Dat ligt aan de som, som in voorbeeld was een kwartiertje ofzo (ik krijg geen 'waarschuwing' als de som klaar is dus tenzij ik er constant aan denk weet ik niet de precieze tijd).quote:Hoelang duurt dit dan ongeveer? spreken we hier over minuten? uren?
Ik snap de vraag niet precies.quote:Misschien een vreemde vraag, maar kun je actief nadenken? Zoals je het vertelt lijkt het alsof het antwoord op elke vraag je gewoon opgediend wordt, in hoeverre heb je invloed op wat er in je hoofd gebeurt? Word je niet geleefd door al deze antwoorden?
Jawel... Maar ik kan ook horen, alleen niet zo goed als de blinden.quote:Kan ik je situatie vergelijken met een dove die in een wereld van blinden leeft?
Heel flauw, hij denkt dat wij alles door elkaar gooien.quote:Hoebedoelu?
Ik heb verder niks met getallen, smaken, geuren etc zoals TS.
Jaaa leuk dat jij ook zoiets hebtquote:Ook ik wil hier een tvp neerzettend, heb net alles gelezen, echt ontzettend interessant.
Ik heb het met getallen een beetje, ik ben erg lang dwangmatig geweest met in mijn hoofd dingen tellen (niet bovennatuurlijk snel of iets, in mijn eigen tempo ) en zo kregen een aantal dingen ook automatisch een cijfer, zondag is zes. Niet alle dagen hebben een cijfer, en alles bij elkaar heb ik misschien maar tien dingen die een cijfer hebben, maar ik let wel altijd op de cijfertjes, ik kan ze ook goed onthouden. Ik kan ook heel snel rekenen of iets (een naam bijvoorbeeld) of die naam een goede naam is qua getal of niet, dan reken ik het om naar een getal (Chantal zou dan 17 zijn) en dan beslis ik voor mezelf of dat een 'goed getal' is of niet, ik heb een aantal 'geluksgetallen'
Nu doe ik hier verder niks mee, het is niet als ik met iemand praat en het getal van zijn naam staat me niet aan ofzo dat ik niet met diegene wil praten, het is gewoon iets wat ik ondertussen doe, een soort braintraining, 2 dingen tegelijk doen, ik houd altijd mijn hoofd bezig, om maar geen 'stilte' in mijn hoofd te laten vallen. Dus waarschijnlijk komt het bij mij meer vanuit die dwang om in mijn hoofd maar bezig te blijven dat ik het gewoon automatisch doe nu en omdat ik zoveel met die cijfers bezig was/ben ik gewoon vanzelf een cijfer toeken aan dingen soms. (jezus wat is dit moeilijk uitleggen).
Overigens ben ik ontzettend slecht in rekenen, ik ken de tafels tot 20 ongeveer en dan heb ik wel wat bedenktijd nodig af en toe, aftrekken en optellen vind ik een ramp maar de stelling van pythagoras haalde ik een 9+ voor op school (terwijl mijn gemiddelde een 4,2 was). Desondanks ben ik op taalkundig gebied wel hoogbegaafd volgens de testen, dus het is eigenlijk apart dat ik ondanks mijn rekenhandicap toch veel bezig ben met cijfers.
Dit is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met TS, maar ik vond het wel apart om te lezen dat niet iedereen automatisch een cijfer heeft bij dingen, of dat anderen dit hebben, ik had er gewoon echt nooit bij stil gestaan, en ik vind het dus echt heel interessant, de vorm die TS beschrijft.
En ook ik ben wel benieuwd naar mijn kleur, maar het lijkt me vervelend voor TS als iedereen dit het hele topic door gaat vragen
Ik heb altijd migraine met auraverschijnselen gehad maar daar heb ik de laatste paar jaar geen last meer van.quote:Je zou eigenlijk aan je ouders moeten vragen of je heel erg anders was als baby...
Iemand licht op en omdat die persoon oplicht heeft hij een kleur in mijn gedachten.quote:Toen ik vannacht (vanochtend ) in bed lag moest ik nog aan dit topic denken, en toen bedacht ik me inderdaad ook dat het lijkt op aura's zien, maar mijn daaropvolgende gedachte was, je geeft toch in je hoofd een kleur aan een persoon als het ware, het is toch niet zo dat iemand blauw of oranje oplicht? Of wel?
Dan zijn je hersenen echt heel anders dan normaal, als zelfs je zicht anders is dan "normaal"quote:Op dinsdag 25 december 2007 15:16 schreef Faders het volgende:
[..]
Iemand licht op en omdat die persoon oplicht heeft hij een kleur in mijn gedachten.
Het heeft wel z'n voordelen... Op sociaal gebied bijvoorbeeld. Het probleem komt alleen als ik uit moet gaan leggen. Mijn laatste ex (die trouwens niets van dit afweet, niemand eigenlijk op 1 persoon na) was zo lief om iemand anders op vakantie te neuken en toen ze terugkwam van vakantie wist ik aan de kleuren en vormen dat haar iets dwarszat en dat begon zich net zoals een moeilijke som te vervormen en uit het eindbeeld las ik af dat ze vreemdgegaan was. Toen ik daar zo subtiel naar vroeg (ze had het al uitgemaakt vlak na de vakantie, stond ik daar haar op te wachten bij haar huis als ze terug van het vliegveld was: "Ik moet je iets vertellen"quote:Lijkt me eigenlijk wel vet om te hebben, alhoewel jij er vast anders over denkt
soulmatequote:Op dinsdag 25 december 2007 00:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wow wtf ... ik zat net voor mezelf ff te denken(om te kijken of ik morgen hetzelfde denk) en ik kom op precies dezelfde kleuren uit (zaterdag en zondag waren eigenlijk leeg)
Misschien komt het omdat ik je tekst heb gelezen en dat dat dan boven kwam ofzo?
2 kleuren tegelijk dus? hoe ziet de "extra" kleur er dan uit, soort van aura?quote:Op dinsdag 25 december 2007 19:37 schreef Faders het volgende:
[..]
Jawel, maar ik zie de 'echte' kleur ook.
Tvp staat voor terug-vind-post, zodat het topic in 'mijn actieve topics' of 'my active topics' terug te vinden is. (ligt aan je forumtemplate of je engels of nederlands hebtquote:Op dinsdag 25 december 2007 19:55 schreef Faders het volgende:
Nee, er zijn gewoon 2 kleuren over elkaar heen.
Wat is 'tvp' trouwens?
Ja ik herken ook heel veel tussen mij en hem, maar ik heb hem niet horen praten over mensen in kleuren zien en dat mengen enzo, dat hele verhaal hierboven.quote:Je hebt precies hetzelfde als Daniel Tammet.. Op zich wel opmerkelijk, want het was redelijk uniek .
Enfin, het is iig synesthesia, als het waar is.
Nee, maar wel dat van die vormen en uitkomsten.quote:Op dinsdag 25 december 2007 20:17 schreef Faders het volgende:
[..]
Ja ik herken ook heel veel tussen mij en hem, maar ik heb hem niet horen praten over mensen in kleuren zien en dat mengen enzo, dat hele verhaal hierboven.
Misschien een idee om dit eens een keer allemaal op te schrijven en er een lijst van te maken ofzo?quote:Op dinsdag 25 december 2007 20:40 schreef Faders het volgende:
'Aap' is 9. 'Appel' is 95. 'Appèl' is 95.
Het woord dan... Als ik een aap zie heeft die een ander nummer afhankelijk van hoe die eruit ziet.
En de letter A dan?quote:Op dinsdag 25 december 2007 20:40 schreef Faders het volgende:
'Aap' is 9. 'Appel' is 95. 'Appèl' is 95.
Het woord dan... Als ik een aap zie heeft die een ander nummer afhankelijk van hoe die eruit ziet.
Nou ja, je kan er van uit gaan dat Dijkgraaf er wel discreet mee omgaat hoor. Het is geen wereldwonder wat je hebt.. Je wordt echt niet als guinee pig gebruikt ofzo.quote:Op dinsdag 25 december 2007 20:49 schreef Faders het volgende:
Ik ben niet echt van plan om het zegmaar 'bekend' te maken dat iedereen er vanaf weet...
Pharrel Williams heeft het ook.quote:Op dinsdag 25 december 2007 20:49 schreef Faders het volgende:
Ik ben niet echt van plan om het zegmaar 'bekend' te maken dat iedereen er vanaf weet...
Nee jij bent gewoon vreemdquote:Op dinsdag 25 december 2007 21:42 schreef Jovatov het volgende:
Interessant.
Ik heb wel een beetje iets als TS.
Met rekenen dan vooral. Met optellen tot tien, dan had je 9 + 1, maar dat ging niet zo goed samen want 9 is veel mooier dan de lelijke 1. 8 + 2 is dan weer wel een heel goed koppel, want 8 is heel aardig voor de 2 die een mooi karakter heeft. 7 + 3 hebben alleen verkering en 6 + 4 zijn beste vrienden.
Maargoed, ik ben lang niet zo 'speciaal' als TS wat dat betreft, en ik denk dat iedereen zo zijn ezelsbruggetjes wel heeft.
Ja ik wil helemaal niet beweren dat ik hetzelfde heb als TS. Maar ik vond het wel herkenbaar dat hij bepaalde dingen met andere dingen combineerde die je normaal gezien helemaal niet kan combineren. Maar TS heeft dat echt met zo'n beetje alles en doet dat, lijkt het, onbewust. Terwijl het voor mij inderdaad meer een soort ezelsbruggetje is, waar ik op terug grijp.quote:Op dinsdag 25 december 2007 21:49 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee jij bent gewoon vreemd [afbeelding]
Bij TS zit er letterlijk een steekje los of juist vast in zijn hersenen wat hem bepaalde dingen laat doen wat normaal niet zou kunnen [afbeelding]
Als het goed is heeft TS het onbewust .. jij en ik verzinnen die "ezelsbruggetjes" bewust.
Klopt, maar TS heeft het volgens mij ook als hij bijv een woord ziet dat hij nog nooit heeft gezien dan linkt tie er een getal aan ... en dat getal verandert nooit ... als wij dit zouden "proberen" zou het getal telkens veranderen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 21:59 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ja ik wil helemaal niet beweren dat ik hetzelfde heb als TS. Maar ik vond het wel herkenbaar dat hij bepaalde dingen met andere dingen combineerde die je normaal gezien helemaal niet kan combineren. Maar TS heeft dat echt met zo'n beetje alles en doet dat, lijkt het, onbewust. Terwijl het voor mij inderdaad meer een soort ezelsbruggetje is, waar ik op terug grijp.
Alles eigenlijk... Als ik een gat in de weg zie dan rijd ik eromheen omdat de kleur en de vorm van het gat geel zou worden als ik het met mijn kleur op dat moment zou mengen. Ik kan dan nog net beredeneren dat als ik er niet omheen zou rijden dat ik dan erin zou vallen en dat ik dan pijn zou hebben maar dat is als ik het ga analyseren. Zoiets dus:quote:Op welke manier laat je je handelen bepalen (als je dat al doet uiteraard) door deze eigenschap die je hebt?
Het lijkt me dat je wist welke kaart het was door naar je vriend te kijken ... bij pokeren kijk je normaal naar hoe de ander zich gedraagt .. jij kan deze verschillen in gedrag denk ik "zien" d.m.v. kleursveranderingen...quote:Op dinsdag 25 december 2007 22:48 schreef Faders het volgende:
[..]
Ik 'speelde' laatst een 'spelletje' met een maat van me waar hij 2 kaarten om zou draaien en ik moest raden welke kaart de schoppen heer was (de andere was de klaveren 3). In het begin waren er veel kleuren en kon ik niet goed kiezen maar hoe meer tijd er verstreek hoe duidelijker de kleur/vorm van de schoppen koning werd. Dit werkte echter alleen als mijn maat erbij zat, alleen in een kamer bleef de kleur/vorm onduidelijk. Ik merkte ook dat hoe meer hij ging praten of bewegen hoe sneller het beeld duidelijker werd, maar ik weet niet precies wat ik hier uit af moet leiden.
Ik speel ook wel eens Texas hold 'em thuis.quote:Het lijkt me dat je wist welke kaart het was door naar je vriend te kijken ... bij pokeren kijk je normaal naar hoe de ander zich gedraagt .. jij kan deze verschillen in gedrag denk ik "zien" d.m.v. kleursveranderingen...
Met vrienden? win je dan alles of?quote:Op dinsdag 25 december 2007 22:59 schreef Faders het volgende:
[..]
Ik speel ook wel eens Texas hold 'em thuis.
Dit heb ik er dus ook bij, naast de kleurenquote:Echt heel boeiend
misschien dat jouw ogen iets registreren als boosheid >> het naar je hersen sturen >> je hersenen "weten" dat he tboosheid is >> maar laten je felgeel zien
dus dat je het wel goed ziet en daardoor ook elke emotie een eigen kleur heeft maar je hersenen het niet vertalen in gedachten of gevoelens maar in kleuren...
Ik onthou dingen juist in geveolens.. Als ik iets uitreken gevne baplde cijfers me een "bepaald" gevoel en daardoor weet ik of ze bij elkaar kloppen of dat ze op elkaar lijken
Zoals bijvoorbeeld Dennis en Sander voelen het zelfde.. Horen in dezelfde catogorie dus als iemand Dennis heet en ik weet z'n naam niet kan ik ook denken dat hij Sander heet..
Ik onthou woorden door hoegroot de woorden voelen of zijn en door de letters die een baapld gevoel geven of zo
Ik kan je dan wel vertellen dat er een s, k, ch, m inzit maar niet in welke volgorde en dan vaak na een tijdje weet ik 't woord alsnog
Nee ik win niet alles maar wel het merendeel van de tijd. Ik kan de kaarten van de anderen niet 'zien' maar ik kan wel vaak (niet altijd) zien of hun kaarten beter zijn. Ik herinner me ook een potje waar ik er zeker van was dat de ander een hele hoge hand had maar dat bleek dus helemaal niets te zijn, maar gelukkig dacht hij ook dat hij een hoge hand had want hij kon de regels niet helemaal :p kwam 1 kaart tekort voor een flush.quote:Met vrienden? win je dan alles of?
Kan je "zien"of die anderen goede kaarten hebben?
Hier draait het dus om .. je kan dus d.m.v. die kleuren zien wat anderen "voelen/denken"... hij dacht dat hij goede kaarten had dus jij "zag" dat hij goede kaarten had...quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:08 schreef Faders het volgende:
[..]
Nee ik win niet alles maar wel het merendeel van de tijd. Ik kan de kaarten van de anderen niet 'zien' maar ik kan wel vaak (niet altijd) zien of hun kaarten beter zijn. Ik herinner me ook een potje waar ik er zeker van was dat de ander een hele hoge hand had maar dat bleek dus helemaal niets te zijn, maar gelukkig dacht hij ook dat hij een hoge hand had want hij kon de regels niet helemaal :p kwam 1 kaart tekort voor een flush.
Is ook niet nodig hoor want eigenlijk is iedereen wel speciaal... Zie het als auto's, elke auto verschilt van kleur maar elke auto heeft een ander nummerbord, dus is elke auto speciaal... Het is alleen jammer dat mensen bijvoorbeeld een auto met 3 wielen wel 'speciaal' noemen en een auto met 4 wielen 'normaal/gewoon/niet speciaal'. Het nummerbord is toch anders en niet elke auto heeft toch die kleur of is van dat merk? Zo is dat ook met mensen vind ik, zolang de auto goed rijdt...quote:Ik denk dat als jij dit 90% hebt dan heb ik dit 1% of zo
Wil mezelf geen speciaal iets aanpraten
Ik heb een tijdje als een werver gewerkt (3 maanden ofzo) maar dat met salarissen enzo was nogal corrupt. Ik bracht de meeste leden binnen en ontving het minste, verhaal over leeftijd enzo was de verklaring. Yeh my ass.quote:Heel handig voor banen waarbij je mensen moet ondervragen
Ja, maar je zet nu woorden neer en ik kan wel antwoord geven maar ik heb (hoogstwaarschijnlijk) veel meer verschillende soorten bruin of rood dus ik weet niet welke je bedoelt. Als je een plaatje van bv een bruine kleur kan posten kan ik je zeggen wat ik bij die kleur voel en wat ik zou voelen als het lichter/donkerder was (en donkerder/lichter verdeel ik ook weer in zwaarder, dikker, dunner, 'lichter' als in gewicht, voller etc. maar ik zal het op de gebruikelijke donker/licht houden). Je kunt denk ik ook met [color=kleurhier] kleur maken.quote:Faders, ik ben wel hele nieuwsgierig nu... heb jij specifieke gevoelens/emoties die je kan koppelen aan de kleuren die mensen hebben?
Je gaf in eerdere posts al aan dat een specifieke kleur die lichter/feller wordt, over het algemeen meer indruk geeft. Bijv. felgeel = haat/boos etc. Donkergroen= niet goed, Felgroen = zeer goed (geinteresseerd in jou).quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:38 schreef Faders het volgende:
[..]
Ja, maar je zet nu woorden neer en ik kan wel antwoord geven maar ik heb (hoogstwaarschijnlijk) veel meer verschillende soorten bruin of rood dus ik weet niet welke je bedoelt. Als je een plaatje van bv een bruine kleur kan posten kan ik je zeggen wat ik bij die kleur voel en wat ik zou voelen als het lichter/donkerder was (en donkerder/lichter verdeel ik ook weer in zwaarder, dikker, dunner, 'lichter' als in gewicht, voller etc. maar ik zal het op de gebruikelijke donker/licht houden). Je kunt denk ik ook met [color=kleurhier] kleur maken.
Allebei, een beetje fel oranje om ze heen en een overlappende kleur, maar ik kan de 'echte normale' kleuren nog wel zien (als ze bijvoorbeeld een blauwe tanktop aanheeft zie ik dat wel).quote:Je hebt het bijvoorbeeld over het praten met meisjes en dat ze in een club bv een feloranje kleur hebben (moet ik dat zien als een aura, of als een overlappende kleur?)
Mijn uitspraken hebben altijd dezelfde kleur, maar de kleur van het meisje verandert constant. Vergelijk het met verf mengen maar dan niet met de normale kleurcodes. Ik weet van tevoren al dat die uitspraak of actie of handeling de kleur positief zal veranderen.quote:Maar hoe weet je welke uitspraak welke kleurverandering zal opleveren?
Ik denk er niet over na maar kan het wel beredeneren. Vergelijk het met hardop lezen. Als jij het woordje "gaat" ziet dan lees jij hardop "gaat". Als ik aan jou vraag waarom je dat zo uitspreekt kun je dat ook beredeneren maar je denkt er op dat moment niet aan.quote:Denk je dan ook na over wat je zegt, of doe je dat vanzelf? Voel je bijvoorbeeld; 'ik heb een blauwe actie nodig om haar blauwer te maken', en doe je dan onwillekeurig die actie?
Onder andere. Ik heb meerdere systemen (8 mengsystemen om precies te zijn waarvan ik er maar 2 helder uit kan leggen, het 'normale' mengen zoals jij al zei en een principe gebaseerd op overdosis, als ik maar felgroene impulsen blijf geven gaat de kleur steeds meer op felgroen lijken).quote:Mengen de kleuren zich in jouw perceptie van de realiteit zich ook zoals echte kleuren dat doen? Bijvoorbeeld: mengt wit en rood zich tot roze?
Ja.quote:Heeft de kleur rood ook een rode kleur?
Ja, heel felrood. Dat is een neutrale kleur voor mij. Weet niet waarom.quote:Als ik het goed begrijp heb ik voor jou nu een kleur, zonder dat je mij ooit hebt gezien? Denk je dat die kleur afkomstig is van de achterliggende gedachte in mijn post, of afkomstig is van de woorden die ik gebruik?
Welke kleur heb ik nu, op dit moment als je dit leest, en is dat een positieve/negatieve kleur?
Ze waren eerst allebei felgeel, nu ik proxy gebruik zijn ze rood.quote:Hebben deze zinnen die hetzelfde zeggen, een verschillende kleur?:
"Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen."
en
"In het geval dat u op dit forum misbruik pleegt, kunnen wij ervoor opteren jouw provider op de hoogte te stellen
Je post zonder iets gelezen te hebben was eerst feloranje en is dat nu nog steeds (maar jij bent felrood). Maar ik heb ook wel eens posts gelezen die ik in het begin als een andere kleur zag dan en nadat ik ze gelezen had of terwijl ik ze aan het lezen was veranderden van kleur.quote:En als laatste:
Als jij mijn post ziet, nog voor je hem gelezen hebt, heeft die al een kleur of een kleurvariatie? Maw kan jij zonder actief iets gelezen te hebben al een algemene indruk krijgen van een tekst. Bijvoorbeeld: een geel vlak met lichtblauwe wazen zou dan een overwegend negatieve tekst zijn met stukken positieve gedachtes.
Zo simpel ligt het niet. Felgeel is bijvoorbeeld heel slecht, maar donkergeel is ook slecht. Felgroen is positief maar donkergroen is juist negatief (waar felgeel en donkergeel allebei negatief zijn). Wit ervaar ik als de allerallerslechtste kleur maar dat komt echt bijna niet voor, meestal is het gewoon heel fel geel.quote:Je gaf in eerdere posts al aan dat een specifieke kleur die lichter/feller wordt, over het algemeen meer indruk geeft. Bijv. felgeel = haat/boos etc. Donkergroen= niet goed, Felgroen = zeer goed (geinteresseerd in jou).
Ligt het zo simpel of spelen er andere dingen/nuances mee op het moment dat je die kleuren ervaart?
quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:56 schreef Faders het volgende:
[..]
Ze waren eerst allebei felgeel, nu ik proxy gebruik zijn ze rood.
[..]
You can't have it allquote:Op woensdag 26 december 2007 00:17 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind paars leuker.
Ligt eraan, geef je mij er dan ook eentje?quote:mag ik ook nog een kleurtje
Weet ik niet.quote:Waarom?
Ik kan geen kleurtjes zien bij mensenquote:Op woensdag 26 december 2007 00:22 schreef Faders het volgende:
[..]
Ligt eraan, geef je mij er dan ook eentje?
[..]
Weet ik niet.
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 26 december 2007 00:29 schreef Harajuku. het volgende:
WAT IS PAARS
't Gaat iig de goede kant op als ze fel oranje is... go Faders!!!quote:Op woensdag 26 december 2007 00:47 schreef Faders het volgende:
[..]
Zie je dat ook echt of ben je racist?
Jij bent fel oranje.
Fel oranje is altijd een beginkleur, iemand kan geen 'oranje' worden.quote:'t Gaat iig de goede kant op als ze fel oranje is... go Faders!!!
Nee ik dacht.. wit is slecht.... Was een grapje, sorry!quote:Op woensdag 26 december 2007 00:47 schreef Faders het volgende:
[..]
Zie je dat ook echt of ben je racist?
Jij bent fel oranje.
Ik zie soms ook mensen die niet aan het uitgaan zijn als fel oranje (maar tijdens het uitgaan is vrijwel 90% oranje). Ik weet niet waarom. Lijkt me sterk dat je nu met een laptop in een kroeg zitquote:Fel oranje wil zeggen dat ik aan 't uitgaan ben?
Klopt niet bij mij... ben al heel lang niet meer wezen stappen..quote:Op woensdag 26 december 2007 00:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Nee ik dacht.. wit is slecht.... Was een grapje, sorry!
Laat ik maar ontopic blijven.
Fel oranje wil zeggen dat ik aan 't uitgaan ben? Hm..in 10 dagen 6 x uitgeweest en 7 x alcohol gedronken dus misschien is dat het
Ik vind het interessant natuurlijk, maar lijkt me zinvol dat je uitlegt welk kleur vaak voorkomt bij je en in welke situaties. Hoe zit het in je directe omgeving en bij onbekenden? En wat voor gevoel heb je bijv. bij rood? Dat zijn interessante dingen om te horen en erover te discussieren.quote:Op woensdag 26 december 2007 01:05 schreef Faders het volgende:
Rood is de meest voorkomende kleur bij mij, zowel op dit forum als ik andere threads doorkijk als in het echt. Maar Emel vroeg of dit kleurgesprek op kon houden.
Het was niet mijn bedoeling om telkens om kleuren te vragen, maar aangezien je alles in kleuren "ziet", vind ik het zeer interessant om jouw perspectief op dingen te zien, in andere woorden: wat betekenen die kleuren voor jou, handel je er ook naar en wat zie jij dus aan mensen anders dan "normale" mensen aan ze kunnen zien?quote:Op woensdag 26 december 2007 01:05 schreef Faders het volgende:
Rood is de meest voorkomende kleur bij mij, zowel op dit forum als ik andere threads doorkijk als in het echt. Maar Emel vroeg of dit kleurgesprek op kon houden.
Rood komt in het algemeen veel voor, dat kan ik niet echt aan situaties koppelen. Donkergroen komt bijvoorbeeld voor als iemand iets heel vies moet opeten. Die programma's vroeger zoals fear factor enzo, als er zo'n eetopdracht was dan werden ze heel donker groen, maar als iemand bijvoorbeeld iets opeet wat lekker is (chocolade of pizza of wat dan ook) zie ik geen felgroen (wat logisch zou zijn, toch?) maar fel oranje. Vlak voor seks zijn meisjes altijd felgroen (feller dan normaal) en tijdens seks zelfs nog feller groen. Als iemand schrikt verschiet diegene altijd naar wit, maar dat gaat echt heel snel terug naar meestal geel of fel rood. Een vriendin van mij heeft vaak paniekaanvallen en dan trekt ze helemaal wit weg en dan meng ik dat naar blauw door haar bv een knuffel te geven oid.quote:Ik vind het interessant natuurlijk, maar lijkt me zinvol dat je uitlegt welk kleur vaak voorkomt bij je en in welke situaties. Hoe zit het in je directe omgeving en bij onbekenden? En wat voor gevoel heb je bijv. bij rood? Dat zijn interessante dingen om te horen en erover te discussieren.
Allebei.quote:Zie je die kleuren nou ook echt of is het meer dat dingen een associatie met een kleur oproepen? Veel mensen hebben bijvoorbeeld wel kleuren voor dagen van de week, zijn jouw kleuren voor mensen daarmee vergelijkbaar?
Het is dankzij dit boek dat ik nu erg geïnteresseerd ben hierin. Ik wil graag weten hoe je nadenkt en heb jij dit boek ook gelezen? Zo ja, wat vond jij ervan? Kon je je vinden in de manier waarop de hoofdpersoon nadacht?quote:Op woensdag 26 december 2007 01:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
in a cruious accident from a dog in the night time , mark haddon (volgens mij?) Heeft de hoofdpersoon ook uit z'n hoofd geleerd van als iemand zn mondhoeken krult en "hahahaha" doet is deze vrolijk
Ik zal proberen het anders te stellen. Weeg je ooit dingen bewust tegen elkaar af? Dit is hoe ik (en volgens mij de meeste mensen) beslissingen maak.quote:
Ja, maar hoe dichter ik bij de auto's kom hoe duidelijker het beeld wordt (hoe duidelijker ik dus zie dat ik die auto mooier vind).quote:Als ik een auto zou willen kopen en naar de dealer ga dan zie ik waarschijnlijk een hele hoop auto's die ik toch wel van dichtbij moet zien om te bepalen welke ik het mooiste vind. Zie jij van afstand al welke auto het mooiste is door de kleur?
Ja, maar hier gebruik ik meerdere mengsystemen voor. Als ik bijvoorbeeld zo snel mogelijk een auto nodig heb om 8 personen dringend naar een bepaalde plek te brengen en ik zie een Peugeot 806 en daarnaast een Lotus Exige dan is de 'eindkleur' van de Peugeot 806 mooier dan die van de Lotus Exige omdat de minder mooie kleuren van de Peugeot 806 van de verschillende mengsystemen zich tot een mooiere eindkleur mengen dan de Lotus Exige. Als ik niet zo snel mogelijk een auto nodig heb om 8 personen dringend naar een bepaalde plek te brengen dan is de eindkleur van de Lotus Exige veeeeel mooier dan die van de Peugeot 806.quote:Aan het uiterlijk zie ik al een hoop af, als ik veel personen of spullen wil vervoeren dan heb ik een grotere nodig, als ik dit niet hoef en makkelijk wil parkeren dan is een kleine beter. Komt de kleur die de auto's zouden krijgen overeen met je praktische voorkeuren?
Ik zie met een vluchtige blik van afstand al of de stoel lekker zit. Koppeling niet.quote:Verder, als ik zeker wil zijn of een auto bij me past dan maak ik een proefrit en dan maak ik in m'n hoofd een lijstje (bijvoorbeeld: auto ziet er geweldig uit maar de koppeling is veel te zwaar en de stoel zit niet zo lekker, etc.) en aan de hand van de afweging maak ik een besluit. Moet jij ook alle stappen doorlopen om een besluit te maken of is een vluchtige blik van afstand genoeg om te bepalen welke auto geschikt is voor jou?
Sommige dingen wel. Ik wist bijvoorbeeld hoe een slot werkte zonder het ooit van de binnenkant gezien te hebben. Ik ben een keer (per ongeluk) opgesloten geraakt in een garage en toen heb ik van een zaagblad een langwerpig 'stokje' gemaakt om het slot open te maken en van weer een ander zaagblad iets om mee te drukken zodat de pinnetjes niet terugvallen. Paint:quote:zie jij hier wel kleuren bij, ook al kun je deze dingen niet met je ogen waarnemen?
Ja, heb dit ook vaak met pistache noten.quote:Nog een vraag: Als je bijvoorbeeld een bakje kersen hebt, kun je dan al direct zien aan de kleur die ze krijgen welke het lekkerste zijn en welke minder goed zijn (ook al zien ze er fysiek allemaal hetzelfde uit)?
Je verhaal is felgroen, jij bent fel oranje. Mijn eerste indruk van je verhaal was ook felgroen. De smiley maakt trouwens heel veel verschil maar dat heb ik ook met MSN gesprekken.quote:Tot slot kan ik het toch niet laten... welke kleur heeft mijn verhaal heeft en welke kleur heb ik? (en zouden deze kleuren veranderen als ik die smiley zou weghalen?)
Alleen dan duidelijk te lezen net zoals de achtergrond, doorzichtig.quote:En hoe bepaald je de kleur van iemand d.m.v een post?
Is er dan een kleur om die post heen of zit er dan een kleur in je gedachten zeg maar?
En hoe doe je dit? (kan je daar ook tekeningen van maken ?)quote:Op woensdag 26 december 2007 13:42 schreef MouzurX het volgende:
Wat is het verschil in bij elkaar tellen, van elkaar aftrekken, vermenigvuldigen, delen etc? Zie je bij alles steeds 2 vormen waar na een tijdje een andere vorm(het antwoord) tussen "vormt" ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |