quote:Op zondag 9 september 2007 14:24 schreef Juup© het volgende:
Loslaten van mijn ex?
Ben er al jaren vanaf en loslaten was geen probleem, had haar liever afgeschoten.
quote:Op zondag 9 september 2007 14:24 schreef Juup© het volgende:
Loslaten van mijn ex?
Ben er al jaren vanaf en loslaten was geen probleem, had haar liever afgeschoten.
Jah dat ze een ex is en blijft en DAT alleen al is positief.quote:Op zondag 9 september 2007 14:53 schreef enter het volgende:
Zijn er ook mensen die iets positiefs over hun ex kunnen schrijven?
Andersom juist. De kunst van het relativeren komt pas als wonden wat geheeld zijn.quote:Op zondag 9 september 2007 15:45 schreef Shitonya het volgende:
Als je positief kan zijn over een ex, dan is het geen ex...
Een wond laat altijd een litteken achter.quote:Op zondag 9 september 2007 15:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Andersom juist. De kunst van het relativeren komt pas als wonden wat geheeld zijn.
Dan zijn jouw exen alleen maar derdegraads brandwonden.quote:Op zondag 9 september 2007 15:51 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Een wond laat altijd een litteken achter.
Dan heb je nooit goed verwerkt!quote:Op zondag 9 september 2007 15:51 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Een wond laat altijd een litteken achter.
ja, hoor, ik zou hier zo dit topic verder vol kunnen plempen ermee, maar ja daar is dit topic niet voor, hè.quote:Op zondag 9 september 2007 14:53 schreef enter het volgende:
Alsof men niet verandert na een verbroken relatiequote:Op zondag 9 september 2007 15:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan zijn jouw exen alleen maar derdegraads brandwonden.
Euhmm neequote:Op zondag 9 september 2007 16:29 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, hoor, ik zou hier zo dit topic verder vol kunnen plempen ermee, maar ja daar is dit topic niet voor, hè.
bovendien willen veel lieden volharden in de aanname dat je geen vrienden kan blijven met een ex, dat iemand die geen goede combi was met jou, per definitie niet deugt en niet meer te bieden heeft als de passie weg is, dat de foute combi nooit een gedeelde smart én schuld was, zover je ueberhaupt al wil praten over schuld en... oh sorry, veel te veel andere kijk, dat hoort hier niet
ben wel beniewd naar Juups verhaal![]()
![]()
doe eens vertellen, heette ze Cruella toevallig?
als je er alleen negatief over kan doen, ben je er nog niet overheenquote:Op zondag 9 september 2007 15:45 schreef Shitonya het volgende:
Als je positief kan zijn over een ex, dan is het geen ex...
die heeft mijn ex me idd bezorgdquote:Op zondag 9 september 2007 15:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan zijn jouw exen alleen maar derdegraads brandwonden.
Nee!!quote:Op zondag 9 september 2007 14:53 schreef enter het volgende:
Ik zeker wel!quote:
truequote:Op zondag 9 september 2007 17:05 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Alsof men niet verandert na een verbroken relatie![]()
aaaah..... is het ms een troost dat jij ook zo weer een leuk meisje aan de haak kan slaan, als je dat wil tenminste... als ik zo in je fotoboek kijk namelijk.... dat is geheel niet verkeerd wakzie...quote:Op woensdag 19 september 2007 17:16 schreef Liquidootje het volgende:
*zucht*
Vandaag was ik daarnet lekker vrij en liep vrolijk door het centrum van mijn stadje. In de verte zag ik haar lopen. Mijn kersverse ex van een paar weekjes terug. Vreemde gevoelens kwamen weer omhoog borrelen en ik besloot maar de andere kant op te lopen. Wist echt niet wat ik tegen haar zou moeten zeggen.
Eenmaal thuis gekomen toch maar een veilig achter mijn computer fok!ken. Na wat berichtjes gepost te hebben begon het toch te knagen. Ik moest weten hoe ze was. Bellen is geen optie, mailen of een bezoekje aan haar brengen is al helemaal uit den boze. Dus wat rest... Hyves.![]()
De stille stalker in mij keek naar haar profiel en zag met een bange blik dat ze weer in een relatie was. Beetje bij beetje ontrafelde het mysterie. Uit de berichten blijkt dat ze weer sinds kort een vriendje heeft. Het zou mij niets moeten doen, maar toch voel ik mij belabbert.
Gun ik het haar niet? Heb ik nog gevoelens voor haar? Ach ja, maar wat rest nog behalve een verhalend stukje tekst op het internet om het van mij af te schrijven.
![]()
ps: bitch
http://www.youtube.com/watch?v=iCZGqcMZ6Jwquote:Op woensdag 19 september 2007 18:06 schreef Liquidootje het volgende:
Dat valt hartstikke tegen hoor
En nee geen zin in ruzie. Moet natuurlijk niet laten blijken dat het mij raakt he. Naja, zal wel iets te maken hebben met de misery loves company crap.
Oh voor de duidelijkheid. Zij is een She en ik ben een He. Ik kom dus niet uit een homo-erotische relatie mochten sommige mensen het denken
*gaat verder met mokken*
meer dit on my mind:quote:Op woensdag 19 september 2007 18:11 schreef milagro het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=iCZGqcMZ6Jw
nou.... uhm.... meestal.... als een vrouw het uitmaakt, en zegt dat de gevoelens weg zijn, dan zijn ze ook echt weg, en dus wegwegweg.. en komen niet meer terug, dus ik zou niets proberen, je gaat nog meer pijn krijgen.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:32 schreef Kensuke het volgende:
Mijn vriendin heeft het vorige maand uitgemaakt na 3 jaar relatie. Ze zegt dat ze geen gevoelens meer voor me heeft, maar zegt wel vrienden te willen blijven. Het probleem is dat ik nog van hou, en niet zo'n klein beetje ook. Dat gevoel gaat ook niet weg want ik zie haar zeer regelmatig. Ik doe dezelfde studie als haar, we pakken samen de trein en zitten naast elkaar in de colleges. We kunnen goed met elkaar opschieten en hebben het best gezellig samen, maar als ik avances probeer te maken knapt ze gelijk van af.
Ik heb nog altijd de hoop dat ze me terugneemt, maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken. Moet ik doorzetten en romantische dingen doen/uitvragen met het risico dat ze me helemaal niet meer wilt zien? Of gewoon even een tijdje met rust laten en eventueel later proberen met het risico dat het kleine gevoel dat ze misschien nog overheeft over gaat?
Bah ik mis haar echt enorm.![]()
gewoon hallo zeggen en doorlopen.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:51 schreef Shimzo het volgende:
Pff.. Heb bijna 3 jaar een relatie gehad met inmiddels mijn ex. In april heb ik het uitgemaakt, erna nog wel heel vaak elkaar gezien (sex met je ex zegmaar) en af en toe nog leuke dingen gaan doen. Al met al heel gezellig van beide kanten. Echter begon ik weer steeds meer voor haar te voelen (in de zomermaanden) dat ik weer een poging waagde om het weer opnieuw 'aan' te maken. Echter wilde zij toen niet (ze vertelde dat ze die eerste maanden dat het uit was, WEL wilde :S). Toen heb ik besloten om dan maar al het contact te verbreken, omdat ik me alleen maar kut voelde en bij elk smsje er dingen achter ging zoeken. Nu ruim twee weken geen contact meer met haar, waardoor ik me echt een stuk beter door ging voelen. Echter woon ik op 100 meter van haar vandaan, dus de kans was groot dat ik haar een keer zou tegenkomen. En jawel, vanmorgen zag ik haar lopen! Waardoor ik vandaag de hele dag weer aan haar moet denken, terwijl ik haar net een beetje uit m'n hoofd had gezet (dacht ik..). Behoorlijk irritant!! Want moet ik nu weer een poging tot contact zoeken, of het gewoon laten rusten...
Denk dat die nieuwe vriendin al behoorlijk aankoerste op zwanger worden. De kans dat je na een halve maand zwanger wordt terwijl je voorbehoedsmiddelen gebruikt is behoorlijk klein....quote:Op woensdag 19 september 2007 22:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik kan zeggen dat ik er na een maandje of 2 wel over het relatie gedeelte heen was.. Waar ik nog ff mee gezeten heb was dat we geen contact hadden.. Hij negeerde me zomaar en ik dacht dat dat mijn "fout" was.. Bleek dat ie al een nieuwe vriendin had.. Toen viel het voor mij op zijn plaats (dit was in juli) en toen was ik er helemaal klaar mee..
Totaal heeft het dus zon 3 maandjes geduurt.. Valt nog mee voor een relatie van 2 jaar imo.. Had gedacht dat ik er langer mee zou zitten maar gelukkig niet dus!
En nu het mooie..Hij had dus niet alleen na 2 weken nieuwe vriendin..
Hij wordt ook nog es vader over half jaartje ofzo.. Zijn nieuwe vriendin (die die dus 4 maanden kent ofzo) is 3.5 maand zwanger
Ik kan alleen maar blij zijn dat ik het niet ben en dat ik van hem af ben
Ben je niet bang dat ze al wat langer iets hadden dan dat jullie relatie uit is? Zou ik echt als de dood voor zijn! Dat verder leren zal er ook wel niet van komen....quote:Op woensdag 19 september 2007 23:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
Daarom denk ik dat dat laatste niet gebeurt is.. Mijn ex was sowieso niet van de condooms.. Als jij iemand niet goed kent en jij gaat er van uit dat ze aan de pil is.. Of ze niet echt netjes met de pil omspringt.. Of je misschien deze tijd toch nog zo stom bent om te denken van 1 keer word je niet zwanger..
En anders ben je behoorlijk sicko imo hoor.. ze zijn 21 (hij) en 22 ( zij) Hij werkt dan wel maar wilde nog verder leren, zij zit nog op school.. Dan ben je echt dom dom dom als je er dan bewus op aanstuurt.
je bent er pas echt klaar mee, als je niet meer de behoefte hebt dat steeds te melden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Me neitherHaha..
Fijn om te lezen dat jij er ook overheen bent
Eigenlijk zou er een topic moeten zijn voor mensen die er klaar mee zijnEn nee dan niet het singles topic.. Maar een Meld hier dat je over je ex heen bent topic ofzo
Kheb best wel zitten twijfelen of ik hier nog zou posten.. Ben bang dat als ik hier weer ga lezen ik terugval ofzo snapje.. Maar daar is eigenlijk helemaal geen reden voor want ik zit heerlijk in mijn vel en heb naar niemand verplichtingen.. En ondertussen laat ik mijn oogjes ook goed hun werk doen
Onzin, als je er overheen bent en je weet dat van jezelf kan je het hier prima melden. Heeft niks met het overtuigen van wie dan ook te maken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:52 schreef milagro het volgende:
[..]
je bent er pas echt klaar mee, als je niet meer de behoefte hebt dat steeds te melden.
dat is meer jezelf overtuigen namelijk dan anderen.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:48 schreef Skv het volgende:
[..]
Onzin, als je er overheen bent en je weet dat van jezelf kan je het hier prima melden. Heeft niks met het overtuigen van wie dan ook te maken.
quote:
Wellicht geldt dat voor jezelf. Maar ik vind het best oke als ik hoor hoe leuk mn ex het met dr vriendje heeft..quote:
uhuhquote:Op zaterdag 22 september 2007 21:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Wellicht geldt dat voor jezelf. Maar ik vind het best oke als ik hoor hoe leuk mn ex het met dr vriendje heeft..Hebben nog wel wat contact, maar ga nu veel meer met andere vrouwen om dan voorheen. Ook erg leuk..Dus ja, dat ik hier post heeft niks te maken met dat ik er nog lang niet overheen ben of wat dan ook..
jij weet dit topic anders ook nog wel erg vaak te vindenquote:Op zondag 23 september 2007 13:28 schreef milagro het volgende:
op een dag is het over en weet je dit topic niet eens meer te vinden, bij wijze van![]()
Ja maar dan ga ik me alleen maar extra kut voelen, dat benadrukt het missen alleen maarquote:Op zondag 9 september 2007 14:53 schreef enter het volgende:
Dat ken ik, het is nu bijna een week uit na 2,5 jaar en ik heb ook gezegd, voorlopig geen contact, anders vergeet ik hem nooit. Als het dan beter gaat en ik heb er behoefte aan kan ik altijd weer contact zoekenquote:Op zondag 23 september 2007 21:35 schreef kanna het volgende:
Ik sinds een anderhalve week nu ook weer echt vrijgezet. Het was al een keertje uit en een weekje later weer geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
Afgelopen vrijdag kwam ik haar tegen in de kroeg en dat roept dan toch weer veel gevoelens op (bij mij en bij haar). Zo zonder contact gaat het eigenlijk wel goed en wen je er wel aan, totdat je haar tegenkomt en dan is het weer de rest van de avond een klotegevoel.
Maar goed, zal ook wel wennen. Ik ben er in ieder geval uit dat contact hebben in dit stadium niet echt goed voor je humeur is, dus daaruit moet ik m'n conclusies maar trekken lijkt me.
hoe oud is hij dan?quote:Op maandag 24 september 2007 21:11 schreef huppelthepubbel het volgende:
ik heb het een paar dagen geleden uitgemaakt met mijn vriend ( ex dus nu, moet er nog aan wennen hem zo te noemen) na een relatie van bijna zeven jaar. Ik woon alleen nog bij hem ,wat heel onwerkelijk is; hij is vaak aan het werk, ik doe mijn dingen en ik ben hard op zoek naar een kamer en afleiding... maar denk dat de klap nog moet komen als ik echt weg-weg ben. Ik ben nog nooit alleen geweest. ( ik was vijftien toen we iets kregen, achttien toen we samen het huis uitgingen en samen gingen wonen..) ik heb het donkerbruine vermoeden dat het ergste nog moet komen in mijn gevoel ( qua drama-gedoe)
hij was dus 18 en jij 14 toen jullie wat kregen en waarschijnlijk jou eerste echte liefde. dit komt zo vaak voor. je kende hem, werd verliefd, ging tongzoenen en neuken met hem en jullie hadden een relatie. nu krijg je weer kriebels en wil je weer "verder kijken".quote:Op woensdag 26 september 2007 22:02 schreef huppelthepubbel het volgende:
hij is 25, ik 21. Hoezo?
Sterkte, moet niet makkelijk zijn geweest die stap te nemen na zoveel jaar!quote:Op maandag 24 september 2007 21:11 schreef huppelthepubbel het volgende:
ik heb het een paar dagen geleden uitgemaakt met mijn vriend ( ex dus nu, moet er nog aan wennen hem zo te noemen) na een relatie van bijna zeven jaar. Ik woon alleen nog bij hem ,wat heel onwerkelijk is; hij is vaak aan het werk, ik doe mijn dingen en ik ben hard op zoek naar een kamer en afleiding... maar denk dat de klap nog moet komen als ik echt weg-weg ben. Ik ben nog nooit alleen geweest. ( ik was vijftien toen we iets kregen, achttien toen we samen het huis uitgingen en samen gingen wonen..) ik heb het donkerbruine vermoeden dat het ergste nog moet komen in mijn gevoel ( qua drama-gedoe)
even je foto checken, ah ik zie het al, je bent niet de makkelijkste.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:37 schreef Lollifant het volgende:
Ik ben sinds gisteravond ook vrijgezel na een korte maar zeer heftige relatie.![]()
Ik weet dat het beter is, we maken elkaar ongelukkig in een relatie, maar we voelen ons nog steeds ontzettend aangetrokken tot elkaar, dat maakt het wel lastig. Bij wijze van afscheid ook nog 10 minuten staan zoenen, de lust zit wel goed, waarom werkt het dan niet??![]()
Ik vind het echt jammer dat het niet gelukt is.![]()
Ik ben heel benieuwd hoe je aan mijn foto kan zien dat ik niet de makkelijkste ben!quote:Op donderdag 27 september 2007 11:14 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
even je foto checken, ah ik zie het al, je bent niet de makkelijkste.![]()
kan wel, ik ken genoeg eerste liefdes die gelukkig getrouwd zijn.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:11 schreef huppelthepubbel het volgende:
ik was "al "vijftien toen we iets kregenmaar je hebt gelijk; het was geen makkelijke stap; ik moet nu alsnog gaan leren alleen te zijn, alleen dingen te doen, zonder ruggesteuntje ,de persoon waarmee ik bijna letterlijk mee ben opgegroeid. Ik heb een kamer gevonden en we zullen zien hoe het gaat. Eerste echte liefdes zijn gewoon klote; vooral omdat ze bijna nooit de enige blijken te ( kunnen) zijn...
Dit is bijna eng. zo herkenbaarquote:Op donderdag 20 september 2007 00:15 schreef Ludwig het volgende:
Ach ja of dat het gewoon een erg domme vriendin is(en misschien dito domme ex-vriend)
Denk zelf ook nog vaak aan mijn ex alhoewel ik het uitgemaakt heb en het al anderhalf jaar geleden is. Elke keer als ik haar zie raakt het mij nog steeds enorm, ondanks dat we elkaar echt kutstreken geleverd hebben. Zou zo graag op goede voet met haar omgaan, maar denk dat zij dat gewoon niet kan. Teveel gevoelens. Echt ontzettend jammer als je dat moet concluderen nadat je zoveel voor elkaar hebt betekent.
Succesquote:In november 2006 gingen Tom Boonen en zijn toenmalige vriendin Lore Van De Weyer uit elkaar. Ze waren samen sinds eind 2003.
Dus hij is nu singlequote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:17 schreef Pendri het volgende:
Ik heb even wat onderzoek voor je gedaan. Wikipedia meldt:
[..]
Succes
(waarom doen de emoticons het niet?)
Anyway; Thumbs up.
Je kan een andere hobby zoeken die mss wat leuker is voor de gemiddelde man?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Maar even serieus wat ik mij nu afvraag, zou het echt uitmaken dat als je de meeste vrije tijd besteed aan fietsen dat je met iemand zou moeten gaan die dat ook doet? Ik weet dat je niet alles samen moet doen maar toch valt het me op dat het met niet fietsers niet zo lang duurt. Mijn langste relatie was 5 jaar en dat was een fietser
tsja als je een te sterke eigen willetje hebt, dan houdt het voor diegene na 5 jaar ook wel eens op. ook al heb je een gezamenlijke hobby.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Maar even serieus wat ik mij nu afvraag, zou het echt uitmaken dat als je de meeste vrije tijd besteed aan fietsen dat je met iemand zou moeten gaan die dat ook doet? Ik weet dat je niet alles samen moet doen maar toch valt het me op dat het met niet fietsers niet zo lang duurt. Mijn langste relatie was 5 jaar en dat was een fietser
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:38 schreef shifto het volgende:
[..]
Je kan een andere hobby zoeken die mss wat leuker is voor de gemiddelde man?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:41 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Waarom moet ik mij aanpassen, wielrennen is een deel van mijn leven.
Nederland is een fietsland.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:38 schreef shifto het volgende:
[..]
Je kan een andere hobby zoeken die mss wat leuker is voor de gemiddelde man?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:03 schreef Cyberchill het volgende:
[..]
Ikke doe mountaibike![]()
Maar doe wel trainingsrondjes op het asfalt ook hoor![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 08:17 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Is dat zo hahaha keertje trainen?
sterkte, hoe lang had je?quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:40 schreef Munchies het volgende:
Het is definitief uit, na een maand of meer lang aan het dode paard getrokken te hebben...
Bah, de wereld is gewoon zwart wit en niks is leuk... naar bed gaan is een hel en opstaan ook...
ik ben d'r gewoon echt kwijt
zo erg is dat nou ook weer niet...quote:Op vrijdag 2 november 2007 21:30 schreef Miss.J het volgende:
Ik heb er na 2 jaar een punt achter gezet. Hij vertelde me dat hij met zijn beste vriendin gekust had, zou je zeggen, zo erg is dat nou ook weer niet. Maar ondertussen moest ik wel de vriendschap met mijn (homo) beste vriend opzeggen, omdat hij zo jaloers was, als we ergens heen gingen, en er stapte iemand op me af, werd hij meteen kwaad. Moest me altijd verantwoorden waar ik was geweest. Dus nou is het genoeg geweest vind ik.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:43 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
zo erg is dat nou ook weer niet...
Een jaar lang. Ben d'r inmiddels ook achter gekomen dat ze me bedrogen heeft.quote:
Klotezooi man.. je ex met een nieuw vriendje is echt meer dan kut om te zien... Succesquote:Op zondag 4 november 2007 20:38 schreef Domai het volgende:
Hoi,
na relatie met ex (van 3 intensieve maanden) die uit is gegaan (juli) om redenen die daarna eigenlijk ongeldig waren nog lang een soort van relatie gehad (gewoon leuke dingen doen + seks). Nu heb ik daar vorige week een punt achter gezet. Kon merken aan haar dat ze het echt niet leuk vond en nog gevoelens te over had. Ik heb ook nog wel gevoelens, maar het ging nergens heen en ondertussen samen weinig tijd (dat is althans wat ik mezelf aanpraat, want het had eigenlijk best gekund, heeft zij ook laten merken)
Nu heeft ze al sinds vrijdag een nieuw vriendje, toch wel een klap in mijn gezicht dat het zo snel ging terwijl ik nog alleen thuis zit op zondagavond zonder een meisje in de buurt om lekker mee te knuffelen.
Echt een WTF-moment. Gekke is dat mijn vorige relatie (die 10 maanden duurde) ook bijna precies zo is geëindigd. Ik weet niet wat ik hoe ik het voor mekaar krijg.
![]()
ik hoop voor je ex dat je het iets sympathieker gebracht hebt dan zoals je het hier neerplempt.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:37 schreef oddman het volgende:
De bittere pil aan mijn ex gegeven, dinsdag.
Ik heb een leuker iemand ontmoet.
Naar voor haar, maar ze zal er aan moeten geloven. Ik ga genieten van mijn nieuwe vondst!
meestal wordt deze lompe tactiek door vrouwen gebruikt.quote:Op maandag 5 november 2007 09:18 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik hoop voor je ex dat je het iets sympathieker gebracht hebt dan zoals je het hier neerplempt.
dat de relatie over is, is al rot, maar zeggen dat ze ingeruild wordt voor iets beters, is wel heel erg lomp.
Is dat niet een beetje oneerlijk t.o.v. je huidige vriendin?quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:23 schreef Tarot het volgende:
Ik spreek haar niet meer, maar kom haar soms nog tegen. Heb wel een nieuwe vriendin, maar mijn ex is nog altijd de mooiste vrouw die ik ken. Ik geniet van elke dag en van mijn vriendin en hou van haar omdat ze mijn beste vriendin is. Maar als ik mijn ex zie begin ik weer te voelen dat er dingen zijn op de wereld, waar ik méér om geef dan de rest. Het enige dat mensen hiervan kunnen zeggen is "laat het los", maar ik wil het niet loslaten omdat dit gevoel fijner is dan het alternatief.... om niks meer te hebben waar ik zo diep om geef, want dan zou ik mij waarschijnlijk pas écht dood voelen van binnen.
Zo voelt het soms wel, maar ik weet het niet zeker. Het alternatief is dat ik het uitmaak en dan heeft niemand meer iets. Zij is nu gek op me... en ik wil haar geluk niet kapot maken zonder te weten of deze situatie ooit nog gaat veranderen. Dus ik wacht gewoon tot er iets verandert.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:46 schreef kanna het volgende:
Is dat niet een beetje oneerlijk t.o.v. je huidige vriendin?![]()
Jij bent gewoon bang om alleen te zijn. Het gaat je echt niet om haar gevoel voor jou, schat ik zo in.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:59 schreef Tarot het volgende:
[..]
Zo voelt het soms wel, maar ik weet het niet zeker. Het alternatief is dat ik het uitmaak en dan heeft niemand meer iets. Zij is nu gek op me... en ik wil haar geluk niet kapot maken zonder te weten of deze situatie ooit nog gaat veranderen. Dus ik wacht gewoon tot er iets verandert.
Neuh, dat is het niet ... ik heb het 2 jaar volgehouden zonder. Als het moet eindigen, dan eindigt het... Maar ik ga het niet eindigen als ik iemand daarmee voorlopig gelukkig kan maken. Ze is ook helemaal geweldig... per saldo zou de meerderheid van de mannen die ik ken voor haar kiezen.... dus het zou stom zijn om het uit te maken zonder daar een duidelijk voordeel uit te halen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:27 schreef baggerbak het volgende:
Jij bent gewoon bang om alleen te zijn. Het gaat je echt niet om haar gevoel voor jou, schat ik zo in.
Apart, vindt je niet?quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:04 schreef Tarot het volgende:
[..]
Lees eerst dit eens --->Maar ik ga het niet eindigen als ik iemand daarmee voorlopig gelukkig kan maken.
En nu voor de grap eens dit ---> Ze is ook helemaal geweldig... per saldo zou de meerderheid van de mannen die ik ken voor haar kiezen.... dus het zou stom zijn om het uit te maken zonder daar een duidelijk voordeel uit te halen.
Nee niet apart.... dat zijn volgens mij twee heel normale gevoelens.quote:
Jawel, maar goed... ik lees tegenstrijdigheid.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:49 schreef liefie_ het volgende:
Idd
Ben je niet een beetje aan het projecteren?
Als ik al iets uit de posts van Tarot haal dan is dan is het dat hij haar (mensen?) niet wil kwetsen
Tuurlijk niet, dan geldt dit immers niet meer:quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:13 schreef baggerbak het volgende:
Stel nu dat zijn ex ineens weer op het toneel verschijnt, zou hij er dan nog voor kiezen haar 'geen pijn te doen'.
Ex terug, heeft goeie gevolgenquote:Alleen maar om iets waarvan nog niet eens duidelijk is wat het voor gevolgen zal hebben....
Dus hij verschuilt zich achter het excuus haar geen pijn te willen doen, terwijl het eigenlijk gewoon een rebound chick is om maar niet alleen te hoeven zijn. Genoegen nemen met minder ... zoiets. Ach, whatever... zielig voor die griet. Hoop dat ze het snel inziet en Tarot aan de kant pleurt voor iemand die wel oprecht om haar geeft.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:28 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dan geldt dit immers niet meer:
[..]
Ex terug, heeft goeie gevolgen
Ik verschuil me niet ... Zoals ik heb gezegd we hebben het fijn met elkaar, zolang die ex niet terugkomt... (dat zie ik niet zo snel gebeuren) of dat ze méér van me gaat verlangen. Ik had me ooit voorgenomen géén vriendin te nemen totdat ik er net zo verliefd op zou worden, maar niet elke relatie is hetzelfde en dus krijg je niet bij iedereen hetzelfde gevoel.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:34 schreef baggerbak het volgende:
Dus hij verschuilt zich achter het excuus haar geen pijn te willen doen, terwijl het eigenlijk gewoon een rebound chick is om maar niet alleen te hoeven zijn. Genoegen nemen met minder ... zoiets. Ach, whatever... zielig voor die griet. Hoop dat ze het snel inziet en Tarot aan de kant pleurt voor iemand die wel oprecht om haar geeft.
Natuurlijk. Blijkt overigens dat het zo vloeiend niet gegaan is; er was toch nog het één en ander aan verwerking nodig.quote:Op maandag 5 november 2007 09:18 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik hoop voor je ex dat je het iets sympathieker gebracht hebt dan zoals je het hier neerplempt.
dat de relatie over is, is al rot, maar zeggen dat ze ingeruild wordt voor iets beters, is wel heel erg lomp.
Het lijkt mij dan ook van groot belang om de nuancering te maken tussen "iemand die beter bij je past" of "iemand die beter is".... Dat laatste is een heel trauma-veroozakende uitspraak, terwijl iedereen voor zichzelf zou moeten kunnen bepalen wat goed en slecht is.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:45 schreef oddman het volgende:
Bovendien verwacht ik ook dat zij mij zal inruilen voor iets beters. Zo goed pasten we niet dus dat mag geen probleem zijn.
Heel terecht, me dunkt. Het is namelijk, zeker in interpersoonlijke relaties, altijd 'ik vind' en nooit 'is'. Ik bepaal wat 'is' voor mijzelf en neem inderdaad te makkelijk aan dat anderen dat zullen opvatten als 'ik vind'.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:40 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het lijkt mij dan ook van groot belang om de nuancering te maken tussen "iemand die beter bij je past" of "iemand die beter is".... Dat laatste is een heel trauma-veroozakende uitspraak, terwijl iedereen voor zichzelf zou moeten kunnen bepalen wat goed en slecht is.
Grappig.. ik was al een tijd niet meer hier op het forum geweest en zag de topic weer even voorbij flitsen en dacht... even spieken.quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef MaVaEe het volgende:
Er waren een aantal maanden geleden mensen die er wat meer moeite mee hadden.
Ik ben benieuwd hoe het daar nu mee gaat!
Wat was de moeilijkste stap om te maken? En wat heeft ervoor gezorgd dat je die kon maken?quote:Op donderdag 15 november 2007 10:57 schreef Mickeys het volgende:
De aantal maanden dat het geleden is... 18 ongeveer... het heeft me ongeveer 12 maanden gekost om toch eindelijk weer eens een stap te maken... en zie hier.. ik heb een relatie... helemaal top, een superlieverd en tja... 'so far, so good...' gelukkig is hij helemaal op de hoogte van de vorige en ik van zijn vorige.. nooit gedacht dat het mij ooit nog zou overkomen..
Moeilijkste stap om te maken was je wederom 'kwetsbaar' durven opstellen en wat ervoor gezorgd heeft, tja. goed over nagedacht en uiteindelijk door er over te praten met mijn huidige partner er toe gekomen om de stap te durven nemen. Eerst zijn we langere tijd alleen vrienden (en collega's) geweest en besloten we als vrienden samen op vakantie te gaan. Dan zit je toch 24 uur bij elkaar op de lip en die 3 weken hebben we super doorstaan waardoor je je weer 'kwetsbaar' durft op te stellen. Maar moeilijk was het wel, dat geef ik ruitelijk toe.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:22 schreef Tarot het volgende:
[..]
Wat was de moeilijkste stap om te maken? En wat heeft ervoor gezorgd dat je die kon maken?
Wat bedoel je met 'kwetsbaar' opstellen? Waar was je bang voor? Ik kan me niet voorstellen wat ik nog meer moet doen om me kwetsbaar op te stellen, behalve de liefde op te geven voor mijn ex... En ik zie niet waarom ik het enige zou moeten opgeven waar ik in geloof.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:08 schreef Mickeys het volgende:
Moeilijkste stap om te maken was je wederom 'kwetsbaar' durven opstellen en wat ervoor gezorgd heeft, tja. goed over nagedacht en uiteindelijk door er over te praten met mijn huidige partner er toe gekomen om de stap te durven nemen. Eerst zijn we langere tijd alleen vrienden (en collega's) geweest en besloten we als vrienden samen op vakantie te gaan. Dan zit je toch 24 uur bij elkaar op de lip en die 3 weken hebben we super doorstaan waardoor je je weer 'kwetsbaar' durft op te stellen. Maar moeilijk was het wel, dat geef ik ruitelijk toe.
Zoals ik dus erg lange tijd geleden postte had mijn ex het uitgemaakt terwijl we bezig waren samen een huisje te kopen en hij mij ten huwelijk had gevraagd. ik had het niet zien aankomen dat het gevoel bij hem ineens over was. Hij gaf ook aan dat het 100% aan hem lag wat ik lange tijd niet wou geloven. Ik wou nooit meer zo gekwets gaan worden dus stel je je nooit meer 'kwetsbaar' op. Inmiddels heb ik dat dus wel gedaan omdat ik die bewuste ex (ook een collega ooit van me) heb los weten te laten. Vergeten zal ik hem niet, ik heb een geweldige tijd gehad, heb echt van hem gehouden en nu heb ik een geweldige tijd met een ander waar ik inmiddels dus zielsveel van hou.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:31 schreef Tarot het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'kwetsbaar' opstellen? Waar was je bang voor? Ik kan me niet voorstellen wat ik nog meer moet doen om me kwetsbaar op te stellen, behalve de liefde op te geven voor mijn ex... En ik zie niet waarom ik het enige zou moeten opgeven waar ik in geloof.
Maar dat weet ze waarschijnlijk niet? Dat ze in feite tweede keus is?quote:Op woensdag 7 november 2007 01:28 schreef Tarot het volgende:
[..]
Ik verschuil me niet ... Zoals ik heb gezegd we hebben het fijn met elkaar, zolang die ex niet terugkomt... (dat zie ik niet zo snel gebeuren) of dat ze méér van me gaat verlangen. Ik had me ooit voorgenomen géén vriendin te nemen totdat ik er net zo verliefd op zou worden, maar niet elke relatie is hetzelfde en dus krijg je niet bij iedereen hetzelfde gevoel.
Misschien moet ik monnik worden![]()
ja me2. Denk dat veel zich in bepaalde situaties herkennenquote:Op donderdag 15 november 2007 15:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vervelende verhalen soms om de te lezen maar wel realiteit. Ik lees de komende tijd mee.
Tsja, niet om je nu valse hoop te geven, maar ik ken ook verhalen van exen die weer succesvol bij elkaar zijn gekomen. Als mens groei je in het leven en soms zijn bepaalde problemen waardoor de relatie destijds beeindigd is veranderd of opgelost in de tijd. Al haast ik me daaraan toe te voegen dat ik daar momenteel zelf ook in wil geloven, omdat mijn ex anderhalve week de relatie na ruim twee jaar heeft beeindigd, iets dat voor mij compleet uit de lucht kwam vallen en waarvan ik behoorlijk aangeslagen ben. Ik zit zelf nu dus ook nog in de fase waarin ik hoop probeer te houden dat het nog goed kan komen, al weet ik dat die hoop alleen maar de pijn van het moment verzacht en onderdeel uitmaakt van het rouwproces. Bah.quote:Op zondag 18 november 2007 15:30 schreef WinnarJ het volgende:
...Ik heb er vannacht (na verdomme 2.5 jaar) gewoon weer over gedroomd. Dat ik vertelde hoe verliefd ik nog op haar was, dat zij dat ook zei, dat we nog wat gezoent hebben etc...
en ik vind het VRESELIJK... het liefst zou ik haar willen vergeten, vandaar dit verhaal in 'loslaten van je EX'.... vreselijk moeilijk en kutwant volgens mij zit het bij mij wel onwijs diep...
true... Eigenlijk kan je jezelf zo gek maken als jezelf wilt....quote:Op zondag 18 november 2007 15:46 schreef milagro het volgende:
als je zelf dan dat verschijnsel gaat zien als "zie je wel, ik ben nog steeds niet over haar/hem heen!" dan wordt het een soort van self-fulfilling prophecy ...
Je kunt het belachelijk vinden, maar het neemt niet weg dat ik me zo voel.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:11 schreef milagro het volgende:
Tarot, je jankt nu onderhand al 4 jaar of zo over die verloren liefde,..... zo, dat was het weer voor dit jaar, tot volgend jaar , dramaking
misschien moet je je dan toch eens op iets anders richten?quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:03 schreef Tarot het volgende:
[..]
Je kunt het belachelijk vinden, maar het neemt niet weg dat ik me zo voel.
Tot volgend jaar
Zoals wat? Een hobby ... een andere vriendin? Allemaal gedaan... maar als ik d'r zie slaat mn hart nog steeds over. Zolang dat zo blijft, ga ik mezelf niet voor de gek houden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:42 schreef -Mellow- het volgende:
misschien moet je je dan toch eens op iets anders richten?
Het verschil tussen obsessie en verliefdheid is wel heel klein en wordt tenslotte door elke persoon anders gedefinieerd. Afhankelijk van hoe je het brengt, heb je misschien gelijk dat het merendeel de drama hieromheen 'over the top' zal vinden.... Zolang ik me verder normaal voel en gedraag lijkt er heel weinig aan de hand te zijn. Het sluimerd inmiddels gewoon en hoewel ik er nog regelmatig aan denk, komt slechts ééns in de zoveel tijd wat sterker naar boven.quote:4 jaar klinkt niet erg natuurlijk,eerder obsessief. het is maar een suggestie.
ik zei ook niet dat je jezelf voor de gek moest houden. liegen tegen jezelf is wel het allertreurigste wat je kan doen. maar dat neemt niet weg dat het niet onmogelijk is iemand uit je hoofd te zettenquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:53 schreef Tarot het volgende:
[..]
Zoals wat? Een hobby ... een andere vriendin? Allemaal gedaan... maar als ik d'r zie slaat mn hart nog steeds over. Zolang dat zo blijft, ga ik mezelf niet voor de gek houden.
[..]
Het verschil tussen obsessie en verliefdheid is wel heel klein en wordt tenslotte door elke persoon anders gedefinieerd. Afhankelijk van hoe je het brengt, heb je misschien gelijk dat het merendeel de drama hieromheen 'over the top' zal vinden.... Zolang ik me verder normaal voel en gedraag lijkt er heel weinig aan de hand te zijn. Het sluimerd inmiddels gewoon en hoewel ik er nog regelmatig aan denk, komt slechts ééns in de zoveel tijd wat sterker naar boven.
Klopt, maar het staat niet me niet aan wat ik ervoor moet opgeven....quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:03 schreef -Mellow- het volgende:
ik zei ook niet dat je jezelf voor de gek moest houden. liegen tegen jezelf is wel het allertreurigste wat je kan doen. maar dat neemt niet weg dat het niet onmogelijk is iemand uit je hoofd te zetten
wat moet je waarvoor opgeven?quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:05 schreef Tarot het volgende:
[..]
Klopt, maar het staat niet me niet aan wat ik ervoor moet opgeven....
Ik laat het onderwerp nu weer even rusten.
Dank je , dit had ik effe nodig. Even weer met twee benen terug op de grond komen.quote:Op zondag 18 november 2007 15:46 schreef milagro het volgende:
je maakt het jezelf moeilijker dan nodig is, hoor, in die zin, dat 'terugvallen' op een (herinnering van een) ex iets heel normaals is, als je je effe eenzaam voelt of minder lekker in je vel... dat heeft niet persé iets met die ex te maken, niemand is zo perfect en ideaal dat het nooit overtroffen kan worden immers.
bepaald hartzeer van toen kan ik zo weer helemaal 'terugvoelen' áls ik er echt ff 'voor ga zitten' op een mindere dag, zeg maar... dat betekent niet dat het nog niet verwerkt is, je nog niet los bent van die persoon.. je leeft je gewoon in , alleen niet in het verhaal ve ander, maar je eigen sob story
zoals je ook wel een de neiging hebt te googlen of kontakt te zoeken ineens met 'oude' liefdes, als je net een mislukte relatie achter de rug hebt, of je je verveelt op amoreus vlak , je love life non existent is
Maar jij bent toch zelf degene die je zo laat voelen? Dus dat kan je, lijkt mij, wel veranderen. Het is niet makkelijk maar met hoe je er nu mee om gaat lijkt me ook niet bepaald gezondquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:03 schreef Tarot het volgende:
[..]
Je kunt het belachelijk vinden, maar het neemt niet weg dat ik me zo voel.
Zo bot! Ik had het bijna zelf kunnen zeggen!quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:11 schreef milagro het volgende:
Tarot, je jankt nu onderhand al 4 jaar of zo over die verloren liefde, jij wil er dus helemaal niet vanaf komen, jouw leven draait op dit drama, zonder die quasi "grote liefde" heb je helemaal niets wat je leven zin geeft of zo.. die liefde was niet groot, dat maak jij hem door er jarenlang over door te janken, de nasleep , jouw nasleep is groot, in de zin van lang erg lang, moedwillig lang, want oh wee als je niet minstens 10 jaar treurt om dat wat je verloren hebt, dan stelde het ook niets voor... zij is jou allang vergeten, ze weet ws amper je naam nog, het enige wat je doet is behalve dan jezelf oneindig belachelijk maken hier in dit topic, je leven on hold zetten, andere dingen niet op waarde schatten voor iets dat nooit komen gaat, iets wat ws nooit iets van betekenis geweest is, dat maak jij er van door als bewijs er jarenlang over door te gallemiezen.
zo, dat was het weer voor dit jaar, tot volgend jaar , dramaking
Eeeh mooi manquote:Op woensdag 21 november 2007 22:07 schreef MaVaEe het volgende:
Wat grappig! Ik heb dit topic zelf aangemaakt destijds en heb totaal geen behoefte meer aan mijn ex. Zelfs als ik haar in "reallife" tegen kom voel ik geen speciaal gevoel meer. Ik moet wel eerlijk zijn dat dit ongeveer 4 maanden heeft geduurd maar ben in die tussentijd verliefd geworden op een ander meisje wat nu ook mijn huidige vriendin is! Zo zie je maar weer... Het lijkt dat er nooit meer een meisje zal zijn dat net zo leuk is als je ex maar schijn bedriegt!
Wat kun je dan niet zonder hem?quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:33 schreef Riann het volgende:
......Maar ik kan gewoon echt niet zonder hem .....
Leven. Ik wil niet zonder hem ik hou gewoon zo super veel van hem.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:46 schreef Tarot het volgende:
[..]
Wat kun je dan niet zonder hem?
Heel veel sterkte verder.
Dat lijkt me sterk. Je leeft nu toch nog?quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:06 schreef Riann het volgende:
Leven.
Willen en kunnen zijn twee verschillende dingen.quote:Ik wil niet zonder hem ik hou gewoon zo super veel van hem.
Daarmee zou je in elk geval élke hoop verspelen die er nog is, dus dat sluit volgens mij helemaal niet aan bij wat je wil.quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:15 schreef Riann het volgende:
leven is misschien idd ook wel wat drastisch. Maar op dit moment denk ik toch echt wel even van ik wil niet meer. Niet dat ik dan echt zelfmoord zou plegen. Dat zou ik denk ik nog niet eens kunnen. Maar dat is wel een gedachte wat dan door je hoofd speelt.
Is dat niet enorm saai?quote:Mijn hele toekomst zag ik voor me....
Nee ik zag gewoon een gelukkige toekomst samen met hemquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:25 schreef Tarot het volgende:
[..]
Daarmee zou je in elk geval élke hoop verspelen die er nog is, dus dat sluit volgens mij helemaal niet aan bij wat je wil.
[..]
Is dat niet enorm saai?
natuurlijk, daarom is het ook zo raar. je hele toekomstbeeld is weg dus lijkt het of je leven helemaal instort. gelukkig is dat niet zoquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:08 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee ik zag gewoon een gelukkige toekomst samen met hem
je moet ook vooral heel veel gaan zwelgen, totdat je er achter komt dat er leukere dingen in het leven zijnquote:Op woensdag 28 november 2007 10:55 schreef Riann het volgende:
als ik boodschappen of zo aan het doen ben gaat het ook goed want dat had ik anders ook gedaan als ik nog met hem ging maar denk ik eraan dan komen de tranen weer.
wat bedoel je precies met zwelgen?quote:Op woensdag 28 november 2007 11:28 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
je moet ook vooral heel veel gaan zwelgen, totdat je er achter komt dat er leukere dingen in het leven zijn
opgaan in je verdriet, ellendig voelen to the max, met veel melancholische muziek en zelfmedelijden. daarna ben je er klaar mee en kan je inzien dat het leven te leuk is om nog langer over je ex te treurenquote:Op woensdag 28 november 2007 11:52 schreef Riann het volgende:
[..]
wat bedoel je precies met zwelgen?
Je zegt het wel heel mooi enzo.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:55 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
opgaan in je verdriet, ellendig voelen to the max, met veel melancholische muziek en zelfmedelijden. daarna ben je er klaar mee en kan je inzien dat het leven te leuk is om nog langer over je ex te treuren
hmm, ja dat was geheel uit ervaring met mijn vorige ex van heel lang geleden.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:26 schreef Riann het volgende:
[..]
Je zegt het wel heel mooi enzo.
Het is vanDaag een week geleden.
ik wil dat eigenlijk ook nietquote:Op zaterdag 1 december 2007 09:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik wil hem helemaal niet loslaten![]()
je hebt je vriend gedwongen vreemd te gaan?quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:18 schreef Giechel_Ho het volgende:
Nou ik post hier ook maar eensHet is nu een tijdje uit en de laatste opmerking zit mij nog dwars. Hij zei dat ik mij niet voldoende openstelde voor hem. Ik snap er niets van omdat ik mij op alle vlakken openstelde. Seksueel was ik bijna overal voor in, en geestelijk was ik juist altijd erg blij of geschrokken na zijn opmerkingen. Nu twijfel ik of de fout echt bij mij ligt
Dat ik hem heb gedwongen om vreemd te gaan met dat Turkse wijf
![]()
Anoniempje.
Niks moet, maar het leven wordt wel erg lastig als je het niet doet.quote:Op zaterdag 1 december 2007 09:27 schreef Riann het volgende:
ik wil dat eigenlijk ook niet
maar ja moet toch
Ja idd anders blijf je in die verdrietige cirkel en ik denk dat je dan depressief word. Ben ik nu al half. Ook omdat er nu meer dingen bij elkaar komen. Niet alleen doordat het uit is ook wat medische dingen en zo. Maar het gaat nu alweer iets beter dan een paar dagen geleden. Maar nog heb ik echte huilmomenten en dan komt het uit het niets in 1 keer opzetten bijv ik zit in de auto of ik denk aan een situatie samen met hem. Of ik zit aan het ontbijt hup en daar gaan de traantjes weer. en soms ook gewoon een beetje uit boosheid van waarom mag ik nu in daar nou niet gewoon gelukkig in zijn. En er zal vast wel weer een tijd komen dat ik dat wel ben. Maar nu gewoon helemaal niet. Ik ben gewoon helemaal niet gelukkig in alles niet.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:18 schreef Tarot het volgende:
[..]
Niks moet, maar het leven wordt wel erg lastig als je het niet doet.
Over die 3 weken verkering kom je wel heenquote:Op zaterdag 1 december 2007 09:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik wil hem helemaal niet loslaten![]()
Als je er zelf een punt achter zet, kies je ervoor, dan wil je het.quote:Op zondag 2 december 2007 18:46 schreef Riann het volgende:
Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik gedumpt ben ik heb het andere keren altijd gedaan niet dat je dan geen verdriet hebt net zo goed.
Nou heb ik geen berg aan relaties achter de rug gelukkig, maar ik kan wel zeggen dat ik er iedere keer anders mee om ging al bleef dat klote gevoel natuurlijk nog steeds.quote:Op zondag 2 december 2007 18:15 schreef Ewaldus het volgende:
[...]
Wat ik mij nu afvraag is voor de mensen die al veelvoudig verbroken relaties hebben mee gemaakt, ga je er ook elke keer makkelijker mee om ? Of blijft het elke keer weer hetzelfde drama?
ah, nu dus.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:51 schreef -Mellow- het volgende:
ik ben nu na 2,5 week nog steeds zo apathisch. ik snap er niks van. misschien is het een soort zelfbescherming ofzo, het gaat echt vanzelf. zijn er mensen die dit herkennen? Ik zit namelijk de hele tijd eigenlijk te wachten totdat de klap komt
Herkenbaar ja. Ik had wel al een deel van de klap gehad, de eerste 2 dagen, maar toen was het verdriet opeens *weg*. Heel vreemd en onnatuurlijk vond ik. Maar goed, dat heeft ook niet erg lang geduurd, die zelfbescherming werkt niet eeuwig, op een gegeven moment moet je er toch helemaal doorheenquote:Op woensdag 5 december 2007 14:51 schreef -Mellow- het volgende:
ik ben nu na 2,5 week nog steeds zo apathisch. ik snap er niks van. misschien is het een soort zelfbescherming ofzo, het gaat echt vanzelf. zijn er mensen die dit herkennen? Ik zit namelijk de hele tijd eigenlijk te wachten totdat de klap komt
Ik vind elke relatie is anders. En elke relatie maak je toch een ander gevoel. Ik weet niet maar ik heb bij nog geen 1 relatie hetzelfde gevoel gehad.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:41 schreef vliegtuigje het volgende:
[..]
Herkenbaar ja. Ik had wel al een deel van de klap gehad, de eerste 2 dagen, maar toen was het verdriet opeens *weg*. Heel vreemd en onnatuurlijk vond ik. Maar goed, dat heeft ook niet erg lang geduurd, die zelfbescherming werkt niet eeuwig, op een gegeven moment moet je er toch helemaal doorheen![]()
Sterkte iig.
Zijn er hier mensen die in volle eerlijkheid kunnen zeggen dat ze na hun eerste echte liefde-waarvan-ze-dachten-dat-hij-nooit-overging, nog een keer datzelfde gevoel hebben gehad bij een volgende relatie?Ik kan me niet voorstellen dat ik nog ooit zo op iemand ga bouwen eigenlijk.
Ik zeg liever geen nooit. Een lichaam (=geest) aan verandering onderheving en die veranderingen heb je niet altijd onder controle. Dus bij mijn eerste echte liefde-waarvan-ik-dacht-dat-hij-nooit-overging heb ik ook altijd volgehouden dat dit waarschijnlijk tijdelijk zou zijn. Alleen voelde ik wel dat ik hier langer aan zou kunnen vasthouden, dan anderen. Het gevoel dat-het-nooit-overgaat zal niet weggaan, totdat je merkt dat die ander toch niet alles kan bieden wat je zoekt en je er niet meer aan vast hoeft te houden. Ik ook kan me daarom nu nog steeds niet voorstellen ooit nog zo op iemand te bouwen. Ik ben blij met wie ik nu ben.... en daar past wat mij betreft maar één iemand het best bij . De rest maakt het dragelijker. Alleen morgen kan ik door onverwachte redenen veranderen van gedachten.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:41 schreef vliegtuigje het volgende:
Zijn er hier mensen die in volle eerlijkheid kunnen zeggen dat ze na hun eerste echte liefde-waarvan-ze-dachten-dat-hij-nooit-overging, nog een keer datzelfde gevoel hebben gehad bij een volgende relatie?Ik kan me niet voorstellen dat ik nog ooit zo op iemand ga bouwen eigenlijk.
quote:Op donderdag 6 december 2007 19:23 schreef Tarot het volgende:
[..]
Ik zeg liever geen nooit. Een lichaam (=geest) aan verandering onderheving en die veranderingen heb je niet altijd onder controle. Dus bij mijn eerste echte liefde-waarvan-ik-dacht-dat-hij-nooit-overging heb ik ook altijd volgehouden dat dit waarschijnlijk tijdelijk zou zijn. Alleen voelde ik wel dat ik hier langer aan zou kunnen vasthouden, dan anderen. Het gevoel dat-het-nooit-overgaat zal niet weggaan, totdat je merkt dat die ander toch niet alles kan bieden wat je zoekt en je er niet meer aan vast hoeft te houden. Ik ook kan me daarom nu nog steeds niet voorstellen ooit nog zo op iemand te bouwen. Ik ben blij met wie ik nu ben.... en daar past wat mij betreft maar één iemand het best bij . De rest maakt het dragelijker. Alleen morgen kan ik door onverwachte redenen veranderen van gedachten.
Ja hoor... Heb 7 jaar met mn ext meisje gehad. Dacht dat het nooit uit zou gaan. Totdat na 7 jaar voor mij de sleur te groot was. Nu 3 jaar met huidige vriendin en de liefde gaat nog een stuk dieper doordat ik dingen heb geleerd uit mn vorige relatiequote:Op donderdag 6 december 2007 15:41 schreef vliegtuigje het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik duidelijk ben geweest over het gebruik van nooit.quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:06 schreef h_vreman het volgende:
Dat gevoel komt nooit meer terug. [...]
Dat moet helemaal niet. Ik gaf aan wat hier volgens mij voor nodig is.quote:je moet je Liefde-waarvan-je-dacht-dat-ie-nooit-over-zou-gaan echt helemaal los laten.
Datzelfde gevoel komt niet terug, elke relatie is gevoelsgewijs anders. Dat je duidelijk bent dat klopt.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:15 schreef Tarot het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik duidelijk ben geweest over het gebruik van nooit.
[..]
Dat moet helemaal niet. Ik gaf aan wat hier volgens mij voor nodig is.
nou hup! knopen doorhakken dan maar.quote:Op woensdag 12 december 2007 00:11 schreef adt het volgende:
Ik heb al moeite met het loslaten van m'n vriendin terwijl ze nog niet eens m'n ex is![]()
Laatste tijd komt door omstandigheden steeds maar haar negatieve kant naar boven met veel ruzie en verwijt, zie ook vorige post terwijl de positieve kant waar ik gek op ben slechts sporadisch naar voren komt.
Er is ook op termijn geen vooruitzicht op verbetering, waardoor ik helemaal moedeloos ben. Ik wil geen relatie met de negatieve kant van haar...
Je beschrijft mijn gevoel zo onwijs goed..quote:Op donderdag 6 december 2007 15:41 schreef vliegtuigje het volgende:
[..]
Maar gelukkig zijn er hierboven een paar mensen die zeggen dat het kanquote:Op woensdag 12 december 2007 20:04 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Je beschrijft mijn gevoel zo onwijs goed..
Jepquote:Op donderdag 6 december 2007 15:41 schreef vliegtuigje het volgende:
Emotionele chantage. Je wou het toch uitmaken?quote:Op woensdag 12 december 2007 23:09 schreef adt het volgende:
Hoe kut is het dan ook als je samenwoont en zij zwijgt in alle talen. Gaat dan op bed en wanneer je haar achterna strompelt de slaapkamer in zie je nog hoe ze zich haastig uitkleedt en in bed duikt, vervolgens niets meer tegen je zegt.
Ik hoop ook dat het kan! Kan het me nog steeds niet voorstellen... ik weet nu wel dat hij het niet was voor mij, maar dat gevoel dat erbij hoorde.. denk gewoon niet dat ik dat nog keer kan krijgen!quote:Op woensdag 12 december 2007 20:59 schreef vliegtuigje het volgende:
[..]
Maar gelukkig zijn er hierboven een paar mensen die zeggen dat het kanIk ben nou 2,5 maand verder ongeveer en ik heb nog veel terugvallen, maar het gaat een stuk beter. Ik vraag me nou alleen heel erg af wat ik met m'n leven aanmoet
Ik vond het geweldig zoals het was en nu moet alles opeens anders. Nieuwe hobby's, nieuwe mensen,... ik vind er gewoon totaal geen voldoening in. Maar ook dat went nog wel.
Als het pas 2 maanden is, ms is het een fase...quote:Op woensdag 19 december 2007 17:30 schreef Solevita het volgende:
Toch bekruipt mij de laatste twee maanden ongeveer steeds hetzelfde gevoel. Ofja, geen gevoel. Meer een gedachte aan een persoon. Mijn ex dus. Het is volgens mij al vijf jaar over tussen ons, en de laatste twee jaar heb ik haar nooit meer gezien zelfs. Tussen die ex en deze vriendin zaten zelfs nog romances.
Hoeft niet.quote:Natuurlijk is alles uit het verleden mooier, en zal de realiteit vies hard tegenvallen.
kunnen jullie ook vriendschappelijk samen dingen doen (zonder dat er anderen bij zijn) zonder dat het pijnlijk is dan?quote:Op donderdag 20 december 2007 14:49 schreef Alonely het volgende:
In het begin van dit jaar heeft mijn ex het uitgemaakt na een relatie van ongeveer vijf jaar:
Als je wil kun je over mijn vrolijke avonturen lezen in dit topic: Doffe ellende
Gisteren heb ik haar weer een keer gezien na een tijd waarin we elkaar vrij weinig gezien hebben en ik moet zeggen dat het best OK was om haar weer te zien.
We hebben nog wel liefdevolle gevoelens voor elkaar, maar dan echt alleen als vrienden.
Toen ik haar zag was ik ook blij om haar te zien, maar meer gewoon als een vriendin die ik al een tijdje had gemist. We zijn echt 'klaar' met elkaar als voormalige partners en we kunnen nu gewoon weer normaal met elkaar omgaan. En da's best fijn.
Ms wel als je 9 maanden verder bentquote:Op donderdag 20 december 2007 16:54 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
kunnen jullie ook vriendschappelijk samen dingen doen (zonder dat er anderen bij zijn) zonder dat het pijnlijk is dan?
ik kan me er nog niks bij voorstellen namelijk.
Ja, ondertussen kan dat wel weer.quote:Op donderdag 20 december 2007 16:54 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
kunnen jullie ook vriendschappelijk samen dingen doen (zonder dat er anderen bij zijn) zonder dat het pijnlijk is dan?
ik kan me er nog niks bij voorstellen namelijk.
Klopt, in 9 maanden kunnen er een hoop dingen veranderen.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:35 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Ms wel als je 9 maanden verder bent
Ligt er ook aan om welke reden je relatie stuk is gegaan he.
En als je elkaar 9 maanden niet ziet, dan trekken een hoop dingen weer bij, vallen dingen in perspectief.
Ik raak dat maar niet kwijt... elke keer dat ik haar zie, ontwijk ik haar om d'r met rust te laten. Maar stiekem wil ik juist met d'r praten. Ze denkt misschien wel dat ik d'r haat, maar ze vroeg er destijds zelf om.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:00 schreef Alonely het volgende:
De laatste keer dat ik haar zag was er ook niks meer van het "Ooooh-ik-wil-je-terug" gevoel over.
quote:Op maandag 24 december 2007 13:28 schreef Riann het volgende:
je bent dan ook zoiets van bij gebrek aan beter....
ik geloof het niet echt.quote:Op maandag 24 december 2007 13:12 schreef FlipDwerg het volgende:
Het is al een jaar uit met mijn vriendin. Drie jaar samen waarvan 1 samengewoond. Ze heeft tot vorige week mij proberen te overtuigen om terug een relatie aan te gaan. Eindelijk was ik er terug klaar voor om met haar terug iets op te bouwen. Leerde ze vorige week een andere kerel kennen die ze een kans wil geven.
Een jaar gelede ben ik bij haar vertrokke omdat we gewoon niet meer samen konden leven. We zijn altijd van elkaar blijven houden. Nu krijg ik plots die klap, voor de eerste keer in mijn leven. Wenen doe ik normaal niet. Maar sinds gistere zie ik de wereld alsof ik onder water leef. K'voel me klote, ik weet dat het over zal gaan... maar ik hoop vooral dat die kerel het afbolt en dat ze terug bij mij komt.
Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik ben wel blij dat ik niet hem mis, maar gewoon iemand om me heen die om me geeft etcquote:Op dinsdag 25 december 2007 10:50 schreef Riann het volgende:
ik vind kerst helemaal geweldig maar ik mis dan toch die iemand niet zo zeer mijn ex terwijl ik nu wel zo mee en dan denk wat zal hij aan het doen zijn. Maar ik mis ook gewoon iemand langs mij.
snik snik
Potje bier pakkenquote:Op vrijdag 28 december 2007 19:03 schreef Dizzee het volgende:
*diepe zucht*...mn ex vriendin heeft op dit moment (19:00) een afspraak met een jongen. ik baal dat ik dit weet, ik wil het eigenlijk niet weten, want ik zit nu mezelf helemaal gek te maken hier thuis.wat moet ik doen.
knop om zetten, hup.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:03 schreef Dizzee het volgende:
*diepe zucht*...mn ex vriendin heeft op dit moment (19:00) een afspraak met een jongen. ik baal dat ik dit weet, ik wil het eigenlijk niet weten, want ik zit nu mezelf helemaal gek te maken hier thuis.wat moet ik doen.
gisteravond kwam ik dr tegen in de kroeg, en heb toen 1 smsje in haar inbox gelezen. vandaar dat ik het weet. heel stom ja. voel me echt klote.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:50 schreef AudeVie het volgende:
Dizzee, hoe komt het dat je dat weet? Je hebt nog contact met je ex?
Zoja, kan je beter wat afstand nemen van haar in plaats van nauwgezet haar agenda en afspraken bij te houden.
Dat helpt je ook geen stap vooruit in het verwerkingsproces.
Niet te veel lopen piekeren nu, iets gaan doen om je gedachten wat te verzetten (in hoeverre dat mogelijk is tenminste)!
quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:17 schreef Dizzee het volgende:
Nee, lag op tafel
Wat een onzin. Het was een welgemeend advies. Niks helpt beter dan met je vrienden even een biertje pakken. Hij heeft dat ook gedaan, alleen komt dan zn ex tegen en steelt dr telefoon. Om erachter te komen dat ze al toe is aan een andere piemel. Kan me voorstellen dat dat eventjes pijndoet, maar het komt allemaal goedquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:50 schreef AudeVie het volgende:
De mannelijke adviezen getuigen weer van veel empathie![]()
Ik heb er geen problemen mee als iemand mn berichtjes leest? Wat zou daar triest aan zijn?quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:11 schreef sipper het volgende:
[..]![]()
Klinkt best wel triest dat je iemand anders zn berichtjes gaat lezen. Ik zou het al niet doen bij mn vriendin, laat staan bij mn ex
![]()
[..]
Wat een onzin. Het was een welgemeend advies. Niks helpt beter dan met je vrienden even een biertje pakken. Hij heeft dat ook gedaan, alleen komt dan zn ex tegen en steelt dr telefoon. Om erachter te komen dat ze al toe is aan een andere piemel. Kan me voorstellen dat dat eventjes pijndoet, maar het komt allemaal goed
Yep, bier maakt alles goed!quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:11 schreef sipper het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het was een welgemeend advies. Niks helpt beter dan met je vrienden even een biertje pakken. Hij heeft dat ook gedaan, alleen komt dan zn ex tegen en steelt dr telefoon. Om erachter te komen dat ze al toe is aan een andere piemel. Kan me voorstellen dat dat eventjes pijndoet, maar het komt allemaal goed
Ik zou het ook niet appreciëren hoor mocht mijn ex of iemand anders mijn berichtjes stiekem gaan zitten lezen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:11 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee als iemand mn berichtjes leest? Wat zou daar triest aan zijn?
Maar in een kroeg gaat dat gewoon wat anders. Daar hangt een gezellig sfeertje, denk je niet na als nu. Die telefoon lag gewoon op tafel, ik pakte 'm en, las zo dat smsje.
Voelde me gister behoorlijk klote, maar nu valt t allemaal mee.
Dat zijn goeie dingenquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:32 schreef Riann het volgende:
Ik ben nu echt klaar met mijn ex 100% zeker
Tijd en verwerkingquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:28 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Dat zijn goeie dingenAny special reason of gewoon tijd en verwerking?
quote:Op zondag 30 december 2007 12:45 schreef cWaVe het volgende:
Na 8 jaar is het nu dus ineens klaar.
8 jaar lief & leed sinds we 17 waren. En binnen 2 weken is alles volledig uit de hand gelopen. We bleken allebei vreemd te zijn gegaan waar we ons dan allebei wel over heen konden zetten.
8 jaar is lang, shit happens maar daarna begon het draaien en liegen.
Dingen die niet klopte en uiteindelijk moest ik wel uit maken om nog een beetje zelfrespect over te hebben.
En daar zitten we dan nu, 8 jaar dik plezier gehad en nu heeft ze twijfels, ze wil me niet kwijt maar ze weet niet of ze nu al voor de rest van haar leven in dezelfde relatie wil zitten. Ze houdt van me maar ze moet nadenken.
Wat mij dan weer ongelooflijk boos maakt en ook verdrietig. Want ondanks de lage acties van de afgelopen tijd wil ik haar niet kwijt.
En het enige wat rest is haar met rust laten, wat waarschijnlijk eindigt in haar kwijtraken.
Ongelooflijk gevoel en ik wist niet dat je jezelf zo klote kon voelen
En ik kan niet zomaar 8 jaar uitzetten, dat voelt alsof ik er een been af moet hakken.
Geen flauw idee hoe ik het moet aanpakken op dit moment want ik kan alleen maar boos worden wat natuurlijk ook voor geen meter opschiet. En ik wil haar niet terug als ze er niet de volle 100% achter staat. Maar ik wil haar niet kwijt.
Enfin, vet dillema. Iemand een idee?
Hardlopen/joggen helpt btw.
C
quote:Op zondag 30 december 2007 18:14 schreef Suzziieee het volgende:
Ik ben inmiddels een maand of 9 verder en het ging echt hardstikke goed.Er is vanalles gebeurd in die 9 maanden waardoor ik telkens weer terug me dal in ging en me zorgen liep te maken waar hij mee bezig was (Hoe zot kan je bezig zijn)Na de laatste klapper die die me vertelde was ik er echt wel klaar mee...
Maar vrijdag moesten we naar de notaris om het een en ander te ondertekenen....en....godver de godver...die klik is er gewoon nog!!En nu merk ik dus weer dat ie regelmatig door me hoofd spookt en er ook weer regelmatig tranen komen... Weet dat dat ook wel weer overgaat,ga hem voorlopig maar weer een beetje ontwijken.Hij komt nog klussen afmaken hier in huis,maar dat moet ie dan maar doen als ik aan het werk ben...
Tis gewoon zo moeilijk...het alleen zijn,het zonder hem zijn,een ander leven opbouwen,nieuwe vrienden maken omdat je eigen 'vrienden' niets tot weinig van zich laten horen.Het is makkelijk gezegd om het te doen,maar toch werkt het in het echt toch anders...
Maar het komt wel weer goed,ik blijf me best doen en geef mezelf regelmatig de spreekwoordelijke schop onder mijn kont!Maar soms... lukt dat ff niet..
Heel herkenbaar wat je zegt inderdaad...Ik heb bijna heel 2007 weggegooid aan hem en me zorgen te maken over zijn akties.Hij zegt gelukkig te zijn,ik denk daar anders over...en wil daar niet meer over nadenken.Het is genoeg geweestquote:Op zondag 30 december 2007 18:42 schreef Xie_je het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, alleen bij mij is nu pas net 2 maanden uit. Ook ik ben nog veelste veel bezig of het wel goed gaat met hem. Terwijl ik nu gewoon meer aan mezelf moet denken en weer alles op een rij moet krijgen. Hij gaat immers gewoon door met zijn leventje en lijkt nergens moeite mee te hebben.![]()
Inderdaad het weer in je eentje zijn, nieuwe dingen gaan doen, valt nu nog erg zwaar. Terwijl ik 4 jaar geleden toen ik hem nog helemaal niet kende, het prima redde in mijn eentje.
Misschien moet ik de spreekwoordelijke schop onder mijn kont mijzelf ook wat vaker geven.![]()
Op naar 2008...
quote:Op zondag 30 december 2007 19:00 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Heel herkenbaar wat je zegt inderdaad...Ik heb bijna heel 2007 weggegooid aan hem en me zorgen te maken over zijn akties.Hij zegt gelukkig te zijn,ik denk daar anders over...en wil daar niet meer over nadenken.Het is genoeg geweest![]()
Als ik mezelf weer verdrietig begin te voelen dan zeg ik gerust hardop..NEE SUUS,DAT GAAN WE NIET MEER DOEN!!!en meestal helpt dat wel.Inderdaad op naar 2008...en 2007 snel achter me laten
Sterkte!
Ja ik MOET hem vergeten!!Das het beste voor mezelf! Jij komt ook nog wel zover...bij mij heeft het een maand of 8 geduurdquote:Op zondag 30 december 2007 19:26 schreef Xie_je het volgende:
[..]
Wel al hartstikke goed van je dat je al zegt: 'het is genoeg geweest' , en dat je je gedachten over hem probeert stop te zetten.
Dan ben je toch al een heel eind om hem 'te vergeten'
Bij mij wilt dat nog niet lukken, maar daarvoor is de tijd misschien nog te kort.
Die tijd komt voor mij vast ook nog wel!![]()
In ieder geval ook jij veel sterkte!
Als je hem vergeet, dan leer je er weinig van. De kans lijkt me groot dat je hetzelfde verdriet dan ooit weer opnieuw zult tegenkomen... en de tweede keer zal het extra hard aankomen omdat je het hebt laten gebeuren.quote:Op zondag 30 december 2007 19:57 schreef Suzziieee het volgende:
Ja ik MOET hem vergeten!!
hier niet meer posten helpt ook, hoor, echtquote:Op zondag 30 december 2007 19:57 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Ja ik MOET hem vergeten!!Das het beste voor mezelf! Jij komt ook nog wel zover...bij mij heeft het een maand of 8 geduurdEn ben er ook nog steeds niet...maar ben wel al een heel eind
Mooi gezegdquote:Op maandag 31 december 2007 12:41 schreef milagro het volgende:
[..]
kom op, hè, lui, niemand is het waard om zoveel en zolang over te treuren, geef die ander in al zijn of haar afwezigheid die macht niet om ook in diezelfde afwezigheid zo aanwezig te zijn.
De waarde van mensen is nogal subjectief natuurlijk. Ik zou het verlies mijn kind altijd (willen) betreuren... Maar in de vele verhalen die zijn verteld over mensen die niet meer functioneren na een groot verlies, is het moraal vaak dat jijzelf ook belangrijk bent en als de persoon over wie je treurt er niks aan heeft, dan heeft het ook geen zin om jezelf te martelen.quote:Op maandag 31 december 2007 12:41 schreef milagro het volgende:
iedereen een fijne jaarwisseling, kom op, hè, lui, niemand is het waard om zoveel en zolang over te treuren, geef die ander in al zijn of haar afwezigheid die macht niet om ook in diezelfde afwezigheid zo aanwezig te zijn.
Hmm, ik ken je verhaal niet, gok dat jij niet degene bent die de relatie heeft beëindigd, maar dan toch de volgende vraag:quote:Op zondag 30 december 2007 19:00 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Heel herkenbaar wat je zegt inderdaad...Ik heb bijna heel 2007 weggegooid aan hem en me zorgen te maken over zijn akties.Hij zegt gelukkig te zijn,ik denk daar anders over...en wil daar niet meer over nadenken.Het is genoeg geweest![]()
Als ik mezelf weer verdrietig begin te voelen dan zeg ik gerust hardop..NEE SUUS,DAT GAAN WE NIET MEER DOEN!!!en meestal helpt dat wel.Inderdaad op naar 2008...en 2007 snel achter me laten
Sterkte!
Deze heb ik trouwens even goed in mijn hoofd geprent, je hebt verdomme gelijk! (Hopelijk vergeet ik het niet tijdens een van m'n dipjes...)quote:Op maandag 31 december 2007 12:41 schreef milagro het volgende:
[..]
kom op, hè, lui, niemand is het waard om zoveel en zolang over te treuren, geef die ander in al zijn of haar afwezigheid die macht niet om ook in diezelfde afwezigheid zo aanwezig te zijn.
Tsja, vertel mij wat, ik krijg twee minuten geleden een SMS'je van d'r dat het een moeilijke avond wordt en dat ze het de afgelopen jaren met oud en nieuw erg leuk heeft gehad met mij. Dan is mijn avond dus bij voorbaat al verpest. Ik weet ook niet zo goed wat ik eraan moet doen, misschien gewoon aangeven dat ze het beter niet meer kan doen, omdat het mij niet helpt.quote:Op maandag 31 december 2007 18:19 schreef Blast het volgende:
Lápiz, ik weet precies wat je bedoeld. Mijn ex-vriendin had er een goeie 3 a 4 weken geleden ook opeens geen zin meer in (onder het motto: het ging al langer niet meer) en weet dat het voor mij erg moeilijk te verwerken is.
Ze weet dat ik het moeilijk heb haar los te laten en dat het mij tijd gaat kosten maar ondertussen doet ze exact hetzelfde als jouw ex. Ze belt me regelmatig, gewoon zomaar en smst me (dus inderdaad ook met Kerst dat het raar is zonder mij en dat ze me best mist, zoals bij jou) maar ondertussen sloopt dit mij behoorlijk. Of ze het nou goed bedoeld (ookal werkt het averechts) of niet, het is ongelovelijk ruk dat het zo aangrijpt.
Ik betrap mijzelf er ook regelmatig op dat ik valse hoop in mijn hoofd plant na een berichtje met iets in de richting van 'ik mis je' ...ik weet het, dit is fout en zou het niet moeten doen.
Dus tja, ik denk dat het iets vrouwelijks is. Misschien voelen ze zich ergens verantwoordelijk voor wat ze feitelijk hebben aangericht (jouw hartzeer en dipjes en weet ik veel wat allemaal) en proberen op zo'n manier het wat dragelijker te maken...ookal werkt dit (zoals ik al zei) behoorlijk averechts.
[..]
Deze heb ik trouwens even goed in mijn hoofd geprent, je hebt verdomme gelijk! (Hopelijk vergeet ik het niet tijdens een van m'n dipjes...)
Dit vind ik nou echt een opmerking die nergens over gaat! Al zou ik hem vergeten dan wil dat echt nog niet zeggen dat je het nog een keer 'laat gebeuren'quote:Op maandag 31 december 2007 12:29 schreef Tarot het volgende:
[..]
Als je hem vergeet, dan leer je er weinig van. De kans lijkt me groot dat je hetzelfde verdriet dan ooit weer opnieuw zult tegenkomen... en de tweede keer zal het extra hard aankomen omdat je het hebt laten gebeuren.
Klopt... heb hier ook maaanden niet meer gepost,juist omdat het me meer aan alles herinnerde.Inmiddels kan ik aan veel herrineringen denken zonder gelijk verdrietig te worden en in tranen uit te barsten.quote:Op maandag 31 december 2007 12:41 schreef milagro het volgende:
[..]
hier niet meer posten helpt ook, hoor, echt
sterkte, het kan soms lang duren, maar niet zelden ben je daar zelf ook een beetje (of soms veel) debet aan... en dit is een algemene opmerking, niet voor jou speciaal.
iedereen een fijne jaarwisseling, kom op, hè, lui, niemand is het waard om zoveel en zolang over te treuren, geef die ander in al zijn of haar afwezigheid die macht niet om ook in diezelfde afwezigheid zo aanwezig te zijn.
'dumpers' are stupid, throw rocks at them don't think about them
Ken het gevoel van een bij voorbaat verklote avond:quote:Op maandag 31 december 2007 18:40 schreef Lápiz het volgende:
[..]
Tsja, vertel mij wat, ik krijg twee minuten geleden een SMS'je van d'r dat het een moeilijke avond wordt en dat ze het de afgelopen jaren met oud en nieuw erg leuk heeft gehad met mij. Dan is mijn avond dus bij voorbaat al verpest. Ik weet ook niet zo goed wat ik eraan moet doen, misschien gewoon aangeven dat ze het beter niet meer kan doen, omdat het mij niet helpt.
Die valse hoop is nog het ergste inderdaad, je schiet er helemaal niks mee op, want je zult net zien dat ze toch niks meer wil.
Bah.
Ja, dat je jezelf al bij voorbaat loopt op te vreten over wat er allemaal wel niet kan gebeuren tussen die twee, dat ken ik ook. Al gebeurt er verder waarschijnlijk helemaal niks, het feit is dat zij daar met hem zit, terwijl jij niet met haar bent. Maar da's dan de harde realiteit waarom het je ex is. Hetzelfde geldt voor mij, overigens.quote:Op maandag 31 december 2007 19:44 schreef Blast het volgende:
[..]
Ken het gevoel van een bij voorbaat verklote avond:
Ik weet dat m'n ex vanavond bij een andere gozer thuis zit (waar ze nu wel erg veel mee omgaat...maar het is maar een goeie vriend...ja vast. Deze kerel was waarschijnlijk ook deels oorzaak van de plotse breuk, al zal ze dat nooit toegeven. Lang verhaal...) maar de gedachte dat ze bij hem is vind ik echt slopend.
Verder wat betreft het aangeven dat je niks meer wilt horen van haar, het vervelende is dat je het ergens ook wel fijn vind als je weer wat van haar hoort (ookal vind je het aan de andere kant zwaar klote omdat het je naar beneden haalt), dat heb ik in ieder geval wel. Ik weet dat het me totaal geen goed doet, maar toch vind ik het altijd wel fijn om haar even te zien, horen of lezen (sms)...al is het daarna altijd meteen een flinke koude douche als het besef van de breuk weer even hard de hoek om komt racen.
En ookal geeft zij aan dat ze het ook moeilijk heeft ermee, heb ik toch het idee dat het haar allemaal véél makkelijker afgaat dan mij om er overheen te stappen en gewoon vrolijk door te gaan
Yep, dat weet ikquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:52 schreef milagro het volgende:
Hiz, je weet wel, hè, dat jij degene bent die dit alles láát gebeuren en laat duren, en iedere keer weer de gelegenheid schept voor hem om te doen wat hij wil maar vooral kan doen.
Die vragen ben ik mezelf nu ook wat serieuzer gaan stellen. Ik zie donderdag een arts en ik stuur aan op een doorverwijzing naar een psycholoog.quote:wat hem tot dergelijk gedrag drijft, al zijn waaroms, doen er zo niet toe, joh, daar moet je je helemaal niet in gaan verdiepen.
wat er wel toe doet is je afvragen waarom jij dit toelaat, laat gebeuren, laat duren, je keer op keer aan de toch wel duidelijke zelfde steen stoot.
houd je ms zelf gewoon stiekem/onbewust van slepende ellende?
verwar je die hang daarna niet met liefde, want ik zie hier van hem geen liefde in, maar van jou ook niet, het is een verslaving, obsessie ms, weetikhet, maar met liefde heeft dit eigenlijk allang niets meer te maken, if ever at all.
Een lange weg begint met kleine stapjes. Gistermiddag stond ik op het vliegveld van Istanbul en ik voelde me ellendig en ik wilde hem gaan bellen etc. Ik heb ALLES gedaan om hem niet te bellen en ik heb het ook niet gedaan.quote:probeer eens helemaal geen kontakt, ben je zo afhankelijk van welke vorm van kontakt van hem dan ook? ook al gaan er 50 alarmbellen rinkelen, en 40 lichten knipperen, DANGER GO BACK, er toch maar vol in weer omdat je anders ook maar alleen bent en alleen is zo alleen?
doe eens niet, joh, je steekt zoveel energie in eindeloos zinloos gepieker over die kerel zijn drijfveren en de enige drijfveer ben JIJ, hoor, jij laat dit toe en hij denkt gewoon "waarom niet?" meer is het niet.
je bent echt kostbare tijd aan het verspillen, je laat over je heen lopen al denk je van niet.
je verzet is , je "ik pik dit niet langer" is blijkbaar zo onindrukwekkend en terecht, want je zwicht weer, iedere keer weer, dat hij inderdaad zal blijven aankloppen om er dan weer van tussen te gaan met de op dat moment voorhande kutsmoes... die jou weer uren gepieker en gewik en geweeg bezorgt.... en de enige oplossing, het enige antwoord ben jij, ligt bij jou, en dat is dus KAPPEN ermee, maar dan ook helemaal, geen geanalyseer meer, geen urenlange gesprekken met vrienden over zijn doen en laten, de waaroms en de daaroms, geen telefoontjes, geen smsjes, geen mailtjes, niet je huis meer binnenlaten. NIETS.
hou er verdomme mee op
opzoeken en die gast ff aftimmerenquote:Op vrijdag 28 december 2007 19:03 schreef Dizzee het volgende:
je "moet" om te beginnen ophouden met dit soort aankondigingen , hier of tegen jezelf.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:35 schreef HiZ het volgende:
Grr... elke cel in mijn verstand zegt; dumpen die rotzooi. Maar mijn gevoel wil er niet aan. Ik zit echt de hele tijd aan tegen het punt dat ik hem ga bellen of een smsje sturen. Ik weet dat ie voor geen centimeter deugt voor mij maar ik zit toch stiekum te hopen/wachten dat hij net zoals de vorige keer terugkomt. Terwijl meneer volgens mij alweer bezig is met een nieuw vriendje.
uitlaatklep is goed, maar niet je plannen nu meteen al zelf gaan ondermijnen door infeite te suggeren dat je wel weer zal zwichten.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:18 schreef HiZ het volgende:
Wat je zegt is waar, maar zoals de dingen gaan heb ik natuurlijk ook net nu griep gekregen zodat ik alleen thuis zit. En ik heb af en toe een uitlaatklep nodig. Want het alternatief is een turks telefoonnummer.
Het loslaten van de hoop is volgens mij ook gelijk de grootste en moeilijkste stap in het proces... sterkte.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:35 schreef HiZ het volgende:Ik weet dat ie voor geen centimeter deugt voor mij maar ik zit toch stiekum te hopen/wachten dat hij net zoals de vorige keer terugkomt. ....
Eh, het punt is dat hij niet de hele tijd dat doet. Het grootste deel van de tijd met hem is gewoon hartstikke leuk. Je beeld dat het permanent fout zit klopt niet met de werkelijkheid. Juist die enorme slingerbewegingen maken dat het voor mij moeilijk is om te zeggen dat het niet verder meer kan. Omdat de goede tijden net zo goed in mijn geheugen zitten. Als hij continue niet deugde dan was het helemaal geen probleem geweest om er een streep onder te zetten. Zoals Tarot het aangeeft, het lastigste is om de hoop los te laten.quote:Op donderdag 10 januari 2008 07:35 schreef milagro het volgende:
[..]
uitlaatklep is goed, maar niet je plannen nu meteen al zelf gaan ondermijnen door infeite te suggeren dat je wel weer zal zwichten.
je maakt jezelf zwak, moedwillig op deze manier.
"oh als ik het maar vol hou, het is zooooo moeilijk, en nu zit ik ook nog thuis en dat telefoonnummer is bij de hand en als dat maar goed gaat"
doe dát eens niet.
je hebt al zolang gezeik en gedoe met deze vent, dus het wordt echt hoog tijd, hoog hoog tijd jezelf eens aan te pakken, en wat strenger te zijn en niet weg te vallen in slachtofferisme, en al helemaal niet dus te gaan 'voorspellen' in zekere zin dat je wel weer zal zwichten.
nu weer een jaar eraan vastplakken, dan is het blijkbaar wat je wil, gebruikt worden, over je heen laten lopen , 80 % van de tijd zitten balen/wanhopen/missen etc etc voor die schamele 20 % leut... nou, succes ermee dan.
Ik zou (bijna) een vergelijking kunnen trekken met het gebruik van drugs. Juist door die enorme pieken en dalen heb je het gevoel dat je leeft.... het is een verslaving en je bent daarmee compleet afhankelijk van hem. Als jij je onafhankelijker wil voelen, moet je eerst leren leven zonder hem. Dat betekent dus ook het opgeven van de leuke tijden. Extremen zijn prettig voor veel mensen, maar ze hebben de neiging om de rest van je leven te verpesten.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:56 schreef HiZ het volgende:
Eh, het punt is dat hij niet de hele tijd dat doet. Het grootste deel van de tijd met hem is gewoon hartstikke leuk. Je beeld dat het permanent fout zit klopt niet met de werkelijkheid. Juist die enorme slingerbewegingen maken dat het voor mij moeilijk is om te zeggen dat het niet verder meer kan. Omdat de goede tijden net zo goed in mijn geheugen zitten. Als hij continue niet deugde dan was het helemaal geen probleem geweest om er een streep onder te zetten.
ja nu ja, whatever, Hiz, het speelt al zooooooooooooooooo lang, wat klopt er dan niet?quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, het punt is dat hij niet de hele tijd dat doet. Het grootste deel van de tijd met hem is gewoon hartstikke leuk. Je beeld dat het permanent fout zit klopt niet met de werkelijkheid. Juist die enorme slingerbewegingen maken dat het voor mij moeilijk is om te zeggen dat het niet verder meer kan. Omdat de goede tijden net zo goed in mijn geheugen zitten. Als hij continue niet deugde dan was het helemaal geen probleem geweest om er een streep onder te zetten. Zoals Tarot het aangeeft, het lastigste is om de hoop los te laten.
Nee nee nee nee... er gebeurt tussen ons helemaal niks vervelend zolang de relatie aan is. Het probleem dat er tussen ons speelt is dat hij met lange tussenpozen (de vorige was 13 maanden terug) paniekaanvallen heeft over zijn toekomst. Waarbij hij dus plotseling zeker weet dat zijn familie hem gaat dwingen om zijn leven te slijten in een klein stadje in het Zuid-Oosten van Turkije. Op dat soort momenten raakt hij helemaal uit balans en maakt hij het uit. Ook omdat ik dan verder zou kunnen gaan met mijn leven zonder hem.quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:58 schreef milagro het volgende:<snip>
Goed nieuws. Heb je hierdoor nu ook een ander beeld gekregen van je ex?quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:20 schreef -Mellow- het volgende:
Eergisteren mijn ex weer eens aan de telefoon gehad. De eerste keer dat ik emotioneel niet instortte
En ik kan ook weer moeiteloos melancholische muziek horen.
Hier een eerdere quote van jou:quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:55 schreef HiZ het volgende:
Nee nee nee nee... er gebeurt tussen ons helemaal niks vervelend zolang de relatie aan is.
Het probleem dat er tussen ons speelt is dat hij met lange tussenpozen (de vorige was 13 maanden terug) paniekaanvallen heeft over zijn toekomst. Waarbij hij dus plotseling zeker weet dat zijn familie hem gaat dwingen om zijn leven te slijten in een klein stadje in het Zuid-Oosten van Turkije.
Of het goed is voor mij om met zo iemand een relatie te hebben is een andere vraag. Maar het is onzin om hier nou te gaan roepen dat hij zo'n ontzettende klootzak is. Integendeel, zoals hij nu 'denkt' is het voor mij beter dat het uit is.
Klinkt als een eerste klas klootzak. Dit zijn echt twee compleet tegenovergestelde berichten. Eerst maakt ie het uit omdat hij seks wil met anderen (omdat zijn toekomst in gevaar is en dus graag nog even zoveel mogelijk geniet) En vervolgens doet hij denkt het omdat het beter is voor jou? Hij beweert zeker dat hij jou niet waard is, als hij ook seks met anderen wil. En dat je iemand verdient die beter is!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:30 schreef HiZ het volgende:
Ben ik weer met een vervolg op november 2006. Ja je leest het goed november 2006. Op 21 december van 2007 was het weer zover. Meneer besloot na 2 dagen samen te zijn geweest en een potje stevige seks in de middag weer eens dat een relatie met mij te beperkend was en dat hij seks wilde kunnen hebben met anderen, maar dat hij dat niet kon zolang hij een relatie had. Exit ik dus ongeveer anderhalf uur na de sex. (Waarvan hij later vertelde dat hij dat had gedaan om dat hij behoefte had aan sex met zijn partner - letterlijk zo).
Nee helemaal niet. Hij is een geweldig persoon, en dat zal hij altijd blijven. Ik zal ook nooit anders tegen hem aankijken.quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:05 schreef Tarot het volgende:
[..]
Goed nieuws. Heb je hierdoor nu ook een ander beeld gekregen van je ex?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |