Iedereen kan RDL's. Maar als je met je handen aan de grond kan komen ligt het niet aan je hamstrings, dus is klaarblijkelijk je onderrug te stijf om recht in die positie te komen. Veel backstretches dus (bridges), òf gewoon rack pulls doen, die imo voor louter bodybuilding de deadlift helemaal kunnen vervangen, want: meer gewicht = meer rugbelasting en die gemiste legdrive v/d eerste 20cm kan je met andere oefeningen (op benen-dag) wel compenseren.quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:26 schreef Tommy_808 het volgende:
die kan ik niet :/ ik kan wel met m'n handpalmen aan de grond
mja ik vond het ook een beetje vaag. Mijn motto was ook buikspieren aanspannen en omhoog met dat gewicht, zolang je buikspieren goed aanspant kan er toch vrij weinig gebeuren lijkt me. Bovendien liep ik te klooien met 100kg, terwijl ik vorig jaar ook al 140kg trok zonder rugklachtenquote:Op zaterdag 10 november 2007 18:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik hanteerde en ook 95+% van de wedstrijdpowerlifters hanteert heel ruwweg 45 graden tov de grond. Enigszins vergelijkbaar met een quarter squat; stukje hoger dan jij dus en veel hoger dan de sportschoolhouder. Diep starten ontlast de rug en je wilt hem juist zoveel mogelijk belasten.
Met een beetje verstand (ogen naar het plafond, aanspannen van binnenste buikspieren) voorkom je al dat je onderrug krom gaat staan.
Ik zou het op je dag2 doen. Je borst en biceps heb je dan al getraint en die gebruik je niet tot nauwelijks bij deadliften. Ik ging altijd eerst squatten en daarna deadliften, heerlijkquote:Op zondag 11 november 2007 20:50 schreef DubzOne het volgende:
Mijn schema is grofweg alsvolgt:
dag 1: Borst - Biceps
dag 2: Benen - Triceps
dag 3: Rug - Schouders
Op welke dag is het nu verstandig om de deadlift te pakken?! Laatste keer heb ik het op de derde (rug) dag gedaan, maar ik merkte toch nog wel een beetje dat mijn benen niet voldoende hersteld waren...
het is weer bijna een nieuw jaar, komen al die mensen met hun goede voornemens een maand de sportschool onveilig makenquote:Op maandag 12 november 2007 19:05 schreef Tommy_808 het volgende:
bleek er maar 3 man in de sportschool te zijn tov 10-20 in de zomer![]()
quote:Op maandag 12 november 2007 19:19 schreef Fugie het volgende:
[..]
het is weer bijna een nieuw jaar, komen al die mensen met hun goede voornemens een maand de sportschool onveilig maken
Dank! Hier heb ik wat aan!quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:24 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
En over je foto's, ik zou me niet druk maken over iets meer vet, meer over 't feit dat je je rug eens moet aanpakkenVerder prima hoor trouwens.
Dank voor de feedback!quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:49 schreef Frautie het volgende:
[..]
@Videopac: Ziet er best goed uit. Je mist wat breedte aan je rug, dus chinnenEn je bovenkant borst loopt volgens mij wat achter
En vergeet niet meer te eten....eten, slapen, trainen je kent het wel
Dat zal vast wel meevallen...quote:Ik voel me niet eens zo schuldig om 't 'slecht' eten, er zijn teveel lekkere eetbare dingen op deze wereld![]()
Waar ik wel van baal is dat ik dan gelijk weer een bolle buik krijg
Goedzo!!!quote:Ik heb echt onmeug veel spierpijn aan allesDus hopen dat 't volgende week minder is. Voor de rest gaat 't wel weer lekker
Ook jij bedankt voor de feedback.quote:Op zondag 4 november 2007 18:01 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Netjes bezig, je mist alleen nog wat breedte in de rug. Wat doe je nu meestal voor oefeningen voor je rug?
Ik ben nogal perfectionistisch/fanatiek/extreem (niet alleen met BB / sport)quote:Zo extreem heb ik het gelukkig niet meer. Heb 4 jaar ofzo super extreem geleeft, maar dat hoeft van mij allemaal niet meer. Ik eet 2x per week niet zo gezond avondeten. In het weekend wel is chips of/en ijs. Daar heb ik geen slecht gevoel over. Heb nu tijdje gebulkt en dan was het elke dag chips, ijs, chocolade, pannekoeken enz. Daar voelde ik me wel slecht over, maar het was wel lekker
quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:08 schreef Semargofni het volgende:
Kanker. Serieus.
quote:Op woensdag 7 november 2007 16:54 schreef mister_popcorn het volgende:
ppff wat vind ik mensen die een half uur aan een stuk biceps trainen toch dom. Niet normaal meer vandaag, twee jochies die ruim 30 minuten bezig waren met biceps. Allerlei rare vormen werden erbij gehaald. "nee ik deed laatst 7,8 en 9 reps met 12 kg met de armen ver naar buiten" enz enz enz. En beide geen benen, geen rug, geen schouders, en in feite ook nauwelijks biceps ook. Stumperds![]()
Bladibla. Om de zoveel tijd komen deze verhalen terug in dit topic (net zoals airco-gezeik in de zomer).quote:Op woensdag 7 november 2007 21:04 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
bij mijn gym kan ik me er ook wel aan ergeren. Dan willen ze per se voor de spiegel en dan pakken ze de barbell van het squatrek en gaan ze een beetje curls lopen doen voor een half uur.Terwijl er dan soms echt mensen staan te wachten om te squatten, en er nog genoeg andere barbells liggen. Maar ze begrijpen geloof ik ook niet helemaal de bedoeling van dat rek, ze trainen namelijk nooit hun benen.
Precies! Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 8 november 2007 10:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Misschien omdat niemand hen dat duidelijk maakt? Je kunt er wel over klagen op een forum maar beter leg je hen uit wat je ervan denkt.
Idd lekkere oefening! Zit momenteel ook in mijn schema. Zwaarte is wel erg afhankelijk van je ROM. Ik doe hem 3x10 14kg (beide armen tegelijk en ik probeer een goed grote ROM aan te houden).quote:Op donderdag 8 november 2007 09:19 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
3 setjes van 7 per arm @ 22 kg
Wel een lekkere oefening.
Hardcore... Je bent wel lekker bezig de laatste tijd, niet?quote:Op zondag 11 november 2007 17:08 schreef no-look het volgende:
100 chins in 28.31 minuut. Grip was beperkende factor, heel m'n hand is kapot
Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 3-daagse split t.o.v. een 2-daagse split?quote:Op zondag 11 november 2007 20:50 schreef DubzOne het volgende:
Mijn schema is grofweg alsvolgt:
dag 1: Borst - Biceps
dag 2: Benen - Triceps
dag 3: Rug - Schouders
Op welke dag is het nu verstandig om de deadlift te pakken?! Laatste keer heb ik het op de derde (rug) dag gedaan, maar ik merkte toch nog wel een beetje dat mijn benen niet voldoende hersteld waren...
quote:Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef ivosnivo het volgende:
Pr vandaag met bankdrukken 150kg 3x vrij breed
Zo, echt nice! Staat er nog een sterkste man wedstrijd in de planning? En hoe zit het met die tractor band die je door de straat zou flippen?quote:Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef ivosnivo het volgende:
Pr vandaag met bankdrukken 150kg 3x vrij breed
Hahahhahaaquote:Op maandag 12 november 2007 22:39 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Zo, echt nice! Staat er nog een sterkste man wedstrijd in de planning? En hoe zit het met die tractor band die je door de straat zou flippen?![]()
![]()
Je kan je meer concentreren op de 2 spiergroepen die je pakt. Ik merk zelf wel dat benen/rug/biceps trainen soms wat teveel is. Benen gaat goed, rug ook maar biceps raffel ik meestal af. Zelf ben ik daar niet helemaal tevreden mee, maar ik weet ook dat ik tijdens mijn rug training mijn biceps al behoorlijk afmat.quote:Op maandag 12 november 2007 21:52 schreef Videopac het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 3-daagse split t.o.v. een 2-daagse split?![]()
Damn man, wat een gewichten zeg! Daar zou ik persoonlijk niet mee overweg kunnenquote:Op dinsdag 13 november 2007 07:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
HahahhahaaHeb me net ingeschreven voor sterkste man van het Noorden. Dat is drenthe friesland en groningen, en friesland heeft nog altijd gewonnen omdat ze bij Wout kunnen trainen
Ik ben er zaterdag voor het eerst wezen trainen, was echt vet roeg. Allemaal lompe sterke friezen die schelden en friese grapjes maken. Heb zandzak over 4,75 gegooid terwijl dat bij sterkste man van groningen nog 4m was. Timberwalk met 95kg ging helemaal verkeerd, ik wou er mee rennen maar had het totaal niet onder controle. Dus ik ging op me bek en 1 timber viel vol op me poot. Gevoel 3 blauwe tenen en me voet half blauw. Daarna deden we boom, heb ik 100kg boven me kop gekregen. Met de 110 viel ik bijna achterover. Volgens wout kon ik beter op techniek gaan trainenDaarna carcircle gedaan (met zon balk in je armen rondjes lopen) had ik 1 rondje met 250kg. En heb gedeadlift met een bak 250kg 1x Owja stenen ook gedaan, 85kg en 100kg kreeg ik erop (enorme hoogte) daarna kreeg ik de 110kg net niet hoog genoeg, en wilde het niet nog een x proberen. De 130kg kreeg ik er wel op.
Al met al viel het me best tegen, die timbers, boom en stenen bv zijn zulke logge onhandelbare gewichten. Dat is echt geen kinderspel meer. En overal spierpijn natuurlijkGa over 20 dagen verhuizen, en koop dan me eigen powerrack. Als alles dan een beetje op orde is ga ik een totaal ander schema doen, waarschijnlijk iets met 3x fullbody ofzo.
Pushpress van 107,5kg zou heel netjes zijn. In het verleden was ik hiermee aardig sterk maar vandaag deed ik military presses met 70kg en het viel me redelijk zwaar.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:57 schreef Calyptus het volgende:
ook nog eens melden, binnen 2 uurtjes BW push-press proberen, 107.5kg. 3x102.5 was vorige week geen enkel probleem.
Ik ben 4 kg af op 1 week(ga ik ms wel voelen in de push-press) en sta nu iets onder de 106kg, vollop bezig drastisch te cutten, gaat lekker met veel groene thee, tabatas en complexes. Ik hoop rond een droge 100kg te zitten rond nieuwjaar.
Het is nu 5 maanden geleden dat ik nog degelijk gebenched heb, buiten af en toe eens een max. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zou nu zou gaan, maar het past niet echt in mn schema. Ook al een tijdje geen zware deadlifts of squats gedaan, wel bw in tabatas(fucking hard) en licht gewicht in complexes.
Voor de rest ga ik vanaf midden december terug beginnen met thuistraining.
Alleen een barbell en 100kg aan schijven moet wel genoeg zijn in het begin, voor een eurotje of 150 aan te schaffen.
Hij is bekeerdquote:Op dinsdag 13 november 2007 07:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
HahahhahaaHeb me net ingeschreven voor sterkste man van het Noorden. Dat is drenthe friesland en groningen, en friesland heeft nog altijd gewonnen omdat ze bij Wout kunnen trainen
Ik ben er zaterdag voor het eerst wezen trainen, was echt vet roeg. Allemaal lompe sterke friezen die schelden en friese grapjes maken. Heb zandzak over 4,75 gegooid terwijl dat bij sterkste man van groningen nog 4m was. Timberwalk met 95kg ging helemaal verkeerd, ik wou er mee rennen maar had het totaal niet onder controle. Dus ik ging op me bek en 1 timber viel vol op me poot. Gevoel 3 blauwe tenen en me voet half blauw. Daarna deden we boom, heb ik 100kg boven me kop gekregen. Met de 110 viel ik bijna achterover. Volgens wout kon ik beter op techniek gaan trainenDaarna carcircle gedaan (met zon balk in je armen rondjes lopen) had ik 1 rondje met 250kg. En heb gedeadlift met een bak 250kg 1x Owja stenen ook gedaan, 85kg en 100kg kreeg ik erop (enorme hoogte) daarna kreeg ik de 110kg net niet hoog genoeg, en wilde het niet nog een x proberen. De 130kg kreeg ik er wel op.
Al met al viel het me best tegen, die timbers, boom en stenen bv zijn zulke logge onhandelbare gewichten. Dat is echt geen kinderspel meer. En overal spierpijn natuurlijkGa over 20 dagen verhuizen, en koop dan me eigen powerrack. Als alles dan een beetje op orde is ga ik een totaal ander schema doen, waarschijnlijk iets met 3x fullbody ofzo.
Ik zit ook wel eens aan fullbody te denken, maar als ik dan m'n rugoefening heb gedaan bijvoorbeeld dan wil ik perse nog een rugoefening doen... en dat met elke spiergroep.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hij is bekeerd![]()
Abandon hope all yeh who enter here.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zit ook wel eens aan fullbody te denken, maar als ik dan m'n rugoefening heb gedaan bijvoorbeeld dan wil ik perse nog een rugoefening doen... en dat met elke spiergroep.
Dan doe je toch gewoon een hoger volume op die ene oefening.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zit ook wel eens aan fullbody te denken, maar als ik dan m'n rugoefening heb gedaan bijvoorbeeld dan wil ik perse nog een rugoefening doen... en dat met elke spiergroep.
Dat zou wel helemaal de bom zijn. Maar al die gasten kuren als een gek, tijdens het trainen hebben ze het er ook over. Ik zat maar wat grapjes te maken of het een nieuw merk creatine isquote:Op dinsdag 13 november 2007 09:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Damn man, wat een gewichten zeg! Daar zou ik persoonlijk niet mee overweg kunnenRespect!
Hopelijk zien we jou over een paar jaar op de tv bij de sterkste man! Lijkt me cool
Haha wat moois zegt ie. Ik kan vandaag voor het eerst weer fatsoenlijk lopen met me blauwe pootje.quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:27 schreef mister_popcorn het volgende:
mooie verhalen ivo. Als je meer moois meemaakt moet je wel posten!
Ik ga nu ook maar ff trainen, al zal het wel niet denderend gaan met een klein griepje oid onder de leden. Cleans, pistols en nog iets voor het bovenlichaam. Daarna even hiit en klaar is kees.
Jij had toch al gruwelijk gecut laatst? Flink sterk gebleven dus!quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:57 schreef Calyptus het volgende:
ook nog eens melden, binnen 2 uurtjes BW push-press proberen, 107.5kg. 3x102.5 was vorige week geen enkel probleem.
Ik ben 4 kg af op 1 week(ga ik ms wel voelen in de push-press) en sta nu iets onder de 106kg, vollop bezig drastisch te cutten, gaat lekker met veel groene thee, tabatas en complexes. Ik hoop rond een droge 100kg te zitten rond nieuwjaar.
Het is nu 5 maanden geleden dat ik nog degelijk gebenched heb, buiten af en toe eens een max. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zou nu zou gaan, maar het past niet echt in mn schema. Ook al een tijdje geen zware deadlifts of squats gedaan, wel bw in tabatas(fucking hard) en licht gewicht in complexes.
Voor de rest ga ik vanaf midden december terug beginnen met thuistraining.
Alleen een barbell en 100kg aan schijven moet wel genoeg zijn in het begin, voor een eurotje of 150 aan te schaffen.
Toch wil ik wel een "fatsoenlijk" lichaam blijven houden. Ik wil bv me trainriem op het strakste gaatje kunnen doen. En dat gaat best lastig de laatste tijd.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:25 schreef Fugie het volgende:
mja maar ivo heeft ook wel een heel ander doel dan bodybuilden
Dat heb ik ook wel, daarom ga ik een enorm apart schema maken. Denk iets van 3x in de week trainen, maar dan wel meerdere keren per dag.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
lol, als ik die riem op het strakste gaatje zet dan hangt ie nog als een "heuptasje" tussen m'n benen als ik er een schijf aan hang.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:51 schreef ivosnivo het volgende:
Toch wil ik wel een "fatsoenlijk" lichaam blijven houden. Ik wil bv me trainriem op het strakste gaatje kunnen doen. En dat gaat best lastig de laatste tijd.
[..]
Zijn ook meerdere maten hequote:Op dinsdag 13 november 2007 16:56 schreef BertV het volgende:
[..]
lol, als ik die riem op het strakste gaatje zet dan hangt ie nog als een "heuptasje" tussen m'n benen als ik er een schijf aan hang.
![]()
wat zit jij hier muziekclips te posten?quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:05 schreef Baffer het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=7mEjmWnihrc
??quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:05 schreef Baffer het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=7mEjmWnihrc
Dat ding is useless, die houdt het nooit lang uit, alleen maar slechte dingen over gehoord.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:25 schreef ivosnivo het volgende:
Iemand nog goede sites? Ik ga deze week me zooi bestellen denk ik. Zoals het er nu uitziet ga ik voor het goedkope rack van helisport. Alleen moet ergens anders schijven vandaan zien te fixen want ik wil mooie ronde.
Ik weet niet hoeveel haast je hebt maar mijn gym gaat binnenkort alle apparaten vervangen en dus ook het powerrack. Misschien iets voor jou? Alleen hoe krijg je zo'n ding thuisquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:25 schreef ivosnivo het volgende:
Iemand nog goede sites? Ik ga deze week me zooi bestellen denk ik. Zoals het er nu uitziet ga ik voor het goedkope rack van helisport. Alleen moet ergens anders schijven vandaan zien te fixen want ik wil mooie ronde.
Leuke spullen zeg! Misschien ga ik nog wel een keer een dip en chin gevalletje kopen. Altijd handig voor thuis!quote:Op woensdag 14 november 2007 08:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dit is wel goed spul en ook redelijk goedkoop: http://www.fitness-seller(...)_Barbarian-Line.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |