quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
Supra gekozen. (natuurlijk)
Deze heeft beter looks (persoonlijk) en het betere van de prestaties. Zie post stefanp.
Ik neem aan dat we het over de stock uitvoeringen hebben.
Dan blijft het wel een klein beetje oneerlijk om een auto die puur als GT bedoeld is en derhalve vooral voor luxe en cruise gemak gemaakt is te vergelijken met een auto die voor het circuit is ontwikkeld. (Senna heeft aan de auto meegewerkt, en ook de 'S' in NSX staat voor sportscar.)
Zeker daarom zou ik de supra kiezen. Lekker cruisen in een mooie auto die zich kan meten met auto's als de NSX waar veel meer 'racebloed' in zit van huis uit.
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
quote:Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.
En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
De NSX is N/A (Naturaly Aspired) en de Supra Turbogeladen.quote:Op zondag 4 november 2007 23:55 schreef Paladijn het volgende:
De NSX 'uiteraard': betere looks, beter rijgedrag en VTEC > Turbo. Maar dat is allemaal vrij subjectief
Mooie info.. mijn bron beweerde wel dat het in 4,5sec. was, zou kunnen dat ie er wat langer over doet.. maar voor een N/A vind ik het nogsteeds netjes.quote:Op maandag 5 november 2007 02:00 schreef StefanP het volgende:
Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen.
O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden?Als je dat gelooft, heb ik nog wel wat moerasland in de aanbieding...
[ afbeelding ]
Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra.
Mjah, als je vanaf 1000 toeren power hebt, noem ik dat iig geen turbo lag...quote:Op maandag 5 november 2007 02:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een Turbo Lag heb je bij elk geblaze motor. Bij een Supra is dat misschien Minimaal, maar je hebt et wel![]()
5.6? man dat doet mijn 25pk 250cc 1cilinder motorfietsje uit 1983 alquote:Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.
En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
Elk topic over het onderwerp loopt uit in een bashtopic...quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ (quote:Op maandag 5 november 2007 11:55 schreef GC_Stef het volgende:
Hmm, nou post ik eigenlijk zelden op Fok! (logisch), maar volgens mij heeft StefanP helemaal geen auto's, maar droomt ie er van, en is ie gewoon gek van een bepaald model. Geld ook voor die Turquaz, die al auto reed toen hij nog in de luiers lag?
Ik heb voor de Supra gekozen, ondanks dat ik voo honda een gigantisch zwak heb, maar dat komt dan toch door dit poezebeestje:
[ afbeelding ]
Dat zeg je heel mooi, maar ik zie alleen maar foto's van een Amerikaanse Supra, waarvan niet aantoonbaar is dat die op zijn naam staat. Als ie een kenteken bewijs kan overhandigen geloof ik hem. Wat betreft het bezitten, ik bezit er 'toevallig' ook 1, maar mij zie je ook geen andere auto's bashen, maar daar is het immers Fok! voor toch?quote:Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ () pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
Dit is niet onafhankelijk dat kan je al zien aan de titel.quote:Op maandag 5 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..![]()
Stuur me via PB maar een OP, check ik wel of ik em hier post ok?![]()
Hee, die ruitenwisserstengel heb ik ookquote:Op maandag 5 november 2007 13:37 schreef GC_Stef het volgende:
Dashboard van de Supra is 1 van de mooiere en functionelere dashboards ooit bedacht, helemaal op de bestuurder gericht, en geen nutteloze zaken waar je uren naar op zoek bent. Vind het 3 spaaks stuur in mijn RHD overigens wel mooier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
snel? Ja? etc etc, maar dat maakt het nog geen supercar. Dat is het totale pakket.quote:Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ ( [afbeelding] ) pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
Mijn persoonlijke mening is dat je een RHD supra rijdt omdat je geen fatsoenlijke kan betalen. Simpel zat.quote:Op maandag 5 november 2007 14:27 schreef GC_Stef het volgende:
Tjabbo, waar ik op doel is dat het niet moeilijk is om je voor te doen als iemand die ergens anders woont en daar veel dikke auto's heeft (gehad). Feit is dat ik nergens eigendomspapieren zie. Ik kan ook best op een amerikaans forum zeggen dat de GoFaster Skylines van mij zijn, maar dat is evenmin ongeloofwaardig.
Wat betreft sucky sucky, dat valt dus ontzettend mee. Of noem jij Fietsbels of Gerry's Supra's ook sucky sucky? Auto's zijn in technische topstaat (en die van mij op de ophanging en startmotor na op het moment ook) en zijn goed onderhouden.
Uh, ik denk dat een corvette toch echt wel een supercar is hoorquote:Op maandag 5 november 2007 15:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
snel? Ja? etc etc, maar dat maakt het nog geen supercar. Dat is het totale pakket.
Ik zou overigens geen van beiden willen, omdat dit het soort auto is waar het type wannabe-streetracer met petje en crx op geilt.
...zei de man die een tigra wil kopenquote:Op maandag 5 november 2007 15:32 schreef Fastmatti het volgende:
Zat nog eens te kijken. Maar wat is een Supra lelijk zeg. Zowel van buiten, maar vooral van binnen![]()
Een sportwagen ja. Geen supercar, dat is een Enzo, Carrera GT, SLR, Koenigsegg etcquote:Op maandag 5 november 2007 16:26 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Uh, ik denk dat een corvette toch echt wel een supercar is hoor [afbeelding]
Wat maakt zo'n auto een supercar en waardoor onderscheid hij zich van de rest?quote:Op maandag 5 november 2007 17:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een sportwagen ja. Geen supercar, dat is een Enzo, Carrera GT, SLR, Koenigsegg etc [ afbeelding ]
De prijs en exclusiviteit. Wederom een heerlijk subjectief ietsquote:Op maandag 5 november 2007 18:26 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wat maakt zo'n auto een supercar en waardoor onderscheid hij zich van de rest?
Altijd leuk... mensen die denken dat StefanP een rukkend pubertje is en zich moet verplaatsen op een gejatte fietsquote:Op maandag 5 november 2007 14:04 schreef Tjabbo het volgende:
He stef volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.
Stefan heeft een 800whp supra gehad (onder meer) en 3 in totaal.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 5 november 2007 14:04 schreef Tjabbo het volgende:
Ik blij dat ik in een MK3 supra rjidt wat dat aan gaat. 99% van de mensen die in deze topics posten hebben nooit een écht snelle auto gehad voor meer dan 3 jaar en hebben geen idee wat het kost.
En maar bashen op de hobby van een ander terwijl ze in de lease astra zitten.
Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal overquote:Op maandag 5 november 2007 20:19 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Altijd leuk... mensen die denken dat StefanP een rukkend pubertje is en zich moet verplaatsen op een gejatte fiets [afbeelding]
[..]
ja waarom zou je ook een inhoudelijke discussie houden als je mensen kan afzeiken.quote:Op maandag 5 november 2007 21:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over
en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.quote:Op maandag 5 november 2007 20:26 schreef Youp het volgende:
trouwens om even deel te nemen in de welles nietes supercar discussie
knip
misschien is het een supercar maar buiten wat bolt on rommel zit er niks speciaals qua techniek op of aan... echt super snel is hij nou ook weer niet, hij is alleen leverbaar met een automaat... hij blinkt gewoon nergens in uit buiten de patserfactor...quote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.
maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij.
Geef mij maar een donker/goud/gelequote:Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef Toewan het volgende:
Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit.
Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is.
Supra is toch geschikter voor tuning etc..quote:Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef Toewan het volgende:
Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit.
Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is.
verschil is dat een NA blok veel moeilijker is verder op te kietelen.quote:Op maandag 5 november 2007 23:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Supra is toch geschikter voor tuning etc..
Dit omdat de V6 al ver geavanceerd is van de NSX, niks meer aan doen.. Ongeblazen, en toch prestaties hebben als een geblaze blok![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |