quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
Supra gekozen. (natuurlijk)
Deze heeft beter looks (persoonlijk) en het betere van de prestaties. Zie post stefanp.
Ik neem aan dat we het over de stock uitvoeringen hebben.
Dan blijft het wel een klein beetje oneerlijk om een auto die puur als GT bedoeld is en derhalve vooral voor luxe en cruise gemak gemaakt is te vergelijken met een auto die voor het circuit is ontwikkeld. (Senna heeft aan de auto meegewerkt, en ook de 'S' in NSX staat voor sportscar.)
Zeker daarom zou ik de supra kiezen. Lekker cruisen in een mooie auto die zich kan meten met auto's als de NSX waar veel meer 'racebloed' in zit van huis uit.
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
quote:Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.
En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
De NSX is N/A (Naturaly Aspired) en de Supra Turbogeladen.quote:Op zondag 4 november 2007 23:55 schreef Paladijn het volgende:
De NSX 'uiteraard': betere looks, beter rijgedrag en VTEC > Turbo. Maar dat is allemaal vrij subjectief
Mooie info.. mijn bron beweerde wel dat het in 4,5sec. was, zou kunnen dat ie er wat langer over doet.. maar voor een N/A vind ik het nogsteeds netjes.quote:Op maandag 5 november 2007 02:00 schreef StefanP het volgende:
Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen.
O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden?Als je dat gelooft, heb ik nog wel wat moerasland in de aanbieding...
[ afbeelding ]
Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra.
Mjah, als je vanaf 1000 toeren power hebt, noem ik dat iig geen turbo lag...quote:Op maandag 5 november 2007 02:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een Turbo Lag heb je bij elk geblaze motor. Bij een Supra is dat misschien Minimaal, maar je hebt et wel![]()
5.6? man dat doet mijn 25pk 250cc 1cilinder motorfietsje uit 1983 alquote:Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.
En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
Elk topic over het onderwerp loopt uit in een bashtopic...quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ (quote:Op maandag 5 november 2007 11:55 schreef GC_Stef het volgende:
Hmm, nou post ik eigenlijk zelden op Fok! (logisch), maar volgens mij heeft StefanP helemaal geen auto's, maar droomt ie er van, en is ie gewoon gek van een bepaald model. Geld ook voor die Turquaz, die al auto reed toen hij nog in de luiers lag?
Ik heb voor de Supra gekozen, ondanks dat ik voo honda een gigantisch zwak heb, maar dat komt dan toch door dit poezebeestje:
[ afbeelding ]
Dat zeg je heel mooi, maar ik zie alleen maar foto's van een Amerikaanse Supra, waarvan niet aantoonbaar is dat die op zijn naam staat. Als ie een kenteken bewijs kan overhandigen geloof ik hem. Wat betreft het bezitten, ik bezit er 'toevallig' ook 1, maar mij zie je ook geen andere auto's bashen, maar daar is het immers Fok! voor toch?quote:Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ () pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
Dit is niet onafhankelijk dat kan je al zien aan de titel.quote:Op maandag 5 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..![]()
Stuur me via PB maar een OP, check ik wel of ik em hier post ok?![]()
Hee, die ruitenwisserstengel heb ik ookquote:Op maandag 5 november 2007 13:37 schreef GC_Stef het volgende:
Dashboard van de Supra is 1 van de mooiere en functionelere dashboards ooit bedacht, helemaal op de bestuurder gericht, en geen nutteloze zaken waar je uren naar op zoek bent. Vind het 3 spaaks stuur in mijn RHD overigens wel mooier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
snel? Ja? etc etc, maar dat maakt het nog geen supercar. Dat is het totale pakket.quote:Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ ( [afbeelding] ) pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
Mijn persoonlijke mening is dat je een RHD supra rijdt omdat je geen fatsoenlijke kan betalen. Simpel zat.quote:Op maandag 5 november 2007 14:27 schreef GC_Stef het volgende:
Tjabbo, waar ik op doel is dat het niet moeilijk is om je voor te doen als iemand die ergens anders woont en daar veel dikke auto's heeft (gehad). Feit is dat ik nergens eigendomspapieren zie. Ik kan ook best op een amerikaans forum zeggen dat de GoFaster Skylines van mij zijn, maar dat is evenmin ongeloofwaardig.
Wat betreft sucky sucky, dat valt dus ontzettend mee. Of noem jij Fietsbels of Gerry's Supra's ook sucky sucky? Auto's zijn in technische topstaat (en die van mij op de ophanging en startmotor na op het moment ook) en zijn goed onderhouden.
Uh, ik denk dat een corvette toch echt wel een supercar is hoorquote:Op maandag 5 november 2007 15:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
snel? Ja? etc etc, maar dat maakt het nog geen supercar. Dat is het totale pakket.
Ik zou overigens geen van beiden willen, omdat dit het soort auto is waar het type wannabe-streetracer met petje en crx op geilt.
...zei de man die een tigra wil kopenquote:Op maandag 5 november 2007 15:32 schreef Fastmatti het volgende:
Zat nog eens te kijken. Maar wat is een Supra lelijk zeg. Zowel van buiten, maar vooral van binnen![]()
Een sportwagen ja. Geen supercar, dat is een Enzo, Carrera GT, SLR, Koenigsegg etcquote:Op maandag 5 november 2007 16:26 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Uh, ik denk dat een corvette toch echt wel een supercar is hoor [afbeelding]
Wat maakt zo'n auto een supercar en waardoor onderscheid hij zich van de rest?quote:Op maandag 5 november 2007 17:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een sportwagen ja. Geen supercar, dat is een Enzo, Carrera GT, SLR, Koenigsegg etc [ afbeelding ]
De prijs en exclusiviteit. Wederom een heerlijk subjectief ietsquote:Op maandag 5 november 2007 18:26 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wat maakt zo'n auto een supercar en waardoor onderscheid hij zich van de rest?
Altijd leuk... mensen die denken dat StefanP een rukkend pubertje is en zich moet verplaatsen op een gejatte fietsquote:Op maandag 5 november 2007 14:04 schreef Tjabbo het volgende:
He stef volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.
Stefan heeft een 800whp supra gehad (onder meer) en 3 in totaal.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 5 november 2007 14:04 schreef Tjabbo het volgende:
Ik blij dat ik in een MK3 supra rjidt wat dat aan gaat. 99% van de mensen die in deze topics posten hebben nooit een écht snelle auto gehad voor meer dan 3 jaar en hebben geen idee wat het kost.
En maar bashen op de hobby van een ander terwijl ze in de lease astra zitten.
Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal overquote:Op maandag 5 november 2007 20:19 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Altijd leuk... mensen die denken dat StefanP een rukkend pubertje is en zich moet verplaatsen op een gejatte fiets [afbeelding]
[..]
ja waarom zou je ook een inhoudelijke discussie houden als je mensen kan afzeiken.quote:Op maandag 5 november 2007 21:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over
en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.quote:Op maandag 5 november 2007 20:26 schreef Youp het volgende:
trouwens om even deel te nemen in de welles nietes supercar discussie
knip
misschien is het een supercar maar buiten wat bolt on rommel zit er niks speciaals qua techniek op of aan... echt super snel is hij nou ook weer niet, hij is alleen leverbaar met een automaat... hij blinkt gewoon nergens in uit buiten de patserfactor...quote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.
maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij.
Geef mij maar een donker/goud/gelequote:Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef Toewan het volgende:
Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit.
Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is.
Supra is toch geschikter voor tuning etc..quote:Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef Toewan het volgende:
Ik vind de NSX een net wat mooiere auto dan de Supra, maar een Supra is ook geen verkeerde auto om in te zitten. Maar toch zou ik voor de NSX gaan in dit geval en dan wel een rooie, al ziet die blauwe gefacelifte er ook mooi uit.
Dit is puur op looks gebaseerd, heb niet zoveel verstand van tunebaarheid, al denk ik dat de Supra daar beter voor geschikt is.
verschil is dat een NA blok veel moeilijker is verder op te kietelen.quote:Op maandag 5 november 2007 23:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Supra is toch geschikter voor tuning etc..
Dit omdat de V6 al ver geavanceerd is van de NSX, niks meer aan doen.. Ongeblazen, en toch prestaties hebben als een geblaze blok![]()
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:52 schreef PNG het volgende:
Ze hebben het over een Supra Mk IV tjabbo......
Niet over een dweilboot III
Dat is altijd moeilijk om uit te leggen (ook als ontwerper in opleiding), maar wat supercars, supercars maakt is dat er geen concessies gemaakt zijn. Extreemste lijnen die je maar kan verzinnen zijn van het tekenbord zowat direct in het productie model beland. Die modellen schreeuwen uit, kijk mij aggressief en snel er uit zien (en de prestaties zijn er ook na). Hate it or love it zijn deze ontwerpen vaak (bijvoorbeeld de Zonda/Enzo, door velen geliefd en velen vinden het 3x niks). Ze stralen allemaal passie en emotie uit, ze hebben een ziel en dat zal je merken ook als je er in rijdt.quote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en daar is 99% subjectief van. NIet dat de enzo en/of carrera geen supercars zijn. want dat zijn ze.
maar wat maakt een auto dan wél een supercar? Imho komt de slr ernstig dichtbij.
Mss ben ik wel een kloon van StefanPquote:Op maandag 5 november 2007 21:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet zo gek om te denken als je zn reacties leest hoor. Overigens neem je zn stijl al helemaal over
ik ben naast supra rijder ook (redelijk) voor rede vatbaar.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:14 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Dat is altijd moeilijk om uit te leggen (ook als ontwerper in opleiding), maar wat supercars, supercars maakt is dat er geen concessies gemaakt zijn. Extreemste lijnen die je maar kan verzinnen zijn van het tekenbord zowat direct in het productie model beland. Die modellen schreeuwen uit, kijk mij aggressief en snel er uit zien (en de prestaties zijn er ook na). Hate it or love it zijn deze ontwerpen vaak (bijvoorbeeld de Zonda/Enzo, door velen geliefd en velen vinden het 3x niks). Ze stralen allemaal passie en emotie uit, ze hebben een ziel en dat zal je merken ook als je er in rijdt.
Pakken we de Supra, elk lijntje lijkt wel afgerond te zijn die te extreem werd gevonden het is allemaal een beetje halfjes (op de concepttekeningen zag ie er vast spannender uit bedoel ik dan). Tuurlijk de Supra ziet er best goed uit (en zekerwete voor een auto uit Japan...), maar hijs niet extreem. Een doodgewone GT. Ook zijn er veel concessies gemaakt als in het interieur bijvoorbeeld, wel rijders gericht, maar straalt alleen maar plastic fantastic uit. Het is wel allemaal technisch perfect, maar straalt op mij niks uit.
Nu snap ik wel dat je dit niet allemaal zult willen geloven als Supra rijder, maar denk er eens over na
Het is maar wat je kracht noemt... een NSX is een leuke auto, maar kracht heeft hij niet. Verre van. En ja, ik heb erin gereden - een vriend heeft er een. Op het circuit is het een leuke auto maar op straat kan hij totaal niet meekomen. Bovendien kun je er weinig tot niets aan veranderen - op een paar peperdure custom NSXes na met een turbocharger, is de rest gewoon stock. Je kunt er niets mee... de velgen kun je misschien veranderen, dan houdt het ook op. Bij een Supra begint het daar pas. Leuke auto als je vaak naar het circuit gaat, maar als je voor het merendeel gewoon op straat rijdt en racet, en niet van een gemiddelde gezinsauto wil verliezen, dan is de NSX niet de juiste keuze.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:01 schreef Pumatje het volgende:
NSX, beste en meest geavanceerde techniek. Mooie looks, doet het allemaal zonder mietjes attributen als een turbo, pure N/A kracht. heerlijk is dat.
De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:22 schreef D25002011 het volgende:
Daarbij.... een supra kost stuk minder ook dan een nsx denk ik zo. Je krijgt misschien wel meer voor je geld.. dat wel, maarja =) In mijn ogen heb ik ook liever een NSX dan een SLR... dus ik denk dat grotendeels ook persoonlijke kwestie is.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
maar op straat kan hij totaal niet meekomen.
Ik denk/hoop dat ie bedoelt 'In verhouding tot'quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]Wil je de volgende keer even een waarschuwing posten zodat ik mijn scherm niet ondersproei?
Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen
Dan nog (hij heeft er overigens tijdens mijn reactie nog het nodige bijgetypt), je gaat me niet vertellen dat iemand zijn Supra rijdt om "gezinsauto's" het leven "zuur" te maken op de snelweg door sneller te accelereren. Het zou voor mij iig niet de reden zijn om een Supra te verkiezen boven een NSX of willekeurige andere autoquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik denk/hoop dat ie bedoelt 'In verhouding tot'
Zekerquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:57 schreef Supra_Turbo het volgende:
Agreed.
Mijn MR2 (en jouw MX-5) zijn ook niet de snelste auto's ter wereld, maar wel de leukste om mee door de bochten te gaan
Daar is het mij om te doen iig
quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:56 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Zeker
Maar goed, dit topic gaat verder nergens over... het is alleen jammer dat mensen vaak hun keuze voor een auto af laten hangen van een stel schreeuwerds op een forum of in hun kennissenkring. En laten we eerlijk zijn, een te duur koreaans schijthok als een Chevrowoo Lacetti of een fręle Megane station gezinsbak die alleen maar rechtuit wil (de twee vervangend vervoer bakjes die ik meekreeg na de brand van mijn andere MX) zijn niets voor mij. Daar commentaar opleveren hoort er ook bij, zolang je iemand anders maar vrijlaat in zijn/haar keus. Voeg de merk X is slecht of type Y is schraal borrelpraat er aan toen en je hebt prima vulling voor een internetforum
Ironische is wel dat mijn autokeus tot nu toe redelijk toeval is. Mijn Rover 600 kwam ik tegen op een occasionsite bij een andere auto die ik bekeek, daarnaast zat ik altijd meer te kijken naar een Z4/S2000 ipv. een MX-5 en als circuitbak had ik een Porsche 944 op het oog ipv de MX-5 NA die ik nu rij... En ach, ik koop een auto voor mezelf, niet voor mijn buren of een sjaak/ingezakte zakenman die me bij de stoplichten of op de snelweg uit-accelereert, of zelfs een 17-jarige op een internetforumpje met een mening over auto's. Who cares. Ik geniet.
Maar genoeg serieus gebazel in dit topic, ik ben ff wat anders doen
Is dat zo in de states joh? Hier is het juist omgedraaid; een stock Supra turbo in goede staat kun je voor 15-20 duizend euro hebben (al dan niet RHD uit Engeland). Een stock NSX begint zo'n beetje bij 30K voor de oudere modeljaren, en er staan er sowieso weinig van te koop. Hoe zit het eigenlijk met (totale) productiecijfers? Ik heb het idee dat er van de Supra echt tig keer meer van gemaakt zijn dan van de NSX (die ik overigens wel way overpriced vind voor wat je koopt, vergeleken met bijv. die Supra turbo, en voor NSX money kan je hier ook GT-R rijden).quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]Wil je de volgende keer even een waarschuwing posten zodat ik mijn scherm niet ondersproei?
Je hebt natuurlijk wel 300+ pk nodig om die 65-70 mph limiet te halen
Nu vergeet je er wel even bij te vertellen dat de meeste "superdeluxe" amerikaanse bakken die 300pk nodig hebben om die hele hoop plaatstaal en bekerhouders in 10 seconden tot 100 te trekken met die "superdeluxe" viertraps automaten. En 300pk krijgen uit een + 4-liter V8 is ook redelijkquote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
Heb je gelijk in, ware het niet dat die 300pk ook nodig is om al dat gewicht(want het zijn heus geen lichte gebakjes!)mee te zeulen, daar heeft een NSX nou niet bepaald zo'n last van.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
Het was wel redelijk duidelijk dat dit een pun was richting StefanP, laat staan dat TF/Alexxx gewoon het topic op slot hadden kunnen gooien als het 'alleen een poll' was. En hem verplaatsen naar ONZ oid, natuurlijk. Het half OT-geblaat houdt het nog enigszins interesant wmb.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:30 schreef Youp het volgende:
[..]
het topic ging er in feite alleen om hoeveel stemmen er voor de NSX vielen en hoeveel voor de supra... dat enorm er omheen geblaat is gewoon een te verwachte reactie op het Fok! forum
Begrijpelijk, maar moet je je dan willen bewijzen ofzo? Moet je bij ieder stoplicht wegknallen en wild om je heen kijken of er niet toevallig iemand sneller is? Rij gewoon rustig weg, heb je die problemen niet en is ook niet zo slecht voor je hartquote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
En jij vergeet dat jij de enige hier bent die alles vanuit de US-hoek bekijkt. Voor een europeaan voldoet zelfs een VW Fox op de US highway, zolang je de limiet van 65-70 mph aanhoudt. Dat het verder een goedkope kleine kutauto is zonder status en dat een Amerikaan daar om die reden niet aan wil laten we dan maar even in het midden.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat de VS niet Nederland is. Waar in NL de gemiddelde auto een piepklein ding met 60PK is, begint de markt hier met auto's die in NL als 'superdeluxe' en 'groot' betiteld zouden worden; de gemiddelde gezinsauto heeft hier 300+PK. Sportwagens beginnen hier met 400PK. Er rijden honderdduizenden zoniet miljoenen Mustangs en andere auto's rond die het een NSXje met 250PK bij een stoplicht en op de snelweg bijzonder moeilijk maken. Dan kun je wel iets zeggen over 'imago' en 'maar op een circuit...', feit blijft gewoon dat zoiets enigszins triest is. Als dat je niet irriteert, dan is dat niet erg. Maar ik zou het flink balen vinden.
Hmmm ff recappen:quote:Op woensdag 7 november 2007 12:12 schreef Repeat het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar moet je je dan willen bewijzen ofzo? Moet je bij ieder stoplicht wegknallen en wild om je heen kijken of er niet toevallig iemand sneller is? Rij gewoon rustig weg, heb je die problemen niet en is ook niet zo slecht voor je hart
Dat is het nou juist. Wat je zegt klopt je hebt een snelle auto gekocht omdat je daarvan houdt, maar niet omdat je sneller wilt zijn dan iemand anders. Ik zou geen auto kopen om sneller te zijn dan een onbekende gast naast me bij het stoplicht hoor. Als je daar je voldoening uit moet halen...quote:Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Hmmm ff recappen:
Je hebt een snelle auto gekocht omdat je daar van houdt. Je wilt sneller zijn dan iemand anders en je geeft daar relatief veel geld aan uit en koop je een auto die schreeuwt 'kijk mij sportauto pur sang zijn'. Vervolgens ben je alsnog alleen op het circuit vet sneller vanwege high-power sedan's e.d. En dan is de oplossing "niet wegknallen maar rustig rijden" ?
Geeft toch te denken [afbeelding]
wat lul jij nu weer een eind in de rondte...quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is maar wat je kracht noemt... een NSX is een leuke auto, maar kracht heeft hij niet. Verre van. En ja, ik heb erin gereden - een vriend heeft er een. Op het circuit is het een leuke auto maar op straat kan hij totaal niet meekomen. Bovendien kun je er weinig tot niets aan veranderen - op een paar peperdure custom NSXes na met een turbocharger, is de rest gewoon stock. Je kunt er niets mee... de velgen kun je misschien veranderen, dan houdt het ook op. Bij een Supra begint het daar pas. Leuke auto als je vaak naar het circuit gaat, maar als je voor het merendeel gewoon op straat rijdt en racet, en niet van een gemiddelde gezinsauto wil verliezen, dan is de NSX niet de juiste keuze.
[..]
De prijzen van de NSX zijn laag... een tweedehandsje kost weinig in de VS. Een Supra daarentegen is nog steeds erg duur en vele gaan voor zelfs meer dan de nieuwprijs destijds weg.
Wat is dat nou voor onzin. Je koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikkenquote:Op woensdag 7 november 2007 13:31 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is het nou juist. Wat je zegt klopt je hebt een snelle auto gekocht omdat je daarvan houdt, maar niet omdat je sneller wilt zijn dan iemand anders. Ik zou geen auto kopen om sneller te zijn dan een onbekende gast naast me bij het stoplicht hoor. Als je daar je voldoening uit moet halen...
Wel alle reacties lezen hequote:Op woensdag 7 november 2007 13:32 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wat lul jij nu weer een eind in de rondte...
NSX niet goed meekomen op de weg? Wat voor een hoq heb jij in hemelsnaam gereden
En niet te modden? Waar baseer je dat op? op die maat van je die w.s een civic met een NSX sticker rijdt?
http://www.turbo-kits.com/nsx_turbo_kits.htmlquote:Op woensdag 7 november 2007 13:42 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wel alle reacties lezen he
En hoeveel NSX'en zijn er nu echt gemod. Anders dan een filtertje en uitlaatje.
bij non-turbo tuning moet je echt heel veel centen meebrengen voor relatief weinig winst. Dat weet ieder varken.
Als je de aantallen gemodde supras tegen de aantallen nsx'en wegzet denk ik dat je behoorlijk schrikt
Zo denk ik dus niet. Het zal me weinig boeien of er iemand sneller is bij het stoplicht. Sprinten doe ik toch niet, zijn meestal alleen de paupers met petjes en tribalstickers die zoiets doen.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin. Je koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikken [afbeelding] )
En je wilt niet weten hoeveel mensen daar wél voldoening uit halen.
Maar dat is net het verschil in mensen en het type auto dat ze kiezen.
De een rijdt graag in een snelle straat auto (dagelijks gebruik en zo) waar de ander het liefst het circuit op gaat. Persoonlijk kunnen prestaties op een circuit me gestolen worden. Straatprestaties is de maatstaf.
Daar gaat het spaakquote:Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin. JeTjabbo koopt een snelle auto juíst om sneller te zijn dan iemand anders. (of om chicks op te pikken)
Ieder zijn ding inderdaadquote:En je wilt niet weten hoeveel mensen daar wél voldoening uit halen.
Maar wordt de auto daar beter van?quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef Tjabbo het volgende:
maar voor een om het even bedrag haal je uit de supra motor veel meer pk's dan met vergelijkbaar geld uit de nsx motor.
quote:Op woensdag 7 november 2007 14:07 schreef Tjabbo het volgende:
Dat vroeg ik niet, en dat was de strekking van mijn post ook niet.
Is lezen nu zo moeilijk?
Bij de eerste non turbo tuning opmerking komt een briljant hoofd met een turbokitje aan.
Ik heb mijn auto vooral gekozen om de rijbeleving. Dat is wat een sportauto bijzonder maakt. Niet de acceleratie.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef Tjabbo het volgende:
Hmmm ff recappen:
Je hebt een snelle auto gekocht omdat je daar van houdt. Je wilt sneller zijn dan iemand anders en je geeft daar relatief veel geld aan uit en koop je een auto die schreeuwt 'kijk mij sportauto pur sang zijn'. Vervolgens ben je alsnog alleen op het circuit vet sneller vanwege high-power sedan's e.d. En dan is de oplossing "niet wegknallen maar rustig rijden" ?
Geeft toch te denken
Vandaar dat je uit een TDI meer kan uithalen dan uit een SDIquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
verschil is dat een NA blok veel moeilijker is verder op te kietelen.
Een turbo blok is daarentegen -relatief- eenvoudiger en je haalt er veel meer pk uit.
De discussie hoeft niet wéér opgestart te worden () maar voor een om het even bedrag haal je uit de supra motor veel meer pk's dan met vergelijkbaar geld uit de nsx motor.
Het is net wat je er mee wilt inderdaad. Welk gevoel het je geeft.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb mijn auto vooral gekozen om de rijbeleving. Dat is wat een sportauto bijzonder maakt. Niet de acceleratie.
Niet dat snelheid helemaal ondergeschikt is, maar het is slechts een onderdeel van het geheel. En dat geheel moet kloppen.
Je verbetert slechts één aspect in die auto. Of je dan inboet aan betrouwbaarheid ligt geheel aan de tune én de kwaliteit van je blok i.c.m. de bestuurder. Een careless driver krijgt álles stuk.quote:
Dat zegt Tjabbo toch ook!quote:Op woensdag 7 november 2007 15:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vandaar dat je uit een TDI meer kan uithalen dan uit een SDI![]()
In deze heeft DS4 helemaal gelijk!quote:Op woensdag 7 november 2007 15:09 schreef DS4 het volgende:
Maar wordt de auto daar beter van?
SportAuto test af en toe getunede auto's naast de standaard versie. Niet zelden blijkt de standaardversie op het circuit gewoon de snelste. Niet in rechte lijn (logisch, de getunede heeft meer vermogen en weegt hetzelfde, zelfde tractie, speciaal voor [naam vergeten]: dezelfde aandrijving, enz.), maar wel op het circuit.
De reden is vrij simpel: balans. Het product dat wordt geleverd door de fabriek is uit den treure getest. Zelfs de toptuners hebben moeite om dat te verbeteren (Alpina heb ik al door het ijs zien zakken, terwijl die een aardige naam hebben)
Die spoiler is stockquote:Op donderdag 8 november 2007 12:56 schreef fathank het volgende:
Het is een leuk duo, alleen die spoiler van die Supra(al zal die wel nuttig zijn met 700 pk ofzo..). Maar doe toch maar de NSX, daar heb ik meer gevoel bij
.
Bij de turbo dan, want de NA is volgens mij zonder geleverd.quote:
quote:Op donderdag 8 november 2007 15:29 schreef Tjabbo het volgende:
Nee de NA had ook de spoiler.
Alleen in zwitserland is hij geleverd met een lage spoiler en buiten japan is hij niet zónder spoiler geleverd. In japan rijden zowel hoge als lage als ook geen spoiler supra's rond.
Hij heeft idd een aftermarket look. Dat komt doordat de spoiler zoveel is nageaapt door tuners/stylers. Het heet niet voor niets 'supra style' bij de meeste sjonshops [afbeelding]
Dat is inderdaad wel jammer.
Als een spoiler nut heeft dan mag ie er zo pauperig uitzien als ie zelf wil, als het maar nut heeftquote:Op donderdag 8 november 2007 15:29 schreef Tjabbo het volgende:
Nee de NA had ook de spoiler.
Alleen in zwitserland is hij geleverd met een lage spoiler en buiten japan is hij niet zónder spoiler geleverd. In japan rijden zowel hoge als lage als ook geen spoiler supra's rond.
Hij heeft idd een aftermarket look. Dat komt doordat de spoiler zoveel is nageaapt door tuners/stylers. Het heet niet voor niets 'supra style' bij de meeste sjonshops
Dat is inderdaad wel jammer.
quote:Op woensdag 7 november 2007 17:41 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Dat zegt Tjabbo toch ook!
Lezen kerel!
Waarom heeft die NSX 2 verschillende velgen?quote:
Kijk eens naar die suup...quote:Op donderdag 8 november 2007 16:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarom heeft die NSX 2 verschillende velgen?
Volgens mij is dit een alfa spoiler.. heb hem iig al zo vaak gezien. Volgens mij zijn er geen straatversies gemaakt met het ding .. trouwens compleet overbodig, zelfs de v6 is underpowerd. .quote:
Ga jij eerst maar eens je rijbewijs halen!quote:Op donderdag 8 november 2007 16:43 schreef Turquaz52 het volgende:
ik bevestigde zijn verhaal sukkel
![]()
quote:Op donderdag 8 november 2007 12:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
De oude Supra vind ik een stuk mooier, die heeft qua looks ook meer van een NSX weg trouwens
You're rightquote:
quote:Op donderdag 8 november 2007 17:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ga jij eerst maar eens je rijbewijs halen!
Dan kun je eindelijk eens legaal in die sjonnie wannabee-GTI-killer kut Golf rijden... pauper!
Mag jij stofhappen achter m'n T3quote:Op donderdag 8 november 2007 17:42 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
![]()
OT: Wanneer ga je weer met de Prelude rijden?
Dan mag je stof happen achter de MR2 aan![]()
Typische trieste boerenhollanderopmerking weer: pauper en een grap in mn signature serieus nemenquote:Op donderdag 8 november 2007 18:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
Typische trieste turkenopmerking weer.
Ga je nu ook je ooms en neven erbij halen enzo...![]()
Of willen ze niet in die Golf TDI VTEC gezien worden![]()
En jij roethappen achter mijn TDIquote:Op donderdag 8 november 2007 18:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mag jij stofhappen achter m'n T3
He ho eens. Als ik T3 zeg bedoel ik wel een echte T3 he!!quote:Op donderdag 8 november 2007 19:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En jij roethappen achter mijn TDI![]()
![]()
![]()
phuck! dacht ik ff dat je een T3 turbo bedoeldequote:Op donderdag 8 november 2007 20:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
He ho eens. Als ik T3 zeg bedoel ik wel een echte T3 he!!
[ afbeelding ]
Gewoon 57pk op m'n achterwielen wat een kleine 1400kg voort duwt. Zie dat maar eens bij te houden![]()
Je verwacht dat dit weer een spannend "StefanP vs. De rest" topic wordt?quote:
Moet je morgen iets eerder komen.quote:Op donderdag 8 november 2007 18:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mag jij stofhappen achter m'n T3
quote:Op donderdag 8 november 2007 19:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga je nu ook al je andere turbo's van je quadTurbocharged Supra bij betrekken?![]()
OMGquote:Op vrijdag 9 november 2007 18:44 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
hij denkt dat elke supra rijder overdrijft.
hmmm inkoppertje dit natuurlijk![]()
2 nu, he ... en dit topic heeft meer leesvoer-waarde dan discussie-waarde, dus veel meer dan 2 zal het niet gaan worden.quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
OMGEEN ZWERM, EEN ZWERM ZEG IK JE!! DIT IS EEN OPSTAND VAN ALLE SUPRA RIJDERS
![]()
![]()
![]()
VAG & HONDA RIJDERS, HERENIG U!!![]()
![]()
![]()
hahahahahhaa
en @ Googol.., Waar bleef je gast?We zijn al op pagina 3, en geen 1 post van youu??
![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
2 nu, he ... en dit topic heeft meer leesvoer-waarde dan discussie-waarde, dus veel meer dan 2 zal het niet gaan worden.
OT: Geef my maar de NSX. Ik verkies een mr-layout boven een fr layout anyday. Plus ik vind de NSX mooier maar da's een kwestie van smaak. Als je dat feit optelt bij het feit dat het NSX-blok technisch superieur is maar het Supra-blok qua constructie superieur is dan maakt dat dit topic vrij zinloos
Smaak en stijl zijn subjectief. Objectief zijn de auto's niet te vergelijken (twee verschillende werelden)
Je hebt gelijk.. daarom ben ik ook een Honda en een VAG fanquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Idd
Waarom zou je je beperken tot 1 merk?
quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:52 schreef GizartFRL het volgende:
Ik heb gekozen voor de NSX.
Al was het alleen maar op StefanP te pesten.
Minstens een paar uur door het tjdsverschil. 14.gifquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nou daar zal hij wel even mee zitten denk ik.
Want? De rijervaring is subjectief en ik vind het best als iemand die in een NSX beter vindt, maar de wegligging van een Supra is meetbaar beter hoor. Zie ook het artikel dat ik op pagina 1 plaatste.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:10 schreef DirtyHarry het volgende:
De wegligging van de NSX is ook superieur tov de supra. Mede dankzij het feit dat Ayrton Senna himself mee heeft geholpen in het ontwikkelproces van de auto.
Nouja als een van de beste coureurs ter wereld meehelpt en ervoor zorgt dat de auto zo snel mogelijk een rondje Suzuka kan afleggen, dan is dat niet subjectief. Alleen veel g krachten kunnen trekken zegt wat dat betreft niet heel veel.quote:Op zaterdag 10 november 2007 21:18 schreef StefanP het volgende:
[..]
Want? De rijervaring is subjectief en ik vind het best als iemand die in een NSX beter vindt, maar de wegligging van een Supra is meetbaar beter hoor. Zie ook het artikel dat ik op pagina 1 plaatste.
Dus een Ariel Atom is vele malen beter dan een Supra?quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:52 schreef StefanP het volgende:
Dat cijfer -een van de vele die net iets beter is voor een Supra- geeft aan hoe hard je de bocht om kunt voordat de auto grip verliest. Da's een direct voordeel dus t.o.v. een auto die minder grip heeft.
Nogmaals: er is de subjectieve rijervaring, die voor iedereen anders is, en er zijn cijfers die onbewistbaar zijn. Hogere g's kunnen trekken is beter. Harder een slalom kunnen afleggen is beter. Minder remafstand nodig hebben is beter. Sneller van 0-100 zijn is beter. Combineer dat alles in een auto, en zet hem naast een auto die op elk punt minder is, en het is duidelijk dat -bij verder gelijke omstandigheden- die auto beter is. Dat betekent niet dat iedereen die auto beter zal vinden rijden, maar nogmaals: wat je van een auto 'vindt' achter het stuur is subjectief.
Je zegt het zelf dus al... betere auto heeft niet zoveel te maken met getalletjes. Da's persoonlijk.quote:Op zondag 11 november 2007 00:59 schreef StefanP het volgende:
Waarschijnlijk wel ja. Dat zal uit rondetijden dan ook wel blijken. Waarschijnlijk vind ik een Supra beter, want die heeft lekker een radio, een echte kabine, comfortabele stoelen, geluidsdemping en airconditioning, maar zoals ik al zei, dat is subjectief, en die atom zal een betere sport'auto' zijn. Of dacht je dat ik zoiets niet zou durven toegeven?
Het zegt eigenlijk niets meer of minder dan hoeveel G-kracht de auto maximaal heeft voordat de grip verloren wordt. Het zegt echter niets of de balans in de bocht, het indraaien ervan, wat de auto doet bij verschillende bochten, wat de auto doet bij een oneffenheid in de bocht, wat de auto doet als deze even grip verliest, hoe je de auto aan voelt in die bocht, enz. enz.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:52 schreef StefanP het volgende:
Dat cijfer -een van de vele die net iets beter is voor een Supra- geeft aan hoe hard je de bocht om kunt voordat de auto grip verliest.
Neef Steef hierboven begint weer over cijfertjes en in dezelfde zin zegt ie eigenlijk dat cijfertjes geen drol uitmaken.quote:Op zondag 11 november 2007 10:48 schreef Tjabbo het volgende:
^natoerlijk goegoleen 'betere auto' is heel wat anders dan 'betere prestaties'.
de laatstgenoemde is slechts 1 aspect.
maar daar waren we op pagina 1 al uit toch![]()
yep. en toevallig liep een auto als de supra voorop bij turbotechniek.quote:Op zondag 11 november 2007 13:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
Je moet idd meedoen met de rest. (meer power etc.)
Anders zet je jezelf buitenspel
is dit 4 of 5quote:Op zondag 11 november 2007 11:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neef Steef hierboven begint weer over cijfertjes en in dezelfde zin zegt ie eigenlijk dat cijfertjes geen drol uitmaken.
Productieproces Supra: "Kut we zijn met evenveel pk een poeplap te langzaam om mee te kunnen doen! Oww... dan gooien we er toch een turbo op?"
4quote:Op zondag 11 november 2007 22:41 schreef Supra_Turbo het volgende:
Net zo veel als ze er op jouw tractormotortje hebben moeten monteren om 'm nog een beetje met het verkeer mee te kunnen laten komen
dat komt omdat je van de zelfde ras bent, een Supra-Sletjequote:
Zo'n knipoogje maakt de opmerking niet minder pauperig, heurquote:Op maandag 12 november 2007 12:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
dat komt omdat je van de zelfde ras bent, een Supra-Sletje![]()
Was ook niet als geintje bedoeld hoor jungskequote:Op zondag 11 november 2007 23:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
moe wordt ik van jouwn -niet grappige droge- grappen
![]()
quote:Op zondag 18 november 2007 12:56 schreef Supra_Turbo het volgende:
Wie zegt dat dan?
Hij?quote:Op maandag 5 november 2007 02:00 schreef StefanP het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen.
O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden?Als je dat gelooft, heb ik nog wel wat moerasland in de aanbieding...
[ afbeelding ]
Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra.
quote:Op zondag 18 november 2007 11:36 schreef Ger-E het volgende:
I = Supra slet for life.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Video:
[ link | afbeelding ]
Of ben ik nu een sjonnie?
Tof om te zien hoe druk iedereen zich maakt. Hoog staaltje onzin niveau dit topic.
Een baanracer vergelijken met een luxe cruizer. Appels met peren.
Maareuh.... wie wint er nu dan? Wanneer is de prijsuitreiking?
Geeft toch niks?quote:Op zondag 18 november 2007 13:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
![]()
Zo bijzonder is dat niet, dat red je zelfs met een Sierra![]()
heeftie ook helemaal niet.quote:Op zondag 18 november 2007 13:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
Oh, een halve maand geleden.
Ik heb zelf geen ervaring met een Mk4 Supra en een NSX, maar ik geloof nooit dat een Supra een betere handling heeft dan een NSX (welke NSX dan ook)
Deze Rel-turk maakt Jaloerse-hollander zoals jij jaloers met mijn geldverspillingen..quote:Op zondag 18 november 2007 12:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Gave Supra!![]()
Je kunt ook geen betere topics verwachten van die rel-turk
Als je ziet waar hij z'n geld in steekt...
Tja, heb van elk auto 1 of meerdere na-delige auto's gepostquote:
Iemand met een MR2 20V en een Supra Turbo jaloers op een 17 jarige sjonnie-turk die illegaal met de auto van z'n vader rijdt, die hij hoogstpersoonlijk heeft opgepimpt met vette neon, pauper lichten en traanplaat matten??quote:Op zondag 18 november 2007 17:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Deze Rel-turk maakt Jaloerse-hollander zoals jij jaloers met mijn geldverspillingen...
Ohw nou ben je stoerquote:Op zondag 18 november 2007 17:23 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Iemand met een MR2 20V en een Supra Turbo jaloers op een 17 jarige sjonnie-turk die illegaal met de auto van z'n vader rijdt, die hij hoogstpersoonlijk heeft opgepimpt met vette neon, pauper lichten en traanplaat matten??
Natuurlijk jochie... keep on dreaming!
Dat is echt iets om trots op te zijn dat je familie zo kansloos/achterlijk is om een idioot zonder rijbewijs met de auto te laten rijden? Al eens nagedacht wat er gebeurd als je een ongeval krijgt? Ach ja dat gebeurt jou natuurlijk niet want he hebt al 4 jaar rijervaringquote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ohw nou ben je stoer![]()
Jij kan er gewoon niet tegen dat ik al auto rijd sinds mn 13e he? Jij kan er niet tegen dat ik zelfstandig van huis na school en weer terug rij he? Jij kan het gewoon niet hebben dat ik RIJBEWIJSLOOS van mijn vader van A'dam naar Venlo, van Venlo naar Helmond, en van weet ik veel waar mag rijden hea?![]()
Daarentegen ben jij maar een kakkertje die van zijn paps een supra en een 20 klepper gekregen heeft en er mee stoer doet, en nooit van zijn leven voor zijn rijbewijs mocht rijden van zijn pappie![]()
Please..![]()
Volgens mij ben jij hier dan de debiel hoor?quote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ohw nou ben je stoer [afbeelding]
Jij kan er gewoon niet tegen dat ik al auto rijd sinds mn 13e he? Jij kan er niet tegen dat ik zelfstandig van huis na school en weer terug rij he? Jij kan het gewoon niet hebben dat ik RIJBEWIJSLOOS van mijn vader van A'dam naar Venlo, van Venlo naar Helmond, en van weet ik veel waar mag rijden hea? [afbeelding]
Daarentegen ben jij maar een kakkertje die van zijn paps een supra en een 20 klepper gekregen heeft en er mee stoer doet, en nooit van zijn leven voor zijn rijbewijs mocht rijden van zijn pappie [afbeelding]
Please.. [afbeelding]
eens is, rijden zonder rbw is not donequote:Op maandag 19 november 2007 01:00 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik hoop toch echt dat Turquaz52 een x een ongeluk veroorzaakt ofzo. En dat die dan het liefst iemand blijvend invalide rijdt.
(natuurlijk niet te hopen voor diegene die invalide wordt...)
Erm...quote:Op maandag 19 november 2007 01:00 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik hoop toch echt dat Turquaz52 een x een ongeluk veroorzaakt ofzo. En dat die dan het liefst iemand blijvend invalide rijdt.
(natuurlijk niet te hopen voor diegene die invalide wordt...)
dudequote:Op maandag 19 november 2007 01:00 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik hoop toch echt dat Turquaz52 een x een ongeluk veroorzaakt ofzo. En dat die dan het liefst iemand blijvend invalide rijdt.
(natuurlijk niet te hopen voor diegene die invalide wordt...)
quote:Op maandag 19 november 2007 01:00 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik hoop toch echt dat Turquaz52 een x een ongeluk veroorzaakt ofzo. En dat die dan het liefst iemand blijvend invalide rijdt.
(natuurlijk niet te hopen voor diegene die invalide wordt...)
quote:Op maandag 19 november 2007 01:00 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik hoop toch echt dat Turquaz52 een x een ongeluk veroorzaakt ofzo. En dat die dan het liefst iemand blijvend invalide rijdt.
(natuurlijk niet te hopen voor diegene die invalide wordt...)
Iets zegt mij dat dit financieel weinig verschil voor hem gaat maken...quote:Op maandag 19 november 2007 13:38 schreef PitcheR het volgende:
en ben jij bankroet voor de rest van je leven
Dat is ook echt iets om jaloers te zijn...quote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Jij kan er gewoon niet tegen dat ik al auto rijd sinds mn 13e he? Jij kan er niet tegen dat ik zelfstandig van huis na school en weer terug rij he? Jij kan het gewoon niet hebben dat ik RIJBEWIJSLOOS van mijn vader van A'dam naar Venlo, van Venlo naar Helmond, en van weet ik veel waar mag rijden hea?![]()
Ik een kakker??quote:Daarentegen ben jij maar een kakkertje die van zijn paps een supra en een 20 klepper gekregen heeft![]()
quote:Op zondag 18 november 2007 17:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
ik kan je wel verklappen dat hij z'n Toyota's gewoon zelf betaald heeft en tussen kakkers erg uit de toon zou vallen![]()
quote:Op maandag 19 november 2007 19:49 schreef Tjabbo het volgende:
nou als Supra_Turbo een kakker is, valt 2e kerstdag gelijk met 5 december
quote:Op maandag 19 november 2007 20:15 schreef Tjabbo het volgende:
ik snapte het wel
had ook moeten quoten, zo leek het idd een reactie op jou.
neuj hooor.. ik trap em voor de lol nog in zn gezicht en rij weer doorquote:Op maandag 19 november 2007 13:38 schreef PitcheR het volgende:
en ben jij bankroet voor de rest van je leven
Ik vraag me af hoeveel PTAers die dit hebben gelezen vanaf nu nog serieus op jouw vragen ingaan.quote:Op maandag 19 november 2007 22:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
neuj hooor.. ik trap em voor de lol nog in zn gezicht en rij weer door![]()
![]()
de vragen van wiequote:Op maandag 19 november 2007 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel PTAers die dit hebben gelezen vanaf nu nog serieus op jouw vragen ingaan.
Heb je die AW11 nog steeds klootviool?quote:Op maandag 19 november 2007 20:44 schreef johnwoo het volgende:
Valt mee dat de klootviolen nog niet van stal zijn gehaald
goedkoopste die ik op marktplaats vond koste 28k en was van bouwjaar 93 als ik het nog herrinerquote:Op dinsdag 20 november 2007 18:33 schreef Pumatje het volgende:
NSX ownt gewoon de zaak, jammer van de prijs.. die ligt gewoon veel te hoog dat is zijn enige nadeel.
Was dat met of zonder barbequegasfles?quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
goedkoopste die ik op marktplaats vond koste 28k en was van bouwjaar 93 als ik het nog herriner![]()
en wat moet dit zeggen?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:32 schreef Estolan het volgende:
http://www.supras.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6000
Need i say any more?
quote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Jij kan het gewoon niet hebben dat ik RIJBEWIJSLOOS van mijn vader van A'dam naar Venlo, van Venlo naar Helmond, en van weet ik veel waar mag rijden hea?![]()
Er is in dit topic ook niemand die het tegendeel beweert. Aan een NSX moet je niks willen veranderen, anders had Senna dat wel voor je laten doen.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:37 schreef Estolan het volgende:
nee, dat je een Supra makkelijker kan tunen dan een NSX, trouwens dat zijn niet zulke super sterke motoren wil je er iets aan veranderen
quote:Op woensdag 21 november 2007 21:37 schreef Estolan het volgende:
nee, dat je een Supra makkelijker kan tunen dan een NSX, trouwens dat zijn niet zulke super sterke motoren wil je er iets aan veranderen
Durf je te ontkennen dat de 2JZ-GTE een betere motor is? Ik zie elke week Supras met 500-1000rwhp, terwijl die uit de fabriek kwamen met 330 krukas PKs. Ik zie ook volop NSXen, en laten die nou stuk voor stuk misschien hooguit 10PK extra hebben m.b.v. een ander luchtfilter of zo. Om jouw woorden maar te gebruiken: ik weet duizend procent zeker dat je geen enkele persoonlijke ervaring hebt met noch Supras, noch NSXen, noch andere exoten. Ik zie ze wekelijks op meets en weet heel goed dat die NSX totaal niet mee kan komen met andere auto's - ook op de track days. Stock 15 jaar geleden misschien wel, maar in de hedendaagse wereld van getunede auto's en nieuwere, betere fabrieks-af auto's niet. Je mag hem gerust mooi vinden hoor, dat is je goed recht, maar ga hier geen nonsens verkondigen dat de NSX motor makkelijker tunebaar is dan de 2JZ-GTE.quote:2. Ik weet duizendenprocent zeker dat jij nog nooit een NSX motor hebt gezien of aan hebt gesleuteld en dat dit allemaal gebaseerd is op je liefde voor de supra en voortkomt uit t feit dat je nu moet kiezen tussen NSX en supra.
lees jij ergens iets over tunebaarheid bij hem?quote:Op woensdag 21 november 2007 22:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Durf je te ontkennen dat de 2JZ-GTE een betere motor is? Ik zie elke week Supras met 500-1000rwhp, terwijl die uit de fabriek kwamen met 330 krukas PKs. Ik zie ook volop NSXen, en laten die nou stuk voor stuk misschien hooguit 10PK extra hebben m.b.v. een ander luchtfilter of zo. Om jouw woorden maar te gebruiken: ik weet duizend procent zeker dat je geen enkele persoonlijke ervaring hebt met noch Supras, noch NSXen, noch andere exoten. Ik zie ze wekelijks op meets en weet heel goed dat die NSX totaal niet mee kan komen met andere auto's - ook op de track days. Stock 15 jaar geleden misschien wel, maar in de hedendaagse wereld van getunede auto's en nieuwere, betere fabrieks-af auto's niet. Je mag hem gerust mooi vinden hoor, dat is je goed recht, maar ga hier geen nonsens verkondigen dat de NSX motor makkelijker tunebaar is dan de 2JZ-GTE.
Ik zeg helemaal niet dat een NSX motor beter is Droeloe, beter lezen voortaan.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Durf je te ontkennen dat de 2JZ-GTE een betere motor is? Ik zie elke week Supras met 500-1000rwhp, terwijl die uit de fabriek kwamen met 330 krukas PKs. Ik zie ook volop NSXen, en laten die nou stuk voor stuk misschien hooguit 10PK extra hebben m.b.v. een ander luchtfilter of zo. Om jouw woorden maar te gebruiken: ik weet duizend procent zeker dat je geen enkele persoonlijke ervaring hebt met noch Supras, noch NSXen, noch andere exoten. Ik zie ze wekelijks op meets en weet heel goed dat die NSX totaal niet mee kan komen met andere auto's - ook op de track days. Stock 15 jaar geleden misschien wel, maar in de hedendaagse wereld van getunede auto's en nieuwere, betere fabrieks-af auto's niet. Je mag hem gerust mooi vinden hoor, dat is je goed recht, maar ga hier geen nonsens verkondigen dat de NSX motor makkelijker tunebaar is dan de 2JZ-GTE.
Supra is de allerbeste auto allertijden, JWT.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat een NSX motor beter is Droeloe, beter lezen voortaan.
Dat ik überhaupt reargeer op je onnozele post vind ik al vreemd, maar dingen die jij in me mond legt zijn nog veel vreemder. Lees me posts nog eens een keer en reageer dan nog eens.
Om maar even in te gaan op je post, je ziet hier niet veel getunede NSXEN omdat er A. erg weinig van zijn. B. de eigenaars vaak nogal wat geld hebben en voor het bedrag van de dure honda tune onderdelen ( takata, Mugen, Spoon, Hondata etc. ) een hele auto kunnen kopen. of C. Gewoon er praktisch geen zin in hebben, ding was duur zat.
Als die NSXen niet eens mee kunnen komen kunnen of de bestuurders gewoon niet rijden of er mankeert iets aan. De supra is een stuk sneller te krijgen met kleinere ingrepen dus ik begrijp ook wel dat het niet moeilijk moet zijn om te winnen van een NSX als je 2 bestuurders hebt van hetzelfde niveau, maar dat een ervaren bestuurder in een Volkswagen minibusje een porsche 911 op de Nürnbergring kwijt kan rijden zegt voor mij genoeg.
Ik ken de resultaten van de NSX en ook wel van de Supra, ik vind de NSX een beter en mooiere auto omdat de techniek die erin zit enorm intressant is, en dat Senna zelf dat ding heeft gevolgd in het gehele ontwerpproces, en ik mag zeggen ja, op sommige vlakken stukken beter en intressanter dan de Supra.
Even voor de goede orde... WEKELIJKS op meets? Jij gaat echt iedere week? WOW!quote:Op woensdag 21 november 2007 22:09 schreef StefanP het volgende:
Ik zie ze wekelijks op meets
McDonaldsparking sjonniequote:Op donderdag 22 november 2007 10:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde... WEKELIJKS op meets? Jij gaat echt iedere week? WOW!
Wie de schoen past trekke hem aan.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:29 schreef Tjabbo het volgende:
het is eveneens grappig om te zien hoe mensen die zelf geen ervaring hebben met high-powerd cars andere mensen -die zelf (verschillende) high-hp auto('s) bezitten te betichten van petjes expertise.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:29 schreef Tjabbo het volgende:
het is eveneens grappig om te zien hoe mensen die zelf geen ervaring hebben met high-powerd cars andere mensen -die zelf (verschillende) high-hp auto('s) bezitten te betichten van petjes expertise.
is dat betaalbaar? ligt er maar aanquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:39 schreef PallominnoX het volgende:
Ja.
Of je gaat gewoon voor een 200sx. Ofzo. Veul betaalbaarder.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:29 schreef Steve-O het volgende:
Porsche 993 Turbo ftw.
Je denkt echt dat je dat mag?quote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
.................RIJBEWIJSLOOS van mijn vader van A'dam naar Venlo, van Venlo naar Helmond, en van weet ik veel waar mag rijden hea?![]()
Dat telt niet, daar heb je bochten, in de US of StefanP niet. Dus wordt je bij een snelwegsprintje op een snelweg waar je max 110-115km/u mag het snot voor de ogen vandaan gereden door een 'standaard' familiebak met 400 pk. En dat kan natuurlijk niet... dus is je ego gekrenkt en de NSX waardeloos, ofzoquote:Op woensdag 21 november 2007 22:51 schreef Pumatje het volgende:
Als die NSXen niet eens mee kunnen komen kunnen of de bestuurders gewoon niet rijden of er mankeert iets aan. De supra is een stuk sneller te krijgen met kleinere ingrepen dus ik begrijp ook wel dat het niet moeilijk moet zijn om te winnen van een NSX als je 2 bestuurders hebt van hetzelfde niveau, maar dat een ervaren bestuurder in een Volkswagen minibusje een porsche 911 op de Nürnbuergring kwijt kan rijden zegt voor mij genoeg.
Formuleer je opmerking nog een keer in het Duidelijk Nederlands, dan kan ik daarop reageren. Ik kan dit na 3 x lezen nog steeds niet volgen.quote:Op zondag 25 november 2007 20:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat telt niet, daar heb je bochten, in de US of StefanP niet. Dus wordt je bij een snelwegsprintje op een snelweg waar je max 110-115km/u mag het snot voor de ogen vandaan gereden door een 'standaard' familiebak met 400 pk. En dat kan natuurlijk niet... dus is je ego gekrenkt en de NSX waardeloos, ofzo
Dat ligt'm toch echt aan jou.quote:Op zondag 25 november 2007 22:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Formuleer je opmerking nog een keer in het Duidelijk Nederlands, dan kan ik daarop reageren. Ik kan dit na 3 x lezen nog steeds niet volgen.
Hmm, dus als je moeder vraagt 'wat eet je liever, een appel of een peer?', dan ben jij niet in staat om een keuze te maken??quote:Op maandag 26 november 2007 01:09 schreef vannelle het volgende:
Appels en peren vergelijken is en blijft idd onmogelijk.
Niet helemaal, een vergelijking en aangeven van persoonlijke voorkeur is altijd mogelijk. De vraag is alleen hoeveel waarde je daaraan moet hechtenquote:Op maandag 26 november 2007 01:09 schreef vannelle het volgende:
@Paladijn
Jij beweert dus eigenlijk dat het om 2 verschillende auto's gaat en een vergelijking daarom onmogelijk is?
Als je gelijk hebt in je vorige reaktie: slotje.
Appels en peren vergelijken is en blijft idd onmogelijk.
Nu ja, je hebt gelijk dat dit een discussie is zonder een eenduidige uitkomst.quote:Op maandag 26 november 2007 09:46 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Niet helemaal, een vergelijking en aangeven van persoonlijke voorkeur is altijd mogelijk. De vraag is alleen hoeveel waarde je daaraan moet hechtenVoor mij is de uitkomst van de poll net zo veelzeggend als een van pepsi vs coca cola, rood vs blauw of Toyota Aygo vs VW Fox: leuk voor de statistieken, meer niet.
Wat ik in mijn laatste reactie (en ook al eerder....) aangaf is dat wij het bekijken vanuit europees perspectief en StefanP zich druk maakt om het eruit gereden worden door een 400 pk familiebak op de US highway. Tya, in zijn geval is een NSX inderdaad niet zo'n praktische auto. En om het maar met een analogie af te sluiten, als iemand Pepsi lekkerder vind, ga je die dan ook via discussies forceren dat ie Coca Cola 'moet' drinken omdat dat lekkerder 'is'?
Wat mij betreft had het topic meteen gesloten mogen worden trouwens
Idd.quote:Op zondag 25 november 2007 23:24 schreef Googolplexian het volgende:Supra: technisch kicke GT bak, gericht op de tuners die er meer dan leuke dingen mee doen;
NSX: technisch kicke MR bak, gericht op de perfectionist die niet teveel wil tunen (edit: en geen geld heeft voor een Ferrari of Lambo ofzo)
Beetje jammer van dat overheaten na een paar ronden.quote:Op zondag 25 november 2007 23:24 schreef Googolplexian het volgende:
Filmpje NSX rulez: http://www.youtube.com/watch?v=4wX9VYgFtz4
Altijd jammer van dit soort kansloze reacties.quote:Op maandag 26 november 2007 13:21 schreef Kill_em_all het volgende:Een Supra is gewoon een pauperbak en nadat je er een fortuin aan tupperware en andere meuk op heb geducktapet is het nog erger
agreedquote:Op maandag 26 november 2007 09:46 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Niet helemaal, een vergelijking en aangeven van persoonlijke voorkeur is altijd mogelijk. De vraag is alleen hoeveel waarde je daaraan moet hechtenVoor mij is de uitkomst van de poll net zo veelzeggend als een van pepsi vs coca cola, rood vs blauw of Toyota Aygo vs VW Fox: leuk voor de statistieken, meer niet.
Wat ik in mijn laatste reactie (en ook al eerder....) aangaf is dat wij het bekijken vanuit europees perspectief en StefanP zich druk maakt om het eruit gereden worden door een 400 pk familiebak op de US highway. Tya, in zijn geval is een NSX inderdaad niet zo'n praktische auto. En om het maar met een analogie af te sluiten, als iemand Pepsi lekkerder vind, ga je die dan ook via discussies forceren dat ie Coca Cola 'moet' drinken omdat dat lekkerder 'is'?
Wat mij betreft had het topic meteen gesloten mogen worden trouwens
Tuurlijk... tuurlijk... een NSX heeft z'n waarde niet gehouden t.o.v. een Supra... hij is niet te tunen... je kunt nergens bij en kunt er zelf dus vrijwel niet aan werken... hij is trager... hij legt het zelfs tegen stock Supras af op werkelijk alle meetbare cijfers... er is in tegenstelling tot de Supra vrijwel geen aftermarket... maar de NSX is de betere auto hoor! Een echte sportwagen. Zo!quote:Op maandag 26 november 2007 13:21 schreef Kill_em_all het volgende:
Zonder twijfel een NSX gewoon omdat het een echte sportwagen is. Dat ie niet meekan met de moderne wagens boeit me niet. Een Supra is gewoon een pauperbak en nadat je er een fortuin aan tupperware en andere meuk op heb geducktapet is het nog erger
De aftermarket voor een Koenigsegg CCX is ook redelijk beperkt.., maar da's toch geen argument of een auto goed is of nietquote:Op dinsdag 27 november 2007 07:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
...er is in tegenstelling tot de Supra vrijwel geen aftermarket... maar de NSX is de betere auto hoor! Een echte sportwagen. Zo!
quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De aftermarket voor een Koenigsegg CCX is ook redelijk beperkt.., maar da's toch geen argument of een auto goed is of niet
Dat er maar eens een grote aftermarket mag komen voor dat ding!quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
De aftermarket voor een Koenigsegg CCX is ook redelijk beperkt.., maar da's toch geen argument of een auto goed is of niet
Topmodel Supra (TT / RZ) vs. topmodel NSX (R)... dan kan de Supra wel inpakken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 07:56 schreef StefanP het volgende:
Tuurlijk... tuurlijk... een NSX heeft z'n waarde niet gehouden t.o.v. een Supra... hij is niet te tunen... je kunt nergens bij en kunt er zelf dus vrijwel niet aan werken... hij is trager... hij legt het zelfs tegen stock Supras af op werkelijk alle meetbare cijfers... er is in tegenstelling tot de Supra vrijwel geen aftermarket... maar de NSX is de betere auto hoor! Een echte sportwagen. Zo!
Heb jij er wel eens één in het echt gezien?? Ook stilstaand zijn zequote:Op dinsdag 27 november 2007 17:27 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Dat er maar eens een grote aftermarket mag komen voor dat ding!
Hopelijk krijgen ze hem zo een beetje betrouwbaar.
Dat ding stond om de haverklap langs de kant van de weg met panne, tijdens de Gumball 3000 van 2006!
quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:42 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nee, helaas niet.
Ik zal de ANWB/Route Mobiel auto's in de gaten houden
Hangt gewoon van je vakmanschap af of je er zelf aan kunt werken, of niet. En voor de rest zoekt iedereen maar uit wat ie ervan vindt. Doe mij maar een NSX, maar een Supra mag je hier ook wel voor de deur zetten hoor.quote:Op dinsdag 27 november 2007 07:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Tuurlijk... tuurlijk... een NSX heeft z'n waarde niet gehouden t.o.v. een Supra... hij is niet te tunen... je kunt nergens bij en kunt er zelf dus vrijwel niet aan werken... hij is trager... hij legt het zelfs tegen stock Supras af op werkelijk alle meetbare cijfers... er is in tegenstelling tot de Supra vrijwel geen aftermarket... maar de NSX is de betere auto hoor! Een echte sportwagen. Zo!
Bron met informatie over dit item? Dat de NSX-R koelings problemen heeft?quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:30 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Topmodel Supra (TT / RZ) vs. topmodel NSX (R)... dan kan de Supra wel inpakken.
Als de race langer duurt dan 4 a 5 rondjes, dan wint de Supra.
Want dan staat de NSX-R met een kokende motor in de pits.
quote:Op woensdag 28 november 2007 16:36 schreef Supra_Turbo het volgende:
Is meerdere malen te zien geweest in Best Motoring battles
Zie mijn filmpje eerder of zoek in youtube op Motegi Battle.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
hmm, kun je hier ook wat van laten zien? vind het beetje lastig te geloven, heb hier nog nooooooit wat over gehoord, ook niet op honda-tech en andere usa fora.
ennum, er rijden hier een paar zwarte nsxjes rond
Mjah ...quote:Op donderdag 29 november 2007 12:18 schreef Pumatje het volgende:
oke, weer bullshit dus.
Ja tuurlijk... ga maar weer lekker aan het overdrijven.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:12 schreef Googolplexian het volgende:
Zie mijn filmpje eerder of zoek in youtube op Motegi Battle.
Voor zover ik weet gaat het over 1 filmpje waardoor Toyota fappers nu zeggen dat elke NSX overhit.
Dat overhitten gebeurd tijdns het voor willen blijven van een Murcielago en Gallardo op de rechte stukken (waren allen ingehaald bij de eerste paar bochten).
Maarrrrr ... Brembo is ook de lul want de Ferrari's remmen overhitten DUS alle Brembo-spul is ruk.
Sexyquote:Op donderdag 29 november 2007 10:58 schreef Pumatje het volgende:
ennum, er rijden hier een paar zwarte nsxjes rond
ok .. je hebt gezegd dat elke NSX-R overhit bij een race van meer dan 4 a 5 rondjes:quote:Op donderdag 29 november 2007 16:50 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ja tuurlijk... ga maar weer lekker aan het overdrijven.
Je moet me geen woorden in de mond leggen!
Waar heb ik gezegd dat elke NSX overhit??
Kijk ook maar eens de BMI Enduro Battle
De NSX-R is overigens niet de engiste auto die overhit raakt.
E46 M3 CSL is geen haar beter
[..]
Sexy
Hoe moet ik dit anders opvatten dan?quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:30 schreef Supra_Turbo het volgende:
Topmodel Supra (TT / RZ) vs. topmodel NSX (R)... dan kan de Supra wel inpakken.
Als de race langer duurt dan 4 a 5 rondjes, dan wint de Supra.
Want dan staat de NSX-R met een kokende motor in de pits.
Juist!quote:Op donderdag 29 november 2007 18:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ok .. je hebt gezegd dat elke NSX-R overhit bij een race van meer dan 4 a 5 rondjes:
En waarom zou een S-Zero of een gewone NSX (beiden zwaarder) met dezelfde motor niet overhitten, dannnn?quote:Op donderdag 29 november 2007 20:21 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Juist!
Best kans dat een normale NSX of een NSX S-Zero niet overhit.
En waar slaat dat gelul van die Brembo's nou eigelijk op dan?
Een Miata.Correctie, een 350Z.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:35 schreef GizartFRL het volgende:
Maar om ontopic te blijven.
Welke auto heeft het beste weggedrag?
Ok, uit deze topic bedoelde hij volgens mij..quote:Op donderdag 29 november 2007 20:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Een Miata.Correctie, een 350Z.
Ah, de vraag was niet retorisch...quote:
Weggedrag en wegligging zijn meetbare factoren.quote:Op vrijdag 30 november 2007 08:21 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ah, de vraag was niet retorisch...
In dat geval, degene die voldoet aan jouw voorkeuren
D'r zijn meer Supra's dan NSX-en?quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:02 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Weggedrag en wegligging zijn meetbare factoren.
Mijn uiteindelijke vraag was dan ook, als de meetbaar betere wegligging van een Supra dan zo goed zijn, waarom vind je dan veel meer crash filmpjes van Supra's? ( ratio 3:1)
quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:20 schreef Glenn-Micra het volgende:
http://i2.photobucket.com(...)sx1107/nsx1107z9.jpg
http://i2.photobucket.com(...)nsx1107/nsx1107q.jpg
Wat een schitterende auto's zijn het toch!!
Weet zo niet of er meer Supra's zijn dan NSX van tussen 91 en 98.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
D'r zijn meer Supra's dan NSX-en?
Supra is een stuk goedkoper dus betaalbaarder voor de doelgroep die er eerder mee crasht
Als er bij beide gemeten wordt met dezelfde banden, op hetzelfde asfalt, bij dezelfde weersomstandigheden, dezelfde hoeveelheid bezine, en na afloop de coureurs gewisseld worden en de test nog een keer gedaan wordt, dan zijn de gemeten factoren te vergelijken en kan je conclusies trekken...quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:02 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Weggedrag en wegligging zijn meetbare factoren.
Ow, prachtig..quote:Op maandag 5 november 2007 12:56 schreef GiSaE het volgende:
NSX natuurlijk. De supra is de nieuwe golf.
Ik dacht dat alleen een NSX-R een 3.2 had eigelijk.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:24 schreef Googolplexian het volgende:
En waarom zou een S-Zero of een gewone NSX (beiden zwaarder) met dezelfde motor niet overhitten, dannnn?
Je kunt er toch niet omheen dat een NSX-R in meerdere BMI battles overhit raakt??quote:Dat Brembo gelul slaat op dat NSX-overhit-onzinverhaal; beiden brakke poep.
Dat is zeer zeker een pracht exemplaar!!quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:20 schreef Glenn-Micra het volgende:
http://i2.photobucket.com(...)sx1107/nsx1107z9.jpg
http://i2.photobucket.com(...)nsx1107/nsx1107q.jpg
Wat een schitterende auto's zijn het toch!!
Sorry, maar ik ben niet zo thuis in Honda motorcodes.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:27 schreef Pumatje het volgende:
over welke motor heb je het nu?
de C32A270pk, C32B , C32A1 ? 290 pk
Kan niet geloven dat ze altijd overhitten, juist met temperatuur is het namelijk met honda best wel safe. Ik ben nog niet overtuigd, Ik sta er wel open voor
22 Inch??quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:04 schreef Turquaz52 het volgende:Vandaag een NSX gezien tijdens het rijden.. Ik knipperde naar hem hij knipperde met zn lampen naar mij.. was zown mooi wagen zeg.. damn..!!
Voor Sinterklaas maar vragen aan paps danne..
Ook een Supra gespot @ in debuurt van een Coffeeshop.. was een duitsert, ik moet echt toegeven.. hij was errug sexy!! (zwart, met 22inch(?) velgen, spoilerloos (maar wel met spoiler "voetjes") en orginele bumperts enzo, alleen ook zwart/smoke achterlampen.. etc.)
quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:16 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
22 Inch??![]()
Jij maakt wat mee zeg
Wegligging is deels meetbaar aan de hand van laterale G's op een glad skidpad. Maar dat verteld je niet hoe snel een auto van richting veranderd, hoe goed de demping is, of de auto goed communiceerd op de limiet etc etc. heb je onderstuur, overstuur enz.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als er bij beide gemeten wordt met dezelfde banden, op hetzelfde asfalt, bij dezelfde weersomstandigheden, dezelfde hoeveelheid bezine, en na afloop de coureurs gewisseld worden en de test nog een keer gedaan wordt, dan zijn de gemeten factoren te vergelijken en kan je conclusies trekken...
Alleen zover ik weet is dit nog niet gedaan.. Omdat, na ik aanneem, men wel iets beters te doen heeft
ik reed langs de coffeeshopquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:34 schreef fathank het volgende:
Het is ook wel enorm toevallig dattie allebei de auto's op 1 dag tegenkomt
Stoerquote:Op zondag 2 december 2007 02:17 schreef Turquaz52 het volgende:
ik reed langs de coffeeshopen 2 vrienden die achterin zaten toen wouden ff wat halen.. (hun blowen.. ik walg ervan
) en toen zag ik de supra daar, en de NSX zag ik onderweg.
Snap ik, maar 22".... komaan heyquote:of het nu 22 was of groter/kleiner het was zo'n afstand van 10 meter, ga niet de lettertjes op de band lezen he..??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |