quote:Ik vat dat nooit. Hoe kun je nou ooit Wilders de wind uit de zeilen nemen?
Ik vond het wel een topic waard, hoe kun je Wilders nu de wind uit de zeilen nemen, mocht je dat willen? Door 'problemen' op te lossen, of is de enige remedie tegen dat 'probleem' erger dan de zogenaamde kwaal?quote:Op maandag 3 december 2007 09:10 schreef **een user** het volgende:
[..]
Vrij makkelijk hoor, door wat meer anti islam te zijn niet steeds toe te geven aan de islam ect. Er kritisch naar kijken en niet bang zijn om wat moskeeen dicht te gooien (als daar gekke dingen gezegd worden). De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt. Wilders eist een hoop maar weet ook dat heel veel niet kan. Dat weten zijn volgelingen ook maar als je dingen niet wat overdrijft krijg je nooit wat je wil.
Precies wat ik bedoel.quote:Op maandag 3 december 2007 17:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ben trouwens Pro-Wilders. "Helaas" kom ik bij onze peroxide edelgermaan bepaalde standpunten tegen die ik in die context nergens anders aantref. Ik zou deze standpunten ook liever aantreffen bij een partij met een breder draagvlak maar helaas, de andere partijen zitten met hun kop in 't zand...
Preaching to the choir.....quote:Op maandag 3 december 2007 17:57 schreef Kanjer het volgende:
Als die, jaren geleden, de juiste koers hadden genomen en niet die half slappe houding tov Moslims, hadden een hoop problemen er niet geweest.
Puur door jaren knuffelen, subsidietjes en projectjes is er een hele groep ontspoord en denkt met alles weg te komen, wat nog zo is ook.
Als er iemand tot over z'n oren in de Haagse teringzooi zit is het Wilders wel. Als er iemand tot de gevestigde politiek behoort is het Wilders wel. Dat hij dat zelf anders ziet doet daar niets aan af.quote:Op maandag 3 december 2007 18:06 schreef PJORourke het volgende:
Men is kennelijk bezorgd over het verval van de gevestigde partijen, maar dat los je op deze manier niet op. Zelfkritiek en veranderd beleid kan wel helpen, maar dat zit er kennelijk niet in. Dus zet het verval gewoon door, Wilders of geen Wilders.De gevestigde partijen hebben geen "divine right" om dit land te blijven regeren, wat ze ook lijken te denken.
Gelukkig is D66 er nog ... die gaat het allemaal oplossen.quote:Op maandag 3 december 2007 18:12 schreef nonzz het volgende:
[..]
Als er iemand tot over z'n oren in de Haagse teringzooi zit is het Wilders wel. Als er iemand tot de gevestigde politiek behoort is het Wilders wel. Dat hij dat zelf anders ziet doet daar niets aan af.
Verdonk is een wereldwijfquote:Op maandag 3 december 2007 18:13 schreef Urquhart het volgende:
Gewoon door als minister op te treden tegen problemen. Zo'n Verdonk deed dat met het opbouwen van haar "IJzeren Rita" imago erg goed.
Maar Wilders heeft ondanks zijn ervaring in de Kamer toch het imago van een buitenstaander opgebouwd. Dat is toch knap, dat moet ik hem nageven.quote:Op maandag 3 december 2007 18:12 schreef nonzz het volgende:
[..]
Als er iemand tot over z'n oren in de Haagse teringzooi zit is het Wilders wel. Als er iemand tot de gevestigde politiek behoort is het Wilders wel. Dat hij dat zelf anders ziet doet daar niets aan af.
Oh ja? Heb ik een of ander ministerschap van de man gemist?quote:Op maandag 3 december 2007 18:12 schreef nonzz het volgende:
Het zijn niet de beleidsmakers die al jaren fout bezig zijn. Ik zou eerder de schuld geven aan de incapabele burger die de problemen rondom beleid maken niet kent. De incapabele burger die hele groepen over één kam scheert. Ik noem geen namen.quote:Op maandag 3 december 2007 17:57 schreef Kanjer het volgende:
Klopt.
Durf zelfs voorzichtig te stellen dat er helemaal geen "islam" probleem had hoeven zijn.
Het is meer een probleem door de politiek/beleidsmakers.
Als die, jaren geleden, de juiste koers hadden genomen en niet die half slappe houding tov Moslims, hadden een hoop problemen er niet geweest.
Puur door jaren knuffelen, subsidietjes en projectjes is er een hele groep ontspoord en denkt met alles weg te komen, wat nog zo is ook.
Hadden "ze" het probleem toen beter aangepakt had er nu geen probleem geweest of in ieder geval in veel mindere mate en had er geen voedingsbodem geweest voor iemand als Wilders.
En nog willen ze het niet zien, de doorsnee burger wel, en die gaat dus op de PVV stemmen, en hoe harder Wilders roept en hoe feller er gereageerd word hoe meer stemmen hij krijgt en hoe harder het land ontspoort.
Eigenlijk geef ik iedere allochtoon, iedere moslimstichting en noem maar op wat er allemaal kan zijn , helemaal gelijk, als er geld is dat je kunt krijgen, waarom dan niet pakken? zouden jij en ik niet hetzelfde doen?
Het zijn de beleidsmakers die al jaren fout bezig zijn.
Wilders zal er niet rouwig om zijn, want dan heeft zijn missie zin gehad. Waren alle politici maar zo eenvoudig.quote:Op maandag 3 december 2007 17:41 schreef Yildiz het volgende:
... is een vaak gehoorde spreuk als het over Wilders gaat.
Het klinkt uiteraard kinderlijk eenvoudig. Simpelweg de 'problemen' oplossen die Wilders benoemt, en mensen stemmen vanzelf niet meer op Wilders.
Dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Laat ik nu het volgende nemen, in een discussie waar ik vroeg:
[..]
[..]
Ik vond het wel een topic waard, hoe kun je Wilders nu de wind uit de zeilen nemen, mocht je dat willen? Door 'problemen' op te lossen, of is de enige remedie tegen dat 'probleem' erger dan de zogenaamde kwaal?
Dat is Struisvogel-politiek.quote:Op maandag 3 december 2007 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
Wellicht gewoon niet over hem praten? Hem negeren, lekker laten schreeuwen?
Nee, struisvogel-politiek is problematiek negeren. Dat is niet aan de orde. Je kan best de problematiek aanhalen en Wilders negeren.quote:Op maandag 3 december 2007 19:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is Struisvogel-politiek.
De man haalt weldegelijk een bestaand probleem naar voren, de uitvoering is echter wat lomp.
Da's niet erg democratisch.quote:Op maandag 3 december 2007 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, struisvogel-politiek is problematiek negeren. Dat is niet aan de orde. Je kan best de problematiek aanhalen en Wilders negeren.
Dat kunnen ze nou eenmaal niet, zijn ze te zuur en arrogant voor. Neem nou zo'n Terpstra, wat heeft die er mee t e maken?quote:Op maandag 3 december 2007 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, struisvogel-politiek is problematiek negeren. Dat is niet aan de orde. Je kan best de problematiek aanhalen en Wilders negeren.
Dat zou kunnen. Alleen denk ik dat in debatten Wilders beter uit zijn woorden komt dan Verdonk. Zij moet toch heel erg hebben van haar 'ijzeren rita' imago, terwijl Wilders ook nog wel z'n babbeltje bij zich heeft. Dat is de achilleshiel van Verdonk.quote:Op maandag 3 december 2007 19:30 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wilders is egoïstisch en nogal sensatiebelust waardoor hij zichzelf dwingt om steeds extremere uitspraken te doen. Er is dus niemand die hem van buitenaf de wind uit de zeilen moet nemen; dat doet hij zelf wel door zichzelf te isoleren. Ik verwacht dat hij bij de komende verkiezingen gekannibaliseerd wordt door Verdonk.
En niet de juiste manier aangezien hij toch wel ergens een platform vind. Enige manier om Wilders de wind uit de zeilen te nemen blijft het bieden van een alternatief. Opschuiven richting de positie van Wilders zoals in de OP door een user is genoemd is natuurlijk geen goed idee aangezien het op gebrek aan eigen visie en plannen duidt.quote:
Als jij er zo over denk, mooi toch?quote:Op maandag 3 december 2007 18:45 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het zijn niet de beleidsmakers die al jaren fout bezig zijn. Ik zou eerder de schuld geven aan de incapabele burger die de problemen rondom beleid maken niet kent. De incapabele burger die hele groepen over één kam scheert. Ik noem geen namen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |