Als je het beeld met kleuren al kon zien voor je aan het slot begon, dan moet ik zeggen dat ik het uitzonderlijk ongeloofwaardig vind worden.quote:Op woensdag 26 december 2007 15:04 schreef Faders het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ging dus met dat stokje het gat in en daarmee drukte ik de ijsblauwe staafjes 1 voor 1 omhoog totdat het gele staafje in het gele gebied was, toen zette ik kracht met dat ander zaagblad naar links (zoals een slot normaal open gaat) zodat het gele staafje bleef hangen en zo deed ik dat bij alle staafjes totdat het slot open ging (de staafjes waren van verschillende lengtes en het waren er meer maar dit is gewoon om uit te leggen). Ik zag zegmaar een beeld van het slot met ijsblauw/felgroen en dan dat lelijke geel erin en dat geel moest weg. Het was trouwens helemaal donker in de garage maar toch lichtte alles op met een kleur.
[..]
Nee in dit geval niet (was een 'vreemde' garage, niet van onszelf oid maar van een kennis), maar bij deuren die ik vaker met een sleutel geopend heb zie ik wel een mentaal beeld van staafjes die oplichten enzo.quote:Als je het beeld met kleuren al kon zien voor je aan het slot begon, dan moet ik zeggen dat ik het uitzonderlijk ongeloofwaardig vind worden.
Terwijl ik bezig was vormde het kleurenbeeld zich, maar van deuren die ik al eens meerdere keren met een sleutel opengemaakt heb heb ik al een beeld zonder dat ik het op een alternatieve manier probeer open te maken (heb dit 'lockpicking' ook maar 1x gedaan en dat was toen).quote:Werd jouw 'kleurenbeeld' gevormd terwijl je bezig was met dat slot , dan zou dat kloppen met de beschrijving van jouw verschijnsel (namelijk interferentie tussen verschillende zintuigen en kleuren. In dit geval dus gehoor/gevoel met de kleuren).
Wortelslogaritmes? Bij machten doe ik gewoon 36^3 is dus 36*36*36.quote:en kan jij dan ook dingen als machten/wortelslogaritmes uitrekenen ? en gaat dit dan ook op dezelfde manier?
wortels/logaritmes moest het zijn. Kan je dan ook logaritmes uit je hoofd doen?quote:Op woensdag 26 december 2007 17:19 schreef Faders het volgende:
[..]
Nee in dit geval niet (was een 'vreemde' garage, niet van onszelf oid maar van een kennis), maar bij deuren die ik vaker met een sleutel geopend heb zie ik wel een mentaal beeld van staafjes die oplichten enzo.
[..]
Terwijl ik bezig was vormde het kleurenbeeld zich, maar van deuren die ik al eens meerdere keren met een sleutel opengemaakt heb heb ik al een beeld zonder dat ik het op een alternatieve manier probeer open te maken (heb dit 'lockpicking' ook maar 1x gedaan en dat was toen).
[..]
Wortelslogaritmes? Bij machten doe ik gewoon 36^3 is dus 36*36*36.
Ik denk het wel.quote:Je weet wel wat ijsblauw is.
Das verliefdheid, niet?
Hoe oud ben je als ik vragen mag? en welke opleiding doe je/ heb je gedaan?quote:Op woensdag 26 december 2007 19:35 schreef Faders het volgende:
Wat zijn logaritmes? En wortels kan ik niet...
[..]
Ik denk het wel.
Niet. Zie vorige post van mij.quote:Hoe bereken je wortels dan?
Snap niet wat hier staat.quote:... hoe bereken je wortels eigenlijk ?? kan het zelf ook niet ...
15^2 = 225 wortel(225) = 15
225^0,5 = 15 <--- maar hoe kom je daar dan op ? (zonder dat je weet dat het 15 is)
Laat maar, ik kwam er net achter dat je wortels niet kan berekenen zonder rekenmachinequote:Op woensdag 26 december 2007 22:12 schreef Faders het volgende:
[..]
Niet. Zie vorige post van mij.
[..]
Snap niet wat hier staat.
Hetzelfde principe.. De kleuren vervormen gewoon anders.quote:Maar je hebt in de OP uitgelegd wat je ziet bij vermenigvuldigingen alleen wat zie je bij optellingen en aftrekkingen en delingen?
Ah, een groentje dusquote:Op woensdag 26 december 2007 22:57 schreef Faders het volgende:
Ik ben trouwens 18.
ok ... wat ik niet snap is hoe het kan dat je er niet hoeft bij na te denken om het antwoord te krijgen .. want wij moeten bij moeilijke sommen echt gaan rekenen en dingen die we op papier eigenlijk zouden schrijven in ons hoofd doen.quote:Op woensdag 26 december 2007 22:57 schreef Faders het volgende:
[..]
Hetzelfde principe.. De kleuren vervormen gewoon anders.
Ik ben trouwens 18.
Dat is zo een 200-tal posts geleden al gezegd geweestquote:Op donderdag 27 december 2007 14:11 schreef ChOas het volgende:
Hier een mooie docu over Daniel Tammet, Hij heeft ongeveer hetzelfde:
http://video.google.com/videoplay?docid=4913196365903075662
Dan heb ik wat aan mijn ogenquote:Op donderdag 27 december 2007 14:44 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat is zo een 200-tal posts geleden al gezegd geweest
Maar je hebt wel die "truc" met de knikkers gedaan voor een vriendengroep?quote:Op dinsdag 25 december 2007 20:49 schreef Faders het volgende:
Ik ben niet echt van plan om het zegmaar 'bekend' te maken dat iedereen er vanaf weet...
denk je niet dat je het erg veel opkleurt ik bedoel, voor mijn idee helpt deze synthasesia hem gewoon om zijn eigen ondervindingen te begrijpen/ondersteunen. Wat ik wil zeggen is dat de waarheid die hij 'ziet' nog niet de daadwerkelijke waarheid hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:05 schreef Knipoogje het volgende:
Jongen, met zo'n gave ga je een prachttoekomst tegemoet ook al baal je er wellicht zelf van soms. Je wordt in ieder geval miljonair al is het maar met poker
-knip-
Denk aan alle mogelijkheden!
Zie je ook hoe mensen zich naar anderen toe verhouden of alleen naar jezelf toe? Je kunt bijvoorbeeld zien dat iemand jou niet echt mag. Kun je ook zien of persoon X persoon Y niet mag als die met elkaar communiceren?
Ik ben het eens met je verhaal, maar gezien de verhalen van TS lijkt het also hij op zijn minst mensen beter kan lezen dan gemiddeld. Dat is al genoeg om er je voordeel mee te doen. Die levende leugendetectoren uit Meet the Parents bestaan wel degelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:32 schreef koffiegast het volgende:
Wat betreft aura's... en spiritualiteit, denk dat ik duidelijk ben dat ik hier niet echt in geloof.
Zoiets ja.quote:Als jij een meisje benadert, dan zie je dus precies aan haar kleur hoe zij op dat moment vermoedelijk over jou denkt, en welke kleuren jij daarmee moet mengen om zo haar kleur te veranderen naar wat jij wilt, dus dat ze je leuk gaat vinden? Dus stel zij is oranje, maar om jou leuk te gaan vinden, moet ze eerst felgroen worden. Dan zoek je dus naar dingen (kleuren) die je kan zeggen tegen haar, waarvan jij weet dat die haar kleur zullen veranderen naar felgroen?
Ligt eraan... Als die persoon X op dat moment met iemand anders praat kan ik zien of die persoon die andere iemand mag en weet ik niet hoe die persoon over mij denkt (meestal dan)... Praat die persoon met mij weet ik (meestal) niet of hij die andere iemand mag.quote:Zie je ook hoe mensen zich naar anderen toe verhouden of alleen naar jezelf toe? Je kunt bijvoorbeeld zien dat iemand jou niet echt mag. Kun je ook zien of persoon X persoon Y niet mag als die met elkaar communiceren?
quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:05 schreef Knipoogje het volgende:
Jongen, met zo'n gave ga je een prachttoekomst tegemoet ook al baal je er wellicht zelf van soms. Je wordt in ieder geval miljonair al is het maar met poker
* Je kunt rijk worden in poker omdat je andere mensen kunt lezen
* Je kunt een prima therapeut worden omdat je mensen naar de juiste kleur kunt lullen (in ieder geval beter dan mensen die emoties niet kunnen aflezen)
* Helderziende truukjes / optredens
* Bij justitie werken. Je ziet als mensen liegen. En als je dat niet direct ziet begint het beeld bij elke ondervraging steeds duidelijker te worden. Stel bijvoorbeeld de Deventer Moordzaak. Jij bent als enige in staat om na een uurtje praten met de klusjesman en Ernest Louwes te bepalen wie liegt, wie niet en wie eventueel wat verborgen houdt. Je kunt dit onderdeel van je gave trainen door heel veel testen te doen met liegende mensen en mensen die iets te verbergen hebben.
* Je ziet wellicht direct aan de kleur van mensen of ze smokkelen, terrorist zijn. Als je al ziet aan iemand of zij ongesteld is of niet, dan zie je ongetwijfeld nog meer. Bepaalde ziektes bijvoorbeeld. Ook dat valt te trainen. Probeer verschil te ontdekken tussen mensen met kanker en zonder.
Denk aan alle mogelijkheden!
Zie je ook hoe mensen zich naar anderen toe verhouden of alleen naar jezelf toe? Je kunt bijvoorbeeld zien dat iemand jou niet echt mag. Kun je ook zien of persoon X persoon Y niet mag als die met elkaar communiceren?
Dat is een bekend effect van paddo'squote:Op woensdag 26 december 2007 19:15 schreef P8 het volgende:
Zoals iemand anders al zei, kwam dit gister ook in een docu op discovery aan bod.
Ik bedenk me trouwens net dat ik het gevoel zelf ook ooit heb ervaren. Tijdens mijn eerste paddo-trip liepen mijn gehoor en zicht in elkaar over. Ik hoorde dingen die ik zag, en andersom. Ik weet nog wel dat ik enorm positief onder de indruk was hiervan. Dit was lang voordat ik had gehoord van synestetie.
Niet dat ik het topic weg wil kapen van de TS, maar heeft iemand hier ooit van een drugstriggered synestetie gehoord?
Hier ben ik inderdaad ook bekend mee, ik heb dat eigenlijk elke keer dat ik paddo's gebruik, een soort verhoogde bewustzijnsstaat. Alsof de draadjes die je oren met gehoor en je ogen met je zicht verbinden opeens omgewisseld worden. Heel bijzonder. Maarja, alles is bijzonder tijdens een paddo tripje, zelfs stoeptegels zijn fascinerendquote:Op woensdag 26 december 2007 19:15 schreef P8 het volgende:
Zoals iemand anders al zei, kwam dit gister ook in een docu op discovery aan bod.
Ik bedenk me trouwens net dat ik het gevoel zelf ook ooit heb ervaren. Tijdens mijn eerste paddo-trip liepen mijn gehoor en zicht in elkaar over. Ik hoorde dingen die ik zag, en andersom. Ik weet nog wel dat ik enorm positief onder de indruk was hiervan. Dit was lang voordat ik had gehoord van synestetie.
Niet dat ik het topic weg wil kapen van de TS, maar heeft iemand hier ooit van een drugstriggered synestetie gehoord?
Het is toch zo dat 'de mens' maar 5% (of zoiets) van de totale hersencapaciteit gebruikt? De andere 95% liggen dus ongebruikt in onze hersenpan. Faders gebruikt blijkbaar een ander (en groter?) deel dan de gemiddelde mens, waardoor hij dingen kan/ziet die wij niet kunnen/zien.quote:Op woensdag 26 december 2007 16:11 schreef vanDekaart het volgende:
Dude! je gebruikt je rechter hersenhelft voor logica, dit is echt supervet, "normale" mensen gebruiken hun linker hersenhelft voor rekenen en ojecten herkennen (logische dingen), jij niet! jij gebruikt nauwelijks je linker hersenhelft.
Op zich best logisch dat zoiets gebeurt als je paddo's gebruikt. Remmingen verdwijnen, deurtjes in je brein worden opengezet, waardoor er connecties gelegd kunnen worden die er normaal niet zijn.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:15 schreef P8 het volgende:
Tijdens mijn eerste paddo-trip liepen mijn gehoor en zicht in elkaar over. Ik hoorde dingen die ik zag, en andersom. Ik weet nog wel dat ik enorm positief onder de indruk was hiervan. Dit was lang voordat ik had gehoord van synestetie.
Nee, dat is niet waar.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:47 schreef Moonah het volgende:
[..]
Het is toch zo dat 'de mens' maar 5% (of zoiets) van de totale hersencapaciteit gebruikt? De andere 95% liggen dus ongebruikt in onze hersenpan.
....
Écht?quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:59 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar.
Broodje aap.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_brain#Common_misconceptionsquote:
Human brain
Common misconceptions
The following are some commonly held misconceptions of the mind and brain perpetuated through urban legends, mass media, and the promotion of dubious products to consumers (Sala, 1999):
.. (knip) ..
* Humans use only 10% or less of their brain: Even though many mysteries of brain function persist, every part of the brain has a known function.[6][7][8]
This misconception most likely arose from a misunderstanding (or misrepresentation in an advertisement) of neurological research in the late 1800s or early 1900s when researchers either discovered that only about 10% of the neurons in the brain are firing at any given time or announced that they had only mapped the functions of 10% of the brain up to that time (accounts differ on this point).
Another possible origin of the misconception is that only 10% of the cells in the brain are neurons; the rest are glial cells that, despite being involved in learning, do not function in the same way that neurons do.
If all of a person's neurons began firing at once, that person would not become smarter, but would instead suffer a seizure. In fact, studies have shown that the brains of more intelligent people are less active than the brains of less intelligent people when working on the same problems.[citation needed]
Some New Age proponents propagate this belief by asserting that the "unused" ninety percent of the human brain is capable of exhibiting psychic powers and can be trained to perform psychokinesis and extra-sensory perception.
Wikipedia noem ik niet echt een valide bron.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:32 schreef Roquefort het volgende:
[..]
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_brain#Common_misconceptions
Voor zover ik begrepen heb, hebben pasgeborenen deze capaciteiten ook, vandaar dat baby's tot 6 maanden bijvoorbeeld veel meer nuances in de spraak horen, dan volwassen. Dit is ook de reden dat baby's, of peuters, veel makkelijker een taal oppikken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:40 schreef Moonah het volgende:
Ah, tnx. Het is dus al een heel oud broodje aap.
Maar hoe in hemelsnaam is dan het vermogen van TS te verklaren?
Ach, ik heb het er maar bijgezocht omdat "omdat Roquefort het zegt is het een broodje aap" wel een uitstekende bron is, maar weinig indruk zal maken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:49 schreef dawg het volgende:
[..]
Wikipedia noem ik niet echt een valide bron.
Maar goed, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, vermoed ik.
edit: Een andere website met mooie toelichting & nog een interessante link.
Hi!quote:
In de tv-gids die we vroeger hadden was maandag ook altijd geel.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:28 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Lol, zoiets heb ik ook. Bij mij is zondag de kleur WIt, Maandag=geel, dinsdag weet ik niet, woensdag=rood, donderdag=paars, vrijdag is geel, zaterdag weet ik niet. Ook visualiseer ik de dagen van de week als Blokken en vormen, ik weet niet hoe ik dit goed moet uitleggen, want het is echt vreemd. Maar zo te zien hebben meer mensen dát.
Maar met die getallen is wel weirde shit, ik zou naar een psycholoog gaan.
"Nou gewoon, optellen"quote:Faders, hoe heb jij vroeger op school gerekend? Als je een beurt kreeg, hoe redde je je dan daaruit? Ik ben leerkracht en vraag de kinderen vaak hóe ze aan hun antwoord komen.
Ja.quote:Je kan ook zien of iemand bijvoorbeeld heel angstig, of juist relaxend is?
Weet ik niet.quote:Stel je voor dat iemand de intentie heeft om jou op straat te overvallen. Kan je voordat hij dat doet al merken dat hij iets van plan is
Ja.quote:TS, is dit de eerste keer dat je jezelf afvraagt waar het vandaan komt en of je de enige bent?
quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:12 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Zoek maar eens op het Syndroom van Asperger/kenmerken en kijk of je iets herkent. En inderdaad Daniel Tammet heeft het Syndroom van Asperger en idiot Savant
Dat was namelijk het eerste waar ik aan dacht toen ik jouw reacties las.
Heb je ook last van harde geluiden etc. waar anderen om je heen geen last van lijken te hebben bijvoorbeeld?
(Mijn zoon heeft Asperger)
mss zou je er iets mee moeten/kunnen doen .... als je namelijk al aan mensen kunt zien hoe ze zich voelen of wat ze dwars zit... Zou je ze misschien kunnen helpen....quote:Op maandag 24 december 2007 20:33 schreef Faders het volgende:
[..]
Ok... Maar hoe ga ik dit aan anderen uitleggen?
x: "Hallo tandarts deze tand doet pijn"
y: "Wat voel je dan precies?"
x: "Geel"
x: "We kunnen misschien ook aan zwemmen!"
y: "Maar jij bent toch ongesteld"
x: "Oh ja klopt... Maar hoe weet jij dat trouwens?"
y: "Je bent oranjebruin"
x: "Ik vind Jan echt heel leuk"
y: "Ja het valt best op"
x: "Haha is het zo duidelijk? Wat valt je op dan?"
y: "Je bent ijsblauw"![]()
?
Wat is erger? Je linkeroog, rechterbeen of linkeroor missen??quote:
Je hebt gelijk. Ik was er niet helemaal bij, want het is natuurlijk betrouwbaar, ipv valide.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:40 schreef Roquefort het volgende:
Validiteit is geen eigenschap van een bron maar van een redenering.
Uhh,...quote:Op maandag 24 december 2007 19:28 schreef djexplo het volgende:
[..]
Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24....
En 63^11 t'ja elke nerd ziet dat gewoon als (2^6-1)^11 -> +- 2^66 -> is gelijk aan +- 64 * 1000^6
Dat is gewoon het snel toepassen van de rekenregels.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:32 schreef mr.digitus het volgende:
[..]
Uhh,...Meen je dit serieus?
![]()
Ik ben niet geheel achterlijk maar ik weet niet hoe jij dit uitrekent???
Ik geloof je welquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:37 schreef Faders het volgende:
There we go.
Mods kunnen IP checken met dat van mij (Armoed) en deze account.
ggs
no re
Veel mensen met dit soort eigenschappen blijken ook autisme te hebben, maar het is niet zo dat elke autist deze eigenschappen heeft. Ik heb Asperger en ik kan echt niks, maar dan ook niks uit het verhaal van TS herkennen. Ik heb zelfs geen synesthesie.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:12 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Zoek maar eens op het Syndroom van Asperger/kenmerken en kijk of je iets herkent. En inderdaad Daniel Tammet heeft het Syndroom van Asperger en idiot Savant
Dat was namelijk het eerste waar ik aan dacht toen ik jouw reacties las.
Heb je ook last van harde geluiden etc. waar anderen om je heen geen last van lijken te hebben bijvoorbeeld?
(Mijn zoon heeft Asperger)
Misschien moet je iets duidelijker roepen dat je de boel aan het neppen bent.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:34 schreef Armoed het volgende:
Missen jullie het lezen van een aantal posts of...?
ik denk dat je lame poging om met 2 klonen weer wat aandacht te krijgen toch wel een beetje mislukt is... oftewel... nou enquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:34 schreef Armoed het volgende:
Missen jullie het lezen van een aantal posts of...?
Dit is geen kloon noobquote:Op zondag 27 juli 2008 00:59 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat je lame poging om met 2 klonen weer wat aandacht te krijgen toch wel een beetje mislukt is... oftewel... nou en
quote:Op zondag 27 juli 2008 17:31 schreef Grumpey het volgende:
bij mij staan de dagen in de week in een rondje, we draaien de week tegen de klok in, en het rondje is iets ovaal waarbij de donderdag en de maandag meer ruimte innemen. Door dit te visualiseren kan ik mijn genda op de minuut nauwkeurig altijd en allesin mijn hoofd hebben.
Heb hier vaak met anderen over gehad, veel mensen hebben dit. Ik doe zelf ook een studie Neuroscience, en het is hersen-technisch vrij logisch te verklaren eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |