Klopt... goed stil zitten dusquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:15 schreef IkVind het volgende:
je hebt jezelf er dan toch ook bewegend op of zie ik dat verkeerd? Laatst zitten spelen met kerstboomlichtjes sluitertijd 30seconden![]()
Een hele kleine bron is meestal al voldoende, al weet ik niet wat die flits daar aan veranderd. Het liefst geen gebundeld lampje denk ik, beetje difuus licht is het beste (alleen dan zonder spelfouten)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:26 schreef ..zapper het volgende:
Oh en tips voor lichtpennen zijn ook welkom, als ik bovenstaande lees en bekijk is mijn brander wellicht een beetje overdone.
Hoe kan je stil zitten als je moet schrijven?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:27 schreef Goover het volgende:
[..]
Klopt... goed stil zitten dus![]()
Maar zoals ik al zei, heb maar beperkte middelen...
[..]
Een hele kleine bron is meestal al voldoende, al weet ik niet wat die flits daar aan veranderd. Het liefst geen gebundeld lampje denk ik, beetje difuus licht is het beste (alleen dan zonder spelfouten)
Zie mijn foto...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:28 schreef IkVind het volgende:
[..]
Hoe kan je stil zitten als je moet schrijven?
Dat vind ik vooral mooi aan die foto in de openingspost. Daar zie je (lees: ik) geen enkele beweging. Erg gave foto!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:30 schreef Goover het volgende:
[..]
Zie mijn foto...
Ik zelf zat stil, mijn arm bewoog. Mijn arm zie je dus amper op de foto..
Kwestie van goed timen?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:33 schreef IkVind het volgende:
Je kan dan ook gewoon een lampje aanzetten in het donker en je camera een paar keer op en neer halen! zo is het mij een aantal keer gelukt (zonder deze bedoeling te hebben)!
flitsen is niet aan te raden. neem een klein diafragma en een lange sluitertijd. zorg voor een donkere achtergrond en trek iets zwarts aan, trek je mouw helemaal over je hand tot je alleen de lichtbron nog maar ziet. Als je een brander gebruikt stel ik voor geen brandbare kleding aan te trekkenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:27 schreef Goover het volgende:
[..]
Klopt... goed stil zitten dus![]()
Maar zoals ik al zei, heb maar beperkte middelen...
[..]
Een hele kleine bron is meestal al voldoende, al weet ik niet wat die flits daar aan veranderd. Het liefst geen gebundeld lampje denk ik, beetje difuus licht is het beste (alleen dan zonder spelfouten)
Maar zie foto 1quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
flitsen is niet aan te raden. neem een klein diafragma en een lange sluitertijd. zorg voor een donkere achtergrond en trek iets zwarts aan, trek je mouw helemaal over je hand tot je alleen de lichtbron nog maar ziet. Als je een brander gebruikt stel ik voor geen brandbare kleding aan te trekken
TS wil denk ik juist ook het stilstaande beeld van zichzelf op de foto. Dit kan dus door de flits aan het einde van de beweging. Die flits kon ik niet instellen, dus moest ik stil zitten. Alleen kan een normaal mens nooit helemaal stil zotten, daardoor word het wat wazig.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
flitsen is niet aan te raden. neem een klein diafragma en een lange sluitertijd. zorg voor een donkere achtergrond en trek iets zwarts aan, trek je mouw helemaal over je hand tot je alleen de lichtbron nog maar ziet. Als je een brander gebruikt stel ik voor geen brandbare kleding aan te trekken
Daar heb je dan ook een externe flitskop voor.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:44 schreef Puckzzz het volgende:
mja okee dan is een rear curtain flits aan te raden. maar niet elke camera heeft die.
Ja, handig als je zelf met licht aan het schrijven bentquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:50 schreef pirke het volgende:
[..]
Daar heb je dan ook een externe flitskop voor.
Ja is inderdaad handig, maar waarom dequote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, handig als je zelf met licht aan het schrijven bent![]()
tsja het vereist gewoon wat meer aparatuur dan de huis-tuin en keuken camera.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:50 schreef pirke het volgende:
[..]
Daar heb je dan ook een externe flitskop voor.
Moet je geen IR trigger hebbenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tsja het vereist gewoon wat meer aparatuur dan de huis-tuin en keuken camera.
als je een studio flitser met een RF trigger hebt zou je die achter je rug kunnen houden en aan het eind ff op het testknopje drukken. Dan flitst ie ook.
Dat zou idd het makkelijkst zijnquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:01 schreef IkVind het volgende:
Gewoon met 2 personen doen!
nee die had ik eerst en werkte volkomen kut. RF heeft gewoon meer bereik, zelfs door muren heenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:02 schreef Goover het volgende:
[..]
Moet je geen IR trigger hebben![]()
[..]
Dat zou idd het makkelijkst zijn
aha door muren heenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:21 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nee die had ik eerst en werkte volkomen kut. RF heeft gewoon meer bereik, zelfs door muren heen
I wish!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:23 schreef IkVind het volgende:
[..]
aha door muren heenmaak je dan ook foto's door de muur heen? dan wil ik die ook wel
En IR zou je in dit soort foto's wel eens kunnen zien...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:21 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nee die had ik eerst en werkte volkomen kut. RF heeft gewoon meer bereik, zelfs door muren heen
Infra Redquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:50 schreef IkVind het volgende:
IR en RF staan voor?
Hoe heb je dat gedaan dan? Gewoon je hoofd heel stil gehouden of zo?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:32 schreef MissBliss het volgende:
Van de week toevallig deze gemaakt:
[afbeelding]
Geen hoogstandje, maar toch
Nee, in het begin geflitst en daarna dus dat lampje (of vlammetje in dit geval) bewogen als de sluiter nog open staat. De flits bevriest je gezicht, dus daarna maakt het niet uit of je beweegt, dat zie je niet op de foto.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:33 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan dan? Gewoon je hoofd heel stil gehouden of zo?.
Hey, da's slimquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, in het begin geflitst en daarna dus dat lampje (of vlammetje in dit geval) bewogen als de sluiter nog open staat. De flits bevriest je gezicht, dus daarna maakt het niet uit of je beweegt, dat zie je niet op de foto.
Ik sta voor een zwarte achtergrondquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:35 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Hey, da's slim. Mijn batterij ligt nog aan de oplader, maar ik ga het straks zeker proberen. Waar heb je dit eigenlijk gemaakt, dat ie zo donker is?
Yeps. Ik flits dus voordat het gordijn weer dicht gaat, zodat ik ook bij het einde van de tekst kom te staan. Althans, dat is de bedoeling. Nog even en dan kan ik het gaan proberenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, in het begin geflitst en daarna dus dat lampje (of vlammetje in dit geval) bewogen als de sluiter nog open staat. De flits bevriest je gezicht, dus daarna maakt het niet uit of je beweegt, dat zie je niet op de foto.
Tekste maken is best moeilijk volgens mij, ik was al blij als er een leuk figuurtje uitkwamquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:19 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Yeps. Ik flits dus voordat het gordijn weer dicht gaat, zodat ik ook bij het einde van de tekst kom te staan. Althans, dat is de bedoeling. Nog even en dan kan ik het gaan proberen.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:27 schreef ..zapper het volgende:
Ja ik dacht eerst ook dat ik in spiegelbeeld moest schrijven, maar als ik links schrijf is dat niet nodig.
200 wat?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:01 schreef --Christiaan-- het volgende:
Mijn (interne) flitser gaat maar tot 200, een manier om dit te omzeilen?
Sluitertijd 1/200 bedoel ik.quote:
wat heb je gebruikt om te schrijven?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:29 schreef MissBliss het volgende:
Je schrijft met links automatisch in spiegelbeeld?
Ik zou zeggen dat je wel in spiegelbeeld moet schrijven
Waarschijnlijk kan je het niet omzeilen om sneller te flitsen... behalve een externe flitskop met high speed sync optie. Zo kan ik tot 1/8000 flitsen (sneller gaat m'n camera niet).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:08 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Sluitertijd 1/200 bedoel ik.
nee dan smelt tie natuurlijkquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:11 schreef --Christiaan-- het volgende:
O, een vraagje trouwens. Is een laserlampje wel veilig voor je sensor?
Nee hoor, niet nodig dus. Kijk maar:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:29 schreef MissBliss het volgende:
Je schrijft met links automatisch in spiegelbeeld?
Ik zou zeggen dat je wel in spiegelbeeld moet schrijven
Een grote aansteker en later een lampje.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:09 schreef IkVind het volgende:
[..]
wat heb je gebruikt om te schrijven?
Je hebt toch voor jou richting links geschreven?? dat is dan toch spiegelbeeld?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:27 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Nee hoor, niet nodig dus. Kijk maar:
:p
Ik vind ze leukquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:33 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wat ik overigens heb gedaan, en ja, ik kijk een beetje niet vrolijk zie ik nu, is mijn compactcam gepakt en deze ook op zelfontspanner gezet en laten flitsen.
Het is gewoon mijn no-emotiongezichtquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:35 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik vind ze leukJe kijkt wel wat nors ja
Verhip je hebt gelijk, het voelde zo logisch dat ik het helemaal niet in de gaten hadquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Je hebt toch voor jou richting links geschreven?? dat is dan toch spiegelbeeld?
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:36 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Verhip je hebt gelijk, het voelde zo logisch dat ik het helemaal niet in de gaten had.
Ik vond het ook wel moeilijk zoveel dingen tegelijk.. Afstandbediening, aansteker aan maar nog niet in beeld, lachen, letten op de flits en leuke figuurtjes maken... Het lachen schoot erbij inquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:36 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Het is gewoon mijn no-emotiongezicht.
Ik heb een keer 10s, een 20s en een 15s geloof ik.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:39 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Wat voor sluitertijden gebruiken jullie hier nou voor? Wat werkt het best?
Ik ga vanavond ook even aan de slag. Leuk idee![]()
Ik had gewoon een lampje kunnen vinden, dus geen aansteker nodig gelukkig, dat zou pas een kutkarwei zijnquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel moeilijk zoveel dingen tegelijk.. Afstandbediening, aansteker aan maar nog niet in beeld, lachen, letten op de flits en leuke figuurtjes maken... Het lachen schoot erbij in
Door voor een zwarte achtergrond te staan hequote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:43 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik heb een keer 10s, een 20s en een 15s geloof ik.
[..]
Ik had gewoon een lampje kunnen vinden, dus geen aansteker nodig gelukkig, dat zou pas een kutkarwei zijn. Ik snap alleen niet hoe jij je achtergrond zo donker houdt.
Waar stond je dan, ik moest naar de wc want daar zijn geen ramen maar ook geen zwartquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Door voor een zwarte achtergrond te staan he
Die is leukquote:
Nou ja, ik stond in de studio van Re... das wel een voordeel op zichquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:47 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Waar stond je dan, ik moest naar de wc want daar zijn geen ramen maar ook geen zwart.
Die uit de hand gelopen woonkamer?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:48 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nou ja, ik stond in de studio van Re... das wel een voordeel op zich
Au?quote:
Dat jaquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:53 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Die uit de hand gelopen woonkamer?
Knap dat je het eruit haaltquote:
Staat dat er serieus of deed je maar wat?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:59 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat ja
[..]
Knap dat je het eruit haalt
Ik deed maar watquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:02 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Staat dat er serieus of deed je maar wat?
Oh ik zal het er nog even bijzetten ook. 28mm F/8 ISO800 10 seconden met flits op tweede gordijn synchronisatie en de flits had ik 2 stappen onderbelicht.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:39 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Wat voor sluitertijden gebruiken jullie hier nou voor? Wat werkt het best?
Ik ga vanavond ook even aan de slag. Leuk idee![]()
Oeh, die zijn gaaf!!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:30 schreef Kamermans het volgende:
betje een chaos maar toch wel leuk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je dit dan vergelijkt met die van Picasso zie je pas wat een fantastisch figuur hij heeft getekend (in éen lijn) in een zo kenmerkende stijl.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:37 schreef mvdlubbe het volgende:
Lichtschrijven voor beginners:
[afbeelding]
De 'O'..
of je spiegelt 'm gewoon ff in PSquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:03 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Je moet wel in spiegelbeeld schrijven, want wat voor jouw de voorkant is is voor de camera de achterkant.
Die is ook erg leukquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:32 schreef Bond het volgende:
Tijd geleden ook al een keer geprobeerdEcht veel lol aan gehad.
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
dit was snachts in het bos, met een zaklantaren. en dan betje lopen springen bij een lantarenpaal. boven is het zo rommelig omdat ik moest springen om zo hoog te komen vandaar dat het niet echt vloeiende lijnen zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:07 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oeh, die zijn gaaf!!
Hoe heb je dat gedaan?
Ik vond dat ik op die ander leuker keekquote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
of je spiegelt 'm gewoon ff in PS
leuke foto MB, waarom toch voor die andere gekozen?
Waarom niet flitsen? werkte bij mijn foto prima!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hoe heb je gezorgd dat je niet jouw hele toiler ziet?quote:Op zondag 7 januari 2007 11:35 schreef An24 het volgende:
[..]
Waarom niet flitsen? werkte bij mijn foto prima!
Hier heb ik de timer op tien seconden gezet. Daarna ging de flitser. Na het flitsen ben ik gaan schrijven. Zo "bevries" jezelf en vangt hij daarna wel het schrijflicht op!
[afbeelding]
Goed had wat blauwen pleken, omadt ik op de tiletpot zat, maar goed![]()
Zwart doek opgehangen, daar ben ik op gaan zitten! Licht is van een klein ledlichtje, wel goed voor je conditie trouwensquote:Op zondag 7 januari 2007 11:37 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Hoe heb je gezorgd dat je niet jouw hele toiler ziet?
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:53 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Die uit de hand gelopen woonkamer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |