Hyperdude | woensdag 19 december 2007 @ 17:42 |
vorige delen. op volgorde: [centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 4] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 5] [Centraal] BMW fantopic [deel 6] Freude am Fahren [Centraal] BMW topic [deel 7] The Ultimate driving machine! [Centraal] BMW fantopic [deel 8] E30 toekomstige klassieker? [Centraal] BMW fantopic [deel 9] ///M [Centraal] BMW fantopic [deel 10] Maar een Alpina mag ook [Centraal] BMW fantopic [deel 11] Vroeger was alles beter [Centraal] BMW fantopic [deel 12] Op naar het Oktoberfest! [Centraal] BMW fantopic [deel 13] M3 CSL? ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 19-12-2007 17:54:38 ] | |
Hyperdude | woensdag 19 december 2007 @ 19:52 |
325 iX in de sneeuw op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=-LKHYLr_Css http://www.youtube.com/watch?v=KgWHZe4rAjw http://www.youtube.com/watch?v=Wh60U7TKjoU met Turbo en Denneboom ![]() http://www.youtube.com/watch?v=3Yslee2JLeI http://www.youtube.com/watch?v=DubO6VS-xr0 geluidje ![]() http://www.youtube.com/watch?v=8nBpDNYPeTQ BMW US videootje | |
MrTorture | donderdag 20 december 2007 @ 09:14 |
Sneeuw ![]() ![]() | |
Xcalibur | donderdag 20 december 2007 @ 13:29 |
Ik hoor net van m'n dealer dat mijn 1-serie geproduceerd en op weg naar Nederland is ![]() In week 2 nog leer inbouwen, en dan kan ik em gaan halen ![]() | |
twister_rodriguez | donderdag 20 december 2007 @ 20:05 |
de radio zit erin en het staat idd van geen kanten ![]() ![]() was toch voor origineel gegaan als ik dat wist, maar ja heb nu iig wel cd in auto dat is het belangrijkste, zal waaarsch op den duur wel weer naar origineel teruggaan. Stuurbediening was geen probleem trouwens, zo'n kabeltje voor moeten bijkopen. | |
twister_rodriguez | donderdag 20 december 2007 @ 20:10 |
deze zal wel bekend zijn bij jullie, jaaaaaaa bravo ![]() http://www.youtube.com/watch?v=pK-SPRlJEO4 | |
Stefan740 | vrijdag 21 december 2007 @ 14:46 |
Die is al bekend ja, dit is leuker http://nl.youtube.com/watch?v=9qFJj2U84LY&NR=1 Oeps hij houdt me bij, en ik heb 2x zoveel betaald ![]() | |
Youp | zondag 23 december 2007 @ 21:45 |
quote:begin maar te sparen voor een DSP systeem ![]() | |
twister_rodriguez | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:56 |
ARGH kom er net achter dat 1 of ander onverlaat het nodig vond om zn sleutel langs de voorkant van mijn motorkap te halen! kras van links tot rechts (precies onde rhet bmw logo en boven de chromen nieren), niet superdiep maar toch ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:07 |
Das mooi klote. Verzekerd? | |
twister_rodriguez | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:24 |
nope niet verzekerd er zat al wat steenslag op de motorkap, nu ook een kras dus (auto is zilver, dus zie je niet goed), dus zal de portemonnee maar eens gaan trekken ![]() is hoogstwaarsch in de binnenstad gebeurd (tilburg) dus kans op herhaling is klein (woon niet in de stad + auto staat op oprit) | |
justmattie | zaterdag 12 januari 2008 @ 11:56 |
TVP ![]() ![]() ![]() ![]() * justmattie rijdt sinds een maand of 2/3 een E36 316i en bevalt prima ![]() | |
Xcalibur | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:01 |
mijn 118i is gisteren bij de dealer binnengekomen, dus vandaag even wezen kijken ![]() Zag er goed uit, alleen lag het hele dashboard open om de iPodaansluiting in te bouwen.... als het goed is krijg ik em woensdag ![]() | |
Teeno | zondag 13 januari 2008 @ 02:54 |
Ik ga van de week met een maatje kijken naar een 730i E38 uit '95, vandaag al een proefritje gemaakt, 190k op de teller.. vind ik nog best meevallen. Rij nu sinds april een Opel Corsa (noodgedwongen) uit '94 helemaal doorgeroest etc., maar als zelfstandig ondernemert kan ik me daarin niet vertonen bij klanten. Maandag of ergens in de loop van de week gaan we hem op de brug zetten en een en ander aan keuringen uitvoeren. Kerel die mee gaat heeft zelf een 740i zelfde model/bouwjaar. Nog tips waar we rekening mee moeten houden? | |
Teeno | zondag 20 januari 2008 @ 18:42 |
Koopcontract getekend voor E38 730i Executive, eind van de week halen ![]() | |
Hyperdude | zondag 20 januari 2008 @ 19:15 |
Gefeliciteerd. Dat is toch nog een V8, of niet soms? Toen was de 7 nog een mooie bak. ![]() [ Bericht 51% gewijzigd door Hyperdude op 20-01-2008 19:22:19 ] | |
Teeno | zondag 20 januari 2008 @ 19:31 |
quote:3 Liter V8 inderdaad... 218 pk... bij deze valt het verbruik nog een beeeetje mee, wel één van de mooiste BMW's imo. Die nieuwe 7-serie is inderdaad niks | |
Teeno | zondag 20 januari 2008 @ 19:32 |
Sorry dubbel, quote ipv edit ![]() | |
Hyperdude | zondag 20 januari 2008 @ 19:37 |
Ik weet nog wel dat mijn opa een E32 735 had. Dat was toen ook een erg mooi ding. Zat toen ook allemaal nieuwerwetse electronica in; moest zeer geregeld iets aan gefixt worden. ![]() Ik heb zelf een E46 330i; daar zit de 6 cylinder in, die na "jouw" V8 ook in de 7 serie kwam; is redelijk zuinig. Verbruik 8,9 liter/100km ![]() | |
Teeno | zondag 20 januari 2008 @ 20:11 |
quote:Mijn werkgever heeft ook een E32 735 gehad... tot er een eend tegen de voorruit kwam met 200 km/u... issie meteen een E38 740i gaan halen quote:Denk niet dat ik dat ga halen.. maar er zit gelukkig een 90 liter tank in... hoef ik maar één keer per week te tanken ![]() Het leuke is dat ik 20 ben, nog studeer, en van mijn eerlijk verdiende centen waar gewoon belasting over betaald is een 730i kan halen (en blijven rijden). 4 Februari weer naar school... toch wel zwaar benieuwd naar de gezichten van de opgefokte Golf3/Civic/323f rijders als ik m'n auto voor de deur neerzet ![]() | |
Xcalibur | maandag 21 januari 2008 @ 08:28 |
quote: ![]() Goed bezig dan.... mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? | |
Youp | maandag 21 januari 2008 @ 09:39 |
quote:rijke studenten allemaal tegenwoordig ![]() ![]() | |
Teeno | maandag 21 januari 2008 @ 14:28 |
quote:Ik ben in augustus voor mezelf begonnen, beetje freelancen (applicatie-ontwikkeling).. sloeg toen een grote klant uit Noorwegen aan de haak via een tussenpersoon in Nederland, waar ik intussen aardig wat uurtjes in heb zitten, en ze hebben nog genoeg te doen voor me. Vandaag mijn Corsaatje verkocht, kentekenbewijs kwijt (natuurlijk net dat ene deel dat je nodig heb voor het overschrijven, de rest had ik allemaal wel.) RDW vraagt gewoon 29,50 voor een nieuwe ![]() | |
Goochie | woensdag 23 januari 2008 @ 16:31 |
Afgelopen weekend een BMW 328 CI aangeschaft. Dat rijdt erg prettig kan ik zeggen... ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 23 januari 2008 @ 17:24 |
quote:mooie auto, gefeliciteerd ![]() alleen jammer dat het een oud type e46 is.. | |
Revje1 | woensdag 23 januari 2008 @ 20:07 |
Vraagje. Nu ben ik zelf aan het oriënteren voor een Bmw en dan een nette 325I vanaf bouwjaar 2002. Zelf rij ik nu nog in een Seat Leon Fr uit 2005(oude model). M'n vraag is over het onderhoud. Klopt het dat je zoals zoveel mensen zeggen veel meer gaat betalen voor onderhoud omdat je ook voor de naam betaald? Ik bedoel dan gewoon voor kleine en grote beurt zonder grote bijzonderheden. Nu ben ik met de Leon al wat gewend bijv de banden die zijn niet echt goedloop voor die auto. Hopelijk kan hier een ervaren Bmw rijder die ook de normale merk auto heeft gereden antwoord op geven. | |
Hyperdude | woensdag 23 januari 2008 @ 20:23 |
Probeer ook eens een 330. Wil je meestal geen 325 meer; 325 zoemt wel mooier. Onderhoud is prima te doen; maar laat het niet (meer) bij de ¤80 per uur ex-btw dealer doen. Banden hangt er van af wat voor wielen en eisen je hebt. 17-Inch winterbanden voor ¤125 per stuk 18-Inch Michelin PilotSport 2 zal wel snel ¤750 zijn voor 4 stuks incl. montage Laatste grote beurt 330i incl nwe multiriem en APK : ¤395 bij ex-BMW dealer [ Bericht 23% gewijzigd door Hyperdude op 23-01-2008 20:28:57 ] | |
Revje1 | woensdag 23 januari 2008 @ 20:28 |
Ik wou eigenlijk eerst een 318 gaan kopen en ben dus nu al vooruit gegaan naar een 325i hoger wil ik echt niet gaan. Dus onderhoud gewoon door een plaatselijke garage laten doen? | |
Hyperdude | woensdag 23 januari 2008 @ 20:31 |
Heb je in beide gereden? Je moet het zelf weten; maar ik zou niet het uiterste uitgeven wat je te besteden hebt (aan een auto). Een 325 is natuurlijk een prima auto, maar de voorganger 323/328 is ook prima en wellicht wat goedkoper te krijgen. Plaatselijke garage die weet wat ze doen kan prima BMW's onderhouden; zitten redelijk simpel in elkaar. Het is alleen wel handig als ze 'm aan de computer kunnen hangen/wat ervaring met BMW hebben. | |
Revje1 | woensdag 23 januari 2008 @ 20:38 |
Ik heb nog nergens in gereden. Zelfs nog nooit in een bmw gezeten:) Ik wil niet meer dan 20.000 euro aan een Bmw besteden en heb al gezien dat je daarvoor al een mooie 325 kan krijgen. Nu ben ik nog meer een het kijken of ik een Bmw kan rijden financieel. Aanschaf is het probleem niet maar het rijden ervan is kwa onderhoud nog ff een vraagteken voor mij. Daarom dus de vraag over het onderhoud van een Bmw. Een 325 zou ik al heel blij mee zijn. Sneller dan m'n Leon en ik rij in een mooie Bmw. | |
Hyperdude | woensdag 23 januari 2008 @ 20:46 |
Onderhoud lijkt mij geen probleem bij BMW tov. andere vergelijkbare auto's. Niet veel duurder iig. Verbruik valt ook wel mee; als je maar niet constant je gaspedaal ver indrukt. Verzekering moet je wel even goed uitzoeken, onder de 25 jaar kan dat redelijk duur uitpakken. Ook schrijf je meer af op een dure auto dan op een minder dure. | |
Youp | woensdag 23 januari 2008 @ 22:10 |
quote:Jij gaat bij een ex dealer langs toch? die heeft er wel verstand van... Ik werk dus bij een dealer en daar komen toch af en toe van die bmw's langs (ook e46) die jaren naar de dorpsgarage geweest zijn en dan hebben ze me een partij storingen en dan loopt de rekening al gauw hoog op. Wil je een bmw rijden? ga dan naar de dealer (of in ieder geval iemand die er verstand van heeft). Je betaald overigens niet voor de naam, maar voor de techniek. BMW loopt met de techniek mijlen ver voor op alle mogelijke concurrentie (veel mensen willen dit niet horen en/of begrijpen). Ook zijn de monteurs specialisten, dit komt doordat ze heel wat cursussen moeten volgen en altijd bijgeschoold worden. Dat moet ook betaald worden. Dealers zijn trouwens ook wel vrij coulant met betrekking tot garanties die een dorpsgarage helemaal niet can claimen... -edit- 9 van de 10 keer zijn imitatie onderdelen voor bmw trouwens duurder dan originele.. het enige nadeel is dus het iets hogere uurloon van de dealer waar je wel meer service en kunde voor terug krijgt. | |
Revje1 | donderdag 24 januari 2008 @ 06:36 |
Dan kan jij me mischien vertellen wat een grote en kleine beurt kost voor een bmw. Zonder dus veel bijzonderheden wat er extra moet gebeuren. Ik ben niet iemand die gaat zeuren als ik Bmw ga rijden over de wat hogere kosten van bijv onderhoud. Maar ik moet het wel kunnen betalen. | |
Youp | donderdag 24 januari 2008 @ 10:50 |
quote:Dat is afhankelijk van wat er gebeuren moet. Kleine beurt (olieservice) : -oliefilter -olie -microfilter -remmen controleren -banden controleren -verlichting controleren -uitlezen dat was het zo ongeveer, er staat geloof ik iets van een half uurtje voor dus dat is helemaal niet zo duur. Grote beurt (inspectie 1) -oliefilter -olie -microfilter -remmen controleren -banden controleren -remvloeistof (om de 2 jaar) -koelvloeistof (om de 4 jaar) -carrosserie controle -luchtfilter (om de 100.000) -uitlezen -controle op weggedrag -inspectie bodem (kogels, slangen, aansluitingen etc.) -inspectie instrumenten etc. -Bougies (om de 100.000) (intervallen zijn een beetje verschillend per auto) en ik vergeet vast nog het een en ander. dan heb je nog een inspectie 2 dit is ongeveer gelijk aan de inspectie 1, zitten nog wat kleinigheidjes bij dacht ik. hoe lang er voor staat weet ik niet precies. De beurten opzich zijn niet zo duur, de onderdelen (en vooral het extra werk daardoor) die er bij komen kijken wel. BMW's verslijten remmen alsof het niks is (in vergelijking met japanners), ze remmen dan ook wel zeer goed. Olie is ook niet al te goedkoop (Castrol 5w30 TXT LL04) etc. Ik denk dat je voor een grote beurt met wat kleinigheidjes iets van 400 euro kwijt bent. maar je moet er wel rekening mee houden dat de onderhoudsintervallen van bmw's zeer groot zijn. | |
Revje1 | donderdag 24 januari 2008 @ 19:06 |
Bedankt voor de reactie. Op dit moment rij ik een Seat Leon Fr met 180 pk(oude model). Ben daarmee al wel wat gewend met onderhoud. Maar zoals ik het nu ziet ga ik met een Bmw wel meer betalen voor onderhoud. | |
Hyperdude | donderdag 24 januari 2008 @ 19:42 |
quote:Hoi Youp! Ik schrijf toch ook dat die garage wel moet weten wat ze doen. ![]() Maar iig. blijf ik de onderhoudskosten per kilometer van een BMW in vergelijking met even sterk gemotoriseerde auto's relatief goedkoop vinden. Mercedes gaat nergens over als je meer dan 4 cylinders hebt, en Audi's met V6/V8 wordt je ook niet blij van; qua verbruik en onderhoud. | |
Youp | donderdag 24 januari 2008 @ 22:10 |
quote:en zaken die kapot gaan ![]() | |
Goochie | vrijdag 25 januari 2008 @ 13:18 |
quote:Wat is daar jammer aan dan? | |
Youp | vrijdag 25 januari 2008 @ 17:10 |
quote:Je hebt een oude E36 328 motor, je hebt zo'n gekke ouderwetse sleutel en er zijn nog wat dingetjes veranderd. De E46 330Ci (de opvolger van de 328Ci) heeft ook een hele berg meer vermogen etc. | |
Paupermans | zaterdag 26 januari 2008 @ 00:23 |
quote:Nu noem je net de dingen die er totaal niet toe doen. Alsof die 2.8 niet vooruit wil? In de e36/e39 was ie al top, en dit is nog eens de geupdate versie met dubbele vanos ook. Echt een topmotor is dat. En die sleutel.. damn gast, alsof dat boeit. Belangrijkste verschillen zitten in het uiterlijk: de koplampen, voorbumper, achterbumper, led-achterlichten. Maar goed, ik vind het een prachtige auto en hoop dat mijn volgende auto ook zoiets word. | |
Goochie | zaterdag 26 januari 2008 @ 11:12 |
Welke rare sleutels hebben jullie het over dan? Ik heb deze: ![]() En die verschillen...tja, daar heb ik vrede mee en dit komt natuurlijk ook in uiting in de prijs. Ik kon deze voor een aantrekkelijke prijs meenenen, Auto is gekeurd door een BMW garage, inspectiebeurt II gehad, nieuwe banden, nieuwe schijven en blokken en ik kan er weer tegenaan. Het blijft inderdaad wel behelpen, zo'n 2.8 met 6 cilinders. ![]() Edit: Youp, welke auto heb je zelf? | |
Teeno | zaterdag 26 januari 2008 @ 11:29 |
Laatste papieren binnen, vanmiddag de 730 halen.. foto's volgen uiteraard ![]() | |
Paupermans | zaterdag 26 januari 2008 @ 11:48 |
Zal meteen maar even mijn eigen auto showen, een 316i coupe uit 1994 met 212.000 km op de teller. Waarom een 316i en geen 325i? Nou ik studeer nog en deze is lekker zuinig. Bovendien heb ik hem van een familielid over kunnen kopen die hem 10 jaar gereden heeft, dus hij was niet afgetrapt. Opties: - M-technic sportonderstel - Zwarte hemel - 17" originele BMW Motorsport velgen - Paars velours Pullman interieur Deze foto's zijn oud, ondertussen zitten er weer de originele oranje achterlichten en zijknipperlichten in (ik houd nogal van OEM). Het ///M-logo op de kofferklep heb ik er ook af gehaald, die was vaal geworden. ![]() ![]() | |
twister_rodriguez | zaterdag 26 januari 2008 @ 15:26 |
mooie auto hoor ![]() @ 730i e38 ![]() ![]() ![]() | |
Teeno | zaterdag 26 januari 2008 @ 18:10 |
quote:Kheb um vanmiddag gehaald... Metallic zwart, even door de wasstraat gehaald.. wat een beest zeg ![]() | |
Der_Michael | zondag 27 januari 2008 @ 12:50 |
Ik trok gisteren mijn portierbekleding eraf met het openen van mijn deur ![]() ![]() | |
Teeno | zondag 27 januari 2008 @ 12:53 |
Foteaus!!![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Die opzetstukjes op de uitlaten moet ik er nog een keer afhalen, het is natuurlijk geen diesel ![]() | |
Hyperdude | zondag 27 januari 2008 @ 12:57 |
Lekker handige auto voor op een woonerf! Maar het is/blijft een mooie auto. Ik vind leer wat mooier als het niet zo vettig glimt als op je foto's. Heb je het al schoongemaakt of zit er van die siliconenzooi op? Als je het zo wel mooi vind is het natuurlijk ook prima. Ga je die telefoon nog gebruiken of heb je blauwe tand op je radio? Heeft er iemand zijn tanden in je stuur gezet? ![]() | |
Teeno | zondag 27 januari 2008 @ 13:03 |
quote:We moesten hem even bij m'n vriendin voor de deur zetten om hem uit te zuigen.. pastte ook maar net in de voortuin quote:QFT quote:Nog geen aandacht aan besteedt verder, gisteren door de wasstraat gehaald, vandaag uitgezogen. quote:Telefoonkaart hebben we nog ergens liggen, dus die wil ik wel gaan gebruiken quote:Volgens mij wel, klein aandachtspuntje maar niet echt storend.. voor 150 euro heb je een nieuw stuur ex. Airbag, maar die is nog goed | |
Hyperdude | zondag 27 januari 2008 @ 13:08 |
Ik heb volgens mij een net iets nieuwer type telefoon in mijn 330. Die doet het alleen met KPN/Vodafone kaarten. Zal bij deze ook wel zo zijn. Werkt verder wel prima in combinatie met stuurbediening. | |
Teeno | zondag 27 januari 2008 @ 13:09 |
Uhw, dat wist ik niet.. gewoon prepaid zeker? Zal vandeweek eens even kijken | |
Hyperdude | zondag 27 januari 2008 @ 13:09 |
Mijn 1990 325iX Touring met 310000 km op de teller moest naar de APK. Ding had 6 maanden stil gestaan in mijn garage. -Lekke benzineleiding/slang, heb 'm maar bij de garagist laten staan ipv. weer mee naar huis te rijden -Remleiding bijna afkeur. ![]() -Lekke aandrijfashoezen voor (heb je eens voorwielaandrijving; gaat het weer stuk natuurlijk) -Uitlaat bijna door en: -Motor die al jarenlang vrolijk tikt. -Enige roest op enkele vreemde ![]() Beetje plaatsgebrek en rij er eigenlijk zeer weinig in. En kost natuurlijk ook centen. Ik denk dat ik 'm maar weg doe... ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 27-01-2008 13:36:16 ] | |
Hyperdude | zondag 27 januari 2008 @ 13:12 |
quote:Ik heb destijds getest met zo'n prepaykaartje en later maar abonnement omgezet naar Vodafone, daar kreeg je 2 simkaarten voor de prijs van 1. ![]() Er is vorig jaar nog wel eens een nieuwe telefoon in gezet (onder garantie); het kan wel kapot dus; ik zou er niet teveel moeite/geld in steken. Als het werkt is het mooi; als het niet werkt zou ik een geschikte radio icm. Bluetooth kopen/monteren. | |
Teeno | zondag 27 januari 2008 @ 15:58 |
Heb em nu maar even stilgezet, afgelopen 24 uur 40 liter benzine weggeblazen... maar dat wordt snel minder, zodra daar de lol weer vanaf is ![]() | |
Youp | zondag 27 januari 2008 @ 17:27 |
quote:Ik weet precies hoe die dingen rijden, ik werk bij BMW. Ik zeg ook niet dat het een verkeerde auto is alleen ik vind die details wel leuk. quote:Ik zeg ok niet dat het iets verkeerds is, ik geef alleen aan wat ik zelf zou doen. Ik heb zelf een toyota MR2 AW11 uit 1986, maar die staat te koop. Ik sta op het punt een saxo vts 16v te kopen uit 2002 (ik heb een jonge, goedkope, praktische auto nodig en het liefst een vlotte). Ik heb even getwijfeld over een E36 (325, 328 of M3 3.0) maar om zo'n ding aan te schaffen en vooral de vaste lasten te kunnen betalen moet ik m'n motor verkopen en dat wil ik toch echt niet ![]() ![]() Ik heb trouwens wel een BMW gehad (hier op het forum meer dan bekend) een 2000 Tii Touring uit 1973. en m'n ouders rijden ook allebei BMW. in ieder geval, t was niet de bedoeling om zeikerig over te komen ofzo hoor, nette auto ![]() ![]() | |
Youp | zondag 27 januari 2008 @ 17:28 |
quote:gewoon schorsen en ergens stallen... als je 'm nu weg doet krijg je er niet meer dan 1000 euro voor met die kilometerstand. laat m eens 10 jaar ergens staan en dan probeer je het nog een keer (als je heb dan nog weg wilt doen) | |
Hyperdude | zondag 27 januari 2008 @ 17:41 |
Heb je misschien wel gelijk in. Maar veel meer wordt ie toch niet waard. Ook niet in 10 jaar. Dan had ik een gare E30 M3 moeten kopen. Maar iig. heb ik er nu geen tijd voor/zin in. Mag een andere gelukkige het stokje overnemen. | |
Xcalibur | zondag 27 januari 2008 @ 23:06 |
quote:Ziet er uit als een erg nette auto ![]() Ben zelf niet zo'n fan van dat hout, maar goed ![]() | |
rival | maandag 28 januari 2008 @ 13:42 |
ik heb een vraagje voor bmw kenners. wat verbeterd VANOS? ik weet dat dit staat voor variable kleppen timing (ofzo) ik kan echter nergens verschil vinden in vermogen als ik zoek op E36 325 blok. (192pk) iemand? | |
Paupermans | maandag 28 januari 2008 @ 13:58 |
VANOS doet niks met je piekvermogen, maar zorgt ervoor dat je bij lagere toerentallen meer koppel hebt. Bovendien wordt de motor er zuiniger door. Ik geloof dat alleen de allereerste e36 325 blokken (1991-1992 ofzo) geen VANOS hadden. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS en http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50 | |
twister_rodriguez | maandag 28 januari 2008 @ 16:00 |
quote:Ik wel, hout ![]() ![]() wat een mooie bak is dat zeg! En die kleur leer ![]() Fijn is ook dat je deze auto's niet zo veel ziet in straatbeeld (itt tot 5series en vooral 3 series) Zag vorige week trouwens een hells angels type uit zo'n e38 stappen ![]() | |
rival | maandag 28 januari 2008 @ 16:20 |
quote: thnx! dat wilde ik even weten. het is een blok uit 93, zit nu in een E30 ![]() | |
Der_Michael | maandag 28 januari 2008 @ 19:03 |
Vandaag weer een CSL in de werkplaats, wat een geluid komt er uit dat ding zeg! ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:00 |
Toch maar mijn 325iX te koop gezet. Staat bij V&A: [TK] BMW E30 325iX Touring (=4x4) Voor de handige BMW liefhebber die wat anders wil dan een standaard BMW. ![]() | |
justmattie | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:56 |
mn E36 kan ik maandag ophalen, staat daar wegens kapotte centrale vergrendeling ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:10 |
Springt ie vanzelf weer open als je 'm op slot probeert te doen. Of doet ie helemaal niets? | |
justmattie | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:13 |
nee helemaal niets meer. Maar een E36 316i met een M43 blok heeft toch een distributi En alleen het eerste model uit '91 een riem of zit ik verkeerd ? | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:21 |
Vanaf 1993 heeft de E36 een M43 motorblok met ketting. 1991-1993 heeft de E36 een M40 blok; die heeft nog wel een riem. Zoekplaatjes: http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/bilder/m43.jpg http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/bilder/m40.jpg | |
justmattie | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:28 |
http://img444.imageshack.us/img444/5316/pict3476wn3.jpg Dit is de mijne, een M43 toch als ik dat zo bekijk ? | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:36 |
Kikkerpower ![]() Dat is een M43, kijk maar eens naar de verschillende luchtinlaten. | |
justmattie | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:40 |
kut dan maar zo ![]() Dus geen gezeik met riemen vervangen ![]() Ik kan in mn luchtfilterbak toch gewoon een andere plaat van K&N erin hangen ofniet ? | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:25 |
Weet ik zo niet. Heb zelf geen 4 cylinder BMW (gehad). Maar lijkt mij geen probleem | |
Youp | woensdag 30 januari 2008 @ 10:19 |
quote:dat kan inderdaad. maar dan is de vraag, waarom? | |
Hyperdude | woensdag 30 januari 2008 @ 10:23 |
Dan gaat ie harder, toch ? ![]() | |
Youp | woensdag 30 januari 2008 @ 10:30 |
![]() | |
Teeno | woensdag 30 januari 2008 @ 16:11 |
Vandaag APK'tje gehad op de 730... kreeg er een gratis steekproef bij, aardig wat zaken die de man van RDW wel controleerde waar de garagehouder geen rekening mee hield, banden waren niet gecheckt, koplampen verkeerd afgesteld. Verder met vlag en wimpel door de keuring, met als aandachtspuntje de achterbanden (235/60 geloof ik, gaat weer wat kosten) | |
Youp | woensdag 30 januari 2008 @ 16:22 |
als ze toch bij een simpele APK al zo nalatig zijn zou ik naar een andere garage gaan... | |
Teeno | woensdag 30 januari 2008 @ 16:38 |
quote:Deze kreeg ik bij de garage waar ik hem gekocht heb... Nieuwe APK bij aflevering.. aangezien ik hem afgelopen zaterdag ben wezen halen moest ik deze week nog even terug voor de APK. Hij is niet langer dan 10 minuten bezig geweest, met de steekproef duurde het een goed uur. | |
Hyperdude | woensdag 30 januari 2008 @ 16:40 |
Had ik maar zo'n nalatige garage. ![]() [TK] BMW E30 325iX Touring (=4x4) Overigens zijn 235/60 banden best te betalen. Beetje zoeken en niet direct Michelin oid willen (moderne banden hebben toch geen nut bij 95% van de oudere auto's met meer dan 100000 km op de teller) dan valt het allemaal wel mee. quote:APK inspectie in 10 minuten is dan ook wel erg oppervlakkig... | |
Hyperdude | zondag 3 februari 2008 @ 10:16 |
Iemand al dat rare verhaal over die gast van 18 jaar met een M5 op M5 Board gelezen? http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=111454 Die gast opent een topic, iedereen blaten dat je voorzichtig moet zijn. Iemand komt zelfs met een link over een pas gebeurd ongeluk met een M5. Maar TS antwoord niet meer. http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=111545 | |
justmattie | zondag 3 februari 2008 @ 13:44 |
quote:Komt er een dieper geluid uit heb ik me laten vertellen ? | |
justmattie | zondag 3 februari 2008 @ 13:50 |
quote:wow zieke shit ![]() | |
Youp | maandag 4 februari 2008 @ 20:43 |
quote:inlegfilter merk je niks van. het zou enkel "beter" filteren... reken maar dat een standaard bmw filter ook goed filterd ![]() voor een ander geluid moet je een open filter monteren maargoed dat zou ik bij een bmw niet doen... | |
justmattie | maandag 4 februari 2008 @ 22:14 |
hm oke, verkeerd ingelicht dus Maar ga idd geen open luchtfilter erin proppen, dat verneukt het heerlijke BMW geluid dus wel ![]() | |
rival | dinsdag 5 februari 2008 @ 14:44 |
quote: ![]() je banden zijn het enige dat je auto verbinden met de weg, en dan ga jij vertellen dat bij 95% van de oude auto's goede banden helemaal geen nut hebben? ga een ander de dood in jagen ja! ![]() | |
Youp | dinsdag 5 februari 2008 @ 19:08 |
quote:op een oude 7 heb je geen super dure "high performance" banden nodig. daar heeft hij gelijk in. | |
Hyperdude | dinsdag 5 februari 2008 @ 19:51 |
Bij oude BMW's boeien banden geen ene meter. Check die filmpie. ![]() http://de.youtube.com/watch?v=RtKtwoqhJ6U&feature=related [ Bericht 14% gewijzigd door Hyperdude op 05-02-2008 19:59:16 ] | |
rival | vrijdag 8 februari 2008 @ 15:28 |
quote:maar als ik zijn woorden letterlijk neem komt het erop neer dat ik met BARUM net zo makkelijk door de regen kan als met een UNIROYAL met 95% van de oude auto's! ![]() ![]() | |
justmattie | vrijdag 8 februari 2008 @ 17:24 |
Wat is ongeveer een richtprijs voor het verversen van de olie, en vervangen van de oliefilter bij een BMW service garage? Ook wil ik mn remmen voor laten vernieuwen, iemand enig idee wat dit ongeveer gaat kosten? Manuren zijn ongeveer 50 eurie excl. BTW ![]() | |
Youp | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:11 |
quote:BMW flugzeuggetriebe oid ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 9 februari 2008 @ 10:13 |
quote:Vredestein/Uniroyal is idd. goed genoeg voor zo'n ding. Michelin Pilot Sport PS2/Pirelli PZero Nero Asimmetrico (ofzo ![]() Wat ik bedoelde is dat het vaak wat nuttiger is enige rubber onderdelen en een paar dempers/veren te vervangen bij een auto ouder dan 10 jaar, dan de allerlaatste/duurste/platste bandjes te kopen; alleen omdat daar een zichtbaar merkje op staat, of omdat ze ook standaard op een 997 geleverd worden. ![]() | |
dynamiet | zaterdag 9 februari 2008 @ 12:25 |
Mijn pa heeft een paar weken geleden een 530XD besteld met haast alle opties behalve "night vision" (zelfs achterbank verwarming terwijl er echt nooit iemand achterin zit ![]() Gelukkig mag ik er ook in rijden en kan het dus is goed uit testen ![]() Maar met een beetje geluk gaat het nog sneeuwen en kan ik een filmpje in de sneeuw posten ![]() | |
Youp | zaterdag 9 februari 2008 @ 20:09 |
quote:Met X-drive ben je echt niet sneller door de bocht ![]() | |
Xcalibur | zondag 10 februari 2008 @ 13:18 |
De afgelopen paar weken was het steeds nogal matig weer, dus heb nu eindelijk eens wat fatsoenlijke foto's gemaakt van m'n 1-serie.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Teeno | zondag 10 februari 2008 @ 13:21 |
quote:Ben persoonlijk geen fan van de 1-serie, maar wel een nette bak, hoop dat je er veel plezier aan moge beleven ![]() | |
matthendriks | zondag 10 februari 2008 @ 13:50 |
Heb je nog getwijfeld tussen de 3-deurs en de 5-deurs versie? Hij ziet er zeker mooi uit! Wat zijn de specs? ![]() | |
justmattie | zondag 10 februari 2008 @ 13:53 |
3 deurs naiseeeee, zie je niet zo heel erg vaak rijden hiero ![]() | |
Xcalibur | zondag 10 februari 2008 @ 17:09 |
quote:Geen moment. Ik vind de 3-deurs echt VEEL mooier, die klopt gewoon beter. Bovendien gebruik ik de achterbank toch zelden, dus dan heb ik liever een grote voordeur ![]() De specs zijn dit: quote: ![]() | |
Youp | maandag 11 februari 2008 @ 00:20 |
quote:3 deurs is er ook nog niet zo lang (helaas) wij zitten thuis ook met een 5 deurs... | |
Teeno | maandag 11 februari 2008 @ 12:26 |
* Teeno moet helaas na twee weken zijn BMW alweer verkopen ![]() Heeft trouwens niets met te hoge vaste lasten te maken, of ogen die groter zijn dan portemonnee.. zit alleen tegen een financiële kostenpost aan te hikken en het is rendabeler om nu de auto te verkopen, geld te investeren en over een maand of 6 weer eens te kijken voor een E38 | |
justmattie | maandag 11 februari 2008 @ 17:29 |
balen man, wel vette 7er zo te zien ![]() ![]() | |
Der_Michael | maandag 11 februari 2008 @ 18:46 |
Morgen vanaf 16.30 tot 21.00 de X6 in de showroom ![]() | |
Xcalibur | maandag 11 februari 2008 @ 18:58 |
quote:Zow, dat is wel minder ![]() Wist je dat niet toen je de auto kocht dan? In twee weken verandert er toch niet zoveel lijkt me? | |
Hyperdude | maandag 11 februari 2008 @ 19:25 |
quote:Jammer man. Zelfstandig ondernemen heeft ook nadelen, helaas. ![]() | |
Youp | maandag 11 februari 2008 @ 19:48 |
quote:bij ons staat al een X6 demo in bestelling, komt vrij binnenkort ![]() ![]() | |
Teeno | maandag 11 februari 2008 @ 19:50 |
quote:Eensch, maargoed zulke dingen houden je scherp ![]() | |
Der_Michael | maandag 11 februari 2008 @ 20:27 |
quote:Ga zeker morgen ook een stukkie toeren ![]() | |
Der_Michael | woensdag 13 februari 2008 @ 19:25 |
Sorry voor de crappy telefoonpics [img] ![]() [img] ![]() [img] ![]() [img] ![]() [img] ![]() Beetje jammer dat ie 'slechts' op 17'' stond. De demo versie die bij ons gaat rijden krijgt 22'' eronder | |
Xcalibur | woensdag 13 februari 2008 @ 21:17 |
Ik vind het maar een beetje een rare auto eerlijk gezegd.... vooral de achterkant staat me niet aan ![]() | |
Teeno | woensdag 13 februari 2008 @ 22:22 |
Hij heeft een iets te dikke reet imho.. maar als je erin zit zal zoiets je vrij weinig boeien, verder wel een leuke bak ![]() | |
twister_rodriguez | donderdag 14 februari 2008 @ 01:18 |
ik zit nu trouwens met mn 523ia '98 op 14.5l/100km ![]() en wat zijn die asbakken irritant klein zeg, om de haverklap zit ie weer overvol, irritant.. quote:wow dat zal idd een wereld van verschil maken vergeleken met 17" niet echt mijn smaak die x6, maar op 22" ![]() ![]() @teeno sick dat je m nu al weer moet verkopen, prachtige auto... | |
Youp | donderdag 14 februari 2008 @ 01:24 |
quote:corona verlichting is dat ja. dat hebben sinds de E39 alle BMW's met Xenon ![]() | |
Hyperdude | donderdag 14 februari 2008 @ 17:02 |
quote:2001 330i handbak. 8,9 l/100 km ![]() Scheelt wel erg veel... enne die X6 lijkt mij echt niets. 2 keer zo lelijk als een X3. ![]() | |
MrSASO | donderdag 14 februari 2008 @ 17:29 |
Wat kost een brandstofpomp voor een 325 TD? Bij voorbaat dank. | |
Hyperdude | donderdag 14 februari 2008 @ 17:36 |
In mijn licht verouderde ETK (2003) staat ie voor ¤1093 incl. ![]() Dat is de inspuitpomp dus. Of bedoel je de opvoerpomp in de tank? | |
MrSASO | donderdag 14 februari 2008 @ 18:08 |
quote:Nee niet de pomp die in de tank zit, die heb ik onlangs laten vervangen. 1100 Euro is wel een hoop geld, zijn die dingen nergens goedkoper te vinden? | |
Hyperdude | donderdag 14 februari 2008 @ 18:17 |
Vast wel. Revisiebedrijven ed. Ik zou zo'n ding niet bij de sloop halen. Dan heb je veel kans dat je over een paar weken weer een pomp moet scoren; zijn nl. erg gevoelig voor vuil/ondeskundige behandeling. Komt vast wel een reactie van iemand die een geschikt adres weet, Ik rij geen diesel, dus ik ken die bedrijven niet. ![]() | |
Youp | donderdag 14 februari 2008 @ 20:28 |
quote:dat ben ik toch niet met je eens ![]() | |
UrbanExplorer | donderdag 14 februari 2008 @ 20:37 |
X6 en X3 zijn echt ugly. | |
justmattie | vrijdag 15 februari 2008 @ 20:51 |
quote:vond ik eerst ook van de 1 serie coupe, maar als je die een paar x in het echt hebt gezien denk je ''8-) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Xcalibur | vrijdag 15 februari 2008 @ 22:23 |
de 1 serie coupe vind ik ook gek... doe mij maar gewoon de 3 deurs ![]() | |
Youp | zaterdag 16 februari 2008 @ 17:35 |
quote:eens, de daklijn loopt te abrupt af... net een 3 deurs sedan... trouwens die X6 heeft bij ons maandag al in de zaak gestaan! (als het de zelfde is ![]() | |
Der_Michael | zaterdag 16 februari 2008 @ 19:11 |
quote:Zal best wel denk ik ![]() | |
iDrecci | zaterdag 16 februari 2008 @ 19:12 |
Goed, vandaag nieuwe velgen onder mijn E90 gegooid. Volgende week nog wat dingetjes van AC Schnitzer er op en kan er weer tegenaan voorlopig ![]() ![]() | |
Little_Meanie | maandag 18 februari 2008 @ 13:19 |
quote:hoe fout | |
Youp | maandag 18 februari 2008 @ 15:48 |
ik vind M6 velgen ook niet echt staan onder een e90... hij is nieteens m uitgevoerd... maarja smaken verschillen he | |
twister_rodriguez | zondag 24 februari 2008 @ 18:57 |
ik had in een vorig topic de vraag gesteld of een e39 stuur van >2000 op een e39 past van <2000... bleek dat de airbag anders was en ook de electronica.. op een ander forum merkte iemand op dat die mf sturen (met hout) ook gewoon in de <2000 modellen te krijgen waren, dus ben ik op zoek gegaan... er stond er 1 te koop op ebay.de voor 499 euro (2de hands), te duur, heb ik er niet voor over.. op een nederlandse site stonden er 2 te koop voor 450 euro per stuk (ook 2de hands)... Had ik er ook niet voorover. Deze week zag ik er 1 op ebay staan uit 97 met precies dezelfde stuurknoppen/opties als ik heb: 1 minuut voor sluiting ebay.de veiling voor 81 euro op de kop weten te tikken ![]() ![]() quote: ![]() | |
MrTorture | maandag 25 februari 2008 @ 00:18 |
k Vind het persoonlijk niet zo mooi ![]() ![]() | |
twister_rodriguez | maandag 25 februari 2008 @ 14:13 |
in mijn omgeving waren ze er ook niet enthousiast over, maar ik vind het wel aardig.. een beetje american taste heb ik denk ik ![]() we hebben hier ook een 79 caddy staan, standaard houten stuurwiel en overal hout in het interieur ![]() | |
Hyperdude | maandag 25 februari 2008 @ 17:54 |
Iemand hier al eens last gehad van een verstopte carterventilatie? Mijn 330i met M54 blok ( nu 170 K kms op de teller) verbruikt al zolang ik 'm heb wat olie. 1 liter op 10000 km oid. schijnt er bij te horen. ![]() Ding rookt nu eventjes (en ook niet veel) als je een stukje "doorgereden" hebt en daarna het gas loslaat/terugneemt. Als ik het ding, op het plaatje hieronder omcirkelt, loshaal zit er veel van die gelige oliezut in. ![]() NB: Gelige mayo oliezut is "normaal" bij een M54, zit ook tegen de olievuldop als het wat kouder is en je veel korte stukjes rijdt. Dus is wat anders dan koppakking kaduuk (maar dat kan natuurlijk ook ![]() Anyway, woensdag maar ff naar de garage, moeten ze die zooi maar ff vervangen. En hoop ik maar dat er niet iets duurs kaduuk is. ![]() | |
rival | woensdag 27 februari 2008 @ 15:29 |
quote:erg mooi en strak imho | |
rival | woensdag 27 februari 2008 @ 15:31 |
ahaaa... dat kan net he! ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 27 februari 2008 @ 20:08 |
Genoeg pleisters in huis voor je schaafwonden? ![]() M50 ![]() NB. mijn post hierboven over de carterventilatie: zat ongeveer een pot mayo in. ![]() Maar nu weer helemaal nieuw/schoon; op naar de 200K kms. | |
maedel | maandag 3 maart 2008 @ 16:38 |
quote:Wat is dat? Night Vision? * maedel is een beginnende bmw-fanaat. | |
dynamiet | maandag 3 maart 2008 @ 17:10 |
quote:Dan zie je op je Idrive scherm beelden van een nacht camera die voor op de auto zit, Maar in de praktijk kijk je niet op het Idrive scherm tijdens het rijden. meer info: link Het "groot licht assistent" werkt wel opvallen goed, in de bebouwde kom gaat het groot licht uit en er buiten gaat het groot licht weer aan. daarnaast worden tegenliggers goed gedetecteerd | |
maedel | maandag 3 maart 2008 @ 18:21 |
Oeh, ziet er wel stoer uit ![]() Maar ik dacht aan iets anders onnozel genoeg (bliinderen van ruiten)(voor als je 's nachts last hebt van de lichten van anderen ![]() Night Vision heb ik toch niet nodig blijkt ![]() | |
dynamiet | dinsdag 4 maart 2008 @ 02:04 |
quote:kost ook EUR 2711,45 Comfort stoelen zijn wel geweldig precies op 20 manieren te veranderen, en ze zitten ook echt super! | |
Youp | dinsdag 4 maart 2008 @ 10:09 |
quote:juist, veel nuttigere optie. niks zo belangrijk als goede stoelen! standaard stoelen in een 1, 3 of 5 zitten trouwens ook voor geen meter... daar moeten minstens sportstoelen in... | |
Geqxon | maandag 24 maart 2008 @ 20:27 |
Ik vraag mij soms toch echt af hoe sommige mensen aan hun geld komen. Kijk deze advertentie eens. 2006 BMW 335i, slechts 32.000km gelopen en met een shitload aan opties. Wat ik dan weer gek vind: ![]() | |
MrTorture | dinsdag 25 maart 2008 @ 12:56 |
Maar wel een geile bak ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 25 maart 2008 @ 20:10 |
Het blijven toch gewoon Turkenbakken. ![]() | |
maedel | dinsdag 25 maart 2008 @ 21:00 |
quote:Ik zou het niet erg vinden om er in te rijden ![]() Ik kocht alleen no way een auto van 65.000 euro via marktplaats. ![]() Cash afrekenen ofzo? ![]() | |
Geqxon | dinsdag 25 maart 2008 @ 21:10 |
Overigens is hij 25-01-2008 geimporteerd, en 14-02-2008 op Marktplaats gezet. Ik vind het toch behoorlijk verdacht. Uit Duitsland gehaald, erachter gekomen dat hij toch echt naar links trekt en hem snel op Marktplaats dumpen? | |
rival | donderdag 27 maart 2008 @ 12:47 |
quote:of gewoon iemand die een paar duizend euro winst wilt pakken met kopen en verkopen van buitenlandse auto's ![]() zwartdenkers ![]() | |
Youp | donderdag 27 maart 2008 @ 14:01 |
SMG staat er ook bij... . fantast ![]() | |
Teeno | woensdag 9 april 2008 @ 12:22 |
Even een schopje om hier maar weer leven in te houden ![]() Ik hoef mijn 7-serie uiteindelijk toch niet weg te doen, en heb besloten hem gewoon op te rijden. Moeten binnenkort wel 19" velgen onder, twijfel alleen nog tussen lm of zwart. | |
Geqxon | woensdag 9 april 2008 @ 12:52 |
quote:20" Alpina? | |
Teeno | woensdag 9 april 2008 @ 12:57 |
quote:Ik wil wel een bmw-embleem op de velgen houden, en geen Alpina, als dit mogelijk is misschien het overwegen waard.. link? Verder ga ik er niet teveel aan doen, omdat ik nu toch aan het sparen ben voor een 750iL, welke ik wel helemaal ga verbouwen | |
Geqxon | woensdag 9 april 2008 @ 13:24 |
Ik weet niet of er een BMW logo op kan... maar ik weet wel dat het erg mooi staat. http://photos.bimmerforums.com/showphoto.php?photo=219 http://photos.bimmerforums.com/showphoto.php?photo=220 http://photos.bimmerforums.com/showphoto.php?photo=221 | |
Youp | woensdag 9 april 2008 @ 16:20 |
7 series moet je niet verbouwen, dat is voor drugsdealers en bepaalde etnische minderheden... ![]() uberhaupt moet je geen bmw's verbouwen | |
Geqxon | woensdag 9 april 2008 @ 17:07 |
Een 7 serie met velgen kleiner dan 20", zonder getinte ramen en zonder een lekkere bass is slecht voor je street-cred, mén. | |
Youp | woensdag 9 april 2008 @ 17:25 |
mooie 19ers zijn niet verkeerd, privacyglass kan, zelf laten tinten niet. en in een 7 serie zit bass genoeg als je de juiste radio er in hebt ![]() | |
Geqxon | woensdag 9 april 2008 @ 17:33 |
19"..... jij bent zeker zo'n loser die zijn eigen coke snuift? Nee man, 20" minimaal. | |
Hyperdude | woensdag 9 april 2008 @ 18:29 |
Alpina velgen (echte tenminste) zijn wel een beetje prijzig: http://cgi.ebay.de/Orig-A(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.de/Alpina(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.de/ALPINA(...)tem#ebayphotohosting Setje nieuwe PS2 er op en het kost je meer dan een nieuwe 730! ![]() | |
Geqxon | woensdag 9 april 2008 @ 18:36 |
Dan denk je wel twee keer na als je dicht bij een stoep rijdt. Damn! | |
twister_rodriguez | vrijdag 9 mei 2008 @ 13:27 |
net toen ik de oliedop erafdraaide kwam er een beetje rook uit. Is dit een teken van te weinig olie? Had vorige week het oliepeil gecontroleerd, bleek dat die peilstok gewoon droog was ![]() Heb helemaal geen bericht gekregen op de computer/dashboard... Heb er nu maar weer wat bijgegeooid ![]() | |
rival | vrijdag 9 mei 2008 @ 13:46 |
quote:ik had dat x3 of x4 gedaan in geval van droge peilstok ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 9 mei 2008 @ 13:55 |
Wat voor olie heb je er in? Ik had van die dunne 5W30 (vlgns. BMW voorschrift) in mijn 330i. Die wilde ook wel wat roken uit de olievuldop als het warm was, ook wel enig verbruik (1 liter 5000 km, meer als het buiten erg warm is), maar meestal richting einde olieverversingstermijn. Nu heb ik er andere olie in Mobil 5W-50; maar eens afwachten hoe dat gaat. Heb zelf een tijdje geleden de carterontluchting laten vervangen. die zat helemaal vol met "mayonaise". Is een M54 kwaaltje, maar misschien ook wel bij de M52? ![]() Als je het omcirkelde buisje loshaalt (plaatje is van een M54) kan je eens kijken/voelen of daar veel smurrie in zit. Bij mij rookte de uitlaat bij loslaten gaspedaal na stukje stevig doorrijden. Verbruikte toen ook wel 1 liter/1000km of meer ![]() Ding kan ook gewoon ergens lekken natuurlijk! | |
Teeno | vrijdag 9 mei 2008 @ 18:48 |
Ik moet tzt voor een grote beurt van mijn E38.. weet iemand een goede garage in regio Rotterdam die dit goed en voor een redelijke prijs kan uitvoeren? | |
twister_rodriguez | vrijdag 9 mei 2008 @ 18:52 |
ik heb er 10w40 in gegooid (als ik het goed herinner ![]() die carterontluching zal ik ook eens gaan kijken. Ik ga sowieso maar eens naar de bmw dealer want ik hoor een soort 'wind/zuigend' geluid als de motor warm is. Vooral in de eerste versnelling hoor ik dat geluid. In de 2de e.v niet meer maar als ik m in neutraal zet en ik geef ff flink gas hoor ik best hard een windgeluid. Ik ga overigens maar over de grens (in belgie) naar bmw dealer, scheelt wel wat in de prijs ![]() ![]() | |
maedel | vrijdag 9 mei 2008 @ 19:02 |
Ik realiseer me dat ik mijn vraag hier ook best eens kan stellen ![]() Ik hoor regelmatig een geluid onder de motorkap vandaan komen dat lijkt of iemand heel in de verte met een cirkelzaag bezig is. Het duurt maar een halve seconde ofzo, maar wel regelmatig. Enig idee wat dat is? En vooral, of het zorgelijk is? Ik rij een BMW 525i E39 bj 2002, en het is een automaat. | |
Hyperdude | zaterdag 10 mei 2008 @ 10:07 |
quote:Lijkt mij een goed plan. Deze auto heb je toch nog niet zo lang? Kunnen er wel wat dingetjes aan mankeren/ aan onderhoud toe zijn. Geen olielampje (als ie dat wel hoort te hebben) is vaak een defecte sensor, vrij goedkoop/simpel op te lossen. Gewoon consequent olie peilen (na iedere keer tanken oid.) tot het lampje weer betrouwbaar is. | |
Hyperdude | zaterdag 10 mei 2008 @ 10:10 |
quote:Geluiden zijn altijd moelijk via internet, vooral voor een amateur. ![]() Kan het je aircopomp niet zijn? Of heb je geen airco? Rare geluiden zijn wel dingen die verholpen moeten worden. Of er is iets kapot, of het is bezig kapot te gaan... | |
Okeuj | zaterdag 10 mei 2008 @ 12:23 |
Ik ben nu sinds een tijdje ook eindelijk in het bezit van een auto waar ik mn zinnen op had gezet. Het is een E30 325i uit '91 uit één van de laatste series. Hij verkeert verder gewoon in perfecte conditie en, het belangrijkste, hij is nog geheel orgineel.![]() ![]() | |
Geqxon | zaterdag 10 mei 2008 @ 12:24 |
Okeuj, bedankt voor het niet vernaggelen van een E30. ![]() | |
twister_rodriguez | maandag 12 mei 2008 @ 03:51 |
quote:ja klopt half jaartje, ik zal idd eens vermelden dat er helemaal geen melding kwam op dashboard. Ga morgen of overmorgen ff over de grens, laat wel ff weten wat ze zeggen | |
twister_rodriguez | maandag 12 mei 2008 @ 03:58 |
zat beetje cardomain te checken op e39![]() ![]() 22 inch wtf: ![]() | |
twister_rodriguez | maandag 12 mei 2008 @ 03:59 |
quote:mooie auto idd ![]() | |
draaijer | maandag 12 mei 2008 @ 16:26 |
Ik heb nu sinds kort een E90.. Nagenoeg BOMVOL.. Hiervoor had ik een Audi. Toen ik de overstap maakte naar BMW kreeg ik van iedereen te horen.. Nu eindelijk een echte rijders auto. Mijn eerste ervaring tot nu toe is dat ik het enorm vind tegenvallen.. Ik vond mijn Audi veel lekkerder rijden. Misschien is het nog even wennen, maar vooralsnog een beetje balen. De leren sportstoelen zijn wel erg lekker en goed instelbaar. Het I-Drive icm Navi Prof. is erg cool. Voor het eerst heb ik ook een schuif- kanteldak genomen.. Dat bevalt me prima. Ook heerlijk om de auto even te coolen voordat je weggaat. Dan zet ik vanuit de keuken met de a.b. de ramen en dakraam open. Heerlijk fris als je dan met dit weer weg moet. Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen? [ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 12-05-2008 20:12:07 ] | |
Teeno | maandag 12 mei 2008 @ 19:51 |
quote:Mja.. toen ik van een Opel Corsa '94 naar een E38 ging was het wel meteen een genot ja ![]() | |
_Arthur | maandag 12 mei 2008 @ 20:50 |
quote:In mn E46 en E87 echt direct genot. Maar kan je aangeven waar je aan moet wennen? Mischien ook vertellen hoe 'bomvol' (wat een kutterm) je 3serie is? O.a. velgenmaat en of je sportonderstel hebt? | |
twister_rodriguez | maandag 12 mei 2008 @ 21:17 |
quote:same here ford eskrot naar e39 LOL | |
matthendriks | maandag 12 mei 2008 @ 22:29 |
Een bomvolle E90 vraagt gewoon om foto's! ![]() | |
Youp | dinsdag 13 mei 2008 @ 00:54 |
quote:de bovenste is een E36 en de andere 2 zijn royaal verneukt... heb vrijdag btw nog een leuke auto gereden. een 1981 E21 323i met alles er op en er aan. 15" bbs honingraadjes, recaro's, automaatje, dubbele uitlaatjes de hele mikmak. alle mogelijke opties op stuurbekrachtiging en airco na. van de eerste eigenaar nog en in super staat. geen roest geen rottigheid en geen kitsch. zoiets ![]() ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:13 |
Ik wil ook een BMW 328 touring.. E36 of 46 Zijn dit beetje goede BMW's? Type's die ik moet vermijden ofzo? Waar moet ik op letten? Het wordt mijn eerste auto, goede keuze? Hij blijft natuurlijk wel compleet origineel. ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:15 |
http://link.marktplaats.nl/165612716![]() Netjes af-fabriek M3 uitgevoerd zonder opsmuk of valse badges.. Vind deze toch wel erg mooi! | |
Geqxon | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:20 |
Vooral het traanplaat is prachtig. | |
Diemietuhriej | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:30 |
quote: ![]() ![]() | |
Geqxon | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:35 |
En verder mis ik wat BMW logo's. Als je echt voor een pure BMW wilt gaan zou ik deze laten staan. ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:36 |
quote:Zoek eens mee dan. ![]() | |
Ysblok | woensdag 14 mei 2008 @ 00:53 |
quote:Wat is je max prijs, km stand, wil je automaat/handgeschakeld etc? Ik zou als ik jou was ook eens in Duitsland kijken, groter aanbod en kan je nog aardig wat geld schelen.. (www.mobile.de kun je bijvoorbeeld gebruiken) klein voorbeeldje: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=40279527&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=5001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&lang=de&pageNumber=1 | |
rival | woensdag 14 mei 2008 @ 11:13 |
quote:ik zou gaan voor een E30 325 VANOS! ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 14 mei 2008 @ 13:16 |
Is er een groot verschil tussen een motor met of zonder Vanos? Loopt een 325 met een vanos motor beter dan een 328 zonder vanos? | |
Diemietuhriej | woensdag 14 mei 2008 @ 13:18 |
quote:Euhm max ongeveer 6000 euro, liefst handgeschakeld maar automaat mag ook.. Die daarboven is wel een aardige, alleen zou ik er graag een willen met een wat lagere km-stand. Is er ongeveer een kleine vuistregel om te berekenen wat er nog ongeveer bijkomt aan kosten? | |
Hyperdude | woensdag 14 mei 2008 @ 17:57 |
e36/e46 328i heeft altijd VANOS. Alleen de eerste serie E36 (320 en 325, tot 1993 oid. heeft geen VANOS (M50-blok) Daarna allemaal wel. Als je moet kiezen tussen een 1992 zonder VANOS, met werkende airco, en een 1993 met VANOS zonder werkende airco, zou ik die VANOS lekker laten staan; zoveel maakt het nou ook weer niet uit. ![]() Hier staat wel een aardig overzicht wanneer welke motor werd gebruikt.: http://www.bmwinfo.com/index.html E36 heeft toch bijna altijd 2 ton of meer op de teller staan. Zijn ook al 10-15 jaar oud. Lage km. standen zou ik erg zeker van willen zijn voordat ik er geld aan uit geef. Er wordt erg veel aan omgekloot aan oude E36 ![]() | |
SolidArt | donderdag 15 mei 2008 @ 09:18 |
Hallo BMW liefhebbers. Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf. Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen. Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt. Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij. Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat. Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto.. Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen? ![]() ![]() | |
rival | donderdag 15 mei 2008 @ 10:37 |
quote:ik kan je iig vertellen dat een 325 vanos STUKKEN beter rijd dan er eentje zonder. en degene die hierboven zegt dat hij liever voor een airco kiest dan een vanos systeem die vind ik niet goed wijs.... ![]() het is echt een wereld van verschil! ![]() | |
maedel | donderdag 15 mei 2008 @ 10:44 |
quote:Ik ben geen kenner, maar ik rij zelf een 525i uit 2002, met dezelfde looks, en OMG wat een coole auto is dat ![]() Dus, ik wist het wel. ![]() De mijne gaat echter deze week pas de 100.000 over ![]() (99.387km nu) Da's wel een verschil natuurlijk ![]() | |
twister_rodriguez | donderdag 15 mei 2008 @ 13:20 |
goh wat een service bij bmw dealers. *belt bmw dealer a op: Ja 2 lampen doen het niet meer van mijn auto. Vrouwtje: Heb de 23ste nog een opening *belt bmw dealer b op:airbaglampje brandt olie checken etc etc. Gast: de 22ste. Kan ik nu niet ff langskomen voor die lampjes, nee zitten vol echt wtf, sinds wanneer kan je friggin lampjes niet meer laten vervangen asap ![]() | |
Geqxon | donderdag 15 mei 2008 @ 13:28 |
Ga eens langs de huilfords? | |
twister_rodriguez | donderdag 15 mei 2008 @ 15:40 |
he blijkt nogal makkelijk klusje t ezijn zo'n lamp vervangen ![]() had bij mn vorige auto alle moeite ermee, 1 of andere veer en rubber die datlampje klem hield. Bij bmw is het dus easy doest it | |
Hyperdude | donderdag 15 mei 2008 @ 18:05 |
quote:In principe hoef je niet bang te zijn voor hoge km. standen. Maar de kans op problemen wordt wel groter. Dan moet je niet vergeten dat in 2000 zo'n ding ¤60000 kostte en dat onderdelen/onderhoud nooit goedkoop zijn. Remmen en transmissie/koppeling ben je eerder (veel) geld aan kwijt dan aan problemen met je blok. Wat voor garantie kan je krijgen op een 8 jaar oude auto met meer dan 2 ton op de teller, en wat kost dat/wat sluiten ze uit? Wel een prima blok natuurlijk, en een een E39 is verder een prima betrouwbaar ding. Als je wat geld achter de hand houdt voor problemen, en je een goed exemplaar koopt, hoeft het niet onverstandig te zijn. [ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 15-05-2008 18:11:56 ] | |
Youp | vrijdag 16 mei 2008 @ 09:53 |
quote:ga jij maar eens een lampje vervangen van een 7 serie ![]() ik werk zelf bij een bmw dealer en daar is het ook bijna altijd stervens druk. maar tijd om een lampje te vervangen hebben we altijd wel... | |
Youp | vrijdag 16 mei 2008 @ 09:57 |
quote:wat hyperdude zegt. E39's zijn hoogstwaarschijnlijk ook een van de beste BMW's ooit gemaakt. als je twijfelt tussen een audi, een passat en een E39 zou ik als ik jou was even met alle 3 een proefrit gaan maken. dan weet je gelijk welke je moet kopen ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 16 mei 2008 @ 21:05 |
Ik zit ook een beetje met het dilemma.. E36 of E39.. Scheelt het erg veel in vaste lasten? Ik heb in principe helemaal geen E39 nodig, maar het is natuurlijk wel een prachtige wagen.. En is het onderhoud veel duurder dan bij een E36? Nja, vanaf volgende week gaat mijn 190D 2.5 turbo in de verkoop, dan eens zien wat die nog op wil brengen. ![]() | |
Paupermans | zaterdag 17 mei 2008 @ 00:13 |
quote:Dat ligt er aan of je per se een 6-cylinder wilt of niet. Prijsverschil in aanschaf tussen een nette e36 328i en een e39 528i is niet groot, maar let er wel op dat je een nette koopt. De e36 is al heel lang een sjonniebak, maar de e39 is ook al aardig in opkomst. Motorisch zijn ze bijna hetzelfde, dus qua onderhoud maakt het niet veel uit. Kan zijn dat de remmen van een e39 wat groter zijn. Het verbruik is nagenoeg hetzelfde. Blijft over wegenbelasting en verzekering, daar zal de e39 iets duurder in zijn. Maar daar moet je zelf een afweging in maken. Vind je het niet erg om in een 4-cylinder te rijden, dan zou ik zeker voor de e36 gaan. Ik rij zelf een e36 316i coupe uit 1994 en mensen vragen me wel eens hoe ik als student zo'n auto kan rijden, maar qua kosten valt het allemaal best mee. Wegenbelasting is 100 euro per kwartaal, verbruik is 1 op 13-14 (er zit een tank van 65 liter in, dus ik haal soms zelfs meer dan 800km op een tank!), verzekering is ook wel te doen. Onderhoud laat ik bij een vriend doen. Aanschaf van een 316i of 318i is ook een stuk goedkoper, vanaf 3000 heb je al een hele nette staan. Misschien nog wel goedkoper. Ik weet niet of je diesel wilt gaan rijden, maar dan zou ik zeker voor de e39 gaan. De e36 heeft alleen de trage 325tds en de nog tragere 318tds. Een 530d uit 1999 is echt een super fijne auto en er zijn weinig mensen die je bijhouden op de snelweg. Een paar tips: - Als je voor een 4-cylinder gaat, koop er dan een van 1994 of jonger. Vanaf 1994 hebben ze het nieuwere M43-blok, wat betrouwbaarder is en geen distributie-riem maar een ketting heeft. Mijn blok heeft ondertussen 220.000 gelopen en loopt nog als een zonnetje. - Wil je een 6-cylinder, dan zou ik zeker voor de 328i/528i gaan. Veel meer pk's voor hetzelfde verbruik als een 320i/520i/323i/523i. Let er wel op dat het blok niet tikt (liefst bij koude start checken), want een VANOS-reparatie kan aardig in de papieren lopen. Ik geloof dat de waterpomp bij die blokken ook vaak stuk gaat. - Uiteraard zou ik voor een handbak gaan, zeker als je benzine gaat rijden. Bij een benzine scheelt dat enorm in de 0-100 tijd, bij een diesel (530d) iets minder. Ik heb een tijd terug zelf nog getwijfeld om een 328i te gaan rijden, maar heb besloten om m'n 316i maar te houden tot na m'n studententijd. Groter kan altijd nog ![]() Ow ja, die marktplaats-link die je gaf zou ik laten staan. Daar is niks af-fabriek m3 aan. De voorbumper is nep of hij komt van een echte m3 af, maar af-fabriek is het niet. Dan zou hij namelijk de m-technic bumper gehad hebben. Die spiegels zijn alleen maar op een echte m3 geleverd en dus ook achteraf gemonteerd. Side-skirts zijn gewoon standaard. De deurgrepen zijn naderhand meegespoten (waarschijnlijk tegelijk met z'n spiegels ofzo), want die horen zwart te zijn. Bovendien is hij net geimporteerd, dus die km-stand kun je ook niet vertrouwen. En zoals gezegd, die sportuitlaat ![]() ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Paupermans op 17-05-2008 00:24:07 ] | |
Hyperdude | woensdag 21 mei 2008 @ 19:28 |
twister_rodriguez | woensdag 21 mei 2008 @ 22:41 |
hahaha die is mooi | |
Youp | woensdag 21 mei 2008 @ 23:25 |
quote:en zo is het maar net ![]() ![]() | |
rival | woensdag 28 mei 2008 @ 09:39 |
heeft er nog iemand een E30 325 in de schuur staan die ik over kan nemen? uiterlijk boeit me geen ene reet, als hij maar niet helemaal doorgerot is..... apk oid is ook niet noodzakelijk als ik maar weet wat er moet gebeuren om dat in orde te maken.... als et maar een E30 325 is, en geen toering aub ![]() autotrader staan ze alleen nog voor de hoofdprijs... marktplaats niks de vinden... speurders.nl ook waardeloos... autoscout etzelfde.. noem maar op... | |
twister_rodriguez | woensdag 28 mei 2008 @ 12:09 |
quote:inmiddels vorige week naar dealer gebracht (523ia): 1.5l 5w40 airco bijgevuld mn stuurtje van ebay gemonteerd heb m vanochtend weer naar de dealer gebracht want er bleek een airco vin oid kapot te zijn, die zijn ze nu dus een nieuwe aan t inzetten oh ja het olielampje brandt pas bij mij als de oliedruk te laag is zei de monteur het 'wind/zuigend' geluid hebben ze nog niet naar gekeken. Ik moet een x langskomen als ik t hoor (na een eindje rijden) en dan kijken ze ernaar. Wel dure grap zo'n dealer. Als ik m vandaag ophaal ben ik al bijna 1k kwijt, maar goed nieuws ![]() | |
justmattie | zondag 1 juni 2008 @ 12:25 |
ga denk ik aan het eind van de zomer opzoek naar een E36 320i en dan uit Duitsland weg halen, daar staan tenminste geen afgeragde, en met hoge KM stand voor een achterlijk hoge prijs. ![]() | |
Airforce1 | woensdag 4 juni 2008 @ 14:23 |
Als je toch in duitsland gaat kijken kun je dan niet beter een 323i of 325 overwegen? | |
justmattie | woensdag 4 juni 2008 @ 16:06 |
325i niet, wordt te gek in de verzekering/belasting en de benzine is al zo hoog :/ 323i zie je niet zo heel vaak, misschien een goed idee alleen wel weer net iets duurder dan een 320 qua vaste lasten. Misschien staat er ook een strakke op gas daar | |
Airforce1 | woensdag 4 juni 2008 @ 16:49 |
Hangt er ook een beetje vanaf waarvoor je de auto gaat gebruiken, maar gezien je ook gas overweegt ben je denk ik op zoek naar een betrouwbare auto om veel kilometers te maken. | |
justmattie | woensdag 4 juni 2008 @ 16:52 |
nou niet om superveel KM's te maken, maar stadsritten zuipen benzine en die is al zo duur | |
Airforce1 | woensdag 4 juni 2008 @ 17:03 |
Ok, maar als ik op autoweek het verbruik vergelijk maakt het niet veel uit welke je kiest, 6 in liin dan. gewoon een 323 of 325. Je krijgt er geen spijt van | |
justmattie | woensdag 4 juni 2008 @ 17:07 |
klopt alleen in de verzekering/belasting maakt het wel veel verschil, een 320 vs 325 dan | |
Airforce1 | woensdag 4 juni 2008 @ 17:29 |
Als je nog in de risico groep (18/24) zit kan dat wel duur uitpakken idd. Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien de verzekering op je ouders naam tot 24 (blijkbaar niet geheel legaal). En een nette e36 vinden is vrij moeilijk. Lekkere prijs. Edit: link pakt fok niet, maar een 320i uit 96 voor 7250 in Herbaijum | |
Youp | woensdag 4 juni 2008 @ 18:53 |
een E36 325 zuipt net zo veel en in sommige gevallen zelfs minder als een 320, daarbij is een 320 gewoon niet rap. maar de verzekering is wel duurder ja... btw, dit weekend een E92 M3 op de oprit van zaterdag middag tot maandag ochtend ![]() | |
Airforce1 | woensdag 4 juni 2008 @ 19:36 |
Gaaf, ik houd dit topic wel even in de gaten. | |
justmattie | donderdag 5 juni 2008 @ 17:39 |
quote:ik ben 21, en op naam van mn ouders zetten doe ik niet. Heb mn huidige 316 gewoon op eigen naam staan, want er komen nu wel schade-vrije jaren bij he wat me later weer kan schelen. Idd vind je hier geen nette E36 meer, daarom wijk ik uit naar Duitsland waarschijnlijk, met een budget van 4000 moet dat wel te doen zijn denk ik ![]() | |
Airforce1 | donderdag 5 juni 2008 @ 18:46 |
quote:Houdt je ook elke dag de advertenties bij of er misschien nog een goede tussen staat? ![]() in ieder geval succes, want ik zie op ebay Duitsland ook wel wat "misvormde" staan. | |
justmattie | donderdag 5 juni 2008 @ 19:14 |
Nee, want heb eerst nog andere prioriteiten, vakantie, en dan moet deze de deur nog uit. Wordt dus ongeveer september/oktober dat ik serieus opzoek ga | |
Youp | maandag 9 juni 2008 @ 12:13 |
Het afgelopen weekend was geweldig! Ik ben nog steeds van mijn rose wolk aan het vallen sinds ik vanmorgen de sleutel in heb geleverd... Ik ben benieuwd wanneer ik de grond raak... ![]() Zaterdag na het werk... 't verschil mag duidelijk wezen... ![]() Jep, dat is een oude bekende! (voor de newb's hier, dat is mijn ex '73 2000 Tii Touring). En dit was vanmorgen toen ik hem helaas weer terug heb moeten brengen... Al met al een topweekend gehad! En ook m'n ouders (daar had ik hem uiteindelijk voor mee genomen) waren zeer te spreken over de auto. Het ding rijdt fantastisch, ook is er goed rustig mee te rijden. 50 in de 5, 80 in de 6 allemaal geen probleem. Ik haalde zelfs met mijn sportieve rijstijl binnendoor (tussen de dorpjes en de weilanden etc.) een gemiddeld verbruik van 1:8! En ik heb hem toch wel een aantal keer de sporen gegeven. Verder is de wegligging en de handling gewoon niet van deze wereld, wat rijdt deze auto goed! ![]() | |
tevebe | maandag 9 juni 2008 @ 12:38 |
Zo'n 2000 Tii heeft mijn vader ook nog gehad vroeger! Ik heb zelf pas in een BMW gereden. Het was wel meteen een E46 M3. Man, man, man wat heeft dat ding een zieke acceleratie. | |
Youp | maandag 9 juni 2008 @ 13:10 |
dat is net een van de (weinige) M-modellen die ik nog niet gereden heb ![]() | |
tevebe | maandag 9 juni 2008 @ 13:38 |
quote:Hij zal wel minder goed rijden dan de nieuwe M3, maar ik ben niet zo'n snelle auto's gewend en vond het heerlijk om erin te rijden. | |
Kreator | maandag 9 juni 2008 @ 14:19 |
Ja zo'n nieuwe M3 mag er best zijn, vooral in die kleur. Zit er zelf momenteel serieus aan te denken om een 3 Coupe te kopen (2e hands dan hè). Geen idee welk E nummer het is, maar het is ieg een 318/320/325 Ci model 2004 (dus net ná die lelijke koplampen en vóór het nieuwe model). deze dus: ![]() Helaas in NL erg duur, maar ik ga dan ook op zoek in Deutschland. | |
Geqxon | maandag 9 juni 2008 @ 15:05 |
E46 facelift zo te zien. ![]() | |
Youp | maandag 9 juni 2008 @ 16:34 |
quote:coupe facelift, vrij zeldzaam, maar ik vind ze persoonlijk minder mooi als de normale e46 coupe... maar smaken verschillen he! ![]() | |
Geqxon | maandag 9 juni 2008 @ 16:38 |
De reguliere E46 coupe heeft toch de vrije witte lampen? Niet mijn smaak. Gelukkig is smaak persoonlijk. Wat ik overigens erg mooi vind, en wat ik hoop bij de toekomstige facelift van de E90, is dat de E90 M3 koplampen en achter verlichting standaard worden. Als ik mij niet vergis is de achter verlichting op het moment optioneel, en zijn de koplampen M3 only. | |
Kreator | maandag 9 juni 2008 @ 16:39 |
quote:Er zijn ook mensen die met droge ogen beweren dat een Paars geschilderde gepimpte CRX mooi is. ![]() | |
Kreator | maandag 9 juni 2008 @ 16:42 |
quote:Dit is de standaard E46, van 2002: ![]() Vind ik persoonlijk wel minder mooi. | |
Geqxon | maandag 9 juni 2008 @ 16:48 |
En dit is dan pre-facelift:![]() ? Dit is wat ik bedoel met "witte" koplampen, in plaats van de "zwarte" koplampen zoals jij ze post. ![]() | |
maedel | maandag 9 juni 2008 @ 16:58 |
quote:wat bedoel je met lelijke koplampen? | |
Youp | maandag 9 juni 2008 @ 17:12 |
quote:dit is gewoon een verneukte BMW... ![]() neus van een standaard E46 330Ci, dit vind ik zelf de mooiste uitvoering van een E46 coupe, mooier zelfs als een M-technic uitgevoerde ![]() M-technic... ![]() | |
justmattie | maandag 9 juni 2008 @ 19:31 |
Leuk speeltje Youp ![]() | |
Kreator | maandag 9 juni 2008 @ 19:32 |
quote:Met die mislukte golven aan de onderkant | |
Youp | maandag 9 juni 2008 @ 19:56 |
quote:vond ik ook al! helaas een beetje boven budget als student zijnde.... ![]() | |
maedel | dinsdag 10 juni 2008 @ 07:47 |
quote:oh dat heeft de mijne gelukkig niet ![]() | |
Geqxon | dinsdag 10 juni 2008 @ 08:47 |
Ik heb hier inmiddels al weer drie verschillende typen E46 coupe's voorbij zien komen, je maakt me duizelig Youp! ![]() | |
Goochie | dinsdag 10 juni 2008 @ 21:08 |
Nog wat foto's van mijn 328 CI. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | donderdag 12 juni 2008 @ 16:22 |
Zijn dat 16 of 17 Inch velgen? Zo'n 255/225 setje (330) vind ik toch wat mooier/voller. Maar dat is natuurlijk slechts mijn mening. Nette bak verder! BMW project! ![]() ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 12 juni 2008 @ 23:50 |
http://link.marktplaats.nl/174643617 Hebben hebben hebben. ![]() ![]() | |
twister_rodriguez | dinsdag 17 juni 2008 @ 18:36 |
heb net voor 110 euro mn 523 getankt, nog nooit voor zoveel geld getankt in 1x ook van de week voor de eerste x irl een X6 gezien, wow echt een groot ding lijkt me ook net een 1-serie cabrio voor de eerste x gezien, zag er ook wel leuk uit (voor t vrouwtje dan ![]() | |
blablaa | dinsdag 17 juni 2008 @ 18:51 |
mijn snelheid's monster e46 330da individual in een m-jasje. ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 18 juni 2008 @ 00:55 |
quote:Wow! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 18 juni 2008 @ 11:19 |
quote:waar heb je die vandaan? hij komt me erg bekend voor... heb je er ook 16" of 17" stalen velgen bij gekregen? (met winterbanden) | |
Hyperdude | woensdag 18 juni 2008 @ 17:37 |
16'' velgen gaat niet passen op een 330, Youp ![]() | |
blablaa | woensdag 18 juni 2008 @ 18:17 |
het is een individual. deze kleur is afkomstig van een m3 en e38/e65 7serie. dus een 2de van deze zal je niet of geen tegenkomen. individual wil zeggen door klantwens samengesteld. daarom heeft hij ook optie's wat er toen die tijd leverbaarwas.. ik mis trouwens 1 optie.. dat is een trekhaak.. maar die komt er dit jaar wel onder ![]() maare.. winterbanden.. ik gebruik gewoon die styles 68m als ''winterband'' en voor in de zomer styles mv 72. alleen daarvan is 1 velg ''lek'' dus die set laat zich even wachten. nog een bruut fotootje.. ![]() | |
Youp | woensdag 18 juni 2008 @ 23:45 |
quote:ik weet wat een individual is ![]() ![]() maar die kleur + dat interieur komt me erg bekend voor.... ik denk dat ik de vorige eigenaar ken zeg maar ![]() ![]() -edit- nee dat was een 330xd indivudual bedenk ik me nu... wel exact het zelfde samengesteld ![]() | |
twister_rodriguez | woensdag 18 juni 2008 @ 23:53 |
echt mooie auto idd, aparte kleur ![]() | |
blablaa | donderdag 19 juni 2008 @ 22:35 |
quote:daar zocht ik idd ook naar 330xd smg met een mtech pakket. hier in nederland stond er wel 1tje alleen deze dealer vroeg er wel heel erg veel voor. aangezien de e46 modellen niet meer in productie is.. want de laaste modellen zijn in 2005 van de band gelopen. hij vroeg er 45.000,- bj 2005 19.000km op de klok.. voor dat geld heb je een e90 330d. maarja. deze die ik nu heb was ook netjes en had zeer weinig gelopen en vrijwel alles erop. over een jaartje mag hij weg dan moet hij plaats maken voor een e60 model | |
Youp | vrijdag 20 juni 2008 @ 07:55 |
achja het is ook geen straf om in een jaar in een e46 330d individual te rijden ![]() | |
rival | vrijdag 20 juni 2008 @ 08:16 |
quote:want? | |
Hyperdude | vrijdag 20 juni 2008 @ 14:10 |
Remschijven van een E46 330i/d zijn te groot voor 16" velgen. ![]() | |
blablaa | vrijdag 20 juni 2008 @ 19:20 |
quote:ze zijn 38.8 groot.. dat is dus een behoorlijke pizzaschijf. dan zouden de remklauwen binnenkant van de velg raken.. bij die 17 sloffen.. zit tussen de klauw en de velg echt maar 3,5/4 cm tussen.. daarom heb ik ook 18'' sloffen. | |
Hyperdude | vrijdag 18 juli 2008 @ 10:41 |
ff topicje kicken. ![]() http://www.mobilverzeichnis.de/marken.htm Wel geinig; en (veel) meer dan alleen BMW. Voor de volledigheid: http://www.bmwarchiv.de/e-code/ http://www.bmwinfo.com/ | |
twister_rodriguez | zaterdag 19 juli 2008 @ 01:18 |
ik zit inmiddels op 19 inch ![]() het opgeven van comfort valt me echt reuzemee.... scheelt niet superveel.. | |
Airforce1 | zaterdag 19 juli 2008 @ 23:49 |
Een erg mooi filmpje: http://www.vimeo.com/1157867 Persoonlijk vindt ik de E39 M5 altijd een van de gaafste BMW`s vinden. | |
maedel | zondag 20 juli 2008 @ 07:28 |
Die M6 ![]() De M5 E39 ziet er gewoon uit als mijn 525i ![]() ![]() Wel een beetje irritant gefilmd (en rotmuziek), maar dit terzijde. | |
blablaa | zondag 20 juli 2008 @ 19:31 |
ik vind jammer dat die e39 m5 niet leverbaar is/was in een smg/automaat.. ik mocht zelf ook in een e60 m5 rijden 7traps smg.. en ik moet zeggen dat gaat wel zo hard.. daar kan je niet tegen op schakelen. en geen haar op me hoofd die denkt dat ik ooit een bmw handgeschakelde auto koop.. maar voor de rest zou ik die 550i wel willen in dat filmpje... ondanks mijn ''magere''' 330d uit 2004 | |
Geqxon | zondag 20 juli 2008 @ 20:31 |
De handbak geeft de M5 wel de charme van een pure muscle-car. ![]() | |
maedel | zondag 20 juli 2008 @ 22:54 |
Nou, ik moet zeggen, ik wil nooit meer anders dan een (bmw-) automaat. Su-per! ![]() Ik snap niet dat ik altijd zo'n voorstander van schakelen was. Zoals mijn auto schakelt krijg ik het zelf écht niet voor elkaar. ![]() | |
Geqxon | zondag 20 juli 2008 @ 23:07 |
Mijn wens is overigens een keer adaptieve cruise control uit te proberen. Vreselijk dat ondanks de luxe van cruise control, je nog steeds bezig bent met dat pookje te klooien als je weer een berg op gaat en iedereen vergeet waar het gaspedaal zit. | |
Diemietuhriej | zondag 20 juli 2008 @ 23:11 |
quote:Wat voor beemer rij je dan? | |
maedel | maandag 21 juli 2008 @ 08:38 |
quote:525i uit 2002 Als deze, maar dan met witte knipperlichten ![]() | |
Geqxon | maandag 21 juli 2008 @ 09:04 |
En zonder bling bling velgen mag ik hopen? ![]() | |
maedel | maandag 21 juli 2008 @ 09:39 |
quote:Ja. Origineel bmw, een zomer en een wintervariant. | |
Teeno | maandag 21 juli 2008 @ 14:54 |
quote:Eensch ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 21 juli 2008 @ 20:00 |
Iemand ervaring met een oude 6-serie hier? Zijn dat een beetje goede/harde auto's? Ik heb gehoord dat de voorloper (min of meer, de CS dus, E9) heel erg roest.. Ik heb het dus over de E24 die ik misschien wil aanschaffen, maar kan er niet echt veel over terugvinden op internet.. | |
Geqxon | maandag 21 juli 2008 @ 22:09 |
Wat vind ik het trouwens telkens weer heerlijk om in mijn vaders BMW te mogen rijden. Deze middag reed ik in de Peugeot 1.4 scheurtrut van de zaak... doe mij maar Duits. Zo gingen bij die rot Peugeot de lampen niet vanzelf aan en uit. Ik bedoel, please, zo'n basic functie. Of dat het knipperlicht geen drie maals knipperfunctie had. ![]() | |
Teeno | maandag 21 juli 2008 @ 22:27 |
quote:Mijn achterlichten gaan ook niet automatisch uit (voor wel) en een drie maals knipperfunctie heb ik ook niet... oja wel BMW trouwens ![]() | |
maedel | maandag 21 juli 2008 @ 22:31 |
wie weet heb ik het wel, maar weet ik niet eens waar het zit ![]() Maar inderdaad, een Peugeot is wel erg ![]() | |
Hyperdude | maandag 21 juli 2008 @ 22:41 |
quote:Alle oude BMW's roesten. Vanaf E34 wordt het snel beter. Van oude auto's klassiekers roesten alleen Mercedes en Volvo/Saab weinig. | |
Geqxon | maandag 21 juli 2008 @ 22:45 |
quote:En is dat een auto uit 2008? Anno 2008 mag je dit soort basic functies toch wel verwachten, niet? ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 21 juli 2008 @ 22:45 |
quote:Godver, anti climax. Help eens zoeken, ik wil een coupé oldtimer met uitstraling en klasse! Liefst RWD en die soort dingen allemaal, en een historie is ook mooi meegenomen. Onderhoud kan ik allemaal zelf wel, en tot zo'n 6000 - 7000 euro.. Tsja, en liefst BMW. ![]() | |
Teeno | maandag 21 juli 2008 @ 22:51 |
quote:hmnee.. 1995... en je hebt gelijk ![]() Vorige week wezen kijken naar een nieuwe Opel Astra GTC voor erbij... maar wat rijdt dat vreselijk k*t zeg als je 7-serie/BMW gewend bent... ik geef toe dat ik totaal verziekt ben door de aanschaf van een BMW.. en hoef dus ook niet meer anders ![]() | |
Geqxon | maandag 21 juli 2008 @ 23:27 |
quote:http://link.marktplaats.nl/182238279 Eigenlijk de enige BMW oldtimer. ![]() En anders een M535i? http://link.marktplaats.nl/180449732 http://link.marktplaats.nl/179506417 http://link.marktplaats.nl/180011456 323i E21? http://link.marktplaats.nl/177336991 http://link.marktplaats.nl/176186000 http://link.marktplaats.nl/176136358 http://link.marktplaats.nl/173841740 | |
Diemietuhriej | dinsdag 22 juli 2008 @ 00:06 |
Die M535i. ![]() Vooral die eerste link die je geeft, echt een superbak! Alleen geen oldtimer, dat is echt jammer.. Wat zou die per maand kosten aan belasting? Verzekering kan toch semi-oldtimer ofniet? De 323i vind ik ook wel wat, maar niet zo gaaf als de 635 of 535. ![]() | |
Geqxon | dinsdag 22 juli 2008 @ 00:24 |
De M535i is inderdaad grootse porno. De eerste M5 zeg maar. Gaat volgens mij ook als de brandweer. Pas alleen op voor het turken imago dat hij van de E30 geërfd heeft. Die eerste kan nog net, maar als je er Alpina Classics oid onder gooit is het een turkenbak van hier tot tokio. | |
Geqxon | dinsdag 22 juli 2008 @ 00:28 |
In Limboland kost een 1425 kilogram wegende benzine auto *slik* 660 euro per jaar. | |
Diemietuhriej | dinsdag 22 juli 2008 @ 00:37 |
quote:Auw. Nja is *opzich* nog wel te doen.. 55 euro per maand.. 1 tankje benzine.. ![]() ![]() Ik moet nu eerst eens even nieuw werk vinden, mocht ik een leuke plek vinden dan kan het eigenlijk best zijn dat er zo'n 535 komt.. Echt een pornobak gek. ![]() Dilemma.. ![]() | |
Geqxon | dinsdag 22 juli 2008 @ 00:44 |
Hehe, heb je nog steeds die taxi staan? | |
Diemietuhriej | dinsdag 22 juli 2008 @ 19:15 |
Ja. ![]() | |
Geqxon | woensdag 30 juli 2008 @ 14:53 |
Verder kun je ook nog naar een toffe Alpina variant op de 323 / m535 kijken: http://link.marktplaats.nl/175685727 http://link.marktplaats.nl/182683685 http://link.marktplaats.nl/179531074 ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:46 |
tvp | |
twister_rodriguez | zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:41 |
hey ik heb een vraagje als iemand er meer van weet: mijn stuurhuis is lek en moet gereviseerd worden. Ik ben naar een garage (dit keer maar niet de officiele) geweest voor een klein klusje (wilde trekhaak eraf) en vroeg toen of ze even naar mijn stuur konden kijken, omdat ie nogal zwaar stuurde.... Dus ik krijg de auto terug met de mededeling dat het stuurhuis lek is.. het is bijgevuld maar zal binnenkort weer zwaar sturen worden vanwege t lek.. revisie stuurhuis kost 700 ex btw ongeveer... Nu kan een kennis van me die bij de officiele bmw dealer werkt t ook doen voor 'twee driehonderd euro', maar die kan pas begin september ivm vakantie.. Kan ik hiermee gewoon doorrijden in de tussentijd... heb ik niet aan m gevraagd ![]() ik ga er van uit van wel | |
Youp | zondag 3 augustus 2008 @ 17:27 |
Als je er maar voor zorgt dat de pomp niet droogloopt zou dat wel moeten gaan. Dus blijven bijvullen... Als de pomp droogloopt en die gaat stuk dan word het een duurder grapje.. | |
twister_rodriguez | zondag 3 augustus 2008 @ 21:18 |
wat en waar moet ik iets bijvullen? sorry ik heb er totaal geen verstand van ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 3 augustus 2008 @ 22:34 |
Je moet ff dat ding zoeken dat op deze foto een groene ring heeft op het deksel/dop, helemaal rechts op de foto. Kan bij jouw auto ook een andere kleur dan groen hebben, of gewoon zwart zijn. Even schoonmaken met oude lap indien nodig en dan deksel losdraaien (kan goed vastzitten) Aan het deksel zit een peilstok vast met, geloof ik, 2 strepen, daar moet het vloeistofniveau tussenin staan. Er zal wel Dexron II ATF in moeten, maar dat moet je even in je boekje nakijken, ook even mijn peilstokverhaaltje nakijken svp. ![]() ![]() | |
twister_rodriguez | maandag 4 augustus 2008 @ 12:47 |
ok thnx! zal zo even checken ![]() | |
twister_rodriguez | maandag 4 augustus 2008 @ 14:36 |
er zit gelukkig genoeg in! ik zal strax eens bij de benzinepomp kijken of ze die dexron atf II hebben. Er staat in het boekje niet precies welk type erin moet (wel ATF only staat er).. er staat dat je naar de dealer moet gaan, maar dat staat er wel vaker volgens mij.. scheelt toch ongeveer 500 euro of ik t bij die garage laat doen of bij die kennis. en was al iets van 1.7k lichter bij de officiele dealer hier toen mn airco kapot was en wat andere kleine dingen... is best veel op een auto van 8k iig erg bedankt voor de uitleg!! echt super, want ik heb er totaal geen verstand van ![]() | |
Hyperdude | maandag 4 augustus 2008 @ 19:18 |
Waar woon je ongeveer? MIsschien weet iemand hiero wel een goed adres bij je in de buurt. Er zijn genoeg garages die zich deskundig met BMW bezighouden zonder dealer tarieven te rekenen. Een kennis is handig voor veel dingen; maar soms heb je toch echt specifieke BMW kennis nodig. Olie ed. kan je vaak (veel) goedkoper halen bij een auto onderdelen boer dan bij de pomp. ATF=AutomaticTransmissionFluid, DEXRON II is een kwaliteitsaanduiding. Tegenwoordig heb je ook nog DEXRON III. Spul dus voor automaatbakken en vaak ook voor stuurbekrachtigingen en gewone versnellingsbakken. En ieder merk zoals Castrol, Mobil en Shell maakt het. 1.7K voor een airco is dat een nieuwe condensor+ pomp+ verdamper ofzo? ![]() BMW dealer is ook wel handig, maar als er veel uren voor een klus staan ben je snel veel geld kwijt. Het is wel handig om te zorgen dat je zelf er wat vanaf weet. Kan je soms veel geld schelen. BMW rijden kan nl. best tegen redelijk lage kosten; maar blijft natuurlijk duurder dan een Starslet. [ Bericht 16% gewijzigd door Hyperdude op 04-08-2008 19:27:06 ] | |
Youp | maandag 4 augustus 2008 @ 20:38 |
BMW komt met een Carbonsport pakket voor de 6 serie... http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9454 Helaas klopt niet alle info van autoweek... Carbonschwartz is normaal géén optie op een 6 serie, evenals het M onderstel, de sportuitlaat, die velgen en de speciale motorkap. Leuk weetje is dat er maar 25 stuks gemaakt gaan worden... En al die speciale opties zijn er enkel en alléén voor deze 25 auto's... Die alle 25 dit jaar in September achter elkaar gebouwd gaan worden... hoe weet ik dat toch allemaal... ![]() | |
twister_rodriguez | maandag 4 augustus 2008 @ 20:51 |
ik woon in tilburg die 700 ex is van een garage die in bmw gespecialiseerd is, maar is geen officiele delaer... 1.7k: ik heb ff gekeken en het is 1560 euro ipv 1.7k. aanjager van verwarming-airco aggregaat, uit en inbouwen/vervangen aircoinstallatie afzuigen, leegtrekken vullen condensor airco uit en inbouwen/vervangen kondensator airco-vin kpl verder nog stuur erin laten zetten airco werking controleren kleine dingen heb ik niet getypt, kwam uit op 1.5k dus.. ik geloof dat het totaal van de airco iets van 1.2k was ofzo maar anyway die kennis (via via) werkt dus bij bmw zelf [ Bericht 0% gewijzigd door twister_rodriguez op 04-08-2008 20:53:56 (typvout) ] | |
blablaa | woensdag 6 augustus 2008 @ 02:32 |
koop gewoon een 330d of een 535d deze autos doen dr echt niet te min onder een 330i of een 530i.. ze gaan beiden door tot ver boven de 240+ en ik moet zeggen dat een diesel toch iets meer power heeft dan een benzine.. al klinkt een benzine wat mooier.. btw! ik heb een nieuwe mod op tocht.. smg padels icm een steptronic automaat... dat lijkt me echt top.. maarja we moeten even wachten tot het binnen is... | |
flyguy | woensdag 6 augustus 2008 @ 20:16 |
quote:Volgens de PR klopt het wel. Hoe ik dat toch weet ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 augustus 2008 @ 21:26 |
quote:hoezo ![]() | |
blablaa | donderdag 7 augustus 2008 @ 00:12 |
quote: trekkracht.. nu is het eigenlijk een rare vergelijking... | |
maedel | donderdag 7 augustus 2008 @ 09:23 |
ik vind anders dat mijn benzine bmw hard genoeg rijdt hoor ![]() | |
MrSASO | donderdag 7 augustus 2008 @ 15:27 |
quote:Beetje jammer om te dieselen met een BMW, deed ik eerst ook maar een benzine BMW rijd toch echt vele malen beter. | |
Youp | donderdag 7 augustus 2008 @ 19:51 |
quote:Geen idee, hoe weet je dat? ![]() | |
Youp | donderdag 7 augustus 2008 @ 19:52 |
quote:De nieuwe sportautomaat met stuurschakeling bedoel je? En een diesel heeft echt niet meer vermogen als een benzine hoor ![]() | |
Youp | maandag 11 augustus 2008 @ 20:02 |
Wat een lompe *****boer http://www.autojunk.nl/clips/view/1045 Beetje een Z3 M verkrachten... Nee met 321pk ben je niet meteen de snelste op de baan ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 11 augustus 2008 @ 20:10 |
quote:Wat een idioot. ![]() | |
flyguy | dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:06 |
quote:Lijkt me handig als auteur | |
Youp | dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:28 |
quote:Hmm, mjah ik werk zelf bij bmw en ik heb samen met mn pa en m'n baas een mooie individual carbonsport samengesteld... ![]() | |
veni2 | woensdag 13 augustus 2008 @ 08:41 |
diesel heeft veel meer nm bij een lager toerental, de 535 houd de m5 tot de 160 achter zich!! | |
YoshiBignose | woensdag 13 augustus 2008 @ 10:30 |
quote:right.. een 3000cc 6 cilinder houdt een 5000cc v10 tot de 160 achter zich? laat me niet lachen ![]() ![]() |