Jaja, heb duurde even maar het is toch gelukt om een deel 2 te krijgen ;-)quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand hier in het noorden nog een mooie en goedkope 205 bestel met dieselblokje te koop te staan?
en het laatste berichtje uit het vorige topic...quote:Op zondag 26 augustus 2007 18:25 schreef kokos het volgende:
[..]
Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars.
Heb zitten kijken op internet naar 205 GTi. Zijn er erg veel die nog al goedkoop zijn >2000 . Mijn vraag ik waarom? Waar op te letten? Of iemand een beter idee voor de opvolger van mijn 1.4XSi?
Game On!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:07 schreef leolinedance het volgende:
ex 306 1.8 XT Comfort rijder meldt zich. Wát een fijne wagen was dat..![]()
XSi was 50 euro per maand.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:50 schreef goldhorn het volgende:
is verzekeren als 18-jarige sowieso niet prijzig?
Ik weet niet of het verschil tussen een XSI 1.4 of een GTI dan zo groot is....
Plankgas & koppeling lossen, dan beginnen je voorwielen gewoon te draaien terwijl je auto stil blijft staan. Als je dan genoeg vermogen hebt resulteert dat in mooie rook rond je bandjesquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:07 schreef goldhorn het volgende:
misschien kun je het iets verduidelijken voor de nederlanders onder ons. Wat betekend patineren??
De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)quote:En volgens mij is het best mogelijk om door de handrem heen te rijden. Dus als die echt niet beweegt, is er denk ik iets anders aan de hand...
Als je gas geeft, maakt de auto dan wel toeren? (misschien iets in de richting van aandrijfas ofzo)
Het kwartje valt nu pas bij mij... tis natuurlijk een auto met voorwielaandrijving....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:11 schreef Athmozz het volgende:
De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)
ik krijg de achterwielen er niet afquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef goldhorn het volgende:
heb je de achterbanden er al af gehad, misschien dat je beschadigingen ziet op de remmen, of iets anders (anders ff foto maken en hier posten, misschien dat iemand iets ziet dat niet klopt...)
ja die was ik nog vergetenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:12 schreef goldhorn het volgende:
306 cabrio vind ik nog steeds een van de mooiste cabrio's ooit. (samen met de volvo c70 en de BMW 3-serie)
zowel dicht:
[afbeelding]
als open:
[afbeelding]
Gewoon lekker strak, zoals het hoort.
beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:42 schreef CreativeMind het volgende:
Zitten beide achterwielen vast of maar 1?
De achterwielen zijn niet aangedreven, dus dat heeft niks met een differentieel te maken. Het enige dat ze redelijkerwijs kan blokkeren is de rem (of het lager, maar dat lijkt me sterk).quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:55 schreef Athmozz het volgende:
[..]
beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)
Als ze spullen maakten die nooit kapot zouden gaan, dan verdienen ze na een aantal jaar niet veel meer, hè....quote:Op maandag 3 september 2007 15:56 schreef CreativeMind het volgende:
<heel verhaal>
Kunnen die Fransen niet zelf verzinnen dat zo iets een keer afbreekt?
Probleem is verholpen door de "garage".quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:49 schreef Athmozz het volgende:
ik zal het eventjes proberen als ik weer bij haar ben.
Wat een plan...quote:Op maandag 10 september 2007 15:28 schreef Athmozz het volgende:
Het naar de garage krijgen van die auto was nog het grappigste; we hebben hem opgekrikt & [...]met een geel knipperlicht op het dak. Takelen kostte nl dik 250¤...
badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehadquote:[b]Op maandag 10 september 2007 13:02 schreef
nog eventueel de badges eraf halen en dan is ie helemaal compleet in mijn ogen.
Wat kost dat eigenlijk en welke eisen worden daar aan gesteld, dat vrijrijden?quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:57 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad![]()
en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.
[afbeelding,link]
www.vrijrijden.nl daar kan je alles lezenquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Wat kost dat eigenlijk en welke eisen worden daar aan gesteld, dat vrijrijden?
Stoer man!quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:57 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad![]()
en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.
[[url=http://thumbs.streetfire.net/42ba5bc8-2464-4a9c-9543-99a8003790eb.jpg]afbeelding][/url]
In mijn ogen niet, ik heb er gisteren nog wat mee moeten rijden en dat ding is gewoonweg afgetrapt tot en met. Startmotor is volgens mij ook al aan gort (om hem in gang te krijgen moest ik echt 3x een halve minuut staan starten voor hij aansloeg met een gigantische zwarte pluim eruit), maar eens hij rijdt is het inderdaad nog altijd even goed als vroeger, turbo werkt goed, duw in de rug blijft zoals hij was... de motor zelf is volgens mij nog niets aan dus, en qua wegligging is hij echt goed, ben nog aan 120 door het industriepark gegaan & hij kleefde nog aan de baan zoals vroeger, dus dat is ook het probleem niet. Enkel een nieuwe startmotor waarschijnlijk nog, dat zal deze winter wel eens nodig gaan worden.quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:20 schreef nevetS het volgende:
Wat een plan...
Was de reparatie nog rendabel voor een 306 met zoveel kilometers?
als je een nieuwe koopt heb je natuurlijk direct 3 jaar garantie, en ben je teminste zeker. Als ze een 2dehands koopt kan ze weer ineens veel kosten krijgen als er iets hapert, dus dan is ze even slecht af. Dan kan ze beter met de auto die ze nu heeft doorrijden, als de motor opnieuw afgesteld wordt & de startmotor vervangen dan is hij weer volledig in orde (en dat staat te gebeuren deze winter)quote:Op maandag 17 september 2007 00:54 schreef goldhorn het volgende:
als je een leuke tweedehandse koopt met 150k of minder op de teller, is toch niet zo'n probleem??
(het kan natuurlijk altijd tegenvallen).... Om van een peugeot met 400K gelijk naar een nieuwe te grijpen lijkt me ook niet echt ideaal... das is de prijs idd wel heftig....
maar een leuke tweedehands voor 6000 euro moet toch wel lukken??
Voor zover ik weet (en kan vinden op google) bestaat de peugeot 105 alleen als brommer.quote:Op donderdag 20 september 2007 07:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pffff, deel 1 al gemist dat gaat snel.....
Heb een 205 en zou graag een 504 willen hebben, maar heb daar helaas geen plaats voor...
Heb de draden nog niet door kunnen lezen, maar bestaat er eigenlijk ook een 105?
Laat je ervaringen ff wetenquote:Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
Zucht,.. had het kunnen weten, mijn aanvraag is verstuurd naar Bovee Amersfoort en daar had ik al geen hoge pet van op.. Tot op heden totaal geen enkele reactie van hun kant om een proefrit te komen doen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
Bij mij om de hoek staat nog een of andere leipe coupé.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:10 schreef nevetS het volgende:
Er bestond geen 105, maar wél een 104! Begonnen als vijfdeurs maar vooral bekend als driedeurs en coupé. Volgens mij bestaat de 104 volgende maand zelfs 35 jaar. De auto had (en heeft, er waren vorig jaar nog 86 van in Nederland) uiterlijke kenmerken overeenkomstig met de 204, 304 en 504. Peugeot had toen zo'n designtrekje waarin alle auto's wel trekken van elkaar hadden, net als nu weer het geval is.
Bij uitkomst was de 104 de kleinste auto uit europa met vier portieren. De auto is maar 3,58 lang, de coupé zelfs maar 3,30. Ter vergelijking, een oude mini is maar 15cm korter.
[afbeelding]
De 105 in de vorm van brommer is een andere serie, waarin óók de 104 voorkomt, maar deze is zeker niet te verwarren met de vierwiel variant.
Hij bleef mooi binnen de marge....APK, kleine beurt en 4 nieuwe bandjes: 390 euro.quote:Op maandag 24 september 2007 23:07 schreef Jill-RMC het volgende:
Morgen eens een afspraak maken voor mn 106je bij de garage voor de APK.
Hopelijk kan ie er nog wat van maken voor minder dan 300/400 euro, want ik heb nog even geen 206 geld
Even mezelf quoten...quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
Nee hoor, ik rij al bijna 7 jaar 205.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Ben ik één van de weinigen die 205 rijdt? (1.1 Forever, 1994). Ik zie ze zoooo vaak op de weg
is het nog gelukt om een proefrit te krijgen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
wat is er zo speciaal aan de 1.9 GTTI? is dat gewoon de benaming voor de GTI met een 1.9? want ik kan niks echt vinden over een GTTI.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:31 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Nee hoor, ik rij al bijna 7 jaar 205.
GTI, CTI, CT, Lacoste, GL, Dturbo, DturboI, GTTI.
Veul soorten.
Mijn favo is nog altijd de 205 1.9 GTTI.
Zou kunnenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:34 schreef GizartFRL het volgende:
GTTI was een GTI met impreza turbo erop.
Heb nu nog maar 3 205 GTI;s waarvan 1 te koop.
Misschien iets voor jou A_A?
Bestaat zo'n gtti echt?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:21 schreef GizartFRL het volgende:
A-A heeft een mailtje.
@ invine, mocht je vader dat willen laat het maar horen.
Zodoendequote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:26 schreef GizartFRL het volgende:
Zelfbouw.
205 GTI met Turbo ( Td04 afkomstig van een Impreza).
Dit lag onder de kap:
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:21 schreef GizartFRL het volgende:
Is bij mij nooit op een rollerbank geweest.
Echter was het geen probleem om bij het oprijden van de waldwei bij Drachten een 306 S16 ( met 180 rollerbank PK's) vol voorbij de vliegen in het optrekken. ( en hij ging ook volgas).
Ben met deze auto ook nog eens opgedrukt door een Astra GSI 2.0 16V op een 80 km weg waar ik rustig 80 reed.
Ik hoor hem achter mij terugschakelen en vol gas om mij heen proberen te gaan.
Op het moment dat hij naast me zat teruggeschakeld naar zijn 3, op het gas, even wielspin ( bij 80 km op een droge weg) en heb hem alleen nog maar in mijn binnenspiegel zien verdwijnen.
Dankjequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:14 schreef GizartFRL het volgende:
Goede kick.
* GizartFRL heeft op dit moment weer 4 Peugeotjes.
3 keer gti, 1 keer CTI.
Nou zegquote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:33 schreef Snuitebolletje het volgende:
207... maar oh wat zal ik blij zijn als ik een andere auto mag uitzoeken.. jeetje, wat een lelijke onganse puist is het! En rijden doet het mormel ook voor geen kloot
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:49 schreef roelvdlende het volgende:
Mijn 106 1.3 rallye
[ afbeelding ]
Mods:
-SCORPION1065 Group N centre pipe with de-cat
-SCORPION1066 "Group N rear backbox with 2"" rolled out tail pipe"
-Luchtfilterhuis mod met k&n vervangingsfilter
-OMP Veerpootbrug
-Verlaagd rondom ong. 3cm
-Eibach Sportline veren
-Witte tellerplaten Birba Racing
-16'' Speedline Comp2
-4-2-1 Powerful Spruitstuk
-Kuipstoelen
Dat hij niet goed rijdt klopt wel, heb hem ook getest. Maar ik vond hem best wel leuk ogen (en superzuinig; die 1.4hdi verbruikt gewoon niets).quote:
Hehe, okayquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:15 schreef Maranelloot het volgende:
Kan nog wel ff duren voordat ik iets te updaten heb (projectje gaat waarschijnlijk een paar maandjes on hold, moet weer ff m'n bankrekening aanvullen zeg maar), maar dan zal ik het zeker hier posten
Okaay,quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:22 schreef Maranelloot het volgende:
En dan heb ik toch vandaag weer iets te updatenKreeg een berichtje van de garage, ze hebben het blok alvast maar weer uit elkaar getrokken. Vandaag krijg ik als het goed is een prognose van de te verwachten kosten mbt de revisie. Aan de hand daarvan kan ik beslissen wanneer de revisie ook echt gaat plaatsvinden.
Verder ga ik vrijdag een andere achterklep halen, eentje zonder picknicktafel... Heb ik die ook maar vast liggen.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:26 schreef Bluezz het volgende:
Het zijn foto's van inet.
Dit is onze eigen black beauty, vanmiddag in de regen, voor de deur
[ afbeelding ]
En wat is een KW setje ????
Mooiiiiiiquote:Op zondag 2 november 2008 10:42 schreef rena het volgende:
[..]
In het zwart is hij zo onwijs mooi
![]()
Wij hebben hem in Gris Shark of zo iets, toch een stuk minder pittig qua uitstraling.
http://img443.imageshack.(...)otphotosoff30cw9.jpg Deze kleur, ook met exact die velgen, die dan wel weer fantastisch zijn![]()
Waarom heeft die voor parkeersensorenquote:Op zondag 2 november 2008 10:42 schreef rena het volgende:
[..]
In het zwart is hij zo onwijs mooi
![]()
Wij hebben hem in Gris Shark of zo iets, toch een stuk minder pittig qua uitstraling.
http://img443.imageshack.(...)otphotosoff30cw9.jpg Deze kleur, ook met exact die velgen, die dan wel weer fantastisch zijn![]()
Omdat auto's tegenwoordig niet meer zodaning rechthoeking zijn dat je het einde van je motorkap voor je ziet? Zit o.a. ook op een Audi A6, wat erg handig is als een parkeerplek wat aan de krappe kant is en je je slagschip toch in wilt parkeren.quote:Op zondag 2 november 2008 13:59 schreef invine het volgende:
[..]
Waarom heeft die voor parkeersensoren
quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Gisteren opgehaald, de 308mét panoramadak!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi ding! Ik ga zelf, voor mijn eerste auto dan, voor een 306 XSiquote:Op zondag 2 november 2008 19:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Ouwe foto
Peugeot 106 rijder meld zich![]()
Ik heb een (zoals iemand het mij ooit verteld heeft) vrij zeldzame 106 XSI 1.4 LE MANS met een vermogen van 69 kW.
Auto is ooit door iemand ingevoerd vanuit Duitsland (bouwjaar 95) eerste toelating in Nederland in 2002.
Ik zelf heb hem sinds 2005 in bezit en heb er bijna 250.000 km opstaan
Ik ben zelf hiker en rijd af en toe best grote auto's maar ik ben dan verplicht deze achteruit in te parkeren, wat, als je het mij vraagt, ook veel makkelijker is en uiteindelijk fijner is mocht je weg willen rijden.quote:Op zondag 2 november 2008 17:02 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Omdat auto's tegenwoordig niet meer zodaning rechthoeking zijn dat je het einde van je motorkap voor je ziet? Zit o.a. ook op een Audi A6, wat erg handig is als een parkeerplek wat aan de krappe kant is en je je slagschip toch in wilt parkeren.
Dat is een plaatje van het internet gejat, jostiquote:Op zondag 2 november 2008 13:59 schreef invine het volgende:
[..]
Waarom heeft die voor parkeersensoren
Dan gaat hij ook zo'n enig geluid maken hequote:Op zondag 2 november 2008 17:34 schreef Bluezz het volgende:
Nog even vanmiddag het panoramadak op de foto gezet. Let op de lampjes, die geven aan welke gordels niet vast zitten
[ afbeelding ]
Wen je wel aan hoorquote:Op maandag 3 november 2008 15:09 schreef rena het volgende:
[..]
Dan gaat hij ook zo'n enig geluid maken he![]()
Soms wil je gewoon even heel snel naar de supermarkt rijden en dan gaat hij ook al gillen.
Al moet ik eerlijk toegeven dat hij niet zo heel strak in de lak meer is als dat hij op de foto oogt, ook hebben de velgen her en der wat stoeprandschadequote:Op maandag 3 november 2008 11:32 schreef Maranelloot het volgende:
Zeker een mooi ding! Zo'n 106 XSI Le Mans is, samen met de Rallye uiteraard, zeker de mooiste uitvoering voor een fase 1 106! De Le Mans uitvoeringen zijn inderdaad ook erg zeldzaam, wees er maar zuinig op. Zeker zo met de originele wielen gewoon een plaatje!
Uhh, volgens mij heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen.quote:Op maandag 3 november 2008 11:49 schreef invine het volgende:
[..]
Ik ben zelf hiker en rijd af en toe best grote auto's maar ik ben dan verplicht deze achteruit in te parkeren, wat, als je het mij vraagt, ook veel makkelijker is en uiteindelijk fijner is mocht je weg willen rijden.
Bedoel je een 106 Xsi'tje? Heb mijn tweede 106 XSi le mans gisteren verkocht, hij was echt bijna doodquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:33 schreef Lausteen het volgende:
Er staat een 106 Le Mans op MP
Zouden ze m ruilen voor een 309?
Ja dezelfde als hierbovenquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:52 schreef kokos het volgende:
[..]
Bedoel je een 106 Xsi'tje? Heb mijn tweede 106 XSi le mans gisteren verkocht, hij was echt bijna dood.
Ik heb in 3 jaar tijd al drie van deze autotjes verbruikt. Waarvan er twee van zijn overleden en eentje doorverkocht heb aan een goede vriend, maar die gaat hem verneuken met kuipstoeltjes, velgjes en racestuurquote:Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al moet ik eerlijk toegeven dat hij niet zo heel strak in de lak meer is als dat hij op de foto oogt, ook hebben de velgen her en der wat stoeprandschadeMaar ach het blijft een auto van 15 jaar oud met een respectabel aantal km op de klok
Ver loopt en trekt als de brandweer (motorisch 100%), hij heeft ook geen roest op de bekende plaatsen![]()
Kan iemand achterhalen hoeveel van dit type peugeotjes er eigenlijk nog in Nederland rijden ? Ben daar wel erg nieuwsgierig na !
Is het niet een kromme schijf, of iets met de remblokken?quote:Op zondag 30 november 2008 15:02 schreef sandertjuh het volgende:
e situaties.
Het geluid blijft als ik het gas loslaat of de koppeling intrap of gas geef.
Wanneer het geluid er is en ik rem dan gaat het weg.
*enige wat ik eigenlijk kan bedenken zijn de aandrijfassen
Remschijven en blokken hadden we ook naar gekeken, niks mis mee.quote:Op zondag 30 november 2008 15:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Is het niet een kromme schijf, of iets met de remblokken?
Ik gok op een van je homokineten, dus idd min of meer je aandrijfas. Als je een beetje handig bent kun je die zelf wel vervangen door een asje van de sloop.quote:Op zondag 30 november 2008 15:02 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb het volgende met mijn 106
Sinds een tijdje is er laten we zeggen 80% van de tijd een tik aanwezig die vanuit de onderkant lijkt te komen.
Het gaat mee op de snelheid van de auto en het geluid is echt een tik-tik-tik-tik-tik
Het maakt niet uit of je door bochten gaat of rechtuit, het gebeurd in beide situaties.
Het geluid blijft als ik het gas loslaat of de koppeling intrap of gas geef.
Wanneer het geluid er is en ik rem dan gaat het weg.
Nu is de auto vanochtend op de brug geweest en is er naar gekeken maar er viel niks te vinden wat dat geluid zou kunnen veroorzaken.
Misschien iemand hier een idee?
Gaat om een 106 1.1i uit 1993
*enige wat ik eigenlijk kan bedenken zijn de aandrijfassen
Op Fok!quote:Op woensdag 3 december 2008 00:46 schreef moensie het volgende:
Ik heb een afgekeurde peugeot 106 accent! Weet iemand waar ik die nog kan verkopen?
nu alleen nog ondervinden welke kant het is, links of rechts.. en anders laat ik ze aan allebei de kanten wel doen hehequote:Op dinsdag 2 december 2008 18:48 schreef CreativeMind het volgende:
[..]
Ik gok op een van je homokineten, dus idd min of meer je aandrijfas. Als je een beetje handig bent kun je die zelf wel vervangen door een asje van de sloop.
Ik niet, maar mijn auto dus wel. Hij staat er overigens nog steedsquote:Op vrijdag 12 december 2008 20:19 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Hey daar was ik ook!
Mijn 405 stond een stukje verder naar rechts, voor de poort.
Hoe oud is hij en hoeveel vraag je er voor? Puur uit nieuwsgierigheid, niet uit interesse in de auto. Je zult er wel te veel voor vragen, want voor een oude 307 krijg je echt niet veel meer.quote:Op zondag 14 december 2008 15:06 schreef Poit- het volgende:
Pfff tis echt triest in de autobranche nu.. Ik ben mijn peu 307 aan het verkopen, maar geen hond die er op afkomt of biedeningen van 2000 onder mijn vraagprijs. Voor mij geen peugeot meer dus. Leuke auto's, maar totaal niet waardevast.
Heerlijke autotjes zijn datquote:
Wannabee audi crap, op marktplaats staan ze, maar zowel verlicht als onverlicht zien ze er wat mij betreft niet uit.quote:Op dinsdag 16 december 2008 00:30 schreef AryaMehr het volgende:
206 rijder hier aanwezig.
Heeft iemand trouwens de nieuwe koplampen (Devil Eyes) voor een 206 al gezien, of wat van gehoord?
quote:Op maandag 15 december 2008 11:02 schreef rena het volgende:
[..]
Heerlijke autotjes zijn datMijn broer heeft er een gehad en als hij gas gaf met dat ding zat ik bijna in de kofferbak
Hans Lammers?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:23 schreef miss_bleu het volgende:
Hmmm heb zelf nu bijna 2 jaar mijn 206-je maar heb nu ondertussen al 4 keer de voorlichten moeten vervangen.
Vanmorgen belde mijn vader mij dat ik meteen wel even door kon rijden naar de garage want mijn rechtervoorlamp was weer stuk. Eenmaal daar aangekomen vervangen ze ook meteen de linker want "als rechts is gegaan zal links ook er wel vlak achteraan gaan".
Tot mijn verassing deed nu ook mijn rechterachterlamp het niet. Deze natuurlijk niet op voorraad dus morgen moet hij terug. Mijn auto knipoogt nu als ik rem. Want als ik normaal rij heb ik beide achterlichten, maar als ik rem gaat mijn 3rde remlicht aan en mijn rechtachterlicht uit.
Ook kwam ik er vanmorgen achter dat als mijn binnenverlichting op de stand staat dat je lichten aangaan als je deuren open gaan, het licht niet eerder uitgaat dan dat ik mijn deuren vanuit binnen op slot doe. Nog nooit zo iets raars gezien.
Nog meer mensen die meegemaakt? En zovaak je lampen vervangen is toch niet normaal?
Dat mag ook wel voor het extra geldquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:13 schreef jevader het volgende:
Peugeotprobeer eens een Audi
Heb bij beiden als monteur gewerkt en het verschil is groot. heel groot. en dan heb ik het niet alleen over kwaliteit, constructie, materialen, afwerking en degelijkheid maar vooral ook het rijplezier. doe er je voordeel mee
zou je van schrikken hoor, die A3's verbruiken ook écht niet zoveel. Maar goed, als je een A3 koopt kan je je evengoed een Golfje halen, afwerking van een A3 is ook niet wat het moet zijn (allemaal harde plastic enzo), niet op het niveau van een luxewagen dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef CreativeMind het volgende:
Dat doet geen Audi-rijder mij na, en al helemaal niet in die dikke lease bakken.
Ik weet zeker dat ik heelw at meer rijplezier haal uit mij 205gti dan uit menig Audi. De rest klopt wel :pquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:13 schreef jevader het volgende:
Peugeotprobeer eens een Audi
Heb bij beiden als monteur gewerkt en het verschil is groot. heel groot. en dan heb ik het niet alleen over kwaliteit, constructie, materialen, afwerking en degelijkheid maar vooral ook het rijplezier. doe er je voordeel mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:28 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik heelw at meer rijplezier haal uit mij 205gti dan uit menig Audi. De rest klopt wel :pJe hebt dan ook één van de beste GTI's ooit gebouwd. Moeten ze bij Audi eerst nog maar eens nadoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een flauwekul. Ik weet wel voor 100% zeker dat een oude 306 comfortabeler rijdt dan een splinternieuwe A3, stoelen, vering, allemaal op een niveau wat de Duitsers nog steeds niet weten te evenaren. Rijcomfort is iets wat je de Fransen niet hoef te leren. De Duitsers daarentegen...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:01 schreef Athmozz het volgende:
je moet ook het verschil meetellen in rijcomfort. Uiteraard is jouw peugeot goedkoper, als je er een lada tegenover zet doet die ook probleemloos 220.000km en is hij alsnog goedkoper.
Verschil is; wil je wel met een lada rijden... Peugeot rijdt niet slecht, maar kwalitatief is dat echt niet vergelijkbaar met een A4 (zelfs met een A3) of een andere dergelijke wagen.
hangt er vanaf wat je graag hebt. Ik heb liever een wagen die echt strak op de baan ligt & waar je tenminste voelt wat voor ondergrond de baan onder je ligt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Ik weet wel voor 100% zeker dat een oude 306 comfortabeler rijdt dan een splinternieuwe A3, stoelen, vering, allemaal op een niveau wat de Duitsers nog steeds niet weten te evenaren. Rijcomfort is iets wat je de Fransen niet hoef te leren. De Duitsers daarentegen...
Een 307SW is ook niet bedoeld om snel mee te rijdenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik rij vb vrij frequent met de 3 jaar oude 307SW van m'n zus, en die wordt boven de 160/u gewoon zweverig, iets wat ik echt niet kan hebben (zeker al bij 160/u), iets wat mijn 9 jaar oude auto bij 200/u nog niet heeft (en ja, t is een uit dezelfde klasse).
halen is ook het probleem niet, maar je moet aan 200/u eens wisselen van rijvak of een licht bochtje nemen (en dan is het nog een met het "sportonderstel" ook)... Die auto voelt totaal niet veilig meer aan eens je de 160 gepasseerd bent... 308 heb ik nog niet mee gereden helaasquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:03 schreef rena het volgende:
[..]
Een 307SW is ook niet bedoeld om snel mee te rijdenBij onze 308 heb ik daar totaal geen problemen mee en die haalt makkelijk de 200.
De 307 ken ik niet. Wel weet ik dat de 306 en concernzusje ZX toen ze op de markt kwamen een tijdlang gezien zijn als de maatstaf in hun klasse, eigenlijk pas verbeterd met de komst van de Focus 6 jaar later. En nee, niet wat betreft rijcomfort, maar wat betreft wegligging. Een 306 stuurt veel strakker dan een evenoude Golf of A3, en ik vermoed dat die nog steeds niet veel onderdoet voor een nieuwe Golf/A3. Ook weet ik dat de wegligging van de 307 in diverse tests steevast als "zeer goed" wordt beoordeeld. Persoonlijke voorkeur kan een rol spelen, maar doe niet net alsof een 307 een dweil is want dat is flauwekul. En dan heb ik het nog niet eens over de vrachtwagendiesels die het VAG concern in zijn personenauto's durft te hangen, ze moesten zich schamen, het is niet voor niets dat zo veel merken de HDi motoren van Peugeot gebruiken... (zelfs Jaguar en Volvo).quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat je graag hebt. Ik heb liever een wagen die echt strak op de baan ligt & waar je tenminste voelt wat voor ondergrond de baan onder je ligt.
306 met sportpakket op heb ik ook nog mee gereden (was haar vorigequote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
De 307 ken ik niet. Wel weet ik dat de 306 en concernzusje ZX toen ze op de markt kwamen een tijdlang gezien zijn als de maatstaf in hun klasse, eigenlijk pas verbeterd met de komst van de Focus 6 jaar later. En nee, niet wat betreft rijcomfort, maar wat betreft wegligging. Een 306 stuurt veel strakker dan een evenoude Golf of A3, en ik vermoed dat die nog steeds niet veel onderdoet voor een nieuwe Golf/A3. Ook weet ik dat de wegligging van de 307 in diverse tests steevast als "zeer goed" wordt beoordeeld. Persoonlijke voorkeur kan een rol spelen, maar doe niet net alsof een 307 een dweil is want dat is flauwekul.
Zou maar zo kunnen, nogmaals, de 306 en ZX waren voor Ford de auto die ze wilden verslaan toen ze het onderstel van de eerste Focus ontwierpen. Ook een ordinaire 306 stuurt als een mes.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:02 schreef Athmozz het volgende:
[..]
306 met sportpakket op heb ik ook nog mee gereden (was haar vorige) en die vond ik persoonlijk beter rijden qua rijgedrag & wegligging dan die 307.
Maar goed, die 306 was gewoon een lekker scheur-ijzertje. Hoe die turbo erin vloog
Onzin, in elke huishouden hoort een Peugeot pepermolenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:40 schreef otterkoppie het volgende:
weet nog een leuke hyve over peugeot http://koopgeenpeugeot.hyves.nl/
Sow die heeft al een hoop leden!quote:Op maandag 19 januari 2009 19:40 schreef otterkoppie het volgende:
weet nog een leuke hyve over peugeot http://koopgeenpeugeot.hyves.nl/
Man; wat moet je toch met die dekenkist in je kofferbak!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:07 schreef NLvice het volgende:
Mijn Peugeotje![]()
[ afbeelding ]
En me kofferbak niet te vergeten
[ afbeelding ]
Er is al meer aan gedaan alleen die foto's heb ik nu ff niet in de buurt
Stoere koplampen, heb je die er zelf in gezet?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:07 schreef NLvice het volgende:
Mijn Peugeotje![]()
[ afbeelding ]
En me kofferbak niet te vergeten
[ afbeelding ]
Er is al meer aan gedaan alleen die foto's heb ik nu ff niet in de buurt
Cd`s doen het wel, radio ook wel maar stoort en bv qmusic kan ie niet eens vinden. De monteur heeft nagevraagd wat een nieuwe kost, dat was 200 euro. Hij zei zelf "ik zou voor dat geld niet zo`n radio kopenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:34 schreef NLvice het volgende:
Zou je niet is je radio eruit halen
waarschijnlijk zal je antennekabel gewoon wat losjes zitten.
Kan gewoon toeval zijn
Dat is een wat goedkopere oplossing.
Dealer zegt altijd heel snel dat iets kapot is
hun moeten natuurlijk ook geld verdienen
Doen je cdtjes het wel gewoon goed enz ?
Groeten Remko !
Sterker nog, mijn voormalige Xantia 2.0 HDi (was een 110 pk versie) haalde met gemak 1 op 17,5 tot 1 op 18. Zo'n 307 SW zal zeker niet zwaarder zijn dus die zou toch dat verbruik ook wel zo'n beetje moeten kunnen halen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:00 schreef goldhorn het volgende:
Ik heb een 307 Break gereden (zelfde als SW, maar dan zonder glazen dak). Ik had ook een 2.0HDI (wel de oude variant met 90 pk) En met mijn rijstijl haalde ik 1 op 13/14 ongeveer. Maar ik reed dan ook veel files en als ik kon doorrijden dan ging het gas er flink op.
Een vriend van mij heeft er 2 weken in gereden toen ik op vakantie was, en die kreeg hem al richting de 1 op 16. Dus als je niet al te gek rijdt zal die zeker boven de 1 op 15 moeten halen.
ja daar heb je best kans op dat dat het isquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:04 schreef Chav het volgende:
[..]
Cd`s doen het wel, radio ook wel maar stoort en bv qmusic kan ie niet eens vinden. De monteur heeft nagevraagd wat een nieuwe kost, dat was 200 euro. Hij zei zelf "ik zou voor dat geld niet zo`n radio kopen". Antennekabel heeft ie ook geprobeerd maar dat hielp ook niet. Hij keek op een gegeven moment wel naar mn cockpitlampje (
) en zag daar roest zitten, er is namelijk ooit een lekkage bij de antenne geweest....
Maar dan is het toch raar dat dat probleem pas komt als de accu verwisseld is (of zou dat gewoon toeval zijn geweestquote:Op zondag 25 januari 2009 02:02 schreef NLvice het volgende:
[..]
ja daar heb je best kans op dat dat het is
is veel voorkomend probleem water bij het lampje wat door de antenne voet naar binnen komt
grote kans dat dat het is![]()
Lijkt me sterk dat een radio Tuner kapot is iig ik heb er nog nooit van gehoord
el kapotte cd lezers maar dat andere niet
Groeten !
Je koopt een auto met een kapotte radio en moet vervolgens zelf een nieuwe aanschaffenquote:Op zondag 25 januari 2009 11:30 schreef Chav het volgende:
[..]
Maar dan is het toch raar dat dat probleem pas komt als de accu verwisseld is (of zou dat gewoon toeval zijn geweest). Maar een nieuwe kabel trekken is de oplossing? Of is het einde radio luisteren?
Werk jij trouwens bij de peugeotdealer dordt![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:46 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Stoere koplampen, heb je die er zelf in gezet?
Wil ook zoiets, of -als die er uberhaupt zijn voor een 206- van die nieuwe Audi R8 LED-daglampjes. Die vind ik zo stoer.
quote:Op zondag 25 januari 2009 11:30 schreef Chav het volgende:
[..]
Maar dan is het toch raar dat dat probleem pas komt als de accu verwisseld is (of zou dat gewoon toeval zijn geweest). Maar een nieuwe kabel trekken is de oplossing? Of is het einde radio luisteren?
Werk jij trouwens bij de peugeotdealer dordt![]()
Ik zal je denk ik niet gezien hebben, maar bij de dealer werd ik ook geholpen door een Remko, vandaarquote:Op woensdag 4 februari 2009 03:12 schreef NLvice het volgende:
[..]
Hehe nee ik werk daar niet bij de peugeot dealer je bedoelt degen daar aan het water bij AMES
ik sta daar wel is te chillen bij het waterdus je kan me daar wel gezien hebben
post is een foto van jou wagen miss heb ik je ook welis gezien
En dat van de accu wisselen kan toeval zijn
ik denk echt dat het komt door het verroeste stukje bij je lampje miss dat ff vervangen of er wat anders tussen zetten en kijken of het dan nog slecht is.
Groeten remko !
Nu vraag ik mij altijd af; als je al die kosten aan velgen (zien er mij best dure), spoilers & lichten optelt, kon je dan niet direct een auto kopen die je standaard al mooi vindt? Of gewoon iets groters / luxueuzers / snellers?quote:Op woensdag 4 februari 2009 03:20 schreef NLvice het volgende:
Ik heb trouwens weer een nieuwe mod op me 206je
Een Carbon Spoiler
en al een tijdje andere achterlichten
Paar fotootjes
Was de aanjager..quote:Op zondag 25 januari 2009 03:17 schreef St4ck3r het volgende:
Helaas is sinds vandaag mijn climate control uit mijn 206 GTI (2001) ermee gekapt.
Doet helemaal niets meer.. Zekeringen allemaal nog intact..
Eerst blies de CC voluit, en kon ik alleen nog de temperatuur bepalen.. Nu is het helaas over.. Iemand enig idee?
quote:Op maandag 29 december 2008 21:33 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Hans Lammers?Ik denk dat ze bij de oplevering een zootje hebben gemaakt, laat de zekeringen eens nakijken bij een andere garage. Kijk ook of de lampen wel goed ingeklemd zitten in de fitting, het is door de krappe ruimte echt een rotwerk om de lampen te vervangen.
Heb nu al weer 6 jaar mijn 206je en heb zelf slechts 2 keer m'n dimlicht en pas nog m'n linker parkeerlicht vervangen. De achterlichten doen het ondanks dat er vocht in zit ook nog na 6 jaar. *klopt*
Het kan wel, maar de garage moet niet zo nonchalant Frans doen.
Als je gaat zoeken, begin dan bij het punt waar de tellerkabel in de versnellingsbak steekt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:32 schreef sandertjuh het volgende:
Is vanochtend onderweg naar werk zomaar mijn snelheidsmeter ermee gestopt, en daardoor werken de kilometerteller en dagteller ook niet meer.
Opnieuw starten mocht ook niet baten, zal de kabe wel gebroken zijn of iets
Aha vandaarquote:Op woensdag 4 februari 2009 08:40 schreef Chav het volgende:
[..]
Ik zal je denk ik niet gezien hebben, maar bij de dealer werd ik ook geholpen door een Remko, vandaar![]()
Ik heb 2 andere dealers gebeld en die zeiden allbei gelijk dat het vocht was. Maar zou het dan het alleen het verroeste stukje zijn of zou het plaatje en antennekabel helemaal vervangen moeten worden? Daar word je dan blij van
Hehe ja dat kan ik begrijpen dat je dat denktquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:21 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Nu vraag ik mij altijd af; als je al die kosten aan velgen (zien er mij best dure), spoilers & lichten optelt, kon je dan niet direct een auto kopen die je standaard al mooi vindt? Of gewoon iets groters / luxueuzers / snellers?
Dat klopt iddquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:03 schreef St4ck3r het volgende:
[..]
Was de aanjager..
NLVice = Remko206?
Net een andere radio erin gezet maar de radiozenders vind ie nog steeds niet goedquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:33 schreef NLvice het volgende:
[..]
Aha vandaar
ik denk alleen het verroeste stukje![]()
probeer anders het verroeste stukje er tussenuit te zagen ofzo en zet er een vers stukje tussen als die het dan nog niet goed is weet ik het ook niet
Ik heb een één of andere beschermer, maar ik wacht het wel afquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:56 schreef Athmozz het volgende:
en helaas ook de komende jaren hogere premie
maar goed, t blijft leuk
Echt? Ik vind het persoonlijk helemaal niet mooi zoals dat bij jouw 206 gedaan is. Net alsof die banden in het frame er bij gepropt zijnquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:41 schreef NLvice het volgende:
Ik weet nog wel toen ik me auto kreeg dat ik me kapot ergerde aan dat grote gat tussen de banden en de wielkuip
Nee ik laat hem zo. Vind de auto er mooi uit zien. Er zitten nu winterbanden onder (met licht metaalquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:41 schreef NLvice het volgende:
Leuk ding !
Ga je er nog wat aan doen ?
Ik weet nog wel toen ik me auto kreeg dat ik me kapot ergerde aan dat grote gat tussen de banden en de wielkuip
Greetz !
Hehe ja anders zagen de auto's er allemaal hetzelfde uitquote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:20 schreef rena het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het persoonlijk helemaal niet mooi zoals dat bij jouw 206 gedaan is. Net alsof die banden in het frame er bij gepropt zijnMaar ieder z'n mening.
zolang er genoeg koelvloeistof in je overlooptankje blijft en de temperatuurmeter geen rare waarden aan geeft is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 11 februari 2009 08:53 schreef miss_bleu het volgende:
hmmm. Net weer met 206je gereden. Kwam in transferium aan even motorkap open gedaan. Kwam wat stoom/rook (niet super veel maar toch) van de radiator af. Is dat normaal met een nieuwe radiator?
Temp. was niet hoog wat hij aangaf. rond de 70 graden (terwijl hij altijd op 90 graden heeft gezeten voor de nieuwe radiator)
thenksquote:Op woensdag 11 februari 2009 09:58 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
zolang er genoeg koelvloeistof in je overlooptankje blijft en de temperatuurmeter geen rare waarden aan geeft is er niets aan de hand.
Het kan zijn dat er iets gelekt/gemorst is met koelwater bij de installatie van je radiator en dat moet nog even verdampen. Verder is het toch shitweer in NL dus het kan ook opspattend water zijn dat verdampt.
Het is ook normaal dat verf van nieuwe onderdelen soms wat rookt kort nadat het voor de 1e keer warm werd.
even in de gaten houden. met een weekje moet het zéker over zijn.
Heb ik ook wel eens. Is heel normaal.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:13 schreef Chav het volgende:
Ahhhh, lekkage in mn auto! Voelde opeens een paar druppel op mn been!
Me tooquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:53 schreef Londemanmp het volgende:
Hier nog een 106 member, een blauwe sport uit 2001 met witte 205 gti speedline velgen en booskijkers, armsteun en booskijkers.
de peugeot heb ik nu bijna een jaar, heb hem standaard gekocht maar aangezien ik ook nog een oude 106 had kon ik veel overzetten.
km stand momenteel : 27.xxx![]()
( ja en dit klopt, toen ik de auto kocht heb ik alles laten checken en NAP erbij )
is alleen erg erg erg vies. zal een foto dumpen als die weer schoon is.
Als je één cd aan het luisteren bent, dan moet je met je rollertje "doorrollen" (rollertje aan je stuur, waar je ook zenders mee kan wisselen) en dan ga je naar een andere cdquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:00 schreef Roycoooooo het volgende:
Peugeot rijders! Heb ff een vraag en ik hoop dat jullie t mij kunnen vertellen. Ik heb een RT4 systeem in mijn Peugeot 207. Nu heb ik 2 cd's op de harde schijf vd jukebox gezet maar ik weet niet hoe ik moet switchen van de ene naar de andere cd. Iemand die weet hoe t moet?
Beroerd, dat werkt bij mij nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Als je één cd aan het luisteren bent, dan moet je met je rollertje "doorrollen" (rollertje aan je stuur, waar je ook zenders mee kan wisselen) en dan ga je naar een andere cd
Ik vind wel dat je erg lang moet wachten hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:06 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Beroerd, dat werkt bij mij niet! Dacht al dat die t was maar dan doet ie helemaal niks, als ik t probeer voor de radiozenders pakt ie m wel.....
Als ik via de jukebox luister kan ik wel gewoon naar een ander lied gaan maar niet naar een andere cd die op de jukebox staat! Maar ff een ritje naar de dealer maken!
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:08 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je erg lang moet wachten hoor
Een andere optie is dat je hem kan selecteren - dacht ik!
Op je radio zit een knopje "list" en volgens mij staan daar je albums ook - heb je een mp3 cd er in zitten, dan kan je hier ook je nummers selecteren.
Same herequote:Op donderdag 19 februari 2009 16:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Peugeot 206 GTI rijder meld zich. Heb hem sinds December in mijn bezit.
Toch aardig voor een student dacht ik zo.
Haha geen dank.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:09 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
!
Klopt, stond ook in t boekje maar toen ik keek zag ik alleen de liedjes van één cd. Kijk vanmiddag wel ff als ik terug rij naar huis, bedankt voor je hulp!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |