Hiermee maak je dus die effecten voor die "faeriedust", haar vleugels en de maan?quote:Op donderdag 20 december 2007 12:48 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Een hele tut hoeft er niet over, het is vrij simpel.Neem een brush (kies een gewenste kleur) en geef het de vorm van je glow in een nieuwe layer. Layerblending op overlay of soft light, licht een beetje aan de compositie van je foto Deze layer met gaussian blur, naar wens instellen.
Hier doe je inprincipe hetzelfde als met Layersyle outerglow, alleen heb je er nu meer controle over.
Nee, je vroeg om die glow. De "faeriedust" is een brush, haar vleugels kun je vorm geven met de smudgetool en de maan heb ik gewoon op gegoogled.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:29 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Hiermee maak je dus die effecten voor die "faeriedust", haar vleugels en de maan?
Ok, bedankt ik ga het eens proberen.![]()
PS: dat tandwiel (tutorial) heb je trouwens echt gaaf gedaan.
Ok, snap ik, maar hoe krijg je dan die stralende effecten om die dust, vleugels en maan?quote:Op vrijdag 21 december 2007 15:52 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Nee, je vroeg om die glow. De "faeriedust" is een brush, haar vleugels kun je vorm geven met de smudgetool en de maan heb ik gewoon op gegoogled.
Pak een softe brush, blur deze totdat deze bijna doorzichtig is.quote:Op zaterdag 22 december 2007 10:44 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ok, snap ik, maar hoe krijg je dan die stralende effecten om die dust, vleugels en maan?
Dat is een behoorlijk ingewikkeld onderwerp en niet zomaar ff uit te leggen. Als je dat precies wilt weten moet je je verdiepen in verschillende soorten resolutie's. Je zou kunnen beginnen met de handleiding die bij PS zit, daar staat het e.e.a. in over dit onderwerp.quote:Op vrijdag 21 december 2007 07:38 schreef SarahD. het volgende:
Even een vraag. Hoe verhoudt het aantal px zich met een forum/webpagina/ of bv een A4/A3 pagina.
Hoe weet je dat ie gaat 'passen' in de layout zeg maar?
Ok, thnx!quote:Op zaterdag 22 december 2007 13:09 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Pak een softe brush, blur deze totdat deze bijna doorzichtig is.
Zet de layer blending op softlight of overlay. Wil je het effect verminderen zet je de opacity wat lager.
Aanvulling: zoek wat op over DPI waardes als je wilt weten hoe het met A4 formaten zit bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 22 december 2007 14:18 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk ingewikkeld onderwerp en niet zomaar ff uit te leggen. Als je dat precies wilt weten moet je je verdiepen in verschillende soorten resolutie's. Je zou kunnen beginnen met de handleiding die bij PS zit, daar staat het e.e.a. in over dit onderwerp.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 14:18 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk ingewikkeld onderwerp en niet zomaar ff uit te leggen. Als je dat precies wilt weten moet je je verdiepen in verschillende soorten resolutie's. Je zou kunnen beginnen met de handleiding die bij PS zit, daar staat het e.e.a. in over dit onderwerp.
Thanks allebei, ik ga ff searchenquote:Op zaterdag 22 december 2007 15:01 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Aanvulling: zoek wat op over DPI waardes als je wilt weten hoe het met A4 formaten zit bijvoorbeeld.
Wat is je vraag precies?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:55 schreef Assiej het volgende:
[Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #14
Die "professionele " manier van het uitknippen lukt me niet
Hoe krijg ik in 1x met de Levels/Curves de ene kant wit en andere kant zwart
Het dupliceren van de "red-channel" snap ikquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:57 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Wat is je vraag precies?
Ik selecteer de laatste tijd trouwens steeds vaker met masks, werkt heerlijk imo.
Als dat niet lukt, niet langer kloten, maar gewoon de extract-tool pakken of masking.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:26 schreef Assiej het volgende:
[..]
Het dupliceren van de "red-channel" snap ik
maar vanaf daar wil het me niet..
Als ik dan met de levels moet kloten om de achtergrond
zwart te krijgen en binneste wit wil het gewoon niet...
het haar pakt niet enzo ( bij een persoon die ik uit wil knippen )
maar dan krijg ik de haren niet mooi..quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:42 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Als dat niet lukt, niet langer kloten, maar gewoon de extract-tool pakken of masking.
Gewoon uitproberen wat voor jou het beste werkt.
kan je de psd. wel sturen anders?quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:57 schreef veldmuis het volgende:
Gooi de foto eens hier?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:40 schreef veldmuis het volgende:
Doe anders een cropje van alleen het haar ofzo, met wat ruimte eromheen? Hoeft niet eens alles te zijn, gaat om het idee.
kan je ook de originele foto posten? (of een crop daarvan)quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:10 schreef Assiej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
eventjes met de mijne gedaan
quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:34 schreef Eastwood het volgende:
[..]
kan je ook de originele foto posten? (of een crop daarvan)
Want het ziet er naar uit dat er teveel kleurverschil binnen het haar zit. Als het onderaan veel donkerder is dan boven op het hoofd, krijg je dit; een deel zwart en een deel wit. Miss moet je ipv het rode kanaal een ander kanaal dupliceren?
Dat is één van de moeilijkste dingen om met PS te doen. Er zijn volgens mij maar weinig mensen die dat goed kunnen en dan kost zoiets nog een hele hoop tijd ook. Je zou het kunnen proberen met de Corel Knockout plugin voor PS en dan ook nog haar erbij tekenen...quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:36 schreef Assiej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kheb het even met me eigen foto gedaan maar k moet voor iemand anders
wat foto's vrijstaand maken
maar... die manier is verrot t lukt me niet op de een of andere manier
en als diegene donker haar heeft wil het niet "wit" worden ..
Like i already said...quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:41 schreef veldmuis het volgende:
Bij deze kun je ook de achtergrond selecteren he?
Hoe zien jouw designs eruit? #7 Share Creativityquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:21 schreef Dutch_Nelson het volgende:
check me pimp car
origineel: http://i12.tinypic.com/86js5jd.jpg
Pimped up: http://i14.tinypic.com/87c1b9t.jpg
Ik het er nog bij zetten toen ik het bericht postte hierquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:40 schreef Kamermans het volgende:
nederlandse photoshop![]()
maar uhm, misschien staat je opacity verkeerd? of de blendingmode, of misschien de brush softness.
Kun je eens een screenshot maken van je Healing Brush tool-settings? Dus de settings die onder je menubalk staan.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:00 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ik het er nog bij zetten toen ik het bericht postte hier
Ik kan nu ook niks meer vinden.![]()
iig wél de laatste keer
Mar eh: nee dat is het allemaal niet, als het zo simpel was
Het is overgins CS3.
hmm, ik zie niet zo 1,2,3 wat het probleem is. misschien zat je op een layer te werken waar de opacity laag van stond?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:34 schreef RoOoYtJuH het volgende:
mijn instellingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe zien jouw designs eruit? #7 Share Creativityquote:Op maandag 7 januari 2008 21:30 schreef TheThirdMark het volgende:
Hmnz, ik is noob. Ik weet het. Maar toch eindelijk gelukt om 2 plaatjes relatief mooi in elkaar te laten lopen.
[ afbeelding ]
Kraak het maar afTips altijd handig
Die tutorials zijn wel onwijs leuk om door te lopen.
Ik zie dat je snelretoucheer gebruikt. Als je de gewone retoucheerpenseel pakt, wat zie je dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:34 schreef RoOoYtJuH het volgende:
mijn instellingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank u.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:55 schreef Kamermans het volgende:
[..]
hmm, ik zie niet zo 1,2,3 wat het probleem is. misschien zat je op een layer te werken waar de opacity laag van stond?
[..]
Hoe zien jouw designs eruit? #7 Share Creativity
Ik zou het niet weten, dat vraag ik me ook elke keer af. Ik los het op door wat jij zegt te gebruiken, maar ik kan niet vinden waar je die tekstvakken weer 'loskoppelt'.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:53 schreef Quistis het volgende:
even een heel ander vraagje,
ik wilde geen nieuw topic openen maar er zitten hier vast wel een aantal mensen die ook iets over InDesign weten.
In InDesign heb ik een aantal tekstkaders met tekst er in,
ze zijn verbonden met een tekstdoorloop,
nu wil ik de tekst kaders loskoppelen maar dan toch de tekst in ieder kader behouden..
een soort knippen dus.. heeft iemand een idee hoe dit werkt (zonder de tekst los te knippen en in een afzonderlijk kader te plaatsen natuurlijk).
b.v.d.
maak gewoon ff zelf een 4x4 pic aan ofzo met verschilledne de verschillende kleurtjes. en sla dit op als pattern. vervolgens vul je je layer met die pattern en moet je ff kijken op welke blending mode je het moet zettenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:22 schreef dnzl het volgende:
Weet iemand hoe je dit LCD-scherm effect krijgt? Heb al wat gezocht op Google maar weet de juiste term niet te vinden...
minder vulling geven? dat het pattern groter is ofzo? je kan bij de layer options de scale van je pattern instellen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:24 schreef eer-ik het volgende:
Is dat niet simpelweg een layer vullen met een (zo gemaakt) pattern en dat wat minder vulling geven?
zo doet het me overkomen iig...
oke ik heb even iets gemaakt wat wel aardig overeen komtquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:24 schreef eer-ik het volgende:
Is dat niet simpelweg een layer vullen met een (zo gemaakt) pattern en dat wat minder vulling geven?
zo doet het me overkomen iig...
Even voor de duidelijkheid, de "professionele" selectie in de tut wijst niet op de techniek maar hoe het blad is uitgeknipt, precies op de randen van het blad. Dus niet de techniek, bij dat blad had ik net zo goed de pen-tool of extract-tool kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:18 schreef Assiej het volgende:
[..]
Like i already said...
het is niet voor mij/met mijn foto....
Dat zou best kunnen, ik heb echter geen idee waar ik de waarde hiervan moet controleren en hoeveel die waarde normaal gesproken zou moeten zijn. Kortom: HELP!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:00 schreef eer-ik het volgende:
Heb je niet per ongeluk je document op heel veel DPI gezet ofzo?
hier een oud & dood topic er over in FOT [doe-topic] Schrijven met lichtquote:Op zondag 20 januari 2008 18:57 schreef Molluck het volgende:
schopje...
Heeft iemand enig idee hoe dit gedaan is? http://www.herozero.nl/hz/?p=58
quote:Op zondag 20 januari 2008 20:21 schreef NiteSpeed het volgende:
[quote]Op zondag 20 januari 2008 18:57 schreef Molluck het volgende:
schopje...
Heeft iemand enig idee hoe dit gedaan is? http://www.herozero.nl/hz/?p=58
[/quote
Lange sluitertijd en een lampje snel bewegen.
Die truc ken ik, ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen...quote:Op zondag 20 januari 2008 21:49 schreef Kamermans het volgende:
[..]
hier een oud & dood topic er over in FOT [doe-topic] Schrijven met licht
't kunnen ook gewoon 2 foto's per plaatje zijnquote:Op zondag 20 januari 2008 22:14 schreef Molluck het volgende:
[..]
[..]
Die truc ken ik, ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen...
Maar bij die foto's op die blog zijn ze in beweging en ik dacht dat dat effect later toegevoegd zou zijn met PS...?
Als je een foto maakt met lange sluitertijd kan je dus tekenen met een lampje, maar die persoon zou dus ook wazig moeten zou. tenminste dat zou je denken.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:14 schreef Molluck het volgende:
[..]
[..]
Die truc ken ik, ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen...
Maar bij die foto's op die blog zijn ze in beweging en ik dacht dat dat effect later toegevoegd zou zijn met PS...?
Alle layers selecteren met Ctrl en dan verwijderenquote:Op maandag 28 januari 2008 14:01 schreef Norman het volgende:
Weet iemand of je in een photoshop psd ongebruikte layers in een keer kunt verwijderen?
quote:Deleting Unused Layers
You can easily delete all unused layers in one click in the Layers palette by opening the palette options menu and choosing Delete Hidden Layers. This will trim down the file size and free up your computer’s resources
Geen dank hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 14:13 schreef Norman het volgende:
Thx Don dat zocht ik
@the3mark: mss gewoon opnieuw opstarten...
Ik dacht dat er ergens een site was die dat kon genereren vanaf je geuploade foto.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:00 schreef toma het volgende:
Vraagje. (Weet niet of je dit wel met photoshop kunt maargoed)
hoe maak je zo'n foto?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 januari 2008 20:00 schreef toma het volgende:
Vraagje. (Weet niet of je dit wel met photoshop kunt maargoed)
hoe maak je zo'n foto?
[ afbeelding ]
http://www.adelaider.com/quote:Op maandag 28 januari 2008 20:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik dacht dat er ergens een site was die dat kon genereren vanaf je geuploade foto.
Weet effe niet meer hoe die heet
Ik weet het ook niet, ik kan niks uploaden daar, elke keer krijg ik te zien dat er 'geen bestand is geselecteerd' terwijl ie 1 seconde daarvoor toch echt bezig was met uploaden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:20 schreef toma het volgende:
[..]
http://www.adelaider.com/
gevonden.
alleen snap ik niet hoe ik nu mn geuploade bestandje kan converten en downloaden
Laatste regeltjequote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:09 schreef Kamermans het volgende:
bij photoshop staat het denk ik nu op RGB color? Image -> Mode -> RGB Color, zet die eens naar CYMK Color.
'k weet niet of het werk maar je kan het proberen [afbeelding]
hier is trouwens het FOT topic: [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 4
ff een trial downloaden van psd/psp?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:59 schreef Crientj het volgende:
Kan iemand deze screen voor mij hellen?
Dat hij zo schuin naar links komt te staan dus..
Zit nu op school & geen photoshop bij de hand, maar heb zoiets wel nodig voor een opdracht..
Alvast ty ^^.
goede layer selecteren (altijd belangrijkquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:55 schreef Rossoneri het volgende:
Ik wil een plaatje resizen in Photoshop CS3. Hoe doe ik dit ook alweer? Ik deed het volgens mij eerst met CTRL A om het plaajte te selecteren en dan met CTRL ingedrukt houden kon ik het plaatje resizen. Maar dit wil niet. Hoe moet ik het nu doen
Bedankt!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:07 schreef toma het volgende:
[..]
goede layer selecteren (altijd belangrijk) en dan CTRL + A om alles te selecteren.
Wat ik altijd doe is SHIFT ingedrukt houden en dan op de layer klikken (dan selecteer je ook het geen wat buiten je schermpje valt).
Gebruik CTRL + T om te resizen.
Hij doet het anders welquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:13 schreef toma het volgende:
[..]
het klopte niet wat ik eerst postte
heb mn post aangepast!
Waarom gebruik je niet gewoon de brush in plaats van de eraser?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:00 schreef RedFever007 het volgende:
Hoi
Ik heb een wat vaag probleem. Als ik op een afbeelding iets weghaal met de erazer tool en het weg gegumde deel dan wil opvullen met de paint bucket gaat het mis. Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet zit er tussen het zwart en rood een wit randje. (zwart gepaintbucket, met de erazer die "4" weggehaald en opgevuld met rood)
Vraag: hoe zorg ik ervoor dat alles wordt opgevuld? bij iedere afbeelding waar ik iets weghaal en vervolgens inkleur gebeurd dit en dat is nogal lastig.
Alvast bedankt
Dit verhelp je door meerdere keren te klikken als je vult met bucket. Tolerace en softness van je brush bepalen hoevaak je extra moet klikken. Per situatie verschillend dus.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:00 schreef RedFever007 het volgende:
Hoi
Ik heb een wat vaag probleem. Als ik op een afbeelding iets weghaal met de erazer tool en het weg gegumde deel dan wil opvullen met de paint bucket gaat het mis. Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet zit er tussen het zwart en rood een wit randje. (zwart gepaintbucket, met de erazer die "4" weggehaald en opgevuld met rood)
Vraag: hoe zorg ik ervoor dat alles wordt opgevuld? bij iedere afbeelding waar ik iets weghaal en vervolgens inkleur gebeurd dit en dat is nogal lastig.
Alvast bedankt
Major noob vraag maar hoe fix je dat alleen 1 kleur overblijft? Zoals hier het rode (en het witte dan)quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:28 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, dat vraag ik me ook elke keer af. Ik los het op door wat jij zegt te gebruiken, maar ik kan niet vinden waar je die tekstvakken weer 'loskoppelt'.
En ik had mijn galafoto bewerkt, daar staan we met zijn achten op dus ik zal hem hier niet posten, maar ik heb even een ander voorbeeldje gemaakt, het effect is hetzelfde. Gewoon met een layermask in Photoshop.
[ afbeelding ]
jurk selecteren (pen tool), evt kopieren op nieuwe layer en dan de rest zwart wit maken.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:50 schreef Daywalk3r het volgende:
Nou..
Bij deze foto zie je alles zwart wit behalve die rooie jurk en die witte band.
Hoe doe je dat?
[ afbeelding ]
Beter is natuurlijk om gewoon de brush van je eraser zo aan te passen dat hij op 100% hardness staat, en gewoon in een nieuwe laag te tekenen wat je zichtbaar wilt hebben. Of een layer mask te gebruiken en onder de huidige layer je kleurlayer te gooienquote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:20 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Dit verhelp je door meerdere keren te klikken als je vult met bucket. Tolerace en softness van je brush bepalen hoevaak je extra moet klikken. Per situatie verschillend dus.
Maar zoals Molluck ook al zegt, waarom gebruik je de gum en niet gewoon een brush. Ook gebruik je geen layers, dat zou je probleem ook oplossen.
succes verder
bij 100% hardness blijft de witte rand. Probeer maar is en dan ver inzoomen. Maar ben met je eens dat het niet de beste manier isquote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:58 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Beter is natuurlijk om gewoon de brush van je eraser zo aan te passen dat hij op 100% hardness staat
Of wanneer je alle kleuren oranje op de foto wil hebben kun je met Select -> Color range. Werkt een stuk sneller.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:51 schreef eer-ik het volgende:
[..]
jurk selecteren (pen tool), evt kopieren op nieuwe layer en dan de rest zwart wit maken.
Duplicate layer, desaturate deze. Add layer mask en kleur daar alles wat je in kleur wilt hebben zwart. Maak je een fout dan kleur je het weer wit, dat is de reden dat je een layer mask gebruikt ipv gaat knippen...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:50 schreef Daywalk3r het volgende:
Nou..
Bij deze foto zie je alles zwart wit behalve die rooie jurk en die witte band.
Hoe doe je dat?
[ afbeelding ]
Ik had dat probleem altijd maar na een avondje brainstormen ben ik toch met een oplossing gekomen, het werkt echter alleen met simpele logo's en dergelijke, niet met full color foto's.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:00 schreef RedFever007 het volgende:
Hoi
[ afbeelding ]
Alvast bedankt
mensenliefquote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:33 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Ik had dat probleem altijd maar na een avondje brainstormen ben ik toch met een oplossing gekomen, het werkt echter alleen met simpele logo's en dergelijke, niet met full color foto's.
Ik ben ook maar een knutselaar en pro's zullen dit wel een omslachtige manier van werken vinden maar dit is wat ik doe:
eerst vergroot ik het object 400% en sla het op (lossless), vervolgens knip ik de delen er uit die ik wil aanpassen en sla ze op als individuele bestanden (lossless). Nu open ik zo'n bestand en zet het plaatje om naar 2 kleuren, soms moet je een beetje met de histogram klooien om een goede scheiding te krijgen tussen dat wat je wilt veranderen en de achtergrond. Vervolgens maak ik er weer een 8bit plaatje van, je hebt nu een plaatje zonder anti-aliasing, nu sla ik het plaatje weer op en open ik het in paint en vul het voorwerp met de juiste kleur en de achtergrond met wit (als het voorwerp wit moet zijn maak het dan tijdelijk een andere kleur), sla het weer op of kopieer het naar het clipboard en plak het weer op z'n plaats in het originele plaatje als een transparante selectie. Als ik helemaal klaar ben met klooien verklein ik het plaatje naar 25% en is het weer netjes. Je kunt het beste het 400% resultaat ook bewaren omdat je daar later makkelijk aan kunt klooien of onderdelen uit kunt halen.
DIt is niet helemaal precies hoe ik het doe maar het geeft je een idee.![]()
resultaat (orgineel was al vergroot en ik weet niet hoeveel):
[ afbeelding ]
I killed teh topic!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:00 schreef Molluck het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom je niet gewoon de brush gebruikt om die 4 te tekenen...
Lipgloss/Lippenstiftquote:Op maandag 25 februari 2008 23:54 schreef wipes66 het volgende:
Ik heb een willekeurige foto van iemand van het internet gehaald, en ik ben zeg maar aan het doen wat je in deze video ziet:
http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U&feature=related
ik heb al een paar tutorials gevolgd en het lukt aardig, maar ik weet niet hoe ik de lippen mooier kan maken. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken?![]()
http://i28.tinypic.com/b5gyt5.jpg
http://i30.tinypic.com/2ilg9dz.jpg
Ik denk dat je het onderste al uit de kan hebt gehaaldquote:Op maandag 25 februari 2008 23:54 schreef wipes66 het volgende:
Ik heb een willekeurige foto van iemand van het internet gehaald, en ik ben zeg maar aan het doen wat je in deze video ziet:
http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U&feature=related
ik heb al een paar tutorials gevolgd en het lukt aardig, maar ik weet niet hoe ik de lippen mooier kan maken. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken?![]()
http://i28.tinypic.com/b5gyt5.jpg
http://i30.tinypic.com/2ilg9dz.jpg
Als je de tekst over de foto hebt getypt moet je de text layer selecteren en dan bij Opacity (staat waarschijnlijk vlak boven het gedeelte waar je layers selecteerd.) kun je de mate van doorzichtigheid bepalen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:54 schreef SarahD. het volgende:
Hoe kun je met Photoshop een foto voorzien van een transparante tag (over de gehele foto)
Zoals hier
[ afbeelding ]
of hier
[ afbeelding ]
Laatste foto gepikt van een lid hier
Man so simpel, ik ben echt een n00bquote:Op zondag 2 maart 2008 13:06 schreef toma het volgende:
[..]
Als je de tekst over de foto hebt getypt moet je de text layer selecteren en dan bij Opacity (staat waarschijnlijk vlak boven het gedeelte waar je layers selecteerd.) kun je de mate van doorzichtigheid bepalen.
Mmm.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:41 schreef Crientj het volgende:
Hmm.. Ik loop een beetje vast.
Wil voor mn thuisopdracht van het Glu (Website ontwerpen enzo..) het product uitbeelden..
Product is een klein apparaatje wat op je voorhoofd komt te zitten en goed en stevig blijft zitten door middel van een elastische band..
Nu heb ik het doosje wel kunnen maken, maar loop vast op die hoofdband.
Dit gevonden toen ik ging zoeken op het maken van een rubber/elastische band, maar kom dr niet verder mee.
Iemand nog een tip of tut of iets?
Ik wilde een hoofdband maken die een beetje realistisch lijkt.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:52 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Mmm.
Wat wil je precies? Een patroontje?
Als je het resultaat eens postte? Ik ben wel benieuwdquote:Op maandag 3 maart 2008 07:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik wilde een hoofdband maken die een beetje realistisch lijkt.
Maar heb uiteindelijk mijn doel gekregen door een texture te maken die op een tapijt lijkt.
(Filter > Clouds, > Filter > Add Noise, > Filter > Glow Edges & een hue/sa... lager erover om het te kleuren.)
Dan erover gegaan met de sharpen tool voor een leuker effectje & voila.
Was niet precies zoals ik het wilde, maar het resultaat is wel leuk geworden.
Oh, dat kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:12 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Als je het resultaat eens postte? Ik ben wel benieuwd
Dat is altijd lastig maar ik doe het als volgtquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:06 schreef Molluck het volgende:
Hoe krijg ik zo'n effect in Photoshop?
Simpelweg desaturaten en met de levels spelen werkt niet, dan verlies ik teveel details.
[ afbeelding ]
edit: het gaat dus om die sneakers...
Dit ligt zeer sterk aan de lichtval op de sneakers. Het makkelijkst is om "threshold" (image >> adjustment >> threshold) te gebruiken. Speel met de variabele en kijk wat het doet. Grote kans dat je met een te hoge waarde veel detail op de ene plaats kwijt raakt, en met een te lage waarde veel detail op de andere plaats. Om dit op te lossen moet je met de dodge en burn tool aan de slag gaan. Hiermee maak je de randen die je wilt zien donkerder, en de randen die je op je threshold wel ziet maar niet wilt zien, lichter.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:06 schreef Molluck het volgende:
Hoe krijg ik zo'n effect in Photoshop?
Simpelweg desaturaten en met de levels spelen werkt niet, dan verlies ik teveel details.
[ afbeelding ]
edit: het gaat dus om die sneakers...
dit werkt stukken beterquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:29 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Dit ligt zeer sterk aan de lichtval op de sneakers. Het makkelijkst is om "threshold" (image >> adjustment >> threshold) te gebruiken. Speel met de variabele en kijk wat het doet. Grote kans dat je met een te hoge waarde veel detail op de ene plaats kwijt raakt, en met een te lage waarde veel detail op de andere plaats. Om dit op te lossen moet je met de dodge en burn tool aan de slag gaan. Hiermee maak je de randen die je wilt zien donkerder, en de randen die je op je threshold wel ziet maar niet wilt zien, lichter.
Misschien is het makkelijk om een adjustmentlayer aan te maken, zodat je je bronfoto kan bewerken en meteen kan zien wat het doet.
In eerste instantie zal je threshold er redelijk pixel-achtig er uit zien. Dit kan je voorkomen door te blurren. Dan worden je lijnen vanzelf zachter. Dit kan je pleksgewijs doen met de blur tool, maar voor de hele foto kan je ook de surface blur een keer proberen.
Succes
Nicequote:Op maandag 3 maart 2008 16:21 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh, dat kan ook natuurlijk.
* Rommelt.
Click
^.^/
De gradient tool is ook handig hierbij...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:29 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Dit ligt zeer sterk aan de lichtval op de sneakers. Het makkelijkst is om "threshold" (image >> adjustment >> threshold) te gebruiken. Speel met de variabele en kijk wat het doet. Grote kans dat je met een te hoge waarde veel detail op de ene plaats kwijt raakt, en met een te lage waarde veel detail op de andere plaats. Om dit op te lossen moet je met de dodge en burn tool aan de slag gaan. Hiermee maak je de randen die je wilt zien donkerder, en de randen die je op je threshold wel ziet maar niet wilt zien, lichter.
Misschien is het makkelijk om een adjustmentlayer aan te maken, zodat je je bronfoto kan bewerken en meteen kan zien wat het doet.
In eerste instantie zal je threshold er redelijk pixel-achtig er uit zien. Dit kan je voorkomen door te blurren. Dan worden je lijnen vanzelf zachter. Dit kan je pleksgewijs doen met de blur tool, maar voor de hele foto kan je ook de surface blur een keer proberen.
Succes
Helaas is de lassotool wel het nauwkeurigste, maar duurt inderdaad lang. Je kan wel photoshop het werk voor jou laten doen, bijvoorbeeld door de magnetic lasso tool of liquify, dat gaat sneller maar word er niet mooier op. Toch zou ik je aan willen raden om een mask te maken(brush). Hierbij kan je de softness instellen en gaat ff wat sneller. Zoom je ver genoeg in is het net zo nauwkeurig.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:16 schreef RayMania het volgende:
Hoe kan ik het beste en mooiste een foto uitknippen? Bijvoorbeeld deze foto:
[ afbeelding ]
Het is vrij veel werk om helemaal met de lassotool te knippen. En dat zorgt ook voor een matig resultaat.
zelfde als mask dus? Met gum gebruik je brush, met (quick)mask ook. Kies dan voor mask, dan kan je altijd nog je werk bijwerken of corrigeren.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:10 schreef Kamermans het volgende:
ik zal het niet met lassotool doen. Als ik zelf iets moet uitknippen doe ik dat met de gummetje
ja het is inprinciepe het zelfde, maar toch vind ik het prettiger om gewoon te gummenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:32 schreef Eastwood het volgende:
[..]
zelfde als mask dus? Met gum gebruik je brush, met (quick)mask ook. Kies dan voor mask, dan kan je altijd nog je werk bijwerken of corrigeren.
Probeer het eens met de extract tool...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:16 schreef RayMania het volgende:
Hoe kan ik het beste en mooiste een foto uitknippen? Bijvoorbeeld deze foto:
[ afbeelding ]
Het is vrij veel werk om helemaal met de lassotool te knippen. En dat zorgt ook voor een matig resultaat.
Nee, gaat op onderzoek uit !quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:39 schreef dnzl het volgende:
Gasten weet iemand hoe je dit effect bereikt??
Van:
[ afbeelding ]
Naar![]()
[ afbeelding ]
Stuur maar een PM met de (duidelijke!) eisen en dergelijkequote:Op maandag 17 maart 2008 16:31 schreef Muck het volgende:
dan ook hier nog maar even mensen lastig vallen....
Het schijnt dat de creatieve FOK!ers hier te vinden zijn...
Ik ben bezig met het updaten van het linkjes-topic in CUL en het is allemaal nogal veel en onoverzichtelijk, dus het leek me een leuk idee om een soort van tussenkopjes te maken, met blije kleuren en eventueel een kook-thema.
wie oh wie van de creatieve genieën heeft zin/tijd om me te helpen?
quote:Op maandag 17 maart 2008 16:39 schreef donroyco het volgende:
[..]
Stuur maar een PM met de (duidelijke!) eisen en dergelijke
Referenties zijn daar ook op te vragen
Oke, dank..quote:Op maandag 17 maart 2008 16:49 schreef Muck het volgende:
[..]
mag een linkje met een iets uitgebreidere uitleg ook?
ja zoiets bedoel ikquote:Op maandag 17 maart 2008 16:43 schreef RayMania het volgende:
Je zou zoiets kunnen maken (even snel gedaan om indruk te geven):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wil het best doen als niemand anders het op zich neemt.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:54 schreef Muck het volgende:
[..]
ja zoiets bedoel ik
en ehm, ik heb alleen paint op mijn computer (als ik er al aan denk om OS te installeren, lacht mijn laptop me uit) dus vandaar dat ik kwam vragen of iemand het voor me wil doen
heldquote:Op maandag 17 maart 2008 17:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wil het best doen als niemand anders het op zich neemt.
Dan moet je wel eventjes alle titels PM-en van de tussenkopjes. En welke kleur je voor de tekst/lijn wilt hebben.
begin eens met het contrast flink te verhogen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:12 schreef Daywalk3r het volgende:
Dag Fokkers ik ben bezig met een TuT van Darkmanta Klik uit de OP over chocolade foto achtige dingen.
Daar is een vrouw/chick/meisje (whatever) chocoladeachtig uitziend gemaakt en dit ziet er zo uit.
[ afbeelding ]
Nu ben ik hier ook mee aan het kloten alleen komt mijn domme gezicht er als volgt uit te zien.
[ afbeelding ]
Waarom krijg ik dit niet zoals hierboven maar zo euh tja.. Ik weet niet.. Me structuur blijft zo hetzelfde. En daardoor wordt het niet echt chocolade achtig.
Het is nu ook wel iets te donker maar ok.
Ehm,quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:12 schreef Daywalk3r het volgende:
Dag Fokkers ik ben bezig met een TuT van Darkmanta Klik uit de OP over chocolade foto achtige dingen.
Daar is een vrouw/chick/meisje (whatever) chocoladeachtig uitziend gemaakt en dit ziet er zo uit.
He le maal niemand?quote:Op zondag 23 maart 2008 22:39 schreef saban het volgende:
Misschien wilt iemand naar dit kijken [Photoshop] Path maken van image/layer
Path in Photoshop (wat met je pentool kan trekken).quote:
Ik heb geen path gemaakt, ik wil een selectie toveren naar een pathquote:Op maandag 24 maart 2008 18:07 schreef Eastwood het volgende:
als je een path hebt gemaakt:
windows >> path >> klik je in je path window op het pijltje rechts bovenin >> save path.
Bestand opslaan in .psd formaat, want d8 dat je dat formaat ook kan openen in illustrator.
Of zie ik wat over het hoofd? zo moeilijk is het toch niet?
Bedoel je dat de kleur van het "bruine" (nu bijna zwart) omhoog moet of dat ik het zo moet laten en dan het contrast moet verhogen.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:50 schreef toma het volgende:
[..]
begin eens met het contrast flink te verhogen.
Ok, Assieequote:Op maandag 24 maart 2008 12:54 schreef Assiej het volgende:
[..]
Ehm,
Je mag ook gewoon Assiee zeggen ?
en anders PM je DarkManta toch even?
oow maar dat zei je niet in dat andere topicquote:Op maandag 24 maart 2008 19:08 schreef saban het volgende:
[..]
Ik heb geen path gemaakt, ik wil een selectie toveren naar een path
Make work path is verre van precies. Probeer het eens, zelfs een een recht iets maakt hij er geen rechte path van.quote:Op maandag 24 maart 2008 19:40 schreef Eastwood het volgende:
[..]
oow maar dat zei je niet in dat andere topic![]()
maar ok, heb je een selectie, neem dan één van de vele selectie tools en druk rechter muisknop, en kies voor "make work path"
Is dit wat je bedoelde?
Ik had laatst een zelfde soort probleem, dat lag aan verschillende color profiles, misschien staat je default color profile verkeerd?quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:53 schreef Haunter het volgende:
Ik photoshop zelf al jaren en mijn studie bestaat er ook voornamelijk uit, maar ik zit de laatste tijd met een erg vervelend kleurprobleem. Om het kort te stellen; mijn kleuren in Photoshop en Windows (na het opslaan, alle bestandsformaten) zien er verschillend uit.
Ik was zelf beetje wezen klooien met proof colors en proof setup, maar dit heeft geen gewenste resultaten. Weet iemand wat er verkeerd staat ingesteld, of wat ik kan doen om de kleurinstellingen hetzelfde te krijgen?
Thanks! Zal het meteen controleren.quote:Op donderdag 27 maart 2008 08:02 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ik had laatst een zelfde soort probleem, dat lag aan verschillende color profiles, misschien staat je default color profile verkeerd?
Gebruik Paintquote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil een erg klein plaatje, een smiley om precies te zijn, sterk uitvergroten.
Maar ik wil juist de pixels zelf uitvergroot hebben, dat je een blokkerig groot plaatje krijg. Maar als ik het gewoon groter sleep met de muis, ziet het er tijdens het vervormen wel uit zoals ik wil, maar als je dan op enter drukt, gooit ie er zo'n berekenfilter overheen waardoor het vaag wordt. dat moet ik juist niet hebben.
dus hoe fix ik dat?
gebruik geen free transform o.i.d. maar zet je smiley in een nieuw bestand en vergoot het hele bestand via image >> image size. Dan lukt het welquote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil een erg klein plaatje, een smiley om precies te zijn, sterk uitvergroten.
Maar ik wil juist de pixels zelf uitvergroot hebben, dat je een blokkerig groot plaatje krijg. Maar als ik het gewoon groter sleep met de muis, ziet het er tijdens het vervormen wel uit zoals ik wil, maar als je dan op enter drukt, gooit ie er zo'n berekenfilter overheen waardoor het vaag wordt. dat moet ik juist niet hebben.
dus hoe fix ik dat?
gebruik de smudge tool.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:26 schreef Simsfan88 het volgende:
Dag Fokkers, er is hier vast wel iemand die me kan helpen.
Ik wil de mond op onderstaande foto wat meer lachend maken zonder dat je (duidelijk) kunt zien dat het bewerkt is. Hoe moet dat? Als iemand het stap voor stap wil uitleggen, heel graag. En kan iemand hem ook lachend maken, ben nog niet zo goed in Photoshop.
[ afbeelding ]
nope, is niet te doen. Je kan je draaipunt aanpassen door het middelste sterretje te verplaatsen, maar daar verhelp je je probleem niet mee. Het is gewoon zeer aan te raden excel te gebruiken.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:11 schreef Jimmeh het volgende:
Ben in Illustrator bezig met grafieken voor een verslag, nu zit ik met een probleem die vast hetzelfde is als met Photoshop dus waarschijnlijk is er wel iemand die het antwoord weet
[ afbeelding ]
Zoals te zien loopt alle tekst door elkaar, ik wil de text onder een hoek hebben zodat het wel te lezen valt.
Als ik alles selecteer draait het om een as genomen in het midden van de selectie. Is het ook mogelijk om te draaien om de eigen as van de tekst objecten? (in Photoshop is dat net zo)
Moet nogal wat grafieken maken en alles met de hand draaien is dan niet echt relax...
Heeft Illustrator ook "Actions"? Dan zou je misschien daar wat mee kunnen proberen?quote:Op woensdag 2 april 2008 21:11 schreef Jimmeh het volgende:
Ben in Illustrator bezig met grafieken voor een verslag, nu zit ik met een probleem die vast hetzelfde is als met Photoshop dus waarschijnlijk is er wel iemand die het antwoord weet
[ afbeelding ]
Zoals te zien loopt alle tekst door elkaar, ik wil de text onder een hoek hebben zodat het wel te lezen valt.
Als ik alles selecteer draait het om een as genomen in het midden van de selectie. Is het ook mogelijk om te draaien om de eigen as van de tekst objecten? (in Photoshop is dat net zo)
Moet nogal wat grafieken maken en alles met de hand draaien is dan niet echt relax...
Ik weet dat het draaipunt aan te passen is, alleen jammer dat je niet elk object om z'n eigen as kan draaien.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:09 schreef Eastwood het volgende:
[..]
nope, is niet te doen. Je kan je draaipunt aanpassen door het middelste sterretje te verplaatsen, maar daar verhelp je je probleem niet mee. Het is gewoon zeer aan te raden excel te gebruiken.
Zal dat eens naar kijken of Illustrator Actions ondersteunt, zal toch wat tijd schelen.quote:Op donderdag 3 april 2008 09:17 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Heeft Illustrator ook "Actions"? Dan zou je misschien daar wat mee kunnen proberen?
slepen richting de zijkant totdat je ziet dat ie 'vast klikt'. ?quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:30 schreef aardappel het volgende:
woei, even een hele erge n00b vraag. Ik heb het voor elkaar gekregen om de optionbar die normaal gewoon onder het menuutje (file, edit enz) hangt 'los' te krijgen... erg irritant en nu wil ik hem weer vast hebben in het menu. ik weet simpelweg niet hoe
Probeer eens: Selecteer een rechthoek van 128 of 256 pixels op de texture. Dan Edit > Define Pattern. Dan zou je het pattern moeten kunnen gebruiken volgens mijquote:Op zaterdag 5 april 2008 11:30 schreef Hukkie het volgende:
Ik ben bezig om een DVD hoes aan te passen.
[ afbeelding ]
Nu wil ik de texture van het gezicht bovenaan de voorkant gebruiken om over een eigen foto te plakken. Ik heb me al de tandjes gegoogled maar kan niets vinden wat er enigzins op lijkt. Iemand enig idee waar ik zo'n texture kan vinden, of beter nog hoe ik die texture zelf kan maken?
Kan je niet gewoon elk stukje tekst op zich typen, krijg je wel veel layers, maar kan je wel alles draaien zoals jij het wil hebben. Als je dan nog even tijdelijk het grid aanzet, kan je de teksten ook netjes uitlijnen. Elke tekst evenveel graden laten draaien en klaar ben je.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:11 schreef Jimmeh het volgende:
[ afbeelding ]
Daar heb je verschillende tooltjes voor. Het beste kun je photoshop gebruiken ( CS 3 is de nieuwste versie ).quote:Op zondag 6 april 2008 20:25 schreef jacqui1966 het volgende:
HOi
Hoe kan ik het beste een voorwerp uitknippen, met welk programma? met witte achtergrond
en hoe doe ik dit
graag wat hulp
jacqui1966
omdat het downloaden van photoshop nogal illegaal isquote:Op zondag 6 april 2008 22:35 schreef jacqui1966 het volgende:
als ik die download krijg het ik het via winrar of zo binnen?
en doet hij vreemd?
hoe kom ik hiervan af?
jacqui
Als je een in de winkel wilt gaan kopen kan ik je Photoshop Elements aanbevelen, dat is een uitgeklede Photoshop met gebruikersvriendelijke toepassingen.quote:Op maandag 7 april 2008 08:29 schreef jacqui1966 het volgende:
het gaat anders wel om een free download
als ik er een in de winkel ga kopen welke kun je me dan aanbevelen?
groetjes jacqui1966
De tip die ik je mee kan geven is dat je 2 op elkaar afgestemde foto`s moet hebben, de rest komt meer op masking aan.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:01 schreef ToT het volgende:
Weet iemand hier ook hoe je die dingen van http://www.humandescent.com kunt maken?
Je kunt wel tegen betaling tutorials downloaden, maar misschien heeft iemand hier daar ook tips over?
Overigens zijn mijn Photoshop-skills werkelijk te triest voor woorden!
http://www.totje.com/fotos/shopjes
(Ik heb dan ook nog nooit 1 lesje of zo gevolgd. Ik heb alleen hier en daar wat opgesnord van sites.)
Ik vind de shops van die gast anders niet erg best.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:01 schreef ToT het volgende:
Weet iemand hier ook hoe je die dingen van http://www.humandescent.com kunt maken?
Je kunt wel tegen betaling tutorials downloaden, maar misschien heeft iemand hier daar ook tips over?
Overigens zijn mijn Photoshop-skills werkelijk te triest voor woorden!
http://www.totje.com/fotos/shopjes
(Ik heb dan ook nog nooit 1 lesje of zo gevolgd. Ik heb alleen hier en daar wat opgesnord van sites.)
Die kikkertong weet ik niet, maar bv deze komt al aardig in de buurt:quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:29 schreef ToT het volgende:
Worth1000 heb ik al een beetje doorgesnuffeld. Stond daar ook niet die "kikkertong" op?
Thx @ het oog; maar weinig mensen kunnen die waarderen. Het idee heb ik eigenlijk gejat van een tutorial-site waar een oog in een overwoekderde rotswand zat. Die heb ik eerst met die tutorial nagemaakt, waarna ik een foto van mijn eigen oog heb genomen en een zelfgemaakte foto van een hunebed heb gepakt, waarmee ik verder heb zitten fröbelen.
Nee maar ik weet lang niet alle basics van Photoshop. Zo weet ik zelfs niet hoe je in een layer alles wat wit is transparant kunt maken zodat de onderliggende layer zichtbaar wordt.
(Tips?)
Ik doe nu alles met een layer mask en dan een brush.
Oh, en als je een layermask gebruikt kun je volgens mij ook rechts klikken op de layermask thumbnail en dan "Apply Layermask" doen, dat verwijderd dacht ik alles wat gemasked is.quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:00 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Die kikkertong weet ik niet, maar bv deze komt al aardig in de buurt:
http://www.worth1000.com/tutorial.asp?sid=161104
Ik kan dat oog wel waarderen, maar ik hou dan ook wel van het groteske en het bizarre.En de shop ziet er behoorlijk goed uit.
Voor dat transparant maken van witte vlakken zijn er verschillende mogelijkheden. Maar een simpele is bv
- Ga op de goede Layer staan
- Selecteer het wit met de magic wand tool
- dan de "delete" toets op je keyboard indrukken
Dat zou het moeten doen volgens mij.![]()
Als je nog tips wil hoe je beter kunt leren Photoshoppen en je bent bereid om er ook tijd in te stoppen:
- Werk de hele handleiding door die bij PS zit.
- Maak veel tutorials over allerlei onderwerpen.
- Maak veel Photoshops.
- Wordt lid van een goed Photoshop forum en stel veel vragen.
Gebruik dan een tekentabletquote:Op zaterdag 12 april 2008 13:42 schreef ToT het volgende:
Magic wand tool? Daarmee moet je het toch zelf nog heel erg netjes trekken?
Ik gebruik de brush bij de layer mask vooral om m'n eigen fuck-ups goed te kunnen wegwerken. Ik ben namelijk niet bepaald secuur met de muis!
Maar cool @ die rhino-zebra!Ik snuffel hem eens door!
Nee, niet die Magic Wand Tool, maar die andere.quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:42 schreef ToT het volgende:
Magic wand tool? Daarmee moet je het toch zelf nog heel erg netjes trekken?
Ik gebruik de brush bij de layer mask vooral om m'n eigen fuck-ups goed te kunnen wegwerken. Ik ben namelijk niet bepaald secuur met de muis!
Maar cool @ die rhino-zebra!Ik snuffel hem eens door!
Dat is deze: Lust (kikkertong)quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:29 schreef ToT het volgende:
Worth1000 heb ik al een beetje doorgesnuffeld. Stond daar ook niet die "kikkertong" op?
Thx @ het oog; maar weinig mensen kunnen die waarderen. Het idee heb ik eigenlijk gejat van een tutorial-site waar een oog in een overwoekderde rotswand zat. Die heb ik eerst met die tutorial nagemaakt, waarna ik een foto van mijn eigen oog heb genomen en een zelfgemaakte foto van een hunebed heb gepakt, waarmee ik verder heb zitten fröbelen.
Nee maar ik weet lang niet alle basics van Photoshop. Zo weet ik zelfs niet hoe je in een layer alles wat wit is transparant kunt maken zodat de onderliggende layer zichtbaar wordt.
(Tips?)
Ik doe nu alles met een layer mask en dan een brush.
quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:56 schreef Mardoek50 het volgende:
Maar dat kan beter. Bv: je hebt een object wat je wil selecteren. Dan selecteer je dat object eerst met één van de selectietools. Dan klik je op het layermask icoontje. Daarmee krijg je een layermask om je selectie heen. Dan neem je een brush en je zet de voorgrond kleur op zwart. Nu kun je delen van je opject toevoegen aan het layermask door te brushen. En om delen die gemasked zijn weer bij je object te voegen, zet je de voorgrond kleur op wit en ga je weer brushen. Probeer het maar eens, dit werkt echt heel handig.
YW en succes!quote:Op zaterdag 12 april 2008 15:57 schreef ToT het volgende:
Yup @ Lust!
Mardoek, thx, ik ga het zo meteen uitproberen!
Ja, precies, sinds ik dit doorheb gebruik ik de eraser bijna nooit meer.quote:Op zondag 13 april 2008 00:09 schreef Hukkie het volgende:
[..]Een groot voordeel van layermasks idd. Je kan altijd corrigeren.
Fireworks ken ik niet, maar volgens mij zit die Imageready/Animated gif zooi nu ingebouwd in PS CS3.quote:Op zondag 13 april 2008 12:33 schreef Pantalaimon het volgende:
Ik gebruikte voorheen met CS2 altijd ImageReady om animated GIFs te maken. Alles was altijd prima in te stellen om de meest mooie geanimeerde plaatjes zo klein en kwalitatief mogelijk op te slaan.
Met CS3 is dat helemaal anders. ImageReady is niet meer, en met Photoshop kan ik geen animated gifs bewerken. Nu zag ik dat het met Fireworks CS3 wel mogelijk is, dus ben ik daarmee aan de slag gegaan. Maar op een één of andere manier krijg ik de meest simpele animatie (20x20pixels, 6 frames, 32 grijstinten, met transparantie) met geen mogelijkheid onder de 70kb. Zelfs als ik de kleuren verminder naar 2(!) komt ie nog niet onder te 70kb liggen, terwijl het bronbestand (zelfs groter in pixels), nog niet eens 2kb(!) is.
Ik heb zo'n beetje elke optimize setting geprobeerd, maar niks helpt. en 70kb voor iets wat nog onder de 2kb kan liggen vind ik belachelijk. Wat doe ik in hemelsnaam fout??
(ik mis ImageReady)
Heb net een animated gif gemaakt met CS3, kan hem alleen niet uploaden (mijn meuk pagina geeft opeens geen plaatjes meer weer). Gif is 60x60 pixels en 2 kb groot.quote:Op zondag 13 april 2008 12:33 schreef Pantalaimon het volgende:
Ik gebruikte voorheen met CS2 altijd ImageReady om animated GIFs te maken. Alles was altijd prima in te stellen om de meest mooie geanimeerde plaatjes zo klein en kwalitatief mogelijk op te slaan.
Met CS3 is dat helemaal anders. ImageReady is niet meer, en met Photoshop kan ik geen animated gifs bewerken. Nu zag ik dat het met Fireworks CS3 wel mogelijk is, dus ben ik daarmee aan de slag gegaan. Maar op een één of andere manier krijg ik de meest simpele animatie (20x20pixels, 6 frames, 32 grijstinten, met transparantie) met geen mogelijkheid onder de 70kb. Zelfs als ik de kleuren verminder naar 2(!) komt ie nog niet onder te 70kb liggen, terwijl het bronbestand (zelfs groter in pixels), nog niet eens 2kb(!) is.
Ik heb zo'n beetje elke optimize setting geprobeerd, maar niks helpt. en 70kb voor iets wat nog onder de 2kb kan liggen vind ik belachelijk. Wat doe ik in hemelsnaam fout??
(ik mis ImageReady)
Dat je met photoshop animaties kan creëren wist ik ja, en ik wist dat ImageReady voor een groot deel geintegreerd zit in Photoshop. Daarom vond ik het ook zo raar dat ik geen animated GIF kan openen in photoshop. Dat wil zeggen, hij opent 'm wel, maar alleen de eerste frame, dus de rest van je animatie ben je kwijt. Na wat googlen kwam ik dus bij Fireworks uit, die ook in het CS3 pakket zit, maar vooralsnog is ie nogal scheutig met bytes.quote:Op maandag 14 april 2008 19:51 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Heb net een animated gif gemaakt met CS3, kan hem alleen niet uploaden (mijn meuk pagina geeft opeens geen plaatjes meer weer). Gif is 60x60 pixels en 2 kb groot.
Als je in CS3 naar WINDOW > Animation gaat dan krijg je de frames balk uit ImageReady en kan je gewoon animated gifjes maken en deze ook bewerken. Weet niet of je bestaande animateds ook kan bewerken, omdat je daar layer informatie mist. Maar misschien had je dat zelf ook al uitgevonden?
Bronquote:Choose File > Import > Video Frames to Layers
In the file browser in Windows, type *.* in the File Name and press Enter or click Load.
It will not open any file, but it will view every file without restriction of Type of Files.
Open your animated GIF files, it will show you a dialog box regarding the imports. Press OK to import as default.
Voila! The file is opened in animation frames. You can view the animation frames from Windows > Animation
Ha, thnx! Dat lijkt er al heel veel meer op!quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:48 schreef Hukkie het volgende:
Dit werkt bij mij goed (mits QuickTime geinstalleerd)
[..]
Bron
De laag aanklikken en dan CTRL + Iquote:Op donderdag 17 april 2008 22:04 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb een zwart foto nu wil ik deze graag spiegelen..... dus van zwart-wit naar wit-zwaart zeg maar
Negatief enzo, hoe doe ik dat in CS3?
Hoe bedoel je? Meer uitleg graagquote:Op zaterdag 19 april 2008 14:12 schreef JorBroekie het volgende:
Iemand die mij kan vertellen hoe je animation hoofden maakt van je eigen hoofd? Programma of iets dergelijks?
Soms komen ze rechtstreeks uit brushpakketten, maar je kunt ze ook eerst zelf tekenen met de hand (of in Flash/Illustrator) en vervolgens scannen en inkleurenquote:Op zaterdag 19 april 2008 15:18 schreef fate het volgende:
Je ziet overal tegenwoordig van die gedesignde bloemen (zoals op afbeelding hieronder), maar ik vind nergens een tutorial waar ze uitleggen hoe je dit soort bloemen maakt. In een nieuw design dat ik aan het maken ben heb ik namelijk zo'n soort bloemen nodig. Iemand tips/ideëen hoe je dit maakt?![]()
bedankt!
[ afbeelding ]
Hier vind je tutorial over hoe je zelf brushes maakt, altijd handig om te weten.quote:Op zaterdag 19 april 2008 15:18 schreef fate het volgende:
Je ziet overal tegenwoordig van die gedesignde bloemen (zoals op afbeelding hieronder), maar ik vind nergens een tutorial waar ze uitleggen hoe je dit soort bloemen maakt. In een nieuw design dat ik aan het maken ben heb ik namelijk zo'n soort bloemen nodig. Iemand tips/ideëen hoe je dit maakt?![]()
bedankt!
Daar heb ik wel aan zitten denken, maar dan gaat de basis (de voet/onderkant) van de letters toch met het pad mee en kantelen de letters toch?quote:Op vrijdag 25 april 2008 01:16 schreef Haunter het volgende:
Gebruik de pentool om een curve te zetten, daarna ga je met de text tool op die lijn staan; en dan typen.. dan heb je die tekst over die curve
Ik doe dat ook altijd per letter. Of het makkelijker kan weet ik niet, maar je zou misschien een hulplijn (trappetje ofzo) kunnen maken met een vast aantal pixels en dan de letters daarop uitlijnen?quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daar heb ik wel aan zitten denken, maar dan gaat de basis (de voet/onderkant) van de letters toch met het pad mee en kantelen de letters toch?
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Dat is niet de bedoeling, de letters moeten rechtop blijven staan in het juiste perspectief...
Dat is wat ik nu gedaan heb.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:34 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ik doe dat ook altijd per letter. Of het makkelijker kan weet ik niet, maar je zou misschien een hulplijn (trappetje ofzo) kunnen maken met een vast aantal pixels en dan de letters daarop uitlijnen?
Wat bedoel je precies?quote:Edit: of guides gebruiken daarvoor?
Tja, dat is idd niet echt mooi.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is wat ik nu gedaan heb.
Heb de tekst in eerste instantie gwoon recht gezet langs de bovenkant van de magenta en blauwe etiketjes en toen de letters individueel langs die rand verplaatst, zodat de voet van elke letter gelijk liep aan de rand. Daarna alles geselecteerd en naar het midden het etiket verplaatst.
Het resultaat zie je in de afbeelding...
Nee, ik bedoel de gewone guides, daarmee zou je de letters ook kunnen uitlijnen.quote:[..]
Wat bedoel je precies?
Gebogen guides bestaan helaas niet voor zover ik weet...
Maar dat komt dan toch op het zelf neer als letters individueel verschuiven langs de rand van het etiket?quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:01 schreef Mardoek50 het volgende:
Nee, ik bedoel de gewone guides, daarmee zou je de letters ook kunnen uitlijnen.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar dat komt dan toch op het zelf neer als letters individueel verschuiven langs de rand van het etiket?
Guides werken op pixelniveau (X-Y coördinaten van pixels) en het verschuiven van individuele letters gebeurt ook per pixel.
Maar dank in ieder geval voor het meedenken!!
Sorry, maar ik vind het er nog steeds niet uitzien. Volgens mij kan je beter je ontwerp aanpassen zodat je de tekst gewoon op één lijn kan houden.quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef MadMaster het volgende:
Opgelost dankzij een tip in een ander topic waar ik de vraag gedropt had.
[ afbeelding ]
Allereerst de tekst rechts uitgelijnd, staat wat strakker en scheelt sowieso een hoop werk...
Gewoon de Warp text tool (Flag) gebruikt met wat extra tekst er achter, curve instellen v.w.b de tekst die moet blijven, tekst rasteren, overbodige tekst verwijderen en een nieuwe tekstlaag aanmken met de tekst die niet hoeft te buigen.
Nu de schaling nog iets aanpassen aan de linkerkant (weglopende tekst aan de linkerkant moet iets smaller worden voor het goede perspectief) en voila...
Beetje trucen, maar dat is de basis van Photoshop...
Ik respecteer je mening en ben het op dit moment ook enigzins met je eens.quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:54 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het er nog steeds niet uitzien. Volgens mij kan je beter je ontwerp aanpassen zodat je de tekst gewoon op één lijn kan houden.
Wel, misschien moet je dan proberen om je klant te overtuigen dat z'n site er op deze manier niet beter op wordt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 12:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik respecteer je mening en ben het op dit moment ook enigzins met je eens.
Dat van die fles en die etiketjes heb ik niet zelf bedacht, dat was de wens van de klant.
En een fles is nou eenmaal niet plat...
Wat je hierboven ziet is ook nog niet het eindresultaat, wilde alleen tonen dat je met wat trucen die curves met Photoshop kan aanbrengen.
De letters die 'weglopen' aan de linkerkant moeten ook nog smaller gemakat worden voor een beter perspectief.
Moet ook nog de lichtval op de etiketten bijregelen, die is nu overal gelijk wat ook niet bijdraagt aan een realistisch beeld.
De communicatie met de klant verloopt al niet te soepel (het is wel Aruba waar ze zich niet zo druk maken en ook niet weten wat tijdig aanleveren van materiaal en zo betekent...) en eigenlijk weten ze zelf niet wat ze willen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 12:50 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Wel, misschien moet je dan proberen om je klant te overtuigen dat z'n site er op deze manier niet beter op wordt.![]()
En zoiets als dit:
[ afbeelding ]
?
Tja, da's niet makkelijk als je niet regelmatig kunt overleggen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 12:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De communicatie met de klant verloopt al niet te soepel (het is wel Aruba waar ze zich niet zo druk maken en ook niet weten wat tijdig aanleveren van materiaal en zo betekent...) en eigenlijk weten ze zelf niet wat ze willen.
Maar er moest per sé een fles in met etiketjes als navigatie..
Hoe heb je die tekst zo gekregen?
Geen idee, ik heb CS2. Maar alleen de tekst zou ook moeten kunnen, zie mijn edit van de vorige post.quote:Op zaterdag 26 april 2008 13:11 schreef MadMaster het volgende:
Jouw methode heb ik ook overwogen, maar in PS 6 kan je de Warp Tool volgens mij alleen gebruiken op Tekst-layers..
Correct me if I'm wrong...
De tekst heb ik nu al deels (het gebogen deel) met de Warp Tool gedaan...quote:Op zaterdag 26 april 2008 13:15 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb CS2. Maar alleen de tekst zou ook moeten kunnen, zie mijn edit van de vorige post.
Dat "Showroom" ziet er volgens mij al beter uit, alleen de "w" ziet er nog wat vreemd uit en de "r" is iets te klein, denk ik.quote:Op zaterdag 26 april 2008 13:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De tekst heb ik nu al deels (het gebogen deel) met de Warp Tool gedaan...
De stand van zaken na wat skewen, scalen en distorten is nu zo:
[ afbeelding ]
Die w moet ik nog even aan prutsen inderdaad.quote:Op zaterdag 26 april 2008 13:37 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat "Showroom" ziet er volgens mij al beter uit, alleen de "w" ziet er nog wat vreemd uit en de "r" is iets te klein, denk ik.
Tja, het zal wel ff tijd gaan kosten, maar soms moet je veel geduld hebben en echt nauwkeurig werken, als er geen eenvoudige manier is. Maar je bent zeker op de goede weg, vind ik.quote:Op zaterdag 26 april 2008 13:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die w moet ik nog even aan prutsen inderdaad.
En de r (en ook 'oom') oogt/is smaller, doordat vanaf de r het stuk tekst begint dat niet gerasterized/verbogen is...
Het rasteren blurt de letters (het deel 'Show') iets als ze vervormd zijn...![]()
Ik zit momenteel een tijdje thuis omdat ik net een knie-operatie achter de rug heb, dus ik heb nog even de tijd voor dit klusje...
Wel geinstalleerd via windows eerst?quote:Op zondag 27 april 2008 17:32 schreef wipes66 het volgende:
ik had een paar fonts gedownload (ttf), maar ze verschijnen niet in psWat doe ik fout
Ik had ze verplaatst naar config>fonts (ik zie ze ook staan in windows/fonts) maar in fotoshop staan ze nietquote:
dat doe ik echt nooit, dus volgens mij is het beetje overbodigquote:Op zondag 27 april 2008 19:15 schreef Haunter het volgende:
Nouja, als ik jou was zou ik sowieso eerst installeren via Bestand -> Nieuw lettertype installeren
Gewoon je afmetingen in de cropbalk zetten en dan een uitsnede maken. Dan wordt je crop 13x18.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:18 schreef rudedeltadude het volgende:
update:
Verhoudingen vastzetten heb ik gevonden....
welke moet ik hebben voor afdrukken van 13*18?
je wilt een soort poster of spandoek er in plaatsen begrijp ik? Ik kan je geen kant en klaar antwoord geven van: zo moet je het doen, want het is erg lastig om het echt te laten lijken. Je moet er perspectief in brengen, kleur, schaduw, golving van je spandoek, kreukels, glinstering, vouwen, maar ook onscherpte en ruis van je camera. Wat denk ik makkelijker te realiseren is, is de teskt als een soort graffiti op de brug te schrijven. Dan ben je ook nog eens sneller klaar.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:14 schreef Devious69 het volgende:
Ik heb vraagje
kijk, bij bijvoorbeeld zo een foto:
http://85.17.225.40/24090(...)40936485_6_-Jzs.jpeg
let niet op die rare jongen![]()
stel, ik wil text invoegen, maar op zo een manier zoals het lijkt dat het er al was..
dus, dan moet perspectief, kleur interval en evenueel andere objecten die er misschien voorhangen ook goed geregeld zijn.
Eigenlijk gewoon lettersquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:03 schreef Eastwood het volgende:
[..]
je wilt een soort poster of spandoek er in plaatsen begrijp ik? Ik kan je geen kant en klaar antwoord geven van: zo moet je het doen, want het is erg lastig om het echt te laten lijken. Je moet er perspectief in brengen, kleur, schaduw, golving van je spandoek, kreukels, glinstering, vouwen, maar ook onscherpte en ruis van je camera. Wat denk ik makkelijker te realiseren is, is de teskt als een soort graffiti op de brug te schrijven. Dan ben je ook nog eens sneller klaar.
zoals ik zei, geen antwoord op je vraag, misschien wel een oplossing voor je probleem
check pm.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:04 schreef dubidub het volgende:
Hoi,
ik heb voor een site voor school een klein bannertje nodig, en ik vroeg me af of er hier een hobby-ist zat die me wilde helpen, omdat ik niet de tijd en middelen heb om PS voor zoiets te installeren/downloaden. Is er iemand die me effe kan helpen? Zoja, PM me dan.
Had geen flauw idee waar ik dit anders moest vragen![]()
ja doe is wat leuksquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:23 schreef DarkManta het volgende:
Wordt weer eens tijd voor een tutorial
ctrl+u, colorize aanvinken, lightness beetje omlaag en dan wat spelen met de saturation (wss lekker hoog als je fel geel wilt) en de hue voor de juiste kleurquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:33 schreef MaxC het volgende:
Ik ben redelijk nieuw met Photoshop maar had de volgende vraag.
Ik heb een zwarte logo met een witte achtergrond, nu wil ik het logo op een gele achtergrond zetten. Het is een best ingewikkeld logo dus met de lasso lukt het niet.
Alvast bedankt
PSDTuts.com heeft altijd fijne tutsquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:44 schreef Eastwood het volgende:
[..]
ja doe is wat leuks![]()
heb je toevallig nog wat leuks liggen voor gevorderden?
Heb het zelf al gevondenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:19 schreef toma het volgende:
Vraagje!?
In mijn PSD file staan zo'n 50 layers, deze layers wil ik allemaal appart opslaan als .PNG of .JPG. Kan dat op een snelle manier of moet ik steeds File > Save As en dan 50 keer?
Jij moet 's een aflevering van Fringe kijken (splinternieuwe serie).quote:Op maandag 12 mei 2008 23:14 schreef Devious69 het volgende:
Heuy
lang niet hier geweest (A)
Leuk dat me banner nog gebruikt word!
Ik heb vraagje
kijk, bij bijvoorbeeld zo een foto:
http://85.17.225.40/24090(...)40936485_6_-Jzs.jpeg
let niet op die rare jongen![]()
stel, ik wil text invoegen, maar op zo een manier zoals het lijkt dat het er al was..
dus, dan moet perspectief, kleur interval en evenueel andere objecten die er misschien voorhangen ook goed geregeld zijn.
Altijd als ik het doe lijkt het op een een of adnere manier altijd nog dat het gewoon EROP geplakt is. terwijl het een deel van de 'scene' moet worden
Ik zou het doen tegen dat 'stro' achtig aan de rechterkant.
of dat de text bijv hangd aan de brug aan de linker kant.
zou iemand beetje kunnen uitleggen hoe je dit het best kan aanpakken?
R
Met een muis is dat ook vrij lastig, ik gebruik daar meestal mijn tekentablet voorquote:Op maandag 7 juli 2008 20:49 schreef Apotheose het volgende:
ik kan maar niet omgaan met die pentoolJe kan er toch zo'n beetje alle figuren mee maken? Iemand wat tips?
![]()
Thx!
Aan je tweede afbeelding te zien, staat niet je BRUSH ingesteld, maar je PENCIL, die kan alleen harde lijnen maken. DUs even SHIFT + B tot je brush geselecteerd is en dan is je probleem verholpen.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:17 schreef Apotheose het volgende:
Voorheen had ik hier geen last van maar op de een of andere manier zien die brushes er allemaal gewoon 'hard' uit, hoe 'zacht' je ze ook wil instellen. How come en hoe kan ik dat verhelpen?
Zo te zien heb je een LayerMask gebruikt met verschillende Gradient Tools. Of je hebt verschillende layers gebruikt met op iedere layer een Gradient tool.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:07 schreef pea4fun het volgende:
Hoi, ik heb een tijdje geleden eens een beetje zitten spelen met photoshop en toen kwam ik op dit:
[ afbeelding ]
Het was erg simpel om te doen, maar nu wilde ik het weer doen en nu kan ik niet meer vinden hoe ik het gedaan heb. Wie weet onder welk knoppie het zit?
Alvast bedankt
ik vermoed hetzelfdequote:Op woensdag 9 juli 2008 01:08 schreef Flaccid het volgende:
Ik denk dat je een gradient hebt gepakt, deze op vierkant gezet, dan de gradient kiezen die van je frontkleur naar transparant loopt en done?
Welkom!quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:41 schreef Lekiamh het volgende:
Zoals ik in het webdesign topic aangaf, ik ben bezig met het leren photoshoppen, dus ik lees graag mee!
Misschien dat ik over een tijdje dan ook mee kom posten hiero.
Ik zou een nieuwe layer aanmaken en dan met de gradient tool aan de gang gaan. Je kiest de stand waarbij de tool "rond" is dus dat je een cirkel krijgt. Dan kies je de binnenste kleur transparant en de buitenste kleur zwart. Daarna kun je met de opacity van de layer zelf de sterkte van de zwarte rand aangeven.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:42 schreef veldmuis het volgende:
Ik wil een transparante vignettering maken. Hoe zou ik dat kunnen doen?
Onder filters/distort/lens correction kan ik prima een vignettering maken, maar dat gaat niet op een transparante cq nieuwe layer.
Iemand een idee? Gewoon wat in het wilde weg gaan brushen gaat me veel te veel tijd kosten, en ik vrees dat ik dat nooit echt mooi krijg.
Het resultaat wat ik zoek is echt die vignettering zoals die op -100 uitkomt bij lens correction.
Thx !quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:24 schreef Hukkie het volgende:
Als ik een opdracht heb dan ga ik naar de plaatselijke drukker cq copyshop. Dan kan je nog wel eens een proefdrukje krijgen enzo. Als je het via internet doet dan ben je nogal overgeleverd aan de kwaliteiten van het desbetreffende bedrijf.
Ik kan t zo niet testen (mn telefoon heeft geen photoshop) maar werkt vignettering ook op een compleet witte layer?quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:42 schreef veldmuis het volgende:
Ik wil een transparante vignettering maken. Hoe zou ik dat kunnen doen?
Onder filters/distort/lens correction kan ik prima een vignettering maken, maar dat gaat niet op een transparante cq nieuwe layer.
Iemand een idee? Gewoon wat in het wilde weg gaan brushen gaat me veel te veel tijd kosten, en ik vrees dat ik dat nooit echt mooi krijg.
Het resultaat wat ik zoek is echt die vignettering zoals die op -100 uitkomt bij lens correction.
Dit was 'm inderdaad. Ik heb nooit met die channels gewerkt, ik ga een boek lezen! Thanks!quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:50 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Ik kan t zo niet testen (mn telefoon heeft geen photoshop) maar werkt vignettering ook op een compleet witte layer?
Zo ja probeer dat, en vervolgens ctrl-klik op 1 van de channels van die layer. De selectie is dan (nadat je de selectie omkeert) wat je bedoelt.
Of zoals hier boven wordt gezegd, kan ook.
begint met horror scene in een vliegtuig?quote:Op zondag 29 juni 2008 13:02 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Jij moet 's een aflevering van Fringe kijken (splinternieuwe serie).
Die letters
Lekker lang geledenquote:Op donderdag 17 juli 2008 23:13 schreef Devious69 het volgende:
[..]
begint met horror scene in een vliegtuig?
anyway, waarom? want t 'laden' gaat niet al te geweldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |