Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:52 schreef PNG het volgende:
Ze hebben het over een Supra Mk IV tjabbo......
Niet over een dweilboot III
Dat is altijd moeilijk om uit te leggen (ook als ontwerper in opleiding), maar wat supercars, supercars maakt is dat er geen concessies gemaakt zijn. Extreemste lijnen die je maar kan verzinnen zijn van het tekenbord zowat direct in het productie model beland. Die modellen schreeuwen uit, kijk mij aggressief en snel er uit zien (en de prestaties zijn er ook na). Hate it or love it zijn deze ontwerpen vaak (bijvoorbeeld de Zonda/Enzo, door velen geliefd en velen vinden het 3x niks). Ze stralen allemaal passie en emotie uit, ze hebben een ziel en dat zal je merken ook als je er in rijdt.quote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.
maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij.
Mss ben ik wel een kloon van StefanPquote:Op maandag 5 november 2007 21:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over
ik ben naast supra rijder ook (redelijk) voor rede vatbaar.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:14 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Dat is altijd moeilijk om uit te leggen (ook als ontwerper in opleiding), maar wat supercars, supercars maakt is dat er geen concessies gemaakt zijn. Extreemste lijnen die je maar kan verzinnen zijn van het tekenbord zowat direct in het productie model beland. Die modellen schreeuwen uit, kijk mij aggressief en snel er uit zien (en de prestaties zijn er ook na). Hate it or love it zijn deze ontwerpen vaak (bijvoorbeeld de Zonda/Enzo, door velen geliefd en velen vinden het 3x niks). Ze stralen allemaal passie en emotie uit, ze hebben een ziel en dat zal je merken ook als je er in rijdt.
Pakken we de Supra, elk lijntje lijkt wel afgerond te zijn die te extreem werd gevonden het is allemaal een beetje halfjes (op de concepttekeningen zag ie er vast spannender uit bedoel ik dan). Tuurlijk de Supra ziet er best goed uit (en zekerwete voor een auto uit Japan...), maar hijs niet extreem. Een doodgewone GT. Ook zijn er veel concessies gemaakt als in het interieur bijvoorbeeld, wel rijders gericht, maar straalt alleen maar plastic fantastic uit. Het is wel allemaal technisch perfect, maar straalt op mij niks uit.
Nu snap ik wel dat je dit niet allemaal zult willen geloven als Supra rijder, maar denk er eens over na
Het is maar wat je kracht noemt... een NSX is een leuke auto, maar kracht heeft hij niet. Verre van. En ja, ik heb erin gereden - een vriend heeft er een. Op het circuit is het een leuke auto maar op straat kan hij totaal niet meekomen. Bovendien kun je er weinig tot niets aan veranderen - op een paar peperdure custom NSXes na met een turbocharger, is de rest gewoon stock. Je kunt er niets mee... de velgen kun je misschien veranderen, dan houdt het ook op. Bij een Supra begint het daar pas. Leuke auto als je vaak naar het circuit gaat, maar als je voor het merendeel gewoon op straat rijdt en racet, en niet van een gemiddelde gezinsauto wil verliezen, dan is de NSX niet de juiste keuze.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:01 schreef Pumatje het volgende:
NSX, beste en meest geavanceerde techniek. Mooie looks, doet het allemaal zonder mietjes attributen als een turbo, pure N/A kracht. heerlijk is dat.
De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:22 schreef D25002011 het volgende:
Daarbij.... een supra kost stuk minder ook dan een nsx denk ik zo. Je krijgt misschien wel meer voor je geld.. dat wel, maarja =) In mijn ogen heb ik ook liever een NSX dan een SLR... dus ik denk dat grotendeels ook persoonlijke kwestie is.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
maar op straat kan hij totaal niet meekomen.
Ik denk/hoop dat ie bedoelt 'In verhouding tot'quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]Wil je de volgende keer even een waarschuwing posten zodat ik mijn scherm niet ondersproei?
Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen
Dan nog (hij heeft er overigens tijdens mijn reactie nog het nodige bijgetypt), je gaat me niet vertellen dat iemand zijn Supra rijdt om "gezinsauto's" het leven "zuur" te maken op de snelweg door sneller te accelereren. Het zou voor mij iig niet de reden zijn om een Supra te verkiezen boven een NSX of willekeurige andere autoquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik denk/hoop dat ie bedoelt 'In verhouding tot'
Zekerquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:57 schreef Supra_Turbo het volgende:
Agreed.
Mijn MR2 (en jouw MX-5) zijn ook niet de snelste auto's ter wereld, maar wel de leukste om mee door de bochten te gaan
Daar is het mij om te doen iig
quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:56 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Zeker
Maar goed, dit topic gaat verder nergens over... het is alleen jammer dat mensen vaak hun keuze voor een auto af laten hangen van een stel schreeuwerds op een forum of in hun kennissenkring. En laten we eerlijk zijn, een te duur koreaans schijthok als een Chevrowoo Lacetti of een frêle Megane station gezinsbak die alleen maar rechtuit wil (de twee vervangend vervoer bakjes die ik meekreeg na de brand van mijn andere MX) zijn niets voor mij. Daar commentaar opleveren hoort er ook bij, zolang je iemand anders maar vrijlaat in zijn/haar keus. Voeg de merk X is slecht of type Y is schraal borrelpraat er aan toen en je hebt prima vulling voor een internetforum
Ironische is wel dat mijn autokeus tot nu toe redelijk toeval is. Mijn Rover 600 kwam ik tegen op een occasionsite bij een andere auto die ik bekeek, daarnaast zat ik altijd meer te kijken naar een Z4/S2000 ipv. een MX-5 en als circuitbak had ik een Porsche 944 op het oog ipv de MX-5 NA die ik nu rij... En ach, ik koop een auto voor mezelf, niet voor mijn buren of een sjaak/ingezakte zakenman die me bij de stoplichten of op de snelweg uit-accelereert, of zelfs een 17-jarige op een internetforumpje met een mening over auto's. Who cares. Ik geniet.
Maar genoeg serieus gebazel in dit topic, ik ben ff wat anders doen
Is dat zo in de states joh? Hier is het juist omgedraaid; een stock Supra turbo in goede staat kun je voor 15-20 duizend euro hebben (al dan niet RHD uit Engeland). Een stock NSX begint zo'n beetje bij 30K voor de oudere modeljaren, en er staan er sowieso weinig van te koop. Hoe zit het eigenlijk met (totale) productiecijfers? Ik heb het idee dat er van de Supra echt tig keer meer van gemaakt zijn dan van de NSX (die ik overigens wel way overpriced vind voor wat je koopt, vergeleken met bijv. die Supra turbo, en voor NSX money kan je hier ook GT-R rijden).quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]Wil je de volgende keer even een waarschuwing posten zodat ik mijn scherm niet ondersproei?
Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen
Nu vergeet je er wel even bij te vertellen dat de meeste "superdeluxe" amerikaanse bakken die 300pk nodig hebben om die hele hoop plaatstaal en bekerhouders in 10 seconden tot 100 te trekken met die "superdeluxe" viertraps automaten. En 300pk krijgen uit een + 4-liter V8 is ook redelijkquote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
Heb je gelijk in, ware het niet dat die 300pk ook nodig is om al dat gewicht(want het zijn heus geen lichte gebakjes!)mee te zeulen, daar heeft een NSX nou niet bepaald zo'n last van.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |