abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:31:36 #1
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52777451
Heb ff geen tijd om een mooie OP te maken, maar ik denk dat de mensen wel begrijpen dat dit een topic over Peugeot is....
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
Jaja, heb duurde even maar het is toch gelukt om een deel 2 te krijgen ;-)

Nog een paar (openstaande) vraagjes uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand hier in het noorden nog een mooie en goedkope 205 bestel met dieselblokje te koop te staan?
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:25 schreef kokos het volgende:

[..]

Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars.
Heb zitten kijken op internet naar 205 GTi. Zijn er erg veel die nog al goedkoop zijn >2000 . Mijn vraag ik waarom? Waar op te letten? Of iemand een beter idee voor de opvolger van mijn 1.4XSi?
en het laatste berichtje uit het vorige topic...
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:07 schreef leolinedance het volgende:
ex 306 1.8 XT Comfort rijder meldt zich. Wát een fijne wagen was dat..
Game On!

ohja, bijna vergeten
Peugeot Liefhebbers Verenigd [deeltje 1]

[ Bericht 28% gewijzigd door goldhorn op 29-08-2007 12:49:00 ]
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:36:33 #2
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52777562
btw, mijn broeder rijd ook een 306 en is idd een hele relaxte wagen....(hij heeft de 4-deurs versie)
pi_52777760
307CC meld *
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:52:57 #4
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52778022
Ik heb ook een 306
Niet dat ik zo ontzettend Peugeot fan ben . Op de 407 Coupe na vind ik de hele nieuwe lijn lelijk
Ik ben eigenlijk meer Peugeot 306 liefhebber dus.
pi_52778359
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:50 schreef goldhorn het volgende:
is verzekeren als 18-jarige sowieso niet prijzig?
Ik weet niet of het verschil tussen een XSI 1.4 of een GTI dan zo groot is....
XSi was 50 euro per maand.
Viva los Vatos Locos
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:32:12 #6
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52779036
ik heb geen idee of dat duur is...
* heeft het 'geluk' van een leaseauto
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:08:59 #7
182073 invine
blablabla etc.
pi_52780127
306, 206, 207 allemaal mooie auto's.. maar vind de 307cc niet zo mooi zelfde voor de 206cc.. helemaal niet met dak dicht!

cabrio's moet je aan saab over laten ziet er altijd goed uit op een saab of een volvo c70.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:12:18 #8
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52780237
306 cabrio vind ik nog steeds een van de mooiste cabrio's ooit. (samen met de volvo c70 en de BMW 3-serie)

zowel dicht:


als open:


Gewoon lekker strak, zoals het hoort.
pi_52781072
Ik heb een 206, maar dat ding heeft wel vaak kuren. Hiervoor een 205 gehad die veel ouder was, maar eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.

Ik vind de 107 wel een erg leuk karretje. Denk dat dat mijn volgende auto gaat worden.
pi_52781091
Terug Vind Peugeot
pi_52781228
ah, eventjes een vraagje voor de Peugeot liefhebbers.

De 306 van m'n zus (3deurs gevalletje 1.9TD met dik 400k op de teller ondertussen) staat vast op haar oprit. De motor starten lukt, patineren lukt, maar de achterwielen bewegen niet. Je kan de handrem op & af zetten, maar toch blijft die auto niet bewegen met zijn achterwielen, terwijl hij daar gewoon zo gezet is na een ritje waar ze niets van problemen gemerkt heeft.

Wat zou dat kunnen zijn (handremkabel door & handrem die blijft plakken oid?) en een schatting van de herstelkostjes?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:07:35 #12
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52781675
misschien kun je het iets verduidelijken voor de nederlanders onder ons. Wat betekend patineren??
En volgens mij is het best mogelijk om door de handrem heen te rijden. Dus als die echt niet beweegt, is er denk ik iets anders aan de hand...

Als je gas geeft, maakt de auto dan wel toeren? (misschien iets in de richting van aandrijfas ofzo)
pi_52781779
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:07 schreef goldhorn het volgende:
misschien kun je het iets verduidelijken voor de nederlanders onder ons. Wat betekend patineren??
Plankgas & koppeling lossen, dan beginnen je voorwielen gewoon te draaien terwijl je auto stil blijft staan. Als je dan genoeg vermogen hebt resulteert dat in mooie rook rond je bandjes . Bij de hare gaat dat niet echt lang, aangezien er te weinig kracht op de motor zit.
quote:
En volgens mij is het best mogelijk om door de handrem heen te rijden. Dus als die echt niet beweegt, is er denk ik iets anders aan de hand...

Als je gas geeft, maakt de auto dan wel toeren? (misschien iets in de richting van aandrijfas ofzo)
De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:15:02 #14
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52781863
heb je de achterbanden er al af gehad, misschien dat je beschadigingen ziet op de remmen, of iets anders (anders ff foto maken en hier posten, misschien dat iemand iets ziet dat niet klopt...)

Ik heb overigens niet zo heel veel verstand van autotechniek, dus ik gok ook maar wat
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:18:10 #15
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52781924
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:11 schreef Athmozz het volgende:

De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)
Het kwartje valt nu pas bij mij... tis natuurlijk een auto met voorwielaandrijving....
Dan is het in ieder geval niet de aandrijfas
pi_52781977
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef goldhorn het volgende:
heb je de achterbanden er al af gehad, misschien dat je beschadigingen ziet op de remmen, of iets anders (anders ff foto maken en hier posten, misschien dat iemand iets ziet dat niet klopt...)
ik krijg de achterwielen er niet af

Verder lijkt het me ook raar dat ze hem gewoon op de oprit parkeert en dat daarna de achterremmen zouden haperen / beschadigd zijn? Sowieso werken ze vooraan nog, want als je probeert om hem met zijn voorwielen te laten doordraaien met de rem ook nog eens in (met 2 man op de bestuurdersstoel om dat te testen ) dan willen de voorwielen niet meer doordraaien... Daar werkt de rem nog wel (en de remlichten werken ook goed)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52782808
met een hamer een flinke klap op de achterkant van beide trommels geven, soms wil dat helpen als de remschoenen vast blijven staan.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:09:47 #18
182073 invine
blablabla etc.
pi_52783275
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 14:12 schreef goldhorn het volgende:
306 cabrio vind ik nog steeds een van de mooiste cabrio's ooit. (samen met de volvo c70 en de BMW 3-serie)

zowel dicht:
[afbeelding]

als open:
[afbeelding]

Gewoon lekker strak, zoals het hoort.
ja die was ik nog vergeten ook heel mooi en nogsteeds redelijk waarde vast
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:42:10 #19
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52784035
Zitten beide achterwielen vast of maar 1?
pi_52784439
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:42 schreef CreativeMind het volgende:
Zitten beide achterwielen vast of maar 1?
beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:17:48 #21
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52786493
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:55 schreef Athmozz het volgende:

[..]

beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)
De achterwielen zijn niet aangedreven, dus dat heeft niks met een differentieel te maken. Het enige dat ze redelijkerwijs kan blokkeren is de rem (of het lager, maar dat lijkt me sterk).
Ik gok dat de handremkabel of het mechanisme bij de hendel vast zit. Omdat het aan beide kanten is kun je de lagers, remcilindertjes en de remschoentjes vrijwel zeker uitsluiten.
pi_52787391
wat je kan proberen ,is heel hard op de voetrem trappenen daarbij je handrem op en neer bewegen,als je geluk hebt komt ie zo los.als hij echt in de trommel geblokkeerd is ,dan heb je een serieus probleem.succes
pi_52788649
ik zal het eventjes proberen als ik weer bij haar ben.

Als het dat mechanisme is dat vast zit, wat zou dat ongeveer kosten / als het die trommels zijn die geblokkeerd zitten? Om nog kosten te doen aan een 13 jaar oude auto met 418.000km's... de ophanging is ook al volledig versleten (moeten andere rubbers & schokdempers op) en de banden zijn ook al rats opgesleten.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52910819
Deeltje 2 alweer!

TVP
Ja lekker!
pi_52913610
Afgelopen vrijdag een magnex rvs systeem gemonteerd moet nog een klein beetjes aangepast
worden maar ik ben er heel erg tevreden mee






En die dag erna op midland in lelystad uitgebreid er kunnen van genieten

gesprint en wat circuit rondjes/auto-x gedaan

BMW E36 325i (192pk) vs de franse brie

http://www.picserver.nl/v/858LHYN94078

Celica (155pk, niet standaard) vs de franse brie

http://www.picserver.nl/v/65VE2T201QTJ

Circuit rondjes met de 106:

(clikable)
pi_52917878
Verbrand je die uitlaat niet meteen, anders is het weg gegooid geld.
Viva los Vatos Locos
  maandag 3 september 2007 @ 15:56:16 #27
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52918810
Wat ik nou weer aantrof in mijn Peugeot



Zie hierboven het motortje dat het slot van de achterklep bedient. Een kleine elektromotor drijft een spindel aan die vervolgens met een stangetje het slot bedient.
Je raadt het al: spindeltje afgebroken. Het is maar een klein motortje, maar ramt wel telkens met hoge snelheid die slede tegen z'n eind aan. Kunnen die Fransen niet zelf verzinnen dat zo iets een keer afbreekt?
  maandag 10 september 2007 @ 11:49:13 #28
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_53069831
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:56 schreef CreativeMind het volgende:
<heel verhaal>
Kunnen die Fransen niet zelf verzinnen dat zo iets een keer afbreekt?
Als ze spullen maakten die nooit kapot zouden gaan, dan verdienen ze na een aantal jaar niet veel meer, hč....
pi_53071338
ziet er mooi uit _Drake_

nog eventueel de badges eraf halen en dan is ie helemaal compleet in mijn ogen.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_53071421
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:49 schreef Athmozz het volgende:
ik zal het eventjes proberen als ik weer bij haar ben.
Probleem is verholpen door de "garage".

718¤ kosten voor
- handremkabel vervangen & opnieuw bevestigen
- nieuwe remblokjes
- rubbers ergens vervangen
- nieuwe aandrijfriem
- nieuwe schokdempers
- oliewissel
- afstellen lichten
- andere banden
- uitlijnen

eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 10 september 2007 @ 15:16:09 #31
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_53074224
zo dan ben je ff flink genaaid... je had gewoon in zn achteruit moeten zetten en ff flink door je handrem heen trappen. ik maak dat soort dingen zo vaak mee...

718 euro... damn
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_53074431
voor wat er allemaal gebeurd is (4 nieuwe bandjes alleen kosten al rap 250ŕ300¤, doe daar nog een aandrijfriem, die rubbers, 4 schokdempers, die nieuwe kabel... bij, en ik vind het best schappelijk van prijs), is dat echt niet veel. Verder ging door de handrem heen trappen wel, maar dan was je op weg met doordraaiende voorwielen & stilstaande achterwielen, die achterwielen wilden echt niet meer draaien.

Het naar de garage krijgen van die auto was nog het grappigste; we hebben hem opgekrikt & met de achterwielen op van die "autoverplaatsertjes" gezet die alle richtingen op konden, en er dan zo mee gereden (met dus achterwielen die gewoon elke richting op konden, in de bocht ging je achterkant gewoon rechtdoor en al van die dingen . Gelukkig dat het maar 6km is, we hebben zéér traag gereden, 's nachts (dan is er daar toch geen verkeer op baan) en met een geel knipperlicht op het dak. Takelen kostte nl dik 250¤...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53189064
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:28 schreef Athmozz het volgende:

Het naar de garage krijgen van die auto was nog het grappigste; we hebben hem opgekrikt & [...]met een geel knipperlicht op het dak. Takelen kostte nl dik 250¤...
Wat een plan...
Was de reparatie nog rendabel voor een 306 met zoveel kilometers?


Gisteren nog even geklust aan een 205 van een vriend, koolborstels vervangen. Gaat allemaal zo'n 500 keer makkelijker dan enig welke reparatie aan mijn 304.
Original Ratbiker
pi_53189128
* admiraal_anaal 205-rijder meldt zich
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:09:32 #35
39108 Frenzy_ls
www.LiveSets.com
pi_53192506
Zeer tevreden 205 GTI eigenaar hiero
pi_53194780
quote:
[b]Op maandag 10 september 2007 13:02 schreef

nog eventueel de badges eraf halen en dan is ie helemaal compleet in mijn ogen.
badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad

en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.

pi_53194929
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:57 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad

en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.

[afbeelding,link]
Wat kost dat eigenlijk en welke eisen worden daar aan gesteld, dat vrijrijden?
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:03:32 #38
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_53196993
Vraagje:

ik lees overal op internet dat men adviseert om een 206je te kopen van na 2002 ivm kwaaltjes. Wat zijn deze kwaaltjes en hoe zit dit precies?
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_53212497
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Wat kost dat eigenlijk en welke eisen worden daar aan gesteld, dat vrijrijden?
www.vrijrijden.nl daar kan je alles lezen , mocht je een keer een sessie mee willen rijden dan kan je mij gerust op 1 van die dagen aanspreken .
pi_53219526
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:57 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad

en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.

[[url=http://thumbs.streetfire.net/42ba5bc8-2464-4a9c-9543-99a8003790eb.jpg]afbeelding][/url]
Stoer man!
Viva los Vatos Locos
pi_53226655
Peugeot Zal ook nooit in wat anders gaan rijden, hoewel ik gelest heb in een Golf en nu in een C1 rijd, wat wat mij betreft in feite hetzelfde is

Wij krijgen over 2 weken de 308 Ben ontzettend benieuwd hoe die gaat rijden, als ik hem mag lenen dan Weet verder nog niks over de uitvoering, behalve dat hij Gris sidobre (als ik het goed schrijf ) is met cognackleurig leer.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_53230834
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:20 schreef nevetS het volgende:
Wat een plan...
Was de reparatie nog rendabel voor een 306 met zoveel kilometers?
In mijn ogen niet, ik heb er gisteren nog wat mee moeten rijden en dat ding is gewoonweg afgetrapt tot en met. Startmotor is volgens mij ook al aan gort (om hem in gang te krijgen moest ik echt 3x een halve minuut staan starten voor hij aansloeg met een gigantische zwarte pluim eruit), maar eens hij rijdt is het inderdaad nog altijd even goed als vroeger, turbo werkt goed, duw in de rug blijft zoals hij was... de motor zelf is volgens mij nog niets aan dus, en qua wegligging is hij echt goed, ben nog aan 120 door het industriepark gegaan & hij kleefde nog aan de baan zoals vroeger, dus dat is ook het probleem niet. Enkel een nieuwe startmotor waarschijnlijk nog, dat zal deze winter wel eens nodig gaan worden.

Nieuw aanschaffen zit er momenteel niet in (je zit toch rap aan 15000¤'s) en tweedehands is de miserie van een ander kopen, dus dan kan je evengoed zelf herstellen. Startmotor vervangen zal misschien nog 200¤ kosten, en dan is de auto technisch weer in perfecte staat. Juist eens de koetswerkpanelen wat bijwerken om er de roest af te helpen, & die is weer voor een paar jaar goed (onderkant is totaal niet roest, zij & bovenkant wel wegens "het gebruik").

Als ik in haar situatie stond ging ik me gewoon een 307SW 1.6HDI halen, met korting en overname van die oude peugeot moet ze ergens rond de 17.000¤ kunnen raken, wat niet zo heel veel is voor een nieuwe wagen (zeker gelijk zij veel km's rijdt)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 17 september 2007 @ 00:54:47 #43
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_53233846
als je een leuke tweedehandse koopt met 150k of minder op de teller, is toch niet zo'n probleem??
(het kan natuurlijk altijd tegenvallen).... Om van een peugeot met 400K gelijk naar een nieuwe te grijpen lijkt me ook niet echt ideaal... das is de prijs idd wel heftig....
maar een leuke tweedehands voor 6000 euro moet toch wel lukken??
  maandag 17 september 2007 @ 09:56:41 #44
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_53237421
ja hier nog een Peugeot rijder
Ik rij alweer een paar maand in een 307 SW

pi_53238435
@me meld zich ook.. 206GTI S16
pi_53247358
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:54 schreef goldhorn het volgende:
als je een leuke tweedehandse koopt met 150k of minder op de teller, is toch niet zo'n probleem??
(het kan natuurlijk altijd tegenvallen).... Om van een peugeot met 400K gelijk naar een nieuwe te grijpen lijkt me ook niet echt ideaal... das is de prijs idd wel heftig....
maar een leuke tweedehands voor 6000 euro moet toch wel lukken??
als je een nieuwe koopt heb je natuurlijk direct 3 jaar garantie, en ben je teminste zeker. Als ze een 2dehands koopt kan ze weer ineens veel kosten krijgen als er iets hapert, dus dan is ze even slecht af. Dan kan ze beter met de auto die ze nu heeft doorrijden, als de motor opnieuw afgesteld wordt & de startmotor vervangen dan is hij weer volledig in orde (en dat staat te gebeuren deze winter)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53247516


[ Bericht 54% gewijzigd door -Muse- op 17-09-2007 17:46:25 ]
  donderdag 20 september 2007 @ 07:59:06 #48
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_53318910
Pffff, deel 1 al gemist dat gaat snel.....
Heb een 205 en zou graag een 504 willen hebben, maar heb daar helaas geen plaats voor...
Heb de draden nog niet door kunnen lezen, maar bestaat er eigenlijk ook een 105?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 20 september 2007 @ 08:31:20 #49
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_53319140
Zijn er eigenlijk al gebruikers met ervaringen met de 207sw... vind het een mooie auto en mag binnenkort als het goed is een leasebak gaan uitzoeken
Live life to the Ender :D
  donderdag 20 september 2007 @ 09:21:03 #50
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_53319874
quote:
Op donderdag 20 september 2007 07:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pffff, deel 1 al gemist dat gaat snel.....
Heb een 205 en zou graag een 504 willen hebben, maar heb daar helaas geen plaats voor...
Heb de draden nog niet door kunnen lezen, maar bestaat er eigenlijk ook een 105?
Voor zover ik weet (en kan vinden op google) bestaat de peugeot 105 alleen als brommer.
Er is geen auto variant met type-aanduiding 105
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')