Steeds meer reclame voor Wilders.quote:Het kwaad moet worden gestopt
Verzetsbeweging tegen Wilders
door Jouke Schaafsma
AMSTERDAM, zondag
Tegenstanders van Geert Wilders verenigen zich en richten een tegenbeweging op onder het motto 'Stop de VerWildering'. Er staat een landelijke demonstratie in Amsterdam gepland.
PVV-voorman Geert Wilders heeft met zijn plannen voor een provocerende film over de islam een tegenbeweging tegen zichzelf in gang gezet.
Voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra vindt dat het tijd wordt 'het kwaad te stoppen' en heeft toegezegd mee te doen in een anti-Wildersbeweging. Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur ' en de stichting Islam en Burgerschap hebben ook al steun toegezegd. Op persoonlijke titel heeft Amnesty Internationaldirecteur Eduard Nazarski eveneens sympathie betuigd.
Kwaad
'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten', zegt Terpstra. 'Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.'
Volgens Terpstra is het onNederlands wat Wilders aan ideeën verspreidt.'Problemen met allochtonen moeten benoemd worden, maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.'
Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, waar ooit nog de toenmalige minister Verdonk zich hard voor heeft gemaakt, neemt het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich 'Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden.' Sini is tevens directeur van roc Midden-Nederland en lid van de nationale Unesco-commissie.
Naast een brede maatschappelijke anti-Wildersbeweging, zijn er ook demonstraties in voorbereiding. De organisatie Nederland bekent Kleur, die in 1992 na een aanslag op een moskee 82.000 mensen op de been kreeg, onder wie Ruud Lubbers, wil opnieuw een demonstratie houden, nu tegen Wilders.
'Er is heel veel animo om iets te doen. Het is tijd om de straat op te gaan, zegt woordvoerder René Danen.
Dat is het toch ook ?quote:Op zondag 2 december 2007 08:41 schreef Chadi het volgende:
Wilders topt zichzelf wel. Binnenkort is het de schuld van de moslims dat er file staat
quote:Op zondag 2 december 2007 08:41 schreef Chadi het volgende:
Binnenkort is het de schuld van de moslims dat er file staat
Daar zeg je wat..............quote:Op zondag 2 december 2007 08:41 schreef Chadi het volgende:
Wilders topt zichzelf wel. Binnenkort is het de schuld van de moslims dat er file staat
Gast, loop eens niet ongefundeerde onzin te brallen...quote:Op zondag 2 december 2007 08:27 schreef KritischeMassa het volgende:
En tegelijkertijd roepen ze autochtonen op om te accepteren dat hun dochters verkracht worden door groepjes bergaapjes???
fundamentquote:Op zondag 2 december 2007 08:57 schreef Alleslijm het volgende:
[..]
Gast, loop eens niet ongefundeerde onzin te brallen...
Als je dat in 1 keer doet heb je wel file op de A27 richting Bredaquote:Op zondag 2 december 2007 08:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar zeg je wat..............
1 miljoen moslims het land uitpleuren en het fileprobleem is opgelost.
Zal gelijk een mailtje sturen naar wilders.
Nog steeds niet wat daar staat .. alhoewelquote:
quote:Zes opgepakt na betasten meisjes
SCHIEDAM - Zes jongens uit Rotterdam (11 tot 14 jaar) hebben donderdag een aantal meisjes onzedelijk betast in zwembad Groenoord in Schiedam.
afbeelding vergroten FOTO ANP
De jongens grepen naar de billen, borsten en vagina van de meisjes. Ook trokken ze aan de zwembroekjes en topjes.
Rond twee uur belde een medewerker de politie. Die kwam direct en hielden de zes verdachten aan. Zij werden naar het politiebureau gebracht. Na overleg met justitie werd besloten dat de twee 12-jarige en twee 14-jarige jongens moeten bij de kinderrechter komen. De twee 11-jarigen moeten meedoen aan het project Pak je kans.
Nah, op de verjaardag doen, ben je in 1 jaar van een hele hoop gezeik af en is bijzonder goedkoop.quote:Op zondag 2 december 2007 09:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je dat in 1 keer doet heb je wel file op de A27 richting Breda
Er wordt nergens opgeroepen te accepteren dat Marokkanen je dochters onzedelijk betasten.quote:
maar tov de totale bevolkingsgroepze dit wel het vaakst doen. Je abstraheert voor het gemak maar weer evenquote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Alleslijm het volgende:
[..]
Er wordt nergens opgeroepen te accepteren dat Marokkanen je dochters onzedelijk betasten.
Als je de vakliteratuur er op na slaat, zul je zien dat Marokkaanse jongens een kleine minderheid zijn onder de jeugdige zedendelinquenten.
Dubbel ongefundeerd dus...
Wat loop jij ze nou onterecht te verdedigen?quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Alleslijm het volgende:
[..]
Er wordt nergens opgeroepen te accepteren dat Marokkanen je dochters onzedelijk betasten.
Als je de vakliteratuur er op na slaat, zul je zien dat Marokkaanse jongens een kleine minderheid zijn onder de jeugdige zedendelinquenten.
Dubbel ongefundeerd dus...
drie kwart van deze groeperingen laven zich volledig/mateloos aan de hoorn des subsidieovervloeds. Derhalve betaalt de overheid geld waarmee een democratisch gekozen parlementarier wordt aangepakt...quote:Op zondag 2 december 2007 08:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
e HBO-Raad.... Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur ' en de stichting Islam en Burgerscha
quote:Op zondag 2 december 2007 12:06 schreef waht het volgende:
Het kwaad stoppen?
Dan moet je bij de politie gaan werken. Niet een politici waar je het niet mee eens bent aanvallen.
iemand uitmaken voor "het kwaad" valt niet onder die vrijheid, dat heet lasterquote:Op zondag 2 december 2007 12:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Aanvallen?sinds wanneer heeft alleen Wilders recht op vrije meningsuiting?
quote:Op zondag 2 december 2007 12:46 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
iemand uitmaken voor "het kwaad" valt niet onder die vrijheid, dat heet laster
nee hoor dat doe ik nergens, dat doe jij dus je lasterd. Kijk dat zoiets over een boek gezegd wordt is wat anders. Wanneer een document aanzet tot haat, bloedvergieten en, zoals duidelijk blijkt bij de aanhangers, een zeer misplaatst superioriteitsgevoel is dat naar mijn mening terecht...quote:Op zondag 2 december 2007 13:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uiteraard mag de Islam wel uitgemaakt worden voor "het kwaad", want dat is vrijheid van meningsuiting....
Wat is die Terpstra voor malloot?quote:maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.'
Kijken we op de website van Nederland bekent kleur, dan wordt meteen duidelijk dat het een collectief is met bijzonder eenzijdige doelstellingen en leuzen, dat vooral ''racisme'' bestrijden wil. Wat jammer dat niet bijv. Pechtold, met al z'n gebreken, de boventoon voert in dit debat maar dit soort vage onparlementaire gezelschappen.quote:De organisatie Nederland bekent Kleur, die in 1992 na een aanslag op een moskee 82.000 mensen op de been kreeg, onder wie Ruud Lubbers, wil opnieuw een demonstratie houden, nu tegen Wilders.
Ik ben het met je eens.quote:Op zondag 2 december 2007 09:00 schreef FJD het volgende:
Goed initiatief. Jammer dat een voorzitter van de HBO-raad zich dan weer zo op moet werpen hiervoor.
Roepen dat de islam gestopt moet worden is iets anders dan roepen dat een persoon gestopt moet worden.quote:Op zondag 2 december 2007 13:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uiteraard mag de Islam wel uitgemaakt worden voor "het kwaad", want dat is vrijheid van meningsuiting....
http://www.trouw.nl/laats(...)_terug_naar_Terpstraquote:"Het organiseren van een buitenparlementaire tegenbeweging door de christendemocraat Terpstra en linkse gesubsidieerde clubs en activisten is een belediging van de PVV-kiezer en dus ook van de parlementaire democratie", meent Wilders.
quote:Op zondag 2 december 2007 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Roepen dat de islam gestopt moet worden is iets anders dan roepen dat een persoon gestopt moet worden.
In het eerste geval wordt niet opgeroepen tot geweld, in het tweede geval kan dit wel zo worden opgevat.
Waar en wanneer heeft hij dat gezegd? Buitenhof? Offline-editie van Trouw? Waar komt dit bericht eigenlijk origineel vandaan, want het staat overal?quote:'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten'
Is de Islam een fysiek persoon dan?quote:Op zondag 2 december 2007 13:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee, dan mag het.quote:Op zondag 2 december 2007 17:36 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
Is de Islam een fysiek persoon dan?
quote:Op zondag 2 december 2007 17:36 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
Is de Islam een fysiek persoon dan?
Dat is inderdaad een goede vraag.quote:
Dat is geen antwoord.quote:Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ow....ze hadden moeten zeggen dat Wilders "knettergek" is? dan was het wel ok geweest of hadden ze dan nog steeds geen recht op hun mening gehad?
Wow.quote:Op zondag 2 december 2007 17:51 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Anders gezegd om de waas uit je brain te halen.
Hoe kan je de Islam beledigen, het bestaat fysiek niet eens laat staan dat de Islam gevoel heeft.
Doen we niet allemaal moord en brand schreeuwen als je clubje waar je je bij thuisvoelt bekritiseerd wordt?quote:Op zondag 2 december 2007 17:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede vraag.
Wilders maakt ten volste gebruik van de vrijheid van meningsuiting, maar schreeuwt moord en brand als er een groepje is die zijn mening niet deelt. Dan maakt hij een anti-Koran film maar vind het gevaarlijk als er een groepje is die het niet met hem eens is.
Volgens mij probeert Wilders op deze manier een beetje in voetsporen te treden van andere mensen, die totaal niet met hem te vergelijken zijn.
Gelukkig wordt de Islam door geen mens beleden. Voelt zich niemand dan ook gekwetst door diegenen die de Islam aanvallen.quote:Op zondag 2 december 2007 17:51 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Anders gezegd om de waas uit je brain te halen.
Hoe kan je de Islam beledigen, het bestaat fysiek niet eens laat staan dat de Islam gevoel heeft.
al die bedreigingen die hij elke dag krijgt zijn natuurlijk niksquote:Op zondag 2 december 2007 17:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie roept er dan op tot geweld? het lijkt wel of de Wilders aanhangers écht denken dat ze de enige zijn die recht hebben op het verkondigen van een mening.
vreemd dat ik wel het christendom mag beledigen zegquote:Op zondag 2 december 2007 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gelukkig wordt de Islam door geen mens beleden. Voelt zich niemand dan ook gekwetst door diegenen die de Islam aanvallen.
Als Geert president wordt dan is het tijd om in Nederland militair in te grijpen. En het werk eindelijk eens goed af te maken.quote:Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik kots op doekle terpstra, zelfingenomen arrogante linkse kwal.
Geert for President !
ik kan niet uit je post uitmaken of je nou voor of tegen Wilders benquote:Op zondag 2 december 2007 18:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als Geert president wordt dan is het tijd om in Nederland militair in te grijpen. En het werk eindelijk eens goed af te maken.
Vergeet de andere groep niet die voor Wilders is.quote:Op zondag 2 december 2007 18:10 schreef GB734 het volgende:
Hulde. Mocht Wilders onverhoops ooit aan de macht komen -erg onwaarschijnlijk, maar wie weet- is een sterk ondergronds verzet te verwachten.
quote:Op zondag 2 december 2007 18:05 schreef UZN het volgende:
Wilders heeft wel gelijk. Alleen de manier waarop is soms wat te.
Ik zie ook het liefst dat de Koran verboden wordt. Maarja. Ga je dan alle godsdiensten verbannen? Hoeveel honderd jaar gaan we dan terug? Gele ster is dan slechts stap 2.
Mensen moeten een ophouden met moslim knuffelen. Achter onze rug spuugen ze op ons. En dat zijn nog de goeie... De gemiddelde spuugt het liefst in ons gezicht.
Met de huidige politiek wordt het alleen maar erger en erger. Wilders geeft tenmiste wat tegengas. Ik kots op de politiek die alles doet om het cencuur op te leggen.
ondergronds verzet bestaand uit criminelenquote:Op zondag 2 december 2007 18:10 schreef GB734 het volgende:
Hulde. Mocht Wilders onverhoops ooit aan de macht komen -erg onwaarschijnlijk, maar wie weet- is een sterk ondergronds verzet te verwachten.
Een verzet waar we echt niet bang voor hoeven te zijn denk ik.quote:Op zondag 2 december 2007 18:13 schreef Dragontown het volgende:
[..]
ondergronds verzet bestaand uit criminelen
In het begin van de jaren veertig van de vorige eeuw waren de mensen die zich verzetten tegen de NSB/de nazi's ook, naar de destijds geldende wetten, crimineel, dus ach.quote:Op zondag 2 december 2007 18:13 schreef Dragontown het volgende:
[..]
ondergronds verzet bestaand uit criminelen
dus je wilt zeggen dat het ondergrondse verzet bestaat uit nazisquote:Op zondag 2 december 2007 18:16 schreef GB734 het volgende:
[..]
In het begin van de jaren veertig van de vorige eeuw waren de mensen die zich verzetten tegen de NSB/de nazi's ook, naar de destijds geldende wetten, crimineel, dus ach.
is goedquote:Op zondag 2 december 2007 18:25 schreef Monidique het volgende:
Geert Wilders komt niet aan de macht, klaar.
Hangt er maar van af in welke vorm je gelooft.quote:Op zondag 2 december 2007 18:28 schreef Dragontown het volgende:
[..]
boedhisten die militair gebruik willen maken ook niet
Heerlijk niet, die vooroordelen?quote:Op zondag 2 december 2007 18:05 schreef UZN het volgende:
Wilders heeft wel gelijk. Alleen de manier waarop is soms wat te.
Ik zie ook het liefst dat de Koran verboden wordt. Maarja. Ga je dan alle godsdiensten verbannen? Hoeveel honderd jaar gaan we dan terug? Gele ster is dan slechts stap 2.
Mensen moeten een ophouden met moslim knuffelen. Achter onze rug spuugen ze op ons. En dat zijn nog de goeie... De gemiddelde spuugt het liefst in ons gezicht.
Met de huidige politiek wordt het alleen maar erger en erger. Wilders geeft tenmiste wat tegengas. Ik kots op de politiek die alles doet om het cencuur op te leggen.
Uhm, elke discussie programma nodigt Wilders uit, maar hij durft niet te komen, natuurlijk kan men dan niet winnenquote:Op zondag 2 december 2007 17:00 schreef Ayreon84 het volgende:
Met woorden kunnen ze het niet winnen van Wilders,
oke, probeer mij te overtuigen dat een theocratische staat beter isquote:Op zondag 2 december 2007 18:39 schreef Xith het volgende:
[..]
Uhm, elke discussie programma nodigt Wilders uit, maar hij durft niet te komen, natuurlijk kan men dan niet winnen
Waar heb je het over?quote:Op zondag 2 december 2007 18:40 schreef Dragontown het volgende:
[..]
oke, probeer mij te overtuigen dat een theocratische staat beter is
Want dat zijn de enige opties; het is of het Wilders-fascisme of een islamitische staat.quote:Op zondag 2 december 2007 18:40 schreef Dragontown het volgende:
[..]
oke, probeer mij te overtuigen dat een islamitische staat beter is
Een islamitische, daar had je het over.quote:Op zondag 2 december 2007 18:40 schreef Dragontown het volgende:
[..]
oke, probeer mij te overtuigen dat een theocratische staat beter is
islamitisch joods of christelijke theocratie, ik vind ze alle drie verwerpelijk.quote:Op zondag 2 december 2007 18:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een islamitische, daar had je het over.
1: heb je een bron dat Terpstra Wilders "het kwaad" noemt?quote:Op zondag 2 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
De TT alleen al![]()
Het "kwaad" moet worden gestopt...
[..]
Nu geven ze gewoon een "licence to kill' af jegens Wilders, goedzo linkse rakkersde manier om je van je tegenstander te ontdoen als jou, en die van je vriendjes, baantje/subsidiepotje/commisietje in gevaar komt.
nou vertel, wat gebeurd er met mij als ik onder Wilders leefquote:Op zondag 2 december 2007 18:46 schreef GB734 het volgende:
[..]
Want dat zijn de enige opties; het is of het Wilders-fascisme of een islamitische staat.
Ja, maar dat zijn alleen maar de domme mensen, tokkies enzoquote:Op zondag 2 december 2007 19:04 schreef Sargon het volgende:
En dan stijgt wilders weer in de peilingen!
Ik heb de TT niet gemaakt en mag toch aannemen dat iemand die in N/A post de waarheid schrijft.quote:Op zondag 2 december 2007 19:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
1: heb je een bron dat Terpstra Wilders "het kwaad" noemt?
2: het bestaan van een vereniging met een andere mening is toch geen license to kill? Wilders is het ook niet eens met moslims, geeft Wilders dan een license to kill jegens moslims? Nee toch?
Precies.
Nee, dat mag je niet aannemen.quote:Op zondag 2 december 2007 19:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik heb de TT niet gemaakt en mag toch aannemen dat iemand die in N/A post de waarheid schrijft.
Ja, TS vind dat de vereniging Wilders als "het kwaad" bestempeld. Maar dat staat verder nergens. Het enige wat de vereniging doet is dat het zich niet kan vinden in de mening van Wilders.quote:Voor mij mag iedereen een vereniging beginnen, wat jij wil.
Maar als die vereniging tot doel heeft het "kwaad" uit te schakelen die Wilders heet, ga je een behoorlijke stap te ver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |