abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54381028
quote:
Op maandag 5 november 2007 11:07 schreef BertV het volgende:
Ik dip "weighted" met een 14kg dumbell 3 setjes van 7.

Het leuke van dippen is dat het zo simpel lijkt maar dat je er toch echt op moet oefenen.

Tijd geleden komt er vlak na mijn setjes een jongen die vol zelfvertrouwen in de startpositie ging.
Moment later hoor ik een ingehouden kreet achter me en hangt ie met 1 oksel aan die greep.
"Het leek zo makkelijk" zegt ie nog. lol
hehehe, ik ruik een baco-b0i.

En fugie, dippen is ECHT een goede oefening, dus ik zou 'm heul snel aanleren
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 5 november 2007 @ 15:22:27 #47
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54381540
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:01 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

hehehe, ik ruik een baco-b0i.

En fugie, dippen is ECHT een goede oefening, dus ik zou 'm heul snel aanleren
ik ben gewoon te slap ofzo maar ik ga als het meezit morgen weer triceps trainen dus dan zal ik eens kijken wat ik teweeg kan brengen
  maandag 5 november 2007 @ 21:59:52 #48
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_54390784
TVp
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_54398594
chins met brede grip zijn zwaarder, ik zal van de week eens kijken hoeveel ik er kan met smalle grip. Zal niet veel schelen denk ik
pi_54401494
chinnen met brede grip lijkt mij ook onzinnig.

Je hebt een beperkte ROM en je trekt door die onnatuurlijke beweging alleen maar aan de spieren die je arm in de kom houden.

Beetje als bankdrukken op je tenen en schouders en een holle rug en dit volhouden omdat het zo lekker zwaar gaat.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_54402902
Je moet wide grip chins niet geheel gaan kleineren, het is niet te vergelijken met close grip. Je moet je afvragen waarom wide grip zwaarder is dan close grip. Allereerst staat de biceps in een zwakke positie en is er geen maximale elleboogflexie.

Daarnaast werken close grips veel meer op de lats door de retroflexie v/d schouder. Lats zijn de grootste en sterkste spieren v/d rug, dus in deze beweging (handen op schouderbreedte) ben je altijd het sterkste. Bij een wijde grip heb je eigenlijk alleen maar adductie van de schouder, die in een zeer beperkt deel wordt gefired door de lats, maar voor het grootste deel door de teres major en RC. Daar deze veel kleiner en zwakker zijn ben je nooit zo sterk als in close grip, tenzij je een verstoorde spierbalans hebt.

Ik zou beide bewegingen doen om beide motorpatronen te trainen voor optimale spierbalans in de rug-achterkant schouder.
pi_54407639
Heb op aanraden van een vriend een emmer whey en een doos met creatine gekocht, ik heb alleen geen idee hoeveel ik hiervan moet innemen na een training ? En kan ik creatine en whey gewoon bij elkaar doen in een shakebeker?
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:30:30 #53
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_54407709
Ik pak hem altijd breed. Voelt voor mij toch beter, smal voel ik hem toch meer in me biceps en pak ik hem veel meer met me armen. Dippen kan ik wel redelijk goed. Als ik eerst schouders doe en 2 oefeningen triceps kan ik er nog wel 3 setjes van 10 uitpersen met 20kg tussen me benen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:31:33 #54
140141 ivosnivo
pi_54407733
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:27 schreef Bjorned het volgende:
Heb op aanraden van een vriend een emmer whey en een doos met creatine gekocht, ik heb alleen geen idee hoeveel ik hiervan moet innemen na een training ? En kan ik creatine en whey gewoon bij elkaar doen in een shakebeker?
Train je al lang? Anders zou ik het eerst nog ff een paar jaar zonder proberen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:44:49 #55
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_54409301
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:31 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat kan er gebeuren als je er meteen mee begint dan?
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_54409772
Kanker. Serieus.
pi_54411181
tvp
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_54411793
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:31 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja, ik train al wel langer ja . Heb het nu een jaar zonder gedaan, maar ik wil er nu wat fanatieker in worden zodat ik sneller aankom. Heb alleen geen idee hoeveel ik ervan moet nemen en wanneer.
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:01:05 #59
140141 ivosnivo
pi_54414087
5 Gram voor en na het trainen. Zit er geen scheppie in?

Vandaag een pr gezet met deadliften 240kg 2x! Eerst ging vrij makkelijk. 2e Pakte ik vol op me rug eigenlijk, maar nergens last van Wil deze maand eigenlijk 250 halen. Daarna ga ik verhuizen, en heb ik even minder tijd enzo denk ik. Dan heb ik me doelstelling voor dit jaar gehaald, volgend jaar voor de 300.
pi_54417682
Ik had twee eetlepels met 300 ml water, weet niet of ik het goed heb gedaan ? Zoiets stond volgens mij op de verpakking. Kan ik de creatine gewoon bij de whey doen trouwens?
pi_54422233
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:00 schreef Bjorned het volgende:
Ik had twee eetlepels met 300 ml water, weet niet of ik het goed heb gedaan ? Zoiets stond volgens mij op de verpakking. Kan ik de creatine gewoon bij de whey doen trouwens?
Gewoon zoals ivosnivo al zei, 5 gram creatine voor je workout en na je workout.

De shake kan je ook voor en na je training nemen. Je kan ze ook mengen. Succes ermee!
  woensdag 7 november 2007 @ 13:03:12 #62
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54427150
als je wil aankomen moet je gewoon zakje pindas a 2500kcal eten per dag

bij mij komt er tot morgen niets van trainen Zuigt wel dat ik er niet meer aan toe kom om te trainen. Hopelijk kan ik vanaf volgende week gewoon weer een volle week trainen
pi_54427485
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:03 schreef Fugie het volgende:
als je wil aankomen moet je gewoon zakje pindas a 2500kcal eten per dag

bij mij komt er tot morgen niets van trainen Zuigt wel dat ik er niet meer aan toe kom om te trainen. Hopelijk kan ik vanaf volgende week gewoon weer een volle week trainen
Ik ben nu, na een paar daagjes niet helemaal 100 te zijn, toch maar lekker naar de gym gegaan.
Voelde allemaal goed aan, wel een lachertje met de gewichten (alles op 60-70%) maar voel me er toch weer goed bij.

Ook weer sinds februari voor het eerst 5 x 5 deadlift gedaan, wel met 60kg maar dan nog, het voelde goed aan!
Als ik weer helemaal fit ben ga ik weer hard ertegenaan!
  woensdag 7 november 2007 @ 15:49:06 #64
140141 ivosnivo
pi_54431452
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:00 schreef Bjorned het volgende:
Volgens mij is een theelepel 5 gram.
pi_54431566
Gewoon mengen die hap.

Vandaag schouders en een deel rug. Ga denk ik ook maar eens Tight van SAN proberen. Dieeten gaat klote de laatste tijd. Ondanks de conditie-trainingen 2x per week van 2,5 uur. ben jij nog steeds tevreden over Tight J? En waar bestel je het meestal?
pi_54432292
Vandaag eens gekeken met pullups, smalle grip. 10 keer ging easy, aan één stuk, na al reps op +20 kg gemaakt te hebben. Binnenkort even 15 doen zodat ik één decent oefening heb
pi_54432988
ppff wat vind ik mensen die een half uur aan een stuk biceps trainen toch dom. Niet normaal meer vandaag, twee jochies die ruim 30 minuten bezig waren met biceps. Allerlei rare vormen werden erbij gehaald. "nee ik deed laatst 7,8 en 9 reps met 12 kg met de armen ver naar buiten" enz enz enz. En beide geen benen, geen rug, geen schouders, en in feite ook nauwelijks biceps ook. Stumperds
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 7 november 2007 @ 19:28:01 #68
140141 ivosnivo
pi_54436700
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:54 schreef mister_popcorn het volgende:
ppff wat vind ik mensen die een half uur aan een stuk biceps trainen toch dom. Niet normaal meer vandaag, twee jochies die ruim 30 minuten bezig waren met biceps. Allerlei rare vormen werden erbij gehaald. "nee ik deed laatst 7,8 en 9 reps met 12 kg met de armen ver naar buiten" enz enz enz. En beide geen benen, geen rug, geen schouders, en in feite ook nauwelijks biceps ook. Stumperds
Ik doe er ook wel bijna half uur over denk ik. Als ik 3x3 oefeningen doe, en tussendoor nog wat praat.
pi_54439362
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:54 schreef mister_popcorn het volgende:
bij mijn gym kan ik me er ook wel aan ergeren. Dan willen ze per se voor de spiegel en dan pakken ze de barbell van het squatrek en gaan ze een beetje curls lopen doen voor een half uur. Terwijl er dan soms echt mensen staan te wachten om te squatten, en er nog genoeg andere barbells liggen. Maar ze begrijpen geloof ik ook niet helemaal de bedoeling van dat rek, ze trainen namelijk nooit hun benen.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_54449265

3 setjes van 7 per arm @ 22 kg
Wel een lekkere oefening.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:05:14 #71
140141 ivosnivo
pi_54449969
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:04 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

bij mijn gym kan ik me er ook wel aan ergeren. Dan willen ze per se voor de spiegel en dan pakken ze de barbell van het squatrek en gaan ze een beetje curls lopen doen voor een half uur. Terwijl er dan soms echt mensen staan te wachten om te squatten, en er nog genoeg andere barbells liggen. Maar ze begrijpen geloof ik ook niet helemaal de bedoeling van dat rek, ze trainen namelijk nooit hun benen.
Misschien omdat niemand hen dat duidelijk maakt? Je kunt er wel over klagen op een forum maar beter leg je hen uit wat je ervan denkt.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:42:45 #72
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_54450659
Hoi allen,

Ben nu alweer 2 maanden bezig en doe voornamelijk oefeningen voor het bovenlichaam.
Borst Biceps enz.

Dit doe ik 3 keer in de week, Zaterdag, Dinsdag en Donderdag.
Is dit goed of moet ik meer rust er tussen nemen?
Ik doe dus dezelfde oefeningen op elke dag.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  donderdag 8 november 2007 @ 11:02:16 #73
140141 ivosnivo
pi_54451033
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:42 schreef Henk-B het volgende:
Hoi allen,

Ben nu alweer 2 maanden bezig en doe voornamelijk oefeningen voor het bovenlichaam.
Borst Biceps enz.

Dit doe ik 3 keer in de week, Zaterdag, Dinsdag en Donderdag.
Is dit goed of moet ik meer rust er tussen nemen?
Ik doe dus dezelfde oefeningen op elke dag.
Misschien is het verstandig eerst de op door te lezen alvorens domme vragen te stellen.
  donderdag 8 november 2007 @ 11:16:10 #74
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_54451316
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:02 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Misschien is het verstandig eerst de op door te lezen alvorens domme vragen te stellen.
Mijn oprechte excuses!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_54451508
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:05 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Misschien omdat niemand hen dat duidelijk maakt? Je kunt er wel over klagen op een forum maar beter leg je hen uit wat je ervan denkt.
het is ze al vaak genoeg duidelijk gemaakt maar zij willen per se bij dat rek omdat ze het fijn vinden om tussen de sets door de barbell te laten rusten op een bepaalde hoogte. Gelukkig kom ik dat volk alleen 's avonds tegen en ik zorg ik ervoor dat ik mijn benen train op dagen dat ik overdag kan.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_54453818
Ik ben sinds kort begonnen met de wondere wereld van de krachttraining, en wel met het bekende programma van Mark Rippetoe, uit zijn boek starting strength. Ik train op het moment op het sportcentrum van de universiteit leiden, die eigenlijk niet ideaal is. Ze hebben namelijk geen squatrack daar. Is er toch een verantwoorde manier om squats te doen, zonder een squatrack te hebben? Ze hebben wel een smith machine, maar zo'n ding lijkt me ook verre van ideaal.... ook voor presses lijkt het me niet zo handig om geen rack te hebben.

Jullie zullen nu vast in serie gaan roepen: zoek een andere sportschool!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_54455112
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:12 schreef Pietjuh het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met de wondere wereld van de krachttraining, en wel met het bekende programma van Mark Rippetoe, uit zijn boek starting strength. Ik train op het moment op het sportcentrum van de universiteit leiden, die eigenlijk niet ideaal is. Ze hebben namelijk geen squatrack daar. Is er toch een verantwoorde manier om squats te doen, zonder een squatrack te hebben? Ze hebben wel een smith machine, maar zo'n ding lijkt me ook verre van ideaal.... ook voor presses lijkt het me niet zo handig om geen rack te hebben.

Jullie zullen nu vast in serie gaan roepen: zoek een andere sportschool!
Mijn broertje squat ook alleen in een smith- machine. Het is misschien niet ideaal, maar hij heeft er tot nu toe behoorlijke benen van gekregen. Anders zou je het eventueel kunnen doen door zware dumbells in je handen te houden, maar ook dat lijkt me niet ideaal.

Voordat ik ging squatten gebruikte ik altijd een decline leg press- apparaat

En anders kan je nog altijd naar het sportcentrum van de Universiteit van Tilburg... Daar staat namelijk wel een squatrek
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_54462114
volgende week (of morgen) vlieg ik er terug in

vorig jaar woog ik 73 @ 8% @ 1m82

nu blijft er nog 64 van over

na een jaar praktisch niets te doen en teveel te zuipen

[ Bericht 25% gewijzigd door Tommy_808 op 08-11-2007 19:06:14 ]
Only when close to death, you really feel alive
pi_54463354
hehe dat is wel een lichaam waar de vrouwen van houden. Lekker ecto en droog

Morgen mijn favoriete dag. Lower body met flink volume, heb er zin in
pi_54467289
Hier effe een vraagje van mij:

Het verschil tussen chinnen en pull ups. Is er een verschil.

Mijn leraar zei altijd: He Prince P. heb je er al zelf over nagedacht. Ja dus:

Chinnen -> met de greep naar voren
Pull ups -> met de greep naar achteren

Chinnen -> vnl. rug
Pull ups -> borst, biceps, schouders??

Klopt dit een beetje of praat ik poep?
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_54467964
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:40 schreef no-look het volgende:
hehe dat is wel een lichaam waar de vrouwen van houden. Lekker ecto en droog
mja, ik doe het nt voor de looks dus ga ik er weer hard tegenaan. bulken heb ik opgegeven want dat lukt me echt niet dus vlieg ik in het ijzer
pi_54468610
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:07 schreef PrincePolly het volgende:
Hier effe een vraagje van mij:

Het verschil tussen chinnen en pull ups. Is er een verschil.

Mijn leraar zei altijd: He Prince P. heb je er al zelf over nagedacht. Ja dus:

Chinnen -> met de greep naar voren
Pull ups -> met de greep naar achteren

Chinnen -> vnl. rug
Pull ups -> borst, biceps, schouders??

Klopt dit een beetje of praat ik poep?
Het laatste. Bovenaan de pagina heb ik een verhaaltje getypt over wide vs close grip. Supinatie of pronatie heeft als enig verschil dat bij supinatie de biceps in een sterkere positie staat en bij pronatie de onderarm dat werk overneemt. Spreken in termen als "chinnen vs pull ups" is volslagen krankzinnig omdat het een en de dezelfde oefening is.
pi_54469030
Ah fuck lees net pagina 2 inderdaad. Dan dit nog: zit er verschil in greep naar voren/greep naar achteren??
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_54469219
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:00 schreef PrincePolly het volgende:
zit er verschil in greep naar voren/greep naar achteren??
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:47 schreef LedZep het volgende:

[..]

Het laatste. Bovenaan de pagina heb ik een verhaaltje getypt over wide vs close grip. Supinatie of pronatie heeft als enig verschil dat bij supinatie de biceps in een sterkere positie staat en bij pronatie de onderarm dat werk overneemt. Spreken in termen als "chinnen vs pull ups" is volslagen krankzinnig omdat het een en de dezelfde oefening is.
lees toch eens als iemand de moeite doet om te reageren
  donderdag 8 november 2007 @ 23:49:17 #85
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_54470550
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:56 schreef Tommy_808 het volgende:
volgende week (of morgen) vlieg ik er terug in

vorig jaar woog ik 73 @ 8% @ 1m82

nu blijft er nog 64 van over
[ afbeelding ]

na een jaar praktisch niets te doen en teveel te zuipen
Ik zie toch wel potentie als jij je kapot vreet ouwe
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_54476324
Vanavond nog een bonustraining doen, had eigenlijk verwacht niet te kunnen. Moet nog even verzinnen wat ik ga doen
pi_54476740
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:37 schreef Den_Haag het volgende:
Vanavond nog een bonustraining doen, had eigenlijk verwacht niet te kunnen. Moet nog even verzinnen wat ik ga doen
Deze week ga ik vandaag pas voor de 2e keer. Heb wel spierpijn in mijn lats zeg, niet normaal. Vast omdat ik nog niet helemaal 100 ben.

Vandaag maar eens de schouders rustig aan trainen en daarna armen. Misschien nog wat buikspieren en onderrug.
pi_54477300
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:07 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Voordat ik ging squatten gebruikte ik altijd een decline leg press- apparaat

[ afbeelding ]
Ik ga er altijd snel "in liggen" nadat m'n squat setjes weer 's tegenvallen.

In principe zal het wel minder goed zijn voor de opbouw van "je core".
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:44:41 #89
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54479370
zow, vanavond weer eens trainen. Afgelopen week de discipline niet gehad om te trainen maar het is weer tijd om actief te trainen
pi_54483570
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:55 schreef McGilles het volgende:

[..]

Deze week ga ik vandaag pas voor de 2e keer. Heb wel spierpijn in mijn lats zeg, niet normaal. Vast omdat ik nog niet helemaal 100 ben.

Vandaag maar eens de schouders rustig aan trainen en daarna armen. Misschien nog wat buikspieren en onderrug.

Vandaag moet wel lekker gaan. Woensdag was ik zo slap als een vaatdoek. Dinsdagavond 3,25 uur lang hockeytraining gehad, alleen maar moeten rennen. Had al moeite met blijven staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')