Turquaz52 | zondag 4 november 2007 @ 23:41 |
Damn.. wat een discussie @ Die kneuzen topic Dan maare een eige topiq aanmaken hea? Die StefanP oid maare opzit te scheppen over zijn Suprake en die Twinturbokes die dr in zitten, alsof het een Veyron killa is ![]() Ik weet dat ik niet heel erg stil ben geweest over de Lude maare zo erg overdreef ik niet... Een Stelling: Supra is een Veel Mooier/Sneller/Beter/Betrouwbaarder/Cooler/Eyecatcher wagen dan de NSX... Eensch of Oneensch? ![]() Poll: Welke zou jij kiezen? Tussenstand: Klik hier als je de tussenstand ook niet kunt zien Ook een poll maken? Klik hier En leg ook uit waarom je die auto kiest e.d. Paar voorbeeld posts: quote: quote: De Specs: De Honda NSX Motoren: 1. DOHC 3.0 V6 VTEC met 270PK en 210nm Koppel 2. DOHC 3.2 V6 VTEC met 290PK en 224nm Koppel De 2e optie doet van 0 tot 100 in maar slechts 5,2 Sec. + een top van 270km/pu. (Bron-acceleratie) De Toyota Supra: 1. DOHC 3.0 L6 met 200PK en 210nm Koppel 2. Turbocharged DOHC 3.0 L6 met 320PK en 315nm Koppel De 2e optie doet van 0 tot 100 in 5,1 sec. + een top van 250km/pu The NSX VTEC '94: ![]() ![]() '01: ![]() ![]() ![]() The Supra 3.0 TURBO ![]() Thanks @ GC_Stef voor de dash foto's: ![]() ![]() ![]() Aan jullie de keus.. ik voel me dus niet geript oid als Supra wint.. vind het ook prachtbakken.. maar soms moet het tegendeel bewezen worden.. Ieder zijn eige mening! ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Turquaz52 op 05-11-2007 21:37:44 ] | |
Paladijn | zondag 4 november 2007 @ 23:55 |
De NSX 'uiteraard': betere looks, beter rijgedrag en VTEC > Turbo. Maar dat is allemaal vrij subjectief ![]() | |
Turquaz52 | maandag 5 november 2007 @ 00:00 |
quote:De NSX is N/A (Naturaly Aspired) en de Supra Turbogeladen. De reden is ook vrijsimpel waarom de NSX N/A is: o.a. De Turbo-Lag.. dat moesten ze niet hebben.. | |
StefanP | maandag 5 november 2007 @ 02:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen. O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden? ![]() ![]() Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra. | |
Turquaz52 | maandag 5 november 2007 @ 02:07 |
quote:Mooie info.. mijn bron beweerde wel dat het in 4,5sec. was, zou kunnen dat ie er wat langer over doet.. maar voor een N/A vind ik het nogsteeds netjes. Een Turbo Lag heb je bij elk geblaze motor. Bij een Supra is dat misschien Minimaal, maar je hebt et wel ![]() | |
MikeyMan | maandag 5 november 2007 @ 10:00 |
quote:Mjah, als je vanaf 1000 toeren power hebt, noem ik dat iig geen turbo lag... | |
johnwoo | maandag 5 november 2007 @ 10:11 |
Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto. En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100. | |
Cyaa | maandag 5 november 2007 @ 10:38 |
quote:5.6? man dat doet mijn 25pk 250cc 1cilinder motorfietsje uit 1983 al ![]() ![]() | |
Tjabbo | maandag 5 november 2007 @ 11:12 |
Supra gekozen. (natuurlijk ![]() Deze heeft beter looks (persoonlijk) en het betere van de prestaties. Zie post stefanp. Ik neem aan dat we het over de stock uitvoeringen hebben. Dan blijft het wel een klein beetje oneerlijk om een auto die puur als GT bedoeld is en derhalve vooral voor luxe en cruise gemak gemaakt is te vergelijken met een auto die voor het circuit is ontwikkeld. (Senna heeft aan de auto meegewerkt, en ook de 'S' in NSX staat voor sportscar.) Zeker daarom zou ik de supra kiezen. Lekker cruisen in een mooie auto die zich kan meten met auto's als de NSX waar veel meer 'racebloed' in zit van huis uit. De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents... | |
MikeyMan | maandag 5 november 2007 @ 11:19 |
quote:Elk topic over het onderwerp loopt uit in een bashtopic... ![]() | |
GC_Stef | maandag 5 november 2007 @ 11:55 |
Hmm, nou post ik eigenlijk zelden op Fok! (logisch), maar volgens mij heeft StefanP helemaal geen auto's, maar droomt ie er van, en is ie gewoon gek van een bepaald model. Geld ook voor die Turquaz, die al auto reed toen hij nog in de luiers lag? Ik heb voor de Supra gekozen, ondanks dat ik voo honda een gigantisch zwak heb, maar dat komt dan toch door dit poezebeestje: ![]() | |
Turquaz52 | maandag 5 november 2007 @ 11:59 |
quote:Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn.. ![]() Stuur me via PB maar een OP, check ik wel of ik em hier post ok? ![]() | |
CasB | maandag 5 november 2007 @ 12:03 |
+1 voor de RX-7 ![]() | |
Wimo. | maandag 5 november 2007 @ 12:07 |
quote:Stefan is een van de zeldzame users die zelf een ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Wimo. op 05-11-2007 12:15:23 ] | |
Turquaz52 | maandag 5 november 2007 @ 12:41 |
ff offtopiq, zien jullie de tussenstand?? Ik niet. | |
_Drake_ | maandag 5 november 2007 @ 12:48 |
27 voor de nsx tegen 5 voor de supra, ik heb overgens voor de nsx gekozen maar dat vanwege dat ik een zwak voor deze auto heb, sowieso geef ik de voorkeur voor een middenmoter. de supra is ook een super auto maar die trekt mij niet zo. | |
GiSaE | maandag 5 november 2007 @ 12:56 |
NSX natuurlijk. De supra is de nieuwe golf. | |
Fastmatti | maandag 5 november 2007 @ 13:02 |
NSX ![]() Supra ![]() | |
GC_Stef | maandag 5 november 2007 @ 13:11 |
quote:Dat zeg je heel mooi, maar ik zie alleen maar foto's van een Amerikaanse Supra, waarvan niet aantoonbaar is dat die op zijn naam staat. Als ie een kenteken bewijs kan overhandigen geloof ik hem. Wat betreft het bezitten, ik bezit er 'toevallig' ook 1, maar mij zie je ook geen andere auto's bashen, maar daar is het immers Fok! voor toch? ![]() | |
hamkaastosti | maandag 5 november 2007 @ 13:31 |
wtf is dat voor een dash in de supra? een recht stuk multiplex met her en der wat metertjes d'r in ![]() | |
GC_Stef | maandag 5 november 2007 @ 13:37 |
Dashboard van de Supra is 1 van de mooiere en functionelere dashboards ooit bedacht, helemaal op de bestuurder gericht, en geen nutteloze zaken waar je uren naar op zoek bent. Vind het 3 spaaks stuur in mijn RHD overigens wel mooier:![]() ![]() | |
Tjabbo | maandag 5 november 2007 @ 14:04 |
He stef volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Stefan heeft een 800whp supra gehad (onder meer) en 3 in totaal. quote:Dit is niet onafhankelijk dat kan je al zien aan de titel. en ik ga geen andere op schrijven. Het boeit me niet genoeg. Wordt moe van dit oeverloze gezeur over wat nou beter is. De enige betaalbare supras zijn trouwens die RHD suckysucky imports. Vaak nog NA ook. Een écht fatsoenlijke suup is net zo min betaalbaar als een nsx. Ik blij dat ik in een MK3 supra rjidt wat dat aan gaat. 99% van de mensen die in deze topics posten hebben nooit een écht snelle auto gehad voor meer dan 3 jaar en hebben geen idee wat het kost. En maar bashen op de hobby van een ander terwijl ze in de lease astra zitten. | |
n00cL30n | maandag 5 november 2007 @ 14:15 |
Ondanks dat ik de Supra een mooie bak vind, heb ik toch gekozen voor de NSX. Gewoon omdat dit naar mijn mening meer een racebred auto is. (Senna heritage) | |
MikeyMan | maandag 5 november 2007 @ 14:25 |
quote:Hee, die ruitenwisserstengel heb ik ook ![]() | |
GC_Stef | maandag 5 november 2007 @ 14:27 |
Tjabbo, waar ik op doel is dat het niet moeilijk is om je voor te doen als iemand die ergens anders woont en daar veel dikke auto's heeft (gehad). Feit is dat ik nergens eigendomspapieren zie. Ik kan ook best op een amerikaans forum zeggen dat de GoFaster Skylines van mij zijn, maar dat is evenmin ongeloofwaardig. Wat betreft sucky sucky, dat valt dus ontzettend mee. Of noem jij Fietsbels of Gerry's Supra's ook sucky sucky? Auto's zijn in technische topstaat (en die van mij op de ophanging en startmotor na op het moment ook) en zijn goed onderhouden. | |
Repeat | maandag 5 november 2007 @ 15:02 |
quote:snel? Ja? etc etc, maar dat maakt het nog geen supercar. Dat is het totale pakket. Ik zou overigens geen van beiden willen, omdat dit het soort auto is waar het type wannabe-streetracer met petje en crx op geilt. | |
Fastmatti | maandag 5 november 2007 @ 15:32 |
Zat nog eens te kijken. Maar wat is een Supra lelijk zeg. Zowel van buiten, maar vooral van binnen ![]() | |
Tjabbo | maandag 5 november 2007 @ 16:03 |
quote:Mijn persoonlijke mening is dat je een RHD supra rijdt omdat je geen fatsoenlijke kan betalen. Simpel zat. Fabian weet precies wat ik van zijn auto vind. Die spreek ik af en toe nog wel. Gerry ken ik niet persoonlijk. En hoe je het went of keert, een RHD supra kopen komt voort uit het niet hebben van genoeg geld en JA ik vind dat je een RHD auto alleen moet kopen als hij niet LHD geleverd is. Buiten dat ken ik stefanp persoonlijk, heb meegereden en zelf gereden in 1 van zijn supras en JA hij kon zowel eigendomsbewijzen als dyno numbers overleggen. Wat je er ook van vind, een scam is het niet. | |
Wimo. | maandag 5 november 2007 @ 16:26 |
quote:Uh, ik denk dat een corvette toch echt wel een supercar is hoor ![]() | |
Tjabbo | maandag 5 november 2007 @ 16:46 |
quote:...zei de man die een tigra wil kopen ![]() | |
Repeat | maandag 5 november 2007 @ 17:39 |
quote:Een sportwagen ja. Geen supercar, dat is een Enzo, Carrera GT, SLR, Koenigsegg etc ![]() | |
VjenneKloetn | maandag 5 november 2007 @ 17:55 |
Stock vind ik de NSX mooier, maar die zwarte die StefanP post is mooier dan welke NSX ook! | |
tinoburg | maandag 5 november 2007 @ 18:09 |
uiteraard de supra | |
Tjabbo | maandag 5 november 2007 @ 18:26 |
quote:Wat maakt zo'n auto een supercar en waardoor onderscheid hij zich van de rest? | |
Paladijn | maandag 5 november 2007 @ 18:42 |
quote:De prijs en exclusiviteit. Wederom een heerlijk subjectief iets ![]() | |
Tjabbo | maandag 5 november 2007 @ 18:53 |
Exclusiviteit hoort er niets mee te maken te hebben eigenlijk. ![]() Waarom is een auto die bestempeld wordt als supersport car ineens een gewone sportauto als ze besluiten hem in serie te gaan maken? Dat is dus niet zo. Prijs...wellicht. Het hoort natuurlijk op basis van prestaties weggezet tegen de huidige maatstaven te zijn. | |
Sjaeck | maandag 5 november 2007 @ 19:32 |
Ik vind het beide interessante auto's, en zal altijd respect hebben voor de mensen die het op willen brengen om met iets dergelijks te rijden en evt. de boel bij wijze van hobby stijlvol aan te passen. De Supra vind ik echter niet mooi, de buitenkant, maar vooràl het interieur. Het komt op mij over als een soort grote CRX, maar dat komt voor een zeer groot deel door het relatief grote aantal stijllóze Supra's in de tuning/stylingscene. De auto lijkt bij wijze van spreken veel "fout volk" aan te trekken. De NSX vind ik ook niet direct een prachtige auto, maar de uitstraling spreekt me iig veel meer aan dan de Supra. Ook de motor van de NSX spreekt me meer aan, ondanks die heerlijke onverwoestbaarheid van het Supra blok. Voeg daar als kers op te taart de naam Senna aan toe en mijn keuze is duidelijk: NSX. Zonder twijfel. Mèt de klapkoplampen s.v.p. [ Bericht 2% gewijzigd door Sjaeck op 05-11-2007 19:46:34 ] | |
Supra_Turbo | maandag 5 november 2007 @ 20:19 |
@ TS Het is een beetje triest van je om een bash-topic te openen. Ga jij eerst maar eens je rijbewijs halen voordat je ook nog maar 1 meter in die gesjonnieficeerde trage diesel Golf van je (pa) gaat rijden! Maar goed... om antwoord te geven op je vraag: Voor goede steering response en een racy gevoel: Honda NSX Voor luxe en makkelijk verkrijgbare power/snelheid: Supra quote:Altijd leuk... mensen die denken dat StefanP een rukkend pubertje is en zich moet verplaatsen op een gejatte fiets ![]() quote:Helemaal mee eens! Zelf zitten ze in een afgetrapte lease-Golf, maar ze weten je wel te vertellen wat voor een kut-hok een Supra is, terwijl ze er nog geen meter in gereden hebben. Trieste figuurtjes... | |
Youp | maandag 5 november 2007 @ 20:26 |
NSX featuring Supra.... zo zo... weer een doordachte topictitel... anyhow, ik ga voor de NSX, deze vind ik persoonlijk vele malen mooier. de prestaties boeien me geen ruk want dat zit bij allebei de auto's wel snor en om nou over een paar tienden te gaan lopen huilen ![]() trouwens om even deel te nemen in de welles nietes supercar discussie de Enzo is een supercar, de Carrera GT ook. dit omdat ze gewoon ontzettend snel zijn en er exclusieve techniek in zit.. maar de Atom is ook een supercar. en zullen we de Caparo T1 even niet vergeten? die draait rondjes om alle hierboven genoemde "supercars" en de SLR is de badge supercar uiteraard niet waardig.... nepmclaren... gepimpte SL500 ja... z'n meer dan 10 jaar oudere "voorganger" de F1 is gewoon sneller en er zit veel meer en mooiere techniek in. dat maakt de caparo trouwens nog wat mooier want die is ontwikkeld door 3 voormalige werknemers van McLaren en die hebben toevallig ook aan de F1 meegewerkt... had mercedes daar zn lelijke ster maar op kunnen plakken.... ![]() | |
Repeat | maandag 5 november 2007 @ 21:23 |
quote:Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over ![]() | |
Tjabbo | maandag 5 november 2007 @ 22:04 |
quote:ja waarom zou je ook een inhoudelijke discussie houden als je mensen kan afzeiken. ![]() | |
Tjabbo | maandag 5 november 2007 @ 22:06 |
quote:en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze. maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij. | |
Youp | maandag 5 november 2007 @ 22:54 |
quote:misschien is het een supercar maar buiten wat bolt on rommel zit er niks speciaals qua techniek op of aan... echt super snel is hij nou ook weer niet, hij is alleen leverbaar met een automaat... hij blinkt gewoon nergens in uit buiten de patserfactor... imo is hij in ieder geval de naam McLaren (vergelijk F1 (en Caparo)) niet waardig... supercar of niet, het is zeker geen volbloed raceauto, mijn definitie van een supercar, maar eerder een versjonde SL500 en daarom vind ik het geen supercar. maargoed dat is idd subjectief... zoals alles in dit topic | |
Youp | maandag 5 november 2007 @ 22:56 |
dubbel | |
PNG | maandag 5 november 2007 @ 22:59 |
kZou een EVO willen of een Elise/Speedster. Liefst een Elise met ABS of een Speedster met koni/H&R of eibach setup. Lekker simpel, lekker veel lol in bochten. Van miljoen heb ik dan nog minstens 950.000 euro over, en tegen de tijd dat ik ook eens fatsoenlijk kan rijden, rij ik ze allebei meteen zoek op een circuit. | |
Toewan | maandag 5 november 2007 @ 23:44 |
Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit. Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is. | |
Turquaz52 | maandag 5 november 2007 @ 23:56 |
quote:Geef mij maar een donker/goud/gele ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 5 november 2007 @ 23:58 |
quote:Supra is toch geschikter voor tuning etc.. Dit omdat de V6 al ver geavanceerd is van de NSX, niks meer aan doen.. Ongeblazen, en toch prestaties hebben als een geblaze blok ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 6 november 2007 @ 00:06 |
wha ik zie net dat je de op aangepast hebt. netjes ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 6 november 2007 @ 00:09 |
quote:verschil is dat een NA blok veel moeilijker is verder op te kietelen. Een turbo blok is daarentegen -relatief- eenvoudiger en je haalt er veel meer pk uit. De discussie hoeft niet wéér opgestart te worden ( ![]() | |
PNG | dinsdag 6 november 2007 @ 00:52 |
Ze hebben het over een Supra Mk IV tjabbo...... Niet over een dweilboot III | |
Tjabbo | dinsdag 6 november 2007 @ 09:09 |
quote:Gelukkig maar. ![]() Deed het zo zeer een grapje over je opel repo? [ Bericht 9% gewijzigd door Tjabbo op 06-11-2007 09:20:14 ] | |
GC_Stef | dinsdag 6 november 2007 @ 11:19 |
Mijn auto in de startpost ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 6 november 2007 @ 11:21 |
quote:Heb je al serieuze kopers? ![]() | |
D25002011 | dinsdag 6 november 2007 @ 12:52 |
NSX! supra is ook mooi dat wel.. specs zullen ook wel beter zijn... maar als ik tog moest kiezen... NSX! | |
Pumatje | dinsdag 6 november 2007 @ 13:01 |
NSX, beste en meest geavanceerde techniek. Mooie looks, doet het allemaal zonder mietjes attributen als een turbo, pure N/A kracht. heerlijk is dat. supra is ook een hele mooie auto, maar de NSX spreekt me veel meer aan. | |
Pumatje | dinsdag 6 november 2007 @ 13:02 |
quote: Heb jij een NSX? | |
Jimmie | dinsdag 6 november 2007 @ 14:14 |
quote:Dat is altijd moeilijk om uit te leggen (ook als ontwerper in opleiding), maar wat supercars, supercars maakt is dat er geen concessies gemaakt zijn. Extreemste lijnen die je maar kan verzinnen zijn van het tekenbord zowat direct in het productie model beland. Die modellen schreeuwen uit, kijk mij aggressief en snel er uit zien (en de prestaties zijn er ook na). Hate it or love it zijn deze ontwerpen vaak (bijvoorbeeld de Zonda/Enzo, door velen geliefd en velen vinden het 3x niks). Ze stralen allemaal passie en emotie uit, ze hebben een ziel en dat zal je merken ook als je er in rijdt. Pakken we de Supra, elk lijntje lijkt wel afgerond te zijn die te extreem werd gevonden het is allemaal een beetje halfjes (op de concepttekeningen zag ie er vast spannender uit bedoel ik dan). Tuurlijk de Supra ziet er best goed uit (en zekerwete voor een auto uit Japan...), maar hijs niet extreem. Een doodgewone GT. Ook zijn er veel concessies gemaakt als in het interieur bijvoorbeeld, wel rijders gericht, maar straalt alleen maar plastic fantastic uit. Het is wel allemaal technisch perfect, maar straalt op mij niks uit. Nu snap ik wel dat je dit niet allemaal zult willen geloven als Supra rijder, maar denk er eens over na ![]() | |
D25002011 | dinsdag 6 november 2007 @ 15:22 |
Daarbij.... een supra kost stuk minder ook dan een nsx denk ik zo. Je krijgt misschien wel meer voor je geld.. dat wel, maarja =) In mijn ogen heb ik ook liever een NSX dan een SLR... dus ik denk dat grotendeels ook persoonlijke kwestie is. | |
Bertjeee | dinsdag 6 november 2007 @ 15:52 |
![]() Puur omdat ik het een trendsetter vind in het tuningwereldje. | |
Supra_Turbo | dinsdag 6 november 2007 @ 17:02 |
quote:Mss ben ik wel een kloon van StefanP Dat zou wat zijn he ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 6 november 2007 @ 17:59 |
quote:ik ben naast supra rijder ook (redelijk) voor rede vatbaar. Dat iemand hem wel of niet mooi vindt kan ik me voorstellen. Dat het een 'doodgewone' GT is qua lijnenspel ben ik met je eens. dat opperde ik zelf ook al hierboven ergens. ![]() ![]() Dash is inderdaad plastic. Het kan inderdaad mooier. Het cockpit idee echter met alle functies op de rijder gericht spreken me weer wél erg aan. Function over form. De NSX vind ik minder mooi qua lijnen dan de supra. Ook geen supercar en imho zeer zeker minder mooi dan de supra. te vierkant, de voorkant is kort, achterkant te lang. De balans is weg in mijn ogen. De zonda heeft dat ook een beetje. superlelijk vind ik dat. Dat vond ik al lang voordat ik supra ging rijden. Maar goed vergelijk me niet met de MKIV rijders. Ik wil(de) graag zo'n ding hebben maar ik kan hem nu eenmaal niet betalen. De MK3 is nog weer vierkanter dan een nsx en technisch inferieur. het is niet anders. | |
Supra_Turbo | dinsdag 6 november 2007 @ 18:13 |
Ik vind de koplampen van een Mk4 een beetje vreemd. Te groot en te dicht bij elkaar De achterkant daarintegen vind ik echt imposant!! Van de zijkant gezien is het ook een plaatje! En de motor is echt een juweeltje! Toch wel 1 van de sterkste ooit gebouwd! | |
StefanP | dinsdag 6 november 2007 @ 19:37 |
quote:Het is maar wat je kracht noemt... een NSX is een leuke auto, maar kracht heeft hij niet. Verre van. En ja, ik heb erin gereden - een vriend heeft er een. Op het circuit is het een leuke auto maar op straat kan hij totaal niet meekomen. Bovendien kun je er weinig tot niets aan veranderen - op een paar peperdure custom NSXes na met een turbocharger, is de rest gewoon stock. Je kunt er niets mee... de velgen kun je misschien veranderen, dan houdt het ook op. Bij een Supra begint het daar pas. Leuke auto als je vaak naar het circuit gaat, maar als je voor het merendeel gewoon op straat rijdt en racet, en niet van een gemiddelde gezinsauto wil verliezen, dan is de NSX niet de juiste keuze. quote:De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg. | |
Paladijn | dinsdag 6 november 2007 @ 19:42 |
quote: ![]() ![]() Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen ![]() | |
Nerdmans | dinsdag 6 november 2007 @ 20:20 |
Voor mij makkelijke keuze: De Supra. De looks vind ik van beide goed. Ik ben echter een tunert en dan ben je met een nsx zo uitgespeeld. Met een supra kun je je lol op. | |
Supra_Turbo | dinsdag 6 november 2007 @ 20:43 |
quote:Ik denk/hoop dat ie bedoelt 'In verhouding tot' | |
Paladijn | dinsdag 6 november 2007 @ 21:01 |
quote:Dan nog (hij heeft er overigens tijdens mijn reactie nog het nodige bijgetypt), je gaat me niet vertellen dat iemand zijn Supra rijdt om "gezinsauto's" het leven "zuur" te maken op de snelweg door sneller te accelereren. Het zou voor mij iig niet de reden zijn om een Supra te verkiezen boven een NSX of willekeurige andere auto ![]() ![]() Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat jij plezier in jouw auto hebt en dat is bijzonder subjectief (zelfs het op een rechte lijn uitaccelereren van burgerbakjes! ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 6 november 2007 @ 21:57 |
Agreed. Mijn MR2 (en jouw MX-5) zijn ook niet de snelste auto's ter wereld, maar wel de leukste om mee door de bochten te gaan ![]() Daar is het mij om te doen iig | |
Paladijn | dinsdag 6 november 2007 @ 22:56 |
quote:Zeker ![]() Maar goed, dit topic gaat verder nergens over... het is alleen jammer dat mensen vaak hun keuze voor een auto af laten hangen van een stel schreeuwerds op een forum of in hun kennissenkring. En laten we eerlijk zijn, een te duur koreaans schijthok als een Chevrowoo Lacetti of een frêle Megane station gezinsbak die alleen maar rechtuit wil (de twee vervangend vervoer bakjes die ik meekreeg na de brand van mijn andere MX) zijn niets voor mij. Daar commentaar opleveren hoort er ook bij, zolang je iemand anders maar vrijlaat in zijn/haar keus. Voeg de merk X is slecht of type Y is schraal borrelpraat er aan toen en je hebt prima vulling voor een internetforum ![]() Ironische is wel dat mijn autokeus tot nu toe redelijk toeval is. Mijn Rover 600 kwam ik tegen op een occasionsite bij een andere auto die ik bekeek, daarnaast zat ik altijd meer te kijken naar een Z4/S2000 ipv. een MX-5 en als circuitbak had ik een Porsche 944 op het oog ipv de MX-5 NA die ik nu rij... En ach, ik koop een auto voor mezelf, niet voor mijn buren of een sjaak/ingezakte zakenman die me bij de stoplichten of op de snelweg uit-accelereert, of zelfs een 17-jarige op een internetforumpje met een mening over auto's. Who cares. Ik geniet. Maar genoeg serieus gebazel in dit topic, ik ben ff wat anders doen ![]() | |
Youp | dinsdag 6 november 2007 @ 23:30 |
quote: ![]() het topic ging er in feite alleen om hoeveel stemmen er voor de NSX vielen en hoeveel voor de supra... dat enorm er omheen geblaat is gewoon een te verwachte reactie op het Fok! forum | |
johnwoo | woensdag 7 november 2007 @ 00:01 |
quote:Is dat zo in de states joh? Hier is het juist omgedraaid; een stock Supra turbo in goede staat kun je voor 15-20 duizend euro hebben (al dan niet RHD uit Engeland). Een stock NSX begint zo'n beetje bij 30K voor de oudere modeljaren, en er staan er sowieso weinig van te koop. Hoe zit het eigenlijk met (totale) productiecijfers? Ik heb het idee dat er van de Supra echt tig keer meer van gemaakt zijn dan van de NSX (die ik overigens wel way overpriced vind voor wat je koopt, vergeleken met bijv. die Supra turbo, en voor NSX money kan je hier ook GT-R rijden). | |
StefanP | woensdag 7 november 2007 @ 03:26 |
quote:Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden. | |
osmo | woensdag 7 november 2007 @ 08:41 |
quote:Nu vergeet je er wel even bij te vertellen dat de meeste "superdeluxe" amerikaanse bakken die 300pk nodig hebben om die hele hoop plaatstaal en bekerhouders in 10 seconden tot 100 te trekken met die "superdeluxe" viertraps automaten. En 300pk krijgen uit een + 4-liter V8 is ook redelijk ![]() | |
PallominnoX | woensdag 7 november 2007 @ 09:54 |
quote:Heb je gelijk in, ware het niet dat die 300pk ook nodig is om al dat gewicht(want het zijn heus geen lichte gebakjes!)mee te zeulen, daar heeft een NSX nou niet bepaald zo'n last van. | |
Paladijn | woensdag 7 november 2007 @ 12:09 |
quote:Het was wel redelijk duidelijk dat dit een pun was richting StefanP, laat staan dat TF/Alexxx gewoon het topic op slot hadden kunnen gooien als het 'alleen een poll' was. En hem verplaatsen naar ONZ oid, natuurlijk. Het half OT-geblaat houdt het nog enigszins interesant wmb. ![]() Als je hier een Porsche vs Ferrari poll maakt krijg je dezelfde reacties, maar mijns inziens is het geen specifiek fok-probleem, meer een internetprobleem ![]() | |
Repeat | woensdag 7 november 2007 @ 12:12 |
quote:Begrijpelijk, maar moet je je dan willen bewijzen ofzo? Moet je bij ieder stoplicht wegknallen en wild om je heen kijken of er niet toevallig iemand sneller is? Rij gewoon rustig weg, heb je die problemen niet en is ook niet zo slecht voor je hart ![]() | |
Jimmie | woensdag 7 november 2007 @ 12:23 |
Ik heb wel is met een stoplicht sprintje in een lichte oldtimer met 120 pk van een oude Mustang met 300 pk gewonnen. Die Mustang hoorde je goed brullen, dus hij trok wel serieus op ![]() Later specs opgezocht blijkt dat ding een 3 traps automaat te hebben dôh ![]() Ik zie hetzelfde gebeuren eigenlijk met een doorsnee Amerikaanse gezinsbak van 2000kg tegen de redelijk lichtgewicht NSX met 280 pk ![]() | |
Paladijn | woensdag 7 november 2007 @ 12:52 |
quote:En jij vergeet dat jij de enige hier bent die alles vanuit de US-hoek bekijkt. Voor een europeaan voldoet zelfs een VW Fox op de US highway, zolang je de limiet van 65-70 mph aanhoudt. Dat het verder een goedkope kleine kutauto is zonder status en dat een Amerikaan daar om die reden niet aan wil laten we dan maar even in het midden. Los van 'imago' en 'voor het circuit', ik denk dat niemand hier serieus wil betwisten dat een NSX - of zelfs stock Supra - de juiste keus is als je zo valt op acceleratie bij stoplichten of 'tussensprintjes' op de snelweg. Een Europeaan zal, afgezien van een sjaak bij de McDrive die toevallig de lotto wint, ook niet een Mustang oid halen om die reden. | |
Tjabbo | woensdag 7 november 2007 @ 12:53 |
quote:Hmmm ff recappen: Je hebt een snelle auto gekocht omdat je daar van houdt. Je wilt sneller zijn dan iemand anders en je geeft daar relatief veel geld aan uit en koop je een auto die schreeuwt 'kijk mij sportauto pur sang zijn'. Vervolgens ben je alsnog alleen op het circuit vet sneller vanwege high-power sedan's e.d. En dan is de oplossing "niet wegknallen maar rustig rijden" ? Geeft toch te denken ![]() | |
Repeat | woensdag 7 november 2007 @ 13:31 |
quote:Dat is het nou juist. Wat je zegt klopt je hebt een snelle auto gekocht omdat je daarvan houdt, maar niet omdat je sneller wilt zijn dan iemand anders. Ik zou geen auto kopen om sneller te zijn dan een onbekende gast naast me bij het stoplicht hoor. Als je daar je voldoening uit moet halen... | |
Pumatje | woensdag 7 november 2007 @ 13:32 |
quote:wat lul jij nu weer een eind in de rondte... NSX niet goed meekomen op de weg? Wat voor een hoq heb jij in hemelsnaam gereden de NSX is sneller dan een Ferrari F355, Porsche 911 ![]() tegen f355 http://www.youtube.com/watch?v=hzGYjcH5guc supra http://www.youtube.com/watch?v=jy6PyQsWlTs 911 ( ok wel een oudje ) http://www.youtube.com/watch?v=95Bh3Mwg3Qg En niet te modden? Waar baseer je dat op? op die maat van je die w.s een civic met een NSX sticker rijdt? a.ub. een gemodde nsx ,met jou bodykit onzin e.d ( wat ik overigens verschrikkelijk zonde vind maargoed ) http://www.youtube.com/watch?v=IFqTT1P0144 maar over welke nsx hebben we het eigelijk? Nsx mist de kracht weer gebaseerd op helemaal fukking niets. | |
Tjabbo | woensdag 7 november 2007 @ 13:35 |
quote:Wat is dat nou voor onzin. Je koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikken ![]() En je wilt niet weten hoeveel mensen daar wél voldoening uit halen. Maar dat is net het verschil in mensen en het type auto dat ze kiezen. De een rijdt graag in een snelle straat auto (dagelijks gebruik en zo) waar de ander het liefst het circuit op gaat. Persoonlijk kunnen prestaties op een circuit me gestolen worden. Straatprestaties is de maatstaf. | |
Tjabbo | woensdag 7 november 2007 @ 13:42 |
quote:Wel alle reacties lezen he ![]() En hoeveel NSX'en zijn er nu echt gemod. Anders dan een filtertje en uitlaatje. bij non-turbo tuning moet je echt heel veel centen meebrengen voor relatief weinig winst. Dat weet ieder varken. Als je de aantallen gemodde supras tegen de aantallen nsx'en wegzet denk ik dat je behoorlijk schrikt ![]() | |
Fiets-toeter | woensdag 7 november 2007 @ 13:51 |
Ik heb gekozen voor de Supra, niet omdat ik er zelf eentje hebt maar omdat het mij meer aanspreekt. Er zijn genoeg nsxén die ik prachtig vind maar persoonlijk ga ik voor de Supra. Eindeloos gezeik over welke auto er beter is, boeiend! het lijkt bijna extremisten van een godsdienst, elkaar proberen te overtuigen om te bekeren. Ga wat nuttigers doen met je tijd. Elke wagen heeft zo z'n plus en minpunten | |
MikeyMan | woensdag 7 november 2007 @ 14:04 |
quote:http://www.turbo-kits.com/nsx_turbo_kits.html ![]() | |
Tjabbo | woensdag 7 november 2007 @ 14:07 |
Dat vroeg ik niet, en dat was de strekking van mijn post ook niet. Is lezen nu zo moeilijk? Bij de eerste non turbo tuning opmerking komt een briljant hoofd met een turbokitje aan. ![]() | |
Repeat | woensdag 7 november 2007 @ 14:18 |
quote:Zo denk ik dus niet. Het zal me weinig boeien of er iemand sneller is bij het stoplicht. Sprinten doe ik toch niet, zijn meestal alleen de paupers met petjes en tribalstickers die zoiets doen. Denk jij dat iemand die een dikke A8 (of willekeurige andere luxe edoch snelle wagen) rijdt het maar ook iets boeit als petje sneller weg is bij het stoplicht. Hij weet toch dat ie die auto opvreet en al was dat niet zo, dan nog rijdt ie mooier rond... | |
Tjabbo | woensdag 7 november 2007 @ 14:37 |
^Een A8 is een heel andere auto met een heel andere doelgroep. ![]() Die boeit het inderdaad niet. Maar het is toch wel een beetje bedroevend als je bij het eerste beste stopicht bijgehouden wordt door zo'n ding als je in een sportauto rijdt. Zelf doe ik ook geen stoplichtsprintjes (meer), meestal wil johnny met de sticker golf/crx/astra wel eens sporten maar daar is inderdaad geen grap aan. Soms echter wil ik me wel laten verleiden. Niet zozeer voor de sport maar om de les die geleerd moet worden. ![]() | |
Paladijn | woensdag 7 november 2007 @ 14:59 |
quote:Daar gaat het spaak ![]() quote:Ieder zijn ding inderdaad ![]() | |
DS4 | woensdag 7 november 2007 @ 15:09 |
quote:Maar wordt de auto daar beter van? SportAuto test af en toe getunede auto's naast de standaard versie. Niet zelden blijkt de standaardversie op het circuit gewoon de snelste. Niet in rechte lijn (logisch, de getunede heeft meer vermogen en weegt hetzelfde, zelfde tractie, speciaal voor [naam vergeten]: dezelfde aandrijving, enz.), maar wel op het circuit. De reden is vrij simpel: balans. Het product dat wordt geleverd door de fabriek is uit den treure getest. Zelfs de toptuners hebben moeite om dat te verbeteren (Alpina heb ik al door het ijs zien zakken, terwijl die een aardige naam hebben). Alleen al om het feit dat de NSX met medewerking van Senna is afgesteld zou ik er niet aan gaan klooien. Immers, meer vermogen in de NSX (en dan heb ik het niet over 20-30 pk natuurlijk) = Senna uit het concept halen. Mijn keuze valt overigens op de NSX. Die oogt onmiddellijk speciaal, waar ik bij de Supra altijd aan een ricer moet denken (ik weet het, het is geen ricer... maar zo ziet ie er wel uit). Het rijdt ook geweldig. En ik heb sowieso een voorkeur voor NA. | |
MikeyMan | woensdag 7 november 2007 @ 15:15 |
quote: ![]() Dan istie mooier en net zo snel... Case closed dus ![]() Hoewel een -uiterlijk- standaard supra ook best voor de deur gezet mag worden... ![]() | |
DS4 | woensdag 7 november 2007 @ 15:21 |
quote:Ik heb mijn auto vooral gekozen om de rijbeleving. Dat is wat een sportauto bijzonder maakt. Niet de acceleratie. Zo zou ik best wel een 356 speedster willen hebben. Absoluut niet snel in rechte lijn en ook in de bochten is het niet op huidig niveau (Astra diesel zal het zonder meer winnen), maar het is autorijden in de puurste vorm. Het is dat een mooie tegenwoordig tonnen in euro's kost en ik dat gewoon te gek vind voor een auto die je met de huidige zomers 3 dagen in het jaar kan gebruiken, maar verder... Niet dat snelheid helemaal ondergeschikt is, maar het is slechts een onderdeel van het geheel. En dat geheel moet kloppen. | |
Turquaz52 | woensdag 7 november 2007 @ 15:25 |
quote:Vandaar dat je uit een TDI meer kan uithalen dan uit een SDI ![]() en de tussestand tot nu toe: 81 - 18 ![]() ![]() +1 zelfvertrouwen ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 7 november 2007 @ 15:35 |
Ik mis googol hiero? ![]() | |
Tjabbo | woensdag 7 november 2007 @ 16:10 |
quote:Het is net wat je er mee wilt inderdaad. Welk gevoel het je geeft. ![]() quote:Je verbetert slechts één aspect in die auto. Of je dan inboet aan betrouwbaarheid ligt geheel aan de tune én de kwaliteit van je blok i.c.m. de bestuurder. Een careless driver krijgt álles stuk. ![]() Maar een auto die méér tuningsmogelijkheden biedt geniet bij mij de voorkeur en daarom maakt het de auto beter dan een andere. Een supra turbo geniet bijvoorbeeld mijn voorkeur boven hetzelfde model met een non-turbo motor. De tuneability is voor mij zeker een grote factor. | |
UberPhreak | woensdag 7 november 2007 @ 16:54 |
heb je niks duits om te kiezen ipv die rijstbakken? ![]() (geintje niet slaan, beetje leven in het topic terugbrengen ![]() ontopic: nsx, is aparter, die supra was wel mooi, maar nu veel te bekend en minder supercar uiterlijk | |
Supra_Turbo | woensdag 7 november 2007 @ 17:41 |
quote:Dat zegt Tjabbo toch ook! Lezen kerel! quote:In deze heeft DS4 helemaal gelijk! Op een (krap) circuit is balans alles! Daarom wil ik ook geen 3S-GTE (of een 4A-GTE) in mijn MR2! | |
Tjabbo | woensdag 7 november 2007 @ 18:57 |
jeah hij heeft gelijk. zeker. maar daar ging het niet over ![]() | |
StefanP | donderdag 8 november 2007 @ 02:55 |
![]() ![]() | |
Tjabbo | donderdag 8 november 2007 @ 09:24 |
Jeah supra FTW! | |
Snuitebolletje | donderdag 8 november 2007 @ 11:01 |
eindelijk een zinnige post van StefanP! supervette foto's! | |
t0n | donderdag 8 november 2007 @ 11:39 |
Dit is echt zo'n topic waar je nooit een duidelijk antwoord gaat krijgen. Zijn beide supercars. Niets mis mee. | |
Automatic_Rock | donderdag 8 november 2007 @ 12:45 |
Ik kies ook voor de NSX ![]() Maar dat is ook omdat ik deze Supra niet mooi vind. Vooral de lichten (zowel voor als achter) vind ik erg lelijk ![]() De oude Supra vind ik een stuk mooier, die heeft qua looks ook meer van een NSX weg trouwens ![]() | |
fathank | donderdag 8 november 2007 @ 12:56 |
Het is een leuk duo, alleen die spoiler van die Supra ![]() ![]() | |
Tjabbo | donderdag 8 november 2007 @ 15:14 |
quote:Die spoiler is stock ![]() En ja die heeft nut, ook bij de stock uitvoering. ![]() | |
DS4 | donderdag 8 november 2007 @ 15:23 |
quote:Bij de turbo dan, want de NA is volgens mij zonder geleverd. Maarre... het heeft wel een heel erg aftermarket-look. Waardoor de supra oogt als een ricer. Ik snap wel dat mensen denken dat het niet standaard is. | |
Tjabbo | donderdag 8 november 2007 @ 15:29 |
Nee de NA had ook de spoiler. Alleen in zwitserland is hij geleverd met een lage spoiler en buiten japan is hij niet zónder spoiler geleverd. In japan rijden zowel hoge als lage als ook geen spoiler supra's rond. Hij heeft idd een aftermarket look. Dat komt doordat de spoiler zoveel is nageaapt door tuners/stylers. Het heet niet voor niets 'supra style' bij de meeste sjonshops ![]() Dat is inderdaad wel jammer. | |
Repeat | donderdag 8 november 2007 @ 15:41 |
quote: ![]() ![]() | |
Tjabbo | donderdag 8 november 2007 @ 15:41 |
![]() | |
fathank | donderdag 8 november 2007 @ 15:48 |
quote:Als een spoiler nut heeft dan mag ie er zo pauperig uitzien als ie zelf wil, als het maar nut heeft ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 november 2007 @ 16:43 |
quote: ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 november 2007 @ 16:45 |
quote:Waarom heeft die NSX 2 verschillende velgen? ![]() ![]() ![]() | |
MikeyMan | donderdag 8 november 2007 @ 16:51 |
quote:Kijk eens naar die suup... ![]() | |
Wimo. | donderdag 8 november 2007 @ 16:59 |
quote:Volgens mij is dit een alfa spoiler.. heb hem iig al zo vaak gezien. Volgens mij zijn er geen straatversies gemaakt met het ding .. trouwens compleet overbodig, zelfs de v6 is underpowerd. . | |
Firenzo | donderdag 8 november 2007 @ 17:31 |
http://videos.streetfire.(...)a53-990e00c81a1c.htm widebody nsx, let niet op de muziek en miss wil je t filmpje ietsjes vooruitspoelen. wel is de auto net afgewerkt. | |
Supra_Turbo | donderdag 8 november 2007 @ 17:39 |
quote:Ga jij eerst maar eens je rijbewijs halen! Dan kun je eindelijk eens legaal in die sjonnie wannabee-GTI-killer kut Golf rijden... pauper! | |
Supra_Turbo | donderdag 8 november 2007 @ 17:42 |
quote: ![]() OT: Wanneer ga je weer met de Prelude rijden? Dan mag je stof happen achter de MR2 aan ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 november 2007 @ 18:10 |
quote:You're right ![]() ![]() quote: ![]() | |
Supra_Turbo | donderdag 8 november 2007 @ 18:26 |
Typische trieste turkenopmerking weer. Ga je nu ook je ooms en neven erbij halen enzo... ![]() Of willen ze niet in die Golf TDI VTEC gezien worden ![]() | |
Automatic_Rock | donderdag 8 november 2007 @ 18:46 |
quote:Mag jij stofhappen achter m'n T3 | |
Turquaz52 | donderdag 8 november 2007 @ 19:16 |
quote:Typische trieste boerenhollanderopmerking weer: pauper en een grap in mn signature serieus nemen ![]() Ga je nu ook al je andere turbo's van je quadTurbocharged Supra bij betrekken? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 november 2007 @ 19:18 |
quote:En jij roethappen achter mijn TDI ![]() ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | donderdag 8 november 2007 @ 20:42 |
quote:He ho eens. Als ik T3 zeg bedoel ik wel een echte T3 he!! ![]() ![]() ![]() Gewoon 57pk op m'n achterwielen wat een kleine 1400kg voort duwt. Zie dat maar eens bij te houden ![]() | |
Tjabbo | donderdag 8 november 2007 @ 23:23 |
quote:phuck! dacht ik ff dat je een T3 turbo bedoelde ![]() ![]() | |
Tjabbo | donderdag 8 november 2007 @ 23:25 |
quote:well...het viel niet op. want de supra makes everything look gooooooood ![]() | |
MikeyMan | donderdag 8 november 2007 @ 23:32 |
Daar zeg ik niks over... Dat zoeken jullie maar fijn uit... ![]() Tzijn iig twee verschillende auto's/foto's... ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 9 november 2007 @ 00:57 |
zooo ..... tvp ![]() | |
fathank | vrijdag 9 november 2007 @ 09:35 |
quote:Je verwacht dat dit weer een spannend "StefanP vs. De rest" topic wordt? ![]() | |
Ger-E | vrijdag 9 november 2007 @ 13:13 |
Ik strijk het onder 1 kam. Persoonlijk ben ik enorm fan van de Japanse automarkt uit de jaren 90, van een 300zx van Nissan t//m een AE86 van Toyota. Supra - 1/4 mile beest, aankleden zowel motorisch als optisch enorm veel mogelijk met ook verbluffende resultaten. Een uitdaging als je veel met een auto als hobby bezig wilt zijn. NSX - Track killer, gemaakt voor wegligging en hoogstandje in N/A vermogen. Een uitdaging als je ronde tijden wilt verbeteren en doelt op overwinning/strijden. In mijn ogen: Ik kijk graag naar Formule 1, maar dan voor de auto's, brullende motoren, dikke technieken in de pitstraat, en lekkere wijven....... Een ander kijkt naar Formule 1 omdat ze willen dat Alonso weg moet, of dat het team van Mclaren betere tactieken moeten toepassen....... Oftewel, voor ieder wat wils. | |
Supra_Turbo | vrijdag 9 november 2007 @ 17:38 |
quote:Moet je morgen iets eerder komen. Dan zal ik je het licht uit de ogen rijden ![]() Nee, echt super zo'n T3 Rauwe old-school diesel ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 9 november 2007 @ 17:40 |
quote: ![]() | |
krioro | vrijdag 9 november 2007 @ 17:44 |
verder niet zoveel verstand van specs en zo, maar NSX is gewoon ![]() ![]() ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 9 november 2007 @ 18:44 |
quote:hij denkt dat elke supra rijder overdrijft. hmmm inkoppertje dit natuurlijk ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 9 november 2007 @ 19:40 |
Hoe zit het met je turbo? Heb je al een andere gekregen? | |
Turquaz52 | vrijdag 9 november 2007 @ 19:44 |
quote:OMG ![]() ![]() ![]() ![]() VAG & HONDA RIJDERS, HERENIG U!! ![]() ![]() ![]() hahahahahhaa en @ Googol.., Waar bleef je gast? ![]() ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 9 november 2007 @ 20:11 |
quote:2 nu, he ... en dit topic heeft meer leesvoer-waarde dan discussie-waarde, dus veel meer dan 2 zal het niet gaan worden. OT: Geef my maar de NSX. Ik verkies een mr-layout boven een fr layout anyday. Plus ik vind de NSX mooier maar da's een kwestie van smaak. Als je dat feit optelt bij het feit dat het NSX-blok technisch superieur is maar het Supra-blok qua constructie superieur is dan maakt dat dit topic vrij zinloos ![]() Smaak en stijl zijn subjectief. Objectief zijn de auto's niet te vergelijken (twee verschillende werelden) | |
Turquaz52 | vrijdag 9 november 2007 @ 20:21 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 9 november 2007 @ 20:34 |
quote:Neuh ... da's oogkleppen ophebben. Zo dacht ik vroeger wel, btw. 3 alweer | |
Supra_Turbo | vrijdag 9 november 2007 @ 20:38 |
Idd Waarom zou je je beperken tot 1 merk? | |
Turquaz52 | vrijdag 9 november 2007 @ 21:07 |
quote:Je hebt gelijk.. daarom ben ik ook een Honda en een VAG fan ![]() ![]() Vooral de Passat W8 Variant of de Audi RS6 Avant.. ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 9 november 2007 @ 22:52 |
Ik heb gekozen voor de NSX. Al was het alleen maar op StefanP te pesten. Supra kan mij geen 2e oogopslag kosten als ik er een zie rijden. Een NSX wel, door de exclusiviteit. | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 10 november 2007 @ 12:59 |
quote: ![]() Nou daar zal hij wel even mee zitten denk ik. | |
GizartFRL | zaterdag 10 november 2007 @ 14:51 |
quote:Minstens een paar uur door het tjdsverschil. 14.gif ![]() | |
DirtyHarry | zaterdag 10 november 2007 @ 17:10 |
Definitely de NSX. Laatst nog een zien staan bij de Honda dealer hiero. Eentje van 1991 weliswaar, maar echt schitterend om te zien. Heel laag, breed en elegant. Daarbij was de VTEC techniek (toen) echt zijn tijd vooruit imo. Niet alleen in de NSX maar ook in de civicjes enzo. Waanzinnig veel vermogen uit een klein atmosferisch motortje en ook nog eens superbetrouwbaar. Overigens is de Supra motor wel veel makkelijker op te voeren uiteraard, en een turbo heeft ook wel wat. Maar de supra vind ik tov de NSX een beetje een lomp over komen. De NSX is veel verfijnder ontworpen en ziet er gewoon eleganter uit. Maargoed zal ook wel een kwestie van smaak zijn. ![]() De wegligging van de NSX is ook superieur tov de supra. Mede dankzij het feit dat Ayrton Senna himself mee heeft geholpen in het ontwikkelproces van de auto. ![]() | |
StefanP | zaterdag 10 november 2007 @ 21:18 |
quote:Want? De rijervaring is subjectief en ik vind het best als iemand die in een NSX beter vindt, maar de wegligging van een Supra is meetbaar beter hoor. Zie ook het artikel dat ik op pagina 1 plaatste. | |
Jimmie | zaterdag 10 november 2007 @ 21:44 |
g krachten trekken door rondjes te rijden zegt niet veel over de wegligging en zoals eerder al eens gezegd is, onder de Supra lagen enorm goede Michelin banden (bijna semi slicks) die het grootste verschil maakten... Zet een stock Supra tegenover een stock NSX (beide met gelijkwaardige banden) op een circuit met bochten en dan denk je dat de Supra nog steeds wint? De GT tegen de Sportauto? | |
_Drake_ | zaterdag 10 november 2007 @ 21:45 |
Wegligging en weggedrag zijn 2 dingen b.v het gedrag van de nsx spreekt mij meer aan b.v | |
DirtyHarry | zaterdag 10 november 2007 @ 23:16 |
quote:Nouja als een van de beste coureurs ter wereld meehelpt en ervoor zorgt dat de auto zo snel mogelijk een rondje Suzuka kan afleggen, dan is dat niet subjectief. Alleen veel g krachten kunnen trekken zegt wat dat betreft niet heel veel. | |
GizartFRL | zaterdag 10 november 2007 @ 23:47 |
Nee inderdaad, een emmer met water rondslingeren levert ook veel G krachten op. Maar een rondje Suzuka zal ie niet redden. ![]() | |
StefanP | zaterdag 10 november 2007 @ 23:52 |
Dat cijfer -een van de vele die net iets beter is voor een Supra- geeft aan hoe hard je de bocht om kunt voordat de auto grip verliest. Da's een direct voordeel dus t.o.v. een auto die minder grip heeft. Nogmaals: er is de subjectieve rijervaring, die voor iedereen anders is, en er zijn cijfers die onbewistbaar zijn. Hogere g's kunnen trekken is beter. Harder een slalom kunnen afleggen is beter. Minder remafstand nodig hebben is beter. Sneller van 0-100 zijn is beter. Combineer dat alles in een auto, en zet hem naast een auto die op elk punt minder is, en het is duidelijk dat -bij verder gelijke omstandigheden- die auto beter is. Dat betekent niet dat iedereen die auto beter zal vinden rijden, maar nogmaals: wat je van een auto 'vindt' achter het stuur is subjectief. | |
Googolplexian | zondag 11 november 2007 @ 00:14 |
quote:Dus een Ariel Atom is vele malen beter dan een Supra? Aangezien rij-ervaring subjectief is en de Atom de Supra op bijna elk vlak verslaat ... | |
StefanP | zondag 11 november 2007 @ 00:59 |
Waarschijnlijk wel ja. Dat zal uit rondetijden dan ook wel blijken. Waarschijnlijk vind ik een Supra beter, want die heeft lekker een radio, een echte kabine, comfortabele stoelen, geluidsdemping en airconditioning, maar zoals ik al zei, dat is subjectief, en die atom zal een betere sport'auto' zijn. Of dacht je dat ik zoiets niet zou durven toegeven? | |
Googolplexian | zondag 11 november 2007 @ 01:00 |
quote:Je zegt het zelf dus al... betere auto heeft niet zoveel te maken met getalletjes. Da's persoonlijk. | |
Tjabbo | zondag 11 november 2007 @ 10:48 |
^natoerlijk goegol ![]() de laatstgenoemde is slechts 1 aspect. ![]() maar daar waren we op pagina 1 al uit toch ![]() ![]() | |
DS4 | zondag 11 november 2007 @ 11:28 |
quote:Het zegt eigenlijk niets meer of minder dan hoeveel G-kracht de auto maximaal heeft voordat de grip verloren wordt. Het zegt echter niets of de balans in de bocht, het indraaien ervan, wat de auto doet bij verschillende bochten, wat de auto doet bij een oneffenheid in de bocht, wat de auto doet als deze even grip verliest, hoe je de auto aan voelt in die bocht, enz. enz. Maar: hoger is in theorie beter. Dat dan weer wel... Banden zijn vaak heel belangrijk bij het halen van hoge G-krachten. Zoals jou ongetwijfeld bekend had de Supra speciale banden van (ik meen) Bridgestone. Die nu aan alle kanten voorbij gestreeft zijn door de huidige banden. Voordeel met de banden is dus weg. | |
Googolplexian | zondag 11 november 2007 @ 11:58 |
quote:Neef Steef hierboven begint weer over cijfertjes en in dezelfde zin zegt ie eigenlijk dat cijfertjes geen drol uitmaken. Productieproces Supra: "Kut we zijn met evenveel pk een poeplap te langzaam om mee te kunnen doen! Oww... dan gooien we er toch een turbo op?" ![]() | |
Tjabbo | zondag 11 november 2007 @ 12:47 |
ja geef het de turbo maar op de kop. vandaar dat haast elke fabrikant zich tegenwoordig aan turbomotoren waagt. | |
Supra_Turbo | zondag 11 november 2007 @ 13:20 |
Je moet idd meedoen met de rest. (meer power etc.) Anders zet je jezelf buitenspel | |
Tjabbo | zondag 11 november 2007 @ 13:47 |
quote:yep. en toevallig liep een auto als de supra voorop bij turbotechniek. | |
Pumatje | zondag 11 november 2007 @ 14:23 |
Nja, ik voel me toch echt meer "de vent" als ik in mijn NSX aan kom karren dan een Supra.. alleen al gekeken naar het interieur, en zoeizo de buitenkant, heeft iets exotisch. Supra mogen ze houden, NSX wil ik hierrrr niet dat ik een supra zou weigeren ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door Pumatje op 11-11-2007 14:38:01 ] | |
manny | zondag 11 november 2007 @ 14:28 |
Ik stem Supra. Supergave bak, en hoe bruut de NSX ook is, de Supra blijft voor mij toch DE japanse sportwagen. | |
Turquaz52 | zondag 11 november 2007 @ 21:09 |
quote:is dit 4 of 5 ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 11 november 2007 @ 22:41 |
Net zo veel als ze er op jouw tractormotortje hebben moeten monteren om 'm nog een beetje met het verkeer mee te kunnen laten komen | |
D. | zondag 11 november 2007 @ 23:41 |
De NSX natuurlijk De Supra zal ook best leuk rijden, maar doet me helemaal niets ![]() | |
Turquaz52 | zondag 11 november 2007 @ 23:54 |
quote:4 ![]() ![]() ![]() | |
Tjabbo | maandag 12 november 2007 @ 09:28 |
^ik vond ze wel leuk ![]() | |
Turquaz52 | maandag 12 november 2007 @ 12:45 |
quote:dat komt omdat je van de zelfde ras bent, een Supra-Sletje ![]() | |
Googolplexian | maandag 12 november 2007 @ 13:52 |
quote:Zo'n knipoogje maakt de opmerking niet minder pauperig, heur ![]() | |
Tjabbo | maandag 12 november 2007 @ 13:56 |
Whahahaha ![]() | |
Supra_Turbo | maandag 12 november 2007 @ 18:44 |
quote:Was ook niet als geintje bedoeld hoor jungske | |
Ger-E | zondag 18 november 2007 @ 11:36 |
I = Supra slet for life.![]() ![]() ![]() ![]() Video: ![]() Of ben ik nu een sjonnie? Tof om te zien hoe druk iedereen zich maakt. Hoog staaltje onzin niveau dit topic. Een baanracer vergelijken met een luxe cruizer. Appels met peren. Maareuh.... wie wint er nu dan? Wanneer is de prijsuitreiking? | |
Supra_Turbo | zondag 18 november 2007 @ 12:00 |
Gave Supra! ![]() Je kunt ook geen betere topics verwachten van die rel-turk Als je ziet waar hij z'n geld in steekt... [ Bericht 25% gewijzigd door Supra_Turbo op 18-11-2007 12:05:31 ] | |
GizartFRL | zondag 18 november 2007 @ 12:32 |
Dus de handling van een Supra is superieur aan die van een NSX? | |
Supra_Turbo | zondag 18 november 2007 @ 12:56 |
Wie zegt dat dan? | |
GizartFRL | zondag 18 november 2007 @ 12:59 |
quote: quote:Hij? | |
Tommy_Kuklinski | zondag 18 november 2007 @ 13:15 |
quote: ![]() Zo bijzonder is dat niet, dat red je zelfs met een Sierra ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 18 november 2007 @ 13:15 |
Oh, een halve maand geleden. Ik heb zelf geen ervaring met een Mk4 Supra en een NSX, maar ik geloof nooit dat een Supra een betere handling heeft dan een NSX (welke NSX dan ook) | |
Supra_Turbo | zondag 18 november 2007 @ 13:16 |
quote:Geeft toch niks? | |
Tommy_Kuklinski | zondag 18 november 2007 @ 13:18 |
quote:Nee tuurlijk niet. Blijft leuk ![]() | |
Tjabbo | zondag 18 november 2007 @ 13:47 |
He Ger you need line-lock ![]() | |
Pumatje | zondag 18 november 2007 @ 16:56 |
quote:heeftie ook helemaal niet. | |
Turquaz52 | zondag 18 november 2007 @ 17:13 |
quote:Deze Rel-turk maakt Jaloerse-hollander zoals jij jaloers met mijn geldverspillingen.. Tis mijn geld of niet ![]() ![]() Turbo timer gekocht uit voorzorg.. maar omdat onze auto nu zovaak begint nate-dieselen hoeft et niet meer en heb em met winst doorverkocht ![]() De nadieseln wordt wel veel erger om de week.. laatst draaide hij 10 sec door ![]() ![]() maar ehh ff weer een foto update: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mini-SX ![]() ![]() ![]() Supra: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() V12Biturbo: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Repeat | zondag 18 november 2007 @ 17:16 |
Hahah zo triest die imitatie ferrari ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 november 2007 @ 17:21 |
quote:Tja, heb van elk auto 1 of meerdere na-delige auto's gepost ![]() Vind de Mini-SX ook wel cool ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Turquaz52 op 18-11-2007 17:43:11 ] | |
Supra_Turbo | zondag 18 november 2007 @ 17:23 |
quote:Iemand met een MR2 20V en een Supra Turbo jaloers op een 17 jarige sjonnie-turk die illegaal met de auto van z'n vader rijdt, die hij hoogstpersoonlijk heeft opgepimpt met vette neon, pauper lichten en traanplaat matten?? Natuurlijk jochie... keep on dreaming! | |
Turquaz52 | zondag 18 november 2007 @ 17:47 |
quote:Ohw nou ben je stoer ![]() Jij kan er gewoon niet tegen dat ik al auto rijd sinds mn 13e he? Jij kan er niet tegen dat ik zelfstandig van huis na school en weer terug rij he? Jij kan het gewoon niet hebben dat ik RIJBEWIJSLOOS van mijn vader van A'dam naar Venlo, van Venlo naar Helmond, en van weet ik veel waar mag rijden hea? ![]() Daarentegen ben jij maar een kakkertje die van zijn paps een supra en een 20 klepper gekregen heeft en er mee stoer doet, en nooit van zijn leven voor zijn rijbewijs mocht rijden van zijn pappie ![]() Please.. ![]() | |
Automatic_Rock | zondag 18 november 2007 @ 17:59 |
He, kunnen jullie niet ophouden met het gezeik? ![]() @Turquaz, ik kan je wel verklappen dat hij z'n Toyota's gewoon zelf betaald heeft en tussen kakkers erg uit de toon zou vallen ![]() Maar anyway, gewoon weer ontopic: De NSX is beter, voila ![]() | |
osmo | zondag 18 november 2007 @ 20:05 |
quote:Dat is echt iets om trots op te zijn dat je familie zo kansloos/achterlijk is om een idioot zonder rijbewijs met de auto te laten rijden? Al eens nagedacht wat er gebeurd als je een ongeval krijgt? Ach ja dat gebeurt jou natuurlijk niet want he hebt al 4 jaar rijervaring ![]() | |
Repeat | zondag 18 november 2007 @ 22:29 |
quote:Volgens mij ben jij hier dan de debiel hoor? | |
VjenneKloetn | maandag 19 november 2007 @ 01:00 |
Ik hoop toch echt dat Turquaz52 een x een ongeluk veroorzaakt ofzo. En dat die dan het liefst iemand blijvend invalide rijdt. (natuurlijk niet te hopen voor diegene die invalide wordt...) | |
Cyaa | maandag 19 november 2007 @ 01:10 |
quote:eens is, rijden zonder rbw is not done | |
Repeat | maandag 19 november 2007 @ 01:34 |
quote:Erm... ![]() | |
Googolplexian | maandag 19 november 2007 @ 08:23 |
In dit kutland ben je als schuldige toch goed gedekt door allerlei afbetaal-systeempjes enzo. invalide zuigt veul meer (al is het maar een whiplasje waar je tegenwoordig niet meer van 10k voor krijgt ... maar wel de rest van je leven last van je nek). Als hij iemand schade aandoet, graag alleen zichzelf en z'n eigen naasten. Liever helemaal niet natuurlijk maar een beroep doen op gezond verstand gaat gewoon niet lukken in dit geval. | |
Tjabbo | maandag 19 november 2007 @ 09:04 |
quote:dude ![]() beter is het een eenzijdig ongeluk en doet'ie het bij zichzelf. | |
Pumatje | maandag 19 november 2007 @ 10:54 |
quote: gast... ![]() niet relekste opmerking | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2007 @ 11:29 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
PitcheR | maandag 19 november 2007 @ 13:38 |
en ben jij bankroet voor de rest van je leven | |
DS4 | maandag 19 november 2007 @ 15:22 |
quote:Iets zegt mij dat dit financieel weinig verschil voor hem gaat maken... | |
Tjabbo | maandag 19 november 2007 @ 16:13 |
^ Ik moest lachen ![]() | |
Pumatje | maandag 19 november 2007 @ 16:19 |
haha ik ook | |
VjenneKloetn | maandag 19 november 2007 @ 17:36 |
Iemand blijvend invalide maken kost je meer knaken dan iemand dood rijden. Maar zelf om een boom vouwen zoals gezegt werd is ook een optie. | |
Supra_Turbo | maandag 19 november 2007 @ 19:30 |
quote:Dat is ook echt iets om jaloers te zijn... ![]() Het feit dat jij niet in ziet dat je ontzettend dom bezig bent baart me zorgen! Snap je zelf niet wat voor problemen je ermee kunt veroorzaken?! quote:Ik een kakker?? ![]() Ik heb hard moeten werken voor m'n rijbewijs, auto's, swaps en mods! ![]() quote: ![]() | |
Googolplexian | maandag 19 november 2007 @ 19:45 |
Kakker is denk ik een heel relatief begrip in dit geval ![]() | |
Tjabbo | maandag 19 november 2007 @ 19:49 |
nou als Supra_Turbo een kakker is, valt 2e kerstdag gelijk met 5 december ![]() | |
Googolplexian | maandag 19 november 2007 @ 20:13 |
quote: ![]() In het land der blinden is één oog koning vs In het land der paupers is Supra_Turbo kakker. | |
Tjabbo | maandag 19 november 2007 @ 20:15 |
ik snapte het wel ![]() had ook moeten quoten, zo leek het idd een reactie op jou. ![]() | |
Googolplexian | maandag 19 november 2007 @ 20:16 |
quote: ![]() ![]() | |
johnwoo | maandag 19 november 2007 @ 20:44 |
Valt mee dat de klootviolen nog niet van stal zijn gehaald ![]() | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2007 @ 22:35 |
quote:neuj hooor.. ik trap em voor de lol nog in zn gezicht en rij weer door ![]() ![]() | |
Googolplexian | maandag 19 november 2007 @ 23:33 |
quote:Ik vraag me af hoeveel PTAers die dit hebben gelezen vanaf nu nog serieus op jouw vragen ingaan. | |
Tjabbo | maandag 19 november 2007 @ 23:39 |
quote:de vragen van wie ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 19 november 2007 @ 23:56 |
wel jammer dat Turquaz52 de uitzondering is die de regel weer bevestigt. ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 20 november 2007 @ 08:51 |
quote:Goeie vraag. | |
osmo | dinsdag 20 november 2007 @ 09:41 |
http://www.hln.be/hlns/ca(...)on=hlnBottomArtikels Hij heeft de statistieken in ieder geval al tegen ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 20 november 2007 @ 17:49 |
quote:Heb je die AW11 nog steeds klootviool? Die zou je toch verkopen of niet? Of kun je er geen afstand van doen? ![]() | |
Pumatje | dinsdag 20 november 2007 @ 18:33 |
NSX ownt gewoon de zaak, jammer van de prijs.. die ligt gewoon veel te hoog dat is zijn enige nadeel. | |
Turquaz52 | dinsdag 20 november 2007 @ 20:28 |
quote:goedkoopste die ik op marktplaats vond koste 28k en was van bouwjaar 93 als ik het nog herriner ![]() | |
fathank | dinsdag 20 november 2007 @ 22:36 |
quote:Was dat met of zonder barbequegasfles? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 21 november 2007 @ 20:32 |
http://www.supras.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6000 Need i say any more? | |
Pumatje | woensdag 21 november 2007 @ 20:54 |
quote:en wat moet dit zeggen? dat er kerels zijn die zich rukken op hun dynouitdraaien of..? | |
Wisvijfje | woensdag 21 november 2007 @ 21:06 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 21 november 2007 @ 21:37 |
nee, dat je een Supra makkelijker kan tunen dan een NSX, trouwens dat zijn niet zulke super sterke motoren wil je er iets aan veranderen | |
fathank | woensdag 21 november 2007 @ 21:57 |
quote:Er is in dit topic ook niemand die het tegendeel beweert. Aan een NSX moet je niks willen veranderen, anders had Senna dat wel voor je laten doen. | |
Pumatje | woensdag 21 november 2007 @ 21:57 |
quote: 1. ja Doh ![]() dat is t hele idee van die auto geweest 2. Ik weet duizendenprocent zeker dat jij nog nooit een NSX motor hebt gezien of aan hebt gesleuteld en dat dit allemaal gebaseerd is op je liefde voor de supra en voortkomt uit t feit dat je nu moet kiezen tussen NSX en supra. Man, lul toch eens wat minder en hou gewoon je mond als je totaaal niet weet waar je het over hebt.. Ik zie gigantisch veel NSXen in de race en de monteurs zijn er prima te vreden over.. kwatsert | |
#ANONIEM | woensdag 21 november 2007 @ 22:08 |
gezien, niet aan gesleuteld, en uit ervaring weet ik dat het niet een superieure motor is, mits je hem stock laat En een Circuit auto kan je niet vergelijken met een straat auto, dat blok gaat 1 wedstrijd mee en gaat daarna helemaal uit elkaar | |
StefanP | woensdag 21 november 2007 @ 22:09 |
quote:Durf je te ontkennen dat de 2JZ-GTE een betere motor is? Ik zie elke week Supras met 500-1000rwhp, terwijl die uit de fabriek kwamen met 330 krukas PKs. Ik zie ook volop NSXen, en laten die nou stuk voor stuk misschien hooguit 10PK extra hebben m.b.v. een ander luchtfilter of zo. Om jouw woorden maar te gebruiken: ik weet duizend procent zeker dat je geen enkele persoonlijke ervaring hebt met noch Supras, noch NSXen, noch andere exoten. Ik zie ze wekelijks op meets en weet heel goed dat die NSX totaal niet mee kan komen met andere auto's - ook op de track days. Stock 15 jaar geleden misschien wel, maar in de hedendaagse wereld van getunede auto's en nieuwere, betere fabrieks-af auto's niet. Je mag hem gerust mooi vinden hoor, dat is je goed recht, maar ga hier geen nonsens verkondigen dat de NSX motor makkelijker tunebaar is dan de 2JZ-GTE. | |
Snuitebolletje | woensdag 21 november 2007 @ 22:11 |
quote:lees jij ergens iets over tunebaarheid bij hem? -edit- Ah, jah, sorry hij zegt wel wat over tunebaarheid.. dat de supra beter te tunen is... maargoed dan nog spreek je niet over welke motor beter is of niet.. | |
Pumatje | woensdag 21 november 2007 @ 22:51 |
quote:Ik zeg helemaal niet dat een NSX motor beter is Droeloe, beter lezen voortaan. Dat ik überhaupt reargeer op je onnozele post vind ik al vreemd, maar dingen die jij in me mond legt zijn nog veel vreemder. Lees me posts nog eens een keer en reageer dan nog eens. Om maar even in te gaan op je post, je ziet hier niet veel getunede NSXEN omdat er A. erg weinig van zijn. B. de eigenaars vaak nogal wat geld hebben en voor het bedrag van de dure honda tune onderdelen ( takata, Mugen, Spoon, Hondata etc. ) een hele auto kunnen kopen. of C. Gewoon er praktisch geen zin in hebben, ding was duur zat. Als die NSXen niet eens mee kunnen komen kunnen of de bestuurders gewoon niet rijden of er mankeert iets aan. De supra is een stuk sneller te krijgen met kleinere ingrepen dus ik begrijp ook wel dat het niet moeilijk moet zijn om te winnen van een NSX als je 2 bestuurders hebt van hetzelfde niveau, maar dat een ervaren bestuurder in een Volkswagen minibusje een porsche 911 op de Nürnbergring kwijt kan rijden zegt voor mij genoeg. Ik ken de resultaten van de NSX en ook wel van de Supra, ik vind de NSX een beter en mooiere auto omdat de techniek die erin zit enorm intressant is, en dat Senna zelf dat ding heeft gevolgd in het gehele ontwerpproces, en ik mag zeggen ja, op sommige vlakken stukken beter en intressanter dan de Supra. [ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 21-11-2007 22:56:51 ] | |
fathank | donderdag 22 november 2007 @ 09:09 |
quote:Supra is de allerbeste auto allertijden, JWT. ![]() | |
DS4 | donderdag 22 november 2007 @ 10:49 |
quote:Even voor de goede orde... WEKELIJKS op meets? Jij gaat echt iedere week? WOW! | |
fathank | donderdag 22 november 2007 @ 11:07 |
quote:McDonaldsparking sjonnie ![]() | |
Googolplexian | donderdag 22 november 2007 @ 11:57 |
Gaaf hoe "zien" tegenwoordig bijdraagt aan een petjes-level van expertise. | |
t0n | donderdag 22 november 2007 @ 15:25 |
Het is grappig om te zien hoe mensen uit meningen, dus geen ervaring oordelen over dingen waar niet over geoordeeld kan worden. | |
Tjabbo | vrijdag 23 november 2007 @ 12:29 |
het is eveneens grappig om te zien hoe mensen die zelf geen ervaring hebben met high-powerd cars andere mensen -die zelf (verschillende) high-hp auto('s) bezitten te betichten van petjes expertise. | |
PallominnoX | vrijdag 23 november 2007 @ 12:39 |
Ja. Of je gaat gewoon voor een 200sx. Ofzo. Veul betaalbaarder. | |
Googolplexian | vrijdag 23 november 2007 @ 13:17 |
quote:Wie de schoen past trekke hem aan. ![]() Ik ken inmiddels verschillende mensen die 400+ pk auto's bezitten en geen DROL verstand hebben van tunen of wegligging. Zoveel zegt bezitten dus niet. En ja ... ik was ook 1 van de regelmatige tuner-club-dagen-bezoekers (10 tot 20 jaar geleden), maar zoals je zelf waarschijnlijk ook al insinueert; geen vuile handen is geen ervaring. Maar "ik kom regelmatig op club-dagen dus ik weet waar ik het over heb" of "ik zie vaker high end auto's dan jij" zijn statements van lik me lul, natuurlijk. | |
Supra_Turbo | vrijdag 23 november 2007 @ 18:18 |
quote: ![]() | |
Neluhz | vrijdag 23 november 2007 @ 19:10 |
quote:Dat lijkt mij helemaal geen onprettige situatie anders.. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 23 november 2007 @ 20:33 |
quote:is dat betaalbaar? ligt er maar aan je kan zo 50.000euro erin stoppen, dan heb je ook +600pk op de achterwielen ![]() | |
Pumatje | vrijdag 23 november 2007 @ 21:45 |
voor 50.000 euro heb ik denk ik wel meer dan 600 pk, denk aan zo'n 10.000 ![]() | |
Steve-O | vrijdag 23 november 2007 @ 23:29 |
Porsche 993 Turbo ftw. | |
Googolplexian | zaterdag 24 november 2007 @ 00:01 |
quote: ![]() n00b | |
vannelle | zaterdag 24 november 2007 @ 00:15 |
quote:Je denkt echt dat je dat mag? Hersenloze......... ![]() ![]() En dan je reakties nádat je dit geschreven had, echt té erg voor woorden. Ik hoop echt dat het jou en je familie zo vergaat als dat je zegt anderen te zullen behandelen. Voor de lol.... Mongool edit voor de normale users: Sorry voor het offtopic gaan, maar ik las dit pas later en moest gewoon reageren. Heb zelden zo'n onwetend en betweterig varken meegemaakt..... triest | |
kokos | zondag 25 november 2007 @ 20:06 |
Mijn stem gaat naar de Supra | |
Paladijn | zondag 25 november 2007 @ 20:42 |
quote:Dat telt niet, daar heb je bochten, in de US of StefanP niet. Dus wordt je bij een snelwegsprintje op een snelweg waar je max 110-115km/u mag het snot voor de ogen vandaan gereden door een 'standaard' familiebak met 400 pk. En dat kan natuurlijk niet... dus is je ego gekrenkt en de NSX waardeloos, ofzo ![]() | |
Pumatje | zondag 25 november 2007 @ 22:23 |
quote:Formuleer je opmerking nog een keer in het Duidelijk Nederlands, dan kan ik daarop reageren. Ik kan dit na 3 x lezen nog steeds niet volgen. | |
Googolplexian | zondag 25 november 2007 @ 23:24 |
Jezus, mensen ... elkaar een beetje leuk bashen is geinig maar dit loopt inmiddels al als dikke stroop de spuigaten uit. Nu al op taal? Supra: technisch kicke GT bak, gericht op de tuners die er meer dan leuke dingen mee doen; NSX: technisch kicke MR bak, gericht op de perfectionist die niet teveel wil tunen (edit: en geen geld heeft voor een Ferrari of Lambo ofzo) Filmpje NSX rulez: http://www.youtube.com/watch?v=4wX9VYgFtz4 Filmpje Supra Rulez: http://www.youtube.com/watch?v=lKvF08Gt8N4 Ik zou de NSX willen ... mede doordat een spoiler zoals op de Supra bij elke andere auto net zo goed belacheliljk staat ![]() ![]() | |
Paladijn | zondag 25 november 2007 @ 23:52 |
quote:Dat ligt'm toch echt aan jou. Als je het topic wat beter doorgelezen had, had je geweten dat StefanP het not done vind om op de snelweg sprintjes te verliezen van 400 pk 'familiebakjes'. Dat voldoet redelijk aan het stereotype dat men in de USA niet weet wat bochten zijn... in tegenstelling tot europeanen die genoegen nemen met veel minder pk's en daarmee ook snel zijn op bochterige wegen als de Nürburgring (in Duidelijk Duits correct gespeld). Ja Stefan heeft gelijk dat een 500 pk supra beter is op een highway sprint, ja jij hebt gelijk dat de NSX geen tuning nodig heeft om snel (misschien zelfs sneller dan de Supra) rond de ring of andere bochtige wegen te gaan, ja de discussie gaat weer nergens over want iedereen praat langs elkaar heen. | |
vannelle | maandag 26 november 2007 @ 01:09 |
@Paladijn Jij beweert dus eigenlijk dat het om 2 verschillende auto's gaat en een vergelijking daarom onmogelijk is? Als je gelijk hebt in je vorige reaktie: slotje. Appels en peren vergelijken is en blijft idd onmogelijk. | |
t0n | maandag 26 november 2007 @ 09:15 |
Het gáát om twee verschillende auto's. Elke auto is anders, sluit alle topics maar. | |
Automatic_Rock | maandag 26 november 2007 @ 09:23 |
quote:Hmm, dus als je moeder vraagt 'wat eet je liever, een appel of een peer?', dan ben jij niet in staat om een keuze te maken?? Het zijn idd 2 verschillende dingen, maar het lijkt mij toch best mogelijk om een persoonlijke voorkeur hierover uit te spreken | |
Paladijn | maandag 26 november 2007 @ 09:46 |
quote:Niet helemaal, een vergelijking en aangeven van persoonlijke voorkeur is altijd mogelijk. De vraag is alleen hoeveel waarde je daaraan moet hechten ![]() Wat ik in mijn laatste reactie (en ook al eerder....) aangaf is dat wij het bekijken vanuit europees perspectief en StefanP zich druk maakt om het eruit gereden worden door een 400 pk familiebak op de US highway. Tya, in zijn geval is een NSX inderdaad niet zo'n praktische auto. En om het maar met een analogie af te sluiten, als iemand Pepsi lekkerder vind, ga je die dan ook via discussies forceren dat ie Coca Cola 'moet' drinken omdat dat lekkerder 'is'? ![]() Wat mij betreft had het topic meteen gesloten mogen worden trouwens ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 26 november 2007 @ 12:17 |
quote:Nu ja, je hebt gelijk dat dit een discussie is zonder een eenduidige uitkomst. Maar ik als kunstliefhebber hou wel van dit soort gesprekken. Wat is goede kunst, en wat niet, wat is lekker en wat niet, wat is een goede sportauto en wat niet, etc Daar komt nooit 1 antwoord uit, maar ik vermaak me wel met het leze/horen van dit soort discussies ![]() Vooral als iemand zich op gaat winden ![]() | |
Kill_em_all | maandag 26 november 2007 @ 13:21 |
Zonder twijfel een NSX gewoon omdat het een echte sportwagen is. Dat ie niet meekan met de moderne wagens boeit me niet. Een Supra is gewoon een pauperbak en nadat je er een fortuin aan tupperware en andere meuk op heb geducktapet is het nog erger ![]() | |
Supra_Turbo | maandag 26 november 2007 @ 16:10 |
quote:Idd. Een NSX(-R) moet het vooral van een relatief laag gewicht en een goede balans/handling hebben. Een Supra kun je ook best een aardige handling meegeven, maar die moet het vooral (in getunede vorm) van z'n power hebben. Hij blijft gewoon last hebben van z'n gewicht. (in z'n totaal gezien minder uitgebalanceerd dan een NSX door o.a. z'n lay-out en gewicht) Hetzelfde als met mijn Supra (zwaar en aardig wat power) en de MR2 (licht en een redelijk goede balans) Op een circuit met veel bochten en korte/weinig rechte stukken is m'n MR2 de Supra flink de baas. Maar rij je op een circuit met veel/lange rechte stukken, dan maakt m'n Supra gehakt van m'n MR2. Appels en peren... tja... Kun je ze vergelijken? Dat kan zeker! Is het een eerlijke vergelijking? Niet echt, aangezien ze gebouwd zijn voor verschillende doeleinden. quote:Beetje jammer van dat overheaten na een paar ronden. Dat zag je ook al bij BMI Vol. 13 (Enduro Challange) Een rondje meer en die ouwe had 'm de pits in kunnen duwen. quote:Altijd jammer van dit soort kansloze reacties. Waarom doe ik eigelijk de moeite om hierop te reageren... [ Bericht 12% gewijzigd door Supra_Turbo op 26-11-2007 16:27:35 ] | |
Pumatje | dinsdag 27 november 2007 @ 00:37 |
quote:agreed ![]() | |
StefanP | dinsdag 27 november 2007 @ 07:56 |
quote:Tuurlijk... tuurlijk... een NSX heeft z'n waarde niet gehouden t.o.v. een Supra... hij is niet te tunen... je kunt nergens bij en kunt er zelf dus vrijwel niet aan werken... hij is trager... hij legt het zelfs tegen stock Supras af op werkelijk alle meetbare cijfers... er is in tegenstelling tot de Supra vrijwel geen aftermarket... maar de NSX is de betere auto hoor! Een echte sportwagen. Zo! | |
Automatic_Rock | dinsdag 27 november 2007 @ 09:05 |
quote:De aftermarket voor een Koenigsegg CCX is ook redelijk beperkt.., maar da's toch geen argument of een auto goed is of niet ![]() | |
osmo | dinsdag 27 november 2007 @ 10:34 |
quote: ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 27 november 2007 @ 17:27 |
quote:Dat er maar eens een grote aftermarket mag komen voor dat ding! Hopelijk krijgen ze hem zo een beetje betrouwbaar. Dat ding stond om de haverklap langs de kant van de weg met panne, tijdens de Gumball 3000 van 2006! | |
Supra_Turbo | dinsdag 27 november 2007 @ 17:30 |
quote:Topmodel Supra (TT / RZ) vs. topmodel NSX (R)... dan kan de Supra wel inpakken. Als de race langer duurt dan 4 a 5 rondjes, dan wint de Supra. Want dan staat de NSX-R met een kokende motor in de pits. | |
Automatic_Rock | dinsdag 27 november 2007 @ 17:33 |
quote:Heb jij er wel eens één in het echt gezien?? Ook stilstaand zijn ze ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 27 november 2007 @ 17:42 |
Nee, helaas niet. Ik zal de ANWB/Route Mobiel auto's in de gaten houden ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 27 november 2007 @ 18:49 |
quote: ![]() ![]() | |
fathank | dinsdag 27 november 2007 @ 19:48 |
quote:Hangt gewoon van je vakmanschap af of je er zelf aan kunt werken, of niet. En voor de rest zoekt iedereen maar uit wat ie ervan vindt. Doe mij maar een NSX, maar een Supra mag je hier ook wel voor de deur zetten hoor. | |
Turquaz52 | dinsdag 27 november 2007 @ 22:50 |
quote:Bron met informatie over dit item? Dat de NSX-R koelings problemen heeft? ![]() | |
Supra_Turbo | woensdag 28 november 2007 @ 16:36 |
Is meerdere malen te zien geweest in Best Motoring battles | |
Pumatje | donderdag 29 november 2007 @ 10:58 |
quote: hmm, kun je hier ook wat van laten zien? vind het beetje lastig te geloven, heb hier nog nooooooit wat over gehoord, ook niet op honda-tech en andere usa fora. ennum, er rijden hier een paar zwarte nsxjes rond ![]() | |
Googolplexian | donderdag 29 november 2007 @ 12:12 |
quote:Zie mijn filmpje eerder of zoek in youtube op Motegi Battle. Voor zover ik weet gaat het over 1 filmpje waardoor Toyota fappers nu zeggen dat elke NSX overhit. Dat overhitten gebeurd tijdns het voor willen blijven van een Murcielago en Gallardo op de rechte stukken (waren allen ingehaald bij de eerste paar bochten). Maarrrrr ... Brembo is ook de lul want de Ferrari's remmen overhitten DUS alle Brembo-spul is ruk. ![]() NSX is trouwens de goedkoopste auto van het veld. | |
Pumatje | donderdag 29 november 2007 @ 12:18 |
oke, weer bullshit dus. | |
Googolplexian | donderdag 29 november 2007 @ 12:19 |
quote:Mjah ... http://www.youtube.com/watch?v=udiKAZs03N0 http://www.youtube.com/watch?v=dlcyP3499mo | |
Supra_Turbo | donderdag 29 november 2007 @ 16:50 |
quote:Ja tuurlijk... ga maar weer lekker aan het overdrijven. Je moet me geen woorden in de mond leggen! Waar heb ik gezegd dat elke NSX overhit?? Kijk ook maar eens de BMI Enduro Battle De NSX-R is overigens niet de engiste auto die overhit raakt. E46 M3 CSL is geen haar beter quote:Sexy [ Bericht 3% gewijzigd door Supra_Turbo op 29-11-2007 16:55:39 ] | |
Googolplexian | donderdag 29 november 2007 @ 18:10 |
quote:ok .. je hebt gezegd dat elke NSX-R overhit bij een race van meer dan 4 a 5 rondjes: quote:Hoe moet ik dit anders opvatten dan? | |
Supra_Turbo | donderdag 29 november 2007 @ 20:21 |
quote:Juist! Best kans dat een normale NSX of een NSX S-Zero niet overhit. En waar slaat dat gelul van die Brembo's nou eigelijk op dan? | |
Googolplexian | donderdag 29 november 2007 @ 20:24 |
quote:En waarom zou een S-Zero of een gewone NSX (beiden zwaarder) met dezelfde motor niet overhitten, dannnn? Dat Brembo gelul slaat op dat NSX-overhit-onzinverhaal; beiden brakke poep. | |
GizartFRL | donderdag 29 november 2007 @ 20:35 |
Maar om ontopic te blijven. Welke auto heeft het beste weggedrag? | |
Paladijn | donderdag 29 november 2007 @ 20:42 |
quote: ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 november 2007 @ 23:14 |
quote:Ok, uit deze topic bedoelde hij volgens mij.. ![]() (Hij zei duidelijk: Nu ontopic aub ![]() | |
GizartFRL | donderdag 29 november 2007 @ 23:53 |
Uit dit topic inderdaad.![]() | |
Paladijn | vrijdag 30 november 2007 @ 08:21 |
quote:Ah, de vraag was niet retorisch... In dat geval, degene die voldoet aan jouw voorkeuren ![]() | |
Glenn-Micra | vrijdag 30 november 2007 @ 10:51 |
Tja, als ik een NSX zie dan krijg ik het WOW gevoel. Als ik een Supra zie ik denk ik: ja leuke auto. Kortom mijn voorkeur gaat uit naar de NSX, waarschijnlijk omdat hij minder in NL voorkomt. | |
GizartFRL | vrijdag 30 november 2007 @ 11:02 |
quote:Weggedrag en wegligging zijn meetbare factoren. Mijn uiteindelijke vraag was dan ook, als de meetbaar betere wegligging van een Supra dan zo goed zijn, waarom vind je dan veel meer crash filmpjes van Supra's? ( ratio 3:1) | |
Googolplexian | vrijdag 30 november 2007 @ 11:11 |
quote:D'r zijn meer Supra's dan NSX-en? Supra is een stuk goedkoper dus betaalbaarder voor de doelgroep die er eerder mee crasht ![]() | |
Glenn-Micra | vrijdag 30 november 2007 @ 11:20 |
http://i2.photobucket.com(...)sx1107/nsx1107z9.jpg http://i2.photobucket.com(...)nsx1107/nsx1107q.jpg Wat een schitterende auto's zijn het toch!! | |
krioro | vrijdag 30 november 2007 @ 11:26 |
quote: ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 30 november 2007 @ 11:32 |
quote:Weet zo niet of er meer Supra's zijn dan NSX van tussen 91 en 98. ( Supra bestaat al langer uiteraard, vandaar de jaren erbij). Dat de supra een sjonny imago heeft ten opzichte van een NSX is duidelijk. | |
Automatic_Rock | vrijdag 30 november 2007 @ 11:36 |
quote:Als er bij beide gemeten wordt met dezelfde banden, op hetzelfde asfalt, bij dezelfde weersomstandigheden, dezelfde hoeveelheid bezine, en na afloop de coureurs gewisseld worden en de test nog een keer gedaan wordt, dan zijn de gemeten factoren te vergelijken en kan je conclusies trekken... Alleen zover ik weet is dit nog niet gedaan.. Omdat, na ik aanneem, men wel iets beters te doen heeft ![]() | |
Autoreply | vrijdag 30 november 2007 @ 11:47 |
quote:Ow, prachtig.. | |
Supra_Turbo | vrijdag 30 november 2007 @ 16:43 |
quote:Ik dacht dat alleen een NSX-R een 3.2 had eigelijk. Maar ik zie dat de 1e gen een 3.0 heeft en alle versies van de 2nd gen een 3.2 Dus bij deze een correctie: Best kans dat een 3.0L NSX niet overhit. quote:Je kunt er toch niet omheen dat een NSX-R in meerdere BMI battles overhit raakt?? Of wil je dat simpelweg niet zien omdat een NSX in jouw ogen superieur is aan een Supra? quote:Dat is zeer zeker een pracht exemplaar!! | |
Pumatje | vrijdag 30 november 2007 @ 18:27 |
over welke motor heb je het nu? de C32A270pk, C32B , C32A1 ? 290 pk Kan niet geloven dat ze altijd overhitten, juist met temperatuur is het namelijk met honda best wel safe. Ik ben nog niet overtuigd, Ik sta er wel open voor | |
Turquaz52 | zaterdag 1 december 2007 @ 14:04 |
![]() ![]() ![]() Ook een Supra gespot @ in debuurt van een Coffeeshop.. was een duitsert, ik moet echt toegeven.. hij was errug sexy!! (zwart, met 22inch(?) velgen, spoilerloos (maar wel met spoiler "voetjes") en orginele bumperts enzo, alleen ook zwart/smoke achterlampen.. etc.) | |
Supra_Turbo | zaterdag 1 december 2007 @ 14:13 |
quote:Sorry, maar ik ben niet zo thuis in Honda motorcodes. Ik weet wel dat het in beide gevallen een NSX-R van de laatste generatie bedroeg. (C32B?) | |
Supra_Turbo | zaterdag 1 december 2007 @ 14:16 |
quote:22 Inch?? ![]() Jij maakt wat mee zeg | |
Googolplexian | zaterdag 1 december 2007 @ 14:42 |
quote: ![]() | |
fathank | zaterdag 1 december 2007 @ 16:34 |
Het is ook wel enorm toevallig dattie allebei de auto's op 1 dag tegenkomt ![]() | |
Five_Aces | zondag 2 december 2007 @ 02:16 |
quote:Wegligging is deels meetbaar aan de hand van laterale G's op een glad skidpad. Maar dat verteld je niet hoe snel een auto van richting veranderd, hoe goed de demping is, of de auto goed communiceerd op de limiet etc etc. heb je onderstuur, overstuur enz. Rondetijden wijzen het verschil wel uit, mits je geen 300 PK auto tegen een 600 PK machine zet dan is het natuurlijk niet te vergelijken. Maar poetsers die alleen de boekjes lezen weten dat toch niet ![]() | |
Turquaz52 | zondag 2 december 2007 @ 02:17 |
quote:ik reed langs de coffeeshop ![]() ![]() (En SupraTurbo: of het nu 22 was of groter/kleiner het was zo'n afstand van 10 meter, ga niet de lettertjes op de band lezen he..?? ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 2 december 2007 @ 09:05 |
quote:Stoer quote:Snap ik, maar 22".... komaan hey Zal wel 19" geweest zijn | |
Automatic_Rock | zondag 2 december 2007 @ 09:25 |
Nog 1 reactie en dan is het topic vol ![]() @Supra_Turbo, als jij eens even een mooie eindconclusie formuleert ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 2 december 2007 @ 09:51 |
Eindconclusie: De Supra is in alle opzichten superieur aan een NSX ![]() ![]() |