Game on!quote:Op donderdag 21 april 2005 09:50 schreef sgoldie het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb wat hulp nodig...ik zit nu op mijn werk ik kan nu niet photoshoppen...
Kan iemand mij helpen? Het is iets vrij simpels naar mijn idee. Het meisje op de foto (foto zit in dit worddocument: http://home.wanadoo.nl/s.gb/wb/1.doc ) wat rechtsonder zit, met donker haar, moet voor het plaatsnaambord van Rhoon staan. Kan iemand dat maken?
Het moet dus lijken alsof zij voor het plaatsnaambord Rhoon staat...(misschien kan iemand het originele plaatsnaambord vinden, of anders eentje soepen naar die van Rhoon).
superbedankt voor de moeite! Je kan eventueel resultaat mailen naar Sandrgb at hotmail punt com
hetzelfde probleem, ik gebruik een usb stick voor mijn prefferences filesquote:Op donderdag 21 april 2005 13:30 schreef Lynx666 het volgende:
Heb ik zelf ook nog een vraag
Soms komt het voor dat PhotoShop CS zijn instellingen vergeet en doet alsof hij voor het eerst gestart wordt. Ik krijg dus weer de Tips On Startup (die ik altijd direct uitschakel), en alle preferences staan weer op hun default. Het kost me altijd veel tijd om al die instellingen weer goed te zetten.
Hebben anderen ook last van dit probleem; weet iemand wat het veroorzaakt en heeft iemand er een oplossing voor??
(Bij default) onjuistquote:Op vrijdag 22 april 2005 20:04 schreef PM-girl het volgende:
- X om de kleuren op standaard in te stellen
ik twijfelde nog,maar te lui om het te gaan nakijken!quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:34 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
(Bij default) onjuist
- D om kleuren op standaard zwart-wit te zetten.
- X om voor- en achtergrond kleur te switchen.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:41 schreef mrfox het volgende:
Hoe knip ik een afbeelding verticaal door midden. Ik heb een A3 gescand, welke oorspronkelijk uit twee A4'tjes bestaat. Ik wil dus die A3 door midden knippen, zodat ik weer 2 A4'tjes heb
Ben niet zo'n gevorderde gebruiker van Photoshop. Ik weet wel een mogelijkheid hoe dit kan, maar ik denk dat er ook 1 knop is voor dit soort dingen.
ps kan niet in een batch meerdree bestanden genereren of info verdelen over meerdre bestanden, dit kun je niet batchen. teminste, niet in photoshop.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:35 schreef mrfox het volgende:
Ik wil het met meerdere afbeeldingen doen, dus als een batch. Dus zal dat niet werken denk ik.
Wat wel zou kunnen is 2 actions/handelingen aanmaken; 1 voor de linkerkant en 1 voor de rechterkant.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:31 schreef shi het volgende:
[..]
ps kan niet in een batch meerdree bestanden genereren of info verdelen over meerdre bestanden, dit kun je niet batchen. teminste, niet in photoshop.
Je kunt ze idd niet alletwee een andere naam geven, daar heb je idd gelijk in. Ik ben alleen niet helemaal zeker of je binnen een batch naar meerdere output directories kan saven. Binnen 1 handeling kan dat in ieder geval wel.quote:Op zondag 24 april 2005 11:55 schreef shi het volgende:
[quote]Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:
[..]
je kan wel handelingen terug in je history maar dan blijft het een en hetzelfde document, je kan geen file twee keer saven vanuit een enkele action en deze alltwee een andere naam geven
een manier van hou je het geheel zou kunnne batchen in een enkele handeling is via een virtuele printer, in je ppd aangeven onder de layout opties dat je en a3, staand wilt printen over een a4spread, en naar een file toeprint. dit is natuurlijk makkelijker als je vanuit fotostation of vanuit Iphoto zodat je alle files uin een keer printen ken. daarna de posscript file door distiller heengooien en je hebt een pdf
hey shi, deze vraag zal je vast wel vaker gehoord hebbenquote:Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:
- knip-
ik kan die guides echt niet vindenquote:Op zondag 24 april 2005 22:38 schreef SuperRembo het volgende:
Met behulp van slices kan je een plaatje opknippen in verschillende stukken.
Met behulp van guides kan je de tekst op dezelfde hoogte krijgen.
met het photoshop cutout filterquote:Op zondag 24 april 2005 22:20 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
hey shi, deze vraag zal je vast wel vaker gehoord hebbenmaar hoe maak je zulke plaatjes?
[afbeelding]
welke filters oid gebruik je daarvoor?![]()
een kwestie van de huis smoothen en een extra laag eroverheenleggen en daar nieuwe highlights inleggenquote:Op maandag 25 april 2005 00:09 schreef Nato het volgende:
hmm.. eens kijken of ik het kan beschrijven, aangezien ik geen voorbeeld meer heb..
ik kwam op een site tegen een foto die meer "glimde" dan normaal de foto's doen, het was alsof er een laag overheen lag..
Nu ben ik op zoek geweest bij de filters en styles op de adobe-pagina maar het staat er niet tussen..
is er een tut om dit te verwezelijken, en zo ja, waar kan ik hem vinden..
Voor wat betreft een egaal hartje: In het vorige topic had ik zoiets al gepost:quote:Op maandag 25 april 2005 11:16 schreef Leonoor het volgende:
Ik heb eigenlijk 2 vraagjes in 1, en heb er gelijk maar even in paint een mooi plaatje bij gemaakt van wat ik wil gaan bereiken (voor achterop trui-en..).
[afbeelding]
Vraag 1: Hoe krijg ik in godsnaam ergens een mooi egaal hartje vandaan?
Vraag 2: Hoe maak ik een beetje leuk zo'n streep vanaf t puntje van de a naar het hartje?
(Ongetwijfeld allemaal bijzonder eenvoudig, maar ik ben nou eenmaal niet zo'n ster hierin..)
Dank u!
Uuuh nou jah ik maak ze zelf met de volgende tools:quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:38 schreef Boy_Snakeye het volgende:
@ArmaniMania: Waar haal je dat soort achtergronden vandaan zoals bij je 1e foto in je post?
ik durf het bijna niet te vragen.. maar ik hoop dat er binnenkort ook weer een crackje voor uitkomt.. ik vind US599,- echt teveel geld lol.quote:Op woensdag 27 april 2005 03:01 schreef ArmaniMania het volgende:
OMFG mensen!!! Om echt strakke gladde huidjes te krijgen is de Surface blur van PhotoShop CS2 meer dan geschikt
foto openen, image, image size en je waarden aanpassenquote:Op woensdag 27 april 2005 08:09 schreef Dizzee het volgende:
klein vraagje
ik wil een foto op een formaat van 640 x 360. dit doe ik door een nieuw document te openen, de 'waardes' invoeren en vervolgens de originele foto de slepen naar dit document. maar het formaat van de foto klopt nu niet meer. ik krijg een deel van die foto ipv de hele. weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?
moeilijk uitleggen is dat zeg.
heb ik geprobeerd maar zodra ik de width wijzig past de heigth automatisch mee aan.quote:Op woensdag 27 april 2005 08:11 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
foto openen, image, image size en je waarden aanpassen![]()
-editquote:Op woensdag 27 april 2005 08:35 schreef Dizzee het volgende:
[..]
heb ik geprobeerd maar zodra ik de width wijzig past de heigth automatisch mee aan.
hmm...daar past ie em dus automatisch aan.quote:Op woensdag 27 april 2005 08:42 schreef Sjoe538 het volgende:
nee toch image size, maar kies de juiste. => Pixel Dimension en type je 640 x 360
Als je 'constrain propertions' uitvinkt kun je de hoogte en breedte onafhankelijk van elkaar resizen, maar dan heb je wel een uitgerekte foto. Je kan hem beter eerst gewoon resizen, en daarna de breedte of hoogte kleiner maken door te croppen.quote:Op woensdag 27 april 2005 08:35 schreef Dizzee het volgende:
[..]
heb ik geprobeerd maar zodra ik de width wijzig past de heigth automatisch mee aan.
hoe doe jij het dan?quote:Op zondag 24 april 2005 23:09 schreef shi het volgende:
[..]
met het photoshop cutout filter
ik doe het op een tikkeltje andere manier maar met dat filter kom je wel een eindje denk ik
Whehe via mijn vader heb ik het origineel voor de inkoopsprijs, uiteraard wel in het engelsquote:Op woensdag 27 april 2005 08:02 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
ik durf het bijna niet te vragen.. maar ik hoop dat er binnenkort ook weer een crackje voor uitkomt.. ik vind US599,- echt teveel geld lol.
Tis maar welke techniek je gebruiktquote:Op woensdag 27 april 2005 14:29 schreef Lynx666 het volgende:
Straks eens Photoshop CS2 installeren.. Ben erg benieuwd naar de nieuwe functies. EN ik hoop dat mijn probleem van een vergeetachtige PS hiermee ook over is.
Btw, over dat smooth skin gebeuren, ik deed dat altijd met een gedupliceerde layer, blur filter met lage waarden (net dat de skin glad genoeg lijkt), en daarna met een layer masker de nodige details terugbrengen. Zo hoef je ook niet voor elk smoothing foutje terug in je history te gaan. Daarna eventueel de blurlaag en de scherpe laag weer samenvoegen tot 1.
Weet ik - het was ook niet bedoeld om je tut af te kraken.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:01 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Tis maar welke techniek je gebruikt
Resultaten kun ook anders zijn, de een gedetaileerder dan de ander... Deze techniek die ik als tutorial heb gebruikt is gedetaileerd
"nothing is set in stone"quote:Op woensdag 27 april 2005 18:09 schreef PM-girl het volgende:
Armanimania, hoeveel minuten moet je blurren (of moet ik aan uren denken)
Ik zie echt geen verschil na een kwartier, terwijl ik exact dezelfde sterkte etc heb ingesteld als in jouw tut staat....(trouwens erg duidelijk!)
Volgens mij, en ik weet het niet zeker omdat ik het niet kan zien. Maar als jij geen verschil kan zien, zit jij volgens mij op de verkeerde Layer te blurren, dan heeft uren ook geen zin.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:09 schreef PM-girl het volgende:
Armanimania, hoeveel minuten moet je blurren (of moet ik aan uren denken)
Ik zie echt geen verschil na een kwartier, terwijl ik exact dezelfde sterkte etc heb ingesteld als in jouw tut staat....(trouwens erg duidelijk!)
Animaties, pardon?quote:
File -> Export -> Paths to Illustrator...quote:Op donderdag 28 april 2005 23:29 schreef Yeahinho het volgende:
Hoe sla je iets op als .ai? Kan dat eigenlijk met Photoshop?
Wacht maar wanneer je klaar komtquote:Op donderdag 28 april 2005 23:16 schreef Lynx666 het volgende:
Ben aan het installeren. Ik krijg nu ook wel een strakke plasser van die meuk nieuwe features
Ik hoop dat het even verbluffend werkt als de PDF doet voorkomen
@MaRySe: Probeer het nog eens met die foto. Stoei eens met de curves om de highlight en de schaduw en wat kleuren te verbeteren. Stel de instellingen van de dodge en burntool eens wat hoger in en begin dan met de Smudgetool.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:16 schreef MaRySe het volgende:
Voor:
Na:
Weer met die tutorial van ArmaniMania. Het lukt me nog steeds niet 100% eigenlijk.
Wat moet ik doen zodat het net zo wordt als de tutorial ?quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:16 schreef MaRySe het volgende:
Voor:
Na:
Weer met die tutorial van ArmaniMania. Het lukt me nog steeds niet 100% eigenlijk.
Dat legde ik je net uit boven... ohw en als je de smudhe tool gebruikt, smudge in 1 richting... muisknop in bewegen in 1 richting. muisknop los en weer hetzelfde pad, muisknop in..etcquote:Op vrijdag 29 april 2005 18:03 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Wat moet ik doen zodat het net zo wordt als de tutorial ?
quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:05 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Ik zal wel een Tutorial schrijven. Dan moet je [Centraal] Photoshop - vragen, tips, problemen - Deel 4 deze in de gaten houden
Heb je dat ook ergens beschreven hoe exact?quote:Op woensdag 27 april 2005 15:48 schreef shi het volgende:
[..]
ik zelf gebruik meestal de vectortoolset van photoshop, maar als ik echt wat groots en ingewikkelds maak gebruik ik illustrator
Ohw die heb ik nog niet gemaakt, ben ik ook nog niet aan begonnen. Maar hier is er een in het engelsquote:
een simpele tutorial hoe het in photoshop werkt? goed, *druk bezich*quote:Op maandag 2 mei 2005 00:23 schreef Mukie het volgende:
[..]
Heb je dat ook ergens beschreven hoe exact?
Of een tutorial hiervoor?
Ofquote:Op maandag 2 mei 2005 13:48 schreef About2Break het volgende:
Weet iemand miss hoe het komt dat ik sinds ik Cs2 heb niet meer kan kiezen voor .jpg in het als ik iets wil opslaan via save as?
probeer eens "layers> flatten image" en dan savenquote:Op maandag 2 mei 2005 13:48 schreef About2Break het volgende:
Weet iemand miss hoe het komt dat ik sinds ik Cs2 heb niet meer kan kiezen voor .jpg in het als ik iets wil opslaan via save as?
Bedankt het was idd nummer 2quote:Op maandag 2 mei 2005 14:00 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
OfJe kijkt niet goed
Je kleurmodus staat op Index, Lab of Multichannel.
Je zit per ongeluk in ImageReady ipv Photoshop
Je hebt CS2 nu al gemold
Ik denk persoonlijk nummer 2
Er zijn filters zoals van Kai`s power tools of van Alien skin maar die moet je kopen *kuch*.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:16 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb begrepen dat je filters ed, kunt downloaden. Waar kan dit? En kost dat geld of is dat gratis?
Met Edit -> Define Pattern... maak je van je huidige plaatje een pattern aan.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:59 schreef Noca het volgende:
Zal wel heel makkelijk zijn, maar ik wil een nieuw pattern maken die ik met de paint bucket tool kan gebruiken. Maar hoe maak ik zo'n pattern nieuw aan? Het wil niet lukken....
Ik heb PS 7.0, alvast bedankt!
Dank u zeer!quote:Op maandag 2 mei 2005 19:14 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Met Edit -> Define Pattern... maak je van je huidige plaatje een pattern aan.
Ah kewl. Kan ik dan ook een selectie direct omzetten in pen btw?quote:Op maandag 2 mei 2005 12:44 schreef shi het volgende:
adobe illustrator is het vector pakket van adobe maar photoshop kan het ook een beetje, niet zo geavanceerd and illustrator, en het werkt iets omslachtiger mnaar5 dit is een photoshop tutorial topic dus ik doe het nu in photoshop.
eerst teken je de vorm die je wlt hebben met de pen tool. dit tekenen is in het begin lastig als je niet weet hoe die tool werkt maar je krijgt er al gauw handigheid in, een kwestie van gewoon doen.
zo'n vorm die je hebt getekend noemen we in photoshop een pad of path, de punten die erin staan zijn ankerpunten of acnhorpoints
[afbeelding]
als je de vorm hebt ga je naar je lagen palletje toe en klik je op het
"create new fil or adjustement layer" tool (zie rode cirkel)
en in het menu dat dan verschijnt klik je op "sollid color" (zie rode pijl)
[afbeelding]
je hebt nu een fill layer gecreeerd met als gevulde vorm het pad dat je had getekend, je pad staat nu in het klein naast je vullingslaag als een vector masker, als je op de kleur klikt verander je de kleur, klik je op het vector masker dan kun je die bewerken.
[afbeelding]
en ga zo door, rinse, repeat.........
[afbeelding]
voor vragen stel ze in dit forum of msn brua66@hotmail.com geen mail
Superquote:Op maandag 2 mei 2005 01:38 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Ohw die heb ik nog niet gemaakt, ben ik ook nog niet aan begonnen. Maar hier is er een in het engels
http://www.macmerc.com/articles/Graphics_Tips/175
(Grappig dat je ook uit Limburg komt)
ja dat kan maar het word nooiot zo mooi als een getekend padquote:Op dinsdag 3 mei 2005 03:00 schreef Mukie het volgende:
[..]
Ah kewl. Kan ik dan ook een selectie direct omzetten in pen btw?
Aangezien ik een paar foto's heb als standaard probeersels en hierin al alle selcties heb opgeslagen
Ik neem aan dat je de originele foto er ook in een laag onder hebt liggen zodat je het pad goed kan maken?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 07:00 schreef shi het volgende:
[..]
ja dat kan maar het word nooiot zo mooi als een getekend pad
met de selectie actief, in het path pallet klik op het zwarte driehoekje rechtsbovenin, klik op "MAKE WORK PATH" experimenteer met de tollerance settings
havefun
uiteraard. maar je moetniet streven om de foto 100% over te nemen, soms ziet het er dan vreemd genoeg onnatuurlijk uit, dus gewoon proberen en bevalt het niet dan doe je het anders. wat ook heel goed werkt is vanaf een schets werken want dan weet ej alvast hoe het er als vector uit komt te zien.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:04 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de originele foto er ook in een laag onder hebt liggen zodat je het pad goed kan maken?
thx voor de tipquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:09 schreef shi het volgende:
[..]
uiteraard. maar je moetniet streven om de foto 100% over te nemen, soms ziet het er dan vreemd genoeg onnatuurlijk uit, dus gewoon proberen en bevalt het niet dan doe je het anders. wat ook heel goed werkt is vanaf een schets werken want dan weet ej alvast hoe het er als vector uit komt te zien.
Uiteraard! Ook even een tip voerdat je je paths gaat aanleggen. Speel even met de curves om de verhoudingen tussen schaduw en highlights goed te kunnen zien.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:04 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de originele foto er ook in een laag onder hebt liggen zodat je het pad goed kan maken?
hey hey pssssst fiets kopen?quote:Op woensdag 27 april 2005 08:02 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
ik durf het bijna niet te vragen.. maar ik hoop dat er binnenkort ook weer een crackje voor uitkomt.. ik vind US599,- echt teveel geld lol.
ik geloof dat het automatisch gaat!quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:27 schreef PM-girl het volgende:
Vraagje, ik heb nu een aantal plugins op mijn schijf staan, hoe zorg ik dat ze in ps komen en daar gebruikt kunnen worden? Komen ze dan bij filters?
Die laatste foto kun je nog redden hoor, sterker nog, die kun je nog heel mooi maken. De rest zou ik in je foldertje abstract-art bewaren.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:13 schreef ZeroVince het volgende:
Gister naar het concert van Jack Johnson geweest en daar met een telefoon een aantal foto's gemaakt, valt hier met photoshop nog wat aan te redden en zo ja hoe (more specific: belichting corrigeren)?
Ik hoopte al dat er met de laatste nog wel wat te doen zou zijn. Wat zou ik kunnen proberen?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:15 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Die laatste foto kun je nog redden hoor, sterker nog, die kun je nog heel mooi maken. De rest zou ik in je foldertje abstract-art bewaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |