Hehe, okayquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:15 schreef Maranelloot het volgende:
Kan nog wel ff duren voordat ik iets te updaten heb (projectje gaat waarschijnlijk een paar maandjes on hold, moet weer ff m'n bankrekening aanvullen zeg maar), maar dan zal ik het zeker hier posten
Okaay,quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:22 schreef Maranelloot het volgende:
En dan heb ik toch vandaag weer iets te updatenKreeg een berichtje van de garage, ze hebben het blok alvast maar weer uit elkaar getrokken. Vandaag krijg ik als het goed is een prognose van de te verwachten kosten mbt de revisie. Aan de hand daarvan kan ik beslissen wanneer de revisie ook echt gaat plaatsvinden.
Verder ga ik vrijdag een andere achterklep halen, eentje zonder picknicktafel... Heb ik die ook maar vast liggen.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:26 schreef Bluezz het volgende:
Het zijn foto's van inet.
Dit is onze eigen black beauty, vanmiddag in de regen, voor de deur
[ afbeelding ]
En wat is een KW setje ????
Mooiiiiiiquote:Op zondag 2 november 2008 10:42 schreef rena het volgende:
[..]
In het zwart is hij zo onwijs mooi
![]()
Wij hebben hem in Gris Shark of zo iets, toch een stuk minder pittig qua uitstraling.
http://img443.imageshack.(...)otphotosoff30cw9.jpg Deze kleur, ook met exact die velgen, die dan wel weer fantastisch zijn![]()
Waarom heeft die voor parkeersensorenquote:Op zondag 2 november 2008 10:42 schreef rena het volgende:
[..]
In het zwart is hij zo onwijs mooi
![]()
Wij hebben hem in Gris Shark of zo iets, toch een stuk minder pittig qua uitstraling.
http://img443.imageshack.(...)otphotosoff30cw9.jpg Deze kleur, ook met exact die velgen, die dan wel weer fantastisch zijn![]()
Omdat auto's tegenwoordig niet meer zodaning rechthoeking zijn dat je het einde van je motorkap voor je ziet? Zit o.a. ook op een Audi A6, wat erg handig is als een parkeerplek wat aan de krappe kant is en je je slagschip toch in wilt parkeren.quote:Op zondag 2 november 2008 13:59 schreef invine het volgende:
[..]
Waarom heeft die voor parkeersensoren
quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Gisteren opgehaald, de 308mét panoramadak!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi ding! Ik ga zelf, voor mijn eerste auto dan, voor een 306 XSiquote:Op zondag 2 november 2008 19:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Ouwe foto
Peugeot 106 rijder meld zich![]()
Ik heb een (zoals iemand het mij ooit verteld heeft) vrij zeldzame 106 XSI 1.4 LE MANS met een vermogen van 69 kW.
Auto is ooit door iemand ingevoerd vanuit Duitsland (bouwjaar 95) eerste toelating in Nederland in 2002.
Ik zelf heb hem sinds 2005 in bezit en heb er bijna 250.000 km opstaan
Ik ben zelf hiker en rijd af en toe best grote auto's maar ik ben dan verplicht deze achteruit in te parkeren, wat, als je het mij vraagt, ook veel makkelijker is en uiteindelijk fijner is mocht je weg willen rijden.quote:Op zondag 2 november 2008 17:02 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Omdat auto's tegenwoordig niet meer zodaning rechthoeking zijn dat je het einde van je motorkap voor je ziet? Zit o.a. ook op een Audi A6, wat erg handig is als een parkeerplek wat aan de krappe kant is en je je slagschip toch in wilt parkeren.
Dat is een plaatje van het internet gejat, jostiquote:Op zondag 2 november 2008 13:59 schreef invine het volgende:
[..]
Waarom heeft die voor parkeersensoren
Dan gaat hij ook zo'n enig geluid maken hequote:Op zondag 2 november 2008 17:34 schreef Bluezz het volgende:
Nog even vanmiddag het panoramadak op de foto gezet. Let op de lampjes, die geven aan welke gordels niet vast zitten
[ afbeelding ]
Wen je wel aan hoorquote:Op maandag 3 november 2008 15:09 schreef rena het volgende:
[..]
Dan gaat hij ook zo'n enig geluid maken he![]()
Soms wil je gewoon even heel snel naar de supermarkt rijden en dan gaat hij ook al gillen.
Al moet ik eerlijk toegeven dat hij niet zo heel strak in de lak meer is als dat hij op de foto oogt, ook hebben de velgen her en der wat stoeprandschadequote:Op maandag 3 november 2008 11:32 schreef Maranelloot het volgende:
Zeker een mooi ding! Zo'n 106 XSI Le Mans is, samen met de Rallye uiteraard, zeker de mooiste uitvoering voor een fase 1 106! De Le Mans uitvoeringen zijn inderdaad ook erg zeldzaam, wees er maar zuinig op. Zeker zo met de originele wielen gewoon een plaatje!
Uhh, volgens mij heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen.quote:Op maandag 3 november 2008 11:49 schreef invine het volgende:
[..]
Ik ben zelf hiker en rijd af en toe best grote auto's maar ik ben dan verplicht deze achteruit in te parkeren, wat, als je het mij vraagt, ook veel makkelijker is en uiteindelijk fijner is mocht je weg willen rijden.
Bedoel je een 106 Xsi'tje? Heb mijn tweede 106 XSi le mans gisteren verkocht, hij was echt bijna doodquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:33 schreef Lausteen het volgende:
Er staat een 106 Le Mans op MP
Zouden ze m ruilen voor een 309?
Ja dezelfde als hierbovenquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:52 schreef kokos het volgende:
[..]
Bedoel je een 106 Xsi'tje? Heb mijn tweede 106 XSi le mans gisteren verkocht, hij was echt bijna dood.
Ik heb in 3 jaar tijd al drie van deze autotjes verbruikt. Waarvan er twee van zijn overleden en eentje doorverkocht heb aan een goede vriend, maar die gaat hem verneuken met kuipstoeltjes, velgjes en racestuurquote:Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al moet ik eerlijk toegeven dat hij niet zo heel strak in de lak meer is als dat hij op de foto oogt, ook hebben de velgen her en der wat stoeprandschadeMaar ach het blijft een auto van 15 jaar oud met een respectabel aantal km op de klok
Ver loopt en trekt als de brandweer (motorisch 100%), hij heeft ook geen roest op de bekende plaatsen![]()
Kan iemand achterhalen hoeveel van dit type peugeotjes er eigenlijk nog in Nederland rijden ? Ben daar wel erg nieuwsgierig na !
Is het niet een kromme schijf, of iets met de remblokken?quote:Op zondag 30 november 2008 15:02 schreef sandertjuh het volgende:
e situaties.
Het geluid blijft als ik het gas loslaat of de koppeling intrap of gas geef.
Wanneer het geluid er is en ik rem dan gaat het weg.
*enige wat ik eigenlijk kan bedenken zijn de aandrijfassen
Remschijven en blokken hadden we ook naar gekeken, niks mis mee.quote:Op zondag 30 november 2008 15:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Is het niet een kromme schijf, of iets met de remblokken?
Ik gok op een van je homokineten, dus idd min of meer je aandrijfas. Als je een beetje handig bent kun je die zelf wel vervangen door een asje van de sloop.quote:Op zondag 30 november 2008 15:02 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb het volgende met mijn 106
Sinds een tijdje is er laten we zeggen 80% van de tijd een tik aanwezig die vanuit de onderkant lijkt te komen.
Het gaat mee op de snelheid van de auto en het geluid is echt een tik-tik-tik-tik-tik
Het maakt niet uit of je door bochten gaat of rechtuit, het gebeurd in beide situaties.
Het geluid blijft als ik het gas loslaat of de koppeling intrap of gas geef.
Wanneer het geluid er is en ik rem dan gaat het weg.
Nu is de auto vanochtend op de brug geweest en is er naar gekeken maar er viel niks te vinden wat dat geluid zou kunnen veroorzaken.
Misschien iemand hier een idee?
Gaat om een 106 1.1i uit 1993
*enige wat ik eigenlijk kan bedenken zijn de aandrijfassen
Op Fok!quote:Op woensdag 3 december 2008 00:46 schreef moensie het volgende:
Ik heb een afgekeurde peugeot 106 accent! Weet iemand waar ik die nog kan verkopen?
nu alleen nog ondervinden welke kant het is, links of rechts.. en anders laat ik ze aan allebei de kanten wel doen hehequote:Op dinsdag 2 december 2008 18:48 schreef CreativeMind het volgende:
[..]
Ik gok op een van je homokineten, dus idd min of meer je aandrijfas. Als je een beetje handig bent kun je die zelf wel vervangen door een asje van de sloop.
Ik niet, maar mijn auto dus wel. Hij staat er overigens nog steedsquote:Op vrijdag 12 december 2008 20:19 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Hey daar was ik ook!
Mijn 405 stond een stukje verder naar rechts, voor de poort.
Hoe oud is hij en hoeveel vraag je er voor? Puur uit nieuwsgierigheid, niet uit interesse in de auto. Je zult er wel te veel voor vragen, want voor een oude 307 krijg je echt niet veel meer.quote:Op zondag 14 december 2008 15:06 schreef Poit- het volgende:
Pfff tis echt triest in de autobranche nu.. Ik ben mijn peu 307 aan het verkopen, maar geen hond die er op afkomt of biedeningen van 2000 onder mijn vraagprijs. Voor mij geen peugeot meer dus. Leuke auto's, maar totaal niet waardevast.
Heerlijke autotjes zijn datquote:
Wannabee audi crap, op marktplaats staan ze, maar zowel verlicht als onverlicht zien ze er wat mij betreft niet uit.quote:Op dinsdag 16 december 2008 00:30 schreef AryaMehr het volgende:
206 rijder hier aanwezig.
Heeft iemand trouwens de nieuwe koplampen (Devil Eyes) voor een 206 al gezien, of wat van gehoord?
quote:Op maandag 15 december 2008 11:02 schreef rena het volgende:
[..]
Heerlijke autotjes zijn datMijn broer heeft er een gehad en als hij gas gaf met dat ding zat ik bijna in de kofferbak
Hans Lammers?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:23 schreef miss_bleu het volgende:
Hmmm heb zelf nu bijna 2 jaar mijn 206-je maar heb nu ondertussen al 4 keer de voorlichten moeten vervangen.
Vanmorgen belde mijn vader mij dat ik meteen wel even door kon rijden naar de garage want mijn rechtervoorlamp was weer stuk. Eenmaal daar aangekomen vervangen ze ook meteen de linker want "als rechts is gegaan zal links ook er wel vlak achteraan gaan".
Tot mijn verassing deed nu ook mijn rechterachterlamp het niet. Deze natuurlijk niet op voorraad dus morgen moet hij terug. Mijn auto knipoogt nu als ik rem. Want als ik normaal rij heb ik beide achterlichten, maar als ik rem gaat mijn 3rde remlicht aan en mijn rechtachterlicht uit.
Ook kwam ik er vanmorgen achter dat als mijn binnenverlichting op de stand staat dat je lichten aangaan als je deuren open gaan, het licht niet eerder uitgaat dan dat ik mijn deuren vanuit binnen op slot doe. Nog nooit zo iets raars gezien.
Nog meer mensen die meegemaakt? En zovaak je lampen vervangen is toch niet normaal?
Dat mag ook wel voor het extra geldquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:13 schreef jevader het volgende:
Peugeotprobeer eens een Audi
Heb bij beiden als monteur gewerkt en het verschil is groot. heel groot. en dan heb ik het niet alleen over kwaliteit, constructie, materialen, afwerking en degelijkheid maar vooral ook het rijplezier. doe er je voordeel mee
zou je van schrikken hoor, die A3's verbruiken ook écht niet zoveel. Maar goed, als je een A3 koopt kan je je evengoed een Golfje halen, afwerking van een A3 is ook niet wat het moet zijn (allemaal harde plastic enzo), niet op het niveau van een luxewagen dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef CreativeMind het volgende:
Dat doet geen Audi-rijder mij na, en al helemaal niet in die dikke lease bakken.
Ik weet zeker dat ik heelw at meer rijplezier haal uit mij 205gti dan uit menig Audi. De rest klopt wel :pquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:13 schreef jevader het volgende:
Peugeotprobeer eens een Audi
Heb bij beiden als monteur gewerkt en het verschil is groot. heel groot. en dan heb ik het niet alleen over kwaliteit, constructie, materialen, afwerking en degelijkheid maar vooral ook het rijplezier. doe er je voordeel mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:28 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik heelw at meer rijplezier haal uit mij 205gti dan uit menig Audi. De rest klopt wel :pJe hebt dan ook één van de beste GTI's ooit gebouwd. Moeten ze bij Audi eerst nog maar eens nadoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een flauwekul. Ik weet wel voor 100% zeker dat een oude 306 comfortabeler rijdt dan een splinternieuwe A3, stoelen, vering, allemaal op een niveau wat de Duitsers nog steeds niet weten te evenaren. Rijcomfort is iets wat je de Fransen niet hoef te leren. De Duitsers daarentegen...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:01 schreef Athmozz het volgende:
je moet ook het verschil meetellen in rijcomfort. Uiteraard is jouw peugeot goedkoper, als je er een lada tegenover zet doet die ook probleemloos 220.000km en is hij alsnog goedkoper.
Verschil is; wil je wel met een lada rijden... Peugeot rijdt niet slecht, maar kwalitatief is dat echt niet vergelijkbaar met een A4 (zelfs met een A3) of een andere dergelijke wagen.
hangt er vanaf wat je graag hebt. Ik heb liever een wagen die echt strak op de baan ligt & waar je tenminste voelt wat voor ondergrond de baan onder je ligt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Ik weet wel voor 100% zeker dat een oude 306 comfortabeler rijdt dan een splinternieuwe A3, stoelen, vering, allemaal op een niveau wat de Duitsers nog steeds niet weten te evenaren. Rijcomfort is iets wat je de Fransen niet hoef te leren. De Duitsers daarentegen...
Een 307SW is ook niet bedoeld om snel mee te rijdenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik rij vb vrij frequent met de 3 jaar oude 307SW van m'n zus, en die wordt boven de 160/u gewoon zweverig, iets wat ik echt niet kan hebben (zeker al bij 160/u), iets wat mijn 9 jaar oude auto bij 200/u nog niet heeft (en ja, t is een uit dezelfde klasse).
halen is ook het probleem niet, maar je moet aan 200/u eens wisselen van rijvak of een licht bochtje nemen (en dan is het nog een met het "sportonderstel" ook)... Die auto voelt totaal niet veilig meer aan eens je de 160 gepasseerd bent... 308 heb ik nog niet mee gereden helaasquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:03 schreef rena het volgende:
[..]
Een 307SW is ook niet bedoeld om snel mee te rijdenBij onze 308 heb ik daar totaal geen problemen mee en die haalt makkelijk de 200.
De 307 ken ik niet. Wel weet ik dat de 306 en concernzusje ZX toen ze op de markt kwamen een tijdlang gezien zijn als de maatstaf in hun klasse, eigenlijk pas verbeterd met de komst van de Focus 6 jaar later. En nee, niet wat betreft rijcomfort, maar wat betreft wegligging. Een 306 stuurt veel strakker dan een evenoude Golf of A3, en ik vermoed dat die nog steeds niet veel onderdoet voor een nieuwe Golf/A3. Ook weet ik dat de wegligging van de 307 in diverse tests steevast als "zeer goed" wordt beoordeeld. Persoonlijke voorkeur kan een rol spelen, maar doe niet net alsof een 307 een dweil is want dat is flauwekul. En dan heb ik het nog niet eens over de vrachtwagendiesels die het VAG concern in zijn personenauto's durft te hangen, ze moesten zich schamen, het is niet voor niets dat zo veel merken de HDi motoren van Peugeot gebruiken... (zelfs Jaguar en Volvo).quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat je graag hebt. Ik heb liever een wagen die echt strak op de baan ligt & waar je tenminste voelt wat voor ondergrond de baan onder je ligt.
306 met sportpakket op heb ik ook nog mee gereden (was haar vorigequote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
De 307 ken ik niet. Wel weet ik dat de 306 en concernzusje ZX toen ze op de markt kwamen een tijdlang gezien zijn als de maatstaf in hun klasse, eigenlijk pas verbeterd met de komst van de Focus 6 jaar later. En nee, niet wat betreft rijcomfort, maar wat betreft wegligging. Een 306 stuurt veel strakker dan een evenoude Golf of A3, en ik vermoed dat die nog steeds niet veel onderdoet voor een nieuwe Golf/A3. Ook weet ik dat de wegligging van de 307 in diverse tests steevast als "zeer goed" wordt beoordeeld. Persoonlijke voorkeur kan een rol spelen, maar doe niet net alsof een 307 een dweil is want dat is flauwekul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |