abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55516369
Voor zolang ik me kan herinneren heb ik altijd alles al in kleuren en vormen gezien... Nummers, letters, woorden, geluid, smaak en nog veel meer... Alles eigenlijk.

Toen ik bijvoorbeeld de dagen van de week leerde als klein kind hadden ze allemaal een vorm en kleur. Dinsdag is bijvoorbeeld felgeel en daarom heb ik ook een hekel aan dinsdag. Pijn is ook geel, net zoals sommige muzieksoorten. Als iemand depressief is 'zie' ik die persoon bijvoorbeeld ook als geel en ik heb tot nu toe 67 'soorten' (als ik ga nuanceren) geel geteld (67 is trouwens mijn favoriete getal). Ik heb een schildering aan de muur hangen en daarin herken ik 1248 verschillende kleuren in terwijl iedereen die ik het laat zien niet verder komt dan 20.

Zo is dat ook met vormen. Elk getal (of dat nou 6 of 43285 is) heeft voor mij een andere vorm. Dit zijn bijvoorbeeld 67 en 6 (de kleuren kloppen niet maar 6 is bij mij donkeroranje en 67 is bij mij heel mooi ijsblauw (paint heeft maar een bepaald aantal kleuren). De vormen kloppen ook niet helemaal maar ze komen aardig overeen):

Ik kan ook aan elk begrip een nummer geven. Een mus (jeweetwel, die vogel) is bijvoorbeeld 30. Linguistisch is 5260106. Chakra is 674 etc. Dit is blijvend, als je nu vraagt welk nummer bijvoorbeeld tandenstoker (12120174) is en je het over 3 maanden weer vraagt geef ik je hetzelfde nummer, omdat het voor mij gewoon hetzelfde is.

Tot voor kort dacht ik dat dit 'normaal' was en dat iedereen wel zoiets had. Toen ik klein was (ik was 10) en ik binnen was terwijl het buiten regende kon ik altijd heel goed de regendruppels horen vallen op het dak (ik zat vaak op zolder te spelen met mijn vader of tante of opa). Ik zei toen een keer "duizend!" en toen vroeg mijn vader ernaar en toen zei ik dat er 1000 regendruppels gevallen waren en vroeg ik of mijn vader mee wou luisteren voor als er 2000 gevallen waren. Mijn vader luisterde mee en zei op een willekeurig moment "2000!", ookal waren er toen nog maar 1243 (hoorbaar) gevallen. Ik verbeterde hem en hij lachtte het weg. Zo ging dat met alles waar ik door liet schemeren dat ik dingen zo ervaarde, ze dachten gewoon dat ik een spelletje speelde of een levendige fantasie had (en wie kan ze dat kwalijk nemen?). Hierdoor dacht ik dat het gewoon normaal was en dat iedereen dat wel kon/had (maar ze speelden het spelletje gewoon mee). Toendat ik ouder werd (ik ben nu 18) heb ik het hier niet meer over gehad (bij de regendruppels, bij de eerste regendruppel vormde het beeld van de "1" zich en bij elke regendruppel die neerkwam vervormde het beeld van het cijfer zich naar een ander beeld, toen de regen gestopt was kon ik aan het huidige beeld in mijn gedachten zien hoeveel er gevallen waren).

Nu heb ik eergisteren mijn nichtje wat geholpen met haar rekenen (ze zit in groep 5) en merkte dat ze moeilijkheden had met vermenigvuldigen en ze vroeg hoe vermenigvuldigen werkte. Ik kon dit niet uitleggen, dus toen kwam mijn tante (haar moeder) met een appels en peren verhaal: "Je gaat 3x naar de boom en bij elke keer pluk je 2 appels" (sidenote: ze kent de tafeltjes wel maar die heeft ze gewoon gestampt, ze snapt het principe van vermenigvuldigen niet). Ik stond stomverbaasd te kijken, ook omdat ik geen uitzondering maak tussen delen, vermenigvuldigen, optellen of aftrekken. Als ik een som moet uitrekenen van bijvoorbeeld 23x35 dan zie ik de vorm van '23' en de vorm van '35' uit elkaar staan in een vierkant en die vervormen zich dan zo totdat er een 'gat' overblijft en dat 'gat' neemt dan de kleur en vorm aan van de uitkomst. Paint:

Rood is de uitkomst...

Ik heb het hier dus met een vriendin over gehad en die zei dat ik me eens goed na moest laten kijken maar ik heb weinig zin om in een gekkenhuis te komen oid. Hebben jullie misschien ook zoiets? Ik heb nog meer op dit gebied maar dan ook met beweging/smaak en andere rare belevenissen maar ik weet niet of dat goed wordt opgevat.

~Faders

[ Bericht 1% gewijzigd door Faders op 26-12-2007 15:47:54 ]
pi_55516427
Nee, dit noemt men synesthesie.
pi_55516530
Je bent niet gek

Hier is zelfs een term voor! maar ik ben hem vergeten.

Veel hoogbegaafden rekenen op deze manier.

edit: zie post hierboven dus.
pi_55516741
quote:
Jep, interessante documentaire over de schrijver (Daniel Tammet) van dat boek:
http://video.google.com/videoplay?docid=4913196365903075662.
Wat de TS beschrijft met zijn plaatje, komt voor in de bovenstaande documentaire.

Savants.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2007 19:39:06 ]
pi_55516796
Zo gek als een deur.

edit:

Nee, best boeiend eigenlijk wat ik zonet heb gelezen.
pi_55516986
quote:
Op maandag 24 december 2007 18:55 schreef fransbreda het volgende:
Zo gek als een deur.

edit:

Neuh heb ik niet maar lijkt me best handig.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_55517025
Je zult vast niet gek zijn. Maar het klinkt wel heel raar(goed raar). Interessant dit, tvp
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_55517041
Clone Alert! .., Zijn voorbeelden (1e post) zijn gewoon terletterlijk overgenomen, dinsdag geel
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_55517065
Je bent anders speciaal ofzo UNIEK!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 december 2007 @ 19:04:14 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55517073
quote:
Op maandag 24 december 2007 18:55 schreef fransbreda het volgende:
Vind ik ook.
Welk getal staat gelijk aan FOK!, ts?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_55517101
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:03 schreef djexplo het volgende:
Clone Alert! .., Zijn voorbeelden (1e post) zijn gewoon terletterlijk overgenomen, dinsdag geel
Doe het origineel eens dan
  maandag 24 december 2007 @ 19:11:27 #13
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_55517290
Is niet raar, wel bijzonder.

Wat ik ervan denk te weten: je hersenen gebruiken een ander gebied dan gebruikelijk om sommetjes te maken. Vandaar de kleuren ipv gebruikelijke technieken om decimaal te tellen. Heb je het alleen met getallen?

Het zal mi. toch aangeleerd zijn als dit allleen gebeurt bij het decimale stelsel, en niet bij hex of binair. Decimaal tellen is niet aangeboren, zeg maar.

Geloof ook dat dit tot een soort van autisme wordt gerekend.

Ik heb het ook -maar minder specifiek- met cijfers. Bijvoorbeeld namen of begrippen, en dus ook cijfers, worden bij mij ook ´gevormd´ of gevisualiseerd. Terwijl ik nauwelijks een gezicht kan onthouden. Kom ik een bekende tegen in een niet-gebruikelijke setting, herken ik hem / haar vaak gewoon niet.

-edit-

Als dit een een ´grapje´ blijkt van TS dan
Gone.... :')
pi_55517393
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:11 schreef Flatline____ het volgende:

Ik heb het ook -maar minder specifiek- met cijfers. Bijvoorbeeld namen of begrippen, en dus ook cijfers, worden bij mij ook ´gevormd´ of gevisualiseerd. Terwijl ik nauwelijks een gezicht kan onthouden. Kom ik een bekende tegen in een niet-gebruikelijke setting, herken ik hem / haar vaak gewoon niet.
Dat visuele heb ik ook wel, ook met namen, straten enzovoorts. Of dat als je ergens heen moet, je de weg voor je geestesoog "rijdt" en hem weet.

Of bedoel je dat niet?
  maandag 24 december 2007 @ 19:22:17 #15
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_55517625
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:14 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dat visuele heb ik ook wel, ook met namen, straten enzovoorts. Of dat als je ergens heen moet, je de weg voor je geestesoog "rijdt" en hem weet.

Of bedoel je dat niet?
Ja, idd, dat ken ik ook. Maar dat heeft al het logo ´imagineren´ gekregen.

Louis van Gaal (...) leert voetballers in z´n team om de wedstrijd vooraf te imagineren. De spelers kunnen zich zo beter voorbereiden.

Ik bedoel eig. iets anders. Ik associeer bijvoorbeeld situaties, gedachten en mensen met een soort van abstracte vormen, die op zich niets zeggen.
Gone.... :')
pi_55517676
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:22 schreef Flatline____ het volgende:

[..]

Ik bedoel eig. iets anders. Ik associeer bijvoorbeeld situaties, gedachten en mensen met een soort van abstracte vormen, die op zich niets zeggen.
Ah zo. Nee dat heb ik dan weer niet
pi_55517679
Interessant... Heel veel komt exact overeen met wat ik heb (het verschijnsel dan, mijn kleuren zijn anders. Woensdag is bijvoorbeeld felgroen. Ik heb de link naar het boek gelezen maar veel dingen komen niet overeen:
quote:
'I was born on 31 January 1979 - a Wednesday. I know it was a Wednesday, because the date is blue in my mind and Wednesdays are always blue, like the number nine or the sound of loud voices arguing.' Like the character Hoffman portrayed, he can perform extraordinary maths in his head, sees numbers as shapes, colours, textures and motions, and can learn to speak a language fluently from scratch in three days. He also has a compulsive need for order and routine. He eats exactly 45 grams of porridge for breakfast and cannot leave the house without counting the number of items of clothing he's wearing. If he gets stressed or unhappy he closes his eyes and counts. But in some ways Daniel is not all like the Rain Man. He is virtually unique amongst people who have severe autisitic disorders in being capable of living a fully-functioning, independent life. It is this incredible self-awareness and ability to communicate what it feels like to live in a totally extraordinary way that makes BORN ON A BLUE DAY so powerful.
Mijn rekenkunsten zijn niet zo speciaal.. Ik kan kleine getallen relatief snel met elkaar vermenigvuldigen (zoals 24x49 in 3 seconden bijvoorbeeld) maar over grotere getallen doe ik langer. Als je nu bijvoorbeeld zou vragen hoeveel 63^11 is dan begint dat beeld te vervormen en heb ik het pas over een langere tijd. Ik ben er ook niet bewust mee bezig. Het beeld vormt zich gewoon in een achterhoekje van mijn gedachten en dat kan ik oproepen wanneer ik maar wil terwijl het nog aan het vormen is. Ook kan ik absoluut geen taal in 3 dagen leren.
quote:
Vind ik ook.
Welk getal staat gelijk aan FOK!, ts?
FOK! is 87. Fuck! is 877.

Bedankt voor de reacties. Heeft iemand dat boek trouwens gelezen?
pi_55517844
quote:
Mijn rekenkunsten zijn niet zo speciaal.. Ik kan kleine getallen relatief snel met elkaar vermenigvuldigen (zoals 24x49 in 3 seconden bijvoorbeeld)
Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24 ....

En 63^11 t'ja elke nerd ziet dat gewoon als (2^6-1)^11 -> +- 2^66 -> is gelijk aan +- 64 * 1000^6

[ Bericht 6% gewijzigd door djexplo op 24-12-2007 19:41:17 ]
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
  maandag 24 december 2007 @ 19:31:59 #19
51748 H4ze
wait...what?
pi_55517939
Ik geloof dat ik hier ooit een docu over heb gezien. Ik heb alleen geen idee meer hoe deze heette.

Anyway, ik zou 't eerder als een gave dan als een last beschouwen. Je hebt dit altijd al gehad, je kan ermee omgaan en je functioneert verder goed (toch?). Dat 'normale' mensen dit niet hebben maakt natuurlijk geen ruk uit.

*BURP*
pi_55518090
quote:
Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24
Ik snap dus niet wat hier staat.
quote:
en je functioneert verder goed (toch?)
Ik heb er eigenlijk veel last van en ik heb niet het idee dat ik goed functioneer. Op de basisschool maakte ik ook altijd dictee naar kleur. Als ik een woord geschreven had zag ik aan de kleur of het goed, fout of twijfelachtig was.
pi_55518108
Had laatst een kleine lezing gezien van een neuroloog op flabber. Hij lokaliseerde een deel in de hersenen wat deels verantwoordelijk is voor onze creatieve vermogens en wat bij mensen veel verder ontwikkeld is dan bij dieren.

Als voorbeeld hierbij gaf hij een plaatje met daarop twee verschillende tekens. Het ene teken was vrij rond getekend terwijl de ander juist vrij scherpe randen had. Daarna bracht hij ook twee geluiden in het spel: kiki en boebah. Toen werd aan iedereen gevraagd om de twee klanken te verbinden met tekens en wat gebeurde er natuurlijk: kiki associeerde men met het scherpe tekens en boebah met de rondvormige.

Niks geks aan de hand dus. Simpelweg je hersenen die verbindingen leggen.
pi_55518729
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:28 schreef djexplo het volgende:

[..]

Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24 ....

En 63^11 t'ja elke nerd ziet dat gewoon als (2^6-1)^11 -> +- 2^66 -> is gelijk aan +- 64 * 1000^6
Je hebt wel je post moeten editten. Foutje gemaakt zeker .
Pretentieus geneuzel.
pi_55519900
quote:
Niks geks aan de hand dus. Simpelweg je hersenen die verbindingen leggen
Ok... Maar hoe ga ik dit aan anderen uitleggen?

x: "Hallo tandarts deze tand doet pijn"
y: "Wat voel je dan precies?"
x: "Geel"

x: "We kunnen misschien ook aan zwemmen!"
y: "Maar jij bent toch ongesteld"
x: "Oh ja klopt... Maar hoe weet jij dat trouwens?"
y: "Je bent oranjebruin"

x: "Ik vind Jan echt heel leuk"
y: "Ja het valt best op"
x: "Haha is het zo duidelijk? Wat valt je op dan?"
y: "Je bent ijsblauw"

?
pi_55520123
volgens mij is dit nep aangezien dat dus een week of 2 geleden op tv was en er is volgens mij maar 1 gast die dus dit kan uitleggen (die was ook op tv) en niet geestelijk niet helemaal goed is.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55520198
Of jullie het nep vinden kan mij eigenlijk niet zoveel interesseren. Als je denkt dat het nep is dan graag toch maar een (bruikbare) oplossing geven voor het 'neppe' probleem, daar kan ik namelijk iets mee.
pi_55520499
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:45 schreef Faders het volgende:
Of jullie het nep vinden kan mij eigenlijk niet zoveel interesseren. Als je denkt dat het nep is dan graag toch maar een (bruikbare) oplossing geven voor het 'neppe' probleem, daar kan ik namelijk iets mee.
Nou dan zou ik contact opnemen met deze gast
De enige andere "normale" gast die dit ook kan.
pi_55520546
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:45 schreef Faders het volgende:
Als je het nu eerst eens gaat zien als iets positiefs, lijkt me een mooi iets.
Maar begrijp dat andere mensen niet in kleuren denken/zien dus probeer hier dan beetje rekening mee te houden. (Geeft stukken minder rare blikken e.d.) Maar voor de rest top toch
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
  maandag 24 december 2007 @ 20:59:59 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55520572
Vreemde shizzle..

wat heb jij gesmoked?

Dat MOET ik ook
Huilen dan.
pi_55521046
quote:
Als je het nu eerst eens gaat zien als iets positiefs, lijkt me een mooi iets.
Maar begrijp dat andere mensen niet in kleuren denken/zien dus probeer hier dan beetje rekening mee te houden. (Geeft stukken minder rare blikken e.d.) Maar voor de rest top toch
Ik kan niet redeneren (maar ik heb buiten dit gedoe wat ik pas ontdekt heb ook nog een hele hoop andere afwijkingen, storing en aandoeningen ), dus dan kom ik weer met kleuterantwoorden zoals:

x: "Wat voel je dan?"
y: "Nou gewoon..."

Ik herinner me nog een tekening van mijn nichtje. Ze vroeg wat er met het gezicht dat ze getekend had aan de hand was. Ik zei dat het boos was en toen zei ze: "Jaaa waar zie je dat aan?" waarop mijn gebruikelijke "o gewoon" kwam (ik zag aan de kleur dat het boos was). Toen ging ze een heel verhaal ophangen over wenkbrauwen die naar beneden wezen etc. wat ik niet snapte.
pi_55522856
Ik herken dit bij clienten die gediagnosticeerd zijn met een autistiforme stoornis maar dat wil niet zeggen dat jij dit ook hebt, even voor de duidelijkheid. Het lijkt mij verstandig om een deskundige te raadplegen voor diagnostiek.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 24 december 2007 @ 22:42:02 #31
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55522990
Faders, je bent niet gek, je bent heel speciaal! Zie het als een gave, ook al kan je je antwoorden niet verklaren en kan je vaak jezelf ook niet goed verklaren ten opzichte van "normale" mensen.

Ik kan me voorstellen dat jouw gave je ook veel voordeel geeft i.v.m. school, studie en algemene intelligentie.

Waar het op neerkomt, is dat jouw hersenen een zeer bijzondere verbinding hebben tussen verschillende delen, waardoor je je antwoorden haalt uit een ander deel dan "normale" mensen doen.

Kan zijn doordat je in het verleden een keer hersenschade hebt opgelopen door een val, een medische aandoening dat de hersenen aantast e.d., maar het zou ook kunnen dat je het je hele leven al hebt gehad. Je zou eigenlijk aan je ouders moeten vragen of je heel erg anders was als baby...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  maandag 24 december 2007 @ 22:44:06 #32
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55523038
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:36 schreef Emel het volgende:
Ik herken dit bij clienten die gediagnosticeerd zijn met een autistiforme stoornis maar dat wil niet zeggen dat jij dit ook hebt, even voor de duidelijkheid. Het lijkt mij verstandig om een deskundige te raadplegen voor diagnostiek.
Ik wilde dat net ook in mijn tekst zetten, maar voelde me er niet toe geroepen omdat ik geen deskundige ben.

Maar herken het ook een heel klein beetje bij mezelf (woensdag is rood bij mij)
... and I feel fine.
pi_55523315
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:44 schreef Lotusss het volgende:
(woensdag is rood bij mij)

Maandag is diepblauw.
Vrijdag is groen met een beetje vuil.

Maar bij iedereen is dat anders naar het schijnt.
pi_55523334
Ik zie een gele kikker.

Ben ik nu alsjeblieft eindelijk ook eens bijzonder?
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_55523636
quote:
Ik ben al een keer bij professionelen geweest (voor veel andere dingen) maar dat ging niet zo lekker en ik kreeg een hoop diagnoses met meerdere storingen in het autistisch spectrum wat mij niet echt blij maakte. Zo zou ik borderline, asperger, schizofrenie, pseudologia fantastica en mania hebben. Nou weet ik niet helemaal precies wat dat allemaal inhoudt behalve pseudologia fantastica en dat heb ik zeer zeker niet :s
pi_55523708
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:04 schreef Faders het volgende:

[..]

Ik ben al een keer bij professionelen geweest (voor veel andere dingen) maar dat ging niet zo lekker en ik kreeg een hoop diagnoses met meerdere storingen in het autistisch spectrum wat mij niet echt blij maakte. Zo zou ik borderline, asperger, schizofrenie, pseudologia fantastica en mania hebben. Nou weet ik niet helemaal precies wat dat allemaal inhoudt behalve pseudologia fantastica en dat heb ik zeer zeker niet :s
Kijk het filmpje in mijn vorige bericht ... kijk of je er wat in herkent.
pi_55523879
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:04 schreef Faders het volgende:

Nou weet ik niet helemaal precies wat dat allemaal inhoudt behalve pseudologia fantastica en dat heb ik zeer zeker niet :s
Dat zeggen ze allemaal!
pi_55523929
De gekleurde getallen en dagen is in ieder geval een bekend fenomeen. Hier stond laatst nog een artikel over in de Triv. Voor de rest laat je me wel even met mijn ogen knipperen.
  maandag 24 december 2007 @ 23:24:31 #39
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_55524136
Idiot Savant. google daar maar eens op (serieus)
Thinking about thinking of you.
pi_55524152
JIj bent gaaf man!
Post dit eens in truth
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55524219
quote:
Dat zeggen ze allemaal!
Die zag ik ook aankomen :p
quote:
Kijk het filmpje in mijn vorige bericht ... kijk of je er wat in herkent.
Ik heb pas de documentaire gezien maar ik heb zijn 'superkrachten' niet en hij heeft het niet over het snel kunnen tellen/bijhouden van dingen. Bijvoorbeeld als je een zak met steentjes, knikkers, zonnebloempitten oid op een ijzeren plaat zou gooien kan ik precies zeggen hoeveel steentjes op de plaat vielen, hoeveel knikkers op de plaat, hoeveel knikkers op de zonnebloempitten, hoeveel steentjes op de knikkers, hoeveel steentjes op de plaat etc.

Wat ik eigenlijk wil is een goede manier om dit aan mensen uit te leggen. Ik heb een keer een poging gedaan tot maar dat resulteerde in iets in de richting van "o jij ziet aura's? ik geloof daar eigenlijk een beetje niet zo.. uhm.. in eigenlijk opzich in principe. Maar ik vind je niet gek hoor *big smile*". Hoe leg ik mensen uit dat ik niet kan redeneren?
pi_55524295
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:27 schreef Faders het volgende:

[..]

Die zag ik ook aankomen :p
[..]

Ik heb pas de documentaire gezien maar ik heb zijn 'superkrachten' niet en hij heeft het niet over het snel kunnen tellen/bijhouden van dingen. Bijvoorbeeld als je een zak met steentjes, knikkers, zonnebloempitten oid op een ijzeren plaat zou gooien kan ik precies zeggen hoeveel steentjes op de plaat vielen, hoeveel knikkers op de plaat, hoeveel knikkers op de zonnebloempitten, hoeveel steentjes op de knikkers, hoeveel steentjes op de plaat etc.

Wat ik eigenlijk wil is een goede manier om dit aan mensen uit te leggen. Ik heb een keer een poging gedaan tot maar dat resulteerde in iets in de richting van "o jij ziet aura's? ik geloof daar eigenlijk een beetje niet zo.. uhm.. in eigenlijk opzich in principe. Maar ik vind je niet gek hoor *big smile*". Hoe leg ik mensen uit dat ik niet kan redeneren?
Doe dat en film het en stuur het ergens naartoe of upload het op youtube ... dan zullen er wel mensen zijn die er verstand van hebben en je benaderen lijkt me.
pi_55524392
Maar dit is dus gewoon een vorm van autisme?
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  maandag 24 december 2007 @ 23:34:56 #44
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55524414
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:27 schreef Faders het volgende:

[..]

Hoe leg ik mensen uit dat ik niet kan redeneren?
Je redeneert niet op de manier die "normale" mensen doen. Zij gebruiken een deel van hun hersenen waarbij ze langzamer nadenken en dus een verklaring (=redenering) kunnen geven voor hun antwoord.

Omdat het bij jou zo snel gaat en via een ander deel van je hersenen, kan je niet verbaal uitleggen hoe je aan het antwoord gekomen bent. En sowieso... als je dingen niet uitlegt lijk je specialer en mysterieuzer
... and I feel fine.
pi_55524618
Ik moest ook meteen denken aan synesthesie.
Let the season begin!
pi_55524627
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:54 schreef Troubles. het volgende:
Ik zie een gele kikker.

Ben ik nu alsjeblieft eindelijk ook eens bijzonder?
nee ..

en je snapt uit de OP niet dat niet dat 'bijzonder' zijn eigenlijk helemaal niet zo leuk is ?

pff .. sommige mensen

TS and the likes .. sterkte .. put wat moed uit het gegeven dat kleurenblinde mensen tot nog niet zolang geleden ook voor gek werden verklaard, en laat je in de tussentijd niet gek maken
pleased to meet you
  maandag 24 december 2007 @ 23:44:02 #47
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55524659
Nee hoor, jij bent niet gek. Hooguit wat apart. Kleur om iets aan te duiden kennen wij zelfs in de taal als beeldspraak, inderdaad de synesthesie. (bijvoorbeeld knalrood of gifgroen).

Wat jij beschrijft over rekenen en tellen, komt ook in de vakliteratuur voor, en de literaire literatuur. Het vervelende is dat het inderdaad meestal met autisme in verband wordt gebracht. Terwijl er ook sommige vormen van hoogbegaafdheid zijn waarbij het op schijnt te treden. Het denken, en voelen, in beelden en kleuren wordt door verschillende mensen beschreven. Kekulé, de ontdekker van de structuur van benzeen, is de beroemdste. Hij 'droomde' de structuur van benzeen. (Er zijn trouwens verschillende versies van de droom, in omloop. Een met een slang en een met aapjes zijn de bekendste.)

Het is niet de normaalste zaak van de wereld, toegegeven, maar gek ben je zeker niet.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_55524668
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:42 schreef moussie het volgende:

[..]

nee ..

en je snapt uit de OP niet dat niet dat 'bijzonder' zijn eigenlijk helemaal niet zo leuk is ?
Deze soort "bijzonder" zijn kan best leuk zijn hoor .... kijk maar naar die savant van dat filmpje ...
  maandag 24 december 2007 @ 23:45:26 #49
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55524689
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:34 schreef roepdeman het volgende:
Maar dit is dus gewoon een vorm van autisme?
Nee, het is iets wat ook bij autisten wordt waargenomen, maar zeker niet tot autisten beperkt is. (Ademhalen doen autisten ook, echt waar, maar daarmee is niet iedereen die ademhaalt autist).
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_55524726
quote:
Idiot Savant. google daar maar eens op (serieus)
Dat heb ik al gedaan maar met mijn IQ is (volgens mij) niets mis. Ik heb verschillende IQ testen gedaan maar ik heb het idee dat die testen voor mij 'niet werken'. Bijvoorbeeld de nationale IQ test van 2007:

http://download.bnn.nl/bnn/iq2007/detest.html

Ik wist alle woorden en spreekwoorden dmv kleurmatchen, ik wist ook alle plaatjes die verdeeld waren in stukjes en waar telkens een stukje van omgedraaid werd en had absoluut geen problemen met dat noord - oost - zuid - west gedoe (dat was nog het makkelijkste van allemaal). Maar toen ze begonnen met die figuren die uit papier gevouwen waren liep ik vast omdat ik de instructie/opdracht simpelweg niet begreep. Van links naar rechts en beneden gevouwen blabla? Ik heb serieus de eerste 2 vragen die uitleg van het vouwen bestudeert en ik kwam er simpelweg gewoon niet aan uit. Net zoals de plaatjes die je in de goede volgorde moest zetten, de enige die ik goed had was die kamer die geverfd werd (maar dat was wel iets té simpel). De rest was gewoon niet te doen, hoe lang ik er ook maar naar bleef kijken toen de tijd verstreken was. Ik zag geen logica.

Ik heb echter wel de Mensa thuistest gedaan en uit die thuistest bleek dat ik vrijwel zeker bij de bovenste 2 percentiel hoorde, maar ik weet ook niet wat die thuistest precies voorstelt en ik ben bang om de echte test te doen vanwege al mijn 'afwijkingen' -_-
quote:
Doe dat en film het en stuur het ergens naartoe of upload het op youtube ... dan zullen er wel mensen zijn die er verstand van hebben en je benaderen lijkt me.
Ik heb zoiets al een keer gedaan in het echt voor een klein publiek van vrienden maar die gingen allerlei theorieën bedenken (zoals dat er een weegschaal zat in de zak waar ze de knikkers uithaalden zodat ik af kon lezen hoeveel gram en dus knikkers eruit waren genomen of dat het 'speciaal ijzer' was (whatever the fuck that means). Na al het debunken kwamen er gewoon weer nieuwe theorieën (oh dan heb je iets in je oren! Oh toch niet.. Hmm.. Iets in je zakken dat de geluiden registreert?) en uiteindelijk werd het weggestopt met "ja met veel oefenen kan iedereen dat dat is heus niet speciaal hoor" (terwijl ze eerst heel enthousiast waren en per se bewijs wilden). Nja dat is fijn enzo, ik wil me ook niet bewijzen, ik wil alleen weten hoe ik hier goed mee kan leven.
  maandag 24 december 2007 @ 23:48:02 #51
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55524755
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:45 schreef Inekris het volgende:

[..]

Nee, het is iets wat ook bij autisten wordt waargenomen, maar zeker niet tot autisten beperkt is. (Ademhalen doen autisten ook, echt waar, maar daarmee is niet iedereen die ademhaalt autist).
Kan me wel voorstellen dat het in verband wordt gebracht met autistische trekken... volgens mij komt het ook relatief vaker voor bij mensen met een autistische stoornis... of zit ik fout?
... and I feel fine.
pi_55524933
Owja nog 1 ding... Ik zou graag willen weten hoe ik hier het beste omheen kan praten bij meisjes.
pi_55524999
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:55 schreef Faders het volgende:
Owja nog 1 ding... Ik zou graag willen weten hoe ik hier het beste omheen kan praten bij meisjes.
Hoezo moet je er omheen praten ? je hoeft het toch niet tegen iedereen te vertellen ?
  † In Memoriam † dinsdag 25 december 2007 @ 00:02:32 #54
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_55525085
ja, ik herken het heel lichtelijk, ik heb ditzelf wel met dagen/kleuren/getallen.

maandag: lichtblauw, 2
dinsdag: lichtgroen, 2
woensdag: rood, 4
donderdag: donkerblauw, 8
vrijdag: geel, 7

maar vaak kan ik wel bedenken waarom ik die dingen associeer, maandag ga je fris de nieuwe week in, dus lichtblauw, donderdag is altijd een beetje een vermoeiende dag die ik altijd een beetje extra vind, dus donkerblauw.
:')
pi_55525087
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:54 schreef katerwater het volgende:

[..]

Maandag is diepblauw.
Vrijdag is groen met een beetje vuil.

Maar bij iedereen is dat anders naar het schijnt.
Dagen o.i.d. hebben bij mij geen kleuren.
pi_55525176
ik heb ook niet iets als kleuren bij dagen ... misschien als ik er eens bewust over zou nadenken ofzo .. dan wel ....
pi_55525269
quote:
Hoezo moet je er omheen praten? je hoeft het toch niet tegen iedereen te vertellen?
Dat is helemaal waar, maar er worden vaak dingen gevraagd die ik simpelweg niet kan (beantwoorden). Ik heb nooit problemen gehad met meisjes maar ik kan gewoon niet over mijn afwijking(en) praten. Als ik met een meisje praat 'zie' ik een kleur bij haar. Om haar heen, haar lichaam enzovoorts. Als ik uit ga/ga stappen/clubben (hoe je het ook wilt noemen) zijn meisjes vaak fel oranje. Als ik er eentje aanspreek verandert ze van kleur en aan de kleur zie ik al heel snel wat ik moet doen om haar ijsblauw of felgroen te maken en mijn afwijkingen zijn allemaal zwart of grijs. Als ik die kleur aanhaal (als ik dus over dat onderwerp begin) mixt de kleur niet goed met de huidige kleur van het meisje en gaat het dus fout. Nu is dat in clubs of in de kroeg niet zo'n probleem maar in langere relaties moet ik het uiteindelijk toch laten vallen en hoe langer ik ermee wacht hoe zwarter en zwarter het wordt... Vervolgt door de "waarom heb je dit me niet eerder gezegd" and it's all downhill from there, alle positieve kleuren veranderen in negatieve kleuren (dit kan trouwens heel verwarrend zijn, als iemand meer uitleg wilt over hoe ik dat socialisen precies doe met kleuren kan ik wel wat meer typen).
pi_55525322
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:13 schreef Faders het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar, maar er worden vaak dingen gevraagd die ik simpelweg niet kan (beantwoorden). Ik heb nooit problemen gehad met meisjes maar ik kan gewoon niet over mijn afwijking(en) praten. Als ik met een meisje praat 'zie' ik een kleur bij haar. Om haar heen, haar lichaam enzovoorts. Als ik uit ga/ga stappen/clubben (hoe je het ook wilt noemen) zijn meisjes vaak fel oranje. Als ik er eentje aanspreek verandert ze van kleur en aan de kleur zie ik al heel snel wat ik moet doen om haar ijsblauw of felgroen te maken en mijn afwijkingen zijn allemaal zwart of grijs. Als ik die kleur aanhaal (als ik dus over dat onderwerp begin) mixt de kleur niet goed met de huidige kleur van het meisje en gaat het dus fout. Nu is dat in clubs of in de kroeg niet zo'n probleem maar in langere relaties moet ik het uiteindelijk toch laten vallen en hoe langer ik ermee wacht hoe zwarter en zwarter het wordt... Vervolgt door de "waarom heb je dit me niet eerder gezegd" and it's all downhill from there, alle positieve kleuren veranderen in negatieve kleuren (dit kan trouwens heel verwarrend zijn, als iemand meer uitleg wilt over hoe ik dat socialisen precies doe met kleuren kan ik wel wat meer typen).
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt ... wel heftig zeg ik dacht dus dat je het niet bij alles had, maar je ziet het dus eigenlijk de hele tijd??
Is dat niet handig dan eigenlijk, dat met meisjes of mislukt het altijd omdat je naar die kleuren handelt?

edit: dus je denkt die kleuren/getallen niet bewust? als je er zeg maar niet aan zou denken dat maandag een getal ofzoiets is zou je nog steeds een kleru/getal zien?
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:17:21 #59
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55525338
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:48 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Kan me wel voorstellen dat het in verband wordt gebracht met autistische trekken... volgens mij komt het ook relatief vaker voor bij mensen met een autistische stoornis... of zit ik fout?
Het wordt idd relatief vaak bij autisten gemeld. Zie ook het antwoord van Emel (ff te lui om het te zoeken ). Maar er zit wel een grote bias in de waarnemingen, de meeste beschrijvingen komen vanuit de klinische hoek, en daar zitten dus de mensen met aandoeningen. In het gewone dagelijkse leven, in het wild zeg maar, zijn er weinig beschrijvingen van. Dat zijn trouwens vaak anekdotische beschrijvingen, ook van de mensen zelf, zoals TS. Ergens in mn geheugen gaat er bij het lezen van het topic een lampje branden in de hoek 'literatuur', maar welk boek het is kom ik niet op. Maar dat boek dus, geeft een geweldige beschrijving van een jong meisje dat in kleur denkt en voelt.
pi_55525379
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:08 schreef MouzurX het volgende:
ik heb ook niet iets als kleuren bij dagen ... misschien als ik er eens bewust over zou nadenken ofzo .. dan wel ....
Ja inderdaad, dan zou ik er wel iets bij kunnen verzinnen. Als iemand nu aan mij zou vragen welke kleuren bij de dagen van de week horen, zou ik er wel wat bij kunnen bedenken, maar als me dit over een maand weer gevraagd wordt zou ik weer iets anders erbij verzinnen.
Maar ik heb over het algemeen wel moeite met dingen in mijn hoofd zien zeg maar, moeite met me dingen voorstellen als een beeld.
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:22:40 #61
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_55525423
quote:

[..]

Als jij zoiets speciaals hebt, dan moet je ook niet bij "normale" meisjes aankloppen, die snappen dat niet of willen dat niet snappen vanwege hun oppervlakkigheid.

Persoonlijk denk ik dat je een meisje moet tegenkomen die wat meer op jouw niveau zit, die in ieder geval een beetje kan inbeelden wat je zegt en die misschien ook wel ietwat met je mee kan praten qua intelligentie.

Toegegeven, je zal ze niet vaak tegenkomen (meestal zijn het niet van die kroegtijgers) maar er zijn er zeker bij die niet meteen gillend weglopen als je zoiets vertelt! Dus even geduld hebben! Hoe oud ben je trouwens?

Zelf heb ik hetzelfde type probleem... alleen dan met mannen
... and I feel fine.
pi_55525437
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:08 schreef MouzurX het volgende:
Je hebt het of je hebt het niet. Dat linkje naar de documentaire die ik hierboven had gepost, is echt interessant om te zien. Het is dus dat je niet bewust na gaat zitten denken, maar dat het naar jou komt. Als een kant en klare antwoord.
pi_55525496
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
maandag: lichtblauw, 2
dinsdag: lichtgroen, 2
woensdag: rood, 4
donderdag: donkerblauw, 8
vrijdag: geel, 7
Wow wtf ... ik zat net voor mezelf ff te denken(om te kijken of ik morgen hetzelfde denk) en ik kom op precies dezelfde kleuren uit (zaterdag en zondag waren eigenlijk leeg)

Misschien komt het omdat ik je tekst heb gelezen en dat dat dan boven kwam ofzo?
pi_55525699
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wow wtf ... ik zat net voor mezelf ff te denken(om te kijken of ik morgen hetzelfde denk) en ik kom op precies dezelfde kleuren uit (zaterdag en zondag waren eigenlijk leeg)

Misschien komt het omdat ik je tekst heb gelezen en dat dat dan boven kwam ofzo?
Ik kan bij mezelf dus totaal geen voorstelling wb kleur of iets dergelijks oproepen. Iig niet als ik het 'express' probeer.
pi_55525758
quote:
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt ... wel heftig zeg ik dacht dus dat je het niet bij alles had, maar je ziet het dus eigenlijk de hele tijd??
Is dat niet handig dan eigenlijk, dat met meisjes of mislukt het altijd omdat je naar die kleuren handelt?
Het is wel handig op bepaalde gebieden maar in the long run loopt het verkeerd. Ik heb het inderdaad met alles (en daar zit ook nogeens smaak en af en toe beweging bij, maar dat kan ik niet uitleggen dus ik ga ook geen poging doen tot. Nja, misschien later). Bijvoorbeeld mijn eerste zin:

Het is wel handig op bepaalde gebieden maar in the long run loopt het verkeerd.

Jij hebt nu een bepaalde kleur en ik wil die kleur veranderen naar een andere kleur. Waarom ik dat wil weet ik niet precies, ik kan wel andere voorbeelden geven waar iemand jouw kleur was en ik die kleur wilde veranderen (ook weer naar dezelfde kleur)... Misschien zie jij een verband. Dat stukje uit mijn eerste zin dus, 'in the long run' matched beter met jouw kleur --> eindkleur dan bijvoorbeeld 'op lange termijn'. Waarom weet ik niet.

(zoals ik al zei heb ik kleuren, vormen etc. bij alles. Jij hebt nu een kleur ookal heb ik je nooit in het echt gezien. Over de telefoon heb ik dit ook trouwens... Ik denk elke vorm van communicatie, ook bij SMS'en e.d.)

Nog iets is die uitleg hierboven en wat ik nu typ. Dit matched allemaal met jouw kleur en de eindkleur.

Nou, bij meisjes in de club of kroeg is het dus hetzelfde. Ze zijn vaak fel oranje, hoe feller hoe beter. Ik heb geprobeerd een verband te zoeken maar ik zie het niet 1-2-3... In het dagelijks leven zijn meisjes vaak niet fel oranje. Het is makkelijker om van fel oranje naar felgroen of ijsblauw te gaan (allebei werken) dan bv van donker oranje naar felgroen of ijsblauw.

Een voorbeeld... Zaterdag zag ik een leuk meisje in een kroeg met een hoop vriendinnen om haar heen en wat vrienden... En ik heb dus met die groep wat gepraat en de kleur van het meisje verandert naar felgroen (ijsblauw lukte niet) en de kleur van de meisjes in haar groep naar donkerrood en de kleur van de 2 jongens in haar groep naar felrood... Dan kan ik dat meisje zegmaar een beetje verplaatsen van haar groep zodat ik haar kleur beter kan veranderen (de kleur van de hele groep bepaalt de kleur van het meisje in kwestie mee, als ze rood zijn hebben ze minder invloed op de kleur van het meisje in kwestie en lukt het dus makkelijker en ik heb gemerkt dat ik ze dan ook een beetje mee kan nemen zegmaar, weg van de groep). Ik matchte gewoon de kleur van alles wat ik kon zeggen/doen met haar huidige kleur om het felgroen te krijgen. Ik had haar dus uiteindelijk meegekregen naar een laat nachtdiner en toen begon ze allemaal vage vragen te stellen en ik zag dat haar felgroene kleur steeds donkerder werd (hoe donkerder groen hoe slechter, hoe feller hoe beter, als de kleur groen verandert in een andere kleur dat niet blauw is gaat het helemaal verkeerd) maar door mijn 'felgroene' reacties werd haar kleur weer felgroen. Voorbeeld:

x: "Wanneer heb je voor het laatst seks gehad?"

Vlak voordat ze dit vroeg en tijdens werd haar kleur een flink stuk donkerder, dus ik matchte snel een kleur van mijn acties/woorden om het weer felgroen te krijgen:

y: *kijkt op horloge*

En toen werd ze een felgroener. Daarna vroeg ze het nog een keer en werd haar kleur weer ietsje donkerder.

x: "Nee ff serieus"
y: "A gentleman never tells, a lady never asks"

En toen werd ze felgroen en dat is niet meer overgegaan. Ik heb nog wel meer voorbeelden als jullie denken dat jullie hier iets mee kunnen...? Ik zelf ben heel slecht in dit soort verbanden leggen.
pi_55525770
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:37 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Ik kan bij mezelf dus totaal geen voorstelling wb kleur of iets dergelijks oproepen. Iig niet als ik het 'express' probeer.
hmm ik wel .. als ik het bewust probeer tenminste ... zijn er nog meer van zulk soort dingen die je kan doen?
pi_55525854
... lijkt wel alsof die kleuren verbeelden wat zij van je vinden of of ze blij/boos enz zijn ...vaag man

meer voorbeelden graag
pi_55525875
Ik zie altijd complete beelden voor me bij cijfers of andersom. 1430 is het getal waarbij ik met een meisje door Limburg reed. 7 is het getal van de muur van m'n oude slaapkamer. 66 is het getal van het slot van een hotelkamerdeur in Praag. 3 is een stromend beekje in Oostenrijk. 6 is de letter A. 38 is mijn huisnummer . 250 is de oude Febo op de Grote Markt in Breda. 53 is de frikadel. Noem een getal en ik heb er gelijk een bepaald beeld bij uit een verleden of fantasie. Natuurljk heb ik nog niet alle getallen gehad. Rekenen doe ik trouwens gewoon normaal, niet door beelden te mengen. Een broodje plus frikadel zou dan 161 worden, terwijl een broodje niet 108 is, maar 21.
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:46:39 #69
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55525890
fascinerend

echt
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:47:13 #70
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_55525910
Ik denk dat iedereen het wel heeft, zo dat ze een beeld vormen zodra ze iets horen. Zeg auto, en je ziet een auto voor je. Niet dat het te vergelijken is in jouw geval, want dat wat jij zegt heb ik es gezien op tv, interesante shit, dat moet je trainen!!

Dat met die regendruppels herkende ik in dit filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=ArRdy_XDXZo
Derren Brown. Een vage gast met psycho trekjes, kan echt iedereen manipuleren en dingen met zn gedachten doen enzo. Echt twisted. Kijk meer van zijn filmpjes, want de manier waarop jij "denkt" is heel interesant, en je kan er leuke dingen mee.

Maak er gebruik van
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_55525919
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:45 schreef juiced het volgende:
Ik zie altijd complete beelden voor me bij cijfers of andersom. 1430 is het getal waarbij ik met een meisje door Limburg reed. 7 is het getal van de muur van m'n oude slaapkamer. 66 is het getal van het slot van een hotelkamerdeur in Praag. 3 is een stromend beekje in Oostenrijk. 6 is de letter A. 38 is mijn huisnummer . 250 is de oude Febo op de Grote Markt in Breda. 53 is de frikadel. Noem een getal en ik heb er gelijk een bepaald beeld bij uit een verleden of fantasie. Natuurljk heb ik nog niet alle getallen gehad. Rekenen doe ik trouwens gewoon normaal, niet door beelden te mengen. Een broodje plus frikadel zou dan 161 worden, terwijl een broodje niet 108 is, maar 21.
Yeah right
pi_55525983
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:47 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Yeah right
Ik zie nu 77 voor me!
pi_55526066
quote:
meer voorbeelden graag
Ik ben er dus achter dat felgeel depressiviteit of haat is... Hoe feller hoe meer haat.
pi_55526110
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:54 schreef Faders het volgende:

[..]

Ik ben er dus achter dat felgeel depressiviteit of haat is... Hoe feller hoe meer haat.
Welke kleur heb ik ?
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:57:23 #75
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55526120
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Welke kleur heb ik ?
felgeel
pi_55526164
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:57 schreef PeZu het volgende:

[..]

felgeel
ik vroeg het niet aan jou pezu
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:00:10 #77
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55526181
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:59 schreef MouzurX het volgende:

[..]

ik vroeg het niet aan jou pezu
kijk eens naar je usericon, zoeen fel gele streep erin
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:01:34 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55526216
en ik? en ik?
Huilen dan.
pi_55526222
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:00 schreef PeZu het volgende:

[..]

kijk eens naar je usericon, zoeen fel gele streep erin
meerendeel is (donker)blauw van de lucht dus dat klopt niet
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:02:04 #80
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55526228
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:01 schreef Isdatzo het volgende:
en ik? en ik?
wederom felgeel, zie usericon
pi_55526244
http://www.youtube.com/watch?v=fQBnkFRGxYc

Ik herinner me dit filmpje nog van een tijdje terug. Als zegmaar die trol in die doos een persoon laat schrikken schiet die felwit weg en dat felwitte gaat snel weer terug naar rood/geel (maar niet oranje)... Bij die grap met die opgehangen man verschiet het eerste meisje (Erika) naar wit en daarna wordt ze lichtgrijs... Aan het einde verschiet ze naar geel. Het tweede meisje (Gaby) echter verschiet naar felwit en blijft flink wit en als ze door die man getroost wordt wordt ze donkerblauw en op het einde verschiet ze toch naar geel.
pi_55526407
heb je ook weleens dat je geen kleur ziet? dus niks?
en welke kleuren hebben wij allemaal ?
pi_55526550
quote:
heb je ook weleens dat je geen kleur ziet? dus niks?
Nee. Ik heb wel vaak dat ik twijfel tussen kleuren. Als ik bijvoorbeeld een pasfoto zie van iemand twijfel ik erg tussen de kleuren. Ook als ik iemand bijvoorbeeld de krant zie lezen of zie eten in een restaurant twijfel ik met kleuren. Als ik ze bijvoorbeeld aanspreek dan wordt de kleur al snel duidelijk.

Jij bent nu fel oranje.
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:23:29 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55526687
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:17 schreef Faders het volgende:

[..]

Nee. Ik heb wel vaak dat ik twijfel tussen kleuren. Als ik bijvoorbeeld een pasfoto zie van iemand twijfel ik erg tussen de kleuren. Ook als ik iemand bijvoorbeeld de krant zie lezen of zie eten in een restaurant twijfel ik met kleuren. Als ik ze bijvoorbeeld aanspreek dan wordt de kleur al snel duidelijk.

Jij bent nu fel oranje.
en ik?

en waarom?
Huilen dan.
pi_55526714
en die getallen... kan je ook hele moeilijke sommen uitrekenen enz net als die andere gast?
En elk begrip/ding heeft een kleur getal én een vorm?
pi_55526729
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

en ik?

en waarom?
Dat weet tie denk ik niet..
pi_55526785
quote:
en die getallen... kan je ook hele moeilijke sommen uitrekenen enz net als die andere gast?
En elk begrip/ding heeft een kleur getal én een vorm?
Ik kan inderdaad hele moeiljike sommen uitrekenen maar dan niet zo snel als die andere gast. Als je bijvoorbeeld vraagt hoeveel 435/53893 is dan begint er een beeld te vormen in mijn hoofd. In de tussentijd kan ik dan andere dingen doen zonder eraan te denken en af en toe eens 'kijken' hoever het beeld gevormd is. Dit kan ik ook met meerdere sommen, stel je bijvoorbeeld 20 moeilijke sommen die allebei ongeveer even moeilijk zijn dan beginnen zich 20 beelden te vormen en heb ik ze allemaal rond dezelfde tijd uitgerekent.
quote:
en ik?

en waarom?
Rood. Ik weet niet waarom, maar ik weet wel dat het niet superpositief is oid.
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:28:19 #88
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55526794
ik wil ook een kleurtje
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:29:40 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55526811
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:27 schreef Faders het volgende:

[..]

Rood. Ik weet niet waarom, maar ik weet wel dat het niet superpositief is oid.
Denk erom hè
Huilen dan.
pi_55526818
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:27 schreef Faders het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad hele moeiljike sommen uitrekenen maar dan niet zo snel als die andere gast. Als je bijvoorbeeld vraagt hoeveel 435/53893 is dan begint er een beeld te vormen in mijn hoofd. In de tussentijd kan ik dan andere dingen doen zonder eraan te denken en af en toe eens 'kijken' hoever het beeld gevormd is. Dit kan ik ook met meerdere sommen, stel je bijvoorbeeld 20 moeilijke sommen die allebei ongeveer even moeilijk zijn dan beginnen zich 20 beelden te vormen en heb ik ze allemaal rond dezelfde tijd uitgerekent.
Hoelang duurt dit dan ongeveer? spreken we hier over minuten? uren?
Dit al geprobeerd te filmen/testen wanneer er vrienden zijn ?
pi_55527482
Dit is te boeiend om geen tvp te plaatsen.
pi_55527501
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:45 schreef Inekris het volgende:

[..]

Oeh, dank je wel voor het eerste deel van je antwoord, maar als je punten wilt scoren om zo een populaire mod te worden ga dan even ergens anders leuk proberen te doen.
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  dinsdag 25 december 2007 @ 02:12:57 #93
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55527532
Bij mij hebben de dagen ook een kleur.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 25 december 2007 @ 02:13:43 #94
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55527539
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 02:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Bij mij hebben de dagen ook een kleur.
noem een kleur onder de tien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 december 2007 @ 02:18:35 #95
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55527606
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 02:13 schreef PeZu het volgende:

[..]

noem een kleur onder de tien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoebedoelu?

Ik heb verder niks met getallen, smaken, geuren etc zoals TS.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55527608
Heel erg tvp², dit is echt fascinerend en erg interessant.
pi_55527821
Misschien een vreemde vraag, maar kun je actief nadenken? Zoals je het vertelt lijkt het alsof het antwoord op elke vraag je gewoon opgediend wordt, in hoeverre heb je invloed op wat er in je hoofd gebeurt? Word je niet geleefd door al deze antwoorden?

Zoals je aan de reacties kunt zien lijkt dit voor veel mensen op een magische gave waar je veel voordeel uit kunt halen (mijn eerste impuls is dan ook om te vragen wat "mijn kleur" is) maar het lijkt alsof je alleen de nadelen ziet. Kan ik je situatie vergelijken met een dove die in een wereld van blinden leeft?
pi_55528608
Ook ik wil hier een tvp neerzettend, heb net alles gelezen, echt ontzettend interessant.

Ik heb het met getallen een beetje, ik ben erg lang dwangmatig geweest met in mijn hoofd dingen tellen (niet bovennatuurlijk snel of iets, in mijn eigen tempo ) en zo kregen een aantal dingen ook automatisch een cijfer, zondag is zes. Niet alle dagen hebben een cijfer, en alles bij elkaar heb ik misschien maar tien dingen die een cijfer hebben, maar ik let wel altijd op de cijfertjes, ik kan ze ook goed onthouden. Ik kan ook heel snel rekenen of iets (een naam bijvoorbeeld) of die naam een goede naam is qua getal of niet, dan reken ik het om naar een getal (Chantal zou dan 17 zijn) en dan beslis ik voor mezelf of dat een 'goed getal' is of niet, ik heb een aantal 'geluksgetallen'
Nu doe ik hier verder niks mee, het is niet als ik met iemand praat en het getal van zijn naam staat me niet aan ofzo dat ik niet met diegene wil praten, het is gewoon iets wat ik ondertussen doe, een soort braintraining, 2 dingen tegelijk doen, ik houd altijd mijn hoofd bezig, om maar geen 'stilte' in mijn hoofd te laten vallen. Dus waarschijnlijk komt het bij mij meer vanuit die dwang om in mijn hoofd maar bezig te blijven dat ik het gewoon automatisch doe nu en omdat ik zoveel met die cijfers bezig was/ben ik gewoon vanzelf een cijfer toeken aan dingen soms. (jezus wat is dit moeilijk uitleggen).

Overigens ben ik ontzettend slecht in rekenen, ik ken de tafels tot 20 ongeveer en dan heb ik wel wat bedenktijd nodig af en toe, aftrekken en optellen vind ik een ramp maar de stelling van pythagoras haalde ik een 9+ voor op school (terwijl mijn gemiddelde een 4,2 was). Desondanks ben ik op taalkundig gebied wel hoogbegaafd volgens de testen, dus het is eigenlijk apart dat ik ondanks mijn rekenhandicap toch veel bezig ben met cijfers.

Dit is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met TS, maar ik vond het wel apart om te lezen dat niet iedereen automatisch een cijfer heeft bij dingen, of dat anderen dit hebben, ik had er gewoon echt nooit bij stil gestaan, en ik vind het dus echt heel interessant, de vorm die TS beschrijft.

En ook ik ben wel benieuwd naar mijn kleur, maar het lijkt me vervelend voor TS als iedereen dit het hele topic door gaat vragen
Vivre
pi_55529720
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:47 schreef MOD het volgende:
Ik denk dat iedereen het wel heeft, zo dat ze een beeld vormen zodra ze iets horen. Zeg auto, en je ziet een auto voor je.
Zelfs dat heb ik amper of niet.
pi_55531104
quote:

[..]

wat je daar omschrijft lijkt wel heel veel op het zien van de aura .. misschien zou je eens die kant op moeten informeren ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')