Ik heb het er best lastig mee om mijn ex los te laten en in eerste instantie wilde ik dat ook niet, terwijl de relatie opzich niet bepaald een schoonheidsprijs verdiende.
En eigenlijk verliep het zoals ik wilde, een goed gesprek gehad waarbij we beiden gewoon tot de conclussie kwamen dat het niet liep zoals we hoopte en mede door zaken die nog meespeelde vanuit het verleden konden we niet open en vrij genoeg zijn naar elkaar toe.
Enigzins opgelucht liep ik vanaf d'r huis terug richting de bus en nog voordat ik in de intercity terug naar huis zat kwam het eerste sms-je al dat ze blij was dat we goed uit elkaar gingen omdat ze veel om me gaf, wat overigens ook nog steeds anderzijds zo was.
Anyway, dagen werden weken en we behielden gewoon contact, nog een paar keer naar de bios geweest en gewoon langs geweest en al voelde het zwaar onwennig en vreemd, was wel blij dat het zo liep en had toen niet het idee dat het me opbrak ofzo.
Maar na een maand of 2 ging het echt totaal fout, ze begon echt geirriteerd te reageren en ik had ineens alles gedaan en dat werkt niet echt lekker bij mij, dus ik vrolijk daarheen om face-to-face erachter te komen wat er aan de hand was en had nogal wat scenario's, maar niet dat ze aangerand zou zijn.
Daar had ik het zelf natuurlijk ook nogal moeilijk mee en het werd er niet makkelijker op toen ik merkte dat ze het niemand verder had verteld.
Dan zit je dus met 2 dingen, ze vertrouw je het meeste en dat is iets moois, maar ik vond wel dat d'r ouders het moesten weten, al was het maar omdat ik gewoon aan alles merkte dat ze langzaam aan kapot ging.
Nou sta ik nog wel achter die stap, maar dat heeft echt weinig goeds gedaan aan onze contacten aangezien ik d'r sindsdien nog maar een paar keer gezien heb, ze me amper meer iets verteld en het communiceren dusdanig lekker verloopt dat ik d'r heb moeten blokkeren op de MSN.
Sowieso was het allemaal vrij dubbel, tuurlijk wist ik dat onze relatie op dat moment niet ideaal verliep al hadden we amper tot geen ruzie en waren we beiden zwaar verliefd en voelde het gewoon goed.
Maar dat kwam gewoon door 'externe' zaken die de gevoelens nogal blokkeerde op bepaalde momenten en dat wisten we beiden en een oplossing leek niet zo snel voor handen.
Dan probeer je elkaar dus los te laten terwijl je elkaar toch nog als 'de ware' ziet en dat werkt echt totaal niet omdat je weet dat het samen niets meer wordt, maar je de ander ook niet wilt zien met een nieuwe vlam.
Om het nog makkelijker te maken bleek laatst dat ze me terug wilde, terwijl ik dat gewoon niet kan door de dingen die er gebeurt zijn en ik er dan met dubbele gevoelens zou zitten, over het volledige vertrouwen in de ander maar niet te spreken, daarvoor zijn er teveel dingen 'verkeerd' gelopen.
De laatste maand reageert ze vooral telefonisch of via de mail en is d'r toon echt volledig gedraait en is ze zo open als wat, alsof ze het licht gezien heeft, maar ik heb geen flauw idee wat ik daar nou weer mee aanmoet en of ik d'r gewoon moet laten en verder gaan of gewoon kijken hoe de dingen lopen als we het contact 'herstellen'.
Dillema's dus, in eerste instantie wilde ik gewoon vrienden blijven, daarna leek het wel alsof ik dood gewenst werd en enkele maanden later wil ze zelfs weer een relatie terwijl ik alleen maar killer, afstandiger en oppervlakkig reageer op d'r ... vrouwen.

Grootste 'probleem' vind ik nog dat ze zelf met de nodige shit zit momenteel, dan is het nog lastiger om iemand te laten vallen en links te laten liggen en vergeet je toch iets makkelijker dingen die je zijn aangedaan merk ik.
Ik weet dus niet of ik me ex uberhaupt wel wil/moet loslaten, zeker nu ze zelf toch echt voldoende aanwijzingen geeft dat ze wel contact wil.