Als ik jou was zou ik die GTI nog eens goed overdenken. Ik heb een paar keer in zo'n ding gereden, en wat me opvalt aan die bak: Rechtdoor gaat ie prima, maar geef geen gas in de bochten, dan wil ie alleen maar rechtdoor...quote:Op zondag 1 juli 2007 22:23 schreef Jill-RMC het volgende:
Op het moment ben ben ik al heeel stiekem aan het kijken naar een 206 GTI of RC uitvoering die er (bij een vast contract op mijn werk) zo eind van het jaar waarschijnlijk gaat komen.
Ik heb die ook! Uit 1992, sinds vandaagquote:
Wikipedia, zijn dat alle verschillen?quote:On the phase 1 model, a Sunroof and Anti Lock brakes were the only options available from the factory, although many came with foglights or spoilers from the XSi models. From 1997-1998 the Phase 2 Rallye was offered, and these combined the light, nimble chassis of the Phase 1 Rallye, with a 1.6 litre petrol injection engine (TU5J2, 103bhp) and updated looks and safety features of the later models (1996-1999). Optional Extras on the Phase 2 Rallye were; Power assisted steering, Anti-Lock Brakes and a sunroof.
gefeliciteerd , mooie kleur ook . Lekker is dat hè , een nieuwe autoquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:48 schreef Pronk het volgende:
Sinds gisteravond ben ik samen met mijn vriendinnetje in het bezit van deze nieuwe Peugeot 107 XS.![]()
[afbeelding]
Thx. Ja, dat is echt geweldig. Vooral het moment van wegrijden bij de dealer zal ik me nog heel lang blijven herinneren.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Reza-impreza het volgende:
[..]
gefeliciteerd , mooie kleur ook . Lekker is dat hè , een nieuwe auto
Onze Citroën C4 ruikt na 1,5 jaar nog steeds nieuw, terwijl de Passat van een kennis na een paar maanden niet meer nieuw rook. Verschilt per autoquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:03 schreef Pronk het volgende:
[..]
Thx. Ja, dat is echt geweldig. Vooral het moment van wegrijden bij de dealer zal ik me nog heel lang blijven herinneren.
Ik hoop ook dat die heerlijke nieuwe geur nog even in de auto blijft hangen, maar waarschijnlijk is dat na een paar dagen al wel weg.
Hmm, het zal dan ook wel aan de gebruikers liggen. Ik doe wel voorzichtig en hoop dat de auto nog een tijdje zo blijft ruiken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:24 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Onze Citroën C4 ruikt na 1,5 jaar nog steeds nieuw, terwijl de Passat van een kennis na een paar maanden niet meer nieuw rook. Verschilt per auto
niet te veel winden laten met de ramen dicht , dan blijft het nog lang frisquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:03 schreef Pronk het volgende:
[..]
Thx. Ja, dat is echt geweldig. Vooral het moment van wegrijden bij de dealer zal ik me nog heel lang blijven herinneren.
Ik hoop ook dat die heerlijke nieuwe geur nog even in de auto blijft hangen, maar waarschijnlijk is dat na een paar dagen al wel weg.
Zijn zeker mooie wagentjes, maar wil je snelheid, luxe en comfort....405 MI/T 16 :pquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:23 schreef Goochie het volgende:
Er is in mijn optiek, maar 1 echte Peugeot geweest en dat is de 205 GTI 1.9
[afbeelding]
[afbeelding]
'jahaha 'new car sent' die kreeg je vroeger bij die tellsell supershine autowasquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:15 schreef goldhorn het volgende:
je hebt geloof ik ook spuitbussen met het 'nieuwheids' luchtje..
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:23 schreef Goochie het volgende:
Er is in mijn optiek, maar 1 echte Peugeot geweest en dat is de 205 GTI 1.9
[afbeelding]
[afbeelding]
Of je sloopt de lederen bekleding uit de Mi16 en zet die in je 205quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:37 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Zijn zeker mooie wagentjes, maar wil je snelheid, luxe en comfort....405 MI/T 16 :p
de 106 XSI 1.6 was het topmodel van phase 1 (1992-1996)quote:Op vrijdag 6 juli 2007 03:30 schreef kokos het volgende:
[..]
Ik heb die ook! Uit 1992, sinds vandaag.
Wat zijn de verschillen tussen phase 1 en 2?
[..]
Wikipedia, zijn dat alle verschillen?
Oh ja, ik heb een 1.4 XSi uit 01/'92. Ik heb alleen de krik tot nu toe nog niet gevonden, kun je me vertellen of die aanwezig is?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:22 schreef Maranelloot het volgende:
Er is geen XSI meer bij de fase 2 (wel XS, maar die was in 1.1 en 1.4 leverbaar, geen snelle versies dus).
Bij de fase 1 waren de snelle modellen:
- XSI (1.4 en 1.6, die laatste kom je niet zovaak tegen, de zeldzaamste is de Le Mans uitvoering met extra luxe)
- 1.3 Rallye
Bij de fase 2 waren de snelle modellen:
- GTI 1.6 16v
- Sport 1.6 16v (basicly een beetje uitgeklede GTI, interieur uit de Rallye maar ook weer niet zo kaal)
- Rallye 1.6 8v
Mocht je een Sport willen kopen ooit, let wel op dat er ook 1.1 en 1.4 Sport modellen zijn, met dezelfde uiterlijke kenmerken als de 16v Sport/Gti, maar uiteraard langzamer.
Hmm, ik rij in een Xantia HDi (110pk), met een Peugeot motor zoals je weet (eigenlijk is het gewoon een 406 met andere koets en Citroën hydrauliek) en die is toch echt niet tam hoor. Alleen gebruikt PSA wat relaxtere versnellingsbakverhoudingen dan VW heb ik de indruk, waardoor het allemaal wat minder sportief maar meer comfortabel aanvoelt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:42 schreef LeXX het volgende:
Peugeot maakt vrij tamme diesels in verhouding tot bijvoorbeeld de TDI'tjes van VAG. Voordeel is wel dat ze erg betrouwbaar zijn.![]()
Dat is een hele mooie!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef nevetS het volgende:
tvp heb altijd moeite om dit soort topics bij te benen, maar ga mijn best doen.
Hier mijn Peugje, die gisteren faliekant is afgekeurd bij de APK, op ongeveer alles wat de wielen aan de rest vasthoudt. Hoera vakantie.
[afbeelding]
Tam, dat valt inderdaad wel mee, maar ze zijn niet erg gretig en fel zoals je soms wel eens bij andere merken ziet. Het is inderdaad meer comfort dan sportiviteit waarop de motor en bak afgesteld zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hmm, ik rij in een Xantia HDi (110pk), met een Peugeot motor zoals je weet (eigenlijk is het gewoon een 406 met andere koets en Citroën hydrauliek) en die is toch echt niet tam hoor. Alleen gebruikt PSA wat relaxtere versnellingsbakverhoudingen dan VW heb ik de indruk, waardoor het allemaal wat minder sportief maar meer comfortabel aanvoelt.
Klopt, is mijn ervaring ook met de HDi(in de Xantia ligt ook de 2.0 HDi, in mijn geval dus de 80kW versie): fijne stille soepele dieselmotor, en nog zuinig ook, ik rij gemiddeld 1:17,5. (de auto weegt bijna 1350 kg...) Dat een Xantia nog comfortabeler is dan een Peugeot zal ik in dit topic maar niet al te hard roepen denk ikquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:09 schreef LeXX het volgende:
[..]
Tam, dat valt inderdaad wel mee, maar ze zijn niet erg gretig en fel zoals je soms wel eens bij andere merken ziet. Het is inderdaad meer comfort dan sportiviteit waarop de motor en bak afgesteld zijn.
Grootste pluspunt van mijn dieseltje in elk geval (2.0 HDi 66kw) is de soepelheid en mooie loop. Fijne auto voor de lange afstanden
Als 605 bezitter is die 908 toch wel het mooist, (trouwens die 402 (die geel met zwart) is ook schitterend).quote:Op maandag 16 juli 2007 09:17 schreef Darkomen het volgende:
Die Darlmat![]()
Nog wat mooie modellen:
607 pescarolo
[afbeelding]
[afbeelding]
908
[afbeelding]
[afbeelding]
Op de BMW nieren onder de neus na ben ik het met je eensquote:Op maandag 16 juli 2007 09:38 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Als 605 bezitter is die 908 toch wel het mooist, (trouwens die 402 (die geel met zwart) is ook schitterend).
Leuke auto....quote:
Bouwjaar in de MP advertentie klopt niet overigens.quote:
Dat is nu dus allemaal opgelost, en het was nogal een waslijst, nondeju!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef nevetS het volgende:
tvp heb altijd moeite om dit soort topics bij te benen, maar ga mijn best doen.
Hier mijn Peugje, die gisteren faliekant is afgekeurd bij de APK, op ongeveer alles wat de wielen aan de rest vasthoudt. Hoera vakantie.
[afbeelding]
Maar dat is oorspronkelijk dan ook een Talbot, de vermeende opvolger van de Horizon. Als waren die toch ook best comfortabel?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:09 schreef Lausteen het volgende:
Verder ooit in een 309 gereden, man wat een rijcomfort vergeleken met mijn Japanner uit hetzelfde jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |