![]()
Het eerste waar we mee gaan beginnen is de hightlights en schaduw. Techniesche zaken over hoe bepaalde tools werken, daa ga ik niet op in, we concentreren ons nu op de bewerkingen.
Photoshop CS heeft hier standaard een adjustment --> Shadow/Highlight voor, die kun je als beginner gebruiken. Maar omdat
alleen Photoshop CS dit heeft gebruiken wij de
curvesOpen de afbeelding en klik op de Layer en houd de linker-muistoets vast en sleep deze naar create new layer icoontje.
![]()
Druk nu CTRL+M (tegelijk in) zo komen we in de curves.
![]()
We gebruiken de curves om de highlights schaduwen en kleur meer tot zijn recht te laten komen.
ik heb de volgende instellingen gebruikt en je ziet al meteen een verbetering van de huid o.a.
![]()
Uiteraard kun je ook andere instellingen gebruiken, experimenteer er mee want dit is echt een krachtige tool en stel de waarden naar joue eigen smaak in.
Het huidje mooier maken: (he he, dat werd tijd)
(Maar we zijn er nog lang niet! )Vervolgens gaan we met de lasso-tool de details, zoals: ogen, lippen, wenkbrauwen en haar selecteren. (Houd de shift in om zo meerder selectie te maken.)
![]()
Druk nu op CTRL+C en vervolgens CTRL+V in en je dupliceert de selectie in een nieuwe Layer (laag).
Vergeet details zoals haren e.d. niet te dupliceren!Nu gaan we de huid legaler maken. (Neatimage doet dat leuk maar niet leuk genoeg)Selecteer de bewerk-Layer, (de eigenlijke foto, de layer die w ein het begin hebben gedupliceerd).
Selecteer nu de Blur-tool, deze vind je onder de erase-tool. (voor beginners: houd de rechter-muisknop in op het icoon van de smudgetool ( het vingertje
![]()
) )
Stel de strength (intensiteit) van de
Blurtool in op 18%.
(voor de pro`s:de Brush-grootte-strenght stel je in op basis van de huidvlakte die je gaat bewerken.)
En nu met heel veel geduld houd je de linker-muistoets in en wrijf je als het ware over de gehele huid.
Tip: Met CTRL+ '+' en CTRL + '-' zoom je in en uit op je foto. En met de spatie ingedrukt kun je navigeren in je ingezoomde foto.In deel 2 ga ik verder met strak maken van de huid!
Nu gaan we naar de layer waar je de details had gedupliceerd.
Met de lasso-tool selecteren we de mond. De kleur van de lippen gaan we iets meer kleur geven door op CTRL+U te klikken.
![]()
Deze instellingen heb ik gebruikt, omdat Hert een donkere huid heeft, maak de lippen
niet al te licht en te opvallend, anders lijkt het alsof ze opgezwollen lippen heeft
![]()
![]()
Mijn resultaat tot nu. Ik gebruik 2 monitoren op 1 computer dus ik heb even de tools bij elkaar gezet.
Ook al leuk, maar niet het resultaat wat we willen.
Dat zien we in deel 2 van deze tutorial.. Tot zo enzo