abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58002034
Magic wand tool? Daarmee moet je het toch zelf nog heel erg netjes trekken?
Ik gebruik de brush bij de layer mask vooral om m'n eigen fuck-ups goed te kunnen wegwerken. Ik ben namelijk niet bepaald secuur met de muis!

Maar cool @ die rhino-zebra! Ik snuffel hem eens door!
  zaterdag 12 april 2008 @ 14:39:52 #202
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_58003125
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 13:42 schreef ToT het volgende:
Ik gebruik de brush bij de layer mask vooral om m'n eigen fuck-ups goed te kunnen wegwerken. Ik ben namelijk niet bepaald secuur met de muis!

Gebruik dan een tekentablet
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_58003319
Die heb ik op zolder liggen!
Ik vond het vreselijk werken.

Anywayzzz, ik denk dat dingen als die rhino-zebra nog wat boven mijn huidige skills liggen.
Ik moet wat meer met de basis beginnen.
pi_58003415
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 13:42 schreef ToT het volgende:

Nee, niet die Magic Wand Tool, maar die andere. -->

En ik snap dat je een layermask & brush gebruikt om je eigen fuck-ups weg te werken want dat doe ik ook.

Maar dat kan beter. Bv: je hebt een object wat je wil selecteren. Dan selecteer je dat object eerst met één van de selectietools. Dan klik je op het layermask icoontje. Daarmee krijg je een layermask om je selectie heen. Dan neem je een brush en je zet de voorgrond kleur op zwart. Nu kun je delen van je opject toevoegen aan het layermask door te brushen. En om delen die gemasked zijn weer bij je object te voegen, zet je de voorgrond kleur op wit en ga je weer brushen. Probeer het maar eens, dit werkt echt heel handig.

zaterdag 12 april 2008 @ 15:30:25 #205
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_58004069
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:29 schreef ToT het volgende:
Worth1000 heb ik al een beetje doorgesnuffeld. Stond daar ook niet die "kikkertong" op?

Thx @ het oog; maar weinig mensen kunnen die waarderen. Het idee heb ik eigenlijk gejat van een tutorial-site waar een oog in een overwoekderde rotswand zat. Die heb ik eerst met die tutorial nagemaakt, waarna ik een foto van mijn eigen oog heb genomen en een zelfgemaakte foto van een hunebed heb gepakt, waarmee ik verder heb zitten fröbelen.

Nee maar ik weet lang niet alle basics van Photoshop. Zo weet ik zelfs niet hoe je in een layer alles wat wit is transparant kunt maken zodat de onderliggende layer zichtbaar wordt.
(Tips? )
Ik doe nu alles met een layer mask en dan een brush.
Dat is deze: Lust (kikkertong)
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_58004592
Yup @ Lust!

Mardoek, thx, ik ga het zo meteen uitproberen!
  zondag 13 april 2008 @ 00:09:13 #207
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58013739
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 14:56 schreef Mardoek50 het volgende:
Maar dat kan beter. Bv: je hebt een object wat je wil selecteren. Dan selecteer je dat object eerst met één van de selectietools. Dan klik je op het layermask icoontje. Daarmee krijg je een layermask om je selectie heen. Dan neem je een brush en je zet de voorgrond kleur op zwart. Nu kun je delen van je opject toevoegen aan het layermask door te brushen. En om delen die gemasked zijn weer bij je object te voegen, zet je de voorgrond kleur op wit en ga je weer brushen. Probeer het maar eens, dit werkt echt heel handig.
Een groot voordeel van layermasks idd. Je kan altijd corrigeren.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_58016787
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 15:57 schreef ToT het volgende:
Yup @ Lust!

Mardoek, thx, ik ga het zo meteen uitproberen!
YW en succes!
pi_58016801
quote:
Op zondag 13 april 2008 00:09 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Een groot voordeel van layermasks idd. Je kan altijd corrigeren.
Ja, precies, sinds ik dit doorheb gebruik ik de eraser bijna nooit meer.
pi_58018811
Ik gebruikte voorheen met CS2 altijd ImageReady om animated GIFs te maken. Alles was altijd prima in te stellen om de meest mooie geanimeerde plaatjes zo klein en kwalitatief mogelijk op te slaan.

Met CS3 is dat helemaal anders. ImageReady is niet meer, en met Photoshop kan ik geen animated gifs bewerken. Nu zag ik dat het met Fireworks CS3 wel mogelijk is, dus ben ik daarmee aan de slag gegaan. Maar op een één of andere manier krijg ik de meest simpele animatie (20x20pixels, 6 frames, 32 grijstinten, met transparantie) met geen mogelijkheid onder de 70kb. Zelfs als ik de kleuren verminder naar 2(!) komt ie nog niet onder te 70kb liggen, terwijl het bronbestand (zelfs groter in pixels), nog niet eens 2kb(!) is.

Ik heb zo'n beetje elke optimize setting geprobeerd, maar niks helpt. en 70kb voor iets wat nog onder de 2kb kan liggen vind ik belachelijk . Wat doe ik in hemelsnaam fout??

(ik mis ImageReady )
pi_58039237
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:33 schreef Pantalaimon het volgende:
Ik gebruikte voorheen met CS2 altijd ImageReady om animated GIFs te maken. Alles was altijd prima in te stellen om de meest mooie geanimeerde plaatjes zo klein en kwalitatief mogelijk op te slaan.

Met CS3 is dat helemaal anders. ImageReady is niet meer, en met Photoshop kan ik geen animated gifs bewerken. Nu zag ik dat het met Fireworks CS3 wel mogelijk is, dus ben ik daarmee aan de slag gegaan. Maar op een één of andere manier krijg ik de meest simpele animatie (20x20pixels, 6 frames, 32 grijstinten, met transparantie) met geen mogelijkheid onder de 70kb. Zelfs als ik de kleuren verminder naar 2(!) komt ie nog niet onder te 70kb liggen, terwijl het bronbestand (zelfs groter in pixels), nog niet eens 2kb(!) is.

Ik heb zo'n beetje elke optimize setting geprobeerd, maar niks helpt. en 70kb voor iets wat nog onder de 2kb kan liggen vind ik belachelijk . Wat doe ik in hemelsnaam fout??

(ik mis ImageReady )
Fireworks ken ik niet, maar volgens mij zit die Imageready/Animated gif zooi nu ingebouwd in PS CS3.
  maandag 14 april 2008 @ 19:51:25 #212
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58049111
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:33 schreef Pantalaimon het volgende:

(ik mis ImageReady )
Heb net een animated gif gemaakt met CS3, kan hem alleen niet uploaden (mijn meuk pagina geeft opeens geen plaatjes meer weer). Gif is 60x60 pixels en 2 kb groot.

Als je in CS3 naar WINDOW > Animation gaat dan krijg je de frames balk uit ImageReady en kan je gewoon animated gifjes maken en deze ook bewerken. Weet niet of je bestaande animateds ook kan bewerken, omdat je daar layer informatie mist. Maar misschien had je dat zelf ook al uitgevonden?
DeviantArt
pi_58060398
quote:
Op maandag 14 april 2008 19:51 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Heb net een animated gif gemaakt met CS3, kan hem alleen niet uploaden (mijn meuk pagina geeft opeens geen plaatjes meer weer). Gif is 60x60 pixels en 2 kb groot.

Als je in CS3 naar WINDOW > Animation gaat dan krijg je de frames balk uit ImageReady en kan je gewoon animated gifjes maken en deze ook bewerken. Weet niet of je bestaande animateds ook kan bewerken, omdat je daar layer informatie mist. Maar misschien had je dat zelf ook al uitgevonden?
Dat je met photoshop animaties kan creëren wist ik ja, en ik wist dat ImageReady voor een groot deel geintegreerd zit in Photoshop. Daarom vond ik het ook zo raar dat ik geen animated GIF kan openen in photoshop. Dat wil zeggen, hij opent 'm wel, maar alleen de eerste frame, dus de rest van je animatie ben je kwijt. Na wat googlen kwam ik dus bij Fireworks uit, die ook in het CS3 pakket zit, maar vooralsnog is ie nogal scheutig met bytes.
  dinsdag 15 april 2008 @ 17:48:47 #214
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58070212
Dit werkt bij mij goed (mits QuickTime geinstalleerd)
quote:
Choose File > Import > Video Frames to Layers
In the file browser in Windows, type *.* in the File Name and press Enter or click Load.
It will not open any file, but it will view every file without restriction of Type of Files.
Open your animated GIF files, it will show you a dialog box regarding the imports. Press OK to import as default.
Voila! The file is opened in animation frames. You can view the animation frames from Windows > Animation
Bron
DeviantArt
pi_58071957
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 17:48 schreef Hukkie het volgende:
Dit werkt bij mij goed (mits QuickTime geinstalleerd)
[..]

Bron
Ha, thnx! Dat lijkt er al heel veel meer op! .
Voor zover ik kan zien verlies je er alleen de timings van de frames mee maar dat is snel te verhelpen .
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:44:51 #216
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58073831
Welcome, zo helpen we elkaar een handje.
DeviantArt
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:26:44 #217
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58077939
Wat ik dan weer niet snap van Photoshop is dat -als ik een hue/saturation layer maak boven de laatste layer- het hele plaatje verkleurt zodra ik aan de sliders trek. Wil graag alleen de onderliggende layer verkleuren. Heeft iemand enig idee hoe?
DeviantArt
pi_58078208
wat je dan moet doen is een aanpassingslaag maken. Dat doe je via layers >> new adjustment layer >> hue saturation, en kies dan voor een "clipping mask" (use previous layer to create clipping mask moet je dus aanvinken).

nu pakt ie alleen de layer er onder. Achteraf is dit ook nog in te stellen hoor, maar dan moet je dus wel zo'n adjustment layer hebben.

succes
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:50:10 #219
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58078523
Mijn dank is wederom verpletterend. En toch zo simpel...
DeviantArt
pi_58123232
Ik heb een zwart foto nu wil ik deze graag spiegelen..... dus van zwart-wit naar wit-zwaart zeg maar
Negatief enzo, hoe doe ik dat in CS3?
  donderdag 17 april 2008 @ 23:08:44 #221
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58125123
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:04 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb een zwart foto nu wil ik deze graag spiegelen..... dus van zwart-wit naar wit-zwaart zeg maar
Negatief enzo, hoe doe ik dat in CS3?
De laag aanklikken en dan CTRL + I
DeviantArt
pi_58158330
Iemand die mij kan vertellen hoe je animation hoofden maakt van je eigen hoofd? Programma of iets dergelijks?
pi_58159285
Je ziet overal tegenwoordig van die gedesignde bloemen (zoals op afbeelding hieronder), maar ik vind nergens een tutorial waar ze uitleggen hoe je dit soort bloemen maakt. In een nieuw design dat ik aan het maken ben heb ik namelijk zo'n soort bloemen nodig. Iemand tips/ideëen hoe je dit maakt?
bedankt!

zaterdag 19 april 2008 @ 15:28:15 #224
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_58159421
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:12 schreef JorBroekie het volgende:
Iemand die mij kan vertellen hoe je animation hoofden maakt van je eigen hoofd? Programma of iets dergelijks?
Hoe bedoel je? Meer uitleg graag
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:18 schreef fate het volgende:
Je ziet overal tegenwoordig van die gedesignde bloemen (zoals op afbeelding hieronder), maar ik vind nergens een tutorial waar ze uitleggen hoe je dit soort bloemen maakt. In een nieuw design dat ik aan het maken ben heb ik namelijk zo'n soort bloemen nodig. Iemand tips/ideëen hoe je dit maakt?
bedankt!

[ afbeelding ]
Soms komen ze rechtstreeks uit brushpakketten, maar je kunt ze ook eerst zelf tekenen met de hand (of in Flash/Illustrator) en vervolgens scannen en inkleuren
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 19 april 2008 @ 16:55:50 #225
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58160826
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:18 schreef fate het volgende:
bedankt!
Hier vind je tutorial over hoe je zelf brushes maakt, altijd handig om te weten.

En misschien heb je hier wat aan.
DeviantArt
  vrijdag 25 april 2008 @ 00:49:05 #226
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58292837
Vraagje:

Ben vandaag aan een website voor een drankengroothandel op Aruba, Curaçao en Bonaire begonnen.

Ik ben daarbij op een praktisch probleempje gestuit:
Hoe krijg ik teksten het makkelijkst langs een pad gezet, zodanig dat de letters horizontaal blijven (niet kantelen dus)?
Gebruik zelden of nooit teksten in Photoshop (versie 6), dus dit is een nieuwe 'uitdaging' (ik haat dat woord, zeg dan gewoon dat je een probleem hebt...).

Voorbeeld:

Dit worden dus de navigatiebuttons à la die van een wijnetiket op een fles.
Heb nu de letters handmatig stuk voor stuk verplaatst, maar dat is niet 100% in orde zo...
  vrijdag 25 april 2008 @ 01:16:44 #227
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_58293187
Gebruik de pentool om een curve te zetten, daarna ga je met de text tool op die lijn staan; en dan typen.. dan heb je die tekst over die curve
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:28:13 #228
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58295802
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 01:16 schreef Haunter het volgende:
Gebruik de pentool om een curve te zetten, daarna ga je met de text tool op die lijn staan; en dan typen.. dan heb je die tekst over die curve
Daar heb ik wel aan zitten denken, maar dan gaat de basis (de voet/onderkant) van de letters toch met het pad mee en kantelen de letters toch?

Zoiets dus:

Dat is niet de bedoeling, de letters moeten rechtop blijven staan in het juiste perspectief...
pi_58295899
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:28 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Daar heb ik wel aan zitten denken, maar dan gaat de basis (de voet/onderkant) van de letters toch met het pad mee en kantelen de letters toch?

Zoiets dus:

[ afbeelding ]

Dat is niet de bedoeling, de letters moeten rechtop blijven staan in het juiste perspectief...
Ik doe dat ook altijd per letter. Of het makkelijker kan weet ik niet, maar je zou misschien een hulplijn (trappetje ofzo) kunnen maken met een vast aantal pixels en dan de letters daarop uitlijnen?

Edit: of guides gebruiken daarvoor?
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:49:58 #230
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58296157
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:34 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Ik doe dat ook altijd per letter. Of het makkelijker kan weet ik niet, maar je zou misschien een hulplijn (trappetje ofzo) kunnen maken met een vast aantal pixels en dan de letters daarop uitlijnen?
Dat is wat ik nu gedaan heb.
Heb de tekst in eerste instantie gwoon recht gezet langs de bovenkant van de magenta en blauwe etiketjes en toen de letters individueel langs die rand verplaatst, zodat de voet van elke letter gelijk liep aan de rand. Daarna alles geselecteerd en naar het midden het etiket verplaatst.
Het resultaat zie je in de afbeelding...
quote:
Edit: of guides gebruiken daarvoor?
Wat bedoel je precies?
Gebogen guides bestaan helaas niet voor zover ik weet...
pi_58296400
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat is wat ik nu gedaan heb.
Heb de tekst in eerste instantie gwoon recht gezet langs de bovenkant van de magenta en blauwe etiketjes en toen de letters individueel langs die rand verplaatst, zodat de voet van elke letter gelijk liep aan de rand. Daarna alles geselecteerd en naar het midden het etiket verplaatst.
Het resultaat zie je in de afbeelding...
Tja, dat is idd niet echt mooi.
quote:
[..]

Wat bedoel je precies?
Gebogen guides bestaan helaas niet voor zover ik weet...
Nee, ik bedoel de gewone guides, daarmee zou je de letters ook kunnen uitlijnen.
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:45:36 #232
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58297365
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:01 schreef Mardoek50 het volgende:

Nee, ik bedoel de gewone guides, daarmee zou je de letters ook kunnen uitlijnen.
Maar dat komt dan toch op het zelf neer als letters individueel verschuiven langs de rand van het etiket?
Guides werken op pixelniveau (X-Y coördinaten van pixels) en het verschuiven van individuele letters gebeurt ook per pixel.

Maar dank in ieder geval voor het meedenken!!
pi_58297472
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Maar dat komt dan toch op het zelf neer als letters individueel verschuiven langs de rand van het etiket?
Guides werken op pixelniveau (X-Y coördinaten van pixels) en het verschuiven van individuele letters gebeurt ook per pixel.

Maar dank in ieder geval voor het meedenken!!
Graag gedaan En dat komt idd op hetzelfde neer, ik noemde die guides als een alternatief voor een hulplijn.
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:31:37 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58298429
Opgelost dankzij een tip in een ander topic waar ik de vraag gedropt had.

Allereerst de tekst rechts uitgelijnd, staat wat strakker en scheelt sowieso een hoop werk...
Gewoon de Warp text tool (Flag) gebruikt met wat extra tekst er achter, curve instellen v.w.b de tekst die moet blijven, tekst rasteren, overbodige tekst verwijderen en een nieuwe tekstlaag aanmken met de tekst die niet hoeft te buigen.
Nu de schaling nog iets aanpassen aan de linkerkant (weglopende tekst aan de linkerkant moet iets smaller worden voor het goede perspectief) en voila...

Beetje trucen, maar dat is de basis van Photoshop...
pi_58318077
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef MadMaster het volgende:
Opgelost dankzij een tip in een ander topic waar ik de vraag gedropt had.

[ afbeelding ]

Allereerst de tekst rechts uitgelijnd, staat wat strakker en scheelt sowieso een hoop werk...
Gewoon de Warp text tool (Flag) gebruikt met wat extra tekst er achter, curve instellen v.w.b de tekst die moet blijven, tekst rasteren, overbodige tekst verwijderen en een nieuwe tekstlaag aanmken met de tekst die niet hoeft te buigen.
Nu de schaling nog iets aanpassen aan de linkerkant (weglopende tekst aan de linkerkant moet iets smaller worden voor het goede perspectief) en voila...

Beetje trucen, maar dat is de basis van Photoshop...
Sorry, maar ik vind het er nog steeds niet uitzien. Volgens mij kan je beter je ontwerp aanpassen zodat je de tekst gewoon op één lijn kan houden.
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:11:27 #236
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58318284
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:54 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind het er nog steeds niet uitzien. Volgens mij kan je beter je ontwerp aanpassen zodat je de tekst gewoon op één lijn kan houden.
Ik respecteer je mening en ben het op dit moment ook enigzins met je eens.
Dat van die fles en die etiketjes heb ik niet zelf bedacht, dat was de wens van de klant.
En een fles is nou eenmaal niet plat...
Wat je hierboven ziet is ook nog niet het eindresultaat, wilde alleen tonen dat je met wat trucen die curves met Photoshop kan aanbrengen.

De letters die 'weglopen' aan de linkerkant moeten ook nog smaller gemakat worden voor een beter perspectief.
Moet ook nog de lichtval op de etiketten bijregelen, die is nu overal gelijk wat ook niet bijdraagt aan een realistisch beeld.
pi_58318927
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik respecteer je mening en ben het op dit moment ook enigzins met je eens.
Dat van die fles en die etiketjes heb ik niet zelf bedacht, dat was de wens van de klant.
En een fles is nou eenmaal niet plat...
Wat je hierboven ziet is ook nog niet het eindresultaat, wilde alleen tonen dat je met wat trucen die curves met Photoshop kan aanbrengen.

De letters die 'weglopen' aan de linkerkant moeten ook nog smaller gemakat worden voor een beter perspectief.
Moet ook nog de lichtval op de etiketten bijregelen, die is nu overal gelijk wat ook niet bijdraagt aan een realistisch beeld.
Wel, misschien moet je dan proberen om je klant te overtuigen dat z'n site er op deze manier niet beter op wordt.

En zoiets als dit:

?
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:55:27 #238
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58319006
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:50 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Wel, misschien moet je dan proberen om je klant te overtuigen dat z'n site er op deze manier niet beter op wordt.

En zoiets als dit:

[ afbeelding ]

?
De communicatie met de klant verloopt al niet te soepel (het is wel Aruba waar ze zich niet zo druk maken en ook niet weten wat tijdig aanleveren van materiaal en zo betekent...) en eigenlijk weten ze zelf niet wat ze willen.
Maar er moest per sé een fles in met etiketjes als navigatie..

Hoe heb je die tekst zo gekregen?
pi_58319111
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]

De communicatie met de klant verloopt al niet te soepel (het is wel Aruba waar ze zich niet zo druk maken en ook niet weten wat tijdig aanleveren van materiaal en zo betekent...) en eigenlijk weten ze zelf niet wat ze willen.
Maar er moest per sé een fles in met etiketjes als navigatie..

Hoe heb je die tekst zo gekregen?
Tja, da's niet makkelijk als je niet regelmatig kunt overleggen.

De tekst en achtergrond op één layer samenvoegen en dan de warp tool gebruiken. Het was wel haastwerk, dus als je er wat meer tijd voor neemt, krijg je het waarschijnlijk nog wel wat strakker. Het kan misschien alleen wat lastig worden om alle items precies hetzelfde te krijgen (tenzij je de instellingen van de warp tool iedere keer over kunt nemen, ik weet niet of dat kan).

Edit: Ik bedenk net dat je natuurlijk ook alleen de tekst kan warpen, dan heb je geen probleem met iedere keer dezelfde achtergrond.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mardoek50 op 26-04-2008 13:10:40 ]
  zaterdag 26 april 2008 @ 13:11:38 #240
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58319225
Jouw methode heb ik ook overwogen, maar in PS 6 kan je de Warp Tool volgens mij alleen gebruiken op Tekst-layers..

Correct me if I'm wrong...
pi_58319270
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:11 schreef MadMaster het volgende:
Jouw methode heb ik ook overwogen, maar in PS 6 kan je de Warp Tool volgens mij alleen gebruiken op Tekst-layers..

Correct me if I'm wrong...
Geen idee, ik heb CS2. Maar alleen de tekst zou ook moeten kunnen, zie mijn edit van de vorige post.
  zaterdag 26 april 2008 @ 13:25:30 #242
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58319400
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:15 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb CS2. Maar alleen de tekst zou ook moeten kunnen, zie mijn edit van de vorige post.
De tekst heb ik nu al deels (het gebogen deel) met de Warp Tool gedaan...

De stand van zaken na wat skewen, scalen en distorten is nu zo:

[ Bericht 15% gewijzigd door MadMaster op 26-04-2008 13:30:50 ]
pi_58319564
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:25 schreef MadMaster het volgende:

[..]

De tekst heb ik nu al deels (het gebogen deel) met de Warp Tool gedaan...

De stand van zaken na wat skewen, scalen en distorten is nu zo:

[ afbeelding ]
Dat "Showroom" ziet er volgens mij al beter uit, alleen de "w" ziet er nog wat vreemd uit en de "r" is iets te klein, denk ik.

Edit: En de "Bra" van "Branches" heeft ook een aardige vorm.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mardoek50 op 26-04-2008 13:42:36 ]
  zaterdag 26 april 2008 @ 13:41:47 #244
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58319632
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:37 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Dat "Showroom" ziet er volgens mij al beter uit, alleen de "w" ziet er nog wat vreemd uit en de "r" is iets te klein, denk ik.
Die w moet ik nog even aan prutsen inderdaad.
En de r (en ook 'oom') oogt/is smaller, doordat vanaf de r het stuk tekst begint dat niet gerasterized/verbogen is...
Het rasteren blurt de letters (het deel 'Show') iets als ze vervormd zijn...

Ik zit momenteel een tijdje thuis omdat ik net een knie-operatie achter de rug heb, dus ik heb nog even de tijd voor dit klusje...
pi_58319706
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Die w moet ik nog even aan prutsen inderdaad.
En de r (en ook 'oom') oogt/is smaller, doordat vanaf de r het stuk tekst begint dat niet gerasterized/verbogen is...
Het rasteren blurt de letters (het deel 'Show') iets als ze vervormd zijn...

Ik zit momenteel een tijdje thuis omdat ik net een knie-operatie achter de rug heb, dus ik heb nog even de tijd voor dit klusje...
Tja, het zal wel ff tijd gaan kosten, maar soms moet je veel geduld hebben en echt nauwkeurig werken, als er geen eenvoudige manier is. Maar je bent zeker op de goede weg, vind ik.
pi_58342268
ik had een paar fonts gedownload (ttf), maar ze verschijnen niet in ps Wat doe ik fout
..///
  zondag 27 april 2008 @ 19:07:42 #247
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_58343986
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:32 schreef wipes66 het volgende:
ik had een paar fonts gedownload (ttf), maar ze verschijnen niet in ps Wat doe ik fout
Wel geinstalleerd via windows eerst?
pi_58344127
quote:
Op zondag 27 april 2008 19:07 schreef Haunter het volgende:

[..]

Wel geinstalleerd via windows eerst?
Ik had ze verplaatst naar config>fonts (ik zie ze ook staan in windows/fonts) maar in fotoshop staan ze niet
..///
  zondag 27 april 2008 @ 19:15:57 #249
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_58344164
Nouja, als ik jou was zou ik sowieso eerst installeren via Bestand -> Nieuw lettertype installeren
pi_58345636
quote:
Op zondag 27 april 2008 19:15 schreef Haunter het volgende:
Nouja, als ik jou was zou ik sowieso eerst installeren via Bestand -> Nieuw lettertype installeren
dat doe ik echt nooit, dus volgens mij is het beetje overbodig

Kijk eens op je je font wel kan vinden in word ofzo,.. en je zei dat je het in config/tonfts had verplaatst? ik doe ze zelf altijd in WINDOWS\Fonts,..
pi_58345655
Als je een font in de map windows/fonts plakt dan worden ze als het goedi s automatisch geinstalleerd (krijg je ook schermpje van)
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:01:14 #252
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58386852
Ik gebruik Serif Fontmanager om fonts te bekijken, vanuit dat programmaatje kun je ze ook gelijk installeren. Moet je wel even je 'character' schermpje in PS dicht doen en weer openen.

-edit-
Is officieel niet gratis.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hukkie op 29-04-2008 20:09:20 ]
DeviantArt
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:07:04 #253
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58386990
Vraagje van mijn kant. Ik ben bezig om mijn brushes te ordenen/ hernoemen. Daar gebruik ik ABR Viewer voor, maar dat crasht steeds. Weet iemand of er nog andere programmaatjes zijn om je brushes te bekijken?
DeviantArt
pi_58456059
Het EK Icons en Smilies topic !!

Helpppppppppppppppppp !!!!
We hebben Shoppers nodig, tis druk !
Nalbandian :" Misschien vertrek ik ook wel eventjes en kom ik terug als Roddick ! "
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_58529175
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:14:15 #256
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_58535103
Beste PS-experts,

Hier een newbie vraagje:
Als ik een foto crop, trek ik vaak de verhoudingen uit elkaar.
Kan ik in de croptool de fotoverhoudingen (voor afdruk) vastzetten?

Alvast bedankt!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:18:32 #257
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_58535223
update:
Verhoudingen vastzetten heb ik gevonden....
welke moet ik hebben voor afdrukken van 13*18?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:20:48 #258
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58537733
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:18 schreef rudedeltadude het volgende:
update:
Verhoudingen vastzetten heb ik gevonden....
welke moet ik hebben voor afdrukken van 13*18?
Gewoon je afmetingen in de cropbalk zetten en dan een uitsnede maken. Dan wordt je crop 13x18.
DeviantArt
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:23:04 #259
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_58537776
Of een document maken van 13*18 en daar je foto in plakken en dan scalen wat je nodig hebt
Signature.
  maandag 12 mei 2008 @ 23:14:22 #260
203115 Devious69
Je bent een doos, kan je open?
pi_58635617
Heuy
lang niet hier geweest (A)
Leuk dat me banner nog gebruikt word !

Ik heb vraagje

kijk, bij bijvoorbeeld zo een foto:
http://85.17.225.40/24090(...)40936485_6_-Jzs.jpeg
let niet op die rare jongen
stel, ik wil text invoegen, maar op zo een manier zoals het lijkt dat het er al was..
dus, dan moet perspectief, kleur interval en evenueel andere objecten die er misschien voorhangen ook goed geregeld zijn.

Altijd als ik het doe lijkt het op een een of adnere manier altijd nog dat het gewoon EROP geplakt is. terwijl het een deel van de 'scene' moet worden

Ik zou het doen tegen dat 'stro' achtig aan de rechterkant.

of dat de text bijv hangd aan de brug aan de linker kant.

zou iemand beetje kunnen uitleggen hoe je dit het best kan aanpakken?
R
If you must choose between two evils, pick the one you've never tried before.
pi_58640836
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:14 schreef Devious69 het volgende:
Ik heb vraagje

stel, ik wil text invoegen, maar op zo een manier zoals het lijkt dat het er al was..
dus, dan moet perspectief, kleur interval en evenueel andere objecten die er misschien voorhangen ook goed geregeld zijn.

je wilt een soort poster of spandoek er in plaatsen begrijp ik? Ik kan je geen kant en klaar antwoord geven van: zo moet je het doen, want het is erg lastig om het echt te laten lijken. Je moet er perspectief in brengen, kleur, schaduw, golving van je spandoek, kreukels, glinstering, vouwen, maar ook onscherpte en ruis van je camera. Wat denk ik makkelijker te realiseren is, is de teskt als een soort graffiti op de brug te schrijven. Dan ben je ook nog eens sneller klaar.
zoals ik zei, geen antwoord op je vraag, misschien wel een oplossing voor je probleem
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:44:42 #262
203115 Devious69
pi_58643682
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:03 schreef Eastwood het volgende:

[..]

je wilt een soort poster of spandoek er in plaatsen begrijp ik? Ik kan je geen kant en klaar antwoord geven van: zo moet je het doen, want het is erg lastig om het echt te laten lijken. Je moet er perspectief in brengen, kleur, schaduw, golving van je spandoek, kreukels, glinstering, vouwen, maar ook onscherpte en ruis van je camera. Wat denk ik makkelijker te realiseren is, is de teskt als een soort graffiti op de brug te schrijven. Dan ben je ook nog eens sneller klaar.
zoals ik zei, geen antwoord op je vraag, misschien wel een oplossing voor je probleem
Eigenlijk gewoon letters
dus.. 3D.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:36:35 #263
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58653236
Google eens op 'displacement maps' en tutorial. Misschien dat je daar wat aan hebt.
DeviantArt
pi_58703766
Ik ben redelijk nieuw met Photoshop maar had de volgende vraag.
Ik heb een zwarte logo met een witte achtergrond, nu wil ik het logo op een gele achtergrond zetten. Het is een best ingewikkeld logo dus met de lasso lukt het niet.

Alvast bedankt
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  Donald Duck held vrijdag 16 mei 2008 @ 13:35:13 #265
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58705122
als het logo puur zwart is, kun je dat makkelijk doen met select color range
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:16:59 #266
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_58706066
Of set to duotone.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  maandag 26 mei 2008 @ 17:04:13 #267
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58922338
Hoi,

ik heb voor een site voor school een klein bannertje nodig, en ik vroeg me af of er hier een hobby-ist zat die me wilde helpen, omdat ik niet de tijd en middelen heb om PS voor zoiets te installeren/downloaden. Is er iemand die me effe kan helpen? Zoja, PM me dan.

Had geen flauw idee waar ik dit anders moest vragen
  maandag 26 mei 2008 @ 22:26:29 #268
203115 Devious69
pi_58928966
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:04 schreef dubidub het volgende:
Hoi,

ik heb voor een site voor school een klein bannertje nodig, en ik vroeg me af of er hier een hobby-ist zat die me wilde helpen, omdat ik niet de tijd en middelen heb om PS voor zoiets te installeren/downloaden. Is er iemand die me effe kan helpen? Zoja, PM me dan.

Had geen flauw idee waar ik dit anders moest vragen
check pm.
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:23:50 #269
124655 DarkManta
pi_59136185
Wordt weer eens tijd voor een tutorial
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_59151433
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 08:23 schreef DarkManta het volgende:
Wordt weer eens tijd voor een tutorial
ja doe is wat leuks
heb je toevallig nog wat leuks liggen voor gevorderden?
pi_59153819
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:33 schreef MaxC het volgende:
Ik ben redelijk nieuw met Photoshop maar had de volgende vraag.
Ik heb een zwarte logo met een witte achtergrond, nu wil ik het logo op een gele achtergrond zetten. Het is een best ingewikkeld logo dus met de lasso lukt het niet.

Alvast bedankt
ctrl+u, colorize aanvinken, lightness beetje omlaag en dan wat spelen met de saturation (wss lekker hoog als je fel geel wilt) en de hue voor de juiste kleur

dit lijkt mij het makkelijkste
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
pi_59187674
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:44 schreef Eastwood het volgende:

[..]

ja doe is wat leuks
heb je toevallig nog wat leuks liggen voor gevorderden?
PSDTuts.com heeft altijd fijne tuts
pi_59275486
Vraagje!?

In mijn PSD file staan zo'n 50 layers, deze layers wil ik allemaal appart opslaan als .PNG of .JPG. Kan dat op een snelle manier of moet ik steeds File > Save As en dan 50 keer?
pi_59275826
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:19 schreef toma het volgende:
Vraagje!?

In mijn PSD file staan zo'n 50 layers, deze layers wil ik allemaal appart opslaan als .PNG of .JPG. Kan dat op een snelle manier of moet ik steeds File > Save As en dan 50 keer?
Heb het zelf al gevonden

http://www.kirupa.com/motiongraphics/scripting6_2.htm
handig scriptje!
  woensdag 25 juni 2008 @ 00:07:45 #275
219579 Housemusicc
moejijwetee!
pi_59665767
Good-tutorials.com
abduzeedo.com

zijn goede sites
hejenogeenbiejerommulvormie?
  zondag 29 juni 2008 @ 13:02:54 #276
151400 EvilMarc
, gekkie!
pi_59770330
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:14 schreef Devious69 het volgende:
Heuy
lang niet hier geweest (A)
Leuk dat me banner nog gebruikt word !

Ik heb vraagje

Altijd als ik het doe lijkt het op een een of adnere manier altijd nog dat het gewoon EROP geplakt is. terwijl het een deel van de 'scene' moet worden

Ik zou het doen tegen dat 'stro' achtig aan de rechterkant.

of dat de text bijv hangd aan de brug aan de linker kant.

zou iemand beetje kunnen uitleggen hoe je dit het best kan aanpakken?
R
Jij moet 's een aflevering van Fringe kijken (splinternieuwe serie).
Die letters
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_59956582
ik kan maar niet omgaan met die pentool Je kan er toch zo'n beetje alle figuren mee maken? Iemand wat tips?

Thx!
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 7 juli 2008 @ 21:00:59 #278
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_59956894
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:49 schreef Apotheose het volgende:
ik kan maar niet omgaan met die pentool Je kan er toch zo'n beetje alle figuren mee maken? Iemand wat tips?

Thx!
Met een muis is dat ook vrij lastig, ik gebruik daar meestal mijn tekentablet voor
pi_59957365
ja die heb ik dus niet... En nog iets: die brushes ... die moeten ook gewoon 'zacht' kunnen zijn. Niet dat je een ronde zachte brush pakt en het er zo uit komt te zien:

Terwjl ik toch echt dit aangeef:

Voorheen had ik hier geen last van maar op de een of andere manier zien die brushes er allemaal gewoon 'hard' uit, hoe 'zacht' je ze ook wil instellen. How come en hoe kan ik dat verhelpen?
  maandag 7 juli 2008 @ 21:18:44 #280
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59957385
DeviantArt
pi_59957527
ok, thanks. Zal er es mee aan de slag. Gaat m ook meer om die rondingen enzo. Krijg dat nooit mooi voor elkaar.
  maandag 7 juli 2008 @ 21:24:53 #282
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59957573
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:17 schreef Apotheose het volgende:

Voorheen had ik hier geen last van maar op de een of andere manier zien die brushes er allemaal gewoon 'hard' uit, hoe 'zacht' je ze ook wil instellen. How come en hoe kan ik dat verhelpen?
Aan je tweede afbeelding te zien, staat niet je BRUSH ingesteld, maar je PENCIL, die kan alleen harde lijnen maken. DUs even SHIFT + B tot je brush geselecteerd is en dan is je probleem verholpen.
DeviantArt
pi_59957792
ja idd, je hebt gelijk. D'oh!! Bedankt!!
  maandag 7 juli 2008 @ 22:07:59 #284
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_59958894
Hoi, ik heb een tijdje geleden eens een beetje zitten spelen met photoshop en toen kwam ik op dit:

Het was erg simpel om te doen, maar nu wilde ik het weer doen en nu kan ik niet meer vinden hoe ik het gedaan heb. Wie weet onder welk knoppie het zit?

Alvast bedankt
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_59983481
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:07 schreef pea4fun het volgende:
Hoi, ik heb een tijdje geleden eens een beetje zitten spelen met photoshop en toen kwam ik op dit:

[ afbeelding ]

Het was erg simpel om te doen, maar nu wilde ik het weer doen en nu kan ik niet meer vinden hoe ik het gedaan heb. Wie weet onder welk knoppie het zit?

Alvast bedankt
Zo te zien heb je een LayerMask gebruikt met verschillende Gradient Tools. Of je hebt verschillende layers gebruikt met op iedere layer een Gradient tool.
  woensdag 9 juli 2008 @ 00:21:46 #286
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_59986707
Nou het was eigenlijk veel simpeler. Het was iets waar ik de vorm kon kiezen en dan kon ik slepen om de grote van het deel wat zichtbaar was te veranderen. Maar waar dat nou zat.... Ik heb het begin dit jaar voor het laatst gebruikt, heb echt geen flauw idee meer.

Maar ik kan natuurlijk gaan klooien met gradient enzo, iig bedankt voor het meedenken
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_59987460
Ik denk dat je een gradient hebt gepakt, deze op vierkant gezet, dan de gradient kiezen die van je frontkleur naar transparant loopt en done?
pi_59987496
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 01:08 schreef Flaccid het volgende:
Ik denk dat je een gradient hebt gepakt, deze op vierkant gezet, dan de gradient kiezen die van je frontkleur naar transparant loopt en done?
ik vermoed hetzelfde
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:41:42 #289
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_60030399
Zoals ik in het webdesign topic aangaf, ik ben bezig met het leren photoshoppen, dus ik lees graag mee!
Misschien dat ik over een tijdje dan ook mee kom posten hiero.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:48:48 #290
124655 DarkManta
pi_60061735
-edit-
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:49:08 #291
124655 DarkManta
pi_60061740
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:41 schreef Lekiamh het volgende:
Zoals ik in het webdesign topic aangaf, ik ben bezig met het leren photoshoppen, dus ik lees graag mee!
Misschien dat ik over een tijdje dan ook mee kom posten hiero.
Welkom!
pi_60150101
Hello:

ff een vraagje, wat niet geheel ontopic is:
Ik moet voor een opdracht kaarten maken met tekst ( dus briefkaartformaat).
Heeft iemand van jullie een tip/ (inet) adres waar ik mijn gemaakte dingen kan laten afdrukken/ printen op briefkaartpapier + geplastificeerd ?
All I need is for my man to live up to his role
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:24:11 #293
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_60153292
Als ik een opdracht heb dan ga ik naar de plaatselijke drukker cq copyshop. Dan kan je nog wel eens een proefdrukje krijgen enzo. Als je het via internet doet dan ben je nogal overgeleverd aan de kwaliteiten van het desbetreffende bedrijf.
DeviantArt
pi_60155145
Ik wil een transparante vignettering maken. Hoe zou ik dat kunnen doen?
Onder filters/distort/lens correction kan ik prima een vignettering maken, maar dat gaat niet op een transparante cq nieuwe layer.
Iemand een idee? Gewoon wat in het wilde weg gaan brushen gaat me veel te veel tijd kosten, en ik vrees dat ik dat nooit echt mooi krijg.

Het resultaat wat ik zoek is echt die vignettering zoals die op -100 uitkomt bij lens correction.
pi_60155362
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:42 schreef veldmuis het volgende:
Onder filters/distort/lens correction kan ik prima een vignettering maken, maar dat gaat niet op een transparante cq nieuwe layer.
Iemand een idee? Gewoon wat in het wilde weg gaan brushen gaat me veel te veel tijd kosten, en ik vrees dat ik dat nooit echt mooi krijg.

Het resultaat wat ik zoek is echt die vignettering zoals die op -100 uitkomt bij lens correction.
Ik zou een nieuwe layer aanmaken en dan met de gradient tool aan de gang gaan. Je kiest de stand waarbij de tool "rond" is dus dat je een cirkel krijgt. Dan kies je de binnenste kleur transparant en de buitenste kleur zwart. Daarna kun je met de opacity van de layer zelf de sterkte van de zwarte rand aangeven.
pi_60160186
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:24 schreef Hukkie het volgende:
Als ik een opdracht heb dan ga ik naar de plaatselijke drukker cq copyshop. Dan kan je nog wel eens een proefdrukje krijgen enzo. Als je het via internet doet dan ben je nogal overgeleverd aan de kwaliteiten van het desbetreffende bedrijf.
Thx !
All I need is for my man to live up to his role
pi_60169257
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:42 schreef veldmuis het volgende:

Ik kan t zo niet testen (mn telefoon heeft geen photoshop) maar werkt vignettering ook op een compleet witte layer?

Zo ja probeer dat, en vervolgens ctrl-klik op 1 van de channels van die layer. De selectie is dan (nadat je de selectie omkeert) wat je bedoelt.

Of zoals hier boven wordt gezegd, kan ook.
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
pi_60176911
Vraagje!

Ik teken veel met mijn Wacom tablet in Photoshop. Vaak gebruik ik dan de brush tool, maar wanneer ik de size van de brush op 1 px zet kan ik mijn brush niet meer zien!! Is er een mogelijkheid in photoshop dat je de kleur van je brushtool rood maakt (de brushtool zelf dus!) want ik ben constant mn cursor kwijt en dat is vrij irritant. Of zijn er soms andere mogelijkheden om de vorm van je cursor te veranderen oid?
pi_60176986
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:50 schreef lennartb.nl het volgende:

[..]

Ik kan t zo niet testen (mn telefoon heeft geen photoshop) maar werkt vignettering ook op een compleet witte layer?

Zo ja probeer dat, en vervolgens ctrl-klik op 1 van de channels van die layer. De selectie is dan (nadat je de selectie omkeert) wat je bedoelt.

Of zoals hier boven wordt gezegd, kan ook.
Dit was 'm inderdaad. Ik heb nooit met die channels gewerkt, ik ga een boek lezen! Thanks!
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:13:34 #300
203115 Devious69
pi_60177415
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:02 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Jij moet 's een aflevering van Fringe kijken (splinternieuwe serie).
Die letters
begint met horror scene in een vliegtuig?
anyway, waarom? want t 'laden' gaat niet al te geweldig.

edit: +geile fbi chick

edit2: Ik snap nu wat je bedoeld , en jij snapt wat ik bedoel, nu alleen nog de manier hoe je dat voor elkaar krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')