Steeds meer reclame voor Wilders.quote:Het kwaad moet worden gestopt
Verzetsbeweging tegen Wilders
door Jouke Schaafsma
AMSTERDAM, zondag
Tegenstanders van Geert Wilders verenigen zich en richten een tegenbeweging op onder het motto 'Stop de VerWildering'. Er staat een landelijke demonstratie in Amsterdam gepland.
PVV-voorman Geert Wilders heeft met zijn plannen voor een provocerende film over de islam een tegenbeweging tegen zichzelf in gang gezet.
Voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra vindt dat het tijd wordt 'het kwaad te stoppen' en heeft toegezegd mee te doen in een anti-Wildersbeweging. Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur ' en de stichting Islam en Burgerschap hebben ook al steun toegezegd. Op persoonlijke titel heeft Amnesty Internationaldirecteur Eduard Nazarski eveneens sympathie betuigd.
Kwaad
'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten', zegt Terpstra. 'Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.'
Volgens Terpstra is het onNederlands wat Wilders aan ideeën verspreidt.'Problemen met allochtonen moeten benoemd worden, maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.'
Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, waar ooit nog de toenmalige minister Verdonk zich hard voor heeft gemaakt, neemt het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich 'Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden.' Sini is tevens directeur van roc Midden-Nederland en lid van de nationale Unesco-commissie.
Naast een brede maatschappelijke anti-Wildersbeweging, zijn er ook demonstraties in voorbereiding. De organisatie Nederland bekent Kleur, die in 1992 na een aanslag op een moskee 82.000 mensen op de been kreeg, onder wie Ruud Lubbers, wil opnieuw een demonstratie houden, nu tegen Wilders.
'Er is heel veel animo om iets te doen. Het is tijd om de straat op te gaan, zegt woordvoerder René Danen.
Dat is het toch ook ?quote:Op zondag 2 december 2007 08:41 schreef Chadi het volgende:
Wilders topt zichzelf wel. Binnenkort is het de schuld van de moslims dat er file staat
quote:Op zondag 2 december 2007 08:41 schreef Chadi het volgende:
Binnenkort is het de schuld van de moslims dat er file staat
Daar zeg je wat..............quote:Op zondag 2 december 2007 08:41 schreef Chadi het volgende:
Wilders topt zichzelf wel. Binnenkort is het de schuld van de moslims dat er file staat
Gast, loop eens niet ongefundeerde onzin te brallen...quote:Op zondag 2 december 2007 08:27 schreef KritischeMassa het volgende:
En tegelijkertijd roepen ze autochtonen op om te accepteren dat hun dochters verkracht worden door groepjes bergaapjes???
fundamentquote:Op zondag 2 december 2007 08:57 schreef Alleslijm het volgende:
[..]
Gast, loop eens niet ongefundeerde onzin te brallen...
Als je dat in 1 keer doet heb je wel file op de A27 richting Bredaquote:Op zondag 2 december 2007 08:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar zeg je wat..............
1 miljoen moslims het land uitpleuren en het fileprobleem is opgelost.
Zal gelijk een mailtje sturen naar wilders.
Nog steeds niet wat daar staat .. alhoewelquote:
quote:Zes opgepakt na betasten meisjes
SCHIEDAM - Zes jongens uit Rotterdam (11 tot 14 jaar) hebben donderdag een aantal meisjes onzedelijk betast in zwembad Groenoord in Schiedam.
afbeelding vergroten FOTO ANP
De jongens grepen naar de billen, borsten en vagina van de meisjes. Ook trokken ze aan de zwembroekjes en topjes.
Rond twee uur belde een medewerker de politie. Die kwam direct en hielden de zes verdachten aan. Zij werden naar het politiebureau gebracht. Na overleg met justitie werd besloten dat de twee 12-jarige en twee 14-jarige jongens moeten bij de kinderrechter komen. De twee 11-jarigen moeten meedoen aan het project Pak je kans.
Nah, op de verjaardag doen, ben je in 1 jaar van een hele hoop gezeik af en is bijzonder goedkoop.quote:Op zondag 2 december 2007 09:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je dat in 1 keer doet heb je wel file op de A27 richting Breda
Er wordt nergens opgeroepen te accepteren dat Marokkanen je dochters onzedelijk betasten.quote:
maar tov de totale bevolkingsgroepze dit wel het vaakst doen. Je abstraheert voor het gemak maar weer evenquote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Alleslijm het volgende:
[..]
Er wordt nergens opgeroepen te accepteren dat Marokkanen je dochters onzedelijk betasten.
Als je de vakliteratuur er op na slaat, zul je zien dat Marokkaanse jongens een kleine minderheid zijn onder de jeugdige zedendelinquenten.
Dubbel ongefundeerd dus...
Wat loop jij ze nou onterecht te verdedigen?quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Alleslijm het volgende:
[..]
Er wordt nergens opgeroepen te accepteren dat Marokkanen je dochters onzedelijk betasten.
Als je de vakliteratuur er op na slaat, zul je zien dat Marokkaanse jongens een kleine minderheid zijn onder de jeugdige zedendelinquenten.
Dubbel ongefundeerd dus...
drie kwart van deze groeperingen laven zich volledig/mateloos aan de hoorn des subsidieovervloeds. Derhalve betaalt de overheid geld waarmee een democratisch gekozen parlementarier wordt aangepakt...quote:Op zondag 2 december 2007 08:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
e HBO-Raad.... Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur ' en de stichting Islam en Burgerscha
quote:Op zondag 2 december 2007 12:06 schreef waht het volgende:
Het kwaad stoppen?
Dan moet je bij de politie gaan werken. Niet een politici waar je het niet mee eens bent aanvallen.
iemand uitmaken voor "het kwaad" valt niet onder die vrijheid, dat heet lasterquote:Op zondag 2 december 2007 12:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Aanvallen?sinds wanneer heeft alleen Wilders recht op vrije meningsuiting?
quote:Op zondag 2 december 2007 12:46 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
iemand uitmaken voor "het kwaad" valt niet onder die vrijheid, dat heet laster
nee hoor dat doe ik nergens, dat doe jij dus je lasterd. Kijk dat zoiets over een boek gezegd wordt is wat anders. Wanneer een document aanzet tot haat, bloedvergieten en, zoals duidelijk blijkt bij de aanhangers, een zeer misplaatst superioriteitsgevoel is dat naar mijn mening terecht...quote:Op zondag 2 december 2007 13:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uiteraard mag de Islam wel uitgemaakt worden voor "het kwaad", want dat is vrijheid van meningsuiting....
Wat is die Terpstra voor malloot?quote:maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.'
Kijken we op de website van Nederland bekent kleur, dan wordt meteen duidelijk dat het een collectief is met bijzonder eenzijdige doelstellingen en leuzen, dat vooral ''racisme'' bestrijden wil. Wat jammer dat niet bijv. Pechtold, met al z'n gebreken, de boventoon voert in dit debat maar dit soort vage onparlementaire gezelschappen.quote:De organisatie Nederland bekent Kleur, die in 1992 na een aanslag op een moskee 82.000 mensen op de been kreeg, onder wie Ruud Lubbers, wil opnieuw een demonstratie houden, nu tegen Wilders.
Ik ben het met je eens.quote:Op zondag 2 december 2007 09:00 schreef FJD het volgende:
Goed initiatief. Jammer dat een voorzitter van de HBO-raad zich dan weer zo op moet werpen hiervoor.
Roepen dat de islam gestopt moet worden is iets anders dan roepen dat een persoon gestopt moet worden.quote:Op zondag 2 december 2007 13:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uiteraard mag de Islam wel uitgemaakt worden voor "het kwaad", want dat is vrijheid van meningsuiting....
http://www.trouw.nl/laats(...)_terug_naar_Terpstraquote:"Het organiseren van een buitenparlementaire tegenbeweging door de christendemocraat Terpstra en linkse gesubsidieerde clubs en activisten is een belediging van de PVV-kiezer en dus ook van de parlementaire democratie", meent Wilders.
quote:Op zondag 2 december 2007 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Roepen dat de islam gestopt moet worden is iets anders dan roepen dat een persoon gestopt moet worden.
In het eerste geval wordt niet opgeroepen tot geweld, in het tweede geval kan dit wel zo worden opgevat.
Waar en wanneer heeft hij dat gezegd? Buitenhof? Offline-editie van Trouw? Waar komt dit bericht eigenlijk origineel vandaan, want het staat overal?quote:'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten'
Is de Islam een fysiek persoon dan?quote:Op zondag 2 december 2007 13:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee, dan mag het.quote:Op zondag 2 december 2007 17:36 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
Is de Islam een fysiek persoon dan?
quote:Op zondag 2 december 2007 17:36 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
Is de Islam een fysiek persoon dan?
Dat is inderdaad een goede vraag.quote:
Dat is geen antwoord.quote:Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ow....ze hadden moeten zeggen dat Wilders "knettergek" is? dan was het wel ok geweest of hadden ze dan nog steeds geen recht op hun mening gehad?
Wow.quote:Op zondag 2 december 2007 17:51 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Anders gezegd om de waas uit je brain te halen.
Hoe kan je de Islam beledigen, het bestaat fysiek niet eens laat staan dat de Islam gevoel heeft.
Doen we niet allemaal moord en brand schreeuwen als je clubje waar je je bij thuisvoelt bekritiseerd wordt?quote:Op zondag 2 december 2007 17:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede vraag.
Wilders maakt ten volste gebruik van de vrijheid van meningsuiting, maar schreeuwt moord en brand als er een groepje is die zijn mening niet deelt. Dan maakt hij een anti-Koran film maar vind het gevaarlijk als er een groepje is die het niet met hem eens is.
Volgens mij probeert Wilders op deze manier een beetje in voetsporen te treden van andere mensen, die totaal niet met hem te vergelijken zijn.
Gelukkig wordt de Islam door geen mens beleden. Voelt zich niemand dan ook gekwetst door diegenen die de Islam aanvallen.quote:Op zondag 2 december 2007 17:51 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Anders gezegd om de waas uit je brain te halen.
Hoe kan je de Islam beledigen, het bestaat fysiek niet eens laat staan dat de Islam gevoel heeft.
al die bedreigingen die hij elke dag krijgt zijn natuurlijk niksquote:Op zondag 2 december 2007 17:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie roept er dan op tot geweld? het lijkt wel of de Wilders aanhangers écht denken dat ze de enige zijn die recht hebben op het verkondigen van een mening.
vreemd dat ik wel het christendom mag beledigen zegquote:Op zondag 2 december 2007 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gelukkig wordt de Islam door geen mens beleden. Voelt zich niemand dan ook gekwetst door diegenen die de Islam aanvallen.
Als Geert president wordt dan is het tijd om in Nederland militair in te grijpen. En het werk eindelijk eens goed af te maken.quote:Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik kots op doekle terpstra, zelfingenomen arrogante linkse kwal.
Geert for President !
ik kan niet uit je post uitmaken of je nou voor of tegen Wilders benquote:Op zondag 2 december 2007 18:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als Geert president wordt dan is het tijd om in Nederland militair in te grijpen. En het werk eindelijk eens goed af te maken.
Vergeet de andere groep niet die voor Wilders is.quote:Op zondag 2 december 2007 18:10 schreef GB734 het volgende:
Hulde. Mocht Wilders onverhoops ooit aan de macht komen -erg onwaarschijnlijk, maar wie weet- is een sterk ondergronds verzet te verwachten.
quote:Op zondag 2 december 2007 18:05 schreef UZN het volgende:
Wilders heeft wel gelijk. Alleen de manier waarop is soms wat te.
Ik zie ook het liefst dat de Koran verboden wordt. Maarja. Ga je dan alle godsdiensten verbannen? Hoeveel honderd jaar gaan we dan terug? Gele ster is dan slechts stap 2.
Mensen moeten een ophouden met moslim knuffelen. Achter onze rug spuugen ze op ons. En dat zijn nog de goeie... De gemiddelde spuugt het liefst in ons gezicht.
Met de huidige politiek wordt het alleen maar erger en erger. Wilders geeft tenmiste wat tegengas. Ik kots op de politiek die alles doet om het cencuur op te leggen.
ondergronds verzet bestaand uit criminelenquote:Op zondag 2 december 2007 18:10 schreef GB734 het volgende:
Hulde. Mocht Wilders onverhoops ooit aan de macht komen -erg onwaarschijnlijk, maar wie weet- is een sterk ondergronds verzet te verwachten.
Een verzet waar we echt niet bang voor hoeven te zijn denk ik.quote:Op zondag 2 december 2007 18:13 schreef Dragontown het volgende:
[..]
ondergronds verzet bestaand uit criminelen
In het begin van de jaren veertig van de vorige eeuw waren de mensen die zich verzetten tegen de NSB/de nazi's ook, naar de destijds geldende wetten, crimineel, dus ach.quote:Op zondag 2 december 2007 18:13 schreef Dragontown het volgende:
[..]
ondergronds verzet bestaand uit criminelen
dus je wilt zeggen dat het ondergrondse verzet bestaat uit nazisquote:Op zondag 2 december 2007 18:16 schreef GB734 het volgende:
[..]
In het begin van de jaren veertig van de vorige eeuw waren de mensen die zich verzetten tegen de NSB/de nazi's ook, naar de destijds geldende wetten, crimineel, dus ach.
is goedquote:Op zondag 2 december 2007 18:25 schreef Monidique het volgende:
Geert Wilders komt niet aan de macht, klaar.
Hangt er maar van af in welke vorm je gelooft.quote:Op zondag 2 december 2007 18:28 schreef Dragontown het volgende:
[..]
boedhisten die militair gebruik willen maken ook niet
Heerlijk niet, die vooroordelen?quote:Op zondag 2 december 2007 18:05 schreef UZN het volgende:
Ik zie ook het liefst dat de Koran verboden wordt. Maarja. Ga je dan alle godsdiensten verbannen? Hoeveel honderd jaar gaan we dan terug? Gele ster is dan slechts stap 2.
Mensen moeten een ophouden met moslim knuffelen. Achter onze rug spuugen ze op ons. En dat zijn nog de goeie... De gemiddelde spuugt het liefst in ons gezicht.
Met de huidige politiek wordt het alleen maar erger en erger. Wilders geeft tenmiste wat tegengas. Ik kots op de politiek die alles doet om het cencuur op te leggen.
Uhm, elke discussie programma nodigt Wilders uit, maar hij durft niet te komen, natuurlijk kan men dan niet winnenquote:Op zondag 2 december 2007 17:00 schreef Ayreon84 het volgende:
Met woorden kunnen ze het niet winnen van Wilders,
oke, probeer mij te overtuigen dat een theocratische staat beter isquote:Op zondag 2 december 2007 18:39 schreef Xith het volgende:
[..]
Uhm, elke discussie programma nodigt Wilders uit, maar hij durft niet te komen, natuurlijk kan men dan niet winnen
Waar heb je het over?quote:Op zondag 2 december 2007 18:40 schreef Dragontown het volgende:
[..]
oke, probeer mij te overtuigen dat een theocratische staat beter is
Want dat zijn de enige opties; het is of het Wilders-fascisme of een islamitische staat.quote:Op zondag 2 december 2007 18:40 schreef Dragontown het volgende:
[..]
oke, probeer mij te overtuigen dat een islamitische staat beter is
Een islamitische, daar had je het over.quote:Op zondag 2 december 2007 18:40 schreef Dragontown het volgende:
[..]
oke, probeer mij te overtuigen dat een theocratische staat beter is
islamitisch joods of christelijke theocratie, ik vind ze alle drie verwerpelijk.quote:Op zondag 2 december 2007 18:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een islamitische, daar had je het over.
1: heb je een bron dat Terpstra Wilders "het kwaad" noemt?quote:Op zondag 2 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
De TT alleen al![]()
Het "kwaad" moet worden gestopt...
[..]
Nu geven ze gewoon een "licence to kill' af jegens Wilders, goedzo linkse rakkersde manier om je van je tegenstander te ontdoen als jou, en die van je vriendjes, baantje/subsidiepotje/commisietje in gevaar komt.
nou vertel, wat gebeurd er met mij als ik onder Wilders leefquote:Op zondag 2 december 2007 18:46 schreef GB734 het volgende:
[..]
Want dat zijn de enige opties; het is of het Wilders-fascisme of een islamitische staat.
Ja, maar dat zijn alleen maar de domme mensen, tokkies enzoquote:Op zondag 2 december 2007 19:04 schreef Sargon het volgende:
En dan stijgt wilders weer in de peilingen!
Ik heb de TT niet gemaakt en mag toch aannemen dat iemand die in N/A post de waarheid schrijft.quote:Op zondag 2 december 2007 19:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
1: heb je een bron dat Terpstra Wilders "het kwaad" noemt?
2: het bestaan van een vereniging met een andere mening is toch geen license to kill? Wilders is het ook niet eens met moslims, geeft Wilders dan een license to kill jegens moslims? Nee toch?
Precies.
Nee, dat mag je niet aannemen.quote:Op zondag 2 december 2007 19:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik heb de TT niet gemaakt en mag toch aannemen dat iemand die in N/A post de waarheid schrijft.
Ja, TS vind dat de vereniging Wilders als "het kwaad" bestempeld. Maar dat staat verder nergens. Het enige wat de vereniging doet is dat het zich niet kan vinden in de mening van Wilders.quote:Voor mij mag iedereen een vereniging beginnen, wat jij wil.
Maar als die vereniging tot doel heeft het "kwaad" uit te schakelen die Wilders heet, ga je een behoorlijke stap te ver.
Wilders het kwaad noemen is slecht,quote:Op zondag 2 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
De TT alleen al![]()
Het "kwaad" moet worden gestopt...
Alsof Wilders de duivel in persoon is, het "kwaad" moet je zoeken op straat waar islamitisch tuig alles denken te kunnen veroorloven in de naam van de islam of anders discriminatie.
Het "kwaad" moet je zoeken in de linkse kliek die zo graag een multiculti willen hebben dat ze gierend de bocht uitvliegen met al hun susidietjes, projectjes, Theedrink kransjes en onder het tapijt schuiven van de echte problemen.
Het enige wat Wilders doet is op de kaart zetten van problemen die er al zijn en als een onuitroeibare kanker gezwel groeien.
En dat dat niet al te subtiel gaat, oke.
Maar soms moet je schreeuwen om gehoord te worden en dat doet Wilders als de beste.
we moeten blij zijn met iemand als Wilders, anders had er helemaal geen weerwoord geweest en god weet waar we dan hadden gezeten op dit moment.
Nu geven ze gewoon een "licence to kill' af jegens Wilders, goedzo linkse rakkersde manier om je van je tegenstander te ontdoen als jou, en die van je vriendjes, baantje/subsidiepotje/commisietje in gevaar komt.
links bestaat niet meer, rechts ook niet, zijn oude onzin net zoals de christelijke en islamitische religie, passen niet in deze nieuwe tijd, tijd om ze af te schudden.quote:Op zondag 2 december 2007 19:20 schreef Xith het volgende:
[..]
Wilders het kwaad noemen is slecht,
maar linkse mensen het kwaad noemen is goed?
Het kankergezwelachtige probleem, bijvoorbeeld, dat ik de Koran kan lezen. Gelukkig is er nog een Geert Wilders die dit probleem keihard wil aanpakken.quote:Op zondag 2 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
Het enige wat Wilders doet is op de kaart zetten van problemen die er al zijn en als een onuitroeibare kanker gezwel groeien.
Nee joh, die kunnen makkelijk 1 van de vele Koran-opspeur-ambtenaren onder Wilders worden.quote:Op zondag 2 december 2007 19:18 schreef Dragontown het volgende:
Heeft het wel met de islam te maken en zouden ze niet bang zijn voor hun eigen baantje?
bangerikquote:Op zondag 2 december 2007 19:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het kankergezwelachtige probleem, bijvoorbeeld, dat ik de Koran kan lezen. Gelukkig is er nog een Geert Wilders die dit probleem keihard wil aanpakken.
Quote van de FP/Telegraafquote:Op zondag 2 december 2007 19:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee, dat mag je niet aannemen.
[..]
Ja, TS vind dat de vereniging Wilders als "het kwaad" bestempeld. Maar dat staat verder nergens. Het enige wat de vereniging doet is dat het zich niet kan vinden in de mening van Wilders.
Als dat al een license to kill is, zou de wereld nu wel opgeblazen zijn.
Gaan we slachtoffertje spelen?quote:Op zondag 2 december 2007 19:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het kankergezwelachtige probleem, bijvoorbeeld, dat ik de Koran kan lezen. Gelukkig is er nog een Geert Wilders die dit probleem keihard wil aanpakken.
Wie? Geert Wilders? Ik ben nog geen slachtoffer, maar als Geert Wilders zijn zin krijgt, ben ik wel slachtoffer, want dan kan ik geen Koran meer lezen. Als ik de cel inga wanneer ik een boek lees, ja, dan ben ik slachtoffer van Wilders' censuur.quote:Op zondag 2 december 2007 19:33 schreef Kanjer het volgende:
Gaan we slachtoffertje spelen?
Goed punt.quote:Dit zijn jouw woorden en niet de mijne.
Of het kankergezwelachtige probleem dat er 'bewijzen' nodig zijn om iemand op te sluiten. Hoe links. Gelukkig is er nog een Geert Wilders die dit probleem keihard wil aanpakken.quote:Op zondag 2 december 2007 19:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat als iemand een teddybeer Geert Wilders noemt? Is dat dan ook demoniseren, onverantwoordelijk en gevaarlijk?quote:Op zondag 2 december 2007 19:39 schreef Dragontown het volgende:
ik wacht trouwens op de eerste teddybeer in Nederland die mohammed gaat heten
jij neemt alles heel letterlijk hehquote:Op zondag 2 december 2007 19:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wie? Geert Wilders? Ik ben nog geen slachtoffer, maar als Geert Wilders zijn zin krijgt, ben ik wel slachtoffer, want dan kan ik geen Koran meer lezen. Als ik de cel inga wanneer ik een boek lees, ja, dan ben ik slachtoffer van Wilders' censuur.
[..]
Goed punt.
hij is zelf al een teddybeerquote:Op zondag 2 december 2007 19:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat als iemand een teddybeer Geert Wilders noemt? Is dat dan ook demoniseren, onverantwoordelijk en gevaarlijk?
Sorry, ik begrijp niet wat je hier zegt.quote:Op zondag 2 december 2007 19:40 schreef Dragontown het volgende:
[..]
jij neemt alles heel letterlijk hehhij nam het voorbeeld ''koran verbieden'' waarom dat eigenlijk zou kunnen zodat mensen inzagen wat er eigenlijk allemaal wel niet in de koran staat.
Dat is snel van je opgemerkt dan.quote:
Nee. Geert Wilders wil de Koran verbieden. Geen voorbeeld, hij wil dat echt.quote:hij nam het voorbeeld ''koran verbieden'' waarom dat eigenlijk zou kunnen zodat mensen inzagen wat er eigenlijk allemaal wel niet in de koran staat.
tuurlijkquote:Op zondag 2 december 2007 19:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is snel van je opgemerkt dan.
[..]
Nee. Geert Wilders wil de Koran verbieden. Geen voorbeeld, hij wil dat echt.
Nou vind ik dat stukje van Terpstra tamelijk pathetisch (in de oorspronkelijke zin van het woord!), maar een vogelvrijverkaring kan ik er niet in ontdekken.quote:Op zondag 2 december 2007 19:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Quote van de FP/Telegraaf
Terpstra: ''Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten. Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.''
dus wel een licence to kill .
kloptquote:Op zondag 2 december 2007 19:45 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nou vind ik dat stukje van Terpstra tamelijk pathetisch (in de oorspronkelijke zin van het woord!), maar een vogelvrijverkaring kan ik er niet in ontdekken.
hmmm, echt, ik wil dat JPB mij 1 miljoen euro op mijn rekening stort.quote:Op zondag 2 december 2007 19:42 schreef Monidique het volgende:
Nee. Geert Wilders wil de Koran verbieden. Geen voorbeeld, hij wil dat echt.
Natuurlijk wat? Dat Geert Wilders de Koran wil verbieden? Ja, dat wil hij echt.quote:
Nee, daar ben ik het niet mee eens, ook al verbiedt het op de een of andere miraculeuze wijze met mij verbonden extreem-links het als geen ander.quote:maar daar moet jij het toch wel eens mee zijn ? extreem links verbied boeken als geen ander
en ik wil dat iedereen de koran gaat lezenquote:Op zondag 2 december 2007 19:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk wat? Dat Geert Wilders de Koran wil verbieden? Ja, dat wil hij echt.
[..]
Nee, daar ben ik het niet mee eens, ook al verbiedt het op de een of andere miraculeuze wijze met mij verbonden extreem-links het als geen ander.
Dat kan, mij interesseert het weinig, maar weet dan wel dat Geert Wilders graag heeft dat niemand de Koran mag lezen.quote:Op zondag 2 december 2007 19:51 schreef Dragontown het volgende:
[..]
en ik wil dat iedereen de koran gaat lezen
bron graagquote:Op zondag 2 december 2007 19:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan, mij interesseert het weinig, maar weet dan wel dat Geert Wilders graag heeft dat niemand de Koran mag lezen.
Ik verzoek Doekle Terpstra om de eerst aankomende Black Metal concert te bezoekenquote:Op zondag 2 december 2007 19:53 schreef Apropos het volgende:
Het artikel in Trouw:
http://www.trouw.nl/dever(...)ders_opinie#readmore
Let op:
Onbegrijpelijk vind ik het, dat de ’redelijke mensen’ – waartoe ik mijzelf ook reken – zo onverschillig lijken te zijn. Wanneer staan wij eens op? Wanneer manifesteren wij ons met de oproep dat genoeg, genoeg is. Wanneer maken wij Wilders duidelijk dat wij een samenleving voorstaan waarin mensen op basis van respect met elkaar samenleven, dat wij de onderlinge dialoog wensen op basis van respect voor elkaars eigenheid. Met waardering voor elkaars identiteit en met een open vizier willen leren van verschillende religieuze gewoonten en belevingen. Met respect voor de woorden van de Koran, zoals ikzelf graag met respect bejegend wil worden op de woorden die voor mij heilig zijn en die mij via de Bijbel worden aangereikt.
Nu vind ik die PVV een partij van niks, maar dit soort geniepige religieuze dwingelandij is minstens even kwalijk. Meneer beweert tot het kamp der redelijken te behoren, maar voegt toch nog even een verzoek in om ook de voor hem heilige Schrift te eerbiedigen. Man, ga toch weg.
bron graagquote:Op zondag 2 december 2007 19:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
How about dat Geert Wilders de Koran wil verbieden, of is jou dat ontgaan?
1. Was de Tenach dan soms verboden onder de nazi's ? Dus uit alle bijbels werden de eerste vijf "boeken" gescheurd.quote:Op zondag 2 december 2007 18:05 schreef UZN het volgende:
Het is dat ik een luie, linkse nietsnut ben zonder leven, dus ik geef jou een bronnetje: "Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek."quote:
De pagina die u wenst te bereiken bestaat niet.quote:Op zondag 2 december 2007 20:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is dat ik een luie, linkse nietsnut ben zonder leven, dus ik geef jou een bronnetje: "Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek."
Dat kan, ik heb hier de NL versie van de "edele Koran" hier liggen.quote:Op zondag 2 december 2007 19:51 schreef Dragontown het volgende:
[..]
en ik wil dat iedereen de koran gaat lezen
Elke amp; verwijderen uit het adres.quote:Op zondag 2 december 2007 20:02 schreef Dragontown het volgende:
[..]
De pagina die u wenst te bereiken bestaat niet.
Selecteer een pagina uit het hoofdmenu.
Dat misschien niet, maar het bestond officieel niet. Daarbij, de gele ster is een Middeleeuwse verordening, dus we hoeven het niet eens over gaskamers te hebben: niet voor niets rept de auteur van ''hoeveel honderd jaar?'' ,quote:Op zondag 2 december 2007 19:59 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
1. Was de Tenach dan soms verboden onder de nazi's ? Dus uit alle bijbels werden de eerste vijf "boeken" gescheurd.
nou het lukt nietquote:Op zondag 2 december 2007 20:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Elke amp; verwijderen uit het adres.
Home > In de media > Opinie > Genoeg is genoeg: verbied de Koran - Opinie Geert Wilders Volkskrantquote:Op zondag 2 december 2007 20:02 schreef Dragontown het volgende:
[..]
De pagina die u wenst te bereiken bestaat niet.
Selecteer een pagina uit het hoofdmenu.
Dat je met dit soort lui de gracht kunt dempen, daar is iedereen het hopelijk wel over eens.quote:Op zondag 2 december 2007 20:10 schreef Dragontown het volgende:
[ afbeelding ]
hun Zij zijn het niet eens met Wilders
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/03/tariq_ramadan_w.htmlquote:Demissionair minister van Integratie Rita Verdonk (VVD) vernam half december uit de krant dat de Zwitserse islamitische filosoof gasthoogleraar 'Identiteit en Burgerschap' zou worden. Ze kent hem.
Sterker nog: toen Ramadan een paar jaar geleden in Frankrijk als 'gevaarlijke fundamentalist' werd gebrandmerkt en de VS hem zijn visum afpakten, nodigde zíj hem uit voor een dîner pensant. "Ik ken de verwijten tegen hem", zegt ze. "Hij is niet de meest liberale man die je je kan indenken. Maar hij is géén fundamentalist. Zijn boodschap is dat de islam en de Europese cultuur niet strijdig zijn. Hij zegt: respecteer de wet, respecteer de regels van Nederland, en intussen kun je gewoon moslim zijn. Hij adviseerde mij om de vertrouwensbreuk met moslims te herstellen. Om een betere relatie op te bouwen, met dialoog en meer respect. Het was een interessante avond."
Wat meer info over Tariq:
Tariq Ramadan is een pragmaticus. Zodra hij beseft dat hij in Zwitserland niet zo heel ver zou komen met zijn boodschap dat de islam dé oplossing is voor het probleem van de westerse decadentie, besluit hij zijn geluk in Frankrijk te beproeven. Hij krijgt de steun van de grootste Franse moslimorganisatie UOIF (union des organisations islamiques de France), gelieerd aan de Moslim Broederschap, en de moslimjongerenorganisatie UJM (union des jeunes musulmans).
In 1993 geeft Ramadan voor het eerst publiekelijk blijk van zijn verwantschap met de Broederschap. Hij lobbyt actief om het Franse toneelstuk Mahomet verboden te krijgen omdat dat niet strookt met de islamistische opvattingen over de profeet. Een jaar later wordt in Genève, heel toevallig, een Egyptische geheim agent vermoord die was belast met het volgen van de familie Ramadan. De dader is nooit gevonden.
In 1995 mag Ramadan Frankrijk niet meer in vanwege zijn banden met de Algerijnse terreurbeweging, die op dat moment net een serie aanslagen pleegt in Parijs. Maar zijn warme verhouding met de Franse beweging SOS Racisme blijkt een slimme tactiek en bezorgt hem een martelarenstatus in moslimse en politiekcorrecte kringen. De verkoop van cassettebandjes met preken, onder meer aan de 6 tot 8 miljoen Franse moslims, heeft hem multimiljonair gemaakt. Allah sells in Eurabia.
Samen met de UOIF verzet Ramadan zich tegen het verbod op het dragen van de hijaab en de niqaab op Franse scholen en in openbare functies. Ramadan heeft een enorm netwerk, dat hij gebruikt voor een mondiaal geregisseerde campagne tegen het ?islamofobe? Frankrijk. Sjeik al-Qaradawi, Hizballah en Hamas kapittelen het land om zijn ?anti-moslimbeleid?. Maar als in 2004 enkele Franse journalisten in Irak worden gegijzeld, is het tijd voor een charmeoffensief. Het UOIF-standpunt dat ?de koran onze Grondwet? is, wordt tijdelijk verruild voor een lofzang op de vrijheid van godsdienst.
Le Monde bericht op 10 en 14 oktober 2003 over de connecties van Tariq en imam Hani Ramadan met Al Qaida. Ze zouden in 1991 een vergadering bijeen hebben geroepen tussen Ayman Al-Zawahiri, de rechterhand van Osama Bin Laden, en Omar Abdel Rahman, veroordeeld voor de eerste bomaanslag op het World Trade Center in 1993. Naar verluidt is Rahman een neef, maar dat ontkent Ramadan.
Waarom moet het debat over integratie bij de politiek vandaan worden gehaald? Daar moet toch de oplossing worden bepaald. Of moet de samenleving door middel van demonstraties de uitslag van het integratie debat gaan bepalen?quote:'Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.'
En, zoals altijd, gelijk heeft ie.quote:Op zondag 2 december 2007 21:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wilders laaiend over oproep Terpstra
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Terpstra.html?p=1,1
AMSTERDAM - PVV-leider Wilders is woedend over een oproep van voorzitter Terpstra van de HBO-raad. De prominente CDA'er roept vakbonden, kerken en andere groepen op zich samen te keren tegen wat hij noemt de Verwildering van de samenleving.
Wilders noemt de oproep walgelijk. Het organiseren van een buitenparlementaire tegenbeweging is een belediging van de PVV-kiezer en van de democratie, zegt Wilders. Hij vindt ook dat de oproep aanzet tot geweld tegen hem.
"Geen beweging van of demonstraties door bange dhimmi's als Terpstra en de zijnen zal de PVV en mij stoppen met nog meer kracht en overtuiging in te zetten om te problemen met de islam in Nederland te benoemen en bestrijden", aldus Wilders.
Intussen heeft de organisatie Nederland bekent Kleur gezegd dat inderdaad wordt gewerkt aan een tegenbeweging tegen Wilders.
'Pak de cijfers erbij'quote:Op zondag 2 december 2007 11:13 schreef imbaman het volgende:
[..]
Wat loop jij ze nou onterecht te verdedigen?
Ben je er zelf ook 1?
Pak de cijfers erbij, en je ziet dat een veel groter percentage Marokkanen zich schuldig maakt aan zedendelinquenten dan nederlanders of aziaten.
Het meerendeel van de Marokkanen kan zich gewoon niet gedragen tov de nederlanders of aziaten.
Dat zijn de cijfers, accepteer die nou eens.
Tja, wie beledigde er nou eerst?quote:Op zondag 2 december 2007 21:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wilders laaiend over oproep Terpstra
Wilders noemt de oproep walgelijk. Het organiseren van een buitenparlementaire tegenbeweging is een belediging van de PVV-kiezer en van de democratie, zegt Wilders. Hij vindt ook dat de oproep aanzet tot geweld tegen hem.
Weet jij al wat er staat te gebeuren, behalve dan een handvol demonstraties (met wie weet hoeveel relschopppers)en het ''weghalen van het integratiedebat''? En kun je me vertellen sinds wanneer Ed. Van Thijn ''alomgewaardeerd'' is?quote:Op zondag 2 december 2007 22:00 schreef SCH het volgende:
Erg goed initatief. Krijgt erg veel steun denk ik.
Lul niet, hij woont helemaal niet in Friesland.quote:Op zondag 2 december 2007 22:10 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Doekle Terpstra, een laffe gereformeerde gluiperd, die denkt veilig ye ziyyen in Friesland.
ja ok. maar wat gaat ie doen dan? ik wil liever geen tweede fortuyn op straat zien liggen.quote:Op zondag 2 december 2007 22:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Lul niet, hij woont helemaal niet in Friesland.![]()
Terpstra start die actie uit oprechte bezorgdheid. Alle respect ervoor. Wilders gijzelt het land en veel mensen staan er machteloos naar te kijken en verbijten hun woede en ergernis.
Er is nogal wat onvrede omdat het zo stil is tegen Wilders - niemand durft eigenlijk echt en daardoor lijkt het alsof dat partijtje met die paar zetels het voor het zeggen heeft in Nederland en maar openlijk mensen mag blijven beledigen en schofferen. Het is erg goed om een tegengeluid te laten horen, ik ben er erg blij mee.
Misschien werkt het wel averechts qua aantal stemmers want dat zie je wel vaker met die politici die zichzelf buiten de orde stellen en het slachtoffer uit gaan hangen, maar er gebeurt in ieder geval iets.
Is die door Terpstra vermoord dan? Wat maakt het uit wat ie gaat doen; bijeenkomsten, demo's, discussies, pamfletten, advertenties - als maar duidelijk wordt dat er ook andere geluiden zijn dan de haat van Wilders c.s.quote:Op zondag 2 december 2007 22:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja ok. maar wat gaat ie doen dan? ik wil liever geen tweede fortuyn op straat zien liggen.
dat maakt mij heel erg veel uit. gaat ie alleen maar rechtpraten wat geert krompraat, of probeert hij het vanuit zijn eigen kracht? want blijkbaar zijn er genoeg mensen die geert de mond willen snoeien, toch? hoe dan?quote:Op zondag 2 december 2007 22:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Is die door Terpstra vermoord dan? Wat maakt het uit wat ie gaat doen; bijeenkomsten, demo's, discussies, pamfletten, advertenties - als maar duidelijk wordt dat er ook andere geluiden zijn dan de haat van Wilders c.s.
Ik denk dat het goed is om te laten zien dat de meerderheid van Nederland het verhaal van Wilders over de islam niet onderschrijft.quote:Op zondag 2 december 2007 22:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat maakt mij heel erg veel uit. gaat ie alleen maar rechtpraten wat geert krompraat, of probeert hij het vanuit zijn eigen kracht? want blijkbaar zijn er genoeg mensen die geert de mond willen snoeien, toch? hoe dan?
Ach, volgens Terpstra jaagt Wilders mensen over de kling, dus dan zal Terpstra Fortuyn heus wel vermoord hebben.quote:
Hoezo? De meerderheid van de Nederlandse Moslims onderschrijft het gedachtengoed van Al-Kaida toch ook niet, al is dat nooit via enige demonstratie kenbaar gemaakt? De meerderheid van de Nederlanders onderschrijft goddank de gedachtenkronkels van de IS evenmin.quote:Op zondag 2 december 2007 22:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is om te laten zien dat de meerderheid van Nederland het verhaal van Wilders over de islam niet onderschrijft.
Wilders en de PVV suggereren telkenmale dat ze de meerderheid van de nederlanders achter zich hebben. Het is goed om te laten zien dat dat je reinste kolder is.quote:Op zondag 2 december 2007 22:32 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoezo? De meerderheid van de Nederlandse Moslims onderschrijft het gedachtengoed van Al-Kaida toch ook niet, al is dat nooit via enige demonstratie kenbaar gemaakt? De meerderheid van de Nederlanders onderschrijft goddank de gedachtenkronkels van de IS evenmin.
Eens!quote:Op zondag 2 december 2007 22:29 schreef SCH het volgende:
Nederland moet gewoon stoppen met die beveiliging, zolangzamerhand. Geen haatzaaierij van mijn belastingcenten
Niet mee eens.quote:
Maar waarom moeten wij dat tonen? Is het niet voldoende dat een motie van Wilders door Verbeet werd weggebonjourd? Overspannen gedoe allemaal.quote:Op zondag 2 december 2007 22:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wilders en de PVV suggereren telkenmale dat ze de meerderheid van de nederlanders achter zich hebben. Het is goed om te laten zien dat dat je reinste kolder is.
Ja tuurlijk. Maar dat geeft hem toch geen vrijbrief om dingen te roepen waardoor de beveiliging steeds verder opgevoerd moet wordne. HIj misbruikt zijn beveiliging. Hij zou een stoere jongen zijn als ie al die dingen ook zonder beveiliging nog roept.quote:Op zondag 2 december 2007 22:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Hoewel ik het niet eens ben met Wilders (en wow nee! dit is géén doodsverwensing) vind ik niet dat je de beveiliging van de persoon Wilders op moet heffen. Ook hij vertegenwoordigd een aantal mensen in Nederland.
ik snap je gevoel van electorale onmacht, maar die laatste zin slaat natuurlijk nergens op als je ook maar een beetje democratisch zou kunnen nadenken.quote:Op zondag 2 december 2007 22:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is om te laten zien dat de meerderheid van Nederland het verhaal van Wilders over de islam niet onderschrijft.
Ik weet niet of mensen hem de mond willen snoeren, jij zet je kaarten weer op het chantageverhaal. Hij mag niet worden bestreden want dan kan er wel eens iets gebeuren. Dat is precies de manier waarop hij zelf die beveiliging misbruikt.
Nederland moet gewoon stoppen met die beveiliging, zolangzamerhand. Geen haatzaaierij van mijn belastingcenten
quote:Op zondag 2 december 2007 21:08 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom vallen ze hem niet aan op argumenten maar moet dit soort kinderachtigs worden bedacht.
Nou, nee, dat zou ik liever niet zien. Ik zou Wilders ietwat stoerder vinden als hij daadwerkelijk een keer echt in debat zou gaan, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 december 2007 22:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maar dat geeft hem toch geen vrijbrief om dingen te roepen waardoor de beveiliging steeds verder opgevoerd moet wordne. HIj misbruikt zijn beveiliging. Hij zou een stoere jongen zijn als ie al die dingen ook zonder beveiliging nog roept.
Wij moeten allemaal de straat op met een ratel om onze afkeer van Wilders aan de dag te leggen, maar jij kunt dit soort zinnetjes publiceren zonder de bedreigers te veroordelen?quote:Op zondag 2 december 2007 22:40 schreef SCH het volgende:
Hij zou een stoere jongen zijn als ie al die dingen ook zonder beveiliging nog roept.
Ja, en? Op diezelfde manier kun je ook Michiel Smit wel beveiliging geven. En z'n tegenpool bij de antifa. Allemaal leuk en aardig, dat puberale gedoe, maar 't zou wel zo handig zijn als mensen eens nadachten wat ze nou opschieten met dat gerel.quote:Op zondag 2 december 2007 22:39 schreef Yildiz het volgende:
Hoewel ik het niet eens ben met Wilders (en wow nee! dit is géén doodsverwensing) vind ik niet dat je de beveiliging van de persoon Wilders op moet heffen. Ook hij vertegenwoordigd een aantal mensen in Nederland.
Of dat, inderdaad.quote:Op zondag 2 december 2007 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou wilders al stoer vinden als ie met oplossingen komt inplaats van gewauwel in de marge.
Wat-ie dan ook zal krijgen.quote:Op zondag 2 december 2007 22:48 schreef gronk het volgende:
Op diezelfde manier kun je ook Michiel Smit wel beveiliging geven.
Met een demonstratie van 100 moslims, 100 medewerkers van de publieke omroep en 100 gedementeerde kneuzen die vanuit hun bejaardentehuis Wilders als de nieuwe Hitler zien kun je dat wel aantonen, ja. Als je dat combineert met een demonstratie tegen Israhell haal je de maximale opkomst en heb je die bejaarden ook weer gelucht.quote:Op zondag 2 december 2007 22:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wilders en de PVV suggereren telkenmale dat ze de meerderheid van de nederlanders achter zich hebben. Het is goed om te laten zien dat dat je reinste kolder is.
dat dus.quote:Op zondag 2 december 2007 23:03 schreef Monidique het volgende:
Wilders smult natuurlijk van zo'n demonstratie, zo'n tegenbeweging, en dat lijkt mij zo duidelijk, dat ik niet snap WAAROM?!?!?!?!? men het dan toch lekker doet.
Maar wat bereik je hiermee?quote:Op zondag 2 december 2007 22:43 schreef GB734 het volgende:
[..]Heb je de 'debatten' dus hem en Pechthold wel eens gezien?! Met Wilders valt niet te discussiëren. Natuurlijk, om de schijn hoog te houden en om hem niet de kans te geven over een 'cordon sanitaire' te blaten, moet je zo nu en dan in zijn richting praten, maar meer ook niet.
Wilders weigert met oplossingen te komenquote:Op zondag 2 december 2007 23:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het idd pas gaaf vinden als er een politieke partij zou komen die met tegenargumenten en daadkracht de misstanden recht zou zetten die wilders&cs nu ziet.
maar ja die is er wel, ruim vertegenwoordigd in elke gemeente, maar de pvda durft niet omdat het bang is voor electoraal verlies. stel zielige, zelfingenomen en kortetermijn denkertjes zijn het, die pvda'ers.
Dat staat in de Koran.quote:Op maandag 3 december 2007 00:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders weigert met oplossingen te komen
Dat staat in de Talmoed.quote:Op maandag 3 december 2007 00:06 schreef Meki het volgende:
Wilders moet heel snel gestopt worden
dit is een goede zaak.
en er zijn veel hyprocrieten hier die woedend zijn op Terpstra
het verbaast mij niet dat ie zijn doelen vanuit die boek volgtquote:
Dat staat in de Koran.quote:Op maandag 3 december 2007 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
het verbaast mij niet dat ie zijn doelen vanuit die boek volgt
van wie heb je het gehoord van Wildersquote:
Dat staat in de Talmoed.quote:Op maandag 3 december 2007 00:15 schreef Meki het volgende:
[..]
van wie heb je het gehoord van Wilders
ach ja, ze moeten wat om het ledenverlies terug proberen te winnen.quote:Op maandag 3 december 2007 00:52 schreef franske19 het volgende:
Het zijn inderdaad bange linkse dhimmi's. Ze hopen dat een nieuwe Volkert opstaat.
quote:Geert Wilders is niet alleen een paradox op menselijke schaal, maar voedt door zijn onuitputtelijke provocaties en pesterijen ook andermans paradoxen. Zijn voornemen om een anti-Koranfilm te draaien heeft hem zowel de afkeer als de steun van heel wat mensen bezorgd.
In de tweede categorie bevinden zich talrijke democraten en verdedigers van het vrije woord. Ze vinden dat iedereen, dus ook Wilders, het recht heeft een film, een boek of een cartoon te maken teneinde een geloof en zijn heilige geschriften te bekritiseren. En gelijk hebben ze. Maar hiermee zetten ze ook Gekke Geert (G.G.) neer als de ongekroonde koning van de vrijheid van meningsuiting. Paradoxaal, want in hart en nieren blijft G.G. een anti-democraat van het zuiverste soort. Vandaag ridder van het vrije filmische woord, maar gisteren censor die boeken uit de vijfde eeuw (Koran) wil verbieden en linkse journalisten (Clairy Polak) op een beroepsverbod wil trakteren. In de eerste categorie – afkeer – barst het ook van vredelievende democraten. Ze verafschuwen bij voorbaat de nog niet gedraaide film en uit barmhartigheid voor hun moslim-medemensen opperen ze het idee om de beveiliging van G.G. op te heffen. Deze barmhartige democraten vragen dus om niet meer en niet minder dan de herinvoering van de doodstraf, maar dan alleen voor onze G.G. De ultieme paradox: het is mede dankzij de zware doodsbedreigingen van fundi’s dat een kritische film over de koran mogelijk wordt. Want er is op deze aarde geen enkele moedige kunstenaar of politicus die zich in deze levensgevaarlijke onderneming zou storten zonder dag en nacht door een legertje bodyguards te worden beveiligd.
Gisteren schreef de voorzitter van de HBO-raad, Doekle Terpstra, een woedend stuk over de ongeboren film van G.G. Terpstra roept het complete maatschappelijke veld op om tot een buitenparlementaire opstand te komen tegen Wilders. Paradoxaal in deze is wat Doekle Terpstra in zijn stuk heeft nagelaten. Hij had in een woedende bijdrage, bijvoorbeeld als voorzitter van de HBO-raad en dus niet op persoonlijke titel, heel collegiaal tegen de Soedanese moslimfanatici kunnen fulmineren die de Britse Gillian Gibbons in het cachot hebben gesmeten. Deze lerares liet haar klas een teddybeer tot Mohammed omdopen en gisteren eisten honderden betogers dat Gibbons zou worden opgehangen. Dit allemaal volgens de sharia die zelf op de koran is gebaseerd, een boek dat Terpstra met man en macht wil ontzien. Maar de grootse paradox is de stilte van Terpstra toen begin deze maand de Vara-film van Jan van Friesland ‘Het evangelie van Caesar’ in Utrecht werd gepresenteerd. In deze blasfemische film wordt beweerd dat Jezus nooit heeft bestaan en dat Julius Caesar met Gods zoon werd verward. Uiterst hard voor miljoenen christenen. Zij worden tot in hun diepste binnenste gekwetst. Terpstra liet het gebeuren, wetend dat anders dan hun moslim-broeders christenen niet tot een dodelijke djihad tegen Jan van Friesland zouden oproepen. Hiermee is de laatste paradox van deze zaterdag een feit.
http://www.imdb.com/title/tt0079470/quote:Op zondag 2 december 2007 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, wie beledigde er nou eerst?
Maar ik zie het probleem niet. Het staat mensen toch vrij om zo'n beweging op te richten. En dat het zou oproepen tot geweld vind ik zo'n walgellijk domme aantijging. Is dat dezelfde man die met een provocerende film wil komen?
hij komt wel uit Frieslandquote:Op zondag 2 december 2007 22:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Lul niet, hij woont helemaal niet in Friesland.![]()
Terpstra start die actie uit oprechte bezorgdheid. Alle respect ervoor. Wilders gijzelt het land en veel mensen staan er machteloos naar te kijken en verbijten hun woede en ergernis.
Er is nogal wat onvrede omdat het zo stil is tegen Wilders - niemand durft eigenlijk echt en daardoor lijkt het alsof dat partijtje met die paar zetels het voor het zeggen heeft in Nederland en maar openlijk mensen mag blijven beledigen en schofferen. Het is erg goed om een tegengeluid te laten horen, ik ben er erg blij mee.
Misschien werkt het wel averechts qua aantal stemmers want dat zie je wel vaker met die politici die zichzelf buiten de orde stellen en het slachtoffer uit gaan hangen, maar er gebeurt in ieder geval iets.
*kuch* haatzaaiende imams *kuch*quote:Op zondag 2 december 2007 22:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet niet of mensen hem de mond willen snoeren, jij zet je kaarten weer op het chantageverhaal. Hij mag niet worden bestreden want dan kan er wel eens iets gebeuren. Dat is precies de manier waarop hij zelf die beveiliging misbruikt.
Dat zie ik wel meer, dat 'wind uit de zeilen nemen'. Maar hoe dan?quote:Op zondag 2 december 2007 23:44 schreef Dutch_Courage het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan die rare stuiptrekkingen van de politiek van vlak voordat Pim Fortuin op het toppunt van zijn populariteit zat.
Beetje kinderachtig allemaal. Eigenlijk zeg je hiermee dus dat de andere politieke partijen niet in staat zijn Wilders de wind uit de zeilen te nemen. Bovendien vraag ik me af wat ze hier nu mee willen gaan bereiken? Denken ze nu echt dat de Wilders-stemmers nu ineens van mening gaan vernaderen?
Goed stuk. Je ziet ook dat de politieke elite geen echt passend antwoord heeft op de provocerende Wilders en diens groeiende aanhang.quote:Op maandag 3 december 2007 01:46 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/dever(...)adoxen?backlink=true
Ephimenco [14.gif]
Vrij makkelijk hoor, door wat meer anti islam te zijn niet steeds toe te geven aan de islam ect. Er kritisch naar kijken en niet bang zijn om wat moskeeen dicht te gooien (als daar gekke dingen gezegd worden). De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt. Wilders eist een hoop maar weet ook dat heel veel niet kan. Dat weten zijn volgelingen ook maar als je dingen niet wat overdrijft krijg je nooit wat je wil.quote:Op maandag 3 december 2007 08:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat zie ik wel meer, dat 'wind uit de zeilen nemen'. Maar hoe dan?
Door de Koran daadwerkelijk te verbieden? Door met bulldozers over moskee's te denderen? Door iedere moslim of iets met Islam geassocieerd persoon op de trein te zetten om te deporteren naar gebieden over de grens? En zou Wilders& co dan tevreden zijn?
Ik vat dat nooit. Hoe kun je nou ooit Wilders de wind uit de zeilen nemen?
Dit roept herinneringen aan Fortuyn op en we weten hoe dat afliep.quote:Op zondag 2 december 2007 19:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Quote van de FP/Telegraaf
Terpstra: ''Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten. Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.''
dus wel een licence to kill .
Goed, als het zo 'makkelijk' is, dan ga ik het onderstaande even ontleden.quote:
1: meer anti-islam zijn. Waarom? Waarom zou een persoon met een bepaald geloof minder goed behandeld moeten worden? Omdat het jou niet aanstaat? Wordt jij tot iets verplicht? Lekker simpele gedachte, maar verder is het niets.quote:door wat meer anti islam te zijn1 niet steeds toe te geven aan de islam ect.2 Er kritisch naar kijken en niet bang zijn om wat moskeeen dicht te gooien (als daar gekke dingen gezegd worden).3 De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt.4 Wilders eist een hoop maar weet ook dat heel veel niet kan.5 Dat weten zijn volgelingen ook6 maar als je dingen niet wat overdrijft krijg je nooit wat je wil.7
Zoals ik zei vraag ik me af of zo'n antwoord wel bestaat.quote:Op maandag 3 december 2007 09:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed stuk. Je ziet ook dat de politieke elite geen echt passend antwoord heeft op de provocerende Wilders en diens groeiende aanhang.
1 Waarom zouden we met de islam niet net zo mogen spotten als met het Christendom ? Zie weghalen van fotos bang zijn voor ophelf over films ect.quote:Op maandag 3 december 2007 09:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Goed, als het zo 'makkelijk' is, dan ga ik het onderstaande even ontleden.
[..]
1: meer anti-islam zijn. Waarom? Waarom zou een persoon met een bepaald geloof minder goed behandeld moeten worden? Omdat het jou niet aanstaat? Wordt jij tot iets verplicht? Lekker simpele gedachte, maar verder is het niets.
2: toegeven? Hoe? Geven we ze nu losgeld ofzo? Waar krijgen ze meer van de overheid dan andere groepen?
3: Ook zoiets, als een imam wat zegt moet de moskee plat, maar als Wilders wat zegt moet dat kunnen. Realiseer je je wel hoe onmogelijk dat is? Nog even ter herhaling maar ik mag aannemen dat het duidelijk is, van mij mag Wilders zeggen wat ie wil.
4: Nou, dat ligt er maar net aan hoe heet het bord is.![]()
5: Maar hij doet het wel. Waarom? Om aan punt 1 te voldoen?
6: denk je?
7: Dus uiteindelijk wil hij een compromis?
Samenvattend: als we nou met z'n allen lekker gezellig anti-1-geloof gaan doen, zou de partij van Wilders geen stemmen krijgen? En wat als ik nu eens geen zin heb om mensen van 1 geloof harder aan te pakken dan mensen zonder dat geloof?
1: er zijn maar vage bronnen van bedreigingen. Als men ze weg wil halen, haalt men ze weg. Maar de foto's staan al groot op internet. Wat let je om er 1 uit te printen en als kunst voor je raam te hangen?quote:Op maandag 3 december 2007 10:01 schreef niet_links het volgende:
[..]
1 Waarom zouden we met de islam niet net zo mogen spotten als met het Christendom ? Zie weghalen van fotos bang zijn voor ophelf over films ect.
2 Zie 1
3 Hoor jij Wilders oproepen om islamieten van flatgebouwen af gooien ect ? Gaat er wel om wat voor soort uitsprakenn
4 Ik dien mijn soep meestal heet op
5,6,7 Ik neem aan dat hij een compromis wil iedereen maakt compromissen. Ik geloof niet dat hij zo dom is dat hij ze niet zou willen.
Hadden mensen zonder geloof maar dezelfde rechten als mensen met een geloof dat zou wat zijn. Als ik me beledigd voel om iets moet ik het over me heen laten komen (en doe ik ook) maar als een gelovige het zelfde heeft is het opeens erg.
1 Toch wordt er steeds weer toegegeven aan de dreiging en druk vanuit de Islam, daardoor ontstaat onvrede.quote:Op maandag 3 december 2007 10:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
1: er zijn maar vage bronnen van bedreigingen. Als men ze weg wil halen, haalt men ze weg. Maar de foto's staan al groot op internet. Wat let je om er 1 uit te printen en als kunst voor je raam te hangen?
3: Dat is nu precies het manco, een hele groep veroordelen voor daden van het individu. Zoiets is belachelijk. Aan de ene kant wil Wilders alle vrijheid om te zeggen wat hij wil, maar als moslims zeggen dat ze homo's van flatgebouwen gooien moeten ze wat Wilders betreft een jaar 'administratieve detentie' in. Zoiets is belachelijk. Wil Wilders nu dat mensen niet mogen zeggen dat ze mensen van flatgebouwen gooien, of wil hij dat nu juist wel, zodat hij ook vrijuit kan beledigen?
5,6,7: zou kunnen, ik weet het niet.
De rest is slechts interpretatie, als jij je beledigt voelt, mag je naar de rechter stappen. Dat is je goed recht.
1: dat doen sommige mensen, niet iedereen. Jij hoeft dat niet te doen.quote:Op maandag 3 december 2007 10:12 schreef niet_links het volgende:
[..]
1 Toch wordt er steeds weer toegegeven aan de dreiging en druk vanuit de Islam, daardoor ontstaat onvrede.
3 Ik vind het oproepen tot moord toch even te ver gaan en voor zover ik weet heeft wilders nog nooit tot moord opgeroepen
5,6,7 Ik neem aan van wel maar goed met zekerheid kan ik het ook niet zeggen.
Dat bestaat ook niet. Want afgezien van een paar gefrustreerde randjosti's, heeft niemand een probleem met de islam. Dat er mensen in een jurk de straat opgaan, ipv in broek en trui of overhemd, zou juist in een samenleving als de onze geen probleem moeten geven.quote:Op maandag 3 december 2007 09:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zoals ik zei vraag ik me af of zo'n antwoord wel bestaat.
Zeggen dat homo's van flatgebouwen gegooid zouden moeten worden, valt niet onder de vrijheid van meningsuiting, aangezien dat gaat om aanzetten tot haat en geweld tegen degene die ze menen alleen maar te beledigen.quote:Op maandag 3 december 2007 10:07 schreef Yildiz het volgende:
Zoiets is belachelijk. Wil Wilders nu dat mensen niet mogen zeggen dat ze mensen van flatgebouwen gooien, of wil hij dat nu juist wel, zodat hij ook vrijuit kan beledigen?
Het grootste probleem is inderdaad het probleem van de criminele jongeren. Dát heeft inderdaad niks met de islam te maken, maar meer met het feit dat zij zich geen Nederlanders voelen, en Nederland als hun vijand zien.quote:Op maandag 3 december 2007 10:19 schreef gronk het volgende:
Want afgezien van een paar gefrustreerde randjosti's, heeft niemand een probleem met de islam. Dat er mensen in een jurk de straat opgaan, ipv in broek en trui of overhemd, zou juist in een samenleving als de onze geen probleem moeten geven.
Hoe kom je van het dikgedrukte in de tekst tot "Wilders is het kwaad"? Welke prutsjournalist heeft dit op zijn geweten? Ik had al niet zo'n hoge pet op van de Telegraaf, maar dit slaat natuurlijk alles. Met kwaliteitsjournalistiek heeft dit niets te maken, het is van het niveau roddelblad....quote:Ik weet het, boosheid is een slechte raadgever. Toch word ik tot op het bot uitgedaagd en wordt mijn gemoed door Geert Wilders wel erg op de proef gesteld. Vol bravoure kondigt hij aan dat hij een film gaat maken waarin hij de islam neerzet als een fascistische religie. Dat doet een man die zegt dat hij het beste met Nederland voorheeft.
Maar ondertussen schept hij er genoegen in mensen bewust te schofferen door de religie waar zij (mede) hun identiteit aan ontlenen af te schilderen als een kwaadaardige bron. Volgens Wilders kan de Koran worden ingedikt tot het formaat van de Donald Duck. Hij vergelijkt het boek met Mein Kampf en zijn nieuwste credo is nu dus dat de Koran ’fascistisch’ is. Telkens opnieuw creëert Wilders over de ruggen van moslims een podium voor zichzelf en stuurt hij bewust aan op polarisering in de samenleving.
De eerste reacties op het plan van Wilders waren beheerst en afwachtend. De minister van justitie liet weten dat hij niet gelukkig is met het initiatief, maar dat hij het niet kan of wil verbieden. Voor een minister van justitie is dat natuurlijk de enige juiste reactie. Maar waar blijven de verontwaardigde reacties uit het land? Is dit plan van Wilders niet meer dan wat wild geraas, waarover we onze schouders moeten ophalen? Ben ik de enige die boos en bezorgd is? Ik voel me meer en meer getergd door de voortdurende beledigingen aan het adres van de moslims. Ik erger me aan de man die als een splijtzwam fungeert en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet. Ik erger me over het feit dat Wilders op geen enkele manier verantwoordelijkheid neemt voor een inhoudelijk debat over de multiculturele samenleving.
Geert Wilders is niet zomaar een Nederlander met een mening. Hij is politicus en lid van de Tweede Kamer. Ook hij heeft uiteraard het recht van het vrije woord. Maar juist als volksvertegenwoordiger heb je plichten tegenover de samenleving. Van een Kamerlid mag gevraagd worden zich verantwoordelijk op te stellen en mensen of groepen niet bij voortduring op hun te ziel trappen. Maar Wilders misbruikt zijn positie en het vrije woord als een alibi om op te hitsen en kloven in de samenleving te slaan.
Terecht wees de alom gewaardeerde (en vertrekkende) politicus Ed van Thijn er onlangs op dat democratie niet vanzelfsprekend is. Democratie kent ook het risico van implosie. Als we niet behoedzaam omgaan met het vrije woord en daar ook de beperkingen niet van kennen, is dat riskant voor de kwaliteit van samenleven en voor het democratisch bestel. We kunnen de democratie ook opblazen onder het mom van datzelfde vrije woord. Wilders’ zogenaamd ’vrije woorden’ vormen een bedreiging voor een samenleving waarin tolerantie, gastvrijheid en solidariteit kernwaarden zijn.
Onbegrijpelijk vind ik het, dat de ’redelijke mensen’ – waartoe ik mijzelf ook reken – zo onverschillig lijken te zijn. Wanneer staan wij eens op? Wanneer manifesteren wij ons met de oproep dat genoeg, genoeg is. Wanneer maken wij Wilders duidelijk dat wij een samenleving voorstaan waarin mensen op basis van respect met elkaar samenleven, dat wij de onderlinge dialoog wensen op basis van respect voor elkaars eigenheid. Met waardering voor elkaars identiteit en met een open vizier willen leren van verschillende religieuze gewoonten en belevingen. Met respect voor de woorden van de Koran, zoals ikzelf graag met respect bejegend wil worden op de woorden die voor mij heilig zijn en die mij via de Bijbel worden aangereikt.
Als Wilders de Bijbel op een vergelijkbare manier zou beoordelen als hij doet met de Koran zou hij constateren dat ook daarin verhalen staan die ik – en hij waarschijnlijk ook – niet graag werkelijkheid zie worden. Toch is de Bijbel vooral een boek dat uitnodigt om met elkaar te leven in vrede, in liefde en in hoop. Als christen vind ik het onacceptabel dat een landgenoot mensen met een bepaalde religieuze overtuiging categorisch diskwalificeert.
Het is tijd om op te staan tegen de verWildering van de samenleving. Het is tijd om een krachtig signaal af te geven aan alle moslims in ons land. Het geluid van Wilders is niet het geluid van Nederland. Extremisme is nooit de juiste weg. Redelijkheid en tolerantie mogen onder geen enkel beding onder druk komen staan. Dat gebeurt nu wel. Daarom is het tijd voor een breed maatschappelijk gedragen ’nee’ tegen "de kwade boodschap van Wilders en de zijnen. Laten we ons opstellen als verschillege mensen die eenheid binnen onze samenleving willen nastreven, waar plaats is voor iedereen en waar mensen zich niet hoeven te generen voor het feit dat ze moslim zijn.
Het initiatief hoeft niet per definitie uit de politiek te komen. Laat het een stem zijn die gedragen wordt door een breed maatschappelijk front. Ik roep de leiders van toonaangevende maatschappelijke bewegingen en instellingen op om hun stem te laten horen tégen polarisatie en vóór respect voor medeburgers. Vakbonden, werkgevers, moslims, kerken, humanisten en andere groeperingen en instellingen: kom bijeen, sla de handen ineen, en keer het tij.
Heb je überhaupt de originele tekst van Terpstra gelezen? Of blaat je nu zomaar mensen na?quote:Op maandag 3 december 2007 11:48 schreef speknek het volgende:
"Wilders moet gestopt worden" "Wilders is het kwaad" "Wilders jaagt mensen over de kling"..
Heeft Wilders al aangifte gedaan tegen Terpstra? Zo'n blatant stukje smaad heb ik al heel lang niet meer gelezen, en dat van iemand waarvan je nog enige intelligentie mag verwachten.. Echt schandalig.
Da's wel een heel ander verhaal jaquote:Op maandag 3 december 2007 12:16 schreef DivineJester het volgende:
Overigens, even ter verduidelijking het stuk van Terpstra:
[..]
Hoe kom je van het dikgedrukte in de tekst tot "Wilders is het kwaad"? Welke prutsjournalist heeft dit op zijn geweten? Ik had al niet zo'n hoge pet op van de Telegraaf, maar dit slaat natuurlijk alles. Met kwaliteitsjournalistiek heeft dit niets te maken, het is van het niveau roddelblad....
Ja, ik was van het weekend bij m'n schoonouders, en die hebben inderdaadquote:Op maandag 3 december 2007 12:17 schreef DivineJester het volgende:
Heb je überhaupt de originele tekst van Terpstra gelezen? Of blaat je nu zomaar mensen na?
Je had het al op pagina drie kunnen vinden,quote:Op maandag 3 december 2007 12:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Da's wel een heel ander verhaal ja.
quote:Op maandag 3 december 2007 11:48 schreef speknek het volgende:
"Wilders moet gestopt worden" "Wilders is het kwaad" "Wilders jaagt mensen over de kling"..
Heeft Wilders al aangifte gedaan tegen Terpstra? Zo'n blatant stukje smaad heb ik al heel lang niet meer gelezen, en dat van iemand waarvan je nog enige intelligentie mag verwachten.. Echt schandalig.
quote:Op maandag 3 december 2007 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]Moslims fascisten noemen is minder erg?
Waarom mag je niet zeggen wat Terpstra zegt?
Moslims fascisten noemen is iemand's gedachtegoed bekritiseren, zeggen dat iemand mensen over de kling jaagt is een (foutieve) feitelijke constatering.quote:Op maandag 3 december 2007 13:20 schreef SCH het volgende:Moslims fascisten noemen is minder erg?
Wat is er fout aan?quote:Op maandag 3 december 2007 13:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Moslims fascisten noemen is iemand's gedachtegoed bekritiseren, zeggen dat iemand mensen over de kling jaagt is een (foutieve) feitelijke constatering.
-edit- Daar gaat dit initiatief nou juist over.quote:Op maandag 3 december 2007 13:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wilders is de enige die recht heeft op vrije meningsuiting....iedereen die het niet met hem eens is die is een bedreiging van onze democratie.
*eens*quote:Op maandag 3 december 2007 13:28 schreef gronk het volgende:
-edit-
Precies. Wilders mag anti zijn, zijn mensen anti Wilders, dan is het 'walgelijk'.quote:Op maandag 3 december 2007 13:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wilders is de enige die recht heeft op vrije meningsuiting....iedereen die het niet met hem eens is die is een bedreiging van onze democratie.
In de betekenis van opfokken, snap je dat niet?quote:Op maandag 3 december 2007 13:39 schreef speknek het volgende:
Ik een Wilders-huilie.
Maar goed, leg maar eens uit hoe Wilders mensen over de kling jaagt.
Nou geweldigquote:Op maandag 3 december 2007 13:42 schreef Strolie75 het volgende:
Wilders mag zeggen dat de Islam fascistisch is.
Terpstra mag zeggen dat hij Wilders het kwaad vindt.
Ik mag zeggen dat ik Terpstra een hypocriete idioot vindt.
Fijn zeg, vrijheid van meningsuiting.
Maar dat zegt ie niet.quote:Op maandag 3 december 2007 13:42 schreef Strolie75 het volgende:
quote:Op maandag 3 december 2007 13:42 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens mij is dat niet een correcte betekenis van over de kling jagen. Hij zal het misschien anders bedoeld hebben, maar een kling is in mijn woordenboek toch echt een sabel, en over de kling jagen is doden.quote:Op maandag 3 december 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
In de betekenis van opfokken, snap je dat niet?
En dat is niet eeeeerlllluuuuuhk!!!! eins!quote:Op maandag 3 december 2007 14:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet een correcte betekenis van over de kling jagen. Hij zal het misschien anders bedoeld hebben, maar een kling is in mijn woordenboek toch echt een sabel, en over de kling jagen is doden.
Wat is er niet eerlijk?quote:Op maandag 3 december 2007 14:09 schreef gronk het volgende:
En dat is niet eeeeerlllluuuuuhk!!!! eins!
Kun je even een bron geven waar Wilders moslims fascisten noemt?quote:Op maandag 3 december 2007 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]Moslims fascisten noemen is minder erg?
Moet de "tsunami van" Islamitisering niet gestopt worden? Hoe is dit anders dan iemand die zegt dat de groep wilders gestopt moet worden? Beide slaat op een groep mensen.quote:Op maandag 3 december 2007 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je even een bron geven waar Wilders moslims fascisten noemt?
Voor zover ik me kan herinneren heeft hij het alleen over de Islam en de koran als zijnde een fascistisch geloof en een fascischtisch boekje.
Daarmee noemt hij dus niet mensen fascisten, maar alleen de leer die zij volgen.
Is toch een verschil, mijn beste SCH.
Daarbij, waarom zou je iemand geen fascist mogen noemen? Ik zie daar niets verkeerds in. Daarmee roep je niet op die iemand om te brengen. Als Wilders zegt: Moslims zijn fascisten en moeten uitgeroeid worden, ja, dan heb je een punt.
Als je roept dat iemand het kwaad is en gestopt moet worden, dan zou je daarin wel een dergelijke oproep kunnen lezen. Er hoeft maar één persoon zich aangesproken te voelen om Wilders daadwerkelijk te stoppen.
Eventueel misschien mogelijkerwijs wel, klinkt lekker overtuigend vind je niet? Er is toch ook nog wel uit te gaan van een stukje zelfdenkendheid bij mensen? Dit is geen gerichte oproep tot een aanslag, en als het zo behandeld gaat worden, dan slaat elke vorm van discussie dood in Nederland. En dat lijkt me voor niemand van belang.quote:Op maandag 3 december 2007 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren heeft hij het alleen over de Islam en de koran als zijnde een fascistisch geloof en een fascischtisch boekje.
Daarmee noemt hij dus niet mensen fascisten, maar alleen de leer die zij volgen.
Daarbij, waarom zou je iemand geen fascist mogen noemen? Ik zie daar niets verkeerds in. Daarmee roep je niet op die iemand om te brengen. Als Wilders zegt: Moslims zijn fascisten en moeten uitgeroeid worden, ja, dan heb je een punt.
Als je roept dat iemand het kwaad is en gestopt moet worden, dan zou je daarin wel een dergelijke oproep kunnen lezen. Er hoeft maar één persoon zich aangesproken te voelen om Wilders daadwerkelijk te stoppen.
Denk je dan dat hij het in die betekenis heeft bedoeld? Het heeft een vrij ruime betekenis, die uitdrukking. Het betekent ook iemand het faillissement injagen of iemands ondergang bewerkstelligen etc. Het lijkt me evident dat het in die overdrachtelijke zin is bedoeld.quote:Op maandag 3 december 2007 14:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet een correcte betekenis van over de kling jagen. Hij zal het misschien anders bedoeld hebben, maar een kling is in mijn woordenboek toch echt een sabel, en over de kling jagen is doden.
Dat is heel anders, dat snap je toch wel?quote:Op maandag 3 december 2007 14:58 schreef Xith het volgende:
[..]
Moet de "tsunami van" Islamitisering niet gestopt worden? Hoe is dit anders dan iemand die zegt dat de groep wilders gestopt moet worden? Beide slaat op een groep mensen.
Als de islam fascisme is dan zijn de aanhangers van de islam ineens nette mensen ofzo?quote:Op maandag 3 december 2007 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hij het bedoeld heeft, maar ik vind het een aparte woordkeuze.quote:Op maandag 3 december 2007 15:04 schreef SCH het volgende:
Denk je dan dat hij het in die betekenis heeft bedoeld? Het heeft een vrij ruime betekenis, die uitdrukking. Het betekent ook iemand het faillissement injagen of iemands ondergang bewerkstelligen etc. Het lijkt me evident dat het in die overdrachtelijke zin is bedoeld.
Is het ook wel, alhoewel ik het meteen begrijp.quote:Op maandag 3 december 2007 15:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hij het bedoeld heeft, maar ik vind het een aparte woordkeuze.
quote:Op maandag 3 december 2007 14:58 schreef Xith het volgende:
[..]
Moet de "tsunami van" Islamitisering niet gestopt worden? Hoe is dit anders dan iemand die zegt dat de groep wilders gestopt moet worden? Beide slaat op een groep mensen.
Nouja, subtiel verschil, hij heeft het niet over de groep Wilders, maar over de persoon Wilders, en islamitisering is een bepaald gedachtegoed en niet een groep personen. Tenzij je 'Wilders moet gestopt worden' in een soort overdrachtelijk metafysische zin gaat opvatten, maar dat is wat veel eer voor onze ontplofte cavia. Voor de rest heb je wel gelijk, sommige van Wilders' uitspraken zouden ook opgevat kunnen worden als te zwaard ten strijde trekken tegen willekeurige moslimsquote:Op maandag 3 december 2007 14:58 schreef Xith het volgende:
Hoe kom je er toch bij dat Wilders het niet over personen heeft? Hij wil notabene bepaalde personen ons land niet in, en ook vooral er uit. Het gaat wel degelijk overm ensen.quote:Op maandag 3 december 2007 15:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, subtiel verschil, hij heeft het niet over de groep Wilders, maar over de persoon Wilders, en islamitisering is een bepaald gedachtegoed en niet een groep personen. Tenzij je 'Wilders moet gestopt worden' in een soort overdrachtelijk metafysische zin gaat opvatten, maar dat is wat veel eer voor onze ontplofte cavia. Voor de rest heb je wel gelijk, sommige van Wilders' uitspraken zouden ook opgevat kunnen worden als te zwaard ten strijde trekken tegen willekeurige moslims
'Het gaat over mensen' is iets anders dan 'het gaat over individuen'. Ik wil hier overigens in het geheel niet Wilders gaan zitten verdedigen, hij heeft vaak genoeg dingen gezegd die ik niet door de beugel vind kunnen. Ik probeer alleen de nuance aan te brengen dat je een onderscheid moet maken tussen een ideologie en een persoon, wat hier het geval is (en in andere uitspraken van Wilders niet, true).quote:Op maandag 3 december 2007 15:47 schreef SCH het volgende:
Hoe kom je er toch bij dat Wilders het niet over personen heeft? Hij wil notabene bepaalde personen ons land niet in, en ook vooral er uit. Het gaat wel degelijk overm ensen.
Overigens is "liquideren" ook een gebruikelijke term bij failissementen, maar als het over personen gaat is het toch wat anders. Ik heb het gevoel dat Doekle hier wel iets connoteert. Ik denk wel dat het een slip of the tongue is, hij zegt "over de kling jagen", terwijl hij bedoelt "op de kast jagen", maar Wilders zou er verstandig aan doen Terpstra tot excuses te dwingen. Ja of niet, omdat dan natuurlijk iedereen nog meer zijn eigen teksten gaat ontleden, maar goed.quote:Op maandag 3 december 2007 15:04 schreef SCH het volgende:
Het betekent ook iemand het faillissement injagen
Terpstra excuses aanbieden aan Wilders?quote:Op maandag 3 december 2007 15:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Overigens is "liquideren" ook een gebruikelijke term bij failissementen, maar als het over personen gaat is het toch wat anders. Ik heb het gevoel dat Doekle hier wel iets connoteert. Ik denk wel dat het een slip of the tongue is, hij zegt "over de kling jagen", terwijl hij bedoelt "op de kast jagen", maar Wilders zou er verstandig aan doen Terpstra tot excuses te dwingen. Ja of niet, omdat dan natuurlijk iedereen nog meer zijn eigen teksten gaat ontleden, maar goed.
Je probeert alleen de nuance aan te brengen als het om Wilders gaat en je verdedigt hem met hand en tand. De uitspraken van zijn opponenten leg je op een weegschaal. Wilders heeft het over individuen, dat is nu ineens weer wat anders dan mensen? Onzin. Hij heeft het gewoon over moslims - die hangen een fascistisch geloof aan en hoe noem je iemand die het fascisme aanhangt??????????????quote:Op maandag 3 december 2007 15:53 schreef speknek het volgende:
[..]
'Het gaat over mensen' is iets anders dan 'het gaat over individuen'. Ik wil hier overigens in het geheel niet Wilders gaan zitten verdedigen, hij heeft vaak genoeg dingen gezegd die ik niet door de beugel vind kunnen. Ik probeer alleen de nuance aan te brengen dat je een onderscheid moet maken tussen een ideologie en een persoon, wat hier het geval is (en in andere uitspraken van Wilders niet, true).
Hoe noem je mensen die liegen???????????quote:Op maandag 3 december 2007 16:01 schreef SCH het volgende:
je verdedigt hem met hand en tand.
Fascisten?quote:Op maandag 3 december 2007 16:16 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe noem je mensen die liegen???????????
In de grond misschien wel ja. Als dat geloof niet bestond, konden ze het ook niet aanhangen.quote:Op maandag 3 december 2007 15:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Als de islam fascisme is dan zijn de aanhangers van de islam ineens nette mensen ofzo?
Gefeliciteerd, dan ben jij een fascist van het zuiverste water.quote:
"dwingen" nog wel. Zozo.quote:Op maandag 3 december 2007 15:55 schreef speknek het volgende:
maar Wilders zou er verstandig aan doen Terpstra tot excuses te dwingen.
Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke, ja, want anders zou de Telegraaf-journalist het verzonnen moeten hebben en dat lijkt mij niet. Het is wel slordig om niet te vermelden wanneer hij dit gezegd heeft. Weet ik veel, misschien zei hij het wel aan de keukentafel tegen zijn vrouw.quote:Op maandag 3 december 2007 12:22 schreef speknek het volgende:
edit- maar hee wacht, de Telegraaf gebruikt wel aanhalingstekens, het is dus een citaat.. Misschien hebben zij Terpstra nog persoonlijk geinterviewd ofzo?
The Shining?quote:Op maandag 3 december 2007 16:56 schreef Montov het volgende:
Wilders noemt Terpstra nu een gevaarlijke man. Waar kennen we dat ook alweer van?
Nog even en Wilders begint met de Vagina Monologen te zwaaien.quote:Op maandag 3 december 2007 16:56 schreef Montov het volgende:
Wilders noemt Terpstra nu een gevaarlijke man. Waar kennen we dat ook alweer van?
Via de rechter had ik het over heh, voor we weer andere dingen gaan denken.quote:
Riiight.quote:Op maandag 3 december 2007 16:01 schreef SCH het volgende:
Je probeert alleen de nuance aan te brengen als het om Wilders gaat en je verdedigt hem met hand en tand. De uitspraken van zijn opponenten leg je op een weegschaal. Wilders heeft het over individuen, dat is nu ineens weer wat anders dan mensen? Onzin. Hij heeft het gewoon over moslims - die hangen een fascistisch geloof aan en hoe noem je iemand die het fascisme aanhangt??????????????
Maar moslims zijn allemaal slecht geworden?quote:Op maandag 3 december 2007 16:40 schreef Gia het volgende:
[..]
In de grond misschien wel ja. Als dat geloof niet bestond, konden ze het ook niet aanhangen.
Niemand wordt slecht geboren.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?quote:Op maandag 3 december 2007 17:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Via de rechter had ik het over heh, voor we weer andere dingen gaan denken.
[..]
Riiight.
quote:Op maandag 3 december 2007 17:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nog even en Wilders begint met de Vagina Monologen te zwaaien.
Zeggen dat de Islam fascistoide is, zegt op zich wel wat over moslims, maar het zegt niet per definitie dat Ali Baba, die zichzelf moslim noemt, een fascist is. Dat zijn fuzzy sets. Daarbij is zeggen dat 60+ers harder moeten gaan werken een heel andere opmerking dan dat Kees Janssen (die 60+er is) harder moet gaan werken.quote:Op maandag 3 december 2007 17:07 schreef SCH het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Ik snap niet dat je het blijft verdedigen dat Wilders de islam fascistisch noemt - en zeker niet dat je er dan aan koppelt dat het niks zou zeggen over moslims.
Zeg ik dat?quote:Op maandag 3 december 2007 17:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar moslims zijn allemaal slecht geworden?
Achgutja, de hirschi-ali-methode om groepen mensen te belasteren.quote:Op maandag 3 december 2007 17:01 schreef speknek het volgende:
Via de rechter had ik het over heh, voor we weer andere dingen gaan denken.
Als de koran een fascistisch boekje is, dan is iedereen die blindelings doet wat dat boekje voorschrijft een fascist, ja.quote:Op maandag 3 december 2007 17:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Ik snap niet dat je het blijft verdedigen dat Wilders de islam fascistisch noemt - en zeker niet dat je er dan aan koppelt dat het niks zou zeggen over moslims.
Ja, nou ja, nee. Nee, ja. Je hebt gelijk. Je kunt de Islam fascistisch noemen, en het niet over moslims hebben. Misschien de door bomen en planten uitgedragen visie van de Islam waar Geert Wilders op doelt, wie weet. Lijkt misschien een minder serieuze opmerking, maar daar denk ik dan wel aan, over welke Islam heeft Wilders het dan? Maar ja, van mij mag je het zo noemen en er zijn ongetwijfeld genoeg moslims en religieuze geschriften die fascistisch te noemen zijn.quote:Op maandag 3 december 2007 17:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Zeggen dat de Islam fascistoide is, zegt op zich wel wat over moslims, maar het zegt niet per definitie dat Ali Baba, die zichzelf moslim noemt, een fascist is.
Ohja, en dat is volstrekt verwerpelijk. Maar mijn punt van mijn eerdere opmerking was dan ook niet dat Wilders het niet over moslims heeft. Dat heeft hij het heel duidelijk wel, zelfs al is het een fuzzy set. Wat ik wou zeggen is dat praten over een bepaald gedachtegoed, of over een bepaalde bevolkingsgroep, iets anders is dan praten over een individu. Dus er zit verschil tussen of je zegt "een christen" of "doekle terpstra".quote:Op maandag 3 december 2007 17:24 schreef Monidique het volgende:
Ja, nou ja, nee. Nee, ja. Je hebt gelijk. Je kunt de Islam fascistisch noemen, en het niet over moslims hebben. Misschien de door bomen en planten uitgedragen visie van de Islam waar Geert Wilders op doelt, wie weet. Lijkt misschien een minder serieuze opmerking, maar daar denk ik dan wel aan, over welke Islam heeft Wilders het dan? Maar ja, van mij mag je het zo noemen en er zijn ongetwijfeld genoeg moslims en religieuze geschriften die fascistisch te noemen zijn.
Maar laten we ook eerlijk zijn, toch: het gaat Geert Wilders niet om die moslims onderdrukkende Islam, maar om moslims. Hij wil geen islamieten meer in Nederland en geen moskeeën. Ik bedoel niet dat jij dat beweert, ik weet wel beter, maar het is een algemene opmerking.
Dan is het cordon sanitaire en een half miljoen stemmen mag niet genegeerd worden!!11einszweiersalade!quote:Op maandag 3 december 2007 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die Terpstra doet nu precies hetzelfde als Wilders, vind het maar kinderachtig. Nu krijgt Wilders precies weer de aandacht waar hij zo op geilt. Waarom negeren we 'm niet met z'n allen?
Nee je maakt jezelf nog steeds belachelijk.quote:Op maandag 3 december 2007 17:23 schreef gronk het volgende:
Achgutja, de hirschi-ali-methode om groepen mensen te belasteren.
'Nou, ik zeg dat, en als ze het er niet mee eens zijn, dan gaan ze maar naar de rechter'.
Ik ben even zo vrij geweest om deze post in een ander topic te zetten.quote:Op maandag 3 december 2007 09:10 schreef niet_links het volgende:
[..]
Vrij makkelijk hoor, door wat meer anti islam te zijn niet steeds toe te geven aan de islam ect. Er kritisch naar kijken en niet bang zijn om wat moskeeen dicht te gooien (als daar gekke dingen gezegd worden). De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt. Wilders eist een hoop maar weet ook dat heel veel niet kan. Dat weten zijn volgelingen ook maar als je dingen niet wat overdrijft krijg je nooit wat je wil.
Zeg alsjeblieft ja, met minder neemt de antifascistische grootinquisiteur geen genoegen.quote:Op maandag 3 december 2007 17:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar moslims zijn allemaal slecht geworden?
Je schiet erg in de theoretische retoriek maar het is echt onzinnig wat je zegt met je fuzzy sets. Aanhangers van een fascistisch geloof zouden dan ineens niet fascistisch zijn. Je opmerkingen over Kees Janssen raakt kant noch wal, waarom zou Kees Janssen daarmee niet bedoeld worden?quote:Op maandag 3 december 2007 17:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Zeggen dat de Islam fascistoide is, zegt op zich wel wat over moslims, maar het zegt niet per definitie dat Ali Baba, die zichzelf moslim noemt, een fascist is. Dat zijn fuzzy sets. Daarbij is zeggen dat 60+ers harder moeten gaan werken een heel andere opmerking dan dat Kees Janssen (die 60+er is) harder moet gaan werken.
quote:Op maandag 3 december 2007 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die Terpstra doet nu precies hetzelfde als Wilders, vind het maar kinderachtig. Nu krijgt Wilders precies weer de aandacht waar hij zo op geilt. Waarom negeren we 'm niet met z'n allen?
met de media als megafoon.. uitvergroten is een vakquote:Op maandag 3 december 2007 18:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wilders schreeuwt zo hard, dat valt niet meer te negeren.
Het gaat niet zozeer om die concrete politieke punten maar om het gescheld en de steeds radicalere toon waardoor mensen buitenspel worden gezet. Dat riedeltje over het fascisme is echt walgelijk, juist van iemand die voortdurend huilt over demoniseren, waarom mag hij dat zelf wel doen?quote:Op maandag 3 december 2007 21:08 schreef zoalshetis het volgende:
wat is er eigenlijk erg aan om geen moslimbruidjes toe te laten hier? die zullen waarschijnlijk nauwelijks buitenkomen en zeker geen bijdrage leveren aan onze maatschappij. hooguit broeden ze veel en het gebroed heeft een moeder die geen nederlands kan of de maatschappij kent.
en zo gaat het maar door. daar heeft wilders toch een maatschappelijk punt?
ach ja, wilders is haat en verderf, laten we hem lynchen.
wilders is idd een naar mannetje, maar daar moet je toch bovenstaan? laat met politieke daden zien dat wilders ongelijk heeft. niet met zielige commités die tegen elk woord van wilders gaan plassen. sterker nog. door die malloot van het cda terpstra en cs denk ik er over wilders te gaan stemmen. nou als ík dat al denk zijn de rapen pas echt heel geer.quote:Op maandag 3 december 2007 21:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om die concrete politieke punten maar om het gescheld en de steeds radicalere toon waardoor mensen buitenspel worden gezet. Dat riedeltje over het fascisme is echt walgelijk, juist van iemand die voortdurend huilt over demoniseren, waarom mag hij dat zelf wel doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |