quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
Supra gekozen. (natuurlijk)
Deze heeft beter looks (persoonlijk) en het betere van de prestaties. Zie post stefanp.
Ik neem aan dat we het over de stock uitvoeringen hebben.
Dan blijft het wel een klein beetje oneerlijk om een auto die puur als GT bedoeld is en derhalve vooral voor luxe en cruise gemak gemaakt is te vergelijken met een auto die voor het circuit is ontwikkeld. (Senna heeft aan de auto meegewerkt, en ook de 'S' in NSX staat voor sportscar.)
Zeker daarom zou ik de supra kiezen. Lekker cruisen in een mooie auto die zich kan meten met auto's als de NSX waar veel meer 'racebloed' in zit van huis uit.
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
quote:Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.
En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
De NSX is N/A (Naturaly Aspired) en de Supra Turbogeladen.quote:Op zondag 4 november 2007 23:55 schreef Paladijn het volgende:
De NSX 'uiteraard': betere looks, beter rijgedrag en VTEC > Turbo. Maar dat is allemaal vrij subjectief
Mooie info.. mijn bron beweerde wel dat het in 4,5sec. was, zou kunnen dat ie er wat langer over doet.. maar voor een N/A vind ik het nogsteeds netjes.quote:Op maandag 5 november 2007 02:00 schreef StefanP het volgende:
Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen.
O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden?Als je dat gelooft, heb ik nog wel wat moerasland in de aanbieding...
[ afbeelding ]
Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra.
Mjah, als je vanaf 1000 toeren power hebt, noem ik dat iig geen turbo lag...quote:Op maandag 5 november 2007 02:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een Turbo Lag heb je bij elk geblaze motor. Bij een Supra is dat misschien Minimaal, maar je hebt et wel![]()
5.6? man dat doet mijn 25pk 250cc 1cilinder motorfietsje uit 1983 alquote:Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.
En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
Elk topic over het onderwerp loopt uit in een bashtopic...quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ (quote:Op maandag 5 november 2007 11:55 schreef GC_Stef het volgende:
Hmm, nou post ik eigenlijk zelden op Fok! (logisch), maar volgens mij heeft StefanP helemaal geen auto's, maar droomt ie er van, en is ie gewoon gek van een bepaald model. Geld ook voor die Turquaz, die al auto reed toen hij nog in de luiers lag?
Ik heb voor de Supra gekozen, ondanks dat ik voo honda een gigantisch zwak heb, maar dat komt dan toch door dit poezebeestje:
[ afbeelding ]
Dat zeg je heel mooi, maar ik zie alleen maar foto's van een Amerikaanse Supra, waarvan niet aantoonbaar is dat die op zijn naam staat. Als ie een kenteken bewijs kan overhandigen geloof ik hem. Wat betreft het bezitten, ik bezit er 'toevallig' ook 1, maar mij zie je ook geen andere auto's bashen, maar daar is het immers Fok! voor toch?quote:Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ () pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
Dit is niet onafhankelijk dat kan je al zien aan de titel.quote:Op maandag 5 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..![]()
Stuur me via PB maar een OP, check ik wel of ik em hier post ok?![]()
Hee, die ruitenwisserstengel heb ik ookquote:Op maandag 5 november 2007 13:37 schreef GC_Stef het volgende:
Dashboard van de Supra is 1 van de mooiere en functionelere dashboards ooit bedacht, helemaal op de bestuurder gericht, en geen nutteloze zaken waar je uren naar op zoek bent. Vind het 3 spaaks stuur in mijn RHD overigens wel mooier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
snel? Ja? etc etc, maar dat maakt het nog geen supercar. Dat is het totale pakket.quote:Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ ( [afbeelding] ) pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
Mijn persoonlijke mening is dat je een RHD supra rijdt omdat je geen fatsoenlijke kan betalen. Simpel zat.quote:Op maandag 5 november 2007 14:27 schreef GC_Stef het volgende:
Tjabbo, waar ik op doel is dat het niet moeilijk is om je voor te doen als iemand die ergens anders woont en daar veel dikke auto's heeft (gehad). Feit is dat ik nergens eigendomspapieren zie. Ik kan ook best op een amerikaans forum zeggen dat de GoFaster Skylines van mij zijn, maar dat is evenmin ongeloofwaardig.
Wat betreft sucky sucky, dat valt dus ontzettend mee. Of noem jij Fietsbels of Gerry's Supra's ook sucky sucky? Auto's zijn in technische topstaat (en die van mij op de ophanging en startmotor na op het moment ook) en zijn goed onderhouden.
Uh, ik denk dat een corvette toch echt wel een supercar is hoorquote:Op maandag 5 november 2007 15:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
snel? Ja? etc etc, maar dat maakt het nog geen supercar. Dat is het totale pakket.
Ik zou overigens geen van beiden willen, omdat dit het soort auto is waar het type wannabe-streetracer met petje en crx op geilt.
...zei de man die een tigra wil kopenquote:Op maandag 5 november 2007 15:32 schreef Fastmatti het volgende:
Zat nog eens te kijken. Maar wat is een Supra lelijk zeg. Zowel van buiten, maar vooral van binnen![]()
Een sportwagen ja. Geen supercar, dat is een Enzo, Carrera GT, SLR, Koenigsegg etcquote:Op maandag 5 november 2007 16:26 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Uh, ik denk dat een corvette toch echt wel een supercar is hoor [afbeelding]
Wat maakt zo'n auto een supercar en waardoor onderscheid hij zich van de rest?quote:Op maandag 5 november 2007 17:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een sportwagen ja. Geen supercar, dat is een Enzo, Carrera GT, SLR, Koenigsegg etc [ afbeelding ]
De prijs en exclusiviteit. Wederom een heerlijk subjectief ietsquote:Op maandag 5 november 2007 18:26 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wat maakt zo'n auto een supercar en waardoor onderscheid hij zich van de rest?
Altijd leuk... mensen die denken dat StefanP een rukkend pubertje is en zich moet verplaatsen op een gejatte fietsquote:Op maandag 5 november 2007 14:04 schreef Tjabbo het volgende:
He stef volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.
Stefan heeft een 800whp supra gehad (onder meer) en 3 in totaal.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 5 november 2007 14:04 schreef Tjabbo het volgende:
Ik blij dat ik in een MK3 supra rjidt wat dat aan gaat. 99% van de mensen die in deze topics posten hebben nooit een écht snelle auto gehad voor meer dan 3 jaar en hebben geen idee wat het kost.
En maar bashen op de hobby van een ander terwijl ze in de lease astra zitten.
Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal overquote:Op maandag 5 november 2007 20:19 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Altijd leuk... mensen die denken dat StefanP een rukkend pubertje is en zich moet verplaatsen op een gejatte fiets [afbeelding]
[..]
ja waarom zou je ook een inhoudelijke discussie houden als je mensen kan afzeiken.quote:Op maandag 5 november 2007 21:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over
en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.quote:Op maandag 5 november 2007 20:26 schreef Youp het volgende:
trouwens om even deel te nemen in de welles nietes supercar discussie
knip
misschien is het een supercar maar buiten wat bolt on rommel zit er niks speciaals qua techniek op of aan... echt super snel is hij nou ook weer niet, hij is alleen leverbaar met een automaat... hij blinkt gewoon nergens in uit buiten de patserfactor...quote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.
maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij.
Geef mij maar een donker/goud/gelequote:Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef Toewan het volgende:
Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit.
Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is.
Supra is toch geschikter voor tuning etc..quote:Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef Toewan het volgende:
Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit.
Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is.
verschil is dat een NA blok veel moeilijker is verder op te kietelen.quote:Op maandag 5 november 2007 23:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Supra is toch geschikter voor tuning etc..
Dit omdat de V6 al ver geavanceerd is van de NSX, niks meer aan doen.. Ongeblazen, en toch prestaties hebben als een geblaze blok![]()
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:52 schreef PNG het volgende:
Ze hebben het over een Supra Mk IV tjabbo......
Niet over een dweilboot III
Dat is altijd moeilijk om uit te leggen (ook als ontwerper in opleiding), maar wat supercars, supercars maakt is dat er geen concessies gemaakt zijn. Extreemste lijnen die je maar kan verzinnen zijn van het tekenbord zowat direct in het productie model beland. Die modellen schreeuwen uit, kijk mij aggressief en snel er uit zien (en de prestaties zijn er ook na). Hate it or love it zijn deze ontwerpen vaak (bijvoorbeeld de Zonda/Enzo, door velen geliefd en velen vinden het 3x niks). Ze stralen allemaal passie en emotie uit, ze hebben een ziel en dat zal je merken ook als je er in rijdt.quote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.
maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij.
Mss ben ik wel een kloon van StefanPquote:Op maandag 5 november 2007 21:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over
ik ben naast supra rijder ook (redelijk) voor rede vatbaar.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:14 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Dat is altijd moeilijk om uit te leggen (ook als ontwerper in opleiding), maar wat supercars, supercars maakt is dat er geen concessies gemaakt zijn. Extreemste lijnen die je maar kan verzinnen zijn van het tekenbord zowat direct in het productie model beland. Die modellen schreeuwen uit, kijk mij aggressief en snel er uit zien (en de prestaties zijn er ook na). Hate it or love it zijn deze ontwerpen vaak (bijvoorbeeld de Zonda/Enzo, door velen geliefd en velen vinden het 3x niks). Ze stralen allemaal passie en emotie uit, ze hebben een ziel en dat zal je merken ook als je er in rijdt.
Pakken we de Supra, elk lijntje lijkt wel afgerond te zijn die te extreem werd gevonden het is allemaal een beetje halfjes (op de concepttekeningen zag ie er vast spannender uit bedoel ik dan). Tuurlijk de Supra ziet er best goed uit (en zekerwete voor een auto uit Japan...), maar hijs niet extreem. Een doodgewone GT. Ook zijn er veel concessies gemaakt als in het interieur bijvoorbeeld, wel rijders gericht, maar straalt alleen maar plastic fantastic uit. Het is wel allemaal technisch perfect, maar straalt op mij niks uit.
Nu snap ik wel dat je dit niet allemaal zult willen geloven als Supra rijder, maar denk er eens over na
Het is maar wat je kracht noemt... een NSX is een leuke auto, maar kracht heeft hij niet. Verre van. En ja, ik heb erin gereden - een vriend heeft er een. Op het circuit is het een leuke auto maar op straat kan hij totaal niet meekomen. Bovendien kun je er weinig tot niets aan veranderen - op een paar peperdure custom NSXes na met een turbocharger, is de rest gewoon stock. Je kunt er niets mee... de velgen kun je misschien veranderen, dan houdt het ook op. Bij een Supra begint het daar pas. Leuke auto als je vaak naar het circuit gaat, maar als je voor het merendeel gewoon op straat rijdt en racet, en niet van een gemiddelde gezinsauto wil verliezen, dan is de NSX niet de juiste keuze.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:01 schreef Pumatje het volgende:
NSX, beste en meest geavanceerde techniek. Mooie looks, doet het allemaal zonder mietjes attributen als een turbo, pure N/A kracht. heerlijk is dat.
De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:22 schreef D25002011 het volgende:
Daarbij.... een supra kost stuk minder ook dan een nsx denk ik zo. Je krijgt misschien wel meer voor je geld.. dat wel, maarja =) In mijn ogen heb ik ook liever een NSX dan een SLR... dus ik denk dat grotendeels ook persoonlijke kwestie is.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
maar op straat kan hij totaal niet meekomen.
Ik denk/hoop dat ie bedoelt 'In verhouding tot'quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]Wil je de volgende keer even een waarschuwing posten zodat ik mijn scherm niet ondersproei?
Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen
Dan nog (hij heeft er overigens tijdens mijn reactie nog het nodige bijgetypt), je gaat me niet vertellen dat iemand zijn Supra rijdt om "gezinsauto's" het leven "zuur" te maken op de snelweg door sneller te accelereren. Het zou voor mij iig niet de reden zijn om een Supra te verkiezen boven een NSX of willekeurige andere autoquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik denk/hoop dat ie bedoelt 'In verhouding tot'
Zekerquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:57 schreef Supra_Turbo het volgende:
Agreed.
Mijn MR2 (en jouw MX-5) zijn ook niet de snelste auto's ter wereld, maar wel de leukste om mee door de bochten te gaan
Daar is het mij om te doen iig
quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:56 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Zeker
Maar goed, dit topic gaat verder nergens over... het is alleen jammer dat mensen vaak hun keuze voor een auto af laten hangen van een stel schreeuwerds op een forum of in hun kennissenkring. En laten we eerlijk zijn, een te duur koreaans schijthok als een Chevrowoo Lacetti of een frêle Megane station gezinsbak die alleen maar rechtuit wil (de twee vervangend vervoer bakjes die ik meekreeg na de brand van mijn andere MX) zijn niets voor mij. Daar commentaar opleveren hoort er ook bij, zolang je iemand anders maar vrijlaat in zijn/haar keus. Voeg de merk X is slecht of type Y is schraal borrelpraat er aan toen en je hebt prima vulling voor een internetforum
Ironische is wel dat mijn autokeus tot nu toe redelijk toeval is. Mijn Rover 600 kwam ik tegen op een occasionsite bij een andere auto die ik bekeek, daarnaast zat ik altijd meer te kijken naar een Z4/S2000 ipv. een MX-5 en als circuitbak had ik een Porsche 944 op het oog ipv de MX-5 NA die ik nu rij... En ach, ik koop een auto voor mezelf, niet voor mijn buren of een sjaak/ingezakte zakenman die me bij de stoplichten of op de snelweg uit-accelereert, of zelfs een 17-jarige op een internetforumpje met een mening over auto's. Who cares. Ik geniet.
Maar genoeg serieus gebazel in dit topic, ik ben ff wat anders doen
Is dat zo in de states joh? Hier is het juist omgedraaid; een stock Supra turbo in goede staat kun je voor 15-20 duizend euro hebben (al dan niet RHD uit Engeland). Een stock NSX begint zo'n beetje bij 30K voor de oudere modeljaren, en er staan er sowieso weinig van te koop. Hoe zit het eigenlijk met (totale) productiecijfers? Ik heb het idee dat er van de Supra echt tig keer meer van gemaakt zijn dan van de NSX (die ik overigens wel way overpriced vind voor wat je koopt, vergeleken met bijv. die Supra turbo, en voor NSX money kan je hier ook GT-R rijden).quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]Wil je de volgende keer even een waarschuwing posten zodat ik mijn scherm niet ondersproei?
Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen
Nu vergeet je er wel even bij te vertellen dat de meeste "superdeluxe" amerikaanse bakken die 300pk nodig hebben om die hele hoop plaatstaal en bekerhouders in 10 seconden tot 100 te trekken met die "superdeluxe" viertraps automaten. En 300pk krijgen uit een + 4-liter V8 is ook redelijkquote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
Heb je gelijk in, ware het niet dat die 300pk ook nodig is om al dat gewicht(want het zijn heus geen lichte gebakjes!)mee te zeulen, daar heeft een NSX nou niet bepaald zo'n last van.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
Het was wel redelijk duidelijk dat dit een pun was richting StefanP, laat staan dat TF/Alexxx gewoon het topic op slot hadden kunnen gooien als het 'alleen een poll' was. En hem verplaatsen naar ONZ oid, natuurlijk. Het half OT-geblaat houdt het nog enigszins interesant wmb.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:30 schreef Youp het volgende:
[..]
het topic ging er in feite alleen om hoeveel stemmen er voor de NSX vielen en hoeveel voor de supra... dat enorm er omheen geblaat is gewoon een te verwachte reactie op het Fok! forum
Begrijpelijk, maar moet je je dan willen bewijzen ofzo? Moet je bij ieder stoplicht wegknallen en wild om je heen kijken of er niet toevallig iemand sneller is? Rij gewoon rustig weg, heb je die problemen niet en is ook niet zo slecht voor je hartquote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
En jij vergeet dat jij de enige hier bent die alles vanuit de US-hoek bekijkt. Voor een europeaan voldoet zelfs een VW Fox op de US highway, zolang je de limiet van 65-70 mph aanhoudt. Dat het verder een goedkope kleine kutauto is zonder status en dat een Amerikaan daar om die reden niet aan wil laten we dan maar even in het midden.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
Hmmm ff recappen:quote:Op woensdag 7 november 2007 12:12 schreef Repeat het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar moet je je dan willen bewijzen ofzo? Moet je bij ieder stoplicht wegknallen en wild om je heen kijken of er niet toevallig iemand sneller is? Rij gewoon rustig weg, heb je die problemen niet en is ook niet zo slecht voor je hart
Dat is het nou juist. Wat je zegt klopt je hebt een snelle auto gekocht omdat je daarvan houdt, maar niet omdat je sneller wilt zijn dan iemand anders. Ik zou geen auto kopen om sneller te zijn dan een onbekende gast naast me bij het stoplicht hoor. Als je daar je voldoening uit moet halen...quote:Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Hmmm ff recappen:
Je hebt een snelle auto gekocht omdat je daar van houdt. Je wilt sneller zijn dan iemand anders en je geeft daar relatief veel geld aan uit en koop je een auto die schreeuwt 'kijk mij sportauto pur sang zijn'. Vervolgens ben je alsnog alleen op het circuit vet sneller vanwege high-power sedan's e.d. En dan is de oplossing "niet wegknallen maar rustig rijden" ?
Geeft toch te denken [afbeelding]
wat lul jij nu weer een eind in de rondte...quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is maar wat je kracht noemt... een NSX is een leuke auto, maar kracht heeft hij niet. Verre van. En ja, ik heb erin gereden - een vriend heeft er een. Op het circuit is het een leuke auto maar op straat kan hij totaal niet meekomen. Bovendien kun je er weinig tot niets aan veranderen - op een paar peperdure custom NSXes na met een turbocharger, is de rest gewoon stock. Je kunt er niets mee... de velgen kun je misschien veranderen, dan houdt het ook op. Bij een Supra begint het daar pas. Leuke auto als je vaak naar het circuit gaat, maar als je voor het merendeel gewoon op straat rijdt en racet, en niet van een gemiddelde gezinsauto wil verliezen, dan is de NSX niet de juiste keuze.
[..]
De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.
Wat is dat nou voor onzin. Je koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikkenquote:Op woensdag 7 november 2007 13:31 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is het nou juist. Wat je zegt klopt je hebt een snelle auto gekocht omdat je daarvan houdt, maar niet omdat je sneller wilt zijn dan iemand anders. Ik zou geen auto kopen om sneller te zijn dan een onbekende gast naast me bij het stoplicht hoor. Als je daar je voldoening uit moet halen...
Wel alle reacties lezen hequote:Op woensdag 7 november 2007 13:32 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wat lul jij nu weer een eind in de rondte...
NSX niet goed meekomen op de weg? Wat voor een hoq heb jij in hemelsnaam gereden
En niet te modden? Waar baseer je dat op? op die maat van je die w.s een civic met een NSX sticker rijdt?
http://www.turbo-kits.com/nsx_turbo_kits.htmlquote:Op woensdag 7 november 2007 13:42 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wel alle reacties lezen he
En hoeveel NSX'en zijn er nu echt gemod. Anders dan een filtertje en uitlaatje.
bij non-turbo tuning moet je echt heel veel centen meebrengen voor relatief weinig winst. Dat weet ieder varken.
Als je de aantallen gemodde supras tegen de aantallen nsx'en wegzet denk ik dat je behoorlijk schrikt
Zo denk ik dus niet. Het zal me weinig boeien of er iemand sneller is bij het stoplicht. Sprinten doe ik toch niet, zijn meestal alleen de paupers met petjes en tribalstickers die zoiets doen.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin. Je koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikken [afbeelding] )
En je wilt niet weten hoeveel mensen daar wél voldoening uit halen.
Maar dat is net het verschil in mensen en het type auto dat ze kiezen.
De een rijdt graag in een snelle straat auto (dagelijks gebruik en zo) waar de ander het liefst het circuit op gaat. Persoonlijk kunnen prestaties op een circuit me gestolen worden. Straatprestaties is de maatstaf.
Daar gaat het spaakquote:Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin. JeTjabbo koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikken)
Ieder zijn ding inderdaadquote:En je wilt niet weten hoeveel mensen daar wél voldoening uit halen.
Maar wordt de auto daar beter van?quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef Tjabbo het volgende:
maar voor een om het even bedrag haal je uit de supra motor veel meer pk's dan met vergelijkbaar geld uit de nsx motor.
quote:Op woensdag 7 november 2007 14:07 schreef Tjabbo het volgende:
Dat vroeg ik niet, en dat was de strekking van mijn post ook niet.
Is lezen nu zo moeilijk?
Bij de eerste non turbo tuning opmerking komt een briljant hoofd met een turbokitje aan.
Ik heb mijn auto vooral gekozen om de rijbeleving. Dat is wat een sportauto bijzonder maakt. Niet de acceleratie.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef Tjabbo het volgende:
Hmmm ff recappen:
Je hebt een snelle auto gekocht omdat je daar van houdt. Je wilt sneller zijn dan iemand anders en je geeft daar relatief veel geld aan uit en koop je een auto die schreeuwt 'kijk mij sportauto pur sang zijn'. Vervolgens ben je alsnog alleen op het circuit vet sneller vanwege high-power sedan's e.d. En dan is de oplossing "niet wegknallen maar rustig rijden" ?
Geeft toch te denken
Vandaar dat je uit een TDI meer kan uithalen dan uit een SDIquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
verschil is dat een NA blok veel moeilijker is verder op te kietelen.
Een turbo blok is daarentegen -relatief- eenvoudiger en je haalt er veel meer pk uit.
De discussie hoeft niet wéér opgestart te worden () maar voor een om het even bedrag haal je uit de supra motor veel meer pk's dan met vergelijkbaar geld uit de nsx motor.
Het is net wat je er mee wilt inderdaad. Welk gevoel het je geeft.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb mijn auto vooral gekozen om de rijbeleving. Dat is wat een sportauto bijzonder maakt. Niet de acceleratie.
Niet dat snelheid helemaal ondergeschikt is, maar het is slechts een onderdeel van het geheel. En dat geheel moet kloppen.
Je verbetert slechts één aspect in die auto. Of je dan inboet aan betrouwbaarheid ligt geheel aan de tune én de kwaliteit van je blok i.c.m. de bestuurder. Een careless driver krijgt álles stuk.quote:
Dat zegt Tjabbo toch ook!quote:Op woensdag 7 november 2007 15:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vandaar dat je uit een TDI meer kan uithalen dan uit een SDI![]()
In deze heeft DS4 helemaal gelijk!quote:Op woensdag 7 november 2007 15:09 schreef DS4 het volgende:
Maar wordt de auto daar beter van?
SportAuto test af en toe getunede auto's naast de standaard versie. Niet zelden blijkt de standaardversie op het circuit gewoon de snelste. Niet in rechte lijn (logisch, de getunede heeft meer vermogen en weegt hetzelfde, zelfde tractie, speciaal voor [naam vergeten]: dezelfde aandrijving, enz.), maar wel op het circuit.
De reden is vrij simpel: balans. Het product dat wordt geleverd door de fabriek is uit den treure getest. Zelfs de toptuners hebben moeite om dat te verbeteren (Alpina heb ik al door het ijs zien zakken, terwijl die een aardige naam hebben)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |