ik ben geen mongool, duh..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 02:44 schreef Jass het volgende:
@memorize
In PS CS is het glass venster wel anders dan in het voorbeeld, laden van de texture gaat door op het pijltje naast het dropdown menu van texture te klikken.
Ow scheisse was het helemaal vergeten. Ik denk alleen niet dat ik hem zo groot krijg, want dan is het 1 grote pixelbrij. !quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:28 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
![]()
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:57 schreef Markster het volgende:
ow en shit, ik heb de PSD weggeflikkerd. Sorry![]()
Ja graag gedaan, misschien dat ik als ik heel erg zin heb, helemaal overnieuw begin, het is namelijk niet zoveel werkquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:37 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
![]()
iig bedankt voor wat je gemaakt hebt![]()
kun je me anders wel ff vertellen waar je die cobra vandaan had?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:39 schreef Markster het volgende:
[..]
Ja graag gedaan, misschien dat ik als ik heel erg zin heb, helemaal overnieuw begin, het is namelijk niet zoveel werk
Maar groot zal ik hem toch nooit krijgen denk ik.
op een of andere manier stond 16 bit aan, en hoe dat pcies zit weet ik niet, maar dan werken niet alle effecten bijvoorbeeld:Squote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:49 schreef memorize het volgende:
maar wat zijn de eisen voor photoshop om een psd file als texture te kunnen accepteren?, miss dat die info mij uit de brand kan helpen
je kunt de selectie verbergen met ctrl-h (option -h voor de mac-ers onder ons)[\sub]quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:14 schreef Hanneman het volgende:
Is het mogelijk om met een bepaalde toetscombinatie o.i.d. tijdelijk een selectie te verbergen in Photoshop?
ik snap niet echt wat je bedoelt maar iik hoop dat je hier wat aan hebtquote:Op maandag 25 oktober 2004 22:13 schreef Hanneman het volgende:
Hoe kan ik 'Fit on screen' doen waarbij de rechterkaders (met layers e.d.) niet over de afbeelding vallen? Dus dat de albeelding precies tussen het linker- en rechterkader valt.
Iemand een idee?
Blijkbaar bedoelde ik gewoon 'Fit on screen' zoals ie normaal is. Foutje van mezelf! In ieder geval bedankt voor de tips!quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:54 schreef shi het volgende:
[..]
ik snap niet echt wat je bedoelt maar iik hoop dat je hier wat aan hebt
maar ctrl-0 is fit on schreen ( of twee keer op het handje klikken in je toolbox)
zoom to fit pixesl 1:1 is ctrl-alt-0 (of twee keer op het vergrootglaasje klikken in je toolbox)
tab toggled alle palletten aan of uit. zodat je lekker veel schermruimte hebt voor je afbeelding.
Je bedoelt de letter F? Dit werkt niet bij mij.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:54 schreef shi het volgende:
[..]
en als je op F drukt vult je afbeeldings window the scherm (druk je een keer vult hij het scherm, druk je een tweede keer vult hij het scherm met een zwarte achtergrond en verdwijnt je menubalk en de derde keer dat je drukt hgaat de displayn mode weer naar normaal)
gebruik jij een gekraakte versie van photoshop cs?quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:36 schreef Hanneman het volgende:
[..]
Blijkbaar bedoelde ik gewoon 'Fit on screen' zoals ie normaal is. Foutje van mezelf! In ieder geval bedankt voor de tips!
[..]
Je bedoelt de letter F? Dit werkt niet bij mij.
Nope, Photoshop 6 heb ik.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 00:04 schreef shi het volgende:
[..]
gebruik jij een gekraakte versie van photoshop cs?
duidelijkheid is geboden...miss gewoon selecteren, knippen en plakken in een nieuw plaatje, of zo..ik snap eik niet goed wat je bedoeld..quote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:59 schreef Hanneman het volgende:
Ik wil graag een gedeelte in een afbeelding vrijstaand maken. Ik heb begrepen dat dit via extraheren kan, maar ik heb geen idee hoe. Weet iemand dit wel?
Heeft dit ook iets met kanalen te maken?
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:59 schreef Hanneman het volgende:
Ik wil graag een gedeelte in een afbeelding vrijstaand maken. Ik heb begrepen dat dit via extraheren kan, maar ik heb geen idee hoe. Weet iemand dit wel?
Heeft dit ook iets met kanalen te maken?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik krijg zelf de beste resultaten met filter>extract
Dat wat je uit wilt knippen kun je dan omcirkelen met de edge highlighter tool. Als je daarmee klaar bent neem je de fill tool. Daarmee klik je op het object of deel dat je wilt gebruiken. Dit gedeelte wordt dan blauw. Druk dan op preview, dan krijg je te zien wat je zoal hebt weggehaald, en wat is blijven staan. Vervolgens kun je de grenzen aanpassen, en verbeteren met clean up en edge touch up tools.
Als je klaar bent klik je op ok... succes!
quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:53 schreef egilio het volgende:
Vraagje.
Zou iemand die zin heeft iets kunnen knutselen voor me.
Vaak zie je van die vuilnisbakken met een klep die je open moet drukken waar dan 'Push' op staat.
Graag zou ik zo'n plaatje hebben met de klep halfopen (evt) en dan ipv van 'Push' 'Bush'
quote:Op maandag 8 november 2004 16:15 schreef egilio het volgende:
![]()
Misschien zou het 'Bush' iets groter kunnen, zodat het iets duidelijker overkomt
Een gloed geven? Bedoel je dat je de foto heel licht een kleurtje wilt geven?quote:Op zondag 12 december 2004 01:18 schreef Tomek het volgende:
Uno vrago
Waarschijnlijk is het zeer eenvoudig, maar ik ben nog maar een beginneling.
Ik wil een bestaande foto eerst een bepaalde gloed geven, van een bepaalde kleur, en vervolgens wil ik dat resultaat van links naar rechts toe laten faden in het wit.
Dat faden naar wit lukt me op zicht nog wel, maar dat eerst niet.
Weet iemand hoe dit moet?
Maakt niet uit. Je gaat in je brush venstertje naar "Load brushes" en hij zet ze erin.quote:Op zondag 12 december 2004 11:59 schreef Bupatih het volgende:
Ik heb ergens een brush gedownload. Maar in welke map moet ik die zetten?
C:\Program Files\Adobe\Photoshop 7.0\Presets\Brushes\Adobe Photoshop Onlyquote:Op zondag 12 december 2004 12:44 schreef gfree het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Je gaat in je brush venstertje naar "Load brushes" en hij zet ze erin.
Kan ook. Ik heb ze meestal in een mapje in mijn documenten, zodat ik ze met een backup ook meeneem, en ze na een clean install niet kwijt ben.quote:Op zondag 12 december 2004 12:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
C:\Program Files\Adobe\Photoshop 7.0\Presets\Brushes\Adobe Photoshop Only
Hier dus.
Dat is handigquote:Op zondag 12 december 2004 13:02 schreef gfree het volgende:
[..]
Kan ook. Ik heb ze meestal in een mapje in mijn documenten, zodat ik ze met een backup ook meeneem, en ze na een clean install niet kwijt ben.![]()
vast wel iemand, maar dat zou tegen de policy ingaan.quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:09 schreef tjebbe het volgende:
Ok aangezien ik helemaal nix van photoshop weet hier even een domme vraag. Kan iemand mijn vertellen hoe ik van een OV-studentenkaart de tekst af kan halen en er nieuwe op kan zetten zonder dat het er al te amateuristisch uit ziet? Misschien is er zelf iemand die dit voor me wil doen? als dat te veel werk is eventueel een link geven waar het beschreven wordt?
bedankt alvast!
quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:09 schreef tjebbe het volgende:
Ok aangezien ik helemaal nix van photoshop weet hier even een domme vraag. Kan iemand mijn vertellen hoe ik van een OV-studentenkaart de tekst af kan halen en er nieuwe op kan zetten zonder dat het er al te amateuristisch uit ziet? Misschien is er zelf iemand die dit voor me wil doen? als dat te veel werk is eventueel een link geven waar het beschreven wordt?
bedankt alvast!
nope, het zal volgens mij nooit scherp worden, hoeveel je ook loopt te kutten met de filters e.d.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:01 schreef D-Devil het volgende:
Hoe zorg ik ervoor dat ik een afbeelding dusdanig kan resizen zonder veel hoekjes e.d. te zien?
Kan ik iets dusdanig vectoriseren dat het een keer of 10 uit te vergroten valt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |