quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:14 schreef Repeat het volgende:
ECU kan je ook zelf uitlezen (met foutcodes).
quote:Lees de ECU eens uit. Dat doe je zo:
- zet de sleutel in stand 2 van het contact (net voor het starten)
- draai de sleutel door zodat hij net niet start.
- laat na 5 seconde de sleutel los zodat hij weer in stand 2 van het contact komt.
- nu gaat het lampje knipperen met de codes
- dit herhaal je totdat je klaar bent.
Dit blijkt in mij GTI uit 1991 ook zo te werken, ideaal!
En dan hier de bijbehorende codes:
code/ problem
11. / End of test sequence.
12. / Beginning of test sequence
13. / air temperature sensor
14. / injection ntc sensor
15. / fuel pump(s) relay.
21. / throttle switch (idle position).
22. / idle regulation electro-valve.
31. / self-correction richness regulation.
32. / self-correction richness regulation
33. / air flow sensor
34. / canister purge electro-valve.
35. / throttle switch unit (full load position).
41. / engine rpm sensor.
42. / injectors.
43. / detonation sensor regulation.
44. / detonation sensor.
51. / self-correction richness regulation.
52. / self-correction richnes regulation.
53. / battery voltage.
54. / electronic control unit.
Tja dan moet ik m sowieso eerst zien te startenquote:Op vrijdag 19 december 2008 23:29 schreef blup het volgende:
Bougiekabels rot?
Maak je handen nat, ga eens met je handen langs de bougiekabels terwijl die loopt?.. Kom je HEEL snel achter of ze goed zijn.....
Mijn clio had/heeft precies t zelfde gehad. Moeilijk starten, en als hij eenmaal start loopt hij erg moeilijk. Nadat hij wat warmer was ging het beter.. Kwam er pas achter toen ik op een regenachtige vochtige dag onder de kap keek en de vonken uit de kabels zag komen.. Nadat ik probeerde de kabel aan de kant te leggen en een bijzondere opjoekel kreeg wist ik genoeg.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:40 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Tja dan moet ik m sowieso eerst zien te startenIs idd een optie dat het daar zit, als ie eenmaal liep leek het alsof ie op drie poten liep.
Maar die ECU codes ga ik morgen even uitlezen!
Nee accu is niet dood denk ik, want het klinkt alsof hij totaal geen moeite heeft met het ronddraaien van de startmotor maar dat ie gewoon niet helemaal aanslaat (begint soms wel op 2 cilinders te lopen heb ik het idee).quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:35 schreef daNpy het volgende:
Accu dood denk ik.
41= Krukaspositie sensor neem ik aan...quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:34 schreef Lausteen het volgende:
Nou ik heb de ECU uitgelezen, de errors die ik krijg zijn:
41. / engine rpm sensor.
53. / battery voltage. (zal door het vele starten komen neem ik aan, verder geen oorzaak van het probleem)
32. / self-correction richness regulation
Dus mijn eerste idee was goed? Ik ga zelf ook nog even verder zoeken naar uitleg hierover!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |