Precies. Wilders mag anti zijn, zijn mensen anti Wilders, dan is het 'walgelijk'.quote:Op maandag 3 december 2007 13:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wilders is de enige die recht heeft op vrije meningsuiting....iedereen die het niet met hem eens is die is een bedreiging van onze democratie.
In de betekenis van opfokken, snap je dat niet?quote:Op maandag 3 december 2007 13:39 schreef speknek het volgende:
Ik een Wilders-huilie.
Maar goed, leg maar eens uit hoe Wilders mensen over de kling jaagt.
Nou geweldigquote:Op maandag 3 december 2007 13:42 schreef Strolie75 het volgende:
Wilders mag zeggen dat de Islam fascistisch is.
Terpstra mag zeggen dat hij Wilders het kwaad vindt.
Ik mag zeggen dat ik Terpstra een hypocriete idioot vindt.
Fijn zeg, vrijheid van meningsuiting.
Maar dat zegt ie niet.quote:Op maandag 3 december 2007 13:42 schreef Strolie75 het volgende:
quote:Op maandag 3 december 2007 13:42 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens mij is dat niet een correcte betekenis van over de kling jagen. Hij zal het misschien anders bedoeld hebben, maar een kling is in mijn woordenboek toch echt een sabel, en over de kling jagen is doden.quote:Op maandag 3 december 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
In de betekenis van opfokken, snap je dat niet?
En dat is niet eeeeerlllluuuuuhk!!!! eins!quote:Op maandag 3 december 2007 14:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet een correcte betekenis van over de kling jagen. Hij zal het misschien anders bedoeld hebben, maar een kling is in mijn woordenboek toch echt een sabel, en over de kling jagen is doden.
Wat is er niet eerlijk?quote:Op maandag 3 december 2007 14:09 schreef gronk het volgende:
En dat is niet eeeeerlllluuuuuhk!!!! eins!
Kun je even een bron geven waar Wilders moslims fascisten noemt?quote:Op maandag 3 december 2007 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]Moslims fascisten noemen is minder erg?
Waarom mag je niet zeggen wat Terpstra zegt?
Moet de "tsunami van" Islamitisering niet gestopt worden? Hoe is dit anders dan iemand die zegt dat de groep wilders gestopt moet worden? Beide slaat op een groep mensen.quote:Op maandag 3 december 2007 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je even een bron geven waar Wilders moslims fascisten noemt?
Voor zover ik me kan herinneren heeft hij het alleen over de Islam en de koran als zijnde een fascistisch geloof en een fascischtisch boekje.
Daarmee noemt hij dus niet mensen fascisten, maar alleen de leer die zij volgen.
Is toch een verschil, mijn beste SCH.
Daarbij, waarom zou je iemand geen fascist mogen noemen? Ik zie daar niets verkeerds in. Daarmee roep je niet op die iemand om te brengen. Als Wilders zegt: Moslims zijn fascisten en moeten uitgeroeid worden, ja, dan heb je een punt.
Als je roept dat iemand het kwaad is en gestopt moet worden, dan zou je daarin wel een dergelijke oproep kunnen lezen. Er hoeft maar één persoon zich aangesproken te voelen om Wilders daadwerkelijk te stoppen.
Eventueel misschien mogelijkerwijs wel, klinkt lekker overtuigend vind je niet? Er is toch ook nog wel uit te gaan van een stukje zelfdenkendheid bij mensen? Dit is geen gerichte oproep tot een aanslag, en als het zo behandeld gaat worden, dan slaat elke vorm van discussie dood in Nederland. En dat lijkt me voor niemand van belang.quote:Op maandag 3 december 2007 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren heeft hij het alleen over de Islam en de koran als zijnde een fascistisch geloof en een fascischtisch boekje.
Daarmee noemt hij dus niet mensen fascisten, maar alleen de leer die zij volgen.
Daarbij, waarom zou je iemand geen fascist mogen noemen? Ik zie daar niets verkeerds in. Daarmee roep je niet op die iemand om te brengen. Als Wilders zegt: Moslims zijn fascisten en moeten uitgeroeid worden, ja, dan heb je een punt.
Als je roept dat iemand het kwaad is en gestopt moet worden, dan zou je daarin wel een dergelijke oproep kunnen lezen. Er hoeft maar één persoon zich aangesproken te voelen om Wilders daadwerkelijk te stoppen.
Denk je dan dat hij het in die betekenis heeft bedoeld? Het heeft een vrij ruime betekenis, die uitdrukking. Het betekent ook iemand het faillissement injagen of iemands ondergang bewerkstelligen etc. Het lijkt me evident dat het in die overdrachtelijke zin is bedoeld.quote:Op maandag 3 december 2007 14:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet een correcte betekenis van over de kling jagen. Hij zal het misschien anders bedoeld hebben, maar een kling is in mijn woordenboek toch echt een sabel, en over de kling jagen is doden.
Dat is heel anders, dat snap je toch wel?quote:Op maandag 3 december 2007 14:58 schreef Xith het volgende:
[..]
Moet de "tsunami van" Islamitisering niet gestopt worden? Hoe is dit anders dan iemand die zegt dat de groep wilders gestopt moet worden? Beide slaat op een groep mensen.
Als de islam fascisme is dan zijn de aanhangers van de islam ineens nette mensen ofzo?quote:Op maandag 3 december 2007 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |