abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:09:56 #1
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50891419

Geschiedenis

Alles begint in 1810 wanneer Jean-Pierre en Jean-Frederic Peugeot een fabriek in Sous-Cratets beginnen waar staal wordt geproduceerd en bewerkt. Tot 1885 kent de Societe Peugeot Freres Aines een grote ontwikkeling en maakt een naam als fabrikant van allerlei gereedschappen op diverse Europese markten, maar ook in Amerika, Turkije en Egypte.

In 1885 maakt Peugeot zijn entree op de vervoermiddelenmarkt: Armand Peugeot neemt dan het initiatief rijwielen te gaan bouwen. Vier jaar later wordt een driewieler met een Serpolet stoommachine op de wereldtentoonstelling van Parijs gepresenteerd. Deze driewieler is geschikt voor het vervoer van twee personen.

De eerste Peugeot auto wordt in 1890 gebouwd. Hij heeft vier wielen, een carrosserie van Peugeot en een Daimler motor. In 1891 komt de productie van Peugeot auto's op gang en het aantal modellen wordt uitgebreid. Armand Peugeot krijgt niet de steun van zijn familie en moet zelf het autoavontuur bekostigen. Pas in 1916 zullen de beide Peugeot firma's weer bij elkaar komen. In 1892 begint de lange geschiedenis van het merk in de autosport. In 1892 wint Peugeot ex-aequo met Panhard de toen zeer bekende race Parijs - Rouen, terwijl in 1913 de Grand-Prix van Amerika, die gereden wordt over 500 miles in Indianapolis Motor Speedway door Jules Goux met een Peugeot L 76 wordt gewonnen.

In 1910 komt de Societe Anonyme des Automobiles Peugeot tot stand en in 1911 wordt de nieuwe fabriek van Sochaux bij Montbeliard gebouwd. Deze fabriek bestaat nog steeds en wordt als de bakermat van Peugeot beschouwd wat de autoproductie betreft.

Na de Tweede Wereldoorlog maakt het bedrijf snel naam met de bouw van luxe personenauto's zoals de 203, 403, 404 en 504. Dit is ook de periode waarin Peugeot actief meedoet in de rallysport. Met name in safari-rally's weet Peugeot goed te scoren.

Daardoor weten de laatste twee modellen uit te groeien tot bekende modellen uit de Automobielhistorie. Na de 504 heeft Peugeot zich met modellen als de 604, 305, 505 steeds verder ontwikkeld. De grote aanzet tot commercieel succes blijkt echter niet de luxe Franse limousine, maar de 205. De 205 was Peugeots laatste strohalm, qua financien zat de autofabrikant behoorlijk aan de grond. Deze compacte auto wordt in 1983 geintroduceerd en blijkt een succesnummer te zijn, de slagzin van de 205 is niet voor niets 205, een sterk nummer geworden. Het succes van dit type heeft ervoor gezorgd dat Peugeot zich nog verder is gaan richten op de groeiende markt voor compacte auto's. Er kan rustig gesteld worden dat de 205 het begin is van Peugeots zegetocht. De Peugeot 405 (1987 - 1996) is in 1988 auto van het jaar geworden en goed verkocht. Opvolger 406 is ook een goed gewaardeerde auto. De 205 is uiteindelijk geproduceerd tot 1998 (!). De opvolger van de 205, de 206, is sinds enige jaren de best verkochte auto van Nederland. Tevens is het de best verkochte auto van Europa. De Peugeot 307 is in 2002 aan de haal gegaan met de auto van het jaar-titel, deze auto is ook een verkooptopper gebleken.

BRON

Een paar van de mooie modellen (tenminste volgens mij)
Peugeot 205 1.9 GT



Peugeot 402 Eclipse



Peugeot 405



Peugeot 404



Peugeot 204 Cabrio



Peugeot 203



en natuurlijk mijn eigenste auto
Peugeot 307 break/SW



[ Bericht 2% gewijzigd door goldhorn op 27-06-2007 12:01:22 (irritante fortunecity-plaatjes.....) ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:13:05 #2
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50891508
Ik heb ongeveer een half jaar in een peugeot 206 quicksilver gereden. Man, man, man, man wat een drama was dat. De electronica was om de week stuk. Qua comfort, rijprestaties, design was het wel smullen geblazen.


JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:15:24 #3
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_50891584
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:16:09 #4
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50891615
Ik rij nu zelf 2 jaar een 307 break en heb gelukkig (afkloppen) nog weinig problemen met de auto gehad.
Het enige is dat de overloop van de brandstof tank lek is en dat over 2 weken mijn tank dus vervangen moet worden.

Verder vind ik het een heerlijke auto, veel comfort voor een relatief lage prijs.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:19:55 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_50891731
^heb je geluk mee. mijn pa had er 1 die in een jaar tijd meer dan de helft van die tijd bij de dealer stond.
niet normaal.na 12000km de versnellingsbak kapot
Daarna nog 2x startmotor, startonderbreker, schokbrekers, ophanging en velgen vernieuwd :x

Peugeot is het ultieme bewijs dat voor veel mensen de vorm bóven de betrouwbaarheid gaat.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:20:10 #6
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_50891740
Hier thuis ook altijd Peugeot fan geweest, paar 405'n gehad, daarna 306 en nu een 307SW automaat 2.0l. benzine. De 306 vond ik niet zo sterk maar de 307 is erg fijn.

Tevens hebben we hier nooit last gehad van electronica problemen what so ever. Wel vind ik bij de oude modellen het geluid van de motor erg hard binnen in de auto.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:20:20 #7
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50891745
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
je weet maar nooit. Misschien blijft het bij deeltje 1, misschien komt er een vervolg. Ik weet uit persoonlijk sfeer dat er veel liefhebbers zijn van peugeot. Vooral de oudere modellen vallen bij veel mensen in de smaak.

Peugeot 304


Peugeot 403


[b] Peugeot 104 {/b}


[ Bericht 5% gewijzigd door goldhorn op 27-06-2007 11:39:28 (plaatje aangepast) ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:21:00 #8
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_50891766
ohja het zitcomfort is subliem
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:23:05 #9
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50891827
Alfa heeft in het verleden ook slechte techniek gehad en daar zijn ook liefhebbers genoeg van.
Ik weet ondertussen uit ervaring dat het niet verstandig is om van peugeot (franse auto's in het algemeen) de eerste serie van een model te nemen. Daar zitten vaak een hele zooi kinderziektes in.

En peugeot kan ook technisch goeie auto's maken. De 205 is daar een goed voorbeeld van. De bakkies blijven maar rijden.
pi_50892074
*405 rijder/bestuurslid 405club meld zich

maarruh, goldhorn, fok is daar hier toch echt geen site voor.
En bij elke fabrikant zitten in de eerste series van het model problemen.

Wij hebben ook een 206cc uit de eerste serie, nooit problemen mee gehad.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:34:36 #11
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_50892209
206 rijder en liefhebber meld zich
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:36:14 #12
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_50892273
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:13 schreef LENUS het volgende:
Ik heb ongeveer een half jaar in een peugeot 206 quicksilver gereden. Man, man, man, man wat een drama was dat. De electronica was om de week stuk. Qua comfort, rijprestaties, design was het wel smullen geblazen.


[afbeelding]
Ik heb ook een 206 en dat is ook al zon gekut met de electronica
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:37:05 #13
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50892305
jeej, een peugeot thread!

Ik doe mee met twee peugeot's mijn 605 (links) en 604 (rechts)

  woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:16 #14
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50892346
oooh, schitterend die 604.. en nog met origineel frans kenteken??
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:41:43 #15
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50892480
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:38 schreef goldhorn het volgende:
oooh, schitterend die 604.. en nog met origineel frans kenteken??
Oude foto, tegenwoordig gewoon op Nederlands kenteken.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:44:22 #16
63816 BID112
Schopt Kont...
pi_50892593
een Peugeot topic

Peugeot 309 rijder meld zich!

(Jaja ik weet het, de 309 is een beetje het zwaarte schaap van Peugeot maar toch )
</BID112>
pi_50892686
neee joh!! de 309 heeft gewoon karakter
Liever een 306-gti16 dan een 205 met een (gejatte) 405-mi16 motor
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:47:31 #18
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50892738
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:44 schreef BID112 het volgende:
een Peugeot topic

Peugeot 309 rijder meld zich!

(Jaja ik weet het, de 309 is een beetje het zwaarte schaap van Peugeot maar toch )
Ik vind, talbot rijders zijn ook welkom hier!
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:47:39 #19
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50892746
de Peugeot 309 zou ook eerst onder de merknaam Talbot Arizona op de markt komen.
Er werd echter besloten om de naam Talbot niet langer te gebruiken en toen is de Peugeot 309 gekomen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:56:22 #20
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_50893105
Afgelopen zondag mijn 306 1.9 dt (waarschijnlijk) total loss gereden.
Ik heb (had) hem nu 5 jaar en eigenlijk nooit echt serieuze problemen mee gehad. Motortje van mijn elektrische ruit en dak ooit eens moeten vervangen, that's it.
En die zetels: supercomfortabel en in zwart leer!
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:58:44 #21
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50893198
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:19 schreef Tjabbo het volgende:
^heb je geluk mee. mijn pa had er 1 die in een jaar tijd meer dan de helft van die tijd bij de dealer stond.
niet normaal.na 12000km de versnellingsbak kapot
Daarna nog 2x startmotor, startonderbreker, schokbrekers, ophanging en velgen vernieuwd :x

Peugeot is het ultieme bewijs dat voor veel mensen de vorm bóven de betrouwbaarheid gaat.
M'n schoonpa heeft net een 307SW... Wel geil, zo'n enorm glazen dak

Met z'n vorige 307 break, 0 problemen.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_50894876
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:51:37 #23
98259 mstr
Een jonge God!
pi_50895237
Mag ik hier ook zijn met m'n Speedfight?
pi_50895406
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:07:17 #25
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50895762
Ik ga waarschijnlijk zaterdag een Peugeot 206 1.4hdi kopen Bakje is van aug 2002

Heeft iemand ervaringen met deze auto? (heb reactie van lenus al gelezen ja )
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:09:22 #26
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50897919
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:56 schreef rival het volgende:
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
True, maar de meederheid is ook niet bedoeld om snel te gaan, lekker rustig en stil
pi_50898034
Heb een 205 CTi gehad, was mooi bakkie!
pi_50898155
Ik heb afgelopen maandag een nieuwe Peugeot 107 gekocht, volgende week kan ik de auto ophalen!
Ja lekker!
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:17:22 #29
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_50898223
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:56 schreef rival het volgende:
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
juist niet vind ik persoonlijk. Ook de koppeling werkt erg lekker. Heb wel eens in een volvo (s40) gereden maar dat was echt drama
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:22:55 #30
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50898432
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:51 schreef mstr het volgende:
Mag ik hier ook zijn met m'n Speedfight?
Een peugeot is een peugeot... Of het nou een auto is, een scooter of een pepermolen.
quote:
Peugeot produceert momenteel nog steeds pepermolens. Dit is nog een overblijfsel uit de beginperiode van Peugeot toen zij allerlei producten op de markt hadden. De Peugeot-pepermolens staan hoog aangeschreven.

Bron: wikipedia (zie link in OP)
pi_50899768
Peugeot Ben bekant in zo'n ding geboren

Mijn vader heeft ook een paar oldtimers, een 404, 404 cabrio en een 201. En nog wat, maar die staan niet thuis geloof ik. Hij doet er ook echt dingen mee, oldtimerritten en zo maken, het is niet dat ze in de schuur staan te verrotten zoals bij sommige mensen die het zonde vinden

Mijn moeder en broer hebben allebei een 207 en die dingen rijden ook heerlijk
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_50899923
Berijder 306 meldt zich
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:29:17 #33
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50901131
Nog wat leuke plaatjes van een aantal proto types van peugeot....

Wat hebben ze daar altijd gave modellen tussen zitten...

  woensdag 27 juni 2007 @ 15:53:55 #34
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50902090
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:19 schreef Tjabbo het volgende:
^heb je geluk mee. mijn pa had er 1 die in een jaar tijd meer dan de helft van die tijd bij de dealer stond.
niet normaal.na 12000km de versnellingsbak kapot
Daarna nog 2x startmotor, startonderbreker, schokbrekers, ophanging en velgen vernieuwd :x

Peugeot is het ultieme bewijs dat voor veel mensen de vorm bóven de betrouwbaarheid gaat.
Heb je pech mee gehad.
Peugeotje 307 SW van m'n pa heeft 4 ton gereden in 5 jaar en nergens problemen mee
Ok, hij zegt sinds een week of 2 dat de motor overhit is als je 'm net aanzet.
Maar zodra de motor warm is, heeft ie daar geen last meer van
Signature.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:01:05 #35
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50902353
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:53 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Heb je pech mee gehad.
Peugeotje 307 SW van m'n pa heeft 4 ton gereden in 5 jaar en nergens problemen mee
Ok, hij zegt sinds een week of 2 dat de motor overhit is als je 'm net aanzet.
Maar zodra de motor warm is, heeft ie daar geen last meer van
4 Ton is netjes Ik heb een renaultje diesel die met een lekke/gescheurde/vernietigde/etc koppakking zit. Daarom ook tijd voor de eerder genoemde nieuwe auto

Alleen weet ik er nog geen afstand van te doen, hij staat bij mij voor op de stoep nog
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:04:11 #36
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50902488
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:07 schreef Keiichi het volgende:
Ik ga waarschijnlijk zaterdag een Peugeot 206 1.4hdi kopen Bakje is van aug 2002

Heeft iemand ervaringen met deze auto? (heb reactie van lenus al gelezen ja )
Ja, de 206 is zo'n kutauto, dat er ruim 6 miljoen van gemaakt zijn
Tuurlijk zijn er negatieve ervaringen, maar die zijn er met elk merk wel.
Signature.
pi_50902679
Hier meldt zich nog een Peugeot liefhebber Je bent nog een aantal Pininfarina ontwerpen vergeten en dan bedoel ik met name de 504 coupé, de latere 306 cabrio en 406 coupé.

504 coupé


306 cabrio


406 coupé


De in eigen huis ontworpen 407 coupé mag er overigens ook zijn


Verder ben ik ook helemaal gek van de snelle kleine Peugeotjes. Zeker dè oer GTI (nee, dat is geen Golf ), namelijk de 205 GTI. Deze was geloof ik zelfs 3e geëindigd in de all time Top Gear top100, tussen alle exotische sportwagens. Hier nog een flimpje warin Jeremy Clarkson lovende woorden spreekt over deze hot hatch. Filmpje

Hier thuis hebben we ook al vele Peugeot's versleten:
305
309
605
307 Break
en de huidige 307 SW
pi_50902922
Ik heb de eer gehad een keer een middagje in de 407 coupé te mogen rijden, en mijn god wat is dat een fijne en prachtige auto Jammer dat hij zo pleurisduur is en de kont is een beetje een afknapper
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:17:23 #39
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50902971
idd, helemaal vergeten... de 306 is nog steeds mijn favoriete cabrio... zowel open als dicht is het een schitterende auto
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:25:23 #40
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50903232
En nog wat leuke rally/race autootjes...

205


206


207


306


405


406


908
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:36:25 #41
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50903632
Die dakar 405 is een 605
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:38:29 #42
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50903710
vergeet je de mooiste racewagen niet van hun?







http://youtube.com/watch?v=vINm4ORLorE
Signature.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:45:02 #43
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50903962
voor zover ik weet is er van de 605 nooit een rally versie geweest. ik ben er toch redelijk zeker van de die dakar 405 ook echt een 405 is
klik hier om er nog meer te zien
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:54:37 #44
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_50904307


TVP met mijn mooie Peugje
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_50904465
*205 1.9 Gti meld zich! Ik zal binnenkort eens foto's maken. Er staat een fotoshoot geplanned samen met een Nissan 200sx S14a
pi_50904786
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:56 schreef rival het volgende:
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
Daarvoor moet je de oudere Peugeots hebben, raar maar waar, deze schakelen beter
pi_50904843
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:54 schreef Ingetje79 het volgende:
[afbeelding]

TVP met mijn mooie Peugje


Mn pa heeft een 206 1.4 Phase I, vind het een relaxte bak hoor. Rijdt en stuurt heerlijk, en ziet er mooi uit. Jammere is alleen dat de 1.4 echt niet overhoudt en de enorm lange schakelwegen. Problemen heeft ie er niet echt mee, maar ALS er wat mis mee is dan is het ook iets onmogelijks.

Verder ooit in een 309 gereden, man wat een rijcomfort vergeleken met mijn Japanner uit hetzelfde jaar. Mn baas had ooit 3 205en, maar die waren wel goed brak




maar doe mij toch maar een Citroen
pi_50904904
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:45 schreef goldhorn het volgende:
voor zover ik weet is er van de 605 nooit een rally versie geweest. ik ben er toch redelijk zeker van de die dakar 405 ook echt een 405 is
klik hier om er nog meer te zien
Klopt goldhorn, het is zeker te weten een 405, hebben hier thuis meer dan 10 jaar een 605 gereden, dus ik kan beamen dat het geen 605 is
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:18:40 #49
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50905176
tis heel misschien een 406, maar volgens mij hebben die smallere koplampen..
pi_50907829
605 zijn ook rally wagens geweest.
Maar de beroemde dakar zijn toch echt de 205 en de 405
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')