Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Ich bin eine machoman!quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:02 schreef boyv het volgende:
hallo ich bin ein macho
Kan het me voorstellen, je kleren zullen ook wel veel ruimer zitten nu. Ik zit nu rond de 120 denk ik, weeg me nog steeds bijna nooit. Wil vanaf volgende week weer beter gaan eten, en beginnen met swole v3. Heb er goede verwachtingen van.quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ich bin eine machoman!
Maar dan ook echtGa morgen weer de beest uithangen in de gym, heb er nu al weer zin in!
Nu dat ik ben gecut naar 93kg zie je wel meer definitie enzo, maar toch voel ik me beter bij 100+ kg. Gewoon wat massiever gevoel en wat minder blessuregevoelig.
Dus nu maar rustig opbouwen.
Trouwens Ivo, hoeveel weeg je momenteel en ben je nog steeds zo enorm aan het snacken/bulken?
Zal ik zeker doen. Volgend jaar wil ik overal meedoenquote:Op zondag 28 oktober 2007 16:52 schreef McGilles het volgende:
Netjes hoor Ivo!
Als je een keer aan een wedstrijd gaat mee doen in de buurt van Gelderland moet je even posten, dan kom ik wel kijken!
Zelf zou ik ook zeer graag aan zulke dingen mee willen doen, maar dat is af te raden aangezien mijn knieen nog steeds fucked zijn.
ps: vanmiddag een taart gemaakt van alle ingredienten die ik hierboven heb gepost, hij is heerlijk en enorm! 10 minuutjes bereidingstijd en 30 minuutjes in de oven en je hebt voor de hele week een gezonde snack!
Lijkt me een goed plan. Ik had er geen zin inquote:Op maandag 29 oktober 2007 15:17 schreef Mr.J het volgende:
Zal maar eens de OP updaten met pics van de O van dit jaar.
wij zitten op hetzelfde schema ?quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:06 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf beentjes en cardio. Heb er zin an
Heb bijna een maand niks gedaan, ben erg benieuwd hoe 't zal gaan....
Schijnbaarquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:32 schreef Fugie het volgende:
wij zitten op hetzelfde schema ?
vandaag 2de training gehad na maandje gedwongen rust, borst triceps en schouders. Kracht was ver te zoeken maar beetje rond kunnen klooien in mijn nieuwe krachthonk![]()
Kan nu ook lopend naar de gym, is +- 5 minuten hardlopen dus de ideale warming up en cooling down. Doe ik bovendien ook nog wat aan me conditie
mijn borstspieren en triceps doen behoorlijk pijn jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:17 schreef Frautie het volgende:
[..]
Schijnbaar
Hopelijk heb je niet zoveel spierpijn als ik het heb, alles aan mijn benen doet zeer
Waar train je nu trouwens?
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik probeer redelijk gezond te eten en dat lukt ook wel. Alleen heb ik zo nu en dan (iets van 1x per maand) enorm zin in patat of zoquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:38 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Als ik heel veel snack voel ik me er altijd schuldig over ofzo. Ik vind het wel lekker maar kan er niet optimaal van genieten. Voel me gezonder/beter bij gezond voedsel. Ga nu proberen een goede tussenweg te vinden.
1 x per maand maar?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:12 schreef Videopac het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik probeer redelijk gezond te eten en dat lukt ook wel. Alleen heb ik zo nu en dan (iets van 1x per maand) enorm zin in patat of zoMaar als ik dat dan naar binnen gewerkt heb dan denk ik: was dat het nou?
Met gezond / goed eten heb ik dat nooit.
Overigens: nieuwe pics (NSFW).
Stats: 1.90m, 96kg, BF: ?? (ben wel iets vetter geworden volgens mij).
Netjes bezig, je mist alleen nog wat breedte in de rug. Wat doe je nu meestal voor oefeningen voor je rug?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:12 schreef Videopac het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik probeer redelijk gezond te eten en dat lukt ook wel. Alleen heb ik zo nu en dan (iets van 1x per maand) enorm zin in patat of zoMaar als ik dat dan naar binnen gewerkt heb dan denk ik: was dat het nou?
Met gezond / goed eten heb ik dat nooit.
Overigens: nieuwe pics (NSFW).
Stats: 1.90m, 96kg, BF: ?? (ben wel iets vetter geworden volgens mij).
Het gewicht was je kan benchen/squatten etc is altijd inclusief stang, dus hij deed het goed.quote:Op zondag 4 november 2007 22:34 schreef Teteteterek het volgende:
Misschien een beetje domme vraag maar: als iemand het over een bepaald gewicht heeft bij Bench/Squat of wat dan ook, is dat dan inclusief de barbell of zonder? Een vriend van mij vertelde mij laatst heel stoer dat ie 60kg kon drukken , maar rekende daar dus 20kg voor de barbell bij. Doet hij dat terecht of alleen omdat dan het gewicht zwaarder lijkt?
tsk, decent hier... als iedereen in mijn sportschool daar minimaal aan moet voldoen gaat het nog rustigquote:Op maandag 5 november 2007 10:13 schreef LedZep het volgende:
Ik voel mij genoodzaakt deze informatie te geven, hoewel het misschien enige vorm van minderwaardigheidscomplex kan veroorzaken.
The John Allstadt Guide to Pullup Greatness
Bodyweight pullups...
15 = decent
Weighted pullups for 5 reps....
120% Bodyweight = decent
One arm pullups.....
+/- 1 = decent (worstelend)
hehehe, ik ruik een baco-b0i.quote:Op maandag 5 november 2007 11:07 schreef BertV het volgende:
Ik dip "weighted" met een 14kg dumbell 3 setjes van 7.
Het leuke van dippen is dat het zo simpel lijkt maar dat je er toch echt op moet oefenen.
Tijd geleden komt er vlak na mijn setjes een jongen die vol zelfvertrouwen in de startpositie ging.
Moment later hoor ik een ingehouden kreet achter me en hangt ie met 1 oksel aan die greep.
"Het leek zo makkelijk" zegt ie nog. lol
ik ben gewoon te slap ofzoquote:Op maandag 5 november 2007 15:01 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hehehe, ik ruik een baco-b0i.
En fugie, dippen is ECHT een goede oefening, dus ik zou 'm heul snel aanleren![]()
Train je al lang? Anders zou ik het eerst nog ff een paar jaar zonder proberen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:27 schreef Bjorned het volgende:
Heb op aanraden van een vriend een emmer whey en een doos met creatine gekocht, ik heb alleen geen idee hoeveel ik hiervan moet innemen na een training? En kan ik creatine en whey gewoon bij elkaar doen in een shakebeker?
Wat kan er gebeuren als je er meteen mee begint dan?quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:31 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Train je al lang? Anders zou ik het eerst nog ff een paar jaar zonder proberen.
Ja, ik train al wel langer jaquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:31 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Train je al lang? Anders zou ik het eerst nog ff een paar jaar zonder proberen.
Gewoon zoals ivosnivo al zei, 5 gram creatine voor je workout en na je workout.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:00 schreef Bjorned het volgende:
Ik had twee eetlepels met 300 ml water, weet niet of ik het goed heb gedaan? Zoiets stond volgens mij op de verpakking. Kan ik de creatine gewoon bij de whey doen trouwens?
Ik ben nu, na een paar daagjes niet helemaal 100 te zijn, toch maar lekker naar de gym gegaan.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:03 schreef Fugie het volgende:
als je wil aankomen moet je gewoon zakje pindas a 2500kcal eten per dag
bij mij komt er tot morgen niets van trainenZuigt wel dat ik er niet meer aan toe kom om te trainen. Hopelijk kan ik vanaf volgende week gewoon weer een volle week trainen
Volgens mij is een theelepel 5 gram.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:00 schreef Bjorned het volgende:
Ik had twee eetlepels met 300 ml water, weet niet of ik het goed heb gedaan? Zoiets stond volgens mij op de verpakking. Kan ik de creatine gewoon bij de whey doen trouwens?
Ik doe er ook wel bijna half uur over denk ik. Als ik 3x3 oefeningen doe, en tussendoor nog wat praat.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:54 schreef mister_popcorn het volgende:
ppff wat vind ik mensen die een half uur aan een stuk biceps trainen toch dom. Niet normaal meer vandaag, twee jochies die ruim 30 minuten bezig waren met biceps. Allerlei rare vormen werden erbij gehaald. "nee ik deed laatst 7,8 en 9 reps met 12 kg met de armen ver naar buiten" enz enz enz. En beide geen benen, geen rug, geen schouders, en in feite ook nauwelijks biceps ook. Stumperds![]()
bij mijn gym kan ik me er ook wel aan ergeren. Dan willen ze per se voor de spiegel en dan pakken ze de barbell van het squatrek en gaan ze een beetje curls lopen doen voor een half uur.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:54 schreef mister_popcorn het volgende:
ppff wat vind ik mensen die een half uur aan een stuk biceps trainen toch dom. Niet normaal meer vandaag, twee jochies die ruim 30 minuten bezig waren met biceps. Allerlei rare vormen werden erbij gehaald. "nee ik deed laatst 7,8 en 9 reps met 12 kg met de armen ver naar buiten" enz enz enz. En beide geen benen, geen rug, geen schouders, en in feite ook nauwelijks biceps ook. Stumperds![]()
Misschien omdat niemand hen dat duidelijk maakt? Je kunt er wel over klagen op een forum maar beter leg je hen uit wat je ervan denkt.quote:Op woensdag 7 november 2007 21:04 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
bij mijn gym kan ik me er ook wel aan ergeren. Dan willen ze per se voor de spiegel en dan pakken ze de barbell van het squatrek en gaan ze een beetje curls lopen doen voor een half uur.Terwijl er dan soms echt mensen staan te wachten om te squatten, en er nog genoeg andere barbells liggen. Maar ze begrijpen geloof ik ook niet helemaal de bedoeling van dat rek, ze trainen namelijk nooit hun benen.
Misschien is het verstandig eerst de op door te lezen alvorens domme vragen te stellen.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:42 schreef Henk-B het volgende:
Hoi allen,
Ben nu alweer 2 maanden bezig en doe voornamelijk oefeningen voor het bovenlichaam.
Borst Biceps enz.
Dit doe ik 3 keer in de week, Zaterdag, Dinsdag en Donderdag.
Is dit goed of moet ik meer rust er tussen nemen?
Ik doe dus dezelfde oefeningen op elke dag.
Mijn oprechte excuses!quote:Op donderdag 8 november 2007 11:02 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Misschien is het verstandig eerst de op door te lezen alvorens domme vragen te stellen.
het is ze al vaak genoeg duidelijk gemaakt maar zij willen per se bij dat rek omdat ze het fijn vinden om tussen de sets door de barbell te laten rusten op een bepaalde hoogte. Gelukkig kom ik dat volk alleen 's avonds tegen en ik zorg ik ervoor dat ik mijn benen train op dagen dat ik overdag kan.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Misschien omdat niemand hen dat duidelijk maakt? Je kunt er wel over klagen op een forum maar beter leg je hen uit wat je ervan denkt.
Mijn broertje squat ook alleen in een smith- machine. Het is misschien niet ideaal, maar hij heeft er tot nu toe behoorlijke benen van gekregen. Anders zou je het eventueel kunnen doen door zware dumbells in je handen te houden, maar ook dat lijkt me niet ideaal.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:12 schreef Pietjuh het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met de wondere wereld van de krachttraining, en wel met het bekende programma van Mark Rippetoe, uit zijn boek starting strength. Ik train op het moment op het sportcentrum van de universiteit leiden, die eigenlijk niet ideaal is. Ze hebben namelijk geen squatrack daar. Is er toch een verantwoorde manier om squats te doen, zonder een squatrack te hebben? Ze hebben wel een smith machine, maar zo'n ding lijkt me ook verre van ideaal.... ook voor presses lijkt het me niet zo handig om geen rack te hebben.
Jullie zullen nu vast in serie gaan roepen: zoek een andere sportschool!
mja, ik doe het nt voor de looks dus ga ik er weer hard tegenaan. bulken heb ik opgegeven want dat lukt me echt nietquote:Op donderdag 8 november 2007 19:40 schreef no-look het volgende:
hehe dat is wel een lichaam waar de vrouwen van houden. Lekker ecto en droog
Het laatste. Bovenaan de pagina heb ik een verhaaltje getypt over wide vs close grip. Supinatie of pronatie heeft als enig verschil dat bij supinatie de biceps in een sterkere positie staat en bij pronatie de onderarm dat werk overneemt. Spreken in termen als "chinnen vs pull ups" is volslagen krankzinnig omdat het een en de dezelfde oefening is.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:07 schreef PrincePolly het volgende:
Hier effe een vraagje van mij:
Het verschil tussen chinnen en pull ups. Is er een verschil.
Mijn leraar zei altijd: He Prince P. heb je er al zelf over nagedacht. Ja dus:
Chinnen -> met de greep naar voren
Pull ups -> met de greep naar achteren
Chinnen -> vnl. rug
Pull ups -> borst, biceps, schouders??
Klopt dit een beetje of praat ik poep?
quote:Op donderdag 8 november 2007 23:00 schreef PrincePolly het volgende:
zit er verschil in greep naar voren/greep naar achteren??
quote:Op donderdag 8 november 2007 22:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het laatste. Bovenaan de pagina heb ik een verhaaltje getypt over wide vs close grip. Supinatie of pronatie heeft als enig verschil dat bij supinatie de biceps in een sterkere positie staat en bij pronatie de onderarm dat werk overneemt. Spreken in termen als "chinnen vs pull ups" is volslagen krankzinnig omdat het een en de dezelfde oefening is.
Ik zie toch wel potentie als jij je kapot vreet ouwequote:Op donderdag 8 november 2007 18:56 schreef Tommy_808 het volgende:
volgende week (of morgen) vlieg ik er terug in![]()
vorig jaar woog ik 73 @ 8% @ 1m82
nu blijft er nog 64 van over![]()
![]()
[ afbeelding ]
na een jaar praktisch niets te doen en teveel te zuipen![]()
Deze week ga ik vandaag pas voor de 2e keer. Heb wel spierpijn in mijn lats zeg, niet normaal. Vast omdat ik nog niet helemaal 100 ben.quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:37 schreef Den_Haag het volgende:
Vanavond nog een bonustraining doen, had eigenlijk verwacht niet te kunnen. Moet nog even verzinnen wat ik ga doen
Ik ga er altijd snel "in liggen" nadat m'n squat setjes weer 's tegenvallen.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:07 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Voordat ik ging squatten gebruikte ik altijd een decline leg press- apparaat
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:55 schreef McGilles het volgende:
[..]
Deze week ga ik vandaag pas voor de 2e keer. Heb wel spierpijn in mijn lats zeg, niet normaal. Vast omdat ik nog niet helemaal 100 ben.
Vandaag maar eens de schouders rustig aan trainen en daarna armen. Misschien nog wat buikspieren en onderrug.
Ik hanteerde en ook 95+% van de wedstrijdpowerlifters hanteert heel ruwweg 45 graden tov de grond. Enigszins vergelijkbaar met een quarter squat; stukje hoger dan jij dus en veel hoger dan de sportschoolhouder. Diep starten ontlast de rug en je wilt hem juist zoveel mogelijk belasten.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:17 schreef Fugie het volgende:
Even een vraagje, hoe diep moet je startpositie voor een deadlift zijn ? Ik zit altijd met mijn quads iets boven parralel aan de vloer, maar mijn nieuwe sportschool houder zei dat het beter was om dieper te zitten oa omdat beter zou zijn voor je rug. Nu heb ik altijd gelezen dat je je rug juist recht zet door je buikspieren aan te spannen relatief ongeacht van je startpositie.
Overigens ging het wel lekker vandaag, squats en deadlifts ga komende weken rustig opbouwen, eerst mijn techniek wat bijschaven. Squatten is mijn techniek ook erg slordig zodra ik zwaar ga, dus dat gaan we nu rustig opbouwen en zelfde geldt ook voor deadlift.
Dan moet je flexibeler worden (RDL's doen).quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:07 schreef Tommy_808 het volgende:
dan geraak ik niet aan de bar :/
Iedereen kan RDL's. Maar als je met je handen aan de grond kan komen ligt het niet aan je hamstrings, dus is klaarblijkelijk je onderrug te stijf om recht in die positie te komen. Veel backstretches dus (bridges), òf gewoon rack pulls doen, die imo voor louter bodybuilding de deadlift helemaal kunnen vervangen, want: meer gewicht = meer rugbelasting en die gemiste legdrive v/d eerste 20cm kan je met andere oefeningen (op benen-dag) wel compenseren.quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:26 schreef Tommy_808 het volgende:
die kan ik niet :/ ik kan wel met m'n handpalmen aan de grond
mja ik vond het ook een beetje vaag. Mijn motto was ook buikspieren aanspannen en omhoog met dat gewicht, zolang je buikspieren goed aanspant kan er toch vrij weinig gebeuren lijkt me. Bovendien liep ik te klooien met 100kg, terwijl ik vorig jaar ook al 140kg trok zonder rugklachtenquote:Op zaterdag 10 november 2007 18:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik hanteerde en ook 95+% van de wedstrijdpowerlifters hanteert heel ruwweg 45 graden tov de grond. Enigszins vergelijkbaar met een quarter squat; stukje hoger dan jij dus en veel hoger dan de sportschoolhouder. Diep starten ontlast de rug en je wilt hem juist zoveel mogelijk belasten.
Met een beetje verstand (ogen naar het plafond, aanspannen van binnenste buikspieren) voorkom je al dat je onderrug krom gaat staan.
Ik zou het op je dag2 doen. Je borst en biceps heb je dan al getraint en die gebruik je niet tot nauwelijks bij deadliften. Ik ging altijd eerst squatten en daarna deadliften, heerlijkquote:Op zondag 11 november 2007 20:50 schreef DubzOne het volgende:
Mijn schema is grofweg alsvolgt:
dag 1: Borst - Biceps
dag 2: Benen - Triceps
dag 3: Rug - Schouders
Op welke dag is het nu verstandig om de deadlift te pakken?! Laatste keer heb ik het op de derde (rug) dag gedaan, maar ik merkte toch nog wel een beetje dat mijn benen niet voldoende hersteld waren...
het is weer bijna een nieuw jaar, komen al die mensen met hun goede voornemens een maand de sportschool onveilig makenquote:Op maandag 12 november 2007 19:05 schreef Tommy_808 het volgende:
bleek er maar 3 man in de sportschool te zijn tov 10-20 in de zomer![]()
quote:Op maandag 12 november 2007 19:19 schreef Fugie het volgende:
[..]
het is weer bijna een nieuw jaar, komen al die mensen met hun goede voornemens een maand de sportschool onveilig maken
Dank! Hier heb ik wat aan!quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:24 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
En over je foto's, ik zou me niet druk maken over iets meer vet, meer over 't feit dat je je rug eens moet aanpakkenVerder prima hoor trouwens.
Dank voor de feedback!quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:49 schreef Frautie het volgende:
[..]
@Videopac: Ziet er best goed uit. Je mist wat breedte aan je rug, dus chinnenEn je bovenkant borst loopt volgens mij wat achter
En vergeet niet meer te eten....eten, slapen, trainen je kent het wel
Dat zal vast wel meevallen...quote:Ik voel me niet eens zo schuldig om 't 'slecht' eten, er zijn teveel lekkere eetbare dingen op deze wereld![]()
Waar ik wel van baal is dat ik dan gelijk weer een bolle buik krijg
Goedzo!!!quote:Ik heb echt onmeug veel spierpijn aan allesDus hopen dat 't volgende week minder is. Voor de rest gaat 't wel weer lekker
Ook jij bedankt voor de feedback.quote:Op zondag 4 november 2007 18:01 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Netjes bezig, je mist alleen nog wat breedte in de rug. Wat doe je nu meestal voor oefeningen voor je rug?
Ik ben nogal perfectionistisch/fanatiek/extreem (niet alleen met BB / sport)quote:Zo extreem heb ik het gelukkig niet meer. Heb 4 jaar ofzo super extreem geleeft, maar dat hoeft van mij allemaal niet meer. Ik eet 2x per week niet zo gezond avondeten. In het weekend wel is chips of/en ijs. Daar heb ik geen slecht gevoel over. Heb nu tijdje gebulkt en dan was het elke dag chips, ijs, chocolade, pannekoeken enz. Daar voelde ik me wel slecht over, maar het was wel lekker
quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:08 schreef Semargofni het volgende:
Kanker. Serieus.
quote:Op woensdag 7 november 2007 16:54 schreef mister_popcorn het volgende:
Bladibla. Om de zoveel tijd komen deze verhalen terug in dit topic (net zoals airco-gezeik in de zomer).quote:Op woensdag 7 november 2007 21:04 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
bij mijn gym kan ik me er ook wel aan ergeren. Dan willen ze per se voor de spiegel en dan pakken ze de barbell van het squatrek en gaan ze een beetje curls lopen doen voor een half uur.Terwijl er dan soms echt mensen staan te wachten om te squatten, en er nog genoeg andere barbells liggen. Maar ze begrijpen geloof ik ook niet helemaal de bedoeling van dat rek, ze trainen namelijk nooit hun benen.
Precies! Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 8 november 2007 10:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Misschien omdat niemand hen dat duidelijk maakt? Je kunt er wel over klagen op een forum maar beter leg je hen uit wat je ervan denkt.
Idd lekkere oefening! Zit momenteel ook in mijn schema. Zwaarte is wel erg afhankelijk van je ROM. Ik doe hem 3x10 14kg (beide armen tegelijk en ik probeer een goed grote ROM aan te houden).quote:Op donderdag 8 november 2007 09:19 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
3 setjes van 7 per arm @ 22 kg
Wel een lekkere oefening.
Hardcore... Je bent wel lekker bezig de laatste tijd, niet?quote:Op zondag 11 november 2007 17:08 schreef no-look het volgende:
100 chins in 28.31 minuut. Grip was beperkende factor, heel m'n hand is kapot
Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 3-daagse split t.o.v. een 2-daagse split?quote:Op zondag 11 november 2007 20:50 schreef DubzOne het volgende:
Mijn schema is grofweg alsvolgt:
dag 1: Borst - Biceps
dag 2: Benen - Triceps
dag 3: Rug - Schouders
Op welke dag is het nu verstandig om de deadlift te pakken?! Laatste keer heb ik het op de derde (rug) dag gedaan, maar ik merkte toch nog wel een beetje dat mijn benen niet voldoende hersteld waren...
quote:Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef ivosnivo het volgende:
Pr vandaag met bankdrukken 150kg 3x vrij breed
Zo, echt nice! Staat er nog een sterkste man wedstrijd in de planning? En hoe zit het met die tractor band die je door de straat zou flippen?quote:Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef ivosnivo het volgende:
Pr vandaag met bankdrukken 150kg 3x vrij breed
Hahahhahaaquote:Op maandag 12 november 2007 22:39 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Zo, echt nice! Staat er nog een sterkste man wedstrijd in de planning? En hoe zit het met die tractor band die je door de straat zou flippen?![]()
![]()
Je kan je meer concentreren op de 2 spiergroepen die je pakt. Ik merk zelf wel dat benen/rug/biceps trainen soms wat teveel is. Benen gaat goed, rug ook maar biceps raffel ik meestal af. Zelf ben ik daar niet helemaal tevreden mee, maar ik weet ook dat ik tijdens mijn rug training mijn biceps al behoorlijk afmat.quote:Op maandag 12 november 2007 21:52 schreef Videopac het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 3-daagse split t.o.v. een 2-daagse split?![]()
Damn man, wat een gewichten zeg! Daar zou ik persoonlijk niet mee overweg kunnenquote:Op dinsdag 13 november 2007 07:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
HahahhahaaHeb me net ingeschreven voor sterkste man van het Noorden. Dat is drenthe friesland en groningen, en friesland heeft nog altijd gewonnen omdat ze bij Wout kunnen trainen
Ik ben er zaterdag voor het eerst wezen trainen, was echt vet roeg. Allemaal lompe sterke friezen die schelden en friese grapjes maken. Heb zandzak over 4,75 gegooid terwijl dat bij sterkste man van groningen nog 4m was. Timberwalk met 95kg ging helemaal verkeerd, ik wou er mee rennen maar had het totaal niet onder controle. Dus ik ging op me bek en 1 timber viel vol op me poot. Gevoel 3 blauwe tenen en me voet half blauw. Daarna deden we boom, heb ik 100kg boven me kop gekregen. Met de 110 viel ik bijna achterover. Volgens wout kon ik beter op techniek gaan trainenDaarna carcircle gedaan (met zon balk in je armen rondjes lopen) had ik 1 rondje met 250kg. En heb gedeadlift met een bak 250kg 1x Owja stenen ook gedaan, 85kg en 100kg kreeg ik erop (enorme hoogte) daarna kreeg ik de 110kg net niet hoog genoeg, en wilde het niet nog een x proberen. De 130kg kreeg ik er wel op.
Al met al viel het me best tegen, die timbers, boom en stenen bv zijn zulke logge onhandelbare gewichten. Dat is echt geen kinderspel meer. En overal spierpijn natuurlijkGa over 20 dagen verhuizen, en koop dan me eigen powerrack. Als alles dan een beetje op orde is ga ik een totaal ander schema doen, waarschijnlijk iets met 3x fullbody ofzo.
Pushpress van 107,5kg zou heel netjes zijn. In het verleden was ik hiermee aardig sterk maar vandaag deed ik military presses met 70kg en het viel me redelijk zwaar.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:57 schreef Calyptus het volgende:
ook nog eens melden, binnen 2 uurtjes BW push-press proberen, 107.5kg. 3x102.5 was vorige week geen enkel probleem.
Ik ben 4 kg af op 1 week(ga ik ms wel voelen in de push-press) en sta nu iets onder de 106kg, vollop bezig drastisch te cutten, gaat lekker met veel groene thee, tabatas en complexes. Ik hoop rond een droge 100kg te zitten rond nieuwjaar.
Het is nu 5 maanden geleden dat ik nog degelijk gebenched heb, buiten af en toe eens een max. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zou nu zou gaan, maar het past niet echt in mn schema. Ook al een tijdje geen zware deadlifts of squats gedaan, wel bw in tabatas(fucking hard) en licht gewicht in complexes.
Voor de rest ga ik vanaf midden december terug beginnen met thuistraining.
Alleen een barbell en 100kg aan schijven moet wel genoeg zijn in het begin, voor een eurotje of 150 aan te schaffen.
Hij is bekeerdquote:Op dinsdag 13 november 2007 07:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
HahahhahaaHeb me net ingeschreven voor sterkste man van het Noorden. Dat is drenthe friesland en groningen, en friesland heeft nog altijd gewonnen omdat ze bij Wout kunnen trainen
Ik ben er zaterdag voor het eerst wezen trainen, was echt vet roeg. Allemaal lompe sterke friezen die schelden en friese grapjes maken. Heb zandzak over 4,75 gegooid terwijl dat bij sterkste man van groningen nog 4m was. Timberwalk met 95kg ging helemaal verkeerd, ik wou er mee rennen maar had het totaal niet onder controle. Dus ik ging op me bek en 1 timber viel vol op me poot. Gevoel 3 blauwe tenen en me voet half blauw. Daarna deden we boom, heb ik 100kg boven me kop gekregen. Met de 110 viel ik bijna achterover. Volgens wout kon ik beter op techniek gaan trainenDaarna carcircle gedaan (met zon balk in je armen rondjes lopen) had ik 1 rondje met 250kg. En heb gedeadlift met een bak 250kg 1x Owja stenen ook gedaan, 85kg en 100kg kreeg ik erop (enorme hoogte) daarna kreeg ik de 110kg net niet hoog genoeg, en wilde het niet nog een x proberen. De 130kg kreeg ik er wel op.
Al met al viel het me best tegen, die timbers, boom en stenen bv zijn zulke logge onhandelbare gewichten. Dat is echt geen kinderspel meer. En overal spierpijn natuurlijkGa over 20 dagen verhuizen, en koop dan me eigen powerrack. Als alles dan een beetje op orde is ga ik een totaal ander schema doen, waarschijnlijk iets met 3x fullbody ofzo.
Ik zit ook wel eens aan fullbody te denken, maar als ik dan m'n rugoefening heb gedaan bijvoorbeeld dan wil ik perse nog een rugoefening doen... en dat met elke spiergroep.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hij is bekeerd![]()
Abandon hope all yeh who enter here.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zit ook wel eens aan fullbody te denken, maar als ik dan m'n rugoefening heb gedaan bijvoorbeeld dan wil ik perse nog een rugoefening doen... en dat met elke spiergroep.
Dan doe je toch gewoon een hoger volume op die ene oefening.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zit ook wel eens aan fullbody te denken, maar als ik dan m'n rugoefening heb gedaan bijvoorbeeld dan wil ik perse nog een rugoefening doen... en dat met elke spiergroep.
Dat zou wel helemaal de bom zijn. Maar al die gasten kuren als een gek, tijdens het trainen hebben ze het er ook over. Ik zat maar wat grapjes te maken of het een nieuw merk creatine isquote:Op dinsdag 13 november 2007 09:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Damn man, wat een gewichten zeg! Daar zou ik persoonlijk niet mee overweg kunnenRespect!
Hopelijk zien we jou over een paar jaar op de tv bij de sterkste man! Lijkt me cool
Haha wat moois zegt ie. Ik kan vandaag voor het eerst weer fatsoenlijk lopen met me blauwe pootje.quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:27 schreef mister_popcorn het volgende:
mooie verhalen ivo. Als je meer moois meemaakt moet je wel posten!
Ik ga nu ook maar ff trainen, al zal het wel niet denderend gaan met een klein griepje oid onder de leden. Cleans, pistols en nog iets voor het bovenlichaam. Daarna even hiit en klaar is kees.
Jij had toch al gruwelijk gecut laatst? Flink sterk gebleven dus!quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:57 schreef Calyptus het volgende:
ook nog eens melden, binnen 2 uurtjes BW push-press proberen, 107.5kg. 3x102.5 was vorige week geen enkel probleem.
Ik ben 4 kg af op 1 week(ga ik ms wel voelen in de push-press) en sta nu iets onder de 106kg, vollop bezig drastisch te cutten, gaat lekker met veel groene thee, tabatas en complexes. Ik hoop rond een droge 100kg te zitten rond nieuwjaar.
Het is nu 5 maanden geleden dat ik nog degelijk gebenched heb, buiten af en toe eens een max. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zou nu zou gaan, maar het past niet echt in mn schema. Ook al een tijdje geen zware deadlifts of squats gedaan, wel bw in tabatas(fucking hard) en licht gewicht in complexes.
Voor de rest ga ik vanaf midden december terug beginnen met thuistraining.
Alleen een barbell en 100kg aan schijven moet wel genoeg zijn in het begin, voor een eurotje of 150 aan te schaffen.
Toch wil ik wel een "fatsoenlijk" lichaam blijven houden. Ik wil bv me trainriem op het strakste gaatje kunnen doen. En dat gaat best lastig de laatste tijd.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:25 schreef Fugie het volgende:
mja maar ivo heeft ook wel een heel ander doel dan bodybuilden
Dat heb ik ook wel, daarom ga ik een enorm apart schema maken. Denk iets van 3x in de week trainen, maar dan wel meerdere keren per dag.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
lol, als ik die riem op het strakste gaatje zet dan hangt ie nog als een "heuptasje" tussen m'n benen als ik er een schijf aan hang.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:51 schreef ivosnivo het volgende:
Toch wil ik wel een "fatsoenlijk" lichaam blijven houden. Ik wil bv me trainriem op het strakste gaatje kunnen doen. En dat gaat best lastig de laatste tijd.
[..]
Zijn ook meerdere maten hequote:Op dinsdag 13 november 2007 16:56 schreef BertV het volgende:
[..]
lol, als ik die riem op het strakste gaatje zet dan hangt ie nog als een "heuptasje" tussen m'n benen als ik er een schijf aan hang.
![]()
wat zit jij hier muziekclips te posten?quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:05 schreef Baffer het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=7mEjmWnihrc
??quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:05 schreef Baffer het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=7mEjmWnihrc
Dat ding is useless, die houdt het nooit lang uit, alleen maar slechte dingen over gehoord.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:25 schreef ivosnivo het volgende:
Iemand nog goede sites? Ik ga deze week me zooi bestellen denk ik. Zoals het er nu uitziet ga ik voor het goedkope rack van helisport. Alleen moet ergens anders schijven vandaan zien te fixen want ik wil mooie ronde.
Ik weet niet hoeveel haast je hebt maar mijn gym gaat binnenkort alle apparaten vervangen en dus ook het powerrack. Misschien iets voor jou? Alleen hoe krijg je zo'n ding thuisquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:25 schreef ivosnivo het volgende:
Iemand nog goede sites? Ik ga deze week me zooi bestellen denk ik. Zoals het er nu uitziet ga ik voor het goedkope rack van helisport. Alleen moet ergens anders schijven vandaan zien te fixen want ik wil mooie ronde.
Leuke spullen zeg! Misschien ga ik nog wel een keer een dip en chin gevalletje kopen. Altijd handig voor thuis!quote:Op woensdag 14 november 2007 08:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dit is wel goed spul en ook redelijk goedkoop: http://www.fitness-seller(...)_Barbarian-Line.html
AAS gewoon redelijk veel. Test. een 19-nor variant en wat orals.quote:Op woensdag 14 november 2007 23:03 schreef Baffer het volgende:
Met de hulp van duchaine idd.
Ik zou wel eens willen weten hoe zijn totale cycle eruitzag.
Als fatburner zijn er tegenwoordig zoveel goede in de markt die ook goedkoper zijn, dus even rondkijken kan geen kwaad. De Lipo6 schijnt erg goed te zijn, alleen is in NL weer eens een stof verboden (Yohimbine, en we zijn dacht ik het enigste land ter wereld) waardoor je even in de VS moet kijken voor de originele.quote:Op donderdag 15 november 2007 07:52 schreef Den_Haag het volgende:
Best wel ja.
J, Tight van SAN raad je nog steeds aan?
Ik wou gisteren pushpress doen met 120kg maar me ruggetje klapte ook nogal dubbel toen ik het gewicht nogal ongecontroleerd uitstootequote:Op donderdag 15 november 2007 08:15 schreef Fugie het volgende:
gister deadliften, schiet er midden in een lift iets in me buik -> spanning valt weg en rug moet corrigeren
nu dus een gare buik en rugspier rijkerVoor de rest wel lekker kunnen trainen, biceps en rug zit ik alweer bijna op mijn oude gewichten
Ik 107,5kg deze week maar ook vrij wankel. 110kg zou me ook nog lukken, maar hoger denk ik niet...quote:Op donderdag 15 november 2007 09:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik wou gisteren pushpress doen met 120kg maar me ruggetje klapte ook nogal dubbel toen ik het gewicht nogal ongecontroleerd uitstooteVandaag maar is proberen te oefenen op uitvoering.
Zal eens gaan zoeken wat er te bestellen is. Kleine kans dat het onderschept wordt hequote:Op donderdag 15 november 2007 08:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als fatburner zijn er tegenwoordig zoveel goede in de markt die ook goedkoper zijn, dus even rondkijken kan geen kwaad. De Lipo6 schijnt erg goed te zijn, alleen is in NL weer eens een stof verboden (Yohimbine, en we zijn dacht ik het enigste land ter wereld) waardoor je even in de VS moet kijken voor de originele.
het was een oblique die niet meewerkte, nu valt het wel mee aangezien ik toch pas volgende week weer rugtraining heb ingeplantquote:Op donderdag 15 november 2007 09:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik wou gisteren pushpress doen met 120kg maar me ruggetje klapte ook nogal dubbel toen ik het gewicht nogal ongecontroleerd uitstooteVandaag maar is proberen te oefenen op uitvoering.
19 en kurenquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:32 schreef ivosnivo het volgende:
Ik had het al verteld maar ze wissen alles netjes
Maanden geleden zei ik tegen iemand van 19 dat dat een mooie leeftijd was om te beginnen met kuren.
En nu moest ik lachen omdat iemand zijn pa spuiten had ontdekt op zijn kamer.
Ja het is me allemaal wat. De mennekes zijn stoer genoeg om een spuit in de bibs te steken, maar owee als iemand er wat van zegt!!!! Vroeger konden ze nog snel naar hunnie mamma's rennen, maarja zo werkt dat niet op internet.
Ach gut, iemand krijgt een kaart na een zeer vervelende post op DBB en gaat het op deze manier verhaal halen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:07 schreef ivosnivo het volgende:
Hey J wat is dat toch met die frustraties van jou? Altijd als ik een grapje maak over iemand die kuurt op dbb moet je me waarschuwen. Zit er zand in je vagina ofzo? Ik kan me voorstellen dat het irritant voor je moet zijn dat je na al die kuren nog geen massa hebt opgebouwt. En andere mensen het zonder zooi wel ziet doen. Maar daarom kun je toch nog wel proberen een onpartijdige mod te zijn?
pssstquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:12 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ach gut, iemand krijgt een kaart na een zeer vervelende post op DBB en gaat het op deze manier verhaal halen.
Sorry maar daar ga ik niet in mee. Ik heb keurig op je PM gereageerd met mijn uitleg, maar ik sta boven dit soort posts.
"Zeer vervelende post" dude wat doe je in het dagelijkse leven als iemand wat zegt wat je niet bevalt (op een fatsoenlijke manier)? Geef je hem dan ook een gele kaartquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:12 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ach gut, iemand krijgt een kaart na een zeer vervelende post op DBB en gaat het op deze manier verhaal halen.
Sorry maar daar ga ik niet in mee. Ik heb keurig op je PM gereageerd met mijn uitleg, maar ik sta boven dit soort posts.
Ik zou echt langs de dokter gaan als ik jouw was, als dat zand nog lang in je vagina blijft kan het gaan ontsteken.quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:05 schreef Mr.J het volgende:
O jawel, wat uitleg dat ook voor de anderen eea duidelijk is mag best wel.
Ingaan op persoonlijke aanvallen doe ik niet meer. Schiet je niets mee op.
Heb ik nooit gedaan, maarja had ook nog nooit op onderdelen getraint. Maar het is zeker wel nodig, na sommige dingen ben je echt helemaal dood en hap je naar adem. Ben nu wel sinds 2 maanden 1x per week 2x 30min aan het zwemmen. Hardlopen vind ik maar niks, en van mountainbiken krijg ik last van me zakquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:07 schreef Fugie het volgende:
ivo, hoe moet je conditioneel zijn voor al die sterkste man wedstrijden ?
Lijkt me toch dat je wel over enige conditie moet beschikken, na een uurtje trainen en dan hardlopend naar huis ben ik echt doodHelemaal als ik benen/rug dag heb dan kan ik nog amper hardlopen
Ja idd voelen zich heel wat omdat ze zelf doktertje spelen, en dan maar klagen als ze ergens last van krijgenquote:Op zaterdag 17 november 2007 12:28 schreef Baffer het volgende:
Haha yeah, ik vind dat die kuurders die niet weten waar ze mee bezig zijn het beste zo hard mogelijk kunnen worden afgebrand,hopelijk gaan ze dan misschien eens hun verstand gebruiken.
Mijn mening over de dbb mod crew kennen jullie vast al.
Ivo, wen er maar aan dat je genaaid gaat worden en strafpunten om NIETS krijgt, thats the way it goes over there. Als ze je weg willen ben je zo weg, ze vinden altijd wel een "reden".
Ik verhuis zoiezo over paar weken, denk dat me ip adres niet met me mee verhuistquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:08 schreef Baffer het volgende:
Btw ivo als je gebanned wordt kun je wel nog gewoon blijven posten hoor.
IP ban is ook overrated.
Ik verwachte dit ook allemaal niet, als je nou mensen beledigd ofzo of nare dingen zegt oke....quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:22 schreef Baffer het volgende:
Je snapt natuurlijk wel dat als je na je verhuizing met je ivosnivo account inlogt, dat je nieuwe IP dan automatisch gelinkt wordt aan die account he?
Of verwacht je voor je verhuist al een permban op je ivosnivo account te hebben?
Met de meeste internetverbindingen van tegenwoordig heb je toch een dynamisch IP adres, dus een IP ban geven haalt nogal weinig uit lijkt mequote:Op zaterdag 17 november 2007 13:22 schreef Baffer het volgende:
Je snapt natuurlijk wel dat als je na je verhuizing met je ivosnivo account inlogt, dat je nieuwe IP dan automatisch gelinkt wordt aan die account he?
Of verwacht je voor je verhuist al een permban op je ivosnivo account te hebben?
mja hardlopen zuigt ook best wel jaquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:15 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heb ik nooit gedaan, maarja had ook nog nooit op onderdelen getraint. Maar het is zeker wel nodig, na sommige dingen ben je echt helemaal dood en hap je naar adem. Ben nu wel sinds 2 maanden 1x per week 2x 30min aan het zwemmen. Hardlopen vind ik maar niks, en van mountainbiken krijg ik last van me zak![]()
Het is zoiezo leuk als je vooruitgang merkt. Ik zwem bv vrij langzaam, of normaal. Maar ik merk wel dat me techniek wat beter wordt. Eerst zwom ik ongeveer vertikaal, en nu al bijna horizontaalquote:Op zaterdag 17 november 2007 15:30 schreef Fugie het volgende:
[..]
mja hardlopen zuigt ook best wel ja
Het is ook echt maar 5 minuten, dus meer warming up en cooling down wat ik doe. Maar toch voelt het wel prettig en straks sprint ik gewoon naar de sportschool
Ik heb simpelweg geen tijd om 4 keer per week naar de sportschool te gaan en wil alles toch 1 keer goed pakken per week...quote:Op maandag 12 november 2007 21:52 schreef Videopac het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 3-daagse split t.o.v. een 2-daagse split?![]()
Ik denk dat ik de deadlift inderdaad op de tweede dag ga invoerenquote:Op maandag 12 november 2007 08:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zou het op je dag2 doen. Je borst en biceps heb je dan al getraint en die gebruik je niet tot nauwelijks bij deadliften. Ik ging altijd eerst squatten en daarna deadliften, heerlijk
Ben jij inmiddels al eens de 100 kg voorbij ?quote:Op zondag 18 november 2007 12:37 schreef LedZep het volgende:
PWS is zwaar overrated. Voor de training anabool + na de training anabool = groei. Daar verandert een shake met hoogstens 30 gram eiwitten niets aan. Minimaal 3 gram eiwit per vetvrije kilo lichaamsgewicht elke dag (80kg 10% vet = 72kg vvm => 220gr eiwit op z'n minst), daar ga je van groeien. Dus bespaar je geld en koop meer vlees, vette vis, melk en kwark ipv whey.
Tof man, zulke klote blesures zijn enorm beroerd. Ik zou alleen niet meteen te hard van stapel lopen, straks zijn je polsen weer overbelast oid.quote:Op zondag 18 november 2007 12:29 schreef ConQuestador het volgende:
Hoi jongens, ben ik weer na meer dan jaar van afwezigheid.
Na een rustperiode van 4 a 5 maanden, en daarvoor bijna een jaar rustig aandoen vanwege mijn irritant zwakke polsjes heb ik besloten er weer keihard tegenaan te gaan. Inmiddels woon ik lekker op mezelf, en kan ik doen en laten wat ik wil. De koelkast staat dan ook vol met bakken kwark en de voorraad kast met blikken tonijn. Zoals het er nu naaruit ziet kan ik binnenkort weer richting de 4 a 5x per week trainen gaan, dus dan moet eindelijk die lang verwachte groei komen. Kijk dus niet raar op dat er binnenkort weer allemaal vragen van me komen
Oja de eerste: in de openingspost staat dat het handig is om je post workout shake thuis klaar te maken en dan mee te nemen. Houdt dat in dat je 'm dus geshaked en wel klaar moet maken, dus de melk en alles er meteen al bij ? (ik meen me iets te herinneren dat je de melk er beter pas op het laatst bij kan flikkeren)
De laatste keer dat ik een barbell aan heb geraakt is inmiddels ook een jaar geleden ofzo. Ik word alleen maar lichterquote:Op zondag 18 november 2007 12:42 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ben jij inmiddels al eens de 100 kg voorbij ?
iets met stuurlui die aan wal staanquote:Op zondag 18 november 2007 12:48 schreef LedZep het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik een barbell aan heb geraakt is inmiddels ook een jaar geleden ofzo. Ik word alleen maar lichter![]()
![]()
Ik neem de whey/dextrose in poedervorm mee en mix het dan in de kleedkamer met water.quote:Op zondag 18 november 2007 12:29 schreef ConQuestador het volgende:
Oja de eerste: in de openingspost staat dat het handig is om je post workout shake thuis klaar te maken en dan mee te nemen. Houdt dat in dat je 'm dus geshaked en wel klaar moet maken, dus de melk en alles er meteen al bij ? (ik meen me iets te herinneren dat je de melk er beter pas op het laatst bij kan flikkeren)
Goed bezig, heb je die tip van ericr?quote:Op zondag 18 november 2007 13:14 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik neem de whey/dextrose in poedervorm mee en mix het dan in de kleedkamer met water.
Leuke reacties ook, geen wonder dat j nooit foto's postquote:Op zondag 18 november 2007 15:14 schreef Baffer het volgende:
http://www.dutchbodybuild(...)o/82838/ppuser/26910
Ik doe nooit halve herhalingen. Wat misschien kan helpen is eerst goed opwarmen en dan meteen maxen? Daar ben ik altijd wel een voorstander van.quote:Op zondag 18 november 2007 16:14 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb mezelf beloofd: Als ik 180 kilo kan deadliften ben ik weg uit mijn kutgym en ga ik naar een andere. 180 kilo is namelijk het totaal aantal gewicht dat ze daar hebben.
Ik wil dit zo snel mogelijk voor elkaar hebben en ga dus deze routine volgen.
Mijn max op dit moment is 160 kilo, mijn desired max is 180.
Heb even uitgerekend:
week/ set/rep/gewicht
Week 1: 5x2x145
week 2: 5x1x155
Week 3: 4x2x155
Week 4: 5x1x155
Week 5: 3x2x162.5
week 6: 5x1x155
Week 7: 2x2x170
Week 8: 5x1x155
Week 9: 1x180!
Als assistance zal ik voornamelijk rackpulls doen.
Imand die me dit sterk afraadt en iets beters heeft om zo snel mogelijk 180 te liften moet nu spreken.
En ja, ik weet dat het niet makelijk gaat worden dus dat hoef je niet te vertellen.
Dit zijn natuurlijk de werksets. Voordat ik deze sets uitvoer ga ik eerst goed opwarmen.quote:Op zondag 18 november 2007 17:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik doe nooit halve herhalingen. Wat misschien kan helpen is eerst goed opwarmen en dan meteen maxen? Daar ben ik altijd wel een voorstander van.
Vorige dinsdag nogquote:Post is een training waarin je 160kg gelift hebt(met voorgaande oefeningen erbij)
Volle melk is tof en voor mij een heilige graal.quote:Ik zit er over na te denken om over te stappen op volle melk. Ik wil niet meer eten, maar wil wel graag zwaarder worden. Me trainingsmaatje zegt dat het super slecht is die vetten en dat je er niks aan hebt. Wat is jouw mening?
Weet iemand hier wat zinnigs over te vertellen?
Je bent een buffel en je at eerst alles wat los en vast zat, pizza's en chips ging er zo in dus ik zou als ik jou was ook niet moeilijk doen over die paar gram vet die je dan extra binnen krijgt.quote:Op zondag 18 november 2007 17:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik zit er over na te denken om over te stappen op volle melk. Ik wil niet meer eten, maar wil wel graag zwaarder worden. Me trainingsmaatje zegt dat het super slecht is die vetten en dat je er niks aan hebt. Wat is jouw mening?
Weet iemand hier wat zinnigs over te vertellen?
Ik denk dat je nu al wel 170 kunt halen. Als je nou is begint met deadliften en eerst 60kg 10x lift, dan 100kg 5x 130 1x en dan 170 (en er niet aan denken dat het 170kg is, kop leeg maken). Ik heb nog nooit schema's van anderen gevolgt, heb altijd getraint zoals ik het prettig vind.quote:Op zondag 18 november 2007 19:10 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Dit zijn natuurlijk de werksets. Voordat ik deze sets uitvoer ga ik eerst goed opwarmen.![]()
Ben gewoon van plan om dit schema te volgen en te zien wat ervan komt.
[..]
Vorige dinsdag nog
bent over rows:
1x12x20 (lege stang)
2x8x50
2x5x70 (niet heel strict)
Deadlift:
12x100
8x120
3x140
1x150
1x160 (had het gevoel wel nog 1 rep te kunnen maar niet gedaan)
daarna nog 3 of 4 setjes met 120 kilo 5-8 reps ofzo. Kan niet heel goed meer herinneren.
Daarna: chinups
5x5xbw
Daarna: cable rows
8x40
4x8x60
[..]
Volle melk is tof en voor mij een heilige graal.
Lekker makelijk weg te drinken en 650 kcal per liter. Ik drink er 3 liter per dag van en groei iets van o.5 kilo per week de laatste tijd.![]()
Dat met die vetten maakt niets uit volgens mij, als je wil goed wil aankomen gaat dat vreselijk moeilijk met alleen maar schoon voer en 'vetloos' eten of je moet heeeel veeeel eten. Zeker op jouw gewicht(120 kilo ofzo?)
Ik zou zeggen, ga gewoon volle melk drinken, het werkt prima!![]()
Ik eet ook 200 gram noten per dag (voornamelijk pinda's), misschien is het wel te veel van het goeie. Ik wil zoiezo binnenkort is afspraak maken bij de dokter om te kijken hoe me cholesterol is enzo, ik vreet al jaren gruwelijk veel terwijl ik nooit honger heb.quote:Op zondag 18 november 2007 19:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je bent een buffel en je at eerst alles wat los en vast zat, pizza's en chips ging er zo in dus ik zou als ik jou was ook niet moeilijk doen over die paar gram vet die je dan extra binnen krijgt.
Ik drink nu ook halfvolle, 1,5 liter per dag. Ik hoorde dus ook al dat het ongezond was. 1,5 liter kan wel?quote:Op zondag 18 november 2007 20:15 schreef Baffer het volgende:
4 liter volle melk per dag = 140 gr verzadigde veten uit melk alleen = ongezond.
Ik hou het op halfvolle.
Tis wel moeilijke foto, maar volgens mij ben je vrij massivequote:Op zondag 18 november 2007 21:39 schreef Baffer het volgende:
Haha wat lichtinval niet kan doen.....
[ afbeelding ]
Join de bigorexia clubquote:
LOL, dit is wel extreem bigorexia....quote:Op zondag 18 november 2007 23:28 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Tis wel moeilijke foto, maar volgens mij ben je vrij massive![]()
[..]
Join de bigorexia club
koelbox?quote:Op maandag 19 november 2007 20:40 schreef Fugie het volgende:
ik moet eigelijk ook weer meer gaan eten maja, ik vind eigelijk al dat ik genoeg eetZeker om het te spreiden over de dag is lastig, kan 's avonds wel bruut melk drinken maar dan eet ik ook al kwark en heb ik PWT en pindas
Bovendien kan ik op me werk niets koel houden, warme chocomel ofzo is ook niet echt tof
Je kunt toch pinda's en brood rammen? Ik neem ook nooit melk mee. Dit is beetje dubbel, je "moet" meer eten maar je wil het eigenlijk niet.quote:Op maandag 19 november 2007 20:40 schreef Fugie het volgende:
ik moet eigelijk ook weer meer gaan eten maja, ik vind eigelijk al dat ik genoeg eetZeker om het te spreiden over de dag is lastig, kan 's avonds wel bruut melk drinken maar dan eet ik ook al kwark en heb ik PWT en pindas
Bovendien kan ik op me werk niets koel houden, warme chocomel ofzo is ook niet echt tof
Ja ik zou het liefst gewoon een pilletje met 1000kcal slikkenquote:Op maandag 19 november 2007 22:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Je kunt toch pinda's en brood rammen? Ik neem ook nooit melk mee. Dit is beetje dubbel, je "moet" meer eten maar je wil het eigenlijk niet.
Als ik een dag weg ga neem ik altijd gewoon melk mee, die is heus niet na een paar uur gelijk overstuur / bedorven.quote:Op maandag 19 november 2007 22:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Je kunt toch pinda's en brood rammen? Ik neem ook nooit melk mee. Dit is beetje dubbel, je "moet" meer eten maar je wil het eigenlijk niet.
Ik merk dat als ik "slecht" eet, dus in mijn geval te vet en te veel. Dat ik enorm vooruit ga in vetvrijemassa.quote:Op maandag 19 november 2007 23:07 schreef no-look het volgende:
Vandaag lekker getrained en ik eet weer eens wat beter. Ben wat vet kwijt geraakt waardoor ik weerblokjes
krijg
Vindt m'n vriendin niet erg maar is wel een teken dat ik te weinig voeier binnen krijg. Schaften!
Noten mix van de aldi bij je pinda's gooien, toch wat meer variatie en rozijnen of cranberries erbij maakt het lekkerder.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:10 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ja ik zou het liefst gewoon een pilletje met 1000kcal slikken
Ik denk dat ik nog maar wat meer brood ga eten ja, pindas komen soms me neus ook uit (letterlijk en figuurlijk)
En ik ben niet zo van lauwe drankenAls ik iets drink moet het koud zijn
Melk moet voor mij echt steenkoud zijn anders ga ik meteen kokkenquote:Op dinsdag 20 november 2007 09:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als ik een dag weg ga neem ik altijd gewoon melk mee, die is heus niet na een paar uur gelijk overstuur / bedorven.
Ik vind het nog goed te drinken, meestal neem ik brood mee, een 2liter melkfles, een bakje kwark en 200gr pinda's, genoeg om een gehele dag door te komen naar mijn mening
Internationaal zijn die er genoeg, waarvan marundemuscle één van de bekende is. Overigens zag ik dat je buikspieren zichtbaar wordenquote:Op dinsdag 20 november 2007 16:58 schreef no-look het volgende:
er moet een goed powerlifting/strongmen/pure krachtsport forum komen. DBB jaagt alle goeie users op dat gebied systematisch weg, wat zonde is. Zelfs het powerlifting gedeelte is de laatste tijd dood en saai.
die heb ik in de auto, a 2 euro per reep ofzoquote:Op dinsdag 20 november 2007 16:42 schreef Videopac het volgende:
Ik zorg meestal dat ik maaltijdrepen bij me heb.
die kosten fortuinenquote:Op dinsdag 20 november 2007 16:42 schreef Videopac het volgende:
Ik zorg meestal dat ik maaltijdrepen bij me heb.
jip. Maar m'n sprongkracht gaat langzaamaan wel omhoogquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Internationaal zijn die er genoeg, waarvan marundemuscle één van de bekende is. Overigens zag ik dat je buikspieren zichtbaar worden. En dan nog afvragen waarom je SQ zo laag is.. damn je bent en blijft echt op een hongerdieet leven
.
Eens, maar het is wel erg handig om iets achter de hand te hebben. Niet overal zijn broodjes kipfilet te krijgen en in mijn omgeving snapt men lang niet overal waarom ik zoveel moet eten. En ik heb niet altijd zin in gezeur. Vandaar.quote:
Heb jij goede alternatieven?quote:ik kijk altijd naar prijs/gewichtkcal
Dat is ook de reden dat ik squats en deadlifts op dezelfde trainingsdag wil gaan doen...quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:37 schreef Semargofni het volgende:
Vandaag aan het squatten wtf kon nog geen 2 reps met 100 kg maken terwijl ik paar weken terug setjes met 100 draaide. Sinds kort deadlift ik weer en ik merk dat mijn lichaam daar erg langzaam van hersteld had nog een verzuurde onderrug dus het zal daar wel aanliggen.
Zit nu te denken wat ik zal doen deload of misschien toch meer eten, hoewel mijn bovenlichaam wel goed hersteld. Wel irritant dit als je na een deadlift sessie direct een week geen lb meer kan trainen, ik zal wel iets fout doen dan.
chocomelk vd aldiquote:
na deadlifst kan je mi ook niet verwachten dat je nog ff zware (full?) squats erbij kan doen?quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:37 schreef Semargofni het volgende:
Vandaag aan het squatten wtf kon nog geen 2 reps met 100 kg maken terwijl ik paar weken terug setjes met 100 draaide. Sinds kort deadlift ik weer en ik merk dat mijn lichaam daar erg langzaam van hersteld had nog een verzuurde onderrug dus het zal daar wel aanliggen.
Zit nu te denken wat ik zal doen deload of misschien toch meer eten, hoewel mijn bovenlichaam wel goed hersteld. Wel irritant dit als je na een deadlift sessie direct een week geen lb meer kan trainen, ik zal wel iets fout doen dan.
ik geloof dat dit pas opgaat als je een echte "veteraan" bent, met gewichten/volumes die jou (en mij) ver te boven gaan... Ik ben hier echter niet 100% zeker vanquote:Op woensdag 21 november 2007 18:13 schreef Semargofni het volgende:
@DubzOne, ja dat is een mogelijkheid, denk wel dat je dan volume beperkt zal moeten houden maar ik weet natuurlijk niet hoe dat voor jou is.
@mister_popcorn: Jup denk dat dat ook wel zal helpen maar heb niet het idee dat ik echt een zwakke onderrug heb. Squats pakken je onderrug ook hard aan die doe ik zonder problemen maar ja deadlift is weer een verhaal apart.
Wat ook kan is om 1x in de 2 weken te gaan deadliften, heb eens een keer iets gelezen dat je dan pas volledig hersteld bent van die oefening als je tot het uiterste bent gegaan.
Juh zonder enige redenquote:Op dinsdag 20 november 2007 16:06 schreef Skazminko het volgende:
Wtf je bent helemaal geband van dbb?
Damn, das best duur.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:21 schreef Fugie het volgende:
[..]
die heb ik in de auto, a 2 euro per reep ofzo
Respect!!! Ik heb nog steeds last van me onderrug van me misser van begin vorige week met 120kgquote:Op dinsdag 20 november 2007 20:52 schreef Calyptus het volgende:
push press van 115kg na een mislukte poging vlotjes gehaald. Pr met 10kg naar de kloten geholpen, en er zit nog meer in, want ik had al wat setjes ervoor gemaakt
Maakt je dag goed...
Nog steeds niet gebenched. Ik ben benieuwd of mn push press mn bench press overstijgt.
Noten!!!! Je kunt toch gewoon zeggen dat je lichaam dat nodig heeft, ben je meteen klaar?quote:Op woensdag 21 november 2007 09:34 schreef Videopac het volgende:
[..]
Eens, maar het is wel erg handig om iets achter de hand te hebben. Niet overal zijn broodjes kipfilet te krijgen en in mijn omgeving snapt men lang niet overal waarom ik zoveel moet eten. En ik heb niet altijd zin in gezeur. Vandaar.
[..]
Heb jij goede alternatieven?
Havermout met noten? Bij de c1000 kun je 500 gram havermout kopen voor 35cent geloof ik. Ook niet al te duur.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:52 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
chocomelk vd aldi
havermout met noten vd aldi -> ¤1.2 / kg! met veel noten!
witte chocolade vd aldi
kwark vd aldi
...
als ik thuis ben zal ik eens in m'n kast kijken![]()
wat voor noten? noten kosten hier in de supermarkt 5 euro voor 500 gramquote:Op donderdag 22 november 2007 21:10 schreef ivosnivo het volgende:
Havermout met noten? Bij de c1000 kun je 500 gram havermout kopen voor 35cent geloof ik. Ook niet al te duur.
hier 22,50quote:Op donderdag 22 november 2007 23:13 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
wat voor noten? noten kosten hier in de supermarkt 5 euro voor 500 gram![]()
Zou je op de een of andere manier een filmpje er van kunnen maken? Ik kan met mp bv 100kg 2x doen, maar me pushpress is zo brakquote:Op donderdag 22 november 2007 22:55 schreef Calyptus het volgende:
mn nieuwe schematje. Specifiek voor die push press trainen en ook een beetje pull. Thuis wat bw squat tabatas doen en walking lunges met licht gewicht. Rest kan me gestolen worden.
training 1 :
Push press: 10*3*100kg(+-5rm)
Machine row: 3* zoveel mogelijk op het maximum gewicht
training 2:
MP: 5*5*80kg(+-6-7RM)(+2.5 ew)
db curl: 3*15*20
training 3:
Push press: 3*3 opbouwend, dan 2-3 maal toppen
power clean: 3-4 setjes op gewicht waar ik me naar voel.
die walking lunges zijn ook mooi als je een gewicht boven je hoofd houdt. (soort van overhead squat)quote:Op donderdag 22 november 2007 22:55 schreef Calyptus het volgende:
mn nieuwe schematje. Specifiek voor die push press trainen en ook een beetje pull. Thuis wat bw squat tabatas doen en walking lunges met licht gewicht. Rest kan me gestolen worden.
Kan ik ms doen. Maar eerst moet ik het erg licht doen voor mijn enkel. Vanaf het echt koud weer is ga ik compleet mank. Operatie van vorig jaar heeft niks uitgehaald. Rheuma op 22 jarige leeftijdquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:40 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
die walking lunges zijn ook mooi als je een gewicht boven je hoofd houdt. (soort van overhead squat)
hmm das mooi kut ja, reuma op je 22e. Sterkte.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:25 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Kan ik ms doen. Maar eerst moet ik het erg licht doen voor mijn enkel. Vanaf het echt koud weer is ga ik compleet mank. Operatie van vorig jaar heeft niks uitgehaald. Rheuma op 22 jarige leeftijd. Ga ik waarschijnlijk in januari anavar voor nemen.
Ook stevige verkoudheid(of ms griep?) te pakken, lichte koorts en me te tering hoesten en snuiten. Ik ga met een koortsremmer toch proberen trainen straks.
quote:
Ik heb eerste 6 maanden van dit jaar ook enorm gekut met me techniek, maar het was het waard. Kan nu zonder last van me onderrug liften.quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:19 schreef Fugie het volgende:
[..]
![]()
![]()
ik ging vandaag rustig met 80kg, maar daardoor verneuk ik me techniek alleen maar meer heb ik het idee
wat no-look zegt, squats + deadlift = rug kapotquote:Op vrijdag 23 november 2007 21:36 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb eerste 6 maanden van dit jaar ook enorm gekut met me techniek, maar het was het waard. Kan nu zonder last van me onderrug liften.
Heb altijd gedacht dat het normaal was 4 dagen last van me onderrug te hebben na het deadliften/squaten.
Ik eet 5 van de 7 dagen brinta als ontbijt, het beste ontbijt wat je maar kunt wensen als je het mij vraagt!quote:Op zondag 25 november 2007 18:23 schreef ConQuestador het volgende:
Wat is jullie mening om brinta te vreten ? ik had vanochtend als ontbijt een shake van 300 ml melk, 20 gram whey en een berg brinta. Ondanks dat er op de verpakking staat dat je het warm moet eten vond ik het een prima shake
Is dit een beetje een goed ontbijt? (als je de specs van brinta bekijkt is het toch prima stuff)
Je moet er ook geen baksteen van maken, de truc is om precies de goede verhouding melk en brinta te vinden zodat het precies een lekker papje word. Tevens kan je heerlijk appel en kaneel toevoegen en een vleugje honing, TOP!!!!quote:Op zondag 25 november 2007 20:05 schreef Tommy_808 het volgende:
en het goorste
ik eet altijd havermout met noten gemixt met melk (en evt kwark erbij)
Van de havermout afgestapt? Is het beter ofzo? Ik vind het maar een enorme drap worden....quote:Op zondag 25 november 2007 19:12 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik eet 5 van de 7 dagen brinta als ontbijt, het beste ontbijt wat je maar kunt wensen als je het mij vraagt!
Toen ik mijn shake van havermout at sochtends trainde ik altijd smiddags, tegenwoordig train ik sochtends gelijk om 09:00u en dan ligt havermout nog zwaar op de maag itt brinta, dus beter qua voedingswaarde is het niet meer het moet maar zoquote:Op maandag 26 november 2007 06:40 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Van de havermout afgestapt? Is het beter ofzo? Ik vind het maar een enorme drap worden....
Het is een twee-daags schema:quote:Op maandag 26 november 2007 16:01 schreef Videopac het volgende:
@ Myers: post je trainingsschema eens.
om te beginnen kan isolatie nog wel handig zijn, dan kan je lichaam even gewend raken aan de inspanning. Zelf zweer ik eigelijk bij losse gewichten, gebruik alleen machines voor een handje vol oefeningen.quote:Op maandag 26 november 2007 16:34 schreef Myers het volgende:
[..]
Het is een twee-daags schema:
Dag 1: borst, benen, triceps en buik
Dag 2: rug, schouders, biceps en buik
Voor geen enkele oefening gebruik ik dus losse gewichten. Daarnaast heb ik nu tijd om 4 keer per week te gaan, dus of twee-daags nog wel handig is betwijfel ik.
Geef even exact aan welke oefeningen je doet (welke apparaten). Is het in je sportschool wel mogelijk om met losse gewichten te trainen? Indien dit het geval is: vraag je instructeur om een nieuw schema te maken met dit soort oefeningen erin (of wij doen dat wel even voor jequote:Op maandag 26 november 2007 16:34 schreef Myers het volgende:
[..]
Het is een twee-daags schema:
Dag 1: borst, benen, triceps en buik
Dag 2: rug, schouders, biceps en buik
Voor geen enkele oefening gebruik ik dus losse gewichten. Daarnaast heb ik nu tijd om 4 keer per week te gaan, dus of twee-daags nog wel handig is betwijfel ik.
De namen van die apparaten weet ik niet allemaal, het schema ligt daar. Kan die morgen nog wel even posten. Maar het is wel mogelijk om met losse gewichten te trainen ja, volgende week heb ik weer een afspraak met de instructeur dus dan zal ik wel vragen of we daarmee kunnen gaan werken.quote:Op maandag 26 november 2007 16:56 schreef Videopac het volgende:
[..]
Geef even exact aan welke oefeningen je doet (welke apparaten). Is het in je sportschool wel mogelijk om met losse gewichten te trainen? Indien dit het geval is: vraag je instructeur om een nieuw schema te maken met dit soort oefeningen erin (of wij doen dat wel even voor je). Indien dit niet kan: -> andere sportschool zoeken.
Bankdrukken wel, squatten weet ik niet.quote:Kun je bij jou op de sportschool ook squatten en bankdrukken?
Zo doe ik het nu inderdaad, met slapen en voedsel zit het ook goed.quote:Als je vier dagen per week kunt trainen is een tweedaagse split goed te doen, bijvoorbeeld:
dag 1: borst, benen, triceps en buik
dag 2: rug, schouders, biceps en buik
dag 3: rust
dag 4: borst, benen, triceps en buik
dag 5: rug, schouders, biceps en buik
dag 6: rust
dag 7: rust
Plan je wel je rustdagen in? Slaap je genoeg? En eet je goed?
(voor alle drie vragen: zie OP)
www.vitaminstore.nl -> Solgar Vitamine D 400 IUquote:Op maandag 26 november 2007 17:00 schreef mister_popcorn het volgende:
jooooo, voordat meyers wordt doodgegooid met alles en nog wat, zou ik 'm gewoon aanraden om lekker nog 2 tot 3 maanden verder te spelen voordat hij zich verdiept. Anders krijgen we hetzelfde verhaal als dat knaapje j-lo. Een x gezien, meteen aan de crea en nu weer compleet foetsjie.
Verder ben ik op zoek naar Vit D. Weet iemand een goede shop op het www?
Nee idd deze gast is normaal 2 meter, maar ze hebben het plaatje verkleint zodat ie 1 meter isquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:48 schreef DjMark het volgende:
Leuke foto, maar dat is Dorian Yates niet...
In Amersfoort was dat dacht ik toch? Was het niet een invite-only?quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:35 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Dorian Yates komt ons binnenkort moed inspreken op de sportschool.
Schijnt een bekende te zijn.
Prutserquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:14 schreef Mr.J het volgende:
edit
Leusden, maar hij bezoekt verschillende sportscholen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:12 schreef Mr.J het volgende:
[..]
In Amersfoort was dat dacht ik toch? Was het niet een invite-only?
Wel cool. Schijnt een sympathieke kerel te zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:51 schreef BertV het volgende:
Leusden, maar hij bezoekt verschillende sportscholen.
De eigenaar van de sportschool wil het zo stil mogelijk houden om te voorkomen dat er teveel mensen komen opdagen. (Heb nu al medelijden met hem als de opkomst daardoor nihil is)
invite-only? Het verhaal is dat hij uitleg komt geven over z'n productlijnen je kunt 'm vragen stellen over "probleemgebieden" zoals de instructeur dat zo mooi omschreef.
Ik hou het volume sowieso nog een aantal keren beperkt met het deadliften aangezien ik nog nooit deadlifts in mijn schema heb opgenomen. Maar mijn benen hebben het tot nu toe inderdaad zwaar gehad... Vorige week kon ik een dag of 2 bijna niet meer lopen of door mijn knieën buigenquote:Op woensdag 21 november 2007 18:13 schreef Semargofni het volgende:
@DubzOne, ja dat is een mogelijkheid, denk wel dat je dan volume beperkt zal moeten houden maar ik weet natuurlijk niet hoe dat voor jou is.
Dat kan goedkoper.quote:Op maandag 26 november 2007 18:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
www.vitaminstore.nl -> Solgar Vitamine D 400 IU
ehm, het was meer:quote:Herinner je nog die keer in de sportschool dat alles perfect ging? Je was beresterk, de gewichten voelden nog nooit zo licht, elke set en herhaling gingen je erg gemakkelijk af, je aders leken bijna uit je spieren te knallen, je zag er zo opgepompt uit dat je wel 10kilo zwaarder leek! Wauw, wat zag je er waanzinnig uit!
Nou, ik kan me die momenten nog wel herinneren..... een tijd geleden was ik toch een stuk sterkerquote:Op woensdag 28 november 2007 11:55 schreef BertV het volgende:
Ik heb mezelf beloofd geen suplementen meer te proberen.
Alleen nog creatine en eiwit.
[..]
ehm, het was meer:
Shit wat doe ik hier, ik ben zo klein, de gewichten zijn zo zwaar. Wat zie ik er slap uit.
Ik heb nog nooit anders gedaan. Af en toe emmertje weightgainer.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:55 schreef BertV het volgende:
Ik heb mezelf beloofd geen suplementen meer te proberen.
Alleen nog creatine en eiwit.
[..]
Dat is een waardeloos merk. Het nut van vitamine D is minstens zo groot als multivitamine of omega 3, zo niet groter.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:58 schreef Videopac het volgende:
[..]
Dat kan goedkoper.
(al zie ik het nut van vitamine D supplementen niet in).
Duidelijk. Kun je uitleggen wat een merk goed maakt en wat niet?quote:Op woensdag 28 november 2007 18:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat is een waardeloos merk. Het nut van vitamine D is minstens zo groot als multivitamine of omega 3, zo niet groter.
Productiemethode en grondstoffen. Stel jij koopt een vitamine E potje van de kruidvat kan je net zo goed je geld in het ravijn gooien. Spotgoedkope productie met kunstmatige vitamine E is verschrikkelijk veel zwakker (anti-oxidentaal) dan natuurlijke vitamine E. Van merken als Solgar, Orthica en Source Naturals weet je dat ze de beste grondstoffen selecteren voor hun producten. Duurkoop is meestal goedkoop en goedkoop is meestal miskoop. Het vervelende is dat je er zelf niet zo gauw achter komt omdat de gevolgen niet dagelijks merkbaar zijn. Extra vitamine D merk je niks van in dagelijks leven maar het is een van de krachtigste vitamines (zoek op DBB naar het vitamine D topic). Een goedkoop merk kan echter een zeer beperkte werking hebben, maar dat zal je zelf niet kunnen onderscheiden van een duur merk.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:30 schreef Videopac het volgende:
[..]
Duidelijk. Kun je uitleggen wat een merk goed maakt en wat niet?
Het lichaam maakt vit D aan onder invloed van UV-B licht. Een zonnebank geeft bij mijn weten alleen UV-A stralen, nee dus. Overigens is het percentage UV-B in zonlicht ook bijzonder laag, enkel op zomerse dagen rond het middaguur kan je spreken van een voldoende hoeveelheid om genoeg vit. D aan te maken. Een echt tekort zal je niet krijgen, want de ADH ligt relatief laag, maar een hogere dosis (600IU - 800IU / dag) heeft vele voordelen, met name op langere termijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:51 schreef Mr.J het volgende:
Maakte je lichaam ook niet vit. D aan door UV licht? Zo ja, zal dat dan ook gelden voor zonnebanken?
Stel je vragen in deel 76...quote:Op donderdag 29 november 2007 01:57 schreef Sander170 het volgende:
Wie kan me met een paar vraagjes helpen alsjeblieft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |