig was vormde het kleurenbeeld zich, maar van deuren die ik al eens meerdere keren met een sleutel opengemaakt heb heb ik al een beeld zonder dat ik het op een alternatieve manier probeer open te maken (heb dit 'lockpicking' ook maar 1x gedaan en dat was toen).
[..]

Wortelslogaritmes? Bij machten doe ik gewoon 36^3 is dus 36*36*36.
wortels/logaritmes moest het zijn. Kan je dan ook logaritmes uit je hoofd doen?

Maar ik weet nog steeds niet hoe je het doet... doe je aftrekken en optellen op dezelfde manier als vermenigvuldigen en delen ? (is het beeld wat je ziet op dezelfde manier?)
pi_55557807
Wat zijn logaritmes? En wortels kan ik niet...
quote:
Je weet wel wat ijsblauw is.

Das verliefdheid, niet?
Ik denk het wel.
pi_55558678
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:35 schreef Faders het volgende:
Wat zijn logaritmes? En wortels kan ik niet...
[..]

Ik denk het wel.
Hoe oud ben je als ik vragen mag? en welke opleiding doe je/ heb je gedaan?
Hoe bereken je wortels dan?

... hoe bereken je wortels eigenlijk ?? kan het zelf ook niet ...
15^2 = 225 wortel(225) = 15
225^0,5 = 15 <--- maar hoe kom je daar dan op ? (zonder dat je weet dat het 15 is)
pi_55560482
quote:
Hoe bereken je wortels dan?
Niet. Zie vorige post van mij.
quote:
... hoe bereken je wortels eigenlijk ?? kan het zelf ook niet ...
15^2 = 225 wortel(225) = 15
225^0,5 = 15 <--- maar hoe kom je daar dan op ? (zonder dat je weet dat het 15 is)
Snap niet wat hier staat.
pi_55560545
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:12 schreef Faders het volgende:

[..]

Niet. Zie vorige post van mij.
[..]

Snap niet wat hier staat.
Laat maar, ik kwam er net achter dat je wortels niet kan berekenen zonder rekenmachine

Maar je hebt in de OP uitgelegd wat je ziet bij vermenigvuldigingen alleen wat zie je bij optellingen en aftrekkingen en delingen?
pi_55561383
quote:
Maar je hebt in de OP uitgelegd wat je ziet bij vermenigvuldigingen alleen wat zie je bij optellingen en aftrekkingen en delingen?
Hetzelfde principe.. De kleuren vervormen gewoon anders.

Ik ben trouwens 18.
pi_55561593
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:57 schreef Faders het volgende:
Ik ben trouwens 18.
Ah, een groentje dus
pi_55561760
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:57 schreef Faders het volgende:

[..]

Hetzelfde principe.. De kleuren vervormen gewoon anders.

Ik ben trouwens 18.
ok ... wat ik niet snap is hoe het kan dat je er niet hoeft bij na te denken om het antwoord te krijgen .. want wij moeten bij moeilijke sommen echt gaan rekenen en dingen die we op papier eigenlijk zouden schrijven in ons hoofd doen.

heel interessant dit
pi_55565318
Erg interessant, en zie je dat 'aura' zeg maar altijd of kun je het ook onderdrukken/verminderen?
  donderdag 27 december 2007 @ 14:11:48 #218
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_55571999
Hier een mooie docu over Daniel Tammet, Hij heeft ongeveer hetzelfde:

http://video.google.com/videoplay?docid=4913196365903075662
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_55572480
TS, lees "de man die zijn vrouw voor een hoed hield" eens, van Oliver Sacks.

Als je je moet laten nakijken, zoals die vriendin van je suggereert, is het omdat je een gave hebt - en dus niet omdat je een stoornis hebt. Zoek naar de mogelijkheden die jouw afwijkende perceptie van dingen je biedt, je kunt er dingen mee doen die andere mensen niet kunnen.

(Ah fuck, het topic is al 5 bladzijden verder zie ik nou ik deze reply af heb. )
twee violen en een trommel en een fluit
pi_55572677
Ik wilde net die docu aan dit topic gaan toevoegen... Hij is heel goed en je moet hem echt even bekijken als dit onderwerp interessant vindt.

Wikipedia over Daniel Temmet:

"Experiencing numbers as colours or sensations is a well-documented form of synesthesia, but the detail and specificity of Tammet's mental imagery of numbers is unusual. In his mind, he says, each number up to 10,000 has its own unique shape and feel, he can "see" results of calculations as landscapes, and that he can "sense" whether a number is prime or composite. He has described his visual image of 289 as particularly ugly, 333 as particularly attractive, and pi as beautiful."
pi_55572757
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:11 schreef ChOas het volgende:
Hier een mooie docu over Daniel Tammet, Hij heeft ongeveer hetzelfde:

http://video.google.com/videoplay?docid=4913196365903075662
Dat is zo een 200-tal posts geleden al gezegd geweest
  donderdag 27 december 2007 @ 15:14:57 #222
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_55573544
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:44 schreef katerwater het volgende:

[..]

Dat is zo een 200-tal posts geleden al gezegd geweest
Dan heb ik wat aan mijn ogen
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_55573869
Link was al gegeven ja maar misschien zou TS contact op kunnen nemen met hem en ze kunnen helpen daarmee ofzo? 2 mensen die dat kunnen is beter dan 1
pi_55577147
quote:
Maar je hebt wel die "truc" met de knikkers gedaan voor een vriendengroep?
pi_55587487
Vraagje over het versieren van meisjes:

Als jij een meisje benadert, dan zie je dus precies aan haar kleur hoe zij op dat moment vermoedelijk over jou denkt, en welke kleuren jij daarmee moet mengen om zo haar kleur te veranderen naar wat jij wilt, dus dat ze je leuk gaat vinden? Dus stel zij is oranje, maar om jou leuk te gaan vinden, moet ze eerst felgroen worden. Dan zoek je dus naar dingen (kleuren) die je kan zeggen tegen haar, waarvan jij weet dat die haar kleur zullen veranderen naar felgroen?
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_55589704
Cheater!

nee grapje, maar daar ben ik opzich wel benieuwd naar ja... :p
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_55593704
Ik heb mn ex net verteld dat ie mss ook zo iets heeft... Hij zegt dat hij muziek kan zien enz
pi_55593872
tvp,
wel zo leuk en interessant
ik heb vaak dat als ik iets zie/iemand dat ik dan een flashback of dergelijk krijg waarbij ik zoiets heb gezien of gewoon een beeld/filmpje waaraan het me doet denken.
pi_55597569
Jongen, met zo'n gave ga je een prachttoekomst tegemoet ook al baal je er wellicht zelf van soms. Je wordt in ieder geval miljonair al is het maar met poker

* Je kunt rijk worden in poker omdat je andere mensen kunt lezen

* Je kunt een prima therapeut worden omdat je mensen naar de juiste kleur kunt lullen (in ieder geval beter dan mensen die emoties niet kunnen aflezen)

* Helderziende truukjes / optredens

* Bij justitie werken. Je ziet als mensen liegen. En als je dat niet direct ziet begint het beeld bij elke ondervraging steeds duidelijker te worden. Stel bijvoorbeeld de Deventer Moordzaak. Jij bent als enige in staat om na een uurtje praten met de klusjesman en Ernest Louwes te bepalen wie liegt, wie niet en wie eventueel wat verborgen houdt. Je kunt dit onderdeel van je gave trainen door heel veel testen te doen met liegende mensen en mensen die iets te verbergen hebben.

* Je ziet wellicht direct aan de kleur van mensen of ze smokkelen, terrorist zijn. Als je al ziet aan iemand of zij ongesteld is of niet, dan zie je ongetwijfeld nog meer. Bepaalde ziektes bijvoorbeeld. Ook dat valt te trainen. Probeer verschil te ontdekken tussen mensen met kanker en zonder.

Denk aan alle mogelijkheden!

Zie je ook hoe mensen zich naar anderen toe verhouden of alleen naar jezelf toe? Je kunt bijvoorbeeld zien dat iemand jou niet echt mag. Kun je ook zien of persoon X persoon Y niet mag als die met elkaar communiceren?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_55597635
Damn, nu ik voor mijn studie moet gaan matrix rekenen zou ik willen dat ik dezelfde "gave" als jij had. klote matrix rekenen; ik word er para van.
pi_55603671
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:05 schreef Knipoogje het volgende:
Jongen, met zo'n gave ga je een prachttoekomst tegemoet ook al baal je er wellicht zelf van soms. Je wordt in ieder geval miljonair al is het maar met poker

-knip-

Zie je ook hoe mensen zich naar anderen toe verhouden of alleen naar jezelf toe? Je kunt bijvoorbeeld zien dat iemand jou niet echt mag. Kun je ook zien of persoon X persoon Y niet mag als die met elkaar communiceren?
denk je niet dat je het erg veel opkleurt ik bedoel, voor mijn idee helpt deze synthasesia hem gewoon om zijn eigen ondervindingen te begrijpen/ondersteunen. Wat ik wil zeggen is dat de waarheid die hij 'ziet' nog niet de daadwerkelijke waarheid hoeft te zijn.

Het is zeg maar hetzelfde als dat er mensen zijn die denken dat iemand een terrorist is, omdat die gewoon er zo uitziet, stel dat je dan ook kleuren toekent aan dat soort type mensen vanwege je synthasesia, wat maakt dat dan precies tot waarheid?

Dingen zoals getallen in vormen zien kan zeer ondersteunend zijn voor me idee, maar ik denk niet dat je met zo'n dergelijk iets moet aan komen zitten om bij de douane aan te kloppen dat jij terroristen kan onderscheiden van mensen door ze enkel te zien. Zul je zien dat ze zich doodlachen.

Wat betreft aura's... en spiritualiteit, denk dat ik duidelijk ben dat ik hier niet echt in geloof.
pi_55605383
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:32 schreef koffiegast het volgende:
Wat betreft aura's... en spiritualiteit, denk dat ik duidelijk ben dat ik hier niet echt in geloof.
Ik ben het eens met je verhaal, maar gezien de verhalen van TS lijkt het also hij op zijn minst mensen beter kan lezen dan gemiddeld. Dat is al genoeg om er je voordeel mee te doen. Die levende leugendetectoren uit Meet the Parents bestaan wel degelijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_55610642
quote:
Als jij een meisje benadert, dan zie je dus precies aan haar kleur hoe zij op dat moment vermoedelijk over jou denkt, en welke kleuren jij daarmee moet mengen om zo haar kleur te veranderen naar wat jij wilt, dus dat ze je leuk gaat vinden? Dus stel zij is oranje, maar om jou leuk te gaan vinden, moet ze eerst felgroen worden. Dan zoek je dus naar dingen (kleuren) die je kan zeggen tegen haar, waarvan jij weet dat die haar kleur zullen veranderen naar felgroen?
Zoiets ja.
pi_55610700
quote:
Ligt eraan... Als die persoon X op dat moment met iemand anders praat kan ik zien of die persoon die andere iemand mag en weet ik niet hoe die persoon over mij denkt (meestal dan)... Praat die persoon met mij weet ik (meestal) niet of hij die andere iemand mag.
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:01:57 #235
84328 Lllaura
painting pictures
pi_55614579
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:05 schreef Knipoogje het volgende:

* Je kunt rijk worden in poker omdat je andere mensen kunt lezen

* Je kunt een prima therapeut worden omdat je mensen naar de juiste kleur kunt lullen (in ieder geval beter dan mensen die emoties niet kunnen aflezen)

* Helderziende truukjes / optredens

* Bij justitie werken. Je ziet als mensen liegen. En als je dat niet direct ziet begint het beeld bij elke ondervraging steeds duidelijker te worden. Stel bijvoorbeeld de Deventer Moordzaak. Jij bent als enige in staat om na een uurtje praten met de klusjesman en Ernest Louwes te bepalen wie liegt, wie niet en wie eventueel wat verborgen houdt. Je kunt dit onderdeel van je gave trainen door heel veel testen te doen met liegende mensen en mensen die iets te verbergen hebben.

* Je ziet wellicht direct aan de kleur van mensen of ze smokkelen, terrorist zijn. Als je al ziet aan iemand of zij ongesteld is of niet, dan zie je ongetwijfeld nog meer. Bepaalde ziektes bijvoorbeeld. Ook dat valt te trainen. Probeer verschil te ontdekken tussen mensen met kanker en zonder.

Ik zou het wel weten.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:18:10 #236
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_55703521
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:15 schreef P8 het volgende:
Zoals iemand anders al zei, kwam dit gister ook in een docu op discovery aan bod.

Ik bedenk me trouwens net dat ik het gevoel zelf ook ooit heb ervaren. Tijdens mijn eerste paddo-trip liepen mijn gehoor en zicht in elkaar over. Ik hoorde dingen die ik zag, en andersom. Ik weet nog wel dat ik enorm positief onder de indruk was hiervan. Dit was lang voordat ik had gehoord van synestetie.

Niet dat ik het topic weg wil kapen van de TS, maar heeft iemand hier ooit van een drugstriggered synestetie gehoord?
Dat is een bekend effect van paddo's . Ik heb zelf ook muziek gezien, het was prachtig .

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paddo#Algemene_effecten
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:20:17 #237
181126 MouzurX
Misschien?
pi_55703544
Ik weet wel wat ik later dus nog een paar keer ga doen
pi_55703762
quote:

Hier ben ik inderdaad ook bekend mee, ik heb dat eigenlijk elke keer dat ik paddo's gebruik, een soort verhoogde bewustzijnsstaat. Alsof de draadjes die je oren met gehoor en je ogen met je zicht verbinden opeens omgewisseld worden. Heel bijzonder. Maarja, alles is bijzonder tijdens een paddo tripje, zelfs stoeptegels zijn fascinerend
Jammer dat je dat soort dingen niet vast kan houden als je trip eenmaal voorbij is....
Vivre
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:47:03 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55710586
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:11 schreef vanDekaart het volgende:
Dude! je gebruikt je rechter hersenhelft voor logica, dit is echt supervet, "normale" mensen gebruiken hun linker hersenhelft voor rekenen en ojecten herkennen (logische dingen), jij niet! jij gebruikt nauwelijks je linker hersenhelft.
Het is toch zo dat 'de mens' maar 5% (of zoiets) van de totale hersencapaciteit gebruikt? De andere 95% liggen dus ongebruikt in onze hersenpan. Faders gebruikt blijkbaar een ander (en groter?) deel dan de gemiddelde mens, waardoor hij dingen kan/ziet die wij niet kunnen/zien.

Aan de andere kant 'mist' hij weer skills die wij wel hebben (abstract redeneren, gezichtsuitdrukkingen herkennen etc). Zou dat te trainen zijn? Immers, kinderen leer je ook vermenigvuldigen volgens een methode die een beroep doet op het linkerdeel van de hersenen. Dat linkerdeel is wél aanwezig neem ik aan, alleen niet (voldoende?) ontwikkeld.
Hm, nu ik mijn post nalees, denk ik dat dat trainen maar beperkt kan, mits het überhaupt zou kunnen. Anders zouden autisten die moeite hebben met lichaamstaal al lang 'getraind' worden. Nu is het toch zo dat zij rationeel beredeneren hoe iemand zich voelt adhv uiterlijke kenmerken?
En andersom zouden 'wij' dan ook 'dat andere' kunnen trainen.

Faders, hoe heb jij vroeger op school gerekend? Als je een beurt kreeg, hoe redde je je dan daaruit? Ik ben leerkracht en vraag de kinderen vaak hóe ze aan hun antwoord komen.
En hoe beschouw jij mijn 'theorietje' zoals ik dat hierboven heb beschreven?
Ik ben hier al langer over aan het nadenken omdat mijn zus bepaalde gaven heeft die de meeste mensen niet hebben. Zij ziet geen kleuren bij anderen, maar voelt van binnen hoe anderen zich voelen, of hoe een situatie in elkaar steekt.
Kortgezegd dan.
quote:
Tijdens mijn eerste paddo-trip liepen mijn gehoor en zicht in elkaar over. Ik hoorde dingen die ik zag, en andersom. Ik weet nog wel dat ik enorm positief onder de indruk was hiervan. Dit was lang voordat ik had gehoord van synestetie.

Op zich best logisch dat zoiets gebeurt als je paddo's gebruikt. Remmingen verdwijnen, deurtjes in je brein worden opengezet, waardoor er connecties gelegd kunnen worden die er normaal niet zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55717298
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 21:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het is toch zo dat 'de mens' maar 5% (of zoiets) van de totale hersencapaciteit gebruikt? De andere 95% liggen dus ongebruikt in onze hersenpan.
....
Nee, dat is niet waar.
Broodje aap.
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:20:42 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55719882
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:59 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar.
Broodje aap.
Écht?
Daar gaat mijn theorie...
pi_55720174
quote:

Human brain

Common misconceptions
The following are some commonly held misconceptions of the mind and brain perpetuated through urban legends, mass media, and the promotion of dubious products to consumers (Sala, 1999):
.. (knip) ..
* Humans use only 10% or less of their brain: Even though many mysteries of brain function persist, every part of the brain has a known function.[6][7][8]

This misconception most likely arose from a misunderstanding (or misrepresentation in an advertisement) of neurological research in the late 1800s or early 1900s when researchers either discovered that only about 10% of the neurons in the brain are firing at any given time or announced that they had only mapped the functions of 10% of the brain up to that time (accounts differ on this point).
Another possible origin of the misconception is that only 10% of the cells in the brain are neurons; the rest are glial cells that, despite being involved in learning, do not function in the same way that neurons do.
If all of a person's neurons began firing at once, that person would not become smarter, but would instead suffer a seizure. In fact, studies have shown that the brains of more intelligent people are less active than the brains of less intelligent people when working on the same problems.[citation needed]
Some New Age proponents propagate this belief by asserting that the "unused" ninety percent of the human brain is capable of exhibiting psychic powers and can be trained to perform psychokinesis and extra-sensory perception.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_brain#Common_misconceptions
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:40:01 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55720354
Ah, tnx. Het is dus al een heel oud broodje aap.
Maar hoe in hemelsnaam is dan het vermogen van TS te verklaren?
pi_55720529
quote:
Wikipedia noem ik niet echt een valide bron.
Maar goed, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, vermoed ik.

edit: Een andere website met mooie toelichting & nog een interessante link.

[ Bericht 8% gewijzigd door dawg op 02-01-2008 13:06:09 ]
pi_55720702
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:40 schreef Moonah het volgende:
Ah, tnx. Het is dus al een heel oud broodje aap.
Maar hoe in hemelsnaam is dan het vermogen van TS te verklaren?
Voor zover ik begrepen heb, hebben pasgeborenen deze capaciteiten ook, vandaar dat baby's tot 6 maanden bijvoorbeeld veel meer nuances in de spraak horen, dan volwassen. Dit is ook de reden dat baby's, of peuters, veel makkelijker een taal oppikken.

Men vermoedt dat deze extra neuronale verbindingen na verloop van tijd niet meer nodig zijn, en dus verdwijnen. Soms gebeurt dit niet, waardoor iemand zoals bijvoorbeeld de TS dit soort dingen ervaart.

Moonah! Babe! Hoe is het?
pi_55724573
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:49 schreef dawg het volgende:

[..]

Wikipedia noem ik niet echt een valide bron.
Maar goed, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, vermoed ik.

edit: Een andere website met mooie toelichting & nog een interessante link.
Ach, ik heb het er maar bijgezocht omdat "omdat Roquefort het zegt is het een broodje aap" wel een uitstekende bron is, maar weinig indruk zal maken.

Wikipedia is overigens een prima bron als vele. Net als iedere andere bron geldt ervoor dat het uiteindelijk niet de bron maar de kwaliteit van de argumenten is die een redenering valide maakt. Validiteit is geen eigenschap van een bron maar van een redenering.
pi_55727711
Lol, zoiets heb ik ook. Bij mij is zondag de kleur WIt, Maandag=geel, dinsdag weet ik niet, woensdag=rood, donderdag=paars, vrijdag is geel, zaterdag weet ik niet. Ook visualiseer ik de dagen van de week als Blokken en vormen, ik weet niet hoe ik dit goed moet uitleggen, want het is echt vreemd. Maar zo te zien hebben meer mensen dát.

Maar met die getallen is wel weirde shit, ik zou naar een psycholoog gaan.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:55:00 #248
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55733681
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:57 schreef dawg het volgende:
Moonah! Babe! Hoe is het?
Hi!
Hier alles goed hoor. Ben even verdwaald in R&P...

Tnx voor de links, erg interessante materie.

Faders, wellicht heeft deze jongen iets vergelijkbaars als jij. (Je moet betalen om het artikel te lezen, ik heb het niet gelezen).
  donderdag 3 januari 2008 @ 03:42:34 #249
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_55738550
TVP
pi_55738577
Geen idee of deze al gepost is.

Ik ben blij dat ik gek ben, dan kan ik 't niet worden.
pi_55738689
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 18:28 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Lol, zoiets heb ik ook. Bij mij is zondag de kleur WIt, Maandag=geel, dinsdag weet ik niet, woensdag=rood, donderdag=paars, vrijdag is geel, zaterdag weet ik niet. Ook visualiseer ik de dagen van de week als Blokken en vormen, ik weet niet hoe ik dit goed moet uitleggen, want het is echt vreemd. Maar zo te zien hebben meer mensen dát.

Maar met die getallen is wel weirde shit, ik zou naar een psycholoog gaan.
In de tv-gids die we vroeger hadden was maandag ook altijd geel.

Maar zowel maandag als vrijdag is geel bij jou?
pi_55738703
Het is trouwens gewoon gevalletje van dat het deel van je hersenen dat numeriek doet en het visuele gedeelte met elkaar in contact staan waardoor je een mix krijgt.
  donderdag 3 januari 2008 @ 04:35:35 #253
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_55738751
Interessant hoor.

Ik heb nog een vraag:

Je kan ook zien of iemand bijvoorbeeld heel angstig, of juist relaxend is? Stel je voor dat iemand de intentie heeft om jou op straat te overvallen. Kan je voordat hij dat doet al merken dat hij iets van plan is?

En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar mijn kleur
pi_55738779
TS, is dit de eerste keer dat je jezelf afvraagt waar het vandaan komt en of je de enige bent?
pi_55739355
quote:
Faders, hoe heb jij vroeger op school gerekend? Als je een beurt kreeg, hoe redde je je dan daaruit? Ik ben leerkracht en vraag de kinderen vaak hóe ze aan hun antwoord komen.
"Nou gewoon, optellen"
quote:
Je kan ook zien of iemand bijvoorbeeld heel angstig, of juist relaxend is?
Ja.
quote:
Stel je voor dat iemand de intentie heeft om jou op straat te overvallen. Kan je voordat hij dat doet al merken dat hij iets van plan is
Weet ik niet.
quote:
TS, is dit de eerste keer dat je jezelf afvraagt waar het vandaan komt en of je de enige bent?
Ja.
pi_55739535
Zoek maar eens op het Syndroom van Asperger/kenmerken en kijk of je iets herkent. En inderdaad Daniel Tammet heeft het Syndroom van Asperger en idiot Savant
Dat was namelijk het eerste waar ik aan dacht toen ik jouw reacties las.
Heb je ook last van harde geluiden etc. waar anderen om je heen geen last van lijken te hebben bijvoorbeeld?
(Mijn zoon heeft Asperger)
pi_55740331
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:12 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Zoek maar eens op het Syndroom van Asperger/kenmerken en kijk of je iets herkent. En inderdaad Daniel Tammet heeft het Syndroom van Asperger en idiot Savant
Heb je ook last van harde geluiden etc. waar anderen om je heen geen last van lijken te hebben bijvoorbeeld?

Welk syndroom is 't ergste?
pi_55740621
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:33 schreef Faders het volgende:

[..]

Ok... Maar hoe ga ik dit aan anderen uitleggen?

x: "Hallo tandarts deze tand doet pijn"
y: "Wat voel je dan precies?"
x: "Geel"

x: "We kunnen misschien ook aan zwemmen!"
y: "Maar jij bent toch ongesteld"
x: "Oh ja klopt... Maar hoe weet jij dat trouwens?"
y: "Je bent oranjebruin"

x: "Ik vind Jan echt heel leuk"
y: "Ja het valt best op"
x: "Haha is het zo duidelijk? Wat valt je op dan?"
y: "Je bent ijsblauw"

?
mss zou je er iets mee moeten/kunnen doen .... als je namelijk al aan mensen kunt zien hoe ze zich voelen of wat ze dwars zit... Zou je ze misschien kunnen helpen.... waarschuwen voor dingen of helpen dingen op te lossen....
ik kan me dit tevens niet voorstellen dat je mensen in kleur ziet maargoed mocht het wel zo zijn....
accepteer het dan en doe dr wat mee
lijkt mij een goeie oplossing
SUPERMAN
pi_55740940
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:10 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Welk syndroom is 't ergste?
Wat is erger? Je linkeroog, rechterbeen of linkeroor missen??

Geen idee wat erger is, voor zover je van erg kunt spreken....het gaat er meer om hoe het voor de persoon zelf is en zijn/haar omgeving erop reageert toch?
pi_55744050
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:40 schreef Roquefort het volgende:
Validiteit is geen eigenschap van een bron maar van een redenering.
Je hebt gelijk. Ik was er niet helemaal bij, want het is natuurlijk betrouwbaar, ipv valide.
Anyhow, ik blijf erbij dat Wikipedia niet geheel een betrouwbare bron is, al wordt het steeds beter.
pi_55862308
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:28 schreef djexplo het volgende:

[..]

Uhh,... Meen je dit serieus?
Ik ben niet geheel achterlijk maar ik weet niet hoe jij dit uitrekent???
pi_55864745
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:32 schreef mr.digitus het volgende:

[..]

Uhh,... Meen je dit serieus?
Ik ben niet geheel achterlijk maar ik weet niet hoe jij dit uitrekent???
Dat is gewoon het snel toepassen van de rekenregels. Geen kunst aan en met een beetje oefening kan bijna iedereen dat. Je moet gewoon een beetje spelen met getallen.
pi_55870673
klinkt als Asperger, zeker geen idiot savant,
een idiot savant is in zekere zin ook "idioot" kan niet voor zichzelf zorgen enz (zoals in de film rainman)
Iemand met het syndroom van Asperger (valt binnen het autisme spectrum) is eer redelijk normaal iemand. Heeft normaal of hoog IQ, heeft vaak ook de dingen die je omschreef.
Nog wat andere vragen die misschien helpen. Als je in een drukke ruimte bent bijvoorbeeld een cafe, kun je je dan makkelijk op 1 gesprek concentreren of komen alle gespreken even (on)duidelijk binnen?
Wat kleine dingen nog, hoe laat eet je normaal, en als het eten later is bijvoorbeeld een uurtje wat gebeurd er dan?
pi_55899092
Ik ben pas bij pagina 4, ik moet reageren om het in MyAT te krijgen (voor thuis). Mijn excuses hiervoor.
Hierbij mijn voorlopige bijdrage, ik hoop meet toe te kunnen voegen in de nabije toekomst. En voor ik het vergeet: Uiterst interessant en zeer herkenbaar (al heb ik het absoluut niet zo sterk en vooral funcioneel als jij. Ik heb mezelf zojuist ook betrapt op wat testjes (door een datum te noemen en met de kleur te bedenken welke dag het was), het lukte me enkel bij donderdagen maar ik vermoed dat het toeval was.

Ik zie de meeste dagen, cijfers en letters in kleur. Ik heb echter geen kleur bij mensen. Ik proef & drinken in vormen (ongeacht de textuur van iets) en kleuren. Ik kan niet rekenen op deze manier, ik kan het niet toepassen. En juist daarom fascineert dit me gigantisch, ik heb er nooit echt veel aandacht aan gespendeerd maar jouw topic inspireert me zeker om me er in te verdiepen (mijn dank hiervoor).

Om te voorbeelden:
Maandag - varieert, vies-oranje meestal
Dinsdag - oranjegeel, beetje vies
Woensdag - onbekend, varieert gigantisch
Donderdag - grijsblauw (donker)
Vrijdag - Wit, met veel viezigheid
Zaterdag - Oranjebruin (redelijk donker)
Zondag - Oranjebruin (heel donker)
**met viezigheid bedoel ik letterlijk viezigheid, alsof er zand op zit.

Ik baal nu best wel, een tijdje geleden zag ik bij elk cijfer een kleur. Momenteel lukt me dat op geen enkele manier, maar mischien komt het ook omdat ik me best slap voel momenteel (nog niks gegeten vandaag). Ik zal hier later op terug komen.

Ik denk dat het heel moeilijk is dit soort dingen te trainen, omdat je bij veel getallen al een referentie hebt. Als je geforceerd iets probeert te bedenken bij een cijfer dan kom je al snel uit bij iets waar je het nummer eerder hebt gezien.

Wat ik ook (gedeeltelijk) herken in jou is dat je een rekensom als het ware weg kan zetten, en even later weer kan oproepen. Dit is mij ooit een keer gelukt en sindsdien nooit meer. Ik zal het voorval beschrijven: ik stond in de rij (voor m'n theorie examen) een aantal jaar terug. Ik had een oefenboek met 1450 vragen. Op een bankje zag ik iemand zitten die aan het oefenen was uit een boek van 900 vragen. Ik vroeg me af hoeveel keer meer vragen ik had dan hij. Het sommetje 1450 / 900 was geboren en in een paar seconden had ik het antwoord. Ik had geen flauw idee hoe ik eraan kwam en ik kon niet achterhalen welk truukje ik gebruikte (zodat ik het op papier kon nadoen bijvoorbeeld, wat je in je hoofd kan kan je vaak ook op papier). Het antwoord 1.611111111 kwam spontaan op. Ik ben toen overigens geslaagd, dat terzijde. Dit was overigens mijn enige ervaring met ...dit..

Door dit voorval weet ik dat er tenminste 2 denkende gedeelten zijn in (in ieder geval) mijn hersenen. Het een is het woordelijke: als je iets moet bedenken of redeneren dan hoor je vaak de woorden in je hoofd. Alsof je in jezelf Tegen jezelf praat. Dit gaat echter vrij langzaam, maar dit gebruiken we wel om moeilijke sommen uit ons hoofd te doen. Dat sommetje van mij werd door een 'andere' helft uitgevoerd en speelde het antwoord terug. Ik kon het reken proces niet bijwonen. Ik denk dat taal ons denkvermogen gigantisch afremd. En sommigen van ons kunnen op commando een 'taak' uitbesteden aan een ander gedeelte in de hersenen. Zoals bij jou de antwoorden binnenstromen en zoals dat ene voorbeeld van mezelf.

Ik kom later hopelijk terug, ben op m'n werk .
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:30:33 #265
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55921881
Grappig..deze OP. Ik ben net begonnen aan een boek geschreven door een authist die de bijzondere gave heeft om te vertellen hoe zijn hoofd werkt.
Je kent de film rainman wel, waarbij de persoon in een kleine tijd de meest belachelijke berekeningen kan maken? Dat kan deze schrijver dus ook, en geeft aan dat hij alles in kleuren en vormen waarneemt, cijfers maar ook mensen. Tekeningen in het boek komen heel sterk overeen met wat de OP bevat.

=edit= ik zie dat de Engelse uitgave al werd genoemd
The truth was in here.
pi_55950407
ik vind maar vaage shit:|
pi_55959352
Wat een boeiend topic! Heel erg leuk dat je er zo open over vertelt, ookal 'kan' ik het niet, ik vind je uitleg heel erg duidelijk.

Wat is nu concreet je grootste beperking met dit zien?

En je gaf eerder aan dat hulpverlening in de richting van meerdere psychische stoornissen zocht, gebeurt daar nu nog iets mee?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_55961518
dit topic blijft interessant
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:28:35 #269
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_55970385
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 22:20 schreef Emel het volgende:
dit topic blijft interessant
Maar is helaas beetje stil nu...
pi_55978970
Faders.

Een wijs persoon heeft mij eens verteld, het maakt niet uit HOE je het doet. Als je het doet, en het gaat goed, blijf dan bij die techniek, en maak je er verder niet druk om.

Het probleem met school is dat leerlingen onderwezen worden via een bepaalde techniek tot hun ondervindingen te komen. Jij doet het op een andere methode. Dat is lastig enkel omdat het conflicteert met de heersende methode, maar dat maakt het niet slecht of minderwaardig.

Sterker nog, het is een gave. Ik weet niet precies hoe het heet, maar ik zou me er niet al te druk over maken als ik jou was.

Heeft het bijvoorbeeld ooit tot zware problemen geleid?

Besef dat je een stel hersenen hebt die op een unieke manier werken - beter dan een gemiddeld stel hersenen, en maak daar gebruik van! Concentreer je op de dingen die een normaal mens NIET kan met zijn of haar hersenen.
pi_55979439
tvp
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_55984037
even over dat aura ding .... zie je dat alleen om mensen of ook om dingen? (tafel, stoel etc) en dieren, hoe zit het daar mee ?
pi_60310427
TS ik wil graag iets van je horen
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:29:41 #274
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_60310508
TS ben ik, ik was jullie noobs aan het kloten omdat ik een asshole ben.

Vooral MouzurX was entertainend.
Well, I can take you far away, with my mind
pi_60310630
There we go.

Mods kunnen IP checken met dat van mij (Armoed) en deze account.

ggs

no re
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:38:55 #276
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_60310652
pi_60311255
nm. moet het hele topic lezen ><
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_60311413
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:37 schreef Faders het volgende:
There we go.

Mods kunnen IP checken met dat van mij (Armoed) en deze account.

ggs

no re
Ik geloof je wel
Maar wel bijzonder wat je hebt had ik het ook maar.

Doei
pi_60311809
Maar wat je zegt met die kleuren, kan je dat ook zo over internet als je een naam ziet dat hij oranjebruin kleurt dat de user ongesteld is?
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:46:24 #280
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60313116
Ik heb wel iets geks hier op FOK!, maar dat is volgens mij normaal. Als ik bijvoorbeeld de letters "KLB" zie, krijg ik meteen zo'n moppersmurf-idee. Bij TRV is het meteen zonnig en zo, en bij R&P word ik altijd verdrietig . Ook als ik die letters buiten FOK! zie trouwens.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:11:10 #281
14337 BierKoning
Bier 4 Ever!!
pi_60314522
Over je topictitel: JA! Je bent gek! Alleen wel in de veronderstelling dat 'gek' zijn niks anders is dan het afwijken van de algemene gevestigde mening of gedachtegang. In dat geval heeft iedereen wel iets geks, zoals ook wel te lezen is in dit topic (wat het dus weer niet zo gek maakt omdat iedereen gek is ).

Om alleen even in te gaan op je ervaring van kleuren bij mensen, bijvoorbeeld met dat meisje die je vragen stelde over sex (die steeds donkerder groen werd, en toen jij een gevatte opmerking gaf, weer lichtgroen werd. Ook met uitgaan vertelde je een soortgelijk verhaal. Zelfs met lezen controleer je de woorden met kleuren. Is dit niet gewoon het verwoorden (of beter, het ver-'kleuren') van je 'gut-feeling' of 'onderbuikgevoel' die iedereen wel ervaart? Het onderbuikgevoel, of intuitie, is natuurlijk een lastig begrip. Want een 'gevoel' is moeilijk uit te leggen, het is 'gewoon zo'. Wel is het een erg handig en belangrijk gegeven voor ons! Onderzoek wijst uit dat bij sollicitatiegesprekken die werkgever al binnen een halve minuut weet of de persoon past bij het bedrijf (of bij de werkgever ), juist door de intuitie. Zou deze werkgever een kleur aan zijn intuitie plakken, dan past het toch best bij jou verhaal?

Verder zou ik me er echt niet druk om gaan maken, als het goed werkt voor jou, dan is het prima! In het contact met meisjes zou ik me er al helemaal niet druk om maken, je maakt andere associaties bij dingen, vergelijk dat eens met agressie/onbeschoft gedrag/alcohol of drugs misbruik/...

Ik hoop dat mn reactie een goede kleur bij je oproept!
pi_60316075
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:12 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Veel mensen met dit soort eigenschappen blijken ook autisme te hebben, maar het is niet zo dat elke autist deze eigenschappen heeft. Ik heb Asperger en ik kan echt niks, maar dan ook niks uit het verhaal van TS herkennen. Ik heb zelfs geen synesthesie.

(Idiot) savant is een benaming voor iemand met hele speciale gaven. Ik weet niet of TS een savant is (sowieso twijfel ik door die drie posts van hem en Armoed of het allemaal wel waar is). Het 'idiot' wordt aan het woordje 'savant' toegevoegd, omdat mensen met deze speciale gaven bijna zonder uitzondering een zeer laag IQ hebben en zwaar verstandelijk gehandicapt zijn. Daniel Tammet is dus zo'n uitzondering. Hij is een savant en heeft "slechts" Asperger.

Iemand vroeg wat er erger is, idiot savant zijn of Asperger hebben. Ik denk het eerste. Die speciale gaven zijn allemaal wel leuk en aardig, maar als het ook inhoudt dat je je eigen veters niet kan strikken?
pi_60320224
heel interessant dit!! Voor jezelf lijkt het me soms erg moeilijk... wat me vooral opvalt in je verhalen is dat je relaties hebt met 'moeilijke' mensen (paar exjes met paniekaanvallen en stemmingswisselingen) en ..je wast de haren van een vriendin van je en kamt ze ook om haar rustig te maken... (raar dat niemand dat er verder uit heeft gehaald..ik zat echt effe van: ) en je bent nog maar 18.

ik denk dat je je 'gave' sowieso al heel vaak (al dan niet bewust) inzet om anderen te helpen, en je moet eens goed nadenken of je dat wel wilt natuurlijk!

Wat betreft het 'niet logisch kunnen redeneren' ik denk dat het voor jou zaak is om jezelf wat beter te leren begrijpen. Geel = pijn en dus soms ook gevaar, dat weet je nu, dus ik denk dat je dat voor alle andere situaties ook wel kunt leren?
Wat betreft het op meisjes afstappen, waarom je dat doet... wat dacht je van: ze lijkt me een heel fijn persoon (vanwege de kleur, maar dat zeg je er dan niet bij) en die wil ik beter leren kennen (of aanraken zoals je vriend het toen zei). Alles dus eigenlijk gaan vertalen naar 'gewone mensen taal' en je hebt het hier al heel goed allemaal uitgelegd dus ik denk dat je daar best wat meer in op jezelf mag vertrouwen

of het nu autisme is of niet, wat zou dat eigenlijk? het gaat om de symptomen en niet zozeer om wat erachter zit. Als je een IQ test wilt doen (zoals je ergens schreef), die echt is, dan meten ze gewoon je IQ en meer niet. Het is dus geen test om achter allerlei andere dingen te komen. Ok, sommige onderdelen kunnen wel iets aangeven van bepaalde stoornissen, maar een IQ test is geen valide test om stoornissen mee aan te tonen, dus ik zou me er niet al te druk om maken.
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_60345049
Wat jij hier beschrijft herken ik totaal niet. Wat wel een trekje is wat ik heb is dat ik zeg maar van situaties die ik heb meegemaakt (ook al is het jaren terug, zelfs van toen ik bijvoorbeeld 3 was) die situatie als een film in mijn hoofd kan afspelen en nog letterlijk weet wat er is gezegd. En dan niet alleen van memorabele situaties, maar ook van hele casual dingen. Mijn ouders zijn ook altijd verbaasd als ik weer dingen van vroeger ophaal die zelfs zij zich niet 1,2,3 kunnen herinneren. Ik moet er wel bij vermelden dat ik het niet van ELKE situatie kan die ik elke dag heb meegemaakt. Maar vanaf dat ik 3 ben kan ik tot mijn eigen leeftijd (20) veel gesprekken en situaties en ook hele casual dus zoals ik eerder zei me letterlijk voor de geest halen. Zo weet ik bijv. nog dat ik in de zomervakantie van groep 8 naar de brugklas in het Iseomeer (Italië) lag op een luchtbed en mijn zus was er ook bij en een oudere jongen genaamd Bram die we die vakantie hadden ontmoet en die schatte mij op hooguit 42 kilo (we hadden een gesprek over lichaamsgewicht).

Nog iets: ik zie heel veel details in mijn omgeving. Ik ben een paar dagen terug van vakantie met twee anderen en telkens als we iets nodig hadden (bijvoorbeeld een souvenirshop op de laatste dag) had ik alle souvenirshops in de straat al gezien (terwijl op sommige maar een heel klein bordje staat en niks buiten ofzo) zonder dat ik er actief naar aan het kijken ben. Is er iets aan de hand ben ik degene die het de hele tijd als eerste ziet. Zijn we op zoek naar een bank waar we konden pinnen in een hele lange straat met overal borden, zie ik van veraf zonder dat ik er bewust mee bezig ben tussen alle andere borden een klein bordje bank. En niet dat dat een paar keer gebeurt, nee het gebeurt constant. Alle gesprekken die ik op vakantie heb gevoerd (ook langere gesprekken) kan ik zo ophalen en afspelen in mijn hoofd. Ook waar ik toen precies stond/lag. Het vreemde is wel weer dat ik je dan absoluut niet kan vertellen wat die persoon waarmee ik het gesprek voerde voor kleren aanhad. Maar doordat ik dit soort dingen enorm goed lijk te kunnen onthouden is het altijd heel erg vermoeiend voor mij om bijvoorbeeld een ruzie uit te praten. Ik weet exact wat ik heb gezegd en wat de andere heeft gezegd maar zie diegene daar maar eens van te overtuigen. Of als je een situatie bespreekt. Ik weet precies hoe dat is gegaan maar de ander denkt daar anders over. Maarja het is allemaal heel leuk en aardig, de keerzijde is alleen wel dat als ik bijv. ruzie heb met iemand dat dat heel lang in mijn hoofd blijft hangen. Wat diegene allemaal heeft gezegd kan ik me achteraf ook nog over opwinden omdat ik het me letterlijk voor de geest kan halen.
pi_60348904
Redelijk herkenbaar. Maar bij mij gaat het niet zover zoals jij het beschrijft.
Zover ik weet zie ik de maanden van het jaar ook in bepaalde kleuren en in een vierkant. Linksonder begint januari, en juni zit linksboven. Dat soort dingen. Voor de rest zie ik cijfers en kleuren ook in vrouwelijke en mannelijke versies. Een 3 is mannelijk, een 4 is vrouwelijk etc. Je bent dus iig niet gek, zoals je in reacties van anderen al hebt kunnen lezen. Vroeger dacht ik dat iedereen dit zo zag en dat het heel normaal was. Ik vond het wel verrassend toen mijn broertje vorig jaar ofzo vroeg of ik dat soms ook had. Ja dus.
Het is een visueel beeld wat je je bij iets voorsteld denk ik. Vind het wel heel interessant. Leuk om zo'n topic eens tegen te komen.
pi_60349001
Toch een goede kick van mij he
  zaterdag 26 juli 2008 @ 00:34:58 #287
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_60353938
Missen jullie het lezen van een aantal posts of...?
  zaterdag 26 juli 2008 @ 05:38:09 #288
213821 pistoletsopzondag
Professioneel lurker
pi_60356077
TS, om te antwoorden op je vraag hoe je er het best mee leert omgaan/leven.
Je zal het gaandeweg leren. Je bent pas 18.
Misschien is het inderdaad geen slecht idee om contact te zoeken met mensen die vertrouwd zijn met de materie. Een gids is misschien wel welkom.

In plaats van 'nou, gewoon' te antwoorden op een kleurvraag kan je lachend zeggen dat je vertrouwt op je feilloze intuïtie. De lach zorgt voor de onmiddellijke relativering van je uitspraak en je hoeft geen kleurantwoord te geven. You might give it a try :-)

Ik ben blij met de kick want heb het topic gemist paar maanden terug.

Het ga je goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door pistoletsopzondag op 27-07-2008 23:25:59 ]
De fanfare van honger en dorst.
pi_60362426
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 00:34 schreef Armoed het volgende:
Misschien moet je iets duidelijker roepen dat je de boel aan het neppen bent.
  zondag 27 juli 2008 @ 00:55:56 #290
213998 Samba-boy
MarcMarie's Pruikendrager
pi_60371942
Het lijkt me toch een beetje vaag.... Dinsdag is geel volgens TS.... Ik wil het eens proberen, de dagen van de week een kleur geven

Maandag geel
Dinsdag rood (Wat gek )
Woensdag groen (Ik weet niet, bij deze krijg ik gewoon het gevoel van groen, altijd al gehad)
Donderdag lichtblauw (met als Zaterdag)
Vrijdag oranje (weer een dag-kleur die ik altijd al die kleur vond hebben)
Zaterdag lichtblauw (Nee, ECHT geen typfout, Donderdag en Zaterdag vind ik beide lichtblauw)
Zondag wit

Eigenlijk heeeel Vaag
Echt waar!
  zondag 27 juli 2008 @ 00:59:46 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60371992
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 00:34 schreef Armoed het volgende:
ik denk dat je lame poging om met 2 klonen weer wat aandacht te krijgen toch wel een beetje mislukt is... oftewel... nou en
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 27 juli 2008 @ 10:21:26 #292
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_60374356
Net toevallig gelezen over een nieuw boek dat uit is gekomen over synesthesie. Als mensen meer erover willen weten± http://www.thefrogwhocroakedblue.com/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 27 juli 2008 @ 14:51:20 #293
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_60378043
quote:
Op zondag 27 juli 2008 00:59 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat je lame poging om met 2 klonen weer wat aandacht te krijgen toch wel een beetje mislukt is... oftewel... nou en
Dit is geen kloon noob
pi_60378767
En een van nature verlegen persoon? Is die moeilijker af te lezen? Heeft die een kleur? Of prik je daar doorheen en zie je ondanks de verlegenheid wat die persoon van jou vind.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  zondag 27 juli 2008 @ 17:31:33 #295
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_60380510
bij mij staan de dagen in de week in een rondje, we draaien de week tegen de klok in, en het rondje is iets ovaal waarbij de donderdag en de maandag meer ruimte innemen. Door dit te visualiseren kan ik mijn genda op de minuut nauwkeurig altijd en allesin mijn hoofd hebben.

Heb hier vaak met anderen over gehad, veel mensen hebben dit. Ik doe zelf ook een studie Neuroscience, en het is hersen-technisch vrij logisch te verklaren eigenlijk.
  maandag 28 juli 2008 @ 10:10:36 #296
77330 m-niki
for real
pi_60391034
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:31 schreef Grumpey het volgende:
bij mij staan de dagen in de week in een rondje, we draaien de week tegen de klok in, en het rondje is iets ovaal waarbij de donderdag en de maandag meer ruimte innemen. Door dit te visualiseren kan ik mijn genda op de minuut nauwkeurig altijd en allesin mijn hoofd hebben.

Heb hier vaak met anderen over gehad, veel mensen hebben dit. Ik doe zelf ook een studie Neuroscience, en het is hersen-technisch vrij logisch te verklaren eigenlijk.
ik heb dit met het jaar en dan staan dus de maanden in een rondje, gaat het wel met de klok mee en januari en december staan dan op "kwart voor negen" en daar zit een klein stukje tussen, juni, juli en augustus zijn breder/nemen meer ruimte in

grappig! (de week is bij mij een balk waarbij deweekenddagen korter/minder ruimte innemen dan de rest van de dagen, voor mij is het zo ook makkelijk om alles snel in te delen in m'n hoofd)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:40:56 #297
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67353705
wow wat tof. TVP
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67353742
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:40 schreef Maanvis het volgende:
wow wat tof. TVP
Gast
pi_67440312
Heel erg facinerend.

Ik heb ook kleur voor mensen, getallen, nummers enzovoorts

Vormen voor nummers, heb ik ook, maar ik kan er helaas niet zo mee rekenen.

Wat ik dan weer wel kan is op zo'n manier verhaaltjes uit het Grieks en Latijn. Ik onthoud al die woordjes op het moment dat ik ze zie met een vorm en kleur, en door middel van die vormen en kleuren vertaal ik die zinnen dan.

Zie je anderen eerst kijken naar de naamvallen, geslachten, tijden en getal, doe ik het half-bewust uit me hoofd, en ik ben er meestal sneller mee klaar
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:29:29 #300
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67440361
1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')