Start een nieuw document met een zwarte achtergrondquote:Op woensdag 22 december 2004 17:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Nou, vertel.
Daar zijn zo veel mogelijkheden voor...quote:Op woensdag 22 december 2004 19:34 schreef cygnusx het volgende:
ok, had dit topic gemist, hier mijn 1e vraag:
het gaat erom dat ik zoon puntjeslijn om mijn rounded rechthoek krijg net zoals hier:
[afbeelding]
met stroke bij layer style lukt het me niet en ergens anders ook niet, en om nou zelf pixel voor pixel de rand weg te halen..![]()
sorry, ik ben blijkaar veelste n00b om dit te snappen, kun je het iets uitgebrijder (liefst met screenshotsquote:Op woensdag 22 december 2004 19:49 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Daar zijn zo veel mogelijkheden voor...
Maar de makkelijkste is om dus eerst je vierkant te maken. Daarna maak je een layer en zoom je deze in tot 1 op 1 pixels. Dan mak je 1 pixel zwart, 1 pixel laat je transparant, doe dit in een vierkant in dambordvorm. Selecteer dit dambord en defineer het als Patern, dat doe je als volgt.
Menu Edit > Define patern.
Maak je layer leeg en vul nu je layer met dit patern.. Selcteer de Fill ( the panit bucket tool) Verander de foreground in Patern. En vul um nu op met het patern dat je had gemaakt.
Klik nu op W (magic wandtool) En selcteer nu de Layer waar je vierkant staat en druk op delete.
Haal je dambord-layer, je layer met je patern weg, klaar....
quote:Op woensdag 22 december 2004 19:53 schreef cygnusx het volgende:
[..]
sorry, ik ben blijkaar veelste n00b om dit te snappen, kun je het iets uitgebrijder (liefst met screenshots) Uitleggen? want ik snap het zo niet echt..
En met de SHIFT ingedrukt kun je bij je selectie, selectie toevoegen. Met ALT ingedrukt kun je selectie verwijderen.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:35 schreef Heliospan het volgende:
Volgens mij krijg je die door op Control + Alt + X te drukken. Ik kan het alleen even niet testen, doordat mijn PC net geformatteerd is en ik PS niet meer heb
Haar kan ik soms ook redelijk goed selecteren door de Magic Wand tool te gebruiken. Eerst een redelijk hoge tolerance instellen, bijvoorbeeld 50, en grote stukken vanuit het midden van het haar selecteren. Stel nu een iets lagere tolerance in en, terwijl je shift ingedrukt houdt, selecteer je nu stukken van het haar meer aan de zijkant. Als de achtergrond meegeselecteerd wordt druk je op Control-Z en zet je de tolerance iets lager en probeer je het opnieuw. Stukken in het midden die duidelijk tot het haar behoren maar nog niet geselecteerd zijn kun je ondertussen ook, door weer shift ingedrukt te houden, gewoon selecteren met de marquee tools:
[afbeelding]
Grote stukken die niet bij het haar horen kun je door alt ingedrukt te houden weghalen, ook met de Magic Wand.
Niet iedereen kan met een wacom overweg.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:42 schreef nietzman het volgende:
Dingen 'uitknippen' doe je met een Wacom en een masker.
Maskers..
Mensen die met vuurwerk gespeelt hebben, bedoel je?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 02:43 schreef ArmaniMania het volgende:
Niet iedereen kan met een wacom overweg.
Nee, mensen die een muis gewend zijn. Zelf gebruik ik ook de wacom, maar een vriend van me kan er totaal niet mee overweg, vooral het selecteren en et slepen ec.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 02:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mensen die met vuurwerk gespeelt hebben, bedoel je?
Dit kan op vele manieren, maar de simpelste manier is eigenlijk....quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:58 schreef Tomek het volgende:
Kun je in photoshop ook over een bepaalde deel van een layer de opacity (of iets anders) veranderen?
Dus dat ik met de retangular marquee tool een bepaalde selectie maak, en van die selectie dus de opacity verander.
Eerder deed ik altijd het deel dat ik wilde veranderen knippen -> veranderen -> terugplakken, maar dat moet vast anders kunnen
Iemand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |