abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:24:10 #201
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_23977285
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:12 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik kan dus voor geen reet fotoshoppen. Mag ik daarom een verzoekje plaatsen? 't Is zo gepiept voor iemand die het wél kan.
Dat mag.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:32:56 #202
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_23977488
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:51 schreef Lynx666 het volgende:
Je bedoelt zoiets?

[afbeelding]
Dude je ruled
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_23984515
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:17 schreef gfree het volgende:

[..]

vast wel iemand, maar dat zou tegen de policy ingaan.
Ok het is dus niet mijn bedoeling om mijn eigen OV in elkaar te knutselen en die dan daadwerkelijk te gaan gebruiken. Het is bedoeld als grap voor iemand zijn verjaardag.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:18:49 #204
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_24062366
Weet iemand waar ik tutorials kan vinden(op internet like duh) om te beginnen met een website maken?
dj zijn is kewl ;)
pi_24063280
een website maken in psd:S....
flash: www.flashfocus.nl
psd: www.photoshopcafe.com, www.good-tutorials.com
html weet ik nix van net zo min als php enz
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:09:18 #206
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_24064916
www.good-tutorials.com wask mee bezig drukte per ongeluk weg:( nu zitk met halve lay out :p
dj zijn is kewl ;)
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 20:23:01 #207
47213 ArmaniMania
pi_25089865
Kut, ik kan mijn eigen topics niet eens meer vinden, hier was deel3 dus gebleven, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met mijn tutorial. Nou jah maak ik wel een nieuwe maar dit keer een korte.
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 20:41:58 #208
47213 ArmaniMania
pi_25090094


Maak een nieuw document, in mijn voorbeeld een van 500x500 pixels.
Maak een nieuwe layer, weet je niet hoe dit moet druk dan SHIFT+CTRL+N tegelijk in en je hebt een nieuwe layer. Tip:Layers (ofwel lagen) zijn erg belangrijk, maar vooral handig om effecten te maken. Zo kun je altijd afstemmen op kleur of wat dan ook

Gebruik de pen-tool (in het rood omcirkeld) en maak zo punten die een hart vormen.



Klik nu op de convert point tool, door op de rechtermuisknop op de pentool te klikken waardoor een menuutje verschijnt. (zie figuur)
Met de convert point tool klikken we op de zojuist gemaakte punten en maken de rondingen die we nodig hebben voor ons hart. Dit heeft een beetje geduld nodig om je gewenste vorm te krijgen. Anders kun je nog CTRL+T drukken om qua lengte of breedte nog vorm te geven.



Nu je je hart de gewenste vorm heeft, druk je op de A op het toetsenbord. Nu heb je je Path selection tool actief. Met deze tool selecteer je de hartvorm met de rechtermuisknop en klik je op fill path. Zorg ervoor dat je voorgrondkleur rood is. Het resultaat zie je hier boven.

Tot nu toe waren dit de eerste 3 stappen naar het hart
De volgende stappen voor het effect, ga ik nu maken...
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 21:02:08 #209
47213 ArmaniMania
pi_25090311


Aannemend dat de window layers openstaat, mocht dit niet het geval zijn dan druk F7
Klik op de layer met het hart en houd de linkermuistoets in en sleep deze layer links van het prullenbakje (onderaan in de layerwindow).
Uiteraard zijn er meerdere manieren om een layer te dupliceren, maar ik neem gewoon wat techniekjes mee waar je altijd wel wat aan hebt.

Houd nu de CTRL in en klik op de bovenste layer, nu is het hart geselecteerd.
Selecteer nu de gradient fill en zorg voor een zwart overlopend naar wit gradient.
Het resultaat zie je boven...



Zet deze layer nu in de multiply layer-mode. Bovenaan zie je hoe je dat doet.
Je klikt op de rolldown-menu in de layer-menu en je selecteert Multiply.
Nu selecteer je met de rechtermuisknop op de layer met het bovenste hart in de Layer-menu en vervolgens selecteer je blending options...


Selecteer nu innershadow en neem bovenstaande settings over.



Selecteer nu bevel en emboss en neem volgende settings over.

Tot zo ver, nu ga ik de rest van de stappen maken..
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 22:05:42 #210
47213 ArmaniMania
pi_25091059

Maak een nieuwe layer, houd de CTRL in en selcteer de onderste layer. Vul deze nu op met een rode kleur. Zet de layermode van normal naar Soflight.

Klik met de rechtermuisknop op deze layer en selecteer blending options.
Gebruik de bovenstaande settings.



Maak een nieuwe layer, houd de CTRL in en selcteer de onderste layer.
Vul deze nu op met een zwart wit gradient, gradient fill.


Maak nu een layerstyle met bovenstaande settings.
Zet de layerblending van normaal op soft light.


Haal nu de achtergrond weg. Klik het oogje weg die voor de layer staat.
Bovenaan zie je hoe dat gaat
druk nu de SHFT+CTRL+E in en klik weer op de achtergrond in het vakje waar je het oogje weggehaald had. Nu is de achtergrond er weer.



Gebruik voor je hart layer de volgende Layer style settings.


Druk nu CTRL+E
Hier is het resultaat....

Photoshop On!!
pi_25091944
Hmm.. omdat ik alleen in dit topic heb gepost, heb ik dit topic dus over het hoofd gezien.

Bij deze een tvp .
pi_25290185
tvp
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2005 @ 17:41:36 #213
47213 ArmaniMania
pi_25414107
Online over Adobe Photoshop praten kan nu ook op irc. Op de server irc.tweakers.net in het kanaal #Photoshoppers.

Photoshop on!
pi_25439760
stel je hebt een plaatje met een gezicht.

en je wil iets tussen de lippen zetten. die lippen moeten dan meerekken.
omdat er daniets tussenzit. hoe doe je dat in photoshop??

Stel het voorwerp is vrij lang. en het gezicht draagt een petje.
licht valt vanachter dus er moet een schaduw over dat voorwerp tussen de kiezen.
hoe dverkrijg ke dat in photoshop?

Thanks.
pi_25443893
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 11:44 schreef danni het volgende:
stel je hebt een plaatje met een gezicht.

en je wil iets tussen de lippen zetten. die lippen moeten dan meerekken.
omdat er daniets tussenzit. hoe doe je dat in photoshop??

Stel het voorwerp is vrij lang. en het gezicht draagt een petje.
licht valt vanachter dus er moet een schaduw over dat voorwerp tussen de kiezen.
hoe dverkrijg ke dat in photoshop?

Thanks.
Het uit/meerekken van de lippen (of wat dan ook) kan prima met de Liquify tool (Shift-ctrl-X). Zorg dan wel eerst dat je de lippen scheidt met behulp van een pad/selectie, zodat de mond OPEN gaat ipv alleen vervormd wordt . Daarna is het alleen een beetje uitmikken met Liquify wat het beste resultaat geeft. Trial & Error.

Wat betreft schaduw is het een kwestie van spelen met brightness/contrast/curves/levels op de laag van het voorwerp.
pi_25452836
quote:
Op maandag 14 februari 2005 20:41 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

Maak een nieuw document, in mijn voorbeeld een van 500x500 pixels.
Maak een nieuwe layer, weet je niet hoe dit moet druk dan SHIFT+CTRL+N tegelijk in en je hebt een nieuwe layer. Tip:Layers (ofwel lagen) zijn erg belangrijk, maar vooral handig om effecten te maken. Zo kun je altijd afstemmen op kleur of wat dan ook

Gebruik de pen-tool (in het rood omcirkeld) en maak zo punten die een hart vormen.

[afbeelding]

Klik nu op de convert point tool, door op de rechtermuisknop op de pentool te klikken waardoor een menuutje verschijnt. (zie figuur)
Met de convert point tool klikken we op de zojuist gemaakte punten en maken de rondingen die we nodig hebben voor ons hart. Dit heeft een beetje geduld nodig om je gewenste vorm te krijgen. Anders kun je nog CTRL+T drukken om qua lengte of breedte nog vorm te geven.

[afbeelding]

Nu je je hart de gewenste vorm heeft, druk je op de A op het toetsenbord. Nu heb je je Path selection tool actief. Met deze tool selecteer je de hartvorm met de rechtermuisknop en klik je op fill path. Zorg ervoor dat je voorgrondkleur rood is. Het resultaat zie je hier boven.

Tot nu toe waren dit de eerste 3 stappen naar het hart
De volgende stappen voor het effect, ga ik nu maken...
hoe heb je deze gemaakt?


als ik de lijntjes trek, dan wordt het uiteindelijk zwart ingevuld

en dit

krijg ik dan al helemaal niet meer voor elkaar.

en ja, ik ben PS n00b.
Ben er pas mee begonnen is wel erg verslavend btw
pi_25456180
Je instellingen voor pad maken staan waarschijnlijk verkeerd. Wil je bovenstaand effect krijgen dan moeten je pad opties als volgt staan:



Bij jou staat bij de eerste 3 knoppen de 1e ingedrukt neem ik aan (shape layer), wat inderdaad resulteert in een 'gevuld' pad. Het laatst omcirkelde knop is niet zo zeer van belang in dit geval en zou je hier kunnen negeren.

Overigens heeft Photoshop zelf al een hele set met vormen, inclusief een hartvorm:



Selecteer je vorm, en op je canvas, sleep een vak om het gebied waar je je padvorm wil hebben en je ziet direct je resultaat. Dat pad kun je natuurlijk ook erna nog bewerken.
pi_25456627
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:56 schreef Lynx666 het volgende:
Je instellingen voor pad maken staan waarschijnlijk verkeerd. Wil je bovenstaand effect krijgen dan moeten je pad opties als volgt staan:

[afbeelding]

Bij jou staat bij de eerste 3 knoppen de 1e ingedrukt neem ik aan (shape layer), wat inderdaad resulteert in een 'gevuld' pad. Het laatst omcirkelde knop is niet zo zeer van belang in dit geval en zou je hier kunnen negeren.

Overigens heeft Photoshop zelf al een hele set met vormen, inclusief een hartvorm:

[afbeelding]

Selecteer je vorm, en op je canvas, sleep een vak om het gebied waar je je padvorm wil hebben en je ziet direct je resultaat. Dat pad kun je natuurlijk ook erna nog bewerken.
thnx
ga het straks thuis proberen.
zit nu nog helaas op mijn werk
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:51:47 #219
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_25471562
Kan iemand wat leuks erin soepen. Het gaat dus over autos/motoren.

http://www.eurocarsforum.nl/forum/pics/bannereuroklein2.jpg

Mijn dank is groot, jullie mogen alles veranderen, als er maar mijn naam van de site erin staat.
Dank!
pi_25488191
Ik heb een gezicht, en wil als het ware de helft van het gezicht "mechanisch" maken, meer zoiets:

Iemand enig idee hoe ik dat het beste kan doen? Het hoeft niet zo gedetailleerd te zijn, als het er maar mechanisch uit komt te zien.
pi_25497856
Hmm.. Zoals op die poster is het niet zo heel moeilijk te maken; de overgang van organisch naar mechanich is helemaal zwart gelaten, dus hoef je daar niet zo moeilijk voor te doen. Slechts even met maskers ruwweg 1 helft van het gezicht maskeren.

Wat je dus nodig zou hebben is een foto van een gezicht met het licht zoveel mogelijk vanaf 1 kant, en een foto/bewerking van een mech-hoofd. Zou je het mech-hoofd zelf willen maken kun je beter met een 3D modelling programma iets in elkaar zetten en later met photoshop de laatste bewerkingen doen. Of je moet erg handig zijn met het uit de pols tekenen van zo'n mech; daar is ook niet echt een simpele methode voor te omschrijven.
pi_25518671
hoe kan je mooie lettertypes krijgen in photshop?
  dinsdag 15 maart 2005 @ 13:25:40 #223
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_25520118
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 11:03 schreef deliberator het volgende:
hoe kan je mooie lettertypes krijgen in photshop?
Gewoon op je computer installeren
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_25520699
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 13:25 schreef gfree het volgende:

[..]

Gewoon op je computer installeren
kan je letters met 3d effect installeren dan?
dus als in deze foto:
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:34:25 #225
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_25521005
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:09 schreef deliberator het volgende:

[..]

kan je letters met 3d effect installeren dan?
dus als in deze foto: [afbeelding]
Dat 3d effect wordt gemaakt met de verschillende laagstijlen, experimenteer maar eens met bevel/emboss en outer glow, krijg je hetzelfde effect als in die foto.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:35:18 #226
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_25521020
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:09 schreef deliberator het volgende:

[..]

kan je letters met 3d effect installeren dan?
dus als in deze foto: [afbeelding]
wtf is er trouwens met d'r tepels aan de hand.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2005 @ 15:38:51 #227
47213 ArmaniMania
pi_25521075
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:35 schreef gfree het volgende:

[..]

wtf is er trouwens met d'r tepels aan de hand.
De soeper probeerde zo het effect te creeren alsof ze dikke tieten zou hebben.
pi_25521344
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:38 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

De soeper probeerde zo het effect te creeren alsof ze dikke tieten zou hebben.
ehm.....dat was ik niet hoor
anders wist ik wel hoe die letters moesten
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2005 @ 15:55:56 #229
47213 ArmaniMania
pi_25521449
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:51 schreef deliberator het volgende:

[..]

ehm.....dat was ik niet hoor
anders wist ik wel hoe die letters moesten
Ik vertelde je al over de layers Neem eens een grote font, van ongeveer 120 pix ofzo. Automatisch heb je nu een textlayer. Ga vervolgens naar de menubalk en selecteer Layer---> Layer Style-----> Bevel and Emboss. Stoei nu eens met de settings. En zo kun je ook met de outerglow stoeien om eerder getoonde letters te krijgen.

Ohw en als je mIRC hebt, kom eens in ons kanaal #photoshoppers op de server irc.tweakers.net

Photoshop on!
pi_25523304
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:55 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Ik vertelde je al over de layers Neem eens een grote font, van ongeveer 120 pix ofzo. Automatisch heb je nu een textlayer. Ga vervolgens naar de menubalk en selecteer Layer---> Layer Style-----> Bevel and Emboss. Stoei nu eens met de settings. En zo kun je ook met de outerglow stoeien om eerder getoonde letters te krijgen.

Ohw en als je mIRC hebt, kom eens in ons kanaal #photoshoppers op de server irc.tweakers.net

Photoshop on!
thnx, dat is het
  woensdag 16 maart 2005 @ 00:34:39 #231
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_25526302
Heb weer even geknutseld





Tips?
pi_25544132
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 00:34 schreef AMD64 het volgende:
Heb weer even geknutseld


[afbeelding]


Tips?
Ik weet niet precies wat je nou precies wilt, maar uitgaande wat ik hier zie vind ik de letters 'eurocarsforum' enigszins onduidelijk, vooral waar het het wiel overlapt. Waarschijnlijk heb je 100% transparantie gebruikt plus een flinke outer glow. Ik zou niet voor 100% transparantie gaan bij een witte glow, omdat je achtergrond ook al vrij licht is. Misschien een andere (donkere) kleur glow en/of je transparantie wat omlaag halen.

Oh, het woordje 'pedal' moest ik een paar keer opnieuw lezen. Ik las er "peorl" of "peoal" in, in eerste instantie Maar in de context is het wel duidelijk.
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:02:35 #233
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25548976
tvp...
  donderdag 17 maart 2005 @ 20:27:22 #234
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_25551152
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:17 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je nou precies wilt, maar uitgaande wat ik hier zie vind ik de letters 'eurocarsforum' enigszins onduidelijk, vooral waar het het wiel overlapt. Waarschijnlijk heb je 100% transparantie gebruikt plus een flinke outer glow. Ik zou niet voor 100% transparantie gaan bij een witte glow, omdat je achtergrond ook al vrij licht is. Misschien een andere (donkere) kleur glow en/of je transparantie wat omlaag halen.

Oh, het woordje 'pedal' moest ik een paar keer opnieuw lezen. Ik las er "peorl" of "peoal" in, in eerste instantie Maar in de context is het wel duidelijk.
Is dit al een verbetering?

pi_25552387
Lettertype slogan is al een stuk beter

Tis nu alleen wel zo dat juist de slogan (zeker met de fel rode pijltjes) bijna alle aandacht opeisen en de naam van het forum bijna in het niet valt.

Ik heb net eventjes wat in elkaar gezet, en alles in jouw stijl gehouden, en zo minimalistisch mogelijk, zodat het niet te opzichtig wordt:



Zoals je ziet heb ik de naam een dunne donkere rand gegeven zodat het loskomt van de achtergrond. De slogan heb ik iets lichter gemaakt zodat het de titel niet overstemt. Kijk maar of je er iets mee kan.
pi_25553541
Ik heb een probleempje met photoshop.
Ik gebruik het vrij veel (Photoshop 7.0 overigens) en van de ene op de andere dag gebruikt ie automatisch de extra's.
Ik heb zo bijvoorbeeld al meteen wanneer ik photoshop opstart en een nieuwe canvas aanmaak, al een grid staan.
En als je iets maakt, op een layer, en je klikt een andere layer aan, dan krijg je meteen zo'n sleepvlak eromheen (ziet eruit als free transform randje).
Nou vind ik dit mega irritant, maar ik heb een beetje zitten kijken, en ik krijg het niet uit.
Weet iemand hier hoe dat moet?
Want om elke keer als ik iets aanklik ctrl-h te doen, vind ik ook vrij vervelend.
Het werkt zeg maar niet echt lekker zo...
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:03:51 #237
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_25553723
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:11 schreef Lynx666 het volgende:
Lettertype slogan is al een stuk beter

Tis nu alleen wel zo dat juist de slogan (zeker met de fel rode pijltjes) bijna alle aandacht opeisen en de naam van het forum bijna in het niet valt.

Ik heb net eventjes wat in elkaar gezet, en alles in jouw stijl gehouden, en zo minimalistisch mogelijk, zodat het niet te opzichtig wordt:

[afbeelding]

Zoals je ziet heb ik de naam een dunne donkere rand gegeven zodat het loskomt van de achtergrond. De slogan heb ik iets lichter gemaakt zodat het de titel niet overstemt. Kijk maar of je er iets mee kan.
Wow. Die is echt gaaf!!

Mag ik je even aanmelden op MSN?
pi_25554809
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:03 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Wow. Die is echt gaaf!!

Mag ik je even aanmelden op MSN?
sure
pi_25554903
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:56 schreef Bierik het volgende:
Ik heb een probleempje met photoshop.
Ik gebruik het vrij veel (Photoshop 7.0 overigens) en van de ene op de andere dag gebruikt ie automatisch de extra's.
Ik heb zo bijvoorbeeld al meteen wanneer ik photoshop opstart en een nieuwe canvas aanmaak, al een grid staan.
En als je iets maakt, op een layer, en je klikt een andere layer aan, dan krijg je meteen zo'n sleepvlak eromheen (ziet eruit als free transform randje).
Nou vind ik dit mega irritant, maar ik heb een beetje zitten kijken, en ik krijg het niet uit.
Weet iemand hier hoe dat moet?
Want om elke keer als ik iets aanklik ctrl-h te doen, vind ik ook vrij vervelend.
Het werkt zeg maar niet echt lekker zo...
Zorg dat je maar 1 document open hebt. Als dan grid verbergt en je document sluit, komt het dan weer terug als je een nieuw document opent?

En over die 'transformatie' randen: Selecteer je move tool eens. Staat nu bovenaan in de toolbar "Show bounding box" aan? Dan moet je die uitzetten (Hier staan beide opties die je ziet uit).
pi_25556063
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 20:27 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Is dit al een verbetering?

[afbeelding]
doe er bij Eurocarsforum anders nog even een stroke van 1 pixel breed omheen, dan wordt het wat duidelijker.
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:52:10 #241
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_25556155
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:47 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

doe er bij Eurocarsforum anders nog even een stroke van 1 pixel breed omheen, dan wordt het wat duidelijker.
Hoeft niet meer Heb al een veel betere banner!

Bedankt iig
  vrijdag 18 maart 2005 @ 14:08:20 #242
30795 Bierik
Bier jij?
pi_25565700
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:47 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Zorg dat je maar 1 document open hebt. Als dan grid verbergt en je document sluit, komt het dan weer terug als je een nieuw document opent?

En over die 'transformatie' randen: Selecteer je move tool eens. Staat nu bovenaan in de toolbar "Show bounding box" aan? Dan moet je die uitzetten (Hier staan beide opties die je ziet uit).
De transformatie randen zijn nu weg inderdaad...
Had bounding box over het hoofd gezien :p
En ik heb nu idd ook allebij de opties uitstaan.
Anyway, die grid blijft inderdaad wel terugkomen elke keer als ik een nieuw document aanmaak.
Hoe dat komt?
Echt geen idee.
Volgens mij heb ik echt niks aangeklikt.
Misschien iemand anders hier thuis die het per ongeluk gedaan heeft...
Zou kunnen...
In elk geval, bedankt voor het wegnemen van ergernis nr. 1 (in mijn geval)
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
pi_25565944
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 14:08 schreef Bierik het volgende:

[..]

De transformatie randen zijn nu weg inderdaad...
Had bounding box over het hoofd gezien :p
En ik heb nu idd ook allebij de opties uitstaan.
Anyway, die grid blijft inderdaad wel terugkomen elke keer als ik een nieuw document aanmaak.
Hoe dat komt?
Echt geen idee.
Volgens mij heb ik echt niks aangeklikt.
Misschien iemand anders hier thuis die het per ongeluk gedaan heeft...
Zou kunnen...
In elk geval, bedankt voor het wegnemen van ergernis nr. 1 (in mijn geval)
Dan nu ergernis nummer 2

Als je nu eens ipv Ctrl-H (alle extra's) de grid lijnen weghaald, het eens probeert met Crtl-' (apostrofe). Deze optie is ook te vinden in "View -> Show -> Grid"

Hiermee verberg je de grid lijnen en blíjven ze weg. .
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:54:19 #244
30795 Bierik
Bier jij?
pi_25568339
Merci bien!
Voor voorlopig zijn idd alle ergernissen weg.
Er komen vast wel weer een keer nieuwe, maar nu even niet.
Ik kan weer met een gerust hart photoshoppen
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
  zondag 20 maart 2005 @ 16:28:31 #245
88619 dikavi
ondertitel
pi_25612907
misschien heb ik er overheen gelezen: maar weet iemand ook een leuk tijdschrift rondom multimediale vormgeving. Ik heb een tijdje items gelezen, maar dit was me te weinig multimedia.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:56:12 #246
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25722362
Hallo, aangezien de search optie het niet doet, stel ik mn vraag hier maar even.
Ik ben weet alleen maar een aantal basis dingen van Photoshop, maar nu loop ik tegen een probleem op,

Ik wil voor een website plaatjes (Buttons om precies te zijn) die voor een deel transparant zijn. Daarmee bedoel ik dat er een soort grijze waas over zit.
Weet iemand mij uit te leggen hoe ik dit zou kunnen bereiken?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 25 maart 2005 @ 07:52:07 #247
88619 dikavi
ondertitel
pi_25724274
laat een ding duidelijk zijn: transparantie en grijze waas is niet hetzelfde.
Maar wat je zou kunnen doen is het volgende:

Stel de opacity van je content (de bewuste knop) op een percentage lager dan 100.
Plaats wel even een background layer met een kleur (bv. #FFFFFF)
Let wel! Opacity is voor de gehele content in je layer (dus ook eventuele layer styles)
Fill daarentegen laat je layer-effects onaangetast. (zo kun je bijvoorbeeld wel een vorm "verbergen", maar blijft je outer-glow zichtbaar

Wat je ook zou kunnen doen (en is handiger als je meerder layers "transparant" wilt maken;
Maak een nieuw layer aan met dezelfde achtergrond kleur en plaats deze als bovenste layer in en maak deze transparant door je opacity te veranderen.
pi_26040352
Hoe kan ik een guide in het midden van een bestand plaatsen? Dan weet ik precies wat het midden is en kan ik hierop uitlijnen.
pi_26041759
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:09 schreef tjebbe het volgende:
Ok aangezien ik helemaal nix van photoshop weet hier even een domme vraag. Kan iemand mijn vertellen hoe ik van een OV-studentenkaart de tekst af kan halen en er nieuwe op kan zetten zonder dat het er al te amateuristisch uit ziet? Misschien is er zelf iemand die dit voor me wil doen? als dat te veel werk is eventueel een link geven waar het beschreven wordt?
bedankt alvast!
je neemt een scanner, scant je ov, en dan zie je al dat het een verloren zaak is, de folie om het ov is namelijk van de blaas van een balinees speenvarken (gemixed met poly propy ethyleen) gemaakt dat de eigenschap heeft onder de meeste scanners een soort gloed af te staan waardoor je bijna nooit een goede scan krijgt. Ik zelf zou direct naar David Blaine gaan, hij kan alles...
pi_26041826
@Hanneman,
volgens mij gewoon pixels tellen (wel ff je lineaaltje aanzetten . En vooral niet LMB loslaten ondertussen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')