quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
Supra gekozen. (natuurlijk)
Deze heeft beter looks (persoonlijk) en het betere van de prestaties. Zie post stefanp.
Ik neem aan dat we het over de stock uitvoeringen hebben.
Dan blijft het wel een klein beetje oneerlijk om een auto die puur als GT bedoeld is en derhalve vooral voor luxe en cruise gemak gemaakt is te vergelijken met een auto die voor het circuit is ontwikkeld. (Senna heeft aan de auto meegewerkt, en ook de 'S' in NSX staat voor sportscar.)
Zeker daarom zou ik de supra kiezen. Lekker cruisen in een mooie auto die zich kan meten met auto's als de NSX waar veel meer 'racebloed' in zit van huis uit.
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
quote:Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.
En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
De NSX is N/A (Naturaly Aspired) en de Supra Turbogeladen.quote:Op zondag 4 november 2007 23:55 schreef Paladijn het volgende:
De NSX 'uiteraard': betere looks, beter rijgedrag en VTEC > Turbo. Maar dat is allemaal vrij subjectief
Mooie info.. mijn bron beweerde wel dat het in 4,5sec. was, zou kunnen dat ie er wat langer over doet.. maar voor een N/A vind ik het nogsteeds netjes.quote:Op maandag 5 november 2007 02:00 schreef StefanP het volgende:
Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen.
O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden?Als je dat gelooft, heb ik nog wel wat moerasland in de aanbieding...
[ afbeelding ]
Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra.
Mjah, als je vanaf 1000 toeren power hebt, noem ik dat iig geen turbo lag...quote:Op maandag 5 november 2007 02:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een Turbo Lag heb je bij elk geblaze motor. Bij een Supra is dat misschien Minimaal, maar je hebt et wel![]()
5.6? man dat doet mijn 25pk 250cc 1cilinder motorfietsje uit 1983 alquote:Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.
En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
Elk topic over het onderwerp loopt uit in een bashtopic...quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ (quote:Op maandag 5 november 2007 11:55 schreef GC_Stef het volgende:
Hmm, nou post ik eigenlijk zelden op Fok! (logisch), maar volgens mij heeft StefanP helemaal geen auto's, maar droomt ie er van, en is ie gewoon gek van een bepaald model. Geld ook voor die Turquaz, die al auto reed toen hij nog in de luiers lag?
Ik heb voor de Supra gekozen, ondanks dat ik voo honda een gigantisch zwak heb, maar dat komt dan toch door dit poezebeestje:
[ afbeelding ]
Dat zeg je heel mooi, maar ik zie alleen maar foto's van een Amerikaanse Supra, waarvan niet aantoonbaar is dat die op zijn naam staat. Als ie een kenteken bewijs kan overhandigen geloof ik hem. Wat betreft het bezitten, ik bezit er 'toevallig' ook 1, maar mij zie je ook geen andere auto's bashen, maar daar is het immers Fok! voor toch?quote:Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ () pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
Dit is niet onafhankelijk dat kan je al zien aan de titel.quote:Op maandag 5 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..![]()
Stuur me via PB maar een OP, check ik wel of ik em hier post ok?![]()
Hee, die ruitenwisserstengel heb ik ookquote:Op maandag 5 november 2007 13:37 schreef GC_Stef het volgende:
Dashboard van de Supra is 1 van de mooiere en functionelere dashboards ooit bedacht, helemaal op de bestuurder gericht, en geen nutteloze zaken waar je uren naar op zoek bent. Vind het 3 spaaks stuur in mijn RHD overigens wel mooier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |