abonnement Unibet Coolblue
pi_45030545
Ik ga aan het einde van de dag, testen met schrijven met licht en inflitsen voordat het gordijn dichtklapt.
Ingredienten een witte werfkelder, een creme brulee brander, Canon 5D met 24/70L en 430EX flitser.

Dit op basis van de foto van Picasso in het inspiratie topic @skiczukie - woensdag 26 juli 2006 @ 21:32.


Tips en eigen soortgelijk werk graag hier dumpen. In de tussentijd ben ik werken, dus ik hoop straks hier leuke dingen terug te vinden, voordat ik er zelf mee ga stoeien .

---- edit
Het resultaat:
28mm F/8 ISO800 10 seconden met flits op tweede gordijn synchronisatie en de flits had ik 2 stappen onderbelicht:

[ Bericht 9% gewijzigd door Xilantof op 25-12-2009 11:12:52 ]
pi_45030591
Ik heb zelf ook eens gespeeld met licht-schrijf dingetjes. Alleen met iets minder materiaal, gewoon een simpel kodak richt en schiet digicammetje en geen flits. In mijn FoBo staat de best gelukte foto. Grootste nadeel was dat mijn sluitertijd niet zo heel lang was. Dus ik moest mega snel schrijven.


'Hoi'
pi_45030693
je hebt jezelf er dan toch ook bewegend op of zie ik dat verkeerd? Laatst zitten spelen met kerstboomlichtjes sluitertijd 30seconden
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:19:18 #4
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45030746
Nouja dan past ie hier ook wel. Het is niet echt schrijven maar meer beweging. En nee het is geen Powerball. Gewoon 1 of ander jojo achtig ding met een lampje. De blauwe streep is een led lampje in een aansteker

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_45030824
Oh en tips voor lichtpennen zijn ook welkom, als ik bovenstaande lees en bekijk is mijn brander wellicht een beetje overdone .
pi_45030831
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:15 schreef IkVind het volgende:
je hebt jezelf er dan toch ook bewegend op of zie ik dat verkeerd? Laatst zitten spelen met kerstboomlichtjes sluitertijd 30seconden
Klopt... goed stil zitten dus

Maar zoals ik al zei, heb maar beperkte middelen...
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:26 schreef ..zapper het volgende:
Oh en tips voor lichtpennen zijn ook welkom, als ik bovenstaande lees en bekijk is mijn brander wellicht een beetje overdone .
Een hele kleine bron is meestal al voldoende, al weet ik niet wat die flits daar aan veranderd. Het liefst geen gebundeld lampje denk ik, beetje difuus licht is het beste (alleen dan zonder spelfouten)
pi_45030850
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:27 schreef Goover het volgende:

[..]

Klopt... goed stil zitten dus

Maar zoals ik al zei, heb maar beperkte middelen...
[..]

Een hele kleine bron is meestal al voldoende, al weet ik niet wat die flits daar aan veranderd. Het liefst geen gebundeld lampje denk ik, beetje difuus licht is het beste (alleen dan zonder spelfouten)
Hoe kan je stil zitten als je moet schrijven?
pi_45030872
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:28 schreef IkVind het volgende:

[..]

Hoe kan je stil zitten als je moet schrijven?
Zie mijn foto...

Ik zelf zat stil, mijn arm bewoog. Mijn arm zie je dus amper op de foto..
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:31:49 #9
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45030900
Miscchien niet helemaal wat je zoekt, maar:



Men neme een beslagen ruit, 130 km/u, een simpele Canon Powershot en donkerte en tegemoetkomende auto's.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:33:11 #10
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_45030919
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:30 schreef Goover het volgende:

[..]

Zie mijn foto...

Ik zelf zat stil, mijn arm bewoog. Mijn arm zie je dus amper op de foto..
Dat vind ik vooral mooi aan die foto in de openingspost. Daar zie je (lees: ik) geen enkele beweging. Erg gave foto!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_45030921
Je kan dan ook gewoon een lampje aanzetten in het donker en je camera een paar keer op en neer halen! zo is het mij een aantal keer gelukt (zonder deze bedoeling te hebben)!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:34:21 #12
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45030933
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:33 schreef IkVind het volgende:
Je kan dan ook gewoon een lampje aanzetten in het donker en je camera een paar keer op en neer halen! zo is het mij een aantal keer gelukt (zonder deze bedoeling te hebben)!
Kwestie van goed timen?
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:40:17 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45031023
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:27 schreef Goover het volgende:

[..]

Klopt... goed stil zitten dus

Maar zoals ik al zei, heb maar beperkte middelen...
[..]

Een hele kleine bron is meestal al voldoende, al weet ik niet wat die flits daar aan veranderd. Het liefst geen gebundeld lampje denk ik, beetje difuus licht is het beste (alleen dan zonder spelfouten)
flitsen is niet aan te raden. neem een klein diafragma en een lange sluitertijd. zorg voor een donkere achtergrond en trek iets zwarts aan, trek je mouw helemaal over je hand tot je alleen de lichtbron nog maar ziet. Als je een brander gebruikt stel ik voor geen brandbare kleding aan te trekken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_45031052
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:40 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

flitsen is niet aan te raden. neem een klein diafragma en een lange sluitertijd. zorg voor een donkere achtergrond en trek iets zwarts aan, trek je mouw helemaal over je hand tot je alleen de lichtbron nog maar ziet. Als je een brander gebruikt stel ik voor geen brandbare kleding aan te trekken
Maar zie foto 1 daar zie je gewoon alles!
pi_45031067
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:40 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

flitsen is niet aan te raden. neem een klein diafragma en een lange sluitertijd. zorg voor een donkere achtergrond en trek iets zwarts aan, trek je mouw helemaal over je hand tot je alleen de lichtbron nog maar ziet. Als je een brander gebruikt stel ik voor geen brandbare kleding aan te trekken
TS wil denk ik juist ook het stilstaande beeld van zichzelf op de foto. Dit kan dus door de flits aan het einde van de beweging. Die flits kon ik niet instellen, dus moest ik stil zitten. Alleen kan een normaal mens nooit helemaal stil zotten, daardoor word het wat wazig.

De foto in de OP is vrij duidelijk op de zelfde manier gemaakt, lange sluitertijd, klein diafragma, lichtbron bewegen, flits op het einde en klaar..
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:44:38 #16
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45031081
mja okee dan is een rear curtain flits aan te raden. maar niet elke camera heeft die.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_45031164
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:44 schreef Puckzzz het volgende:
mja okee dan is een rear curtain flits aan te raden. maar niet elke camera heeft die.
Daar heb je dan ook een externe flitskop voor.
dus
pi_45031169
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:50 schreef pirke het volgende:

[..]

Daar heb je dan ook een externe flitskop voor.
Ja, handig als je zelf met licht aan het schrijven bent
pi_45031172
Dan moet er idd aan het einde een geflitst worden! Eerst schrijven in het donker, vervolgens flits dat je toch alles ziet werkt het beste met persoon die voor je schrijft denk ik:)
pi_45031195
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:51 schreef Goover het volgende:

[..]

Ja, handig als je zelf met licht aan het schrijven bent
Ja is inderdaad handig, maar waarom de ?
dus
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:57:38 #21
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45031277
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:50 schreef pirke het volgende:

[..]

Daar heb je dan ook een externe flitskop voor.
tsja het vereist gewoon wat meer aparatuur dan de huis-tuin en keuken camera.

als je een studio flitser met een RF trigger hebt zou je die achter je rug kunnen houden en aan het eind ff op het testknopje drukken. Dan flitst ie ook.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_45031333
Gewoon met 2 personen doen!
pi_45031356
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:57 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

tsja het vereist gewoon wat meer aparatuur dan de huis-tuin en keuken camera.

als je een studio flitser met een RF trigger hebt zou je die achter je rug kunnen houden en aan het eind ff op het testknopje drukken. Dan flitst ie ook.
Moet je geen IR trigger hebben
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:01 schreef IkVind het volgende:
Gewoon met 2 personen doen!
Dat zou idd het makkelijkst zijn
pi_45031385
Die eerste foto is ook niet alleen gemaakt, denk ik dan!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:21:26 #25
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45031696
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:02 schreef Goover het volgende:

[..]

Moet je geen IR trigger hebben
[..]

Dat zou idd het makkelijkst zijn
nee die had ik eerst en werkte volkomen kut. RF heeft gewoon meer bereik, zelfs door muren heen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')