abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54370052
Damn.. wat een discussie @ Die kneuzen topic
Dan maare een eige topiq aanmaken hea?

Die StefanP oid maare opzit te scheppen over zijn Suprake en die Twinturbokes die dr in zitten, alsof het een Veyron killa is EN maar niet te zwijgen over die eindeloze discussie met hem over die PK's en NM koppels etc...
Ik weet dat ik niet heel erg stil ben geweest over de Lude maare zo erg overdreef ik niet...

Een Stelling:
Supra is een Veel Mooier/Sneller/Beter/Betrouwbaarder/Cooler/Eyecatcher wagen dan de NSX...
Eensch of Oneensch?

Poll: Welke zou jij kiezen?
  • Honda NSX
  • Toyota Supra
    Tussenstand:

    Klik hier als je de tussenstand ook niet kunt zien
    Ook een poll maken? Klik hier
    En leg ook uit waarom je die auto kiest e.d.
    Paar voorbeeld posts:
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
    Supra gekozen. (natuurlijk )
    Deze heeft beter looks (persoonlijk) en het betere van de prestaties. Zie post stefanp.

    Ik neem aan dat we het over de stock uitvoeringen hebben.
    Dan blijft het wel een klein beetje oneerlijk om een auto die puur als GT bedoeld is en derhalve vooral voor luxe en cruise gemak gemaakt is te vergelijken met een auto die voor het circuit is ontwikkeld. (Senna heeft aan de auto meegewerkt, en ook de 'S' in NSX staat voor sportscar.)

    Zeker daarom zou ik de supra kiezen. Lekker cruisen in een mooie auto die zich kan meten met auto's als de NSX waar veel meer 'racebloed' in zit van huis uit.


    De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
    Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.

    En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.

    De Specs:
    De Honda NSX
    Motoren:
    1. DOHC 3.0 V6 VTEC met 270PK en 210nm Koppel
    2. DOHC 3.2 V6 VTEC met 290PK en 224nm Koppel
    De 2e optie doet van 0 tot 100 in maar slechts 5,2 Sec. + een top van 270km/pu. (Bron-acceleratie)

    De Toyota Supra:
    1. DOHC 3.0 L6 met 200PK en 210nm Koppel
    2. Turbocharged DOHC 3.0 L6 met 320PK en 315nm Koppel
    De 2e optie doet van 0 tot 100 in 5,1 sec. + een top van 250km/pu


    The NSX VTEC '94:


    '01:




    The Supra 3.0 TURBO


    Thanks @ GC_Stef voor de dash foto's:




    Aan jullie de keus.. ik voel me dus niet geript oid als Supra wint.. vind het ook prachtbakken.. maar soms moet het tegendeel bewezen worden..
    Ieder zijn eige mening!

    [ Bericht 11% gewijzigd door Turquaz52 op 05-11-2007 21:37:44 ]
  • Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_54370342
    De NSX 'uiteraard': betere looks, beter rijgedrag en VTEC > Turbo. Maar dat is allemaal vrij subjectief
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_54370438
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 23:55 schreef Paladijn het volgende:
    De NSX 'uiteraard': betere looks, beter rijgedrag en VTEC > Turbo. Maar dat is allemaal vrij subjectief
    De NSX is N/A (Naturaly Aspired) en de Supra Turbogeladen.
    De reden is ook vrijsimpel waarom de NSX N/A is: o.a. De Turbo-Lag.. dat moesten ze niet hebben..
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_54372092





    Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen.

    O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden? Als je dat gelooft, heb ik nog wel wat moerasland in de aanbieding...



    Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_54372146
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 02:00 schreef StefanP het volgende:

    Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen.

    O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden? Als je dat gelooft, heb ik nog wel wat moerasland in de aanbieding...

    [ afbeelding ]

    Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra.
    Mooie info.. mijn bron beweerde wel dat het in 4,5sec. was, zou kunnen dat ie er wat langer over doet.. maar voor een N/A vind ik het nogsteeds netjes.
    Een Turbo Lag heb je bij elk geblaze motor. Bij een Supra is dat misschien Minimaal, maar je hebt et wel
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      maandag 5 november 2007 @ 10:00:22 #6
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_54374289
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 02:07 schreef Turquaz52 het volgende:

    [..]

    Een Turbo Lag heb je bij elk geblaze motor. Bij een Supra is dat misschien Minimaal, maar je hebt et wel
    Mjah, als je vanaf 1000 toeren power hebt, noem ik dat iig geen turbo lag...
    Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
    ©DiscoveryChannel
    pi_54374446
    Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.

    En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
    pi_54374945
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
    Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.

    En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
    5.6? man dat doet mijn 25pk 250cc 1cilinder motorfietsje uit 1983 al


    dat hij niet harder gaat als 140 houd ik even voor me
      maandag 5 november 2007 @ 11:12:56 #9
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54375629
    Supra gekozen. (natuurlijk )
    Deze heeft beter looks (persoonlijk) en het betere van de prestaties. Zie post stefanp.

    Ik neem aan dat we het over de stock uitvoeringen hebben.
    Dan blijft het wel een klein beetje oneerlijk om een auto die puur als GT bedoeld is en derhalve vooral voor luxe en cruise gemak gemaakt is te vergelijken met een auto die voor het circuit is ontwikkeld. (Senna heeft aan de auto meegewerkt, en ook de 'S' in NSX staat voor sportscar.)

    Zeker daarom zou ik de supra kiezen. Lekker cruisen in een mooie auto die zich kan meten met auto's als de NSX waar veel meer 'racebloed' in zit van huis uit.


    De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
      maandag 5 november 2007 @ 11:19:54 #10
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_54375796
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
    De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
    Elk topic over het onderwerp loopt uit in een bashtopic...
    Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
    ©DiscoveryChannel
      maandag 5 november 2007 @ 11:55:23 #11
    145121 GC_Stef
    is en blijft kansloos
    pi_54376625
    Hmm, nou post ik eigenlijk zelden op Fok! (logisch), maar volgens mij heeft StefanP helemaal geen auto's, maar droomt ie er van, en is ie gewoon gek van een bepaald model. Geld ook voor die Turquaz, die al auto reed toen hij nog in de luiers lag?

    Ik heb voor de Supra gekozen, ondanks dat ik voo honda een gigantisch zwak heb, maar dat komt dan toch door dit poezebeestje:

    Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
    pi_54376723
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:

    De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
    Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..
    Stuur me via PB maar een OP, check ik wel of ik em hier post ok?
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_54376827
    +1 voor de RX-7
    pi_54376910
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 11:55 schreef GC_Stef het volgende:
    Hmm, nou post ik eigenlijk zelden op Fok! (logisch), maar volgens mij heeft StefanP helemaal geen auto's, maar droomt ie er van, en is ie gewoon gek van een bepaald model. Geld ook voor die Turquaz, die al auto reed toen hij nog in de luiers lag?

    Ik heb voor de Supra gekozen, ondanks dat ik voo honda een gigantisch zwak heb, maar dat komt dan toch door dit poezebeestje:

    [ afbeelding ]
    Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ ( ) pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Wimo. op 05-11-2007 12:15:23 ]
    pi_54377713
    ff offtopiq, zien jullie de tussenstand?? Ik niet.
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_54377901
    27 voor de nsx tegen 5 voor de supra, ik heb overgens voor de nsx gekozen maar dat vanwege dat ik een zwak voor deze auto heb, sowieso geef ik de voorkeur voor een middenmoter.
    de supra is ook een super auto maar die trekt mij niet zo.
    pi_54378064
    NSX natuurlijk. De supra is de nieuwe golf.
    pi_54378184
    NSX
    Supra
      maandag 5 november 2007 @ 13:11:06 #19
    145121 GC_Stef
    is en blijft kansloos
    pi_54378414
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:

    [..]

    Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ ( ) pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
    Dat zeg je heel mooi, maar ik zie alleen maar foto's van een Amerikaanse Supra, waarvan niet aantoonbaar is dat die op zijn naam staat. Als ie een kenteken bewijs kan overhandigen geloof ik hem. Wat betreft het bezitten, ik bezit er 'toevallig' ook 1, maar mij zie je ook geen andere auto's bashen, maar daar is het immers Fok! voor toch?
    Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
      maandag 5 november 2007 @ 13:31:51 #20
    152303 hamkaastosti
    ook bekend als hamkaastosti
    pi_54378870
    wtf is dat voor een dash in de supra? een recht stuk multiplex met her en der wat metertjes d'r in
    Tom Jones zong ooit...
    she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
    laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
    grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
      maandag 5 november 2007 @ 13:37:52 #21
    145121 GC_Stef
    is en blijft kansloos
    pi_54379030
    Dashboard van de Supra is 1 van de mooiere en functionelere dashboards ooit bedacht, helemaal op de bestuurder gericht, en geen nutteloze zaken waar je uren naar op zoek bent. Vind het 3 spaaks stuur in mijn RHD overigens wel mooier:


    Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
      maandag 5 november 2007 @ 14:04:43 #22
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54379659
    He stef volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.
    Stefan heeft een 800whp supra gehad (onder meer) en 3 in totaal.
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:

    [..]

    Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..
    Stuur me via PB maar een OP, check ik wel of ik em hier post ok?
    Dit is niet onafhankelijk dat kan je al zien aan de titel.
    en ik ga geen andere op schrijven. Het boeit me niet genoeg.
    Wordt moe van dit oeverloze gezeur over wat nou beter is.

    De enige betaalbare supras zijn trouwens die RHD suckysucky imports. Vaak nog NA ook. Een écht fatsoenlijke suup is net zo min betaalbaar als een nsx.

    Ik blij dat ik in een MK3 supra rjidt wat dat aan gaat. 99% van de mensen die in deze topics posten hebben nooit een écht snelle auto gehad voor meer dan 3 jaar en hebben geen idee wat het kost.
    En maar bashen op de hobby van een ander terwijl ze in de lease astra zitten.
      maandag 5 november 2007 @ 14:15:21 #23
    20925 n00cL30n
    ..::RSTRCTD::..
    pi_54379947
    Ondanks dat ik de Supra een mooie bak vind, heb ik toch gekozen voor de NSX.

    Gewoon omdat dit naar mijn mening meer een racebred auto is.
    (Senna heritage)
      maandag 5 november 2007 @ 14:25:53 #24
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_54380215
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 13:37 schreef GC_Stef het volgende:
    Dashboard van de Supra is 1 van de mooiere en functionelere dashboards ooit bedacht, helemaal op de bestuurder gericht, en geen nutteloze zaken waar je uren naar op zoek bent. Vind het 3 spaaks stuur in mijn RHD overigens wel mooier:

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Hee, die ruitenwisserstengel heb ik ook
    Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
    ©DiscoveryChannel
      maandag 5 november 2007 @ 14:27:32 #25
    145121 GC_Stef
    is en blijft kansloos
    pi_54380258
    Tjabbo, waar ik op doel is dat het niet moeilijk is om je voor te doen als iemand die ergens anders woont en daar veel dikke auto's heeft (gehad). Feit is dat ik nergens eigendomspapieren zie. Ik kan ook best op een amerikaans forum zeggen dat de GoFaster Skylines van mij zijn, maar dat is evenmin ongeloofwaardig.

    Wat betreft sucky sucky, dat valt dus ontzettend mee. Of noem jij Fietsbels of Gerry's Supra's ook sucky sucky? Auto's zijn in technische topstaat (en die van mij op de ophanging en startmotor na op het moment ook) en zijn goed onderhouden.
    Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
    pi_54381056
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:

    [..]

    Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ ( [afbeelding] ) pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
    snel? Ja? etc etc, maar dat maakt het nog geen supercar. Dat is het totale pakket.


    Ik zou overigens geen van beiden willen, omdat dit het soort auto is waar het type wannabe-streetracer met petje en crx op geilt.
    pi_54381744
    Zat nog eens te kijken. Maar wat is een Supra lelijk zeg. Zowel van buiten, maar vooral van binnen
      maandag 5 november 2007 @ 16:03:11 #28
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54382352
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 14:27 schreef GC_Stef het volgende:
    Tjabbo, waar ik op doel is dat het niet moeilijk is om je voor te doen als iemand die ergens anders woont en daar veel dikke auto's heeft (gehad). Feit is dat ik nergens eigendomspapieren zie. Ik kan ook best op een amerikaans forum zeggen dat de GoFaster Skylines van mij zijn, maar dat is evenmin ongeloofwaardig.

    Wat betreft sucky sucky, dat valt dus ontzettend mee. Of noem jij Fietsbels of Gerry's Supra's ook sucky sucky? Auto's zijn in technische topstaat (en die van mij op de ophanging en startmotor na op het moment ook) en zijn goed onderhouden.
    Mijn persoonlijke mening is dat je een RHD supra rijdt omdat je geen fatsoenlijke kan betalen. Simpel zat.
    Fabian weet precies wat ik van zijn auto vind. Die spreek ik af en toe nog wel. Gerry ken ik niet persoonlijk.
    En hoe je het went of keert, een RHD supra kopen komt voort uit het niet hebben van genoeg geld en JA ik vind dat je een RHD auto alleen moet kopen als hij niet LHD geleverd is.

    Buiten dat ken ik stefanp persoonlijk, heb meegereden en zelf gereden in 1 van zijn supras en JA hij kon zowel eigendomsbewijzen als dyno numbers overleggen. Wat je er ook van vind, een scam is het niet.
    pi_54382854
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 15:02 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    snel? Ja? etc etc, maar dat maakt het nog geen supercar. Dat is het totale pakket.


    Ik zou overigens geen van beiden willen, omdat dit het soort auto is waar het type wannabe-streetracer met petje en crx op geilt.
    Uh, ik denk dat een corvette toch echt wel een supercar is hoor
      maandag 5 november 2007 @ 16:46:38 #30
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54383340
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 15:32 schreef Fastmatti het volgende:
    Zat nog eens te kijken. Maar wat is een Supra lelijk zeg. Zowel van buiten, maar vooral van binnen
    ...zei de man die een tigra wil kopen
    pi_54384511
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 16:26 schreef Wimo. het volgende:

    [..]

    Uh, ik denk dat een corvette toch echt wel een supercar is hoor [afbeelding]
    Een sportwagen ja. Geen supercar, dat is een Enzo, Carrera GT, SLR, Koenigsegg etc
    pi_54384890
    Stock vind ik de NSX mooier, maar die zwarte die StefanP post is mooier dan welke NSX ook!
    pi_54385171
    uiteraard de supra
      maandag 5 november 2007 @ 18:26:01 #34
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54385586
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 17:39 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Een sportwagen ja. Geen supercar, dat is een Enzo, Carrera GT, SLR, Koenigsegg etc [ afbeelding ]
    Wat maakt zo'n auto een supercar en waardoor onderscheid hij zich van de rest?
    pi_54385970
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 18:26 schreef Tjabbo het volgende:

    [..]

    Wat maakt zo'n auto een supercar en waardoor onderscheid hij zich van de rest?
    De prijs en exclusiviteit. Wederom een heerlijk subjectief iets
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
      maandag 5 november 2007 @ 18:53:57 #36
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54386238
    Exclusiviteit hoort er niets mee te maken te hebben eigenlijk.
    Waarom is een auto die bestempeld wordt als supersport car ineens een gewone sportauto als ze besluiten hem in serie te gaan maken? Dat is dus niet zo.
    Prijs...wellicht.

    Het hoort natuurlijk op basis van prestaties weggezet tegen de huidige maatstaven te zijn.
    pi_54387090
    Ik vind het beide interessante auto's, en zal altijd respect hebben voor de mensen die het op willen brengen om met iets dergelijks te rijden en evt. de boel bij wijze van hobby stijlvol aan te passen. De Supra vind ik echter niet mooi, de buitenkant, maar vooràl het interieur. Het komt op mij over als een soort grote CRX, maar dat komt voor een zeer groot deel door het relatief grote aantal stijllóze Supra's in de tuning/stylingscene. De auto lijkt bij wijze van spreken veel "fout volk" aan te trekken. De NSX vind ik ook niet direct een prachtige auto, maar de uitstraling spreekt me iig veel meer aan dan de Supra. Ook de motor van de NSX spreekt me meer aan, ondanks die heerlijke onverwoestbaarheid van het Supra blok. Voeg daar als kers op te taart de naam Senna aan toe en mijn keuze is duidelijk: NSX. Zonder twijfel. Mèt de klapkoplampen s.v.p.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Sjaeck op 05-11-2007 19:46:34 ]
    I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
      maandag 5 november 2007 @ 20:19:27 #38
    175278 Supra_Turbo
    Roarende ITB's !!
    pi_54388174
    @ TS
    Het is een beetje triest van je om een bash-topic te openen.
    Ga jij eerst maar eens je rijbewijs halen voordat je ook nog maar 1 meter in die gesjonnieficeerde trage diesel Golf van je (pa) gaat rijden!

    Maar goed... om antwoord te geven op je vraag:
    Voor goede steering response en een racy gevoel: Honda NSX
    Voor luxe en makkelijk verkrijgbare power/snelheid: Supra
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 14:04 schreef Tjabbo het volgende:
    He stef volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.
    Stefan heeft een 800whp supra gehad (onder meer) en 3 in totaal.
    Altijd leuk... mensen die denken dat StefanP een rukkend pubertje is en zich moet verplaatsen op een gejatte fiets
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 14:04 schreef Tjabbo het volgende:
    Ik blij dat ik in een MK3 supra rjidt wat dat aan gaat. 99% van de mensen die in deze topics posten hebben nooit een écht snelle auto gehad voor meer dan 3 jaar en hebben geen idee wat het kost.
    En maar bashen op de hobby van een ander terwijl ze in de lease astra zitten.
    Helemaal mee eens!

    Zelf zitten ze in een afgetrapte lease-Golf, maar ze weten je wel te vertellen wat voor een kut-hok een Supra is, terwijl ze er nog geen meter in gereden hebben.
    Trieste figuurtjes...
    pi_54388300
    NSX featuring Supra.... zo zo... weer een doordachte topictitel...

    anyhow, ik ga voor de NSX, deze vind ik persoonlijk vele malen mooier. de prestaties boeien me geen ruk want dat zit bij allebei de auto's wel snor en om nou over een paar tienden te gaan lopen huilen

    trouwens om even deel te nemen in de welles nietes supercar discussie

    de Enzo is een supercar, de Carrera GT ook. dit omdat ze gewoon ontzettend snel zijn en er exclusieve techniek in zit.. maar de Atom is ook een supercar. en zullen we de Caparo T1 even niet vergeten? die draait rondjes om alle hierboven genoemde "supercars"

    en de SLR is de badge supercar uiteraard niet waardig.... nepmclaren... gepimpte SL500 ja... z'n meer dan 10 jaar oudere "voorganger" de F1 is gewoon sneller en er zit veel meer en mooiere techniek in.

    dat maakt de caparo trouwens nog wat mooier want die is ontwikkeld door 3 voormalige werknemers van McLaren en die hebben toevallig ook aan de F1 meegewerkt... had mercedes daar zn lelijke ster maar op kunnen plakken....


    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_54389859
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 20:19 schreef Supra_Turbo het volgende:

    [..]

    Altijd leuk... mensen die denken dat StefanP een rukkend pubertje is en zich moet verplaatsen op een gejatte fiets [afbeelding]
    [..]
    Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over
      maandag 5 november 2007 @ 22:04:47 #41
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54390934
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 21:23 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over
    ja waarom zou je ook een inhoudelijke discussie houden als je mensen kan afzeiken.
      maandag 5 november 2007 @ 22:06:41 #42
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54390993
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 20:26 schreef Youp het volgende:


    trouwens om even deel te nemen in de welles nietes supercar discussie
    knip
    en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.
    maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij.
    pi_54392571
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef Tjabbo het volgende:

    [..]

    en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.
    maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij.
    misschien is het een supercar maar buiten wat bolt on rommel zit er niks speciaals qua techniek op of aan... echt super snel is hij nou ook weer niet, hij is alleen leverbaar met een automaat... hij blinkt gewoon nergens in uit buiten de patserfactor...

    imo is hij in ieder geval de naam McLaren (vergelijk F1 (en Caparo)) niet waardig... supercar of niet, het is zeker geen volbloed raceauto, mijn definitie van een supercar, maar eerder een versjonde SL500 en daarom vind ik het geen supercar.

    maargoed dat is idd subjectief... zoals alles in dit topic
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_54392644
    dubbel
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_54392789
    kZou een EVO willen of een Elise/Speedster. Liefst een Elise met ABS of een Speedster met koni/H&R of eibach setup.

    Lekker simpel, lekker veel lol in bochten. Van miljoen heb ik dan nog minstens 950.000 euro over, en tegen de tijd dat ik ook eens fatsoenlijk kan rijden, rij ik ze allebei meteen zoek op een circuit.
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
    pi_54394275
    Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit.

    Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is.
    pi_54394659
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef Toewan het volgende:
    Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit.

    Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is.
    Geef mij maar een donker/goud/gele
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_54394713
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef Toewan het volgende:
    Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit.

    Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is.
    Supra is toch geschikter voor tuning etc..
    Dit omdat de V6 al ver geavanceerd is van de NSX, niks meer aan doen.. Ongeblazen, en toch prestaties hebben als een geblaze blok
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      dinsdag 6 november 2007 @ 00:06:11 #49
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54394936
    wha ik zie net dat je de op aangepast hebt. netjes
      dinsdag 6 november 2007 @ 00:09:12 #50
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54395010
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 23:58 schreef Turquaz52 het volgende:

    [..]

    Supra is toch geschikter voor tuning etc..
    Dit omdat de V6 al ver geavanceerd is van de NSX, niks meer aan doen.. Ongeblazen, en toch prestaties hebben als een geblaze blok
    verschil is dat een NA blok veel moeilijker is verder op te kietelen.
    Een turbo blok is daarentegen -relatief- eenvoudiger en je haalt er veel meer pk uit.

    De discussie hoeft niet wéér opgestart te worden ( ) maar voor een om het even bedrag haal je uit de supra motor veel meer pk's dan met vergelijkbaar geld uit de nsx motor.
    pi_54395902
    Ze hebben het over een Supra Mk IV tjabbo......
    Niet over een dweilboot III
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
      dinsdag 6 november 2007 @ 09:09:01 #52
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54398138
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 00:52 schreef PNG het volgende:
    Ze hebben het over een Supra Mk IV tjabbo......
    Niet over een dweilboot III
    Gelukkig maar.

    Deed het zo zeer een grapje over je opel repo?

    [ Bericht 9% gewijzigd door Tjabbo op 06-11-2007 09:20:14 ]
      dinsdag 6 november 2007 @ 11:19:29 #53
    145121 GC_Stef
    is en blijft kansloos
    pi_54400542
    Mijn auto in de startpost
    Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
      dinsdag 6 november 2007 @ 11:21:59 #54
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54400615
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 11:19 schreef GC_Stef het volgende:
    Mijn auto in de startpost
    Heb je al serieuze kopers?
    pi_54402898
    NSX! supra is ook mooi dat wel.. specs zullen ook wel beter zijn... maar als ik tog moest kiezen... NSX!
      dinsdag 6 november 2007 @ 13:01:32 #56
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_54403096
    NSX, beste en meest geavanceerde techniek. Mooie looks, doet het allemaal zonder mietjes attributen als een turbo, pure N/A kracht. heerlijk is dat.

    supra is ook een hele mooie auto, maar de NSX spreekt me veel meer aan.
    [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
      dinsdag 6 november 2007 @ 13:02:02 #57
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_54403110
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 11:19 schreef GC_Stef het volgende:
    Mijn auto in de startpost

    Heb jij een NSX?
    [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
    pi_54404780
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef Tjabbo het volgende:

    [..]

    en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.
    maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij.
    Dat is altijd moeilijk om uit te leggen (ook als ontwerper in opleiding), maar wat supercars, supercars maakt is dat er geen concessies gemaakt zijn. Extreemste lijnen die je maar kan verzinnen zijn van het tekenbord zowat direct in het productie model beland. Die modellen schreeuwen uit, kijk mij aggressief en snel er uit zien (en de prestaties zijn er ook na). Hate it or love it zijn deze ontwerpen vaak (bijvoorbeeld de Zonda/Enzo, door velen geliefd en velen vinden het 3x niks). Ze stralen allemaal passie en emotie uit, ze hebben een ziel en dat zal je merken ook als je er in rijdt.
    Pakken we de Supra, elk lijntje lijkt wel afgerond te zijn die te extreem werd gevonden het is allemaal een beetje halfjes (op de concepttekeningen zag ie er vast spannender uit bedoel ik dan). Tuurlijk de Supra ziet er best goed uit (en zekerwete voor een auto uit Japan...), maar hijs niet extreem. Een doodgewone GT. Ook zijn er veel concessies gemaakt als in het interieur bijvoorbeeld, wel rijders gericht, maar straalt alleen maar plastic fantastic uit. Het is wel allemaal technisch perfect, maar straalt op mij niks uit.

    Nu snap ik wel dat je dit niet allemaal zult willen geloven als Supra rijder, maar denk er eens over na
    pi_54406350
    Daarbij.... een supra kost stuk minder ook dan een nsx denk ik zo. Je krijgt misschien wel meer voor je geld.. dat wel, maarja =) In mijn ogen heb ik ook liever een NSX dan een SLR... dus ik denk dat grotendeels ook persoonlijke kwestie is.
      dinsdag 6 november 2007 @ 17:02:32 #61
    175278 Supra_Turbo
    Roarende ITB's !!
    pi_54408459
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 21:23 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over
    Mss ben ik wel een kloon van StefanP
    Dat zou wat zijn he
      dinsdag 6 november 2007 @ 17:59:59 #62
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54409617
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 14:14 schreef Jimmeh het volgende:

    [..]

    Dat is altijd moeilijk om uit te leggen (ook als ontwerper in opleiding), maar wat supercars, supercars maakt is dat er geen concessies gemaakt zijn. Extreemste lijnen die je maar kan verzinnen zijn van het tekenbord zowat direct in het productie model beland. Die modellen schreeuwen uit, kijk mij aggressief en snel er uit zien (en de prestaties zijn er ook na). Hate it or love it zijn deze ontwerpen vaak (bijvoorbeeld de Zonda/Enzo, door velen geliefd en velen vinden het 3x niks). Ze stralen allemaal passie en emotie uit, ze hebben een ziel en dat zal je merken ook als je er in rijdt.
    Pakken we de Supra, elk lijntje lijkt wel afgerond te zijn die te extreem werd gevonden het is allemaal een beetje halfjes (op de concepttekeningen zag ie er vast spannender uit bedoel ik dan). Tuurlijk de Supra ziet er best goed uit (en zekerwete voor een auto uit Japan...), maar hijs niet extreem. Een doodgewone GT. Ook zijn er veel concessies gemaakt als in het interieur bijvoorbeeld, wel rijders gericht, maar straalt alleen maar plastic fantastic uit. Het is wel allemaal technisch perfect, maar straalt op mij niks uit.

    Nu snap ik wel dat je dit niet allemaal zult willen geloven als Supra rijder, maar denk er eens over na
    ik ben naast supra rijder ook (redelijk) voor rede vatbaar.
    Dat iemand hem wel of niet mooi vindt kan ik me voorstellen. Dat het een 'doodgewone' GT is qua lijnenspel ben ik met je eens. dat opperde ik zelf ook al hierboven ergens. . Ik vind die doodgewone gt lijnen prachtig, geweldig, super. Smaak of wansmaak, ik vind dat.

    Dash is inderdaad plastic. Het kan inderdaad mooier. Het cockpit idee echter met alle functies op de rijder gericht spreken me weer wél erg aan. Function over form.

    De NSX vind ik minder mooi qua lijnen dan de supra. Ook geen supercar en imho zeer zeker minder mooi dan de supra. te vierkant, de voorkant is kort, achterkant te lang. De balans is weg in mijn ogen. De zonda heeft dat ook een beetje. superlelijk vind ik dat.
    Dat vond ik al lang voordat ik supra ging rijden.

    Maar goed vergelijk me niet met de MKIV rijders. Ik wil(de) graag zo'n ding hebben maar ik kan hem nu eenmaal niet betalen. De MK3 is nog weer vierkanter dan een nsx en technisch inferieur. het is niet anders.
      dinsdag 6 november 2007 @ 18:13:05 #63
    175278 Supra_Turbo
    Roarende ITB's !!
    pi_54409834
    Ik vind de koplampen van een Mk4 een beetje vreemd.
    Te groot en te dicht bij elkaar

    De achterkant daarintegen vind ik echt imposant!!
    Van de zijkant gezien is het ook een plaatje!

    En de motor is echt een juweeltje!
    Toch wel 1 van de sterkste ooit gebouwd!
    pi_54411879
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 13:01 schreef Pumatje het volgende:
    NSX, beste en meest geavanceerde techniek. Mooie looks, doet het allemaal zonder mietjes attributen als een turbo, pure N/A kracht. heerlijk is dat.
    Het is maar wat je kracht noemt... een NSX is een leuke auto, maar kracht heeft hij niet. Verre van. En ja, ik heb erin gereden - een vriend heeft er een. Op het circuit is het een leuke auto maar op straat kan hij totaal niet meekomen. Bovendien kun je er weinig tot niets aan veranderen - op een paar peperdure custom NSXes na met een turbocharger, is de rest gewoon stock. Je kunt er niets mee... de velgen kun je misschien veranderen, dan houdt het ook op. Bij een Supra begint het daar pas. Leuke auto als je vaak naar het circuit gaat, maar als je voor het merendeel gewoon op straat rijdt en racet, en niet van een gemiddelde gezinsauto wil verliezen, dan is de NSX niet de juiste keuze.
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 15:22 schreef D25002011 het volgende:
    Daarbij.... een supra kost stuk minder ook dan een nsx denk ik zo. Je krijgt misschien wel meer voor je geld.. dat wel, maarja =) In mijn ogen heb ik ook liever een NSX dan een SLR... dus ik denk dat grotendeels ook persoonlijke kwestie is.
    De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_54412020
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    maar op straat kan hij totaal niet meekomen.
    Wil je de volgende keer even een waarschuwing posten zodat ik mijn scherm niet ondersproei?

    Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_54412932
    Voor mij makkelijke keuze:

    De Supra.
    De looks vind ik van beide goed.

    Ik ben echter een tunert en dan ben je met een nsx zo uitgespeeld.
    Met een supra kun je je lol op.
    ooit kom ik aan die 1000 pk :)
      dinsdag 6 november 2007 @ 20:43:46 #67
    175278 Supra_Turbo
    Roarende ITB's !!
    pi_54413587
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Paladijn het volgende:

    [..]

    Wil je de volgende keer even een waarschuwing posten zodat ik mijn scherm niet ondersproei?

    Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen
    Ik denk/hoop dat ie bedoelt 'In verhouding tot'
    pi_54414085
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef Supra_Turbo het volgende:

    [..]

    Ik denk/hoop dat ie bedoelt 'In verhouding tot'
    Dan nog (hij heeft er overigens tijdens mijn reactie nog het nodige bijgetypt), je gaat me niet vertellen dat iemand zijn Supra rijdt om "gezinsauto's" het leven "zuur" te maken op de snelweg door sneller te accelereren. Het zou voor mij iig niet de reden zijn om een Supra te verkiezen boven een NSX of willekeurige andere auto Als dat je kick is kun je bovendien beter kijken naar een tweewieler

    Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat jij plezier in jouw auto hebt en dat is bijzonder subjectief (zelfs het op een rechte lijn uitaccelereren van burgerbakjes! ). De een rijdt nou eenmaal liever een FWD dan een RWD/4WD, de ander met de motor/gewichtsverdeling op een ander manier en weer een ander gaat puur voor luxe boven een spartaanse uitrusting. Er is simpelweg niet zoiets als de beste voor eenieder, alleen de beste voor jezelf.
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
      dinsdag 6 november 2007 @ 21:57:08 #69
    175278 Supra_Turbo
    Roarende ITB's !!
    pi_54415786
    Agreed.
    Mijn MR2 (en jouw MX-5) zijn ook niet de snelste auto's ter wereld, maar wel de leukste om mee door de bochten te gaan
    Daar is het mij om te doen iig
    pi_54417530
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 21:57 schreef Supra_Turbo het volgende:
    Agreed.
    Mijn MR2 (en jouw MX-5) zijn ook niet de snelste auto's ter wereld, maar wel de leukste om mee door de bochten te gaan
    Daar is het mij om te doen iig
    Zeker

    Maar goed, dit topic gaat verder nergens over... het is alleen jammer dat mensen vaak hun keuze voor een auto af laten hangen van een stel schreeuwerds op een forum of in hun kennissenkring. En laten we eerlijk zijn, een te duur koreaans schijthok als een Chevrowoo Lacetti of een frêle Megane station gezinsbak die alleen maar rechtuit wil (de twee vervangend vervoer bakjes die ik meekreeg na de brand van mijn andere MX) zijn niets voor mij. Daar commentaar opleveren hoort er ook bij, zolang je iemand anders maar vrijlaat in zijn/haar keus. Voeg de merk X is slecht of type Y is schraal borrelpraat er aan toen en je hebt prima vulling voor een internetforum

    Ironische is wel dat mijn autokeus tot nu toe redelijk toeval is. Mijn Rover 600 kwam ik tegen op een occasionsite bij een andere auto die ik bekeek, daarnaast zat ik altijd meer te kijken naar een Z4/S2000 ipv. een MX-5 en als circuitbak had ik een Porsche 944 op het oog ipv de MX-5 NA die ik nu rij... En ach, ik koop een auto voor mezelf, niet voor mijn buren of een sjaak/ingezakte zakenman die me bij de stoplichten of op de snelweg uit-accelereert, of zelfs een 17-jarige op een internetforumpje met een mening over auto's. Who cares. Ik geniet.

    Maar genoeg serieus gebazel in dit topic, ik ben ff wat anders doen
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_54418561
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 22:56 schreef Paladijn het volgende:

    [..]

    Zeker

    Maar goed, dit topic gaat verder nergens over... het is alleen jammer dat mensen vaak hun keuze voor een auto af laten hangen van een stel schreeuwerds op een forum of in hun kennissenkring. En laten we eerlijk zijn, een te duur koreaans schijthok als een Chevrowoo Lacetti of een frêle Megane station gezinsbak die alleen maar rechtuit wil (de twee vervangend vervoer bakjes die ik meekreeg na de brand van mijn andere MX) zijn niets voor mij. Daar commentaar opleveren hoort er ook bij, zolang je iemand anders maar vrijlaat in zijn/haar keus. Voeg de merk X is slecht of type Y is schraal borrelpraat er aan toen en je hebt prima vulling voor een internetforum

    Ironische is wel dat mijn autokeus tot nu toe redelijk toeval is. Mijn Rover 600 kwam ik tegen op een occasionsite bij een andere auto die ik bekeek, daarnaast zat ik altijd meer te kijken naar een Z4/S2000 ipv. een MX-5 en als circuitbak had ik een Porsche 944 op het oog ipv de MX-5 NA die ik nu rij... En ach, ik koop een auto voor mezelf, niet voor mijn buren of een sjaak/ingezakte zakenman die me bij de stoplichten of op de snelweg uit-accelereert, of zelfs een 17-jarige op een internetforumpje met een mening over auto's. Who cares. Ik geniet.

    Maar genoeg serieus gebazel in dit topic, ik ben ff wat anders doen


    het topic ging er in feite alleen om hoeveel stemmen er voor de NSX vielen en hoeveel voor de supra... dat enorm er omheen geblaat is gewoon een te verwachte reactie op het Fok! forum
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_54419318
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.
    Is dat zo in de states joh? Hier is het juist omgedraaid; een stock Supra turbo in goede staat kun je voor 15-20 duizend euro hebben (al dan niet RHD uit Engeland). Een stock NSX begint zo'n beetje bij 30K voor de oudere modeljaren, en er staan er sowieso weinig van te koop. Hoe zit het eigenlijk met (totale) productiecijfers? Ik heb het idee dat er van de Supra echt tig keer meer van gemaakt zijn dan van de NSX (die ik overigens wel way overpriced vind voor wat je koopt, vergeleken met bijv. die Supra turbo, en voor NSX money kan je hier ook GT-R rijden).
    pi_54421333
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Paladijn het volgende:

    [..]

    Wil je de volgende keer even een waarschuwing posten zodat ik mijn scherm niet ondersproei?

    Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen
    Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      woensdag 7 november 2007 @ 08:41:13 #74
    57702 osmo
    Zuiderbuur
    pi_54422248
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
    Nu vergeet je er wel even bij te vertellen dat de meeste "superdeluxe" amerikaanse bakken die 300pk nodig hebben om die hele hoop plaatstaal en bekerhouders in 10 seconden tot 100 te trekken met die "superdeluxe" viertraps automaten. En 300pk krijgen uit een + 4-liter V8 is ook redelijk
    pi_54423303
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
    Heb je gelijk in, ware het niet dat die 300pk ook nodig is om al dat gewicht(want het zijn heus geen lichte gebakjes!)mee te zeulen, daar heeft een NSX nou niet bepaald zo'n last van.
    pi_54426075
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 23:30 schreef Youp het volgende:

    [..]



    het topic ging er in feite alleen om hoeveel stemmen er voor de NSX vielen en hoeveel voor de supra... dat enorm er omheen geblaat is gewoon een te verwachte reactie op het Fok! forum
    Het was wel redelijk duidelijk dat dit een pun was richting StefanP, laat staan dat TF/Alexxx gewoon het topic op slot hadden kunnen gooien als het 'alleen een poll' was. En hem verplaatsen naar ONZ oid, natuurlijk. Het half OT-geblaat houdt het nog enigszins interesant wmb.

    Als je hier een Porsche vs Ferrari poll maakt krijg je dezelfde reacties, maar mijns inziens is het geen specifiek fok-probleem, meer een internetprobleem Op de diverse MX-5 forums bevechten internetridders elkaar bijvoorbeeld ook continu om te verklaren dat de NA beter is dan de NB, of zelfs NC versie, of andersom, blaat.
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_54426137
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
    Begrijpelijk, maar moet je je dan willen bewijzen ofzo? Moet je bij ieder stoplicht wegknallen en wild om je heen kijken of er niet toevallig iemand sneller is? Rij gewoon rustig weg, heb je die problemen niet en is ook niet zo slecht voor je hart
    pi_54426330
    Ik heb wel is met een stoplicht sprintje in een lichte oldtimer met 120 pk van een oude Mustang met 300 pk gewonnen.
    Die Mustang hoorde je goed brullen, dus hij trok wel serieus op
    Later specs opgezocht blijkt dat ding een 3 traps automaat te hebben dôh

    Ik zie hetzelfde gebeuren eigenlijk met een doorsnee Amerikaanse gezinsbak van 2000kg tegen de redelijk lichtgewicht NSX met 280 pk
    pi_54426904
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
    En jij vergeet dat jij de enige hier bent die alles vanuit de US-hoek bekijkt. Voor een europeaan voldoet zelfs een VW Fox op de US highway, zolang je de limiet van 65-70 mph aanhoudt. Dat het verder een goedkope kleine kutauto is zonder status en dat een Amerikaan daar om die reden niet aan wil laten we dan maar even in het midden.

    Los van 'imago' en 'voor het circuit', ik denk dat niemand hier serieus wil betwisten dat een NSX - of zelfs stock Supra - de juiste keus is als je zo valt op acceleratie bij stoplichten of 'tussensprintjes' op de snelweg. Een Europeaan zal, afgezien van een sjaak bij de McDrive die toevallig de lotto wint, ook niet een Mustang oid halen om die reden.
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
      woensdag 7 november 2007 @ 12:53:41 #80
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54426921
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 12:12 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Begrijpelijk, maar moet je je dan willen bewijzen ofzo? Moet je bij ieder stoplicht wegknallen en wild om je heen kijken of er niet toevallig iemand sneller is? Rij gewoon rustig weg, heb je die problemen niet en is ook niet zo slecht voor je hart
    Hmmm ff recappen:
    Je hebt een snelle auto gekocht omdat je daar van houdt. Je wilt sneller zijn dan iemand anders en je geeft daar relatief veel geld aan uit en koop je een auto die schreeuwt 'kijk mij sportauto pur sang zijn'. Vervolgens ben je alsnog alleen op het circuit vet sneller vanwege high-power sedan's e.d. En dan is de oplossing "niet wegknallen maar rustig rijden" ?

    Geeft toch te denken
    pi_54427881
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef Tjabbo het volgende:

    [..]

    Hmmm ff recappen:
    Je hebt een snelle auto gekocht omdat je daar van houdt. Je wilt sneller zijn dan iemand anders en je geeft daar relatief veel geld aan uit en koop je een auto die schreeuwt 'kijk mij sportauto pur sang zijn'. Vervolgens ben je alsnog alleen op het circuit vet sneller vanwege high-power sedan's e.d. En dan is de oplossing "niet wegknallen maar rustig rijden" ?

    Geeft toch te denken [afbeelding]
    Dat is het nou juist. Wat je zegt klopt je hebt een snelle auto gekocht omdat je daarvan houdt, maar niet omdat je sneller wilt zijn dan iemand anders. Ik zou geen auto kopen om sneller te zijn dan een onbekende gast naast me bij het stoplicht hoor. Als je daar je voldoening uit moet halen...
      woensdag 7 november 2007 @ 13:32:04 #82
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_54427892
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Het is maar wat je kracht noemt... een NSX is een leuke auto, maar kracht heeft hij niet. Verre van. En ja, ik heb erin gereden - een vriend heeft er een. Op het circuit is het een leuke auto maar op straat kan hij totaal niet meekomen. Bovendien kun je er weinig tot niets aan veranderen - op een paar peperdure custom NSXes na met een turbocharger, is de rest gewoon stock. Je kunt er niets mee... de velgen kun je misschien veranderen, dan houdt het ook op. Bij een Supra begint het daar pas. Leuke auto als je vaak naar het circuit gaat, maar als je voor het merendeel gewoon op straat rijdt en racet, en niet van een gemiddelde gezinsauto wil verliezen, dan is de NSX niet de juiste keuze.
    [..]

    De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.
    wat lul jij nu weer een eind in de rondte...


    NSX niet goed meekomen op de weg? Wat voor een hoq heb jij in hemelsnaam gereden

    de NSX is sneller dan een Ferrari F355, Porsche 911

    tegen f355
    http://www.youtube.com/watch?v=hzGYjcH5guc

    supra
    http://www.youtube.com/watch?v=jy6PyQsWlTs

    911 ( ok wel een oudje )
    http://www.youtube.com/watch?v=95Bh3Mwg3Qg

    En niet te modden? Waar baseer je dat op? op die maat van je die w.s een civic met een NSX sticker rijdt?

    a.ub. een gemodde nsx ,met jou bodykit onzin e.d ( wat ik overigens verschrikkelijk zonde vind maargoed )

    http://www.youtube.com/watch?v=IFqTT1P0144


    maar over welke nsx hebben we het eigelijk? Nsx mist de kracht weer gebaseerd op helemaal fukking niets.
    [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
      woensdag 7 november 2007 @ 13:35:29 #83
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54427978
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 13:31 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Dat is het nou juist. Wat je zegt klopt je hebt een snelle auto gekocht omdat je daarvan houdt, maar niet omdat je sneller wilt zijn dan iemand anders. Ik zou geen auto kopen om sneller te zijn dan een onbekende gast naast me bij het stoplicht hoor. Als je daar je voldoening uit moet halen...
    Wat is dat nou voor onzin. Je koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikken )
    En je wilt niet weten hoeveel mensen daar wél voldoening uit halen.

    Maar dat is net het verschil in mensen en het type auto dat ze kiezen.
    De een rijdt graag in een snelle straat auto (dagelijks gebruik en zo) waar de ander het liefst het circuit op gaat. Persoonlijk kunnen prestaties op een circuit me gestolen worden. Straatprestaties is de maatstaf.
      woensdag 7 november 2007 @ 13:42:24 #84
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54428144
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 13:32 schreef Pumatje het volgende:

    [..]

    wat lul jij nu weer een eind in de rondte...

    NSX niet goed meekomen op de weg? Wat voor een hoq heb jij in hemelsnaam gereden

    En niet te modden? Waar baseer je dat op? op die maat van je die w.s een civic met een NSX sticker rijdt?
    Wel alle reacties lezen he

    En hoeveel NSX'en zijn er nu echt gemod. Anders dan een filtertje en uitlaatje.
    bij non-turbo tuning moet je echt heel veel centen meebrengen voor relatief weinig winst. Dat weet ieder varken.

    Als je de aantallen gemodde supras tegen de aantallen nsx'en wegzet denk ik dat je behoorlijk schrikt
    pi_54428350
    Ik heb gekozen voor de Supra, niet omdat ik er zelf eentje hebt maar omdat het mij meer aanspreekt. Er zijn genoeg nsxén die ik prachtig vind maar persoonlijk ga ik voor de Supra.

    Eindeloos gezeik over welke auto er beter is, boeiend! het lijkt bijna extremisten van een godsdienst, elkaar proberen te overtuigen om te bekeren. Ga wat nuttigers doen met je tijd.

    Elke wagen heeft zo z'n plus en minpunten
      woensdag 7 november 2007 @ 14:04:52 #86
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_54428706
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 13:42 schreef Tjabbo het volgende:

    [..]

    Wel alle reacties lezen he

    En hoeveel NSX'en zijn er nu echt gemod. Anders dan een filtertje en uitlaatje.
    bij non-turbo tuning moet je echt heel veel centen meebrengen voor relatief weinig winst. Dat weet ieder varken.

    Als je de aantallen gemodde supras tegen de aantallen nsx'en wegzet denk ik dat je behoorlijk schrikt
    http://www.turbo-kits.com/nsx_turbo_kits.html
    Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
    ©DiscoveryChannel
      woensdag 7 november 2007 @ 14:07:17 #87
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54428775
    Dat vroeg ik niet, en dat was de strekking van mijn post ook niet.
    Is lezen nu zo moeilijk?

    Bij de eerste non turbo tuning opmerking komt een briljant hoofd met een turbokitje aan.
    pi_54429085
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Tjabbo het volgende:

    [..]

    Wat is dat nou voor onzin. Je koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikken [afbeelding] )
    En je wilt niet weten hoeveel mensen daar wél voldoening uit halen.

    Maar dat is net het verschil in mensen en het type auto dat ze kiezen.
    De een rijdt graag in een snelle straat auto (dagelijks gebruik en zo) waar de ander het liefst het circuit op gaat. Persoonlijk kunnen prestaties op een circuit me gestolen worden. Straatprestaties is de maatstaf.
    Zo denk ik dus niet. Het zal me weinig boeien of er iemand sneller is bij het stoplicht. Sprinten doe ik toch niet, zijn meestal alleen de paupers met petjes en tribalstickers die zoiets doen.
    Denk jij dat iemand die een dikke A8 (of willekeurige andere luxe edoch snelle wagen) rijdt het maar ook iets boeit als petje sneller weg is bij het stoplicht. Hij weet toch dat ie die auto opvreet en al was dat niet zo, dan nog rijdt ie mooier rond...
      woensdag 7 november 2007 @ 14:37:44 #89
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54429597
    ^Een A8 is een heel andere auto met een heel andere doelgroep.
    Die boeit het inderdaad niet. Maar het is toch wel een beetje bedroevend als je bij het eerste beste stopicht bijgehouden wordt door zo'n ding als je in een sportauto rijdt.

    Zelf doe ik ook geen stoplichtsprintjes (meer), meestal wil johnny met de sticker golf/crx/astra wel eens sporten maar daar is inderdaad geen grap aan. Soms echter wil ik me wel laten verleiden. Niet zozeer voor de sport maar om de les die geleerd moet worden.
    pi_54430117
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Tjabbo het volgende:

    [..]

    Wat is dat nou voor onzin. JeTjabbo koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikken )
    Daar gaat het spaak
    quote:
    En je wilt niet weten hoeveel mensen daar wél voldoening uit halen.
    Ieder zijn ding inderdaad
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_54430378
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef Tjabbo het volgende:

    maar voor een om het even bedrag haal je uit de supra motor veel meer pk's dan met vergelijkbaar geld uit de nsx motor.
    Maar wordt de auto daar beter van?

    SportAuto test af en toe getunede auto's naast de standaard versie. Niet zelden blijkt de standaardversie op het circuit gewoon de snelste. Niet in rechte lijn (logisch, de getunede heeft meer vermogen en weegt hetzelfde, zelfde tractie, speciaal voor [naam vergeten]: dezelfde aandrijving, enz.), maar wel op het circuit.

    De reden is vrij simpel: balans. Het product dat wordt geleverd door de fabriek is uit den treure getest. Zelfs de toptuners hebben moeite om dat te verbeteren (Alpina heb ik al door het ijs zien zakken, terwijl die een aardige naam hebben).

    Alleen al om het feit dat de NSX met medewerking van Senna is afgesteld zou ik er niet aan gaan klooien. Immers, meer vermogen in de NSX (en dan heb ik het niet over 20-30 pk natuurlijk) = Senna uit het concept halen.

    Mijn keuze valt overigens op de NSX. Die oogt onmiddellijk speciaal, waar ik bij de Supra altijd aan een ricer moet denken (ik weet het, het is geen ricer... maar zo ziet ie er wel uit). Het rijdt ook geweldig. En ik heb sowieso een voorkeur voor NA.
    Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
    [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
      woensdag 7 november 2007 @ 15:15:59 #92
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_54430521
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 14:07 schreef Tjabbo het volgende:
    Dat vroeg ik niet, en dat was de strekking van mijn post ook niet.
    Is lezen nu zo moeilijk?

    Bij de eerste non turbo tuning opmerking komt een briljant hoofd met een turbokitje aan.


    Dan istie mooier en net zo snel... Case closed dus

    Hoewel een -uiterlijk- standaard supra ook best voor de deur gezet mag worden...
    Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
    ©DiscoveryChannel
    pi_54430655
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef Tjabbo het volgende:

    Hmmm ff recappen:
    Je hebt een snelle auto gekocht omdat je daar van houdt. Je wilt sneller zijn dan iemand anders en je geeft daar relatief veel geld aan uit en koop je een auto die schreeuwt 'kijk mij sportauto pur sang zijn'. Vervolgens ben je alsnog alleen op het circuit vet sneller vanwege high-power sedan's e.d. En dan is de oplossing "niet wegknallen maar rustig rijden" ?

    Geeft toch te denken
    Ik heb mijn auto vooral gekozen om de rijbeleving. Dat is wat een sportauto bijzonder maakt. Niet de acceleratie.

    Zo zou ik best wel een 356 speedster willen hebben. Absoluut niet snel in rechte lijn en ook in de bochten is het niet op huidig niveau (Astra diesel zal het zonder meer winnen), maar het is autorijden in de puurste vorm. Het is dat een mooie tegenwoordig tonnen in euro's kost en ik dat gewoon te gek vind voor een auto die je met de huidige zomers 3 dagen in het jaar kan gebruiken, maar verder...

    Niet dat snelheid helemaal ondergeschikt is, maar het is slechts een onderdeel van het geheel. En dat geheel moet kloppen.
    Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
    [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
    pi_54430765
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef Tjabbo het volgende:

    [..]

    verschil is dat een NA blok veel moeilijker is verder op te kietelen.
    Een turbo blok is daarentegen -relatief- eenvoudiger en je haalt er veel meer pk uit.

    De discussie hoeft niet wéér opgestart te worden ( ) maar voor een om het even bedrag haal je uit de supra motor veel meer pk's dan met vergelijkbaar geld uit de nsx motor.
    Vandaar dat je uit een TDI meer kan uithalen dan uit een SDI

    en de tussestand tot nu toe: 81 - 18 OMG en ik maar denken dat NSX zou verliezen
    +1 zelfvertrouwen
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_54431056
    Ik mis googol hiero?
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      woensdag 7 november 2007 @ 16:10:33 #96
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54431989
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 15:21 schreef DS4 het volgende:

    [..]

    Ik heb mijn auto vooral gekozen om de rijbeleving. Dat is wat een sportauto bijzonder maakt. Niet de acceleratie.

    Niet dat snelheid helemaal ondergeschikt is, maar het is slechts een onderdeel van het geheel. En dat geheel moet kloppen.
    Het is net wat je er mee wilt inderdaad. Welk gevoel het je geeft.
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 15:09 schreef DS4 het volgende:

    [..]

    Maar wordt de auto daar beter van?
    Je verbetert slechts één aspect in die auto. Of je dan inboet aan betrouwbaarheid ligt geheel aan de tune én de kwaliteit van je blok i.c.m. de bestuurder. Een careless driver krijgt álles stuk.

    Maar een auto die méér tuningsmogelijkheden biedt geniet bij mij de voorkeur en daarom maakt het de auto beter dan een andere. Een supra turbo geniet bijvoorbeeld mijn voorkeur boven hetzelfde model met een non-turbo motor. De tuneability is voor mij zeker een grote factor.
    pi_54432992
    heb je niks duits om te kiezen ipv die rijstbakken? :P

    (geintje niet slaan, beetje leven in het topic terugbrengen )

    ontopic: nsx, is aparter, die supra was wel mooi, maar nu veel te bekend en minder supercar uiterlijk
    And then there were syntax-errors
      woensdag 7 november 2007 @ 17:41:50 #98
    175278 Supra_Turbo
    Roarende ITB's !!
    pi_54434088
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 15:25 schreef Turquaz52 het volgende:
    [..]
    Vandaar dat je uit een TDI meer kan uithalen dan uit een SDI
    Dat zegt Tjabbo toch ook!
    Lezen kerel!
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 15:09 schreef DS4 het volgende:
    Maar wordt de auto daar beter van?

    SportAuto test af en toe getunede auto's naast de standaard versie. Niet zelden blijkt de standaardversie op het circuit gewoon de snelste. Niet in rechte lijn (logisch, de getunede heeft meer vermogen en weegt hetzelfde, zelfde tractie, speciaal voor [naam vergeten]: dezelfde aandrijving, enz.), maar wel op het circuit.

    De reden is vrij simpel: balans. Het product dat wordt geleverd door de fabriek is uit den treure getest. Zelfs de toptuners hebben moeite om dat te verbeteren (Alpina heb ik al door het ijs zien zakken, terwijl die een aardige naam hebben)
    In deze heeft DS4 helemaal gelijk!
    Op een (krap) circuit is balans alles!

    Daarom wil ik ook geen 3S-GTE (of een 4A-GTE) in mijn MR2!
      woensdag 7 november 2007 @ 18:57:57 #99
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54435915
    jeah hij heeft gelijk. zeker.
    maar daar ging het niet over
    pi_54447793


    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')