abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54984369
quote:
Het kwaad moet worden gestopt

Verzetsbeweging tegen Wilders

door Jouke Schaafsma

AMSTERDAM, zondag
Tegenstanders van Geert Wilders verenigen zich en richten een tegenbeweging op onder het motto 'Stop de VerWildering'. Er staat een landelijke demonstratie in Amsterdam gepland.
PVV-voorman Geert Wilders heeft met zijn plannen voor een provocerende film over de islam een tegenbeweging tegen zichzelf in gang gezet.
Voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra vindt dat het tijd wordt 'het kwaad te stoppen' en heeft toegezegd mee te doen in een anti-Wildersbeweging. Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur ' en de stichting Islam en Burgerschap hebben ook al steun toegezegd. Op persoonlijke titel heeft Amnesty Internationaldirecteur Eduard Nazarski eveneens sympathie betuigd.

Kwaad
'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten', zegt Terpstra. 'Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.'
Volgens Terpstra is het onNederlands wat Wilders aan ideeën verspreidt.'Problemen met allochtonen moeten benoemd worden, maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.'

Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, waar ooit nog de toenmalige minister Verdonk zich hard voor heeft gemaakt, neemt het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich 'Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden.' Sini is tevens directeur van roc Midden-Nederland en lid van de nationale Unesco-commissie.
Naast een brede maatschappelijke anti-Wildersbeweging, zijn er ook demonstraties in voorbereiding. De organisatie Nederland bekent Kleur, die in 1992 na een aanslag op een moskee 82.000 mensen op de been kreeg, onder wie Ruud Lubbers, wil opnieuw een demonstratie houden, nu tegen Wilders.
'Er is heel veel animo om iets te doen. Het is tijd om de straat op te gaan, zegt woordvoerder René Danen.
Steeds meer reclame voor Wilders.
Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 21:47:35 (Klikbare bron toegevoegd) ]
pi_54984379
Hypocriet hoe ze menen de vermende intolerantie van Wilders met nog meer intolerantie te moeten bestrijden.
Kom anders met een alternatief om de problematiek te bestrijden die Wilders benoemt, dan neem je hem de wind uit te zeilen. Dit is niks meer dan een samenrapsel van gelijksgezinden die weer gaan preken voor eigen kerk. Kansloos.

Maar goed, door WIlders nu "het kwaad" te noemen staat er misschien wel weer een idioot op die Wilders voor zijn kop schiet en dan is hun probleem opgelost. Kunnen ze daarna weer schijnheilig janken met " dit nooit weer" en " dit is onnederlands".

Walgelijk en sneu, andere woorden heb ik er niet voor.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54984391
"Het kwaad moet gestopt"

Een mens als het kwaad benoemen lijkt mij niet echt tolerant

"Anti-Wilders"

Is dus minder erg als zeggen "Anti-Islam"?

"over de kling te jagen"

Ik denk als we kijken naar de Ratio Niet islamiet vermoord Islamiet en vice versa we wel eens tot de conclusie kunnen komen dat dat net andersom ligt

"Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden"

En tegelijkertijd roepen ze autochtonen op om te accepteren dat hun dochters verkracht worden door groepjes bergaapjes???

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2007 08:32:30 ]
pi_54984416
Wilders topt zichzelf wel. Binnenkort is het de schuld van de moslims dat er file staat
pi_54984419
quote:
Op zondag 2 december 2007 08:41 schreef Chadi het volgende:
Wilders topt zichzelf wel. Binnenkort is het de schuld van de moslims dat er file staat
Dat is het toch ook ?
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_54984459
quote:
Binnenkort is het de schuld van de moslims dat er file staat

De Islamisering van ons wegennet slaat idd heel hard toe en het is de hoogste tijd dat we de tsunami aan kamelen die zich op onze snelwegen begeven een halt toeroepen.
pi_54984474
quote:
Daar zeg je wat..............

1 miljoen moslims het land uitpleuren en het fileprobleem is opgelost.

Zal gelijk een mailtje sturen naar wilders.
pi_54984480
quote:
Op zondag 2 december 2007 08:27 schreef KritischeMassa het volgende:
En tegelijkertijd roepen ze autochtonen op om te accepteren dat hun dochters verkracht worden door groepjes bergaapjes???
Gast, loop eens niet ongefundeerde onzin te brallen...
pi_54984491
quote:
Op zondag 2 december 2007 08:57 schreef Alleslijm het volgende:

[..]

Gast, loop eens niet ongefundeerde onzin te brallen...
fundament
pi_54984492
Goed initiatief. Jammer dat een voorzitter van de HBO-raad zich dan weer zo op moet werpen hiervoor.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54984497
quote:
Op zondag 2 december 2007 08:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daar zeg je wat..............

1 miljoen moslims het land uitpleuren en het fileprobleem is opgelost.

Zal gelijk een mailtje sturen naar wilders.
Als je dat in 1 keer doet heb je wel file op de A27 richting Breda
pi_54984504
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:00 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

fundament
Nog steeds niet wat daar staat .. alhoewel
quote:
Zes opgepakt na betasten meisjes
SCHIEDAM - Zes jongens uit Rotterdam (11 tot 14 jaar) hebben donderdag een aantal meisjes onzedelijk betast in zwembad Groenoord in Schiedam.
afbeelding vergroten FOTO ANP
De jongens grepen naar de billen, borsten en vagina van de meisjes. Ook trokken ze aan de zwembroekjes en topjes.

Rond twee uur belde een medewerker de politie. Die kwam direct en hielden de zes verdachten aan. Zij werden naar het politiebureau gebracht. Na overleg met justitie werd besloten dat de twee 12-jarige en twee 14-jarige jongens moeten bij de kinderrechter komen. De twee 11-jarigen moeten meedoen aan het project Pak je kans.
pi_54984530
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als je dat in 1 keer doet heb je wel file op de A27 richting Breda
Nah, op de verjaardag doen, ben je in 1 jaar van een hele hoop gezeik af en is bijzonder goedkoop.
geen file meer
minder wachtlijsten in de zorg
minder gevangenen
minder uitkeringstrekkers
minder criminaliteit
minder autobrandjes
geen islamdebatten meer
wilders en verdonk verdwijnen in de vergetelheid
geen hoofddoekjes en burka's meer
moskeeën kunnen omgebouwd worden tot woningen
lagere belastingen

om maar enkele voordelen te noemen

maargoed, verder serieus ontopic graag.
pi_54984536
zelf is dat kutwijf wel tollerant
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54984537
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:00 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

fundament
Er wordt nergens opgeroepen te accepteren dat Marokkanen je dochters onzedelijk betasten.
Als je de vakliteratuur er op na slaat, zul je zien dat Marokkaanse jongens een kleine minderheid zijn onder de jeugdige zedendelinquenten.

Dubbel ongefundeerd dus...

[ Bericht 26% gewijzigd door Drugshond op 02-12-2007 13:00:46 ]
  zondag 2 december 2007 @ 09:38:14 #16
92279 N.icka
Windforce 11
pi_54984632
Wilders is het kwaad dat gestopt moet worden.......

Ehm , wat willen ze nu eigenlijk , dat Wilders zijn ideen niet mag uitspreken? Hoe moet hij gestopt worden? Krijgt hij een spreekverbod?

Iemand een idee wat men nu praktisch wil ?
pi_54984662
Ik denk dat zulke demo's geen zin hebben als je daarmee impliciet de vrijheid van meningsuiting van personen wil inperken. Het tweede doel van zo'n demo is natuurlijk de maatschappij wakker maken zodat ze niet indutten bij dat slap geouwehoer van Wilders.
  zondag 2 december 2007 @ 09:58:35 #18
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_54984728
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Alleslijm het volgende:

[..]

Er wordt nergens opgeroepen te accepteren dat Marokkanen je dochters onzedelijk betasten.
Als je de vakliteratuur er op na slaat, zul je zien dat Marokkaanse jongens een kleine minderheid zijn onder de jeugdige zedendelinquenten.

maar tov de totale bevolkingsgroepze dit wel het vaakst doen. Je abstraheert voor het gemak maar weer even
pi_54984752
Als Wilders het kwaad is , wat zijn dan de kindere van allochtone ouders die Nederland naar de kloten helpen weigeren te werken rotzooi trappen , Is dat dan het goede?
Er is nu wederom iemand die door heeft dat deze gastjes flink aangepakt moeten worden en dat het theedrink uurtje allang voorbij is.
Wilders is niet het kwaad( ben het lang niet altijd met hem eens) maar hij mag zijn ideeen verkondigen in dit zogenaamde vrije land. Ja vrij zolang de linkse trutten meuk het toestaan. ( deze linkse trutten zijn erger dan die vervelende irritante ettertjes die dankzij hun ouders een normaal leven kunnen leiden maar dit weigeren.)
Misschien toch maar weer eens tijd om de Mariniers in te schakelen om wijken als kanaaleiland flink schoon te vegen net als ze gedaan hebben in de jaren '60 van de vorige eeuw op de Dam met die hippies.
  zondag 2 december 2007 @ 10:15:52 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54984807
Oh god, weer zo'n groepje "We likken ons nu alvast in voor als de moslims straks de baas zijn " huillies.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Redactie Frontpage zondag 2 december 2007 @ 10:20:07 #21
194791 crew  harry64
Ouwe Radiopiraat
pi_54984838
Wat me opvalt is dat links en rechts veel ophef maken, maar dat je de betreffende alcohtonen zelf nauwlijks hoort. Je hoort ze alleen als er iets islam-gerelateerd in het nieuws komt wat ze niet aanstaat.

Je hoort ze niet als hun kroost een politie bureau molesteert.
Als echter de brandweer verordent dat ze maar met 100 ipv 200 in een moskee mogen ivm brandgevaar van het gebouw, zitten ze in eens met man en macht op straat te protesteren/bidden.
pi_54985311
Ik vind het bovenstaande niet kunnen, helemaal niet als je ziet dat er verschillende organisaties direct dan wel indirect bij betrokken zijn. Dit land staat me meer en meer tegen door dit soort kutgeintjes. Het land wordt zo langzamerhand gegijzeld door bepaalde groeperingen en mij bekruipt steeds meer het gevoel daar maar eens tegenin te gaan en op net zo'n respectloze manier als zij zelf doen.
pi_54985370
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Alleslijm het volgende:

[..]

Wat loop jij ze nou onterecht te verdedigen?
Ben je er zelf ook 1?
Pak de cijfers erbij, en je ziet dat een veel groter percentage Marokkanen zich schuldig maakt aan zedendelinquenten dan nederlanders of aziaten.

Het meerendeel van de Marokkanen kan zich gewoon niet gedragen tov de nederlanders of aziaten.

Dat zijn de cijfers, accepteer die nou eens.
  zondag 2 december 2007 @ 11:22:36 #24
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54985473
quote:
Op zondag 2 december 2007 08:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
e HBO-Raad.... Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur ' en de stichting Islam en Burgerscha
drie kwart van deze groeperingen laven zich volledig/mateloos aan de hoorn des subsidieovervloeds. Derhalve betaalt de overheid geld waarmee een democratisch gekozen parlementarier wordt aangepakt...

Doet me denken aan de Russische praktijken die de NOS altijd verfoeit. Vraag me af of ze dit dan ook zullen veroordelen..

[ Bericht 12% gewijzigd door Napalm op 02-12-2007 11:31:01 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 2 december 2007 @ 11:25:13 #25
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_54985507
Ik kots op doekle terpstra, zelfingenomen arrogante linkse kwal.

Geert for President !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_54985959
Doet me wat denken aan die Anti-Fa beweging.
pi_54986156
Het kwaad stoppen?

Dan moet je bij de politie gaan werken. Niet een politici waar je het niet mee eens bent aanvallen.

Wilders spreekt, zo ongeveer, voor 580.000 nederlanders. En die nederlanders hebben vrijwillig op hem gestemd. Wilders houdt zich aan de wet. Niks aan het handje dus.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_54986363
Pffftt lekker belangrijk nieuws weer...Doekle Terpstra komt op mij net zo geloofwaardig over als een pratende hondenkeutel. Lijkt me wel amusant om eens te kijken naar een bijeenkomst van zo'n clubje hypocrieten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_54986638
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:06 schreef waht het volgende:
Het kwaad stoppen?

Dan moet je bij de politie gaan werken. Niet een politici waar je het niet mee eens bent aanvallen.

Aanvallen? sinds wanneer heeft alleen Wilders recht op vrije meningsuiting?
  zondag 2 december 2007 @ 12:32:45 #30
3542 Gia
User under construction
pi_54986721

'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden.

Er zou zomaar iemand op het onzalige idee kunnen komen om hier gehoor aan te geven.

Dit is een oproep tot geweld, aanzetten tot haat en volgens de wet verboden.
pi_54987105
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:29 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Aanvallen? sinds wanneer heeft alleen Wilders recht op vrije meningsuiting?
iemand uitmaken voor "het kwaad" valt niet onder die vrijheid, dat heet laster
pi_54988679
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:46 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

iemand uitmaken voor "het kwaad" valt niet onder die vrijheid, dat heet laster

Uiteraard mag de Islam wel uitgemaakt worden voor "het kwaad", want dat is vrijheid van meningsuiting....
pi_54988792
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:42 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Uiteraard mag de Islam wel uitgemaakt worden voor "het kwaad", want dat is vrijheid van meningsuiting....
nee hoor dat doe ik nergens, dat doe jij dus je lasterd. Kijk dat zoiets over een boek gezegd wordt is wat anders. Wanneer een document aanzet tot haat, bloedvergieten en, zoals duidelijk blijkt bij de aanhangers, een zeer misplaatst superioriteitsgevoel is dat naar mijn mening terecht...
pi_54988892
Zoals elke zielige linkse actie groep hebben ze wel al weer een sneue slogan klaar.
Stop de verwildering...tjonge jonge...
pi_54988952
quote:
maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.'
Wat is die Terpstra voor malloot?
quote:
De organisatie Nederland bekent Kleur, die in 1992 na een aanslag op een moskee 82.000 mensen op de been kreeg, onder wie Ruud Lubbers, wil opnieuw een demonstratie houden, nu tegen Wilders.
Kijken we op de website van Nederland bekent kleur, dan wordt meteen duidelijk dat het een collectief is met bijzonder eenzijdige doelstellingen en leuzen, dat vooral ''racisme'' bestrijden wil. Wat jammer dat niet bijv. Pechtold, met al z'n gebreken, de boventoon voert in dit debat maar dit soort vage onparlementaire gezelschappen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54988977
Doekle Terpstra woont in Friesland geen wonder dat ie voor de multikul is, is voor hem een ver van zijn bed show waar hij geen last van heeft.

Verder is dit toch gewoon symptomen bestrijding
pi_54989370
maar eh, het christendom word altijd nog harder beledigd, waar is daar de tegenbeweging van ?
pi_54989681
Ik zeg niet dat ik het met Wilders eens ben - sterker nog, zijn opmerkingen slaan vaak helemaal nergens op - maar wanneer Nederland in een soort kamp Wilders en kamp anti-Wilders verandert en iedereen moet partij kiezen, zou ik altijd voor Wilders kiezen. Het is echt sneu om, na alles al geprobeerd te hebben Wilders te 'stoppen', met dit als slotoffensief te komen zo van 'boehoe hij wordt steeds populairder en we kunnen er niks aan doen'.
pi_54989747
Ze laten wel weer zien dat haatzaaien het beste is wat links kan, naast de misdaden van messentrekkers goedpraten, dan.
pi_54989807
geen massa immigratie, geen moskeeen overal en geen epidemie van criminaliteit gepleegd door immigranten (voornamelijk van afrikaanse en islamitische landen) = geen Wilders

dit is gewoon symptomen bestrijding
pi_54989882
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:00 schreef FJD het volgende:
Goed initiatief. Jammer dat een voorzitter van de HBO-raad zich dan weer zo op moet werpen hiervoor.
Ik ben het met je eens.
  zondag 2 december 2007 @ 16:50:05 #42
3542 Gia
User under construction
pi_54993447
quote:

[..]

Roepen dat de islam gestopt moet worden is iets anders dan roepen dat een persoon gestopt moet worden.

In het eerste geval wordt niet opgeroepen tot geweld, in het tweede geval kan dit wel zo worden opgevat.
pi_54993597
quote:
"Het organiseren van een buitenparlementaire tegenbeweging door de christendemocraat Terpstra en linkse gesubsidieerde clubs en activisten is een belediging van de PVV-kiezer en dus ook van de parlementaire democratie", meent Wilders.
http://www.trouw.nl/laats(...)_terug_naar_Terpstra

Maar een film? Geen probleem. Hypocriete vent. Kwade, hypocriete vent.
pi_54993652
Heeft iemand het kunnen lezen in Trouw, want op de website zelf lees ik niets over het kwaad dat gestopt moet worden.
pi_54993669
De linkse beweging gaat weer eens protesteren hoor. Met woorden kunnen ze het niet winnen van Wilders, dus dan maar op deze manier. Allemaal hopen ze dat Wilders wordt omgebracht, maar wanneer dat gebeurt dan staan ze vooraan om te melden hoe verschrikkelijk het wel niet is.

Hypocriete huilies zijn het.
pi_54993735
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Roepen dat de islam gestopt moet worden is iets anders dan roepen dat een persoon gestopt moet worden.

In het eerste geval wordt niet opgeroepen tot geweld, in het tweede geval kan dit wel zo worden opgevat.

Wie roept er dan op tot geweld? het lijkt wel of de Wilders aanhangers écht denken dat ze de enige zijn die recht hebben op het verkondigen van een mening.
pi_54993841
quote:
'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten'
Waar en wanneer heeft hij dat gezegd? Buitenhof? Offline-editie van Trouw? Waar komt dit bericht eigenlijk origineel vandaan, want het staat overal?
pi_54994104
Ze bereiken er toch niets mee, hooguit dat Wilders nog meer stemmen krijgt.
pi_54994120
Het is gewoon "licence to kill" , maarja wat moet je als je wanhopig bent omdat iemand zo populair wordt dat het risico bestaat dat jij en je linkse vriendjes misschien geen goed gesubsidieerde baantjes meer hebben?
  zondag 2 december 2007 @ 17:35:50 #50
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_54994462
Een paar relnichten die het nodig vind om politiekcorrect te zijn.
- Maar geen echte nichten wat dat mag niet van de Islam.
- En wel politiekcorrect maar wel buiten de politiek.

Mmm volgens mij vrij kansloos.
Wilders bestrijden doe je vanaf de rechter kant.
pi_54994466
quote:

[..]

Is de Islam een fysiek persoon dan?
Niet voor de poes
  zondag 2 december 2007 @ 17:40:39 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54994573
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:36 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Nee, dan mag het. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54994652
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, dan mag het. .
Waarom zou het niet mogen?
Niet voor de poes
pi_54994657
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:36 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Ow....ze hadden moeten zeggen dat Wilders "knettergek" is? dan was het wel ok geweest of hadden ze dan nog steeds geen recht op hun mening gehad?
  zondag 2 december 2007 @ 17:48:08 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54994737
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Waarom zou het niet mogen?
Dat is inderdaad een goede vraag.

Wilders maakt ten volste gebruik van de vrijheid van meningsuiting, maar schreeuwt moord en brand als er een groepje is die zijn mening niet deelt. Dan maakt hij een anti-Koran film maar vind het gevaarlijk als er een groepje is die het niet met hem eens is.

Volgens mij probeert Wilders op deze manier een beetje in voetsporen te treden van andere mensen, die totaal niet met hem te vergelijken zijn.
pi_54994820
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ow....ze hadden moeten zeggen dat Wilders "knettergek" is? dan was het wel ok geweest of hadden ze dan nog steeds geen recht op hun mening gehad?
Dat is geen antwoord.

Anders gezegd om de waas uit je brain te halen.

Hoe kan je de Islam beledigen, het bestaat fysiek niet eens laat staan dat de Islam gevoel heeft.
Niet voor de poes
  zondag 2 december 2007 @ 17:55:10 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54994898
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:51 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord.

Hoe kan je de Islam beledigen, het bestaat fysiek niet eens laat staan dat de Islam gevoel heeft.
Wow.
pi_54994923
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goede vraag.

Wilders maakt ten volste gebruik van de vrijheid van meningsuiting, maar schreeuwt moord en brand als er een groepje is die zijn mening niet deelt. Dan maakt hij een anti-Koran film maar vind het gevaarlijk als er een groepje is die het niet met hem eens is.

Volgens mij probeert Wilders op deze manier een beetje in voetsporen te treden van andere mensen, die totaal niet met hem te vergelijken zijn.
Doen we niet allemaal moord en brand schreeuwen als je clubje waar je je bij thuisvoelt bekritiseerd wordt?

Moslims schreeuwen en Wilders schreeuwt. Logisch, actie-reactie.
Niet voor de poes
pi_54994955
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:51 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord.

Gelukkig wordt de Islam door geen mens beleden. Voelt zich niemand dan ook gekwetst door diegenen die de Islam aanvallen.
pi_54994969
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:02 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wie roept er dan op tot geweld? het lijkt wel of de Wilders aanhangers écht denken dat ze de enige zijn die recht hebben op het verkondigen van een mening.
al die bedreigingen die hij elke dag krijgt zijn natuurlijk niks
pi_54994998
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig wordt de Islam door geen mens beleden. Voelt zich niemand dan ook gekwetst door diegenen die de Islam aanvallen.
vreemd dat ik wel het christendom mag beledigen zeg
pi_54995024
=edit=

[ Bericht 49% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 21:52:10 ]
Niet voor de poes
pi_54995048
=edit=

[ Bericht 32% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 22:00:13 ]
  zondag 2 december 2007 @ 18:05:23 #64
124403 UZN
Hello world!
pi_54995096
Wilders heeft wel gelijk. Alleen de manier waarop is soms wat te.

Ik zie ook het liefst dat de Koran verboden wordt. Maarja. Ga je dan alle godsdiensten verbannen? Hoeveel honderd jaar gaan we dan terug? Gele ster is dan slechts stap 2.

Mensen moeten een ophouden met moslim knuffelen. Achter onze rug spuugen ze op ons. En dat zijn nog de goeie... De gemiddelde spuugt het liefst in ons gezicht.

Met de huidige politiek wordt het alleen maar erger en erger. Wilders geeft tenmiste wat tegengas. Ik kots op de politiek die alles doet om het cencuur op te leggen.
  zondag 2 december 2007 @ 18:07:02 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54995138
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik kots op doekle terpstra, zelfingenomen arrogante linkse kwal.

Geert for President !
Als Geert president wordt dan is het tijd om in Nederland militair in te grijpen. En het werk eindelijk eens goed af te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_54995160
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als Geert president wordt dan is het tijd om in Nederland militair in te grijpen. En het werk eindelijk eens goed af te maken.
ik kan niet uit je post uitmaken of je nou voor of tegen Wilders ben
pi_54995198
Hulde. Mocht Wilders onverhoops ooit aan de macht komen -erg onwaarschijnlijk, maar wie weet- is een sterk ondergronds verzet te verwachten.
pi_54995235
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:10 schreef GB734 het volgende:
Hulde. Mocht Wilders onverhoops ooit aan de macht komen -erg onwaarschijnlijk, maar wie weet- is een sterk ondergronds verzet te verwachten.
Vergeet de andere groep niet die voor Wilders is.
  zondag 2 december 2007 @ 18:11:49 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54995243
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:05 schreef UZN het volgende:

Ik zie ook het liefst dat de Koran verboden wordt. Maarja. Ga je dan alle godsdiensten verbannen? Hoeveel honderd jaar gaan we dan terug? Gele ster is dan slechts stap 2.

Mensen moeten een ophouden met moslim knuffelen. Achter onze rug spuugen ze op ons. En dat zijn nog de goeie... De gemiddelde spuugt het liefst in ons gezicht.

Met de huidige politiek wordt het alleen maar erger en erger. Wilders geeft tenmiste wat tegengas. Ik kots op de politiek die alles doet om het cencuur op te leggen.
pi_54995269
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja mooi is dat he. En ze hebben 't zelf niet eens door, da's het mooiste.
pi_54995275
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:10 schreef GB734 het volgende:
ondergronds verzet bestaand uit criminelen
pi_54995316
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:13 schreef Dragontown het volgende:

[..]

Een verzet waar we echt niet bang voor hoeven te zijn denk ik.
pi_54995345
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:13 schreef Dragontown het volgende:

[..]

In het begin van de jaren veertig van de vorige eeuw waren de mensen die zich verzetten tegen de NSB/de nazi's ook, naar de destijds geldende wetten, crimineel, dus ach.
pi_54995458
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:16 schreef GB734 het volgende:

[..]

In het begin van de jaren veertig van de vorige eeuw waren de mensen die zich verzetten tegen de NSB/de nazi's ook, naar de destijds geldende wetten, crimineel, dus ach.
dus je wilt zeggen dat het ondergrondse verzet bestaat uit nazis
pi_54995477
Geert Wilders komt niet aan de macht, klaar.
pi_54995514
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:25 schreef Monidique het volgende:
Geert Wilders komt niet aan de macht, klaar.
is goed maar dan zijn de problemen waarom mensen op mensen zoals Wilders stemmen er wel nog
pi_54995531
boedhisten die militair gebruik willen maken ook niet

[ Bericht 56% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 22:08:37 ]
pi_54995533
=edit=

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 22:09:29 ]
pi_54995552
=edit=

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 22:15:09 ]
  zondag 2 december 2007 @ 18:29:21 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54995553
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:28 schreef Dragontown het volgende:

[..]

boedhisten die militair gebruik willen maken ook niet
Hangt er maar van af in welke vorm je gelooft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_54995735
quote:

Heerlijk niet, die vooroordelen?
pi_54995753
Inderdaad, dus.
pi_54995768
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:36 schreef Xith het volgende:

[..]

Heerlijk niet, die vooroordelen?
welke vooroordelen ? op god ?
pi_54995796
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:00 schreef Ayreon84 het volgende:
Met woorden kunnen ze het niet winnen van Wilders,
Uhm, elke discussie programma nodigt Wilders uit, maar hij durft niet te komen, natuurlijk kan men dan niet winnen
pi_54995838
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:39 schreef Xith het volgende:

[..]

Uhm, elke discussie programma nodigt Wilders uit, maar hij durft niet te komen, natuurlijk kan men dan niet winnen
oke, probeer mij te overtuigen dat een theocratische staat beter is
pi_54995937
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:40 schreef Dragontown het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
pi_54995994
quote:

[..]

oke, probeer mij te overtuigen dat een islamitische staat beter is
Want dat zijn de enige opties; het is of het Wilders-fascisme of een islamitische staat.
pi_54996085
quote:

[..]

Een islamitische, daar had je het over.
pi_54996154
idd,
pi_54996392
De TT alleen al

Het "kwaad" moet worden gestopt...

Alsof Wilders de duivel in persoon is, het "kwaad" moet je zoeken op straat waar islamitisch tuig alles denken te kunnen veroorloven in de naam van de islam of anders discriminatie.

Het "kwaad" moet je zoeken in de linkse kliek die zo graag een multiculti willen hebben dat ze gierend de bocht uitvliegen met al hun susidietjes, projectjes, Theedrink kransjes en onder het tapijt schuiven van de echte problemen.

Het enige wat Wilders doet is op de kaart zetten van problemen die er al zijn en als een onuitroeibare kanker gezwel groeien.

En dat dat niet al te subtiel gaat, oke.

Maar soms moet je schreeuwen om gehoord te worden en dat doet Wilders als de beste.

we moeten blij zijn met iemand als Wilders, anders had er helemaal geen weerwoord geweest en god weet waar we dan hadden gezeten op dit moment.

Nu geven ze gewoon een "licence to kill' af jegens Wilders, goedzo linkse rakkers de manier om je van je tegenstander te ontdoen als jou, en die van je vriendjes, baantje/subsidiepotje/commisietje in gevaar komt.
  zondag 2 december 2007 @ 19:04:04 #91
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_54996413
En dan stijgt wilders weer in de peilingen!
pi_54996442
Doekle Terpstra woont hier
-edit- Doe die maar niet

Geen wonder dat hij tegen Wilders is, hij heeft geen last van de dingen waar Wilders het over heeft

weer zo'n salonsocialist dus, zelf ergens super blank wonen

[ Bericht 25% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 22:24:08 ]
pi_54996459
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een islamitische, daar had je het over.
islamitisch joods of christelijke theocratie, ik vind ze alle drie verwerpelijk.
  zondag 2 december 2007 @ 19:07:01 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54996476
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
De TT alleen al

[..]

Nu geven ze gewoon een "licence to kill' af jegens Wilders, goedzo linkse rakkers de manier om je van je tegenstander te ontdoen als jou, en die van je vriendjes, baantje/subsidiepotje/commisietje in gevaar komt.
1: heb je een bron dat Terpstra Wilders "het kwaad" noemt?

2: het bestaan van een vereniging met een andere mening is toch geen license to kill? Wilders is het ook niet eens met moslims, geeft Wilders dan een license to kill jegens moslims? Nee toch?

Precies.
pi_54996479
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:46 schreef GB734 het volgende:

[..]

Want dat zijn de enige opties; het is of het Wilders-fascisme of een islamitische staat.
nou vertel, wat gebeurd er met mij als ik onder Wilders leef
pi_54996490
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:04 schreef Sargon het volgende:
En dan stijgt wilders weer in de peilingen!
Ja, maar dat zijn alleen maar de domme mensen, tokkies enzo

Alleen de linkse rakkers hebben recht op een democratie, als iets tegen hun zin is doet de democratie er niet meer toe en zetten we desnoods het leger in.
pi_54996590
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

1: heb je een bron dat Terpstra Wilders "het kwaad" noemt?

2: het bestaan van een vereniging met een andere mening is toch geen license to kill? Wilders is het ook niet eens met moslims, geeft Wilders dan een license to kill jegens moslims? Nee toch?

Precies.
Ik heb de TT niet gemaakt en mag toch aannemen dat iemand die in N/A post de waarheid schrijft.

Voor mij mag iedereen een vereniging beginnen, wat jij wil.
Maar als die vereniging tot doel heeft het "kwaad" uit te schakelen die Wilders heet, ga je een behoorlijke stap te ver.
pi_54996624
=edit= Nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 22:25:52 ]
  zondag 2 december 2007 @ 19:17:32 #99
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54996719
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:11 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik heb de TT niet gemaakt en mag toch aannemen dat iemand die in N/A post de waarheid schrijft.
Nee, dat mag je niet aannemen.
quote:
Voor mij mag iedereen een vereniging beginnen, wat jij wil.
Maar als die vereniging tot doel heeft het "kwaad" uit te schakelen die Wilders heet, ga je een behoorlijke stap te ver.
Ja, TS vind dat de vereniging Wilders als "het kwaad" bestempeld. Maar dat staat verder nergens. Het enige wat de vereniging doet is dat het zich niet kan vinden in de mening van Wilders.

Als dat al een license to kill is, zou de wereld nu wel opgeblazen zijn.
pi_54996720
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 22:29:22 ]
pi_54996745
Heeft het wel met de islam te maken en zouden ze niet bang zijn voor hun eigen baantje?

De plannen van Wilders.

Om de Nederlandse economie weer sterker en vitaler te maken en te zorgen voor economische groei en meer welvaart, moet de Nederlandse overheid krimpen, nutteloze uitgaven schrappen, en de belastingen verlagen. Er moet in Nederland weer meer ruimte komen voor vrijheid, zelfredzaamheid, creativiteit, eigen initiatief en ondernemingszin.

I. Op de begroting van de Europese Unie schrapt Groep Wilders/Partij voor de Vrijheid het grootste deel van de Nederlandse bijdrage, waaronder grotendeels de uitgaven in het kader van het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid en de zogeheten 'structurele fondsen'. Wij betalen nu 4,7 miljard euro. In onze voorstellen blijft daar 185,5 miljoen euro van over (= 4 procent).

II. Een reductie van de totale Nederlandse ontwikkelingshulp (ODA, nu 4,1 miljard euro per jaar), van ruim 3,4 miljard euro. Het percentage van het bruto binnenlandsproduct dat wij aan ontwikkelingshulp uitgeven, daalt van 0,8 naar 0,15% procent. Dat is vergelijkbaar met landen als Italie, de VS en Japan en zeven keer meer dan de tien nieuwe leden van de EU gemiddeld.

III. Van het budget van het ministerie van Economische Zaken (5,5 miljard euro) blijft 33 procent bestaan (1,8 miljard euro).

IV. Op de begroting voor culturele uitgaven blijven de uitgaven voor het behoud van cultureel erfgoed en een stelsel van openbare bibliotheken gehandhaafd, maar verdwijnen de subsidies aan culturele instellingen en fondsen (zoals vastgelegd in de Cultuurnota) en cultureel-economische projecten. Het streven naar één tv-zender voor de publieke omroep, één nationale radiozender, en de zender van de Wereldomroep, leidt tot een besparing van 83 procent op de mediabegroting. Van verschillende Nederlandse bijdragen aan de Nederlandse Antillen kan 158 miljoen van de 175,5 miljoen worden geschrapt (90%). Van de totale uitgaven aan al deze posten (1,7 miljard) blijft 374 miljoen over.

V. Het Nederlandse ambtenarenapparaat (dat ons jaarlijks ruim 14,5 miljard euro kost) kan drastisch worden ingekrompen door de overhead tot 15 procent te reduceren en door een reductie van overheidstaken (zoals hierboven) beschreven. De overhead-reductie levert een besparing van bijna 3,1 miljard euro op.

De totale besparingen op de overheidsbegroting bedragen ongeveer 16 miljard euro.
  zondag 2 december 2007 @ 19:19:47 #102
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54996767
Als je niets meer aan de EU geeft, hou je er dan ook even rekening mee dat we niks meer terug krijgen?

Welke besparing van 16 miljard?
pi_54996773
Toch slordig van die Telegraaf-journalist om niet te vermelden hoe hij weet dat Terpstra "Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten'" gezegd heeft.
pi_54996781
quote:
De TT alleen al

Alsof Wilders de duivel in persoon is, het "kwaad" moet je zoeken op straat waar islamitisch tuig alles denken te kunnen veroorloven in de naam van de islam of anders discriminatie.

Het "kwaad" moet je zoeken in de linkse kliek die zo graag een multiculti willen hebben dat ze gierend de bocht uitvliegen met al hun susidietjes, projectjes, Theedrink kransjes en onder het tapijt schuiven van de echte problemen.

Het enige wat Wilders doet is op de kaart zetten van problemen die er al zijn en als een onuitroeibare kanker gezwel groeien.

En dat dat niet al te subtiel gaat, oke.

Maar soms moet je schreeuwen om gehoord te worden en dat doet Wilders als de beste.

we moeten blij zijn met iemand als Wilders, anders had er helemaal geen weerwoord geweest en god weet waar we dan hadden gezeten op dit moment.

Wilders het kwaad noemen is slecht,
maar linkse mensen het kwaad noemen is goed?

pi_54996842
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:20 schreef Xith het volgende:

[..]

Wilders het kwaad noemen is slecht,
maar linkse mensen het kwaad noemen is goed?

links bestaat niet meer, rechts ook niet, zijn oude onzin net zoals de christelijke en islamitische religie, passen niet in deze nieuwe tijd, tijd om ze af te schudden.
pi_54996854
quote:
Het kankergezwelachtige probleem, bijvoorbeeld, dat ik de Koran kan lezen. Gelukkig is er nog een Geert Wilders die dit probleem keihard wil aanpakken.
pi_54996858
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:18 schreef Dragontown het volgende:
Heeft het wel met de islam te maken en zouden ze niet bang zijn voor hun eigen baantje?
Nee joh, die kunnen makkelijk 1 van de vele Koran-opspeur-ambtenaren onder Wilders worden.
pi_54996922
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het kankergezwelachtige probleem, bijvoorbeeld, dat ik de Koran kan lezen. Gelukkig is er nog een Geert Wilders die dit probleem keihard wil aanpakken.
bangerik
pi_54996935
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:29 schreef Dragontown het volgende:

[..]

bangerik
Hoe bedoel je?
pi_54996964
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, dat mag je niet aannemen.
[..]

Ja, TS vind dat de vereniging Wilders als "het kwaad" bestempeld. Maar dat staat verder nergens. Het enige wat de vereniging doet is dat het zich niet kan vinden in de mening van Wilders.

Als dat al een license to kill is, zou de wereld nu wel opgeblazen zijn.
Quote van de FP/Telegraaf

Terpstra: ''Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten. Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.''

dus wel een licence to kill .
pi_54997003
quote:

[..]

Gaan we slachtoffertje spelen?

Dit zijn jouw woorden en niet de mijne.
pi_54997017
als alle multikullies zo voor de multikul zijn hoe komt het dan dat ze uit alle zwarte wijken en zelfs uit de hele bijlmer zijn vertrokken?

komt omdat het hypocrieten zijn, net zoals deze multikul christen Doekle Terpstra , kijk zijn woonplaats maar:
-edit- doe maar niet

past in het rijtje Paul Rossenmuller, Marcel van Dam etc.

de meeste blanke multikullies wonen blank monocultureel dan vraag je je af, wie is er nou hier de echte racist

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 23:00:07 ]
  zondag 2 december 2007 @ 19:33:27 #113
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54997018
Halt! = Ik ga u doden!
pi_54997063
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:33 schreef Kanjer het volgende:
Gaan we slachtoffertje spelen?
Wie? Geert Wilders? Ik ben nog geen slachtoffer, maar als Geert Wilders zijn zin krijgt, ben ik wel slachtoffer, want dan kan ik geen Koran meer lezen. Als ik de cel inga wanneer ik een boek lees, ja, dan ben ik slachtoffer van Wilders' censuur.
quote:
Dit zijn jouw woorden en niet de mijne.
Goed punt.
  zondag 2 december 2007 @ 19:35:54 #115
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54997070
quote:

[..]

Of het kankergezwelachtige probleem dat er 'bewijzen' nodig zijn om iemand op te sluiten. Hoe links. Gelukkig is er nog een Geert Wilders die dit probleem keihard wil aanpakken.
pi_54997139
ik wacht trouwens op de eerste teddybeer in Nederland die mohammed gaat heten
  zondag 2 december 2007 @ 19:40:27 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54997163
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:39 schreef Dragontown het volgende:
ik wacht trouwens op de eerste teddybeer in Nederland die mohammed gaat heten
Wat als iemand een teddybeer Geert Wilders noemt? Is dat dan ook demoniseren, onverantwoordelijk en gevaarlijk?
pi_54997169
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wie? Geert Wilders? Ik ben nog geen slachtoffer, maar als Geert Wilders zijn zin krijgt, ben ik wel slachtoffer, want dan kan ik geen Koran meer lezen. Als ik de cel inga wanneer ik een boek lees, ja, dan ben ik slachtoffer van Wilders' censuur.
[..]

Goed punt.
jij neemt alles heel letterlijk heh hij nam het voorbeeld ''koran verbieden'' waarom dat eigenlijk zou kunnen zodat mensen inzagen wat er eigenlijk allemaal wel niet in de koran staat.
pi_54997181
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat als iemand een teddybeer Geert Wilders noemt? Is dat dan ook demoniseren, onverantwoordelijk en gevaarlijk?
hij is zelf al een teddybeer
  zondag 2 december 2007 @ 19:41:25 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54997187
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:40 schreef Dragontown het volgende:

[..]

jij neemt alles heel letterlijk heh hij nam het voorbeeld ''koran verbieden'' waarom dat eigenlijk zou kunnen zodat mensen inzagen wat er eigenlijk allemaal wel niet in de koran staat.
Sorry, ik begrijp niet wat je hier zegt.
pi_54997207
-edit- Nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 23:05:15 ]
pi_54997217
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:40 schreef Dragontown het volgende:
jij neemt alles heel letterlijk heh
Dat is snel van je opgemerkt dan.
quote:
hij nam het voorbeeld ''koran verbieden'' waarom dat eigenlijk zou kunnen zodat mensen inzagen wat er eigenlijk allemaal wel niet in de koran staat.
Nee. Geert Wilders wil de Koran verbieden. Geen voorbeeld, hij wil dat echt.
pi_54997296
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is snel van je opgemerkt dan.
[..]

tuurlijk

maar daar moet jij het toch wel eens mee zijn ? extreem links verbied boeken als geen ander
pi_54997309
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:31 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Terpstra: ''Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten. Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.''

Nou vind ik dat stukje van Terpstra tamelijk pathetisch (in de oorspronkelijke zin van het woord!), maar een vogelvrijverkaring kan ik er niet in ontdekken.
pi_54997349
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:45 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nou vind ik dat stukje van Terpstra tamelijk pathetisch (in de oorspronkelijke zin van het woord!), maar een vogelvrijverkaring kan ik er niet in ontdekken.
klopt

demonisatie anders wel.
pi_54997381
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:42 schreef Monidique het volgende:

hmmm, echt, ik wil dat JPB mij 1 miljoen euro op mijn rekening stort.
Niet voor de poes
pi_54997413
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:45 schreef Dragontown het volgende:

[..]

tuurlijk
Natuurlijk wat? Dat Geert Wilders de Koran wil verbieden? Ja, dat wil hij echt.
quote:
maar daar moet jij het toch wel eens mee zijn ? extreem links verbied boeken als geen ander
Nee, daar ben ik het niet mee eens, ook al verbiedt het op de een of andere miraculeuze wijze met mij verbonden extreem-links het als geen ander.
pi_54997485
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk wat? Dat Geert Wilders de Koran wil verbieden? Ja, dat wil hij echt.
[..]

Nee, daar ben ik het niet mee eens, ook al verbiedt het op de een of andere miraculeuze wijze met mij verbonden extreem-links het als geen ander.
en ik wil dat iedereen de koran gaat lezen
pi_54997536
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:51 schreef Dragontown het volgende:

[..]

Dat kan, mij interesseert het weinig, maar weet dan wel dat Geert Wilders graag heeft dat niemand de Koran mag lezen.
pi_54997546
Het artikel in Trouw:

http://www.trouw.nl/dever(...)ders_opinie#readmore

Let op:

Onbegrijpelijk vind ik het, dat de ’redelijke mensen’ – waartoe ik mijzelf ook reken – zo onverschillig lijken te zijn. Wanneer staan wij eens op? Wanneer manifesteren wij ons met de oproep dat genoeg, genoeg is. Wanneer maken wij Wilders duidelijk dat wij een samenleving voorstaan waarin mensen op basis van respect met elkaar samenleven, dat wij de onderlinge dialoog wensen op basis van respect voor elkaars eigenheid. Met waardering voor elkaars identiteit en met een open vizier willen leren van verschillende religieuze gewoonten en belevingen. Met respect voor de woorden van de Koran, zoals ikzelf graag met respect bejegend wil worden op de woorden die voor mij heilig zijn en die mij via de Bijbel worden aangereikt.

Nu vind ik die PVV een partij van niks, maar dit soort geniepige religieuze dwingelandij is minstens even kwalijk. Meneer beweert tot het kamp der redelijken te behoren, maar voegt toch nog even een verzoek in om ook de voor hem heilige Schrift te eerbiedigen. Man, ga toch weg.
pi_54997613
maar eh, zins wanneer is het verkeerd om een ideologie bekritiseren
pi_54997628
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat kan, mij interesseert het weinig, maar weet dan wel dat Geert Wilders graag heeft dat niemand de Koran mag lezen.
bron graag
pi_54997645
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:56 schreef Dragontown het volgende:

[..]

bron graag
How about dat Geert Wilders de Koran wil verbieden, of is jou dat ontgaan?
pi_54997662
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:53 schreef Apropos het volgende:
Het artikel in Trouw:

http://www.trouw.nl/dever(...)ders_opinie#readmore

Let op:

Onbegrijpelijk vind ik het, dat de ’redelijke mensen’ – waartoe ik mijzelf ook reken – zo onverschillig lijken te zijn. Wanneer staan wij eens op? Wanneer manifesteren wij ons met de oproep dat genoeg, genoeg is. Wanneer maken wij Wilders duidelijk dat wij een samenleving voorstaan waarin mensen op basis van respect met elkaar samenleven, dat wij de onderlinge dialoog wensen op basis van respect voor elkaars eigenheid. Met waardering voor elkaars identiteit en met een open vizier willen leren van verschillende religieuze gewoonten en belevingen. Met respect voor de woorden van de Koran, zoals ikzelf graag met respect bejegend wil worden op de woorden die voor mij heilig zijn en die mij via de Bijbel worden aangereikt.

Nu vind ik die PVV een partij van niks, maar dit soort geniepige religieuze dwingelandij is minstens even kwalijk. Meneer beweert tot het kamp der redelijken te behoren, maar voegt toch nog even een verzoek in om ook de voor hem heilige Schrift te eerbiedigen. Man, ga toch weg.
Ik verzoek Doekle Terpstra om de eerst aankomende Black Metal concert te bezoeken
pi_54997669
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

How about dat Geert Wilders de Koran wil verbieden, of is jou dat ontgaan?
bron graag
  zondag 2 december 2007 @ 19:59:45 #136
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_54997738
quote:

1. Was de Tenach dan soms verboden onder de nazi's ? Dus uit alle bijbels werden de eerste vijf "boeken" gescheurd.

2. Atheistische Joden verdwenen niet in de gaskamers ???

Met andere woorden. Zat je al te internetten tijdens geschiedenisles
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_54997806
quote:
De pagina die u wenst te bereiken bestaat niet.
Selecteer een pagina uit het hoofdmenu.
pi_54997820
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:51 schreef Dragontown het volgende:

[..]

Dat kan, ik heb hier de NL versie van de "edele Koran" hier liggen.
pi_54997857
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:02 schreef Dragontown het volgende:

[..]

Elke amp; verwijderen uit het adres.
pi_54997864
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:59 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

1. Was de Tenach dan soms verboden onder de nazi's ? Dus uit alle bijbels werden de eerste vijf "boeken" gescheurd.
Dat misschien niet, maar het bestond officieel niet. Daarbij, de gele ster is een Middeleeuwse verordening, dus we hoeven het niet eens over gaskamers te hebben: niet voor niets rept de auteur van ''hoeveel honderd jaar?'' , .
pi_54997900
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Elke amp; verwijderen uit het adres.
nou het lukt niet

maar ik geloof je wel hoor
pi_54997930
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:02 schreef Dragontown het volgende:

[..]

Home > In de media > Opinie > Genoeg is genoeg: verbied de Koran - Opinie Geert Wilders Volkskrant
  zondag 2 december 2007 @ 20:09:47 #144
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54998012
Ja, die mensen zijn echt verheven.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54998129
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:10 schreef Dragontown het volgende:
[ afbeelding ]

hun Zij zijn het niet eens met Wilders
Dat je met dit soort lui de gracht kunt dempen, daar is iedereen het hopelijk wel over eens.
pi_54998441
daarom bestaat links niet meer, links was vroeger voor het bekritiseren van religies en ideologieën, nu zijn ze daar ineens tegen, links bestaat niet meer, het zijn nu allemaal opportunistische kindertjes.
  zondag 2 december 2007 @ 20:32:25 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54998591
tvp
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54998645
Rita Verdonk heeft voor mij afgedaan door te gaan eten met Tariq Ramadan. Een wolf in schaapskleren.
Ramadan zijn opa is de grondlegger van de moslimbroederschap. Zijn vader heeft ook een hoge positie in de moslimbroederschap.

Lees dit stukje maar eens:
quote:
Demissionair minister van Integratie Rita Verdonk (VVD) vernam half december uit de krant dat de Zwitserse islamitische filosoof gasthoogleraar 'Identiteit en Burgerschap' zou worden. Ze kent hem.

Sterker nog: toen Ramadan een paar jaar geleden in Frankrijk als 'gevaarlijke fundamentalist' werd gebrandmerkt en de VS hem zijn visum afpakten, nodigde zíj hem uit voor een dîner pensant. "Ik ken de verwijten tegen hem", zegt ze. "Hij is niet de meest liberale man die je je kan indenken. Maar hij is géén fundamentalist. Zijn boodschap is dat de islam en de Europese cultuur niet strijdig zijn. Hij zegt: respecteer de wet, respecteer de regels van Nederland, en intussen kun je gewoon moslim zijn. Hij adviseerde mij om de vertrouwensbreuk met moslims te herstellen. Om een betere relatie op te bouwen, met dialoog en meer respect. Het was een interessante avond."

Wat meer info over Tariq:

Tariq Ramadan is een pragmaticus. Zodra hij beseft dat hij in Zwitserland niet zo heel ver zou komen met zijn boodschap dat de islam dé oplossing is voor het probleem van de westerse decadentie, besluit hij zijn geluk in Frankrijk te beproeven. Hij krijgt de steun van de grootste Franse moslimorganisatie UOIF (union des organisations islamiques de France), gelieerd aan de Moslim Broederschap, en de moslimjongerenorganisatie UJM (union des jeunes musulmans).

In 1993 geeft Ramadan voor het eerst publiekelijk blijk van zijn verwantschap met de Broederschap. Hij lobbyt actief om het Franse toneelstuk Mahomet verboden te krijgen omdat dat niet strookt met de islamistische opvattingen over de profeet. Een jaar later wordt in Genève, heel toevallig, een Egyptische geheim agent vermoord die was belast met het volgen van de familie Ramadan. De dader is nooit gevonden.

In 1995 mag Ramadan Frankrijk niet meer in vanwege zijn banden met de Algerijnse terreurbeweging, die op dat moment net een serie aanslagen pleegt in Parijs. Maar zijn warme verhouding met de Franse beweging SOS Racisme blijkt een slimme tactiek en bezorgt hem een martelarenstatus in moslimse en politiekcorrecte kringen. De verkoop van cassettebandjes met preken, onder meer aan de 6 tot 8 miljoen Franse moslims, heeft hem multimiljonair gemaakt. Allah sells in Eurabia.

Samen met de UOIF verzet Ramadan zich tegen het verbod op het dragen van de hijaab en de niqaab op Franse scholen en in openbare functies. Ramadan heeft een enorm netwerk, dat hij gebruikt voor een mondiaal geregisseerde campagne tegen het ?islamofobe? Frankrijk. Sjeik al-Qaradawi, Hizballah en Hamas kapittelen het land om zijn ?anti-moslimbeleid?. Maar als in 2004 enkele Franse journalisten in Irak worden gegijzeld, is het tijd voor een charmeoffensief. Het UOIF-standpunt dat ?de koran onze Grondwet? is, wordt tijdelijk verruild voor een lofzang op de vrijheid van godsdienst.

Le Monde bericht op 10 en 14 oktober 2003 over de connecties van Tariq en imam Hani Ramadan met Al Qaida. Ze zouden in 1991 een vergadering bijeen hebben geroepen tussen Ayman Al-Zawahiri, de rechterhand van Osama Bin Laden, en Omar Abdel Rahman, veroordeeld voor de eerste bomaanslag op het World Trade Center in 1993. Naar verluidt is Rahman een neef, maar dat ontkent Ramadan.
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/03/tariq_ramadan_w.html
pi_54998725
Tsja, zijn opa heeft een politieke partij opgericht; die kleinzoon is niet te vertrouwen. Dacht dat het zijn oom was, trouwens, maar goed.
pi_54999191
Ik zou graag willen oproepen tot het tegengaan van de verTerptra-ing van de samenleving. Je kunt namelijk de vrijheid van meningsuiting helemaal niet misbruiken. Je kunt alleen een beroep op iedereen doen om verantwoordelijk met die vrijheid om te gaan. Als je iets anders van mening bent, ben je samen met de moslims tegen de vrijheid van meningsuiting.
pi_54999559
Waarom vallen ze hem niet aan op argumenten maar moet dit soort kinderachtigs worden bedacht. Als je iemand in het debat de mond niet kunt snoeren richt je een tegenbeweging op? Het lijkt me ook dat zoiets averechts werkt en Wilders verder in zijn schulp kruipt en nog harder schreeuwt met mogelijk electoraal gewin. Terpstra roept in feite op tot polarisatie. Waardoor het daadwerkelijke probleem naar de achtergrond verdwijnt.
quote:
'Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.'
Waarom moet het debat over integratie bij de politiek vandaan worden gehaald? Daar moet toch de oplossing worden bepaald. Of moet de samenleving door middel van demonstraties de uitslag van het integratie debat gaan bepalen?
pi_54999598
Wilders laaiend over oproep Terpstra

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Terpstra.html?p=1,1

AMSTERDAM - PVV-leider Wilders is woedend over een oproep van voorzitter Terpstra van de HBO-raad. De prominente CDA'er roept vakbonden, kerken en andere groepen op zich samen te keren tegen wat hij noemt de Verwildering van de samenleving.

Wilders noemt de oproep walgelijk. Het organiseren van een buitenparlementaire tegenbeweging is een belediging van de PVV-kiezer en van de democratie, zegt Wilders. Hij vindt ook dat de oproep aanzet tot geweld tegen hem.

"Geen beweging van of demonstraties door bange dhimmi's als Terpstra en de zijnen zal de PVV en mij stoppen met nog meer kracht en overtuiging in te zetten om te problemen met de islam in Nederland te benoemen en bestrijden", aldus Wilders.

Intussen heeft de organisatie Nederland bekent Kleur gezegd dat inderdaad wordt gewerkt aan een tegenbeweging tegen Wilders.
pi_54999723
Kunnen we geen bindend referendum houden?

Zijn we in een klap van het probleem af.
  zondag 2 december 2007 @ 21:14:14 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54999758
en hoe zien ze die tegenbeweging dan eigenlijk voor zich?
pi_54999760
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Terpstra.html?p=1,1

AMSTERDAM - PVV-leider Wilders is woedend over een oproep van voorzitter Terpstra van de HBO-raad. De prominente CDA'er roept vakbonden, kerken en andere groepen op zich samen te keren tegen wat hij noemt de Verwildering van de samenleving.

Wilders noemt de oproep walgelijk. Het organiseren van een buitenparlementaire tegenbeweging is een belediging van de PVV-kiezer en van de democratie, zegt Wilders. Hij vindt ook dat de oproep aanzet tot geweld tegen hem.

"Geen beweging van of demonstraties door bange dhimmi's als Terpstra en de zijnen zal de PVV en mij stoppen met nog meer kracht en overtuiging in te zetten om te problemen met de islam in Nederland te benoemen en bestrijden", aldus Wilders.

Intussen heeft de organisatie Nederland bekent Kleur gezegd dat inderdaad wordt gewerkt aan een tegenbeweging tegen Wilders.
En, zoals altijd, gelijk heeft ie.
pi_54999791
"bange dhimmi's als Terpstra en de zijnen"

Hahahahaha! Gekke Geert.
pi_54999884
bange dhimmi's als Terpstra en de zijnen

pi_55000386
http://www.nederlandbekentkleur.nl/

Uit de enorme opkomst, zowel van studenten als van mensen van buiten de universiteit, bleek wel hoeveel behoefte er is te discussiëren over de opkomst van Wilders. Hoewel de PVV had geprobeerd de bijeenkomst neer te zetten als extreem-links, werd geopend door een breed pannel.

Oud PvdA-burgemeester Ed van Thijn -- extreem links
UvA-onderzoeker Jan Dirk -- praat bewezen onzin
Mohammed Rabbae -- terrorisme goedprater
Peyman Jafari van de Internationale Socialisten -- extreem links

Als je dit breed noemt ben je wel erg beperkt in je denken. Maar misschien is 1 van de panelleden 200 kilo, dan kun je alsnog spreken van een "breed panel".

[ Bericht 4% gewijzigd door DrWolffenstein op 02-12-2007 21:52:51 ]
  zondag 2 december 2007 @ 21:40:08 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55000626
ik wist niet eens dat die allochclown rabbae nog bestond.
pi_55001042
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:13 schreef imbaman het volgende:

[..]

Wat loop jij ze nou onterecht te verdedigen?
Ben je er zelf ook 1?
Pak de cijfers erbij, en je ziet dat een veel groter percentage Marokkanen zich schuldig maakt aan zedendelinquenten dan nederlanders of aziaten.

Het meerendeel van de Marokkanen kan zich gewoon niet gedragen tov de nederlanders of aziaten.

Dat zijn de cijfers, accepteer die nou eens.
'Pak de cijfers erbij' Die cijfers heb ik. Nogmaals: het zijn niet de Marokkanen die ruim oververtegenwoordigd zijn bij zedendelinquentie. Misschien wel bij andere vormen van misdaad, dat zou je bij het CBS kunnen nazoeken.
Overigens zul je in ieder land zien dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in misdaadcijfers. Alleen zijn dat in Marokko weer geen Marokkanen
pi_55001159
Erg goed initatief. Krijgt erg veel steun denk ik.

Wat een gehuil over dat het hem in gevaar zou brengen. Alsof hij dat zelf al niet doet.
pi_55001220
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Tja, wie beledigde er nou eerst?
Maar ik zie het probleem niet. Het staat mensen toch vrij om zo'n beweging op te richten. En dat het zou oproepen tot geweld vind ik zo'n walgellijk domme aantijging. Is dat dezelfde man die met een provocerende film wil komen?
pi_55001236
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:00 schreef SCH het volgende:
Erg goed initatief. Krijgt erg veel steun denk ik.
Weet jij al wat er staat te gebeuren, behalve dan een handvol demonstraties (met wie weet hoeveel relschopppers)en het ''weghalen van het integratiedebat''? En kun je me vertellen sinds wanneer Ed. Van Thijn ''alomgewaardeerd'' is?

[ Bericht 7% gewijzigd door Apropos op 02-12-2007 22:09:28 ]
  zondag 2 december 2007 @ 22:03:22 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55001263
ik vind het tot nu toe veel geschreeuw en weinig wol. zowel van wilders, maar zeker ook van die 'tegenbeweging'
pi_55001499
Doekle Terpstra, een laffe gereformeerde gluiperd, die denkt veilig ye ziyyen in Friesland.
Sportieve inbreng
pi_55001960
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:10 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Doekle Terpstra, een laffe gereformeerde gluiperd, die denkt veilig ye ziyyen in Friesland.
Lul niet, hij woont helemaal niet in Friesland.

Terpstra start die actie uit oprechte bezorgdheid. Alle respect ervoor. Wilders gijzelt het land en veel mensen staan er machteloos naar te kijken en verbijten hun woede en ergernis.

Er is nogal wat onvrede omdat het zo stil is tegen Wilders - niemand durft eigenlijk echt en daardoor lijkt het alsof dat partijtje met die paar zetels het voor het zeggen heeft in Nederland en maar openlijk mensen mag blijven beledigen en schofferen. Het is erg goed om een tegengeluid te laten horen, ik ben er erg blij mee.

Misschien werkt het wel averechts qua aantal stemmers want dat zie je wel vaker met die politici die zichzelf buiten de orde stellen en het slachtoffer uit gaan hangen, maar er gebeurt in ieder geval iets.
  zondag 2 december 2007 @ 22:23:42 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55002011
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Terpstra start die actie uit oprechte bezorgdheid. Alle respect ervoor. Wilders gijzelt het land en veel mensen staan er machteloos naar te kijken en verbijten hun woede en ergernis.

Er is nogal wat onvrede omdat het zo stil is tegen Wilders - niemand durft eigenlijk echt en daardoor lijkt het alsof dat partijtje met die paar zetels het voor het zeggen heeft in Nederland en maar openlijk mensen mag blijven beledigen en schofferen. Het is erg goed om een tegengeluid te laten horen, ik ben er erg blij mee.

Misschien werkt het wel averechts qua aantal stemmers want dat zie je wel vaker met die politici die zichzelf buiten de orde stellen en het slachtoffer uit gaan hangen, maar er gebeurt in ieder geval iets.
ja ok. maar wat gaat ie doen dan? ik wil liever geen tweede fortuyn op straat zien liggen.
pi_55002075
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja ok. maar wat gaat ie doen dan? ik wil liever geen tweede fortuyn op straat zien liggen.
Is die door Terpstra vermoord dan? Wat maakt het uit wat ie gaat doen; bijeenkomsten, demo's, discussies, pamfletten, advertenties - als maar duidelijk wordt dat er ook andere geluiden zijn dan de haat van Wilders c.s.
pi_55002103
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 02-12-2007 23:15:34 ]
  zondag 2 december 2007 @ 22:27:11 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55002143
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Is die door Terpstra vermoord dan? Wat maakt het uit wat ie gaat doen; bijeenkomsten, demo's, discussies, pamfletten, advertenties - als maar duidelijk wordt dat er ook andere geluiden zijn dan de haat van Wilders c.s.
dat maakt mij heel erg veel uit. gaat ie alleen maar rechtpraten wat geert krompraat, of probeert hij het vanuit zijn eigen kracht? want blijkbaar zijn er genoeg mensen die geert de mond willen snoeien, toch? hoe dan?
  zondag 2 december 2007 @ 22:28:23 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55002186
Toen ik de TT las (wtf is Doekie Terpstra?) dacht ik dat wéér iemand tegen de Islam aan het hitsen was. Maar het is dus Wilders die het moet ontgelden.

Hét Kwaad nog wel. En dat voor een gewone jongen uit Limburg!
The End Times are wild
pi_55002231
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat maakt mij heel erg veel uit. gaat ie alleen maar rechtpraten wat geert krompraat, of probeert hij het vanuit zijn eigen kracht? want blijkbaar zijn er genoeg mensen die geert de mond willen snoeien, toch? hoe dan?
Ik denk dat het goed is om te laten zien dat de meerderheid van Nederland het verhaal van Wilders over de islam niet onderschrijft.

Ik weet niet of mensen hem de mond willen snoeren, jij zet je kaarten weer op het chantageverhaal. Hij mag niet worden bestreden want dan kan er wel eens iets gebeuren. Dat is precies de manier waarop hij zelf die beveiliging misbruikt.

Nederland moet gewoon stoppen met die beveiliging, zolangzamerhand. Geen haatzaaierij van mijn belastingcenten
pi_55002259
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Is die door Terpstra vermoord dan?
Ach, volgens Terpstra jaagt Wilders mensen over de kling, dus dan zal Terpstra Fortuyn heus wel vermoord hebben.
pi_55002321
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dat het goed is om te laten zien dat de meerderheid van Nederland het verhaal van Wilders over de islam niet onderschrijft.
Hoezo? De meerderheid van de Nederlandse Moslims onderschrijft het gedachtengoed van Al-Kaida toch ook niet, al is dat nooit via enige demonstratie kenbaar gemaakt? De meerderheid van de Nederlanders onderschrijft goddank de gedachtenkronkels van de IS evenmin.
pi_55002395
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:32 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hoezo? De meerderheid van de Nederlandse Moslims onderschrijft het gedachtengoed van Al-Kaida toch ook niet, al is dat nooit via enige demonstratie kenbaar gemaakt? De meerderheid van de Nederlanders onderschrijft goddank de gedachtenkronkels van de IS evenmin.
Wilders en de PVV suggereren telkenmale dat ze de meerderheid van de nederlanders achter zich hebben. Het is goed om te laten zien dat dat je reinste kolder is.
  zondag 2 december 2007 @ 22:35:00 #176
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55002401
quote:

Nederland moet gewoon stoppen met die beveiliging, zolangzamerhand. Geen haatzaaierij van mijn belastingcenten
Eens!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 2 december 2007 @ 22:39:15 #177
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55002519
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:35 schreef gronk het volgende:

[..]

Eens!
Niet mee eens.

Hoewel ik het niet eens ben met Wilders (en wow nee! dit is géén doodsverwensing) vind ik niet dat je de beveiliging van de persoon Wilders op moet heffen. Ook hij vertegenwoordigd een aantal mensen in Nederland.
pi_55002526
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Wilders en de PVV suggereren telkenmale dat ze de meerderheid van de nederlanders achter zich hebben. Het is goed om te laten zien dat dat je reinste kolder is.
Maar waarom moeten wij dat tonen? Is het niet voldoende dat een motie van Wilders door Verbeet werd weggebonjourd? Overspannen gedoe allemaal.
pi_55002561
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Hoewel ik het niet eens ben met Wilders (en wow nee! dit is géén doodsverwensing) vind ik niet dat je de beveiliging van de persoon Wilders op moet heffen. Ook hij vertegenwoordigd een aantal mensen in Nederland.
Ja tuurlijk. Maar dat geeft hem toch geen vrijbrief om dingen te roepen waardoor de beveiliging steeds verder opgevoerd moet wordne. HIj misbruikt zijn beveiliging. Hij zou een stoere jongen zijn als ie al die dingen ook zonder beveiliging nog roept.
  zondag 2 december 2007 @ 22:42:16 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55002614
quote:

[..]

Ik weet niet of mensen hem de mond willen snoeren, jij zet je kaarten weer op het chantageverhaal. Hij mag niet worden bestreden want dan kan er wel eens iets gebeuren. Dat is precies de manier waarop hij zelf die beveiliging misbruikt.

ik snap je gevoel van electorale onmacht, maar die laatste zin slaat natuurlijk nergens op als je ook maar een beetje democratisch zou kunnen nadenken.
pi_55002648
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:08 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom vallen ze hem niet aan op argumenten maar moet dit soort kinderachtigs worden bedacht.
Heb je de 'debatten' dus hem en Pechthold wel eens gezien?! Met Wilders valt niet te discussiëren. Natuurlijk, om de schijn hoog te houden en om hem niet de kans te geven over een 'cordon sanitaire' te blaten, moet je zo nu en dan in zijn richting praten, maar meer ook niet.
  zondag 2 december 2007 @ 22:43:34 #182
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55002662
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Maar dat geeft hem toch geen vrijbrief om dingen te roepen waardoor de beveiliging steeds verder opgevoerd moet wordne. HIj misbruikt zijn beveiliging. Hij zou een stoere jongen zijn als ie al die dingen ook zonder beveiliging nog roept.
Nou, nee, dat zou ik liever niet zien. Ik zou Wilders ietwat stoerder vinden als hij daadwerkelijk een keer echt in debat zou gaan, bijvoorbeeld.
  zondag 2 december 2007 @ 22:44:46 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55002707
ik zou wilders al stoer vinden als ie met oplossingen komt inplaats van gewauwel in de marge.
pi_55002717
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:40 schreef SCH het volgende:

Hij zou een stoere jongen zijn als ie al die dingen ook zonder beveiliging nog roept.
Wij moeten allemaal de straat op met een ratel om onze afkeer van Wilders aan de dag te leggen, maar jij kunt dit soort zinnetjes publiceren zonder de bedreigers te veroordelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Apropos op 02-12-2007 22:52:54 ]
  zondag 2 december 2007 @ 22:48:19 #185
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55002823
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:39 schreef Yildiz het volgende:

Ja, en? Op diezelfde manier kun je ook Michiel Smit wel beveiliging geven. En z'n tegenpool bij de antifa. Allemaal leuk en aardig, dat puberale gedoe, maar 't zou wel zo handig zijn als mensen eens nadachten wat ze nou opschieten met dat gerel.

Daarnaast, wilders hele media-strategie is gebaseerd op provocatie. Feitelijk is die beveiling staatssteun die in de verkiezingskas van wilders verdwijnt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 2 december 2007 @ 22:53:19 #186
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55002974
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou wilders al stoer vinden als ie met oplossingen komt inplaats van gewauwel in de marge.
Of dat, inderdaad.
pi_55003018
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:48 schreef gronk het volgende:
Op diezelfde manier kun je ook Michiel Smit wel beveiliging geven.
Wat-ie dan ook zal krijgen.
  zondag 2 december 2007 @ 23:00:41 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55003212
Links mag zich in de handjes wrijven met een paljas als Wilders op uiterst rechts. Want het potentieel voor die stroming is vele, vele malen groter onder het Nederlandse volk. Enkel een dwaas als W., die zichzelf ook nog eens niet onder controle heeft en zó gemakkeljik te weerleggen is, voorkomt dat Rechts (echt rechts) in Nederland een ruime meerderheid behaalt. Alleen dat kapsel en dat accent zijn alweer 15 kamerzetels minder...

Wanneer er hier een de Winter gezeten had, zag het er allemaal heel anders uit. Wat dat betreft kan mij Links Wilders niet snel genoeg ausradiern. Berouw komt ná de zonde.
The End Times are wild
pi_55003241
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Met een demonstratie van 100 moslims, 100 medewerkers van de publieke omroep en 100 gedementeerde kneuzen die vanuit hun bejaardentehuis Wilders als de nieuwe Hitler zien kun je dat wel aantonen, ja. Als je dat combineert met een demonstratie tegen Israhell haal je de maximale opkomst en heb je die bejaarden ook weer gelucht.

[ Bericht 2% gewijzigd door DrWolffenstein op 02-12-2007 23:52:23 ]
pi_55003259
Wilders smult natuurlijk van zo'n demonstratie, zo'n tegenbeweging, en dat lijkt mij zo duidelijk, dat ik niet snap WAAROM?!?!?!?!? men het dan toch lekker doet.
  zondag 2 december 2007 @ 23:03:29 #191
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55003264
Nah, d'r is een kliek in nederland die vooral in pappen en nathouden gelooft, maar zowel links als rechts zitten mensen die 't daar inderdaad wel mee gehad hebben. Alleen de oplossingsrichting verschilt vrij drastisch...

26 tot 30 zetels lijkt me 't maximale. Niet geheel toevalligerwijs zo'n beetje de grootte van D66.
  zondag 2 december 2007 @ 23:09:26 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55003380
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:03 schreef Monidique het volgende:
Wilders smult natuurlijk van zo'n demonstratie, zo'n tegenbeweging, en dat lijkt mij zo duidelijk, dat ik niet snap WAAROM?!?!?!?!? men het dan toch lekker doet.
dat dus.
pi_55004202
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:43 schreef GB734 het volgende:

[..]

Heb je de 'debatten' dus hem en Pechthold wel eens gezien?! Met Wilders valt niet te discussiëren. Natuurlijk, om de schijn hoog te houden en om hem niet de kans te geven over een 'cordon sanitaire' te blaten, moet je zo nu en dan in zijn richting praten, maar meer ook niet.
Maar wat bereik je hiermee?

Ik zie terpstra ook weinig zeggen behalve de standaard protestorganisaties achter zich krijgen.
  zondag 2 december 2007 @ 23:40:11 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55004267
misschien wil ie wel gaan rellen? samen met die volgepompte stichting islam en burgerschap. ze rijden daar vanaf een lichte managementfunctie in een dikke audi...
pi_55004392
Dit doet me een beetje denken aan die rare stuiptrekkingen van de politiek van vlak voordat Pim Fortuin op het toppunt van zijn populariteit zat.

Beetje kinderachtig allemaal. Eigenlijk zeg je hiermee dus dat de andere politieke partijen niet in staat zijn Wilders de wind uit de zeilen te nemen. Bovendien vraag ik me af wat ze hier nu mee willen gaan bereiken? Denken ze nu echt dat de Wilders-stemmers nu ineens van mening gaan vernaderen?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_55004581
Lekker beide kanten Wilders en Terpstra , kunnen elkaar fijn op de spits drijven, tot de bom barst.Ze gaan maar lekker door.Ik doe niet mee. Ik heb altijd gestemd, maar ik heb hier echt geen geloof meer in.
  zondag 2 december 2007 @ 23:56:44 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55004727
ik zou het idd pas gaaf vinden als er een politieke partij zou komen die met tegenargumenten en daadkracht de misstanden recht zou zetten die wilders&cs nu ziet.

maar ja die is er wel, ruim vertegenwoordigd in elke gemeente, maar de pvda durft niet omdat het bang is voor electoraal verlies. stel zielige, zelfingenomen en kortetermijn denkertjes zijn het, die pvda'ers.
pi_55005002
Wilders moet heel snel gestopt worden
dit is een goede zaak.

en er zijn veel hyprocrieten hier die woedend zijn op Terpstra
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_55005019
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het idd pas gaaf vinden als er een politieke partij zou komen die met tegenargumenten en daadkracht de misstanden recht zou zetten die wilders&cs nu ziet.

maar ja die is er wel, ruim vertegenwoordigd in elke gemeente, maar de pvda durft niet omdat het bang is voor electoraal verlies. stel zielige, zelfingenomen en kortetermijn denkertjes zijn het, die pvda'ers.
Wilders weigert met oplossingen te komen
pi_55005067
quote:
Op maandag 3 december 2007 00:07 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders weigert met oplossingen te komen
Dat staat in de Koran.

[ Bericht 1% gewijzigd door Apropos op 03-12-2007 00:14:56 ]
pi_55005074
quote:
Op maandag 3 december 2007 00:06 schreef Meki het volgende:
Wilders moet heel snel gestopt worden
dit is een goede zaak.

en er zijn veel hyprocrieten hier die woedend zijn op Terpstra
Dat staat in de Talmoed.
pi_55005095
quote:
Op maandag 3 december 2007 00:09 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat staat in de Talmoed.
het verbaast mij niet dat ie zijn doelen vanuit die boek volgt
pi_55005120
quote:
Op maandag 3 december 2007 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

het verbaast mij niet dat ie zijn doelen vanuit die boek volgt
Dat staat in de Koran.
pi_55005221
quote:
Op maandag 3 december 2007 00:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat staat in de Koran.
van wie heb je het gehoord van Wilders
pi_55005258
quote:
Op maandag 3 december 2007 00:15 schreef Meki het volgende:

[..]

van wie heb je het gehoord van Wilders
Dat staat in de Talmoed.
  maandag 3 december 2007 @ 00:52:15 #206
21467 franske19
Hit the deck!
pi_55005752
Het zijn inderdaad bange linkse dhimmi's. Ze hopen dat een nieuwe Volkert opstaat.
[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
pi_55006269
quote:
Op maandag 3 december 2007 00:52 schreef franske19 het volgende:
Het zijn inderdaad bange linkse dhimmi's. Ze hopen dat een nieuwe Volkert opstaat.
ach ja, ze moeten wat om het ledenverlies terug proberen te winnen.

Oh oh, kijk ons linkse rakkers toch eens democratisch wezen.

We winnen het niet mondeling of met daden in de kamer, we doen niet wat de gemiddelde burger wil, dus gaan we maar Wilders verder afbranden, goede kans dat er wel weer een 2e Volkert opstaat die zich geroepen voelt.

Maar dan is het wilders zijn eigen schuld hoor!!!!!!
pi_55006285
quote:
Geert Wilders is niet alleen een paradox op menselijke schaal, maar voedt door zijn onuitputtelijke provocaties en pesterijen ook andermans paradoxen. Zijn voornemen om een anti-Koranfilm te draaien heeft hem zowel de afkeer als de steun van heel wat mensen bezorgd.

In de tweede categorie bevinden zich talrijke democraten en verdedigers van het vrije woord. Ze vinden dat iedereen, dus ook Wilders, het recht heeft een film, een boek of een cartoon te maken teneinde een geloof en zijn heilige geschriften te bekritiseren. En gelijk hebben ze. Maar hiermee zetten ze ook Gekke Geert (G.G.) neer als de ongekroonde koning van de vrijheid van meningsuiting. Paradoxaal, want in hart en nieren blijft G.G. een anti-democraat van het zuiverste soort. Vandaag ridder van het vrije filmische woord, maar gisteren censor die boeken uit de vijfde eeuw (Koran) wil verbieden en linkse journalisten (Clairy Polak) op een beroepsverbod wil trakteren. In de eerste categorie – afkeer – barst het ook van vredelievende democraten. Ze verafschuwen bij voorbaat de nog niet gedraaide film en uit barmhartigheid voor hun moslim-medemensen opperen ze het idee om de beveiliging van G.G. op te heffen. Deze barmhartige democraten vragen dus om niet meer en niet minder dan de herinvoering van de doodstraf, maar dan alleen voor onze G.G. De ultieme paradox: het is mede dankzij de zware doodsbedreigingen van fundi’s dat een kritische film over de koran mogelijk wordt. Want er is op deze aarde geen enkele moedige kunstenaar of politicus die zich in deze levensgevaarlijke onderneming zou storten zonder dag en nacht door een legertje bodyguards te worden beveiligd.

Gisteren schreef de voorzitter van de HBO-raad, Doekle Terpstra, een woedend stuk over de ongeboren film van G.G. Terpstra roept het complete maatschappelijke veld op om tot een buitenparlementaire opstand te komen tegen Wilders. Paradoxaal in deze is wat Doekle Terpstra in zijn stuk heeft nagelaten. Hij had in een woedende bijdrage, bijvoorbeeld als voorzitter van de HBO-raad en dus niet op persoonlijke titel, heel collegiaal tegen de Soedanese moslimfanatici kunnen fulmineren die de Britse Gillian Gibbons in het cachot hebben gesmeten. Deze lerares liet haar klas een teddybeer tot Mohammed omdopen en gisteren eisten honderden betogers dat Gibbons zou worden opgehangen. Dit allemaal volgens de sharia die zelf op de koran is gebaseerd, een boek dat Terpstra met man en macht wil ontzien. Maar de grootse paradox is de stilte van Terpstra toen begin deze maand de Vara-film van Jan van Friesland ‘Het evangelie van Caesar’ in Utrecht werd gepresenteerd. In deze blasfemische film wordt beweerd dat Jezus nooit heeft bestaan en dat Julius Caesar met Gods zoon werd verward. Uiterst hard voor miljoenen christenen. Zij worden tot in hun diepste binnenste gekwetst. Terpstra liet het gebeuren, wetend dat anders dan hun moslim-broeders christenen niet tot een dodelijke djihad tegen Jan van Friesland zouden oproepen. Hiermee is de laatste paradox van deze zaterdag een feit.

http://www.trouw.nl/dever(...)adoxen?backlink=true
Ephimenco [14.gif]
pi_55006352
Dat is inderdaad een goed stuk, al is de Koran geen boek uit de vijfde eeuw.
pi_55007031
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, wie beledigde er nou eerst?
Maar ik zie het probleem niet. Het staat mensen toch vrij om zo'n beweging op te richten. En dat het zou oproepen tot geweld vind ik zo'n walgellijk domme aantijging. Is dat dezelfde man die met een provocerende film wil komen?
http://www.imdb.com/title/tt0079470/
Don't pray up to Heaven while you shit on the Earth, Deny not the Mother who gave us our birth
pi_55007034
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:22 schreef SCH het volgende:

[..]

hij komt wel uit Friesland

nu woont hij lekker -edit- doe maar niet

typisch

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 03-12-2007 14:23:25 ]
Don't pray up to Heaven while you shit on the Earth, Deny not the Mother who gave us our birth
pi_55007042
quote:

[..]

*kuch* haatzaaiende imams *kuch*
  maandag 3 december 2007 @ 08:58:53 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55007631
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:44 schreef Dutch_Courage het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan die rare stuiptrekkingen van de politiek van vlak voordat Pim Fortuin op het toppunt van zijn populariteit zat.

Beetje kinderachtig allemaal. Eigenlijk zeg je hiermee dus dat de andere politieke partijen niet in staat zijn Wilders de wind uit de zeilen te nemen. Bovendien vraag ik me af wat ze hier nu mee willen gaan bereiken? Denken ze nu echt dat de Wilders-stemmers nu ineens van mening gaan vernaderen?
Dat zie ik wel meer, dat 'wind uit de zeilen nemen'. Maar hoe dan?
Door de Koran daadwerkelijk te verbieden? Door met bulldozers over moskee's te denderen? Door iedere moslim of iets met Islam geassocieerd persoon op de trein te zetten om te deporteren naar gebieden over de grens? En zou Wilders& co dan tevreden zijn?

Ik vat dat nooit. Hoe kun je nou ooit Wilders de wind uit de zeilen nemen?
pi_55007669
quote:
Op maandag 3 december 2007 01:46 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/dever(...)adoxen?backlink=true
Ephimenco [14.gif]
Goed stuk. Je ziet ook dat de politieke elite geen echt passend antwoord heeft op de provocerende Wilders en diens groeiende aanhang.
  maandag 3 december 2007 @ 09:10:19 #215
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55007728
quote:
Op maandag 3 december 2007 08:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat zie ik wel meer, dat 'wind uit de zeilen nemen'. Maar hoe dan?
Door de Koran daadwerkelijk te verbieden? Door met bulldozers over moskee's te denderen? Door iedere moslim of iets met Islam geassocieerd persoon op de trein te zetten om te deporteren naar gebieden over de grens? En zou Wilders& co dan tevreden zijn?

Ik vat dat nooit. Hoe kun je nou ooit Wilders de wind uit de zeilen nemen?
Vrij makkelijk hoor, door wat meer anti islam te zijn niet steeds toe te geven aan de islam ect. Er kritisch naar kijken en niet bang zijn om wat moskeeen dicht te gooien (als daar gekke dingen gezegd worden). De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt. Wilders eist een hoop maar weet ook dat heel veel niet kan. Dat weten zijn volgelingen ook maar als je dingen niet wat overdrijft krijg je nooit wat je wil.
mai pen rai
pi_55007782
Hij heeft inderdaad goed naar de SP gekeken wat dat betreft.
pi_55007836
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:31 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dit roept herinneringen aan Fortuyn op en we weten hoe dat afliep.

Ik ben zeker niet pro Wilders en ben benieuwd hoe Doekle's beweging gestalte gaat krijgen, maar dit soort uitlatingen... hij zou beter moeten weten.
  maandag 3 december 2007 @ 09:20:28 #218
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55007842
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:10 schreef niet_links het volgende:

[..]

Vrij makkelijk hoor,
Goed, als het zo 'makkelijk' is, dan ga ik het onderstaande even ontleden.
quote:
door wat meer anti islam te zijn1 niet steeds toe te geven aan de islam ect.2 Er kritisch naar kijken en niet bang zijn om wat moskeeen dicht te gooien (als daar gekke dingen gezegd worden).3 De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt.4 Wilders eist een hoop maar weet ook dat heel veel niet kan.5 Dat weten zijn volgelingen ook6 maar als je dingen niet wat overdrijft krijg je nooit wat je wil.7
1: meer anti-islam zijn. Waarom? Waarom zou een persoon met een bepaald geloof minder goed behandeld moeten worden? Omdat het jou niet aanstaat? Wordt jij tot iets verplicht? Lekker simpele gedachte, maar verder is het niets.
2: toegeven? Hoe? Geven we ze nu losgeld ofzo? Waar krijgen ze meer van de overheid dan andere groepen?
3: Ook zoiets, als een imam wat zegt moet de moskee plat, maar als Wilders wat zegt moet dat kunnen. Realiseer je je wel hoe onmogelijk dat is? Nog even ter herhaling maar ik mag aannemen dat het duidelijk is, van mij mag Wilders zeggen wat ie wil.
4: Nou, dat ligt er maar net aan hoe heet het bord is.
5: Maar hij doet het wel. Waarom? Om aan punt 1 te voldoen?
6: denk je?
7: Dus uiteindelijk wil hij een compromis?

Samenvattend: als we nou met z'n allen lekker gezellig anti-1-geloof gaan doen, zou de partij van Wilders geen stemmen krijgen? En wat als ik nu eens geen zin heb om mensen van 1 geloof harder aan te pakken dan mensen zonder dat geloof?
  maandag 3 december 2007 @ 09:22:13 #219
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55007858
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed stuk. Je ziet ook dat de politieke elite geen echt passend antwoord heeft op de provocerende Wilders en diens groeiende aanhang.
Zoals ik zei vraag ik me af of zo'n antwoord wel bestaat.
  maandag 3 december 2007 @ 10:01:32 #220
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55008402
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Goed, als het zo 'makkelijk' is, dan ga ik het onderstaande even ontleden.
[..]

1: meer anti-islam zijn. Waarom? Waarom zou een persoon met een bepaald geloof minder goed behandeld moeten worden? Omdat het jou niet aanstaat? Wordt jij tot iets verplicht? Lekker simpele gedachte, maar verder is het niets.
2: toegeven? Hoe? Geven we ze nu losgeld ofzo? Waar krijgen ze meer van de overheid dan andere groepen?
3: Ook zoiets, als een imam wat zegt moet de moskee plat, maar als Wilders wat zegt moet dat kunnen. Realiseer je je wel hoe onmogelijk dat is? Nog even ter herhaling maar ik mag aannemen dat het duidelijk is, van mij mag Wilders zeggen wat ie wil.
4: Nou, dat ligt er maar net aan hoe heet het bord is.
5: Maar hij doet het wel. Waarom? Om aan punt 1 te voldoen?
6: denk je?
7: Dus uiteindelijk wil hij een compromis?

Samenvattend: als we nou met z'n allen lekker gezellig anti-1-geloof gaan doen, zou de partij van Wilders geen stemmen krijgen? En wat als ik nu eens geen zin heb om mensen van 1 geloof harder aan te pakken dan mensen zonder dat geloof?
1 Waarom zouden we met de islam niet net zo mogen spotten als met het Christendom ? Zie weghalen van fotos bang zijn voor ophelf over films ect.
2 Zie 1
3 Hoor jij Wilders oproepen om islamieten van flatgebouwen af gooien ect ? Gaat er wel om wat voor soort uitsprakenn
4 Ik dien mijn soep meestal heet op
5,6,7 Ik neem aan dat hij een compromis wil iedereen maakt compromissen. Ik geloof niet dat hij zo dom is dat hij ze niet zou willen.

Hadden mensen zonder geloof maar dezelfde rechten als mensen met een geloof dat zou wat zijn. Als ik me beledigd voel om iets moet ik het over me heen laten komen (en doe ik ook) maar als een gelovige het zelfde heeft is het opeens erg.
mai pen rai
  maandag 3 december 2007 @ 10:07:55 #221
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55008493
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:01 schreef niet_links het volgende:

[..]

1 Waarom zouden we met de islam niet net zo mogen spotten als met het Christendom ? Zie weghalen van fotos bang zijn voor ophelf over films ect.
2 Zie 1
3 Hoor jij Wilders oproepen om islamieten van flatgebouwen af gooien ect ? Gaat er wel om wat voor soort uitsprakenn
4 Ik dien mijn soep meestal heet op
5,6,7 Ik neem aan dat hij een compromis wil iedereen maakt compromissen. Ik geloof niet dat hij zo dom is dat hij ze niet zou willen.

Hadden mensen zonder geloof maar dezelfde rechten als mensen met een geloof dat zou wat zijn. Als ik me beledigd voel om iets moet ik het over me heen laten komen (en doe ik ook) maar als een gelovige het zelfde heeft is het opeens erg.
1: er zijn maar vage bronnen van bedreigingen. Als men ze weg wil halen, haalt men ze weg. Maar de foto's staan al groot op internet. Wat let je om er 1 uit te printen en als kunst voor je raam te hangen?
3: Dat is nu precies het manco, een hele groep veroordelen voor daden van het individu. Zoiets is belachelijk. Aan de ene kant wil Wilders alle vrijheid om te zeggen wat hij wil, maar als moslims zeggen dat ze homo's van flatgebouwen gooien moeten ze wat Wilders betreft een jaar 'administratieve detentie' in. Zoiets is belachelijk. Wil Wilders nu dat mensen niet mogen zeggen dat ze mensen van flatgebouwen gooien, of wil hij dat nu juist wel, zodat hij ook vrijuit kan beledigen?
5,6,7: zou kunnen, ik weet het niet.

De rest is slechts interpretatie, als jij je beledigt voelt, mag je naar de rechter stappen. Dat is je goed recht.
  maandag 3 december 2007 @ 10:12:27 #222
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55008549
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

1: er zijn maar vage bronnen van bedreigingen. Als men ze weg wil halen, haalt men ze weg. Maar de foto's staan al groot op internet. Wat let je om er 1 uit te printen en als kunst voor je raam te hangen?
3: Dat is nu precies het manco, een hele groep veroordelen voor daden van het individu. Zoiets is belachelijk. Aan de ene kant wil Wilders alle vrijheid om te zeggen wat hij wil, maar als moslims zeggen dat ze homo's van flatgebouwen gooien moeten ze wat Wilders betreft een jaar 'administratieve detentie' in. Zoiets is belachelijk. Wil Wilders nu dat mensen niet mogen zeggen dat ze mensen van flatgebouwen gooien, of wil hij dat nu juist wel, zodat hij ook vrijuit kan beledigen?
5,6,7: zou kunnen, ik weet het niet.

De rest is slechts interpretatie, als jij je beledigt voelt, mag je naar de rechter stappen. Dat is je goed recht.
1 Toch wordt er steeds weer toegegeven aan de dreiging en druk vanuit de Islam, daardoor ontstaat onvrede.
3 Ik vind het oproepen tot moord toch even te ver gaan en voor zover ik weet heeft wilders nog nooit tot moord opgeroepen
5,6,7 Ik neem aan van wel maar goed met zekerheid kan ik het ook niet zeggen.
mai pen rai
  maandag 3 december 2007 @ 10:16:07 #223
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55008595
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:12 schreef niet_links het volgende:

[..]

1 Toch wordt er steeds weer toegegeven aan de dreiging en druk vanuit de Islam, daardoor ontstaat onvrede.
3 Ik vind het oproepen tot moord toch even te ver gaan en voor zover ik weet heeft wilders nog nooit tot moord opgeroepen
5,6,7 Ik neem aan van wel maar goed met zekerheid kan ik het ook niet zeggen.
1: dat doen sommige mensen, niet iedereen. Jij hoeft dat niet te doen.
3: daar heb je gelijk in.

Nu moet ik helaas gaan, een andere keer verder.
  maandag 3 december 2007 @ 10:19:23 #224
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55008652
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zoals ik zei vraag ik me af of zo'n antwoord wel bestaat.
Dat bestaat ook niet. Want afgezien van een paar gefrustreerde randjosti's, heeft niemand een probleem met de islam. Dat er mensen in een jurk de straat opgaan, ipv in broek en trui of overhemd, zou juist in een samenleving als de onze geen probleem moeten geven.

Waar wel een probleem mee is, is handhaving. Maar dat geldt netzogoed voor autochtonen als voor allochtonen. Probleem is natuurlijk dat als wilders zich opstelt als een law-and-order partij (wat volgens mij meer de lijn zal zijn van verdonk), dat-ie daarmee vooral z'n eigen achterban treft. Dan kun je maar beter gaan zitten zemelen over 'wat hunnie allemaal fout doen'.

Maar goed, daar zou je wilders de wind mee uit de zeilen kunnen nemen. Niet door anti-islam te zijn, maar door ervoor te zorgen dat hangjongeren zich koest houden.
  maandag 3 december 2007 @ 11:48:23 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_55010082
"Wilders moet gestopt worden" "Wilders is het kwaad" "Wilders jaagt mensen over de kling"..

Heeft Wilders al aangifte gedaan tegen Terpstra? Zo'n blatant stukje smaad heb ik al heel lang niet meer gelezen, en dat van iemand waarvan je nog enige intelligentie mag verwachten.. Echt schandalig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 3 december 2007 @ 11:52:38 #226
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55010163
  maandag 3 december 2007 @ 12:00:52 #227
3542 Gia
User under construction
pi_55010331
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:07 schreef Yildiz het volgende:
Zoiets is belachelijk. Wil Wilders nu dat mensen niet mogen zeggen dat ze mensen van flatgebouwen gooien, of wil hij dat nu juist wel, zodat hij ook vrijuit kan beledigen?
Zeggen dat homo's van flatgebouwen gegooid zouden moeten worden, valt niet onder de vrijheid van meningsuiting, aangezien dat gaat om aanzetten tot haat en geweld tegen degene die ze menen alleen maar te beledigen.

Zeggen dat de Koran een fascistisch sprookjesboekje is, zet niet aan tot haat en geweld tegen de beledigde.

Hooguit leidt dat tot geweld en alweer van dezelfde zijde.
  maandag 3 december 2007 @ 12:15:40 #228
3542 Gia
User under construction
pi_55010579
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:19 schreef gronk het volgende:
Want afgezien van een paar gefrustreerde randjosti's, heeft niemand een probleem met de islam. Dat er mensen in een jurk de straat opgaan, ipv in broek en trui of overhemd, zou juist in een samenleving als de onze geen probleem moeten geven.
Het grootste probleem is inderdaad het probleem van de criminele jongeren. Dát heeft inderdaad niks met de islam te maken, maar meer met het feit dat zij zich geen Nederlanders voelen, en Nederland als hun vijand zien.

Problemen met de islam op zich zijn er echter ook, hoewel die nog wel op te lossen zijn als er van beide zijde enige goodwill is.
Het grootste probleem in dit geval is het vaak beroepen op vrijheid van godsdienst, op onterechte gronden.
Vrijheid van godsdienst houdt niet in dat je godsdienstige regels boven andere regels mag plaatsen.
Oftewel, als er ergens geen hoofddoek gedragen mag worden, moet ie af.
Als je ergens niet mag bidden onder werktijd, dan doe je dat maar na je werk, thuis.
Als je in Nederland geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen, moet dat ook gelden voor moslima's.
Als een werkgever van je verlangt dat je klanten (ouders in het onderwijs) een hand geeft, dan moet je geen uitzondering willen zijn omdat dat van je geloof niet mag, maar dan zoek je een baan waar je dat niet hoeft.

Ik heb geen problemen met hoofddoekjes of bepaalde gewaden in het openbaar. Ik heb ook geen problemen met winkeljuffen met een hoofddoekje. Echter wel met één met een burka.

Oftewel: Als iets ergens niet mag, moet je daar niet willen zijn. Dan zoek je een andere school, of een andere baan, whatever.

Aan de andere kant denk ik wel dat Nederland tegemoet zou kunnen komen wat betreft de feestdagen.
Als bedrijven i.p.v. verplichte feestdagen, vrij op te nemen verlofdagen zouden geven, dan kunnen bedrijven het hele jaar door draaien. Een moslim kan dan vrij nemen met de ramadan en het suikerfeest, een Christen met de Kerst enz.... Mensen zonder geloof kunnen hun vrije dagen dan ook opnemen wanneer ze willen. Met dat verschil dat geregistreerde gelovigen op hun eigen religieuze feestdagen voorrang hebben en er altijd een minimale bezetting is. Mensen zonder geloof, die nog geen gebruik hebben gemaakt van hun extra verlofdagen, hebben dan voorrang als het toevallig eens een weekje mooi weer is of zo.

Dit zou meteen leiden naar een betere verdeling van allochtoon en autochtoon personeel, zodat een bedrijf continu kan draaien. Ook in de staffuncties zouden dan mensen moeten werken met andere geloven, zodat een christelijke afdelingschef gewoon vrij kan hebben met de Kerst.
pi_55010600
Overigens, even ter verduidelijking het stuk van Terpstra:
quote:
Ik weet het, boosheid is een slechte raadgever. Toch word ik tot op het bot uitgedaagd en wordt mijn gemoed door Geert Wilders wel erg op de proef gesteld. Vol bravoure kondigt hij aan dat hij een film gaat maken waarin hij de islam neerzet als een fascistische religie. Dat doet een man die zegt dat hij het beste met Nederland voorheeft.

Maar ondertussen schept hij er genoegen in mensen bewust te schofferen door de religie waar zij (mede) hun identiteit aan ontlenen af te schilderen als een kwaadaardige bron. Volgens Wilders kan de Koran worden ingedikt tot het formaat van de Donald Duck. Hij vergelijkt het boek met Mein Kampf en zijn nieuwste credo is nu dus dat de Koran ’fascistisch’ is. Telkens opnieuw creëert Wilders over de ruggen van moslims een podium voor zichzelf en stuurt hij bewust aan op polarisering in de samenleving.

De eerste reacties op het plan van Wilders waren beheerst en afwachtend. De minister van justitie liet weten dat hij niet gelukkig is met het initiatief, maar dat hij het niet kan of wil verbieden. Voor een minister van justitie is dat natuurlijk de enige juiste reactie. Maar waar blijven de verontwaardigde reacties uit het land? Is dit plan van Wilders niet meer dan wat wild geraas, waarover we onze schouders moeten ophalen? Ben ik de enige die boos en bezorgd is? Ik voel me meer en meer getergd door de voortdurende beledigingen aan het adres van de moslims. Ik erger me aan de man die als een splijtzwam fungeert en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet. Ik erger me over het feit dat Wilders op geen enkele manier verantwoordelijkheid neemt voor een inhoudelijk debat over de multiculturele samenleving.

Geert Wilders is niet zomaar een Nederlander met een mening. Hij is politicus en lid van de Tweede Kamer. Ook hij heeft uiteraard het recht van het vrije woord. Maar juist als volksvertegenwoordiger heb je plichten tegenover de samenleving. Van een Kamerlid mag gevraagd worden zich verantwoordelijk op te stellen en mensen of groepen niet bij voortduring op hun te ziel trappen. Maar Wilders misbruikt zijn positie en het vrije woord als een alibi om op te hitsen en kloven in de samenleving te slaan.

Terecht wees de alom gewaardeerde (en vertrekkende) politicus Ed van Thijn er onlangs op dat democratie niet vanzelfsprekend is. Democratie kent ook het risico van implosie. Als we niet behoedzaam omgaan met het vrije woord en daar ook de beperkingen niet van kennen, is dat riskant voor de kwaliteit van samenleven en voor het democratisch bestel. We kunnen de democratie ook opblazen onder het mom van datzelfde vrije woord. Wilders’ zogenaamd ’vrije woorden’ vormen een bedreiging voor een samenleving waarin tolerantie, gastvrijheid en solidariteit kernwaarden zijn.

Als Wilders de Bijbel op een vergelijkbare manier zou beoordelen als hij doet met de Koran zou hij constateren dat ook daarin verhalen staan die ik – en hij waarschijnlijk ook – niet graag werkelijkheid zie worden. Toch is de Bijbel vooral een boek dat uitnodigt om met elkaar te leven in vrede, in liefde en in hoop. Als christen vind ik het onacceptabel dat een landgenoot mensen met een bepaalde religieuze overtuiging categorisch diskwalificeert.

Het is tijd om op te staan tegen de verWildering van de samenleving. Het is tijd om een krachtig signaal af te geven aan alle moslims in ons land. Het geluid van Wilders is niet het geluid van Nederland. Extremisme is nooit de juiste weg. Redelijkheid en tolerantie mogen onder geen enkel beding onder druk komen staan. Dat gebeurt nu wel. Daarom is het tijd voor een breed maatschappelijk gedragen ’nee’ tegen "de kwade boodschap van Wilders en de zijnen. Laten we ons opstellen als verschillege mensen die eenheid binnen onze samenleving willen nastreven, waar plaats is voor iedereen en waar mensen zich niet hoeven te generen voor het feit dat ze moslim zijn.

Het initiatief hoeft niet per definitie uit de politiek te komen. Laat het een stem zijn die gedragen wordt door een breed maatschappelijk front. Ik roep de leiders van toonaangevende maatschappelijke bewegingen en instellingen op om hun stem te laten horen tégen polarisatie en vóór respect voor medeburgers. Vakbonden, werkgevers, moslims, kerken, humanisten en andere groeperingen en instellingen: kom bijeen, sla de handen ineen, en keer het tij.
Hoe kom je van het dikgedrukte in de tekst tot "Wilders is het kwaad"? Welke prutsjournalist heeft dit op zijn geweten? Ik had al niet zo'n hoge pet op van de Telegraaf, maar dit slaat natuurlijk alles. Met kwaliteitsjournalistiek heeft dit niets te maken, het is van het niveau roddelblad....
pi_55010608
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:48 schreef speknek het volgende:
"Wilders moet gestopt worden" "Wilders is het kwaad" "Wilders jaagt mensen over de kling"..

Heeft Wilders al aangifte gedaan tegen Terpstra? Zo'n blatant stukje smaad heb ik al heel lang niet meer gelezen, en dat van iemand waarvan je nog enige intelligentie mag verwachten.. Echt schandalig.
Heb je überhaupt de originele tekst van Terpstra gelezen? Of blaat je nu zomaar mensen na?
  maandag 3 december 2007 @ 12:21:40 #231
8369 speknek
Another day another slay
pi_55010679
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:16 schreef DivineJester het volgende:
Overigens, even ter verduidelijking het stuk van Terpstra:
[..]

Hoe kom je van het dikgedrukte in de tekst tot "Wilders is het kwaad"? Welke prutsjournalist heeft dit op zijn geweten? Ik had al niet zo'n hoge pet op van de Telegraaf, maar dit slaat natuurlijk alles. Met kwaliteitsjournalistiek heeft dit niets te maken, het is van het niveau roddelblad....
Da's wel een heel ander verhaal ja .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 3 december 2007 @ 12:22:29 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_55010691
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:17 schreef DivineJester het volgende:
Heb je überhaupt de originele tekst van Terpstra gelezen? Of blaat je nu zomaar mensen na?
Ja, ik was van het weekend bij m'n schoonouders, en die hebben inderdaad de Telegraaf . Men wat een treurig blad.

edit- maar hee wacht, de Telegraaf gebruikt wel aanhalingstekens, het is dus een citaat.. Misschien hebben zij Terpstra nog persoonlijk geinterviewd ofzo?
pi_55010727
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's wel een heel ander verhaal ja .
Je had het al op pagina drie kunnen vinden, .
pi_55011765
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:48 schreef speknek het volgende:

Moslims fascisten noemen is minder erg?

Waarom mag je niet zeggen wat Terpstra zegt?
pi_55011861
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Wilders is de enige die recht heeft op vrije meningsuiting....iedereen die het niet met hem eens is die is een bedreiging van onze democratie.
  maandag 3 december 2007 @ 13:25:11 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_55011871
quote:

Moslims fascisten noemen is iemand's gedachtegoed bekritiseren, zeggen dat iemand mensen over de kling jaagt is een (foutieve) feitelijke constatering.
  maandag 3 december 2007 @ 13:28:42 #237
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55011950
-edit- Probeer het nog maar eens zonder userbash

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 03-12-2007 14:32:44 ]
pi_55011991
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Moslims fascisten noemen is iemand's gedachtegoed bekritiseren, zeggen dat iemand mensen over de kling jaagt is een (foutieve) feitelijke constatering.
Wat is er fout aan?

Je gaat wel heel selectief om met de vrijheid van meningsuiting - treurig.
pi_55012000
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wilders is de enige die recht heeft op vrije meningsuiting....iedereen die het niet met hem eens is die is een bedreiging van onze democratie.
-edit- Daar gaat dit initiatief nou juist over.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 03-12-2007 14:33:38 ]
pi_55012001
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:28 schreef gronk het volgende:
-edit-
*eens*

Wilders mag van zichzelf alles zeggen maar zodra hij op net zo'n kinderachtige toon weerwoord krijgt dan is het opeens het zaaien van haat Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat Terpstra hier niet op persoonlijke titel op reageert.

[ Bericht 25% gewijzigd door paddy op 03-12-2007 14:34:15 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 3 december 2007 @ 13:38:38 #241
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_55012135
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Precies. Wilders mag anti zijn, zijn mensen anti Wilders, dan is het 'walgelijk'.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 3 december 2007 @ 13:39:06 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_55012142
Maar goed, leg maar eens uit hoe Wilders mensen over de kling jaagt .

[ Bericht 28% gewijzigd door paddy op 03-12-2007 14:34:45 ]
pi_55012207
Wilders mag zeggen dat de Islam fascistisch is.
Terpstra mag zeggen dat hij Wilders het kwaad vindt.
Ik mag zeggen dat ik Terpstra een hypocriete idioot vindt.

Fijn zeg, vrijheid van meningsuiting.
pi_55012247
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:39 schreef speknek het volgende:
Ik een Wilders-huilie .

Maar goed, leg maar eens uit hoe Wilders mensen over de kling jaagt .
In de betekenis van opfokken, snap je dat niet?
pi_55012252
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:42 schreef Strolie75 het volgende:

Nou geweldig
pi_55012258
quote:

Maar dat zegt ie niet.
pi_55012332
quote:

Ik zie de voordelen niet zo....van mij mag iedereen roepen wat hij/zij vindt, maar wat schieten "we" er mee op?

Aan het einde van de rit moeten we toch samen leven in dit land en dan kan de 1 wel zeggen dat hij de ander een idioot vindt en de ander wel weer dat de 1 een randdebiel is....en dan? zijn we klaar met "namecalling" en wat heeft het opgeleverd?

Het niveau van een stelletje kiddo's die in een zandbak om een schepje aan het vechten zijn ontstijgt het niet.
pi_55012435
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dat zegt ie niet.
Gij zult niet liegen.
Sportieve inbreng
pi_55012510
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:55 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Gij zult niet liegen.
Daarom, jammer dat de Telegraaf dat doet en anderen dat overnemen.
  maandag 3 december 2007 @ 14:02:38 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_55012588
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
In de betekenis van opfokken, snap je dat niet?
Volgens mij is dat niet een correcte betekenis van over de kling jagen. Hij zal het misschien anders bedoeld hebben, maar een kling is in mijn woordenboek toch echt een sabel, en over de kling jagen is doden.
  maandag 3 december 2007 @ 14:09:19 #251
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55012654
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet een correcte betekenis van over de kling jagen. Hij zal het misschien anders bedoeld hebben, maar een kling is in mijn woordenboek toch echt een sabel, en over de kling jagen is doden.
En dat is niet eeeeerlllluuuuuhk!!!! eins!
  maandag 3 december 2007 @ 14:24:42 #252
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_55012935
Doekle Terpstra? Dat klinkt als een vuige kut fries. Terug naar zijn eigen land die bokkenlul.
  maandag 3 december 2007 @ 14:46:15 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_55013360
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:09 schreef gronk het volgende:
En dat is niet eeeeerlllluuuuuhk!!!! eins!
Wat is er niet eerlijk?
  maandag 3 december 2007 @ 14:46:46 #254
3542 Gia
User under construction
pi_55013371
quote:

[..]

Kun je even een bron geven waar Wilders moslims fascisten noemt?

Voor zover ik me kan herinneren heeft hij het alleen over de Islam en de koran als zijnde een fascistisch geloof en een fascischtisch boekje.
Daarmee noemt hij dus niet mensen fascisten, maar alleen de leer die zij volgen.

Is toch een verschil, mijn beste SCH.

Daarbij, waarom zou je iemand geen fascist mogen noemen? Ik zie daar niets verkeerds in. Daarmee roep je niet op die iemand om te brengen. Als Wilders zegt: Moslims zijn fascisten en moeten uitgeroeid worden, ja, dan heb je een punt.
Als je roept dat iemand het kwaad is en gestopt moet worden, dan zou je daarin wel een dergelijke oproep kunnen lezen. Er hoeft maar één persoon zich aangesproken te voelen om Wilders daadwerkelijk te stoppen.
pi_55013615
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor zover ik me kan herinneren heeft hij het alleen over de Islam en de koran als zijnde een fascistisch geloof en een fascischtisch boekje.
Daarmee noemt hij dus niet mensen fascisten, maar alleen de leer die zij volgen.

Daarbij, waarom zou je iemand geen fascist mogen noemen? Ik zie daar niets verkeerds in. Daarmee roep je niet op die iemand om te brengen. Als Wilders zegt: Moslims zijn fascisten en moeten uitgeroeid worden, ja, dan heb je een punt.
Als je roept dat iemand het kwaad is en gestopt moet worden, dan zou je daarin wel een dergelijke oproep kunnen lezen. Er hoeft maar één persoon zich aangesproken te voelen om Wilders daadwerkelijk te stoppen.
Moet de "tsunami van" Islamitisering niet gestopt worden? Hoe is dit anders dan iemand die zegt dat de groep wilders gestopt moet worden? Beide slaat op een groep mensen.
pi_55013635
quote:

[..]

Eventueel misschien mogelijkerwijs wel, klinkt lekker overtuigend vind je niet? Er is toch ook nog wel uit te gaan van een stukje zelfdenkendheid bij mensen? Dit is geen gerichte oproep tot een aanslag, en als het zo behandeld gaat worden, dan slaat elke vorm van discussie dood in Nederland. En dat lijkt me voor niemand van belang.

Ik weet niet of het stuk in de Telegraaf naar aanleiding van de column van Terpstra is geschrevenof dat er naderhand nog een gesprek heeft plaatsgevonden, maar indien het eerste het geval is, is dit natuurlijk een stukje pure sensatie-journalistiek waar het integratie vraagstuk zeker niet van gediend is.
pi_55013731
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Denk je dan dat hij het in die betekenis heeft bedoeld? Het heeft een vrij ruime betekenis, die uitdrukking. Het betekent ook iemand het faillissement injagen of iemands ondergang bewerkstelligen etc. Het lijkt me evident dat het in die overdrachtelijke zin is bedoeld.
  maandag 3 december 2007 @ 15:05:44 #258
136 V.
pi_55013736
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:58 schreef Xith het volgende:

[..]

Moet de "tsunami van" Islamitisering niet gestopt worden? Hoe is dit anders dan iemand die zegt dat de groep wilders gestopt moet worden? Beide slaat op een groep mensen.
Dat is heel anders, dat snap je toch wel?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_55013764
Het is "OnNederlands" !

Tsja , wat moet ik daar nou mee ......?.
Misschien dat juist dat "puur-Nederlandse" getrut in de politieke marge de reden is dat Wilders zoveel toeloop krijgt?

Al die halve gare soepkokers en theedrinkers begrijpen nog steeds niet dat Wilders is gekomen om te blijven . Ik begrijp hun wel want inplaats door te regenteren moeten ze zich uiteen moeten zetten met zijn doelgerichte aanvallen op onze larifarie-sociaal cultuur.

Wat wel heel "Nederlands " is , is dat men weigert te accepteren dat een man als Wlders een 100% demokratisch Fenomeen is. Meer als Doekle Terpstra! Mensen die de PVV hebben gekozen , kozen voor Wilders. Ik ken niemand die op Terpstra heeft gestemd.

Ik zal zeker toegeven dat Wlders het Islam-Thema te veel uitspeelt , maar in zijn algemene politieke richting en zijn gedachtes om onder andere ons strafstelsel heb ik eindelijk iemand in Den Haag gevonden die mij vertegenwoordigt.
pi_55013811
quote:

[..]

Als de islam fascisme is dan zijn de aanhangers van de islam ineens nette mensen ofzo?
  maandag 3 december 2007 @ 15:10:53 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_55013813
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:04 schreef SCH het volgende:
Denk je dan dat hij het in die betekenis heeft bedoeld? Het heeft een vrij ruime betekenis, die uitdrukking. Het betekent ook iemand het faillissement injagen of iemands ondergang bewerkstelligen etc. Het lijkt me evident dat het in die overdrachtelijke zin is bedoeld.
Ik weet niet hoe hij het bedoeld heeft, maar ik vind het een aparte woordkeuze.
pi_55013834
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe hij het bedoeld heeft, maar ik vind het een aparte woordkeuze.
Is het ook wel, alhoewel ik het meteen begrijp.
pi_55014051
quote:

[..]

Het verschil is dat de Wilderianen als enigen recht op vrije meninguiting hebben....iedereen die een andere mening als een Wilderiaan heeft die is een landverrader, een gevaar voor de democratie en een walgelijk persoon.
  maandag 3 december 2007 @ 15:32:51 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_55014181
quote:
Nouja, subtiel verschil, hij heeft het niet over de groep Wilders, maar over de persoon Wilders, en islamitisering is een bepaald gedachtegoed en niet een groep personen. Tenzij je 'Wilders moet gestopt worden' in een soort overdrachtelijk metafysische zin gaat opvatten, maar dat is wat veel eer voor onze ontplofte cavia. Voor de rest heb je wel gelijk, sommige van Wilders' uitspraken zouden ook opgevat kunnen worden als te zwaard ten strijde trekken tegen willekeurige moslims
pi_55014437
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja, subtiel verschil, hij heeft het niet over de groep Wilders, maar over de persoon Wilders, en islamitisering is een bepaald gedachtegoed en niet een groep personen. Tenzij je 'Wilders moet gestopt worden' in een soort overdrachtelijk metafysische zin gaat opvatten, maar dat is wat veel eer voor onze ontplofte cavia. Voor de rest heb je wel gelijk, sommige van Wilders' uitspraken zouden ook opgevat kunnen worden als te zwaard ten strijde trekken tegen willekeurige moslims
Hoe kom je er toch bij dat Wilders het niet over personen heeft? Hij wil notabene bepaalde personen ons land niet in, en ook vooral er uit. Het gaat wel degelijk overm ensen.
  maandag 3 december 2007 @ 15:53:19 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_55014564
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:47 schreef SCH het volgende:
Hoe kom je er toch bij dat Wilders het niet over personen heeft? Hij wil notabene bepaalde personen ons land niet in, en ook vooral er uit. Het gaat wel degelijk overm ensen.
'Het gaat over mensen' is iets anders dan 'het gaat over individuen'. Ik wil hier overigens in het geheel niet Wilders gaan zitten verdedigen, hij heeft vaak genoeg dingen gezegd die ik niet door de beugel vind kunnen. Ik probeer alleen de nuance aan te brengen dat je een onderscheid moet maken tussen een ideologie en een persoon, wat hier het geval is (en in andere uitspraken van Wilders niet, true).
  maandag 3 december 2007 @ 15:55:52 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_55014614
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:04 schreef SCH het volgende:
Het betekent ook iemand het faillissement injagen
Overigens is "liquideren" ook een gebruikelijke term bij failissementen, maar als het over personen gaat is het toch wat anders. Ik heb het gevoel dat Doekle hier wel iets connoteert. Ik denk wel dat het een slip of the tongue is, hij zegt "over de kling jagen", terwijl hij bedoelt "op de kast jagen", maar Wilders zou er verstandig aan doen Terpstra tot excuses te dwingen. Ja of niet, omdat dan natuurlijk iedereen nog meer zijn eigen teksten gaat ontleden, maar goed.
pi_55014716
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Overigens is "liquideren" ook een gebruikelijke term bij failissementen, maar als het over personen gaat is het toch wat anders. Ik heb het gevoel dat Doekle hier wel iets connoteert. Ik denk wel dat het een slip of the tongue is, hij zegt "over de kling jagen", terwijl hij bedoelt "op de kast jagen", maar Wilders zou er verstandig aan doen Terpstra tot excuses te dwingen. Ja of niet, omdat dan natuurlijk iedereen nog meer zijn eigen teksten gaat ontleden, maar goed.
Terpstra excuses aanbieden aan Wilders?

Kom nou toch, speknek. Wat een flagrante onzin.
pi_55014746
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:53 schreef speknek het volgende:

[..]

'Het gaat over mensen' is iets anders dan 'het gaat over individuen'. Ik wil hier overigens in het geheel niet Wilders gaan zitten verdedigen, hij heeft vaak genoeg dingen gezegd die ik niet door de beugel vind kunnen. Ik probeer alleen de nuance aan te brengen dat je een onderscheid moet maken tussen een ideologie en een persoon, wat hier het geval is (en in andere uitspraken van Wilders niet, true).
Je probeert alleen de nuance aan te brengen als het om Wilders gaat en je verdedigt hem met hand en tand. De uitspraken van zijn opponenten leg je op een weegschaal. Wilders heeft het over individuen, dat is nu ineens weer wat anders dan mensen? Onzin. Hij heeft het gewoon over moslims - die hangen een fascistisch geloof aan en hoe noem je iemand die het fascisme aanhangt??????????????
pi_55015009
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:01 schreef SCH het volgende:
je verdedigt hem met hand en tand.
Hoe noem je mensen die liegen???????????
pi_55015218
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hoe noem je mensen die liegen???????????
Fascisten?
  maandag 3 december 2007 @ 16:40:01 #272
3542 Gia
User under construction
pi_55015521
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Als de islam fascisme is dan zijn de aanhangers van de islam ineens nette mensen ofzo?
In de grond misschien wel ja. Als dat geloof niet bestond, konden ze het ook niet aanhangen.

Niemand wordt slecht geboren.
pi_55015527
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Fascisten?
Gefeliciteerd, dan ben jij een fascist van het zuiverste water.
  maandag 3 december 2007 @ 16:43:38 #274
136 V.
pi_55015591
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:55 schreef speknek het volgende:

maar Wilders zou er verstandig aan doen Terpstra tot excuses te dwingen.
"dwingen" nog wel. Zozo.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_55015728
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:22 schreef speknek het volgende:
edit- maar hee wacht, de Telegraaf gebruikt wel aanhalingstekens, het is dus een citaat.. Misschien hebben zij Terpstra nog persoonlijk geinterviewd ofzo?
Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke, ja, want anders zou de Telegraaf-journalist het verzonnen moeten hebben en dat lijkt mij niet. Het is wel slordig om niet te vermelden wanneer hij dit gezegd heeft. Weet ik veel, misschien zei hij het wel aan de keukentafel tegen zijn vrouw.
pi_55015817
Die Terpstra doet nu precies hetzelfde als Wilders, vind het maar kinderachtig. Nu krijgt Wilders precies weer de aandacht waar hij zo op geilt. Waarom negeren we 'm niet met z'n allen?
  maandag 3 december 2007 @ 16:56:31 #277
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55015850
Wilders noemt Terpstra nu een gevaarlijke man. Waar kennen we dat ook alweer van?
Géén kloon van tvlxd!
pi_55015864
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:56 schreef Montov het volgende:
Wilders noemt Terpstra nu een gevaarlijke man. Waar kennen we dat ook alweer van?
The Shining?
pi_55015944
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:56 schreef Montov het volgende:
Nog even en Wilders begint met de Vagina Monologen te zwaaien.
  maandag 3 december 2007 @ 17:01:22 #280
8369 speknek
Another day another slay
pi_55015961
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:43 schreef Verbal het volgende:
"dwingen" nog wel. Zozo.

V.
Via de rechter had ik het over heh, voor we weer andere dingen gaan denken.
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:01 schreef SCH het volgende:
Je probeert alleen de nuance aan te brengen als het om Wilders gaat en je verdedigt hem met hand en tand. De uitspraken van zijn opponenten leg je op een weegschaal. Wilders heeft het over individuen, dat is nu ineens weer wat anders dan mensen? Onzin. Hij heeft het gewoon over moslims - die hangen een fascistisch geloof aan en hoe noem je iemand die het fascisme aanhangt??????????????
Riiight.
pi_55016036
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]

In de grond misschien wel ja. Als dat geloof niet bestond, konden ze het ook niet aanhangen.

Niemand wordt slecht geboren.
Maar moslims zijn allemaal slecht geworden?
  maandag 3 december 2007 @ 17:05:49 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_55016055
-edit- Nutteloos

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 03-12-2007 17:17:14 ]
pi_55016086
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:01 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Riiight.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Ik snap niet dat je het blijft verdedigen dat Wilders de islam fascistisch noemt - en zeker niet dat je er dan aan koppelt dat het niks zou zeggen over moslims.
pi_55016103
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nog even en Wilders begint met de Vagina Monologen te zwaaien.
  maandag 3 december 2007 @ 17:15:38 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_55016245
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:07 schreef SCH het volgende:

Ik snap niet dat je het blijft verdedigen dat Wilders de islam fascistisch noemt - en zeker niet dat je er dan aan koppelt dat het niks zou zeggen over moslims.
Zeggen dat de Islam fascistoide is, zegt op zich wel wat over moslims, maar het zegt niet per definitie dat Ali Baba, die zichzelf moslim noemt, een fascist is. Dat zijn fuzzy sets. Daarbij is zeggen dat 60+ers harder moeten gaan werken een heel andere opmerking dan dat Kees Janssen (die 60+er is) harder moet gaan werken.
  maandag 3 december 2007 @ 17:20:40 #286
3542 Gia
User under construction
pi_55016343
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
  maandag 3 december 2007 @ 17:23:32 #287
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55016402
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:01 schreef speknek het volgende:

Achgutja, de hirschi-ali-methode om groepen mensen te belasteren.

'Nou, ik zeg dat, en als ze het er niet mee eens zijn, dan gaan ze maar naar de rechter'.

maandag 3 december 2007 @ 17:23:52 #288
3542 Gia
User under construction
pi_55016409
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Als de koran een fascistisch boekje is, dan is iedereen die blindelings doet wat dat boekje voorschrijft een fascist, ja.
Echter, gelukkig doet niet elke moslim dat.

Er zijn ook slimme moslims die wél voor zichzelf kunnen denken en inzien dat veel in de koran verrekte achterhaald is. Niet meer van deze tijd.
pi_55016413
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Zeggen dat de Islam fascistoide is, zegt op zich wel wat over moslims, maar het zegt niet per definitie dat Ali Baba, die zichzelf moslim noemt, een fascist is.
Ja, nou ja, nee. Nee, ja. Je hebt gelijk. Je kunt de Islam fascistisch noemen, en het niet over moslims hebben. Misschien de door bomen en planten uitgedragen visie van de Islam waar Geert Wilders op doelt, wie weet. Lijkt misschien een minder serieuze opmerking, maar daar denk ik dan wel aan, over welke Islam heeft Wilders het dan? Maar ja, van mij mag je het zo noemen en er zijn ongetwijfeld genoeg moslims en religieuze geschriften die fascistisch te noemen zijn.

Maar laten we ook eerlijk zijn, toch: het gaat Geert Wilders niet om die moslims onderdrukkende Islam, maar om moslims. Hij wil geen islamieten meer in Nederland en geen moskeeën. Ik bedoel niet dat jij dat beweert, ik weet wel beter, maar het is een algemene opmerking.
  maandag 3 december 2007 @ 17:27:56 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_55016454
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:24 schreef Monidique het volgende:
Ja, nou ja, nee. Nee, ja. Je hebt gelijk. Je kunt de Islam fascistisch noemen, en het niet over moslims hebben. Misschien de door bomen en planten uitgedragen visie van de Islam waar Geert Wilders op doelt, wie weet. Lijkt misschien een minder serieuze opmerking, maar daar denk ik dan wel aan, over welke Islam heeft Wilders het dan? Maar ja, van mij mag je het zo noemen en er zijn ongetwijfeld genoeg moslims en religieuze geschriften die fascistisch te noemen zijn.

Maar laten we ook eerlijk zijn, toch: het gaat Geert Wilders niet om die moslims onderdrukkende Islam, maar om moslims. Hij wil geen islamieten meer in Nederland en geen moskeeën. Ik bedoel niet dat jij dat beweert, ik weet wel beter, maar het is een algemene opmerking.
Ohja, en dat is volstrekt verwerpelijk. Maar mijn punt van mijn eerdere opmerking was dan ook niet dat Wilders het niet over moslims heeft. Dat heeft hij het heel duidelijk wel, zelfs al is het een fuzzy set. Wat ik wou zeggen is dat praten over een bepaald gedachtegoed, of over een bepaalde bevolkingsgroep, iets anders is dan praten over een individu. Dus er zit verschil tussen of je zegt "een christen" of "doekle terpstra".
  maandag 3 december 2007 @ 17:31:45 #291
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55016522
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die Terpstra doet nu precies hetzelfde als Wilders, vind het maar kinderachtig. Nu krijgt Wilders precies weer de aandacht waar hij zo op geilt. Waarom negeren we 'm niet met z'n allen?
Dan is het cordon sanitaire en een half miljoen stemmen mag niet genegeerd worden!!11einszweiersalade!
  maandag 3 december 2007 @ 17:31:55 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_55016528
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:23 schreef gronk het volgende:
Achgutja, de hirschi-ali-methode om groepen mensen te belasteren.

'Nou, ik zeg dat, en als ze het er niet mee eens zijn, dan gaan ze maar naar de rechter'.

Nee je maakt jezelf nog steeds belachelijk.
  maandag 3 december 2007 @ 17:37:38 #293
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55016669
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:10 schreef niet_links het volgende:

[..]

Vrij makkelijk hoor, door wat meer anti islam te zijn niet steeds toe te geven aan de islam ect. Er kritisch naar kijken en niet bang zijn om wat moskeeen dicht te gooien (als daar gekke dingen gezegd worden). De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt. Wilders eist een hoop maar weet ook dat heel veel niet kan. Dat weten zijn volgelingen ook maar als je dingen niet wat overdrijft krijg je nooit wat je wil.
Ik ben even zo vrij geweest om deze post in een ander topic te zetten.
pi_55017088
Deze actie van Terpstra levert Wilders alleen maar meer zetels op.
En dat weet Terpstra maar al te goed, dus hij zal wel weer de publiciteit gezocht hebben puur voor zijn eigen Ego en wat hij verder zegt maakt hem niet zo heel veel uit, als meneer Terpstra maar in de picture staat.

Want let maar op; Straks zal je bij Nova, e.d. de hele real life soap van Terpstra (op Talpa niveau) voor bij zien komen.

[ Bericht 13% gewijzigd door JohnDope op 03-12-2007 18:05:16 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_55017283
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeg alsjeblieft ja, met minder neemt de antifascistische grootinquisiteur geen genoegen.
pi_55017421
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Zeggen dat de Islam fascistoide is, zegt op zich wel wat over moslims, maar het zegt niet per definitie dat Ali Baba, die zichzelf moslim noemt, een fascist is. Dat zijn fuzzy sets. Daarbij is zeggen dat 60+ers harder moeten gaan werken een heel andere opmerking dan dat Kees Janssen (die 60+er is) harder moet gaan werken.
Je schiet erg in de theoretische retoriek maar het is echt onzinnig wat je zegt met je fuzzy sets. Aanhangers van een fascistisch geloof zouden dan ineens niet fascistisch zijn. Je opmerkingen over Kees Janssen raakt kant noch wal, waarom zou Kees Janssen daarmee niet bedoeld worden?

Je probeert uit allemacht de retoriek van Wilders te bagatelisseren (terwijl je zegt dat je geen Wilders-aanhanger bent, wat ik ook geloof want zo ken ik jen niet) maar daarmee doe je hem echt tekort.
pi_55017642
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

Wilders schreeuwt zo hard, dat valt niet meer te negeren.
pi_55017782
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:29 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wilders schreeuwt zo hard, dat valt niet meer te negeren.
met de media als megafoon.. uitvergroten is een vak
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 3 december 2007 @ 21:08:20 #299
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55020787
wat is er eigenlijk erg aan om geen moslimbruidjes toe te laten hier? die zullen waarschijnlijk nauwelijks buitenkomen en zeker geen bijdrage leveren aan onze maatschappij. hooguit broeden ze veel en het gebroed heeft een moeder die geen nederlands kan of de maatschappij kent.

en zo gaat het maar door. daar heeft wilders toch een maatschappelijk punt?

ach ja, wilders is haat en verderf, laten we hem lynchen.
pi_55020816
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:08 schreef zoalshetis het volgende:
wat is er eigenlijk erg aan om geen moslimbruidjes toe te laten hier? die zullen waarschijnlijk nauwelijks buitenkomen en zeker geen bijdrage leveren aan onze maatschappij. hooguit broeden ze veel en het gebroed heeft een moeder die geen nederlands kan of de maatschappij kent.

en zo gaat het maar door. daar heeft wilders toch een maatschappelijk punt?

ach ja, wilders is haat en verderf, laten we hem lynchen.
Het gaat niet zozeer om die concrete politieke punten maar om het gescheld en de steeds radicalere toon waardoor mensen buitenspel worden gezet. Dat riedeltje over het fascisme is echt walgelijk, juist van iemand die voortdurend huilt over demoniseren, waarom mag hij dat zelf wel doen?
  maandag 3 december 2007 @ 21:14:03 #301
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55020921
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om die concrete politieke punten maar om het gescheld en de steeds radicalere toon waardoor mensen buitenspel worden gezet. Dat riedeltje over het fascisme is echt walgelijk, juist van iemand die voortdurend huilt over demoniseren, waarom mag hij dat zelf wel doen?
wilders is idd een naar mannetje, maar daar moet je toch bovenstaan? laat met politieke daden zien dat wilders ongelijk heeft. niet met zielige commités die tegen elk woord van wilders gaan plassen. sterker nog. door die malloot van het cda terpstra en cs denk ik er over wilders te gaan stemmen. nou als ík dat al denk zijn de rapen pas echt heel geer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')