abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26402069
Vorige deel was weer vol:
[Centraal] PhotoShop vragen, tips, problemen deel 3

Laatste (ontopic) post:
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:50 schreef sgoldie het volgende:

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb wat hulp nodig...ik zit nu op mijn werk ik kan nu niet photoshoppen...

Kan iemand mij helpen? Het is iets vrij simpels naar mijn idee. Het meisje op de foto (foto zit in dit worddocument: http://home.wanadoo.nl/s.gb/wb/1.doc ) wat rechtsonder zit, met donker haar, moet voor het plaatsnaambord van Rhoon staan. Kan iemand dat maken?

Het moet dus lijken alsof zij voor het plaatsnaambord Rhoon staat...(misschien kan iemand het originele plaatsnaambord vinden, of anders eentje soepen naar die van Rhoon).
superbedankt voor de moeite! Je kan eventueel resultaat mailen naar Sandrgb at hotmail punt com
Game on!
pi_26402137
Heb ik zelf ook nog een vraag

Soms komt het voor dat PhotoShop CS zijn instellingen vergeet en doet alsof hij voor het eerst gestart wordt. Ik krijg dus weer de Tips On Startup (die ik altijd direct uitschakel), en alle preferences staan weer op hun default. Het kost me altijd veel tijd om al die instellingen weer goed te zetten.

Hebben anderen ook last van dit probleem; weet iemand wat het veroorzaakt en heeft iemand er een oplossing voor??
  donderdag 21 april 2005 @ 16:35:46 #3
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26407016
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:30 schreef Lynx666 het volgende:
Heb ik zelf ook nog een vraag

Soms komt het voor dat PhotoShop CS zijn instellingen vergeet en doet alsof hij voor het eerst gestart wordt. Ik krijg dus weer de Tips On Startup (die ik altijd direct uitschakel), en alle preferences staan weer op hun default. Het kost me altijd veel tijd om al die instellingen weer goed te zetten.

Hebben anderen ook last van dit probleem; weet iemand wat het veroorzaakt en heeft iemand er een oplossing voor??
hetzelfde probleem, ik gebruik een usb stick voor mijn prefferences files
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  donderdag 21 april 2005 @ 22:57:18 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_26417278
ik meld me maar met een tvp, aangezien ik hier veel kan leren!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2005 @ 19:25:37 #5
47213 ArmaniMania
pi_26438838
Effe een tip voor beginners: Gebruik de ctrl+alt+z als je een aantal acties ongedaan wilt maken.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:04:23 #6
94046 PM-girl
pi_26439735
Mag ik er een paar toevoegen?
- CTRl-d om een selectie ongedaan te maken, deselecteren dus
- X om de kleuren op standaard in te stellen
*
pi_26440510
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:04 schreef PM-girl het volgende:
- X om de kleuren op standaard in te stellen
(Bij default) onjuist

- D om kleuren op standaard zwart-wit te zetten.
- X om voor- en achtergrond kleur te switchen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:25:38 #8
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26448913
ctrl - alt- ~ om de brightness van een afbeelding te selecteren ( het gemiddelde van de kleurkanalen als een actieve selectie)

ctrl - shift - i om je selectie om te keren

f (om je afbeelding uit te vullen, 3 modie, 1e normaal, 2e volscherm met grijze background, 3e vol zwart scherm zonder menubalken)

q toggle tussen actieve selectie en quikmask

nou ja, en de standaard stuff die iedereen weet natuurlijk
tab toggle toolbar en paletten
ctrl l levels
ctrl m curves
ctrl u hue /saturation
ctrl b colorbalance
alt- en dan klikken op pallet options in het channels palteje

mijn stagaires moeten altijd in de eerste paar weken de shortcuts leren, meestal zet ik ze achter ps met een lijst met alle shortcuts en haal ik zoveel mogenlijk interface elementen weg.
  zaterdag 23 april 2005 @ 10:04:38 #9
94046 PM-girl
pi_26449193
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:34 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

(Bij default) onjuist

- D om kleuren op standaard zwart-wit te zetten.
- X om voor- en achtergrond kleur te switchen.
ik twijfelde nog,maar te lui om het te gaan nakijken!
*
pi_26450634
Weet niet of het spam is , maar een goeie NL site vind ik www.shootnshop.nl

Moet je wel ff aanmelden maar staan leuke galleries in en zeker goeie tutorials in het Nederlands
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_26452684
Hoe knip ik een afbeelding verticaal door midden. Ik heb een A3 gescand, welke oorspronkelijk uit twee A4'tjes bestaat. Ik wil dus die A3 door midden knippen, zodat ik weer 2 A4'tjes heb
Ben niet zo'n gevorderde gebruiker van Photoshop. Ik weet wel een mogelijkheid hoe dit kan, maar ik denk dat er ook 1 knop is voor dit soort dingen.
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 16:51:57 #12
47213 ArmaniMania
pi_26455992
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 13:41 schreef mrfox het volgende:
Hoe knip ik een afbeelding verticaal door midden. Ik heb een A3 gescand, welke oorspronkelijk uit twee A4'tjes bestaat. Ik wil dus die A3 door midden knippen, zodat ik weer 2 A4'tjes heb
Ben niet zo'n gevorderde gebruiker van Photoshop. Ik weet wel een mogelijkheid hoe dit kan, maar ik denk dat er ook 1 knop is voor dit soort dingen.

Je selecteert met de rectangle-tool dat gedeelte dat je wilt hebben en vervolgens ga je naar Image-->> Crop.
pi_26462641
Ik wil het met meerdere afbeeldingen doen, dus als een batch. Dus zal dat niet werken denk ik.
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:31:48 #14
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26463745
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:35 schreef mrfox het volgende:
Ik wil het met meerdere afbeeldingen doen, dus als een batch. Dus zal dat niet werken denk ik.
ps kan niet in een batch meerdree bestanden genereren of info verdelen over meerdre bestanden, dit kun je niet batchen. teminste, niet in photoshop.
pi_26464001
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:31 schreef shi het volgende:

[..]

ps kan niet in een batch meerdree bestanden genereren of info verdelen over meerdre bestanden, dit kun je niet batchen. teminste, niet in photoshop.
Wat wel zou kunnen is 2 actions/handelingen aanmaken; 1 voor de linkerkant en 1 voor de rechterkant.

Handeling 1: Van je originele A3 doe je met Image -> Canvas Size... je 'anker' links in het midden zetten en je breedte op 50% zetten. Dit geeft je de linker-A4 van je originele A3, en deze sla je op.

Handeling 2: Image -> Canvas Size... - 'anker' nu rechts in het midden, breedte 50%, en weer opslaan.

Als je deze 2 handelingen hebt kun je met een batch eerst handeling 1 uitvoeren op de originelen (en zorg dus dat de output directory een andere map is dan waar je originelen staan), en daarna handeling 2 op diezelfde originelen (naar een 3e directory).

Pas ook op bij het aanmaken van de handelingen dat je niks van je originelen overschrijft.

Mocht dit niet helemaal duidelijk zijn kan ik wel ff wat screenshots posten van het proces.

edit: Volgens mij kun je zelfs in binnen je actions/handelingen omhoog gaan in je history en dus binnen 1 handeling zowel de linker als rechterkant eruit knippen.
  zondag 24 april 2005 @ 11:49:50 #16
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26470139
edit, dubbelpost

[ Bericht 95% gewijzigd door shi op 24-04-2005 11:56:22 ]
  zondag 24 april 2005 @ 11:55:58 #17
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26470265
[quote]Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:

[..]

je kan wel handelingen terug in je history maar dan blijft het een en hetzelfde document, je kan geen file twee keer saven vanuit een enkele action en deze alltwee een andere naam geven

een manier van hou je het geheel zou kunnne batchen in een enkele handeling is via een virtuele printer, in je ppd aangeven onder de layout opties dat je en a3, staand wilt printen over een a4spread, en naar een file toeprint. dit is natuurlijk makkelijker als je vanuit fotostation of vanuit Iphoto zodat je alle files uin een keer printen ken. daarna de posscript file door distiller heengooien en je hebt een pdf
pi_26473398
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:55 schreef shi het volgende:
[quote]Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:

[..]

je kan wel handelingen terug in je history maar dan blijft het een en hetzelfde document, je kan geen file twee keer saven vanuit een enkele action en deze alltwee een andere naam geven

een manier van hou je het geheel zou kunnne batchen in een enkele handeling is via een virtuele printer, in je ppd aangeven onder de layout opties dat je en a3, staand wilt printen over een a4spread, en naar een file toeprint. dit is natuurlijk makkelijker als je vanuit fotostation of vanuit Iphoto zodat je alle files uin een keer printen ken. daarna de posscript file door distiller heengooien en je hebt een pdf
Je kunt ze idd niet alletwee een andere naam geven, daar heb je idd gelijk in. Ik ben alleen niet helemaal zeker of je binnen een batch naar meerdere output directories kan saven. Binnen 1 handeling kan dat in ieder geval wel.

Mocht dat idd niet in de batch zelf kunnen, zou je het nog de handeling achter een functietoets kunnen zetten, al je A3 documenten openen en alles verwerken met die functietoets. (Zorg dan wel voor het gemak dat de laatste actie in je handeling "document sluiten" is).

Dit heb ik vaak genoeg gedaan voor weekfolders die in 3 verschillende dimensies en bestandsformaten en directories weggeschreven moest worden .
pi_26485382
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:
- knip-
hey shi, deze vraag zal je vast wel vaker gehoord hebben maar hoe maak je zulke plaatjes?

welke filters oid gebruik je daarvoor?
Bram! Boterham!
  zondag 24 april 2005 @ 22:23:34 #20
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_26485445
Hier is mijn vraag.

Ik heb een banner van 900 px * 15 px, die wil ik gebruiken voor een navigatiebalk in een website.
Hoe kan ik deze balk verdelen in 9 stukken (dus om de 100 pixels 1 verticaal lijntje) en hoe zorg ik ervoor dat de tekst in elk hokje op dezelfde hoogte en al komt te staan?

Alvast bedankt
pi_26485793
Met behulp van slices kan je een plaatje opknippen in verschillende stukken.
Met behulp van guides kan je de tekst op dezelfde hoogte krijgen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zondag 24 april 2005 @ 23:02:48 #22
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_26486435
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:38 schreef SuperRembo het volgende:
Met behulp van slices kan je een plaatje opknippen in verschillende stukken.
Met behulp van guides kan je de tekst op dezelfde hoogte krijgen.
ik kan die guides echt niet vinden
graag hier verder graag [PHOTOSHOP] Bannertje onderverdelen (n00b vraag)
  zondag 24 april 2005 @ 23:09:46 #23
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26486639
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:20 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

hey shi, deze vraag zal je vast wel vaker gehoord hebben maar hoe maak je zulke plaatjes?
[afbeelding]

welke filters oid gebruik je daarvoor?
met het photoshop cutout filter
ik doe het op een tikkeltje andere manier maar met dat filter kom je wel een eindje denk ik
  maandag 25 april 2005 @ 00:09:43 #24
84384 Nato
n e e d Fans
pi_26488045
hmm.. eens kijken of ik het kan beschrijven, aangezien ik geen voorbeeld meer heb..

ik kwam op een site tegen een foto die meer "glimde" dan normaal de foto's doen, het was alsof er een laag overheen lag..
Nu ben ik op zoek geweest bij de filters en styles op de adobe-pagina maar het staat er niet tussen..

is er een tut om dit te verwezelijken, en zo ja, waar kan ik hem vinden..
  maandag 25 april 2005 @ 05:51:49 #25
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26490521
quote:
Op maandag 25 april 2005 00:09 schreef Nato het volgende:
hmm.. eens kijken of ik het kan beschrijven, aangezien ik geen voorbeeld meer heb..

ik kwam op een site tegen een foto die meer "glimde" dan normaal de foto's doen, het was alsof er een laag overheen lag..
Nu ben ik op zoek geweest bij de filters en styles op de adobe-pagina maar het staat er niet tussen..

is er een tut om dit te verwezelijken, en zo ja, waar kan ik hem vinden..
een kwestie van de huis smoothen en een extra laag eroverheenleggen en daar nieuwe highlights inleggen

kijk eens in
Bewerkte (user) foto's deeltje 22 and going on!!

ik geloof zelfs dat armanimania met een tutorial bezich is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')