mwah, ik luister toch vaker naar de radioquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:14 schreef goldhorn het volgende:
Gewoon zorgen dat je er een goeie cd in hebt zitten, die je niet snel zat wordt
Ja, ik heb lang gezocht naar een mooie XSi. Kan ik ergens de dagwaarde vinden? Morgen hoor ik meer en zal ik het verloop wel even postenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:41 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik zou geen genoegen nemen met een te laag bedrag mocht hij total loss verklaard worden! Tweedehands auto's zijn nog vrij prijzig tegenwoordig, en op marktplaats is genoeg referentiemateriaal te vinden. Jouw auto is uit '91 heb ik gezien, valt nog te overzien dus.
Zonde hoor, Xsi is best een leuke motor om vlot mee vooruit te komen.
Ik heb zelf 2 jaar lang dit model gereden.. eerst een 1.4 versie en daarna de 1.6 , die is toch wel een stuk pittiger, trekt goed door tot 160-170quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:40 schreef Quannum het volgende:
Mijn 306 1.9 dT is nu al een paar weken geleden naar de sloper gebracht () en dus ben ik naar een nieuw karretje aan het uitkijken. Nu viel mijn lodderoog op deze:
Peugeot 206 1.6i 16v Quiksilver
¤6500
6/2003, 81000 km, Benzine, 3-deurs, Zilver Metaalkleur
110 pk
Link naar advertentie
Het lijkt mij wel een goede wagen met een redelijke mileage, dus mijn vraag is: iemand ervaring met dit model én motor?
Wat lawaai vind ik niet zo erg. Maar de SW-versie kan je natuurlijk niet echt vergelijken met de driedeurs. Ook qua gewicht en zo.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:24 schreef Antal het volgende:
[..]
Ik heb zelf 2 jaar lang dit model gereden.. eerst een 1.4 versie en daarna de 1.6 , die is toch wel een stuk pittiger, trekt goed door tot 160-170![]()
Verder heeft ie natuurlijk zijn uiterlijk en uitvoering mee ! zit er airco in ? Ik heb nu een quicksilver SW met climate control , erg makkelijk.
Verder lekker motortje, wel beetje rumoerig (wind ruis + motor en banden 'dat ligt dan weer aan het type banden') , wegligging is super..
Ben er heel tevreden mee geweest altijd, Ik heb dus nu de SW uitvoering ivm klein grut![]()
Oh ja en je kan er best zuinig - > 1 op 14 a 15 mee rijden... Maar natuurlijk ook 1 op 8,..![]()
Ik heb een 206CC, vandaarquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:32 schreef goldhorn het volgende:
hmm, niet helemaal mijn stijl die 206CC van Parotech... En zeker niet voor 28.000 euro...
Geef mij maar die 308 Coupe RC....
Das meer mijn stijl...
Had de 205 zelf niet alleen maar 1.8 dieselmotoren (ook met turbo inderdaad).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:51 schreef Alexxxxx het volgende:
is het btw de bekende 1.9 diesel?![]()
Dat blok komt ook in mn Lada Niva namelijk
Stond me ook bij, maar ik kon 'm dus niet vinden op autoweek (al is dat niet leidinggevend...).quote:
Moet je even op Terberg zoeken, staat 1 in Jutrijp en nog een ergens anders op MP.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand hier in het noorden nog een mooie en goedkope 205 bestel met dieselblokje te koop te staan?
Aha, THX!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:45 schreef Xtr3mE het volgende:
Peugeot één-nul-nul-zeven
bedoeling was eerst om 007 te noemen maar dat mocht niet ivm james bond rechten of whatever
Verschilt per land, de belgen zouden zeker duizendzeven zeggen, doen ze nu ook voor de tweehonderd en vijf, of de vierhonderd en vijfquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:43 schreef Pronk het volgende:
Ik had laatst een discussie met iemand over hoe je Peugeot 1007 uit moet spreken.
- Peugeot duizendzeven (dit lijkt me niet)
Ik twijfel eigenlijk tussen deze twee:
- Peugeot één-nul-nul-zeven
- Peugeot tien-nul-zeven
Hoe spreek ik het nu goed uit?
Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:58 schreef kokos het volgende:
[..]
Ja, ik heb lang gezocht naar een mooie XSi. Kan ik ergens de dagwaarde vinden? Morgen hoor ik meer en zal ik het verloop wel even posten.
Ga eens langs op de www.peugeotgticlub.nl of www.205gti.nl , zij kunnen je alles vertellen over die gti'squote:Op zondag 26 augustus 2007 18:25 schreef kokos het volgende:
[..]
Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars.
Heb zitten kijken op internet naar 205 GTi. Zijn er erg veel die nog al goedkoop zijn >2000 . Mijn vraag ik waarom? Waar op te letten? Of iemand een beter idee voor de opvolger van mijn 1.4XSi?
Daar ligt een snel 2.1 Turbodieselblok in uit een XM voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:05 schreef Xtr3mE het volgende:
er is ook een snellere 205 diesel mét turbo (weet niet precies meer hoe die heet)
maar zijn van die lelijke 205 met een vierkante bak achterop.
hebben iets van 130-150 pk met veel veel koppel
http://videos.streetfire.(...)9e8-992d0124efc3.htm
ik zeg ook duizend zeven, maar noem de rest wel twee nul vijf etc.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:43 schreef Pronk het volgende:
Ik had laatst een discussie met iemand over hoe je Peugeot 1007 uit moet spreken.
- Peugeot duizendzeven (dit lijkt me niet)
Ik twijfel eigenlijk tussen deze twee:
- Peugeot één-nul-nul-zeven
- Peugeot tien-nul-zeven
Hoe spreek ik het nu goed uit?
over half jaar misschienquote:
Al lid van de www.peugeot405club.nl ?quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:35 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
meldt 405 uit 93
Ik zeg een nul nul zeven voor een peugoet 1007
had 'm ook wel even mogen schoonmaken voordat ie op internet gingquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:10 schreef GizartFRL het volgende:
Peugeot 205 1.9 GTI 122PK
Bouwjaar 1992
Apk verlopen sinds 23-6-06
Km stand: +/- 277.000 km
Kleur M0TW antraciet metallic.
Auto is uiteraard voorzien van de standaard GTI accesoires zoals:
Elektrische ruiten,
Centrale vergrendeling,
Halflederen.
Lederen stuurwiel,
Getint glas.
Tevens is deze auto uitgerust met een Webasto schuifkanteldak welke niet lekt.
Recent opgelost:
Vloeistof lekkage, waterpomp en koelvloeistofbuis bij rechtervoorwiel vervangen.
Liep op 3 cylinders, bougiekabels, bobine, rotor en bougies vervangen.
2 voorbanden gemonteerd ipv de te hoge banden.
Nieuwe SIEM mistlampen ipv de rode roosters aan de voorkant.
Uiteraard heeft deze auto ook minpunten
Pookknop zit los.
Normale gebruikerssporen.
Vraagprijs 1100
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan eventueel een nieuwe APK op de auto krijgen.
Ik heb zelf dan ook 'gewoon' een 107. Das zeker wel veel waar voor me geld.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:12 schreef Maranelloot het volgende:
1007 spreek ik vooral uit als 'teveel geld voor je waar'Niet voor niks is het niet echt aangeslagen. Het is een klein wagentje, de schuifdeuren zijn vooral een leuke gimmick, maar meer ook niet. Zo praktisch zijn ze nu ook weer niet...
Vorig jaar heb ik eens zo'n auto meegekregen als leenauto bij de Peugeot garage. Het rijdt op zich niet eens zo verkeerd overigens, de wegligging was best redelijk en de 1.6 6v die ik had meegekregen was vlot genoeg om fatsoenlijk mee te komen met het verkeer...
De schuifdeuren vond ik eerder irritant dan handig: je moet ze alleen elektrisch (met een druk op de knop) open en dicht doen, met de hand kan wel, maar gaat veel te zwaar. Als je stopt en de knop indrukt, duurt het te lang voordat hij open is (je zit echt te wachten tot de deur open is). Ook het sluiten duurt net zo lang, dus voor je wegloopt (ik loop niet weg voordat ik zeker weet dat de deuren dicht zijn) gaat er wat tijd overeen.
Daar komt nog bij dat de deuren op het exemplaar wat ik bij had (nota bene een demo auto vol bestickerd van de garage) regelmatig dienst weigerden... Wilden ze niet automatisch open of dicht en moest ik ze dus met de hand open en dicht doen (en dat werkt veel te zwaar).
Deze ergernis gecombineerd met de prijs (voor hetzelfde geld heb je een 206/207) zijn voor mij redenen genoeg om hem zeker niet aan te raden, tenminste niet aan jonge of mid-aged mensen. Voor oude mensen is het wellicht nog wat, maar die gaan begrijpelijkerwijs veel eerder voor de veel goedkopere Agila/WagonR+...
Die is van Rudyquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:05 schreef Xtr3mE het volgende:
er is ook een snellere 205 diesel mét turbo (weet niet precies meer hoe die heet)
maar zijn van die lelijke 205 met een vierkante bak achterop.
hebben iets van 130-150 pk met veel veel koppel
http://videos.streetfire.(...)9e8-992d0124efc3.htm
Ah dat weetje nooit natuurlijk he. Ook al wordt de auto zo goed onderhouden, kan altijd wat gebeuren. Maare ik zal er even overdenken.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:04 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Al lid van de www.peugeot405club.nl ?
GizartFRL is een bekende in de peugeot wereld, dus daar koop je iig een goede GTI!!
mooi! maar vind de km stand wat hoog maar verder waarom rode mistlampen? en nieuwe banden door hoge stoeprand hoe zit het dan met de stand van de velgen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:10 schreef GizartFRL het volgende:
Peugeot 205 1.9 GTI 122PK
Bouwjaar 1992
Apk verlopen sinds 23-6-06
Km stand: +/- 277.000 km
Kleur M0TW antraciet metallic.
Auto is uiteraard voorzien van de standaard GTI accesoires zoals:
Elektrische ruiten,
Centrale vergrendeling,
Halflederen.
Lederen stuurwiel,
Getint glas.
Tevens is deze auto uitgerust met een Webasto schuifkanteldak welke niet lekt.
Recent opgelost:
Vloeistof lekkage, waterpomp en koelvloeistofbuis bij rechtervoorwiel vervangen.
Liep op 3 cylinders, bougiekabels, bobine, rotor en bougies vervangen.
2 voorbanden gemonteerd ipv de te hoge banden.
Nieuwe SIEM mistlampen ipv de rode roosters aan de voorkant.
Uiteraard heeft deze auto ook minpunten
Pookknop zit los.
Normale gebruikerssporen.
Vraagprijs 1100
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan eventueel een nieuwe APK op de auto krijgen.
Voor je verzekering wel denk ik........dat word verzekeren op je ouders naam......quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:09 schreef kokos het volgende:
GTi, ik ben achttien jaar is dat geen probleem?
Je krik ligt warschijnlijk in het reserve wiel, onder de kofferbak.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:24 schreef kokos het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb een 1.4 XSi uit 01/'92. Ik heb alleen de krik tot nu toe nog niet gevonden, kun je me vertellen of die aanwezig is?
Dan gaat het over.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:01 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Voor je verzekering wel denk ik........dat word verzekeren op je ouders naam......
Wees er zuinig op, de mijne zit alweer in de prak.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:33 schreef pjay het volgende:
[..]
Je krik ligt warschijnlijk in het reserve wiel, onder de kofferbak.
Ik heb trouwens ook een XSI 1.4 Ph1, zodra die gespoten is, post ik 'm ook even
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |