abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54228918
Nummertje 75 .

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic Deel 74

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst.

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je endocriene systeem (hormoonhuishouding) is dan nog volop in ontwikkeling. Gebruik van AAS zal die erg verstoren.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

De voor- en tegenstanders van AAS zullen er altijd blijven. Zolang je respect hebt voor een ander zijn keuze is dit geen enkel probleem.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, na 5x #2 te zijn geweest, Jay Cutler:

De voormalige (8x zelfs) nummer 1, Ronnie Coleman:

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.
pi_54229935
hallo ich bin ein macho
pi_54230085
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:02 schreef boyv het volgende:
hallo ich bin ein macho
Ich bin eine machoman!

Maar dan ook echt Ga morgen weer de beest uithangen in de gym, heb er nu al weer zin in!
Nu dat ik ben gecut naar 93kg zie je wel meer definitie enzo, maar toch voel ik me beter bij 100+ kg. Gewoon wat massiever gevoel en wat minder blessuregevoelig.

Dus nu maar rustig opbouwen.
Trouwens Ivo, hoeveel weeg je momenteel en ben je nog steeds zo enorm aan het snacken/bulken?
pi_54230936
TVP!
Pain is temporary, pride is forever
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:38:25 #5
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_54234909
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:09 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ich bin eine machoman!

Maar dan ook echt Ga morgen weer de beest uithangen in de gym, heb er nu al weer zin in!
Nu dat ik ben gecut naar 93kg zie je wel meer definitie enzo, maar toch voel ik me beter bij 100+ kg. Gewoon wat massiever gevoel en wat minder blessuregevoelig.

Dus nu maar rustig opbouwen.
Trouwens Ivo, hoeveel weeg je momenteel en ben je nog steeds zo enorm aan het snacken/bulken?
Kan het me voorstellen, je kleren zullen ook wel veel ruimer zitten nu. Ik zit nu rond de 120 denk ik, weeg me nog steeds bijna nooit. Wil vanaf volgende week weer beter gaan eten, en beginnen met swole v3. Heb er goede verwachtingen van.
Als ik heel veel snack voel ik me er altijd schuldig over ofzo. Ik vind het wel lekker maar kan er niet optimaal van genieten. Voel me gezonder/beter bij gezond voedsel. Ga nu proberen een goede tussenweg te vinden.
pi_54237453
tvp
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_54237566
tvp'tje. vanavond de borst maar weer op zijn donder geven
pi_54237945
morgen weer eens zware singles squaten, ben benieuwd hoe ver ik kom.
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:31:51 #9
140141 ivosnivo
pi_54239718
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 16:52 schreef McGilles het volgende:
Netjes hoor Ivo!

Als je een keer aan een wedstrijd gaat mee doen in de buurt van Gelderland moet je even posten, dan kom ik wel kijken!

Zelf zou ik ook zeer graag aan zulke dingen mee willen doen, maar dat is af te raden aangezien mijn knieen nog steeds fucked zijn.

ps: vanmiddag een taart gemaakt van alle ingredienten die ik hierboven heb gepost, hij is heerlijk en enorm! 10 minuutjes bereidingstijd en 30 minuutjes in de oven en je hebt voor de hele week een gezonde snack!
Zal ik zeker doen. Volgend jaar wil ik overal meedoen

Zijn je knieen wel stabiel? Dan is highlandgames wel een goede optie denk ik. Dat gaat echt veel meer op techniek dan kracht. Enige druk die er op komt is dan met het draaien, de gewichten zijn niet zwaar.
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:38:07 #10
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54239842
Voor 85kg > 90kg moet ik echt meer eten tvp...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:06:37 #11
153812 Frautie
Frautilicious
pi_54241655
Vanaaf beentjes en cardio. Heb er zin an

Heb bijna een maand niks gedaan, ben erg benieuwd hoe 't zal gaan....
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  maandag 29 oktober 2007 @ 15:17:20 #12
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_54245230
Zal maar eens de OP updaten met pics van de O van dit jaar.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_54247178
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:17 schreef Mr.J het volgende:
Zal maar eens de OP updaten met pics van de O van dit jaar.
Lijkt me een goed plan. Ik had er geen zin in
Mag mijn pic er ook in als ik 160kg kan bankdrukken?
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:32:43 #14
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54251072
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 12:06 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf beentjes en cardio. Heb er zin an

Heb bijna een maand niks gedaan, ben erg benieuwd hoe 't zal gaan....
wij zitten op hetzelfde schema ?

vandaag 2de training gehad na maandje gedwongen rust, borst triceps en schouders. Kracht was ver te zoeken maar beetje rond kunnen klooien in mijn nieuwe krachthonk

Kan nu ook lopend naar de gym, is +- 5 minuten hardlopen dus de ideale warming up en cooling down. Doe ik bovendien ook nog wat aan me conditie
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:17:41 #15
153812 Frautie
Frautilicious
pi_54262504
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:32 schreef Fugie het volgende:
wij zitten op hetzelfde schema ?

vandaag 2de training gehad na maandje gedwongen rust, borst triceps en schouders. Kracht was ver te zoeken maar beetje rond kunnen klooien in mijn nieuwe krachthonk

Kan nu ook lopend naar de gym, is +- 5 minuten hardlopen dus de ideale warming up en cooling down. Doe ik bovendien ook nog wat aan me conditie
Schijnbaar

Hopelijk heb je niet zoveel spierpijn als ik het heb, alles aan mijn benen doet zeer

Waar train je nu trouwens?
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_54267320
tvp
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:27:51 #17
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54267446
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:17 schreef Frautie het volgende:

[..]

Schijnbaar

Hopelijk heb je niet zoveel spierpijn als ik het heb, alles aan mijn benen doet zeer

Waar train je nu trouwens?
mijn borstspieren en triceps doen behoorlijk pijn ja

En ik train nu bij fitnesscentrum noord, hebben er genoeg en gebruiken dezelfde apparatuur als mijn oude gym in middelburg.

Zometeen ga ik weer benen en rug doen, zal wel een drama worden
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:28:55 #18
140141 ivosnivo
pi_54267470
Vanavond weer trainen na gisteren een dag vol kots en diarree
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:31:25 #19
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54268734
soms moet je naar anderen kijken voor inspiratie... maar in dit geval werkt het niet motiverend: een 64kg zware jongen die plat 45kg dumbells drukt

http://www.youtube.com/watch?v=hyw_gQHK4KI

gewoon ff door zoeken bertje...
http://www.youtube.com/watch?v=Q6LkO--Ia64

[ Bericht 25% gewijzigd door BertV op 30-10-2007 20:07:12 ]
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:33:05 #20
140141 ivosnivo
pi_54269893
Damn nette military!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:42:22 #21
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54270074
ja ivo, daar kan jij niet aan tippen eh

Vandaag weer beentjes gedaan, rustig wezen squatten reps met 60-70-80 kg. Daarna rug en biceps werk wat op zich wel goed gaat, hopelijk zit ik snel weer op mijn oude gewichten

Deadlift ga ik puur op techniek trainen de komende weken, lekker rustig aan.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 08:51:28 #22
140141 ivosnivo
pi_54278023
Ik heb dan ook niet zo'n stevige bureaustoel. Gisteren beetje weinig lucht tijdens het trainen, en me hartje ging nogal tekeer. Maar sinds lange tijd weer gefrontsquat en het voelde echt heerlijk, helemaal geen last van me polsen. Direct na me training al pijn in me quads en nu nog steeds.
pi_54283106
gisteren m'n vriendin meegenomen naar de kerker waar ik train. Smerig oud mannetje zat haar de hele tijd aan te kijken terwijl ze reverse hypers deed Ze kan 25 kg bankdrukken en squaten lukt haar niet echt omdat ze vroeger bij ballet leerde op haar tenen te staan als ze knielde Maar het was ook eenmalig, trainen is niks voor haar. Heb op het eind wel voor het eerst in maanden cardio met haar gedaan want rennen vond ze wél leuk.
pi_54283629
Vandaag frontsquats en iets wat op pistols moet lijken, pull troughs en dan calves. Als er nog iets in zit (in de beentjes) dan misschien wat springen op een been/ sprintjes, dat soort ongein. Morgen pijn overal.

En ivo laat inderdaad maar weten wanneer je in gelderland moet, lijkt me wel mooi om te zien eens.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 1 november 2007 @ 00:13:35 #25
140141 ivosnivo
pi_54293786
Is goed, laat me maar weten als er wat te doen is in Gelderland.
pi_54315004
nu weet ik waarom we enkele maanden geleden niet goed uitkwamen met de berekening van kcals bij krachttraining (verplaatsen van gewichten). de energie wordt maar opgewekt met een percentage van 20%, dus we moesten onze berekende energie vervijfvoudigen
Only when close to death, you really feel alive
pi_54317640
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:38 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Als ik heel veel snack voel ik me er altijd schuldig over ofzo. Ik vind het wel lekker maar kan er niet optimaal van genieten. Voel me gezonder/beter bij gezond voedsel. Ga nu proberen een goede tussenweg te vinden.
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik probeer redelijk gezond te eten en dat lukt ook wel. Alleen heb ik zo nu en dan (iets van 1x per maand) enorm zin in patat of zo Maar als ik dat dan naar binnen gewerkt heb dan denk ik: was dat het nou? Met gezond / goed eten heb ik dat nooit.

Overigens: nieuwe pics (NSFW).
Stats: 1.90m, 96kg, BF: ?? (ben wel iets vetter geworden volgens mij).
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_54317902
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:12 schreef Videopac het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik probeer redelijk gezond te eten en dat lukt ook wel. Alleen heb ik zo nu en dan (iets van 1x per maand) enorm zin in patat of zo Maar als ik dat dan naar binnen gewerkt heb dan denk ik: was dat het nou? Met gezond / goed eten heb ik dat nooit.

1 x per maand maar?
Ik doe ongeveer 10% van alle maaltijden gewoon vreten wat ik wil, de rest gewoon wel schoon, maar als ik niet 1 per week friet naar binnen schuif word ik para Het gevoel van moest ik dat nou eten daarna ken ik overigens wel.

En over je foto's, ik zou me niet druk maken over iets meer vet, meer over 't feit dat je je rug eens moet aanpakken Verder prima hoor trouwens.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_54320639
tvp
pi_54321880
Ik eet niet echt schoon. Ik noem het mijn pepernoot/boterhammetworst/knakworst/vollemelk/vla bulk. 50 % van de kcals. rest eet ik wel schoon, avondeten en brood met kip en zo.
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:49:05 #31
153812 Frautie
Frautilicious
pi_54334453
@No-look: Dat je meisje zo ff 25 kg kan benchen is echt goed !

@Videopac: Ziet er best goed uit. Je mist wat breedte aan je rug, dus chinnen En je bovenkant borst loopt volgens mij wat achter En vergeet niet meer te eten....eten, slapen, trainen je kent het wel

Ik voel me niet eens zo schuldig om 't 'slecht' eten, er zijn teveel lekkere eetbare dingen op deze wereld
Waar ik wel van baal is dat ik dan gelijk weer een bolle buik krijg

Ik heb echt onmeug veel spierpijn aan alles Dus hopen dat 't volgende week minder is. Voor de rest gaat 't wel weer lekker
pi_54338729
Frautie: ik zal het zeggen Ze denkt nu over een 10-trainingskaart van 50 euro. Als ze die voor kerst niet koopt, geef ik haar er een. Vind het wel leuk met haar te trainen, dan ziet ze ook hoe mooi het is en gaat ze het misschien waarderen als ik op Eurosport strongmen zit te kijken.

Net een PR op chinnen: 11 keer met brede grip, tot aan mijn schouders erboven (heel m'n nek + hoofd boven stang dus). Daarna kon armen trainen echt niet meer. Alles was verzuurd en gewoon leeg. Military press brutale 40 kg een paar setjes en seated row met 20 kg minder dan normaal. Maar het was het waard

ben nu ook veel pistols aan het oefenen. Heb eindelijk door hoe ik makkelijk ass-to-the-grass ga. Maar het probleem is dat ik de hele tijd omflikker
pi_54351366
Mijn lichaam heeft besloten maar weer eens ziek te worden. Het was weer meer dan een jaar geleden dus nu ben ik weer aan de beurt. Voel me verrot en overal spierpijn, echt jammer.

Hoop dat het snel over gaat want ik had net weer zo'n zin om voluit te knallen in de gym!
  zondag 4 november 2007 @ 18:01:26 #34
140141 ivosnivo
pi_54360797
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:12 schreef Videopac het volgende:

[..]

Netjes bezig, je mist alleen nog wat breedte in de rug. Wat doe je nu meestal voor oefeningen voor je rug?

Zo extreem heb ik het gelukkig niet meer. Heb 4 jaar ofzo super extreem geleeft, maar dat hoeft van mij allemaal niet meer. Ik eet 2x per week niet zo gezond avondeten. In het weekend wel is chips of/en ijs. Daar heb ik geen slecht gevoel over. Heb nu tijdje gebulkt en dan was het elke dag chips, ijs, chocolade, pannekoeken enz. Daar voelde ik me wel slecht over, maar het was wel lekker
pi_54367940
Misschien een beetje domme vraag maar: als iemand het over een bepaald gewicht heeft bij Bench/Squat of wat dan ook, is dat dan inclusief de barbell of zonder? Een vriend van mij vertelde mij laatst heel stoer dat ie 60kg kon drukken , maar rekende daar dus 20kg voor de barbell bij. Doet hij dat terecht of alleen omdat dan het gewicht zwaarder lijkt?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_54369126
Gewicht is inclusief barbell.
pi_54373514
quote:
Op zondag 4 november 2007 22:34 schreef Teteteterek het volgende:
Misschien een beetje domme vraag maar: als iemand het over een bepaald gewicht heeft bij Bench/Squat of wat dan ook, is dat dan inclusief de barbell of zonder? Een vriend van mij vertelde mij laatst heel stoer dat ie 60kg kon drukken , maar rekende daar dus 20kg voor de barbell bij. Doet hij dat terecht of alleen omdat dan het gewicht zwaarder lijkt?
Het gewicht was je kan benchen/squatten etc is altijd inclusief stang, dus hij deed het goed.
pi_54373969
Ik ga vandaag PR frontsquat zetten. En zwaar deadliften.

Laatst 11* bw gechinned, wat ik vrij stoer vind van mezelf
pi_54374493
Ik voel mij genoodzaakt deze informatie te geven, hoewel het misschien enige vorm van minderwaardigheidscomplex kan veroorzaken.

The John Allstadt Guide to Pullup Greatness

Bodyweight pullups...
15 = decent
25 = good
35 = very good
45+ = physical badass!

Weighted pullups for 5 reps....
120% Bodyweight = decent
145% BW = good
170% BW = very good
200% BW = physical badass!

One arm pullups.....
1 = good
5 = very good
10 = physical badass!
  maandag 5 november 2007 @ 10:29:44 #40
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54374776
quote:
Op maandag 5 november 2007 10:13 schreef LedZep het volgende:
Ik voel mij genoodzaakt deze informatie te geven, hoewel het misschien enige vorm van minderwaardigheidscomplex kan veroorzaken.

The John Allstadt Guide to Pullup Greatness

Bodyweight pullups...
15 = decent

Weighted pullups for 5 reps....
120% Bodyweight = decent

One arm pullups.....
+/- 1 = decent (worstelend)
tsk, decent hier... als iedereen in mijn sportschool daar minimaal aan moet voldoen gaat het nog rustig
worden daar. Vraag me af of het hier gaat om volledige "ROM" pullups en niet van die vluchtige knikjes.

http://www.specialtactics.com/pullsforcombat.pdf

"For those of you who are thinking that this means they had sloppy form, you don’t know Pavel and you don’t know about hightension principles. Keep reading"

[ Bericht 7% gewijzigd door BertV op 05-11-2007 10:37:11 ]
pi_54374854
Full ROM
  maandag 5 november 2007 @ 10:34:12 #42
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54374860
ik zag het... lol
Ik heb thuis zo'n balk hangen. Moet er toch maar weer aan geloven, ik deed ze weer alleen eenmaal per week in de sportschool.

Lees net dat wide-grip onzin is. Precies wat ik wil horen.

"Wide grip pull-ups and Pull-ups behind the neck.
For some reason,bodybuilders think that a very wide grip makes for very wide lats! Ha! This is bogus for a few reasons, the first being the greatly reduced range of motion, the second being the greatly reduced
leverage, and the third being the extreme stress on your rotator cuffs. Optimal leverage is
extremely important in strength training."

[ Bericht 72% gewijzigd door BertV op 05-11-2007 10:39:56 ]
pi_54375326
ja chinnen is mooi werk. Doe ze de laatste tijd ook meer, mijn pr is 14 x bw, maar moet bij vermeldt worden dat het wel einde van de training was. Maar blijft een mooie, net zoals dippen.
  maandag 5 november 2007 @ 11:07:27 #44
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54375522
Ik dip "weighted" met een 14kg dumbell 3 setjes van 7.

Het leuke van dippen is dat het zo simpel lijkt maar dat je er toch echt op moet oefenen.

Tijd geleden komt er vlak na mijn setjes een jongen die vol zelfvertrouwen in de startpositie ging.
Moment later hoor ik een ingehouden kreet achter me en hangt ie met 1 oksel aan die greep.
"Het leek zo makkelijk" zegt ie nog. lol
  maandag 5 november 2007 @ 13:03:00 #45
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54378209
dippen kan ik echt niet

chinnen doe ik altijd aan het eind van me training icm met biceps, kom niet verder dan 3x6.
pi_54381028
quote:
Op maandag 5 november 2007 11:07 schreef BertV het volgende:
Ik dip "weighted" met een 14kg dumbell 3 setjes van 7.

Het leuke van dippen is dat het zo simpel lijkt maar dat je er toch echt op moet oefenen.

Tijd geleden komt er vlak na mijn setjes een jongen die vol zelfvertrouwen in de startpositie ging.
Moment later hoor ik een ingehouden kreet achter me en hangt ie met 1 oksel aan die greep.
"Het leek zo makkelijk" zegt ie nog. lol
hehehe, ik ruik een baco-b0i.

En fugie, dippen is ECHT een goede oefening, dus ik zou 'm heul snel aanleren
  maandag 5 november 2007 @ 15:22:27 #47
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54381540
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:01 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

hehehe, ik ruik een baco-b0i.

En fugie, dippen is ECHT een goede oefening, dus ik zou 'm heul snel aanleren
ik ben gewoon te slap ofzo maar ik ga als het meezit morgen weer triceps trainen dus dan zal ik eens kijken wat ik teweeg kan brengen
  maandag 5 november 2007 @ 21:59:52 #48
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_54390784
TVp
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_54398594
chins met brede grip zijn zwaarder, ik zal van de week eens kijken hoeveel ik er kan met smalle grip. Zal niet veel schelen denk ik
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:58:02 #50
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54401494
chinnen met brede grip lijkt mij ook onzinnig.

Je hebt een beperkte ROM en je trekt door die onnatuurlijke beweging alleen maar aan de spieren die je arm in de kom houden.

Beetje als bankdrukken op je tenen en schouders en een holle rug en dit volhouden omdat het zo lekker zwaar gaat.
pi_54402902
Je moet wide grip chins niet geheel gaan kleineren, het is niet te vergelijken met close grip. Je moet je afvragen waarom wide grip zwaarder is dan close grip. Allereerst staat de biceps in een zwakke positie en is er geen maximale elleboogflexie.

Daarnaast werken close grips veel meer op de lats door de retroflexie v/d schouder. Lats zijn de grootste en sterkste spieren v/d rug, dus in deze beweging (handen op schouderbreedte) ben je altijd het sterkste. Bij een wijde grip heb je eigenlijk alleen maar adductie van de schouder, die in een zeer beperkt deel wordt gefired door de lats, maar voor het grootste deel door de teres major en RC. Daar deze veel kleiner en zwakker zijn ben je nooit zo sterk als in close grip, tenzij je een verstoorde spierbalans hebt.

Ik zou beide bewegingen doen om beide motorpatronen te trainen voor optimale spierbalans in de rug-achterkant schouder.
pi_54407639
Heb op aanraden van een vriend een emmer whey en een doos met creatine gekocht, ik heb alleen geen idee hoeveel ik hiervan moet innemen na een training ? En kan ik creatine en whey gewoon bij elkaar doen in een shakebeker?
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:30:30 #53
140141 ivosnivo
pi_54407709
Ik pak hem altijd breed. Voelt voor mij toch beter, smal voel ik hem toch meer in me biceps en pak ik hem veel meer met me armen. Dippen kan ik wel redelijk goed. Als ik eerst schouders doe en 2 oefeningen triceps kan ik er nog wel 3 setjes van 10 uitpersen met 20kg tussen me benen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:31:33 #54
140141 ivosnivo
pi_54407733
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:27 schreef Bjorned het volgende:
Heb op aanraden van een vriend een emmer whey en een doos met creatine gekocht, ik heb alleen geen idee hoeveel ik hiervan moet innemen na een training ? En kan ik creatine en whey gewoon bij elkaar doen in een shakebeker?
Train je al lang? Anders zou ik het eerst nog ff een paar jaar zonder proberen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:44:49 #55
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_54409301
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:31 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat kan er gebeuren als je er meteen mee begint dan?
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_54409772
Kanker. Serieus.
pi_54411181
tvp
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_54411793
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:31 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja, ik train al wel langer ja . Heb het nu een jaar zonder gedaan, maar ik wil er nu wat fanatieker in worden zodat ik sneller aankom. Heb alleen geen idee hoeveel ik ervan moet nemen en wanneer.
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:01:05 #59
140141 ivosnivo
pi_54414087
5 Gram voor en na het trainen. Zit er geen scheppie in?

Vandaag een pr gezet met deadliften 240kg 2x! Eerst ging vrij makkelijk. 2e Pakte ik vol op me rug eigenlijk, maar nergens last van Wil deze maand eigenlijk 250 halen. Daarna ga ik verhuizen, en heb ik even minder tijd enzo denk ik. Dan heb ik me doelstelling voor dit jaar gehaald, volgend jaar voor de 300.
pi_54417682
Ik had twee eetlepels met 300 ml water, weet niet of ik het goed heb gedaan ? Zoiets stond volgens mij op de verpakking. Kan ik de creatine gewoon bij de whey doen trouwens?
pi_54422233
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:00 schreef Bjorned het volgende:
Ik had twee eetlepels met 300 ml water, weet niet of ik het goed heb gedaan ? Zoiets stond volgens mij op de verpakking. Kan ik de creatine gewoon bij de whey doen trouwens?
Gewoon zoals ivosnivo al zei, 5 gram creatine voor je workout en na je workout.

De shake kan je ook voor en na je training nemen. Je kan ze ook mengen. Succes ermee!
  woensdag 7 november 2007 @ 13:03:12 #62
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54427150
als je wil aankomen moet je gewoon zakje pindas a 2500kcal eten per dag

bij mij komt er tot morgen niets van trainen Zuigt wel dat ik er niet meer aan toe kom om te trainen. Hopelijk kan ik vanaf volgende week gewoon weer een volle week trainen
pi_54427485
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:03 schreef Fugie het volgende:
als je wil aankomen moet je gewoon zakje pindas a 2500kcal eten per dag

bij mij komt er tot morgen niets van trainen Zuigt wel dat ik er niet meer aan toe kom om te trainen. Hopelijk kan ik vanaf volgende week gewoon weer een volle week trainen
Ik ben nu, na een paar daagjes niet helemaal 100 te zijn, toch maar lekker naar de gym gegaan.
Voelde allemaal goed aan, wel een lachertje met de gewichten (alles op 60-70%) maar voel me er toch weer goed bij.

Ook weer sinds februari voor het eerst 5 x 5 deadlift gedaan, wel met 60kg maar dan nog, het voelde goed aan!
Als ik weer helemaal fit ben ga ik weer hard ertegenaan!
  woensdag 7 november 2007 @ 15:49:06 #64
140141 ivosnivo
pi_54431452
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:00 schreef Bjorned het volgende:
Volgens mij is een theelepel 5 gram.
pi_54431566
Gewoon mengen die hap.

Vandaag schouders en een deel rug. Ga denk ik ook maar eens Tight van SAN proberen. Dieeten gaat klote de laatste tijd. Ondanks de conditie-trainingen 2x per week van 2,5 uur. ben jij nog steeds tevreden over Tight J? En waar bestel je het meestal?
pi_54432292
Vandaag eens gekeken met pullups, smalle grip. 10 keer ging easy, aan één stuk, na al reps op +20 kg gemaakt te hebben. Binnenkort even 15 doen zodat ik één decent oefening heb
pi_54432988
ppff wat vind ik mensen die een half uur aan een stuk biceps trainen toch dom. Niet normaal meer vandaag, twee jochies die ruim 30 minuten bezig waren met biceps. Allerlei rare vormen werden erbij gehaald. "nee ik deed laatst 7,8 en 9 reps met 12 kg met de armen ver naar buiten" enz enz enz. En beide geen benen, geen rug, geen schouders, en in feite ook nauwelijks biceps ook. Stumperds
  woensdag 7 november 2007 @ 19:28:01 #68
140141 ivosnivo
pi_54436700
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:54 schreef mister_popcorn het volgende:
ppff wat vind ik mensen die een half uur aan een stuk biceps trainen toch dom. Niet normaal meer vandaag, twee jochies die ruim 30 minuten bezig waren met biceps. Allerlei rare vormen werden erbij gehaald. "nee ik deed laatst 7,8 en 9 reps met 12 kg met de armen ver naar buiten" enz enz enz. En beide geen benen, geen rug, geen schouders, en in feite ook nauwelijks biceps ook. Stumperds
Ik doe er ook wel bijna half uur over denk ik. Als ik 3x3 oefeningen doe, en tussendoor nog wat praat.
pi_54439362
quote:
bij mijn gym kan ik me er ook wel aan ergeren. Dan willen ze per se voor de spiegel en dan pakken ze de barbell van het squatrek en gaan ze een beetje curls lopen doen voor een half uur. Terwijl er dan soms echt mensen staan te wachten om te squatten, en er nog genoeg andere barbells liggen. Maar ze begrijpen geloof ik ook niet helemaal de bedoeling van dat rek, ze trainen namelijk nooit hun benen.
  donderdag 8 november 2007 @ 09:19:49 #70
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54449265

3 setjes van 7 per arm @ 22 kg
Wel een lekkere oefening.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:05:14 #71
140141 ivosnivo
pi_54449969
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:04 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

bij mijn gym kan ik me er ook wel aan ergeren. Dan willen ze per se voor de spiegel en dan pakken ze de barbell van het squatrek en gaan ze een beetje curls lopen doen voor een half uur. Terwijl er dan soms echt mensen staan te wachten om te squatten, en er nog genoeg andere barbells liggen. Maar ze begrijpen geloof ik ook niet helemaal de bedoeling van dat rek, ze trainen namelijk nooit hun benen.
Misschien omdat niemand hen dat duidelijk maakt? Je kunt er wel over klagen op een forum maar beter leg je hen uit wat je ervan denkt.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:42:45 #72
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_54450659
Hoi allen,

Ben nu alweer 2 maanden bezig en doe voornamelijk oefeningen voor het bovenlichaam.
Borst Biceps enz.

Dit doe ik 3 keer in de week, Zaterdag, Dinsdag en Donderdag.
Is dit goed of moet ik meer rust er tussen nemen?
Ik doe dus dezelfde oefeningen op elke dag.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  donderdag 8 november 2007 @ 11:02:16 #73
140141 ivosnivo
pi_54451033
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:42 schreef Henk-B het volgende:
Hoi allen,

Ben nu alweer 2 maanden bezig en doe voornamelijk oefeningen voor het bovenlichaam.
Borst Biceps enz.

Dit doe ik 3 keer in de week, Zaterdag, Dinsdag en Donderdag.
Is dit goed of moet ik meer rust er tussen nemen?
Ik doe dus dezelfde oefeningen op elke dag.
Misschien is het verstandig eerst de op door te lezen alvorens domme vragen te stellen.
  donderdag 8 november 2007 @ 11:16:10 #74
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_54451316
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:02 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Misschien is het verstandig eerst de op door te lezen alvorens domme vragen te stellen.
Mijn oprechte excuses!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_54451508
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:05 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Misschien omdat niemand hen dat duidelijk maakt? Je kunt er wel over klagen op een forum maar beter leg je hen uit wat je ervan denkt.
het is ze al vaak genoeg duidelijk gemaakt maar zij willen per se bij dat rek omdat ze het fijn vinden om tussen de sets door de barbell te laten rusten op een bepaalde hoogte. Gelukkig kom ik dat volk alleen 's avonds tegen en ik zorg ik ervoor dat ik mijn benen train op dagen dat ik overdag kan.
pi_54453818
Ik ben sinds kort begonnen met de wondere wereld van de krachttraining, en wel met het bekende programma van Mark Rippetoe, uit zijn boek starting strength. Ik train op het moment op het sportcentrum van de universiteit leiden, die eigenlijk niet ideaal is. Ze hebben namelijk geen squatrack daar. Is er toch een verantwoorde manier om squats te doen, zonder een squatrack te hebben? Ze hebben wel een smith machine, maar zo'n ding lijkt me ook verre van ideaal.... ook voor presses lijkt het me niet zo handig om geen rack te hebben.

Jullie zullen nu vast in serie gaan roepen: zoek een andere sportschool!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_54455112
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:12 schreef Pietjuh het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met de wondere wereld van de krachttraining, en wel met het bekende programma van Mark Rippetoe, uit zijn boek starting strength. Ik train op het moment op het sportcentrum van de universiteit leiden, die eigenlijk niet ideaal is. Ze hebben namelijk geen squatrack daar. Is er toch een verantwoorde manier om squats te doen, zonder een squatrack te hebben? Ze hebben wel een smith machine, maar zo'n ding lijkt me ook verre van ideaal.... ook voor presses lijkt het me niet zo handig om geen rack te hebben.

Jullie zullen nu vast in serie gaan roepen: zoek een andere sportschool!
Mijn broertje squat ook alleen in een smith- machine. Het is misschien niet ideaal, maar hij heeft er tot nu toe behoorlijke benen van gekregen. Anders zou je het eventueel kunnen doen door zware dumbells in je handen te houden, maar ook dat lijkt me niet ideaal.

Voordat ik ging squatten gebruikte ik altijd een decline leg press- apparaat

En anders kan je nog altijd naar het sportcentrum van de Universiteit van Tilburg... Daar staat namelijk wel een squatrek
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_54462114
volgende week (of morgen) vlieg ik er terug in

vorig jaar woog ik 73 @ 8% @ 1m82

nu blijft er nog 64 van over

na een jaar praktisch niets te doen en teveel te zuipen

[ Bericht 25% gewijzigd door Tommy_808 op 08-11-2007 19:06:14 ]
pi_54463354
hehe dat is wel een lichaam waar de vrouwen van houden. Lekker ecto en droog

Morgen mijn favoriete dag. Lower body met flink volume, heb er zin in
pi_54467289
Hier effe een vraagje van mij:

Het verschil tussen chinnen en pull ups. Is er een verschil.

Mijn leraar zei altijd: He Prince P. heb je er al zelf over nagedacht. Ja dus:

Chinnen -> met de greep naar voren
Pull ups -> met de greep naar achteren

Chinnen -> vnl. rug
Pull ups -> borst, biceps, schouders??

Klopt dit een beetje of praat ik poep?
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_54467964
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:40 schreef no-look het volgende:
hehe dat is wel een lichaam waar de vrouwen van houden. Lekker ecto en droog
mja, ik doe het nt voor de looks dus ga ik er weer hard tegenaan. bulken heb ik opgegeven want dat lukt me echt niet dus vlieg ik in het ijzer
pi_54468610
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:07 schreef PrincePolly het volgende:
Hier effe een vraagje van mij:

Het verschil tussen chinnen en pull ups. Is er een verschil.

Mijn leraar zei altijd: He Prince P. heb je er al zelf over nagedacht. Ja dus:

Chinnen -> met de greep naar voren
Pull ups -> met de greep naar achteren

Chinnen -> vnl. rug
Pull ups -> borst, biceps, schouders??

Klopt dit een beetje of praat ik poep?
Het laatste. Bovenaan de pagina heb ik een verhaaltje getypt over wide vs close grip. Supinatie of pronatie heeft als enig verschil dat bij supinatie de biceps in een sterkere positie staat en bij pronatie de onderarm dat werk overneemt. Spreken in termen als "chinnen vs pull ups" is volslagen krankzinnig omdat het een en de dezelfde oefening is.
pi_54469030
Ah fuck lees net pagina 2 inderdaad. Dan dit nog: zit er verschil in greep naar voren/greep naar achteren??
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_54469219
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:00 schreef PrincePolly het volgende:
zit er verschil in greep naar voren/greep naar achteren??
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:47 schreef LedZep het volgende:

[..]

Het laatste. Bovenaan de pagina heb ik een verhaaltje getypt over wide vs close grip. Supinatie of pronatie heeft als enig verschil dat bij supinatie de biceps in een sterkere positie staat en bij pronatie de onderarm dat werk overneemt. Spreken in termen als "chinnen vs pull ups" is volslagen krankzinnig omdat het een en de dezelfde oefening is.
lees toch eens als iemand de moeite doet om te reageren
  donderdag 8 november 2007 @ 23:49:17 #85
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_54470550
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:56 schreef Tommy_808 het volgende:
volgende week (of morgen) vlieg ik er terug in

vorig jaar woog ik 73 @ 8% @ 1m82

nu blijft er nog 64 van over
[ afbeelding ]

na een jaar praktisch niets te doen en teveel te zuipen
Ik zie toch wel potentie als jij je kapot vreet ouwe
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_54476324
Vanavond nog een bonustraining doen, had eigenlijk verwacht niet te kunnen. Moet nog even verzinnen wat ik ga doen
pi_54476740
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:37 schreef Den_Haag het volgende:
Vanavond nog een bonustraining doen, had eigenlijk verwacht niet te kunnen. Moet nog even verzinnen wat ik ga doen
Deze week ga ik vandaag pas voor de 2e keer. Heb wel spierpijn in mijn lats zeg, niet normaal. Vast omdat ik nog niet helemaal 100 ben.

Vandaag maar eens de schouders rustig aan trainen en daarna armen. Misschien nog wat buikspieren en onderrug.
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:18:31 #88
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54477300
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:07 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Voordat ik ging squatten gebruikte ik altijd een decline leg press- apparaat

[ afbeelding ]
Ik ga er altijd snel "in liggen" nadat m'n squat setjes weer 's tegenvallen.

In principe zal het wel minder goed zijn voor de opbouw van "je core".
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:44:41 #89
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54479370
zow, vanavond weer eens trainen. Afgelopen week de discipline niet gehad om te trainen maar het is weer tijd om actief te trainen
pi_54483570
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:55 schreef McGilles het volgende:

[..]

Deze week ga ik vandaag pas voor de 2e keer. Heb wel spierpijn in mijn lats zeg, niet normaal. Vast omdat ik nog niet helemaal 100 ben.

Vandaag maar eens de schouders rustig aan trainen en daarna armen. Misschien nog wat buikspieren en onderrug.

Vandaag moet wel lekker gaan. Woensdag was ik zo slap als een vaatdoek. Dinsdagavond 3,25 uur lang hockeytraining gehad, alleen maar moeten rennen. Had al moeite met blijven staan
pi_54486187
vandaag weer frontsquats gedaan, pistols en pullthroughs. Verder nog bor's en een hamer curl met de ez bar (lekker voor de onderarmen)

Ging lekkers.
Morgen weer, lichte training, wat unilateral borst/schouders gebeuren en een hiit op de crosstrainer.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:54:43 #92
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54491235
eindelijk weer eens naar de sportschool

redelijk kunnen trainen, bp met 55kg was wel aardig maar ik ging ligeen en flikkerde bijna in slaap

Moet duidelijk weer even letten op mijn nachtrust en voeding en mijn conditie is ook 1 groot drama geworden Morgen weer het zware benen rug biceps daggie, lekker afbeulen en zondag heul de dag thuis op de bank zitten omdat ik niet meer kan lopen
pi_54501420
122.5 bank pers.
85 soldaat pers.
5x180 dood til.
pi_54501518
strong dude

Gisteren flink volume gesquat en gedeadlift, was erg nice! Morgen ga ik 100 reps chinnen en kijken hoe lang het duurt, wordt lachen
pi_54501658
Goed plan, misschien dat ik morgen ook 100 reps chin.
pi_54501795
hehe mijn streeftijd is 20 minuten. Heb geen idee wanneer de vermoeidheid in gaat slaan maar ik ga voor easy setjes van 7 met weinig rust denk ik.
pi_54507673
Even een vraagje, hoe diep moet je startpositie voor een deadlift zijn ? Ik zit altijd met mijn quads iets boven parralel aan de vloer, maar mijn nieuwe sportschool houder zei dat het beter was om dieper te zitten oa omdat beter zou zijn voor je rug. Nu heb ik altijd gelezen dat je je rug juist recht zet door je buikspieren aan te spannen relatief ongeacht van je startpositie.

Overigens ging het wel lekker vandaag, squats en deadlifts ga komende weken rustig opbouwen, eerst mijn techniek wat bijschaven. Squatten is mijn techniek ook erg slordig zodra ik zwaar ga, dus dat gaan we nu rustig opbouwen en zelfde geldt ook voor deadlift.
pi_54509129
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:17 schreef Fugie het volgende:
Even een vraagje, hoe diep moet je startpositie voor een deadlift zijn ? Ik zit altijd met mijn quads iets boven parralel aan de vloer, maar mijn nieuwe sportschool houder zei dat het beter was om dieper te zitten oa omdat beter zou zijn voor je rug. Nu heb ik altijd gelezen dat je je rug juist recht zet door je buikspieren aan te spannen relatief ongeacht van je startpositie.

Overigens ging het wel lekker vandaag, squats en deadlifts ga komende weken rustig opbouwen, eerst mijn techniek wat bijschaven. Squatten is mijn techniek ook erg slordig zodra ik zwaar ga, dus dat gaan we nu rustig opbouwen en zelfde geldt ook voor deadlift.
Ik hanteerde en ook 95+% van de wedstrijdpowerlifters hanteert heel ruwweg 45 graden tov de grond. Enigszins vergelijkbaar met een quarter squat; stukje hoger dan jij dus en veel hoger dan de sportschoolhouder. Diep starten ontlast de rug en je wilt hem juist zoveel mogelijk belasten.
Met een beetje verstand (ogen naar het plafond, aanspannen van binnenste buikspieren) voorkom je al dat je onderrug krom gaat staan.
pi_54514388
dan geraak ik niet aan de bar :/
pi_54514744
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 22:07 schreef Tommy_808 het volgende:
dan geraak ik niet aan de bar :/
Dan moet je flexibeler worden (RDL's doen).
pi_54514805
die kan ik niet :/ ik kan wel met m'n handpalmen aan de grond
pi_54514955
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 22:26 schreef Tommy_808 het volgende:
die kan ik niet :/ ik kan wel met m'n handpalmen aan de grond
Iedereen kan RDL's. Maar als je met je handen aan de grond kan komen ligt het niet aan je hamstrings, dus is klaarblijkelijk je onderrug te stijf om recht in die positie te komen. Veel backstretches dus (bridges), òf gewoon rack pulls doen, die imo voor louter bodybuilding de deadlift helemaal kunnen vervangen, want: meer gewicht = meer rugbelasting en die gemiste legdrive v/d eerste 20cm kan je met andere oefeningen (op benen-dag) wel compenseren.
pi_54518566
De training gister ging lekker. Volgende week weer 4x gaan. Geen vrouwen meer in het leven dus we kunnen weer goed sporten.
  zondag 11 november 2007 @ 11:42:27 #104
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54522176
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 18:28 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik hanteerde en ook 95+% van de wedstrijdpowerlifters hanteert heel ruwweg 45 graden tov de grond. Enigszins vergelijkbaar met een quarter squat; stukje hoger dan jij dus en veel hoger dan de sportschoolhouder. Diep starten ontlast de rug en je wilt hem juist zoveel mogelijk belasten.
Met een beetje verstand (ogen naar het plafond, aanspannen van binnenste buikspieren) voorkom je al dat je onderrug krom gaat staan.
mja ik vond het ook een beetje vaag. Mijn motto was ook buikspieren aanspannen en omhoog met dat gewicht, zolang je buikspieren goed aanspant kan er toch vrij weinig gebeuren lijkt me. Bovendien liep ik te klooien met 100kg, terwijl ik vorig jaar ook al 140kg trok zonder rugklachten

Aan de andere kant voelde ik het wel onwijs in mijn glutes met een lagere startpositie, ook niet verkeerd
pi_54529996
100 chins in 28.31 minuut. Grip was beperkende factor, heel m'n hand is kapot
pi_54535510
Mijn schema is grofweg alsvolgt:

dag 1: Borst - Biceps
dag 2: Benen - Triceps
dag 3: Rug - Schouders

Op welke dag is het nu verstandig om de deadlift te pakken?! Laatste keer heb ik het op de derde (rug) dag gedaan, maar ik merkte toch nog wel een beetje dat mijn benen niet voldoende hersteld waren...
Last.fm
pi_54542802
Meer rust tussen dag 2 en 3 nemen. Welke dagen train je?
pi_54543257
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:50 schreef DubzOne het volgende:

Op welke dag is het nu verstandig om de deadlift te pakken?! Laatste keer heb ik het op de derde (rug) dag gedaan, maar ik merkte toch nog wel een beetje dat mijn benen niet voldoende hersteld waren...
Ik zou het op je dag2 doen. Je borst en biceps heb je dan al getraint en die gebruik je niet tot nauwelijks bij deadliften. Ik ging altijd eerst squatten en daarna deadliften, heerlijk
  maandag 12 november 2007 @ 09:19:00 #109
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54543844
ik doe benen en rug op 1 dag en idd altijd de deadlift na de squat

de rest van de training volmaken is dan echt een uitdaging, helemaal kapot van die 2 en dan je rug en biceps doen is echt zwaar
pi_54551561
Vanavond borst. Hoop dat het een beetje lukt, verkeerd geslapen en nu enorm last van de schouder.
pi_54553811
Vandaag lekker rug en borst gedaan! Rug ging zwaar klote, chins gingen voor geen meter maar borst daarentegen ging lekker, 3 setjes van 120 bankdrukken ging redelijk tot goed.

Morgen even weer wat deadlifts proberen, kijken hoe mijn knie het houdt en daarna nog wat kleinere spiergroepen pakken, schouders en armen.
pi_54555789
bleek er maar 3 man in de sportschool te zijn tov 10-20 in de zomer
  maandag 12 november 2007 @ 19:19:41 #113
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54556143
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:05 schreef Tommy_808 het volgende:
bleek er maar 3 man in de sportschool te zijn tov 10-20 in de zomer
het is weer bijna een nieuw jaar, komen al die mensen met hun goede voornemens een maand de sportschool onveilig maken
pi_54557459
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:19 schreef Fugie het volgende:

[..]

het is weer bijna een nieuw jaar, komen al die mensen met hun goede voornemens een maand de sportschool onveilig maken

maarja, dan heb ik toch tentamens en eindejaarsreis

tegen dat ik terug ben zijn alle maandabonnementen al verlopen en ben ik weer alleen
pi_54557615
Het ging beter dan verwacht morgen rust
  maandag 12 november 2007 @ 21:25:27 #116
140141 ivosnivo
pi_54559522
Pr vandaag met bankdrukken 150kg 3x vrij breed
pi_54560438
Door omstandigheden heb ik ruim een week niet kunnen trainen en fokken.
Maar ik ga er weer hard tegen aan!
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:24 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

En over je foto's, ik zou me niet druk maken over iets meer vet, meer over 't feit dat je je rug eens moet aanpakken Verder prima hoor trouwens.
Dank! Hier heb ik wat aan!
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 10:49 schreef Frautie het volgende:
[..]

@Videopac: Ziet er best goed uit. Je mist wat breedte aan je rug, dus chinnen En je bovenkant borst loopt volgens mij wat achter En vergeet niet meer te eten....eten, slapen, trainen je kent het wel
Dank voor de feedback!
Rug: thanks. Chinnen ga ik zeker binnenkort eens doen (eindelijk...).
Borst: zou kunnen. Ik doe nu eerst recht pressen (barbell of dumbbells) en daarna schuin. Het zou kunnen zijn dat ik na het recht pressen niet genoeg kracht meer heb om schuin nog met voldoende resultaat te doen. Ik sluit overigens af met dumbbell flies (dat worden binnenkort cable flies).
quote:
Ik voel me niet eens zo schuldig om 't 'slecht' eten, er zijn teveel lekkere eetbare dingen op deze wereld
Waar ik wel van baal is dat ik dan gelijk weer een bolle buik krijg
Dat zal vast wel meevallen...
quote:
Ik heb echt onmeug veel spierpijn aan alles Dus hopen dat 't volgende week minder is. Voor de rest gaat 't wel weer lekker
Goedzo!!!
Kunnen we binnenkort ook pics van jou verwachten?
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:01 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Netjes bezig, je mist alleen nog wat breedte in de rug. Wat doe je nu meestal voor oefeningen voor je rug?
Ook jij bedankt voor de feedback.
Rug: meestal bor's, lat pulley down en seated row.
quote:
Zo extreem heb ik het gelukkig niet meer. Heb 4 jaar ofzo super extreem geleeft, maar dat hoeft van mij allemaal niet meer. Ik eet 2x per week niet zo gezond avondeten. In het weekend wel is chips of/en ijs. Daar heb ik geen slecht gevoel over. Heb nu tijdje gebulkt en dan was het elke dag chips, ijs, chocolade, pannekoeken enz. Daar voelde ik me wel slecht over, maar het was wel lekker
Ik ben nogal perfectionistisch/fanatiek/extreem (niet alleen met BB / sport) Vandaar ws.
Over bulken gesproken: wordt het niet weer eens tijd om je pizza-record te verbreken?

--

Even over de pics i.h.a.: dank dus voor het commentaar. Als er iemand nog ander commentaar / suggesties heeft, hoor ik het graag. Ik zie zelf ook wel dat het nog niet al teveel voorstelt; dat ik nog een lange weg te gaan heb richting Mc. Gilles / Ivosnivo / Mr. J, maar je moet toch een doel voor ogen houden, toch?
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:08 schreef Semargofni het volgende:
Kanker. Serieus.
quote:
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:04 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Bladibla. Om de zoveel tijd komen deze verhalen terug in dit topic (net zoals airco-gezeik in de zomer).
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:05 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Precies! Helemaal mee eens!
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:19 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]

3 setjes van 7 per arm @ 22 kg
Wel een lekkere oefening.
Idd lekkere oefening! Zit momenteel ook in mijn schema. Zwaarte is wel erg afhankelijk van je ROM. Ik doe hem 3x10 14kg (beide armen tegelijk en ik probeer een goed grote ROM aan te houden).
quote:
Op zondag 11 november 2007 17:08 schreef no-look het volgende:
100 chins in 28.31 minuut. Grip was beperkende factor, heel m'n hand is kapot
Hardcore... Je bent wel lekker bezig de laatste tijd, niet?
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:50 schreef DubzOne het volgende:

Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 3-daagse split t.o.v. een 2-daagse split?
pi_54560533
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef ivosnivo het volgende:
!!!
pi_54562009
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef ivosnivo het volgende:
Zo, echt nice! Staat er nog een sterkste man wedstrijd in de planning? En hoe zit het met die tractor band die je door de straat zou flippen?
pi_54562682
Nice Ivo

Videopac: langzaam maar zeker zit er verbetering in ja. Vooral conditie gaat omhoog, wat mijn prestaties op het veld vooralsnog meer verbetert dan de marginale krachtgains.

Heb nu een wond op mijn handpalm. Dingen vastpakken zal de komende dagen niet gaan. Ik ga me helemaal de tyfus squaten, zul je begrijpen.
  dinsdag 13 november 2007 @ 07:09:42 #121
140141 ivosnivo
pi_54567231
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:39 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Zo, echt nice! Staat er nog een sterkste man wedstrijd in de planning? En hoe zit het met die tractor band die je door de straat zou flippen?
Hahahhahaa Heb me net ingeschreven voor sterkste man van het Noorden. Dat is drenthe friesland en groningen, en friesland heeft nog altijd gewonnen omdat ze bij Wout kunnen trainen

Ik ben er zaterdag voor het eerst wezen trainen, was echt vet roeg. Allemaal lompe sterke friezen die schelden en friese grapjes maken. Heb zandzak over 4,75 gegooid terwijl dat bij sterkste man van groningen nog 4m was. Timberwalk met 95kg ging helemaal verkeerd, ik wou er mee rennen maar had het totaal niet onder controle. Dus ik ging op me bek en 1 timber viel vol op me poot. Gevoel 3 blauwe tenen en me voet half blauw. Daarna deden we boom, heb ik 100kg boven me kop gekregen. Met de 110 viel ik bijna achterover. Volgens wout kon ik beter op techniek gaan trainen Daarna carcircle gedaan (met zon balk in je armen rondjes lopen) had ik 1 rondje met 250kg. En heb gedeadlift met een bak 250kg 1x Owja stenen ook gedaan, 85kg en 100kg kreeg ik erop (enorme hoogte) daarna kreeg ik de 110kg net niet hoog genoeg, en wilde het niet nog een x proberen. De 130kg kreeg ik er wel op.
Al met al viel het me best tegen, die timbers, boom en stenen bv zijn zulke logge onhandelbare gewichten. Dat is echt geen kinderspel meer. En overal spierpijn natuurlijk Ga over 20 dagen verhuizen, en koop dan me eigen powerrack. Als alles dan een beetje op orde is ga ik een totaal ander schema doen, waarschijnlijk iets met 3x fullbody ofzo.
  dinsdag 13 november 2007 @ 09:31:48 #122
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54568751
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:52 schreef Videopac het volgende:

Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 3-daagse split t.o.v. een 2-daagse split?
Je kan je meer concentreren op de 2 spiergroepen die je pakt. Ik merk zelf wel dat benen/rug/biceps trainen soms wat teveel is. Benen gaat goed, rug ook maar biceps raffel ik meestal af. Zelf ben ik daar niet helemaal tevreden mee, maar ik weet ook dat ik tijdens mijn rug training mijn biceps al behoorlijk afmat.
pi_54568859
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 07:09 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Hahahhahaa Heb me net ingeschreven voor sterkste man van het Noorden. Dat is drenthe friesland en groningen, en friesland heeft nog altijd gewonnen omdat ze bij Wout kunnen trainen

Ik ben er zaterdag voor het eerst wezen trainen, was echt vet roeg. Allemaal lompe sterke friezen die schelden en friese grapjes maken. Heb zandzak over 4,75 gegooid terwijl dat bij sterkste man van groningen nog 4m was. Timberwalk met 95kg ging helemaal verkeerd, ik wou er mee rennen maar had het totaal niet onder controle. Dus ik ging op me bek en 1 timber viel vol op me poot. Gevoel 3 blauwe tenen en me voet half blauw. Daarna deden we boom, heb ik 100kg boven me kop gekregen. Met de 110 viel ik bijna achterover. Volgens wout kon ik beter op techniek gaan trainen Daarna carcircle gedaan (met zon balk in je armen rondjes lopen) had ik 1 rondje met 250kg. En heb gedeadlift met een bak 250kg 1x Owja stenen ook gedaan, 85kg en 100kg kreeg ik erop (enorme hoogte) daarna kreeg ik de 110kg net niet hoog genoeg, en wilde het niet nog een x proberen. De 130kg kreeg ik er wel op.
Al met al viel het me best tegen, die timbers, boom en stenen bv zijn zulke logge onhandelbare gewichten. Dat is echt geen kinderspel meer. En overal spierpijn natuurlijk Ga over 20 dagen verhuizen, en koop dan me eigen powerrack. Als alles dan een beetje op orde is ga ik een totaal ander schema doen, waarschijnlijk iets met 3x fullbody ofzo.
Damn man, wat een gewichten zeg! Daar zou ik persoonlijk niet mee overweg kunnen Respect!

Hopelijk zien we jou over een paar jaar op de tv bij de sterkste man! Lijkt me cool
pi_54569850
mooie verhalen ivo. Als je meer moois meemaakt moet je wel posten!

Ik ga nu ook maar ff trainen, al zal het wel niet denderend gaan met een klein griepje oid onder de leden. Cleans, pistols en nog iets voor het bovenlichaam. Daarna even hiit en klaar is kees.
pi_54571921
ook nog eens melden, binnen 2 uurtjes BW push-press proberen, 107.5kg. 3x102.5 was vorige week geen enkel probleem.

Ik ben 4 kg af op 1 week(ga ik ms wel voelen in de push-press) en sta nu iets onder de 106kg, vollop bezig drastisch te cutten, gaat lekker met veel groene thee, tabatas en complexes. Ik hoop rond een droge 100kg te zitten rond nieuwjaar.

Het is nu 5 maanden geleden dat ik nog degelijk gebenched heb, buiten af en toe eens een max. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zou nu zou gaan, maar het past niet echt in mn schema. Ook al een tijdje geen zware deadlifts of squats gedaan, wel bw in tabatas(fucking hard) en licht gewicht in complexes.

Voor de rest ga ik vanaf midden december terug beginnen met thuistraining.

Alleen een barbell en 100kg aan schijven moet wel genoeg zijn in het begin, voor een eurotje of 150 aan te schaffen.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_54572320
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:57 schreef Calyptus het volgende:
ook nog eens melden, binnen 2 uurtjes BW push-press proberen, 107.5kg. 3x102.5 was vorige week geen enkel probleem.

Ik ben 4 kg af op 1 week(ga ik ms wel voelen in de push-press) en sta nu iets onder de 106kg, vollop bezig drastisch te cutten, gaat lekker met veel groene thee, tabatas en complexes. Ik hoop rond een droge 100kg te zitten rond nieuwjaar.

Het is nu 5 maanden geleden dat ik nog degelijk gebenched heb, buiten af en toe eens een max. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zou nu zou gaan, maar het past niet echt in mn schema. Ook al een tijdje geen zware deadlifts of squats gedaan, wel bw in tabatas(fucking hard) en licht gewicht in complexes.

Alleen een barbell en 100kg aan schijven moet wel genoeg zijn in het begin, voor een eurotje of 150 aan te schaffen.
Pushpress van 107,5kg zou heel netjes zijn. In het verleden was ik hiermee aardig sterk maar vandaag deed ik military presses met 70kg en het viel me redelijk zwaar.

Droog 100kg zou zeer goed zijn. Komt er nog een keer een pic van jouw hier te staan.

Voor de geinterresseerden: Ik heb net op DBB mijn recente pic van vandaag ge-upload, 'mimango' is de nick.
pi_54575295
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 07:09 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Hij is bekeerd

Abandon hope all yeh who enter here.
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:25:29 #128
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54575339
mja maar ivo heeft ook wel een heel ander doel dan bodybuilden
pi_54575412
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:23 schreef LedZep het volgende:

[..]

Hij is bekeerd

Abandon hope all yeh who enter here.
Ik zit ook wel eens aan fullbody te denken, maar als ik dan m'n rugoefening heb gedaan bijvoorbeeld dan wil ik perse nog een rugoefening doen... en dat met elke spiergroep.
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:46:18 #130
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54575877
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:28 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik zit ook wel eens aan fullbody te denken, maar als ik dan m'n rugoefening heb gedaan bijvoorbeeld dan wil ik perse nog een rugoefening doen... en dat met elke spiergroep.

heb ik ook, ik doe nu een split en daar heb ik net voldoende tijd. En dan moet ik nog opschieten ook en doe ik veel met supersets

Vanavond ook weer trainen maar ik val hier op me werk al in slaap achter de pc Gaat dus weer leuk worden :x
pi_54576924
6 boterhammen met pindakaas/kipfilet, 1 appel, 2 glazen melk, 1 bak kwark en een punt chocoladetaart gaan nu onder veel genot verdwijnen in mijn hongerige maag :D JUMMIE!!
pi_54578553
quote:

[..]

Dan doe je toch gewoon een hoger volume op die ene oefening.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:51:55 #133
140141 ivosnivo
pi_54579017
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:37 schreef McGilles het volgende:

[..]

Damn man, wat een gewichten zeg! Daar zou ik persoonlijk niet mee overweg kunnen Respect!

Hopelijk zien we jou over een paar jaar op de tv bij de sterkste man! Lijkt me cool
Dat zou wel helemaal de bom zijn. Maar al die gasten kuren als een gek, tijdens het trainen hebben ze het er ook over. Ik zat maar wat grapjes te maken of het een nieuw merk creatine is
En om daar te komen zal ik eerst eerste van het noorden moeten worden volgens mij. En dat is echt onmogelijk met al die sterke friezen. Maar ik vind het allemaal leuk en zie wel waar het schip strand.
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:27 schreef mister_popcorn het volgende:
mooie verhalen ivo. Als je meer moois meemaakt moet je wel posten!

Ik ga nu ook maar ff trainen, al zal het wel niet denderend gaan met een klein griepje oid onder de leden. Cleans, pistols en nog iets voor het bovenlichaam. Daarna even hiit en klaar is kees.
Haha wat moois zegt ie. Ik kan vandaag voor het eerst weer fatsoenlijk lopen met me blauwe pootje.
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:57 schreef Calyptus het volgende:

Jij had toch al gruwelijk gecut laatst? Flink sterk gebleven dus!
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:25 schreef Fugie het volgende:
mja maar ivo heeft ook wel een heel ander doel dan bodybuilden
Toch wil ik wel een "fatsoenlijk" lichaam blijven houden. Ik wil bv me trainriem op het strakste gaatje kunnen doen. En dat gaat best lastig de laatste tijd.
quote:

[..]

Dat heb ik ook wel, daarom ga ik een enorm apart schema maken. Denk iets van 3x in de week trainen, maar dan wel meerdere keren per dag.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:56:18 #134
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54579140
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:51 schreef ivosnivo het volgende:

Toch wil ik wel een "fatsoenlijk" lichaam blijven houden. Ik wil bv me trainriem op het strakste gaatje kunnen doen. En dat gaat best lastig de laatste tijd.
[..]
lol, als ik die riem op het strakste gaatje zet dan hangt ie nog als een "heuptasje" tussen m'n benen als ik er een schijf aan hang.

dinsdag 13 november 2007 @ 17:10:07 #136
140141 ivosnivo
pi_54579440
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:56 schreef BertV het volgende:

[..]

lol, als ik die riem op het strakste gaatje zet dan hangt ie nog als een "heuptasje" tussen m'n benen als ik er een schijf aan hang.

Zijn ook meerdere maten he
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:11:19 #137
140141 ivosnivo
pi_54579475
Wat me ook ideaal lijkt aan thuis trainen is dat ik dan eindelijk kan gaan oefenen op me pushpress en me squat, met stang alleen zodat me techniek wat beter wordt.
pi_54579977
quote:
wat zit jij hier muziekclips te posten? - lekkere griet op jou site trouwens

heb overigens net RDL's liggen oefenen, met een paar schijven om de halter wat omhoog te werken lukt het wel.

toch een vraagje: benen dus kaarsrecht en rug ook helemaal zelfs de onderrug? dan ga je toch kleiner dan 90° tussen je benen en je bovenlichaam als je de bar oppikt van de grond?
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:24:30 #139
140141 ivosnivo
pi_54584430
pi_54584527
Hij is toch ook buff?
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:30:13 #141
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54584582
zo net wezen trainen, ging erg matig maja dat had ik wel verwacht

Teruglopen was ook debiel zwaar, ik besloot dit keer ook ff de trap op te hardlopen Niet tof als je vier hoog woont
pi_54588271
Ik moet dit jaar m'n ouders een shitload aan cash betalen. Plan is om volgend jaar, als ik mijn zuurverdiende geld wél kan houden, ook wat equipment te kopen om thuis te trainen. Powerrack, stang, gewichten, all I need.
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:25:14 #143
140141 ivosnivo
pi_54589508
Iemand nog goede sites? Ik ga deze week me zooi bestellen denk ik. Zoals het er nu uitziet ga ik voor het goedkope rack van helisport. Alleen moet ergens anders schijven vandaan zien te fixen want ik wil mooie ronde.
pi_54590195
Al op marktplaats gekeken? Misschien dat je de mazzel hebt dat je een mooie tweedehands op de kop kan tikken.
pi_54593623
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:25 schreef ivosnivo het volgende:
Iemand nog goede sites? Ik ga deze week me zooi bestellen denk ik. Zoals het er nu uitziet ga ik voor het goedkope rack van helisport. Alleen moet ergens anders schijven vandaan zien te fixen want ik wil mooie ronde.
Dat ding is useless, die houdt het nooit lang uit, alleen maar slechte dingen over gehoord.
Dit is wel goed spul en ook redelijk goedkoop: http://www.fitness-seller(...)_Barbarian-Line.html

Of op marktplaats idd, maar daar weet je nooit zo goed wat voor kwaliteit je aantreft. Mss kan je via een van die strongmen / highlanders iets overnemen, die hebben ook nog wel eens wat spul staan.
pi_54594064
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:25 schreef ivosnivo het volgende:
Ik weet niet hoeveel haast je hebt maar mijn gym gaat binnenkort alle apparaten vervangen en dus ook het powerrack. Misschien iets voor jou? Alleen hoe krijg je zo'n ding thuis
pi_54594209
quote:
Op woensdag 14 november 2007 08:32 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dit is wel goed spul en ook redelijk goedkoop: http://www.fitness-seller(...)_Barbarian-Line.html
Leuke spullen zeg! Misschien ga ik nog wel een keer een dip en chin gevalletje kopen. Altijd handig voor thuis!
pi_54607651

had ie 't maar wat rustiger aan gedaan
pi_54608621
Pushing the envelope with slin and hgh.
  woensdag 14 november 2007 @ 22:13:02 #150
19479 Mr.J
pi_54613126
Yates was idd 1 van de eersten die het gebruik van slin (icm GH) onder de knie heeft gekregen ja.
pi_54614712
Met de hulp van duchaine idd.

Ik zou wel eens willen weten hoe zijn totale cycle eruitzag.
pi_54614770
Bestwel huge.
pi_54618169
Best wel ja.

J, Tight van SAN raad je nog steeds aan?
  donderdag 15 november 2007 @ 08:15:35 #154
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54618298
gister deadliften, schiet er midden in een lift iets in me buik -> spanning valt weg en rug moet corrigeren

nu dus een gare buik en rugspier rijker Voor de rest wel lekker kunnen trainen, biceps en rug zit ik alweer bijna op mijn oude gewichten
  donderdag 15 november 2007 @ 08:39:15 #155
19479 Mr.J
pi_54618489
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:03 schreef Baffer het volgende:
Met de hulp van duchaine idd.

Ik zou wel eens willen weten hoe zijn totale cycle eruitzag.
AAS gewoon redelijk veel. Test. een 19-nor variant en wat orals.

Z'n timing van slin/GH ben ik wel benieuwd naar. Naw 2 tot 4x per dag net voor een maaltijd en pwo.
  donderdag 15 november 2007 @ 08:40:41 #156
19479 Mr.J
pi_54618510
quote:
Op donderdag 15 november 2007 07:52 schreef Den_Haag het volgende:
Best wel ja.

J, Tight van SAN raad je nog steeds aan?
Als fatburner zijn er tegenwoordig zoveel goede in de markt die ook goedkoper zijn, dus even rondkijken kan geen kwaad. De Lipo6 schijnt erg goed te zijn, alleen is in NL weer eens een stof verboden (Yohimbine, en we zijn dacht ik het enigste land ter wereld) waardoor je even in de VS moet kijken voor de originele.
  donderdag 15 november 2007 @ 09:23:41 #157
140141 ivosnivo
pi_54619097
quote:
Op donderdag 15 november 2007 08:15 schreef Fugie het volgende:
gister deadliften, schiet er midden in een lift iets in me buik -> spanning valt weg en rug moet corrigeren

nu dus een gare buik en rugspier rijker Voor de rest wel lekker kunnen trainen, biceps en rug zit ik alweer bijna op mijn oude gewichten
Ik wou gisteren pushpress doen met 120kg maar me ruggetje klapte ook nogal dubbel toen ik het gewicht nogal ongecontroleerd uitstoote Vandaag maar is proberen te oefenen op uitvoering.
pi_54625086
quote:
Op donderdag 15 november 2007 09:23 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik wou gisteren pushpress doen met 120kg maar me ruggetje klapte ook nogal dubbel toen ik het gewicht nogal ongecontroleerd uitstoote Vandaag maar is proberen te oefenen op uitvoering.
Ik 107,5kg deze week maar ook vrij wankel. 110kg zou me ook nog lukken, maar hoger denk ik niet...

Ga ik wel mijn prioriteit van maken voor de komende maanden. Zou grappig zijn zou ik mn max bench overstijgen, no id waar die nu juist ligt.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_54625279
quote:
Op donderdag 15 november 2007 08:40 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Als fatburner zijn er tegenwoordig zoveel goede in de markt die ook goedkoper zijn, dus even rondkijken kan geen kwaad. De Lipo6 schijnt erg goed te zijn, alleen is in NL weer eens een stof verboden (Yohimbine, en we zijn dacht ik het enigste land ter wereld) waardoor je even in de VS moet kijken voor de originele.
Zal eens gaan zoeken wat er te bestellen is. Kleine kans dat het onderschept wordt he
  donderdag 15 november 2007 @ 16:55:45 #160
19479 Mr.J
pi_54629480
Via Internat. Postal Service doen. Duurt wat langer, maar wordt minder gechecked dan Fedex.

Gwoon bestellen bij www.bodybuilding.com . Prima shop!
  donderdag 15 november 2007 @ 17:45:26 #161
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54630536
quote:
Op donderdag 15 november 2007 09:23 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

het was een oblique die niet meewerkte, nu valt het wel mee aangezien ik toch pas volgende week weer rugtraining heb ingeplant
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:07:07 #162
140141 ivosnivo
pi_54653286
Hey J wat is dat toch met die frustraties van jou? Altijd als ik een grapje maak over iemand die kuurt op dbb moet je me waarschuwen. Zit er zand in je vagina ofzo? Ik kan me voorstellen dat het irritant voor je moet zijn dat je na al die kuren nog geen massa hebt opgebouwt. En andere mensen het zonder zooi wel ziet doen. Maar daarom kun je toch nog wel proberen een onpartijdige mod te zijn?
pi_54654587
+++++++++ *********** ++++++++++
| GORDEL |
+++++++++________+++++++++++

<---- Ivo's opmerking ---->

Vér onder de gordel
pi_54654707
En wat was de opmerking dan wel Nu heb je ons nieuwsgierig gemaakt dus moet je het ook vertellen
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:32:06 #165
140141 ivosnivo
pi_54655252
Ik had het al verteld maar ze wissen alles netjes

Maanden geleden zei ik tegen iemand van 19 dat dat een mooie leeftijd was om te beginnen met kuren.
En nu moest ik lachen omdat iemand zijn pa spuiten had ontdekt op zijn kamer.

Ja het is me allemaal wat. De mennekes zijn stoer genoeg om een spuit in de bibs te steken, maar owee als iemand er wat van zegt!!!! Vroeger konden ze nog snel naar hunnie mamma's rennen, maarja zo werkt dat niet op internet.
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:33:02 #166
140141 ivosnivo
pi_54655271
Het lijken wel moslims, die voelen zich ook altijd zo aangevallen

Super Moderator @ http://forum.dutchbodybuilding.com

Ik verslikte me in me nasi.

[ Bericht 42% gewijzigd door ivosnivo op 16-11-2007 17:38:54 ]
  vrijdag 16 november 2007 @ 18:11:26 #167
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54655984
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:32 schreef ivosnivo het volgende:
Ik had het al verteld maar ze wissen alles netjes

Maanden geleden zei ik tegen iemand van 19 dat dat een mooie leeftijd was om te beginnen met kuren.
En nu moest ik lachen omdat iemand zijn pa spuiten had ontdekt op zijn kamer.

Ja het is me allemaal wat. De mennekes zijn stoer genoeg om een spuit in de bibs te steken, maar owee als iemand er wat van zegt!!!! Vroeger konden ze nog snel naar hunnie mamma's rennen, maarja zo werkt dat niet op internet.
19 en kuren
  vrijdag 16 november 2007 @ 19:12:07 #168
19479 Mr.J
pi_54657221
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:07 schreef ivosnivo het volgende:
Hey J wat is dat toch met die frustraties van jou? Altijd als ik een grapje maak over iemand die kuurt op dbb moet je me waarschuwen. Zit er zand in je vagina ofzo? Ik kan me voorstellen dat het irritant voor je moet zijn dat je na al die kuren nog geen massa hebt opgebouwt. En andere mensen het zonder zooi wel ziet doen. Maar daarom kun je toch nog wel proberen een onpartijdige mod te zijn?
Ach gut, iemand krijgt een kaart na een zeer vervelende post op DBB en gaat het op deze manier verhaal halen.

Sorry maar daar ga ik niet in mee. Ik heb keurig op je PM gereageerd met mijn uitleg, maar ik sta boven dit soort posts.
  vrijdag 16 november 2007 @ 20:58:15 #169
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54659927
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 19:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ach gut, iemand krijgt een kaart na een zeer vervelende post op DBB en gaat het op deze manier verhaal halen.

Sorry maar daar ga ik niet in mee. Ik heb keurig op je PM gereageerd met mijn uitleg, maar ik sta boven dit soort posts.
pssst
als je erboven staat moet je er niet op reageren
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:05:53 #170
19479 Mr.J
pi_54665060
O jawel, wat uitleg dat ook voor de anderen eea duidelijk is mag best wel.

Ingaan op persoonlijke aanvallen doe ik niet meer. Schiet je niets mee op.
  zaterdag 17 november 2007 @ 09:06:35 #171
140141 ivosnivo
pi_54668874
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 19:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

"Zeer vervelende post" dude wat doe je in het dagelijkse leven als iemand wat zegt wat je niet bevalt (op een fatsoenlijke manier)? Geef je hem dan ook een gele kaart
Wat is er in godsnaam niet grappig aan iemand die stiekem kuurt, en zijn pa vindt naalden

Je staat helemaal nergens boven, begrijp niet hoe je daar bij komt.
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 00:05 schreef Mr.J het volgende:
O jawel, wat uitleg dat ook voor de anderen eea duidelijk is mag best wel.

Ingaan op persoonlijke aanvallen doe ik niet meer. Schiet je niets mee op.
Ik zou echt langs de dokter gaan als ik jouw was, als dat zand nog lang in je vagina blijft kan het gaan ontsteken.
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:07:54 #172
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54669926
ivo, hoe moet je conditioneel zijn voor al die sterkste man wedstrijden ?
Lijkt me toch dat je wel over enige conditie moet beschikken, na een uurtje trainen en dan hardlopend naar huis ben ik echt dood Helemaal als ik benen/rug dag heb dan kan ik nog amper hardlopen
pi_54671135
Haha yeah, ik vind dat die kuurders die niet weten waar ze mee bezig zijn het beste zo hard mogelijk kunnen worden afgebrand, hopelijk gaan ze dan misschien eens hun verstand gebruiken.

Mijn mening over de dbb mod crew kennen jullie vast al.

Ivo, wen er maar aan dat je genaaid gaat worden en strafpunten om NIETS krijgt, thats the way it goes over there. Als ze je weg willen ben je zo weg, ze vinden altijd wel een "reden".
pi_54671758
Btw ivo als je gebanned wordt kun je wel nog gewoon blijven posten hoor.

IP ban is ook overrated.
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:15:45 #175
140141 ivosnivo
pi_54671876
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:07 schreef Fugie het volgende:
ivo, hoe moet je conditioneel zijn voor al die sterkste man wedstrijden ?
Lijkt me toch dat je wel over enige conditie moet beschikken, na een uurtje trainen en dan hardlopend naar huis ben ik echt dood Helemaal als ik benen/rug dag heb dan kan ik nog amper hardlopen
Heb ik nooit gedaan, maarja had ook nog nooit op onderdelen getraint. Maar het is zeker wel nodig, na sommige dingen ben je echt helemaal dood en hap je naar adem. Ben nu wel sinds 2 maanden 1x per week 2x 30min aan het zwemmen. Hardlopen vind ik maar niks, en van mountainbiken krijg ik last van me zak
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 12:28 schreef Baffer het volgende:
Haha yeah, ik vind dat die kuurders die niet weten waar ze mee bezig zijn het beste zo hard mogelijk kunnen worden afgebrand, hopelijk gaan ze dan misschien eens hun verstand gebruiken.

Mijn mening over de dbb mod crew kennen jullie vast al.

Ivo, wen er maar aan dat je genaaid gaat worden en strafpunten om NIETS krijgt, thats the way it goes over there. Als ze je weg willen ben je zo weg, ze vinden altijd wel een "reden".
Ja idd voelen zich heel wat omdat ze zelf doktertje spelen, en dan maar klagen als ze ergens last van krijgen Denk niet dat ze hun verstand zullen gebruiken hoor, ze denken dat ze o zo goed bezig zijn.
Voortaan post ik in het kuuroord wel met me kloon, dat is idd beter
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:08 schreef Baffer het volgende:
Btw ivo als je gebanned wordt kun je wel nog gewoon blijven posten hoor.

IP ban is ook overrated.
Ik verhuis zoiezo over paar weken, denk dat me ip adres niet met me mee verhuist

[ Bericht 3% gewijzigd door ivosnivo op 17-11-2007 13:36:59 ]
pi_54672012
Je snapt natuurlijk wel dat als je na je verhuizing met je ivosnivo account inlogt, dat je nieuwe IP dan automatisch gelinkt wordt aan die account he?

Of verwacht je voor je verhuist al een permban op je ivosnivo account te hebben?
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:30:13 #177
140141 ivosnivo
pi_54672166
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:22 schreef Baffer het volgende:
Je snapt natuurlijk wel dat als je na je verhuizing met je ivosnivo account inlogt, dat je nieuwe IP dan automatisch gelinkt wordt aan die account he?

Of verwacht je voor je verhuist al een permban op je ivosnivo account te hebben?
Ik verwachte dit ook allemaal niet, als je nou mensen beledigd ofzo of nare dingen zegt oke....
Mja ik zie het wel, en anders open ik hier wel een topic voor me log
pi_54673663
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:22 schreef Baffer het volgende:

Met de meeste internetverbindingen van tegenwoordig heb je toch een dynamisch IP adres, dus een IP ban geven haalt nogal weinig uit lijkt me
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:30:43 #179
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54674108
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:15 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Heb ik nooit gedaan, maarja had ook nog nooit op onderdelen getraint. Maar het is zeker wel nodig, na sommige dingen ben je echt helemaal dood en hap je naar adem. Ben nu wel sinds 2 maanden 1x per week 2x 30min aan het zwemmen. Hardlopen vind ik maar niks, en van mountainbiken krijg ik last van me zak
mja hardlopen zuigt ook best wel ja

Het is ook echt maar 5 minuten, dus meer warming up en cooling down wat ik doe. Maar toch voelt het wel prettig en straks sprint ik gewoon naar de sportschool
  zaterdag 17 november 2007 @ 17:09:10 #180
140141 ivosnivo
pi_54675771
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 15:30 schreef Fugie het volgende:

[..]

mja hardlopen zuigt ook best wel ja

Het is ook echt maar 5 minuten, dus meer warming up en cooling down wat ik doe. Maar toch voelt het wel prettig en straks sprint ik gewoon naar de sportschool
Het is zoiezo leuk als je vooruitgang merkt. Ik zwem bv vrij langzaam, of normaal. Maar ik merk wel dat me techniek wat beter wordt. Eerst zwom ik ongeveer vertikaal, en nu al bijna horizontaal Gaat eigenlijk automatisch, doe er geen moeite voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door ivosnivo op 17-11-2007 17:20:21 ]
pi_54677279
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:52 schreef Videopac het volgende:

Ik heb simpelweg geen tijd om 4 keer per week naar de sportschool te gaan en wil alles toch 1 keer goed pakken per week...
Last.fm
pi_54677345
quote:
Op maandag 12 november 2007 08:35 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik zou het op je dag2 doen. Je borst en biceps heb je dan al getraint en die gebruik je niet tot nauwelijks bij deadliften. Ik ging altijd eerst squatten en daarna deadliften, heerlijk
Ik denk dat ik de deadlift inderdaad op de tweede dag ga invoeren
Gister toch nog op rug-dag gedaan, maar ging niet helemaal lekker aangezien mijn benen nog behoorlijk verzuurd waren...
Last.fm
  zondag 18 november 2007 @ 12:29:46 #183
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_54691127
Hoi jongens, ben ik weer na meer dan jaar van afwezigheid.

Na een rustperiode van 4 a 5 maanden, en daarvoor bijna een jaar rustig aandoen vanwege mijn irritant zwakke polsjes heb ik besloten er weer keihard tegenaan te gaan. Inmiddels woon ik lekker op mezelf, en kan ik doen en laten wat ik wil. De koelkast staat dan ook vol met bakken kwark en de voorraad kast met blikken tonijn. Zoals het er nu naaruit ziet kan ik binnenkort weer richting de 4 a 5x per week trainen gaan, dus dan moet eindelijk die lang verwachte groei komen. Kijk dus niet raar op dat er binnenkort weer allemaal vragen van me komen

Oja de eerste: in de openingspost staat dat het handig is om je post workout shake thuis klaar te maken en dan mee te nemen. Houdt dat in dat je 'm dus geshaked en wel klaar moet maken, dus de melk en alles er meteen al bij ? (ik meen me iets te herinneren dat je de melk er beter pas op het laatst bij kan flikkeren)
pi_54691272
PWS is zwaar overrated. Voor de training anabool + na de training anabool = groei. Daar verandert een shake met hoogstens 30 gram eiwitten niets aan. Minimaal 3 gram eiwit per vetvrije kilo lichaamsgewicht elke dag (80kg 10% vet = 72kg vvm => 220gr eiwit op z'n minst), daar ga je van groeien. Dus bespaar je geld en koop meer vlees, vette vis, melk en kwark ipv whey.
  zondag 18 november 2007 @ 12:42:48 #185
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_54691376
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:37 schreef LedZep het volgende:
PWS is zwaar overrated. Voor de training anabool + na de training anabool = groei. Daar verandert een shake met hoogstens 30 gram eiwitten niets aan. Minimaal 3 gram eiwit per vetvrije kilo lichaamsgewicht elke dag (80kg 10% vet = 72kg vvm => 220gr eiwit op z'n minst), daar ga je van groeien. Dus bespaar je geld en koop meer vlees, vette vis, melk en kwark ipv whey.
Ben jij inmiddels al eens de 100 kg voorbij ?
  zondag 18 november 2007 @ 12:46:14 #186
140141 ivosnivo
pi_54691431
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:29 schreef ConQuestador het volgende:
Hoi jongens, ben ik weer na meer dan jaar van afwezigheid.

Na een rustperiode van 4 a 5 maanden, en daarvoor bijna een jaar rustig aandoen vanwege mijn irritant zwakke polsjes heb ik besloten er weer keihard tegenaan te gaan. Inmiddels woon ik lekker op mezelf, en kan ik doen en laten wat ik wil. De koelkast staat dan ook vol met bakken kwark en de voorraad kast met blikken tonijn. Zoals het er nu naaruit ziet kan ik binnenkort weer richting de 4 a 5x per week trainen gaan, dus dan moet eindelijk die lang verwachte groei komen. Kijk dus niet raar op dat er binnenkort weer allemaal vragen van me komen

Oja de eerste: in de openingspost staat dat het handig is om je post workout shake thuis klaar te maken en dan mee te nemen. Houdt dat in dat je 'm dus geshaked en wel klaar moet maken, dus de melk en alles er meteen al bij ? (ik meen me iets te herinneren dat je de melk er beter pas op het laatst bij kan flikkeren)
Tof man, zulke klote blesures zijn enorm beroerd. Ik zou alleen niet meteen te hard van stapel lopen, straks zijn je polsen weer overbelast oid.
pi_54691473
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:42 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Ben jij inmiddels al eens de 100 kg voorbij ?
De laatste keer dat ik een barbell aan heb geraakt is inmiddels ook een jaar geleden ofzo. Ik word alleen maar lichter
  zondag 18 november 2007 @ 12:58:40 #188
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_54691642
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:48 schreef LedZep het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik een barbell aan heb geraakt is inmiddels ook een jaar geleden ofzo. Ik word alleen maar lichter
iets met stuurlui die aan wal staan

zondag 18 november 2007 @ 13:14:42 #189
19479 Mr.J
pi_54691879
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:29 schreef ConQuestador het volgende:
Ik neem de whey/dextrose in poedervorm mee en mix het dan in de kleedkamer met water.
  zondag 18 november 2007 @ 13:44:20 #190
140141 ivosnivo
pi_54692463
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:14 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik neem de whey/dextrose in poedervorm mee en mix het dan in de kleedkamer met water.
Goed bezig, heb je die tip van ericr?

OVER 10 MINUTEN KOMT ER IETS OP NED2 OVER HELD WOUT ZIJLSTRA!
  zondag 18 november 2007 @ 15:44:21 #192
140141 ivosnivo
pi_54694990
quote:
Leuke reacties ook, geen wonder dat j nooit foto's post Dan kan ie meteen het halve forum een gele kaart geven.

[ Bericht 4% gewijzigd door ivosnivo op 18-11-2007 15:59:25 ]
pi_54695669
Ik heb mezelf beloofd: Als ik 180 kilo kan deadliften ben ik weg uit mijn kutgym en ga ik naar een andere. 180 kilo is namelijk het totaal aantal gewicht dat ze daar hebben.
Ik wil dit zo snel mogelijk voor elkaar hebben en ga dus deze routine volgen.

Mijn max op dit moment is 160 kilo, mijn desired max is 180.
Heb even uitgerekend:

week/ set/rep/gewicht
Week 1: 5x2x145
week 2: 5x1x155
Week 3: 4x2x155
Week 4: 5x1x155
Week 5: 3x2x162.5
week 6: 5x1x155
Week 7: 2x2x170
Week 8: 5x1x155
Week 9: 1x180!

Als assistance zal ik voornamelijk rackpulls doen.
Imand die me dit sterk afraadt en iets beters heeft om zo snel mogelijk 180 te liften moet nu spreken.
En ja, ik weet dat het niet makelijk gaat worden dus dat hoef je niet te vertellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Skazminko op 18-11-2007 17:40:18 ]
  zondag 18 november 2007 @ 17:53:43 #194
140141 ivosnivo
pi_54698306
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:14 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb mezelf beloofd: Als ik 180 kilo kan deadliften ben ik weg uit mijn kutgym en ga ik naar een andere. 180 kilo is namelijk het totaal aantal gewicht dat ze daar hebben.
Ik wil dit zo snel mogelijk voor elkaar hebben en ga dus deze routine volgen.

Mijn max op dit moment is 160 kilo, mijn desired max is 180.
Heb even uitgerekend:

week/ set/rep/gewicht
Week 1: 5x2x145
week 2: 5x1x155
Week 3: 4x2x155
Week 4: 5x1x155
Week 5: 3x2x162.5
week 6: 5x1x155
Week 7: 2x2x170
Week 8: 5x1x155
Week 9: 1x180!

Als assistance zal ik voornamelijk rackpulls doen.
Imand die me dit sterk afraadt en iets beters heeft om zo snel mogelijk 180 te liften moet nu spreken.
En ja, ik weet dat het niet makelijk gaat worden dus dat hoef je niet te vertellen.
Ik doe nooit halve herhalingen. Wat misschien kan helpen is eerst goed opwarmen en dan meteen maxen? Daar ben ik altijd wel een voorstander van.

Post is een training waarin je 160kg gelift hebt (met voorgaande oefeningen erbij)

Ik zit er over na te denken om over te stappen op volle melk. Ik wil niet meer eten, maar wil wel graag zwaarder worden. Me trainingsmaatje zegt dat het super slecht is die vetten en dat je er niks aan hebt. Wat is jouw mening?
Weet iemand hier wat zinnigs over te vertellen?

[ Bericht 4% gewijzigd door ivosnivo op 18-11-2007 18:47:58 ]
pi_54699985
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:53 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik doe nooit halve herhalingen. Wat misschien kan helpen is eerst goed opwarmen en dan meteen maxen? Daar ben ik altijd wel een voorstander van.
Dit zijn natuurlijk de werksets. Voordat ik deze sets uitvoer ga ik eerst goed opwarmen.
Ben gewoon van plan om dit schema te volgen en te zien wat ervan komt.
quote:
Post is een training waarin je 160kg gelift hebt (met voorgaande oefeningen erbij)
Vorige dinsdag nog

bent over rows:
1x12x20 (lege stang)
2x8x50
2x5x70 (niet heel strict )

Deadlift:
12x100
8x120
3x140
1x150
1x160 (had het gevoel wel nog 1 rep te kunnen maar niet gedaan)
daarna nog 3 of 4 setjes met 120 kilo 5-8 reps ofzo. Kan niet heel goed meer herinneren.

Daarna: chinups
5x5xbw

Daarna: cable rows
8x40
4x8x60
quote:
Ik zit er over na te denken om over te stappen op volle melk. Ik wil niet meer eten, maar wil wel graag zwaarder worden. Me trainingsmaatje zegt dat het super slecht is die vetten en dat je er niks aan hebt. Wat is jouw mening?
Volle melk is tof en voor mij een heilige graal.
Lekker makelijk weg te drinken en 650 kcal per liter. Ik drink er 3 liter per dag van en groei iets van o.5 kilo per week de laatste tijd.
Dat met die vetten maakt niets uit volgens mij, als je wil goed wil aankomen gaat dat vreselijk moeilijk met alleen maar schoon voer en 'vetloos' eten of je moet heeeel veeeel eten. Zeker op jouw gewicht (120 kilo ofzo?)
Ik zou zeggen, ga gewoon volle melk drinken, het werkt prima!
pi_54700324
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:53 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Je bent een buffel en je at eerst alles wat los en vast zat, pizza's en chips ging er zo in dus ik zou als ik jou was ook niet moeilijk doen over die paar gram vet die je dan extra binnen krijgt.
pi_54701789
4 liter volle melk per dag = 140 gr verzadigde veten uit melk alleen = ongezond.

Ik hou het op halfvolle.

[ Bericht 0% gewijzigd door Baffer op 18-11-2007 20:29:27 ]
pi_54703945
Haha wat lichtinval niet kan doen.....

pi_54705696
Ben jij dat?
pi_54706416
Ja.
pi_54706508
Netjes.
pi_54706767
Zoals ik al zei: lichtinval.
  zondag 18 november 2007 @ 23:28:29 #203
140141 ivosnivo
pi_54707088
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:10 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Dit zijn natuurlijk de werksets. Voordat ik deze sets uitvoer ga ik eerst goed opwarmen.
Ben gewoon van plan om dit schema te volgen en te zien wat ervan komt.
[..]

Vorige dinsdag nog

bent over rows:
1x12x20 (lege stang)
2x8x50
2x5x70 (niet heel strict )

Deadlift:
12x100
8x120
3x140
1x150
1x160 (had het gevoel wel nog 1 rep te kunnen maar niet gedaan)
daarna nog 3 of 4 setjes met 120 kilo 5-8 reps ofzo. Kan niet heel goed meer herinneren.

Daarna: chinups
5x5xbw

Daarna: cable rows
8x40
4x8x60
[..]

Volle melk is tof en voor mij een heilige graal.
Lekker makelijk weg te drinken en 650 kcal per liter. Ik drink er 3 liter per dag van en groei iets van o.5 kilo per week de laatste tijd.
Dat met die vetten maakt niets uit volgens mij, als je wil goed wil aankomen gaat dat vreselijk moeilijk met alleen maar schoon voer en 'vetloos' eten of je moet heeeel veeeel eten. Zeker op jouw gewicht (120 kilo ofzo?)
Ik zou zeggen, ga gewoon volle melk drinken, het werkt prima!
Ik denk dat je nu al wel 170 kunt halen. Als je nou is begint met deadliften en eerst 60kg 10x lift, dan 100kg 5x 130 1x en dan 170 (en er niet aan denken dat het 170kg is, kop leeg maken). Ik heb nog nooit schema's van anderen gevolgt, heb altijd getraint zoals ik het prettig vind.
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:22 schreef McGilles het volgende:

[..]

Je bent een buffel en je at eerst alles wat los en vast zat, pizza's en chips ging er zo in dus ik zou als ik jou was ook niet moeilijk doen over die paar gram vet die je dan extra binnen krijgt.
Ik eet ook 200 gram noten per dag (voornamelijk pinda's), misschien is het wel te veel van het goeie. Ik wil zoiezo binnenkort is afspraak maken bij de dokter om te kijken hoe me cholesterol is enzo, ik vreet al jaren gruwelijk veel terwijl ik nooit honger heb.
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:15 schreef Baffer het volgende:
4 liter volle melk per dag = 140 gr verzadigde veten uit melk alleen = ongezond.

Ik hou het op halfvolle.
Ik drink nu ook halfvolle, 1,5 liter per dag. Ik hoorde dus ook al dat het ongezond was. 1,5 liter kan wel?
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:39 schreef Baffer het volgende:
Haha wat lichtinval niet kan doen.....

[ afbeelding ]
Tis wel moeilijke foto, maar volgens mij ben je vrij massive
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:15 schreef Baffer het volgende:
Join de bigorexia club
pi_54707118
Lichtinval en een hele slechte camera
Pain is temporary, pride is forever
  maandag 19 november 2007 @ 08:50:51 #205
140141 ivosnivo
pi_54710220
Ik wil van die onderarm beschermers kopen, iemand enig idee waar dat te halen is? En ik zit te denken over kniebandages, misschien voor te trainen. En anders voor sterkste man dingen als het zwaar wordt. Maar ik heb ook gelezen dat het slecht is, omdat je al je banden op elkaar drukt enzo. Iemand wat nuttigs hier over
  maandag 19 november 2007 @ 11:19:28 #206
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54712476
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:28 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Tis wel moeilijke foto, maar volgens mij ben je vrij massive
[..]

Join de bigorexia club
LOL, dit is wel extreem bigorexia....

Dat zijn geen traps... er staat iemand achter me...
pi_54723044
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:15 schreef Baffer het volgende:
hoe lang ben je al bezig?
  maandag 19 november 2007 @ 20:40:28 #208
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54724148
ik moet eigelijk ook weer meer gaan eten maja, ik vind eigelijk al dat ik genoeg eet Zeker om het te spreiden over de dag is lastig, kan 's avonds wel bruut melk drinken maar dan eet ik ook al kwark en heb ik PWT en pindas

Bovendien kan ik op me werk niets koel houden, warme chocomel ofzo is ook niet echt tof
pi_54724235
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:40 schreef Fugie het volgende:
ik moet eigelijk ook weer meer gaan eten maja, ik vind eigelijk al dat ik genoeg eet Zeker om het te spreiden over de dag is lastig, kan 's avonds wel bruut melk drinken maar dan eet ik ook al kwark en heb ik PWT en pindas

Bovendien kan ik op me werk niets koel houden, warme chocomel ofzo is ook niet echt tof
koelbox?
  maandag 19 november 2007 @ 22:39:56 #210
140141 ivosnivo
pi_54727448
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:40 schreef Fugie het volgende:

Je kunt toch pinda's en brood rammen? Ik neem ook nooit melk mee. Dit is beetje dubbel, je "moet" meer eten maar je wil het eigenlijk niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door ivosnivo op 20-11-2007 06:43:33 ]
pi_54728245
chocomel is één van de weinige dranken die op elke temperatuur goed te drinken is, naar mijn mening.

Vandaag lekker getrained en ik eet weer eens wat beter. Ben wat vet kwijt geraakt waardoor ik weer blokjes krijg Vindt m'n vriendin niet erg maar is wel een teken dat ik te weinig voeier binnen krijg. Schaften!
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:10:35 #212
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54732311
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:39 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Je kunt toch pinda's en brood rammen? Ik neem ook nooit melk mee. Dit is beetje dubbel, je "moet" meer eten maar je wil het eigenlijk niet.
Ja ik zou het liefst gewoon een pilletje met 1000kcal slikken

Ik denk dat ik nog maar wat meer brood ga eten ja, pindas komen soms me neus ook uit (letterlijk en figuurlijk )

En ik ben niet zo van lauwe dranken Als ik iets drink moet het koud zijn
pi_54732378
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:39 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Als ik een dag weg ga neem ik altijd gewoon melk mee, die is heus niet na een paar uur gelijk overstuur / bedorven.
Ik vind het nog goed te drinken, meestal neem ik brood mee, een 2liter melkfles, een bakje kwark en 200gr pinda's, genoeg om een gehele dag door te komen naar mijn mening
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:57:19 #214
19479 Mr.J
pi_54732922
1 of 2 shakebekers met een paar scheppen havermout en wat eiwitpoeder (kan je goed mengen met water) en idd wat nootjes (amandelen hier) neem ik dan mee. En tussendoor kan je altijd ergens wel iets te eten halen, een broodje kip oid.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:12:39 #215
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54735692
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:07 schreef no-look het volgende:

Vandaag lekker getrained en ik eet weer eens wat beter. Ben wat vet kwijt geraakt waardoor ik weer blokjes krijg Vindt m'n vriendin niet erg maar is wel een teken dat ik te weinig voeier binnen krijg. Schaften!
Ik merk dat als ik "slecht" eet, dus in mijn geval te vet en te veel. Dat ik enorm vooruit ga in vetvrijemassa.
Wellicht eet ik gewoon te weinig en probeer ik te "gainen" met een te laag vetpercentage.
pi_54735833
Ik bestel altijd wat lekker broodjes kip hier in Antwerpen
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:47:41 #217
140141 ivosnivo
pi_54740133
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:10 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ja ik zou het liefst gewoon een pilletje met 1000kcal slikken

Ik denk dat ik nog maar wat meer brood ga eten ja, pindas komen soms me neus ook uit (letterlijk en figuurlijk )

En ik ben niet zo van lauwe dranken Als ik iets drink moet het koud zijn
Noten mix van de aldi bij je pinda's gooien, toch wat meer variatie en rozijnen of cranberries erbij maakt het lekkerder.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:14 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als ik een dag weg ga neem ik altijd gewoon melk mee, die is heus niet na een paar uur gelijk overstuur / bedorven.
Ik vind het nog goed te drinken, meestal neem ik brood mee, een 2liter melkfles, een bakje kwark en 200gr pinda's, genoeg om een gehele dag door te komen naar mijn mening
Melk moet voor mij echt steenkoud zijn anders ga ik meteen kokken
pi_54740483
Wtf je bent helemaal geband van dbb?
pi_54741115
Ik zorg meestal dat ik maaltijdrepen bij me heb.
pi_54741290
er moet een goed powerlifting/strongmen/pure krachtsport forum komen. DBB jaagt alle goeie users op dat gebied systematisch weg, wat zonde is. Zelfs het powerlifting gedeelte is de laatste tijd dood en saai.
pi_54741990
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:58 schreef no-look het volgende:
er moet een goed powerlifting/strongmen/pure krachtsport forum komen. DBB jaagt alle goeie users op dat gebied systematisch weg, wat zonde is. Zelfs het powerlifting gedeelte is de laatste tijd dood en saai.
Internationaal zijn die er genoeg, waarvan marundemuscle één van de bekende is. Overigens zag ik dat je buikspieren zichtbaar worden . En dan nog afvragen waarom je SQ zo laag is.. damn je bent en blijft echt op een hongerdieet leven .
  dinsdag 20 november 2007 @ 18:21:27 #222
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54743087
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:42 schreef Videopac het volgende:
die heb ik in de auto, a 2 euro per reep ofzo
pi_54743768
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:42 schreef Videopac het volgende:
die kosten fortuinen

ik kijk altijd naar prijs/gewichtkcal
pi_54746624
push press van 115kg na een mislukte poging vlotjes gehaald. Pr met 10kg naar de kloten geholpen, en er zit nog meer in, want ik had al wat setjes ervoor gemaakt

Maakt je dag goed...

Nog steeds niet gebenched. Ik ben benieuwd of mn push press mn bench press overstijgt.
[url=&amp;quot;http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9&amp;quot;][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_54747758
Vandaag aan het squatten wtf kon nog geen 2 reps met 100 kg maken terwijl ik paar weken terug setjes met 100 draaide. Sinds kort deadlift ik weer en ik merk dat mijn lichaam daar erg langzaam van hersteld had nog een verzuurde onderrug dus het zal daar wel aanliggen.

Zit nu te denken wat ik zal doen deload of misschien toch meer eten, hoewel mijn bovenlichaam wel goed hersteld. Wel irritant dit als je na een deadlift sessie direct een week geen lb meer kan trainen, ik zal wel iets fout doen dan .
pi_54753805
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:34 schreef LedZep het volgende:

[..]

Internationaal zijn die er genoeg, waarvan marundemuscle één van de bekende is. Overigens zag ik dat je buikspieren zichtbaar worden . En dan nog afvragen waarom je SQ zo laag is.. damn je bent en blijft echt op een hongerdieet leven .
jip. Maar m'n sprongkracht gaat langzaamaan wel omhoog
pi_54754421
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:49 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

die kosten fortuinen
Eens, maar het is wel erg handig om iets achter de hand te hebben. Niet overal zijn broodjes kipfilet te krijgen en in mijn omgeving snapt men lang niet overal waarom ik zoveel moet eten. En ik heb niet altijd zin in gezeur. Vandaar.
quote:
ik kijk altijd naar prijs/gewichtkcal
Heb jij goede alternatieven?
pi_54756128
Sultana hartig
pi_54757116
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:37 schreef Semargofni het volgende:
Vandaag aan het squatten wtf kon nog geen 2 reps met 100 kg maken terwijl ik paar weken terug setjes met 100 draaide. Sinds kort deadlift ik weer en ik merk dat mijn lichaam daar erg langzaam van hersteld had nog een verzuurde onderrug dus het zal daar wel aanliggen.

Zit nu te denken wat ik zal doen deload of misschien toch meer eten, hoewel mijn bovenlichaam wel goed hersteld. Wel irritant dit als je na een deadlift sessie direct een week geen lb meer kan trainen, ik zal wel iets fout doen dan .
Dat is ook de reden dat ik squats en deadlifts op dezelfde trainingsdag wil gaan doen...
Last.fm
pi_54759735
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:34 schreef Videopac het volgende:

[..]

chocomelk vd aldi
havermout met noten vd aldi -> ¤1.2 / kg! met veel noten!
witte chocolade vd aldi
kwark vd aldi
...

als ik thuis ben zal ik eens in m'n kast kijken
pi_54760515
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:37 schreef Semargofni het volgende:

na deadlifst kan je mi ook niet verwachten dat je nog ff zware (full?) squats erbij kan doen?
Ow je hebt het over een week erna... Hmm ja das apartjes, dan moet je gewoon zorgen dat liften je gemakkelijker afgaat --> cleans, rdl's, pull throughs etc etc. Zorgen dat je onderrug gewoon sterk wordt.

Overigens zal die week ook wel snel minder worden, gewoon gewenning weer.
pi_54764951
@DubzOne, ja dat is een mogelijkheid, denk wel dat je dan volume beperkt zal moeten houden maar ik weet natuurlijk niet hoe dat voor jou is.

@mister_popcorn: Jup denk dat dat ook wel zal helpen maar heb niet het idee dat ik echt een zwakke onderrug heb. Squats pakken je onderrug ook hard aan die doe ik zonder problemen maar ja deadlift is weer een verhaal apart.

Wat ook kan is om 1x in de 2 weken te gaan deadliften, heb eens een keer iets gelezen dat je dan pas volledig hersteld bent van die oefening als je tot het uiterste bent gegaan.
pi_54766486
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:13 schreef Semargofni het volgende:
@DubzOne, ja dat is een mogelijkheid, denk wel dat je dan volume beperkt zal moeten houden maar ik weet natuurlijk niet hoe dat voor jou is.

@mister_popcorn: Jup denk dat dat ook wel zal helpen maar heb niet het idee dat ik echt een zwakke onderrug heb. Squats pakken je onderrug ook hard aan die doe ik zonder problemen maar ja deadlift is weer een verhaal apart.

Wat ook kan is om 1x in de 2 weken te gaan deadliften, heb eens een keer iets gelezen dat je dan pas volledig hersteld bent van die oefening als je tot het uiterste bent gegaan.
ik geloof dat dit pas opgaat als je een echte "veteraan" bent, met gewichten/volumes die jou (en mij) ver te boven gaan... Ik ben hier echter niet 100% zeker van (nuttige info FTW! )
pi_54767961
als je 1 keer per 2 weken deadlift houdt dat in dat je wel andere oefeningen op deadlift gericht doet, zoals rack pulls, static holds, power cleans enz.
[url=&amp;quot;http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9&amp;quot;][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
  donderdag 22 november 2007 @ 09:20:00 #235
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54776859
Ik doe full squats en dan daarna lekker deadliften Probeer het 2x per week te doen en dan is het training A met zware squats en lichte deadlifts en dan training B omgedraait. Maar ik heb nu afgelopen maandag beide op redelijk gewicht gedaan en nog last van mijn rug
pi_54777402
In het verleden deed ik ook eerst 5 setjes squatten en daarna 5 setjes deadliften en dit 2 keer per week, op maandag en donderdag.

Best te doen hoor
  donderdag 22 november 2007 @ 21:10:43 #237
140141 ivosnivo
pi_54789336
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:06 schreef Skazminko het volgende:
Wtf je bent helemaal geband van dbb?
Juh zonder enige reden Alst goed is mag ik er morgen weer op.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:21 schreef Fugie het volgende:

[..]

die heb ik in de auto, a 2 euro per reep ofzo
Damn, das best duur.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:52 schreef Calyptus het volgende:
push press van 115kg na een mislukte poging vlotjes gehaald. Pr met 10kg naar de kloten geholpen, en er zit nog meer in, want ik had al wat setjes ervoor gemaakt

Maakt je dag goed...

Nog steeds niet gebenched. Ik ben benieuwd of mn push press mn bench press overstijgt.
Respect!!! Ik heb nog steeds last van me onderrug van me misser van begin vorige week met 120kg
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:34 schreef Videopac het volgende:

[..]

Eens, maar het is wel erg handig om iets achter de hand te hebben. Niet overal zijn broodjes kipfilet te krijgen en in mijn omgeving snapt men lang niet overal waarom ik zoveel moet eten. En ik heb niet altijd zin in gezeur. Vandaar.
[..]

Noten!!!! Je kunt toch gewoon zeggen dat je lichaam dat nodig heeft, ben je meteen klaar?
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:52 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

chocomelk vd aldi
havermout met noten vd aldi -> ¤1.2 / kg! met veel noten!
witte chocolade vd aldi
kwark vd aldi
...

als ik thuis ben zal ik eens in m'n kast kijken
Havermout met noten? Bij de c1000 kun je 500 gram havermout kopen voor 35cent geloof ik. Ook niet al te duur.

Ik probeer altijd 1x per week te deadliften en 1x te squaten, hoop dat ik morgen 250kg haal. Weet nog niet helemaal zeker of ik het vertrouw met me rug.
pi_54791381
mn nieuwe schematje. Specifiek voor die push press trainen en ook een beetje pull. Thuis wat bw squat tabatas doen en walking lunges met licht gewicht. Rest kan me gestolen worden.

training 1 :

Push press: 10*3*100kg(+-5rm)
Machine row: 3* zoveel mogelijk op het maximum gewicht

training 2:

MP: 5*5*80kg(+-6-7RM)(+2.5 ew)
db curl: 3*15*20

training 3:

Push press: 3*3 opbouwend, dan 2-3 maal toppen
power clean: 3-4 setjes op gewicht waar ik me naar voel.
pi_54791561
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:10 schreef ivosnivo het volgende:

Havermout met noten? Bij de c1000 kun je 500 gram havermout kopen voor 35cent geloof ik. Ook niet al te duur.
wat voor noten? noten kosten hier in de supermarkt 5 euro voor 500 gram
pi_54792627
Bij de aldi heb je van die noten mix shizzle. Is er geen adli in de buurt dan kan je naar de mert gaan, doe ik sinds kort. Koop je 500 gram pinda`s en/of cashew noten en dan ben je weer ff klaar. Meestal hebben ze in de supermarkt ook wel gewone ongezouten pinda`s van het huismerk oid. 250 gram voor nog geen euro.
pi_54792674
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:13 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

wat voor noten? noten kosten hier in de supermarkt 5 euro voor 500 gram
hier 22,50
  vrijdag 23 november 2007 @ 07:37:53 #242
140141 ivosnivo
pi_54794848
quote:
Op donderdag 22 november 2007 22:55 schreef Calyptus het volgende:
mn nieuwe schematje. Specifiek voor die push press trainen en ook een beetje pull. Thuis wat bw squat tabatas doen en walking lunges met licht gewicht. Rest kan me gestolen worden.

training 1 :

Push press: 10*3*100kg(+-5rm)
Machine row: 3* zoveel mogelijk op het maximum gewicht

training 2:

MP: 5*5*80kg(+-6-7RM)(+2.5 ew)
db curl: 3*15*20

training 3:

Push press: 3*3 opbouwend, dan 2-3 maal toppen
power clean: 3-4 setjes op gewicht waar ik me naar voel.
Zou je op de een of andere manier een filmpje er van kunnen maken? Ik kan met mp bv 100kg 2x doen, maar me pushpress is zo brak
pi_54803265
quote:
Op donderdag 22 november 2007 22:55 schreef Calyptus het volgende:
die walking lunges zijn ook mooi als je een gewicht boven je hoofd houdt. (soort van overhead squat)
pi_54806225
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:40 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

die walking lunges zijn ook mooi als je een gewicht boven je hoofd houdt. (soort van overhead squat)
Kan ik ms doen. Maar eerst moet ik het erg licht doen voor mijn enkel. Vanaf het echt koud weer is ga ik compleet mank. Operatie van vorig jaar heeft niks uitgehaald. Rheuma op 22 jarige leeftijd . Ga ik waarschijnlijk in januari anavar voor nemen.

Ook stevige verkoudheid(of ms griep?) te pakken, lichte koorts en me te tering hoesten en snuiten. Ik ga met een koortsremmer toch proberen trainen straks.
pi_54806953
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:25 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Kan ik ms doen. Maar eerst moet ik het erg licht doen voor mijn enkel. Vanaf het echt koud weer is ga ik compleet mank. Operatie van vorig jaar heeft niks uitgehaald. Rheuma op 22 jarige leeftijd . Ga ik waarschijnlijk in januari anavar voor nemen.

Ook stevige verkoudheid(of ms griep?) te pakken, lichte koorts en me te tering hoesten en snuiten. Ik ga met een koortsremmer toch proberen trainen straks.
hmm das mooi kut ja, reuma op je 22e. Sterkte.

Ik zelf heb ook al week oid niet meer getraind, helemaal niets gedaan zelf, alleen studeren. Voel me met de dag sterker worden trouwens. Ook lekker niet zo op me eten letten, bakje kwark nog wel voor 't slapen gaan maar verder ff geen shakies ed.
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:03:04 #246
140141 ivosnivo
pi_54806958
Ik ga zo naar de sportschool om 250kg te deadliften, hoop dat het lukt. Dan zit mijn doel er voor dit jaar op en kan ik over 2 weken rustig verhuizen (zonder me druk te maken over me deadlift).
  vrijdag 23 november 2007 @ 21:11:49 #247
140141 ivosnivo
pi_54809766
Roooaaaaar 250kg gelift
  vrijdag 23 november 2007 @ 21:19:20 #248
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54809899
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 21:11 schreef ivosnivo het volgende:
Roooaaaaar 250kg gelift

ik ging vandaag rustig met 80kg, maar daardoor verneuk ik me techniek alleen maar meer heb ik het idee
  vrijdag 23 november 2007 @ 21:36:37 #249
140141 ivosnivo
pi_54810330
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 21:19 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik ging vandaag rustig met 80kg, maar daardoor verneuk ik me techniek alleen maar meer heb ik het idee
Ik heb eerste 6 maanden van dit jaar ook enorm gekut met me techniek, maar het was het waard. Kan nu zonder last van me onderrug liften.
Heb altijd gedacht dat het normaal was 4 dagen last van me onderrug te hebben na het deadliften/squaten.
pi_54812571
Na een zware training met squats en deadlifts heb ik ook wel vier dagen (spier)pijn aan m'n rug. Ik let er nu vooral met squats op om kracht uit mn hams en reet te halen, scheelt wel een hoop heb ik het idee.
  zondag 25 november 2007 @ 13:19:31 #251
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54822838
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 21:36 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik heb eerste 6 maanden van dit jaar ook enorm gekut met me techniek, maar het was het waard. Kan nu zonder last van me onderrug liften.
Heb altijd gedacht dat het normaal was 4 dagen last van me onderrug te hebben na het deadliften/squaten.
wat no-look zegt, squats + deadlift = rug kapot

Maar ik ga nu wel rustig mijn deadlift en squat weer opbouwen met een beter techniek.
pi_54826985
quote:
Op maandag 19 november 2007 19:49 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

hoe lang ben je al bezig?
Anderhalf jaar zoiets.
pi_54828302
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:26 schreef Baffer het volgende:

[..]

Anderhalf jaar zoiets.
Newbie!
  zondag 25 november 2007 @ 18:23:23 #254
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_54830228
Wat is jullie mening om brinta te vreten ? ik had vanochtend als ontbijt een shake van 300 ml melk, 20 gram whey en een berg brinta. Ondanks dat er op de verpakking staat dat je het warm moet eten vond ik het een prima shake

Is dit een beetje een goed ontbijt? (als je de specs van brinta bekijkt is het toch prima stuff)
pi_54831439
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:23 schreef ConQuestador het volgende:
Wat is jullie mening om brinta te vreten ? ik had vanochtend als ontbijt een shake van 300 ml melk, 20 gram whey en een berg brinta. Ondanks dat er op de verpakking staat dat je het warm moet eten vond ik het een prima shake

Is dit een beetje een goed ontbijt? (als je de specs van brinta bekijkt is het toch prima stuff)
Ik eet 5 van de 7 dagen brinta als ontbijt, het beste ontbijt wat je maar kunt wensen als je het mij vraagt!
pi_54832831
en het goorste

ik eet altijd havermout met noten gemixt met melk (en evt kwark erbij)
pi_54833161
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:05 schreef Tommy_808 het volgende:
en het goorste

ik eet altijd havermout met noten gemixt met melk (en evt kwark erbij)
Je moet er ook geen baksteen van maken, de truc is om precies de goede verhouding melk en brinta te vinden zodat het precies een lekker papje word. Tevens kan je heerlijk appel en kaneel toevoegen en een vleugje honing, TOP!!!!
pi_54836076
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:13 schreef McGilles het volgende:

[..]

Newbie!
valt mee.
  maandag 26 november 2007 @ 06:40:36 #259
140141 ivosnivo
pi_54840675
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:12 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik eet 5 van de 7 dagen brinta als ontbijt, het beste ontbijt wat je maar kunt wensen als je het mij vraagt!
Van de havermout afgestapt? Is het beter ofzo? Ik vind het maar een enorme drap worden....

Gisteren bij Peter geweest. Timbers van 110kg gelopen. Super scheef pad waar ik op liep, toen ik wilde versnellen lazerde ik alweer bijna om. Record was denk ik 40meter ofzo, best blij mee. Daarna steen van 100kg boven me kop proberen te tillen, maar het voelde nogal link aan. Daarom maar reps gemaakt met op je knieen laten liggen en dan zo hoog mogelijk optillen, op het laatst rep out van 10x lekkere cardio.

Iemand enig idee waar je knieebandage kunt kopen? En ik wil ook van die mouwen hebben voor me onderarmen.

Daarna naar sterkste man van Friesland geweest. Wat een spectacel was dat!!!! Kon er aardig wat gasten van die meededen, Jan die 2x3e was geworden werd nu met gemak op alle onderdelen eerste. Arno met een enorme schare fans bij zich was 2e geworden, hij is nog natural echt een gruwelijke prestatie want er liepen wat beren rond. Hij had 110kg voor het eerst boven zijn kop getilt, echt mooi om te zien. 170kg steen wilde helaas niet.
Sterkste junior van Nederland deed er ook aan mee. Gruwelijke krachtstats heeft ie maar hij keek echt zo fucking agresief uit zijn ogen naar elk onderdeel. Ik werd er bijna bang van. Hij was er met een maatje van hem, en voor elk onderdeel sloegen ze elkaar voor de reet schouders en achterkant hoofd Zijn maatje had een bril op, en raakte die telkens bijna kwijt tijdens de achterkant hoofd mep.
Toen ie 140k op zijn knieen had liggen was ie zich aan het concentreren volgens mij, zijn maatje roste hem tegen zijn rug en hij was meteen de bal kwijt. Zeer grappig om te zien.
pi_54841508
quote:
Op maandag 26 november 2007 06:40 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Van de havermout afgestapt? Is het beter ofzo? Ik vind het maar een enorme drap worden....
Toen ik mijn shake van havermout at sochtends trainde ik altijd smiddags, tegenwoordig train ik sochtends gelijk om 09:00u en dan ligt havermout nog zwaar op de maag itt brinta, dus beter qua voedingswaarde is het niet meer het moet maar zo
  maandag 26 november 2007 @ 10:26:39 #261
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54842741
ik doe ook altijd brinta, werkt goed

Is ook makkelijk weg te werken 's ochtends
pi_54844924
bronchitis te pakken. Geen training, en waarschijnlijk heel de week niet
pi_54848338
Ik ben nu een maandje bezig in de sportschool, maar na me een beetje ingelezen te hebben op verschillende fora over al die termen en schema's ben ik erachter gekomen dat er dus geen enkele compoundoefeningen in mijn schema zitten dat ik gekregen heb, alleen oefeningen met de apparaten (isolatie?).

Nu train ik in een week wel elke spiergroep, maar loop ik nu het risico dat sommige spieren harder gaan groeien dan andere en dat m'n lichaam er op een gegeven moment vreemd uit gaat zien? Verder heb ik ook het idee dat oefeningen als deadlifts verboden zijn hiero, dus of ik hier uberhaupt goed zit voor het echte compoundwerk weet ik niet.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_54848618
Vanavond maar weer borst. Mag al tijden geen onderrug doen, heup is nog steeds beetje ontstoken.
  maandag 26 november 2007 @ 15:57:12 #265
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54848738
twijfel nog wat te trainen vanavond, me onderrug is nog niet helemaal hersteld van mijn training van afgelopen vrijdag. Aan de andere kant heb ik afgelopen zaterdag mijn borst/triceps al gedaan.
Denk toch dat het borst/triceps gaat worden, sowieso gaat dat een stuk minder goed dan mijn benen/rug.
pi_54848807
@ Myers: post je trainingsschema eens.

[ Bericht 31% gewijzigd door Videopac op 26-11-2007 16:13:18 ]
pi_54849404
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:01 schreef Videopac het volgende:
@ Myers: post je trainingsschema eens.
Het is een twee-daags schema:

Dag 1: borst, benen, triceps en buik
Dag 2: rug, schouders, biceps en buik

Voor geen enkele oefening gebruik ik dus losse gewichten. Daarnaast heb ik nu tijd om 4 keer per week te gaan, dus of twee-daags nog wel handig is betwijfel ik.
  maandag 26 november 2007 @ 16:38:04 #268
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54849449
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:34 schreef Myers het volgende:

[..]

Voor geen enkele oefening gebruik ik dus losse gewichten. Daarnaast heb ik nu tijd om 4 keer per week te gaan, dus of twee-daags nog wel handig is betwijfel ik.
om te beginnen kan isolatie nog wel handig zijn, dan kan je lichaam even gewend raken aan de inspanning. Zelf zweer ik eigelijk bij losse gewichten, gebruik alleen machines voor een handje vol oefeningen.

Als je 4x per week kan trainen kan je best met een split werken, doe ik zelf toevallig ook weleens maar je moet wel goed naar je lichaam luisteren. Zeker als je zware compounds gaat doen kan je snel spieren overbelasten.
  maandag 26 november 2007 @ 16:42:22 #269
140141 ivosnivo
pi_54849517
Allebei me bicepsen zijn verrot Ging ook veel te leuk de afgelopen tijd, heb het nogal overbelast met carcircle en stones of strenght. Voorlopig geen biceps en rug meer trainen Vandaag deadlift van 260kg gemist.
pi_54849802
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:34 schreef Myers het volgende:

[..]

Geef even exact aan welke oefeningen je doet (welke apparaten). Is het in je sportschool wel mogelijk om met losse gewichten te trainen? Indien dit het geval is: vraag je instructeur om een nieuw schema te maken met dit soort oefeningen erin (of wij doen dat wel even voor je ). Indien dit niet kan: -> andere sportschool zoeken.

Kun je bij jou op de sportschool ook squatten en bankdrukken?

Als je vier dagen per week kunt trainen is een tweedaagse split goed te doen, bijvoorbeeld:
dag 1: borst, benen, triceps en buik
dag 2: rug, schouders, biceps en buik
dag 3: rust
dag 4: borst, benen, triceps en buik
dag 5: rug, schouders, biceps en buik
dag 6: rust
dag 7: rust

Plan je wel je rustdagen in? Slaap je genoeg? En eet je goed?
(voor alle drie vragen: zie OP)
pi_54849829
kut, Ivo, zeer kut!
Beterschap / sterkte...
pi_54849898
jooooo, voordat meyers wordt doodgegooid met alles en nog wat, zou ik 'm gewoon aanraden om lekker nog 2 tot 3 maanden verder te spelen voordat hij zich verdiept. Anders krijgen we hetzelfde verhaal als dat knaapje j-lo. Een x gezien, meteen aan de crea en nu weer compleet foetsjie.

Verder ben ik op zoek naar Vit D. Weet iemand een goede shop op het www?
  maandag 26 november 2007 @ 17:20:00 #273
140141 ivosnivo
pi_54850225
Wat heb je aan vitamine D?? Zit dat ook in visolie?

Thanx videopac, kan beter nu ff rustig aan doen. Dan straks een of andere langdurige blesure te krijgen.
pi_54850438
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:56 schreef Videopac het volgende:

[..]

Geef even exact aan welke oefeningen je doet (welke apparaten). Is het in je sportschool wel mogelijk om met losse gewichten te trainen? Indien dit het geval is: vraag je instructeur om een nieuw schema te maken met dit soort oefeningen erin (of wij doen dat wel even voor je ). Indien dit niet kan: -&amp;amp;amp;amp;amp;amp;gt; andere sportschool zoeken.
De namen van die apparaten weet ik niet allemaal, het schema ligt daar. Kan die morgen nog wel even posten. Maar het is wel mogelijk om met losse gewichten te trainen ja, volgende week heb ik weer een afspraak met de instructeur dus dan zal ik wel vragen of we daarmee kunnen gaan werken.
quote:
Kun je bij jou op de sportschool ook squatten en bankdrukken?
Bankdrukken wel, squatten weet ik niet.
quote:
Als je vier dagen per week kunt trainen is een tweedaagse split goed te doen, bijvoorbeeld:
dag 1: borst, benen, triceps en buik
dag 2: rug, schouders, biceps en buik
dag 3: rust
dag 4: borst, benen, triceps en buik
dag 5: rug, schouders, biceps en buik
dag 6: rust
dag 7: rust

Plan je wel je rustdagen in? Slaap je genoeg? En eet je goed?
(voor alle drie vragen: zie OP)
Zo doe ik het nu inderdaad, met slapen en voedsel zit het ook goed.
pi_54850969
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:00 schreef mister_popcorn het volgende:
jooooo, voordat meyers wordt doodgegooid met alles en nog wat, zou ik 'm gewoon aanraden om lekker nog 2 tot 3 maanden verder te spelen voordat hij zich verdiept. Anders krijgen we hetzelfde verhaal als dat knaapje j-lo. Een x gezien, meteen aan de crea en nu weer compleet foetsjie.

Verder ben ik op zoek naar Vit D. Weet iemand een goede shop op het www?
www.vitaminstore.nl -> Solgar Vitamine D 400 IU
  dinsdag 27 november 2007 @ 08:35:45 #276
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54863634

Dorian Yates komt ons binnenkort moed inspreken op de sportschool.
Schijnt een bekende te zijn.

edit: nu klopt de foto wel

[ Bericht 16% gewijzigd door BertV op 28-11-2007 08:55:29 ]
pi_54871286
Leuke foto, maar dat is Dorian Yates niet...
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:05:45 #278
140141 ivosnivo
pi_54871642
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 15:48 schreef DjMark het volgende:
Leuke foto, maar dat is Dorian Yates niet...
Nee idd deze gast is normaal 2 meter, maar ze hebben het plaatje verkleint zodat ie 1 meter is

Dorian Yates is trouwens godsgruwelijk afgevallen, zo zie je maar weer wat die troep met je doet
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:12:25 #279
19479 Mr.J
pi_54871781
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:35 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]

Dorian Yates komt ons binnenkort moed inspreken op de sportschool.
Schijnt een bekende te zijn.
In Amersfoort was dat dacht ik toch? Was het niet een invite-only?
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:14:05 #280
19479 Mr.J
pi_54871811
edit
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:16:09 #281
140141 ivosnivo
pi_54878171
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:14 schreef Mr.J het volgende:
edit
Prutser
  woensdag 28 november 2007 @ 08:51:07 #282
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54884807
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

In Amersfoort was dat dacht ik toch? Was het niet een invite-only?
Leusden, maar hij bezoekt verschillende sportscholen.

De eigenaar van de sportschool wil het zo stil mogelijk houden om te voorkomen dat er teveel mensen komen opdagen. (Heb nu al medelijden met hem als de opkomst daardoor nihil is)

invite-only? Het verhaal is dat hij uitleg komt geven over z'n productlijn en je kunt 'm vragen stellen over "probleemgebieden" zoals de instructeur dat zo mooi omschreef.
pi_54884930
Gisteren weer eens 80 kg gesquat, ging nog redelijk makkelijk. Volgende keer flink volume en daarna PR zetten

Verder ben ik begonnen met beter (lees: meer) eten en heb creatine gekocht, ben benieuwd wat het op gaat leveren.
  woensdag 28 november 2007 @ 09:35:22 #284
19479 Mr.J
pi_54885485
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:51 schreef BertV het volgende:
Leusden, maar hij bezoekt verschillende sportscholen.

De eigenaar van de sportschool wil het zo stil mogelijk houden om te voorkomen dat er teveel mensen komen opdagen. (Heb nu al medelijden met hem als de opkomst daardoor nihil is)

invite-only? Het verhaal is dat hij uitleg komt geven over z'n productlijn en je kunt 'm vragen stellen over "probleemgebieden" zoals de instructeur dat zo mooi omschreef.
Wel cool. Schijnt een sympathieke kerel te zijn.

Z'n DVD Blood and Guts blijft trouwens prachtig om te kijken.
pi_54885969
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:13 schreef Semargofni het volgende:
Ik hou het volume sowieso nog een aantal keren beperkt met het deadliften aangezien ik nog nooit deadlifts in mijn schema heb opgenomen. Maar mijn benen hebben het tot nu toe inderdaad zwaar gehad... Vorige week kon ik een dag of 2 bijna niet meer lopen of door mijn knieën buigen
Last.fm
pi_54887219
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:01 schreef LedZep het volgende:

[..]

www.vitaminstore.nl -> Solgar Vitamine D 400 IU
Dat kan goedkoper.
(al zie ik het nut van vitamine D supplementen niet in).

[ Bericht 0% gewijzigd door Videopac op 28-11-2007 11:30:11 ]
pi_54887741
oooh, bedankt voor die sites, heb eindelijk niacine B3 gevonden ipv waardeloze niacimide B3.
  woensdag 28 november 2007 @ 11:55:13 #288
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54888626
Ik heb mezelf beloofd geen suplementen meer te proberen.
Alleen nog creatine en eiwit.
quote:
Herinner je nog die keer in de sportschool dat alles perfect ging? Je was beresterk, de gewichten voelden nog nooit zo licht, elke set en herhaling gingen je erg gemakkelijk af, je aders leken bijna uit je spieren te knallen, je zag er zo opgepompt uit dat je wel 10kilo zwaarder leek! Wauw, wat zag je er waanzinnig uit!
ehm, het was meer:
Shit wat doe ik hier, ik ben zo klein, de gewichten zijn zo zwaar. Wat zie ik er slap uit.
pi_54888887
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:55 schreef BertV het volgende:
[..]

ehm, het was meer:
Shit wat doe ik hier, ik ben zo klein, de gewichten zijn zo zwaar. Wat zie ik er slap uit.
Nou, ik kan me die momenten nog wel herinneren..... een tijd geleden was ik toch een stuk sterker
  woensdag 28 november 2007 @ 12:12:40 #290
37248 BertV
Klei indiaan
pi_54889087
lol, ik kreeg laatst de opmerking: "Moet je die stevige handen alleen al zien!"

Ik heb echt pianovingers, het lijkt wel alsof "ze" (niet trainende) iets WILLEN zien.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:26:49 #291
140141 ivosnivo
pi_54897916
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:55 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit anders gedaan. Af en toe emmertje weightgainer.

Gisteren pushpress van 120kg !!!!!! Vet blij mee, en voor me gevoel is er nog wel meer haalbaar. Klapte tenminste niet meer door me rug. Daarna 100kg 5x en 80kg mp 7x Daarna dumbellen met 48kg 4x Gaat leuk zo, alleen biceps nog ff rust geven.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:36:42 #292
140141 ivosnivo
pi_54898170
Vandaag een eet dagje

07.00 3 cornetto's 0,5l melk 100gram havermout 1 schep whey
09.00 6 boterhammen
11.00 cheese burger en mac kroket
13.00 150 gram noten
15.00 500 gram lasagna
17.00 500 gram lasagna en chocoladeletter 0,5l melk
pi_54898637
net terug van de gym, wat denken jullie hier van:

een jaar niet in de gym komen en na de 3de keer (dus de derde week) military's te oefenen 5x50kg drukken (@ 66kg BW)

PR: 5x57.5kg na 5 maanden trainen en 72kg BW
pi_54899152
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:58 schreef Videopac het volgende:

[..]

Dat kan goedkoper.
(al zie ik het nut van vitamine D supplementen niet in).
Dat is een waardeloos merk. Het nut van vitamine D is minstens zo groot als multivitamine of omega 3, zo niet groter.
pi_54901035
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:17 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dat is een waardeloos merk. Het nut van vitamine D is minstens zo groot als multivitamine of omega 3, zo niet groter.
Duidelijk. Kun je uitleggen wat een merk goed maakt en wat niet?
pi_54901310
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:30 schreef Videopac het volgende:

[..]

Duidelijk. Kun je uitleggen wat een merk goed maakt en wat niet?
Productiemethode en grondstoffen. Stel jij koopt een vitamine E potje van de kruidvat kan je net zo goed je geld in het ravijn gooien. Spotgoedkope productie met kunstmatige vitamine E is verschrikkelijk veel zwakker (anti-oxidentaal) dan natuurlijke vitamine E. Van merken als Solgar, Orthica en Source Naturals weet je dat ze de beste grondstoffen selecteren voor hun producten. Duurkoop is meestal goedkoop en goedkoop is meestal miskoop. Het vervelende is dat je er zelf niet zo gauw achter komt omdat de gevolgen niet dagelijks merkbaar zijn. Extra vitamine D merk je niks van in dagelijks leven maar het is een van de krachtigste vitamines (zoek op DBB naar het vitamine D topic). Een goedkoop merk kan echter een zeer beperkte werking hebben, maar dat zal je zelf niet kunnen onderscheiden van een duur merk.

Same voor multi vits, kruidvat multi voor sporters is super laag gedoseerd en het is allemaal kunstmatig, toch is het zo'n beetje de standaard onder amateur sportend Nederland. Dan kan je beter niks kopen, of elke maand 15 euro neertellen voor Solgar VM2000 (30 voor dubbele dosering).
  woensdag 28 november 2007 @ 19:51:59 #297
19479 Mr.J
pi_54901600
Maakte je lichaam ook niet vit. D aan door UV licht? Zo ja, zal dat dan ook gelden voor zonnebanken?
pi_54901810
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:51 schreef Mr.J het volgende:
Maakte je lichaam ook niet vit. D aan door UV licht? Zo ja, zal dat dan ook gelden voor zonnebanken?
Het lichaam maakt vit D aan onder invloed van UV-B licht. Een zonnebank geeft bij mijn weten alleen UV-A stralen, nee dus. Overigens is het percentage UV-B in zonlicht ook bijzonder laag, enkel op zomerse dagen rond het middaguur kan je spreken van een voldoende hoeveelheid om genoeg vit. D aan te maken. Een echt tekort zal je niet krijgen, want de ADH ligt relatief laag, maar een hogere dosis (600IU - 800IU / dag) heeft vele voordelen, met name op langere termijn.

DBB topic is deze: http://forum.dutchbodybui(...)-moeten-nemen-67160/
  woensdag 28 november 2007 @ 20:47:25 #299
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54903422
ja dus, trainen ging kut

volgens mij iets teveel alcohol gehad gister en te weinig slaap
pi_54911556
Wie kan me met een paar vraagjes helpen alsjeblieft?
pi_54912429
quote:
Op donderdag 29 november 2007 01:57 schreef Sander170 het volgende:
Wie kan me met een paar vraagjes helpen alsjeblieft?
Stel je vragen in deel 76...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')