abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54486187
vandaag weer frontsquats gedaan, pistols en pullthroughs. Verder nog bor's en een hamer curl met de ez bar (lekker voor de onderarmen)

Ging lekkers.
Morgen weer, lichte training, wat unilateral borst/schouders gebeuren en een hiit op de crosstrainer.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:54:43 #92
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54491235
eindelijk weer eens naar de sportschool

redelijk kunnen trainen, bp met 55kg was wel aardig maar ik ging ligeen en flikkerde bijna in slaap

Moet duidelijk weer even letten op mijn nachtrust en voeding en mijn conditie is ook 1 groot drama geworden Morgen weer het zware benen rug biceps daggie, lekker afbeulen en zondag heul de dag thuis op de bank zitten omdat ik niet meer kan lopen
pi_54501420
122.5 bank pers.
85 soldaat pers.
5x180 dood til.
pi_54501518
strong dude

Gisteren flink volume gesquat en gedeadlift, was erg nice! Morgen ga ik 100 reps chinnen en kijken hoe lang het duurt, wordt lachen
pi_54501658
Goed plan, misschien dat ik morgen ook 100 reps chin.
pi_54501795
hehe mijn streeftijd is 20 minuten. Heb geen idee wanneer de vermoeidheid in gaat slaan maar ik ga voor easy setjes van 7 met weinig rust denk ik.
pi_54507673
Even een vraagje, hoe diep moet je startpositie voor een deadlift zijn ? Ik zit altijd met mijn quads iets boven parralel aan de vloer, maar mijn nieuwe sportschool houder zei dat het beter was om dieper te zitten oa omdat beter zou zijn voor je rug. Nu heb ik altijd gelezen dat je je rug juist recht zet door je buikspieren aan te spannen relatief ongeacht van je startpositie.

Overigens ging het wel lekker vandaag, squats en deadlifts ga komende weken rustig opbouwen, eerst mijn techniek wat bijschaven. Squatten is mijn techniek ook erg slordig zodra ik zwaar ga, dus dat gaan we nu rustig opbouwen en zelfde geldt ook voor deadlift.
pi_54509129
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:17 schreef Fugie het volgende:
Even een vraagje, hoe diep moet je startpositie voor een deadlift zijn ? Ik zit altijd met mijn quads iets boven parralel aan de vloer, maar mijn nieuwe sportschool houder zei dat het beter was om dieper te zitten oa omdat beter zou zijn voor je rug. Nu heb ik altijd gelezen dat je je rug juist recht zet door je buikspieren aan te spannen relatief ongeacht van je startpositie.

Overigens ging het wel lekker vandaag, squats en deadlifts ga komende weken rustig opbouwen, eerst mijn techniek wat bijschaven. Squatten is mijn techniek ook erg slordig zodra ik zwaar ga, dus dat gaan we nu rustig opbouwen en zelfde geldt ook voor deadlift.
Ik hanteerde en ook 95+% van de wedstrijdpowerlifters hanteert heel ruwweg 45 graden tov de grond. Enigszins vergelijkbaar met een quarter squat; stukje hoger dan jij dus en veel hoger dan de sportschoolhouder. Diep starten ontlast de rug en je wilt hem juist zoveel mogelijk belasten.
Met een beetje verstand (ogen naar het plafond, aanspannen van binnenste buikspieren) voorkom je al dat je onderrug krom gaat staan.
pi_54514388
dan geraak ik niet aan de bar :/
Only when close to death, you really feel alive
pi_54514744
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 22:07 schreef Tommy_808 het volgende:
dan geraak ik niet aan de bar :/
Dan moet je flexibeler worden (RDL's doen).
pi_54514805
die kan ik niet :/ ik kan wel met m'n handpalmen aan de grond
pi_54514955
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 22:26 schreef Tommy_808 het volgende:
die kan ik niet :/ ik kan wel met m'n handpalmen aan de grond
Iedereen kan RDL's. Maar als je met je handen aan de grond kan komen ligt het niet aan je hamstrings, dus is klaarblijkelijk je onderrug te stijf om recht in die positie te komen. Veel backstretches dus (bridges), òf gewoon rack pulls doen, die imo voor louter bodybuilding de deadlift helemaal kunnen vervangen, want: meer gewicht = meer rugbelasting en die gemiste legdrive v/d eerste 20cm kan je met andere oefeningen (op benen-dag) wel compenseren.
pi_54518566
De training gister ging lekker. Volgende week weer 4x gaan. Geen vrouwen meer in het leven dus we kunnen weer goed sporten.
  zondag 11 november 2007 @ 11:42:27 #104
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54522176
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 18:28 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik hanteerde en ook 95+% van de wedstrijdpowerlifters hanteert heel ruwweg 45 graden tov de grond. Enigszins vergelijkbaar met een quarter squat; stukje hoger dan jij dus en veel hoger dan de sportschoolhouder. Diep starten ontlast de rug en je wilt hem juist zoveel mogelijk belasten.
Met een beetje verstand (ogen naar het plafond, aanspannen van binnenste buikspieren) voorkom je al dat je onderrug krom gaat staan.
mja ik vond het ook een beetje vaag. Mijn motto was ook buikspieren aanspannen en omhoog met dat gewicht, zolang je buikspieren goed aanspant kan er toch vrij weinig gebeuren lijkt me. Bovendien liep ik te klooien met 100kg, terwijl ik vorig jaar ook al 140kg trok zonder rugklachten

Aan de andere kant voelde ik het wel onwijs in mijn glutes met een lagere startpositie, ook niet verkeerd
pi_54529996
100 chins in 28.31 minuut. Grip was beperkende factor, heel m'n hand is kapot
pi_54535510
Mijn schema is grofweg alsvolgt:

dag 1: Borst - Biceps
dag 2: Benen - Triceps
dag 3: Rug - Schouders

Op welke dag is het nu verstandig om de deadlift te pakken?! Laatste keer heb ik het op de derde (rug) dag gedaan, maar ik merkte toch nog wel een beetje dat mijn benen niet voldoende hersteld waren...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_54542802
Meer rust tussen dag 2 en 3 nemen. Welke dagen train je?
pi_54543257
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:50 schreef DubzOne het volgende:

Op welke dag is het nu verstandig om de deadlift te pakken?! Laatste keer heb ik het op de derde (rug) dag gedaan, maar ik merkte toch nog wel een beetje dat mijn benen niet voldoende hersteld waren...
Ik zou het op je dag2 doen. Je borst en biceps heb je dan al getraint en die gebruik je niet tot nauwelijks bij deadliften. Ik ging altijd eerst squatten en daarna deadliften, heerlijk
  maandag 12 november 2007 @ 09:19:00 #109
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54543844
ik doe benen en rug op 1 dag en idd altijd de deadlift na de squat

de rest van de training volmaken is dan echt een uitdaging, helemaal kapot van die 2 en dan je rug en biceps doen is echt zwaar
pi_54551561
Vanavond borst. Hoop dat het een beetje lukt, verkeerd geslapen en nu enorm last van de schouder.
pi_54553811
Vandaag lekker rug en borst gedaan! Rug ging zwaar klote, chins gingen voor geen meter maar borst daarentegen ging lekker, 3 setjes van 120 bankdrukken ging redelijk tot goed.

Morgen even weer wat deadlifts proberen, kijken hoe mijn knie het houdt en daarna nog wat kleinere spiergroepen pakken, schouders en armen.
pi_54555789
bleek er maar 3 man in de sportschool te zijn tov 10-20 in de zomer
  maandag 12 november 2007 @ 19:19:41 #113
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_54556143
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:05 schreef Tommy_808 het volgende:
bleek er maar 3 man in de sportschool te zijn tov 10-20 in de zomer
het is weer bijna een nieuw jaar, komen al die mensen met hun goede voornemens een maand de sportschool onveilig maken
pi_54557459
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:19 schreef Fugie het volgende:

[..]

het is weer bijna een nieuw jaar, komen al die mensen met hun goede voornemens een maand de sportschool onveilig maken

maarja, dan heb ik toch tentamens en eindejaarsreis

tegen dat ik terug ben zijn alle maandabonnementen al verlopen en ben ik weer alleen
pi_54557615
Het ging beter dan verwacht morgen rust
  maandag 12 november 2007 @ 21:25:27 #116
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_54559522
Pr vandaag met bankdrukken 150kg 3x vrij breed
ada fare stop stalking me
pi_54560438
Door omstandigheden heb ik ruim een week niet kunnen trainen en fokken.
Maar ik ga er weer hard tegen aan!
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:24 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

En over je foto's, ik zou me niet druk maken over iets meer vet, meer over 't feit dat je je rug eens moet aanpakken Verder prima hoor trouwens.
Dank! Hier heb ik wat aan!
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 10:49 schreef Frautie het volgende:
[..]

@Videopac: Ziet er best goed uit. Je mist wat breedte aan je rug, dus chinnen En je bovenkant borst loopt volgens mij wat achter En vergeet niet meer te eten....eten, slapen, trainen je kent het wel
Dank voor de feedback!
Rug: thanks. Chinnen ga ik zeker binnenkort eens doen (eindelijk...).
Borst: zou kunnen. Ik doe nu eerst recht pressen (barbell of dumbbells) en daarna schuin. Het zou kunnen zijn dat ik na het recht pressen niet genoeg kracht meer heb om schuin nog met voldoende resultaat te doen. Ik sluit overigens af met dumbbell flies (dat worden binnenkort cable flies).
quote:
Ik voel me niet eens zo schuldig om 't 'slecht' eten, er zijn teveel lekkere eetbare dingen op deze wereld
Waar ik wel van baal is dat ik dan gelijk weer een bolle buik krijg
Dat zal vast wel meevallen...
quote:
Ik heb echt onmeug veel spierpijn aan alles Dus hopen dat 't volgende week minder is. Voor de rest gaat 't wel weer lekker
Goedzo!!!
Kunnen we binnenkort ook pics van jou verwachten?
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:01 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Netjes bezig, je mist alleen nog wat breedte in de rug. Wat doe je nu meestal voor oefeningen voor je rug?
Ook jij bedankt voor de feedback.
Rug: meestal bor's, lat pulley down en seated row.
quote:
Zo extreem heb ik het gelukkig niet meer. Heb 4 jaar ofzo super extreem geleeft, maar dat hoeft van mij allemaal niet meer. Ik eet 2x per week niet zo gezond avondeten. In het weekend wel is chips of/en ijs. Daar heb ik geen slecht gevoel over. Heb nu tijdje gebulkt en dan was het elke dag chips, ijs, chocolade, pannekoeken enz. Daar voelde ik me wel slecht over, maar het was wel lekker
Ik ben nogal perfectionistisch/fanatiek/extreem (niet alleen met BB / sport) Vandaar ws.
Over bulken gesproken: wordt het niet weer eens tijd om je pizza-record te verbreken?

--

Even over de pics i.h.a.: dank dus voor het commentaar. Als er iemand nog ander commentaar / suggesties heeft, hoor ik het graag. Ik zie zelf ook wel dat het nog niet al teveel voorstelt; dat ik nog een lange weg te gaan heb richting Mc. Gilles / Ivosnivo / Mr. J, maar je moet toch een doel voor ogen houden, toch?
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:08 schreef Semargofni het volgende:
Kanker. Serieus.
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:54 schreef mister_popcorn het volgende:
ppff wat vind ik mensen die een half uur aan een stuk biceps trainen toch dom. Niet normaal meer vandaag, twee jochies die ruim 30 minuten bezig waren met biceps. Allerlei rare vormen werden erbij gehaald. "nee ik deed laatst 7,8 en 9 reps met 12 kg met de armen ver naar buiten" enz enz enz. En beide geen benen, geen rug, geen schouders, en in feite ook nauwelijks biceps ook. Stumperds
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:04 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

bij mijn gym kan ik me er ook wel aan ergeren. Dan willen ze per se voor de spiegel en dan pakken ze de barbell van het squatrek en gaan ze een beetje curls lopen doen voor een half uur. Terwijl er dan soms echt mensen staan te wachten om te squatten, en er nog genoeg andere barbells liggen. Maar ze begrijpen geloof ik ook niet helemaal de bedoeling van dat rek, ze trainen namelijk nooit hun benen.
Bladibla. Om de zoveel tijd komen deze verhalen terug in dit topic (net zoals airco-gezeik in de zomer).
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:05 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Misschien omdat niemand hen dat duidelijk maakt? Je kunt er wel over klagen op een forum maar beter leg je hen uit wat je ervan denkt.
Precies! Helemaal mee eens!
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:19 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]

3 setjes van 7 per arm @ 22 kg
Wel een lekkere oefening.
Idd lekkere oefening! Zit momenteel ook in mijn schema. Zwaarte is wel erg afhankelijk van je ROM. Ik doe hem 3x10 14kg (beide armen tegelijk en ik probeer een goed grote ROM aan te houden).
quote:
Op zondag 11 november 2007 17:08 schreef no-look het volgende:
100 chins in 28.31 minuut. Grip was beperkende factor, heel m'n hand is kapot
Hardcore... Je bent wel lekker bezig de laatste tijd, niet?
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:50 schreef DubzOne het volgende:

Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 3-daagse split t.o.v. een 2-daagse split?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_54560533
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef ivosnivo het volgende:
!!!
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_54562009
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef ivosnivo het volgende:
Zo, echt nice! Staat er nog een sterkste man wedstrijd in de planning? En hoe zit het met die tractor band die je door de straat zou flippen?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_54562682
Nice Ivo

Videopac: langzaam maar zeker zit er verbetering in ja. Vooral conditie gaat omhoog, wat mijn prestaties op het veld vooralsnog meer verbetert dan de marginale krachtgains.

Heb nu een wond op mijn handpalm. Dingen vastpakken zal de komende dagen niet gaan. Ik ga me helemaal de tyfus squaten, zul je begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')